Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:33
Ik heb een vraag betreft een ILS landing:

Ik heb een low altitude route gepland van Courchevel naar Nice met arrival runway 18R. Zowat de hele route op AP gevlogen en het laatste stukje de approach mode aangezet. Glidescope werd netjes opgepakt, maar ik kwam precies uit tussen runway 18L en 18R.

Tijdens de vlucht handmatig de juiste frequentie geselecteerd (ging blijkbaar niet automatisch), maar ik heb echt geen idee waarom ik niet op 18R uit kwam. Ik weet zeker dat de frequentie juist is, 18L had namelijk een andere frequentie.

Iemand ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door Nielster op 09-09-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bug? Ik lees vaker van ILS landingen die naast de baan eindigen. Omdat de GS goed werd opgepikt, moet je de freq etc. wel goed hebben ingevoerd anders was dat ook niet gebeurd. Dus... bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nielster schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:08:
Ik heb een vraag betreft een ILS landing:

Ik heb een low altitude route gepland van Courchevel naar Nice met arrival runway 18R. Zowat de hele route op AP gevlogen en het laatste stukje de approach mode aangezet. Glidescope werd netjes opgepakt, maar ik kwam precies uit tussen runway 18L en 18R.

Tijdens de vlucht handmatig de juiste frequentie geselecteerd (ging blijkbaar niet automatisch), maar ik heb echt geen idee waarom ik niet op 18R uit kwam.

Iemand ideeën?
Vloog je op NICE LFMN? Nice heeft de runway's 04R-22L en 04L-22R en geen runway 18? Volgens mij kent Nice vanwege de heuvels geen ILS op 22L/R.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuzFFck8LTD4eYwoWUXJWiKy4is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8dC5rwHWAuPH9iGZEoCTGRkq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJaMr9O8-4c7vE2KPlTDcQ1tIRM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rqFY9jcsRUwJwfUebEqwRaKM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:33
Excuus, ik bedoel runway 4... (Op zich wel essentiele informatie 8)7). Heb deze informatie gebruikt waarin frequentie 110.7 wordt aangegeven voor ILS 04R. http://openaip.net/node/151341

Ik ga uit van een bug, aangezien de glide scope wel werd opgepakt.

Dank voor de antwoorden! Vanavond maar eens op andere airports oefenen

[ Voor 37% gewijzigd door Nielster op 09-09-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
De ILS van Nice heeft een off-set in real life. Voor meer info zie ook dit topic: https://forum.aerosoft.co...ourse-on-ils-04r-at-nice/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:59
Magic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:57:
[...]

Wat vinden jullie overigens verder van de landingsrealisme (en dan vooral de evt schade?). Ik heb het gevoel dat ik veel harder kan neerkomen dan in het echt zou kunnen.
Dat vraag ik mij ook af en daarom mis ik de replay functie! soms hoor je geluid net of je heel hard neer komt en dan denk ik volgens mij ging deze landing goed. Ik zou het dan graag terug zien.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:26
Live weather even uitgezet, anders was dit volledig grijs geweest...

Net voor de aankomst in Trollhättan, Zweden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Md2gTRI328FZZWp8zUbnRXCOEv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfNY3LqEnzbFjptCpRmyu587.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Iemand die me hiermee kan helpen?

Vraagje: ben nu een beetje aan het testen met navigatie en dat gaat de goede kant op. Zat net onder andere te lezen over het verschil tussen low altitude airways en high altitude airways. Ik begreep dat laatstgenoemden zich eigenlijk altijd boven 18000ft afspeelt, eerstgenoemde daaronder. Nu ben ik momenteel in een vlucht van Musqat naar Mumbai en had een IFR low altitude route gekozen. Toch word ik nu naar maar liefst FL340 (34000ft) gestuurd. Heb ik dan iets verkeerd ingesteld ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:06:
Nu ben ik momenteel in een vlucht van Musqat naar Mumbai en had een IFR low altitude route gekozen. Toch word ik nu naar maar liefst FL340 (34000ft) gestuurd. Heb ik dan iets verkeerd ingesteld ofzo?
Wat MSFS betreft zijn (denk ik) low en high alt airways gewoon verschillende wegen om ergens te komen en de planner let niet echt op de altitude. Als jij een hele lange vlucht gaat maken, zal MSFS je een hele hoge cruise alt geven, ongeacht welke wegen je 'bewandelt'. Tenminste, daar lijkt het op. Als je een hele korte vlucht plant via high alt wegen zal je waarschijnlijk ook niet echt hoog vliegen. Als je echt lager wilt vliegen, moet je in de planner zelf je cruise alt aanpassen. Al zou het me niet verbazen als de crappy ATC je alsnog hoger laat vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
tup61 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:21:
[...]

Wat MSFS betreft zijn (denk ik) low en high alt airways gewoon verschillende wegen om ergens te komen en de planner let niet echt op de altitude. Als jij een hele lange vlucht gaat maken, zal MSFS je een hele hoge cruise alt geven, ongeacht welke wegen je 'bewandelt'. Tenminste, daar lijkt het op. Als je een hele korte vlucht plant via high alt wegen zal je waarschijnlijk ook niet echt hoog vliegen. Als je echt lager wilt vliegen, moet je in de planner zelf je cruise alt aanpassen. Al zou het me niet verbazen als de crappy ATC je alsnog hoger laat vliegen...
Hmmm jammer! Maar dan weet ik dat het niet aan mij ligt hahah. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:04:
Live weather even uitgezet, anders was dit volledig grijs geweest...

Net voor de aankomst in Trollhättan, Zweden.

[Afbeelding]
Ik vlieg dna wel gewoon door met live weather .. maar noteer hem voor later als het wel eens mooie is ... dan later weer die vlucht doen .. je het hoort er nu gewoon bij
de eene dag heb je mooi weer en de andere dag is het mistig en zie je niets maar dat hoort nu eenmaal bij
een Sim vind eigenlijk dat ze dat egwoon vast moeten zetten realweather en day en night
real time dus .. als je niet wil vliegen in het donker dna zoek je maar een andere stukje uit
waar je kunt gan vliegen of je wacht tot het wel weer licht is

zo doe ik het ook ik laat de realthings zo veel mogelijk staan zo als het nu is ..

Morgen weer Update dag :9
ben benieuwd en wat er gaat veranderen

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 09-09-2020 17:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:58
Vraag, kan je met de goedkopere Xbox S versie (Die uit komt op 10 november) Microsoft flight simulator spelen? (Als hij uit komt) of heb je daar de duurdere X voor nodig?

Ik heb echt nul verstand van consoles en gamen maar ik wil heel graag Microsoft flight simulator "spelen", ik ben er inmiddels achter dat het op mijn MacBook niet werkt haha :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
iPhoneSE schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:17:
Vraag, kan je met de goedkopere Xbox S versie (Die uit komt op 10 november) Microsoft flight simulator spelen? (Als hij uit komt) of heb je daar de duurdere X voor nodig?

Ik heb echt nul verstand van consoles en gamen maar ik wil heel graag Microsoft flight simulator "spelen", ik ben er inmiddels achter dat het op mijn MacBook niet werkt haha :+
In principe denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat de Xbox S Flight Simulator niet kan draaien. Je zult het waarschijnlijk niet op 4K 60fps spelen, maar voor 300 euro koop je echt wel een stukje goede hardware wat prima zal presteren! Uiteraard zou ik, als je echt twijfelt, even afwachten wat de (onafhankelijke) reviews gaan zeggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 09-09-2020 17:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:58
Craftop schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:22:
[...]

In principe denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat de Xbox S Flight Simulator niet kan draaien. Je zult het waarschijnlijk niet op 4K 60fps spelen, maar voor 300 euro koop je echt wel een stukje goede hardware wat prima zal presteren! Uiteraard zou ik, als je echt twijfelt, even afwachten wat de (onafhankelijke) reviews gaan zeggen ;)
Top! bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:00

aap

ravw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:04:
[...]

de eene dag heb je mooi weer en de andere dag is het mistig en zie je niets maar dat hoort nu eenmaal bij
een Sim vind eigenlijk dat ze dat egwoon vast moeten zetten realweather en day en night
real time dus .. als je niet wil vliegen in het donker dna zoek je maar een andere stukje uit
Ik vind dat je toch wat te ver gaat: ja, in het echte leven kies je het weer ook niet uit. Maar als amateur-piloot kun je ervoor kiezen om met slecht weer thuis te blijven. De luxe van een simulator is dat je juist kunt vliegen wanneer en hoe je dat wilt. Ik vind het fijn dat ik 's avonds na een werkdag nog even op de computer een vlucht kan doen. Het zou jammer zijn als ik dan alleen op het westelijk halfrond kon vliegen, omdat hier de zon dan al onder is.

Als jij graag met de omstandigheden van nu speelt, omdat je dat een groter immersiegevoel geeft, dan is dat prima en dat kan ook. Maar waarom zou je andere mensen beperken in hun wens om de omstandigheden uit te kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met ^^@aap - want als je het vast zet kun je ook niet oefenen in slecht weer als de zon wel schijnt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 13:22
Krijg hier geen ATC voices meer te horen.
Op één of andere manier stond die in het menu op off, maar als ik die op ON terug zet is het nog niet te horen.
Ook niet na herstarten.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52

Predator

Suffers from split brain

Magic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:57:
Wat vinden jullie overigens verder van de landingsrealisme (en dan vooral de evt schade?). Ik heb het gevoel dat ik veel harder kan neerkomen dan in het echt zou kunnen.
Dat gevoel heb ik ook, ik denk dat je bij een cub wel nog redelijk hard mag neerkomen, maar bv op een DA40 lijkt me dat landingsgestel wel redelijk fragiel.

Maar ik ben enkel virtueel piloot, iemand met echte vliegervaring kan beter zeggen hoe realistisch het is :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ningalloon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:14:
Krijg hier geen ATC voices meer te horen.
Op één of andere manier stond die in het menu op off, maar als ik die op ON terug zet is het nog niet te horen.
Ook niet na herstarten.
Iemand een oplossing?
Misschien even i.p.v. Azure op lokale windows optie zetten (check zo ff hoe dat ook alweer heet)? Dan gebruikt MSFS de geinstalleerde US voicepack. Soms wil de 'online ATC' via Azure niet lekker werken.

EDIT:
Sound > Text-to-speech > Windows offline

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 09-09-2020 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:04:
[...]

zo doe ik het ook ik laat de realthings zo veel mogelijk staan zo als het nu is ..
Ja maar, eh... niet iedereen heeft zoals jij de godganse dag de tijd om te vliegen, hè... 8) Sommige lui hebben een half uurtje ergens in de week en die willen dan gewoon kunnen vliegen met leuke omstandigheden. Ik vlieg vooral 's avonds maar wil in de winter toch ook wel eens met daglicht in Noorwegen vliegen en met mooi uitzicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Haha dat vroeg ik me idd wel af @ravw : jij stuurde laatst dat je al 100 vlieguren had. Maar heb jij een baan/school of andere bezigheden? Of waar haal je zoveel tijd vandaan?

Ik bedoel deze vraag overigens verre van lullig, maar ben puur nieuwsgierig ook naar aanleiding van bovenstaande post!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:57:
Haha dat vroeg ik me idd wel af @ravw : jij stuurde laatst dat je al 100 vlieguren had. Maar heb jij een baan/school of andere bezigheden? Of waar haal je zoveel tijd vandaan?

Ik bedoel deze vraag overigens verre van lullig, maar ben puur nieuwsgierig ook naar aanleiding van bovenstaande post!
waarom is vanbelang als iemand een mening heb om gelijk naar zijn prive dingen te vragen .. of iemand die net twee weken vakantie heeft gehad hier veel tijd in gestoken heb in FS te doen ..
daar is niets raar aan .. want dit was al bekent hier dat ik daar twee weken vrij voor had genomen..
dan hadden jullie ook kunnen weten dat ik werk had

het ging me meer om het realweer en time ... omdat het toch een vorm van realisme heeft .. in mijn ogen .. daarom probeer ik zo minmogelijk aan die knoppen te zitten om het anders intestellen
dat dit niet iedereen bevalt ja dat snap ik ook wel maar ik heb persoonlijk het liefst zo realmogelijk op dat moment

maar nu weer terug over FS

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:13:
[...]

waarom is vanbelang als iemand een mening heb om gelijk naar zijn prive dingen te vragen .. of iemand die net twee weken vakantie heeft gehad hier veel tijd in gestoken heb in FS te doen ..
daar is niets raar aan .. want dit was al bekent hier dat ik daar twee weken vrij voor had genomen..
dan hadden jullie ook kunnen weten dat ik werk had

het ging me meer om het realweer en time ... omdat het toch een vorm van realisme heeft .. in mijn ogen .. daarom probeer ik zo minmogelijk aan die knoppen te zitten om het anders intestellen
dat dit niet iedereen bevalt ja dat snap ik ook wel maar ik heb persoonlijk het liefst zo realmogelijk op dat moment

maar nu weer terug over FS
Het gaat me totaal niet over het hebben van een mening, alleen maar leuk en zoals ik al aangaf geniet ik van al je berichten die je hier met ons deelt en de avonturen die je in FS beleeft. Maar zo'n gekke vraag is het toch ook niet?

Als je het niet wil beantwoorden overigens ook helemaal prima hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:16:
[...]

Het gaat me totaal niet over het hebben van een mening, alleen maar leuk en zoals ik al aangaf geniet ik van al je berichten die je hier met ons deelt en de avonturen die je in FS beleeft. Maar zo'n gekke vraag is het toch ook niet?
de vraag is niet gek maar wel op een open forum waar iedereen mee kunt lezen . niet iedereen gooit alles maar op straat of via Facebook of andere media open.

Maar straks weer verder met mijn laatste gedeelte van de balkan .. eens kijken of ik hem gehaald heb of dta ik hem weer over moet doen :D

heb geen hulp gebruikt .. alleen die cheat voor het tanken
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:20:
[...]

de vraag is niet gek maar wel op een open forum waar iedereen mee kunt lezen . niet iedereen gooit alles maar op straat of via Facebook of andere media open.

Maar straks weer verder met mijn laatste gedeelte van de balkan .. eens kijken of ik hem gehaald heb of dta ik hem weer over moet doen :D

heb geen hulp gebruikt .. alleen die cheat voor het tanken
:+
Nou, excuus als je het dan zo (vervelend) opvat, dat was geenszins mijn bedoeling. En inderdaad, nu weer lekker over op FS! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Ligt het aan mij of ben ik een van de weinigen die het opvalt dat er zoveel luchthavens zijn met kruizen op de runways? Ik kom net aangevlogen op Avignon, de hele runway vol met kruizen, daarna taxiën is een groot deel van de taxibaan gras. Ik weet dat 37000 vliegvelden checken veel werk is maar ik kom het best vaak tegen op middelgrote vliegvelden dat het allemaal / de basis niet af is.

Zojuist geland met de Grand Caravan op Courchevel, leuke vlucht zo vanaf Avignon want in een directe lijn passeer je Alpe d'Huez.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyfPWInD5cYoqkfEbg7hd3B9iMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJ8Nwa0tvdoxZWU8S241Xl8i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OFCW-IuCspV-QYBOgX4lOL9RJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7v2avKgS05QlKHQvlG9fQFUR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door cbr600f4i op 09-09-2020 21:46 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:07:
[...]

De Bushtrips kan je op kompas en timing vliegen. Daarbij is het niet eens nodig om binnen =/- 1 graad van de aangegeven koers te blijven.
Als je het precies doet dan zul je ook precies op het aangegeven punt zijn.
Maar omdat je dan precies boven je next wapypoint hangt is het wel lastig (vanuit je cockpit) om dit te zien.

Ik heb in ieder geval veel plezier gehad van het proberen te volgen van de aanwijzingen en elk poi te herkennen maar het is niet altijd even gemakkelijk.
@aap @Magic Oke bedankt, de laatste paar legs merk ik dat het inderdaad wel klopt en zo ook bij de volgende vliegveld uitkom. Ik vlieg nu zonder hulp, maar zie geen vooruitgang bij het achievement hiervoor (0/100) na 3 legs. Zou dat niet per leg een paar % erbij moeten krijgen? Ik heb de eerste leg ook opnieuw gedaan zonder hulp. Verder zie ik bij het opstarten steeds 'select your experience' staan, zonder keuze of wat dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rfus1N8pOEVmXq4KGvnXp6h10JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqQ8X5vJcqFbapnmrQsJejEV.jpg?f=fotoalbum_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01
Luxicon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
[...]

@aap @Magic Oke bedankt, de laatste paar legs merk ik dat het inderdaad wel klopt en zo ook bij de volgende vliegveld uitkom. Ik vlieg nu zonder hulp, maar zie geen vooruitgang bij het achievement hiervoor (0/100) na 3 legs. Zou dat niet per leg een paar % erbij moeten krijgen? Ik heb de eerste leg ook opnieuw gedaan zonder hulp. Verder zie ik bij het opstarten steeds 'select your experience' staan, zonder keuze of wat dan ook.

[Afbeelding]
Nee, voortgang zie je alleen als je de bushtrip opnieuw selecteert. Als je naar de volgende leg kan dan heb je de vorige volgens FS2020 goed afgesloten
Achievement krijg je pas na laatste leg.

En dat select your experience heb ik ook steeds gezien. Gewoon negeren. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door killerbee1958 op 09-09-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:01:
[...]

Nee, voortgang zie je alleen als je de bushtrip opnieuw selecteert. Als je naar de volgende leg kan dan heb je de vorige volgens FS2020 goed afgesloten
Achievement krijg je pas na laatste leg.
Oke top, ik las dat je de achievement niet krijgt als je een keer hulp zou hebben gebruikt. Dat heb ik wel in de eerste leg. Maar heb de leg daarna opnieuw gedaan zonder hulp. Het is een erg leuke manier van vliegen in ieder geval. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Luxicon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:04:
[...]

Oke top, ik las dat je de achievement niet krijgt als je een keer hulp zou hebben gebruikt. Dat heb ik wel in de eerste leg. Maar heb de leg daarna opnieuw gedaan zonder hulp. Het is een erg leuke manier van vliegen in ieder geval. :)
Goed dat je de eerste dan hebt overgedaan want je moet het inderdaad zonder de track me hulp doen.
En de tijd is geen factor van belang. Al moet je een half uur langer vliegen om je bestemming te vinden, zolang je op het goede veld landt is de leg geslaagd. (ook landingsrichting maakt volgens mij niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:09:
[...]

Goed dat je de eerste dan hebt overgedaan want je moet het inderdaad zonder de track me hulp doen.
En de tijd is geen factor van belang. Al moet je een half uur langer vliegen om je bestemming te vinden, zolang je op het goede veld landt is de leg geslaagd. (ook landingsrichting maakt volgens mij niet uit).
Hier blijft hij op de eerste leg staan maar gaat wel door met zijn gesaved airport .. als ik dus het eerste leg aandruk dan gaat hij naar waar ik het laatste keer geland ben maar ik moet nu nog even naar het zuiden vliegen dan zal ik wel merken of ik hem krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:22:
[...]

Hier blijft hij op de eerste leg staan maar gaat wel door met zijn gesaved airport .. als ik dus het eerste leg aandruk dan gaat hij naar waar ik het laatste keer geland ben maar ik moet nu nog even naar het zuiden vliegen dan zal ik wel merken of ik hem krijgt
Hmm, ben bang van niet RAVW. Elke keer als je een leg complete dan zet FS2020 een vinkje bij die leg.
Dus als jij die vinkjes niet hebt dan denk ik dat FS2020 van mening is dat je die leg niet gevlogen hebt.

Maar we horen het graag als je straks je eindbestemming hebt bereikt.
ik hoop het beste voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

appie35 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:08:
[...]

Depth of field uit en AA ook uit
wat heeft AA voor een meer waarde als je met een hoge resolutie scherm speelt.

P.S dit is mijn configuratie en ik ben zeer tevreden over mijn framerate
Ik ben nog meer aan het onderzoeken. Het is alleen balen van de Herstart in FS die duurt zo lang! :(

Ik vind het erg leuk om met de setting te stoeien. Alhoewel ik heel nieuwsgierig ben naar dx 12
Vanavond zitten uitproberen met de settings. En ik moet toch terug komen op mijn claim. In "stedelijke gebieden" krijg ik met iets hogere settings zomaar 7 FPS meer. Dit lijkt weinig maar het is van 21 naar 28 met minder drops.

32GB RAM heeft wel degelijk zin: In stedelijke gebieden is RAM gebruik +/- 20GB IPV 14.5.

En een mooie vlucht gemaakt met de zonsondergang in de TBM930 _/-\o_

Oja en volgens de AMD Radeon tool is m'n VRAM gebruik 101%, best knap 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 09-09-2020 22:45 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:33:
[...]

Hmm, ben bang van niet RAVW. Elke keer als je een leg complete dan zet FS2020 een vinkje bij die leg.
Dus als jij die vinkjes niet hebt dan denk ik dat FS2020 van mening is dat je die leg niet gevlogen hebt.

Maar we horen het graag als je straks je eindbestemming hebt bereikt.
ik hoop het beste voor je.
maar dan zou hij dat toch ook aanmoeten geven ik zie nergens dat hij dat aangeeft en wel mijn route verder laat gaan terug kan ik niet , maar we zien wel _/-\o_

ander gewoon weer 9 uur extra vlieguren er bij krijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Welke van de bushtrips is vooralsnog de mooiste/tofste van de drie wat jullie betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Dani86 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:40:
[...]

Vanavond zitten uitproberen met de settings. En ik moet toch terug komen op mijn claim. In "stedelijke gebieden" krijg ik met iets hogere settings zomaar 7 FPS meer. Dit lijkt weinig maar het is van 21 naar 28 met minder drops.

32GB RAM heeft wel degelijk zin: In stedelijke gebieden is RAM gebruik +/- 20GB IPV 14.5.

En een mooie vlucht gemaakt met de zonsondergang in de TBM930 _/-\o_

Oja en volgens de AMD Radeon tool is m'n VRAM gebruik 101%, best knap 8)7
Als je de video ziet, dan heb je vooral gemiddeld een stabielere framerate met 32gb ram. De gemiddeld lage 1% en 0,1% frames zijn een stuk hoger.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:33
Van EHAM naar EKYT, even doorknallen wil te bed! :z

Grafisch blijft het mij toch iedere keer verbazen.. O+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWz8VIbXn2mSvdC5vb7zZlIGrWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCrlxwrizRtJcvhaxcOMiOi7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5yp-HNaOv1_YXW47yrq4K2-uNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOT9BYjbymqil4xaX7pbNg9L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
DeadKnight schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:03:
Van EHAM naar EKYT, even doorknallen wil te bed! :z

Grafisch blijft het mij toch iedere keer verbazen.. O+ [Afbeelding]

[Afbeelding]
Laat maar ik keek niet goed. Is de 747. :)

[ Voor 7% gewijzigd door killerbee1958 op 09-09-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:33
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:18:
[...]

Laat maar ik keek niet goed. Is de 747. :)
Stock 747 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:00

aap

Luxicon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
[...]
Ik vlieg nu zonder hulp, maar zie geen vooruitgang bij het achievement hiervoor (0/100) na 3 legs. Zou dat niet per leg een paar % erbij moeten krijgen?
Volgens mij klopt die bush trip voortgang in het profiel niet. Bij mij staat er nu iets van 1/33, Die 1 slaat op de Balkan Bush Trip die ik helemaal uitgevlogen heb. Die 33 staat vermoed ik voor het aantal etappes die ik in totaal gevlogen heb, want gisteren stond ie nog op 29. Maar ik denk dat er eigenlijk 1/3 had moeten staan en dat dit een programmeerfoutje van Asobo is.

Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:46:
Welke van de bushtrips is vooralsnog de mooiste/tofste van de drie wat jullie betreft?
Ik heb Nevada nog niet gedaan, maar van Balkan en Patagonia, is die laatste voorlopig mijn favoriet.

Net weer vier etappes, waarvan drie kortere, gevlogen.Ik vloog veel tussen de bergen met de stroom van rivieren mee en de auto-piloot had hier weinig zin.

De laatste landingsbaan kwam sneller dan verwacht. Ik verloor bijna de controle in de scherpe bocht die ik inzette om hem te halen, maar het ging allemaal net goed, In het echt zou ik wsl. wel wat risicomijdender vliegen O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBZnEVA4852adOH1Ov1mSXDPP8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9gf9DFkGgXnIoiCmNkbm1Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:46:
Ik heb van alle drie een aantal legs gedaan, en tot dusver is Patagonie wel mijn favoriet, gevolgd door de Balkan!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strider1007
Voor jullie waarschijnlijk iets onbetekenends, maar voor mij de eerste keer dat ik (virtueel weliswaar, maar toch) op een ander continent kom. Bij Gibraltar overgestoken.. oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aekKQMyyQ-jHCwUJW60jc-Be03M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DFiGsyFNInueZIilbL3IGOr.jpg?f=fotoalbum_large

En een sfeerplaatje van Venetië naar Verona..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7Wyb547xb0hRYqT8MkdxRAvVkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaCSH8Ae8kcc1WkH8AEiy0Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Hier moest ik toch hard om lachen..

YouTube: Godzilla Monster in Flight Simulator 2020

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Gistermiddag met Mobiflight en een Arduino Mega bezig geweest om wat te tweaken.. of eigenlijk.. ik ben een paneel aan het maken met knoppen/schakelaars/LEDs om eea. aan te kunnen sturen en uit te lezen vanuit Flight Sim.

Inmiddels al 2 wel drukknoppen als pitot heat en landing lights kunnen instellen, en een LED die gaat branden als je de parkeerrem aan hebt staan. FS doet dat standaard nogal eens.. :)

Eén dezer dagen hoop ik een LCD'tje (zo'n 7-segment LCD) binnen te krijgen om de radio's uit te kunnen lezen. Moet dan wel weer op basis van een specifieke controller zijn (Max7219) maar enfin... ben benieuwd of dat ook lukt.

Zodra ik foto's heb die de moeite van het tonen waard zijn laat ik 't hier wel zien. Voorlopig eerst aan het prototypen met een stuk karton en losliggende draden overal..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
DigitalExorcist schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:
Gistermiddag met Mobiflight en een Arduino Mega bezig geweest om wat te tweaken.. of eigenlijk.. ik ben een paneel aan het maken met knoppen/schakelaars/LEDs om eea. aan te kunnen sturen en uit te lezen vanuit Flight Sim.

Inmiddels al 2 wel drukknoppen als pitot heat en landing lights kunnen instellen, en een LED die gaat branden als je de parkeerrem aan hebt staan. FS doet dat standaard nogal eens.. :)

Eén dezer dagen hoop ik een LCD'tje (zo'n 7-segment LCD) binnen te krijgen om de radio's uit te kunnen lezen. Moet dan wel weer op basis van een specifieke controller zijn (Max7219) maar enfin... ben benieuwd of dat ook lukt.

Zodra ik foto's heb die de moeite van het tonen waard zijn laat ik 't hier wel zien. Voorlopig eerst aan het prototypen met een stuk karton en losliggende draden overal..
mocht je daar een nieuw topic voor aanmaken of iets Hou me op de hoogte Ik ben heel benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sinds vorig weekend bezig met MSFS2020 sim. Eerst in de Cessna 150 serie. Daarna de Turbo Props, en de game crashed. Vervolgens alle drivers, OS geupdate, firewalls, virus scanners uitgezet etc etc. Bleef crashen bij het inladen van de cockpit. Intel 8700K, nvidia 1080TI, 16G ram. Alle tips op de CTD pagina's van Microsoft. Voor 100 euro 32GB memory erbij gekocht. Probleem opgelost.

Mijn doel in deze sim is alle vluchten welke ik gemaakt heb te gaan vliegen. Mijn eerste vlucht was op Hilversum Airport, helaas zijn de banen niet goed in de game. Om te oefenen wat rondjes Amsterdam gevlogen. Vervolgens een keer naar Brussel. Ging allemaal goed.

Nu de volgende vlucht, het zal een beetje een marathon worden:
Schiphol > Lisbon > Brasil > Manaus > Tefé.

In plaats van direct in een Passagiersvliegtuig te hoppen heb ik de Cessna Citation gebruikt. De autopilot moet ik nog gaan uitzoeken, dus vlieg voor nu met de hand met de checklist ingame.

Helaas tijdens mijn vlucht richting Lisbon ben ik gisteren avond gecrashed. De reden was dat ik geen brandstof meer had, terwijl ik met volle tanks vertrok. (Ik had kunnen landen, maar besloot dat het Lissabon was of niets). Boven Parijs luchtruim kwam ik er al achter dat op het huidige niveau van consumptie ik het niet ging halen, zat op dat moment op 65%+ brandstof en zat op 28000 ft. Toen besloten van 70% throttle naar 56% throttle te gaan. Dit zorgde voor wat hoogteverlies tot ik een goede cruise speed gevonden had, ik zat toen op 20000 ft. Besloten door te gaan en rond Nantes gekeken naar het verbruik, hierop besloten dat het verbruik nog te hoog was dus throttle teruggebracht naar 43%. Dit zorgde weer voor wat hoogteverlies, inmiddels 15000 ft cruise hoogte. Daarna Bay of Biscay over gegaan met een snelheid van 180 knots, toen ik daar overheen was bleef niet veel over. Rond Santander kreeg ik te maken met wat turbulentie, verder gezakt naar 12000 ft. Net over de grens van Portugal voorbij Braganca (was mooi te herkennen aan de twee sportvelden) was het einde oefening.

Het was me het vluchtje wel zo met de hand (Gebruik een T16000 van Thrustmaster). Nu eerst uitzoeken hoe ik autopilot kan instellen en wat inlezen hoe ik brandstofverbruik kan optimaliseren. Als jullie tips hebben zijn ze welkom. :)

De Bing maps zijn trouwens een grote tegenvaller en domper voor dit spel, Hilversum lijkt wel een Duits dorp. Echt niet mooi en lijkt niet op het echt.

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wat ik miste in de openingspost en wat ik mij af vroeg, waar kun je free mods downloaden voor FS2020?
Is daar een overzicht van?
Wat is jullie favoriete mod?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
TheIceWarrior schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:30:
Wat ik miste in de openingspost en wat ik mij af vroeg, waar kun je free mods downloaden voor FS2020?
Is daar een overzicht van?
Wat is jullie favoriete mod?
Check websites als https://flightsim.to/ of het forum van MSFS. Sowieso zijn de livery packs een aanrader, maar scenery packs van bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam zijn ook tof!

[ Voor 23% gewijzigd door Craftop op 10-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
DigitalExorcist schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:25:

Klinkt goed, ben benieuwd! Ben ook wel geïnteresseerd in een radio/nav paneeltje, leuk spul om mee te prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
init6 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:10:
Sinds vorig weekend bezig met MSFS2020 sim. Eerst in de Cessna 150 serie. Daarna de Turbo Props, en de game crashed. Vervolgens alle drivers, OS geupdate, firewalls, virus scanners uitgezet etc etc. Bleef crashen bij het inladen van de cockpit. Intel 8700K, nvidia 1080TI, 16G ram. Alle tips op de CTD pagina's van Microsoft. Voor 100 euro 32GB memory erbij gekocht. Probleem opgelost.

Mijn doel in deze sim is alle vluchten welke ik gemaakt heb te gaan vliegen. Mijn eerste vlucht was op Hilversum Airport, helaas zijn de banen niet goed in de game. Om te oefenen wat rondjes Amsterdam gevlogen. Vervolgens een keer naar Brussel. Ging allemaal goed.

In plaats van direct in een Passagiersvliegtuig te hoppen heb ik de Cessna Citation gebruikt. De autopilot moet ik nog gaan uitzoeken, dus vlieg voor nu met de hand met de checklist ingame.

Helaas tijdens mijn vlucht richting Lisbon ben ik gisteren avond gecrashed. De reden was dat ik geen brandstof meer had, terwijl ik met volle tanks vertrok. (Ik had kunnen landen, maar besloot dat het Lissabon was of niets). Boven Parijs luchtruim kwam ik er al achter dat op het huidige niveau van consumptie ik het niet ging halen, zat op dat moment op 65%+ brandstof en zat op 28000 ft. Toen besloten van 70% throttle naar 56% throttle te gaan. Dit zorgde voor wat hoogteverlies tot ik een goede cruise speed gevonden had, ik zat toen op 20000 ft. Besloten door te gaan en rond Nantes gekeken naar het verbruik, hierop besloten dat het verbruik nog te hoog was dus throttle teruggebracht naar 43%. Dit zorgde weer voor wat hoogteverlies, inmiddels 15000 ft cruise hoogte. Daarna Bay of Biscay over gegaan met een snelheid van 180 knots, toen ik daar overheen was bleef niet veel over. Rond Santander kreeg ik te maken met wat turbulentie, verder gezakt naar 12000 ft. Net over de grens van Portugal voorbij Braganca (was mooi te herkennen aan de twee sportvelden) was het einde oefening.

Het was me het vluchtje wel zo met de hand (Gebruik een T16000 van Thrustmaster). Nu eerst uitzoeken hoe ik autopilot kan instellen en wat inlezen hoe ik brandstofverbruik kan optimaliseren. Als jullie tips hebben zijn ze welkom. :)

De Bing maps zijn trouwens een grote tegenvaller en domper voor dit spel, Hilversum lijkt wel een Duits dorp. Echt niet mooi en lijkt niet op het echt.
Als je met dit verhaal naar het draadje over navigatie en vliegprincipes komt dan kunnen we je een heleboel uitleg geven waarom je de verkeerde strategie koos. :)

Overigens begint het probleem vanuit de bug van FS2020 dat brandstof gebruik van de kisten serieus verkeerd gemodelleerd is.
Dus in praktijk had dit probleem niet kunnen en mogen optreden.

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

EHHV lijkt niet, en de banen kunnen inderdaad ook beter. Vind Hilversum zelf nog wel aardig eigenlijk, kom zonder enige moeite mijn huis en andere bekende plekken vinden. Uiteraard is er nog wel zat ruimte voor verbetering maar al met al vind ik ‘t niet heel slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zag dat er op de flightsim.to link van @Craftop een fix beschikbaar is voor de fuel van de Citation CJ4:
https://flightsim.to/file...ion-cj4-accurate-fuel-fix

Geen ervaring mee, maar je kan het proberen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MBgek schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:51:
[...]

Klinkt goed, ben benieuwd! Ben ook wel geïnteresseerd in een radio/nav paneeltje, leuk spul om mee te prutsen.
In theorie kan alleen een radiopaneel wel met een Arduino Mega (ivm aantal aansluitinge), Mobiflight (gratis), FSUIPC7 (beta, en de gratis versie is genoeg), 4 encoders, 4 pushbuttons en 8 van die LCD-modules. En wat bedrading. En een vrije USB-poort.

1x NAV1 Active + NAV1 Standby LCD weergave
1x NAV2 Active + NAV2 Standby LCD weergave
2x Pushbutton om Standby Freq. naar Active te zetten
2x Encoders om frequenties mee in te stellen dus voor NAV1 Stdby en NAV2 Stdby

1x COM1 Active + COM1 Standby LCD weergave
1x COM2 Active + COM2 Standby LCD weergave
2x Pushbutton om Standby Freq. naar Active te zetten
2x Encoders om frequenties mee in te stellen dus voor COM1 Stdby en COM2 Stdby

Zal binnenkort eens kijken of en hoe dat precies werkt allemaal. De theorie snap ik onderhand wel maar ik heb nog niet alle spullen om zelf alles te maken wat ik in gedachten heb.

[ Voor 26% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-09-2020 13:04 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Er!k
Iemand al met de Navigraph beta aan de slag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luxicon
Ik heb er net 16GB bij geplaatst, waardoor het geheel 32GB is en het draait nu heel soepel. Met 16GB krijg ik regelmatig een korte stotter, en een veel lagere 0.1% en 1% low frames. Bijvoorbeeld 4 en 10 fps. Dat blijft nu continu 30fps (dat heb ik als limiet ingesteld). De scenery laadt ook sneller / soepeler in. Ik heb net getest boven Sydney en New York met de landing challenges.

...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Craftop
Mount Matterhorn Mod is ook wel echt heel erg gaaf zeg, wauw!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_dfRei8hFqc0_A44xuk4we2Tzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRuhj17LQkhBHzuYhWIi9iBE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3ziQQyKOIcYbKbGb2FpJ7EKPa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLrBQdeEhKPfuDZoFsq4EIqK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 10-09-2020 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
nice ook eens gaan bekijken zie (online meetings + flightsim = ideaal werk)

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 18:03
Vandaag even ruim de tijd genomen om mijn werkpaard te analyseren.
Deze heeft een CPU van Intel i7-6700K @4,4Ghz, 16GB RAM en als GPU een GTX1660 Super.

RESOLUTIECPUGPURAMFPS
4K45%100%93%~15Limited by Mainthread/GPU
2K70%100%60%~30Limited by Mainthread/GPU
1080p70%80%60%~35Limited by Mainthread

Ik vind het aanvaardbaar om 2560x1440p te spelen op mijn 4K 28" monitor,
maar is het investeren in extra RAM (32GB) de moeite waard.
Zou het niet verstandiger zijn om te investeren in een nieuwe GPU (RTX 30xx)?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
@Kozzmozz Een RTX30xx is nogal een bak geld om er daarna achter te komen dat je CPU vervolgens een bottleneck vormt. Ik zou eerst eens naar een setje 32GB kijken. Zie ook de post van @Luxicon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
Kozzmozz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:33:
Vandaag even ruim de tijd genomen om mijn werkpaard te analyseren.
Deze heeft een CPU van Intel i7-6700K @4,4Ghz, 16GB RAM en als GPU een GTX1660 Super.

RESOLUTIECPUGPURAMFPS

maar is het investeren in extra RAM (32GB) de moeite waard.
Zou het niet verstandiger zijn om te investeren in een nieuwe GPU (RTX 30xx)?
Als je de stap gaat maken naar 32GB, zul je direct zien dat je meer dan 16GB gaat gebruiken (zelfs al zie je nu dat je met 16GB niet aan de max zit, bij 32GB ga je er zeker ineens overheen). Het is de investering meer dan waard, daar ga je de eerste winst mee behalen. Een upgrade richting een 30xx serie kan interessant zijn als je uiteindelijk ook 4K wil gaan spelen met goede settings en performance (je hebt niet voor niets een 4K monitor gekocht natuurlijk)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
Kozzmozz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:33:
RESOLUTIECPUGPURAMFPS

Wat bedoel je met 2K in je tabel ? Want 2K is eigenlijk 1080p, maar ik vermoed dat je hiermee 2560x1440p bedoelde.
(2K, 4K, 8K slaat op het aantal horizontale pixels, 2K = 1920/2048, 4K = 3840, 8K = 7680)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Twixie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:55:
[...]

Wat bedoel je met 2K in je tabel ? Want 2K is eigenlijk 1080p, maar ik vermoed dat je hiermee 2560x1440p bedoelde.
(2K, 4K, 8K slaat op het aantal horizontale pixels, 2K = 1920/2048, 4K = 3840, 8K = 7680)
Uit zijn verdere uitleg zou je wel moeten kunnen opmaken (meer dan enkel een vermoeden) dat hij hiermee 1440p bedoelt.. Dat het niet de juiste "officiele en technisch kloppende" benaming is klopt, maar tegenwoordig wordt 1440p toch vrij algemeen aangeduid als 2K.

[ Voor 3% gewijzigd door Craftop op 10-09-2020 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
Craftop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:00:
[...]
maar tegenwoordig wordt 1440p toch vrij algemeen aangeduid als 2K.
Ah, my mistake dan. Maar zit ook meer in het TV/video-wereldje dan in de PC wereld :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
Zojuist de Nevada bush trip helemaal voltooid, dat was best een end vliegen zeg. Alles voor zover ik weet zonder de back on track functie te gebruiken maar krijg toch geen achievement.

Iemand enig idee of je kunt zien bij welke leg je eventueel perongeluk op dat knopje gedrukt kunt hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
De in-game Marketplace doet het weer! Naast een aantal bestaande releases van ORBX/GAYA e.d. zijn nu ook FSDT Chicago en FlyTampa Kopenhagen verkrijgbaar. Voor €17,99 wordt dat mijn eerste aanschaf (EKCH)!!! :)

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Er!k schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:30:
Iemand al met de Navigraph beta aan de slag?
Ik ben toegelaten tot de beta.
Ik zal vanavond eens installeren

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Er!k schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:20:
De in-game Marketplace doet het weer! Naast een aantal bestaande releases van ORBX/GAYA e.d. zijn nu ook FSDT Chicago en FlyTampa Kopenhagen verkrijgbaar. Voor €17,99 wordt dat mijn eerste aanschaf (EKCH)!!! :)
zo het werd een keer tijd >:)

Zo gelijk maar KSBA - Santa Barbara muni Airport en KTIW -Tacoma Narrows airport even aan mijn Owned toegevoegt

Ligt mooi op de route ...Stewart , Orca . Taca en St Barbara _/-\o_
Straks maar even kijken ... en ook EDL toegevoegt in FS dus die losse download kan weg

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 10-09-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
test video gemaakt

Kijken hoe ik het beste kan capturen!

[ Voor 31% gewijzigd door appie35 op 10-09-2020 17:57 ]

• Craftop
Op welke settings staat MSFS? Het idee van zo'n video is leuk, maar de grafische instellingen lijken echt heel laag te staan, of denk ik dat maar?

• appie35
Craftop schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:02:
[...]

Op welke settings staat MSFS? Het idee van zo'n video is leuk, maar de grafische instellingen lijken echt heel laag te staan, of denk ik dat maar?
Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo gelijk maar even een vluchtje gaan maken van KORS naar KTIW
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCHRPxG7/Desktop-Screenshot-2020-09-10-18-43-10-71.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dwsq9pHN/Desktop-Screenshot-2020-09-10-18-45-26-62.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/65Z2q2c2/Desktop-Screenshot-2020-09-10-18-51-31-12.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
ik neem aan dat je een grapje maakt, anders zou ik echt je settings nog maar eens nakijken, dit is absoluut niet de ultra settings graphics zoals ik ze hier op het scherm heb. Neem alleen de aliasing van je vliegtuig al of de vulling van gras en textures op de grond.

Mocht je geen grap maken, dan heb je misschien hetzelfde als ik ook heb gehad, ik had alles op ultra staan (en render scale op 120), maar bij 1 van de vluchten dacht ik dat ziet er echt niet uit. Toen ik de graphics instellingen controleerde stond alles weer op magische wijze op low, dus dat weer terug veranderd en toen was het weer perfect.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@robinez bij mij speelde die YT link video standaard af op 480 ipv 1080, dat scheelt ook wel wat?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

robinez schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:03:
[...]

ik neem aan dat je een grapje maakt, anders zou ik echt je settings nog maar eens nakijken, dit is absoluut niet de ultra settings graphics zoals ik ze hier op het scherm heb. Neem alleen de aliasing van je vliegtuig al of de vulling van gras en textures op de grond.

Mocht je geen grap maken, dan heb je misschien hetzelfde als ik ook heb gehad, ik had alles op ultra staan (en render scale op 120), maar bij 1 van de vluchten dacht ik dat ziet er echt niet uit. Toen ik de graphics instellingen controleerde stond alles weer op magische wijze op low, dus dat weer terug veranderd en toen was het weer perfect.
het kan ook zijn dat het filmpje ook in en veel te lage compressie is gesaved .. dan blijft er van de hele pracht van FS ook niets meer over

• appie35
Ik heb alleen de clouds op low. En het weer heb ik voor bewolkt gekozen. ( Dus geen volop zon.
Misschien dat AA uit staat.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
franssie schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:10:
@robinez bij mij speelde die YT link video standaard af op 480 ipv 1080, dat scheelt ook wel wat?
Ik heb op 1080p gekeken en vind het er ook niet uitzien, alleen die AA / tearing is al verschrikkelijk. Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld Quill18 video's dan heb ik moeite te geloven dat dit ultra settings is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, om de stabiliteit van mijn nieuwe memory-settings te testen een vlucht van Lissabon naar Madeira gestart. Takeoff gedaan en de ai pilot de controls gegeven. Lekker genieten van het uitzicht :)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hoogie2004 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:16:
Zo, om de stabiliteit van mijn nieuwe memory-settings te testen een vlucht van Lissabon naar Madeira gestart. Takeoff gedaan en de ai pilot de controls gegeven. Lekker genieten van het uitzicht :)
Daarom hoop ik ook dat MS2020 snel op de xbox uitkomt, leuke zelf instelbare screensaver ;-)

• mvbo
  • Laatst online: 11:21
Dit lijkt me alleen maar water, tot de approach. Niet de beste test lijkt me?

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
appie35 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:12:
Ik heb alleen de clouds op low. En het weer heb ik voor bewolkt gekozen. ( Dus geen volop zon.
Misschien dat AA uit staat.
ik heb het net even getest, maar het ziet er bij echt anders uit. Maar jij kan het zelf het best beoordelen, misschien is het inderdaad compressie. maar goed, waar is dan al dat gras op je low textures van de grond? misschien dat die dan niet gedownload zijn in je rolling cache,

Wat wel grappig is is dat bij paderborn bij mij ook dat vliegtuig dwars door die gate heenstaat, dat is precies hetzelfde kwa fout in MFS./

Ik heb daar net even een vlucht gemaakt, het ziet er daar echt prachtig uit met al die weilanden en rivieren die slingerend door het landschap heen gaan. Spat van je scherm af daar kwa graphics, in ieder geval bedankt voor de tip, ik ga daar wat extra vluchten maken :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

mvbo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:24:
[...]

Dit lijkt me alleen maar water, tot de approach. Niet de beste test lijkt me?
Zit wat in, echter met 16gb gebruikt hij ook nu vrolijk alles wat er is, dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.
En anders komen we er van de week vanzelf in een andere vlucht achter dat deze settings niet werken :+\

#edit: Nog even de stats bekeken, en dit is inderdaad niet zo representatief als ik dacht :+
Even het vluchtplan aanpassen. Dan maar een vluchtplan Edmunton naar Portland :)

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-09-2020 19:39 ]

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Ik hoop toch niet dat jouw FS2020 op 'ultra' er zo uitziet als dit filmpje? Want het ziet er uit als medium / low. Maar misschien wordt het gedownscaled als je het captured?

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo hier het laaste stukje van de vlucht van KORS naar KTIW

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XYfgG73L/Desktop-Screenshot-2020-09-10-19-08-29-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qvx5fGtp/Desktop-Screenshot-2020-09-10-19-15-57-12.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgsfYXZ4/Desktop-Screenshot-2020-09-10-19-24-38-85.png
Links Vulkaan - rechts KTIW
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hk694vc8/Desktop-Screenshot-2020-09-10-19-26-26-84.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fRqY03px/Desktop-Screenshot-2020-09-10-19-30-45-12.png

Zowel KORS als KTIW zijn Payware
deze vliucht is ongeveer een uurtje .. dsu voor de mensen die korte vluchtjes doen ... is het een leuk afstandje

Ik had al weer zoiets van ... nu al landen :o
ben net in de lucht >:)

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 10-09-2020 19:44 ]

koenvdlinden schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:36:
[...]

Ik hoop toch niet dat jouw FS2020 op 'ultra' er zo uitziet als dit filmpje? Want het ziet er uit als medium / low. Maar misschien wordt het gedownscaled als je het captured?
iK gebruik GFE om optenemen maar er word niets lager gezet omdat ik aan het opnemen ben
.. zelf niet asl ik dat hele film bestand nog ens gaan kleiner maken terwijl mijn vlucht nog bezig is geeft hij geen krimp

Ultra blijft Ultra :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52

Predator

Suffers from split brain

Kors heb ik ook gekocht, het leek me leuke uitvalsbasis. Maar de kosten lopen wel snel op als je een paar airports koopt aan 15-20 eur/airport. Zo groot is Kors niet :)

Als je dan even de kosten van FS2020 bekijkt van de standaard -> premium/deluxe dan valt dat wel goed mee.
Je krijgt wel 5 airports en 5 vliegtuigen per upgrade.

[ Voor 14% gewijzigd door Predator op 10-09-2020 19:48 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Craftop
Wow, hoe dan? Mijn high settings zien er vele malen beter uit dan dit. Ik denk dat er iets mis gaat bij je..

Predator schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:44:
Kors heb ik ook gekocht, het leek me leuke uitvalsbasis. Maar de kosten lopen wel snel op als je een paar airports koopt aan 15-20 eur/airport. Zo groot is Kors niet :)

Als je dan even de kosten van FS2020 bekijkt van de standaard -> premium/deluxe dan valt dat wel goed mee.
Kors is een klein veldje ... zoals KTIW is ook niet groot

mar KORS heb ik puur gekocht uit good old times ( FS2000 - FS2002 )
heb hem daar ooit ook als addon gehad en heb toen veel in die buurt gevlogen
Nu nog Bella Coola in FS2020 _/-\o_
dus dan is het wel leuk als je nu met FS2020 de zelfde vluchten kunt doen .. alleen met een veel beter uitzicht

Alleen wat ik nu wel mis bij KORS .. zijn de Orca's ik heb ze nog niet kunnen vinden

Bij FS2000 FS2002 was het een Mission die bij die addons zat ... toen zag je ze ook echt uit het water komen ... ze zwemmen daar ook veel rond maar ik heb ze in FS 2020 nog niet kunnen vinden

Ja ach heb er nu twee gekocht omdat ik die graag wilde hebben .. die andere ook wel leuk maar die kant ben ik niet veel ..

misschien dat ik later nog een paar GA veldje s koopt in deze omgeving zo als Oostenrijk of Duitsland
Want Zell am See moet er ook nog wel een keer komen maar ik merk al dat ik maar weinig daar te vinden ben
Zit meet in de buurt van Alaska en omgeving ... :+

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 10-09-2020 19:56 ]

• appie35
koenvdlinden schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:36:
[...]

Ik heb AA uitstaan En oke het schokt ook maar wat wil je ik ben aan het testen met Screen recording

Maar goed ik ben benieuwd hoe jullie Paderborn/Lippstadt Scenery opnemen met bewolkt weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik dacht dit kunnen mensen wel waarderen.

Nu ziet Amsterdam CS er dragelijk uit.
http://www.allflightmods....er-centraal-station-v1-0/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Inmiddels een stuk onderweg naar Portland :)

Vertrek uit Edmonton, erg vlak het eerste stuk, bijna nederlands met al die akkers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHI48Qhn5Wup6-sMYukC3Zcd0X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7f7FgbzKa5NalmCnXvg5Aro.jpg?f=fotoalbum_large

In de verte komen de uitlopers van de Rocky Mountains in zicht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNYxRHY5qb0ZnzoORChV5muvoDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XASe01abb0576bkrfNPSfuk4.jpg?f=fotoalbum_large

En we vliegen op 16.000 voet over die bergen, zo mooi :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez1op8aEbXWTW3C5qG3Qt_2rO5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnMf0FGASGGWmHSZvYjljaB9.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 2 uur. Tot nu toe loopt het net wat lekkerder als voorheen.

Het valt me sowieso niet tegen qua beeld, 2560x1080 op een GTX1060 (6GB), met een Ryzen 1700X en 16GB ram. Begonnen met de High-end preset, en daarna de terrain detail naar 200 en object detail naar 150 gezet :)

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
ATC is soms toch een raadsel voor mij hoor, daarnet stijg ik op in LOWI, ATC zegt 11.000 feet, ik vraag om te dalen tot 6000 feet zodat ik Neuschwanstein eens kan bewonderen. Doe maar, geen enkel probleem zegt ATC.

Vervolgens blijft ATC klagen dat ik terug naar 11.000 moet...

In HDG mode nu richting MANAL, zoals flightplanner voorzien had. Komt ATC tussen dat ik “vector 305” moet gebruiken, ik dacht misschien is dit de heading die ik moet volgen maar de juiste richting lag op 62 degrees. Vervolgens kwam hij nog iets zeggen over BETOS en dan was ik helemaal het noorden kwijt.

Iemand een idee wat er bedoeld wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Vandaag met de blauwe luchten bedacht ik mij wanneer de vliegtuigstrepen in FS2020 komen.
Zou nog meer aan de "beleving" kunnen toevoegen :)

• init6
  • Niet online
AI draait hier alleen maar in het rond tot hij de grond raakt.

• Timbox88
Vandaag helaas niet kunnen vliegen. Meteen afkickverschijnselen hahaha

• appie35
Hier ruw materiaal

Ik heb Few clouds en tijd 12:00 uur

Snap alleen niet waarom hij er breedbeeld van maakt

[ Voor 12% gewijzigd door appie35 op 10-09-2020 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog een half uurtje tot Portland, maar wat een prachtige omgeving is het zo rondom Seattle en de Rocky Mountains :)

Toch nog een paar screens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU_3EAHGygAIOr-VOi_ymrViXGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncFpGQPSjFXtTUQhpMjoFrVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA7EXKFtGK1i-vxYLblSo-6c1Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAXX1nzm7IDaeDKcHyx87ZVW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztgy_2KZ5qpOpYeo-Eflyj5tH2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPzDdZqfxVkaeGT6fqrNITkt.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels de co-piloot ontheven van zijn taken, en zelf aan het sturen / auto-piloten gegaan :) Approach ingesteld, en de clearance voor het aangepaste flight-plan is ook binnen. Tot nu toe gaat mijn eerste IFR vlucht ooit op rolletjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-09-2020 22:17 ]

• init6
  • Niet online
MBgek schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:54:
[...]

EHHV lijkt niet, en de banen kunnen inderdaad ook beter. Vind Hilversum zelf nog wel aardig eigenlijk, kom zonder enige moeite mijn huis en andere bekende plekken vinden. Uiteraard is er nog wel zat ruimte voor verbetering maar al met al vind ik ‘t niet heel slecht.
Op een gegeven moment denk ik, ik ga het spoor volgen. Dan kom ik vast wel de studio's tegen en dat spuug lelijke Media Museum. Zat ik op een gegeven moment boven Naarden, wat wel goed te herkennen was door de vorm van het dorp :D

Vanavond onderweg vanuit Amsterdam naar Rome.
Wat is Milaan trouwens een grote stad qua oppervlakte. Vaak genoeg naar gevlogen, maar als je het zo ziet in de nacht... wow.

[ Voor 8% gewijzigd door init6 op 10-09-2020 22:32 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En natuurlijk geeft air traffic control me een andere runway :+

Gelukkig begin ik de navigatie goed door te krijgen, ingesteld en gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
appie35 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:43:
Hier ruw materiaal
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 tweakers Test]

Ik heb Few clouds en tijd 12:00 uur

Snap alleen niet waarom hij er breedbeeld van maakt
Bij AA zou ik TAA gebruiken en eventueel andere settings hier en daar lager zetten. Bij Geforce Experience kun je kijken hoeveel mbps je per seconde wil gebruiken voor je opnames. Hoeveel heb je daar ingesteld?

...

• appie35
Luxicon schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:41:
[...]

Bij AA zou ik TAA gebruiken en eventueel andere settings hier en daar lager zetten. Bij Geforce Experience kun je kijken hoeveel mbps je per seconde wil gebruiken voor je opnames. Hoeveel heb je daar ingesteld?
Bij de setting van GF heb ik nog niet gekeken (bedankt voor de tip! Ga morgen kijken)

Maar het gras is toch gewoon zo dood daar of... is het bij jullie anders..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP9MVMajcriUZlaLAuyVpZqfrU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMB66dl84VtSCmFec8Vwgmi3.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 80 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc