Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Predator

Suffers from split brain

Distortion schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:12:
@Cowamundo Heb je gpu versnelling aan staan na de 2004 update?https://www.windowslatest.com/2020/07/07/enable-windows-10-hardware-accelerated-gpu-scheduling/
Heeft iemand met een AMD GPU deze optie zichtbaar ? Blijkbaar zouden er beta drivers zijn die die optie ook mogelijk maken, maar dat was 20.5.x oid. Ik draai de 20.8.2 en heb die optie niet staan.

Ik heb ook eens getest met AMD SMT uit (aangezien hyperthreading afzetten bij veel gebruikers een serieuze boost heeft) maar ik vind het verschil minimaal.

Ik denk dat ik vooral op de GPU vastzit. Maar op zich valt het wel mee. Ik hoef niet te klagen denk ik.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:52

aap

ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 01:45:
Ik weet trouwens al hoe het truukje wel werkt met de Cups met snel stilstaan na het landen ... Voor de mensen die Rudderpendalen heb is het een eitje
Even met de Xcub als voorbeelt::
mensen hadden last als ze hun rem intrapte dat hij voorover wilde gaan ...
Gisteren in de voorzetting van mijn bush trip heb ik toch weer twee keer de landing verprutst, gelukkig bij een korte etappe (voor een echte piloot zal dat weinig troost geven! O-) ).
De eerste keer drukte ik op roer-links i.p.v. op de rem, waardoor ik over de zij rolde. Het ging niet eens meteen fout, maar ik kon in de stress van het moment niets bedenken om te herstellen. De tweede keer ging ik weer gewoon voorover door te hard remmen.

Aan het eind van de avond heb ik daarom nog even een landingsoefensessie ingebouwd. Ik koos een willekeurige luchthaven (kwam uit bij Santa-Barbara, CA, omdat het daar licht was. Er bleken twee landingsbanen te zijn wat voor mijn oefening een fijne extra was). Toen aan een stuk door opgestegen en geland. In een van de filmpjes die @ravw eerder linkte zag ik dat de piloot de landingsbaan direct vanuit een bocht aansneed, dus ik wilde proberen of ik dat ook kon. Het ging allemaal heel lekker en ik hield de propeller heel. Maar net toen ik besloten had dat dit de laatste landing werd, ging ik toch nog een keer in mijn hoogmoed voorover.

Ik denk dat ik hier uit geleerd heb dat snelheid belangrijk is. Of eigenlijk, dat je juist zeker niet veel snelheid meer moet hebben op het moment dat je het vliegtuig op de baan neerzet. Met de Cessna's kon ik een te hoge snelheid blijkbaar compenseren door gewoon genadeloos te blijven remmen, maar de Cub straft dat af.

De truc die je beschrijft met het optrekken tijdens het remmen, lijkt mij voor mij moeilijk uit te voeren, omdat ik geen roer- en rempedalen heb. Ik rem (en (roer)stuur) met het toetsenbord en het is in mijn opstelling lastig om tegelijkertijd ook nog een gecoordineerde beweging met de yoke te maken. Hopelijk worden de roerpedalen binnenkort weer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:51

Predator

Suffers from split brain

ThunderaceNL schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:56:

Paar maanden later andere case, mobo, processor, RAM en een extra, verse SSD erbij. Kreeg daar vervolgens Game Pass codes bij, Forza Horizon geïnstalleerd gratis en voor niets. En toen bleek de goedkopere GPU net de bottleneck te zijn :9 ... Die uiteindelijk ook maar geupgrade.

Nu FS2020 is uitgekomen ben ik hier wel heel erg blij mee. Ik zet een stoel voor de tv, anderhalve meter er vanaf. FS2020 op een 65" 4K tv, goede surround set erbij, veel mooier ga je het niet krijgen _/-\o_ ...
Loopt het wat soepel op 4K zo ? Ik heb quasi dezelfde hardware als jou (iets hogere cpu).
Ik zou mijn pc eens naar beneden moeten sleuren en testen, maar ik zit nu op 3440x1440 en ik vind het al wat limiet. Ik denk wel dat de performance drop niet lineair is (fps 4k is niet FD/4 lijkt me)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de emsnen die weer eens wat anders willen ...
dan het vaste land

Ik heb weer een leuke plek gevonden
Ook voor de airliners een leuke plek om te landen of te vertrekken ..
en voor de GA mensen onder ons is het helemaal leuk in die omgeving..

Probeer maar ens vanuit down under te vliegen met een Airbus . en dan te landen op NSTU
Ook andere andere eilandjes zijn leuk maar dat is meer voor GA hoppers
NSFA -NSAS-NSFQ
zo zijn er nog wel meer kleine eilandjes daar

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmgZz7CP/Desktop-Screenshot-2020-09-06-03-21-53-18.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Qtgs4fmq/Desktop-Screenshot-2020-09-06-03-34-15-58.png
Gras mag wel een keer gemaait worden >:)

En trouwens de eerste 100 vlieguren zijn binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qBmWJfN3/100uren.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XJjDWx3L/100urenateam.png

:9B :9B _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:48:
[...]

@ravw eerder linkte zag ik dat de piloot de landingsbaan direct vanuit een bocht aansneed, dus ik wilde proberen of ik dat ook kon. Het ging allemaal heel lekker en ik hield de propeller heel. Maar net toen ik besloten had dat dit de laatste landing werd, ging ik toch nog een keer in mijn hoogmoed voorover.

Ik denk dat ik hier uit geleerd heb dat snelheid belangrijk is. Of eigenlijk, dat je juist zeker niet veel snelheid meer moet hebben op het moment dat je het vliegtuig op de baan neerzet. Met de Cessna's kon ik een te hoge snelheid blijkbaar compenseren door gewoon genadeloos te blijven remmen, maar de Cub straft dat af.

De truc die je beschrijft met het optrekken tijdens het remmen, lijkt mij voor mij moeilijk uit te voeren, omdat ik geen roer- en rempedalen heb. Ik rem (en (roer)stuur) met het toetsenbord en het is in mijn opstelling lastig om tegelijkertijd ook nog een gecoordineerde beweging met de yoke te maken. Hopelijk worden de roerpedalen binnenkort weer leverbaar.
_/-\o_

de Piper cub is makkelijk om te vliegen en op te stijgen , maar zo moeilijk is hij om goed en netjes te landen
gewoon vaker doen .. je moet daar even feeling voor krijgen .. het is soms erg lastig maar als je de feeling er voor heb dan is het genieten met die Cub

maar als je je rem op je stick heb zitten dan moet dat toch ook wel gaan .. ik had hem altijd op vuurknop staan ..

Maar die korte bochten zijn ook wennen , vaak wil je te snel in het begin en wil je gelijk een Pro zijn ... nee dit komt vanzelf wel ... vaak vliegen met de cub en ook gewoon een paar uurtjes er voor uit trekken om alleen maar start en landingen te gaan doen ... dus opstijgen .. rondje vliegen en weer landen , en gelijk weer weg . en dit egwoon 10 a 20 keer achter elk kaar
doen ze in Reallife ook als je gaat lessen ....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:44:
[...]

Tsja, zoals @tup61 ook al meldde, misschien is dit "spel" wel helemaal niets voor je.

Ik verwacht dat er meer zullen zijn die, na de initiele hype van de mooie graphics, het snel saai zullen gaan vinden en de sim weer terzijde schuiven.
(Hopelijk komen er op die manier ook nog wat mooie hardware yoke,rudders etc, op marktplaats :) )

Persoonlijk geloof ik namelijk dat alleen de graphics niet voldoende zijn om een simulator leuk te houden.
Ook hier sluit ik me aan bij tup61. Je moet in staat zijn je lol te halen uit vluchtvoorbereiding en het volgen daarvan.

Dat kan nog steeds net zo goed met X-plane of P3D V4 of V5 (of zelfs eerdere versies).

Ik denk dat Microsoft de nieuwelingen nog even een tijdje kan binden door snel nieuwe challenges online te zetten.
Maar als ze dat niet doen dan ga jij, en met jou velen is mijn inschatting, deze sim snel vervelend vinden en misschien nog eens een keer per twee maande opstarten om een snelle vlucht van A naar B te doen maar dat is het dan.
Eens met dit verhaal! Overigens vind ik wel dat ze eens wat meer challenges etc mogen uploaden. Courcheval staat er ook al sinds release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Predator schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:54:
[...]

Loopt het wat soepel op 4K zo ? Ik heb quasi dezelfde hardware als jou (iets hogere cpu).
Ik zou mijn pc eens naar beneden moeten sleuren en testen, maar ik zit nu op 3440x1440 en ik vind het al wat limiet. Ik denk wel dat de performance drop niet lineair is (fps 4k is niet FD/4 lijkt me)
Nee heb de settings wel lager staan. Op 4K kan het wel als ik de settings op medium/high zet maar dan is het echt haperen met 20 fps ofzo. Zit dit weekend (vrijdag RAM van 16->32 geupgrade) wat meer te rommelen in de settings, nu aan het vliegen op 2560x1440 met alles verder op ultra, en render scaling op 100. Vlieg op het moment boven de Middellandse Zee langs de Turkse kust op weg naar Israël, fps blijft wel steeds tussen de 30-40. Wat nou de ideale mix van settings is ben ik nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Franse trekpleister..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR7GYo9DFpjoI7VxheDL9j58NIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ht9NkKL5zNKYPXFFwssmF14e.jpg?f=fotoalbum_large

En weer zo'n schaduw gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y4p69WD9yacg-2I96CUQpIpSro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkK3XMM3Kj7IHuMOTuJj3ayh.jpg?f=fotoalbum_large

Als je er zelf naar toe wilt, google even op 'Oratoire Saint-Nicolas' en kijk een stuk boven de plaats Rennes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Als je contact zoekt met ATIS, noemen ze ook altijd de temperatuur. Is dat in graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:23
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:28:
Als je contact zoekt met ATIS, noemen ze ook altijd de temperatuur. Is dat in graden?
Ik denk niet dat ze de temperatuur noemen maar de luchtdruk (QNH = 2992 oid).
Deze info is nodig om je hoogtemeter instelling juist te krijgen tov luchtdruk ter plekke

Voor uitleg zie
https://nl.ivao.aero/training/piloot/gevorderd/barosetting

[ Voor 9% gewijzigd door killerbee1958 op 06-09-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Sparkiezz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:58:
Woww die neo is weer een mooie upgrade veder!

https://github.com/flybywiresim/a32nx

[...]

Ook goed nieuws. Liveries voor de 787 komen eraan.

[YouTube: Create your own 787 Skins! MSFS2020 Premium Editions Guide]
Als ik de 32NX van github download en in mijn community folder zet dan moet ik er toch een extra 320Neo bij krijgen in mijn hangar?

Zie ik nu niet. Ik ga een kijken of hij wel op de juiste plek staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

In de Citation werkt VNAV ook al niet. Wel irritant moet ik zeggen, hopelijk fixen ze dat ook. Handmatig alle altitudes invoeren zorgt toch voor een wat minder realistisch sim gevoel.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:31:
[...]

Deze info is nodig om je hoogtemeter instelling juist te krijgen tov luchtdruk ter plekke
ATIS geeft naast de luchtdruk ook temperatuur en dauw punt temperatuur. Temperatuur is 1 van de zaken die je (iig op de A320) in moet vullen op de APPR pagina in de MCDU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
PunisherADF schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:37:
[...]

ATIS geeft naast de luchtdruk ook temperatuur en dauw punt temperatuur. Temperatuur is 1 van de zaken die je (iig op de A320) in moet vullen op de APPR pagina in de MCDU.
Ah ja ik zie dat TImbox om ATIS (en niet ATC) vraagt.

Iets te snel gereageerd dus.
Jouw antwoord is juist. In ATIS berichten wordt dit meegegeven omdat temperaturen inderdaad nodig zijn voor bepaalde berekeningen in de FMC maar ook omdat temperaturen de piloot iets kunnen vertellen op het risico voor ijsvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
Als ik de 32NX van github download en in mijn community folder zet dan moet ik er toch een extra 320Neo bij krijgen in mijn hangar?

Zie ik nu niet. Ik ga een kijken of hij wel op de juiste plek staat
Nee, werkt met hetzelfde model als de standaard, zoek niet verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
zwammen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:43:
[...]

Nee, werkt met hetzelfde model als de standaard, zoek niet verder ;)
Oke, dus als ik de standaard NEO selecteer en ik heb de github 32NX in de community folder gezet dan vlieg ik met de versie van github?
Of althans zo hoort het te zijn?

Lijkt mij dat ik, na het plaatsen van de 32Nx folder, toch nog de standaard 320neo heb.
Ik ga even goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:47:
[...]

Oke, dus als ik de standaard NEO selecteer en ik heb de github 32NX in de community folder gezet dan vlieg ik met de versie van github?
Of althans zo hoort het te zijn?

Lijkt mij dat ik, na het plaatsen van de 32Nx folder, toch nog de standaard 320neo heb.
Ik ga even goed kijken.
Opletten dat je alleen de map "A32NX" in je community folder zet, de rest is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:31:
[...]

Voor uitleg zie
https://nl.ivao.aero/training/piloot/gevorderd/barosetting
Ze noemen zeker weten ook de temperatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar is dat ? en welk airport ligt daar vlakbij
Mooie plek om te landen voor de Cub _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PunisherADF schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:37:
[...]

Maar is dat gewoon in graden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ondertussen mijn wereldreis weer een vervolg gegeven en geland in Doha. Mooie aanvliegroute over de zee en de landingsbaan die vrijwel direct begint. Gaaf! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww1U85IOclXfyuhuC3w3uEekl-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/st6KZdpfZyhDEdNq3rW70Zpn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:52:
[...]

Waar is dat ? en welk airport ligt daar vlakbij
Mooie plek om te landen voor de Cub _/-\o_
Dat is Saint Malo :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:52:
[...]

we spreken bij warmte of koud niet over graden .. we speken hier over temperatuur Celsius of fahrenheit
Beetje vreemd als je aan de ATC vraagt hoe veel graden is het en hij zegt ga maar naar HDG 245 .... :o :X

Of zo als ik het geleerd heb doe maar 8 o clock

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:52:
[...]

Yep, hier in Europa worden temperaturen aangegeven in graden Celcius
In states willen ze nog wel eens in graden Fahrenheit aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Zijn er hier die ook geregeld kleinere luchthavens tegenkomen die gesloten lijken te zijn terwijl ze in het echt gewoon open zijn? Lijkt me een issue om te melden want er je kan geen runway selecteren via de ATC en er staan dikke kruizen getekend op de landingsbaan.

Tot nu toe gezien op Cordoba, Spanje en zojuist Swansea in Groot-Brittannie

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:05:
Zijn er hier die ook geregeld kleinere luchthavens tegenkomen die gesloten lijken te zijn terwijl ze in het echt gewoon open zijn? Lijkt me een issue om te melden want er je kan geen runway selecteren via de ATC en er staan dikke kruizen getekend op de landingsbaan.

Tot nu toe gezien op Cordoba, Spanje en zojuist Swansea in Groot-Brittannie
Er zijn er behoorlijk wat .. maar het vreemde is Saba is ook met kruizen maar is wel benaderbaar
en ook kom ik ze regelmatig tegen dat je wil landen maar die kruizen weer op de baan staan .. alaska en de VS al meerdere malen tegen gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:58:
[...]

we spreken bij warmte of koud niet over graden .. we speken hier over temperatuur Celsius of fahrenheit
Beetje vreemd als je aan de ATC vraagt hoe veel graden is het en hij zegt ga maar naar HDG 245 .... :o :X

Of zo als ik het geleerd heb doe maar 8 o clock
Met graden bedoelde ik uiteraard celcius, maar dat had je vast begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:01:
[...]

Yep, hier in Europa worden temperaturen aangegeven in graden Celcius
In states willen ze nog wel eens in graden Fahrenheit aangeven
Jep, daarom ook de vraag of het dan om celcius of fahrenheit gaat als je ATIS oproept. Maar zal wel celcius zijn dan. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:54:
Ondertussen mijn wereldreis weer een vervolg gegeven en geland in Doha. Mooie aanvliegroute over de zee en de landingsbaan die vrijwel direct begint. Gaaf! [Afbeelding]
Tikkie jammer dat je op final in Bahrain hangt en niet Doha... :>
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:09:
[...]

Jep, daarom ook de vraag of het dan om celcius of fahrenheit gaat als je ATIS oproept. Maar zal wel celcius zijn dan. Thanks :)
Een temperatuur op een ATIS is altijd in Celcius, ook in de VS.

[ Voor 22% gewijzigd door Fly-guy op 06-09-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:54:
Ondertussen mijn wereldreis weer een vervolg gegeven en geland in Doha. Mooie aanvliegroute over de zee en de landingsbaan die vrijwel direct begint. Gaaf! [Afbeelding]
Als je dit mooi vind raad ik je ook aan om eens naar Pago Pago Airport (NSTU) te gaan en daar te landen
als je toch bezig ben met je wereldreis
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13S2mDG8/Desktop-Screenshot-2020-09-06-02-48-58-98.png

ORBX mag hem ook wel weer voor MSFS uitbrengen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Fly-guy schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:13:
[...]

Tikkie jammer dat je op final in Bahrain hangt en niet Doha... :>

[...]

Een temperatuur op een ATIS is altijd in Celcius, ook in de VS.
Oeps, dit is Bahrain inderdaad! Scherp, haha! Next stop is Doha pas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
zwammen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:51:
[...]

Opletten dat je alleen de map "A32NX" in je community folder zet, de rest is overbodig.
Inmiddels gelukt. Ik zie nu de additionele indicaties op ADIRS en EICAM.
Nu dus bezig om het busje te leren vliegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:17:
[...]

Als je dit mooi vind raad ik je ook aan om eens naar Pago Pago Airoprt (NSTU) te gaan en daar te landen
als je toch bezig ben met je wereldreis
[Afbeelding]

ORBX mag hem ook wel weer voor MSFS uitbrengen _/-\o_
Genoteerd! Thanks!
Misschien leuk om binnenkort eens een lijst met al onze mooiste bestemmingen te bundelen en ergens te plaatsen, zodat we elkaars bestemmingen kunnen gaan checken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:19:
[...]

Inmiddels gelukt. Ik zie nu de additionele indicaties op ADIRS en EICAM.
Nu dus bezig om het busje te leren vliegen
Mocht iemand een specifieke vraag hebben over de A320, laat maar weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:19:
[...]

Genoteerd! Thanks!
Misschien leuk om binnenkort eens een lijst met al onze mooiste bestemmingen te bundelen en ergens te plaatsen, zodat we elkaars bestemmingen kunnen gaan checken! :)
en dan door te sturen naar de makers van MSFS .. dat ze dna daar ook een paar mooie vluchten van kunnen maken en of uitdagingen ..... :+
Ik heb er wel een aardig wat ...

Maar de Moezel staat bij mij nog steeds erg hoog aangeschreven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Fout, hoewel je wel in de buurt bent..

Het is Mont Saint-Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJBCoZ6klkquSx8y8GHoi99RpJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jwYDTnuh8FrLMItpkA4p5k1k.png?f=fotoalbum_large

Woontoren op het platteland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

strider1007 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:52:
[...]

Fout, hoewel je wel in de buurt bent..

Het is Mont Saint-Michel
Hmm heb ze door elkaar gehaald, excuses :S

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand met een Trustmaster T.16000M (of andere controller) die tijdens de vlucht (of zelfs voor take-off) ineens niet meer werkt? In de Windows spelbesturingen werkt het dan wel nog... Google helpt me niet verder.

Op een 46" HD-tv en een extra monitor heeft het trouwens weinig toegevoegde waarde. Op de tv is het niet zo scherp (misschien zou 40" beter zijn) en een extra monitor heeft ook weinig zin. Voor een 4k-tv wil ik geen videokaart kopen, want dan ben je meer dan 1000 euro kwijt. Volgens mij is de sweet spot één 1440p of 1600p 30" monitor, zoals de rechtse hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1Loz19tZ6sbdwPjZakZCJ6Mu1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lxyLkiIdou79rekRSZCHpNHK.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2020 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toch wel makkelijk tegen vogels zo'n bird shield
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m2SPhKX3/Desktop-Screenshot-2020-09-06-14-11-38-02.png
:X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, voor de F1 race nog even een vlucht met de C172 door Limburg gemaakt, opgestegen vanaf Budel Airport, via Nederweert, Roggel, Roermond naar het zuiden, en geland in Maastricht :)

De ILS en auto-pilot approach werkte perfect, begin het eindelijk door te krijgen :)

Screenshotje van ons dorpje (Roggel, in het midden), en het vakantiepark van ons dorp links, en buurdorp (Heythuysen) rechts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc6IoW0EaQbzHqsbF3xywW5aXug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwfS2kzruy5rqn7oOT9mAaMq.jpg?f=fotoalbum_large

De maasplassen liggen er ook mooi bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JzaBLHgV4GhGtY8_F6VqbOe2ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxXsvdsgX4IFxv8pT5VSUnrr.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30
De nieuwe Flight Simulator community is ook even wennen. Waar voorheen eigenlijk alles werd geuploaded naar Avsim of FlightSim, zie je nu allerlei sites de grond uit poppen. Net ontdekt: https://flightsim.to

Hier staan ook een aantal Nederlandse landmarks op, onder andere Euromast, Den Haag Centraal en meer: https://flightsim.to/profile/Geraldar98

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:59:
De nieuwe Flight Simulator community is ook even wennen. Waar voorheen eigenlijk alles werd geuploaded naar Avsim of FlightSim, zie je nu allerlei sites de grond uit poppen. Net ontdekt: https://flightsim.to

Hier staan ook een aantal Nederlandse landmarks op, onder andere Euromast, Den Haag Centraal en meer: https://flightsim.to/profile/Geraldar98
jammer dat hij alles weer los doet , maak er dan 1 pakket van .. maar ik was hier al bang voor dat overal weer dingen vandaan kan gaan halen .. en uit eindelijk weer met een zooi back updat zit .. daar wil je eigenlijk een beetje vanaf

gooi zo iets door naar de makers van MSFS dat hun hem erin gooien..

wacht wel tot er grote pakketen geupload worden van bepaalde gebieden

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Wat je nu ziet is dat iedereen massaal exports maakt uit Google en deze weer importeert in Flight Simulator. Een pack is inderdaad mooier. Vond ook al De Kuip en de ArenA van een andere maker op dezelfde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:04:
[...]

jammer dat hij alles weer los doet , maak er dan 1 pakket van .. maar ik was hier al bang voor dat overal weer dingen vandaan kan gaan halen .. en uit eindelijk weer met een zooi back updat zit .. daar wil je eigenlijk een beetje vanaf

Dat heb je nu al een keer of wat vermeld hier. Logisch dat het 2 weken na de launch op deze manier gebeurd. Het is toch al heel gaaf dat mensen dit "vrijwillig" en voor niks maken. Even geduld hebben totdat de community een mod/scenery manager bouwt, of wat MS/Asobo in gedachte heeft.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34

Deze kende ik nog niet. Ik keek vooral of msfsaddons.org. Maar dit is mooi man! Vooral al die Rotterdam mods :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Misschien tijd om de OP weer eens aan te passen? Aantal benoemde add-ons zijn al uitgebracht. Wellicht sectie toevoegen met downloads zoals flightsim.to en msfsaddons.org?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958

Goed gevonden Erik.
INderdaad pareltjes en ik neig er naar om bepaalde dingen te downloaden (ik ben bv host op de ss rotterdam) maar ik kan me ook wel vinden in de opmerking van @ravw

Als we niet oppassen wordt scenery beheer straks weer een dagtaak, en daar had ik FS2020 niet voor aangeschaft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:25:
[...]

Als we niet oppassen wordt scenery beheer straks weer een dagtaak, en daar had ik FS2020 niet voor aangeschaft. 8)
Inderdaad. Ik heb nog LANG niet alles gezien wat MSFS out of the box aan mij voortovert en ben totaal niet van plan freeware van hot en der te downloaden en te installeren. Ook niet van Orbx en Aerosoft of wie dan ook. Ik wacht wel op wat MS/Asobo allemaal aan MSFS gaat toevoegen de komende jaren. Ik HAAT het gerommel en gedonder met al die losse meuk die je overal vandaan moet trekken en up to date moet houden. Begrijp me niet verkeerd: alle hulde aan freeware developers die hun best doen hiervoor maar ik pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, inmiddels wel in Doha aangekomen, dit keer opgestegen vanuit Bahrain. Oke, het is niet de meest inspirerende omgeving, maar de landing was wel erg gaaf met het water en vlak voor de landingsbaan nog een drukke snelweg over! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvxHDmGmPhBBzS6NT1yOUUpawo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbd1YVMdQ8qyVZW9pgkyTZqp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSnabPzowkwFiKKVL84JC7r_D94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nofXMLYvBJdEnOfMB5CSmbg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwR2G8YXKqM7kSVD-4f0IvXdodo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZsQvPX3luBLzg5Mdbtc9YAD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:39:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: alle hulde aan freeware developers die hun best doen hiervoor maar ik pas.
Ze moeten zo als ik al schreef dit gewoon aan de makers zenden en dat ze dit er dan in gooien ..
ik wijger nu om 10 a 100 GB extra buiten FS om te geruiken ... om addons te bewaren
het is nu allin instal of er moet nog iets speciaals uitkomen dna wil er er wel een uitzondering voor maken .. maar hoop 1 instal en gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Wel op letten wat je download. Zo is een C-47/DC-3 die hier eerder in het topic werd gelinkt gewoon een vorm van piraterij. Die addon is door iemand die het niet heeft gemaakt “quick & dirty” geport naar MSFS. Vervolgens wordt het wel gelinkt aan de originele maker die nu gezeik over zich heen krijgt over functies die niet werken etc. Terwijl die man de addon niet eens zo geport wilde hebben naar MSFS.

Veel van de dingen die op die random sites op duiken zullen geport spul zijn en tenzij je zeker weet dat het origineel is of met toestemming van de originele ontwikkelaar is het beetje grey area zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43

Tourniquet

Hiya, fellas!

ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:01:
[...]

Ze moeten zo als ik al schreef dit gewoon aan de makers zenden en dat ze dit er dan in gooien ..
ik wijger nu om 10 a 100 GB extra buiten FS om te geruiken ... om addons te bewaren
het is nu allin instal of er moet nog iets speciaals uitkomen dna wil er er wel een uitzondering voor maken .. maar hoop 1 instal en gaan
Als dit allemaal exports zijn vanuit Google Maps gaat dat ‘m niet worden i.v.m. licenties/rechten.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:20:
[...]

Als dit allemaal exports zijn vanuit Google Maps gaat dat ‘m niet worden i.v.m. licenties/rechten.
dan mogen ze het al niet eens uitgeven
dus dan is dit al niet legaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:52
Zojuist een IFR-vlucht gemaakt van Stavanger tot Gardermoen, wat blijft noorwegen toch mooi! :9~
Ik merk ook duidelijk verschil van 16GB tot 32GB, voelt nu een stuk vloeiender.
misschien een stomme vraag maar kan ik de 16GB die ik nu over heb er ook gewoon insteken zodat ik 48GB heb? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6w7IuJRrWkfSd9U1Fe_7eOr9H0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0v1xqqraZxqLWFZPsGb1pW6A.jpg?f=fotoalbum_large

Behoorlijke IFR-condities aan het begin van de vlucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQuG_mnsV3lOjB8qZEigiBI155c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlpDmQrZSTamuZqEt933n3PN.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar even de-icing aangezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9vINeCL687UVSlJlKTKc9N_tSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXHqC1eYx3aYNLbtfGsO4L0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyGXxjxOaMTaOcvwdLur_0t-s2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJWteiISHKTtyzSKxZ5XUPku.jpg?f=fotoalbum_large

Cleared to land, maar staat evengoed iemand op de runway..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1bDdTqtre67BDq4A87liT7GdUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZJfeJtY7cPyCquwHW0sDCXN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KpJifepI4jE8VvAAyGtJzPAujw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeUQo5ZpqYpVVStVD5z6iWXj.jpg?f=fotoalbum_large

Per ongeluk parking-gate geselecteerd, stond ik ineens bij de grote jongens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
DeadKnight schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:44:
Zojuist een IFR-vlucht gemaakt van Stavanger tot Gardermoen, wat blijft noorwegen toch mooi! :9~
Ik merk ook duidelijk verschil van 16GB tot 32GB, voelt nu een stuk vloeiender.
misschien een stomme vraag maar kan ik de 16GB die ik nu over heb er ook gewoon insteken zodat ik 48GB heb? :?

[Afbeelding]

Behoorlijke IFR-condities aan het begin van de vlucht.

[Afbeelding]

Toch maar even de-icing aangezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Cleared to land, maar staat evengoed iemand op de runway..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Per ongeluk parking-gate geselecteerd, stond ik ineens bij de grote jongens :D
Geinig, die vlucht heb ik zeker een aantal keren IRL gemaakt. Altijd erg mooi inderdaad, met vaak besneeuwde bergen. Ook kun je soms Preikestolen uit het vliegtuig zien bij Stavanger (filmlocatie Mission: Impossible – Fallout). Vraag me af of dat ook in FS2020 zit? Vast wel als de terreindata klopt :)

Alleen schijnt Gardermoen in FS helemaal niet op het echt te lijken?

Over die RAM: als je nog slots vrij hebt kun je dat er dacht ik gewoon bijsteken(?)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:27:
Op aanraden van iemand uit de Discord: Chili
SCHT -SCLJ -SCOO

Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta). Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport). Echt een aanrader wat mij betreft!
Deze net even gevlogen met een A320Neo (dat kun je beter niet doen :D). Wat een top tip dit, echt prachtig daar met die beboste kloof waar je door heen vliegt en dan die besneeuwde bergtoppen met die meren erop in de avond zon die daarin weerkaatst (als je de tijd op dat tijdstip zet) is echt adembenemend.

De aankomst bij scoo is een verrassing, dat gebied daar met die bergen die oprijzen uit zee is een extra vlucht waard (maar dan gewoon met een propeller vliegtuig (aldoende leert men :*) ))

bedankt voor het delen van deze trip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:52
Menesis schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:08:
[...]

Geinig, die vlucht heb ik zeker een aantal keren IRL gemaakt. Altijd erg mooi inderdaad, met vaak besneeuwde bergen. Ook kun je soms Preikestolen uit het vliegtuig zien bij Stavanger (filmlocatie Mission: Impossible – Fallout). Vraag me af of dat ook in FS2020 zit? Vast wel als de terreindata klopt :)

Alleen schijnt Gardermoen in FS helemaal niet op het echt te lijken?

Over die RAM: als je nog slots vrij hebt kun je dat er dacht ik gewoon bijsteken(?)
Ik was idd opzoek naar de Preikestolen maar kon hem niet vinden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
robinez schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:11:
[...]

Deze net even gevlogen met een A320Neo (dat kun je beter niet doen :D). Wat een top tip dit, echt prachtig daar met die beboste kloof waar je door heen vliegt en dan die besneeuwde bergtoppen met die meren erop in de avond zon die daarin weerkaatst (als je de tijd op dat tijdstip zet) is echt adembenemend.

De aankomst bij scoo is een verrassing, dat gebied daar met die bergen die oprijzen uit zee is een extra vlucht waard (maar dan gewoon met een propeller vliegtuig (aldoende leert men :*) ))

bedankt voor het delen van deze trip!
Hahaha, wauw. Met de a320 Neo ook echt, opstijgen vanaf een klein grasbaantje. :+ Het is een aanrader om dit nog eens over te doen ja! Met een propeller zoals je zelf als zei!

Maar tof dat je hem zo gaaf vond! :*)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

robinez schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:10:
[...]

ik ben net geupgrade naar een nieuwe pc en kwam van low - medium naar ultra. Ik vind het echt een wereld van verschil. Wel is het verschil tussen high en ultra niet echt heel groot.

Ook niet alle ultra settings zijn een verbetering naar mijn mening. Op ultra settings heb ik bijvoorbeeld de windscreen reflections weer naar medium gezet. Ik hoef geen miljoenen witte puntjes als reflectie van de neus van mijn vliegtuig in het scherm, dat is spuuglelijk als je dat ziet.

Ik denk dat met name het grootste verschil zit in de afstand scherpte. Het maakte voor mij echt veel uit of je een geblurde omgeving in de verte ziet of dat je met high / ultra de verte echt scherp ziet als je aan het vliegen bent. Het komt veel fotorealistischer over. Ik geloof af en toe echt mijn ogen niet, zeker omdat ik de medium settings gewend was bij mijn vorige pc.

Afgaande op wat ik nu steeds op mijn scherm zie zou ik gaan voor high settings waarbij je de render scale omhoog zet naar 120. Ik vond die renderscaling een veel grotere impact op het beeld hebben dan de wijziging tussen high en ultra.

Overigens heb ik hem zelf wel op ultra draaien nu met die 120 render setting omdat ik toch genoeg fps naar mijn zin heb (tussen de 25 en 80 fps), 25 fps is als je midden in new york vliegt, tussen de 60 en 80 zit ik bij gewone vluchten op hoogte.

Maar ik ben het wel een beetje met je eens, ook op medium ziet het er prachtig uit, met high heb je dan het voordeel van de scherpte in de verte wat veel toevoegt naar mijn mening . Met ultra komt er nog een klein beetje extra bij *zoals de level of detail objects die naar 200 gaan. Maar echt nodig is dat niet. Een kruising van high en medium is ruim voldoende om een top ervaring te hebben.

Maar goed, je laatste zin is inderdaad waar, iedereen moet voor zichzelf bepalen waar die de lat legt voor acceptabel vliegen.
Hmmm. Als ik naar mijn eigen screenshots kijk, lijken vooral de zijkanten vrij wazig. Het midden is wel scherp. Ik vermoed dat dat is omdat de game weet dat 'ie in een ultrawide config draait, maar vanuit de game zelf is er niet echt ondersteuning voor meer dan 1 scherm.

nVidia's EyeFinity is een totale draak, dus ik draai de game windowed en dan maximized over 3 schermen. (3x1440p 27")

Op klein scherm zien mijn screenshots er best OK uit, dus ik vraag me af of mijn eigen "het valt soms wat tegen", minder ligt aan mijn settings (80% scaling), of aan het feit dat het er op een klein scherm sowieso beter uit ziet én je met niet-ultrawide minder wazig beeld aan de zijkanten hebt.

Zou fijn zijn als MSFS eens een update zou uitbrengen met fatsoenlijke multimonitor support, zodat je bijvoorbeeld je 2 zijschermen kunt gebruiken als zijramen van je vliegtuig en je center screen als voorruit. Dan nog een 4e scherm er bij voor de instrumenten (dat snapt het dan weer wél) en volgens mij is het dan ideaal.

Maar goed, tegelijkertijd valt het me helemaal niet tegen. >30fps in de meeste omstandigheden op een Ryzen 7 1800X met 64G RAM en een GTX1080.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Distortion schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:33:
[...]

In de wat drukkere gebieden moet ik ook zeker even 30 seconden ofzo wachten voordat alles is ingeladen.
Het probleem lijkt opgelost! :)
Alleen bij grote (amerikaanse) steden heeft hij ‘t af en toe lastig maar verder loopt het vrij smooth.. 45-55fps op high preset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Overigens, ik ben begonnen met die bustrips en vlieg nu een beetje over Chili heen.
Maar ligt het aan mij of kun je de NAVLOG redelijk laten voor wat het is en kun je prima op VFR map, autopilot en kaartje op je Garmin G1000 vliegen?

Tot nu toe de eerste wat is het, 6 legs op zie manier gevlogen, al duurde het tot leg 4 voordat ik snapte dat ik de autopilot ook echt kon gebruiken. :)

Is dat voor de andere bustrips ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGHnZvbkOSmaKvCduNkLTmZI4j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUn4LELMxlDxq7PYelEuOgFW.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.fanbyte.com/g...rips-guide-what-are-they/

[ Voor 26% gewijzigd door unezra op 06-09-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:27:
Op aanraden van iemand uit de Discord: Chili
SCHT -SCLJ -SCOO

Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta). Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport). Echt een aanrader wat mij betreft!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Korte landing gemaakt op de berg, mooi uitzicht vanaf de gletsjer!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
je zou eens omgeving SCTP Río Pascua Airport moeten gaan ... zo als ik al eerder geschreven heb op dit forum is ook een hele mooie omgeving zo wel naar het nooren of naar het zuiden toe
en omgeving SCLJ is ook erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Craftop schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:23:
[...]

Hahaha, wauw. Met de a320 Neo ook echt, opstijgen vanaf een klein grasbaantje. :+ Het is een aanrader om dit nog eens over te doen ja! Met een propeller zoals je zelf als zei!

Maar tof dat je hem zo gaaf vond! :*)
haha , dat opstijgen ging maar net goed. Dat landen was dramatisch, die baan was veel te kort voor mijn skills.

Ik heb nog een mooie vlucht tip:

KROA - KMJK
(Kies daarna links op het scherm IFR (Low Altitude airways))

In dit geval maak je een vlucht van iets meer dan een half uur in een Cessna over de bergen en de vallei in Virginia. Voor het grootste gedeelte volg je de snelweg waar je uiteindelijk land op runway 26 Mountain Empire (Marion-Wytheville)

Ik kwam op het idee door een les filmpje van iemand te kijken, die daar land op dat vliegveld op runway 26. Ik vond de omgeving erg mooi en was benieuwd of het in flight simulator net zo mooi is. Dat komt verbazingwekkend goed overeen voor een willekeurig gekozen vliegveld uit een filmpje.

Dat filmpje is overigens hier te vinden:
YouTube: Her FIRST TIME flying a Cessna in A YEAR! - Mountain Flying in Virginia
De landing op dat vliegveld is rond 11:50

Nog een simpele waarschijnlijk domme vraag. Wat gebruiken jullie als image host voor al die prachtige screenshots, ik wil wel screenshots plaatsen, maar waar upload je die het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:20:
Daar zijn wij allemaal Tweakers voor, toch? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

robinez schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
[...]
Nog een simpele waarschijnlijk domme vraag. Wat gebruiken jullie als image host voor al die prachtige screenshots, ik wil wel screenshots plaatsen, maar waar upload je die het beste?
Ik dump ze gewoon in mijn Tweakers fotoalbum. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droepy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-07-2024
ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:04:
[...]

De meeste van die Google import files zijn niet geoptimaliseerd en matige textures. Geen nacht verlichting geen LODs.. Had een Stonehenge gezien met een paar miljoen vertices/polys en 100mb DDS voor een paar stenen. Hopelijk blijft MS daar ver weg van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37

Saven

Administrator

Man man man, een vluchtje gedaan met de 747. Wat een ballon is dat. Kan me niet voorstellen dat dit irl net zo heen en weer stuitert alsof er geen gewicht in zit? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Saven schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:10:
Man man man, een vluchtje gedaan met de 747. Wat een ballon is dat. Kan me niet voorstellen dat dit irl net zo heen en weer stuitert alsof er geen gewicht in zit? :X
Die 747 is verre van af . klopt totaal niets van . hij is normaal zo stabiel al wat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
robinez schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:54:
[...]

haha , dat opstijgen ging maar net goed. Dat landen was dramatisch, die baan was veel te kort voor mijn skills.

Ik heb nog een mooie vlucht tip:

KROA - KMJK
(Kies daarna links op het scherm IFR (Low Altitude airways))

In dit geval maak je een vlucht van iets meer dan een half uur in een Cessna over de bergen en de vallei in Virginia. Voor het grootste gedeelte volg je de snelweg waar je uiteindelijk land op runway 26 Mountain Empire (Marion-Wytheville)

Ik kwam op het idee door een les filmpje van iemand te kijken, die daar land op dat vliegveld op runway 26. Ik vond de omgeving erg mooi en was benieuwd of het in flight simulator net zo mooi is. Dat komt verbazingwekkend goed overeen voor een willekeurig gekozen vliegveld uit een filmpje.

Dat filmpje is overigens hier te vinden:
YouTube: Her FIRST TIME flying a Cessna in A YEAR! - Mountain Flying in Virginia
De landing op dat vliegveld is rond 11:50

Dat baantje is inderdaad wat kort ja, voor een airliner.
Ik heb je tip opgeschreven en ga hem binnenkort eens proberen!

En @ravw, ook jouw route richting SCTP ook!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook het gevoel dat je vanuit de cockpit te weinig ziet? Soms is het leuker om met 'external view' te vliegen, dan kan je beter het landschap onder jou zien.

Het toekennen van de knoppen vind ik vervelend, als een assignment al bestaat moet je denk ik 'validate' klikken, als je dan de andere verwijdert om dubbele te voorkomen verdwijnt de opdracht helemaal uit de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:42:
Hebben jullie ook het gevoel dat je vanuit de cockpit te weinig ziet? Soms is het leuker om met 'external view' te vliegen, dan kan je beter het landschap onder jou zien.
Ik vind het heel leuk om het ding op autopilot te zetten en vervolgens links en rechts uit mijn raampjes te kijken. Heb zo'n TCS.16000 HOTAS geval, die ik zo heb geconfigureerd dat ik met de hat op de throttle vrij rond kan kijken en met de hat op de stick kan wisselen tussen de diverse standaard views. Op die manier kan ik vrij makkelijk even links of rechts uit het raam kijken, of een beetje in het vliegtuig om me heen, terwijl ik ook eenvoudig naar de instrument view.

Maar het blijft leuk af en toe uit het vliegtuig te stappen en dan rondom te kijken. :) De mooiste screenshots maak je toch van buiten de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Kun je ergens ook nog je controller minder gevoelig maken en kalibreren? Elke keer als ik die stick aanraak is het veel te gevoelig en als mijn xbox m one controller in “neutrale” stand staat dan trek mij mijn vliegtuig meteen in een redelijk stijle klim met een lichte afwijking naar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Cowamundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:53:
Kun je ergens ook nog je controller minder gevoelig maken en kalibreren? Elke keer als ik die stick aanraak is het veel te gevoelig en als mijn xbox m one controller in “neutrale” stand staat dan trek mij mijn vliegtuig meteen in een redelijk stijle klim met een lichte afwijking naar rechts...
Yep, sensetivity omlaag brengen. Is zeker nodig want default is inderdaad te gevoelig

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo weer onderweg van EHRD naar ETNG
In een C152 ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5GJ7v5q/Desktop-Screenshot-2020-09-06-18-34-24-28.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTFbLRtZ/Desktop-Screenshot-2020-09-06-18-42-59-36.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6XwrSVP/Desktop-Screenshot-2020-09-06-18-59-07-07.png

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Saven schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:10:
Yep, totdat er wat updates komen kun je beter GA vliegen tenzij je echt fan bent van airliners.

Ik waag ook weer een poging met m'n wereldtrip van Honolulu naar Los Angeles met de 787 en heb 'm inmiddels naar cruise altitude gekregen dus kan zo mooi ff tv gaan kijken en douchen >:)

Desalniettemin is een manual vluchtplan invoeren nog niet heel goed uitgewerkt. Ik kan niet zelf hoogtes invoeren en de hoogtes die FS berekent slaan nergens op. VNAV werkt ook in de 787 niet dus je moet manual klimmen en dalen. Snelheid lijkt 'ie gelukkig wel goed mee te nemen in tegenstelling tot de ''overspeed overspeed'' Citation.

Afijn, we hangen zoals gezegd op FL385 maar als het aan de ATC lag had ik nu nog op FL150 gevlogen volgens mij...

Hopelijk kan ik hem over 4 uur goed aan de grond zetten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
London schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:02:
[...]
Afijn, we hangen zoals gezegd op FL385 maar als het aan de ATC lag had ik nu nog op FL150 gevlogen volgens mij...
Wat zit je op FL385 te doen dan ;). Is ook niet echt een logische hoogte, hele getallen aub :P. Doe maar FL390 gezien je oostelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Propane schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:07:
[...]
Wat zit je op FL385 te doen dan ;). Is ook niet echt een logische hoogte, hele getallen aub :P. Doe maar FL390 gezien je oostelijk gaat.
We houden het maar op een flaw van de ATC ;)

edit: Yep, zodra je op FL390 gaat vliegen gaat 'ie zeiken dat je 500ft te hoog vliegt :P

[ Voor 13% gewijzigd door London op 06-09-2020 19:11 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Het toekennen van de knoppen vind ik vervelend, als een assignment al bestaat moet je denk ik 'validate' klikken, als je dan de andere verwijdert om dubbele te voorkomen verdwijnt de opdracht helemaal uit de lijst...
Dat gevoel heb ik niet, maar ja, ik heb TrackIR. De spatiebalk doet soms ook wonderen.

En validate moet je altijd klikken: dat is schiijnbaar jargon voor het schijnbaar verouderde OK. 8) En verdwijnende opdrachten voorkom je door het filter op ALL te zetten. Om een of andere reden staat het filter by default op ASSIGNED. Niet handig.

Gisteren boven Spanje gevlogen, vandaag boven Noorwegen, even boven Chili en zonet vanuit Belgie naar Duitsland... en het is allemaal even mooi. Hoe kan je dit nou zat worden...? ;) De hele wereld ligt aan je voeten! Ik heb redelijk wat gevlogen boven TrueEarth Netherlands en ik vond het altijd zo ellendig dat het mooie Limburg eigenlijk 'onvliegbaar' was doordat je 1 cm over alle grenzen FLUTZOOI te zien kreeg. Killing. Niet in MSFS... Waar je ook gaat, het is allemaal even prachtig.

MSFS: <3 <3 <3

[ Voor 23% gewijzigd door tup61 op 06-09-2020 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:35:
[...]

Dat gevoel heb ik niet, maar ja, ik heb TrackIR. De spatiebalk doet soms ook wonderen.

En validate moet je altijd klikken: dat is schiijnbaar jargon voor het schijnbaar verouderde OK. 8) En verdwijnende opdrachten voorkom je door het filter op ALL te zetten. Om een of andere reden staat het filter by default op ASSIGNED. Niet handig.

Gisteren boven Spanje gevlogen, vandaag boven Noorwegen, even boven Chili en zonet vanuit Belgie naar Duitsland... en het is allemaal even mooi. Hoe kan je dit nou zat worden...? ;) De hele wereld ligt aan je voeten! Ik heb redelijk wat gevlogen boven TrueEarth Netherlands en ik vond het altijd zo ellendig dat het mooie Limburg eigenlijk 'onvliegbaar' was doordat je 1 cm over alle grenzen FLUTZOOI te zien kreeg. Killing. Niet in MSFS... Waar je ook gaat, het is allemaal even prachtig.

MSFS: <3 <3 <3
Helemaal mee eens. En tuurlijk valt er nog heel veel te verbeteren aan de verschillende systemen etc maar wat er nu al staat is een meer dan uitstekende basis. Kun je nagaan over een paar jaar als Bing maps hopelijk beter geüpdate is, we een paar generaties aan pc onderdelen verder zijn en er inmiddels ook PMDG-achtige vliegtuigen uit zijn _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Mijn tour om de wereld met de TBM930 gaat wat langzamer. Ik ben gisteren vanaf Teterboro, New York, via Washington DC (even The White House bekeken, is echt geen aanrader...) naar Norfolk gevlogen, net geen 2 uur.

Heeft iemand nog tips voor mooie plekjes om langs te vliegen? Ik wil wel richting het zuiden of zuidwesten blijven vliegen, misschien ga ik de hele oostkust van de US en Zuid-Amerika doen en dan via de westkust weer omhoog richting Alaska om daar de oversteek naar Rusland te maken.

Ik wil sowieso de Bahamas en de Caraïben nog doen, dus voorlopig zal ik zuidwaarts blijven vliegen.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 06-09-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43

Tourniquet

Hiya, fellas!

BamSlam_ schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:00:
[...]

Daar zijn wij allemaal Tweakers voor, toch? ;)
Hoe bedoel je? Dat wij Tweakers zijn zal Microsoft niet helpen (zonder enorme licentiekosten te betalen) die Google Maps objecten standaard toe te voegen aan Flight Simulator hoor. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 23:46

Ja, daarom heb ik custom camera's gemaakt die iets hoger zitten en soms ook wat naar voren. Deze dan aan knoppen op de joystick.

Probleem is echter (zoals ik eerder postte) als ik dan naar links kijk met quickview wordt dat weer gereset.
In theorie zou je voor links rechts ook custom cams kunnen maken maarja dat moet dan per vliegtuig...

Je kan ook "next pilot position" gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:12:

Ik wil sowieso de Bahamas en de Caraïben nog doen, dus voorlopig zal ik zuidwaarts blijven vliegen.
daar mis je echt niets aan alleen de twee aiports die met de hand zijn gemaakt de rest is gewoon :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kijkje in de cockpit (Air New Zealand)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFmchhxbKRKwNsBfpIat1jJOn-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dXE6MkeLPwKi7awq6JvqBl25.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ravw schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:28:
[...]

daar mis je echt niets aan alleen de twee aiports die met de hand zijn gemaakt de rest is gewoon :|
Vandaar ook mijn vraag want als ik nu alleen nog maar westwaarts ga vliegen vlieg ik voornamelijk over een plat land met boerderijen en shit

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zet je hoogte op 80 (General > Camera > Height)

Wat je dan krijgt is dit, wat ik persoonlijk een stuk beter vind dan de Franse hoogte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou1kBmduHg7dfygWx-sjboYocN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1o8JJYYPPUq9EEiQkHQqQdfQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Gewoon de spatiebalk gebruiken, maakt je view ook hoger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Er!k schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:43:
Gewoon de spatiebalk gebruiken, maakt je view ook hoger ;)
True, maar dat moet je iedere keer doen. En de default zoom klopt imo ook niet, alsof ik op de achterbank zit. Ik heb height op 80 en zoom op 76. Veel lekkerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wat voor mij tot nu toe het beste werkt qua hoogte en zoom:

Height: 65
Horizontal Position: 50
Zoom: 40

Maar, dat is wel op 3 schermen waardoor mijn center screen eigenlijk alleen de voorruit hoeft te laten zien. Kan me voorstellen dat het op een enkel scherm prettiger werkt met andere instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben nu maar onderweg gegaan naar wat heuvels, Smith Mountain Lake (ICAO: W91). En van daar uit zuidelijk, misschien Houston nog even mee pakken en dan de Golf van Mexico oversteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:37:
[...]

Vandaar ook mijn vraag want als ik nu alleen nog maar westwaarts ga vliegen vlieg ik voornamelijk over een plat land met boerderijen en shit
ik herken het gevoel , had ik met mijn tour ook over Canada ... er waren stukken bij er kwam geen eind aan maar dan als er weer een stukje komt waarvan je vol geniet ben je het snel weer vergeten . :D

en 2 uur lang in de mist zitten is ook een ramp . :X
maar je kunt beter dan nog wat zien

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
De TBM 930 krijgt soms nogal wat ijs op de vleugels en dat zwarte ronde apparaat op de linkervleugel. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
turkeyhakan schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:19:
De TBM 930 krijgt soms nogal wat ijs op de vleugels en dat zwarte ronde apparaat op de linkervleugel. Is dat normaal?
Dat is op ieder vliegtuig normaal als je je de-ice systemen niet aan hebt staan in situaties waar de omstandigheden goed zijn voor ijs 'groei'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
FastFred schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:24:
[...]

Dat is op ieder vliegtuig normaal als je je de-ice systemen niet aan hebt staan in situaties waar de omstandigheden goed zijn voor ijs 'groei'
Ik heb ze juist wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Volgens mij als je de de-ice systemen tijdig aanzet dan krijg je alleen ijs bovenop de vleugels, niet op de de-ice boots en op de penis

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 06-09-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:37:
[...]

Tsja, ik zou redelijk snel richting Colorado, Utah, Nevada, Idaho, Montana, Wyoming gaan en proberen te bezoeken. De nationale parken o.a.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Inmiddels bijna 4 uur aan het vliegen, nog een uur en dan staan we aan de grond @ LAX _O_

Hoop van harte dat m'n pc het ook nog leuk vindt want een BSOD na dik 4 uur vliegen is wel traanwaardig.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
cbr600f4i schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:52:
[...]

Tsja, ik zou redelijk snel richting Colorado, Utah, Nevada, Idaho, Wyoming gaan en proberen te bezoeken. De nationale parken o.a.
Dat komt nog, ik wil minstens eerst richting de Bahama's gaan en dan of westelijk of eerst naar het puntje van Zuid-Amerika en dan langs de westkust weer omhoog, dan pak ik die staten wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:56:
[...]

Dat komt nog, ik wil minstens eerst richting de Bahama's gaan en dan of westelijk of eerst naar het puntje van Zuid-Amerika en dan langs de westkust weer omhoog, dan pak ik die staten wel mee denk ik.
Uiteraard, snap ik, maar meestal (althans dat merk ik bij mezelf) vlieg je in een strakke lijn van A naar B. Je ziet dan niet wat er zeg maar 50 kilometer verderop ligt. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen via Utah, Colorado naar beneden te zakken en via Californie, Oregon weer naar boven. Ik denk dat ik mij de komende 30 jaar nog wel vermaak met FS gezien waar ik overal nog naar toe wil :)

Pagina: 1 ... 76 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc