Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:17:
[...]

Nl als een veel snellere GPU maar 3 FPS extra haalt tov van een andere is het niet zo dat het aan de kaart ligt maar meer aan het programmeerwerk van MS/Asobo.
Inderdaad, ik denk dat de grootste bottleneck van FS FS zelf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Meauses schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:15:
[...]

Als je bent geland en je stopt dan ga je daar volgende keer weer verder met de volgende etappe.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat als je tussentijds stopt je dan ook weer verder kan gaan, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd/ervaring mee.
Perfect, dan ga ik inderdaad gewoon van etappe naar etappe vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
btw ook viewpoint is erg belangrijk als ik omlaag kijk in mijn cockpit en dus niks van de buitenwereld in mijn view is verdubbelt de FPS vaak.

Wel of geen autopilot maar daarentegen weinig verschil, viewpoint en zoomlevel daarentegen wel erg veel verschil.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00
Koekoeksclocker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:16:
[...]

In Norfolk lagen een aantal schepen onder water, een gekend 1.0 bugje. Geen vliegdekschip te bekennen, dus. Dan maar de marinebasis van San Diego geprobeerd. Daar lag een fraaie carrier maar met het dek vol vliegtuigen. Er was gewoon geen plaats om met de Cub te landen. Ik zal nog enkele andere basissen proberen, havens zijn wel interessante plekken om te verkennen.
In San Francisco ligt de Hornet (klik).

Ben daar vorig jaar nog geweest. Heb geprobeerd er te landen maar stond niet snel genoeg stil :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Sparkiezz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:40:
[...]

Aha thanks. Dat was de guides die ik hier had gepost gisteren 8)7 |:( :P
7(8)7

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 09:31

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Middag/Avond,

Ten eerste bedankt voor de inhoudelijke reacties, hier kunnen we zeker wat mee.
-wat zijn de grafisch echt zware stukken, en moet ik dit combineren met bijv. zwaar weer?
Op dit moment zijn de "glass cockpits" (cockpits met schermen) nogal zwaar. Het schijnt dat de refreshrate van deze schermen een behoorlijke fps-vreter is, met name als CPU limited bent.
Er is hiervoor een mod/fix:(https://www.reddit.com/r/...nt_refresh_rate_increase/)
Ik begrijp dat als je CPU limited bent, deze fix voor 10-15 meer fps kan zorgen.
Het liefst blijf ik bij modden weg, zeker omdat dit stabiel moet kunnen draaien op een testsysteem, echter als er geen ander oplossing is/we vinden geen een ander POV, dan zou dit een mogelijk worden.
Bedankt voor de headsup, dit wist ik bijv niet :)
-Hoeveel effect heeft de always "online functie t.o.v. de niet "online"functie
In tegenstelling tot het eerdere antwoord, vind ik offline testen niet echt relevant. De data die dan wordt gebruik is van erg lage kwaliteit waardoor de AI-generation ook niet goed zal zijn.
Je kan dan beter een gebied cachen (vooraf downloaden in het spel), en dat vergelijken met normaal online spelen.
Eens, ik vermijd liever de offline optie omdat ik vermoed dat deze een "te positieve"(klinkt grappig) impact zal hebben op de test resultaten, waardoor ze dus niet super reproduceerbaar zijn voor lezers.

Van het cachen wist ik niets, thanks voor de tip.
-zijn er bepaalde omgevingen/vliegvelden die jullie speciaal zouden aanraden voor onze benchmark?
Ik speel zelf met een vrij karige videokaart (R9 380). De verschillen tussen gebieden zijn erg groot, maar met name de verschillen in vlieghoogte zijn bij mij groot.
Toevallig heb ik gisteren even Aachen geprobeerd (dat is een Photogrammetery stad), en ik denk dat mijn FPS op 2000ft ongeveer 25/30 is, maar zodra ik onder de 1000ft kom, daalt deze steeds verder, waar 500ft gewoon onspeelbaar is.
Dus verschillende gebieden is een erg goed idee, maar de hoogte is ook een erg zware factor voor je performance.
Klinkt vrij logisch, ik zat zelf te denken aan een hoogte van 1500ft, is dit iets wat jullie realitisch achten als benchmark hoogte?
Ik zou een propellorvliegtuig nemen (in airliners zitten nog performance bugs) en dan bij half bewolkt weer (wolken hebben ook impact)
waar ik bang voor ben is dat het weer nog altijd per run zal verschillen, dit weet ik niet geheel zeker en ik zal dit moeten uit zoeken na werk of op een later moment. want zwaarder weer is wel echt een must IMO.

qua performance bugs, Noted!
Er zit bij mij overigens erg veel verschil per locatie.
Zo heb ik tijdens VFR missies (bush flight etc.) gewoon 30+fps, maar als ik land boven Heathrow vlieg heb ik 10fps. Bij ster-locaties/steden/vliegvelden zal dit wel nog minder zijn.
Hier was ik van op de hoogte, toch wordt het vermoedelijk een zoektocht naar de juist locatie, ik wil namelijk niet continue benchmarken met 10-20 fps, populaire locaties zijn trouwens welkom :D
Je kunt binnen FS ook handmatig aangeven welke scenery hij moet cachen. Om te voorkomen dat de internetsnelheid een rol gaat spelen zou ik dat ook zeker instellen
Noted!
Geen online spelers toestaan tijdens benchmark (te grote variabele)
Geen active weather. Een predefined weather conditie definieren want weer heeft heel veel invloed op performance.
Uiteraard, maar ook hier de vraag hoe random is het pre gedefineerde weer?
Verder kan je heel goed een standaard stukje vluchtroute definieren die dan gevlogen wordt met Autopilot aan. Maar aangezien de zwaarste omstandigheden altijd rondom dense scenery zijn zie ik daar niet het nut van. Je wilt waarschijnlijk juist een scenario met dense scenery die je van dichtbij overvliegt want dat vraagt het meest van je setup en dat doe je nu juist niet met Autopilot.
duidelijk, is mist hier bijvoorbeeld ook "dynamisch" te noemen?
In FSx was het echter mogelijk om een scenario te laden en dat af te laten spelen. werd ook veel gebruikt in combinatie met fraps om dit soort benchmarks te doen.
Heb nog geen functie in FS2020 gevonden die dit ook bereikt.
Hier ga ik in duiken, wist niet dat dit een ding was.
Nl als een veel snellere GPU maar 3 FPS extra haalt tov van een andere is het niet zo dat het aan de kaart ligt maar meer aan het programmeerwerk van MS/Asobo
Dit is inderdaad de reden waarom ik hier nu eerst kom om wat vragen te stellen voor dat ik hier blind in duik, we weten dat de game "zwaar" is, maar niet in hoeverre ms/Asobo hier effect op hebben.
Wel of geen autopilot maar daarentegen weinig verschil, viewpoint en zoomlevel daarentegen wel erg veel verschil.
wederom noted
Wel leuk om hier over mee te denken.
Hier doen we het voor O+

excuses voor de lange post

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:29:

waar ik bang voor ben is dat het weer nog altijd per run zal verschillen, dit weet ik niet geheel zeker en ik zal dit moeten uit zoeken na werk of op een later moment. want zwaarder weer is wel echt een must IMO.

qua performance bugs, Noted!

excuses voor de lange post
Ik zou die route zoals beschreven boven NYC inderdaad als uitgangspunt nemen, en deze dan meermaals vliegen. Aangezien de lengte van de run niet te lang of te kort is, kun je deze prima meermaals vliegen, elk met andere weersomstandigheden (bewolkt/onbewolkt/regen/storm/sneeuw etc) om het verschil te merken. Dat zou voldoende moeten zijn voor een degelijke benchmark, aangezien NYC een zware omgeving is.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Vraagje: Ik gebruik navigraph. Maar als ik in FS2020 een IFR High maak, komt de route niet overeen als ik in navigraph de zelfde route en departures instel. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Craftop schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:32:
[...]

Ik zou die route zoals beschreven boven NYC inderdaad als uitgangspunt nemen, en deze dan meermaals vliegen. Aangezien de lengte van de run niet te lang of te kort is, kun je deze prima meermaals vliegen, elk met andere weersomstandigheden (bewolkt/onbewolkt/regen/storm/sneeuw etc) om het verschil te merken. Dat zou voldoende moeten zijn voor een degelijke benchmark, aangezien NYC een zware omgeving is.
Even een snelle vraag hier over, hoe autopilot-baar is dit?

Dan kan ik deze nemen in mijn bench voorstel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En misschien nog de moeite waard om een of twee update rondes te wachten totdat er wat performance fixes zijn uitgevoerd. Het is nu nog heel erg core limited, maar ik veronderstel dat dit nog aanzienlijk verbeterd gaat worden.

@Intergalactic Je kunt vrij gemakkelijk een route creëren (vlucht plan) en dan met auto pilot die route volgen. Niet alle vliegtuigen kunnen dat echter (sommige hebben alleen een simpele AP).

Maar misschien kan iemand iets vertellen over de co-pilot die nu in het spel zit, misschien kan die wel de route volgen, onafhankelijk van of er een geadvanceerde AP is of niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ircghost schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:34:
En misschien nog de moeite waard om een of twee update rondes te wachten totdat er wat performance fixes zijn uitgevoerd. Het is nu nog heel erg core limited, maar ik veronderstel dat dit nog aanzienlijk verbeterd gaat worden.

@Intergalactic Je kunt vrij gemakkelijk een route creëren (vlucht plan) en dan met auto pilot die route volgen. Niet alle vliegtuigen kunnen dat echter (sommige hebben alleen een simpele AP).

Maar misschien kan iemand iets vertellen over de co-pilot die nu in het spel zit, misschien kan die wel de route volgen, onafhankelijk van of er een geadvanceerde AP is of niet.
In een ideale situatie:
-Ik maak een route met door jullie voorgestelde scenery
-ik sla de route op als bench route
-auto pilot/co-pilot vanaf taxi tot landing OF we doen alleen het taxi en landen zelf(landen liever niet, te inconsistent met landen op het moment :'( )

Hierna is het simpel weg kiezen uit het weer etc. maar dat lijkt me geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:33:
[...]

Don't shoot me if I'm wrong (het is lang geleden dat ik AP gevlogen heb en de nieuwe heb ik nog niet geprobeerd), maar kan je niet gewoon op de runway je AP aanzetten, een hoogte opgeven, de richting ingeven (rechtdoor = heading 310 op die runway op JFK) en dan vol gas vooruit? :) Dan kan je ofwel timen ofwel vanaf de ingegeven hoogte de benchmark stoppen. Dan heb je ook geen gedoe met landen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 14:55

aap

Meauses schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:15:
[...]
Als je bent geland en je stopt dan ga je daar volgende keer weer verder met de volgende etappe.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat als je tussentijds stopt je dan ook weer verder kan gaan, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd/ervaring mee.
Ik heb de Balkans Bush Trip helemaal afgemaakt.

Na iedere etappe moet je landen. Je moet op de juiste baan landen; als je er naast landt of op een andere baan dan aangegeven, dan is de etappe gefaald en moet je opnieuw beginnen met die etappe.

Als je goed geland bent, dan krijg je de keuze om de volgende etappe te starten of om terug te gaan naar het menu. Daar zit functioneel weinig verschil in, want vanuit het menu kun je als je wilt ook weer de volgende etappe starten.

Maar je moet dus wel landen op iedere tussenstop. De instructies gaan niet verder dan tot de eerstvolgende luchthaven en je krijgt geen nieuwe instructies als je niet geland bent. Ik heb dit niet uitgeprobeerd, maar ik neem aan dat als je door zou vliegen naar de landingsbaan van de volgende etappe, MSFS dan zal zeggen dat je niet op de juiste landingsbaan geland bent en dan moet je dus twee etappes overdoen.

Je kunt niet saven tijdens een etappe, maar ik heb ergens gelezen dat als je halverwege een etappe terug gaat naar het menu, je dan later de etappe daar weer zou kunnen hervatten. Maar ik heb dit zelf nooit geprobeerd.

De instructies zijn verder alleen ter info: ik heb wel eens een landing gecrashed en toen ik de etappe over moest doen, ben ik gewoon in een rechte lijn naar de eindbestemming gevlogen en toen was het ook goed. Er wordt dus niet gechecked of je in de buurt van de waypoints komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:33:
[...]

Ik zou vanavond/morgen (nu niet bij mijn pc) kunnen kijken naar deze route en eventuele waypoints/VOR points die te selecteren zijn onderweg om ongeveer een route te vliegen zoals voorgaand beschreven. Dit zou volgens mij wel moeten kunnen. Dan is het simpelweg kopieren van de voorgeschreven route en jullie kunnen testen van start tot landing!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Vraagje: hoe zit het eigenlijk met ijsvorming op je vliegtuig? De ene keer heb ik het wel, de andere keer niet. Nu begrijp ik dat dit van temperatuur afhangt, maar je zou toch verwachten dat als je 10.000ft hoog vliegt, je altijd ijsvorming hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 12:24
Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:44:
Vraagje: hoe zit het eigenlijk met ijsvorming op je vliegtuig? De ene keer heb ik het wel, de andere keer niet. Nu begrijp ik dat dit van temperatuur afhangt, maar je zou toch verwachten dat als je 10.000ft hoog vliegt, je altijd ijsvorming hebt?
Hangt ook van de luchtvochtigheid af lijkt mij.
Als ik bijvoorbeeld door een wolk vlieg op grotere hoogtes is het ijs er zomaar.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:33:
Vraagje: Ik gebruik navigraph. Maar als ik in FS2020 een IFR High maak, komt de route niet overeen als ik in navigraph de zelfde route en departures instel. Iemand een idee hoe dat kan?
Zal komen doordat MSFS een andere navdatabase gebruikt dan Navigraph. Sowieso kan elke planner zelfs met dezelfde database een andere route plannen... Kan van het weer afhangen maar je hebt ook gewoon vaak meerdere opties om van A naar B te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:11:
[...]

Ik zou een propellorvliegtuig nemen (in airliners zitten nog performance bugs) en dan bij half bewolkt weer (wolken hebben ook impact) ongeveer deze route afleggen boven NYC. Opstijgen op JFK, klimmen tot een vaste hoogte en voorbij Manhattan draaien en dalen richting Newark. Dan heb je een zwaar stuk gehad met grote luchthavens, veel gebouwen en water in de buurt, ook niet te lang of te kort. Of voor het gemak kan je voorbij Manhattan tijdens de vlucht stoppen. Dan moet je gewoon opstijgen, wat klimmen en tot een bepaald punt rechtdoor vliegen. Je kan ook met de AP blijven klimmen tot je hoog boven het platteland in het binnenland zit, dan heb je een beter gemiddelde. Als je enkel een zwaar stuk doet zal het mensen afschrikken, dan is de framerate niet representatief voor een gemiddelde vlucht in dunner bevolkt gebied.

[Afbeelding]
heb deze route net even gevlogen zit rond de 35 fps en heel soms met een hik naar 23 .. maar voor de rest lekker soepel ..
Boven NY
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCbvNgTd/Desktop-Screenshot-2020-09-02-14-41-41-22.png

nog ven een bakbeest gespot op dat laatste airport

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gjCMCYqp/Desktop-Screenshot-2020-09-02-14-51-16-67.png
dit moet dan een A380 voorstellen :+
>:)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 02-09-2020 14:58 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
O o o, die reflecties... _/-\o_ Ik had hier een jaar geleden een moord voor gedaan. (Bij wijze van spreken.) Alles ziet er zo levensecht uit nu, het is niet normaal! _/-\o_ Vergelijk dat is met FSX/P3D/XP...! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:58:
[...]

O o o, die reflecties... _/-\o_ Ik had hier een jaar geleden een moord voor gedaan. (Bij wijze van spreken.) Alles ziet er zo levensecht uit nu, het is niet normaal! _/-\o_ Vergelijk dat is met FSX/P3D/XP...! :X
je en toch kloppen ze niet altijd maar goed met het weer en de zon op je vliegtuig is soms echt heel erg mooie

ik blijf me nu nog verbazen soms wat ik te zien krijg .. ik heb nu overal en nergens wel geweest , maar net op het punt dat je denkt ik heb het nu wel allemaal gezien .. kom je weer in gebieden of dan gebeuren er weer dingen waarvan je denkt ... blijf tch nog even door vliegen _/-\o_

gisteren avond ook dacht nog een klein vluchtje over een gedeelte van Chile ...
half uurtje voor het slapen gaan .. 2 a 3 uur later lag ik pas in bed :o _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:01
Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:40:
[...]

In een ideale situatie:
-Ik maak een route met door jullie voorgestelde scenery
-ik sla de route op als bench route
-auto pilot/co-pilot vanaf taxi tot landing OF we doen alleen het taxi en landen zelf(landen liever niet, te inconsistent met landen op het moment :'( )

Hierna is het simpel weg kiezen uit het weer etc. maar dat lijkt me geen groot probleem.
Van taxiën tot takeoff moet handmatig. Daarna kan je tot en met de landing roll op de autopilot vliegen met de airliners. Dus ik zou als startpunt van de benchmark op 400ft na takeoff nemen wanneer de autopilot aan staat. De rest laat je lekker de AP doen, echter moet je dan wel natuurlijk weer zelf dalen en klaar maken voor de approach. Ik moet wel zeggen dat op dit moment de autopilots van de airliners niet best zijn. Veel modi kan je niet lekker gebruiken. Dus ik zou eigenlijk wachten tot dat gefixt is. Nog beter zou zijn om te testen met de PMDG B737NG die in ontwikkeling is. Dan heb je helemaal een mooie benchmark, voor de wat meer hardcore simmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:03:
[...]

Van taxiën tot takeoff moet handmatig. Daarna kan je tot en met de landing roll op de autopilot vliegen met de airliners. Dus ik zou als startpunt van de benchmark op 400ft na takeoff nemen wanneer de autopilot aan staat. De rest laat je lekker de AP doen, echter moet je dan wel natuurlijk weer zelf dalen en klaar maken voor de approach. Ik moet wel zeggen dat op dit moment de autopilots van de airliners niet best zijn. Veel modi kan je niet lekker gebruiken. Dus ik zou eigenlijk wachten tot dat gefixt is. Nog beter zou zijn om te testen met de PMDG B737NG die in ontwikkeling is. Dan heb je helemaal een mooie benchmark, voor de wat meer hardcore simmers.
Als je 20 videokaarten moet testen en ook nog wilt weten welk effect het weer heeft, zou ik zoveel mogelijk geautomatiseerd doen. Dus niet taxiën, geen approach of landing, wel opstijgen uiteraard voor de impact van de luchthaven, dus ook niet beginnen op een bepaalde hoogte. En alles kan perfect rechtdoor, eerst over het dicht bebouwde NYC en dan nog tot een bepaalde hoogte buiten de stad blijven stijgen. Makkelijk rechttoe rechtaan, en toch gevarieerd. Ik denk dat het gebruik van controllers geen invloed heeft op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Even een disclaimer:

Ik heb jullie hulp gevraagd, en ik waardeer de input.
Maar laat mij jullie kostbare speeltijd vooral niet innemen, ik heb zelf ook de game tot mijn beschikking dus zal zelf ook AP mogelijkheden zoeken, laat je speel uren vooral niet verpesten door mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:09:
Even een disclaimer:

Maar laat mij jullie kostbare speeltijd vooral niet innemen, ik heb zelf ook de game tot mijn beschikking dus zal zelf ook AP mogelijkheden zoeken, laat je speel uren vooral niet verpesten door mij :D
Het is leuk om over na te denken, want naast simmers zijn we ook Tweakers en hardware-fanaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:48
Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:09:
Even een disclaimer:

Mogelijk dat het al geopperd is maar is het niet handiger om de AI alles van opstijgen tot landen te laten doen?
Mits dit met de uitgestippelde route goed werkt, Heb al menigmaal de AI een berg of gebouw in zien vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Arcalite schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:15:
[...]

Mogelijk dat het al geopperd is maar is het niet handiger om de AI alles van opstijgen tot landen te laten doen?
Mits dit met de uitgestippelde route goed werkt, Heb al menigmaal de AI een berg of gebouw in zien vliegen :+
Dat was inderdaad het onderwerp nu, ik ga morgen wat meer mogelijk heden onderzoeken rondom de AI.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:54

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

IJsvorming kan optreden tussen 10 graden Total Air Temperature en ongeveer -40 graden Static Air Temperature, en in aanwezigheid van vocht.

Static Air Temperature (SAT) is de absolute temperatuur van de buitenlucht als je er, drijvend op cloud 9, een thermomerter in zou prikken.
Total Air Temperature (TAT) is de temperatuur aan de oppervlakte van je vleugels of romp, en is hoger dan de SAT. Dat wordt veroorzaakt door aerodynamische effecten: het samenpersen van de lucht langs b.v. de vleugelvoorrand, samengeperste lucht warmt op. Afhankelijk van je snelheid is dit een paar graden, tot tientallen graden voor supersonische snelheden.

Voor ijsvorming heb je natuurlijk ook vocht nodig, daarom:
Bij een TAT/SAT van 15 graden in dikke wolken verwacht je geen ijs (te warm).
Bij een TAT van -20 en een blauwe hemel verwacht je ook geen ijsvorming (geen vocht).
Bij een TAT van -20 in de wolken is er juist wel kans op ijsvorming.
Bij een SAT van -45 in de wolken verwacht je geen ijsvorming meer (te koud).

Bij propkisten is de snelheid meestal relatief laag, dus kun je het vereenvoudigen. Beneden 10 graden OAT, en in 'vochtige toestand' kun je ijsaanzetting verwachten. :)

HTH

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Uitvreter schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:24:
[...]

IJsvorming kan optreden tussen 10 graden Total Air temperature en ongeveer -40 graden Static Air Temperature, in aanwezigheid van vocht.

Static Air Temperature (SAT) is de absolute temperatuur van de buitenlucht als je er, drijvend op cloud 9, een thermomerter in zou prikken.
Total Air Temperature (TAT) is de temperatuur aan de oppervlakte van je vleugels of romp, en is hoger dan de SAT. Dat wordt veroorzaakt door aerodynamische effecten: het samenpersen van de lucht langs b.v. de vleugelvoorrand, samengeperste lucht warmt op. Afhankelijk van je snelheid is dit een paar graden, tot tientallen graden voor supersonische snelheden.

Voor ijsvorming heb je natuurlijk ook vocht nodig, daarom:
Bij een TAT/SAT van 15 graden in dikke wolken verwacht je geen ijs (te warm).
Bij een TAT van -20 en een blauwe hemel verwacht je ook geen ijsvorming (geen vocht).
Bij een TAT van -20 in de wolken is er juist wel kans op ijsvorming.
Bij een SAT van -45 in de wolken verwacht je geen ijsvorming meer (te koud).

Bij propkisten is de snelheid meestal relatief laag, dus kun je het vereenvoudigen. Beneden 10 graden OAT, en in 'vochtige toestand' kun je ijsaanzetting verwachten. ;w

HTH
Thanks voor de uitgebreide uitleg! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Heb ik tot nu toe alleen nog maar gezien bij buiten temperaturen onder het vriespunt en tegelijkertijd door wolken heen vliegen. Bij -43 buitentemperatuur maar gewoon heldere lucht heb ik de anti-ice gewoon uit staan (wel pitot heat altijd aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FastFred schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:44:
[...]

Heb ik tot nu toe alleen nog maar gezien bij buiten temperaturen onder het vriespunt en tegelijkertijd door wolken heen vliegen. Bij -43 buitentemperatuur maar gewoon heldere lucht heb ik de anti-ice gewoon uit staan (wel pitot heat altijd aan).
Wat is de pilot heat? En waar kun je eigenlijk zien wat de buitentemp is?

[ Voor 6% gewijzigd door Timbox88 op 02-09-2020 15:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:45:
[...]

Pilot heat is het verhitte gezicht van de piloot na een approach in zwaar weer, met spaanse verkeersleiding.
PiTot heat is de verwarming van je pitotbuizen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:03
PITOT heat (dus met een T)

Pitot is de buis die meet hoeveel lucht er van voren op de kist afkomt. Deze druk wordt vervolgens gebruikt om daarmee de airspeed aan te geven op je snelheidsmeter.

Deze buis is heel dun en deze zal, ook bij condities die GEEN ijsvorming op de vleugel of andere delen veroorzaken, heel snel dicht vriezen.

Vandaar dat je eigenlijk ALTIJD pitot heat hebt aanstaan, tenzij je op een mooie dag, onder de 3000Ft een VFR vluchtje doet.
maar good practice is dus om die wel altijd aan te zetten.

Je kan bevriezen van de pitot buis herkennen als je tijdens een levelled vlucht plotseling je snelheidsmeter terug ziet lopen (en ja dat heeft MSFS 2020 wel gemodelleerd heb ik inmiddels ondervonden) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 14:39
wauw de fps fix mod (refresh rate fix glass cockpits) doet wonderen van 18 fps op schiphol naar 26 fps , en in de lucht van 30 fps naar 40 :)

link:

https://www.reddit.com/r/...nt_refresh_rate_increase/

settings high end met wat kleine aanpassingen

i7-4770k met een GTX980Ti

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrElGflJ0jg764c2-jN8hMubp_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zZV5lqx3swJdGN5yWvJlkGPn.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Njay op 02-09-2020 15:54 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
killerbee1958 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:51:
[...]

PITOT heat (dus met een T)

Pitot is de buis die meet hoeveel lucht er van voren op de kist afkomt. Deze druk wordt vervolgens gebruikt om daarmee de airspeed aan te geven op je snelheidsmeter.

Deze buis is heel dun en deze zal, ook bij condities die GEEN ijsvorming op de vleugel of andere delen veroorzaken, heel snel dicht vriezen.

Vandaar dat je eigenlijk ALTIJD pitot heat hebt aanstaan, tenzij je op een mooie dag, onder de 3000Ft een VFR vluchtje doet.
maar good practice is dus om die wel altijd aan te zetten.

Je kan bevriezen van de pitot buis herkennen als je tijdens een levelled vlucht plotseling je snelheidsmeter terug ziet lopen (en ja dat heeft MSFS 2020 wel gemodelleerd heb ik inmiddels ondervonden) ;)
Ik krijg regelmatig een melding dat mijn altitude meter niet helemaal correct is. Moet ik hem ff bijstellen. Voorkom je dit dan ook door de pitot meter aan te zetten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:45:
[...]

Aangezien je al een paar antwoorden hebt, doe ik er een plaatje bij :P

Dit is de pitot tube, die wijst naar voren en meet de windsnelheid en geeft dat weer in de cockpit als IAS (Indicated Air Speed).

In koude omstandigheden kan die dichtvriezen en krijg je dus onbetrouwbare of geen snelheid indicatie meer, dus er zit een verwarmings element in en dat is dus de pitot heat.

Afbeeldingslocatie: https://studentpilotnews.com/files/2017/09/pitot-feature.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/VirtualAero/BottleRocket/airplane/Images/pitot.gif

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 02-09-2020 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:54:
[...]

Ik krijg regelmatig een melding dat mijn altitude meter niet helemaal correct is. Moet ik hem ff bijstellen. Voorkom je dit dan ook door de pitot meter aan te zetten?
Het kan geen kwaad om ook even zelf iets uit te zoeken en niet zomaar elke vraag te posten die in je opkomt :). Daarnaast als je er niet uit komt als je het opgezocht hebt, is dit meer een vraag voor het (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
[...]

Nope, dit heeft een andere oorzaak,

De altitude meter geeft een hoogte aan tov QNH. Deze QNH is afhankelijk van de plek op aarde waar je je op dat moment bevindt. (Lage druk gebied, hoge druk gebied).

Terwijl je je dus verplaatst met je vliegtuig kom je in een gebied met een andere QNH en moet je je hoogtemeter dus calibrereren (afstellen) op de luchtdruk ter plekke.

Een simpele druk op de B toets doet dit voor je.

PS: Zie ook mijn uitleg in het draadje over navigatie en vliegprincipes. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Joppnl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:51:
Vraagje aan de piloten hier die ervaring hebben met de C152 IRL:

Reageert die 'slip-en-turn' coördinator (dat balletje onder de bank-angle meter) in het echt ook zo als in MSFS2020?

Ik heb auto-rudder volledig uit staan en verder staat de sim op 'hard' maar eigenlijk heb ik de rudderpedalen totaal niet nodig tijdens het maken van een bocht, balletje blijft in t midden, geen slip of skid.

Is dat nou in t echt ook zo of is t gewoon brak in MSFS?
(althans...bij mij werkt t niet..rudders op zich wel (bv tijdens take-off).
Nog even hierop terugkomend. :)

Het ligt ook heel erg aan het toestel; hoe krachtig is de prop, hoe oud/jong is het toestel, heeft het hulpmiddelen in de ailerons om coordinated turns te maken, heeft het flybywire?

Als je middels de yoke/flightstick stuurt, veranderen de stand van de ailerons op de vleugels, waardoor de airflow over de vleugels verandert aan beide kanten; aan de ene kant meer luchtweerstand en aan de andere kant minder, derhalve dat je vliegtuig slipt in de bocht.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Aileron_roll.gif

Dit corrigeer je met je rudder, en kun je zien aan de turn & slip coordinator.
Afbeeldingslocatie: https://www.flightliteracy.com/wp-content/uploads/2018/01/6-12.jpg

Als je bijvoorbeeld een oude P-51 Mustang vliegt zul je merken dat je vliegtuig om zijn as draait vanwege de torque die de prop genereert. Om dat tegen te gaan heb je je rudders nodig (meestal trim je je toestel wel af zodra je op koers ligt). Dan nog moet je rudder input geven zodra je de flightstick afbuigt. Daarnaast is het ook zo dat hoe meer G-krachten je genereert in een bocht, hoe meer rudderinput je moet geven om slip te corrigeren en bij te sturen (vooral van toepassing bij warbirds en moderne militaire jets).

Het feit dat je zo weinig rudderinput moet geven in een Cessna 152 is denk ik omdat dat niet zo een heel krachtige prop is. En dat geldt voor meerdere van de standaard toestellen in MSFS. Ik vermoed dat zodra er wat 3rd party oudere toestellen uitkomen dit onderwerp weer wat meer in de belangstellling zal komen te staan.

Last but not least. Zodra er heli's beschikbaar komen heb je ook rudder nodig als je die zou willen vliegen. Een heli vliegen zonder rudders is vrijwel onmogelijk. :)
offtopic:
Deze post heb ik ook in de openingspost van (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 02-09-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Man man man, wat een heerlijke sim is FS2020. Vloog in P3D altijd airliners maar heb deze nog maar nauwelijks aangeraakt. Ik vermaak me prima met de cessna 172. Met name over de photogrammetry steden zoals LA, Las Vegas en vanochtend Venetie. Prachtig!

Ik heb dus niet zoveel ervaring met GA. Ik weet inmiddels van de cessna aardig de snelheden voor take-off, climb, en landing. Maar heeft iemand wellicht een overzichtje van de belangrijkste snelheden van de andere GA planes in FS2020?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Zo, net mijn wereldreis weer een vervolg gegeven en zojuist in Bagdad geland. Rustige vlucht vanuit Tel-Aviv en gaaf om het weer te zien veranderen (zie screen 1 en 2). Screen 3 is net voor de landing: ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een opmerkelijk landschap vindt voor Irak. Heb het idee dat de map hier niet helemaal correct is...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9CKSX4lHroq6qNY_lvaBB4YKFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTqN5TphRKGpoXQlCA6ORtY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5syecaA8WwefcSP1UooTgiONXuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcbS3VEJS7hnJsYYx3lEkC71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxpSvjUR_qU3QDPt3Ybve804EnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCiRljCl82JTT8wNBej4zPqL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
[...]

Aan LMGTFY linkjes doen we niet op Tweakers, dat is wel erg onaardig.

[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
Sparkiezz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:26:
Man man man, wat een heerlijke sim is FS2020. Vloog in P3D altijd airliners maar heb deze nog maar nauwelijks aangeraakt. Ik vermaak me prima met de cessna 172. Met name over de photogrammetry steden zoals LA, Las Vegas en vanochtend Venetie. Prachtig!

Ik heb dus niet zoveel ervaring met GA. Ik weet inmiddels van de cessna aardig de snelheden voor take-off, climb, en landing. Maar heeft iemand wellicht een overzichtje van de belangrijkste snelheden van de andere GA planes in FS2020?
Eh, dit vraagt echt om een GIYF antwoord. :)
Probeer het eens en je zult versteld staan hoeveel info je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:33:
zojuist in Bagdad geland. Rustige vlucht vanuit Tel-Aviv
Heb jij erover nagedacht hoe je passagiers uit een joods Tel Aviv door de douane krijgt in een islamitisch Bagdad?
Vliegen is nog veel veel boeiender en uitdagender en veelzijdiger dan jij denkt! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:33:
Zo, net mijn wereldreis weer een vervolg gegeven en zojuist in Bagdad geland. Rustige vlucht vanuit Tel-Aviv en gaaf om het weer te zien veranderen (zie screen 1 en 2). Screen 3 is net voor de landing: ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een opmerkelijk landschap vindt voor Irak. Heb het idee dat de map hier niet helemaal correct is...[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt hoor, in de vallei van de Tigris en de Eufraat heb je veel landbouw, check maar met Google Maps :) Kan ook niet anders dan dat het klopt, want het komt van Bing Maps :)
https://www.google.com/ma...2!3d33.223191!4d43.679291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Al een tijdje zitten googlen met weinig resultaat... Ik ben op zoek naar software (Windows, iOS of Android) om op een aparte laptop of tablet te draaien met daarop het instrumenten panel (en navigatie maps).

Vraag: Heeft iemand van jullie ervaring hiermee in combinatie met Microsoft Flight Simulator?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 14:55

aap

Verwijderd schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:56:
[...]

Klopt hoor, in de vallei van de Tigris en de Eufraat heb je veel landbouw, check maar met Google Maps :) Kan ook niet anders dan dat het klopt, want het komt van Bing Maps :)
https://www.google.com/ma...2!3d33.223191!4d43.679291
De foto's op Bing tonen natuurlijk wel een momentopname. Ik weet niet hoe slim die AI van MSFS is, maar het lijkt me haast onmogelijk om seizoenseffecten te berekenen op grond van één plaatje. In Nederland zijn de variaties niet zo groot; hooguit zal het in het voorjaar wat groener zijn en in hoogzomer wat geler. Maar als je het echt realitisch wil maken, dan zou je bijv. op landbouwgrond ook verschillen moeten zien tussen voor en na de oogst.

En ik kan me voorstelen dat in wat extremere klimaten de verschillen veel groter kunnen zijn. Bijv. kaal en geel in de droge tijd en dan plotseling heel groen na de regentijd.

Het lijkt me ook interessant om te kijken of MSFS ook de kleuren van de bomen in de herfst veranderd en dat ze in de winter kaal worden. En of ze dan ook onderscheid maken tussen naald- en loofbossen.

Het is al fantastisch wat MSFS2020 doet met de data van Bing maps, maar er is nog voldoende ruimte om dat te overtreffen in MSFS2030!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maurice W schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:15:
Al een tijdje zitten googlen met weinig resultaat... Ik ben op zoek naar software (Windows, iOS of Android) om op een aparte laptop of tablet te draaien met daarop het instrumenten panel (en navigatie maps).

Vraag: Heeft iemand van jullie ervaring hiermee in combinatie met Microsoft Flight Simulator?
Deze werkt met MSFS, al eens bekeken? Free trial, daarna iets van een tientje (eenmalig)

https://play.google.com/s...mbucho.fsradiopanel.trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Uitvreter schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:44:
[...]

Heb jij erover nagedacht hoe je passagiers uit een joods Tel Aviv door de douane krijgt in een islamitisch Bagdad?
Vliegen is nog veel veel boeiender en uitdagender en veelzijdiger dan jij denkt! >:)
Hahahha, het zal een hoop gedoe hebben gegeven. Gelukkig geen last van gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:06
Wellicht al ter sprake gekomen maar denk graag mee.
Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:07:
Morning/Middag Allen

We zouden graag MFS2020 willen gaan benchmarken en betrekken jullie daar als community graag bij vanuit HQ. dit is niet dan ook niet voor een inhoudelijke review zoals die van Paul en Luke, zie: reviews: Microsoft Flight Simulator - Basis voor een mooie toekomst, maar dit zou gaan om het benchmarken van videokaarten, we zijn altijd op zoek naar meer en betere opties en MSF2020 staat op de short list.

Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken. Zelf heb ik al wat gespeeld en ik ben zeker geen pro flight Simmer(was het maar zo'n feest!) :+.
Wel heb ik ontdekt dat de auto-pilot functie relatief goed zal werken in ons scenario voor een reproduceerbare benchmark.

Wat ik nog niet zeker weet:

-wat zijn de grafisch echt zware stukken, en moet ik dit combineren met bijv. zwaar weer?
Drukke en grote steden in 3D zoals New York, en dan vooral met live weer en spelers
Veel, het vliegveld van JFK is een gekkenhuis haha
-hoe simpel is dit om te verpesten tijdens het testen(lees tikje tegen de controller/KB-M)
Ik zou zeggen van niet. Kies een standaard route en kies voor de autopilot óf laat de AI de controle overnemen, dan kan je eigenlijk alleen nog de camera bewegen.
-is de auto pilot functie het meest ideaal om te gebruiken met wat we willen doen(reproduceerbare benchmark)
Ja, maar denk ook aan vaste plekken op luchthavens, bij de gate of een runway.
-zijn er bepaalde omgevingen/vliegvelden die jullie speciaal zouden aanraden voor onze benchmark?
JFK, Schiphol, Heathrow zijn wel de wat drukkere en grotere.

Alvast bedankt voor jullie input _/-\o_

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:44:
[...]

daar is de piloot niet verantwoordelijk voor om passagiers door de douane te krijgen hoor .. dat doen de mensen zelf maar. :w
een piloot brengt ze alleen van a naar b dan zit zijn taak er op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:31:
[...]

daar is de piloot niet verantwoordelijk voor om passagiers door de douane te krijgen hoor .. dat doen de mensen zelf maar. :w
een piloot brengt ze alleen van a naar b dan zit zijn taak er op ..
Niet zozeer of een vlucht van A naar B kan/mag (daar zijn andere afdelingen voor), maar mocht er tijdens een vlucht uitgeweken moeten worden naar een ander veld, dan zijn visum problemen wel degelijk een belangrijke factor in de beslissing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 23-09 20:01
19.00 uur: patchtijd!

https://www.flightsimulat...-7-14-0-is-now-available/

[ Voor 64% gewijzigd door weststar op 02-09-2020 18:50 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caecilia75
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Vraagje: ik heb steeds als ik geland ben en naar de gate/parking wil taxiing (Aangewezen door de toren)dat het vliegtuig alle kanten op gaat behalve de richting die ik wil.

Weet iemand van jullie hoe ik dat kan verhelpen. Doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Net bij opstarten zag ik in de Microsoft Store een update van zo'n 300Mb binnen gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
-hoe simpel is dit om te verpesten tijdens het testen(lees tikje tegen de controller/KB-M)
-is de auto pilot functie het meest ideaal om te gebruiken met wat we willen doen(reproduceerbare benchmark)

- Squirrel heeft het in een van zijn video's over dat een stad als Athene misschien nog wel zwaarder is dan New York, vanwege het gigantisch aantal kleine gebouwen: YouTube: Athens to Skiathos (Mudry CAP10) - Microsoft Flight Simulator (LGAV-...
Ik kan het zelf slecht testen, want GTX1060 dus alles is zwaar voor mijn kaart.
-Grafisch heeft het wel effect verwacht ik. Als je de scenery cache flink groot maakt dan wordt deze een 2e keer niet opnieuw gedownload, en zijn de testresultaten betrouwbaarder v.w.b. GPU.
De autopilot kan van een tikje tegen de controller wel herstellen, maar het kan de meetwaarden beïnvloeden doordat de GPU wat anders moet gaan tekenen dus het maakt de testresultaten minder vergelijkbaar. iig theoretisch.

Voor het goed kunnen vergelijken kan je een route plannen tussen twee vliegvelden, kies dan geen directe route maar bijv. low nav. De route kan je ook opslaan als PLN bestand en weer hergebruiken.
Opstijgen en landen is vaak met de hand, dus maakt resultaten minder goed vergelijkbaar.

Stel je maakt een vliegplan van A naar Z. Als je na het opstijgen het vliegtuig steeds in dezelfde stand brengt (snelheid en hoogte) voordat je bij routepunt B bent aangekomen, dan zouden de meetresultaten vanaf punt B tot Y goed vergelijkbaar moeten zijn.De autopilot (op GPS) volgt dan de route en je hoeft de controller niet meer aan te raken

Kies dan één van de weerscenarios, iets met regen, evt wind, en geen live weather want dat is niet reproduceerbaar.

Idealiter zou je een opgeslagen vlucht moeten kunnen gebruiken als uitgangspunt, maar dat is nog buggy op dit moment.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier nog geen update bij steam versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Caecilia75 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:01:
Vraagje: ik heb steeds als ik geland ben en naar de gate/parking wil taxiing (Aangewezen door de toren)dat het vliegtuig alle kanten op gaat behalve de richting die ik wil.

Weet iemand van jullie hoe ik dat kan verhelpen. Doe ik iets verkeerd.
Hoe bedoel je precies, stuurt hij niet of iets anders?
En gebeurd het alleen na het landen of ook als je van de gate naar runway wilt om op te stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Ah een update via de Windows store en een "update" via de game zelf.. _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faxAyVaR_Ckm85ZzBjwL2Aqpqy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XnoqwVIIAYltY2UhTFA7PkW6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:09:
[Afbeelding]
en release notes waar niets in staat, wat geweldig.
en daarna ook nog een update via de content manager.
Fransen...

[ Voor 6% gewijzigd door richards3 op 02-09-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caecilia75
DutchCrownNL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:05:
[...]

Hoe bedoel je precies, stuurt hij niet of iets anders?
En gebeurd het alleen na het landen of ook als je van de gate naar runway wilt om op te stijgen?
Nee alleen bij het landen. Als je dan vraagt aan ground om te taxiing naar de gate of parking en je begint dan te rijden en je moet bevoordeeld rechtdoor Dan stuurt het vliegtuig naar rechts Of links. Soms ook dan heb ik een mooie landing gemaakt en dan schiet hij ook naar links of rechts.

Van gate naar runway heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Morning/Middag Allen

We zouden graag MFS2020 willen gaan benchmarken en betrekken jullie daar als community graag bij vanuit HQ. dit is niet dan ook niet voor een inhoudelijke review zoals die van Paul en Luke, zie: reviews: Microsoft Flight Simulator - Basis voor een mooie toekomst, maar dit zou gaan om het benchmarken van videokaarten, we zijn altijd op zoek naar meer en betere opties en MSF2020 staat op de short list.

Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken. Zelf heb ik al wat gespeeld en ik ben zeker geen pro flight Simmer(was het maar zo'n feest!) :+.
Wel heb ik ontdekt dat de auto-pilot functie relatief goed zal werken in ons scenario voor een reproduceerbare benchmark.

Wat ik nog niet zeker weet:

Benieuwd naar jullie bevindingen.

Aanvullingen hoef ik niet meer te geven omdat de rest dat al gedaan heeft.

Desalniettemin ben ik vooral benieuwd naar de performance ratio van cpu:gpu. Ben zelf namelijk nogal bang dat de cpu een zware bottleneck gaat worden bij de nieuwe 3000 serie gpu's.

Update is hier ook binnen trouwens, eentje via de MS store en eentje ingame. Nu maar weer eens m'n geliefde postvliegtuig afstoffen en wat pakketten bezorgen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
DutchCrownNL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:09:
[Afbeelding]
Heb de update net afgerond. FS is aan het opstarten...

maaruh licht het aan mij... of is die afbeelding tijdens het opstarten (die cessna boven de bergen in Italie) nu vele malen scherper? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Caecilia75 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:12:
[...]

Nee alleen bij het landen. Als je dan vraagt aan ground om te taxiing naar de gate of parking en je begint dan te rijden en je moet bevoordeeld rechtdoor Dan stuurt het vliegtuig naar rechts Of links. Soms ook dan heb ik een mooie landing gemaakt en dan schiet hij ook naar links of rechts.

Dit gebeurt bij mij ook. Is vrij normaal dat bij een propellor vliegtuig je naar een bepaalde kant wordt getrokken (voor zover ik weet). Gewoon bijsturen met taxieën.

Ook ingame lijken mijn textures (bijvoorbeeld de ground textures) veeel scherper. Of ik begin seniel te worden haha... dat kan ook nog. Meer mensen die dit opvalt na de update?

[ Voor 12% gewijzigd door Sparkiezz op 02-09-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vreemd de update in de content manager is nog steeds niet te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier het zelfde probleem blijft grijs en stam versie heeft nog niets geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
gnauw schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:10:
[...]

en release notes waar niets in staat, wat geweldig.
en daarna ook nog een update via de content manager.
Fransen...
Volgens de Miscrosoft Flight Simulator forum:

PATCH NOTES

STABILITY ISSUES
The title will no longer crash when different input devices/peripherals are disconnected
The title will no longer crash when the TBM 930 package is deleted

INSTALLATION ISSUES
The install process will no longer be blocked after a partial decompression of a package
The install process will no longer be blocked when a local user account includes non-ASCII characters
The install process will no longer be blocked after a failed connection to servers
The install process will no longer display an empty onboarding screen under certain conditions
The title will download a critical missing/deleted package to access the main menu even if the save data preference is set to offline (when an internet connection is available)

CONTENT MANAGER
The title will no longer automatically download packages that have been deleted through the content manager
The content manager will no longer get stuck in an infinite loading state when checked offline
The Creator name of the packages should now be properly updated

SIMCONNECT
Significant FPS drop when using Simconnect should no longer affect the experience

OPTIMIZATION
The performance of the title has been improved when the Display name plate option is set to active

MARKETPLACE
The correct currency is now properly updated in the marketplace

https://forums.flightsimu...0-is-now-available/245567

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caecilia75
Sparkiezz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:14:
[...]

Dit gebeurt bij mij ook. Is vrij normaal dat bij een propellor vliegtuig je naar een bepaalde kant wordt getrokken (voor zover ik weet). Gewoon bijsturen met taxieën.

Ook ingame lijken mijn textures (bijvoorbeeld de ground textures) veeel scherper. Of ik begin seniel te worden haha... dat kan ook nog. Meer mensen die dit opvalt na de update?
Bedankt. Is inderdaad een propellor vliegtuig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
Patch notes stellen niet veel voor (voor huidige simmers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Sparkiezz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:13:
[...]

Heb de update net afgerond. FS is aan het opstarten...

maaruh licht het aan mij... of is die afbeelding tijdens het opstarten (die cessna boven de bergen in Italie) nu vele malen scherper? 8)7
Hmm niet opgevallen, maar kreeg het idee dat het wel ietsjes soepeler liep.
Voor de grap namelijk eens direct in NY gestart en constant 30 fps +.

JFK is en blijft nog drama :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Damn, vanmorgen was de Saitek Throttle binnen bij Megekko, nu alweer uitverkocht. En de Honeycomb Throttle is blijkbaar niet meer te verwachten voor 2021 :( Geen enkele site gevonden waar ik die kon pre-orderen, en nu staat er overal dat wie hem heeft gepre-ordered die rond november krijgt, rest 2021. Beter aandelen kopen daar...

[ Voor 35% gewijzigd door lapino op 02-09-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Patch is hier ook niet te selecteren. Microsoft store premium deluxe versie. Via de store wel 300 mb gedownload. Daarna mini update in de sim zelf

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
kripple schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:34:
Patch is hier ook niet te selecteren. Microsoft store premium deluxe versie. Via de store wel 300 mb gedownload. Daarna mini update in de sim zelf
Volgens mij is ook niets te patchen vanuit de gamestore zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

Las op Twitter dat de patch op Steam ook beschikbaar is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
Pierre schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:44:
Las op Twitter dat de patch op Steam ook beschikbaar is.
Klopt, ik heb nu een update knop, 317.78MB is het op steam.

En daarna ook de 87.06KiB ingame.

[ Voor 7% gewijzigd door DaitoX op 02-09-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
DutchCrownNL schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:44:
[...]

Volgens mij is ook niets te patchen vanuit de gamestore zelf
Nee, ik bedoelde de patch in de content manager. Die is niet te selecteren.
Maar het lijkt er wel op dat er iets gebeurd is want ik heb nu opeens 10 fps meer en het gestotter door simconnect/spad.next lijkt ook voorbij. Draait nu veel soepeler

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaitoX schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:45:
[...]

Klopt, ik heb nu een update knop, 317.78MB is het op steam.
bij steam staat ook in eens dat hij geupdate moet worden scheelt weer dat je elke keer moet opstarten
hoop dat store werkt met alle nieuwe dingen dan gata er weer een paar euro's de deur uit _/-\o_

niet dus geen verandering in store...........store nog steeds niet geupdate :(

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 02-09-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001

Predator

Suffers from split brain

lapino schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:30:
Damn, vanmorgen was de Saitek Throttle binnen bij Megekko, nu alweer uitverkocht. En de Honeycomb Throttle is blijkbaar niet meer te verwachten voor 2021 :( Geen enkele site gevonden waar ik die kon pre-orderen, en nu staat er overal dat wie hem heeft gepre-ordered die rond november krijgt, rest 2021. Beter aandelen kopen daar...
Dan heb ik enorm veel geluk gehad. Ik heb em een paar dagen geleden gepre-ordered. Ik zie nu ook dat hij niet meer kan gepre-ordered worden. Ik vermoed dat er inderdaad heel wat mensen op zitten te wachten. Ik begrijp wel niet goed waarom die productie zo lang moet duren. Hij is al een lange tijd aangekondigd.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ach, zolang de yoke maar snel weer leverbaar wordt 😉

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Ik had zojuist de patch geïnstalleerd en even snel een vlucht gemaakt van EHAM naar EHRD.
Geen problemen ondervonden met FS.

Maar volgens mij krijg ik nu wel meer info van de ATC.
Ben benieuwd hoe anderen het ervaren.

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:34
Predator schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:48:
[...]

Dan heb ik enorm veel geluk gehad. Ik heb em een paar dagen geleden gepre-ordered. Ik zie nu ook dat hij niet meer kan gepre-ordered worden. Ik vermoed dat er inderdaad heel wat mensen op zitten te wachten. Ik begrijp wel niet goed waarom die productie zo lang moet duren. Hij is al een lange tijd aangekondigd.
Dat vroeg ik mij dus ook af. Dit moet logitech toch hebben zien aankomen? Echt alles van logitech op de radio panel na is volledig uitverkocht.

Logitech had hier flink geld binnen kunnen harken, zeker omdat de honeycomb te nieuw is om een grote voorraad te hebben.

Logitech had makkelijk een grote voorraad kunnen hebben aangezien het product al een flinke tijd bestaat en dus alle kopers van een Yoke hun kant op kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Maurice W schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:15:

https://www.msfsaddons.org/freeware/splashtop
of
https://www.msfsaddons.org/freeware/spacedesk

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zag net een interessante (officiële) post langskomen mbt tot de 70GB update:
Hello everyone,

What you see in the Content Manager is not an update—it’s the core content of Microsoft Flight Simulator.

The message “Relaunch the game to update” simply means that this folder will automatically check for updates every time you launch Microsoft Flight Simulator.

If there are no new packages to download, you’ll have no updates to download.
Beetje verwarrend, maar zo zit dat dus :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Mijn wereldreis is aanbeland in Afrika, klein beetje spijt.
Beetje saai hier in Algarije....

Knal er maar even recht doorheen en dan straks via Mali verder naar onder zakken richting Kaapstad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmhNZ3mMgN2nR7oQ7BRpsvWm8wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgbC8kecOU17aq7mQJwm8rwu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 13:45
Ik ben al lang blij dat de update geen 70gb is. Een groot deel daarvan is textures en die zullen niet veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Na de update lijkt bij mij het scherm een beetje te golven als ik omhoog of omlaag kijk met mijn hatswitch. Een soort horizontale golf, viel me vanavond op in Dubai. Heb het vóór de patch nog niet eerder gehad.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:46
Caecilia75 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:12:
[...]

Volgens mij heb ik dat opgelost door de landing rudder-assist en de take-off rudder-assist uit te zetten. Daarna werkte het zoals ik verwachtte en zaten het spel en ik elkaar niet meer zo dwars..

Ik weet niet of je die aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Iemand de AI wel eens een ILS landing laten doen? :D

Ik heb dat net geprobeerd, met een Beechcraft turboprop. De AI deed de approach best aardig, misschien aan de lange kant, vervolgens gaan we landen, laat de AI het vliegtuig met ruim 160 knopen twee keer stuiteren voordat het vliegtuig eindelijk vertraagd :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001

Predator

Suffers from split brain

schumi1986 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:59:
[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af. Dit moet logitech toch hebben zien aankomen? Echt alles van logitech op de radio panel na is volledig uitverkocht.

Logitech had hier flink geld binnen kunnen harken, zeker omdat de honeycomb te nieuw is om een grote voorraad te hebben.

Logitech had makkelijk een grote voorraad kunnen hebben aangezien het product al een flinke tijd bestaat en dus alle kopers van een Yoke hun kant op kunnen trekken.
Ik denk dat alle vendors van flightsim hardware niet zo’n toeloop verwacht hadden. Ik heb zelf nog voor de release een honeycomb yoke te pakken gekregen. Voor rudder pedals ik zelfs een kit van thrustmaster gekocht (met hotas) want de standalone rudders waren overal al uitverkocht. Het enige wat nog redelijk te krijgen is, zijn de echte high-end producten.

Ik denk dat de markt wel redelijk zal kalmeren rond Q2-Q3 2021.

Je kan veel opmerken over de release van fs2020 en de nog aanwezige gebreken, maar ze hebben wel voor een ongeziene populariteit gezorgd, vooral bij de nieuwe simpiloten. Of diegenen (zoals mezelf) die het virus weer te pakken hebben.
Het zijn niet de ervaren simpiloten die de stormloop op flightsim hardware veroorzaken lijkt me toch. :)

Het kan alleen maar de flightsim hardware producenten aanzetten tot het ontwikkelen/verbeteren van producten.

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 02-09-2020 20:41 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Nogmaals bedankt iedereen, ik verwacht dat dit de laatste inhoudelijke reactie zal zijn deze week(tenzij ik vrijdag een paar uurtjes over heb om nog wat dingen te proberen.

Op de shortlist:

-Route JFK>NEW WARK uitstippelen(eigenlijk gewoon laten maken door de game :+)
-Kijken welke beperkingen AP heeft bij verschillende vliegtuigen.
-Uit zoeken welk weer het beste werkt (als er een voorkeur is let me know)
-Het cachen van de omgeving
-goed uit meten wat het effect is van de offline mode op de benchmark

Als iemand zich nog iets kan bedenken, jot het vooral neer, het kan best zijn dat ik belangrijke dingen mis.

Ik vermoed dat een uitgebreide terug koppeling eind volgende week zal komen, mits daar intresse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb zelf ook een Honeycomb Yoke en die T.16000 flight pack maar die bevalt me niet zo naast de yoke, vandaar dat ik zo uitkijk naar die Honeycomb Throttle. Echt onbegrijpelijk dat die zo moeilijk te krijgen is, die mannen laten pak geld liggen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Predator schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:39:
[...]
Of diegenen (zoals mezelf) die het virus weer te pakken hebben.
Yep, ik had steeds minder zin in FSX, want dat laat toch echt zijn leeftijd zien. Je kan de pixels bijna tellen :N
Het zijn niet de ervaren simpiloten die de stormloop op flightsim hardware veroorzaken lijkt me toch. :)
Met andere woorden: de V&A in de gaten houden voor degene die het na een paar keer spelen zat zijn en hun nieuwe hardware te koop zetten :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mocht iemand ergens een dubbele preorder hebben voor de Honeycomb Throttle, pm aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Sparkiezz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:14:
[...]

Dat effect wat je het over hebt bestaat inderdaad, maar daar merk je op lage toerentallen bijzonder weinig van.
Op de grond (in het echt) zal dat geen noemenswaardige afwijking geven tijdens het taxiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:28
Na de update werkt live weather niet meer... geen wolkje aan de lucht en wind op 225/03 :(

vlieg boven de UK btw :)

[ Voor 13% gewijzigd door zwammen op 02-09-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

zwammen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:56:
Na de update werkt live weather niet meer... geen wolkje aan de lucht en wind op 225/03 :(

Dat zou wel erg zuur zijn als we ook hetzelfde probleem als in de US hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

zwammen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:56:

Verschil moet er wezen. Ik dacht ik doe een leuk vluchtje van Anchorage naar Nanwalek. Je raadt het al, vlieg al 20 minuten in dichte mist. Ben de vaatwasser maar gaan uitruimen ondertussen :+ Live weather lijkt wel te werken overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 02-09-2020 21:00 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:59:
[...]

Verschil moet er wezen. Ik dacht ik doe een leuk vluchtje van Anchorage naar Nanwalek. Je raadt het al, vlieg al 20 minuten in dichte mist. Ben de vaatwasser maar gaan uitruimen ondertussen :+ Live weather lijkt wel te werken overigens.
ach ik heb denk ik ook al tien % van mijn vliegtuid in de mist gevlogen
ds ik ken je egvoel , heb zelf ook en en half uur in de mist egzeten .. dat stukje wil ik ooit nog eens over gaan vliegen omdat ik nu niet weet hoe het er uit ziet daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Nog steeds een CTD in Keflavik, en nog steeds infinity pools en omhoog stromend water in Sondrestromfjord.
De grijze streep die over de bult heen loopt is een weg. Prutsers! :F
Nog zoveel te doen. -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYTxob-2Aj4gDsze-WgogHxxfbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq4o0KvDgAm1l3sWQLhFvFNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jUltx1p7X8lNIo2ZlvHIFFn2is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wX7bpbxyqNZbuE2ePt9JzfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 16:30
Net even een vluchtje Lille-Parijs (Le Bourget) (Toussus-le-Noble) gedaan, volgens mij precies toevallig golden hour :9

Onderweg een half uurtje na vertrek:

Afbeeldingslocatie: https://bymzaw.am.files.1drv.com/y4mHZZKkFEkgdome0HIKA5mJFscMcrIugigU5gkK4_P3cHKIqFaEqZ7RvQkiouD_cZJTcV2ZfwIJ9qi_Wm72r4muwWS9lOhjg-GkizCRMaRTlzOQ9eoskn3Lny0wcjSCx3NBgcoj1Kz6e1DarKaTrbkAhyZ_EAHERg4F_V_GYVSbn170yrvWUd8XtbfGvrGpBYSjfBW_r0txFezX5qyGx7IAQ?

Mooie ondergaande zon iets voor Parijs:

Afbeeldingslocatie: https://qyjpjg.am.files.1drv.com/y4mQIGR3MntpG6bMx8j6qRNgDDVkw-YFkSGnflMy_EKN322tcC_cJ3LoZnhoHK-Fr1uFiPRzvvJcAMkAR3kwA1_UWzLY2OL8uW9izXFMdn7vrEncRhdftHx2WxFUCQ3ErgHm7D5wnLhXBqtgGXuNZzaW4tNCvVe4xXhP8omxYGnE91w1w1xXQS1PZ-CWrswJHZEL3u-scdgmmUKvx6LtsZ_xA?

Eindelijk wat bebouwing in zicht:

Afbeeldingslocatie: https://pojpjg.am.files.1drv.com/y4mlQmTapWFqw05Y9TWuu-cKubtrtf0PGQ2bJyus_WvBn_Wz20F4WVd9igiyGGgg6AvD60j_-rzjdK5a44Rwy0HHkfgaWlfYkG9hjMamtlQb4_Rv0QL0Fy7hAAZIKLbqg4TlqqoYMXoLUKKIn7GAFs5OmanIHcXoN_KyCvnwk6XRrwmz7A3seV2NbNx6dBfS7Vui79YTng0x6tgoOlpl5kARA?

De (onverlichte) Eiffeltoren:

Afbeeldingslocatie: https://ainpjg.am.files.1drv.com/y4mOoJJxIEiS0XkYBpDfW81EGlvrvdcGKNOolD0LKQOogLL05jtK-yCJ42iO8tEqVEa9RXIkqHGV0hmTKLqiXJTHreyirOiZA59w5mPD6NcK0yEXm86KPBNf7YJmpp0pCFyzGdkXxirFUTuGb3_Xf7TGTXIq06GViBaq1E7WRrGuRRRK2830mtmJmUpLZpN-QobXXjHlkPfIVGlvM05yb0KCA?

Champs Elysees:

Afbeeldingslocatie: https://aynpjg.am.files.1drv.com/y4mhvCHj5bVwig5Pdzyap5oN-iYco0r2Lgoq0VJNKbU-VRXQ8VeX3RRCFLZCsZ9Juf8WPV-qZZkrfsXwM2fyCW703sJKZkkiYF6s_u4g5gz2wsYFzqXOHLmgrxO1k2p-XeuvhdUsqJnFwP3ScnuBWpxnIrF9zQoayxEYoJD0Sb4zKclrOAcFd27UahG33FU0p_4NN0016LCygCLk0oJWO2AtQ?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Owwww....wat is dat gaaf :-)

Voor de eerste keer een AP LDG gedaan....

k Was niet helemaal zeker of ik alles goed had ingesteld...dacht eerst nog...hij gaat er voorbij maar ineens...

pakt ie de ILS en draait 'links-af' keurig op hoogte en GS en in t midden.

Eerlijk gezegd...doet ie netter dan ik_op_t_handje :-)

Vraagje:

Moet je de AP disengagen voordat je je laatste meters landt of kan ie gewoon aan blijven?

En op hoeveel graden kan je de ILS 'invliegen' maximaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVV_kZMXz279ZRW2RJJH6gURL2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjcznEverco59GLSMiYT4Uzj.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 71 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc