Is dr een real world verklaring dat de lichten niet aanstaan? De ATC werkte wel gewoon.
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 06-09-2020 22:29 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb 1 tip: vaak staan er op redelijke airports auto's zo als follow me cars of tank auto'sMagic schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:28:
Hmm, net een mislukte vlucht gemaakt naar Mandela international (gvnp). Helaas bleken bij aankomst de runway lights niet te werken, dus een breuk lopen zoeken naar de runway. De airport beacon werkte wel. Helaas was het mistig en pikkedonker, dus uiteindelijk maar op een stuk autoweg geland.
Is dr een real world verklaring dat de lichten niet aanstaan? De ATC werkte wel gewoon.
als je in de buurt komt gaan de lichten aan en kan je dus en beetje zien waar de runway ligt..
Dus als je GA heb vlieg laag over waarvan je denkt dat je op de juiste plek zit en je zult zien de lichten van de auot's gaan aan .. zwaailampen die geven best geniet ligt om te zien hoe de opbouw is ....
Tip 2 : als je en vlucht planner heb gemaakt (airport heb aangegeven waar je wil landen .. en je kunt de airport niet vinden laat de Co piloot het doen
dan ben je toch geland en het geeft je niet het gevoel dat je alles voor niets heb gedaan
wil je toch zelf landen , dan kan je het vlak voor de landing over nemen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 22:46 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Goed om te wetenLondon schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:02:
[...]
Yep, totdat er wat updates komen kun je beter GA vliegen tenzij je echt fan bent van airliners.
Ik waag ook weer een poging met m'n wereldtrip van Honolulu naar Los Angeles met de 787 en heb 'm inmiddels naar cruise altitude gekregen dus kan zo mooi ff tv gaan kijken en douchen
Desalniettemin is een manual vluchtplan invoeren nog niet heel goed uitgewerkt. Ik kan niet zelf hoogtes invoeren en de hoogtes die FS berekent slaan nergens op. VNAV werkt ook in de 787 niet dus je moet manual klimmen en dalen. Snelheid lijkt 'ie gelukkig wel goed mee te nemen in tegenstelling tot de ''overspeed overspeed'' Citation.
Afijn, we hangen zoals gezegd op FL385 maar als het aan de ATC lag had ik nu nog op FL150 gevlogen volgens mij...
Hopelijk kan ik hem over 4 uur goed aan de grond zetten.
De vnav doet het hier wel in de 787, maarr..... alleen omhoog

Maar dalen doet ie niet
Heb je wel een lagere altitude ingevoerd en geactiveerd op de mcp?Saven schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:46:
[...]
Goed om te weten
De vnav doet het hier wel in de 787, maarr..... alleen omhoogDus (ik ben overigens verre van pro, dus waarschijnlijk doe ik ook nog wat fout) als ik net na take off de vnav en lnav aanklik, dan vliegt ie netjes het paarse lijntje zoals FS dat heeft ingevoerd bij het maken van het flightplan, en stijgt ie netjes naar de hoogtes zoals in de LEGS aangegeven.
Maar dalen doet ie nietMoet sowieso eens wat videos kijken om de FMS/autopilot wat beter onder de knie te krijgen. Vooral die AP werkt toch wat minder eenvoudig dan in FSX.
VNAV werkte hier ook tot op zekere hoogte met landen. Helaas was de landing niet zo best @ KLAX omdat m'n pc zoiets had van ''ik geef jou 5 fps en je ziet maar hoe je 'm aan de grond zet''. Volgende keer de settings maar een tandje lager doen want LA + 787 op ultra is niet zo fijn als je moet landen.Saven schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:46:
[...]
Goed om te weten
De vnav doet het hier wel in de 787, maarr..... alleen omhoogDus (ik ben overigens verre van pro, dus waarschijnlijk doe ik ook nog wat fout) als ik net na take off de vnav en lnav aanklik, dan vliegt ie netjes het paarse lijntje zoals FS dat heeft ingevoerd bij het maken van het flightplan, en stijgt ie netjes naar de hoogtes zoals in de LEGS aangegeven.
Maar dalen doet ie nietMoet sowieso eens wat videos kijken om de FMS/autopilot wat beter onder de knie te krijgen. Vooral die AP werkt toch wat minder eenvoudig dan in FSX.
Maar goed, vlucht volbracht en nu gelukkig een aantal vluchten van ~1-2 uur op het programma staan
Tesla M3LR '21
Hier wat sfeer impressies van mijn toeristische vlucht:
:strip_exif()/f/image/H5zfDxrWbCKJmQqpiUvy9lZN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G4QV1MwV4GE7RrpLxDd2rEZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2wzK7gAX7fWpzqVKVWTfKIpI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yew6uke7HTmnrjf071RcwYAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Alf4GALBHgSvmsfkXmRIr4wT.jpg?f=fotoalbum_large)
en die C172 met glass

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 07-09-2020 00:01 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Gewoon landen, dan kan je naar main menu en de volgende keer verderravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:00:
ben nu met die balkan routebezig (bushflying) maar hoe moet je save of moet de vlucht in 1 keer doen ? want hij zegt dat hij 7 uur duurt maar dat haal ik ook niet met mijn tank
en die C172 met glass![]()
moet je nog saven als je geland ben ?DoubleYouPee schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:09:
[...]
Gewoon landen, dan kan je naar main menu en de volgende keer verder
En tanken met een keymapping: https://www.gosunoob.com/...ns-flight-simulator-2020/ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:00:
ben nu met die balkan routebezig (bushflying) maar hoe moet je save of moet de vlucht in 1 keer doen ? want hij zegt dat hij 7 uur duurt maar dat haal ik ook niet met mijn tank
en die C172 met glass![]()
Nee, je kunt kiezen of meteen verder gaan met volgende etappe of terug gaan naar menu, Als je naar menu gaat, dan kun je van daar (of de volgende keer dat je de game opstart) verder gaan met de volgende etappe.
[ Voor 30% gewijzigd door aap op 07-09-2020 09:05 ]
en dus de laaste half uur maar de naald gevolgd
lol beetje te vaak VFR gevlogen via maps .. morgen maar eens verder gaan
alleen hoe hebben jullie dat opgelost met die fuel probleem ..
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-09-2020 00:55 ]
Nee, maar wel zelf tanken. Ik ben ook aan die bush trip bezig. Best wel leuk. Ik vlieg deze etappe per etappe. Alleen heb ik me in de laatste vlucht pas gerealiseerd dat je zelf moet tanken ergens. Je start telkens op de runway als je bij elke etappe terug verder gaat, dus ik had er geen erg in.
Alleen bij de laatste vlucht had ik plots maar 24% meer toen ik vertrok, het was even bibberen maar ik ben toch geland met 12%
Geen idee hoe laag je eigenlijk kan gaan. Ik veronderstel niet tot 0%, want elk vliegtuig heeft een stukje unuseable fuel.
Maar dan riep ik de fuel truck en bleef die ergens vast zitten en draaide die telkens weer om.
Vanavond nog es proberen, maar dan moet ik eerst weer terug naar de garages taxi’n.
Ik had ook zelf proberen tanken aan een selfservice box, maar deze bleek enkel AIR, geen fuel box
Uit eigen ervaring weet ik dat de C152 en C172 ongeveer 7% unusable fuel hebben. Bij 8% kun je de engine starten, bij 7% niet meerPredator schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:18:
[...]
Nee, maar wel zelf tanken. Ik ben ook aan die bush trip bezig. Best wel leuk. Ik vlieg deze etappe per etappe. Alleen heb ik me in de laatste vlucht pas gerealiseerd dat je zelf moet tanken ergens. Je start telkens op de runway als je bij elke etappe terug verder gaat, dus ik had er geen erg in.
Alleen bij de laatste vlucht had ik plots maar 24% meer toen ik vertrok, het was even bibberen maar ik ben toch geland met 12%
Geen idee hoe laag je eigenlijk kan gaan. Ik veronderstel niet tot 0%, want elk vliegtuig heeft een stukje unuseable fuel.
Maar dan riep ik de fuel truck en bleef die ergens vast zitten en draaide die telkens weer om.
Vanavond nog es proberen, maar dan moet ik eerst weer terug naar de garages taxi’n.
Ik had ook zelf proberen tanken aan een selfservice box, maar deze bleek enkel AIR, geen fuel box
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ook jammer dat een aantal knoppen wel werken, maar niets doen...
Ja, ze hebben aangegeven te werken aan alle knoppen in alle vliegtuigen. Dit zal (hopelijk in de nabije) toekomst dus wel komen. Er zijn ook nog been AP systemen (G1000 /G3000 bijvoorbeeld) waarin functionaliteit ontbreekt..turkeyhakan schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:55:
Erg jammer dat er nog heel veel knoppen zijn die niet werken ("inop"). Is dit tijdelijk of wordt dit nog opgelost?
Ook jammer dat een aantal knoppen wel werken, maar niets doen...
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Vond dat toch wel leuk hoor. Beetje die beschrijvingen lezen van wat je moet zien en dan onder je kijken of je dat kan vinden.
Enige wat ik vervelend vind is dat het zicht vanuit dat vliegtuigje zo slecht is, dus ik heb veel de camera er achter gehangen.
Ga vooral "displaced" (dwz een stukje op zij) van de wegen hangen dan kun je gemakkelijk met de cub de weg zien vanuit de cockpit. (cub rechts van de weg laten vliegen).DaitoX schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:10:
Ik ben ook met die eerste bushflight begonnen. Heb gisteren de eerste leg gedaan.
Vond dat toch wel leuk hoor. Beetje die beschrijvingen lezen van wat je moet zien en dan onder je kijken of je dat kan vinden.
Enige wat ik vervelend vind is dat het zicht vanuit dat vliegtuigje zo slecht is, dus ik heb veel de camera er achter gehangen.
Niet recht boven de genoemde herkenningspunten hangen of in dat geval met spatie wat hoger in de cockpit gaan zitten.
De eerste bushflight is heel leuk met de cub.
Vooral in de eerste leg vlak boven de rivier de Kern in de kloof een beetje laag vliegen, dan is het echt genieten van het uitizicht en de challenge om sommige bochten te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 07-09-2020 08:35 ]
Ik zat gisteren in eens zonder brandstof op een leg van bijna een uur. Ik zat 2 minuten voor de landing. Ik had nog 6% over in de tank. Het was de bushtrip over nevada/californië. Midair had ik de tank volgegooid, maar daar trapt MSFS2020 niet in. Ik kan hem dus opnieuw vliegenPredator schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:18:
[...]

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Uit eigen ervaring valt je motor gewoon ergens uit bij ~ 5 % (kan ook bij iets meer nog zijn). Het verrast me iedere keer weer opnieuw. Zo van, "he waarom valt mijn motor opeens stil?". Alle knopjes proberen en er dan pas achter komen dat het weer de brandstof is die op is.Predator schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:18:
[...]
Mijn auto geeft een niet te missen waarschuwingstoon als de brandstof bijna op is. En dan kun je nog > 100 km en je stort niet neer mocht je toch doorrijden.
De echte simmers zeggen natuurlijk dat het checken van de brandstof op je checklist staat en dat je elke zoveel seconden je blik over alle metertjes moet laten gaan (en dat is natuurlijk ook zo), maar het verbaast mij toch dat er niet een wat sterker herinneringssignaal gegeven wordt als je brandstof bijna op is.
Bij de Cessna staan er dan al een behoorlijk tijd een paar lampen die je die waarschuwing geven .. volgen mij kan je als die lampen aan gaan nog iets van een uur of zo vliegen dus je heb tijd zat om nog ergen te landenaap schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:01:
[...]
maar het verbaast mij toch dat er niet een wat sterker herinneringssignaal gegeven wordt als je brandstof bijna op is.
m
VNAV werkt nooit automatisch. Je moet altijd zelf op de MCP het gewenste FL instellen en of via de CDU de nieuwe hoogte activeren of op de level adjust knop drukken op de MCP.London schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:02:
[...]
VNAV werkt ook in de 787 niet dus je moet manual klimmen en dalen.
Afijn, we hangen zoals gezegd op FL385 maar als het aan de ATC lag had ik nu nog op FL150 gevlogen volgens mij...
Dalen hetzelfde, eerst een lagere hoogte instellen en als hij op de berekende Top of Decent komt zakt hij vanzelf naar het MCP level, of weer op de altitude adjust knop drukken of Decent Now in de CDU decent page.
Althans, zo werkt het IRL. Ik weet niet of FS2020 ook zo werkt, ik heb het nog niet... wilde wachten op een Sale maar ik hou het niet vol denk ik
Als er mensen zijn die dit echt in detail willen weten dan kan ik een uittreksel maken van onze OM-B, maar moet dan wel effe editen want er mag geen airline identificatie op staan denk ik.
En FL385 is geen flight level, alles in tientallen tenzij je uitwijkt voor weer buiten de 10NM (5NM in NAT tracks en NY oceanic region) en je geen contact met ATC kan krijgen. En of je dan omhoog of omlaag gaat hangt weer van je richting af.
LIDO is fun!
[ Voor 15% gewijzigd door Tijgert op 07-09-2020 09:23 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ouderwets teabaggen?stijn014 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:08:
Wou ik daarstraks mijn neef zijn huis laten zien in het spel, vlieg ik met de icon het huis van zijn buur binnen 🙈
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
FL385 bestaat zeker wel, het is een VFR flightlevel.Tijgert schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:18:
[...]
En FL385 is geen flight level, alles in tientallen tenzij je uitwijkt voor weer buiten de 10NM (5NM in NAT tracks en NY oceanic region) en je geen contact met ATC kan krijgen. En of je dan omhoog of omlaag gaat hangt weer van je richting af.
Probleem is dat vrijwel overal boven fl195 (tot FL660) het luchtruim klasse A is, waar VFR niet is toegestaan.
Dus max VFR flight level is dan FL195.
Hmm. Goeie.jaapbrandhof schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:33:
[...]
Ik zat gisteren in eens zonder brandstof op een leg van bijna een uur. Ik zat 2 minuten voor de landing. Ik had nog 6% over in de tank. Het was de bushtrip over nevada/californië. Midair had ik de tank volgegooid, maar daar trapt MSFS2020 niet in. Ik kan hem dus opnieuw vliegen
Als je het met ctrl-r op de grond doet gaat het wél goed?
Of moet je per-sé landen op een vliegveld met fuel services en 'm met een truck laten bijtanken?
(Anders zou je nog even op de grond in een veld kunnen landen, tanken en verder vliegen. Met die bushplanes zou dat in theorie moeten kunnen.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Dat is me al wel eens gelukt. Mooi veld opgezocht, toestel netjes neergezet en via het menu vol gegooid. Vervolgens vlucht voort gezet.unezra schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:48:
[...]
Hmm. Goeie.
Als je het met ctrl-r op de grond doet gaat het wél goed?
Of moet je per-sé landen op een vliegveld met fuel services en 'm met een truck laten bijtanken?
(Anders zou je nog even op de grond in een veld kunnen landen, tanken en verder vliegen. Met die bushplanes zou dat in theorie moeten kunnen.)
Ik let nu wel veel meer op de brandstof meters, heb er wel van geleerd
Edit, was trouwens geen bush trip. Weet niet of het daar ook kan.
[ Voor 4% gewijzigd door ThunderaceNL op 07-09-2020 10:12 ]
Geen woordspelletjes spelen he? Ik bedoel natuurlijk dat FL385 geen IFR level is. Niemand vliegt ooit FL385 VFR, in een 787 al helemaal niet. Niemand doet dat.Fly-guy schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:39:
[...]
FL385 bestaat zeker wel, het is een VFR flightlevel.
Probleem is dat vrijwel overal boven fl195 (tot FL660) het luchtruim klasse A is, waar VFR niet is toegestaan.
Dus max VFR flight level is dan FL195.
Dat gezegd hebbende, kan je me een voorbeeld geven waar FL385 geen klasse A is? Ik kan het echt niet vinden...
En voor de volledigheid dan wel dat je volledig VFR daar naar toe kan klimmen en niet eerst IFR klimmen en dan IFR cancellen als je op die hoogte zit, dat is valsspelen
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 07-09-2020 10:23 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Raar. Ik heb gisteren nog midair getankt tijdens de Patagonia bush trip en dat mocht gewoon.jaapbrandhof schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:33:
[...]
Ik zat gisteren in eens zonder brandstof op een leg van bijna een uur. Ik zat 2 minuten voor de landing. Ik had nog 6% over in de tank. Het was de bushtrip over nevada/californië. Midair had ik de tank volgegooid, maar daar trapt MSFS2020 niet in. Ik kan hem dus opnieuw vliegen
Ik denk dat dat niet werkt. Ik heb het al eens gehad dat ik (zonder brandstof) ergens een noodlanding in een weide gemaakt had tijdens een bush trip. En zodra je stil staat zegt MSFS dat je niet op de aangegeven landingsbaan geland bent en dan is je etappe gefaald.unezra schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:48:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door aap op 07-09-2020 10:17 ]
hier blijven de schuiven waar je kunt tanken gewoon grijs en niet gebruikbaar in Bush flying.ThunderaceNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:11:
[...]
Edit, was trouwens geen bush trip. Weet niet of het daar ook kan.
dus ik zie het wel hoop wel dat ze dit oplosen . want een vliegtuig geven waar je 5 uur max mee kn vliegen achter elkaar en dan een tour geven voor 8 uur
zonder dat je kunt bij tanken LOL
Mijn motor was echt uitgevallen, misschien dat jij dat voor was?aap schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:14:
[...]
Raar. Ik heb gisteren nog midair getankt tijdens de Patagonia bush trip en dat mocht gewoon.
[...]
Ik denk dat dat niet werkt. Ik heb het al eens gehad dat ik (zonder brandstof) ergens een noodlanding in een weide gemaakt had tijdens een bush trip. En zodra je stil staat zegt MSFS dat je niet op de aangegeven landingsbaan geland bent en dan is je etappe gefaald.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Ja, je kunt niet bij de menu-optie. Maar er is een actie "repair and refuel" die je aan een toetscombinatie kunt toewijzen (default is hier geen toets aan toegekend). En dan kun je op ieder moment tanken door op deze toetscombinatie te drukken.ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:22:
[...]
hier blijven de schuiven waar je kunt tanken gewoon grijs en niet gebruikbaar in Bush flying.
Van random website https://www.gosunoob.com/...ns-flight-simulator-2020/ :
How to refuel during bush trips?
There’s a simple trick to get around the fuel trucks on strike and the broken stations. All you have to do is go to the controls menu, make it show you all the commands (not just the assigned ones) and look for the one called “Repair and Refuel”. When you find it, you’ll see it isn’t bound to any key – simply bind it to something that isn’t already in use, and you’ll have your solution. Now just press the button you chose and you’ll be able to refuel during bush flights.
Mijn motor viel gisteren tijdens te vlucht uit. Ik probeerde eerste nog even met CTRL+e de motor te herstarten, toen ik mij herinnerde dat ik dit eerder meegemaakt had. Toen drukte ik op de (eerder) geconfigureerde toetscombinatie voor 'repair and refuel' en de motor sloeg meteen weer aan. Ik heb de etappe uitgevlogen en hij telde gewoon als geslaagd.jaapbrandhof schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:22:
Mijn motor was echt uitgevallen, misschien dat jij dat voor was?
[ Voor 19% gewijzigd door aap op 07-09-2020 10:38 ]
Wauw, precies dat heb ik ook gedaan en toen ik geland was kreeg ik de melding dat ik het niet goed gedaan had omdat ik zonder brandstof was gekomen.aap schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:35:
Mijn motor viel gisteren tijdens te vlucht uit. Ik probeerde eerste nog even met CTRL+e de motor te herstarten, toen ik mij herinnerde dat ik dit eerder meegemaakt had. Toen drukte ik op de (eerder) geconfigureerde toetscombinatie voor 'repair and refuel' en de motor sloeg meteen weer aan. Ik heb de etappe uitgevlogen en hij telde gewoon als geslaagd.
Even een throwback naar mijn laatste post
Ik heb vrijdag nog een los uurtje kunnen vinden om op het kantoor even te klooien, hier zijn enkele dingen uitgekomen:Nogmaals bedankt iedereen, ik verwacht dat dit de laatste inhoudelijke reactie zal zijn deze week(tenzij ik vrijdag een paar uurtjes over heb om nog wat dingen te proberen.
Op de shortlist:
-Route JFK>NEW WARK uitstippelen(eigenlijk gewoon laten maken door de game)
-Kijken welke beperkingen AP heeft bij verschillende vliegtuigen.
-Uit zoeken welk weer het beste werkt (als er een voorkeur is let me know)
-Het cachen van de omgeving
-goed uit meten wat het effect is van de offline mode op de benchmark
Als iemand zich nog iets kan bedenken, jot het vooral neer, het kan best zijn dat ik belangrijke dingen mis.
Ik vermoed dat een uitgebreide terug koppeling eind volgende week zal komen, mits daar intresse voor is.
-Route is super, 15+- minuten, genoeg om dus te kunnen benchen hier in.
-AP is soms een beetje funky en kan afwijken van de route, dit is mij twee keer gebeurd.
-cache heeft inderdaad impact, wordt nu standaard gebruikt.
-keuze voor offline testen laten varen, niet representatief
Dingen waar ik en wellicht jullie nog even over na kunnen denken.
- flight altitude (met AP is dit lastig vast te zetten?)
- weer, ik heb nu dichte wolken.
- we gebruiken nu de Cessna Citation CJ4, prima keuze?
Ik geloof dat ik goed opweg ben.
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
wel alles op autopilot gevlogen, route stond er al in dus
Hoe zit dit dan? Volgens AIP is upper class C. Niet dat je daar kan komen geloof ik, want de laag daaronder is weer allemaal class A. Echter staat mij ook bij dat in Nederland max VFR flightlevel 195 is.Tijgert schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:14:
[...]
Geen woordspelletjes spelen he? Ik bedoel natuurlijk dat FL385 geen IFR level is. Niemand vliegt ooit FL385 VFR, in een 787 al helemaal niet. Niemand doet dat.
Dat gezegd hebbende, kan je me een voorbeeld geven waar FL385 geen klasse A is? Ik kan het echt niet vinden...
En voor de volledigheid dan wel dat je volledig VFR daar naar toe kan klimmen en niet eerst IFR klimmen en dan IFR cancellen als je op die hoogte zit, dat is valsspelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZEzxRzPwDWW3JrCc43F9g1SR.jpg?f=user_large)
Goed bezig hoor.
HIer mijn input
Weer: UItstekend. Maakt niet echt uit wat je neemt denk ik zolang de bench maar altijd hetzelfde weer heeft
Kist: Elke kist is goed. CItation dus ook. Ook hier, zolang iedereen voor de bench maar dezelfde kist heeft
Flight Altitude: We weten natuurlijk dat de AP in FS2020 flawed is op dit moment. Maar om een redelijke betrouwbare bench te krijgen zou je toch van de AP gebruik moeten willen maken om een beetje voorspelbaar scenario te krijgen.
Als je die melding niet krijgt dan lijkt het alsof je op een ander veld bent geland.FastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:21:
Ik heb afgelopen weekend het eerste deel van die Balkan trip gedaan, geland op de aangegeven grasbaan maar ik kreeg geen melding failed/passed in beeld ofzo.
wel alles op autopilot gevlogen, route stond er al in dus![]()
Je geeft aan dat je op het juiste veld bent geland maar weet je dat zeker?
LDRO is inderdaad wel een grasbaan maar met, over de gehele lengte van de baan, markers links en rechts.
LDRO ligt achter een bergje.
Met AP moet je gewoon de hoogte in kunnen stellen hoor, ben nog geen kist tegen gekomen die dat niet goed doet. Let wel: met de ALT draaiknop stel je de max hoogte in, vervolgens kun je kiezen hoe je op die hoogte komt. Met de VS knop stel je in met hoeveel ft/min hij moet klimmen en moet je zelf gas geven om een stall te voorkomen. Met de FLC knop gaat hij een ft/min aanhouden waarbij je snelheid hetzelfde blijft, geef je dus meer gas, dan stijg je sneller. Als je de ingestelde hoogte bereikt hebt dan activeert automatisch Altitute Hold.Intergalactic schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:15:
Dingen waar ik en wellicht jullie nog even over na kunnen denken.
- flight altitude (met AP is dit lastig vast te zetten?)
- weer, ik heb nu dichte wolken.
- we gebruiken nu de Cessna Citation CJ4, prima keuze?
Ik geloof dat ik goed opweg ben.
Het weer is makkelijk vast te zetten op bijvoorbeeld clear skies.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 07-09-2020 11:27 ]
That's the onekillerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
[...]
Als je die melding niet krijgt dan lijkt het alsof je op een ander veld bent geland.
Je geeft aan dat je op het juiste veld bent geland maar weet je dat zeker?
LDRO is inderdaad wel een grasbaan maar met, over de gehele lengte van de baan, markers links en rechts.
LDRO ligt achter een bergje.
dat had ik ook in het begin, dan is je trip niet goed gelukt.FastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:21:
Ik heb afgelopen weekend het eerste deel van die Balkan trip gedaan, geland op de aangegeven grasbaan maar ik kreeg geen melding failed/passed in beeld ofzo.
wel alles op autopilot gevlogen, route stond er al in dus![]()
Wat ik je aan wil raden is het volgende:
in de NavLog zie je onderin een timer, per onderdeel moet je die even resetten en dan weet je hoe lang je ongeveer aan het vliegen bent naar dat specifieke punt.
Het is eigenlijk heel simpel. In de navlog zie je per stap hoeveel graden je moet vliegen. Als je dat voor die tijd doet dan zie je op een gegeven moment automatisch je route graden veranderen bij die course meter. Op dat moment reset je de timer en vlieg je dat stuk.
Op het einde van de eerste leg zie je links boven die stad de groene gras airstrip liggen, je moet die verplicht in de juiste richting op landen. Als je daarna gestopt bent op die airstrip dan veranderd je scherm naar een status scherm met alle gegevens van je vlucht en heb je de eerste leg gedaan van de balkan route.
Als je nu naar die balkan route weer gaat dan zie je een vinkje bij de eerste leg. Je kunt nu continu doen en dan ga je verder met de tweede leg van de balkan route.
hm, ga ii hier nog een keer naar kijken, ik had wel max alt maar kreeg de FLC niet voor elkaar.FastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:25:
[...]
Met AP moet je gewoon de hoogte in kunnen stellen hoor, ben nog geen kist tegen gekomen die dat niet goed doet. Let wel: met de ALT draaiknop stel je de max hoogte in, vervolgens kun je kiezen hoe je op de hoogte komt. Met de VS knop stel je in met hoeveel ft/min hij moet klimmen en moet je zelf gas geven. Met de FLC knop gaat hij een ft/min aanhouden waarbij je snelheid hetzelfde blijft, geef je dus meer gas, dan stijg/daal je sneller.
Het weer is makkelijk vast te zetten op bijvoorbeeld clear skies.
Als ik het zo lees dan zou FL385 klasse C zijn en in klasse C mag je controlled VFR vliegen, mits toestemming. Interessant... Dat spreekt elkaar tegen als het max VFR FL dan FL195 is. Dan zou je dus toch er misschien eerst IFR heen moeten gaan, dan IFR cancellen en vervolgens niet meer omlaag mogen VFRupclocker schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:22:
[...]
Hoe zit dit dan? Volgens AIP is upper class C. Niet dat je daar kan komen geloof ik, want de laag daaronder is weer allemaal class A. Echter staat mij ook bij dat in Nederland max VFR flightlevel 195 is.
[Afbeelding]
Hmm, dan lijk je inderdaad dus op het goede veld geland te zijn.
Geen idee eigenlijk waarom hij dan de leg niet complete heeft gemaakt.
Nog een keer dat stukje vliegen en kijken wat er dan gebeurt?
Hoogte in stellen met de draaiknop voor Altitude. Autopilot inschakelen, op FLC drukken en gas bijgeven.Intergalactic schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:26:
[...]
hm, ga ii hier nog een keer naar kijken, ik had wel max alt maar kreeg de FLC niet voor elkaar.
Wat ik in de TBM930 doe is 160kias vliegen, gewenste hoogte instellen, op FLC drukken en vervolgens flink veel gas geven, dan stijg je dus met 2500ft/min
Als je snel wilt dalen idem, gewenst hoogte instellen, op FLC drukken en dan de gashendel naar stationair
duidelijk, geloof dat dat biertje het dan toch wel lastig heeft gemaaktFastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:29:
[...]
Hoogte in stellen met de draaiknop voor Altitude. Autopilot inschakelen, op FLC drukken en gas bijgeven.
Wat ik in de TBM930 doe is 160kias vliegen, gewenste hoogte instellen, op FLC drukken en vervolgens flink veel gas geven, dan stijg je dus met 2500ft/min![]()
Als je snel wilt dalen idem, gewenst hoogte instellen, op FLC drukken en dan de gashendel naar stationair
En wat is de juiste richting? Want dat geeft ie niet aan namelijkrobinez schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:26:
Op het einde van de eerste leg zie je links boven die stad de groene gras airstrip liggen, je moet die verplicht in de juiste richting op landen. Als je daarna gestopt bent op die airstrip dan veranderd je scherm naar een status scherm met alle gegevens van je vlucht en heb je de eerste leg gedaan van de balkan route.
Zou kunnen dat dat een criterium is maar bij mijn eerste bushflight heb ik daar nooit iets van gemerkt en ben ik ook wel eens dirt strips voorbij gevlogen en vervolgens van de andere kant geland.FastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:32:
[...]
En wat is de juiste richting? Want dat geeft ie niet aan namelijkIk had sowieso eerst dat hele vliegveld gemist dus heb een rondje gevlogen en toen geland in de richting waar ik vandaan kwam (dus straight in eigenlijk)
Dus ik geloof niet dat landingsrichting een criterium is. Maar zeker weten doe ik het niet
er is een snellere manier .... om toch snelheid te behouden en snel te zakkenFastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:29:
[...]
in een Spiral naar beneden gaan ( noodafdaling toepassen )
dit wel voor GA only :-)
dus als je te hoogt zit voor je aankomst maar je wel geen grote stuk omvliegen om te landen
Hup dat ding in een Spiral en gaan met die bak
zie hier een voorbeeld
YouTube: Steep Spiral Landing - MzeroA Flight Training
ik gebruik deze vaak op het moment als er weer eens een berg in de weg zit om een goede afdaling te doen naar een airport ..
als je dit goed uitvoerd is het echt lekker
geen stal of G krachten maar wel snel naar beneden
Voor de mensen die beginnen en GA vliegen is deze gebruiker echt iets wat je eens door moet kijken
YouTube: MzeroA Flight Training - YouTube
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-09-2020 12:59 ]
moet je landen op elke Vliegveld wat je tegen komt of over vliegt ??FastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:32:
[...]
En wat is de juiste richting? Want dat geeft ie niet aan namelijkIk had sowieso eerst dat hele vliegveld gemist dus heb een rondje gevlogen en toen geland in de richting waar ik vandaan kwam (dus straight in eigenlijk)
ten minste die je op je route tegen komt ?
hoop het niet ben er al heel wat voor bijgevlogen ...
Eh, ja volgens mij wel.ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:51:
[...]
moet je landen op elke Vliegveld wat je tegen komt of over vliegt ??
ten minste die je op je route tegen komt ?
hoop het niet ben er al heel wat voor bijgevlogen ...
De bedoeling is denk ik inderdaad dat je elke leg complete krijgt.
Maar goed, als je nu toch al een aantal voorbij bent gevlogen misshien in een keer naar KMPI vliegen en kijken wat er gebeurt?
Dank voor de duidelijke post. Ik snap ook niet waarom de ATC me naar zo'n rare FL stuurde.Tijgert schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:18:
[...]
VNAV werkt nooit automatisch. Je moet altijd zelf op de MCP het gewenste FL instellen en of via de CDU de nieuwe hoogte activeren of op de level adjust knop drukken op de MCP.
Dalen hetzelfde, eerst een lagere hoogte instellen en als hij op de berekende Top of Decent komt zakt hij vanzelf naar het MCP level, of weer op de altitude adjust knop drukken of Decent Now in de CDU decent page.
Althans, zo werkt het IRL. Ik weet niet of FS2020 ook zo werkt, ik heb het nog niet... wilde wachten op een Sale maar ik hou het niet vol denk ik
Als er mensen zijn die dit echt in detail willen weten dan kan ik een uittreksel maken van onze OM-B, maar moet dan wel effe editen want er mag geen airline identificatie op staan denk ik.
LIDO is fun!
Uiteindelijk m'n flight plan ook maar afgebroken en op FL380 doorgevlogen. De ATC is sowieso knudde in FS2020.
Tesla M3LR '21
bij mijn eerste poging was ik er voorbij gevlogen en uiteindelijk na heel veel zoeken vanaf de andere kant geland op die airstrip en daarna afgesloten, maar ik had toen dat leg complete scherm niet gekregen. Ik moest toen die leg opnieuw doen.killerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:40:
[...]
Zou kunnen dat dat een criterium is maar bij mijn eerste bushflight heb ik daar nooit iets van gemerkt en ben ik ook wel eens dirt strips voorbij gevlogen en vervolgens van de andere kant geland.
Dus ik geloof niet dat landingsrichting een criterium is. Maar zeker weten doe ik het niet
Vandaar dat ik dacht dat dat een vereiste was.
Landingsrichting is inderdaad geen criterium, gewoon aan de grond zetten en tot stilstand komen is genoeg om een leg van de bushflight af te ronden.robinez schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:15:
[...]
bij mijn eerste poging was ik er voorbij gevlogen en uiteindelijk na heel veel zoeken vanaf de andere kant geland op die airstrip en daarna afgesloten, maar ik had toen dat leg complete scherm niet gekregen. Ik moest toen die leg opnieuw doen.
Vandaar dat ik dacht dat dat een vereiste was.
Zoals net gemeld; landingsrichting maakt niets uit. Dus zonder GPS prima te doen!Beakzz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:20:
Hey bush flights in de game? Ben zo bezig met FSE dat ik dat totaal niet gezien heb. Vanavond eens proberen al zal het waarschijnlijk een mislukking worden als ik geen gps heb en aan de goede kant moet landen. 50% kans dat ik de van de goede kant af land dus het kan slechter
Het is wellicht een vraag die al vaker is beantwoord - dat weet ik vrij zeker maar kan het niet echt terugvinden - maar hoe kom je tijdens het vliegen buiten je cockpit? En kun je dan blijven vliegen op dat moment of gaat de game dan op pauze?unezra schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:48:
[...]
Ik vind het heel leuk om het ding op autopilot te zetten en vervolgens links en rechts uit mijn raampjes te kijken. Heb zo'n TCS.16000 HOTAS geval, die ik zo heb geconfigureerd dat ik met de hat op de throttle vrij rond kan kijken en met de hat op de stick kan wisselen tussen de diverse standaard views. Op die manier kan ik vrij makkelijk even links of rechts uit het raam kijken, of een beetje in het vliegtuig om me heen, terwijl ik ook eenvoudig naar de instrument view.
Maar het blijft leuk af en toe uit het vliegtuig te stappen en dan rondom te kijken.De mooiste screenshots maak je toch van buiten de cockpit.
Voor alle sneltoetsen, zie bijvoorbeeld https://www.gamesradar.co...r-2020-keyboard-controls/Timbox88 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:28:
[...]
Het is wellicht een vraag die al vaker is beantwoord - dat weet ik vrij zeker maar kan het niet echt terugvinden - maar hoe kom je tijdens het vliegen buiten je cockpit? En kun je dan blijven vliegen op dat moment of gaat de game dan op pauze?
Voor jouw specifieke vraag:
Cockpit/External View Mode - END
Je kunt gewoon door blijven vliegen uiteraard! Voor mooie kiekjes is het soms aan te raden even pause te gebruiken (niet de active pause, dat zorgt voor veel problemen. Ga naar je instellingen -> besturing -> keyboard -> zoek op 'all', niet op 'assigned' naar 'pause', daar vind je nog extra pause opties die je kunt assignen (Ik gebruik P en CTRL+P om deze aan en uit te zetten).
Mocht je de 'drone mode' willen hebben:
Toggle Drone - INSERT
[ Voor 20% gewijzigd door Craftop op 07-09-2020 12:32 ]
Ah, dat is tof! Dank je wel!Craftop schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
[...]
Voor alle sneltoetsen, zie bijvoorbeeld https://www.gamesradar.co...r-2020-keyboard-controls/
Voor jouw specifieke vraag:
Cockpit/External View Mode - END
Je kunt gewoon door blijven vliegen uiteraard!
Mocht je de 'drone mode' willen hebben:
Toggle Drone - INSERT
Mogelijk zit de oplossing in AIP ENR 1.4 onder 4.1:upclocker schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:22:
[...]
Hoe zit dit dan? Volgens AIP is upper class C. Niet dat je daar kan komen geloof ik, want de laag daaronder is weer allemaal class A. Echter staat mij ook bij dat in Nederland max VFR flightlevel 195 is.
“En route GAT VFR flights will not be permitted in Amsterdam UTA.”
Amsterdam upper control area begint op FL195 (ENR 2.1).
Be yourself, no matter what they say ...
Ja die kwam ik ook al tegen, maar wat is dan een situatie dat je er wel mag komen als VFR verkeer, aangezien je altijd en-route bent op die hoogte lijkt mij. Dan vraag ik me af waarom hebben ze er dan niet gewoon class A van gemaakt. Maar goed, dan moet je waarschijnlijk heel diep in de regelgeving gaan graven om daar achter te komen.voske schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:35:
[...]
Mogelijk zit de oplossing in AIP ENR 1.4 onder 4.1:
“En route GAT VFR flights will not be permitted in Amsterdam UTA.”
Amsterdam upper control area begint op FL195 (ENR 2.1).
Ik heb alle Landing Challenges succesvol gedaan, maar zie onder mijn Pilot Profile slechts 23/24 opstaan. Heb mijn logboek voor de zekerheid erbij genomen.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ik heb het idee dat soms de sync tussen achievements vertraagd is of niet helemaal goed gaat. Gister een vlucht gedaan op basis van een reallife vlucht zoals je die ziet vliegen in de planner van MSFS (groene vliegtuigjes) en succesvol afgerond maar achievement niet unlocked. Of ik heb iets verkeerd gedaan..Kozzmozz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:49:
Wat vreemd.
Ik heb alle Landing Challenges succesvol gedaan, maar zie onder mijn Pilot Profile slechts 23/24 opstaan. Heb mijn logboek voor de zekerheid erbij genomen.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Grappig genoeg lees ik vaker dat de active-pause zo veel problemen geeft.Craftop schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
[...]
Je kunt gewoon door blijven vliegen uiteraard! Voor mooie kiekjes is het soms aan te raden even pause te gebruiken (niet de active pause, dat zorgt voor veel problemen. Ga naar je instellingen -> besturing -> keyboard -> zoek op 'all', niet op 'assigned' naar 'pause', daar vind je nog extra pause opties die je kunt assignen (Ik gebruik P en CTRL+P om deze aan en uit te zetten).
Ik heb daar nooit last van, gebruik nu al anderhalve week bij bijna elke vlucht de active pause om rond te kijken en om screenshots te maken, nog niet één keer ging er iets fout...
Gerust proberen lijkt me..
Gaan er dingen mis kun je altijd de andere route pakken. Gaat het goed, dan is het een veel eenvoudiger oplossing..
Je landt ergens. Op het moment dat je volledig tot stilstand komt, wordt gekeken waar je staat.
Als je op de landingsbaan van de etappe staat, dan is de etappe voltooid en kun je de volgende etappe starten.
Als je naast de landingsbaan of op een andere landingsbaan staat, dan is je etappe gefaald en moet je hem overdoen vanaf de vorige luchthaven.
Landingsrichting heb ik niet van gemerkt dat dit ertoe doet. Sommige luchthavens hebben meerdere landingsbanen en dan moet je wel de juiste gebruiken.
Je kunt dus niet een landingsbaan overslaan om twee etappes samen te pakken. Je kunt ook niet onderweg ergens anders landen om te tanken.
Ik heb het al te vaak gebruikt, met bijvoorbeeld een 'plane exceeded its limits' melding tot gevolg bij het vervolgen... Active pause is niet perse 'een veel envoudigere oplossing' als je simpel een andere pause functie kunt instellen die niet voor problemen zorgt en ook maar een enkele knop nodig heeft.. Daarnaast kun je nog steeds alle camera's blijven bewegen om mooie beelden te kunnen schieten. Vandaar mijn aanraden om het niet te proberen, want je wilt niet halverwegen een vlucht (voor sommige van enkele uren) dat je vlucht voorbij is.strider1007 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:56:
[...]
Grappig genoeg lees ik vaker dat de active-pause zo veel problemen geeft.
Ik heb daar nooit last van, gebruik nu al anderhalve week bij bijna elke vlucht de active pause om rond te kijken en om screenshots te maken, nog niet één keer ging er iets fout...
Gerust proberen lijkt me..
Gaan er dingen mis kun je altijd de andere route pakken. Gaat het goed, dan is het een veel eenvoudiger oplossing..
[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 07-09-2020 13:01 ]
Vette screens! Maar hoe krijg je die bocht in je gps/navigatielijn? Misschien domme vraag, ik ben nog veel aan het uitvogelen qua navigatie en leer dus elke dag een hoop bij, maar bij mij blijft het vooralsnog beperkt tot een rechte lijn volgen haha. Lijkt me leuker als er iets meer variatie in zit ;-)DeadKnight schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:44:
Zojuist een IFR-vlucht gemaakt van Stavanger tot Gardermoen, wat blijft noorwegen toch mooi!![]()
Ik merk ook duidelijk verschil van 16GB tot 32GB, voelt nu een stuk vloeiender.
misschien een stomme vraag maar kan ik de 16GB die ik nu over heb er ook gewoon insteken zodat ik 48GB heb?
[Afbeelding]
Behoorlijke IFR-condities aan het begin van de vlucht.
[Afbeelding]
Toch maar even de-icing aangezet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cleared to land, maar staat evengoed iemand op de runway..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Per ongeluk parking-gate geselecteerd, stond ik ineens bij de grote jongens
upclocker schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:45:
[...]
Ja die kwam ik ook al tegen, maar wat is dan een situatie dat je er wel mag komen als VFR verkeer, aangezien je altijd en-route bent op die hoogte lijkt mij. Dan vraag ik me af waarom hebben ze er dan niet gewoon class A van gemaakt. Maar goed, dan moet je waarschijnlijk heel diep in de regelgeving gaan graven om daar achter te komen.
In het kader van werkontwijkend gedrag (en omdat ik graag graaf in regelgeving):
Art. 18 lid 1 Regeling luchtverkeersdienstverlening bepaalt de classes. Amsterdam UTA is per 18 maart 2004 gewijzigd van class A in class C vanwege afspraken in het kader van Eurocontrol. Om toch het verbod op VFR-vluchten boven FL200 in stand te houden heeft men aanvankelijk in een noot bij art. 18 en inmiddels in lid 2 van art. 18 dit verbod opgenomen met daarbij een aantal uitzonderingsmogelijkheden. Zie het wijzigingsregeling, en dan met name de nota van toelichting over de wijziging van art. 18.
Be yourself, no matter what they say ...
In mijn 2e poging vloog ik rechtstreeks over de landingsbaan, helaas gingen zelfs toen de lichten niet aan. Tip 2 had inderdaad wellicht de gouden tip geweest, Vanavond nog maar eens proberen en als de lampen dan nog uit zijn dan de copiloot maar laten proberen (alhoewel die me al eens eerder de plons in heeft gestuurdravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:44:
[...]
Ik heb 1 tip: vaak staan er op redelijke airports auto's zo als follow me cars of tank auto's
als je in de buurt komt gaan de lichten aan en kan je dus en beetje zien waar de runway ligt..
Dus als je GA heb vlieg laag over waarvan je denkt dat je op de juiste plek zit en je zult zien de lichten van de auot's gaan aan .. zwaailampen die geven best geniet ligt om te zien hoe de opbouw is ....
Tip 2 : als je en vlucht planner heb gemaakt (airport heb aangegeven waar je wil landen .. en je kunt de airport niet vinden laat de Co piloot het doen![]()
dan ben je toch geland en het geeft je niet het gevoel dat je alles voor niets heb gedaan
wil je toch zelf landen , dan kan je het vlak voor de landing over nemen
Wat betreft het hakkelen op mijn 6600k heeft het de laatste druppel bereikt. ik wacht niet op de nieuwe AMD generatie, ik settle eerst wel eens even voor de 3600x met de mogelijkheid om de nieuwe generatie er op te prikken later
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ah top! Ik vroeg me al een tijdje af waar die max VFR level 195 vandaan kwam hier in Nederland, maar nu is dus inderdaad de cirkel helemaal rond. Wel een hele vage manier om dat te bereiken. Persoonlijk vind ik dat het op deze manier alleen maar voor onduidelijkheid zorgt. Regels zouden imo zo helder mogelijk moeten zijn en een dergelijke limitatie zou al helemaal niet in een voetnoot moeten staan.voske schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:19:
[...]
offtopic:
In het kader van werkontwijkend gedrag (en omdat ik graag graaf in regelgeving):
Art. 18 lid 1 Regeling luchtverkeersdienstverlening bepaalt de classes. Amsterdam UTA is per 18 maart 2004 gewijzigd van class A in class C vanwege afspraken in het kader van Eurocontrol. Om toch het verbod op VFR-vluchten boven FL200 in stand te houden heeft men aanvankelijk in een noot bij art. 18 en inmiddels in lid 2 van art. 18 dit verbod opgenomen met daarbij een aantal uitzonderingsmogelijkheden. Zie het wijzigingsregeling, en dan met name de nota van toelichting over de wijziging van art. 18.
[ Voor 3% gewijzigd door upclocker op 07-09-2020 13:34 ]
Laten we elkaar niet verkeerd begrijpen. Ik geef alleen aan dat het blijkbaar niet bij iedereen fout gaat.Craftop schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:00:
[...]
Ik heb het al te vaak gebruikt, met bijvoorbeeld een 'plane exceeded its limits' melding tot gevolg bij het vervolgen... Active pause is niet perse 'een veel envoudigere oplossing' als je simpel een andere pause functie kunt instellen die niet voor problemen zorgt en ook maar een enkele knop nodig heeft.. Daarnaast kun je nog steeds alle camera's blijven bewegen om mooie beelden te kunnen schieten. Vandaar mijn aanraden om het niet te proberen, want je wilt niet halverwegen een vlucht (voor sommige van enkele uren) dat je vlucht voorbij is.
Dan toch aangeven dat je het maar niet moet gebruiken vind ik gewoon net een stapje te ver. Laat iemand het gewoon proberen en geef aan dat als het fout gaat er een andere oplossing is.
En na een vlucht van meerdere uren lijkt me geen enkel knopje-voor-de-eerste-keer slim. Dit probeer je met een kort vluchtje uit...
Dat ga ik sowieso ff doen hoor, met een korte en dus willekeurige vlucht. Thanksstrider1007 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:40:
[...]
Laten we elkaar niet verkeerd begrijpen. Ik geef alleen aan dat het blijkbaar niet bij iedereen fout gaat.
Dan toch aangeven dat je het maar niet moet gebrukiken vind ik gewoon net een stapje te ver. Laat iemand het gewoon proberen en geef aan dat als het fout gaat er een andere oplossing is.
En na een vlucht van meerdere uren lijkt me geen enkel knopje-voor-de-eerste-keer slim. Dit probeer je met een kort vluchtje uit...
Je gaat naar buiten view dan zie je een moment dat je geen meters heb.dat moment kan je een screenshot nemen
dan ga je met de muis naar gewenst view .. druk je terug je cockpit en dan weer snel naar de externe view en gelijk je screenshot maken nog voor de die meters er zijn .. zo doe ik het
Ik ga er de komende vluchten wel eens een beetje mee experimenterenravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:53:
foto's nemen doe ik gewoon live tijdens de vluchten , extern foto's maken
Je gaat naar buiten view dan zie je een moment dat je geen meters heb.dat moment kan je een screenshot nemen
dan ga je met de muis naar gewenst view .. druk je terug je cockpit en dan weer snel naar de externe view en gelijk je screenshot maken nog voor de die meters er zijn .. zo doe ik het
ik doe het iets anders. Ik zet hem op active pause, en druk dan op de insert knop. Dan schakelt die over op drone mode en dan kun je met het numerieke pad op je keyboard en de F en R karakters de drone bedienen. Als ik iets meer controle over de drone wil hebben dan sluit ik een ps4 controller erop aan en dan kun je de drone helemaal handig en vrij bedienen. De ps4 controller is al automatisch goed ingesteld voor drone besturing, dus je flight stick heeft er geen last van.ravw schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:53:
foto's nemen doe ik gewoon live tijdens de vluchten , extern foto's maken
In drone mode heb je geen meters, dus dan kun je elk plaatje schieten dat je maar wil.
Zie mijn post mijn miami screenshots die ik gisteren gemaakt heb. Die heb ik op die manier gemaakt, dat gaat enorm snel en je hebt volledige controle.
Miami screenshots: robinez in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 07-09-2020 14:09 ]
https://www.msfsaddons.or...oft-flight-simulator-2020
Je moet alleen wel starten in de lucht en je fuel vaak weer hoger zetten anders valt ie uit.
Vlieg je met 820 door de lucht
Ik moet bekennen dat de AI vlieg functie beter kan vliegen dan ik helaas, ap+flc gaat hem dus niet wordenFastFred schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:29:
[...]
Hoogte in stellen met de draaiknop voor Altitude. Autopilot inschakelen, op FLC drukken en gas bijgeven.
Wat ik in de TBM930 doe is 160kias vliegen, gewenste hoogte instellen, op FLC drukken en vervolgens flink veel gas geven, dan stijg je dus met 2500ft/min![]()

ben ik nog niet geweest die kant uit dus nu lekker ontspannen
wat hij hangt weer op level dus

/f/image/tPJY1ptpEA1wFvXRL4bmrtZR.png?f=fotoalbum_large)
Wat nog komt:
Before Start Checklist
Pusback checklist
Engine start checklist
After Engine start checklist
Before Taxi Checklist
Before Takeoff Checklist
Takeoff Checklist
After Takeoff Checklist
Initial Climb Checklist
Cruise Checklist
Descent Checklist
Approach Checklist
Before Landing Checklist
Go Arround Checklist
After Landing Checklist
At Parking Checklist
Securing aircraft Checklist
[ Voor 24% gewijzigd door PrimalFury op 07-09-2020 16:37 ]
In de laatste update (0.2) is ook de in-game (in-sim) checklist behoorlijk bijgewerkt en aangepastPrimalFury schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:17:
Ik ben bezig een "professionele" Airbus 320 NEO checklist te maken mocht de airbus straks helemaal study level zijn, dan is dit de checklist te gebruiken. Voor nu kun je het voor de show gebruiken om te controleren, want nog niet alle knoppen zijn al actief in de airbus werkend.. Of gewoon de goede checklist alvast aanleren. Hieronder sneak previewtje.
[Afbeelding]
https://cdn.discordapp.co...rd_Operating_Manual_1.pdfSparkiezz schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:33:
[...]
In de laatste update (0.2) is ook de in-game (in-sim) checklist behoorlijk bijgewerkt en aangepast.
Hier de checklist van het project zelf
Wauw, zelfs een hele complete checklist voor elke fase van de vlucht (inclusief go around).zwammen schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:14:
[...]
https://cdn.discordapp.co...rd_Operating_Manual_1.pdf
Hier de checklist van het project zelf
Ik wil toch even mijn bewondering voor dit project uitspreken hoor.
wat een top initiatief.
Ben toevallig een vlucht aan het doen van Donegal tot Blackpool (Noord-Ierland).Timbox88 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:03:
[...]
Vette screens! Maar hoe krijg je die bocht in je gps/navigatielijn? Misschien domme vraag, ik ben nog veel aan het uitvogelen qua navigatie en leer dus elke dag een hoop bij, maar bij mij blijft het vooralsnog beperkt tot een rechte lijn volgen haha. Lijkt me leuker als er iets meer variatie in zit ;-)
Eigenlijk vrij makkelijk, ben nu continue IFR-vluchten aan het doen, sinds ik de voorbereiding daarvan het leukst vind.
:strip_exif()/f/image/FHgSsfDvHyS7mUZHMFIqnpJS.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je dan kijk bij de instrumenten paneel, en PROC indrukt.
:strip_exif()/f/image/h46coGbi4pDFrRu10g74kK5M.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan approaches selecteer, daar kan je de verschillende approaches selecteren.
:strip_exif()/f/image/bCikRgy61qd2vd1UU3dMyw70.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YxvthuXyZuv5v22u1FrPJ1l8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P2Ih2dkIdIlQEo3IfYb7LkbY.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ook makkelijk werkt is om NEAREST in te drukken, daar kan je de verschillende vliegvelden selecteren die dichtbij zijn, tevens kan je daar ook gelijk alle frequenties opzoeken (ILS etc).
Scheelt weer opzoeken bij google
Ja die leg heb ik gisteren gedaan, was inderdaad erg leuk. Wat betreft het kijken doe ik standaard omhoog maar dan nog vond ik het vrij moeilijk kijken, maar ik hing inderdaad wel echt boven de rivier / weg. Zal straks eens proberen om daar iets naast te blijven hangen.killerbee1958 schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:31:
[...]
Ga vooral "displaced" (dwz een stukje op zij) van de wegen hangen dan kun je gemakkelijk met de cub de weg zien vanuit de cockpit. (cub rechts van de weg laten vliegen).
Niet recht boven de genoemde herkenningspunten hangen of in dat geval met spatie wat hoger in de cockpit gaan zitten.
De eerste bushflight is heel leuk met de cub.
Vooral in de eerste leg vlak boven de rivier de Kern in de kloof een beetje laag vliegen, dan is het echt genieten van het uitizicht en de challenge om sommige bochten te maken.
Trouwens goed dat ik hier zie dat je in de bushflights zelf moet tanken, goede kans dat ik daar overheen had gekeken anders ook. Straks aan de 2de leg beginnen.
Net even gekeken met de Patagonia bushtrip. Ergens in een van de laatste legs vliegtuig aan de grond gezet in een veld (random), motor uitgezet, avionics uitgezet, getankt. Vooralsnog niets aan de hand en ik ben weer in de lucht.aap schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:56:
Volgens mijn ervaring werkt het met de Bush trips zo:
Je landt ergens. Op het moment dat je volledig tot stilstand komt, wordt gekeken waar je staat.
Als je op de landingsbaan van de etappe staat, dan is de etappe voltooid en kun je de volgende etappe starten.
Als je naast de landingsbaan of op een andere landingsbaan staat, dan is je etappe gefaald en moet je hem overdoen vanaf de vorige luchthaven.
Landingsrichting heb ik niet van gemerkt dat dit ertoe doet. Sommige luchthavens hebben meerdere landingsbanen en dan moet je wel de juiste gebruiken.
Je kunt dus niet een landingsbaan overslaan om twee etappes samen te pakken. Je kunt ook niet onderweg ergens anders landen om te tanken.
Over 30 minuten weten we als het goed is of de leg complete is of niet. (Tenzij ik ergens crash.)
Half uur later geland, zonder enige issues.
Lijkt er dus op of je toch gewoon ergens in een veld kunt landen. In fact, volgens mij start je volgende leg exact daar waar je je vliegtuig hebt neergezet, in de richting waar je 'm hebt achtergelaten.
[ Voor 10% gewijzigd door unezra op 07-09-2020 19:39 ]
Hmm, niet helemaal zeker of ik je begrijpSparkiezz schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:53:
[...]
Heb je wel een lagere altitude ingevoerd en geactiveerd op de mcp?
Overigens nog een paar mooie 1440p screenshots gemaakt voor wie t leuk vindt

Ben wel de framecounter vergeten uit te zetten zie ik
Je begrijpt me goedSaven schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:04:
[...]
Hmm, niet helemaal zeker of ik je begrijpAls je via de world map een IFR flight plan invoert, komen alle punten met hun altitude/FL ook in de FMS. Dan hoef ik naast vnav/lnav toch niks te activeren? Just to be sure: met MCP bedoel je in feite de balk met de autopilot functies?
Want als ik de vnav/lnav activeer klimt hij wel gewoon automatisch van punt naar punt.
Overigens nog een paar mooie 1440p screenshots gemaakt voor wie t leuk vindtWas gister begin van de avond, van Schiphol naar Heathrow (zonder flight plan)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervolgens klik je op de alt-draai knop en gaat het vliegtuig de daling inzetten (bij Boeing).
Als je wacht tot je TOD (top of decent) hoef je enkel de altitude omlaag te draaien en niet de alt-draai knop in te drukken.
Maar in beide gevallen moet je dus wel de altitude op de mcp lager zetten. Je zal ook niet verder dan die ingestelde altitude dalen.
Hmmm. Interessant.robinez schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:08:
[...]
ik doe het iets anders. Ik zet hem op active pause, en druk dan op de insert knop. Dan schakelt die over op drone mode en dan kun je met het numerieke pad op je keyboard en de F en R karakters de drone bedienen. Als ik iets meer controle over de drone wil hebben dan sluit ik een ps4 controller erop aan en dan kun je de drone helemaal handig en vrij bedienen. De ps4 controller is al automatisch goed ingesteld voor drone besturing, dus je flight stick heeft er geen last van.
In drone mode heb je geen meters, dus dan kun je elk plaatje schieten dat je maar wil.
Zie mijn post mijn miami screenshots die ik gisteren gemaakt heb. Die heb ik op die manier gemaakt, dat gaat enorm snel en je hebt volledige controle.
Miami screenshots: robinez in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Gewoon zo'n controllertje?
pricewatch: Hori Mini Blauw
Of moet je nog een specifiek model/merk hebben?
Ben er toch eentje vergeten te doen: Epic = Saint-Barthelemy TFFJ, French Antilles.Kozzmozz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:49:
Wat vreemd.

Leuk, weer een Achievement erbij: GREASE
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Bij mijn Balkan bush trip moest ik een keer een noodlanding maken - gewoon ergens op een kale plek op een heuvel - omdat de brandstof op was. Als ik het mij goed herinner was ik meteen "af" toen ik tot stilstand gekomen was. De melding was iets van "you did not land on the designated runway".unezra schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:57:
[...]
Net even gekeken met de Patagonia bushtrip. Ergens in een van de laatste legs vliegtuig aan de grond gezet in een veld (random), motor uitgezet, avionics uitgezet, getankt. Vooralsnog niets aan de hand en ik ben weer in de lucht.
Over 30 minuten weten we als het goed is of de leg complete is of niet. (Tenzij ik ergens crash.)
En eerder in deze thread beweerde iemand dat zijn etappe faalde toen hij onderweg "repair and refuel" deed.
Ik kan er intussen geen patroon meer in ontdekken.
Ik vind dat zo knap van zoveel tweakers hier, dat die dit allemaal al weten. Ook die andere MFS thread hier waarin kennis wordt gedeeld vind ik echt geweldig.DeadKnight schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:27:
[...]
Eigenlijk vrij makkelijk, ben nu continue IFR-vluchten aan het doen, sinds ik de voorbereiding daarvan het leukst vind.
Ik heb nu net de VFR vluchten een beetje onder controle, dus ben nu begonnen aan het IFR gebeuren. Ik vind het allemaal knap ingewikkeld en vrij overweldigend kwa informatie. Maar ik heb 1 video tutorial gevonden die het voor mij heel goed uitlegde en die ik daadwerkelijk begreep. Ik ben nu aan het oefenen om deze informatie onder de knie te krijgen.
Voor de mensen die net zo'n noob zijn als mij, en ook steeds meer en meer willen leren en bij IFR zijn aangekomen is hieronder het filmpje waar ik de basics nu door begrijp.
MFS herkent gewone controllers.unezra schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:09:
[...]
Hmmm. Interessant.
Gewoon zo'n controllertje?
pricewatch: Hori Mini Blauw
Of moet je nog een specifiek model/merk hebben?
Ik heb de steam versie en daarin kun je in de big picture mode aanvinken dat je een ps4 controller gebruikt. Alle steam games die een controller supporten herkennen nu de ps4 controller. Dat was bij MFS dus ook zo.
Als ik mijn dual shock controller van de ps4 die ik nog had liggen zonder dat vinkje aansloot was het een standaard wireless controller. Dan werkte bijna alles maar had ik toch wel problemen met up en down van de drown. Die moest ik apart mappen. Met het ps4 controller vinkje aan stond alles in 1 keer goed en hoef je helemaal niets in te stellen. Ik vind het echt super handig!

hopelijk daar even tanken wnat denk niet dat ik de volgende nog gaat halen daarna
Aah dat verklaart danSparkiezz schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:09:
[...]
Je begrijpt me goeden je moet dus wel degelijk op de mcp (die autopilotbalk) een lager altitude instellen
Vervolgens klik je op de alt-draai knop en gaat het vliegtuig de daling inzetten (bij Boeing).
Als je wacht tot je TOD (top of decent) hoef je enkel de altitude omlaag te draaien en niet de alt-draai knop in te drukken.
Maar in beide gevallen moet je dus wel de altitude op de mcp lager zetten. Je zal ook niet verder dan die ingestelde altitude dalen.
Vind t wel nog steeds raar dat hij wel klimt volgens plan in FMS, maar niet daalt

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 07-09-2020 19:33 ]
Blijkbaar werkt het wel als je geland bent. Ik heb mijn leg verder proberen doen en eerst proberen bijtanken. Als je niet op de runway gestopt bent dan start je weer op die locatie. Ik stond dus weer op een parking stop. Weer geprobeerd de fuel truck te roepen. Hij komt weer maar geraakt niet tot bij. Uiteindelijk naar de fuel truck gegaan, maar werkt ook niet. Ik heb zelfs een herstart gedaan en dan naar de start locatie van de fuel truck gereden.jaapbrandhof schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:33:
[...]
Daarna is de fuel truck gewoon gestopt op mij, en zat ik met de cockpit in de brandstof tank
Grappig genoeg zag ik de binnenkant, en ja hij’s leeg ...

Dus ja, die fuel repair key gebind en zo opgelost.
Daarna leg gevlogen en geen probleem.
Maar zonder die fuel key zat ik dus gestrand door een buggy fuel truck.
Aan de bush flyers: niet nalaten van te tanken waar mogelijk, want soms lukt het gewoon niet op de luchthaven door bugs. (Of je moet je redden met de repair keybind)
[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 07-09-2020 19:37 ]
Hoe krijg je die mini fps counter voor elkaar? Als ik via dev de fps display aanzet staat m'n halve scherm vol...?Saven schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:04:
[...]
Hmm, niet helemaal zeker of ik je begrijpAls je via de world map een IFR flight plan invoert, komen alle punten met hun altitude/FL ook in de FMS. Dan hoef ik naast vnav/lnav toch niks te activeren? Just to be sure: met MCP bedoel je in feite de balk met de autopilot functies?
Want als ik de vnav/lnav activeer klimt hij wel gewoon automatisch van punt naar punt.
Overigens nog een paar mooie 1440p screenshots gemaakt voor wie t leuk vindtWas gister begin van de avond, van Schiphol naar Heathrow (zonder flight plan)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dat is GFE Als je een Nvidiakaart heb ALT Z en dna naar settings overlayThunderaceNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:45:
[...]
Hoe krijg je die mini fps counter voor elkaar? Als ik via dev de fps display aanzet staat m'n halve scherm vol...?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc