Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:59
Dani86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Hoe kan het dat het er bij jullie allemaal top uit ziet en bij mij lijkt het af en toe net FS2004 |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBzHSbL0NsHd1oaqwCWb-chXJrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yRYc8wIkp1yrnraV4pykF3i3.png?f=fotoalbum_large
stoei even met renderscaling

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:49
[quote]DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:04:
[...]

Je kunt in de Assistance de 'taxiway guidance' oid. aanzetten. Heb ik ook gedaan..

Dank je! Ga ik proberen, ik was hier ook op zoek naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
[...] Post eens een screenshot dan?

Hoe kan het dat het er bij jullie allemaal top uit ziet en bij mij lijkt het af en toe net FS2004 |:(
Post eens een screenshot dan

[ Voor 5% gewijzigd door appie35 op 08-09-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:49:
[...]

Ah thanks! Ga ik die assistance ook eens inschakelen! :)
Die werkt andersom ook neem ik aan? Dus vanaf de gate naar de baan om op te stijgen?
Yep!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb je goeie internetverbinding? Check ook deze guide met optimale settings voor de graphics (met behoud/verbetering van fps) en check evt deze nvidia optimalisatie guide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Dubai at night! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iej0G2fOO-WZrJd3OfD6Ban0A_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtiAx1lgFva5o0WDANJXiWNo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag ontdekte ik Mobiflight. Een tool waarmee je met een Arduino een koppeling kan maken via FSUIPC naar FS2020 en zo schakelaars en LEDs kan koppelen aan je Sim.

Ik krijg het alleen niet goed voor elkaar nog.. m’n schakelaartje werkt (Arduino Mega en een Arduino Uno) maar de configuratie ervan lukt nog niet helemaal...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27
Ben er vaak geweest real life, ziet er echt gaaf uit, gaat wat beloven voor de toekomst _/-\o_ FS2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gaat nu live, en voor het eerst op VATSIM met MSFS2020:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

robinez schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:19:
[...]

MFS herkent gewone controllers.

Ik heb de steam versie en daarin kun je in de big picture mode aanvinken dat je een ps4 controller gebruikt. Alle steam games die een controller supporten herkennen nu de ps4 controller. Dat was bij MFS dus ook zo.

Als ik mijn dual shock controller van de ps4 die ik nog had liggen zonder dat vinkje aansloot was het een standaard wireless controller. Dan werkte bijna alles maar had ik toch wel problemen met up en down van de drown. Die moest ik apart mappen. Met het ps4 controller vinkje aan stond alles in 1 keer goed en hoef je helemaal niets in te stellen. Ik vind het echt super handig!
Hip! Gelukt!
Mijn 8-Bit Do controller als xbox geconfigt en *tadaa*, drone! :)

Nice!

EDIT: Te vroeg gejuigd. Mijn HOTAS set was meteen verdwenen in MSFS en met die gamepad vliegt het toch net wat minder lekker. :(

EDIT2: De oplossing lijkt te zitten in in de Big Picture mode, mijn HOTAS set te hiden waardoor MSFS ze weer ziet en PS controller support aan te zetten waardoor de 8-Bit Do controller weer mee doet. Nu alleen nog eens even alle niet-drone functionaliteit er af slopen maar eerst maar proberen die laatste leg die gisteren faalde door het landingsfoutje maken.

[ Voor 22% gewijzigd door unezra op 08-09-2020 19:51 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:29:
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet goed hoe ik die drone cam bestuur met het toetsenbord. Mijn knoppen lijken niet te doen wat ze volgens het internet zouden moeten doen.
In de external view kan ik gewoon met de muis de camera verplaatsen, maar in de drone view kan (ik) dat niet (waarom eigenlijk niet?).
Ik heb alles opnieuw ingesteld zodat ik met mijn joystick drone en 'slew' (developer mode) kan doen. Joystick voor de richtingen, throttle voor de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:51:
[...]

W vooruit
S achteruit
A links
D rechts
2 naar boven kijken
8 naar beneden kijken
6 rechts
7 kantelen links
9 kantelen rechts
R stijgen (niet zeker)
F dalen (niet zeker)
5 reset achter vliegtuig

/spuitelf

Werkt perfect, het mag alleen wat sneller van mij (met Shift ofzo). Op m'n gemak een vliegveld verkennen duurt eeuwen
In het camerawindow kan je gewoon de drone speed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ahhh blijft drama met dit spel echt, nu na de update crasht die steeds op de loading screen, dat blauwe balkje wat aan het laden is pff. Terwijl die het normaal deed altijd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:26
De A2, maar dan in zuid Portugal..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYx-WMNM5LvBAr13qzH3bV9UBmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q07vSpb7g5ZeA3OGjkMZ5fGM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

cracking cloud schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:16:
[...]

Heb je goeie internetverbinding? Check ook deze guide met optimale settings voor de graphics (met behoud/verbetering van fps) en check evt deze nvidia optimalisatie guide.
De guide heb ik gevolgd, de verbetering in FPS was redelijk, maar visuele kwaliteit vind ik een stuk minder.
Internet is 100/100 glasvezel, daar heb ik eigenlijk nooit issues mee.

Ik zal toch maar weer eens gaan stoeien met de settings en wat screenshots posten hier :Y

Misschien volgend jaar bij de PMDG release de GPU toch maar upgraden O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 08-09-2020 19:48 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik zie dat jij AA uit hebt staan, misschien moet ik die eens uitzetten en andere dingen zoals terrain level of detail en depth of field omhoog schroeven.

16 naar 32 G RAM helpt overigens geen zier, dat kan ik mijn mede Tweakers afraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dani86 op 08-09-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:13
Ik wil de premium editie graag kopen, waarschijnlijk als download. Kan je hem dan op meerdere eigen pc's installeren (niet tegelijk spelen)? Ik zie dat er naast windows 10 ook xbox live versies worden aangeboden als download. Of is dit precies hetzelfde?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dani86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:50:
[...]

16 naar 32 G RAM helpt overigens geen zier, dat kan ik mijn mede Tweakers afraden.
16 naar 48 ook niet :P is het geheugen een keer goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

CopyCatz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:09:
[...]

16 naar 48 ook niet :P is het geheugen een keer goedkoop...
Haha tsja, toch weer 50€ :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
[...]

Ik zie dat jij AA uit hebt staan, misschien moet ik die eens uitzetten en andere dingen zoals terrain level of detail en depth of field omhoog schroeven.

Bij mij heeft de stap van 16 naar 32 GB erg veel bijgedragen, mijn hele systeem gebruiikte (met MSFS draaiend) ruim meer dan 16GB, en de sim draait beduidend beter met hogere kwaliteit graphics. Tevens hoor ik van iedereen (behalve van jou) dat hun upgrade naar 32GB wel een stap in de goede richting was, dus mijn inziens een false claim dat het niet werkt. Heb het idee dat er andere dingen niet kloppen aan je systeem danwel instellingen.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Predator

Suffers from split brain

Magic schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:58:
[...]

Speel je met "live players" of "all players"?

als je all players aan hebt staan dan zie je dit soort gekke dingen inderdaad. Wellicht is voor hem dan net de wind in de rug.
Ik zou het moeten checken straks, maar ik denk inderdaad all players. Maar iedereen heeft toch hetzelfde weer bij een bush trip ? Je kan het weer niet instellen voor de bush trips.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:47:
[...]

Ik zou het moeten checken straks, maar ik denk inderdaad all players. Maar iedereen heeft toch hetzelfde weer bij een bush trip ? Je kan het weer niet instellen voor de bush trips.
Iedereen vliegt inderdaad met dezelfde condities 'mits zij de bush trip doen'. Je ziet namelijk 'elke speler', dus niet alleen de spelers die de bush trips doen. Je kunt namelijk ook gewoon A320's zien vliegen. Dat betekent dat je ook spelers ziet die andere weerscondities hebben, en dus kan de cessna die jij zag vliegen meer wind hebben gehad en die bush trip niet hebben gedaan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Craftop op 08-09-2020 20:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds vandaag ben ik ook begonnen met MFS2020. . met een goedkope joystick. :) Met een paar grafische aanpassingen wil het tot nu toe wel prima draaien op de computer. Ik heb de instellingen minder hoog gezet, ten opzichte van de automatische instellingen. In ieder geval mooi dat het vanaf de release goed speelbaar is en niet eerst een nieuwe pc nodig heb.

Ik ben bezig met de lessen, en volgens mij zei ze dat ik de final approach moest doen met een inactieve engine. Klopt dat, is dat een manier, of de manier? Het vliegtuig was misschien al te laag voor zo'n approach. Dat ging maar net goed met de bomen:

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine update:

Ik heb met een Arduino Uno (mag ook een Mega zijn) en Mobiflight nu een tweetal hardwarematige knopjes kunnen koppelen als Pitot Heat en Taxi Lights. Lachen dit!

Binnenkort eens kijken of ik hier in de buurt een paar potmetertjes kan krijgen om de radio’s mee te bedienen, of de Autopilot.

Het werkt dus wel! Alleen mist FS2020 nog wel wat interfacing met FSUIPC bij een aantal knoppen lijkt het.

Nu een plannetje bedenken om een leuk radiopanel in elkaar te tweaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:52:
[...]

Iedereen vliegt inderdaad met dezelfde condities 'mits zij de bush trip doen'. Je ziet namelijk 'elke speler', dus niet alleen de spelers die de bush trips doen. Je kunt namelijk ook gewoon A320's zien vliegen. Dat betekent dat je ook spelers ziet die andere weerscondities hebben, en dus kan de cessna die jij zag vliegen meer wind hebben gehad en die bush trip niet hebben gedaan. ;)
Akkoord, maar ik ben quasi zeker dat hij de trip deed en niet gewoon daar toevallig ook vloog, want de waypoints kwamen perfect overeen. Ik zag hem ook de landing inzetten richting hetzelfde vliegveld. Zelfs de keerpunten kwamen overeen.

Ik ga er in ieder geval nog eens goed opletten bij de volgende die ik tegenkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
Ik heb alle Rotterdam landmarks toegevoegd van https://flightsim.to/. Dat is toch wel top hoor.
Natuurlijk, het is niet ideaal dat alles zo gefaseerd wordt gedeeld, maar Rotterdam ziet er toch wel een stuk herkenbaarder uit. De kwaliteit van de landmarks is wat mij betreft meer dan prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:06
@Sparkiezz
Letterlijk net een rondje over Rotterdam gedaan, zonder de bovenstaande mods en vond het flink tegenvallen.
De Euromast is een woontoren en de bruggen zijn rechttoe rechtaan.
Ik ga het gelijk installeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Luxicon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:57:
Ik ben bezig met de lessen, en volgens mij zei ze dat ik de final approach moest doen met een inactieve engine. Klopt dat, is dat een manier, of de manier? Het vliegtuig was misschien al te laag voor zo'n approach. Dat ging maar net goed met de bomen:
Bij de kleinere vliegtuigjes kan je de landing doen met weinig of geen throttle. Bij grotere vliegtuigen heb je meestal toch wat throttle nodig anders is je daalsnelheid te hoog.

Maar ik merk dat je bv bij een dr400 ook wat meer throttle nodig hebt, hij heeft meer de neiging om baksteen te spelen dan veel andere kleine vliegtuigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
De vlucht naar Andorra in de Pyreneeën is ook een aanrader, landen tussen de bergen, mooie omgeving. Gaat op mijn lijstje met favorieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgHDt4PgfFGGkP-4Qut3lo4l8ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0CLZ1j6NaQF28fpzpDoDN0PW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWoTHmyHprA3XCVThxjU4626YLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5bucWh39kIUC742UXinUvDe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door cbr600f4i op 08-09-2020 21:14 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:11:
[...]

Bij de kleinere vliegtuigjes kan je de landing doen met weinig of geen throttle. Bij grotere vliegtuigen heb je meestal toch wat throttle nodig anders is je daalsnelheid te hoog.

Maar ik merk dat je bv bij een dr400 ook wat meer throttle nodig hebt, hij heeft meer de neiging om baksteen te spelen dan veel andere kleine vliegtuigen.
Oke bedankt, ik zal het in gedachten houden. :)

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
Luxicon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:57:

[YouTube: MFS 2020 - Tutorial Navigation Slow Landing]
In principe land je met vrijwel geen enkel vliegtuig met volledig dichte throttle. Tijdens de daling zul je de throttle terug gaan nemen, hierdoor ga je dalen, als je de neus zo positioneerd dat je een stabiele daalsnelheid hebt (bijvoorbeeld 500ft/min), zal je airspeed terug lopen. Hoe meer throttle je terugneemt terwijl je probeert die 500ft /min aan te houden, hoe meer je airspeed terugneemt. Echter komt er een punt dat je simpelweg te langzaam gaat en je uit de lucht valt (stall), dan wordt je vertical speed dus ook veel te hoog. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je ook je flaps gaat gebruiken. Om dus op dat moment toch in de lucht te blijven zul je wat throttle bij moeten doen om te kunnen blijven vliegen. Als je dit maar vaak genoeg oefent krijg je er gevoel voor en weet je wanneer je wat zult moeten doen om netjes te kunnen dalen en landen!

Zie in je filmpje dat je net power bijgeeft voordat je wil landen, en dus de neus nog even omhoog gaat. Op dat moment ben je al je zicht kwijt en zie je de baan niet meer.. Probeer dat soort dingen te vermijden! Kijk eens deze video (of eigenlijk alle tutorials van Squirrel): YouTube: Tutorial #8 - Landing - Microsoft Flight Simulator

[ Voor 20% gewijzigd door Craftop op 08-09-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DoubleYouPee schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:48:
[...]
Ben met die van Nevada begonnen maar ik snap echt niet dat ze de deze locatie gekozen hebben.
Zoveel mooie plekken op aarde en dan vlieg je 75% langs een highway door platte, open vlaktes. En dan ook nog eens letterlijk alleen maar rechtdoor.
Dat rechtdoor valt me een beetje tegen. Het is de enige van de 3 waar je geen GPS hebt en je echt enkel op de NAVLOG moet oriënteren. Dat viel me dusdanig tegen dat ik na 10 minuten even met Nevada ben gestopt.

Is het de moeite waard om 'm alsnog te vliegen en zo ja, is er een truuk om 'm eenvoudig te vliegen en gewoon lekker van het uitzicht te genieten?

Ik heb eerst Patagonia gedaan. Die is heel makkelijk met de kaart in het vlieguig te volgen. Die van de Balkans is nog eenvoudiger omdat er in het GPS systeem in de cockpit in het klein ook de route is ingetekend. Autopilot aan, af en toe even hoogte en richting bijstellen en vliegen maar. :) (Moet zeggen dat ik die Cessna toch ook wel een prettiger vliegtuig vind om te vliegen dan de X-Cub van de Patagonia bush trip en de Savage Cub van de Nevada bush Trip.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHKtzd3wSih6_-xJOjmva_iftyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsJ48bpNMoYQ8v3zGN5h19rP.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, net even in de Balkans bush trip een landing in het veld gemaakt met de Cessna. Dat lijkt goed te gaan zonder meteen de leg als failed te bestempelen. Dus het lijkt er op of je toch in al die bush trips gewoon even in een weiland kunt landen. Mits je je vliegtuig heel houd uiteraard. Ga je over de kop of raak je een boom, is het meteen afgelopen met de leg...

[ Voor 10% gewijzigd door unezra op 08-09-2020 21:47 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
unezra schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:45:
[...]

Dat rechtdoor valt me een beetje tegen. Het is de enige van de 3 waar je geen GPS hebt en je echt enkel op de NAVLOG moet oriënteren. Dat viel me dusdanig tegen dat ik na 10 minuten even met Nevada ben gestopt.

Is het de moeite waard om 'm alsnog te vliegen en zo ja, is er een truuk om 'm eenvoudig te vliegen en gewoon lekker van het uitzicht te genieten?
Ik heb zojuist de eerste twee legs van de Nevada Bush Trip gedaan, en vond het juist opzich wel leuk! Eerste leg is grotendeels het volgen van een rivier in een canyon, als je laag genoeg blijft en niet perse constant dezelfde heading aanhoudt op grotere hoogte, maar gewoon lekker zigzagt met de rivier mee, is het juist een hele leuke om te doen! Bij de andere twee kun je te makkelijk gebruik maken van je nav/gps.. dat maakt het minder uitdagend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Voor het eerst een IFR vlucht met ILS gedaan, zeer leuk!
Al mocht MS wel iets inbouwen om de ILS approach frequencies op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:48:
[...]

Ik heb zojuist de eerste twee legs van de Nevada Bush Trip gedaan, en vond het juist opzich wel leuk! Eerste leg is grotendeels het volgen van een rivier in een canyon, als je laag genoeg blijft en niet perse constant dezelfde heading aanhoudt op grotere hoogte, maar gewoon lekker zigzagt met de rivier mee, is het juist een hele leuke om te doen! Bij de andere twee kun je te makkelijk gebruik maken van je nav/gps.. dat maakt het minder uitdagend..
Met je eens wat betreft leg 1, die vond ik erg leuk om te doen, maar 2 en 3 waren wel beduidend minder vind ik zelf.

Verderop wordt er weer wat meer geslingerd op de map. Ik denk dat ie dan wel weer leuk zal worden. Moet zelf nog aan leg 4 beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
DaitoX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:53:
[...]

Met je eens wat betreft leg 1, die vond ik erg leuk om te doen, maar 2 en 3 waren wel beduidend minder vind ik zelf.

Verderop wordt er weer wat meer geslingerd op de map. Ik denk dat ie dan wel weer leuk zal worden. Moet zelf nog aan leg 4 beginnen.
Ik ben net voorbij de helft en voorlopig gaat het alleen maar achteruit, veel plate stukken rechtdoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:05:
Kleine update:

Ik heb met een Arduino Uno (mag ook een Mega zijn) en Mobiflight nu een tweetal hardwarematige knopjes kunnen koppelen als Pitot Heat en Taxi Lights. Lachen dit!

Binnenkort eens kijken of ik hier in de buurt een paar potmetertjes kan krijgen om de radio’s mee te bedienen, of de Autopilot.

Het werkt dus wel! Alleen mist FS2020 nog wel wat interfacing met FSUIPC bij een aantal knoppen lijkt het.

Nu een plannetje bedenken om een leuk radiopanel in elkaar te tweaken.
Dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de ideeën van @Rudy-B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat een verschil!

Gisteren heb ik m'n computer geupgrade in aanloop naar de RTX 3080. Van een i7 2600 naar een i7 10700, van 16 GB naar 32 GB.

Bij de oude setup was de 'Mainthread' (CPU) de bottleneck, nu is de GPU dat - zoals het hoort wat mij betreft. De sim loopt nu op High helemaal top en op Ultra ook nog behoorlijk acceptabel (Full HD, 45 fps). Wat betreft de mensen die vinden dat 30 fps al voldoende is voor een sim: dat snap ik gezien de historie en alle moeilijkheden die FS/P3D en andere sims hadden. Maar nu toch op 60fps kunnen vliegen is wel heel veel lekkerder.

Verder nog meer geluk gehad: de Logitech X56 is erg moeilijk te verkrijgen en zowaar toch nog eentje kunnen vinden. Voor diegenen die er ook een willen: ik had ergens gezien dat de levertijden oplopen tot eind november... Hoop dat ze toch eerder binnenkomen als je er eentje wilt, want dat vliegt wel er-rug fijn. :)

Nu nog even een reinstall van FS2020 afwachten en dan weer vliegen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Is er - als je IFR vliegt - nog een manier om te zien hoeveel NM je in totaal moet vliegen? Ik zie alleen het aantal NM tot aan het eerstvolgende waypoint namelijk, maar zou dus ook graag de afstand tot arrival willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:39
Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:24:
Is er - als je IFR vliegt - nog een manier om te zien hoeveel NM je in totaal moet vliegen? Ik zie alleen het aantal NM tot aan het eerstvolgende waypoint namelijk, maar zou dus ook graag de afstand tot arrival willen weten...
Ik gebruik het flightplan op de MCDU (a320-200) er voor. Het is alleen wel wat rekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4RqqRenazkIEnL_uRbpeBt9-qA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ygeUi73dvtaeoxzUyAKt2xAm.png?f=user_large

Mijn totale distance is 690NM op de vlucht die ik nu doe. Zit ongeveer 20NM voor waypoint GOREK.
Dus ik moet dan nog een slordige 130NM. (690 - 586) + 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Voor de meeste geplande vluhten gebruik ik SimToolkitPro, als je daar je vlucht gepland hebt staan, kun je jezelf op de map zien vliegen en staat er tevens een ETA bij. Om het makkelijk te doen in je plane: in je MCDU (of Garmin ) zie je elke waypoint staan en elke ETE /Distance tussen ieder waypoint. Simpelweg alle tijden bij elkaar optellen geeft je een idee hoe ver het nog is en hoe lang het nog duurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ytr81 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:28:
[...]

Ik gebruik het flightplan op de MCDU (a320-200) er voor. Het is alleen wel wat rekenen.

[Afbeelding]

Mijn totale distance is 690NM op de vlucht die ik nu doe. Zit ongeveer 20NM voor waypoint GOREK.
Hmm ja, ok! Jammer dat je het niet gewoon kunt zien als totaal zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Geen idee met wel vliegtuig je dit wil doen maar Rond minuut 17 in het volgende filmpje

YouTube: FS2020: Basic IFR Flight Plan Tutorial Part 3 of 2 - G1000 Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:
[...]

Voor de meeste geplande vluhten gebruik ik SimToolkitPro, als je daar je vlucht gepland hebt staan, kun je jezelf op de map zien vliegen en staat er tevens een ETA bij. Om het makkelijk te doen in je plane: in je MCDU (of Garmin ) zie je elke waypoint staan en elke ETE /Distance tussen ieder waypoint. Simpelweg alle tijden bij elkaar optellen geeft je een idee hoe ver het nog is en hoe lang het nog duurt!
Thanks! Ga ik dit ook ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
SHFT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:
[...]

Geen idee met wel vliegtuig je dit wil doen maar Rond minuut 17 in het volgende filmpje

YouTube: FS2020: Basic IFR Flight Plan Tutorial Part 3 of 2 - G1000 Version
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 01:15
Bij de landing bankt mijn airbus a320 altijd, te zien in dit filmpje:
https://streamable.com/0m6h70

Weet iemand hoe je dit oplost of komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ytr81 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding]

Werkt de progress-page (PROG) niet hetzelfde als die van een Boeing fmc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:45
Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:31:
[...]

Hmm ja, ok! Jammer dat je het niet gewoon kunt zien als totaal zeg maar
Op het risico af dat ik vervelende opmerkingen blijf maken over de bus maar dat heeft Boeing toch wel beter voor elkaar dan.
Als je daar op de CDU de Progress page aanklikt dan zie,
Time to TOD plus distance
Arrival time at destination plus distance to go plus remaining fuel at destination.

Is dan ook de pagina die de PF normaal gesproken op zijn CDU heeft zijn tijdens CRZ. PM heeft de legs pagina openstaan.

(Ik ben niet zo een held met plakken van plaatjes dus kan hier even geen plaatje van plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
killerbee1958 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:36:
[...]

Op het risico af dat ik vervelende opmerkingen blijf maken over de bus maar dat heeft Boeing toch wel beter voor elkaar dan.
Als je daar op de CDU de Progress page aanklikt dan zie,
Time to TOD plus distance
Arrival time at destination plus distance to go plus remaining fuel at destination.

Is dan ook de pagina die de PF normaal gesproken op zijn CDU heeft zijn tijdens CRZ. PM heeft de legs pagina openstaan.

(Ik ben niet zo een held met plakken van plaatjes dus kan hier even geen plaatje van plaatsen)
Vlieg nu niet met een Boeing, maar goed om te weten alvast voor latere vluchten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
tanh92 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:35:

Ik zou niet weten waar dit precies door komt, volgens mij moet je je throttle verder (en eerder) terug halen (retard), omdat de auto throttle nu ervoor gaat zorgen dat je weer wil gaan stijgen ipv naar beneden wil.. het enige wat ik zie is dat je volgens mij met te hoge horizontale snelheid wil landen (150 Kts?!), ik probeer dit altijd rond de 110/120 te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 22:48
Erg grijs en grauw op Denver int Airport.
Benieuwd of er wat sneeuw te zien is :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmGoZuanMdfP2s41PHZ6UyXnTMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j5Vn5wHTO2T0W2C9h9A3Yohb.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

_O- wat lomp idd. Sowieso vreselijke kisten die Airbus, heb eigenlijk altijd het idee dat ik zelf weinig controle heb. Kan niet ff een gekke bocht maken of hij grijpt al in met automatische toeters en bellen. Niet dat de 747 zo goed vliegt :D net een ballon joh. De 787 is wel best oké :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
DutchCrownNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:56:

[Afbeelding]
Blijft bizar dat het daar gisteren zo warm was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Haha dat filmpje komt bekend voor :) Had eigenlijk go-around moeten doen maar het was al laat.

Men denkt dat het komt doordat het vliegt overreageert op ground effect. Maar het is duidelijk een bug. Het was alsof het vliegtuig ineens naar links werd getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958

[Afbeelding]
Leuk om het ook even live daar te bekijken

https://denver.cbslocal.com/cams/
https://www.webcamtaxi.com/en/usa/colorado/denver-city.html

[ Voor 5% gewijzigd door killerbee1958 op 08-09-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawai0
  • Laatst online: 15-09 18:43

[Afbeelding]
Cool, daarnet - nog geen 10 minuten geleden - ook opgestegen daar voor een kort vluchtje naar SLC in een KLM 787 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 22:48
Goed even opnieuw proberen.. Vloog zo'n dicht bewolkt gebied in dat ik geen hand voor ogen meer zag.
Blijkbaar heeft iemand een berg geplaatst waar ik vloog, en boem is ho _O-

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:47:
[...]

Wat het ook nog zou kunnen zijn:

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
[...]
het enige wat ik zie is dat je volgens mij met te hoge horizontale snelheid wil landen (150 Kts?!), ik probeer dit altijd rond de 110/120 te hebben.
Zijn die streepjes op de speedtape niet de aanduiding van het gebied waar de stall speed begint? Want dat was rond de 135-140 knots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo weer gaan weer naar vaste land met de balkan trip laatste paar uurtjes nog

Nu sta ik op LGPZ :o
bijna al bij griekenland vlogens mij of we zitten al in grieken land volgens mij

:D :D _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 23:42 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:39
Lekker dan die landscape bugs... bij ILS aankomst op baan 34 Yellowknife airport in Canada moet je de controle zelf overnemen anders crash je op die heuvels die er niet zouden moeten zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lusv6inx7iMWqr3KovMgZ68vVO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uhA3SA6t2zLG9t7xMUSQ8KAK.png?f=fotoalbum_large

Maar toch met de hand kunnen landen.. ook leuk.. verticaal water

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydLEa3vou-kvYqwC2DNLIG8R_tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CYCDk6jrFFsHb7Two8S8GbHE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

aap

Vanavond de twee langste etappes van de Patagonia bush trip gedaan: van Punta Arenas via Puerto Natales naar El Calafate. De eerste etappe gaat over grote meren en heeft veel lange rechte stukken. Ik heb onderweg een beetje ontdekt hoe de autopilot werkt. Dus ik hoef eigenlijk alleen om de paar minuten aan de heading-knop te draaien en de vlucht "uit te zitten".

De tweede etappe is er echter weinig sprake van auto-pilot. Ten eerste is deze etappe veel te mooi om niet op te letten. Ten tweede vlieg je over gletsjers en bergtoppen waar de motor van mijn Cub maar net sterk genoeg voor is. Het is een paar keer erg spannend of ik het voorbij een bergkam haal en het is vechten tegen de wind. Deze etappe is echt fantastisch en het ziet er allemaal zo realistisch uit! We hebben hier ooit een van onze mooiste vakanties meegemaakt, maar toen konden we natuurlijk niet overal komen waar ik nu virtueel wel kan komen.

Ik kom nu veel te laat in bed, want hoewel de etappe volgens MSFS in 1:11 te doen zou zijn, heb ik er ruim anderhalf uur over gedaan. Maar iedere minuut was het meer dan waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y21Zl3Nq2Cm7hzBra2q1uH5q8uI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rVzYxa8MoYMaQt31z7fnAVQe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
aap schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:49:
De eerste etappe gaat over grote meren en heeft veel lange rechte stukken. Ik heb onderweg een beetje ontdekt hoe de autopilot werkt. Dus ik hoef eigenlijk alleen om de paar minuten aan de heading-knop te draaien en de vlucht "uit te zitten".
Nog makkelijker, maar ook saaier. Autopilot aan. Klik op Nav knoptje bij autopilot sectie en hij volgt alles automatisch. Je moet alleen op de hoogte letten. Maar ook dat kan je met autopilot regelen, daar zijn ook 'alt' knopjes voor, maar die vond ik wat lastiger.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
Jullie gebruiken liveries. Maar is dit niet schadelijk voor de directory waar het spel zich in bevindt? Bij een update moet je deze bestanden toch eerst weer verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Vraagje: ben nu een beetje aan het testen met navigatie en dat gaat de goede kant op. Zat net onder andere te lezen over het verschil tussen low altitude airways en high altitude airways. Ik begreep dat laatstgenoemden zich eigenlijk altijd boven 18000ft afspeelt, eerstgenoemde daaronder. Nu ben ik momenteel in een vlucht van Musqat naar Mumbai en had een IFR low altitude route gekozen. Toch word ik nu naar maar liefst FL340 (34000ft) gestuurd. Heb ik dan iets verkeerd ingesteld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:48:
Jullie gebruiken liveries. Maar is dit niet schadelijk voor de directory waar het spel zich in bevindt? Bij een update moet je deze bestanden toch eerst weer verplaatsen?
Normaal gesproken update een update alleen bestanden die er al staan en plaatst er hoogstens iets bij - bestanden die er naderhand aan toegevoegd worden worden in de regel niet overschreven.

Als je bestaande config-files zou moeten aanpassen, dán moet je daar vantevoren een kopietje van hebben ja :) maar voor liveries is dat volgens mij niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKwauR7PoYVv0R0pRn5TeZldfV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wn4rqft2Hb67LMEgDIfIBetp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJY_0oWfiCObpGROAhoa2rQcnHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OT2d2QbjtRGfZZW0fPonhQBm.png?f=fotoalbum_large

Een vlucht gemaakt van Liverpool naar Manchester tijdens de live zonsopgang en eindelijk met de drone een screenshot gemaakt.

Hoe plaats je die drone weer achter het vliegtuig? Bij mij blijft de drone op de plaats waar ik het voor het laatst gebruikt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een vlucht gemaakt van Liverpool naar Manchester tijdens de live zonsopgang en eindelijk met de drone een screenshot gemaakt.

Hoe plaats je die drone weer achter het vliegtuig? Bij mij blijft de drone op de plaats waar ik het voor het laatst gebruikt heb.
Als je gebruikmaakt van een controller R3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
turkeyhakan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:48:
Hier heeft Microsoft dit keer redelijk netjes over nagedacht.
Liveries en andere uitbreidingen die geen onderdeel zijn van FS2020 worden in een aparte community folder gezet waar Microsoft, als het goed is, bij een update niets mee doet.
Dus dat risico is er niet.

Wat wel blijft bestaan is het risico dat de base code verandert en als gevolg daarvan een specifieke aanpassing in de community folder het niet meer (goed) doet.
Plus dat als je harddisk crasht en je FS2020 dus opnieuw moet installeren dat je ook alle uitbreidingen die je zelf aangebracht hebt ook weer apart moet installeren.

Denk dus wel even goed na over hoeveel gedoe je accepteert met al deze mods in de community folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 13:49
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:17:
[...]

Hier heeft Microsoft dit keer redelijk netjes over nagedacht.
Liveries en andere uitbreidingen die geen onderdeel zijn van FS2020 worden in een aparte community folder gezet waar Microsoft, als het goed is, bij een update niets mee doet.
Dus dat risico is er niet.

Wat wel blijft bestaan is het risico dat de base code verandert en als gevolg daarvan een specifieke aanpassing in de community folder het niet meer (goed) doet.
Plus dat als je harddisk crasht en je FS2020 dus opnieuw moet installeren dat je ook alle uitbreidingen die je zelf aangebracht hebt ook weer apart moet installeren.

Denk dus wel even goed na over hoeveel gedoe je accepteert met al deze mods in de community folder.
Als mijn harddisk crasht, is FS2020 het laatste waar ik mij druk om zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
turkeyhakan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:21:
[...]

Als mijn harddisk crasht, is FS2020 het laatste waar ik mij druk om zal maken.
Inderdaad, Want omdat je FS2020 of uit de steam store hebt of uit MS store is herinstallatie van FS2020 BASE geen enkel probleem.
Alleen moet je wel zelf zorgdragen dat je alle community mods weer daarna terug zet.
En dat is best wel veel werk.

Of je hebt een goede backup van de community folder, maar ja hier zijn het allemaal tweakers en bij de loodgieter thuis lekt het. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:15:
Numpad 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:59:
[...]

Blijft bizar dat het daar gisteren zo warm was...
Is vrij normaal voor Denver / Colorado. Toevallig was een maat van mij daar vorig jaar, exact hetzelfde weer, van de ene op de andere dag precies dit verschil.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wtf, vlieg net boven de oceaan en krijg ineens de melding dat mijn motor uit is. Moest weer op Control + E drukken om hem aan te zetten. Hoe kan dit dan? (en ja, ik had nog genoeg kerosine).

Daarover gesproken: dat snap ik ook niet. Doe tijdens de vluctvoorbereiding de kerosine dermate aanvullen dat die witte cirkel op de map ruim buiten mijn aankomstbestemming valt. Maar toch moest ik halverwege nu ineens bijvullen omdat ik (dus veel) te kort had...

Is daar ook een reden voor? En heeft het een mss met het ander te maken? Is er iets fout gegaan?

[ Voor 56% gewijzigd door Timbox88 op 09-09-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:34:
Wtf, vlieg net boven de oceaan en krijg ineens de melding dat mijn motor uit is. Moest weer op Control + E drukken om hem aan te zetten. Hoe kan dit dan?
Welk type vliegtuig vloog je?
Ik neem aan een airliner en heb je dan EICAM (engine indication and crew alerting messages) gekregen?
Heeft FS2020 zo iets als random failures en staan die aan bij je?
Want het is natuurlijk altijd mogelijk dat je mid flight een engine out krijgt en in de handboeken van de kist staat dan ook wat de procedure is om een in flight restart van een engine te doen.

(Had gisteren, weliswaar door eigen fout) een engine out. tijdens de climb out van 03L op LGAV, op de QW 787 in P3D en kreeg de engine ook niet opnieuw opgestart dus heb keurig een emergency gemeld biij ATC en werd door ATC keurig terug geleid naar LGAV waar ik netjes geland ben. (VATSIM ATC).

Ik moet dus ook weer even de boeken in om uit te vinden hoe je inflight restart bij een 787 doet want dat doe je in ieder geval niet met CTRL-E , als je realisme nastreeft >:)

Brandstof gebruik in FS 2020 is bugged. Alle kisten gebruik in flight veel meer brandstof dan hoort. Die witte ring kan je dus helaas ook niet van uit gaan.
FS2020 heeft wel goed het principe ingebouwd dat de laatste restjes (5- 7 %) van de brandstof niet bruikbaar is.
Dus als je inderdaad vlak voor de engine out aan een laag brandstof niveau zat, wat je zelf aangeeft dat niet het geval is ;) , dan zou dat de verklaring zijn. Maar dan had CTRL-E ook alleen gewerkt als je eerst de brandstof had aangevuld.

PSl Wel leuk om jou voortgang in Flightsim te zien. Ik zie dat het virus je te pakken heeft. Ik denk dat jij druk op weg bent om ook as real as it can get te gaan vliegen. Leuk hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door killerbee1958 op 09-09-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:34:
Wtf, vlieg net boven de oceaan en krijg ineens de melding dat mijn motor uit is. Moest weer op Control + E drukken om hem aan te zetten. Hoe kan dit dan?
Kan meerdere oorzaken hebben, maar wat mij nog wel eens gebeurd is dat ik bij het inzoomen/uitzoomen per ongeluk scroll over een besturingselement bijvoorbeeld de mixture en daarmee de boel verstier :P

Overigens gisteravond mijn upgrade binnengekregen van i5-6600k naar Ryzen 5-3600x (en bijbehorend mobo uiteraard). Gisteravond in elkaar gesleuteld en de boel opnieuw geïnstalleerd, fs2020 heeft vannacht gedownload.

Vanochtend vroeg uit bed en even snel de solo traffic pattern training gestart. Op de i5-6600k mocht ik consequent 2 a 3 minuten wachten voordat het uberhaubt zin had om gas te geven, en door de missie heen was het ook gehakkel alom. Nu met de Ryzen 5 dus even gestart en... Buttery Smooth vanaf het eerste moment. Vanavond het beest eens even flink op zijn staart trappen, maar ik ben hoopvol dat ik hem nu soepel kan spelen :)

Nu nog een keer een nieuwe videokaart en dan kan ik de komende generatie weer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

ytr81 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:23:
Lekker dan die landscape bugs... bij ILS aankomst op baan 34 Yellowknife airport in Canada moet je de controle zelf overnemen anders crash je op die heuvels die er niet zouden moeten zijn

[Afbeelding]

Maar toch met de hand kunnen landen.. ook leuk.. verticaal water

[Afbeelding]
Die mesa's met water erop zien er wel apart uit. Het lijkt haast of er ergens een tekenfout in de hoogtedata zat, waardoor de lagere delen hoger liggen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:23:
[...]

In principe land je met vrijwel geen enkel vliegtuig met volledig dichte throttle. Tijdens de daling zul je de throttle terug gaan nemen, hierdoor ga je dalen, als je de neus zo positioneerd dat je een stabiele daalsnelheid hebt (bijvoorbeeld 500ft/min), zal je airspeed terug lopen.
Een vliegtuig dat level vliegt en goed getrimd is, zal bij throttle verminderen dalen met de zelfde snelheid.

Als je de elevator veranderd door trim en/of joke/stick, drag veroorzaakt (flaps/gear) of niet gecoördineerd vlieg (skid of slip) zal de snelheid veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
killerbee1958 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:38:
[...]

Welk type vliegtuig vloog je?
Ik neem aan een airliner en heb je dan EICAM (engine indication and crew alerting messages) gekregen?
Heeft FS2020 zo iets als random failures en staan die aan bij je?
Want het is natuurlijk altijd mogelijk dat je mid flight een engine out krijgt en in de handboeken van de kist staat dan ook wat de procedure is om een in flight restart van een engine te doen.

(Had gisteren, weliswaar door eigen fout) een engine out. tijdens de climb out van 03L op LGAV, op de QW 787 in P3D en kreeg de engine ook niet opnieuw opgestart dus heb keurig een emergency gemeld biij ATC en werd door ATC keurig terug geleid naar LGAV waar ik netjes geland ben. (VATSIM ATC).

Ik moet dus ook weer even de boeken in om uit te vinden hoe je inflight restart bij een 787 doet want dat doe je in ieder geval niet met CTRL-E , als je realisme nastreeft >:)

Brandstof gebruik in FS 2020 is bugged. Alle kisten gebruik in flight veel meer brandstof dan hoort. Die witte ring kan je dus helaas ook niet van uit gaan.
FS2020 heeft wel goed het principe ingebouwd dat de laatste restjes (5- 7 %) van de brandstof niet bruikbaar is.
Dus als je inderdaad vlak voor de engine out aan een laag brandstof niveau zat, wat je zelf aangeeft dat niet het geval is ;) , dan zou dat de verklaring zijn. Maar dan had CTRL-E ook alleen gewerkt als je eerst de brandstof had aangevuld.

PSl Wel leuk om jou voortgang in Flightsim te zien. Ik zie dat het virus je te pakken heeft. Ik denk dat jij druk op weg bent om ook as real as it can get te gaan vliegen. Leuk hoor.
Ik vloog met een Cessna Citation Longitude en kreeg geen enkele melding. Stond netjes op de AP/NAV/ALT en ineens stond er dat ik control+e moest drukken om de motor weer aan te zetten. Failures staan idd wel aan bij mij, dus zoiets zou het kunnen zijn. Snap overigens dat control+e dan niet de meest realistische manier van oplossen is hahaha, maar ik deed maar gewoon wat er op het scherm kwam te staan. Vond het een beetje zonde om m'n al vrij lange vlucht te zien mislukken ;-)

Het zou idd ook met de brandstof te maken kunnen hebben. Had nog iets van 14 procent en meteen bijgevuld...

Thanks dat je het tof vind om te zien wat ik aan het doen ben, dat waardeer ik! Ik probeer zoveel mogelijk op te steken en te ontwikkelen, maar het duurt nog wel een tijdje voor ik echt realistisch vlieg hoor haha ;-)
Alles met stapjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Magic schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:46:
[...]

Kan meerdere oorzaken hebben, maar wat mij nog wel eens gebeurd is dat ik bij het inzoomen/uitzoomen per ongeluk scroll over een besturingselement bijvoorbeeld de mixture en daarmee de boel verstier :P

Overigens gisteravond mijn upgrade binnengekregen van i5-6600k naar Ryzen 5-3600x (en bijbehorend mobo uiteraard). Gisteravond in elkaar gesleuteld en de boel opnieuw geïnstalleerd, fs2020 heeft vannacht gedownload.

Vanochtend vroeg uit bed en even snel de solo traffic pattern training gestart. Op de i5-6600k mocht ik consequent 2 a 3 minuten wachten voordat het uberhaubt zin had om gas te geven, en door de missie heen was het ook gehakkel alom. Nu met de Ryzen 5 dus even gestart en... Buttery Smooth vanaf het eerste moment. Vanavond het beest eens even flink op zijn staart trappen, maar ik ben hoopvol dat ik hem nu soepel kan spelen :)

Nu nog een keer een nieuwe videokaart en dan kan ik de komende generatie weer mee :+
Dat zou het inderdaad ook nog geweest kunnen zijn, per ongeluk iets aangetikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 07:31
Vraagje: in het hoofdmenu is Courchevel - Landing Challenge "grijs"; in elk geval ik kan m niet selecteren!??
Ik wil graag de challenge weer eens proberen.

edit: bush trips kan ik ook niet selecteren

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVjpG-g0S5K6C2qsAfrysaLPZSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyhCJkrtizAtfWtble8ZCc5N.png?f=fotoalbum_large

EDIT: gevonden -> rolling cache gedelete :) en kan t weer selecteren

[ Voor 57% gewijzigd door Yihaaa op 09-09-2020 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:36
Timbox88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:07:
[...]
Ik vloog met een Cessna Citation Longitude en kreeg geen enkele melding.
Bij die kist wordt een permanent lek in de brandstoftank gesimuleerd :).

Moest op een vlucht naar de Canarische eilanden 2 keer mid-air bijtanken omdat de brandstof bijna op was. Er klopt helemaal niks van het verbruik van dat toestel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:37:
[...]

Bij die kist wordt een permanent lek in de brandstoftank gesimuleerd :).

Moest op een vlucht naar de Canarische eilanden 2 keer mid-air bijtanken omdat de brandstof bijna op was. Er klopt helemaal niks van het verbruik van dat toestel.
nee dat is inderdaad zo 1 gal in 2 sec is wel iets te veel van het goede

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
Het wordt weer herfst! Vandaag een vlucht gedaan van Stockholm naar Göteborg in de A320. Veel bewolking gehad en hoe dichterbij Göteborg hoe donkerder het werd. Even de ATIS afgeluisterd visibility 3 in heavy rain. Gekozen voor ILS21 (ATC gaf me RNAV 21) en bij 500 zag ik de baan pas. Landing ging goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwNJGY1W2XBWtRlDm_UnDsGxT_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sg9DDYvH8zhU967M66A3TGhe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Er!k schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:18:
Het wordt weer herfst! Vandaag een vlucht gedaan van Stockholm naar Göteborg in de A320. Veel bewolking gehad en hoe dichterbij Göteborg hoe donkerder het werd. Even de ATIS afgeluisterd visibility 3 in heavy rain. Gekozen voor ILS21 (ATC gaf me RNAV 21) en bij 500 zag ik de baan pas. Landing ging goed :)

[Afbeelding]
Ik merk ook dat het de moeite waard wordt om mij eens in ILS approaches te verdiepen. ben soms veel te lang op lage hoogte aan het zoeken naar vliegvelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, daar zit ik dus wel mee... In FSX/P3D gebruikte ik 9 van de 10 keer historisch weer via ActiveSky: ik heb helemaal geen zin om de hele herfst en winter in herfst- en winterweer te vliegen (en al helemaal niet omdat ik vaak in Noorwegen vlieg). Ja, dat zou wel realistisch zijn maar soms wil ik gewoon zomers weer hebben om alles goed te kunnen zien of gewoon voor de sfeer. En in MSFS zit je dan vast aan statische en redelijk simpele weerthema's... De lol van real weather (en dus ook historisch real weather) is juist dat het weer veranderd tijdens de vlucht. Tijdens de alpha had ik al eens het idee geopperd om real weather met één klik om te zetten naar een bewerkbaar thema: dan heb je echt weer maar kan je het simpel nét even aanpassen. Dat is nu onmogelijk. Hopelijk komt er ooit (snel) historisch weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Gisteren mijn thrustmaster twcs throttle ontvangen (gelukkig stonden er 2 dagen geleden nog 2 leveranciers in de pricewatch die deze leverden).

Ik gebruikte nu de throttle op mijn Thrustmaster T.16000 wat op zich wel werkt, maar echt fijn werkt dat korte schuifje niet, plus het zit niet op een handige plek.

Wat is die twcs een geweldige aanvullig, die throttle is natuurlijk superhandig en al die extra knoppen die je direct bij de hand hebt. Maar het allerbelangrijkste is het analoge scroll wieltje erop voor de trim functie. Op de t16000 deed je dat via 2 drukknoppen om te trimmen, maar dat werkte onnauwkeurig en je was continu bezig om de trim goed te krijgen. Dat is nu compleet over, even draaien aan het wieltje en klaar.

Al met al erg blij mee dus :)

Dan had ik nog een vraag voor de piloten hier, als ik in een cessna 172 op 1 van de aanbevolen vliegvelden die in een bergkam ligt op 7500 meter hoogte opstijg dan moet ik in dat gebied heel snel hoogte maken om over die bergtoppen heen te kunnen. Hoe doe je zoiets? Nu lukt het me simpelweg niet om snel op te kunnen stijgen en zeker met slecht weer en geen zicht knal ik geheid tegen die bergen aan.

Als je boven de 10 graden gaat dan gaat de snelheid te hard omlaag om uberhaupt nog iets te stijgen. Doe je minder graden dan stijg je inderdaad HEEEEEEL langzaam, maar dan ben je niet op tijd om op de juiste hoogte voor die bergen om je heen te zijn.

Hoe doet iedereen dat, moet je dan rondjes vliegen rondom dat vliegveld om hoogte te krijgen om daar weg te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
tup61 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:40:
[...]
hele herfst en winter in herfst- en winterweer te vliegen
Dan kunnen we beter in die periode op het zuidelijk halfrond gaan vliegen! Chili, Australie, Nieuw Zeeland gaan verkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinez schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:08:

Dan had ik nog een vraag voor de piloten hier, als ik in een cessna 172 op 1 van de aanbevolen vliegvelden die in een bergkam ligt op 7500 meter hoogte opstijg dan moet ik in dat gebied heel snel hoogte maken om over die bergtoppen heen te kunnen. Hoe doe je zoiets? Nu lukt het me simpelweg niet om snel op te kunnen stijgen en zeker met slecht weer en geen zicht knal ik geheid tegen die bergen aan.

Als je boven de 10 graden gaat dan gaat de snelheid te hard omlaag om uberhaupt nog iets te stijgen. Doe je minder graden dan stijg je inderdaad HEEEEEEL langzaam, maar dan ben je niet op tijd om op de juiste hoogte voor die bergen om je heen te zijn.

Hoe doet iedereen dat, moet je dan rondjes vliegen rondom dat vliegveld om hoogte te krijgen om daar weg te komen?
Rondjes draaien of een beter vliegtuig kiezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:33
Gisteren mijn thrustmaster twcs throttle ontvangen (gelukkig stonden er 2 dagen geleden nog 2 leveranciers in de pricewatch die deze leverden).

Ik gebruikte nu de throttle op mijn Thrustmaster T.16000 wat op zich wel werkt, maar echt fijn werkt dat korte schuifje niet, plus het zit niet op een handige plek.

Wat is die twcs een geweldige aanvullig, die throttle is natuurlijk superhandig en al die extra knoppen die je direct bij de hand hebt. Maar het allerbelangrijkste is het analoge scroll wieltje erop voor de trim functie. Op de t16000 deed je dat via 2 drukknoppen om te trimmen, maar dat werkte onnauwkeurig en je was continu bezig om de trim goed te krijgen. Dat is nu compleet over, even draaien aan het wieltje en klaar.

Al met al erg blij mee dus :)

Je geef het antwoord zelf eigenlijk al! ;)
Pattern rond het vliegveld inzetten en rustig stijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
op 7500 voet moet je ook je mixture bijstellen om optimaal vermogen uit je motor te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap

aap

Als je het eerste document leest uit ravw in "(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes", dan staat daar in met welke snelheden je moet stijgen:
  • 75 knots als je zo snel mogelijk wil stijgen (maximaal stijgen in voet per minuut)
  • 62 knots als je zo steil mogelijk wil stijgen (maximaal stijgen in voet per horizonale verplaatsing, maar minder voet per minuut)
Als je dus een berg over moet, dan kun je afhankelijk van hoe veel afstand je hebt om hoogte te maken de ene of de andere strategie kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2MmqJ-CtKP5OHTIXvF2phq7v2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hC4rxwBb4dXpYea8HQ6IoTFH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pnieuwla schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:08:
[...]

Dan kunnen we beter in die periode op het zuidelijk halfrond gaan vliegen! Chili, Australie, Nieuw Zeeland gaan verkennen ;)
Haha, ja, dat is ook een idee! NZ en Chili ben ik toevallig wel al geweest: vooral NZ is mooi en daar kan ik me wel een tijdje vermaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
[...]

Depth of field uit en AA ook uit
wat heeft AA voor een meer waarde als je met een hoge resolutie scherm speelt.

P.S dit is mijn configuratie en ik ben zeer tevreden over mijn framerate
Ik ben nog meer aan het onderzoeken. Het is alleen balen van de Herstart in FS die duurt zo lang! :(

Ik vind het erg leuk om met de setting te stoeien. Alhoewel ik heel nieuwsgierig ben naar dx 12

[ Voor 14% gewijzigd door appie35 op 09-09-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
@Craftop Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik ben overigens niet helemaal nieuw met vliegen. Met FSX en P3D vloog ik eigenlijk altijd met de A2A Cessna 172 trainer. Maar het viel mij op dat de dame tijdens de training aangaf om te landen met een inactieve motor.

Nog een vraagje, tijdens de eerste bushtrip probeerde ik zonder de navigatie hulp te vliegen, maar naar mijn idee kom ik niet uit met de aanwijzing betreft heading. Bijvoorbeeld in leg 1 wordt er 12 graden aangegeven, maar zou ik volgens de navigatiehulp het noorden moeten volgen. Dat 0 graden is, als ik het goed begrijp. Daarna wordt de tocht vervolgd met 41 graden. Ook dat lijkt mij niet helemaal zo, of klopt het toch? Want als het wel klopt ga ik op kompas vliegen, zonder de hulp van de map.

Bij de training klopt het aantal graden wel 100% namelijk. Wat gaat er mis?

PS. wat is het voordeel van 32GB ten opzichte van 16GB geheugen? Zou je bepaalde instellingen hoger kunnen zetten (zoals scenery) of kost dat ook veel performance?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:31:
Maar het viel mij op dat de dame tijdens de training aangaf om te landen met een inactieve motor.
Misschien bedoelde ze de flare? Dus dat je op het allerlaatste moment voor touchdown de throttle helemaal naar achteren trekt? Ik land eigenlijk nooit met de throttle NIET helemaal terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Nog een vraagje, tijdens de eerste bushtrip probeerde ik zonder de navigatie hulp te vliegen, maar naar mijn idee kom ik niet uit met de aanwijzing betreft heading. Bijvoorbeeld in leg 1 wordt er 12 graden aangegeven, maar zou ik volgens de navigatiehulp het noorden moeten volgen. Dat 0 graden is, als ik het goed begrijp. Daarna wordt de tocht vervolgd met 41 graden. Ook dat lijkt mij niet helemaal zo, of klopt het toch? Want als het wel klopt ga ik op kompas vliegen, zonder de hulp van de map.

Mijn ervaring met de bush trips is dat het heading getal klopt. In de navlog staat dan wel "noord", maar dat is dan een grove richting en omvat alle headings tussen 332,5 en 22,5 graden.

Dus gewoon op je kompas precies het getal volgen en de windrichting ter kennis aannemen.

Ongerelateerde tip: als de navlog zegt "while gaining height", dan kun je maar beter vast serieus gaan klimmen!

[ Voor 5% gewijzigd door aap op 09-09-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
@Craftop Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik ben overigens niet helemaal nieuw met vliegen. Met FSX en P3D vloog ik eigenlijk altijd met de A2A Cessna 172 trainer. Maar het viel mij op dat de dame tijdens de training aangaf om te landen met een inactieve motor.
Dat klopt inderdaad, ze roept dat je voordat je je base leg in gaat je throttle op idle moet zetten. Ik heb de training een paar keer gedaan en het is voor mij net aan haalbaar als je inderdaad precies op de goede hoogte vliegt, goed aftrimt, 2100rpm cruise had en 1 notch flaps houd. De papi gaf natuurlijk aan dat ik ruim te laag was, maar kon net na de flare op het asfalt landen.

Als je het nog perfecter zou doen dan zou het kunnen, maar het is veel makkelijker om gewoon rond de 20% throttle te houden, en als je dan net te hoog aankomt even een tikje flaps erbij te doen. Geen idee hoe dat in het echt gaat, maar het moet ook wel leuk blijven :P

Wat vinden jullie overigens verder van de landingsrealisme (en dan vooral de evt schade?). Ik heb het gevoel dat ik veel harder kan neerkomen dan in het echt zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958

PS. wat is het voordeel van 32GB ten opzichte van 16GB geheugen? Zou je bepaalde instellingen hoger kunnen zetten (zoals scenery) of kost dat ook veel performance?
De Bushtrips kan je op kompas en timing vliegen. Daarbij is het niet eens nodig om binnen =/- 1 graad van de aangegeven koers te blijven.
Als je het precies doet dan zul je ook precies op het aangegeven punt zijn.
Maar omdat je dan precies boven je next wapypoint hangt is het wel lastig (vanuit je cockpit) om dit te zien.

Ik heb in ieder geval veel plezier gehad van het proberen te volgen van de aanwijzingen en elk poi te herkennen maar het is niet altijd even gemakkelijk.
Pagina: 1 ... 79 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc