Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:27
Uitvreter schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:28:
Nog steeds een CTD in Keflavik, en nog steeds infinity pools en omhoog stromend water in Sondrestromfjord.
De grijze streep die over de bult heen loopt is een weg. Prutsers! :F
Nog zoveel te doen. -O-

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien even iets meer geduld hebben voordat je over prutsers begint?

Of denk jij dat het in 2 weekjes wel moet lukken om de hele wereld te corrigeren van wat de AI er van gemaakt heeft? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:16
Heel apart.. Hier wordt maar 10GB van de 32GB gebruikt. Ik dacht dat FS2020 zoveel mogelijk zou gebruiken? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
Joppnl schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:44:
Owwww....wat is dat gaaf :-)

Voor de eerste keer een AP LDG gedaan....

k Was niet helemaal zeker of ik alles goed had ingesteld...dacht eerst nog...hij gaat er voorbij maar ineens...

pakt ie de ILS en draait 'links-af' keurig op hoogte en GS en in t midden.

Eerlijk gezegd...doet ie netter dan ik_op_t_handje :-)

Vraagje:

Moet je de AP disengagen voordat je je laatste meters landt of kan ie gewoon aan blijven?

En op hoeveel graden kan je de ILS 'invliegen' maximaal?

[Afbeelding]
Of je de A/P moet uitzetten hangt van het type landing af,
Een Cat III autoland is zeker mogelijk en piloten moeten ook, op regelmatige basis, een autoland oefenen.
Maar een echte piloot haalt meestal de autopilot er ergens (ver) voor de ils al af.
Vliegen is al een beetje saai en take off en landing zijn toch vaak de momenten waarop ze liever zelf control hebben.
Kan ik me ook wel voorstellen. Is toch een machtig gevoel als je zo een lomp ding op je eigen talent aan de grond zet? (ik heb alleen maar zweefvliegen gedaan maar landing was toch altijd het meest spannende moment en meest bevredigend als je dat netjes deed)

ILS localizer aanvliegen wordt over het algemeen tussen de 30 en 45 graden gedaan.
Afhankelijk van apparatuur en situatie ter plekke kan dat zelfs buiten de 45 graden maar dat is niet gewenst omdat dan je final turn zo ruig wordt en de kans op overshoot en weer terug slingeren groter wordt

Hier nog even een artikel over de diverse criteria van toepassing op diverse cat III landing categorieen

https://aviation.stackexc...and-cat-iiic-ils-approach

[ Voor 6% gewijzigd door killerbee1958 op 02-09-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
zwammen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:56:
Na de update werkt live weather niet meer... geen wolkje aan de lucht en wind op 225/03 :(

vlieg boven de UK btw :)
Ik vlieg nu al sinds zondag rond in het oosten van Canada Amerika (rond New York nu) en daar is het ook al een aantal dagen 225/03, wel met verscheidene wolken partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Gummiebeer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:50:
Heel apart.. Hier wordt maar 10GB van de 32GB gebruikt. Ik dacht dat FS2020 zoveel mogelijk zou gebruiken? :?
Zal ook afhankelijk zijn van de plek waar je bent.
Ik heb al frequent gezien dat FS2020 meer dan 20Gb gealloceerd had. Maar dat is in gebieden met dense scenery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Heeft iemand reverse thrust ingesteld op de Logitech Throttle Quadrant?
Ik krijg het niet voor elkaar. Uiteraard wil ik dat reverse thrust aangaat als ik de throttle hendel het laatste tikje omlaag zet, maar bij de controls wordt dan niets 'gevalidate'. Hij herkent de input wel als 'Z', maar na valideren blijft hij dus leeg. Welke moet ik trouwens hebben, de toggle of de hold reverse thrust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:46
Iemand al vPilot geprobeerd? Ik zojuist wel maar ik merk nu niet echt dat de impact veel minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:54
schumi1986 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:48:
[...]

Misschien even iets meer geduld hebben voordat je over prutsers begint?

Of denk jij dat het in 2 weekjes wel moet lukken om de hele wereld te corrigeren van wat de AI er van gemaakt heeft? 8)7
2 weken? 14 jaar bedoel je..
Het is blijkbaar steeds normaler om betaalde betatester te zijn. Komt vast door al die early access games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:25
Ben ik de enige die zegt dat na de update alles trager is geworden?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Joppnl schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:44:
Owwww....wat is dat gaaf :-)

Voor de eerste keer een AP LDG gedaan....

k Was niet helemaal zeker of ik alles goed had ingesteld...dacht eerst nog...hij gaat er voorbij maar ineens...

pakt ie de ILS en draait 'links-af' keurig op hoogte en GS en in t midden.

Eerlijk gezegd...doet ie netter dan ik_op_t_handje :-)

Vraagje:

Moet je de AP disengagen voordat je je laatste meters landt of kan ie gewoon aan blijven?

En op hoeveel graden kan je de ILS 'invliegen' maximaal?

[Afbeelding]
Voor zover ik weet heb je alleen in een (moderne) airliner volledig autoland.

De autopilot brengt je, bij slecht zicht, veilig recht voor de baan op min of meer de juiste hoogte. Tussen de 1000 en 500 voet zet ik de autopilot uit en vlieg ik op het handje tenzij ik de landingsbaan dan nog niet kan zien. Beneden de paar onder voet zou je eigenlijk niet moeten gaan als je de landignsbaan niet kan zien.
Dat de autopilot er een potje van maakt bij de eigenlijke landing is normaal tenzij je in een moderne airliner vliegt. Zelfs dan zijn er allerlei beperkingen waar je rekening mee moet houden.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:17
Wil graag de Airbus sidestick.. ook nergens te krijgen :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfnE5S7MZZY-ft0p6Dalf5UZkew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvFlIx8XjZFF3bpbwA6Ox0Sm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
  • Laatst online: 18:48
Saekerhett schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:10:
Heeft iemand reverse thrust ingesteld op de Logitech Throttle Quadrant?
Ik krijg het niet voor elkaar. Uiteraard wil ik dat reverse thrust aangaat als ik de throttle hendel het laatste tikje omlaag zet, maar bij de controls wordt dan niets 'gevalidate'. Hij herkent de input wel als 'Z', maar na valideren blijft hij dus leeg. Welke moet ik trouwens hebben, de toggle of de hold reverse thrust?
Ik kan mij vergissen, maar is de reverse op de logitech niet gewoon een microswitch?
In dat geval is het dus eigenlijk een button die wordt ingedrukt door de handel helemaal omlaag te zetten, en kan je het beste deze niet als axis configureren. Hold lijkt mij dan de beste optie, want dan wordt de thust weer uitgezet als je de handle weer naar voren schuift.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:06
DoubleYouPee schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:12:
[...]

2 weken? 14 jaar bedoel je..
Het is blijkbaar steeds normaler om betaalde betatester te zijn. Komt vast door al die early access games.
Bugs komen in elk spel of programma voor, dat is niet te voorkomen. Ik zou zeggen maak een bug report aan en wacht geduldig af tot ze het hebben opgelost en geniet van de sim, er zijn meer plekken dan die bewuste plek ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:54
DutchCrownNL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:35:
[...]

Bugs komen in elk spel of programma voor, dat is niet te voorkomen. Ik zou zeggen maak een bug report aan en wacht geduldig af tot ze het hebben opgelost en geniet van de sim, er zijn meer plekken dan die bewuste plek ;)
Yep, doe ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nou de update is er door blijkbaar nou morgen maar kijken of installeren beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
Nog iets meer dan een uur voor mijn vlucht van Chicago (KORD) naar Calgary (CYYC). Heerlijk ontspannen en beetje multitasken terwijl mijn vlucht lekker op de AP zijn gang gaat. Overigens lijkt alles iets stabieler te draaien na die patch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6GJGm0GicsnY7rEa2lT2CwBXqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcRmnhh0IDOEGto10YY2IVGw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

ytr81 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:11:
Nog iets meer dan een uur voor mijn vlucht van Chicago (KORD) naar Calgary (CYYC). Heerlijk ontspannen en beetje multitasken terwijl mijn vlucht lekker op de AP zijn gang gaat. Overigens lijkt alles iets stabieler te draaien na die patch.

[Afbeelding]
Hoe roep je die flight displays zo op als extra venster?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:04
Dani86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:20:
[...]

Hoe roep je die flight displays zo op als extra venster?
Dit kan door je rechter alt-key in te houden en daarna over de panels/instruments te gaan en erop te klikken als je die los wil. Let wel op: werkt dus enkel met de rechter alt-key.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 18:06
Live weer lijkt een beetje stukkig hier in Amsterdam, ingame heavy rain maar als ik hier naar buiten kijk is het gewoon droog (woon pal naast Schiphol) :?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
ytr81 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:11:

[Afbeelding]
Ik snap nog steeds niet dat jullie zulke lange vluchten maken echt leuk vinden. Voor mij gaat het hele gevoel er van af als ik uren "vlieg" terwijl ik eigenlijk andere dingen aan het doen ben. Je krijgt niets mee van de hele sim/vliegervaring, en er is zo weinig te beleven onderweg.. Of ben ik dan te kortzichtig? Haha..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
Craftop schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:27:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat jullie zulke lange vluchten maken echt leuk vinden. Voor mij gaat het hele gevoel er van af als ik uren "vlieg" terwijl ik eigenlijk andere dingen aan het doen ben. Je krijgt niets mee van de hele sim/vliegervaring, en er is zo weinig te beleven onderweg.. Of ben ik dan te kortzichtig? Haha..
Snap wat je zegt. Ik draai dit dan gewoon lekker op de achtergrond, de actie zit hem in de vlucht voorbereiden (handmatig invoeren in boordcomputer), take-off, tijens de vlucht TOD berekenen instellen en uiteraard handmatig landen. Als ik lekker actief wil gamen dan pak ik m'n Cessna Skyhawk en doe ik lekker aan site-seeing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik snap nog steeds niet dat jullie zulke lange vluchten maken echt leuk vinden. Voor mij gaat het hele gevoel er vanaf als ik uren "vlieg" terwijl ik eigenlijk andere dingen aan het doen ben. Je krijgt niets mee van de hele sim/vliegervaring, en er is zo weinig te beleven onderweg.. Of ben ik dan te kortzichtig? Haha..
>:)
Ik heb vroeger veel lange vluchten gedaan met FS en nu de laatste 20 jaar toch echt wat meer GA , maar zo als je ook ziet met mijn vluchten .. ik draai me hand er niet voor om met een GA toestel net zo ver te gaan vliegen als met een Lijntoestel

wel met tussen stopt . het is maar wta je wil .. 4 uur in de C172 of 3 uurtjes in een C152 is meer dna normaal hier , even je wielen op de grond en hem zijn brandstof weer te geven en vervolgens nog zo'n vlucht er tegen aan te gooien ..

laatst met EHRD naar Alicante was ik ook van 8;00 tot 17:54 allen maar aan het vliegen , even een kleine stop om je vol te gooien en weer gaan ....
dit zit ik dan ook echt uit achter de pc

want het is altijd maar weer de vraag wat krijg ik te zien of wat voor weer gaat het worden .. daar moet je dan toch ook weer meerekening mehouden

maar ik vind het wel lekker om juist lange vluchten te maken , wacht ook nog op een B737 dan ga ik denk ik ook mijn afstandjes weer vliegen .. en wat sneller ..want met een c152 van LOWI naar EGGL kan je verzekeren dat is echt vermoeiend en heel langdradig
maar als je dan toch op EGGL geland ben is dat wel een lekker voeldaan gevoel , maar dit zou leuker zijn omdat ook eens met en B737 te doen .. liefs nog een B737 200 maar dat is dan vooral de tijdwinst die je er van heb
Maar of je nu 8 uur in een B787 zit of 8 uur in een C152 , het blijft het zelfde alleen de afstand die je aflegt zal minder zijn , maar dat is ook alles

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 00:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hier enkel bij launch de game 2x kunnen spelen voor een korte tijd (15min.) , daarna krijg ik het spel gewoon niet meer gestart, elke keer CTD. kan een vlucht instellen, maar tijdens het laden na 90% elke keer CTD. Alle instellingen al laag gezet, guide gevolgd, niks helpt tot nu toe. Morgen een upgrade van i3 naar i5 en gtx970 naar rx580 binnen, dus hopelijk dan meer succes :S
en ook zou ik graag een 737 willen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 03-09-2020 00:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uitvreter schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:28:
Nog steeds een CTD in Keflavik, en nog steeds infinity pools en omhoog stromend water in Sondrestromfjord.
De grijze streep die over de bult heen loopt is een weg. Prutsers! :F
Nog zoveel te doen. -O-

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beter meld je de bug gewoon bij Asobo/Microsoft, nuttiger dan er hier over te klagen :+

https://flightsimulator.z...t-How-to-contact-support-

Edit: verzoek dat iedereen die 'iets' te klagen heeft dat doet zodat het opgepakt kan worden. Klagen hier heeft echt geen zin, geen Asobo-developer die hier meeleest. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 03-09-2020 00:20 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:55

aap

Zo, even alle landing challenges afgewerkt. Ik ben wel gegaan voor kwantiteit voor kwaliteit.

De leukste vond ik Bugalaga. Dat is gewoon een open plek op een heuveltop waar je een vliegtuig in moet gooien. Als het je lukt, tik je wel meteen tenminste twee achievements af! ;)

Ik ben (nu nog) blijkbaar bij de kleine elite die al deze challenges voltooid heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peEU_Jk8mTDFFL3B8PSsHdxj4ho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hQbDOUAFpZIc9X46jYAwzwvN.png?f=fotoalbum_large
Zo voor de kenners .. die weten wel waar ik zit en waarvan ik vertrokken ben en ook misschien weten nu wel waar ik heen vlieg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMyvpG4V/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-20-50-40.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLVMpcBP/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-23-42-51.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Rhf4VMrQ/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-30-15-06.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BnNsvYzy/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-33-15-46.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0hZ9d9L/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-38-55-84.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdmPFccp/Desktop-Screenshot-2020-09-03-00-45-09-05.png
O+

ooops ga maar een bak koffie pakken want duurt nog 80 min ... :9

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 00:45 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

aap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:22:
Zo, even alle landing challenges afgewerkt. Ik ben wel gegaan voor kwantiteit voor kwaliteit.

De leukste vond ik Bugalaga. Dat is gewoon een open plek op een heuveltop waar je een vliegtuig in moet gooien. Als het je lukt, tik je wel meteen tenminste twee achievements af! ;)

Ik ben (nu nog) blijkbaar bij de kleine elite die al deze challenges voltooid heeft.
[Afbeelding]
Bugalaga _/-\o_

Lijkt me trouwens doodeng IRL, hier een start en landing:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Tourniquet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:50:
[...]

Bugalaga _/-\o_

[YouTube: Bugalaga Papua]
valt mee hij staat nog niet eens bij d e top tien van gevaalrlijkste airports
en als je dit 10 keer gedaan heb dan heb je er ook niets meer van .. heb hem al een paar keer in FS2020 gedaan geland en opgestegen ... opstijgen is wel leuk met die skischans :+ _/-\o_

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Honeycomb is was te bestellen via de website. Ze hadden eerst gek genoeg onbeperkte aantallen (in elk geval meer dan 1) per klant. Dat hebben ze gisteren gewijzigd naar maximaal 1 stuks en wat al besteld was gemaximaliseerd naar 1. Hierdoor kwamen er meer slots vrij voor nieuwe geïnteresseerden.

De gehele productie was binnen 3 minuten uitverkocht :p
Ik zie dat het nu niet direct te bestellen is:
OUT OF STOCK

Please Visit our retailer network: RETAILERS
https://flyhoneycomb.com/...cts/alpha-flight-controls
Bravo is per 1 sepember te pre-orderen:

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
ravw schreef op woensdag 2 september 2020 @ 03:23:
Mensen die echt en willen genieten en de echte bushflyers onder ons

Río Pascua- Chili
Ga starten op Río Pascua Airport (SCTP) volg een gedeelte de Pascua River
naar het noorden en dan bij en groot meer omkeren en terug naar het zuiden naar Lago Bergues
dan in het zuiden daar van zit een mooie gletsjer
Hier een heel klein voorproefje ...... maar je moet heel chili door gaan _/-\o_

eerst even flaming's ontwijken dan richting het noorden
[Afbeelding]

[Afbeelding]

nu ga je naar het zuiden
[Afbeelding]

[Afbeelding]
ene kant omhoog
[Afbeelding]
andere kant weer naar beneden _/-\o_

:o :o O+ O+
[Afbeelding]
hopelijk gaan mensen nu ook eens begrijpen waarom ik Bush flyer bent geworden ....

geen strakke richtlijnen ... gewoon de vrijheid hebben van het vliegen .. airways LOL ..daar hebben wij riveren voor >:)
Het kan ook nooit zijn als in de brochure hé? |:( Dacht even dat er een bushfire was :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_dgIohrNiJ4oimhryjuZ4GspHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7UEp1UkOFSqMSE9aE2S9Gaa.png?f=fotoalbum_large

Anyway, live weather maar even uitgezet en echt genoten van die omgeving _/-\o_ Heb waarschijnlijk heel je route niet gevolgd en heb volgens mij ver boven mij een groep vogels zien vliegen (waarschijnlijk de flamingo's), maar het maakte niet uit, want ik had het echt naar mijn zin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_sePOtTeoZZUwtrvTLhI4nURFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7VIrvZtyyleogQPhjo534gZe.png?f=fotoalbum_large

Meer van dit soort tips graag!

Ben nog even in Nimh Bin Vietnam wezen kijken en de Chocolate hills bij Bohol, maar die omgevingen zijn minder gelukt in MFS. Wel mooi, maar minder mooi dan ik het mij herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 01:21:
[...]

Het kan ook nooit zijn als in de brochure hé? |:( Dacht even dat er een bushfire was :+

[Afbeelding]

Anyway, live weather maar even uitgezet en echt genoten van die omgeving _/-\o_ Heb waarschijnlijk heel je route niet gevolgd en heb volgens mij ver boven mij een groep vogels zien vliegen (waarschijnlijk de flamingo's), maar het maakte niet uit, want ik had het echt naar mijn zin.

[Afbeelding]

Meer van dit soort tips graag!

Ben nog even in Nimh Bin Vietnam wezen kijken en de Chocolate hills bij Bohol, maar die omgevingen zijn minder gelukt in MFS. Wel mooi, maar minder mooi dan ik het mij herinner.
NZQN - NZCH is ook mooi ben ik nu mee bezig
echt gewoon direct doen en genieten maar .. je komt ogen te kort

dat je het naar je zin heb daar gaat het toch om :D

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 01:33 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:27
Caecilia75 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:01:
Vraagje: ik heb steeds als ik geland ben en naar de gate/parking wil taxiing (Aangewezen door de toren)dat het vliegtuig alle kanten op gaat behalve de richting die ik wil.

Weet iemand van jullie hoe ik dat kan verhelpen. Doe ik iets verkeerd.
Hier heb ik ook last van, ook wanneer ik geen throttle geef bij touch down wil de TBM 930 gelijk een haakse bocht maken, ik moet dan maximaal yaw gebruiken om niet als een idioot de baan af te stuiteren dit terwijl mijn landing speed gewoon op 85 ligt 8)7

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
Het aantal contents wat geïnstalleerd is was 110, na de update 108. Bij jullie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Allard schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:19:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar is de reverse op de logitech niet gewoon een microswitch?
In dat geval is het dus eigenlijk een button die wordt ingedrukt door de handel helemaal omlaag te zetten, en kan je het beste deze niet als axis configureren. Hold lijkt mij dan de beste optie, want dan wordt de thust weer uitgezet als je de handle weer naar voren schuift.
Klopt, het is ook een knop, alleen moest ik hem blijkbaar handmatig selecteren in het menu en niet indrukken... toen werkte het wel.

Dank voor het meedenken (en anderen)!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:28
In de A320 werkt de exped button niet bij mij, licht niet groen op.
Heeft iemand anders dit ook?

in streams van Squirrel werkt deze wel...

[ Voor 18% gewijzigd door zwammen op 03-09-2020 08:14 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb niet het gevoel dat de laatste update veel goed heeft gedaan voor mijn spelervaring. De C152 tutorial is echt de eerste 5 minuten niet speelbaar, met elke 10 a 15 seconden pauzes van 3 of 4 seconden terwijl hij daartussen 30+ fps heeft.

Eerder was dat ook maar dan duurde het niet zo lang tot de framerate stabiel werd.

Mede daardoor gister weer een dreamliner voor Dublin gecrashed. D'r was mist zoals ik nog niet eerder heb gezien, pas op 300 voet kon ik de grond enigszins zien. ILS heb ik nog niet echt onder de knie, dus was even stuntelen voordat ik het vliegveld in de gaten had. Echter in de draai naar de downwind leg begon de game te hakkelen waardoor ik niet snel genoeg doorhad dat ik in een stall kwam. Tijdstechnisch had ik de vlucht heathrow-dublin inmiddels beter in mn vertrouwde C172 kunnen doen :P

Denk dat ik voor de dreamliner nog wat meer oefening nodig heb (en een snellere CPU). Eerlijk gezegd, hoewel het een prachtig toestel is, vind ik hem ook niet echt leuk vliegen.

Overigens, ik heb via het Nvidia configuratiescherm de framerate gemaxed op 30FPS, en het lijkt er op dat de panels zich daar ook aan houden. Waar ik eerder de file aangepast heb dat hij op 20FPS draaide (60hz scherm), na het instellen van de max framerate draaide de schermen maar op 10hz.

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 03-09-2020 08:59 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Tourniquet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:50:
[...]

Bugalaga _/-\o_

[YouTube: Bugalaga Papua]
Geweldig filmpje inderdaad. Die take-off ziet er echt heel eng uit.

Toen ik landde, dacht ik nog dat ik het slordig gedaan had en dat het in het echt zo nooit zou kunnen (zonder schade/ongelukken). Maar als ik het filmpje zo zie, dan kan ik alleen maar concluderen dat het best realistisch was. De yoke van de piloot gaat werkelijk alle kanten op! 8)
Ook mooi accent is die kip die op het laatste moment nog aan de kant stuift.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

killerbee1958 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:52:
[...]

Of je de A/P moet uitzetten hangt van het type landing af,
Een Cat III autoland is zeker mogelijk en piloten moeten ook, op regelmatige basis, een autoland oefenen.
Maar een echte piloot haalt meestal de autopilot er ergens (ver) voor de ils al af.
Vliegen is al een beetje saai en take off en landing zijn toch vaak de momenten waarop ze liever zelf control hebben.
Kan ik me ook wel voorstellen. Is toch een machtig gevoel als je zo een lomp ding op je eigen talent aan de grond zet? (ik heb alleen maar zweefvliegen gedaan maar landing was toch altijd het meest spannende moment en meest bevredigend als je dat netjes deed)

ILS localizer aanvliegen wordt over het algemeen tussen de 30 en 45 graden gedaan.
Afhankelijk van apparatuur en situatie ter plekke kan dat zelfs buiten de 45 graden maar dat is niet gewenst omdat dan je final turn zo ruig wordt en de kans op overshoot en weer terug slingeren groter wordt

Hier nog even een artikel over de diverse criteria van toepassing op diverse cat III landing categorieen

https://aviation.stackexc...and-cat-iiic-ils-approach
Helemaal eens. Waarom zou je het doen?? Met andere woorden, als je het ding automatisch laat vliegen, waarom vlieg je dan? Kun je net zo goed achterin gaan zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
Magic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:57:
Hmm, ik heb niet het gevoel dat de laatste update veel goed heeft gedaan voor mijn spelervaring. De C152 tutorial is echt de eerste 5 minuten niet speelbaar, met elke 10 a 15 seconden pauzes van 3 of 4 seconden terwijl hij daartussen 30+ fps heeft.
Als je een NVidia kaart hebt zet even de Energiebeheermodus op: Optimale vermogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
appie35 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:27:
[...]

Als je een NVidia kaart hebt zet even de Energiebeheermodus op: Optimale vermogen.
Misschien wel handig voor @Magic om uit te leggen hoe hij dat dan moet doen. Ten eerste kun je kijken in de volgende manual voor alle aanbevolen settings.

Voor de specifieke energiebeheermodus: right click on desktop to open 'NVIDIA Control panel', 'Manage 3D settings', click tabblad 'program settings', look for 'Microsoft Flight simulator' as a program and 'Power management mode' as a feature. Select 'Prefer Maximum performance' as a setting for this feature.

• Magic
  • Niet online
appie35 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:27:
[...]

Daar staat ie uiteraard op, alle performance guides heb ik al gevolgd :) (edit: waarschijnlijk bedoel je optimale prestatie overigens, optimale vermogen is factory default)

De bottleneck is echter mijn CPU, "limited by main thread" zie ik op dat moment dan ook staan wanneer ik devmode aanzet. Tijdens dat hakkelen zie ik ook 100% cpu usage, en 60-80% GPU gebruik. Wanneer het hakkelen voorbij is is het andersom en zie ik ook "limited bij GPU"

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 03-09-2020 11:13 ]

• appie35
Magic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:06:
[...]

Daar staat ie uiteraard op, alle performance guides heb ik al gevolgd :) (edit: waarschijnlijk bedoel je optimale prestatie overigens, optimale vermogen is factory default)

De bottleneck is echter mijn CPU, "limited by main thread" zie ik op dat moment dan ook staan wanneer ik devmode aanzet. Tijdens dat hakkelen zie ik ook 100% cpu usage, en 60-80% GPU gebruik. Wanneer het hakkelen voorbij is is het andersom en zie ik ook "limited bij GPU"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWf_KOrolMPlcr9Tx6W7n9ot8ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXja2WBvTf1dWLXZrZB9rZcg.png?f=fotoalbum_large

• Magic
  • Niet online
Dit is de factory default:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUorEnelIqvhGfWfCeISTMvR4mI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5GA4y2ZawEdxqvEf3E4aTfi5.png?f=user_large
En op advies van de guides is dit Fligt Simulator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzAKU3cvI5OXh4vxtPAkeiw8daw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cVzyRtU0PYtP8SHMKYEMj1NW.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 08:54
Net maar weer eens een vluchtje gedaan. Van Bordeaux naar Porto met de A320. De 0.2.0RC1 release van de A320 mod geïnstalleerd en gaaf hoor. Werkende ADIRS, signs en ECAM schermen.

Mooie route over de Golf van Biskaje, Pyreneeen en dan aanvliegen over de stad op baan 35.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKH7ShGyPokiHQPTWfCLfx6A9-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p44wIDDjUhEbziDGSdd5lsdy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Er!k op 03-09-2020 11:33 ]

Iemand al weet waneer de Market place van MS weer eend uptodate gaat worden ... ik had verwacht dat hij gisteren wel weer bijgewerkt zou zijn maar nog steeds niets

of kunnen we vandaag dit grote update verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Microsoft had ook gratis liveries aangekondigd, en als Nederlander wordt ik natuurlijk erg blij van het woordje gratis, maar ik heb nog niks gezien. Ook niet na deze laatste update, jullie?

• Magic
  • Niet online
Vanavond/vannacht is er weer een devupdate toch? Misschien dat ze daar nu wat over vermelden.

• Craftop
Ircghost schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:55:
Microsoft had ook gratis liveries aangekondigd, en als Nederlander wordt ik natuurlijk erg blij van het woordje gratis, maar ik heb nog niks gezien. Ook niet na deze laatste update, jullie?
Precies, wel aangekondigd maar nog niets van gezien. tot op heden ook bij mij in de marketplace niets te vinden.. Alhoewel ik performance belangrijker vind dan wat liveries is het altijd welkom!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:01:
[...]

Precies, wel aangekondigd maar nog niets van gezien. tot op heden ook bij mij in de marketplace niets te vinden.. Alhoewel ik performance belangrijker vind dan wat liveries is het altijd welkom!
Ik zie ook liever performance en bug fixes, begrijp me niet verkeerd :+. Maar dat zijn vaak hele andere teams, dus die zitten elkaar niet in de weg, die kunnen prima parallel opleveren.

• Craftop
Ircghost schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:13:
[...]

Ik zie ook liever performance en bug fixes, begrijp me niet verkeerd :+. Maar dat zijn vaak hele andere teams, dus die zitten elkaar niet in de weg, die kunnen prima parallel opleveren.
Dat klopt zeker! Dan denk ik dat ze het 'visual/graphics' team maar eens moeten gaan uitbreiden, of ervoor zorgen dat ze hun deadlines halen en/of bijstellen... :+

• Chrisuu01
Ik heb na de patch gewoon nog steeds en trage install.

Ik zou willen dat er gewoon een manier was om het te downloaden en dan apart te installeren deze combo van downloaden en installeren tegelijk het duurt gewoon echt te lang.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrisuu01 op 03-09-2020 12:29 ]

Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:01:
[...]

het gaat me niet om de livery;s maar om de airports en andere dingen die al in Market moeten staan maar nog niet toegevoegt zijn ...
van ORBX bijvoorbeeld ..

• Magic
  • Niet online
Chrisuu01 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:21:
Ik heb na de patch gewoon nog steeds en trage install.

Ik zou willen dat er gewoon een manier was om het te downloaden en dan apart te installeren deze combo van downloaden en installeren tegelijk het duurt gewoon echt te lang.
Vreemd, gewoon uit nieuwsgierigheid: op wat voor soort schijf probeer je hem te installeren?

als ik zie hoe de installatie op mijn NVME-ssd tekeer ging, denk ik dat het op een conventionele harddisk helemaal ernstig is. En als het dan ook nog een keer een SMR schijf is dan kijk ik niet op dat het dagen zoniet weken gaat duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisuu01
Magic schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:40:
[...]

Vreemd, gewoon uit nieuwsgierigheid: op wat voor soort schijf probeer je hem te installeren?

als ik zie hoe de installatie op mijn NVME-ssd tekeer ging, denk ik dat het op een conventionele harddisk helemaal ernstig is. En als het dan ook nog een keer een SMR schijf is dan kijk ik niet op dat het dagen zoniet weken gaat duren.
Op een Kington A1000 480Gb NVMe SSD
[...]

ik vond het zelf toch ook erg traag gaan , heb zelf ook een M2 er in hangen maar ik had 2 dagen daarvoor nog een bestand van 160 GIG gedl en geinstaleerd en die was binnen 2 uurtjes binnen terwijl die 100 GIG van FS2020 bijna 4 uur er overdeed

puur alleen omdat hij steeds opnieuw moest opstarten met zijn dl na en stukje uitgepakt te hebben en geinstleerd te hebben
dus ze hadden dit nooit op deze manier moeten doen ... eerst dl en dan pas instaleren was sneller geweest en geeft mensne ook een option om een DVD installer te downloaden zo dat ze niet elke keer de volle zooi weer moeten dl als er wat anders niet goed gegaan is .. zo als een pc crash of wat ..
dat was ook sneller geweest en dan de rets van de latere updates gewoon ingame laten instaleren

maar goed ik werk niet bij MS maar ik vind dit egwoon een hele vreemde manier van hoe ze FS instaleren en vrij geven

Chrisuu01 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:48:
[...]

Op een Kington A1000 480Gb NVMe SSD
Ik heb hier de A2000 M.2 Kington 1 gig

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 08:55
Weet iemand of er een topic/site is waar nederlandse scenery gemaakt/gedeeld wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:42
Handige youtube voor video settings vergelijking, laar maar doorkomen die 3090 met mini mainframe ;)

YouTube: Side by Side Graphic Setting Comparison - Microsoft Flight Sim 2020

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:49:
[...]

ik vond het zelf toch ook erg traag gaan , heb zelf ook een M2 er in hangen maar ik had 2 dagen daarvoor nog een bestand van 160 GIG gedl en geinstaleerd en die was binnen 2 uurtjes binnen terwijl die 100 GIG van FS2020 bijna 4 uur er overdeed

puur alleen omdat hij steeds opnieuw moest opstarten met zijn dl na en stukje uitgepakt te hebben en geinstleerd te hebben
dus ze hadden dit nooit op deze manier moeten doen ... eerst dl en dan pas instaleren was sneller geweest en geeft mensne ook een option om een DVD installer te downloaden zo dat ze niet elke keer de volle zooi weer moeten dl als er wat anders niet goed gegaan is .. zo als een pc crash of wat ..
dat was ook sneller geweest en dan de rets van de latere updates gewoon ingame laten instaleren

maar goed ik werk niet bij MS maar ik vind dit egwoon een hele vreemde manier van hoe ze FS instaleren en vrij geven
Downloaden en tegelijk delen uitpakken was nog efficiënter geweest. Is toch ook geen rocket-science?

Wat staat er trouwens op die boxed versie? Waarschijnlijk alleen de installer van 1Mb 8)7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

alexbl69 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:44:
[...]

Downloaden en tegelijk delen uitpakken was nog efficiënter geweest. Is toch ook geen rocket-science?

Wat staat er trouwens op die boxed versie? Waarschijnlijk alleen de installer van 1Mb 8)7.
nee daar staat echt alles op het zijn 10 DVD die gaan ze echt niet uitgeven voor 1 mb :D

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Petertje750 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:11:
Handige youtube voor video settings vergelijking, laar maar doorkomen die 3090 met mini mainframe ;)

YouTube: Side by Side Graphic Setting Comparison - Microsoft Flight Sim 2020
Heb niet het hele filmpje gekeken, maar de rode draad lijkt te zijn dat de kwaliteitsverbetering boven de medium settings minimaal is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Nuttige vergelijk die, VOOR MIJ, aantoont wat ik zelf al uitgevonden had.

Van Low naar Medium zie je een duidelijke verbetering in de graphics.
Verbetering van Medium naar High is zeer zeer beperkt en van High naar Ultra ervaar ik al helemaal geen verschil.

Maar goed ik ben dan ook meer geintresserd in het vlieggedeelte van de sim dan het grafische geweld.
Ik vind FS2020 op medium al meer dan mooi genoeg.

Kan ik mijn processor lekker inzetten voor andere, meer vlieg gerelateerde zaken.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
killerbee1958 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:53:

Verbetering van Medium naar High is zeer zeer beperkt en van High naar Ultra ervaar ik al helemaal geen verschil.

Maar goed ik ben dan ook meer geintresserd in het vlieggedeelte van de sim dan het grafische geweld.

Kan ik mijn processor lekker inzetten voor andere, meer vlieg gerelateerde zaken.
Goed om te zien die vergelijking. Ik zie geen reden om dit op Ultra te willen spelen. Dat gaat geld uitsparen :)
Zal eens een test doen met alles op Ultra en dan naar High , kijken hoe veel verschil dat is met mijn pc ... nu op ultra zit ik gemiddeld ronde 40 fps

OP Ultra
40 FPS
CPU 15 %
GPU 100%

Op High -end

40 FPS
CPU 24%
GPU 80 %

MID

50 FPS
CPU 25%
GPU 70%

maar wel een heel stuk minder huizen te zien in MED dus hij word een beetje zo als FSX
Dus wat betreft de FPS ga je er niet echt voor op uit maar je kunt wel door te spelen je CPU of GPU minder ontlasten met de instellingen

Dit was gevlogen gebied NEWYORK met bewolkt weer

[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 03-09-2020 14:52 ]

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
killerbee1958 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:53:

Hier een mix tussen high en ultra. Reflecties in cockpit bijvoorbeeld heb je alleen op Ultra en die wil ik echt niet missen.

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

rdluca schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:22:
[...]

Goed om te zien die vergelijking. Ik zie geen reden om dit op Ultra te willen spelen. Dat gaat geld uitsparen :)
Maar zal er ook geen verschil zijn bij payware addons? Ik kan me herinneren dat bij sommige payware vliegvelden niet alles zichtbaar was bij lagere settings.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:38:
[...]

Maar zal er ook geen verschil zijn bij payware addons? Ik kan me herinneren dat bij sommige payware vliegvelden niet alles zichtbaar was bij lagere settings.
Dat zou wel kunnen zijn inderdaad.

Ik heb natuurlijk alleen FSX waaruit ik ervaring put en daarin heb ik nooit verschil in detail en objecten tussen high en ultra settings van add-ons van Flightbeam, FSDreamteam en FlyTampa kunnen ontdekken.

Het is voor mij natuurlijk afwachten hoe dat in FSMS gaat zijn.

• blcor
  • Laatst online: 14-08 16:02
[...]

Vervelend om dit soort dingen te lezen. Ik heb op de dag voor de release m'n region op Australië gezet , de game binnen twee uur binnengehaald inclusief de installatie (ook nvme ssd). Snap niet hoe dat zo kan verschillen, op de downloadsnelheid na dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

Interessant reclameselectie van Google. Vooral de middelste in de bovenste rij :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ngo053EfJ0PEwCIL3SiIifos-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PovVIbVW5AesReMWJETjttci.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:06:
Interessant reclameselectie van Google. Vooral de middelste in de bovenste rij :+

[Afbeelding]
Die mag wel eens mijn joystick gebruiken :p /flauw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Craftop
Rondje vliegen, beginnen bij NZQN, just wow..!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qubrLnSO_C8PxWWK_6u09fXOzX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XcDxaxLDLsz2dbKTbjScRD3A.png?f=fotoalbum_large 'Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB2Fznz2gvizNFFSFtXuGxMFAF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVssrhj2CHBosDkruEfcJehr.png?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
Hebben jullie wel eens boven New York gevlogen? Mijn 32GB RAM werd volledig gebruikt. Is 32 wel genoeg?

• Craftop
Ik vlieg momenteel in de Cessna 172 Skyhawk, en op het moment dat ik de AP aanzet, gooit hij het vliegtuig instant in een roll naar links inclusief duikvlucht, terwijl ik HDG en ALT mode aan heb staan.. Iemand een idee hoe dit kan?
Zie video:
YouTube: Microsoft Flight Simulator -AutoPilot has an Error?

• Magic
  • Niet online
blcor schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:56:
[...]

Vervelend om dit soort dingen te lezen. Ik heb op de dag voor de release m'n region op Australië gezet , de game binnen twee uur binnengehaald inclusief de installatie (ook nvme ssd). Snap niet hoe dat zo kan verschillen, op de downloadsnelheid na dan.
Oh, het duurde niet lang hoor, na een uurtje of 2 stond hij er wel op (tijdelijke Kiribati bewoner). Maar de load op de SSD heb ik nooit eerder zo hoog gezien.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
turkeyhakan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:27:
Hebben jullie wel eens boven New York gevlogen? Mijn 32GB RAM werd volledig gebruikt. Is 32 wel genoeg?
Als ie volledig gebruikt werd, wat denk je dan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

armageddon_2k1 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:09:
[...]

Als ie volledig gebruikt werd, wat denk je dan?
Je kunt het ook omdraaien: als de simulator gewoon doordraaide, waarom zou je dan denken dat je niet genoeg geheugen had?

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:13
Dag mensen,

Ik ga me ook maar eens wagen aan het vliegen.
Ooit op een hele oude brakke pc FS98 gespeeld met een eigen skin op een boeing 737 .... sindsdien nooit meer gedaan.

Sta te popelen om te gaan vliegen, maar moet denk ik 4 weken wachten tot hij klaar is met downloaden :D !
Zal geen 4 weken duren, maar lang gaat het wel duren helaas.

Heb in het topic al veel toffe dingen voorbij zien komen, en lees weinig over problemen. Dit in tegenstelling op piloten op Reddit, welke veel schrijven over crashes (niet van het vliegtuig)

Verwijderd

Te veel achtergrondprocessen kan ook nog, ofwel veel (preventieve) buffering die geen invloed heeft op de prestaties.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hoe groot is de update dan? Voor mijn gevoel is er maar 1mb gedownload alleen
Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:57:
Ik vlieg momenteel in de Cessna 172 Skyhawk, en op het moment dat ik de AP aanzet, gooit hij het vliegtuig instant in een roll naar links inclusief duikvlucht, terwijl ik HDG en ALT mode aan heb staan.. Iemand een idee hoe dit kan?
Zie video:
Set YD eens aan en probeer het dan eens weer , wat doet hij dan ?

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
aap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:16:
[...]

Je kunt het ook omdraaien: als de simulator gewoon doordraaide, waarom zou je dan denken dat je niet genoeg geheugen had?
Omdat ie met 16GB ook draait. RAM wordt als een cache gebruikt blijkbaar dus wordt volledig vol gegooid. Niet vreemd toch?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• turkeyhakan
armageddon_2k1 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:26:
[...]

Omdat ie met 16GB ook draait. RAM wordt als een cache gebruikt blijkbaar dus wordt volledig vol gegooid. Niet vreemd toch?
Met 8GB draait ie ook.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zie video:
Ook al paar keer gehad, AP aan het vliegen en ineens trim aan 100%, of trekt hij naar rechts/links en is enige oplossing AP uitzetten

• Craftop
lapino schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:55:
[...]

Ook al paar keer gehad, AP aan het vliegen en ineens trim aan 100%, of trekt hij naar rechts/links en is enige oplossing AP uitzetten
Precies dat! De trim gooit hij ook ineens naar 100% nose down... Dus inderdaad; enkel AP uit werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zie video:
Hé, dat is mij ook al vaker overkomen! Volgens mij is het een bug.
MoietyMe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:18:
[...]

Hé, dat is mij ook al vaker overkomen! Volgens mij is het een bug.
Ik zelf heb er nog geen last van gehad..
Maar ik zorg ook dat ik stabile hangt en level (getrimmed) .. dan YD aan .. HDG instellen ...
en hoogte ... AP aan op HDG .. wacht even ,dan zien dat de plane reageerd op zijn HDG
dan gooi je hem aan met zijn hoogte ..
als hij dan level blijft gooi ik pass de VS aan en laat het naar gewenste hoogte stijgen

dan moet het gewoon goed gaan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:25:
[...]

Ik zelf heb er nog geen last van gehad..
Maar ik zorg ook dat ik stabile hangt en level (getrimmed) .. dan YD aan .. HDG instellen ...
en hoogte ... AP aan op HDG .. wacht even ,dan zien dat de plane reageerd op zijn HDG
dan gooi je hem aan met zijn hoogte ..
als hij dan level blijft gooi ik pass de VS aan en laat het naar gewenste hoogte stijgen

dan moet het gewoon goed gaan ...
Je mag best aannemen dat als iets bij jou nog niet fout is gegaan, bij anderen nog steeds een bug kan zijn. Hetgeen hier gebeurt duidt op het feit dat er iets niet oke is met de AP functie, helemaal als ik van meerdere mensen te horen krijg dat ook zij dit ervaren. Ja, ik weet hoe ik een plane juist in de AP krijg, zou niet uit moeten maken of ik op NAV, HDG of whatever zou vliegen. En nee, het ligt ook niet aan het al dan niet gebruiken van de YD. Het gebeurt gewoon random tussen gebruik van AP in, voordat dit zich voordeed had ik al bijna een uur gevlogen met de AP aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Craftop schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:29:
[...]

Je mag best aannemen dat als iets bij jou nog niet fout is gegaan, bij anderen nog steeds een bug kan zijn. Hetgeen hier gebeurt duidt op het feit dat er iets niet oke is met de AP functie, helemaal als ik van meerdere mensen te horen krijg dat ook zij dit ervaren. Ja, ik weet hoe ik een plane juist in de AP krijg, zou niet uit moeten maken of ik op NAV, HDG of whatever zou vliegen. En nee, het ligt ook niet aan het al dan niet gebruiken van de YD. Het gebeurt gewoon random tussen gebruik van AP in, voordat dit zich voordeed had ik al bijna een uur gevlogen met de AP aan.
Ik heb dit ook al een keer meegemaakt. In de Cessna 172. Echter nog maar 1 keer terwijl ik toch aardig wat uren met dit vliegtuig heb gevlogen. Lijkt inderdaad op een bug die maar sporadisch voorkomt.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Toch al paar keer heel bizarre bugs tegengekomen (vlieg quasi uitsluitend met de C172). Glass cockpit die ineens allemaal xxxx toont ipv data, ineens low textures in cockpit en er zitten dan ventjes in (in cockpit view) enz. Niks erg maar raar.

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
lapino schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:48:
Toch al paar keer heel bizarre bugs tegengekomen (vlieg quasi uitsluitend met de C172). Glass cockpit die ineens allemaal xxxx toont ipv data, ineens low textures in cockpit en er zitten dan ventjes in (in cockpit view) enz. Niks erg maar raar.
Die van die ventjes heb ik ook gehad. Had ik in een keer een zonnebril minnen in beeld hangen. En als ik naar beneden keek zag ik armen en benen haha.

• aap

aap

Sparkiezz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:53:
[...]

Die van die ventjes heb ik ook gehad. Had ik in een keer een zonnebril minnen in beeld hangen. En als ik naar beneden keek zag ik armen en benen haha.
Ik begreep dat dit gebeurt als je op de startbaan staat en er spawnt dan een andere speler met hetzelfde vliegtuig op je locatie. Dan zie je zijn en jouw vliegtuig door elkaar, maar zijn vliegtuig heeft wel poppetjes en het jouwe niet (in cockpit view). Dus die poppetjes dan ziet, zijn van iemand anders.

[ Voor 4% gewijzigd door aap op 03-09-2020 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik snap nog steeds niet dat jullie zulke lange vluchten maken echt leuk vinden. Voor mij gaat het hele gevoel er van af als ik uren "vlieg" terwijl ik eigenlijk andere dingen aan het doen ben. Je krijgt niets mee van de hele sim/vliegervaring, en er is zo weinig te beleven onderweg..
Ik maak eigenlijk altijd korte vluchten, tussen de 30 en 60 minuten (en dat vind ik dan al lang). Onlangs ben ik helemaal gestopt met andere dingen doen: ik ging vaak tijdens cruise ff op het forum of wat opzoeken of kijken en heel vaak (te vaak) bedacht ik me bijna te laat dat ik nog aan het vliegen was... Doodzonde. Ik miste eigenlijk alles. Ik maak ook geen screenshots meer want 9 van de 10 keer ging ik die tijdens het vliegen 'croppen' (2 schermen hier) en vaak al uploaden... Dom! Het hele idee van net echt vliegen gaan totaal verloren!

Dus als ik nu ga vliegen, gaan alle andere apps uit en zit ik van A tot Z in mijn cockpit. Heerlijk. Het maakt de ervaring zo veel completer. Je geniet nog veel meer van het uitzicht. Zonde om tussendoor wat anders te doen. En ja, dan kan je soms wat saaie minuten hebben maar... that's how it is! Dit betekent wel dat ik nu helemaal geen langere vluchten maar ga doen. ;) Zoals gezegd, 30 tot 60 minuten is top voor mijn beleving.

Een post als deze had ik een tijdje geleden tijdens het vliegen getypt maar nu heb ik netjes gewacht tot na de landing en shutdown. Veeeeeeeeel leuker zo!

[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 03-09-2020 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Bvr9y2Km/Desktop-Screenshot-2020-09-03-18-46-20-59.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkSvtq6n/Desktop-Screenshot-2020-09-03-18-46-35-58.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7sMWR5G/Desktop-Screenshot-2020-09-03-18-49-11-73.png

Ouani Airport (FMCV) Comoren

• Craftop
tup61 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:26:
[...]

Ik maak eigenlijk altijd korte vluchten, tussen de 30 en 60 minuten (en dat vind ik dan al lang). Onlangs ben ik helemaal gestopt met andere dingen doen: ik ging vaak tijdens cruise ff op het forum of wat opzoeken of kijken en heel vaak (te vaak) bedacht ik me bijna te laat dat ik nog aan het vliegen was... Doodzonde. Ik miste eigenlijk alles. Ik maak ook geen screenshots meer want 9 van de 10 keer ging ik die tijdens het vliegen 'croppen' (2 schermen hier) en vaak al uploaden... Dom! Het hele idee van net echt vliegen gaan totaal verloren!

Dus als ik nu ga vliegen, gaan alle andere apps uit en zit ik van A tot Z in mijn cockpit. Heerlijk. Het maakt de ervaring zo veel completer. Je geniet nog veel meer van het uitzicht. Zonde om tussendoor wat anders te doen. En ja, dan kan je soms wat saaie minuten hebben maar... that's how it is! Dit betekent wel dat ik nu helemaal geen langere vluchten maar ga doen. ;) Zoals gezegd, 30 tot 60 minuten is top voor mijn beleving.

Een post als deze had ik een tijdje geleden tijdens het vliegen getypt maar nu heb ik netjes gewacht tot na de landing en shutdown. Veeeeeeeeel leuker zo!
Goed bezig! En precies, voor mij zijn er eigenlijk zelden vluchten langer dan 60 minuten. Als dat zo is, dan is het omdat ik van mijn geplande route ben afgeweken, om op een of ander random vliegveld een tussenlanding te maken (houdt het wat spannender en actiever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
aeg13 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:28:
Ik zou het leuk vinden om wat meer doel achter het vliegen te krijgen. Het liefst zou ik primair met de TBM930 'missies' vliegen en personen/cargo vervoeren van de ene naar de andere luchthaven. Ik dacht dat FSEconomy daarvoor een mooi platform zou zijn, maar ik vind het maar erg complex om ermee aan de slag te gaan.

Zijn er eenvoudigere varianten? Ik zou het zelfs niet erg vinden als er geen echte connectie met het spel is en ikzelf gewoon de vlucht kan markeren als voltooid of niet. Misschien is dat zelfs een voordeel, in plaats van dat een CTD je een vlucht laat mislukken...

Is er zo'n platform? OnAir is natuurlijk een alternatief, maar die is wellicht nog wel complexer in plaats van eenvoudiger...
Ik weet niet of je vraag al beantwoord was; maar mocht je toch FSeconomy willen proberen, we hebben inmiddels een tweakers groep aangemaakt: Tweakers Aviation.
Join dan wel even op Discord (https://discord.gg/vVzp3nc).
We hebben daar een FSeconomy kanaal en ik en anderen kunnen je altijd helpen of dingen uitleggen mocht je er niet uitkomen.

kimi

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Ik zie verschillende bronnen online die beweren dat je met 32GB RAM veel minder frame drops hebt dan met 16.

Hoe is algemene concensus hier?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Komt er vandaag nou nog een update of hoe zit het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 08:54
ravw schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:01:
Komt er vandaag nou nog een update of hoe zit het
Ehh... de game update is dinsdag al verschenen (v1.7.14)... De wekelijkse development update komt vanavond rond middernacht.
omdat ik nog steeds wacht dat de store eens geupdate word ..

Pagina: 1 ... 72 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc