Heel mooi! Waar is dit?tup61 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:01:
Als je niet zou weten dat je hier o.a. een 20e eeuws cockpit ziet, zou je toch zweren dat dit een 17e eeuws schilderij was, met die mooie wolken en die stemmige oude olieverfkleuren ...!
[Afbeelding]
Wales, vanuit het zuidoosten op weg naar EGFA Aberpoth, met real time weather.
[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 05-09-2020 14:09 ]
haha daar doen sommige landschappen wel aan denkentup61 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:01:
Als je niet zou weten dat je hier o.a. een 20e eeuws cockpit ziet, zou je toch zweren dat dit een 17e eeuws schilderij was, met die mooie wolken en die stemmige oude olieverfkleuren ...!
[Afbeelding]
maar na bijna 3 weken blijf ik me nog steeds verbazen wat je af en toe te zien krijgt .. altijd wel iets wat je aandacht trek in deze game ... sim
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 05-09-2020 14:14 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Sorry, maar kan je nog even aangeven hoe je de vliegtuigen kan importeren? De extension staat in de browser, maar hij streept nu alles door in FSE. Kan geen beschrijving vinden en Google heeft al helemaal weinig hits op deze extension. Als ik bij de original content kijk heb ik geen idee welke file ik moet inladen. Of is er een soort verzamellijst ergens in de install?PerlinNoise schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:05:
[...]
Dat maakt niet uit. De groep is net gestart en we hebben een 172 die je gratis kunt huren.
Het doel is gezamenlijk te sparen voor meer vliegtuigen en fbo's uiteindelijk.
Staat idd niet echt duidelijk bij de addon. Maar de aircraft en ICAO json's kun je hier vinden.Beakzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:21:
[...]
Sorry, maar kan je nog even aangeven hoe je de vliegtuigen kan importeren? De extension staat in de browser, maar hij streept nu alles door in FSE. Kan geen beschrijving vinden en Google heeft al helemaal weinig hits op deze extension. Als ik bij de original content kijk heb ik geen idee welke file ik moet inladen. Of is er een soort verzamellijst ergens in de install?
https://gitlab.com/layl/can-i-fly-there-data/-/releases
Edit: kun je importeren als je op vliegtuig icoon van de addon rechtsboven in de browser klikt.
[ Voor 7% gewijzigd door PerlinNoise op 05-09-2020 14:28 ]
Leuk!Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:41:
[...]
Thanks voor je enthousiaste uitleg. Ik ben in een C152 gestapt, heb skyvector erbij gepakt voor wat VOR frequenties, eens kijken of ik (zonder VFR map) op de juiste bestemming uitkom (uiteraard wel even wat tutorials gelezen om de NAV van de C152 te leren)!
Klein lesje dan.
1. Beetje ongebruikelijk maar VOR2 is mijn 'main VOR': die ligt (nu) recht achter me en ik vlieg (ondertussen al) op de radial die me rechstreeks naar EGFA brengt. Heel simpel. Maar om te voorkomen dat ik het vliegveld mis of voorbij vlieg, heb ik VOR1 ingesteld op een VOR die links van EGFA ligt: de ingestelde radial wijst rechtstreeks naar EGFA. Nu is de naald nog helemaal uitgeslagen naar links: zodra ik in de buurt van EGFA komt, moet de naald naar het midden gaan. En zodra ik er ben, moet 'ie in het midden staan: dat is dan precies de plek waar beide radials zich kruisen!
:strip_exif()/f/image/JZQlnXIpyRHynLZDuXFArAfB.jpg?f=fotoalbum_large)
2. Ah! VOR1 begint naar het midden te bewegen! En ik vlieg nog steeds redelijk netjes op de VOR2 radial dus... schijnbaar kom ik in de buurt! Ik zie alleen nog nergens een vliegveld. Spannennnnnnd!
:strip_exif()/f/image/CYYFalJXXvH1C55dJrw1fHcR.jpg?f=fotoalbum_large)
3. Ja, ik zie 'm, denk ik! (Mooi hoe die vliegvelden opgaan in de omgeving!). De VOR1 naald is nog wat meer naar het midden ook.
:strip_exif()/f/image/OCXCUTQuML1K6Wrs36KpveCA.jpg?f=fotoalbum_large)
4. Geland! Beide VOR naalden staan strak in het midden dus ik ben op het juiste vliegveld geland.
:strip_exif()/f/image/llPtSO1dx7jYukUN2UJMYA7R.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens, mooi hoe de kleuren van de cockpit verschillen in de screenshots, al naar gelang het licht...!
Verwijderd
De timing van FS2020 en/of van de RTX3000-kaarten is echt ongelukkig. Ik heb nog een GTX970 en zou graag al simmen, maar mijn kaart zal het moeilijk hebben op 1600p high/ultra en de 3070 komt pas in oktober én zal naar verluidt niet goed verkrijgbaar zijn. Vorige maand overwoog ik nog een 2060S, maar nu een kaart van die generatie kopen lijkt me niet zo slim.
Intussen zie ik hier alle mooie screenshots verschijnen. Nu alles op mijn GTX970 op medium spelen en volgende maand nog eens opnieuw met een nieuwe kaart op high/ultra en hogere framerates heb ik ook weinig zin in. Of heb je er met zo'n config op die resolutie ook al plezier aan? (als je veel om graphics geeft) De rest van mijn pc heb ik al geüpgrade (Ryzen 5 3600, 32 RAM en M.2 SSD). Het is wel een voordeel dat er intussen meer updates en bugfixes komen.
Intussen zie ik hier alle mooie screenshots verschijnen. Nu alles op mijn GTX970 op medium spelen en volgende maand nog eens opnieuw met een nieuwe kaart op high/ultra en hogere framerates heb ik ook weinig zin in. Of heb je er met zo'n config op die resolutie ook al plezier aan? (als je veel om graphics geeft) De rest van mijn pc heb ik al geüpgrade (Ryzen 5 3600, 32 RAM en M.2 SSD). Het is wel een voordeel dat er intussen meer updates en bugfixes komen.
Ik zou niet weten waarom je geen plezier aan fs2020 kan beleven op medium. Ik draai ook nog 970 (1440p medium) en alles ziet er prima uit. Zelf wacht ik ook op de 3070 of 3080. Geen 30fps maar dat is ook niet nodig met een flight sim.Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:42:
De timing van FS2020 en/of van de RTX3000-kaarten is echt ongelukkig. Ik heb nog een GTX970 en zou graag al simmen, maar mijn kaart zal het moeilijk hebben op 1600p high/ultra en de 3070 komt pas in oktober én zal naar verluidt niet goed verkrijgbaar zijn. Vorige maand overwoog ik nog een 2060S, maar nu een kaart van die generatie kopen lijkt me niet zo slim.
Tsja, er zijn hier mensen die bij hoog en laag beweren dat er heel veel verschil zit tussen medium en high en ultra maar een paar pagina's terug is deze vergelijking geplaatstVerwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:42:
YouTube: Side by Side Graphic Setting Comparison - Microsoft Flight Sim 2020
Het zal wel zijn dat ik met mijn 2560x1440p 144Hz scherm het niet zie maar mijn conclusie was dat het verschil tussen medium en high al te verwaarlozen was.
Dus ik zou lekker alvast gaan vliegen op medium en straks op medium blijven maar veel meer FPS halen.
Maar goed, iedereen zijn eigen keus he....
Perlinnoise was me al voor
Verwijderd
Visueel is er niet zo veel verschil tussen medium en ultra (behalve in de verte) maar de GTX970 heeft slechts 4 GB terwijl FS toch bijna 8 gebruikt, dus ik vrees meer de framerate. Maar goed, MS heeft mijn kaart bij 'recommended' gezet, dus misschien toch maar downloadenkillerbee1958 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:08:
[...]
Tsja, er zijn hier mensen die bij hoog en laag beweren dat er heel veel verschil zit tussen medium en high en ultra maar een paar pagina's terug is deze vergelijking geplaatst
Het zal wel zijn dat ik met mijn 2560x1440p 144Hz scherm het niet zie maar mijn conclusie was dat het verschil tussen medium en high al te verwaarlozen was.
Dus ik zou lekker alvast gaan vliegen op medium en straks op medium blijven maar veel meer FPS halen.
Draai hier zelf ook nog met een R9 Fury met 4Gb en inderdaad is de framerate, zeker in drukke gebieden, niet geweldig. Maar je kan wel alvast genieten van de mooie plaatjes, zoals je zelf al benoemde.Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:31:
[...]
Visueel is er niet zo veel verschil tussen medium en ultra (behalve in de verte) maar de GTX970 heeft slechts 4 GB terwijl FS toch bijna 8 gebruikt, dus ik vrees meer de framerate. Maar goed, MS heeft mijn kaart bij 'recommended' gezet, dus misschien toch maar downloaden
Als je FS2020 toch al hebt aangeschaft raad ik je zeker aan om alvast er mee aan de gang te gaan.
Wordt het alleen maar mooier als je straks de GPU upgrade.
Ik zit ook met smart op de 3080 te wachten maar inmiddels toch al zo een 40 uur met plezier bushflights in FS2020 gedaan.
Draai hier op een GTX 1060 3GB, haal even goed nog rond de 40 FPS als het een minder druk gebied is. Dus zou het gewoon downloaden en kijken hoe het loopt.Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:31:
[...]
Visueel is er niet zo veel verschil tussen medium en ultra (behalve in de verte) maar de GTX970 heeft slechts 4 GB terwijl FS toch bijna 8 gebruikt, dus ik vrees meer de framerate. Maar goed, MS heeft mijn kaart bij 'recommended' gezet, dus misschien toch maar downloaden
Zojuist kwam de pakketjes-man 32GB geheugen langs brengen, die gaan we eerst even inpluggen voordat we gaan vliegen vanmiddag.
Nog nooit een flight sim game gespeeld maar deze lijkt me toch wel tof om te hebben! Meteen 2 vraagjes: is het goed te spelen met een controller of moet je echt zo’n vliegjoystick hebben en zijn er verwachtingen dat je ook in een straaljager o.i.d. kan vliegen (mach 1+) of zijn het altijd alleen maar passagiersvliegtuigen?
Nou ja er komt een f15 mod aan volgensmij.Cowamundo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:42:
Nog nooit een flight sim game gespeeld maar deze lijkt me toch wel tof om te hebben! Meteen 2 vraagjes: is het goed te spelen met een controller of moet je echt zo’n vliegjoystick hebben en zijn er verwachtingen dat je ook in een straaljager o.i.d. kan vliegen (mach 1+) of zijn het altijd alleen maar passagiersvliegtuigen?
Maar het is te doen met en controller, maar je moet wel erg veel tweaken met de gevoeligheid van je inputs en de gamma in de settings
Vanmorgen EHAM-ENTO (Schiphol-Oslo Torp) gedaan in de Citation. Pfff. Als ik voor elke “Overspeed” warning een euro kreeg had ik een écht ticket kunnen kopen.
Leuk vliegtuig verder maar het is even wennen als je aan de systemen van de King Air gewend raakt. Niettemin prima vlucht gehad, goed geland maar de thrust reversers reageerden niet lekker waardoor ik vol gas de baan af reed. Maar goed.. geen crash.. en uiteindelijk netjes kunnen parkeren.
Leuk vliegtuig verder maar het is even wennen als je aan de systemen van de King Air gewend raakt. Niettemin prima vlucht gehad, goed geland maar de thrust reversers reageerden niet lekker waardoor ik vol gas de baan af reed. Maar goed.. geen crash.. en uiteindelijk netjes kunnen parkeren.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik heb net een A320 vlucht gedaan, met de 0.2.0 MOD die uit is, wat de melding 'overspeed' iets draaglijker maakt (ipv constant 'overspeed, overspeed, overspeed...' krijg je nu enkel een bliebje die je uit kunt zetten).DigitalExorcist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:45:
Vanmorgen EHAM-ENTO (Schiphol-Oslo Torp) gedaan in de Citation. Pfff. Als ik voor elke “Overspeed” warning een euro kreeg had ik een écht ticket kunnen kopen.
Slecht weer met weinig zicht bij aankomst in Dakar, gelukkig weet ik hoe de AP functie (incl approach) werkt, dus het vliegtuig heeft zichzelf netjes voor de baan gezet. Helaas dacht de A320 dat het handig was als ik een meter of 100 voor de baan op de grond zou komen, dus werd ik netjes in de approach lights van de runway gezet... dat was dan weer jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door Craftop op 05-09-2020 15:52 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik vind de minimale systeemeisen aardig overdreven. Zelfs mijn i3 6100 en 1050ti op medium (met aa uit) haal ik nog rond de 30 fps. In drukke gebieden hikt het af en toe maar niet onspeelbaar.DeadKnight schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:41:
[...]
Draai hier op een GTX 1060 3GB, haal even goed nog rond de 40 FPS als het een minder druk gebied is. Dus zou het gewoon downloaden en kijken hoe het loopt.
Zojuist kwam de pakketjes-man 32GB geheugen langs brengen, die gaan we eerst even inpluggen voordat we gaan vliegen vanmiddag.
Als ik het niet via Xbox gamepass voor een euro had kunnen proberen had ik het dus nooit gekocht. Ik dacht dat draait nooit. Maar dat valt eigenlijk reuze mee.
Beetje throttle control is wel gewenst bij de Citation inderdaad. Als je die volle bak open trekt dan kan je door naar de maanDigitalExorcist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:45:
Tesla M3LR '21
ik ben net geupgrade naar een nieuwe pc en kwam van low - medium naar ultra. Ik vind het echt een wereld van verschil. Wel is het verschil tussen high en ultra niet echt heel groot.killerbee1958 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:08:
[...]
Tsja, er zijn hier mensen die bij hoog en laag beweren dat er heel veel verschil zit tussen medium en high en ultra maar een paar pagina's terug is deze vergelijking geplaatst
Ook niet alle ultra settings zijn een verbetering naar mijn mening. Op ultra settings heb ik bijvoorbeeld de windscreen reflections weer naar medium gezet. Ik hoef geen miljoenen witte puntjes als reflectie van de neus van mijn vliegtuig in het scherm, dat is spuuglelijk als je dat ziet.
Ik denk dat met name het grootste verschil zit in de afstand scherpte. Het maakte voor mij echt veel uit of je een geblurde omgeving in de verte ziet of dat je met high / ultra de verte echt scherp ziet als je aan het vliegen bent. Het komt veel fotorealistischer over. Ik geloof af en toe echt mijn ogen niet, zeker omdat ik de medium settings gewend was bij mijn vorige pc.
Afgaande op wat ik nu steeds op mijn scherm zie zou ik gaan voor high settings waarbij je de render scale omhoog zet naar 120. Ik vond die renderscaling een veel grotere impact op het beeld hebben dan de wijziging tussen high en ultra.
Overigens heb ik hem zelf wel op ultra draaien nu met die 120 render setting omdat ik toch genoeg fps naar mijn zin heb (tussen de 25 en 80 fps), 25 fps is als je midden in new york vliegt, tussen de 60 en 80 zit ik bij gewone vluchten op hoogte.
Maar ik ben het wel een beetje met je eens, ook op medium ziet het er prachtig uit, met high heb je dan het voordeel van de scherpte in de verte wat veel toevoegt naar mijn mening . Met ultra komt er nog een klein beetje extra bij *zoals de level of detail objects die naar 200 gaan. Maar echt nodig is dat niet. Een kruising van high en medium is ruim voldoende om een top ervaring te hebben.
Maar goed, je laatste zin is inderdaad waar, iedereen moet voor zichzelf bepalen waar die de lat legt voor acceptabel vliegen.
Het probleem is een beetje dat de grafische instellingen niet een absolute waarde zijn. vlieg voor de grap eens over de amazone met bomen op medium, het is dan grote kale grasvelden met her en der een boom (blikje op de toekomst?). op high staan de bomen echter schouder aan schouder, een wereld van verschil. Aan de andere kant, boven Nederland maakt het weer geen enkel verschil. Hetzelfde met bushes/foilage, eenmaal op 500 voet oid wordt het toch niet meer gerenderd, maar geland op een vliegveld met grasbaan is high wel erg mooi. Ik zit dan ook vaak aan mijn grafische instellingen te klooien om de balans te vinden naar het soort vlucht wat ik doe. Veel instellingen hebben tussen medium en high ook maar weinig impact op de framerate namens je grafische kaart (behalve GPU-geheugen dan) maar leunen weer meer op de CPU.killerbee1958 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:08:
[...]
Windshield effects van high naar ultra heeft ook bij mij bijvoorbeeld geen enkel effect op de framerate, maar voegt de reflecties van interne panelen toe. (wat imho beter een losse instelling had kunnen zijn).
Edit: Ik bedenk me dat de meeste instellingen juist een absolute waarde zijn. een maximum aantal bomen, gebouwen, begroeiing enzovoort. in een gemiddelde setting zie je dus niet veel verschil, maar als er van het een of het ander veel zijn dan weer wel. echter als er veel bomen zijn, zijn er vaak minder gebouwen, dus dat streept weer tegen elkaar weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 05-09-2020 17:52 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Misschien mis ik wat, maar hoe kan je de 747 zelf de hoogte van je flight plan laten aanhouden? Ik stel vaak m'n cruise altitude in en zodra ik de AP activeer vliegt 'ie zelf z.s.m. naar die hoogte. Maar in m'n FMC heb ik andere hoogtes bij de waypoints staan zodat 'ie meer gradueel kruishoogte bereikt. LNAV/VNAV heb ik geactiveerd, dat zou dan toch voldoende moeten zijn?
edit: Leuke livery
Even een vluchtje aan het doen van Narita naar Incheon.
edit: Leuke livery
:strip_exif()/f/image/QgZilJk3fpJAHJ5YoTwEgcul.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door London op 05-09-2020 17:26 ]
Tesla M3LR '21
Iemand een zwembadje gebouwd in de tuin
Visvijvertje kan ook

Nu naar Rotterdam vanaf EDZA
maar wel met een ommertje .. kom denk ik bij Arnhem ergens het land binnen , over de flevo heen
dan naar PAM -> Rotterdam .. en dat lekker genieten van zons ondergang en het winderige weer
en dan hopelijk 100 vliegeuren er opzitten
met er nog iets van 3 a 4 (in FS
Visvijvertje kan ook

Nu naar Rotterdam vanaf EDZA
maar wel met een ommertje .. kom denk ik bij Arnhem ergens het land binnen , over de flevo heen
dan naar PAM -> Rotterdam .. en dat lekker genieten van zons ondergang en het winderige weer
en dan hopelijk 100 vliegeuren er opzitten
met er nog iets van 3 a 4 (in FS

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 05-09-2020 18:00 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik was van plan het spel te kopen maar heb nu ook even de gamepass geactiveerd voor 1€.Wazzup! schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
[...]
Ik vind de minimale systeemeisen aardig overdreven. Zelfs mijn i3 6100 en 1050ti op medium (met aa uit) haal ik nog rond de 30 fps. In drukke gebieden hikt het af en toe maar niet onspeelbaar.
Als ik het niet via Xbox gamepass voor een euro had kunnen proberen had ik het dus nooit gekocht. Ik dacht dat draait nooit. Maar dat valt eigenlijk reuze mee.
Eerst maar kijken hoe het draait op mijn 4690K met GTX1080 voordat ik de volle pond neerleg. Als de performance niet goed naar mijn zin is wacht ik nog even tot na mijn system upgrade.

Even een Neo die mijn kruist om te gaan landen (EDDF)
Ik heb alleen medespelers aanstaan
Net een eerste ILS gevlogen maar wel een op voorhand ingestelde route (low altitude airways met ILS selectie in de menu vooraf).
Maar hoe intercept je eigenlijk een ILS met frequency op je nav1 (TBM vliegtuig) en LOC1 selectie op de NAV van de AP?
Meermaals geprobeerd maar nog niet gelukt helaas. Ja newbie hier hoor...
Maar hoe intercept je eigenlijk een ILS met frequency op je nav1 (TBM vliegtuig) en LOC1 selectie op de NAV van de AP?
Je moet handmatig de ILS frequentie instellen. Deze video legt dat goed uit: YouTube: How to Fly an ILS Approach - Tutorial - TBM 930 - Microsoft Flight S...dawai0 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:53:
Net een eerste ILS gevlogen maar wel een op voorhand ingestelde route (low altitude airways met ILS selectie in de menu vooraf).
In de video haalt hij de frequentie van internet. Maar je kan ook de Waypoint Info gebruiken in de TBM, selecteer vliegveld, frequenties, selecteer goede ILS frequentie, klik op NAV1 (standby of active).
In ieder geval, na het instellen moet je op het juiste moment swichten naar LOC1 en approach inschakelen.
Het heeft mij vele pogingen gekost. Uiteindelijk eerst RNAV gebruikt, die was gemakkelijker
En weer bijna boven Nederland

en voor de kenners ....herkenners

en voor de kenners ....herkenners

[ Voor 72% gewijzigd door ravw op 05-09-2020 19:44 ]
Ik durf het niet aan met mijn 3570k plus hd7850. Upgrade staat al poos gepland voor eind dit jaar, maar het wachten is wel moeilijk met al die mooie plaatjes...Wazzup! schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:52:
[...]
Ik vind de minimale systeemeisen aardig overdreven. Zelfs mijn i3 6100 en 1050ti op medium (met aa uit) haal ik nog rond de 30 fps. In drukke gebieden hikt het af en toe maar niet onspeelbaar.
@ravw Leuk, die Moezel volgen, maarre vergeten video te maken? 😎 Op youtube staat helaas alleen een piepklein stukje van de Moezel met fs2020.
ik zal die van mij eens kijken of ik hem eens kan plaatsen .. alleen hij duurt wel heel langQuasem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:40:
[...]
Ik durf het niet aan met mijn 3570k plus hd7850. Upgrade staat al poos gepland voor eind dit jaar, maar het wachten is wel moeilijk met al die mooie plaatjes...
@ravw Leuk, die Moezel volgen, maarre vergeten video te maken? 😎 Op youtube staat helaas alleen een piepklein stukje van de Moezel met fs2020.
Ik heb hier al veel routes liggen gefilmed en al
Hoe houden jullie het spel leuk?
Ik ben al wel een beetje klaar met een beetje opstijgen landen. En van A naar B vliegen vind ik te saai
Ik ben al wel een beetje klaar met een beetje opstijgen landen. En van A naar B vliegen vind ik te saai
👍 Ik heb het al verschillende keren met de auto gereden. Ben er al wel een keer of 15 op vakantie geweest. Heel tof als je iets hebt.ravw schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:46:
[...]
ik zal die van mij eens kijken of ik hem eens kan plaatsen .. alleen hij duurt wel heel lang![]()
Ik heb hier al veel routes liggen gefilmed en al
Klopt het nu dat dit grafisch zo mooie spel geen optie kent om screenshots te maken ? Hoe doe jullie dit meestal, gewoon printscreen of een ander programma ?
jij bedoelde realife nee ik in FSQuasem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:48:
[...]
👍 Ik heb het al verschillende keren met de auto gereden. Ben er al wel een keer of 15 op vakantie geweest. Heel tof als je iets hebt.
in reallife heb ik wel een paar foto.s denk ik van die omgeving
aanvliegen op Flevo

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 05-09-2020 19:50 ]
met GFE (Nvidia kaart)strider1007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:48:
Klopt het nu dat dit grafisch zo mooie spel geen optie kent om screenshots te maken ? Hoe doe jullie dit meestal, gewoon printscreen of een ander programma ?
foto's maken en video .. maar als je de steam versie heb kan je ook met F12 of F10 doen
Standaard Windows 10 functie, Win + PrtScn. Zet hij netjes een screenshot in je Pictures map. Werkt nagenoeg overal in trouwens.strider1007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:48:
Aerobatics oefenen door 5th Avenue heen?Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Dat, en ‘gewoon’ lekker touren. En als je meer uitdaging wil, schrijf je in bij VATSIM of verzin je eigen challenges: binnen <X> uur van punt A naar B om een donorhart te bezorgen of leer écht navigeren met navigatiekaarten in plaats van een beetje van A naar B te komen. Maak zwaar weer en leer instrumentvliegen of verdiep je in de échte procedures en routes.
[ Voor 38% gewijzigd door DigitalExorcist op 05-09-2020 20:36 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Vanmiddag de pc aangezet en op de AP van Schiphol naar Kennedy gevlogen. Ging soepeltjes langs allerlei waypoints etc, ondertussen andere dingen doen, alleen kreeg ik van de ATC op het eind een VOR approach, ik kreeg RW04 terwijl ik van het noordoosten aan kom vliegen. Report runway in sight... Ehhh wat denk je zelf? Ik zag RW22 uiteraard wel, maar toen was ik afgeleid omdat ik de kaart aan het bekijken was, had ik stall en pleurde hij ergens op Long Island op de grond. Lekker bezig ATC 
Voor de rest ging het prima

Ik ben er real life geweest, maar bedoelde of jij een video hebt van de vlucht in fs2020.ravw schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:49:
[...]
jij bedoelde realife nee ik in FS
in reallife heb ik wel een paar foto.s denk ik van die omgeving
aanvliegen op Flevo
[Afbeelding]
ja heb hem ergens liggen moet zoekenQuasem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:44:
[...]
Ik ben er real life geweest, maar bedoelde of jij een video hebt van de vlucht in fs2020.
ben nu een video aan het bewerken van de aankomst in Rotetrdam met deze mooie luchten en zons ondergang
Maar... was RW22 (waar je wilde landen) met de wind in de rug? Want anders is het opzich niet zo gek dat de ATC je naar RW04 stuurde om te landen. Het is natuurlijk niet perse zo dat je op een RW moet landen omdat je van die kant af komt.Saekerhett schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:41:
Vanmiddag de pc aangezet en op de AP van Schiphol naar Kennedy gevlogen. Ging soepeltjes langs allerlei waypoints etc, ondertussen andere dingen doen, alleen kreeg ik van de ATC op het eind een VOR approach, ik kreeg RW04 terwijl ik van het noordoosten aan kom vliegen. Report runway in sight... Ehhh wat denk je zelf? Ik zag RW22 uiteraard wel, maar toen was ik afgeleid omdat ik de kaart aan het bekijken was, had ik stall en pleurde hij ergens op Long Island op de grond. Lekker bezig ATC
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Daarom kun je ook pas de STAR invullen op het moment dat je de active runway weet... 😊Saekerhett schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:41:
Geen idee meer hoe de wind stond, maar de ATC leidde me naar RW04 zodat ik daar min of meer recht voor uit kwam, terwijl ik volgens dezelfde ATC op RW22 moest landen, de andere kant dus.Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:46:
[...]
Maar... was RW22 (waar je wilde landen) met de wind in de rug? Want anders is het opzich niet zo gek dat de ATC je naar RW04 stuurde om te landen. Het is natuurlijk niet perse zo dat je op een RW moet landen omdat je van die kant af komt.
Zal er wel mee te maken hebben, maar goed, volgende keer maar even beter opletten.DigitalExorcist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:54:
[...]
Daarom kun je ook pas de STAR invullen op het moment dat je de active runway weet... 😊
Een ander vliegtuig leren... Mods downloaden van een nieuwe regio... Vlieglessen... Challenges...Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Wel benieuwd naar het verhaal achter deze data, hoe ziet dit er uit in Bing maps?PrimalFury schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]
Die vond ik vanmiddag tussen Amsterdam en Barcelona in.
Heb je een iets meer nauwkeurige locatie dan tussen "Amsterdam en Barcelona"?
Ik zag laatst zoiets bij het zuidduitse plaatsje Ohningen.PrimalFury schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]
Die vond ik vanmiddag tussen Amsterdam en Barcelona in.
Wat is dat?
Ja dat zou moeten werken, maar het werkt niet.London schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:19:
Misschien mis ik wat, maar hoe kan je de 747 zelf de hoogte van je flight plan laten aanhouden? Ik stel vaak m'n cruise altitude in en zodra ik de AP activeer vliegt 'ie zelf z.s.m. naar die hoogte. Maar in m'n FMC heb ik andere hoogtes bij de waypoints staan zodat 'ie meer gradueel kruishoogte bereikt. LNAV/VNAV heb ik geactiveerd, dat zou dan toch voldoende moeten zijn?
edit: Leuke liveryEven een vluchtje aan het doen van Narita naar Incheon.
[Afbeelding]
De Airliners klopt allemaal geen hout van.
Ik heb de moed opgegeven en wacht op de PMDG NG
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
De eerste zin is een beetje waar het mis gaat. Als spel is iets als dit natuurlijk vrij saai. Je hebt geen verhaallijn, je hebt geen campaign, je hebt niet echt iets in de vorm van missies of levels. Het enige dat je geboden wordt dat iets van een spel element behelst zijn de challenges.Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Om dit soort producten echt te kunnen waarderen moet je het simmen kunnen waarderen. Is het voor iedereen? Nee, ik denk het niet. Zo ja, dan kun je je eigen uitdaging vinden in welk aspect je zelf het leukst vind. Of dat nu bijvoorbeeld genieten van de omgeving is in VFR binnen FS2020, of vliegen met behulp van de instrumenten is. Er is veel mogelijk.
Daarnaast zijn er natuurlijk altijd mods. Zeker op de lange termijn zal hier vermoedelijk voor een wat breder publiek leuke dingen tussen gaan zitten, afgaande op hoe de mod ontwikkeling tot nu toe verloopt.
Echt vliegtuig in de lucht op de satelliet foto die er niet uit is gekniptstrider1007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:20:
[...]
Ik zag laatst zoiets bij het zuidduitse plaatsje Ohningen.
Wat is dat?
Hier mijn aankomst in EHRD met een mooie zonsondergang
versneld .. en korte stukken samen gevoegt
Erg mooie die zonsondergang en wolken ..
YouTube: Sunset arrival in EHRD
versneld .. en korte stukken samen gevoegt
Erg mooie die zonsondergang en wolken ..
YouTube: Sunset arrival in EHRD
Eventueel FSEconomy.Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Als ze daar eens nieuwe registraties voor toelaten, dan graag...
Korte avondvlucht van Madrid naar Palma de Mallorca. Kom nu bijna langs Valencia.
/f/image/JUU3DtNhL1s0Gkkz2dhJL9wn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door ytr81 op 05-09-2020 22:23 ]
Op aanraden van iemand uit de Discord: Chili
SCHT -SCLJ -SCOO
Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta). Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport). Echt een aanrader wat mij betreft!
/f/image/0CUhxSNTZ704lJJ5osPapjWT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IQ1VAGXf4KANMCHWxKQND2y3.png?f=fotoalbum_large)
Korte landing gemaakt op de berg, mooi uitzicht vanaf de gletsjer!
/f/image/xFkk1TharX5b5tnrUDOTBzYF.png?f=fotoalbum_large)
SCHT -SCLJ -SCOO
Volg vanaf SCHT (Ofwel Tic Toc Airport) de rivieren richting SCLJ (La Junta). Op de terugweg vanaf La Junta kun je over de prachtig besneeuwde top naar SCOO (Melimoyu Airport). Echt een aanrader wat mij betreft!
/f/image/0CUhxSNTZ704lJJ5osPapjWT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IQ1VAGXf4KANMCHWxKQND2y3.png?f=fotoalbum_large)
Korte landing gemaakt op de berg, mooi uitzicht vanaf de gletsjer!
/f/image/xFkk1TharX5b5tnrUDOTBzYF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N9CyP7Cx1NFwZ8vRq1x2xkaT.png?f=fotoalbum_large)
Duurde bij mij ongeveer 3 dagen. Check wel je email spamfolder want daar zat de mail bij mij in. Email subject was "FSEconomy account details" en geeft aan dat je een ww reset moet doen om je FSE account daadwerkelijk te gaan gebruiken.Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:20:
[...]
Als ze daar eens nieuwe registraties voor toelaten, dan graag...
Het gaat mij meer om dit bericht.. Je kunt je momenteel niet aanmeldenPuckStar schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:28:
[...]
Duurde bij mij ongeveer 3 dagen. Check wel je email spamfolder want daar zat de mail bij mij in. Email subject was "FSEconomy account details" en geeft aan dat je een ww reset moet doen om je FSE account daadwerkelijk te gaan gebruiken.
/f/image/kC3GUUc8CT3VnhxqiPxNpfIx.png?f=fotoalbum_large)
Oh shoot. Die had ik niet gezien. Had me daarvoor al ingeschreven.Craftop schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:29:
[...]
Het gaat mij meer om dit bericht.. Je kunt je momenteel niet aanmelden
[Afbeelding]
Yikes ja dat is dan even wachten dus.
Nee helaas niet. Enige wat je hebt is de VFR. Het was een low ILS route. Als je die punten op de VFR tegenkomt even goed opletten.psychodude schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:18:
[...]
Wel benieuwd naar het verhaal achter deze data, hoe ziet dit er uit in Bing maps?
Heb je een iets meer nauwkeurige locatie dan tussen "Amsterdam en Barcelona"?
De 747 die bij het Aviodrome (Lelystad AirPort) staat is ook niet echt denderend nagemaakt.. zoek die maar eens 😜PrimalFury schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:36:
[...]
Nee helaas niet. Enige wat je hebt is de VFR. Het was een low ILS route. Als je die punten op de VFR tegenkomt even goed opletten.
Grappig, ik vind van A naar B vliegen juist leuk. Gewoon maar wat uit de losse pols rondvliegen vind ik nou juist weer oervervelend: ben dat na 5 minuten al zat.Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Van A naar B moet je voorbereiden (hangt er ook vanaf hoe je vliegt): dat is vaak al een puzzel op zich (en puzzelen is leuk). Opstarten kan ook leuk zijn; taxiien is dan weer helemaal ruk. Opstijgen en de klim: ook leuk.
Dan hangt het er een beetje vanaf hoe je vliegt: gewoon de rode GPS lijn volgen in een Cessna vind ik oersaai, zit je een uur te navelstaren, maar navigeren met VOR, ADF, ja, dan ben je constant aan het kijken of alles goed gaat. Geen tijd voor verveling.
Dalen, approach, landing: allemaal leuk. Als je het beetje realistisch aanpakt. Als je elk vliegtuig als een arcade voertuig op de grond pleurt, gaat de lol er snel vanaf... Maar om het serieus en goed te doen: leuk!
In MSFS kan het nog niet echt maar gewoonlijk houd ik het ook interessant door zo nu en dan te wisselen van vliegtuig of de manier van vliegen. In P3D ging ik om de zoveel tijd heen en weer van de Piper Comanche naar de Dash 8 Q400: dan is het alsof je een compleet ander spel speelt. Je richt je dan op totaal andere systemen. Sowieso kost het compleet beheersen van de Q400 je al een paar weken... En het blijft dan ook kicken als een vlucht slaagt. Maar goed, zulk soort vliegtuigen heb je nog niet in MSFS. Hoe dan ook, zo nu en dan wisselen kan helpen maar elke vlucht een ander vliegtuig werkt bij mij averechts: dan kom ik er nooit in en leer ik geeneen vliegtuig echt kennen. Dan blijft het oppervlakkig en dan wordt het juist saai.
Los van dit alles geniet ik in MSFS van het uitzicht: dat is elke keer weer anders en zorgt voor afwisseling genoeg.
Kortom, vliegen van A naar B is TOP als je het wat anders aanpakt. Wel een tip: doe geen lange vluchten als dat niet je ding is want dat is killing... Ik sim al decennia lang maar mijn vluchten zijn gewoonlijk 30 tot 60 minuten. Als je langere vluchten gaat doen alleen maar 'omdat het moet', tja, dan help je je eigen lol om zeep.
Maar goed, misschien is flight simmen gewoon niet je ding. Dat kan ook, natuurlijk. Ik heb ook wel eens tijden dat ik helemaal niet vlieg. Geen probleem, dat mag. Als ik het niet leuk meer vind, stop ik er ook mee. Maar ik kom toch altijd weer terug bij vliegen... Het heeft gewoon iets... De vrijheid, de rust, het idee dat je even helemaal weg bent... Heerlijk. En met MSFS is dat allemaal versterkt. Dit soort graphics heb ik decennia van gedroomd. Voor mij is MSFS een blijvertje.
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 05-09-2020 22:48 ]
Weet iemand hoe ik de default cockpit view kan aanpassen?
Als ik bijv naar links/rechts kijk (quickview left/right) dan gaat hij daarna weer naar de default view ipv de view die ik hiervoor had.
Als ik bijv naar links/rechts kijk (quickview left/right) dan gaat hij daarna weer naar de default view ipv de view die ik hiervoor had.
Even een plekje in China gezocht (ZLXY) om richting de verboden stad te vliegen, daar is het nu nog nacht (al duurt dat niet lang meer)
/f/image/hKeSlqhvm19JBbKZo3A1dDfW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hKeSlqhvm19JBbKZo3A1dDfW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bhpjbqSE314pbiHkTGaeEvXW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door DutchCrownNL op 05-09-2020 23:09 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ik heb al aardig wat vluchtjes gedaan met de A320-200. Nu met die mod versie 0.2 wordt dat ding steeds beter!
:fill(white):strip_exif()/f/image/ow2qxWkL8rlwjBfjgUtFHXDc.png?f=user_large)
Grappig, ik heb vandaag ook Drachten - Texel gevlogen, rond 13:00 met live weather in de Grand Caravan - leent zich uitstekend voor dit werk, mooi vluchtje.strider1007 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:17:
Mijn eerste nachtvlucht.. Van Drachten naar Texel, maar daar bleek iedereen al naar huis, alles pikkedonker... Grr...
Wel sfeervol vliegen..
[Afbeelding]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Verwijderd
Gamen op een tv wordt soms afgeraden (hoewel consoles altijd op tv's aangesloten zijn), maar voor FS ga ik het morgen wel eens proberen. In afwachting van een nieuwe videokaart kan ik met mijn oude videokaart op een HD-tv misschien even goede framerates halen dan op een 1600p monitor met nieuwe videokaart. Flightsims hebben sowieso geen hoge frame- en refresh rate nodig, ook een eventuele inputlag is minder storend, grote vliegtuigen reageren sowieso trager. Op een meter afstand kan ik misschien wel de pixels tellen (46"), maar misschien compenseert de grootte om een meer 'immersive' ervaring te hebben? Ik hou jullie op de hoogte
PS: jammer dat er geen tv's bestaan met een 1440p of 1600p scherm... Weet iemand of je op een 4k tv een lagere resolutie kan instellen zonder storende effecten?
Ik heb het wel eens gedaan met een racegame:
:strip_exif()/f/image/cyCb7DtLM60j2v2S1evs7sL1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2020 23:46 ]
jammer dat zo iets niets standaard in FS zit LOL had die van mij wel eens willen zien hoe of wat en waar ik allemaal al gevlogen heb ..ytr81 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:19:
Ik heb al aardig wat vluchtjes gedaan met de A320-200. Nu met die mod versie 0.2 wordt dat ding steeds beter!
[Afbeelding]
Toch wel bijzonder dit, heb nu de maan in de rug en voor me neus komt zo de zon op

Edit;
Dag maan en welkom zon!
/f/image/b6BXHGKQpDtT8nqFTo9iCOd9.png?f=fotoalbum_large)
Edit;
Dag maan en welkom zon!
/f/image/b6BXHGKQpDtT8nqFTo9iCOd9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jH6SnePXoODitQlcM700uhpP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 79% gewijzigd door DutchCrownNL op 05-09-2020 23:54 ]
Ik weet trouwens al hoe het truukje wel werkt met de Cups met snel stilstaan na het landen ... Voor de mensen die Rudderpendalen heb is het een eitje
Even met de Xcub als voorbeelt::
mensen hadden last als ze hun rem intrapte dat hij voorover wilde gaan ...
De truuk in FS is wachten tot hij in het rode is ( onder take off snelheid .en als de staart gaat zakken) . je stick naar je toetrekken hard en vast houden en brakes vol in trappen ... remmen los laten als je stil staat en dan pas je stick naar voren
dit werkt met XP 11 payware Cub ook zo alleen dan kan je hem al eerder de staart naar beneden duwen (bij MS FS gaat hij gelijk weer de hoogte in ....... maar het werkt wel nu in FS even iets meer gedult hebben maar we kunnen full brakes
haha geef niet op
het zal in het begin even fout gaan maar het is een gevoel ,,als je het door heb kun je de brakes vol intrappen zonder koprol
Hier een goed filmpej van hoe het wel en niet moet
onboard is het nu heel goed te zien .
YouTube: Wheel Landings in a Tailwheel Cub
Even met de Xcub als voorbeelt::
mensen hadden last als ze hun rem intrapte dat hij voorover wilde gaan ...
De truuk in FS is wachten tot hij in het rode is ( onder take off snelheid .en als de staart gaat zakken) . je stick naar je toetrekken hard en vast houden en brakes vol in trappen ... remmen los laten als je stil staat en dan pas je stick naar voren
dit werkt met XP 11 payware Cub ook zo alleen dan kan je hem al eerder de staart naar beneden duwen (bij MS FS gaat hij gelijk weer de hoogte in ....... maar het werkt wel nu in FS even iets meer gedult hebben maar we kunnen full brakes
haha geef niet op
het zal in het begin even fout gaan maar het is een gevoel ,,als je het door heb kun je de brakes vol intrappen zonder koprol
Hier een goed filmpej van hoe het wel en niet moet
onboard is het nu heel goed te zien .
YouTube: Wheel Landings in a Tailwheel Cub
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 06-09-2020 01:54 ]
Wauw, hele toffe screens!DutchCrownNL schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:33:
Toch wel bijzonder dit, heb nu de maan in de rug en voor me neus komt zo de zon op![]()
Edit;
Dag maan en welkom zon!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm gister downloaden van alle files vanmorgen een eerste poging gedaan maar ik krijg de game niet goed werkend.
Systeem: Win10 i5 4690K (4c/4t 4,6 Ghz) 16GB Ram en GTX 1080.
Zelfs op de laagste video preset en 1080p resolutie hapert het bij mij als een malle..
Bij de eerste flight training heb ik 1 sec normaal beeld, dan blijft het weer 2 sec hangen en dan weer normaal beeld voor 1 sec etc. Edit: (Zelfs op 1024x786 heb ik heel even 60 fps en dan dropped hij weer naar 2-6 fps voor een tijdje en dan weer 60 fps etc).
Ik heb de game niet geïnstalleerd op mijn Windows SSD maar op een secundaire SSD.
Ook heb ik een 50mbit internet verbinding.
Speel het spel via Xbox gamepass.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? het terug schroeven van resolutie en settings lijkt totaal geen zin te hebben.
Zelfs op de laagste video preset en 1080p resolutie hapert het bij mij als een malle..
Bij de eerste flight training heb ik 1 sec normaal beeld, dan blijft het weer 2 sec hangen en dan weer normaal beeld voor 1 sec etc. Edit: (Zelfs op 1024x786 heb ik heel even 60 fps en dan dropped hij weer naar 2-6 fps voor een tijdje en dan weer 60 fps etc).
Ik heb de game niet geïnstalleerd op mijn Windows SSD maar op een secundaire SSD.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? het terug schroeven van resolutie en settings lijkt totaal geen zin te hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Cowamundo op 06-09-2020 07:50 ]
Ik heb dezelfde hardware als jij behalve ik heb een gtx1060.Cowamundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:30:
Hmm gister downloaden van alle files vanmorgen een eerste poging gedaan maar ik krijg de game niet goed werkend.![]()
Bij de eerste flight training heb ik 1 sec normaal beeld, dan blijft het weer 2 sec hangen en dan weer normaal beeld voor 1 sec etc.
Na installatie van Windows 10 2004 update was dit probleem bij mij verholpen.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Hmm... die update heb ik ook al een week of 2 draaien maar ik krijg het helaas niet goed.Distortion schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:49:
[...]
Ik heb dezelfde hardware als jij behalve ik heb een gtx1060.
Na installatie van Windows 10 2004 update was dit probleem bij mij verholpen.
Het lijkt niet aan de resolutie te liggen, zowel met hoge als lage preset/resolutie krijg ik het zelfde gedrag. (60 fps voor 5-10 sec en dan blijft het een minuut tussen de 2-8 fps hangen en dan weer heel even 60).
Heb live weather en verkeer al uit gezet, lowest quality maps etc maar er zit gewoon geen verandering in helaas.
Wat is je cpu gebruik als dat gebeurd? Krijg het idee dat je processor het een beetje moeilijk heeftCowamundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:55:
[...]
Hmm... die update heb ik ook al een week of 2 draaien maar ik krijg het helaas niet goed.
Het lijkt niet aan de resolutie te liggen, zowel met hoge als lage preset/resolutie krijg ik het zelfde gedrag. (60 fps voor 5-10 sec en dan blijft het een minuut tussen de 2-8 fps hangen en dan weer heel even 60).
Heb live weather en verkeer al uit gezet, lowest quality maps etc maar er zit gewoon geen verandering in helaas.
Heb je iets anders op de achtergrond draaien? Ik kwam er achter dat bij mij wmi provider host teveel cpu usage te hoog was. Dat heb ik opgelost door Garmin express software eraf te gooien.Cowamundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:55:
[...]
Hmm... die update heb ik ook al een week of 2 draaien maar ik krijg het helaas niet goed.
Heeft Microsoft nou eigenlijk al die gratis liveries pack online gezet, die ze een hele tijd terug al aankondigden? Ik zie hem nog niet, maar mss kijk ik er overheen.
Die zit uiteraard wel flink te pieken maar dat gebeurt eigenlijk wel bij elke game die ik speel.DutchCrownNL schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:00:
[...]
Wat is je cpu gebruik als dat gebeurd? Krijg het idee dat je processor het een beetje moeilijk heeft
Eerste keer dat ik een spel heb waarbij het zo slecht draait aangezien het wel voldoet aan de minimale specs die MS aan FS2020 stelt (en dat er mensen met vergelijkbare en slechtere specs zijn waarbij het wel werkt).
Als AMD nou even opschiet met die nieuwe desktop processoren dan kan ik eindelijk mijn systeem eens gaan updaten!
Voor mensen met een TCA Side Stick Airbus die graag Reverse Thrust willen instellen. Voor mij heeft het gewerkt:
I have button 11 set for toggle throttle reverse thrust. This is found under Throttle in the controls set up.
I have set button 16 set for toggle propeller reverse thrust. This under Propeller in the controls set up. Remember when searching for assignments to make sure the filter is set to all and not assigned.
Werkwijze: thrust lever eerst naar idle, vervolgens button 11 of button 16 indrukken (afhankelijk van vliegtuig) en daarna thrust lever weer naar full. Je zult zien dat de reverse thrust in werking treedt.
I have button 11 set for toggle throttle reverse thrust. This is found under Throttle in the controls set up.
I have set button 16 set for toggle propeller reverse thrust. This under Propeller in the controls set up. Remember when searching for assignments to make sure the filter is set to all and not assigned.
Werkwijze: thrust lever eerst naar idle, vervolgens button 11 of button 16 indrukken (afhankelijk van vliegtuig) en daarna thrust lever weer naar full. Je zult zien dat de reverse thrust in werking treedt.
[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 06-09-2020 08:13 ]
@Cowamundo Heb je gpu versnelling aan staan na de 2004 update?https://www.windowslatest.com/2020/07/07/enable-windows-10-hardware-accelerated-gpu-scheduling/
[ Voor 4% gewijzigd door Distortion op 06-09-2020 08:17 ]
Tsja, zoals @tup61 ook al meldde, misschien is dit "spel" wel helemaal niets voor je.Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Ik verwacht dat er meer zullen zijn die, na de initiele hype van de mooie graphics, het snel saai zullen gaan vinden en de sim weer terzijde schuiven.
(Hopelijk komen er op die manier ook nog wat mooie hardware yoke,rudders etc, op marktplaats
Persoonlijk geloof ik namelijk dat alleen de graphics niet voldoende zijn om een simulator leuk te houden.
Ook hier sluit ik me aan bij tup61. Je moet in staat zijn je lol te halen uit vluchtvoorbereiding en het volgen daarvan.
Dat kan nog steeds net zo goed met X-plane of P3D V4 of V5 (of zelfs eerdere versies).
Ik denk dat Microsoft de nieuwelingen nog even een tijdje kan binden door snel nieuwe challenges online te zetten.
Maar als ze dat niet doen dan ga jij, en met jou velen is mijn inschatting, deze sim snel vervelend vinden en misschien nog eens een keer per twee maande opstarten om een snelle vlucht van A naar B te doen maar dat is het dan.
Goedemorgen,
Heeft iemand enig idee op welke termijn MFS2020 voor XBox verschijnt? En is er toevallig al zicht op welke XBox je het beste kan hebben?
Heeft iemand enig idee op welke termijn MFS2020 voor XBox verschijnt? En is er toevallig al zicht op welke XBox je het beste kan hebben?
Ik speel hier ook gewoon op een tv hoor. Wel leuk verhaal trouwens... Afgelopen kerst een andere tv gekocht voor in de woonkamer, een 65" 4K tv. Bleek de inmiddels wat antieke PC die op de tv is aangesloten geen 4K af te kunnen spelen. Vervolgens die een kleine upgrade gegeven met een nieuwe GPU, een RX570. Werkte voor films en series op zich net. Maar toch, andere processor en wat meer geheugen zouden dan misschien toch....Verwijderd schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:29:
Gamen op een tv wordt soms afgeraden (hoewel consoles altijd op tv's aangesloten zijn), maar voor FS ga ik het morgen wel eens proberen. In afwachting van een nieuwe videokaart kan ik met mijn oude videokaart op een HD-tv misschien even goede framerates halen dan op een 1600p monitor met nieuwe videokaart. Flightsims hebben sowieso geen hoge frame- en refresh rate nodig, ook een eventuele inputlag is minder storend, grote vliegtuigen reageren sowieso trager. Op een meter afstand kan ik misschien wel de pixels tellen (46"), maar misschien compenseert de grootte om een meer 'immersive' ervaring te hebben? Ik hou jullie op de hoogtePS: jammer dat er geen tv's bestaan met een 1440p of 1600p scherm... Weet iemand of je op een 4k tv een lagere resolutie kan instellen zonder storende effecten?
[Afbeelding]
Paar maanden later andere case, mobo, processor, RAM en een extra, verse SSD erbij. Kreeg daar vervolgens Game Pass codes bij, Forza Horizon geïnstalleerd gratis en voor niets. En toen bleek de goedkopere GPU net de bottleneck te zijn
Nu FS2020 is uitgekomen ben ik hier wel heel erg blij mee. Ik zet een stoel voor de tv, anderhalve meter er vanaf. FS2020 op een 65" 4K tv, goede surround set erbij, veel mooier ga je het niet krijgen
Heb ik idd al een geruime tijd zo staan en werkt prima! Ik zelf gebruik trouwens 'hold' for reverse thrust, als ik hem los laat stopt hij ook weer automatisch, en in principe kun je beide op dezelfde knop zetten natuurlijk, aangezien het of thrust of propeller isturkeyhakan schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:11:
Voor mensen met een TCA Side Stick Airbus die graag Reverse Thrust willen instellen. Voor mij heeft het gewerkt:
Ben hier bezig met een kleine wereldreis langs alle bezochte vakantie bestemmingen. Eerst vanaf NL richting de noordpool gevlogen (nooit geweest overigens), vervolgens richting de vakantie van deze zomer bij Bordeaux. Vervolgens de echte reis begonnen, vanaf Schiphol de snelweg gevolgd naar Toscane. Toen door naar zuid Italië, oversteken richting Kos. Nu ben ik inmiddels vanaf Kos langs de Turkse kust richting Egypte aan het vliegen. Vanaf daar denk ik maar Afrika door, via Antarctica dan denk ik om uiteindelijk in Midden Amerika aan te komen.Isane schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
Ik had ook niet verwacht dat ik me zonder missies zo urenlang kan vermaken, maar vlieg nog steeds met veel plezier door. Vlieg enkel met kleine vliegtuigjes, behalve als ik een stuk water over moet of zo. Dan wissel ik ook wel met een wat grotere snellere. Airliners nog niet echt mee gevlogen op wat challenges na.
Bedankt! Ik ga die combinatie ook nog even proberen.Craftop schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:03:
[...]
Heb ik idd al een geruime tijd zo staan en werkt prima! Ik zelf gebruik trouwens 'hold' for reverse thrust, als ik hem los laat stopt hij ook weer automatisch, en in principe kun je beide op dezelfde knop zetten natuurlijk, aangezien het of thrust of propeller is
Practisch vraagje: ik draai FS2020 op een Ryzen 5 3600 met 16Gb en een GTX2060 super op 1440p.
Levert een upgrade naar 32Gb en/of een Ryzen 3700 veel op?
Verder vind ik de laadtijden best lang. Ik vermoed dat dit wordt ingeladen vanuit het internet? Mijn Ziggo verbinding haalt netjes de 250Mbit, dus naar mijn idee zou dit ok moeten zijn.
Verder vind ik de laadtijden best lang. Ik vermoed dat dit wordt ingeladen vanuit het internet? Mijn Ziggo verbinding haalt netjes de 250Mbit, dus naar mijn idee zou dit ok moeten zijn.
In principe zou je Ryzen 5 3600 de perfecte cpu moeten zijn voor MSFS, al meermaals gelezen dat meer cores de sim niet beter laten draaien, omdat ze cores dan niet meer ideaal benut worden (er zal altijd iets van winst te zien zijn natuurlijk, maar dat is minimaal). Draait prima bij mij met eveneens een 3600 op 1440p, en nog maar een gtx 1070 dus een 2060 zou het ook gewoon prima moeten kunnen.Simmetje121 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:21:
Practisch vraagje: ik draai FS2020 op een Ryzen 5 3600 met 16Gb en een GTX2060 super op 1440p.
De upgrade naar 32GB ram is wel het overwegen waard! Ik heb die stap gemaakt, en je ziet direct dat MSFS ook meer geheugen gaat pakken (16 tot 20 GB geheugen gebruik zijn geen uitzonderingen boven steden).
Wat betreft laadtijden; dat is bij iedereen een probleem. Dat ligt niet specifiek aan het internet, maar gewoon aan de manier waarop de code geschreven is lijkt me. Ze zeggen eind September met een update te komen die dit zou moeten verbeteren. Zie onderstaand, of voor meer info hun website
:strip_exif()/f/image/JQGppEaUnTLlUpEi4no5ThCz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Craftop op 06-09-2020 09:38 ]
Dank je wel 😊. Dit is info waar ik wat mee kan @Craftop .
Dit stond nog niet aan (bedankt voor de tip). Ik kan het effect alleen later vandaag testen aangezien mijn zoon ondertussen wakker is dus even wachten tot hij straks weer in bed ligt. Wel had ik doordat ik met mijn zoon bezig was een minuut of 5 miks gedaan en ineens was de fps stabiel... misschien toch iets dat ingeladen moest worden ofzo. Naja, straks weer verder testen!Distortion schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:12:
@Cowamundo Heb je gpu versnelling aan staan na de 2004 update?https://www.windowslatest.com/2020/07/07/enable-windows-10-hardware-accelerated-gpu-scheduling/
Hier ben ik ook nog steeds benieuwd naar.. Iemand die meer weet?Timbox88 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:05:
Heeft Microsoft nou eigenlijk al die gratis liveries pack online gezet, die ze een hele tijd terug al aankondigden? Ik zie hem nog niet, maar mss kijk ik er overheen.
Ziet er heel tof uit. Maar wow, wat een werk moet je zelf doen om even je eigen gebouw in MSFS te krijgen. Desalniettemin heeft het wel potentie en verwacht ik heel veel nieuwe scenery binnen afzienbare tijd gebaseerd op dit!BamSlam_ schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:05:
Exporting 3D data from Google Maps into Microsoft Flight Simulator 2020![]()
[YouTube: HowTo Guide - Exporting from Google Maps into Microsoft Flight Simulator 2020]
Kom maar door met die september update dan. De performance issues zorgen toch wel voor gemengde gevoelens hoor af en toe. Verwacht wel flink wat verbeteringen met de nieuwe Nvidia kaarten, maar zo'n patch zal ongetwijfeld ook wel wat verhelpen.Craftop schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:31:
[...]
In principe zou je Ryzen 5 3600 de perfecte cpu moeten zijn voor MSFS, al meermaals gelezen dat meer cores de sim niet beter laten draaien, omdat ze cores dan niet meer ideaal benut worden (er zal altijd iets van winst te zien zijn natuurlijk, maar dat is minimaal). Draait prima bij mij met eveneens een 3600 op 1440p, en nog maar een gtx 1070 dus een 2060 zou het ook gewoon prima moeten kunnen.
De upgrade naar 32GB ram is wel het overwegen waard! Ik heb die stap gemaakt, en je ziet direct dat MSFS ook meer geheugen gaat pakken (16 tot 20 GB geheugen gebruik zijn geen uitzonderingen boven steden).
Wat betreft laadtijden; dat is bij iedereen een probleem. Dat ligt niet specifiek aan het internet, maar gewoon aan de manier waarop de code geschreven is lijkt me. Ze zeggen eind September met een update te komen die dit zou moeten verbeteren. Zie onderstaand, of voor meer info hun website
[Afbeelding]
Met name de frame drops rond de landing zijn irritant omdat je dan nog wel eens van je koers af raakt.
Tesla M3LR '21
In de wat drukkere gebieden moet ik ook zeker even 30 seconden ofzo wachten voordat alles is ingeladen.Cowamundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:05:
[...]
Dit stond nog niet aan (bedankt voor de tip). Ik kan het effect alleen later vandaag testen aangezien mijn zoon ondertussen wakker is dus even wachten tot hij straks weer in bed ligt. Wel had ik doordat ik met mijn zoon bezig was een minuut of 5 miks gedaan en ineens was de fps stabiel... misschien toch iets dat ingeladen moest worden ofzo. Naja, straks weer verder testen!
Een functie om alles vooraf in te laden zou ook handig zijn. Of bestaat dat al?Distortion schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:33:
[...]
In de wat drukkere gebieden moet ik ook zeker even 30 seconden ofzo wachten voordat alles is ingeladen.
...
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc