Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 23:46
Beakzz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:20:
Hey bush flights in de game? Ben zo bezig met FSE dat ik dat totaal niet gezien heb. Vanavond eens proberen al zal het waarschijnlijk een mislukking worden als ik geen gps heb en aan de goede kant moet landen. 50% kans dat ik de van de goede kant af land dus het kan slechter :+
Ben met die van Nevada begonnen maar ik snap echt niet dat ze de deze locatie gekozen hebben.
Zoveel mooie plekken op aarde en dan vlieg je 75% langs een highway door platte, open vlaktes. En dan ook nog eens letterlijk alleen maar rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:48:
[...]

Ben met die van Nevada begonnen maar ik snap echt niet dat ze de deze locatie gekozen hebben.
Zoveel mooie plekken op aarde en dan vlieg je 75% langs een highway door platte, open vlaktes. En dan ook nog eens letterlijk alleen maar rechtdoor.
ach ik had wel een tripje willen doen in een Piper Cub langs de hele route 66 laat mij amar vliegen langs een snelweg :D
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2jcsXvDh/Desktop-Screenshot-2020-09-07-20-01-53-43.png

nee kan niet tanken :-(

maar hoe vraag je die hulp van de grond troepen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:06:
[...]

ach ik had wel een tripje willen doen in een Piper Cub langs de hele route 66 laat mij amar vliegen langs een snelweg :D
[Afbeelding]

nee kan niet tanken :-(

maar hoe varag je die hulp van de grond troepen
shift+f

Maar dat werkt niet.. je moet dan "refuel and repair" ofzo ook nog binden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 09:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7t8-EdkpJrFBkcBsqYnDfEbERY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/87NKtEmmK1L6aPyfIxlitEp8.png?f=fotoalbum_large

Onderweg vanaf Courchevel naar Nice. O-) _/-\o_ :9~

De navloggaf aan dat ik op 8500ft moet vliegen. Zelf toch maar iets hoger geklommen om niet in de bergen te crashen. Zou zo'n routeplanner niet automatisch een hogere cruise altitude moeten adviseren?

[ Voor 24% gewijzigd door Nielster op 07-09-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 12:59
DoubleYouPee schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:48:
[...]

Top dat je het even door geeft, Kan beter zelf een route uitzetten dan. Je mag zeker ook simrate niet gebruiken? Als ik iets niet leuk vind is het hoog rechtdoor vliegen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Lijkt het niet op Nielster, ook al wel eens tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
DeadKnight schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:27:
[...]

Ben toevallig een vlucht aan het doen van Donegal tot Blackpool (Noord-Ierland).

Eigenlijk vrij makkelijk, ben nu continue IFR-vluchten aan het doen, sinds ik de voorbereiding daarvan het leukst vind.

[Afbeelding]

Als je dan kijk bij de instrumenten paneel, en PROC indrukt.

[Afbeelding]

Dan approaches selecteer, daar kan je de verschillende approaches selecteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ook makkelijk werkt is om NEAREST in te drukken, daar kan je de verschillende vliegvelden selecteren die dichtbij zijn, tevens kan je daar ook gelijk alle frequenties opzoeken (ILS etc).
Scheelt weer opzoeken bij google ;)
Kan het ook zijn bij bepaalde zeer kleine ''airstrips'' (zoals bijvoorbeeld in Rwanda) dat er helemaal niets instaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 13:32
Ik hoop dat FS economy snel terug leden accepteert. Veel zin om daar aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

https://www.selfloadingcargo.com/

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartus1989 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:22:
[...]

Kan het ook zijn bij bepaalde zeer kleine ''airstrips'' (zoals bijvoorbeeld in Rwanda) dat er helemaal niets instaat?
hoe ebdoel je niets instaat ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 15:36
Nielster schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:11:
[Afbeelding]

Onderweg vanaf Courchevel naar Nice. O-) _/-\o_ :9~

De navloggaf aan dat ik op 8500ft moet vliegen. Zelf toch maar iets hoger geklommen om niet in de bergen te crashen. Zou zo'n routeplanner niet automatisch een hogere cruise altitude moeten adviseren?
Zoiets heb ik ook al gehad met IFR in de buurt van Aspen als ik me niet vergis. Als ik zelf niet hoger was gaan vliegen was ik zo een berg ingegaan. Je kunt er niet helemaal op vertrouwen.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-09 11:34
Saven schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:32:
[...]

Aah dat verklaart dan :) Moet ik de hold switch voor de altitude nog indrukken, of de vertical speed instellen? Juist dat lijkt niet altijd lekker te werken. TOD ken ik niet maar ga ik eens in verdiepen :9

Vind t wel nog steeds raar dat hij wel klimt volgens plan in FMS, maar niet daalt :X Maar dat is dus normaal :P
Nee, je moet juist niet de hold switch te drukken, als je dat doet activeer je de hold modus en deactiveer je de VNAV mode. Beide zijn altitude modi (net als vertical speed en Flight Level Change). Je kan slechts 1 van de altitude modi selecteren.

Op zich is het niet raar dat je pas bij de daling moet klikken op die alt-draai knop (weet nog steeds de naam niet haha). De logica is als volgt. Voordat je de vlucht begint stel je op de MCP een altitude in. Deze wordt actief zodra je de AP aanzet + VNAV. wanneer je vervolgens een andere altitude wilt toestaan, moet je deze veranderen en bevestigen aan de autopilot door op die draai knop te klikken.

Het idee daarachter is dat je niet altijd direct naar je cruise level mag klimmen van de ATC. Je wordt bij take-off bijvoorbeeld 'gecleared' t/m FL130. Het toestel mag dan niet verder dan FL130 klimmen. Vervolgens mag je naar FL260. Je draait de altitude naar FL260, en bevestigd deze aan de AP door op die draai knop te klikken. Hetzelfde geld voor de daling. Je wilt niet dat het toestel zelf begint te dalen als je nog geen toestemming hebt.

De reden dat je niet alleen aan de altitude knop moet draaien maar er ook op moet klikken, is (volgens mij) een extra safety dingetje. Net als wanneer je Word sluit zonder dat je hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:29:
[...]

hoe ebdoel je niets instaat ?
Geen approach in de boordcomputer van de TMB 930 bij IFR vluchten. Ze staan dan ook niet in het menu bij het rijtje ''aproaches''. Was ook wel een heel klein vliegveld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:52
bartus1989 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:39:
[...]

Geen approach in de boordcomputer van de TMB 930 bij IFR vluchten. Ze staan dan ook niet in het menu bij het rijtje ''aproaches''. Was ook wel een heel klein vliegveld...
Kleinere vliegvelden hebben inderdaad geen mogelijkheid tot een IFR-landing, simpel weg omdat ze daar geen ILS-beacon hebben. Daar kan je dus ook alleen vliegen onder VFR-condities of eventueel uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Sparkiezz schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:32:
[...]

Nee, je moet juist niet de hold switch te drukken, als je dat doet activeer je de hold modus en deactiveer je de VNAV mode. Beide zijn altitude modi (net als vertical speed en Flight Level Change). Je kan slechts 1 van de altitude modi selecteren.

Op zich is het niet raar dat je pas bij de daling moet klikken op die alt-draai knop (weet nog steeds de naam niet haha). De logica is als volgt. Voordat je de vlucht begint stel je op de MCP een altitude in. Deze wordt actief zodra je de AP aanzet + VNAV. wanneer je vervolgens een andere altitude wilt toestaan, moet je deze veranderen en bevestigen aan de autopilot door op die draai knop te klikken.

Het idee daarachter is dat je niet altijd direct naar je cruise level mag klimmen van de ATC. Je wordt bij take-off bijvoorbeeld 'gecleared' t/m FL130. Het toestel mag dan niet verder dan FL130 klimmen. Vervolgens mag je naar FL260. Je draait de altitude naar FL260, en bevestigd deze aan de AP door op die draai knop te klikken. Hetzelfde geld voor de daling. Je wilt niet dat het toestel zelf begint te dalen als je nog geen toestemming hebt.

De reden dat je niet alleen aan de altitude knop moet draaien maar er ook op moet klikken, is (volgens mij) een extra safety dingetje. Net als wanneer je Word sluit zonder dat je hebt opgeslagen.
Misschien beter verder in het draadje over navigatie en vliegprincipes?
Want het is niet helemaal (wel grotendeels) goed wat je hier neerzet.

MCP en FMC bepalen samen de hoogte waarbij de laagste waarde limiteert.
Dalen zal wel terdege automatisch beginnen op de TOD als je voordat je TOD bereikt de MCP altitude lager hebt ingesteld als current Fligthlevel (althans bij Boeings). volgens mij is het bij het busje ook zo als je in managed altitude vliegt maar daar moet ik iets voorzichtiger zijn omdat ik wel een busrijbewijs heb maar nog niet echt los ben op de vliegende bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Bij de 2de leg wel moeite om het juiste vliegveld te vinden schijnbaar.

Ben wel geland ergens maar kreeg geen overzicht scherm, maar zie ook niet zo gauw waar ik dan wel zou moeten landen.

edit: Volgens mij zie ik het al, ik denk dat ik door gevlogen ben en op leg 3 vliegveld heb geland.

[ Voor 21% gewijzigd door DaitoX op 07-09-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadKnight schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:44:
[...]

Kleinere vliegvelden hebben inderdaad geen mogelijkheid tot een IFR-landing, simpel weg omdat ze daar geen ILS-beacon hebben. Daar kan je dus ook alleen vliegen onder VFR-condities of eventueel uitwijken.
vaak zelf nog geen eens een ATC of wat .... zeker niet als je de prive strips pakt _/-\o_

daar leggen ze vaak nog wel een Fakkers uit om debaan aan te geven of de boeren van het land komen even bij schijnen met licht van hun tractor :D

en als je even de verkeerde veldje pakt . dan ligt je met je buik op de grond en met hand boeien om ..
als je al niet in een lijkenzak weg gerdagen word

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 07-09-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 19:12
Na een week eindelijk mijn FSE account gekregen, ben benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
killerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:48:
[...]

Misschien beter verder in het draadje over navigatie en vliegprincipes?
Want het is niet helemaal (wel grotendeels) goed wat je hier neerzet.

MCP en FMC bepalen samen de hoogte waarbij de laagste waarde limiteert.
Dalen zal wel terdege automatisch beginnen op de TOD als je voordat je TOD bereikt de MCP altitude lager hebt ingesteld als current Fligthlevel (althans bij Boeings). volgens mij is het bij het busje ook zo als je in managed altitude vliegt maar daar moet ik iets voorzichtiger zijn omdat ik wel een busrijbewijs heb maar nog niet echt los ben op de vliegende bus :)
Thanks voor de aanvulling. Bij de TOD gaat het toestel inderdaad dalen mits je de altitude lager hebt ingesteld dan je op dat moment vliegt.

In het geval van de airbus moet je (voor zover ik goed heb onthouden) wel de knop indrukken als je na je TOD wilt dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Sparkiezz schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:06:
[...]

Thanks voor de aanvulling. Bij de TOD gaat het toestel inderdaad dalen mits je de altitude lager hebt ingesteld dan je op dat moment vliegt.

In het geval van de airbus moet je (voor zover ik goed heb onthouden) wel de knop indrukken als je na je TOD wilt dalen.
Klopt, Airbus moet je altijd op de ALT knop drukken (managed descent) of trekken (open descent) om te gaan dalen bij je TOD gebeurt nooit automatisch.

Enige keer dat de Airbus vanzelf gaat dalen (of stijgen) is wanneer je in DES of CLB zit en er zit een hoogte restrictie in je vluchtplan. Dan gaat de bus in ALT CONSTRAINT en zakt/klimt verder na de restrictie.

[ Voor 17% gewijzigd door PunisherADF op 07-09-2020 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:47:
[...]

dat is GFE Als je een Nvidiakaart heb ALT Z en dna naar settings overlay
Heb geen Nvidia maar een Radeon, Radeon heeft ook zo'n overlay blijkbaar. Maar net de fps staan er weer niet tussen, blijkt een bekend probleem te zijn.
Windows xbox game bar bestaat ook nog, die doet het hier wel goed zo te zien. Thnx voor de tip de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:58:
[...]

vaak zelf nog geen eens een ATC of wat .... zeker niet als je de prive strips pakt _/-\o_

daar leggen ze vaak nog wel een Fakkers uit om debaan aan te geven of de boeren van het land komen even bij schijnen met licht van hun tractor :D

en als je even de verkeerde veldje pakt . dan ligt je met je buik op de grond en met hand boeien om ..
als je al niet in een lijkenzak weg gerdagen word
Inderdaad! Ik rij af en toe wel eens op de A7, langs vliegveld Middenmeer.. die ligt ook tussen de bollenveldjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
PunisherADF schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:20:
[...]

Klopt, Airbus moet je altijd op de ALT knop drukken (managed descent) of trekken (open descent) om te gaan dalen bij je TOD gebeurt nooit automatisch.

Enige keer dat de Airbus vanzelf gaat dalen (of stijgen) is wanneer je in DES of CLB zit en er zit een hoogte restrictie in je vluchtplan. Dan gaat de bus in ALT CONSTRAINT en zakt/klimt verder na de restrictie.
Thanks voor de aanvulling.
En in MSFS hebben ze dat dus als omhoog (managed descent) of omlaag (open descent) gemiplementeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:03
Goed ezelsbruggetje voor de Airbus is als volgt: als je knoppen in drukt, duw je de verantwoordelijkheid van je af en zeg je dat het vliegtuig de snelheid en hoogte moet regelen. Oftewel managed descent, dus volgens de FMGS. Trek je aan de knoppen, dan trek je als het ware de verantwoordelijkheid voor snelheid en hoogte naar je toe en is het open descent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
upclocker schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:38:
Goed ezels bruggetje voor de Airbus is als volgt: als je knoppen in drukt, duw je de verantwoordelijkheid van je af en zeg je dat het vliegtuig de snelheid en hoogte moet regelen. Oftewel managed descent, dus volgens de FMGS. Trek je aan de knoppen, dan trek je als het ware de verantwoordelijkheid voor snelheid en hoogte naar je toe en is het open descent.
Leuk ezelsbruggetje. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LOL het lijkt wel of je FS 2 aan het spelen ben op een groot scherm

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmttBpL9/Desktop-Screenshot-2020-09-07-21-46-02-68.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wordt interessant om nu te gaan vliegen bij Denver (Colorado) en morgen om deze tijd wéér bij Denver te vliegen!

https://weather.com/nl-NL...bf61056076c500098c8eb3bbe

Check de meerdaagse weersverwachting maar eens. Met name vandaag en morgen...

[ Voor 45% gewijzigd door DigitalExorcist op 07-09-2020 22:01 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*ai*
Nog even het laatste tripje van Lagos Brown Airstrip naar Cochrane maken zodat de bushtrip helemaal af is.

Vliegtuig aan de grond. (Netjes wil ik het niet noemen maar ik was geland.)

Wil ik 'm weer de startbaan op draaien zodat ik de trip af kan sluiten en naar bed kan. Trek ik net het gas te ver open en stuur ik net te hard naar liks. Ligt 'ie op zijn kant. :( Die trip kan dus over. Morgen ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21As6GMb8UOMZ9cCni3DW4B-LBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gW7oRyY6EwR4rrb1JCbEryGU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 07-09-2020 22:01 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:47

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Nou, dat mag ook wel. Ik was ZO gedesillusioneerd door de 787 zeg... :-(

ZO veel systemen werken niet, synoptic pages die niet werken, simpele transponder knop werkt niet (en ATC maar klagen en mijn IFR plan cancellen). Ik moet flightlevels in honderden voeten zetten ipv switchen tussen 100 en 1000 voet per klik. Cabin altitude klimt tot 9000 voet ipv 6000 (ging al bijna een emergency decent doen). Volgens flightsim gaat de 787 tot 41000 voet ipv 43100 voet. Niks geen transition altitude op 3000 voet en dat elke SID tot FL60 gaat initieel zit er ook niet in, meteen doorknallen naar 10000 VOET. Oh ja, en dan niet naar de MCP hoogte luisteren maar er gewoon doorheen knallen in VNAV. Weerradar is aan de ene kant solid green en dan weer vuurrood, niks enkel vocht in de lucht laten zien.

En dan gaat mijn copiloot ook nog zeggen "ready for take-off". WTF... so not done. Te Amerikaans allemaal, zonde hoor.

Al die dingetjes en nog meer. Echt, nu al zo klaar er mee. Maarja, is mijn eigen naiviteit, denken dat een PC flight sim het echte ding kan nabootsen.

Wat wel gaaf is is dat hij zelf een flightplan maakt met waypoints van EHAM naar TNCC, alsof het niks is. Dat dan weer wel.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Borgpin vergeten? 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsoPzgf1RmteK9jlb4UhiafBC-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekqRYDgFR1WD4rRHwM3wOhRb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqRJjkAoMwJ86yRqdvffrfaZ8PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6H6MoAGpkt92XXFEm5jg9bUl.png?f=fotoalbum_large

:P

[ Voor 48% gewijzigd door DoubleYouPee op 07-09-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Tijgert schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:30:
[...]

Nou, dat mag ook wel. Ik was ZO gedesillusioneerd door de 787 zeg... :-(

ZO veel systemen werken niet, synoptic pages die niet werken, simpele transponder knop werkt niet (en ATC maar klagen en mijn IFR plan cancellen). Ik moet flightlevels in honderden voeten zetten ipv switchen tussen 100 en 1000 voet per klik. Cabin altitude klimt tot 9000 voet ipv 6000 (ging al bijna een emergency decent doen). Volgens flightsim gaat de 787 tot 41000 voet ipv 43100 voet. Niks geen transition altitude op 3000 voet en dat elke SID tot FL60 gaat initieel zit er ook niet in, meteen doorknallen naar 10000 VOET. Oh ja, en dan niet naar de MCP hoogte luisteren maar er gewoon doorheen knallen in VNAV. Weerradar is aan de ene kant solid green en dan weer vuurrood, niks enkel vocht in de lucht laten zien.

En dan gaat mijn copiloot ook nog zeggen "ready for take-off". WTF... so not done. Te Amerikaans allemaal, zonde hoor.

Al die dingetjes en nog meer. Echt, nu al zo klaar er mee. Maarja, is mijn eigen naiviteit, denken dat een PC flight sim het echte ding kan nabootsen.

Wat wel gaaf is is dat hij zelf een flightplan maakt met waypoints van EHAM naar TNCC, alsof het niks is. Dat dan weer wel.
En toch kan dat wel.
Alleen dan moet je wachten op PMDG. Die hebben ook nu al een aantal 7X7 kisten onder Prepar3D die volgens echte boeing drivers de werkelijkheid zeer benaderen.
Inclusief alle schakelaars die doen wat ze moeten doen en motoren die alleen starten als je de bleed air op de juiste manier toepast etc.

Overigens heeft PMDG al de 737 NG3 voor FS2020 aangekondigd. (maar ja wel een uitbreiding van 130 dollar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
killerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:48:
[...]

En toch kan dat wel.
Alleen dan moet je wachten op PMDG. Die hebben ook nu al een aantal 7X7 kisten onder Prepar3D die volgens echte boeing drivers de werkelijkheid zeer benaderen.
Inclusief alle schakelaars die doen wat ze moeten doen en motoren die alleen starten als je de bleed air op de juiste manier toepast etc.

Overigens heeft PMDG al de 737 NG3 voor FS2020 aangekondigd. (maar ja wel een uitbreiding van 130 dollar)
Dat is dan ook waar ik met de overstap op richt, q1 2021 dat de 737 NG3 is voorzien en ik reken niet al te lang daarna op de 777. Daarvoor nog even de TBM leren want alles wat hier wordt gepost maakt dat ik niet lang meer kan wachten.

Chapeau allemaal 👍🙏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:51
Gast, je staat op mn gate....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYZQkGBKeD188n47RvTAN0bE1Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZRyELKbkfm12BzgT4yCO4Mmk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo er loopt nu ergens in de balkan een bergtor met iets minder vel op zijn rug ... :o
scheelde maar en haar met mijn wielen of ik had een berg topje mee genomen maar die tor heeft het wel even gevoelt
maar toch wel mooie plaatjes soms in de Balkan .. vond het begin maar saai
maar nu word het wel iets meer genieten
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Yvy7ZCS/Desktop-Screenshot-2020-09-07-22-27-55-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G2BZ8WdM/Desktop-Screenshot-2020-09-07-22-32-35-42.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZYdGTzfn/Desktop-Screenshot-2020-09-07-23-09-04-45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gky1ZqbP/Desktop-Screenshot-2020-09-07-23-11-58-88.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4y62pZM1/Desktop-Screenshot-2020-09-07-23-20-27-49.png

maar goed veilig geland weer op LGKR :9

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-09-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uitstappen Towtruck pakken en bij het grofvuil dat ding ... }) moet die maar niet op jou plaats gaan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

killerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:48:
[...]
En toch kan dat wel.

Gekken geld. Gewoon meteen de prijs van FS2020 meer dan verdubbelen met een enkel extra vliegtuigje wat er al in zit.
Sorry, maar het leek me leuk om de 787 in flight sim te vliegen, maar voor dit geld ‘beperk’ ik mezelf wel tot het echte toestel. Jammer dat ze het zo afgeraffeld hebben, zo van ‘dan kunnen we wel zeggen dat het er in zit!’.

Refund gevraagd en gekregen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
ravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:32:
van Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)

[Afbeelding]

][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
vanavond deze bushtrip tip van jou gedaan in daglicht om de IFR en Autopilot een beetje te oefenen. Wederom een prachtige trip, die tips van jou zijn echt de moeite waard.

Zojuist de echte grote test gedaan of ik IFR onder controle begin te krijgen. Dus in het donker van Teuge naar schiphol met Low altitude airways geselecteerd. Vervolgens het weer op zware bewolking met regen gezet zodat ik wel volledig op IFR aangewezen was. Ik zag geen hand voor ogen, maar ik was behoorlijk trots op mijzelf dat ik toch netjes geland ben op schiphol met behulp van de IFR en Autopilot voor de navigatie.

Dat is toch wel erg gaaf hoor, dat je elke dag weer een stuk meer weet in deze simulator en er steeds meer weet uit te halen. Morgen een nieuwe uitdaging. Dan gaan we voor de VOR IFR uitleg en VOR naar VOR vliegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
El Chalten airport - ga ----> west ------ > noord

Oke het is een beetje koud maar het uitzicht maakt wel veel goed

(NW)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHVGrNky/Desktop-Screenshot-2020-09-08-02-30-02-02.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QM6b7mbV/Desktop-Screenshot-2020-09-08-02-30-16-04.png

West
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FRD270fx/Desktop-Screenshot-2020-09-08-00-56-45-47.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnMR3RZ6/Desktop-Screenshot-2020-09-08-00-57-08-71.png

O+

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:45:
Zo er loopt nu ergens in de balkan een bergtor met iets minder vel op zijn rug ... :o
scheelde maar en haar met mijn wielen of ik had een berg topje mee genomen maar die tor heeft het wel even gevoelt
maar toch wel mooie plaatjes soms in de Balkan .. vond het begin maar saai
maar nu word het wel iets meer genieten
Ik heb gisterenavond net diezelfde leg gevlogen. Het 2de stuk van deze bush trip vind ik ook het mooiste deel. De bergen zijn mooi, zeker met de gedeeltelijke bewolking en de zon die stukjes berg verlicht.

Ik weet niet wanneer jij die leg vloog, maar gisteren was ik niet de enige. Ik had een cessna ingehaald en er vloog nog iemand voor me. We deden alle 3 duidelijk dezelfde route.
Ik kon eigenlijk gewoon de cessna voor me volgen :)

Ik heb nog even met mijn vleugels gezwaaid toen ik de andere cessna inhaalde, maar hij zwaaide niet terug ;(

Ik vind trouwens dat er soms een bizar snelheidsverschil zit tussen spelers online. De ene cessna leek wel heel traag te vliegen, en de andere kon ik niet inhalen op full throttle en ik had een pak meer hoogte die ik inwisselde voor snelheid. Toch leek hij verder uit te lopen :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:21:
Ik vind trouwens dat er soms een bizar snelheidsverschil zit tussen spelers online. De ene cessna leek wel heel traag te vliegen, en de andere kon ik niet inhalen op full throttle en ik had een pak meer hoogte die ik inwisselde voor snelheid. Toch leek hij verder uit te lopen :?
Zou dat misschien met de sim-rate te maken hebben? Dat hij hem versneld speelde...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Predator

Suffers from split brain

Hoogie2004 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:38:
[...]

Zou dat misschien met de sim-rate te maken hebben? Dat hij hem versneld speelde...
Dat is mogelijk, maar hij vloog niet 2x zo snel. Eerder 20-30% schat ik.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:42:
[...]

Dat is mogelijk, maar hij vloog niet 2x zo snel. Eerder 20-30% schat ik.
Ok, dan no clue :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 08:12
Huh? Ik wist niet dat multiplayer mogelijk was op Bush trips?! Kan je dat gewoon instellen bij weather?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Predator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:21:
[...]
Speel je met "live players" of "all players"?

als je all players aan hebt staan dan zie je dit soort gekke dingen inderdaad. Wellicht is voor hem dan net de wind in de rug.

Waar ik ook last van had is dat het spel soms stottert (waiting for main thread). soms scheelt dat zo tot 2-3fps op 30fps, het verschil met gewoon een lagere framerate door GPU is dat de simulatierate dan ook langzamer is omdat het spel gewoon even pauzeert. Ik merkte dan ook dat ik vaak over een vlucht van 30 minuten zo'n 5-10 minuten langer deed dan geplanned.

Met wat geluk komt vandaag mijn 3600x en mobo binnen, dat moet dit probleem oplossen *O*

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
DeadKnight schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:27:
[...]

Ben toevallig een vlucht aan het doen van Donegal tot Blackpool (Noord-Ierland).

Eigenlijk vrij makkelijk, ben nu continue IFR-vluchten aan het doen, sinds ik de voorbereiding daarvan het leukst vind.

[Afbeelding]

Als je dan kijk bij de instrumenten paneel, en PROC indrukt.

[Afbeelding]

Dan approaches selecteer, daar kan je de verschillende approaches selecteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ook makkelijk werkt is om NEAREST in te drukken, daar kan je de verschillende vliegvelden selecteren die dichtbij zijn, tevens kan je daar ook gelijk alle frequenties opzoeken (ILS etc).
Scheelt weer opzoeken bij google ;)
Ahhh, te gek! Ga ik daar eens in rondneuzen de komende tijd! Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:45
Tijgert schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:57:
[...]
Gekken geld. Gewoon meteen de prijs van FS2020 meer dan verdubbelen met een enkel extra vliegtuigje wat er al in zit.
Sorry, maar het leek me leuk om de 787 in flight sim te vliegen, maar voor dit geld ‘beperk’ ik mezelf wel tot het echte toestel. Jammer dat ze het zo afgeraffeld hebben, zo van ‘dan kunnen we wel zeggen dat het er in zit!’.

Refund gevraagd en gekregen.
PMDG is niet Microsoft hé :).

Zij bouwen de (in dit geval) 737 volledig van de grond opnieuw op. Ze moeten alle systemen modelleren en in veel gevallen delen van de sim-code herschrijven omdat het oorspronkelijke product bepaalde zaken niet goed simuleert.

Zo zie je nu toestellen bij een hoge vertical speed door de opgegeven hoogte schieten. Dat zal je bij een PMDG niet gebeuren. Die maken geen gebruik van de FS-automatische piloot, maar maken hem helemaal zelf na, gebaseerd op 'officiële' Boeing data. Hetzelfde geldt voor het vliegmodel.

Aangezien de markt voor deze gedetailleerde toestellen niet zo groot is, is de prijs ook navenant hoog.

Enig nadeel als je een PMDG kist gewend bent is dat je de airliners in FS2020 al snel links laat liggen. Je voelt direct dat er geen biet klopt van de fysics. En dan heb ik het nog niet over het feit dat de helft van de systemen en knoppen helemaal niet werken. Systemen die je nodig hebt om een realistische vlucht te maken.

Vlieg nu alleen maar in de TBM-930. Die mist ook nog flink wat functies, maar het is minder hinderlijk dan bij de grote jets.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Oog voor detail, daar hou ik van, haha! Kijk maar uit dat je wiel er niet vanaf komt. _/-\o_ Maar, is die wielbout wel geborgt, dat kan ik niet goed zien. Anders dubbel kans op failure..

[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 08-09-2020 08:54 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de mensen die nog een hele set van Saitek zoeken yoke en panels en nog een zooi meer

V&A aangeboden: Complete Saitek flight simulator opstelling

ps deze ad is niet van mij maar kwam hem tegen en omdat er veel dingen allemaal uitverkocht zijn

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:32:
[...]

PMDG is niet Microsoft hé :).

Zij bouwen de (hopelijk) 787 volledig van de grond opnieuw op. Ze moeten alle systemen modelleren en in veel gevallen delen van de sim-code herschrijven omdat het oorspronkelijke product bepaalde zaken niet goed simuleert.

Aangezien de markt voor deze gedetailleerde toestellen niet zo groot is, is de prijs ook navenant hoog.
Fair enough, maar de desillusie van de MS 787 blijft. Ik hou het wel in de gaten, voor een Steam Sale ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De straat van Gibraltar gevolgen met mijn jet plane:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GJ22-iGdll6zsYXs7oI_h5fWIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EhrL22MTpaAXhRh9qVMlL5Na.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghJ7EPLZOlvp7j7PHqUoe5IkSUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJLTzEVzRl05GgXfpcb66kXI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8WNzBrWSojBIfSJxb1vNI4ovWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUqbYsN6E0HvN5XsqGBzAVKy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFIxH3UdX2x7-_uFckqi8b0N5ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMPY4m0n5H3tTEaOBZZmLBQr.png?f=fotoalbum_large

Spel van 2020 voor mij en ik moet nog zoveel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al iemand in Denver geweest vandaag? :)

Gisteren +33*C en vandaag +2*C en sneeuw verwacht... (irl dus!)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.badbadweather.com/snow

Daar staat nu o.a. deze bij:

KRKS 080817Z AUTO 06039G58KT 3/4SM -SN BR VV006 M02/M02 A2999 RMK AO2 PK WND 05058/0808 LTG DSNT S AND W P0005 T10221022

Jammer dat real life wind nog niet goed werkt in USA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Love it!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3HRnfA6zP9NfnkoGwP07477Gbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0iYmgm8aNajBJYSC2hVmSK1a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Ik blijf het grappig vinden om te zien hoeveel mensen die GTA style outside view blijven gebruiken met al die metertjes. Eerste wat bij mij uitging :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Craftop
JayZeeTie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:52:
Ik blijf het grappig vinden om te zien hoeveel mensen die GTA style outside view blijven gebruiken met al die metertjes. Eerste wat bij mij uitging :+
Ik zou zelf ook images/screenshots maken met de 'drone cam', zodat je niet al die instruments ziet, het haalt de aandacht van het mooie weg (Wat je wil laten zien). Voor het vliegen blijf ik zo veel mogelijk in de cockpit, anders vergaat ook het immersie gevoel dat je echt aan het vliegen bent.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:55:
[...]

Ik zou zelf ook images/screenshots maken met de 'drone cam', zodat je niet al die instruments ziet, het haalt de aandacht van het mooie weg (Wat je wil laten zien). Voor het vliegen blijf ik zo veel mogelijk in de cockpit, anders vergaat ook het immersie gevoel dat je echt aan het vliegen bent.
Helemaal eens, haha! Maar daar heb ik net voor het eerst mee gespeeld, dus vanaf nu inderdaad geen metertjes meer. Meteen veel mooier :)!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:32
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:55:
[...]

Voor mij is het dilemma immersie of graphics. Als ik in de cockpit 'vlieg' voel ik me het meest piloot, maar als ik achter het vliegtuig hang zie ik vele malen meer van de omgeving.. En da's wel een van de grote charmes van FS2020.. Omdat ik geen die-hard simmer ben hang ik dus meestal achter het toestel..
Ieder speelt op zijn manier.

Om mijn beleving te vergroten heb ik vaak op mijn 2e scherm google maps/streetview open. Als ik over een leuk punt vlieg zet ik vaak de pauze stand even aan om dan in streetview even rond te wandelen. Geeft me nog wat meer het gevoel even dáár geweest te zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
strider1007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:08:
[...]

Voor mij is het dilemma immersie of graphics. Als ik in de cockpit 'vlieg' voel ik me het meest piloot, maar als ik achter het vliegtuig hang zie ik vele malen meer van de omgeving.. En da's wel een van de grote charmes van FS2020.. Omdat ik geen die-hard simmer ben hang ik dus meestal achter het toestel..

Om mijn beleving te vergroten heb ik vaak op mijn 2e scherm google maps/streetview open. Als ik over een leuk punt vlieg zet ik vaak de pauze stand even aan om dan in streetview even rond te wandelen. Geeft me nog wat meer het gevoel even dáár geweest te zijn...
Precies, er is geen geschreven regel hoe je dit moet spelen. Iedereen moet het lekker op zijn of haar manier doen en daar het plezier uit halen d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
strider1007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:08:
[...]

Niemand zegt dat je niet mag spelen op jouw manier. Uiteraard, doe vooral waar jij de tofste ervaring mee krijgt! :) Echter raad ik iedereen aan om voor screenshots gebruik te maken van de 'drone cam'. En ik vlieg ook regelmatig even mee van buiten het vliegtuig om al die toffe omgevingen te kunnen bewonderen, echter geniet ook ontzettend van de sim ervaring in de cockpit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
cracking cloud schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:43:

KRKS 080817Z AUTO 06039G58KT 3/4SM -SN BR VV006 M02/M02 A2999 RMK AO2 PK WND 05058/0808 LTG DSNT S AND W P0005 T10221022

Oeps, Gust to 58 knots. Dat is wel boven de limiet van de meeste kisten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:33

aap

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet goed hoe ik die drone cam bestuur met het toetsenbord. Mijn knoppen lijken niet te doen wat ze volgens het internet zouden moeten doen.
In de external view kan ik gewoon met de muis de camera verplaatsen, maar in de drone view kan (ik) dat niet (waarom eigenlijk niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:56
Ben nu IFR onderweg van Norfolk naar Daytona Beach.

Ondertussen Amsterdam - New York - Washington - Norfolk gedaan. Weet nog niet wat ik na Daytona ga doen, richting Zuid-Amerika of richting de westkust. Misschien dat eerste wel, over de Amazone vliegen en dan ergens in Zuid-Amerika de oversteek naar Afrika maken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
aap schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:29:
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet goed hoe ik die drone cam bestuur met het toetsenbord. Mijn knoppen lijken niet te doen wat ze volgens het internet zouden moeten doen.
In de external view kan ik gewoon met de muis de camera verplaatsen, maar in de drone view kan (ik) dat niet (waarom eigenlijk niet?).
Die drone mode is een drama met toetsenbord ja :(
Ik gebruik er een XBOX controller voor, werkt vele malen prettiger!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:57
Volgens mij heeft hij het niet in de GATEN

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
appie35 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Volgens mij heeft hij het niet in de GATEN
Pun intended!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Volgens mij is jou 3e foto op de zelfde plaatje als van de loadingscreen met de Cessna

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:43:

Gusting 58kts ... pffff ... je zal er maar in zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:32:
[...]

Nu heb ik geen inzicht in de financiën van PMDG maar ik heb mijn eerste PMDG 737 voor 30-40 Euro gekocht en de uitbreidingen daarna waren ook niet echt duur. Dash Q-400 ook zoiets. Puur op basis van aannames denk ik dat ze een beetje de markt van vraag en aanbod volgen (wat de gek ervoor geeft) en ik zal de 737 hoogstwaarschijnlijk wel kopen want ik heb er vele uurtjes plezier aan. Toch is het een aardig bedrag en ik zal waarschijnlijk de overige toestellen daardoor niet kopen.

Ik moet wel zeggen dat het meer waar voor je geld is dan wat sommige toko's durven te vragen voor wat scenery aanpassingen. Ik zie daar weinig meerwaarde in in vergelijk met de freeware community.

[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 08-09-2020 12:12 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiezz
Op zich, als je het eenmaal doorhebt, gaat het prima met ToBo:
- verticaal bewegen is met W,A,S,D
- omhoog en omlaag bewegen: R, F
- POV draaien (links recht, omhoog, omlaag): 4,8,6,2 (numpad)
- reset drone view: 5 (numpad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
W vooruit
S achteruit
A links
D rechts
2 naar boven kijken
8 naar beneden kijken
6 rechts
7 kantelen links
9 kantelen rechts
R stijgen (niet zeker)
F dalen (niet zeker)
5 reset achter vliegtuig

/spuitelf

Werkt perfect, het mag alleen wat sneller van mij (met Shift ofzo). Op m'n gemak een vliegveld verkennen duurt eeuwen

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 08-09-2020 12:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timbox88
Wow! Zo tof, net mijn eerste echte IFR vlucht gedaan waarbij ik niet een rechte lijn qua navigatie heb gevolgd, maar een echte aanvliegroute. Korte vlucht van Schiphol naar Lelystad, waarbij ik eerst een rondje rondom het vliegveld, eigenlijk grotendeels over de polder (zeewolde/almere) werd gevoerd om te kunnen landen.

Echt heel veel vetter, want nu kreeg ik vanuit de tower ook steeds aanwijzingen over wanneer ik moest dalen, snelheid aanpassen, etc. Gewoon een beetje trots op mezelf, hahaha!

Op de grond haak ik echter af, dan staat er 'volg grondinstructies om te taxien', maar ik zie nergens waar ik heen moet. Waar kan ik dit vinden, of aanwijzingen daarvoor?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3PARfug7QMbFl9O_qcbi3WJ1_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zg7pq0gYYuXIDvYdQTNMqP5r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsuOp_cvH9nhn4IuFl1xs4ZiYaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WWQq9qvUSuBftFtdjrMVyz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
Wow! Zo tof, net mijn eerste echte IFR vlucht gedaan waarbij ik niet een rechte lijn qua navigatie heb gevolgd, maar een echte aanvliegroute. Korte vlucht van Schiphol naar Lelystad, waarbij ik eerst een rondje rondom het vliegveld, eigenlijk grotendeels over de polder (zeewolde/almere) werd gevoerd om te kunnen landen.

Echt heel veel vetter, want nu kreeg ik vanuit de tower ook steeds aanwijzingen over wanneer ik moest dalen, snelheid aanpassen, etc. Gewoon een beetje trots op mezelf, hahaha!

Op de grond haak ik echter af, dan staat er 'volg grondinstructies om te taxien', maar ik zie nergens waar ik heen moet. Waar kan ik dit vinden, of aanwijzingen daarvoor?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt in de Assistance de 'taxiway guidance' oid. aanzetten. Heb ik ook gedaan..

Je kan ook Google'n op 'aerodrome chart EHLE' bijvoorbeeld. Op de site van lvnl.nl kom je vaak goeie kaarten tegen die je kan printen en erbij kan houden. Dat is natuurlijk wat realistischer ;) als ze dan zeggen "proceed to general aviation via taxiway A crossing runway <x> taxiway B" weet je in elk geval aan de hand van de kaart wel waar je heen moet.

Maar omdat ik wel eens op vliegvelden land waar ik de kaart niet van heb kun je die Assistance inschakelen en zie je blauwe pijlen op de grond. Vooral op Schiphol wel erg handig omdat dat nogal wat verschillende taxibanen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 22-09 07:31
Misschien al eens eerder gevraagd in dit topic.... maar iemand idee wanneer er bijvoorbeeld meer landmarks voor Nederland komen? (Gerbrandytoren, Euromast etc etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
FastFred schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:51:
[...]

W vooruit
S achteruit
A links
D rechts
2 naar boven kijken
8 naar beneden kijken
6 rechts
7 kantelen links
9 kantelen rechts
R stijgen (niet zeker)
F dalen (niet zeker)
5 reset achter vliegtuig

/spuitelf

Werkt perfect, het mag alleen wat sneller van mij (met Shift ofzo). Op m'n gemak een vliegveld verkennen duurt eeuwen
Moest gelijk aan dit filmpje denken..

https://www.reddit.com/r/...pturing_cinematics_is_so/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
Yihaaa schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:05:
Misschien al eens eerder gevraagd in dit topic.... maar iemand idee wanneer er bijvoorbeeld meer landmarks voor Nederland komen? (Gerbrandytoren, Euromast etc etc)
Check eens deze chart. Staan heel veel landmarks per land die door de community gemaakt worden, en wordt geüpdate, voor Nederland onder andere de Euromast, skyline den haag, Johan Cruyff Arena en Feyenoord Stadion. Kun je zelf zelf toevoegen totdat zie uiteindelijk door Microsoft (eventueel) worden toegevoegd. Er is namelijk geen duidelijke informatie beschikbaar wanneer en welke nieuwe landmarks erbij gaan komen. Voor

https://docs.google.com/s...hQR7g/edit#gid=1494405745

[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 08-09-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:23:
[...]

Check eens deze chart. Staan heel veel landmarks per land die door de community gemaakt worden, en wordt geüpdate, voor Nederland onder andere de Euromast, skyline den haag, Johan Cruyff Arena en Feyenoord Stadion. Kun je zelf zelf toevoegen totdat zie uiteindelijk door Microsoft (eventueel) worden toegevoegd. Er is namelijk geen duidelijke informatie beschikbaar wanneer en welke nieuwe landmarks erbij gaan komen. Voor

https://docs.google.com/s...hQR7g/edit#gid=1494405745
Of kijk op https://flightsim.to/. Daar vind je ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:33

aap

Timbox88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
Hoe maak je zo'n vlucht dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
aap schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:50:
[...]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:45
cbr600f4i schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:05:
[...]
Ik moet wel zeggen dat het meer waar voor je geld is dan wat sommige toko's durven te vragen voor wat scenery aanpassingen. Ik zie daar weinig meerwaarde in in vergelijk met de freeware community.
Het zal voor de scenery-builders veel meer inspanningen gaan vergen om hun producten aantrekkelijk te maken. De base-scenery van FS2020 is al van dusdanig hoge kwaliteit dat het verbeteren ervan veel meer moeite kost dan met eerdere versies. Heb de London-City uitbreiding van orbx gekocht, maar had daar al snel spijt van. Niet eens zozeer door dat debacle, maar meer omdat de verbeteringen zo minimaal zijn dat je het toch bijna niet ziet.

Bij de vliegvelden valt er qua scenery nog wel het een en ander te verbeteren, maar verwacht niet dat eventuele orbx producten voor algehele scenery-verbeteringen hardlopers worden. Dit terwijl ik ze voor P3D allemaal had.

Bij de vliegtuigen zelf is er echter nog een wereld te winnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 16-07 19:56
alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:21:
[...]

Het zal voor de scenery-builders veel meer inspanningen gaan vergen om hun producten aantrekkelijk te maken. De base-scenery van FS2020 is al van dusdanig hoge kwaliteit dat het verbeteren ervan veel meer moeite kost dan met eerdere versies. Heb de London-City uitbreiding van orbx gekocht, maar had daar al snel spijt van. Niet eens zozeer door dat debacle, maar meer omdat de verbeteringen zo minimaal zijn dat je het toch bijna niet ziet.

Bij de vliegvelden valt er qua scenery nog wel het een en ander te verbeteren, maar verwacht niet dat eventuele orbx producten voor algehele scenery-verbeteringen hardlopers worden. Dit terwijl ik ze voor P3D allemaal had.

Bij de vliegtuigen zelf is er echter nog een wereld te winnen.
Bij deze Bing maps simulator valt alles te winnen voordat het eindelijk het zichzelf een echte FLIGHT simulator mag noemen. En zelfs met Bing maps zijn er issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Saybia schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:26:
[...]

Bij deze Bing maps simulator valt alles te winnen voordat het eindelijk het zichzelf een echte FLIGHT simulator mag noemen. En zelfs met Bing maps zijn er issues.
Waar was u toen FS3.0 werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:05:
[...]

dat was er toen wal maar de hardware was toen niet niet zo krachtig als nu :+

als je ziet dat het zelfs nu nog best wel zwaar is , dan moet je toch niet aandenken dat je zit op een 286 had moeten doen met 16 mhz en1 a 2 mb ram , en 20 mb hd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 16-07 19:56
cbr600f4i schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:05:
[...]

Thuis en niet wetende dat ik later 120 euro zou uitgeven aan Bing maps. Fs 3.0. is uit 1988...Nederland verbonden met het internet maar wat is het? Potverdorie nu ben ik weer afgeleid door YT met oude beelden van de Wonder Wereld met Ghriet Titulaer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 00:30:
[...]

Morgen een nieuwe uitdaging. Dan gaan we voor de VOR IFR uitleg en VOR naar VOR vliegen.
Succes! En daarna VOR naar VOR zonder GPS! >:)
Craftop schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:13:
[...]

Echter raad ik iedereen aan om voor screenshots gebruik te maken van de 'drone cam'.
Da's inderdaad de handigste én mooiste manier maarrrrrrrr je kan natuurlijk ook gewoon al die metertjes in die andere cam uitzetten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:12:
[...]

dat was er toen wal maar de hardware was toen niet niet zo krachtig als nu :+

als je ziet dat het zelfs nu nog best wel zwaar is , dan moet je toch niet aandenken dat je zit op een 286 had moeten doen met 16 mhz en1 a 2 mb ram , en 20 mb hd :X
Mijn eerste serieuze uitgave voor Flightsimulator in die tijd; een Tseng Labs ET4000 videokaart met wel 2 mb geheugen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL daar heb ik als jonge jongen ooit eens mee staan praten in een park van centerparks (Vennebos dacht ik )
_/-\o_
leuk alleen was te jong om toen echt door te hebben wat hij nu echt deed ..wist dat hij een bekent persoon was .. maar verder ..... heb toen een beetje over de ruimtevaart gehad ... ik hoorde later van mijn ouders dat hij van Wondere wereld was en een geleerd persoon was en veel over de nieuwe dingen wist :D
denk ook een beetje in de tijd van 1985-86
dat is me altijd nog wel bij gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]

Mijn eerste serieuze uitgave voor Flightsimulator in die tijd; een Tseng Labs ET4000 videokaart met wel 2 mb geheugen 8)
lol nu kan je ze per kilo kopen , net zo die rammen van die tijd .... weet nog goed dat ik toen 400 Gulden uitgegeven heb aan 2 MB ram dat maakte toen 4mb in de pc

het mooiste tijd was met de P266 - 4 gb ram en 4 gb HD _/-\o_
veel mensen waaronder andere mijn collega;s verklaarde mij voorgek toen .. waarom zo;n snel systeem vor thuis ? ga je een Server opzetten ?
Nee Flightsim spelen .... :o
de normale thuis gebruikers gingen toen net over naar de P75 of P133 Celleron :D

486DX4 waren toen nog bedrijfscumputers

zo nu maar weer eens gaan vliegen ..

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 15:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:03
Ircghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:
[...]

Nice! Ik ben wel blij dat je naar een nieuw scherm aan het kijken bent, het deel al een beetje pijn om zo'n setup te zien met zo'n mini scherm :+

--
@Timbox88 Nee, dat kan nog niet. Misschien wordt replay later toegevoegd.
Hij is binnen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQCkOSYo0fjbt6xf5WhDj1TBr-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7E2w3rKIYLidPWNJhX3OfT2y.jpg?f=user_large

het is de foto maar het scherm is van 24 naar 32 gegaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 08-09-2020 16:07 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:32
Hier een klein probleempje wat ik nog niet opgelost krijg...

Ik heb een T16000m joystick en een Saitek Cessna Yoke.
De stick gebruik ik voor de airbus, de yoke voor alle vliegtuigen met een yoke.... :P

Nu werken deze in Xplane prima naast elkaar. In MSFS echter reageert de stick heel schokkerig op inputs terwijl als ik de yoke gebruik, dit heel vloeiend gaat.

Ik ben al bezig geweest met het aanpassen van sensitivities, verschillende usb ports gebruikt maar dat helpt allemaal niet.

Zie ik iets over het hoofd?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Laatst online: 22-09 15:36
rdluca schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]

Ik heb hier nog een ET6000 liggen. 😎

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54
weststar schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:21:
Hier een klein probleempje wat ik nog niet opgelost krijg...

Ik heb een T16000m joystick en een Saitek Cessna Yoke.
De stick gebruik ik voor de airbus, de yoke voor alle vliegtuigen met een yoke.... :P

Nu werken deze in Xplane prima naast elkaar. In MSFS echter reageert de stick heel schokkerig op inputs terwijl als ik de yoke gebruik, dit heel vloeiend gaat.

Ik ben al bezig geweest met het aanpassen van sensitivities, verschillende usb ports gebruikt maar dat helpt allemaal niet.

Zie ik iets over het hoofd?
Kan het zijn dat beide tegelijkertijd zijn aangesloten? Wellicht registreert je yoke tegelijkertijd kleine bewegingen tijdens het gebruik van je joystick. Ik gebruik dezelfde joystick met daarnaast een X360 controller.

Toen ik voor de drone cam de X360 controller ging gebruiken bewoog mijn vliegtuig mee met de camera :+ .
Daarna alle controls van het vliegtuig losgekoppeld van de X360 controller en daarna geen problemen meer mee gehad.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:32
pretpik schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:26:
[...]

Kan het zijn dat beide tegelijkertijd zijn aangesloten? Wellicht registreert je yoke tegelijkertijd kleine bewegingen tijdens het gebruik van je joystick. Ik gebruik dezelfde joystick met daarnaast een X360 controller.

Toen ik voor de drone cam de X360 controller ging gebruiken bewoog mijn vliegtuig mee met de camera :+ .
Daarna alle controls van het vliegtuig losgekoppeld van de X360 controller en daarna geen problemen meer mee gehad.
Dat zou kunnen. Dat eerst maar proberen....
Alleen zit de throttle gekoppeld aan de yoke... eens kijken hoe ik dat ga oplossen

thnx anyway :)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
aap schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:50:
[...]

Als je in de World Map een departure en arrival hebt geselecteerd, kun je linksboven IFR selecteren. Vervolgens kun je verschillende aanvliegroutes kiezen. Echt heel tof tijdens de vlucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:04:
[...]

Je kunt in de Assistance de 'taxiway guidance' oid. aanzetten. Heb ik ook gedaan..

Je kan ook Google'n op 'aerodrome chart EHLE' bijvoorbeeld. Op de site van lvnl.nl kom je vaak goeie kaarten tegen die je kan printen en erbij kan houden. Dat is natuurlijk wat realistischer ;) als ze dan zeggen "proceed to general aviation via taxiway A crossing runway <x> taxiway B" weet je in elk geval aan de hand van de kaart wel waar je heen moet.

Maar omdat ik wel eens op vliegvelden land waar ik de kaart niet van heb kun je die Assistance inschakelen en zie je blauwe pijlen op de grond. Vooral op Schiphol wel erg handig omdat dat nogal wat verschillende taxibanen zijn.
Ah thanks! Ga ik die assistance ook eens inschakelen! :)
Die werkt andersom ook neem ik aan? Dus vanaf de gate naar de baan om op te stijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Timbox88 op 08-09-2020 16:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appie35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYl1ZUjIsXoJ4cU28ENU77SU64I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oD2ucZ2Mmr9OUi4AIFmLZUPt.png?f=fotoalbum_large

De autoland werkt prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand die nog een leuke route zoekt van ruim ander half uur

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SjbYGj2g/Desktop-Screenshot-2020-09-08-16-49-38-66.png

Kan het je aanbevelen
5000Ft aanhouden kan ...iv met bergjes
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ryH6g3yX/Desktop-Screenshot-2020-09-08-16-55-32-57.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T116hXRQ/Desktop-Screenshot-2020-09-08-17-15-00-77.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63NV99hJ/Desktop-Screenshot-2020-09-08-17-17-40-67.png

en als iemand hem nu gaat vliegen dan komen we elkaar tegen als je vande andere kant begint :D

[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tup61 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:33:
[...]

Succes! En daarna VOR naar VOR zonder GPS! >:)
En dan gewoon dead reckoning ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Hoe kan het dat het er bij jullie allemaal top uit ziet en bij mij lijkt het af en toe net FS2004 |:(

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Hoe kan het dat het er bij jullie allemaal top uit ziet en bij mij lijkt het af en toe net FS2004 |:(
andere routes nemen sommige zijn echt :-( Standje FS2002 ja
gewoon evenal even een keer gaan hoppen je komt mooie plekken tegen .. probeer de vluchten van mij maar eens te doen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/26M7P4XG/Desktop-Screenshot-2020-09-08-17-30-04-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjdT36KX/Desktop-Screenshot-2020-09-08-17-32-34-17.png

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 08-09-2020 17:33 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc