PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Dat Gras is gewoon dood ... ik heb het ook je zal het zo ook zien in mijn movie van Santa Barbara Municipal Airport daar zie je ook dit soort dooie gras en ook groen gras en dat ook op diverse stukken bij elkaar..appie35 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:44:
[...]
Bij de setting van GF heb ik nog niet gekeken (bedankt voor de tip! Ga morgen kijken)
Maar het gras is toch gewoon zo dood daar of... is het bij jullie anders..
[Afbeelding]
dat bruine daar groeit echt niets ,,,,,.. ja ongewenst kruit ..
mijn filmpje staat nog te uploaden geduld
En ik gebruik GF E ... blijft een rare afkorting vinden GF E ... Girlfriend experience
en bewerkt het dan weer in Movavi Video Suite 17
Hier de link van het filmpje dat ik even gemaakt heb van Santa Barbara Municipal Airport
YouTube: Santa Barbara Municipal Airport
Hier nog een paaar screenshots ervan

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 10-09-2020 23:22 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Laatste paar screens, om de omgeving Portland / Seattle toch maar als aanrader te geven:
:strip_exif()/f/image/rFkSwRnpWmcVkaOGV2t9wyQy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZwKjSI0haRsxgaqtmFTn217Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/79GHwA3kaeVUQHbrHOO7GVLa.jpg?f=fotoalbum_large)
Die eerste low-altitude airways IFR vlucht beviel goed, smaakt naar meer
@DigitalExorcist : ik meen me te herinneren in een eerdere post dat je ook met een Uno de zaak werkend had?DigitalExorcist schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:00:
[...]
In theorie kan alleen een radiopaneel wel met een Arduino Mega (ivm aantal aansluitinge), Mobiflight (gratis), FSUIPC7 (beta, en de gratis versie is genoeg), 4 encoders, 4 pushbuttons en 8 van die LCD-modules. En wat bedrading. En een vrije USB-poort.
1x NAV1 Active + NAV1 Standby LCD weergave
1x NAV2 Active + NAV2 Standby LCD weergave
2x Pushbutton om Standby Freq. naar Active te zetten
2x Encoders om frequenties mee in te stellen dus voor NAV1 Stdby en NAV2 Stdby
1x COM1 Active + COM1 Standby LCD weergave
1x COM2 Active + COM2 Standby LCD weergave
2x Pushbutton om Standby Freq. naar Active te zetten
2x Encoders om frequenties mee in te stellen dus voor COM1 Stdby en COM2 Stdby
Zal binnenkort eens kijken of en hoe dat precies werkt allemaal. De theorie snap ik onderhand wel maar ik heb nog niet alle spullen om zelf alles te maken wat ik in gedachten heb.
Uno's heb ik nog wel liggen namelijk en t lijkt me een leuk project...
(misschien met een aantal geïnteresseerden een front_paneltje maken?)
Hier nog een interessante playlist met tutorials om zelf scenery aan te passen:
https://www.youtube.com/p...kCfXIOqIRzS9OpQEJRyW-rnoq
Interessante opties als weather_preset erbi!
http://www.allflightmods....eresting-weather-presets/
filmpje van dat toestel .. wel met Titan block
YouTube: Kitfox STi playing in the Owyhees
maar die in FS 2020 heeft geen Titan block
dus dit is het zelfde vliegtuig als XP11
oja voor Xp11 gebruikers die deze plane al hebben gratis voor FS 2020
https://forums.x-plane.or...customers-on-august-18th/
[ Voor 64% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 00:26 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Een Uno kan ook maar die heeft niet zoveel aansluitingen. Kijk maar eens op www.mobiflight.com 😊Joppnl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:21:
[...]
@DigitalExorcist : ik meen me te herinneren in een eerdere post dat je ook met een Uno de zaak werkend had?
Probleem is met een radio panel: die LCD displays hebben 5 uitgangen per stuk. Dat maal 8 en je zit al op minimaal 33 poorten (GND kan je prima doorlussen dus valt die op 1 na af). Dan de rest nog en je Uno zit al vol..
[ Voor 18% gewijzigd door DigitalExorcist op 11-09-2020 07:10 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Hoi Timbox,Timbox88 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:49:
Zijn er al mensen die boven Californië hebben gevlogen en zo ja, iets te zien van de bizarre luchttaferelen daar die door de bosbranden zijn ontstaan?
Je verwachtingen zijn nu echt iets te hoog gespannen.
Je vliegt boven een bing map die, afhankelijk van de lokatie, al jaren oud is.
Dus de effecten van de huidige bosbranden ga je mogelijk pas over 10 jaar terug zien in de scenery van FS2020
Het is echt niet zo dat we naar real life satteliet opnamen zitten te kijken hoor.. :-)
Als je het bericht van @Timbox88 echt zou hebben gelezen, zou je zien dat hij niets zegt over de map en satelliet opnamen, hij heeft het over de weersomstandigheden (luchttaferelen). (Bos)branden brengen aardig wat gassen en stoffen in de lucht die bijvoorbeeld voor een andere breking van het licht zorgen, wat er heel gaaf/interessant uit kan zien. Uiteraard denk ik niet dat dit soort dingen in de weerssimulatie van MSFS zit, maar het had gekund..killerbee1958 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:52:
[...]
Hoi Timbox,
Je verwachtingen zijn nu echt iets te hoog gespannen.
Je vliegt boven een bing map die, afhankelijk van de lokatie, al jaren oud is.
Dus de effecten van de huidige bosbranden ga je mogelijk pas over 10 jaar terug zien in de scenery van FS2020
Het is echt niet zo dat we naar real life satteliet opnamen zitten te kijken hoor.. :-)
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ah ja, ik denk dat je gelijk hebt (Sorry timbox). Maar inderdaad ook dat is denk ik iets te hoog gegrepen.Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:04:
[...]
Als je het bericht van @Timbox88 echt zou hebben gelezen, zou je zien dat hij niets zegt over de map en satelliet opnamen, hij heeft het over de weersomstandigheden (luchttaferelen). (Bos)branden brengen aardig wat gassen en stoffen in de lucht die bijvoorbeeld voor een andere breking van het licht zorgen, wat er heel gaaf/interessant uit kan zien. Uiteraard denk ik niet dat dit soort dingen in de weerssimulatie van MSFS zit, maar het had gekund..
Weer in FS2020 wordt op basis van de werkelijke Metars opgebouwd op basis van de logic die in de sim zit.
Nu zullen de bosbranden wel iets doen met mogelijke bewolking (die je dus gaat zien in de sim) maar ik denk niet dat de logic van FS2020 het in zich heeft om de turbulentie en versluiering van de bosbranden te genereren.
Maar wel leuk om daar even te gaan kijken dus
Hoe kunnen jullie zien hoeveel de sim gebruikt aan geheugen, laten jullie gewoon task manager op de achtergrond lopen of doen jullie nog iets anders?Craftop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:44:
[...]
Als je de stap gaat maken naar 32GB, zul je direct zien dat je meer dan 16GB gaat gebruiken (zelfs al zie je nu dat je met 16GB niet aan de max zit, bij 32GB ga je er zeker ineens overheen). Het is de investering meer dan waard, daar ga je de eerste winst mee behalen. Een upgrade richting een 30xx serie kan interessant zijn als je uiteindelijk ook 4K wil gaan spelen met goede settings en performance (je hebt niet voor niets een 4K monitor gekocht natuurlijk)!
Ja precies, ik gebruik gewoon de Task Manager (tabblad 'Processen'). Dit geeft al een goed inzich hoeveel % MSFS van je RAM/CPU/GPU verbruikt. Uiteraard zijn er vast wel apps te vinden die dit nog beter in beeld kunnen brengen, maar ik zou even niet weten welke.Rikske_007 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:18:
[...]
Hoe kunnen jullie zien hoeveel de sim gebruikt aan geheugen, laten jullie gewoon task manager op de achtergrond lopen of doen jullie nog iets anders?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Heb eergisteren een vlucht van Los Angeles naar San Francisco gedaan. Beide vliegvelden hadden dichte mist op de grond, dus kan me goed voorstellen dat dat door de bosbranden kwam. Eenmaal in de lucht was er weinig bijzonders.Timbox88 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:49:
Zijn er al mensen die boven Californië hebben gevlogen en zo ja, iets te zien van de bizarre luchttaferelen daar die door de bosbranden zijn ontstaan?
INderdaad Taskmanager is hier goed genoeg voor.Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:20:
[...]
Ja precies, ik gebruik gewoon de Task Manager (tabblad 'Processen'). Dit geeft al een goed inzich hoeveel % MSFS van je RAM/CPU/GPU verbruikt. Uiteraard zijn er vast wel apps te vinden die dit nog beter in beeld kunnen brengen, maar ik zou even niet weten welke.
Maar als je heel veel details wilt is HWINFO4 een goede (gratis) app
Vind ik wel leuk, heb Solidworks om het e.e.a te 3DenJoppnl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:21:
[...]
@DigitalExorcist : ik meen me te herinneren in een eerdere post dat je ook met een Uno de zaak werkend had?
Edit: gisteren bericht gekregen dat de TCA sidestick + throttel bundel is vertraagt met een maandPATCH #2 HIGHLIGHTS (full patch notes will be released with the patch)
Performance improvements
ATC updates
UI updates
Aerodynamic updates
Aircraft updates
Cockpit visuals and animation updates
General aviation system updates
General aviation avionic updated
Airliner system updates
Airliner avionic updates
Live Weather updates – (e.g. 225/3kt wind fixed, persistency fixed, etc.)
Upgraded multiplayer servers
Marketplace updates
Content Manager updates
Localization updates
Accessibility updates
Camera updates
Bush Trip updates (e.g. completion trigger fixed/Completionist achievement fixed)
World updates
Release stond op 24-9, maar is nu 22-10 geworden. Voorlopig nog even door met mijn XBOX controller.
[ Voor 13% gewijzigd door Sparkiezz op 11-09-2020 08:57 ]
Ik weet niet veel van electronica, dus bij voorbaat excuses als ik iets doms zeg, maar kan een schuifregister niet helpen bij het reduceren van het aan te sturen poorten van zulke displays?DigitalExorcist schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:00:
[...]
Een Uno kan ook maar die heeft niet zoveel aansluitingen. Kijk maar eens op www.mobiflight.com 😊
Probleem is met een radio panel: die LCD displays hebben 5 uitgangen per stuk. Dat maal 8 en je zit al op minimaal 33 poorten (GND kan je prima doorlussen dus valt die op 1 na af). Dan de rest nog en je Uno zit al vol..
Met Windows + G krijg ik zo'n gaming overlay van Xbox live o.i.d. Volgens mij zit dat standaard in Windows 10, want ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets voor geinstalleerd heb.Rikske_007 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:18:
[...]
Hoe kunnen jullie zien hoeveel de sim gebruikt aan geheugen, laten jullie gewoon task manager op de achtergrond lopen of doen jullie nog iets anders?
Daarin kun je zien hoeveel je CPU, GPU en geheugen gebruikt wordt en wat je FPS is. Zoiets als dit: https://www.windowslatest...0/Windows-10-Game-Bar.jpg
[ Voor 33% gewijzigd door aap op 11-09-2020 09:08 ]
RTSSRikske_007 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:18:
[...]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Updates waarvan vele zo algemeen dat je het wellicht nooit gaat merken dat er een update is geweest. Bijv. World updates, moet ik nou alle vliegvelden waar ik een fout heb geconstateerd afgaan om te checken of het is opgelost..Sparkiezz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:56:
Binnen 10 dagen zal patch #2 uitkomen:
[...]
Heeft iemand die bij zendesk een melding heeft gedaan ook antwoord gekregen?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
"(full patch notes will be released with the patch)"cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:50:
[...]
Updates waarvan vele zo algemeen dat je het wellicht nooit gaat merken dat er een update is geweest. Bijv. World updates, moet ik nou alle vliegvelden waar ik een fout heb geconstateerd afgaan om te checken of het is opgelost..
Ik ga er dus van uit dat wanneer de patch zelf uitkomt er specifiek bij staat wat er dan is gewijzigd.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Als ze letterlijk elke 'airport update' (en elke andere world update) bij naam moeten gaan noemen, dan komt er waarschijnlijk geen einde aan zo'n lijst, en het is bovenal onzinnig. Logisch dus dat ze het algemeen houden..cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:50:
[...]
Updates waarvan vele zo algemeen dat je het wellicht nooit gaat merken dat er een update is geweest. Bijv. World updates, moet ik nou alle vliegvelden waar ik een fout heb geconstateerd afgaan om te checken of het is opgelost..
In de bevestigingsmail die je van Zendesk krijgt, staat al min of meer dat je geen feedback hoeft te verwachten over de status van de tickets die je maakt. Zo gauw iemand naar je ticket gekeken heeft, wordt de status 'closed' en dan moet je inderdaad zelf maar uitzoeken of ze er uberhaupt iets mee gaan doen.cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:50:
[...]
This ticket will remain open until a member of our team has recorded the bug in our internal bug and issue tracker. Be aware that the status of your ticket on Zendesk does not necessarily reflect the status of the bug in-game. For more information, visit Zendesk Bug Reporting FAQ
Op de site van Flightsimulator staat dat de uitgebreide patchnotes beschikbaar komen tegelijk met de patch. Als het goed is hoef je dus niet te zoeken maar kan je de precieze wijzigingen nalezen. Dit is vooral een beknopte samenvatting om te laten weten wat je ongeveer kan verwachten van de patch.cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:50:
[...]
Nog even geduld dus
Jazeker...ook dat is te maken...aap schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ik weet niet veel van electronica, dus bij voorbaat excuses als ik iets doms zeg, maar kan een schuifregister niet helpen bij het reduceren van het aan te sturen poorten van zulke displays?
Vrij simpel eigenlijk: ieder MAX7219 display heeft 5 aansluitingen...een + en 0, een Data In, een CLock en een Chip Select.
Alle lijnen behalve de ChipSelect zou je zo aan elkaar mogen hangen (alle Data in's bij elkaar, alle clocks bij elkaar etc) en met de Chip Select lijn (die van ieder display wel apart naar de uno zou gaan) kan je dan het display selecteren.
En dan nog...zou je veel displays en CS lijnen hebben dan kan je ook daar weer een oplossing voor bedenken.
Maar...
a) het kost heel veel meer programmeerwerk om t dan werkend te krijgen
b) het geheel wordt er trager door
c) er is al een kant en klare oplossing van de software zelf
b) een Mega of Uno scheelt maar een paar euro...de moeite van het gedoe niet waard. (mijn vraag was puur omdat ik al wat uno's had liggen).
Maar dit even als side-kick buiten de MSFS discussie om dan dus maar
Dan weet ik er nog minder van, want ik heb geen flauw benul wat een schuifregister is of doet. Maar misschien heb je gelijkaap schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:03:
[...]
Ik weet niet veel van electronica, dus bij voorbaat excuses als ik iets doms zeg, maar kan een schuifregister niet helpen bij het reduceren van het aan te sturen poorten van zulke displays?
[...]
Met Windows + G krijg ik zo'n gaming overlay van Xbox live o.i.d. Volgens mij zit dat standaard in Windows 10, want ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets voor geinstalleerd heb.
Daarin kun je zien hoeveel je CPU, GPU en geheugen gebruikt wordt en wat je FPS is. Zoiets als dit: https://www.windowslatest...0/Windows-10-Game-Bar.jpg
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik "moet" het van m'n vrouw in Illustrator zetten, ze heeft op haar werk een lasersnijder en thuis hebben we wel een 3D-printer staan. Ben voorlopig nog aan het prototypen met een stuk karton van een Bol.com doosMBgek schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:23:
[...]
Vind ik wel leuk, heb Solidworks om het e.e.a te 3Den
Maar goed, dit is meer hardware dan FS 2020 zelf
[ Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 11-09-2020 10:18 ]
Zie bijvoorbeeld dit https://simple-circuit.co...t-74hc595-shift-register/DigitalExorcist schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:09:
[...]
Dan weet ik er nog minder van, want ik heb geen flauw benul wat een schuifregister is of doet. Maar misschien heb je gelijk
Daar staat onder meer "So for a 4-digit 7-segment display we need just 6 pins"
Klopt, ik zag op het nieuws dat de luchten helemaal rood zijn en er bizarre sluier hangt. Dacht dat je dat wellicht zou kunnen zienkillerbee1958 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:08:
[...]
Ah ja, ik denk dat je gelijk hebt (Sorry timbox). Maar inderdaad ook dat is denk ik iets te hoog gegrepen.
Weer in FS2020 wordt op basis van de werkelijke Metars opgebouwd op basis van de logic die in de sim zit.
Nu zullen de bosbranden wel iets doen met mogelijke bewolking (die je dus gaat zien in de sim) maar ik denk niet dat de logic van FS2020 het in zich heeft om de turbulentie en versluiering van de bosbranden te genereren.
Maar wel leuk om daar even te gaan kijken dus
Mooi plaatje van het Amsterdam-Rijnkanaal!Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een vlucht van Lelystad naar Schiphol over mijn oude woonplaats Diemen.
Over recording video: Ik gebruik Geforce Experience, Action! en OBS Studio.
Voor screenshots gebruik ik de Windows + Prt Scr toetsen combo.
Ik kan de vfr kaart verplaatsen naar een tweede monitor, zodat 'ie niet voortdurend in de weg zit. Alleen kan ik dan niet meer in- of uitzoomen, of de kaart verslepen.
Zie ik iets over het hoofd?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Tevens schijn je op het display van de hotas wat informatie te kunnen tonen, hoe kun je dit werkend maken? Op internet vind ik vooral info over X-Plane of FSX hierover.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik zou mezelf niet te druk maken over gangbare assignments. Uiteindelijk gaat het er om wat jij prettig vind werken, aangezien dat ook nog eens afhankelijk is van welk vliegtuig je graag speelt. Speel gewoon en kijk voor welke functies je naar je toetsenbord of muis grijpt, en hang daar een logische knop aan.pretpik schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:13:
Ik heb een X52 Pro te leen gekregen. Weet iemand wat een beetje gangbare assignments zijn? Gisteravond even aangesloten maar geen default control assignments.
Tevens schijn je op het display van de hotas wat informatie te kunnen tonen, hoe kun je dit werkend maken? Op internet vind ik vooral info over X-Plane of FSX hierover.
bijvoorbeeld: elevator trim op knoppen/wieltjes waar je eenvoudig bij kan, landing gear en spoilers/airbrakes op knop/schakelaar waar je niet zomaar op kan drukken.
Edit: Het mooiste zou zijn als je per vliegtuig een assignment kon maken. Zit zelf te loeren op een X56 als die ooit weer in stock of voor een mooie prijs op marktplaats komt. Met de gespleten throttle zou het mooi zijn als je in de C172 die voor throttle en mixture gebruikt, in de Baron voor de 2 motoren en de TBM voor throttle en prop RPM. Je kunt wel meer profielen maken, maar die moet je dan handmatig elke keer wisselen.
[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 11-09-2020 11:42 ]
Het liefst veel natuur en bergen.
[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 11-09-2020 12:00 ]
Ik heb gister de matterhorn mod gedownload en daar even gevlogen, daar kwam ik door de valleien heen aanvliegen op LIMW (Aosta Valley Airport), zeer mooie omgeving met kleine dorpjes. Eigenlijk nog mooier dan LOWI.turkeyhakan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:59:
Iemand een tip voor een leuke route? Afstand ongeveer max. een uur. Ik wil vliegen met de TBM 930.
Dus ik had zelf in gedachten om LIMW-LOWI te doen, VFR door de valleien heen te vliegen. Ik denk dat je dat met de TBM net in een uurtje moet kunnen halen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Omgeving Innsbruck is prachtig!turkeyhakan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:59:
Iemand een tip voor een leuke route? Afstand ongeveer max. een uur. Ik wil vliegen met de TBM 930.
De details van de route die ik gevlogen heb staan hieronder:
Bush trip route: WV08 - KBKW
Airport details
WV08 - Island Airport (Chesapeake, West Virginia, USA)
KBKW - Raleigh County Memorial Airport (Beckley, West Virginia, USA)
De route:
Island Airport is een airstrip op een eilandje midden in de Kanawha Rivier en omsloten door de twee kleine stadjes genaamd: Belle en Shesapeake. Je bevindt je in het gebied Kanawha County, West Virginia. Als je opstijgt krijg je een mooi overzicht over de rivier en de twee steden die aan de rivier gelegen zijn. Als snel ga je richting de bergen en zie je prachtige vergezichten van vele bossen en ruwe bergen in de verte. Halverwege zie je de kleine wegen samenkomen bij een snelweg die je rechtstreeks richting Beckley leidt. Een perfect moment voor een stukje VFR vliegen! Zodra je beckley ziet liggen ligt vlakbij bij Beckley het Raleigh County Memorial Airport. Dit is best een groot vliegveld voor Bush Trip begrippen en hier eindigt de reis.
Hier enkele sfeerbeelden van mijn bush trip:
:strip_exif()/f/image/04nGzQtCm9agpT8c1Mbvrkd1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gjo684bu67iHGbrhKGmLpizw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WkIsiqrmGXiOo8oaTKoDdH2p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8RGfMN3jKX9LwfiFW8NU9SoB.jpg?f=fotoalbum_large)
Raar. Ik heb ook een X-52 en bij mij was er een default instelling na installatie.pretpik schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:13:
Ik heb een X52 Pro te leen gekregen. Weet iemand wat een beetje gangbare assignments zijn? Gisteravond even aangesloten maar geen default control assignments.
JE weet dat je op het controls tabje moet klikken om de assignement van de x52 te zien?
Display van Hotas doet inderdaad nog niets bij FS2020. Alleen bij FSx en P3D, daar zit het in de sim ingebouwd
[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 11-09-2020 12:37 ]
oeps dit is de Xcub even verkeer dacht dat dit die nieuwe Fox was door de kleurstelling :-)robinez schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:28:
Ik heb weer een leuke bushtrip trip gemaakt van ongeveer een half uur. Ik heb hem hieronder gepost met wat foto's erbij die ik gemaakt heb. Mocht je dit willen dan kun je op de volgende site een gedetailleerde bushtrip vliegveld voor WV08 en de liveries voor de xcub downloaden. Deze heb ik gebruikt in de foto's. Die site kun je hier vinden: https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-scenery
De details van de route die ik gevlogen heb staan hieronder:
Bush trip route: WV08 - KBKW
Airport details
WV08 - Island Airport (Chesapeake, West Virginia, USA)
KBKW - Raleigh County Memorial Airport (Beckley, West Virginia, USA)
De route:
Island Airport is een airstrip op een eilandje midden in de Kanawha Rivier en omsloten door de twee kleine stadjes genaamd: Belle en Shesapeake. Je bevindt je in het gebied Kanawha County, West Virginia. Als je opstijgt krijg je een mooi overzicht over de rivier en de twee steden die aan de rivier gelegen zijn. Als snel ga je richting de bergen en zie je prachtige vergezichten van vele bossen en ruwe bergen in de verte. Halverwege zie je de kleine wegen samenkomen bij een snelweg die je rechtstreeks richting Beckley leidt. Een perfect moment voor een stukje VFR vliegen! Zodra je beckley ziet liggen ligt vlakbij bij Beckley het Raleigh County Memorial Airport. Dit is best een groot vliegveld voor Bush Trip begrippen en hier eindigt de reis.
Hier enkele sfeerbeelden van mijn bush trip:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
daarom de vraag hoe is die
en veel van die veldjes die in de link staan ken ik al zijn erg leuke gebieden om te vliegen
Heb net even gevlogen rond KHQM Bowerman Airport met mist en zons opkomst

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 12:44 ]
ik weet niet of ik de juiste persoon ben om dit te beantwoorden aangezien ik er lang niet zoveel van weet als de meesten hier in dit forum. Maar als beginnend en elke dag weer lerend simmer vind ik het een mooi beginners vliegtuig, je kunt er ruw mee omgaan, bijvoorbeeld gooi hem in een stall naar beneden en je trekt hem zo recht, of land met 120 knots en hij geeft geen krimp. Perfect voor bush trips naar mijn mening. Zicht is wel redelijk slecht naar buiten in het vliegtuig dus je moet je camera wel iets aanpassen. Het voelt voor mij wel wat moderner aan als de savage cub die er ook in zit.ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:37:
[...]
Hoe is dit vliegtuig ?
ik zou hem ook graag willen hebben maar wil even weten hoe de eigenschappen zijn
Wel zitten er bugs in. Bijvoorbeeld van bij het switchen van outside view naar inside view blijven soms alle schermen op zwart, dan moet je meerdere keren switchen tussen die views om weer leven in je panel te krijgen. Dat is in de savage cub niet.
Maar goed, het is wat ik zeg, ik weet er te weinig van om anderen daar over te kunnen adviseren. Maar misschien dat iemand hier met wat meer sim ervaring daar iets over kan zeggen
Vergeet het dacht dat het de nieuwe FOX was ... door de kleur stellingrobinez schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:43:
[...]
ik weet niet of ik de juiste persoon ben om dit te beantwoorden aangezien ik er lang niet zoveel van weet als de meesten hier in dit forum. Maar als beginnend en elke dag weer lerend simmer vind ik het een mooi beginners vliegtuig, je kunt er ruw mee omgaan, bijvoorbeeld gooi hem in een stall naar beneden en je trekt hem zo recht, of land met 120 knots en hij geeft geen krimp. Perfect voor bush trips naar mijn mening. Zicht is wel redelijk slecht naar buiten in het vliegtuig dus je moet je camera wel iets aanpassen. Het voelt voor mij wel wat moderner aan als de savage cub die er ook in zit.
Wel zitten er bugs in. Bijvoorbeeld van bij het switchen van outside view naar inside view blijven soms alle schermen op zwart, dan moet je meerdere keren switchen tussen die views om weer leven in je panel te krijgen. Dat is in de savage cub niet.
Maar goed, het is wat ik zeg, ik weet er te weinig van om anderen daar over te kunnen adviseren. Maar misschien dat iemand hier met wat meer sim ervaring daar iets over kan zeggen
maar het is de Xcub
Ik wacht even met aankoop van die Fox omdat ik wat meer wil weten er over hoe hij is in FS2020
deze..
https://www.dpsimulation....bt-studio-kitfox-sti.html
Maar wel mooie livery voor de Xcub
Kan ze nog niet vinden op Marketplace
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 12:49 ]
Her en der lees ik ook dat de control assignments bugged is voor de X52, iemand heeft een trucje online gezet dat je de controller pas moet inpluggen als FS draait. Dat ga ik vanavond eens proberen als ik wat meer tijd heb.killerbee1958 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:36:
[...]
Raar. Ik heb ook een X-52 en bij mij was er een default instelling na installatie.
JE weet dat je op het controls tabje moet klikken om de assignement van de x52 te zien?
Display van Hotas doet inderdaad nog niets bij FS2020. Alleen bij FSx en P3D, daar zit het in de sim ingebouwd
Daarvoor altijd met de T16000 Hotas gespeeld, misschien dat het daarom bugged is.
Gebruik je trouwens wel of niet de Logitech Profiler software?
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
zo dat ik hem weer terug heb
wilde een livery instaleren maar nu ben ik hem helemaal kwijt aan het lijstje
of iemand een andere manier om hem terug te krijgen
PS ik heb de steamversie ..
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 13:22 ]
Of alleen weersomstandigheden.
[ Voor 12% gewijzigd door mox1976 op 11-09-2020 13:21 ]
AMD Ryzen 5 3600 * Gigabyte Geforce GTX 2070 Super GAMING OC 3X WHITE 8G * G.SKILL Ripjaws 32GB 3200 Mhz * Corsair MP600 NVMe PCIe x4 M.2 SSD 1TB * ASUS ROG STRIX X570-F GAMING
Waarschijnlijk heb je hem dan niet in de 'Community' folder neergezet, maar in de 'official' folder..ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:17:
oops iemand die even de asobo-aircraft-xcub map kan zippen en even op een server kan zetten ..
zo dat ik hem weer terug heb
wilde een livery instaleren maar nu ben ik hem helemaal kwijt aan het lijstje
of iemand een andere manier om hem terug te krijgen
Zie deze link voor een zipje met de originele map.
ja dat heb ik ook gedaan ..Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:22:
[...]
Waarschijnlijk heb je hem dan niet in de 'Community' folder neergezet, maar in de 'official' folder..
Zie deze link voor een zipje met de originele map.
maar nu weer terug krijgen
Oke binnen en THX
Het is de eerste keer dat ik eens wat wil veranderen aan FS2020 en het gaat gelijk fout maar alles mods en veranderingen moet je dus in 'Community' folder gooien ?
Bij FSX moest je het egwoon in het mapje van de desbetreffende vliegtuig gooien aircraft.file aanpassen en klaar ..
Nu heb ik die map van die livery uitgepakt en in Community' folder gezet maar geen extra livery bij de Xcub
[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 13:38 ]
Ja, je moet het direct ind e community folder zetten. Echter moet je die livery map in zijn geheel in die folder zetten. Dus niet enkel de losse bestanden (SimObjects etc), maar gewoon die gehele folder.ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:23:
[...]
ja dat heb ik ook gedaan ..![]()
maar nu weer terug krijgen
Oke binnen en THX
Het is de eerste keer dat ik eens wat wil veranderen aan FS2020 en het gaat gelijk fout maar alles mods en veranderingen moet je dus in 'Community' folder gooien ?![]()
Bij FSX moest je het egwoon in het mapje van de desbetreffende vliegtuig gooien aircraft.file aanpassen en klaar ..
Nu heb ik die map van die livery uitgepakt en in Community' folder gezet maar geen extra livery bij de Xcub
![]()
:fill(white):strip_exif()/f/image/tkmYv12qhwOO5AMt7Wi416SP.png?f=user_large)
Drukte op Paderborn:
/f/image/1aJnoT01KrrKoj0rssJNheHn.png?f=fotoalbum_large)
ILS approach 22L, met een mooi rondje om Kopenhagen heen
/f/image/PMubz4b5aSFwAue3OREbo2RA.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet geen verschil meer waar de add-on airport ophoudt en de standaard scenery begint, wow!
/f/image/lof0GBVazE6u3QcDh7zoHdBK.png?f=fotoalbum_large)
On blocks, een remote stand helaas...
/f/image/w1AifgqHnqK1zHW5mfYfkSUR.png?f=fotoalbum_large)
ik heb de livery packed V8 geinstaleerd en die werkt in een keer dus het is iets andersCraftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:40:
[...]
Ja, je moet het direct ind e community folder zetten. Echter moet je die livery map in zijn geheel in die folder zetten. Dus niet enkel de losse bestanden (SimObjects etc), maar gewoon die gehele folder.
[Afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 14:26 ]
- Performance improvements
- ATC updates
- UI updates
- Aerodynamic updates
- Aircraft updates
- Cockpit visuals and animation updates
- General aviation system updates
- General aviation avionic updated
- Airliner system updates
- Airliner avionic updates
- Live Weather updates – (e.g. 225/3kt wind fixed, persistency fixed, etc.)
- Upgraded multiplayer servers
- Marketplace updates
- Content Manager updates
- Localization updates
- Accessibility updates
- Camera updates
- Bush Trip updates (e.g. completion trigger fixed/Completionist achievement fixed)
- World updates
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/
[ Voor 5% gewijzigd door Microburst op 11-09-2020 14:35 ]
terwijl flat 1 10 hoog is en die van ons 13 hoog
hier een foto uit Google VR van mijn straat

verder klopt het wel redelijk in mijn omgeving maar zo zouden het val goolge VR de buurt er in moeten gooien dan krijg je een veel mooier beeld
want het is hier veel mooier dan wat er in FS2020 zeker het natuurgebeid wat hier vlakbij ligt
ook genoeg plek om te kunnen landen met de cub , maar in FS2020 gaat dat niet omdat het niet goed weer gegeven wordt
hier het gebied die ik bedoel (ligt op nog geen 10 min van mijn huis af met de fiets
YouTube: De vlaardingse broekpolder in vogelvlucht
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 15:37 ]
ATC gonna be ATC. Ik vloog laatst voor het eerst IFR naar Carcassonne, 10 nm of zo voor de luchthaven, graag naar 12500, letterlijk boven de luchthaven naar 7000, ik heb de ATC maar uitgezet. Weinig vertrouwen in. Om maar niet te spreken over IFR over de Pyreneeën.Timbox88 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:03:
Net iets raars, vlucht van drie uur, vloog de hele tijd IFR en op 5000ft. Op 70NM voor landing geleidt de ATC me ineens naar 8500FT terwijl ik kort daarna alweer de landing in moest zetten...
mischien en berg of iets anders??Timbox88 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:03:
Net iets raars, vlucht van drie uur, vloog de hele tijd IFR en op 5000ft. Op 70NM voor landing geleidt de ATC me ineens naar 8500FT terwijl ik kort daarna alweer de landing in moest zetten...
maar je kan nog wel even van een mooi uitzicht genieten op 8500 hoogte
Maar die ATC staat hier uit .. want anders kan ik binnen een half uurtje al aan de kalmerings middelen
man wat een herrie en hij blijft maar blaten .. ppff weet dat het in het echt ook zo gaat maar ik word daar gek van .... veel te veel onrust ..
zie het ook wel eens op youtube filmpjes maar 9 van de 10 keer draai ik het geluid weg als ze die ATC aan laten staan in reallife
Hele tijd dat geschreeuw over Pappa's en Yankies en Zulu's
soms gebeuren er idd vreemde dingen met de ATC. Zo was ik laatst opgestegen vanaf Mc Carren Airport, rondje las vegas gedaan, en geland op North Las Vegas Airport.Timbox88 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:03:
Na het landen Ground gevraagd om een parking, ik kreeg al geen taxiway indicatie, zag echter wel een pinnetje verschijnen met een parking 8,7NM verderop. Ik vanaf de taxiway maar opgestegen om op Mc Carren weer te landen naast mijn plekje
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 11-09-2020 15:13 ]
dat heb ik ook 1 keer gehad maar dan met een andere FSMagic schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:12:
[...]
soms gebeuren er idd vreemde dingen met de ATC. Zo was ik laatst opgestegen vanaf Mc Carren Airport, rondje las vegas gedaan, en geland op North Las Vegas Airport.
Na het landen Ground gevraagd om een parking, ik kreeg al geen taxiway indicatie, zag echter wel een pinnetje verschijnen met een parking 8,7NM verderop. Ik vanaf de taxiway maar opgestegen om op Mc Carren weer te landen naast mijn plekje
had de verkeerde ILS ingesteld en de Airports lagen vlak bij elkaar dus hij boog af naar de andere airport
en die ATC maar zeggen dat ik vrij was om te landen .. maar ik was al geland ..... kijk op de map ......
aaagh dat is niet de juiste airport ...
ach het gebeur in reallife ook dus een foutje maken kan iedereen gebeuren
https://nos.nl/artikel/21...p-verkeerd-vliegveld.html
https://www.nu.nl/algemee...-verkeerde-vliegveld.html
https://www.luchtvaartnie...dt-op-verkeerde-vliegveld
zelfs naar verkeerde bestemmingen vliegen gebeurd in het echt ook
https://nos.nl/artikel/22...en-dat-is-vrij-uniek.html
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 15:27 ]
Haha gek he? Gebied was helemaal vlak, dus geen idee wat het was!ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:11:
[...]
mischien en berg of iets anders??
maar je kan nog wel even van een mooi uitzicht genieten op 8500 hoogte![]()
Maar die ATC staat hier uit .. want anders kan ik binnen een half uurtje al aan de kalmerings middelen![]()
man wat een herrie en hij blijft maar blaten .. ppff weet dat het in het echt ook zo gaat maar ik word daar gek van .... veel te veel onrust ..
zie het ook wel eens op youtube filmpjes maar 9 van de 10 keer draai ik het geluid weg als ze die ATC aan laten staan in reallife
Hele tijd dat geschreeuw over Pappa's en Yankies en Zulu's![]()
na 1 keer weet ik het wel
Ik neem aan dat dit betaalde scenery is? Erg mooiravw schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:04:
[...]
Dat Gras is gewoon dood ... ik heb het ook je zal het zo ook zien in mijn movie van Santa Barbara Municipal Airport daar zie je ook dit soort dooie gras en ook groen gras en dat ook op diverse stukken bij elkaar..
dat bruine daar groeit echt niets ,,,,,.. ja ongewenst kruit ..
mijn filmpje staat nog te uploaden geduld
En ik gebruik GF E ... blijft een rare afkorting vinden GF E ... Girlfriend experience![]()
en bewerkt het dan weer in Movavi Video Suite 17
Hier de link van het filmpje dat ik even gemaakt heb van Santa Barbara Municipal Airport
YouTube: Santa Barbara Municipal Airport
Hier nog een paaar screenshots ervan
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar maak eens (als je wil en tijd hebt ) Een filmpje van EDLP met Few clouds tijd 15:00
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ja dit is een Payware staat in Marketplace (ORBX)appie35 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:04:
[...]
Ik neem aan dat dit betaalde scenery is? Erg mooi
Maar maak eens (als je wil en tijd hebt ) Een filmpje van EDLP met Few clouds tijd 15:00
ja zal ik doen
maar hier heb je wel een goed overzicht van de airport en de kitfox
YouTube: Microsoft Flight Sim | Marketplace Review #1 | Kitfox STi + Free Lip...
een tip voor de Bush flyers hier ... Pak (EDEN) Bad Hersfeld .. runway 1
Wel met de Piper Cub
kreeg gewoon kribbers in mijn maag van het opstijgen daar .. je zou er maar wonen aan het eind van die runway
hier voor een verbetere versie
https://flightsim.to/file/82/eden-bad-hersfeld
hier mijn rond vluchtje

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 16:49 ]
Ik zag net dat iemand zei dat er een update was en inderdaad hij staat nu ook in marketplace!ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:11:
[...]
Ja dit is een Payware staat in Marketplace (ORBX)
ja zal ik doen
een tip voor de Bush flyers hier ... Pak (EDEN) Bad Hersfeld .. runway 1
![]()
![]()
Wel met de Piper Cub![]()
kreeg gewoon kribbers in mijn maag van het opstijgen daar .. je zou er maar wonen aan het eind van die runway
hier voor een verbetere versie
https://flightsim.to/file/82/eden-bad-hersfeld
(ben ik wel mijn eigen reclameborden kwijt die ik gemod had
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
was gisteren avodn al , dus vandaar dta ik ze gelijk gekocht had op Marked place ..appie35 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:20:
[...]
Ik zag net dat iemand zei dat er een update was en inderdaad hij staat nu ook in marketplace!
(ben ik wel mijn eigen reclameborden kwijt die ik gemod had
KSBA - Santa Barbara muni Airport
KTIW - Tacoma Narrows airport
Zijn nu beide inbezit ..
en ik zil ook nog die KitFox hebben maar wacht even af hoe die is
Mede ook omdat hij niet veel verschild met de Shock Ultra
alleen dan wel met Tundra wheels
Maar het wel wel een gave Bushfly plane
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 16:47 ]
Om je even te helpen(of juist nietravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:42:
[...]
was gisteren avodn al , dus vandaar dta ik ze gelijk gekocht had op Marked place ..
KSBA - Santa Barbara muni Airport
KTIW - Tacoma Narrows airport
Zijn nu beide inbezit ..
en ik zil ook nog die KitFox hebben maar wacht even af hoe die is
Mede ook omdat hij niet veel verschild met de Shock Ultra
alleen dan wel met Tundra wheels
Maar het wel wel een gave Bushfly plane
YouTube: THIS is what its all about...
ja :-) maar ik hoop zelf nog snel dat er een Zenith CH-701 uitkomt ..MBgek schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:49:
[...]
Om je even te helpen(of juist niet) met de keuze voor de kitfox:
YouTube: THIS is what its all about...
Ik vind die Kitfox wel erg gave speelgoed maar het is niet veel verschil met die al in FS 2020 zitten
de Zenith CH-701 zal mij wel gelijk tot OWNED behoren
maar wacht ook op een iets grotere Cessna ..
cessna cardinal 177rg OF DE Cessna 210 centurion
DE Cessna Skymaster mag ook wel
Klopt wel idd, ik zie ook weinig verschil met bijvoorbeeld die Cub o.i.d. Zou leuk zijn als er t.z.t een Piper PA-28 komt, liefst van A2A.ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:07:
[...]
ja :-) maar ik hoop zelf nog snel dat er een Zenith CH-701 uitkomt ..
Ik vind die Kitfox wel erg gave speelgoed maar het is niet veel verschil met die al in FS 2020 zitten
de Zenith CH-701 zal mij wel gelijk tot OWNED behoren
maar wacht ook op een iets grotere Cessna ..
cessna cardinal 177rg OF DE Cessna 210 centurion
DE Cessna Skymaster mag ook wel
ja die planes van A2A mogen zeker wel komen ...MBgek schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:19:
[...]
Klopt wel idd, ik zie ook weinig verschil met bijvoorbeeld die Cub o.i.d. Zou leuk zijn als er t.z.t een Piper PA-28 komt, liefst van A2A.
maar als de Cessna 172SP Skyhawk van airfoillabs en ook hun andere addons word het voor mij ook kopen.
net zoals de ASDG Super Cub
dat is toch wel een heel verschil met de standaard planes in FS 2020
hoop voor de mensen die nu beginnen met FS dat ze er ook echt in gaan komen net zo als A2A
dat maakt het vliegen en ook de handelingen van de planes toch zo anders ... de meeste zullen dan wel weer opnieuw alles moeten gaan leren
omdat het zo erg anders is dan die basic vliegtuigen
Want ik mis die airfoillabs C172 best wel nu .. al is het alleen al om de geluiden van het vliegtuig
de realthing geluiden ... je hoort gewoon het verschil tussen een koude en warme motor en ook als hij in de lucht niet lekker loopt kan je horen wat er aan de hand is ....
Maar ook de Accu vernieuwen of opladen, maar ook in de hangar even kijken of alles nog goed is en des noods andere aanpassingen doen aan het vliegtuig
Dus laat maar komen die A2A Airfoillabs en voor de Airliners onder ons .. PMDG , PIC, Majestic Software en Captainsim
voor demensen die niet weten wat een A2A kwaliteit is
hier het starten van een Cessna 172
YouTube: A2A Accu-Sim C172 Trainer Development Video Part 1 of 3
YouTube: A2A Accu-Sim C172 Trainer Development Video Part 2 of 3
YouTube: A2A Accu-Sim C172 Trainer Development Video Part 3 of 3
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 17:45 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qhx3FjWhaod5E1ot7X6drxTE.jpg?f=user_large)
Tot dusver: een LCD scherm met COM1 Active en Standby, en een 7-segment LCD met de transponder code.
Ik ga dit weekend maar eens kijken hoe ik een Tweakblogje kan starten...
Bemoedigend!! Ik heb door werk en privé super weinig tijd gehad voor FS maar wil zeker zodra die patch er is weer even wat leuke vluchten gaan makenMicroburst schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:34:
Binnen 10 dagen Patch #2 changelog:
- Performance improvements
- ATC updates
- UI updates
- Aerodynamic updates
- Aircraft updates
- Cockpit visuals and animation updates
- General aviation system updates
- General aviation avionic updated
- Airliner system updates
- Airliner avionic updates
- Live Weather updates – (e.g. 225/3kt wind fixed, persistency fixed, etc.)
- Upgraded multiplayer servers
- Marketplace updates
- Content Manager updates
- Localization updates
- Accessibility updates
- Camera updates
- Bush Trip updates (e.g. completion trigger fixed/Completionist achievement fixed)
- World updates
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/
Tesla M3LR '21
1G8 Eddie Dew Memorial Airpark
naar
KHLG - Wheeling Ohio County Airport
heel kort maar je hoeft natuurlijk niet direct te vliegen een beetje omgeving spotten en dan naar het laaste airport gaan ...
trouwens best en leuke ligging bijde airports
Ga veldjes dus geen Airliners op
KHLG kan je wel met een kleine airliner landen
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 19:06 ]
Edit, ligt wat meer aan het vliegtuig blijkbaar. Van de Diamond over gestapt op dat kleine stunt vliegtuig, scheelt 20 fps...?!
[ Voor 29% gewijzigd door ThunderaceNL op 11-09-2020 19:14 ]
:strip_exif()/f/image/SLFVyZn93IQMESCE1Rs4KLxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CPqGChGXXrlciX7iR4xFwaAa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JZUwTjhj3cfdwecVMOX6JmXk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NB2eZEoyz4xF8arIdgVLlCvS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i7yDLf70jT1SkTaowsS5gjOS.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is hier nog meer te zien. Onderweg ook nog langs Edward Air Force Base gevlogen met een grote zoutvlakte en ten noorden van California City ligt nog een testcircuit van Honda.
Er komen er hier 's avonds regelmatig een paar van die dingen over.
In een oudere FS versie zat er geloof ik ook luchtballonnen in.
De Boeing 787 is de icing automatisch , maak je geen zorgen doet alles zelf , dus je zult geen knopjes vindenCraftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:29:
Waar in de Boeing 787 zit het knopje om de window te de-icen, of zit die er niet? Ik kan hem echt nergens vinden, first time flying this plane..
Wings/Engines inderdaad wel. Window: not reallyravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:42:
[...]
De Boeing 787 is de icing automatisch , maak je geen zorgen doet alles zelf , dus je zult geen knopjes vinden
/f/image/0O0rrwnNffx9kgtYOVYkj7wO.png?f=fotoalbum_large)
Look like a Max goed vliegtuig alleen hij moet nog wat meer getest worden op de funkties of ze ook echt werkenCraftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:44:
[...]
Wings/Engines inderdaad wel. Window: not really
[Afbeelding]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Overhead panel gekeken?Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:29:
Waar in de Boeing 787 zit het knopje om de window te de-icen, of zit die er niet? Ik kan hem echt nergens vinden, first time flying this plane..
Ik zit gauw te kijken aangezien ik ook in een 787 vlieg op dit moment, maar op de overhead panel zie ik alleen anti-ice voor de wings en engines.
Windows heat ?DaitoX schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:56:
[...]
Ik zit gauw te kijken aangezien ik ook in een 787 vlieg op dit moment, maar op de overhead panel zie ik alleen anti-ice voor de wings en engines.
Uiteraard heb ik daar gekeken. Zoals ik zei in mijn post heb ik letterlijk overal gekeken..
Niet goed gekeken dus...

Oke, thanks @rdluca, vind het interessant waarom het niet onder 'ANTI-ICE' staat, maar dat is hem inderdaad! Danku
[ Voor 25% gewijzigd door Craftop op 11-09-2020 20:01 ]
2e kolom boven hydraulic?DaitoX schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:56:
[...]
https://www.artstation.com/artwork/zA2XZD
Maar ze staan er niet op van de windows
Volgens mij staat het apart omdat window heat altijd aanstaat en anti-ice alleen als de condities daar aanleiding toe geven.Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:58:
[...]
Uiteraard heb ik daar gekeken. Zoals ik zei in mijn post heb ik letterlijk overal gekeken..
Niet goed gekeken dus...![]()
Oke, thanks @rdluca, vind het interessant waarom het niet onder 'ANTI-ICE' staat, maar dat is hem inderdaad! Danku
Nb.: ik heb MSFS niet dus praat maar beetje mee vanuit de armchair 😉
[ Voor 6% gewijzigd door rdluca op 11-09-2020 20:07 ]
Ze staan er wel bij, onder 'Window-Heat' staat 'Primary', dat is de De-ice van de windows.ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:04:
Hier heb je een beter beeld van de B787 Cockpit
https://www.artstation.com/artwork/zA2XZD
Maar ze staan er niet op van de windows
Ja ik zag ze later ook staanCraftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:07:
[...]
Ze staan er wel bij, onder 'Window-Heat' staat 'Primary', dat is de De-ice van de windows.
ze staan wat naar boven
Nee, ze staan niet altijd aan, je moet ze nog aanzetten. Direct daarna was mijn window ook ijs vrijrdluca schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:05:
[...]
Volgens mij staat het apart omdat window heat altijd aanstaat en anti-ice alleen als de condities daar aanleiding toe geven.
Bij mij staat anti-ice juist standaard op auto. Maar de Window Heat, waar ik dus ook overheen keek, staat uit.rdluca schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:05:
[...]
Volgens mij staat het apart omdat window heat altijd aanstaat en anti-ice alleen als de condities daar aanleiding toe geven.
Wat ik bedoel, window heat on is onderdeel van de startupflow.Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:08:
[...]
Nee, ze staan niet altijd aan, je moet ze nog aanzetten. Direct daarna was mijn window ook ijs vrij
goed dat het gelukt isCraftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:08:
[...]
Nee, ze staan niet altijd aan, je moet ze nog aanzetten. Direct daarna was mijn window ook ijs vrij
Maar heb de B787 nog niet goed uitgeprobeerd
maar nu weet je het windows heat zo als ik al beschreef
ik zet ze vaak gelijk aan
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc