Sinds vorig weekend bezig met MSFS2020 sim. Eerst in de Cessna 150 serie. Daarna de Turbo Props, en de game crashed. Vervolgens alle drivers, OS geupdate, firewalls, virus scanners uitgezet etc etc. Bleef crashen bij het inladen van de cockpit. Intel 8700K, nvidia 1080TI, 16G ram. Alle tips op de CTD pagina's van Microsoft. Voor 100 euro 32GB memory erbij gekocht. Probleem opgelost.
Mijn doel in deze sim is alle vluchten welke ik gemaakt heb te gaan vliegen. Mijn eerste vlucht was op Hilversum Airport, helaas zijn de banen niet goed in de game. Om te oefenen wat rondjes Amsterdam gevlogen. Vervolgens een keer naar Brussel. Ging allemaal goed.
Nu de volgende vlucht, het zal een beetje een marathon worden:
Schiphol > Lisbon > Brasil > Manaus > Tefé.
In plaats van direct in een Passagiersvliegtuig te hoppen heb ik de Cessna Citation gebruikt. De autopilot moet ik nog gaan uitzoeken, dus vlieg voor nu met de hand met de checklist ingame.
Helaas tijdens mijn vlucht richting Lisbon ben ik gisteren avond gecrashed. De reden was dat ik geen brandstof meer had, terwijl ik met volle tanks vertrok. (Ik had kunnen landen, maar besloot dat het Lissabon was of niets). Boven Parijs luchtruim kwam ik er al achter dat op het huidige niveau van consumptie ik het niet ging halen, zat op dat moment op 65%+ brandstof en zat op 28000 ft. Toen besloten van 70% throttle naar 56% throttle te gaan. Dit zorgde voor wat hoogteverlies tot ik een goede cruise speed gevonden had, ik zat toen op 20000 ft. Besloten door te gaan en rond Nantes gekeken naar het verbruik, hierop besloten dat het verbruik nog te hoog was dus throttle teruggebracht naar 43%. Dit zorgde weer voor wat hoogteverlies, inmiddels 15000 ft cruise hoogte. Daarna Bay of Biscay over gegaan met een snelheid van 180 knots, toen ik daar overheen was bleef niet veel over. Rond Santander kreeg ik te maken met wat turbulentie, verder gezakt naar 12000 ft. Net over de grens van Portugal voorbij Braganca (was mooi te herkennen aan de twee sportvelden) was het einde oefening.
Het was me het vluchtje wel zo met de hand (Gebruik een T16000 van Thrustmaster). Nu eerst uitzoeken hoe ik autopilot kan instellen en wat inlezen hoe ik brandstofverbruik kan optimaliseren. Als jullie tips hebben zijn ze welkom.
De Bing maps zijn trouwens een grote tegenvaller en domper voor dit spel, Hilversum lijkt wel een Duits dorp. Echt niet mooi en lijkt niet op het echt.