De store..?ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:16:
omdat ik nog steeds wacht dat de store eens geupdate word ..
Je moet in de store fs2020 updaten. De store zelf hoeft geen updateravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:16:
omdat ik nog steeds wacht dat de store eens geupdate word ..
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
ik bedoel marktplacekripple schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:25:
[...]
Je moet in de store fs2020 updaten. De store zelf hoeft geen update
maar mijnl;aatste airport die daar toegevoegt is is Zell am See.
nou dat is ook meer dan een week geleden er is nog zo veel dingen uit gekomen via Orbx maar volgens ORBX zou dat bij MS liggen dus dan verwacht ik wel een keer een update daarvan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
dat zoudne ze toch een van de eerste moeten makenEr!k schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:44:
Ja klopt er is nog steeds een issue met de in-game marketplace...
dadelijk gaan addons makers weg omdat MS hun zaakje niet op oorde heeft .. LOL
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hoe werkt refueling eigenlijk? Ben net geland in Alicante, taxi naar parking. Daar gestopt binnen vakje, motor uit en dan ground services gevraagd voor fuel truck. Krijg bevestiging "fuel truck is on the road" ... maar dan gebeurt er niks... Tip?
als er een vaste pomp staat ...er heen rijden ... als je er bijna bent stoppen en motor uit dan krijg je vanzelf wel een refueling vraag .. ( dit wel met een GA )lapino schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:49:
Hoe werkt refueling eigenlijk? Ben net geland in Alicante, taxi naar parking. Daar gestopt binnen vakje, motor uit en dan ground services gevraagd voor fuel truck. Krijg bevestiging "fuel truck is on the road" ... maar dan gebeurt er niks... Tip?
vandaag mijn nieuwe pc gekregen die ik besteld heb omdat ik spuugzat was van de lage framerate op mijn oude computer. De limiet daar werd veroorzaakt door mijn i5-6500 met 16 gig die continu op 100 procent cpu zat en mijn rtx 2070 super oc niet van voldoende opdrachten kon voorzien.
Boven parijs op een settings tussen low en medium haal ik net de 10 fps en boven de wat beboste gebieden zoals in zwitserland kon ik net aan de 20 komen. En ik heb echt alles geprobeerd kwa settings.
Dus nu een nieuwe besteld met een i7-9700k met 32gig waarin ik miin rtx 2070 gezet heb een nieuwe test gedaan vandaag. Dat maakt nogal een verschil. Ik heb de Ultra preset gekozen en boven parijs is het nu rond de 35 tot 40 fps. In gewone gebieden op hoogte schommelt het tussen de 65 en 90 fps (met vsync uit en de rtx op 100procent). Zo'n CPU en Memory (en hoogstwaarschijnlijk ook de update van Microsoft Flight simulator zelf) maakt dus wel heeeel erg veel uit als ik mijn ervaring zo eens bekijk.
Wat ziet die game er trouwens bizar veel beter uit op ultra dan op de low-medium setting. Ik had wel het nodige verschil verwacht maar in mijn geval is de stap voorwaarts toch wel alsof je een andere game aan het spelen bent.
Boven parijs op een settings tussen low en medium haal ik net de 10 fps en boven de wat beboste gebieden zoals in zwitserland kon ik net aan de 20 komen. En ik heb echt alles geprobeerd kwa settings.
Dus nu een nieuwe besteld met een i7-9700k met 32gig waarin ik miin rtx 2070 gezet heb een nieuwe test gedaan vandaag. Dat maakt nogal een verschil. Ik heb de Ultra preset gekozen en boven parijs is het nu rond de 35 tot 40 fps. In gewone gebieden op hoogte schommelt het tussen de 65 en 90 fps (met vsync uit en de rtx op 100procent). Zo'n CPU en Memory (en hoogstwaarschijnlijk ook de update van Microsoft Flight simulator zelf) maakt dus wel heeeel erg veel uit als ik mijn ervaring zo eens bekijk.
Wat ziet die game er trouwens bizar veel beter uit op ultra dan op de low-medium setting. Ik had wel het nodige verschil verwacht maar in mijn geval is de stap voorwaarts toch wel alsof je een andere game aan het spelen bent.
De update van 1.7.13.0 naar 1.7.14.0 heeft bij mij voor performance problemen gezorgd. Behoorlijk meer "Limited by MainThread". Door Ryzen SMT uit te zetten wel weer redelijk opgekrikt van ~21 fps naar 30 fps. Voor anderen die qua performance niet helemaal happy zijn en ook "Limited by MainThread" een aanrader!
GPU wordt voor ~55-60% belast. Maar ik wacht nog even met een CPU upgrade, want verwacht dat er toch nog behoorlijk wat code optimalisaties mogelijk zijn gegeven dat allerlei verschillende gebruikers zulke diverse performance problemen ervaren.
Ryzen 2600, GTX1660 Ti en 32GB.
GPU wordt voor ~55-60% belast. Maar ik wacht nog even met een CPU upgrade, want verwacht dat er toch nog behoorlijk wat code optimalisaties mogelijk zijn gegeven dat allerlei verschillende gebruikers zulke diverse performance problemen ervaren.
Ryzen 2600, GTX1660 Ti en 32GB.
Mooie vlucht word dat ik heb die kant al opgevlogen is erg mooi
niet te snel dalen .. er zitten nog bergen vlak voor Alicante
ik had bijna een verfloze onderkant door de laag hangende wolken
niet te snel dalen .. er zitten nog bergen vlak voor Alicante
ik had bijna een verfloze onderkant door de laag hangende wolken
[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 21:02 ]
Ben ik onderweg van de pyramides naar Luxor zie ik in MSFS ineens deze grote cirkels...
/f/image/WTQ4Rl3RHjIa9lOgvub2xAZ5.png?f=fotoalbum_large)
Met heel veel gezoek ze ook op Google Maps gevonden, helaas stond er verder geen info bij maar de satellietfoto laat ze ook zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8lUCb3d9dhi7bj6EA7XDTCzc.png?f=user_large)
Nog steeds geen idee maar wel erg grappig dat t zo werkt.
Jammer genoeg nog geen programmaatje gevonden dat je plane op Google Maps laat zien (omdat daar normaal gesproken ook iedere koffietent op gelinkt is....), kennelijk iets met geld te maken, ik gebruik Little NavMap maar daar zit het ook niet (meer) in.....
Als laatste dan maar een bekend plaatje van de Valley of the Kings..(and Queen ) :-)
Niet zo veel te zien, zowel tempels (bv de enorme tempel van koningin Hatshepsut ) als de hordes toeristen ontbreken in MSFS maar goed, toch leuk om even rond te vliegen. (em in de lucht bijgetankt....ineens 'pruttelde' er wat.....) :-)
/f/image/WTQ4Rl3RHjIa9lOgvub2xAZ5.png?f=fotoalbum_large)
Met heel veel gezoek ze ook op Google Maps gevonden, helaas stond er verder geen info bij maar de satellietfoto laat ze ook zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8lUCb3d9dhi7bj6EA7XDTCzc.png?f=user_large)
Jammer genoeg nog geen programmaatje gevonden dat je plane op Google Maps laat zien (omdat daar normaal gesproken ook iedere koffietent op gelinkt is....), kennelijk iets met geld te maken, ik gebruik Little NavMap maar daar zit het ook niet (meer) in.....
Als laatste dan maar een bekend plaatje van de Valley of the Kings..(and Queen ) :-)
Niet zo veel te zien, zowel tempels (bv de enorme tempel van koningin Hatshepsut ) als de hordes toeristen ontbreken in MSFS maar goed, toch leuk om even rond te vliegen. (em in de lucht bijgetankt....ineens 'pruttelde' er wat.....) :-)
/f/image/h9wltg3jFE98JFHomdbtZDZ9.png?f=fotoalbum_large)
Je verwacht te veel, alsof de store voor MS de eerste prioriteit heeft. Kwaliteits dingen updaten heeft voorrang lijkt me, anders gaan niet de addon makers weg, maar de gebruikers van de sim.. Die marketplace kan wel wachten. Plus; je klaagt over dingen van ORBX die er niet in staan, terwijl je ze ook gewoon via de ORBX app kunt downloaden... Het is maar wat je prio is.ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:45:
[...]
dat zoudne ze toch een van de eerste moeten maken
dadelijk gaan addons makers weg omdat MS hun zaakje niet op oorde heeft .. LOL
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
ja ik weet dat je ze ook via Orbx kunt down loaden maar ik wil dar een beetje vanaf om na de instalatie nog eens en keer 3 a 4 uur bezig te zijn om alles weer helemaal ingevult te hebben ..Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:04:
[...]
Je verwacht te veel, alsof de store voor MS de eerste prioriteit heeft. Kwaliteits dingen updaten heeft voorrang lijkt me, anders gaan niet de addon makers weg, maar de gebruikers van de sim.. Die marketplace kan wel wachten. Plus; je klaagt over dingen van ORBX die er niet in staan, terwijl je ze ook gewoon via de ORBX app kunt downloaden... Het is maar wat je prio is.
je bent dan meer bezig met alles weer te instaleren ik heb dat met FSX en met XP11 ook te vaak moeten doen ... .. dat is gewoon een hoop werk er je alles weer draaiend heb , codes van alles opzoeken en instaleren per addon .. daar heb ik het liever nu alles maar in 1 instalatie
Download aanzetten en als hij klaar is dan is hij ook klaar ..
omdan nog maar niet te spreken over de updates en vanalles dan nog en keer te moeten na lopen ..
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 21:09 ]
stuur ze door naar de makers :-)Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:10:
The "Ball's Pyramid". Expectation vs Reality in MSFS:![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ze hebben gevraagt om foto's op te sturen van locaties om ze beter te maken .. deze zal mooi zijn
Ik ben daar ook al eens over heen gevlogen maar was niet veel .. nu weet ik ook dat het eigenlijk anders moet wezen ..
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 21:18 ]
Goed om te lezen. Ik heb nu nog een i5 6600k met een rtx 2070 super en wil ook upgraden naar de i7 9700k. Dat gaat dus wel goedkomenrobinez schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:55:
vandaag mijn nieuwe pc gekregen die ik besteld heb omdat ik spuugzat was van de lage framerate op mijn oude computer. De limiet daar werd veroorzaakt door mijn i5-6500 met 16 gig die continu op 100 procent cpu zat en mijn rtx 2080 super oc niet van voldoende opdrachten kon voorzien.
Vreemd ik speel nog met een i5-4670K @4,6GHz en 16GB RAM en buiten in de luchthavens haal ik acceptabele framerates op medium-high settings.robinez schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:55:
vandaag mijn nieuwe pc gekregen die ik besteld heb omdat ik spuugzat was van de lage framerate op mijn oude computer. De limiet daar werd veroorzaakt door mijn i5-6500 met 16 gig die continu op 100 procent cpu zat en mijn rtx 2080 super oc niet van voldoende opdrachten kon voorzien.
in mijn geval was het gewoon een kosten beslissing, en de i7- 9700k was ruim voldoende op dit moment voor wat ik er mee wilde doen. in mfs2020 draait de i79700k bij mij tussen de 45 en 65 procent cpu voor alles wat er draait. Dus ik investeerde die meerprijs in 10th gen componenten liever in de 32 gigabyte en 6,5 tb aan schijfruimtejaapbrandhof schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:21:
@robinez en @kripple Waarom kiezen jullie eigenlijk niet voor de 10th Gen 10700 CPU? Deze is sneller en heeft een lagere TDP.
Dat is een beetje het probleem, je begint met een basis bedrag in je hoofd en je blijft maar doorklikken en voor je het weet heb je een vermogen bij elkaar geklikt, dus ik hou ongeveer een levensduur van 4 jaar aan, waarbij ik wel de 2070 op termijn zal opgraden naar zo'n 3000+ serie, dus de voeding heb ik daar al op aangepast (850 watt).
Voor mij omdat de 9700k in mijn moederbord past en de 10700 een andere socket heeft. En wat robinez ook zegt, het is ook voor mij voor de komende jaren ruim voldoende. Kijken we dan wel weer verderjaapbrandhof schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:21:
@robinez en @kripple Waarom kiezen jullie eigenlijk niet voor de 10th Gen 10700 CPU? Deze is sneller en heeft een lagere TDP.
[ Voor 14% gewijzigd door kripple op 03-09-2020 21:44 ]
Waarom hebben ze bij een spel waarbij je enorme pakketten moet downloaden uitgerekend de Content Manager door de stagair laten maken?
Microsoft Flight Simulator's first patch is live, but you may want to reinstall
Waarom is het nou zoooo moeilijk om ergens in een setting bij te houden in welke map de game data wordt opgeslagen? Stelletje ontzettende faalhazen
Irrigatiesystemen voor de landbouw, werkt met een enorme ronddraaiende arm die de gewassen bewatert. Zie je ook veel in de drogere gebieden in de VS.
Gaan we weer hoorThe update should install automatically after closing and relaunching the game, but the developers "strongly advise" players who experienced problems installing the game to wipe it completely and do a clean reinstall.
Instructions for a clean install are here for Steam and here for the Microsoft Store and Game Pass. You'll want to double-check to ensure that all your files are deleted before proceeding if you have the game through the Microsoft Store, however, as the process will not delete all the necessary files if you installed the game anywhere other than the default location: Search for anything under "Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe" or "MicrosoftFlightSimulator," and ensure that all files in those locations are deleted.

Waarom is het nou zoooo moeilijk om ergens in een setting bij te houden in welke map de game data wordt opgeslagen? Stelletje ontzettende faalhazen

Center pivot irrigationJoppnl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:02:
Ben ik onderweg van de pyramides naar Luxor zie ik in MSFS ineens deze grote cirkels...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Irrigatiesystemen voor landbouw, werkt met een hele grote rondgaande arm
[Afbeelding]
Irrigatiesystemen voor de landbouw, werkt met een enorme ronddraaiende arm die de gewassen bewatert. Zie je ook veel in de drogere gebieden in de VS.
Ik zie het probleem niet helemaal, updaten werkt gewoon soepel. Dus ja een advies voor herinstallatie bij problemen is gewoon een logische standaard oplossing binnen de ICT. Heeft weinig met stagiair of faalhazen te maken.MadMarky schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:53:
Waarom hebben ze bij een spel waarbij je enorme pakketten moet downloaden uitgerekend de Content Manager door de stagair laten maken?
[...]
Gaan we weer hoor![]()
Waarom is het nou zoooo moeilijk om ergens in een setting bij te houden in welke map de game data wordt opgeslagen? Stelletje ontzettende faalhazen![]()
[...]
Net voor touchdown trekt mijn A320 altijd automatisch op.. Is niet omdat mijn snelheid te laag is oid want heb em throttle gewoon op A/T en in CL mode. Tis alsof ik de "landingsmodus" niet aan heb en het vliegtuig een crash wil voorkomen... Iemand?
Wat bedoel je met geen idee? Het zijn landbouwcirkels, die zal je in de Emiraten en Saudi Arabie ook veelvuldig zien..Joppnl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Als je Retard hoort is dat het teken om de throttle dicht te trekken en te flaren, anders gaat het toestel in go-around mode (ofzoiets heb ik gehoord). In ieder geval, throttle dicht rond 20-30ft en je probleem is weg.tanh92 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:05:
Net voor touchdown trekt mijn A320 altijd automatisch op.. Is niet omdat mijn snelheid te laag is oid want heb em throttle gewoon op A/T en in CL mode. Tis alsof ik de "landingsmodus" niet aan heb en het vliegtuig een crash wil voorkomen... Iemand?
14?cracking cloud schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:19:
Tel het aantal vliegtuigen...
Van het multiplayer event van vanavond.
Ze kunnen niet garanderen dat overbodige packages netjes verwijderd worden, wanneer de game niet in de standaard folder staat in je user profile op de C schijf. Dat is absoluut niet standaard binnen de ICT, dat is faalhazerij. Noem me anders één ander programma dat daar om die specifieke reden last van heeft?Dutchy88 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:05:
[...]
Ik zie het probleem niet helemaal, updaten werkt gewoon soepel. Dus ja een advies voor herinstallatie bij problemen is gewoon een logische standaard oplossing binnen de ICT. Heeft weinig met stagiair of faalhazen te maken.
Haha je hebt echt geteld. Er waren denk ik wel meer dan 50 deelnemers (maar niet iedereen past in 1 screenshot), was echt druk. Maar ook superleuk.
[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 03-09-2020 22:35 ]
Longest flight, 10.39 uur.DeadKnight schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:27:
Zag deze vanmiddag nog voorbij komen op reddit!
[Afbeelding]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Grappig, die top 3 vliegtuigen had ik zeker niet verwacht, misschien de TBM op 1 dan wel, maar had de C172 zeker in de top 3 verwacht, en de citation zeker nietDeadKnight schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:27:
Zag deze vanmiddag nog voorbij komen op reddit!
[Afbeelding]
In ieder geval heb ik wat extra geheugen besteld (32gb), hopend dat dat het hakkelen wat verminderd zodat ik het nog even uit kan zingen tot AMD de Vermeer Ryzens uitbrengt.
[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 03-09-2020 22:47 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
vind het zelf ook erg vreemd ... had het toch ook heel anders verwachtMagic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:45:
[...]
Grappig, die top 3 vliegtuigen had ik zeker niet verwacht, misschien de TBM op 1 dan wel, maar had de C172 zeker in de top 3 verwacht, en de citation zeker niet
In ieder geval heb ik wat extra geheugen besteld (32gb), hopend dat dat het hakkelen wat verminderd zodat ik het nog even uit kan zingen tot AMD de Vermeer Ryzens uitbrengt.
10 uur langste flight .. lol dan zou dat of met de 747 geweest zijn of met de787 maar beide krijg je niet eens normaal de lucht in laatstaan hem inde lucht te houden
andere vliegtuigen kunnen geen 10 uur vliegen ... en daarbij ik betwijvel ook wel of de fuel in FS2020 het lang volhoud met de B747 en de B787 als ik ziet hoe snel sommige planes door hun fuel heen gaan ...
bij sommige is dat gewoon 2 gal per sec . lol dat ga je met een B747 en de 787 echt niet volhouden zonder vals te spelen ...
mijn persoonlijke top 3 vliegtuig zijn
1 C172
2 C152
3 930
Al komt daar de Xcub straks wel over heen :-)
airport waar ik het meest ben geweest
EHRD
langste vlucht is denk ik die 930 geweest 5 uur
boven Canada mijn tour van oost naar west ( winniepeg - Vancouver )
maar kan ook de C172 geweest zijn iets meer dan 4 uur
van Nice naar Alicante
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 23:19 ]
klopt helemaal, die vlucht heb ik hier ook een keer gepost (welliswaar met Queens als eindpunt), maar wat bizar mooie tocht.Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
Rondje vliegen, beginnen bij NZQN, just wow..!
[Afbeelding] '[Afbeelding]
Dat was de volgende:
Milford Sound Airport (NZMF) via een VFR vlucht door de kloof richting Mount Christina vervolgens over de bergen naar Mount Bonpland en dan bij de plaats Glenorchy ga je Lake Wakatipu op en volg je deze visueel naar Queenstown Airport (NZQN)
Dus de ICAO codes van de vliegvelden zijn: NZMF en NZQN
In google maps kun je de landmarks van de vlucht zoals hierboven beschreven eenvoudig terugvinden op de kaart.
https://www.google.nl/map...-44.6414024!4d167.8973801
Ja exact! (Alleen het toestel gaat niet in G/A mode dat kan alleen door de thrust levers in de TOGA detent te zetten) Door de thrust levers in de flare dicht te trekken schakel je automatisch A/THR uit en kun je landen. Als je de thrust levers in de CLB detent laat dan blijft A/THR ook actief en die probeert dan je Vapp snelheid vast te houden.cracking cloud schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:18:
[...]
Als je Retard hoort is dat het teken om de throttle dicht te trekken en te flaren, anders gaat het toestel in go-around mode (ofzoiets heb ik gehoord). In ieder geval, throttle dicht rond 20-30ft en je probleem is weg.
[ Voor 8% gewijzigd door PunisherADF op 03-09-2020 23:30 ]
Toen je deze laatst had gepost, heb ik ‘m ook gevlogen. Een ge-wel-dige vlucht! Ik vloog laag met een 152 door de kloof, en had wel moeite om over de grote berg te komen. Maar was leuk, ook om direct erna die twee gletsjers bij elkaar te zien komen.robinez schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:25:
[...]
klopt helemaal, die vlucht heb ik hier ook een keer gepost (welliswaar met Queens als eindpunt), maar wat bizar mooie tocht.
Dat was de volgende:
Milford Sound Airport (NZMF) via een VFR vlucht door de kloof richting Mount Christina vervolgens over de bergen naar Mount Bonpland en dan bij de plaats Glenorchy ga je Lake Wakatipu op en volg je deze visueel naar Queenstown Airport (NZQN)
In google maps kun je de landmarks van de vlucht zoals hierboven beschreven eenvoudig terugvinden op de kaart.
Als je nog meer van die scenic suggesties hebt, kom maar op
heb hem zel ook al gedaan is erg mooi daarrobinez schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:25:
[...]
klopt helemaal, die vlucht heb ik hier ook een keer gepost (welliswaar met Queens als eindpunt), maar wat bizar mooie tocht.
Dat was de volgende:
dan zal ik even een klein stukje terug lezen chile is ook mooi maar ligt er aan waar je start .. ik had gisteren daar en mooie stukje over gepost met foto'sSergeR schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:35:
[...]
Toen je deze laatst had gepost, heb ik ‘m ook gevlogen. Een ge-wel-dige vlucht! Ik vloog laag met een 152 door de kloof, en had wel moeite om over de grote berg te komen. Maar was leuk, ook om direct erna die twee gletsjers bij elkaar te zien komen.
Als je nog meer van die scenic suggesties hebt, kom maar op
deze bedoel ik
ravw in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
maar probeer ook eens met een Cub vanaf Koblenz naar trier te vliegen maar dit door de Moezel te volgen .. blijft zo laag mogelijk
PS niet alle bruggen kun je onder door , de twee hoge bruggen wel
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 23:41 ]
Er zijn hier al zoveel toffe routers geplaats en voorbij gekomen, maar ik heb ze helaas zelden opgeslagen.. Eigenlijk zou een aparte thread/topic speciaal voor gevlogen routes ideaal zijn. Dan heb je meer overzicht..
Ik sla ze wel op een text bestand .. dus heb wel wat leuke routesCraftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:42:
Er zijn hier al zoveel toffe routers geplaats en voorbij gekomen, maar ik heb ze helaas zelden opgeslagen.. Eigenlijk zou een aparte thread/topic speciaal voor gevlogen routes ideaal zijn. Dan heb je meer overzicht..
maar dna moet het ehct alleen over routes geen en met een paar screenshots er bij hoe het er uit zien ..
en verder niets van naar en klaar misschien nog hoogte aangeven ivm wat bergen of andere dingen
Hier al een paar
Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)
Christchurch naar Wellington
Nice naar Alicante ( over de oost kust heen )
Río Pascua Airport SCTP
Mooie omgeving om de riveren aftegaan en gletsjer kijken
Nog een mooie route die ik heel vaal gevlogen heb , Bella coola naar Stewart (handcrafted airport)
[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 04-09-2020 01:08 ]
Als ik nou 40-50 minuten langer had gevlogen...Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:40:
[...]
Longest flight, 10.39 uur.Wel leuke statistieken ja!
Development update
Patch 2
Patch has entered the final testing phase.
Team working to define release date pending results of final testing.
POR is to release Patch #2 in September.
Update on timeline and patch notes will be provided in our upcoming post on 09.10.

https://www.flightsimulat...-2020-development-update/
[ Voor 43% gewijzigd door RobinNL op 04-09-2020 00:44 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
wat zijn die around the world ep ?
worden dat missions of films
waar is 1 en 2
En wat gaat die Discovery serie worden ?
nog niet echt iets waar we warm vor lopen de eerste maanden maar we zien wel
waar is 1 en 2
Dit zijn video's. De eerste Around the World had ik een tijdje terug in dit topic geplaatst. De titel vertelt al de inhoud van deze video's. De Feature Discovery Series loopt al maanden. Episodes van Weather, Cockpit, Airports, Multiplayer etc. Even op YouTube kijken en je had zelf het antwoord kunnen vindenravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:59:
wat zijn die around the world ep ?
waar is 1 en 2
Dat je nu al veel meer verwacht is wel apart. Flight Simulator is bijna 2,5 week geleden verschenen en dan zijn ze uiteraard druk bezig met het fixen van bugs waar spelers tegenaan lopen. Ik denk dat nieuwe features op dit moment geen hoge prio hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 04-09-2020 01:31 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
waarom gaan ze daar tijd aan verspillen dat is toch gewoon reclame ... maar ze kunnen beter een goede replay funktie er in zetten dan komen dat soort dingen vanzelf welRobinNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:29:
[...]
Dit zijn video's. De eerste Around the World had ik een tijdje terug in dit topic geplaatst. De titel vertelt al de inhoud van deze video's. De Feature Discovery Series loopt al maanden. Episodes van Weather, Cockpit, Airports, Multiplayer etc. Even op YouTube kijken en je had zelf het antwoord kunnen vinden
Dat je nu al veel meer verwacht is wel apart. Flight Simulator is bijna 2,5 week geleden verschenen en dan zijn ze uiteraard druk bezig met het fixen van bugs waar spelers tegenaan lopen. Ik denk dat nieuwe features op dit moment geen hoge prio hebben.
maar daar zie ik niets over staan dat die er in komt
ja ik heb de filmpjes gezien
Vandaag eindelijk mijn FSE account gekregen (vrijdag aangevraagd) en mijn eerste vluchtjes gemaakt. De eerste vlucht ging niet helemaal goed, want in de eerste gehuurde Cesna zat maar 11% fuel en ik moest 107NM met 3 passagiers. Beetje in lichte paniek bijgetankt via het MFS2020 cheat tanken, maar toen werd de hele vlucht ongeldig gemaakt na dat ik geland was 
Tja zo leer je ook en daarna 2 kortere vluchtjes gemaakt omdat het al na middernacht was. Dit geeft mij precies het beetje extra wat ik nodig had om langer plezier te hebben in dit spel. Miste (op wat mooie scenery flights na) een doel in de game.
Heb het ook maar bij pakketjes gehouden voor ik klachten krijg van de passagiers omdat ik de verkeerde aanvliegroutes gebruik
Zie mijzelf nog steeds geen urenlange vluchten maken, maar rond de 100 NM is best te doen met wat Youtube/Netflix.
Tja zo leer je ook en daarna 2 kortere vluchtjes gemaakt omdat het al na middernacht was. Dit geeft mij precies het beetje extra wat ik nodig had om langer plezier te hebben in dit spel. Miste (op wat mooie scenery flights na) een doel in de game.
Heb het ook maar bij pakketjes gehouden voor ik klachten krijg van de passagiers omdat ik de verkeerde aanvliegroutes gebruik
Dank voor de herinnering, had je suggestie voorbij zien komen maar niet genoteerd. Nu welravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:38:
[...]
dan zal ik even een klein stukje terug lezen chile is ook mooi maar ligt er aan waar je start .. ik had gisteren daar en mooie stukje over gepost met foto's
deze bedoel ik
ravw in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
maar probeer ook eens met een Cub vanaf Koblenz naar trier te vliegen maar dit door de Moezel te volgen .. blijft zo laag mogelijk
PS niet alle bruggen kun je onder door , de twee hoge bruggen wel![]()
Toen je je suggestie plaatste over de Mosel moest ik grinniken, die had ik als een van de eerste dingen gedaan nadat MSFS geïnstalleerd was. Kom relatief vaak in het gebied (motorrijder). Ik vond er nog wel relatief veel artifacts tov andere gebieden (heuveltjes & dalletjes in het water, bruggen) maar mag de pret niet drukken. Wel goed herkenbaar allemaal.
Verwijderd
/f/image/WZ9iMgFwj824p5uj7Kv7w3Ij.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X7dTKvWGgOkiNUm2uv8kslhe.png?f=fotoalbum_large)
Voor het eerst genoten van een nachtvlucht vanuit Rotterdam Airport. Ik ben nu al een paar weken aan het genieten van deze sim. De lange laadtijden worden in de volgende update voor september 2020 aangepakt. Voor mij is het ook wachten op een nieuwe Nvidia Driver update voor verbeteringen en het loopt bij mij nu al naar wens.
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met de ATC?
Deze is helemaal niet zichtbaar bij mij in de toolbar en is grayed out in de 'edit toolbar' optie, alle realism settings staan op hard.., heb al geprobeerd om een key toe te wijzen om het ATC op te roepen maar dat werkt niet..
Heb op het begin wel ATC gehad en opeens was het 'weg'.
Deze is helemaal niet zichtbaar bij mij in de toolbar en is grayed out in de 'edit toolbar' optie, alle realism settings staan op hard.., heb al geprobeerd om een key toe te wijzen om het ATC op te roepen maar dat werkt niet..
Heb op het begin wel ATC gehad en opeens was het 'weg'.
Zouden jullie kunnen kijken hoeveel contents er in de content manager staat met de nieuwe update en Premium Deluxe editie?
108 items (steam premium de luxe editie)turkeyhakan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:37:
Zouden jullie kunnen kijken hoeveel contents er in de content manager staat met de nieuwe update en Premium Deluxe editie?
Verbazingwekkend goed herkenbaar vaak! Ben met de Balkan bushtrip bezig die voor een groot deel dezelfde route volgt die ik op de motor 3 jaar terug heb genomen. Ik kom regelmatig langs plekken die ik ineens herken, soms zelf ook veel minder voor de hand liggende plekken in het binnenland in the middle of nowhere. Leuk om zo een ander perspectief te zien van plekken waar je bent geweest.SergeR schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 06:43:
[...]
Dank voor de herinnering, had je suggestie voorbij zien komen maar niet genoteerd. Nu wel![]()
Toen je je suggestie plaatste over de Mosel moest ik grinniken, die had ik als een van de eerste dingen gedaan nadat MSFS geïnstalleerd was. Kom relatief vaak in het gebied (motorrijder). Ik vond er nog wel relatief veel artifacts tov andere gebieden (heuveltjes & dalletjes in het water, bruggen) maar mag de pret niet drukken. Wel goed herkenbaar allemaal.
In mijn geval gebeurde het in de lucht, bij het wisselen van drone camera naar cockpit camera.aap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:16:
[...]
Ik begreep dat dit gebeurt als je op de startbaan staat en er spawnt dan een andere speler met hetzelfde vliegtuig op je locatie. Dan zie je zijn en jouw vliegtuig door elkaar, maar zijn vliegtuig heeft wel poppetjes en het jouwe niet (in cockpit view). Dus die poppetjes dan ziet, zijn van iemand anders.
Het team wat aan de ontwikkeling en bugs werkt is niet hetzelfde team als wat aan marketing werkt hè..ravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:49:
[...]
waarom gaan ze daar tijd aan verspillen dat is toch gewoon reclame ... maar ze kunnen beter een goede replay funktie er in zetten dan komen dat soort dingen vanzelf wel
Dit soort filmpjes zijn juist bedoeld om de interesse te wekken bij mensen om het te proberen, zeker omdat de sim ook via Gamepass beschikbaar is.
Een replay functie? Nog meer van die camera meuk die niet werkt zoals active pause en die shit? Nee dank je, laat ze maar tijd steken in het verbeteren van de simulatie en het fixen van de bugsravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:49:
[...]
waarom gaan ze daar tijd aan verspillen dat is toch gewoon reclame ... maar ze kunnen beter een goede replay funktie er in zetten dan komen dat soort dingen vanzelf wel
Gisteravond een IFR vlucht van Schiphol naar Lelystad gepland met de Cessna Citation. Vergeten een tijd in te stellen, dus kreeg ik de live-tijd en was het dus helemaal donker. Ik dacht: laten we het maar proberen. Het bleek ook nog mistig, dus na het opstijgen was er feitelijk niets meer te zien uit de ramen. Om de instrumenten beter af te kunnen lezen ben ik toen geswitched naar de view waarbij ik alleen die zie, en niets meer van de ramen. Het verbaasde mijzelf hoe makkelijk het mij afging om alleen te vliegen met de instrumenten (hoogte, airspeed, kompas, horizon) en de instructies van de ATC.
Ik kreeg trouwens wel om de haverklap een handover van de ATC van Schiphol departure, naar Amsterdam Center en visa versa. Vaak meerdere keren per minuut. Is dat normaal?
De ATC stuurde mij helemaal Friesland in, maar net toen ik begon te twijfelen of ik wel door moest vliegen, werd mij verzocht om te draaien richting Lelystad. Het zal dan wel een normale aanvliegroute voor een straalvliegtuig zijn, hoewel ik de indruk heb dat als ik in een Cessna 172 vlieg, ik dezelfde route voorgeschreven krijg.
De landing ging helaas helemaal fout: ik had gehoop dat de ATC me recht voor de landingsbaan zou zetten en instructies zou geven wanneer de daling in te zetten. Maar op een gegegeven moment werd ik overgezet naar de Lelystad Tower en toen was het zoiets van "land maar als je wilt". Toen zat ik nog veel te hoog en ik kon door de mist de grond niet zien. Ik stuurde wanhopig naar beneden, maar toen was het opeens voorbij vanwege een overstressed airframe.
Ik neem aan dat ik bepaalde instrumenten had moeten gebruiken om de landing voor te bereiden. Dat gaan we dan maar eens verder uitzoeken.
Om mijn zelfvertrouwen te boosten daarna nog maar een rondje VFR Schiphol gedaan. Landing ging meteen goed
Ik kreeg trouwens wel om de haverklap een handover van de ATC van Schiphol departure, naar Amsterdam Center en visa versa. Vaak meerdere keren per minuut. Is dat normaal?
De ATC stuurde mij helemaal Friesland in, maar net toen ik begon te twijfelen of ik wel door moest vliegen, werd mij verzocht om te draaien richting Lelystad. Het zal dan wel een normale aanvliegroute voor een straalvliegtuig zijn, hoewel ik de indruk heb dat als ik in een Cessna 172 vlieg, ik dezelfde route voorgeschreven krijg.
De landing ging helaas helemaal fout: ik had gehoop dat de ATC me recht voor de landingsbaan zou zetten en instructies zou geven wanneer de daling in te zetten. Maar op een gegegeven moment werd ik overgezet naar de Lelystad Tower en toen was het zoiets van "land maar als je wilt". Toen zat ik nog veel te hoog en ik kon door de mist de grond niet zien. Ik stuurde wanhopig naar beneden, maar toen was het opeens voorbij vanwege een overstressed airframe.
Ik neem aan dat ik bepaalde instrumenten had moeten gebruiken om de landing voor te bereiden. Dat gaan we dan maar eens verder uitzoeken.
Om mijn zelfvertrouwen te boosten daarna nog maar een rondje VFR Schiphol gedaan. Landing ging meteen goed
Hebben jullie "Show Nameplates" op ON or OFF staan?
Off, tenzij ik even wil kijken wie wat is, dan even op On. Ze zijn veel te groot en van veel te ver af te zien, dat breekt mij de immersie nogal.turkeyhakan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:50:
Hebben jullie "Show Nameplates" op ON or OFF staan?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het is alleen nu nog heel veel gedoe om dat aan en uit te zetten.
Hier is een wens waar je op kan stemmen: https://forums.flightsimu...ing-for-nameplates/248677
Hopelijk wordt het dan opgepakt.
Ben wel blij dat ze nu in de laatste dev update ook een lijst hebben meegenomen met de belangrijkste punten waar wij tegenaan lopen. Alleen staan dingen als replay en visiblity en niet zien van medespelers er dan weer niet bij.
Hier is een wens waar je op kan stemmen: https://forums.flightsimu...ing-for-nameplates/248677
Hopelijk wordt het dan opgepakt.
Ben wel blij dat ze nu in de laatste dev update ook een lijst hebben meegenomen met de belangrijkste punten waar wij tegenaan lopen. Alleen staan dingen als replay en visiblity en niet zien van medespelers er dan weer niet bij.
het was wel een van de funkties die altijd in flightsim hebben gezeten .. en wat het juist ook bij vele juist zo leuk maakte om je eigen vlucht en zo terug te kijken of je mooie landing ..FastFred schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:07:
[...]
Een replay functie? Nog meer van die camera meuk die niet werkt zoals active pause en die shit? Nee dank je, laat ze maar tijd steken in het verbeteren van de simulatie en het fixen van de bugs
dus waarom het er nu niet in zit is mijn een raadsel .. die aktief pauze vind ik ook niet .. maar dta zijn funkties die er nooit in hebben gezeten .. Replay wel
Toch maar "even" fs2020 opnieuw geïnstalleerd op de juiste schijf met fatsoenlijke 1TB opslag. Strak 2 uurtjes over gedaan, het kan erger heb ik gelezen.
Vandaag toch vrij van werk. Dus opgestegen vanuit Lelystad in de Cesna 172. Erg grijs weer dus geklommen naar 3.000ft en op naar het zuiden. Geen arrival gepland dus kijken waar de kist strand.
Vandaag toch vrij van werk. Dus opgestegen vanuit Lelystad in de Cesna 172. Erg grijs weer dus geklommen naar 3.000ft en op naar het zuiden. Geen arrival gepland dus kijken waar de kist strand.
Vertrekkend vanaf Schiphol heb je normaal gesproken te maken met TWR (TO clearance) daarna automatisch overschakelen naar Departure die geeft normaal de klaringen t/m FL130 waarna je overschakelt naar Radar.aap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:17:
Meeste logische voor een vlucht Schiphol - Lelystad is dat je bij Schiphol Departure blijft totdat je overschakelt naar Lelystad, maar kan me voorstellen dat dat in FS2020 niet zo werkt en dat ze een algemeen ATC model gebruiken.
Wanneer ik een custom livery maak voor een plane, die jullie niet hebben, zien jullie die dan wel of niet ingame?
Vraagje:
ben bezig met de AP een beetje te leren maar: waarom zou je de Flight Director uit dan wel aan zetten?
Waarom is dat een keuze?
Lijkt me dat als je AP inschakelt dat je dan altijd de FD ook aan wilt hebben? Maar toch kan ie uit...
Of heeft de FD ook een functie buiten AP om?
Gisteren trouwens mijn DVD-box geïnstalleerd. Ging prima maar had een groot aantal disks niet nodig (ik heb de basis-versie, misschien zijn die disks (behalve disk 1) universeel voor alle versies?
Nog wel even afwachten: hoewel alles prima installeerde vraagt ie nu niet om disk 1, ik denk dat dit is omdat mijn game-pass nog actief is (nog een dag of 10)...afwachten wat er daarna gaat gebeuren.
En ps: bedankt voor de suggestie van die "Center pivot irrigation"...leuk om te lezen en te weten waar je overheen vliegt....weer wat geleerd! :-)
ben bezig met de AP een beetje te leren maar: waarom zou je de Flight Director uit dan wel aan zetten?
Waarom is dat een keuze?
Lijkt me dat als je AP inschakelt dat je dan altijd de FD ook aan wilt hebben? Maar toch kan ie uit...
Gisteren trouwens mijn DVD-box geïnstalleerd. Ging prima maar had een groot aantal disks niet nodig (ik heb de basis-versie, misschien zijn die disks (behalve disk 1) universeel voor alle versies?
Nog wel even afwachten: hoewel alles prima installeerde vraagt ie nu niet om disk 1, ik denk dat dit is omdat mijn game-pass nog actief is (nog een dag of 10)...afwachten wat er daarna gaat gebeuren.
En ps: bedankt voor de suggestie van die "Center pivot irrigation"...leuk om te lezen en te weten waar je overheen vliegt....weer wat geleerd! :-)
Die zien wij niet.PrimalFury schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:12:
Wanneer ik een custom livery maak voor een plane, die jullie niet hebben, zien jullie die dan wel of niet ingame?
Jammer dat de shared cockpit multiplayer optie er nog niet in zit. is daar een ETA voor ?
Check dit shared cockpit project .
[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 04-09-2020 11:28 ]
De hedendaagse autopilots (AP) krijgen commando's van de flight director (FD). Als je de AP aanzet geeft de FD commando's aan de AP, echter zie je pas welke commando's dat zijn als je de FD aan hebt staan. Die FD knop zorgt dus dat je de commando's kan zien van de FD. je kunt ook de AP uitlaten en de FD jou, de piloot, commando's laten geven.Joppnl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:19:
Vraagje:
Waarom is dat een keuze?
Dus eigenlijk bepaalt tegenwoordig de FD je hele vliegpad, waarbij je de keuze hebt om zelf de commando's op te volgen of het door de AP te laten doen.
Zoiets kost gewoon tijd om te maken en op de roadmaps zie je elke maand een update staan. Dit zou eventueel hierin kunnen passen, maar verwacht het niet in deze maanden.ravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:49:
[...]
offtopic:
Ik heb zelf vroeger ook een (kleine) Steam game en een (simpele) game voor Android gemaakt, dus ik haal de ervaring en opgedane kennis daar vandaan. Na het ontwikkelen en uitbrengen van je game wil je dat zoveel mogelijk spelers je game gaan spelen. Daar hoort nou eenmaal reclame bij. Daarnaast is op dat moment het fixen van bugs belangrijker dan nieuwe features toevoegen, want je wil dat iedereen je game goed kan spelen zonder problemen. Als dat gedaan is kan je verder kijken naar nieuwe features. Wij waren met een klein clubje, dus bij ons was het niet mogelijk om nieuwe features te gaan toevoegen, maar bij Asobo zou het wel iets anders gaan, want zij zijn veel groter.
Ik heb zelf vroeger ook een (kleine) Steam game en een (simpele) game voor Android gemaakt, dus ik haal de ervaring en opgedane kennis daar vandaan. Na het ontwikkelen en uitbrengen van je game wil je dat zoveel mogelijk spelers je game gaan spelen. Daar hoort nou eenmaal reclame bij. Daarnaast is op dat moment het fixen van bugs belangrijker dan nieuwe features toevoegen, want je wil dat iedereen je game goed kan spelen zonder problemen. Als dat gedaan is kan je verder kijken naar nieuwe features. Wij waren met een klein clubje, dus bij ons was het niet mogelijk om nieuwe features te gaan toevoegen, maar bij Asobo zou het wel iets anders gaan, want zij zijn veel groter.
Microsoft Flight Simulator 'grootste Game Pass-lancering' voor pc
https://gamer.nl/artikele...e-pass-lancering-voor-pc/

1 miljoen spelers op game pass ...
dat is dus even 1 miljoen in 2 weken tijd verdient

maar zo zie je wel dat heel veel mensen dus wel toe waren aan een nieuwe FS
dit zijn dan nog alleen de gamepass versies .. en geen steam of boxed , of mensen die dus geen game pass hebben .. ben wel benieuwd naar hoe heel verkocht zijn in het totaal
dat is dus even 1 miljoen in 2 weken tijd verdient
dit zijn dan nog alleen de gamepass versies .. en geen steam of boxed , of mensen die dus geen game pass hebben .. ben wel benieuwd naar hoe heel verkocht zijn in het totaal
[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 04-09-2020 12:10 ]
Bij vliegen op zicht heb je er niet aan, dan staat ie meestal alleen maar in de weg.Joppnl schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:19:
Vraagje:
Correct. De AP volgt de FD. Hij zal mogelijk uit kunnen, maar is niet verstandig. Dan zie je niet wat voor attitudes de AP volgt. Zal ook wel weer per kist verschillen.Waarom is dat een keuze?
Absoluut. Je kan de FD gebruiken en er op het handje achteraan vliegen. Je kan prima een instrument approach vliegen met de FD aan en de AP off. Goed de modes controleren (FMA) en achter de FD aan vliegen. Probeer het eens bij een Cat I ILS approach zou ik zeggenOf heeft de FD ook een functie buiten AP om?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
In deze cirkels verbouwen boeren daar hun gewassen, in het midden staat een pomp en een arm die rond draait om de gewassen te voorzien van water, vandaar ronde weilanden...Joppnl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:02:
[edit] Was al beantwoord zag ik later..
[ Voor 5% gewijzigd door roches op 04-09-2020 12:36 ]
Gisteren voor het eerst min of meer een fatsoenlijke IFR vlucht kunnen doen. Met de Dreamliner van Las Vegas naar San Francisco. Inclusief SID en STAR, LNAV deed zijn werk prima. Zelfs de ATC deed het zonder fouten
. ILS landing op 28L verliep ook goed.
Enige dingetje was na de landing bij het taxiën, de Dreamliner stuurt voor geen meter. Maar dat schijnt bekend te zijn.
Enige dingetje was na de landing bij het taxiën, de Dreamliner stuurt voor geen meter. Maar dat schijnt bekend te zijn.
Ah, dan snap ik ook ineens waarom ik daar zo'n moeite mee had om hem op de taxibaan te houden.Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:26:
Gisteren voor het eerst min of meer een fatsoenlijke IFR vlucht kunnen doen. Met de Dreamliner van Las Vegas naar San Francisco. Inclusief SID en STAR, LNAV deed zijn werk prima. Zelfs de ATC deed het zonder fouten. ILS landing op 28L verliep ook goed.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Gisteravond toch maar nog eens 16GB RAM extra besteld
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Hoe draait dat eigenlijk, FS2020 op die pc van jou (signature)?jaapbrandhof schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:59:
[...]
Ah, dan snap ik ook ineens waarom ik daar zo'n moeite mee had om hem op de taxibaan te houden.
Goedemiddag!
Nog meer mensen met een opstartprobleem?
Sinds gisteravond, na een vlucht, wil FS2020 niet meer opstarten.
Ik wordt continue doorgestuurd naar de Microsoft Store richting 'Game Service' welke natuurlijk 'geinstalleerd' is..
Via de store noch via het bureaublad pictogram start FS2020 op.
Uiteraard ben ik ingelogd met de juiste credentials;
Iemand enig idee?
Ik wordt continue doorgestuurd naar de Microsoft Store richting 'Game Service' welke natuurlijk 'geinstalleerd' is..
Iemand enig idee?
Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:32:
[...]
Hoe draait dat eigenlijk, FS2020 op die pc van jou (signature)?
Euh, tsja. Die is oud zeg...
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Problem solved. Cache geleegd..Novalin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:33:
Goedemiddag!
Iemand enig idee?
Zo ben onderweg van LICJ naar LIMC (Italie) in een C172
net vertrokken

net vertrokken

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 04-09-2020 13:56 ]
Op zich is het natuurlijk wel groot nieuws dat er 1 miljoen gebruikers de game pass hebben gebruikt voor MSFS. Hierdoor hebben ongetwijfeld veel meer mensen het uitgeprobeerd die het anders niet overwogen hadden als ze minstens 60 Euro hadden moeten betalen.. maar toch vraag ik mij af hoeveel verkopen ze gaan mislopen door mensen die even voor 1 of 2 maanden het spel proberen, en dan gamepass niet verlengen. Want 2 miljoen Euro is natuurlijk helemaal niks voor Microsoft, daar komen ze echt hun bed niet voor uitravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:55:
Microsoft Flight Simulator 'grootste Game Pass-lancering' voor pc
![]()
![]()
dat is dus even 1 miljoen in 2 weken tijd verdient![]()
Maar goed, MS zal ongetwijfeld veel analyses hebben gezet op de marketing en het verdien model achter de game pass.. ik hoop alleen dat dit ook positief gevolg heeft en dat er uiteindelijk genoeg mensen overstag gaan om een grote, geïnvesteerde, userbase te behouden zodat het product verder ontwikkeld wordt.
Ik zie trouwens sinds een aantal dagen helemaal geen live spelers meer online. Heb alle multiplayer instellingen goed staan dacht ik (show all players of zoiets) maar ik kom niemand tegen. En nee, ik vlieg niet over Siberië of zo
ze zijn er wel haha hier werkt het gewoon ..Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:19:
Ik zie trouwens sinds een aantal dagen helemaal geen live spelers meer online. Heb alle multiplayer instellingen goed staan dacht ik (show all players of zoiets) maar ik kom niemand tegen. En nee, ik vlieg niet over Siberië of zo
ga eens kijken op LUKLA daar zijn altijd wle mensne in de buurt dus dan weet je het zeker sommige plekken zijn gewoon uitgestorven
Saai saai nu alleen maar water er ergens in de verte wat landschap

Maar we zijn over de helft van het stukje zee dus straks met de kust mee vliegen
kom ergens bij LIRN weer bij land
Zo we hebben land inzicht

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 04-09-2020 14:35 ]
Gisteren kwam ik niemand tegen van KLAS naar KSFO, dus dan gaat er iets niet helemaal goedravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:21:
[...]
ze zijn er wel haha hier werkt het gewoon ..
ga eens kijken op LUKLA daar zijn altijd wle mensne in de buurt dus dan weet je het zeker sommige plekken zijn gewoon uitgestorven
Welke instelling heb je gebruikt voor Air Traffic? Als deze op Off staat kom je weinig spelers tegen.Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:19:
Edit: Oh wacht, je bedoelt dat je Multiplayer op 'All players' hebt staan?

[ Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 04-09-2020 14:27 ]
Ik heb hetzelfde!Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:19:
Multiplayer: Live Players of All Players, maakt niet uitRobinNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:24:
[...]
Welke instelling heb je gebruikt voor Air Traffic? Als deze op Off staat kom je weinig spelers tegen.
Edit: Oh wacht, je bedoelt dat je Multiplayer op 'All players' hebt staan?
[Afbeelding]
Air traffic: Live Traffic
En live weather
bij instellingen kan je ook nog zeggen hoe veel AI je wil zien .. standaard staat dat op 50% .. dus misschien staat die op 0% dan zie je dus geen andere vliegtuigenSaekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:30:
[...]
Multiplayer: Live Players of All Players, maakt niet uit
En live weather
Live spelers (echte spelers) en AI zijn twee hele verschillende dingen.ravw schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:42:
[...]
bij instellingen kan je ook nog zeggen hoe veel AI je wil zien .. standaard staat dat op 50% .. dus misschien staat die op 0% dan zie je dus geen andere vliegtuigen
Raar, ik heb nergens last van. Zelfs op de meest afgelegen plekken kom ik wel iemand tegen of zie ik wel iemand zijn name tag (als ik die optie aanzet).Saekerhett schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:30:
[...]
Multiplayer: Live Players of All Players, maakt niet uit
En live weather
ja dat weet ik maar bij die instelling geeft hij ook weer hoe veel vliegtuigen hij laat zien ... , ik kan nu even niet kijken omdat ik in een vlucht zit .. maar zo dra die klaar is zal ik even laten zien wat ik ebdoelRobinNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:46:
[...]
Live spelers (echte spelers) en AI zijn twee hele verschillende dingen.
hier ook geen problemen hoorCraftop schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:48:
[...]
Raar, ik heb nergens last van. Zelfs op de meest afgelegen plekken kom ik wel iemand tegen of zie ik wel iemand zijn name tag (als ik die optie aanzet).
heb wle die name tags uitstaan ... vind het alleen jammer dta je niet kan praten ingame met de vliegtuigen die in de buurt zijn .. had wel leuk geweest dat je dat kon doen ..
of chatten .. want nu kan je er vrij weinig mee .. omze moeten in je vriendenlijst staan
Ik heb er een aantal gevlogen, vooral de door jouw eerder genoemde vlucht over de moezel van koblenz naar trier was prachtig.ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:44:
[...]
Ik sla ze wel op een text bestand .. dus heb wel wat leuke routes
maar dna moet het ehct alleen over routes geen en met een paar screenshots er bij hoe het er uit zien ..
en verder niets van naar en klaar misschien nog hoogte aangeven ivm wat bergen of andere dingen
Hier al een paar
Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)
Christchurch naar Wellington
Nice naar Alicante ( over de oost kust heen )
Río Pascua Airport SCTP
Mooie omgeving om de riveren aftegaan en gletsjer kijken
Nog een mooie route die ik heel vaal gevlogen heb , Bella coola naar Stewart (handcrafted airport)
Dit zijn hele goede tips allemaal kwa vluchten, super bedankt, zo zie je toch de mooie plekjes die anderen ontdekt hebben. Mocht je er nog meer hebben dan hoor ik het graag!
Ik heb er ook nog 1 in Australie.
een vlucht maken rondom het gebied: Uluru-Kata Tjuta National Park is echt prachtig daar.
Effe kijken hoe het op Antarctica is:

Die toren in Melbourne is er niks bij

Die toren in Melbourne is er niks bij
[ Voor 39% gewijzigd door Saekerhett op 04-09-2020 15:15 ]
gewoon vaker een rivier volgen dan kom je best leuke plekken tegen de Elbe is ook zo ietsrobinez schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:06:
[...]
Ik heb er een aantal gevlogen, vooral de door jouw eerder genoemde vlucht over de moezel van koblenz naar trier was prachtig.
Dit zijn hele goede tips allemaal kwa vluchten, super bedankt, zo zie je toch de mooie plekjes die anderen ontdekt hebben. Mocht je er nog meer hebben dan hoor ik het graag!![]()
Ik heb er ook nog 1 in Australie.
een vlucht maken rondom het gebied: Uluru-Kata Tjuta National Park is echt prachtig daar.
Deze is ook mooi

Dresden omgeving :-)
PS heb je de Moesel overdag gedaan ? je moet hem snachts ook eens gaan vliegen
dat is totaal een andere belevenis maar zeker ook erg gaaf .. het is net als of je op een racebaan rijd ... vliegt
Ben nu op de hoogte van LIRN
Eiland voor de kust

en we zijn dus weer bij land ...
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 04-09-2020 15:24 ]
Hoe saven en loaden jullie een flight?
In P3D maakte ik altijd een save-game op de plaats van bestemming. Bij de volgende keer opstarten laad ik die situatie, ga weer in m'n toestel zitten en plan een vlucht naar een volgende bestemming (PMDG 747).
Als ik nu het spel save op de plek van aankomst en ik laad hem weer doet hij dat inclusief het oude vluchtplan waar ook niets meer aan te wijzigen is. Als ik middels 'fly' naar de vlucht sta sta ik weliswaar op de luchthaven van bestemming, maar zit het 'oude' vluchtplan nog in de boordcomputer.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
In P3D maakte ik altijd een save-game op de plaats van bestemming. Bij de volgende keer opstarten laad ik die situatie, ga weer in m'n toestel zitten en plan een vlucht naar een volgende bestemming (PMDG 747).
Als ik nu het spel save op de plek van aankomst en ik laad hem weer doet hij dat inclusief het oude vluchtplan waar ook niets meer aan te wijzigen is. Als ik middels 'fly' naar de vlucht sta sta ik weliswaar op de luchthaven van bestemming, maar zit het 'oude' vluchtplan nog in de boordcomputer.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc