AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Mja, kom ik dus ook achter nu. Hoewel GPU en CPU natuurlijk wel bottlenecks zijn verder. In de cockpit heb ik veel 'limited by mainthread' en daarbuiten 'limited by GPU'. Maar goed, m'n vrouw vermoordt me als ik nog meer upgrade gezien ik de onderdelen voor deze pc in april pas gekocht hebravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:29:
Ja 32 is nooit luxe ... wat hij nodig heeft kan hij gebruiken bij de 32 gig maar heeft die 16 en hij wil toch nog net even snoepen van 20 dan gaat dat niet .. daarom ben ik ook gelijk gegaan voor een 32 gig ..
\en een hoge proc maar die was achteraf niet eens nodig geweest misschien straks als mijn videokaart wat meer power heeft dat me cpu wer eens wat gaat doen

Ik speel F1 2020 (Ps4) en op PC Rainbow Six Siege en nu NFS Heat aan het downloaden. Maar ook vooral Flight Simulator nu haha!
Nice, een van de eerste NON NVIDIA, berichten dat de 3080 inderdaad zo een 80 % beter dan de 2080 presteert.Craftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:18:
YouTube: Nvidia GeForce RTX 3080 Early Look: Ampere Architecture Performance ...
Mochten jullie alvast willen zien wat de vergelijking is met de 2080, hier al een benchmark van iemand die de 3080 heeft kunnen gebruiken (met en zonder Raytracing)
En dat voor 719,00.
Dit had ik niet verwacht. Nu nog even kijken of AIB's ook met interessante kaarten komen alhowel de FE er niet eens slecht uitziet.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Voor ik de baan op ga voor takeoff met een tbm 930 kijk ik of mijn trim goed staat, vervolgens ga ik takeoff en vlieg ik bijna de bomen uit de grond omdat de pitch trim max nose down staat?
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Yep, met het muiswieltjejaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:52:
Heeft er iemand een idee of je kan uitzoomen in het VFR kaartje die je standaard via de "V" kan oproepen?
Met je muiswieltje kun je dat doen!jaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:52:
Heeft er iemand een idee of je kan uitzoomen in het VFR kaartje die je standaard via de "V" kan oproepen?
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Haha ik speel ook op een laptop en met xbox-controller. De muis gebruik ik inderdaad voor dit soort dingenjaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:57:
Thanks @killerbee1958 en @Timbox88 Ik speel op mijn laptop en met de touchpad kreeg ik dat nooit voor elkaar. Toch maar eens vaker een muis er aan hangen.
Ook niet als uitzoomt zoals op je gsm zou doen? Dus 2 vingers tegelijk naar buiten toe schuiven.jaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:57:
Thanks @killerbee1958 en @Timbox88 Ik speel op mijn laptop en met de touchpad kreeg ik dat nooit voor elkaar. Toch maar eens vaker een muis er aan hangen.
Jep dit kan ook idd! Moet je wel eerst ff met linkermuisknop op het kaartje klikken, daarna werkt hetPuckStar schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ook niet als uitzoomt zoals op je gsm zou doen? Dus 2 vingers tegelijk naar buiten toe schuiven.
Ik vlieg in DCS, daarnaast race ik in rFactor 2.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:27:
Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ook weer wel. Blijkbaar delen we hier allemaal dezelfde passie: Flight Simulator. Combineren jullie dat nog met andere (pc)games? Of alleen maar bezig met vliegen?
Sinds VR heb ik eigenlijk niets meer gedaan zonder VR, mijn PS4 is inmiddels begraven onder een berg stof.
[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 01-09-2020 21:12 ]
DCS is gewoon gratis toch? Is dat wat? Is het singleplayer of multiplayer?dawg schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:06:
[...]
Ik vlieg in DCS, daarnaast race ik in rFactor 2.
Sinds VR heb ik eigenlijk niets meer gedaan zonder VR, mijn PS4 is inmiddels begraven onder een berg stof.
En welke VR gebruik je?
Denk dat het enkel voor FS redelijk zinloos is.dawg schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:03:
[...]
Ja. Ik wilde eigenlijk voor de 3090 gaan maar het wordt een beetje erg prijzig. Al vermoed ik dat de 3080 de Reverb G2 ook goed aan kan sturen.
Heb zelf een 2080 Ti i.c.m. een Ryzen 3900X.
Er worden maar 4 cores van m'n processor gebruikt en de developer-mode geeft maar één melding: Limited by MainThread. GPU gebruik schommelt tussen de 50 en 60%. CPU gebruikt ca. 25%.
Als je hoofdzakelijk FS draait is het dus zinvoller om een tweedehands 2080 Ti (of een 3070/3080) aan te schaffen. Zolang FS DX12 niet ondersteunt (waarbij alle CPU cores gebruikt worden) is een snellere videokaart zinloos.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Jup, dit werkt inderdaad. Top!PuckStar schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ook niet als uitzoomt zoals op je gsm zou doen? Dus 2 vingers tegelijk naar buiten toe schuiven.
Heb je niet per ongeluk de autopilot geactiveerd ? Je autopilot stelt de trim in en als merkt dat niet zo snel. Ik heb het ook al meegemaakt... en plots staat je trim helemaal up/down.schumi1986 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:52:
Snap er niets van.
Voor ik de baan op ga voor takeoff met een tbm 930 kijk ik of mijn trim goed staat, vervolgens ga ik takeoff en vlieg ik bijna de bomen uit de grond omdat de pitch trim max nose down staat?
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Ja maar de gratis dingen gebruik vrijwel nooit. Vooral F/A-18C, F-16C, P-47D en UH-1H.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:08:
[...]
DCS is gewoon gratis toch? Is dat wat? Is het singleplayer of multiplayer?
En welke VR gebruik je?
Nu nog een Rift maar de Reverb G2 staat in bestelling. Nu alleen nog een 3080.
Nou ik heb MSFS nog niet eens.alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:09:
[...]
Denk dat het enkel voor FS redelijk zinloos is.
Er worden maar 4 cores van m'n processor gebruikt en de developer-mode geeft maar één melding: Limited by MainThread. GPU gebruik schommelt tussen de 50 en 60%. CPU gebruikt ca. 25%.
Als je hoofdzakelijk FS draait is het dus zinvoller om een tweedehands 2080 Ti (of een 3070/3080) aan te schaffen. Zolang FS DX12 niet ondersteunt (waarbij alle CPU cores gebruikt worden) is een snellere videokaart zinloos.
Eens, als je alleen FS2020 gebruikt.alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:09:
[...]
Denk dat het enkel voor FS redelijk zinloos is.
Maar als je, zoals ik, een keer in de vier a vijf jaar een GPU koopt dan lijkt de 3070 of 3080 een betere investering dan een tweedehands 2xxx (nog los van het feit dat de verkopers van 2xxx kaarten niet door (willen) hebben wat de aankondiging van vandaag met de prijs van een tweedehands 2xxx gedaan heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Timbox88 op 01-09-2020 21:23 ]
Ben wel benieuwd hoe ik mijn Landing Challenges tov van jullie doe haha
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Bedankt, hier ga ik op letten.Predator schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:11:
[...]
Heb je niet per ongeluk de autopilot geactiveerd ? Je autopilot stelt de trim in en als merkt dat niet zo snel. Ik heb het ook al meegemaakt... en plots staat je trim helemaal up/down.
Geen idee wat daar nou mis ging en waarom ik geen controle over de throttle kreeg ondanks dat AP en FD uitstonden.
Sowieso klopt er nog iets niet in de AP, want je kunt hem links en rechts in en uitschakelen, maar als je hem rechts aanzet, gaat hij links niet aan, en ondanks dat de tooltip zegt dat de linkerknop hem dan uitschakelt, schakelt hij hem toch eerst in.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Aha thanks. Dat was de guides die ik hier had gepost gisteren

invited!ravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:33:
mensen die willen mogen mij ook wel aanvragen zelfde naam als hier (steam dan)
Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:23:
Shit, net toch ineens een crash, vlak voor mijn landing in Beiroet...viel van het ene op het andere moment uit...
Nou ik dus net ook meerdere ctd's. Na mijn ram update naar 32 gb vanavond, werkt m'n processor overclock via Ryzen Master niet meer lekker. Althans, sinds ik Ryzen Master heb afgesloten, is hij weer stabiel.. weird.jaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:25:
Ik ook net precies een CTD. Ik vleeg in de Cessna 172 vanaf Cuzco. Er valt daar nauwelijks snelheid te maken trouwens. Ligt op nagenoeg 11000ft. Ik vermoed dat dat het probleem is.
Bij Boeing moet je los van de a/p ook de a/t disconnecten om controle over de throttle te krijgen.Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:39:
zojuist de 787 in de zee voor Dublin geparkeerd. hele vlucht ging prima, maar bij het uitschakelen van de AP kreeg ik geen controle over de throttle. zowel op mn joystick als met de muis aan het ding trekken had geen effect. De AP leek nog controle te hebben. De copiloot kreeg wel controle over de throttle, maar toen ik de control terugnam hetzelfde probleem. Uiteindelijk mijn copiloot het roer maar gegeven, en dat ging prima tot in de crosswind leg, waarbij hij de landingsbaan met zo'n 10000 voet mistte en het toestel in zee parkeerde.
Geen idee wat daar nou mis ging en waarom ik geen controle over de throttle kreeg ondanks dat AP en FD uitstonden.
Sowieso klopt er nog iets niet in de AP, want je kunt hem links en rechts in en uitschakelen, maar als je hem rechts aanzet, gaat hij links niet aan, en ondanks dat de tooltip zegt dat de linkerknop hem dan uitschakelt, schakelt hij hem toch eerst in.
Kon geen TimboxNL vinden maar wel een TImbox in NL. Invite sent. Hmm, dat was dus toch niet de juiste bleek.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:29:
Als mensen mij btw op de steam versie als vriend willen toevoegen: alleen maar leuk! (TimboxNL)
Ben wel benieuwd hoe ik mijn Landing Challenges tov van jullie doe haha
Goede gevonden dmv link naar RAVW denk ik. invite sent
[ Voor 12% gewijzigd door killerbee1958 op 01-09-2020 22:08 ]
doneravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:33:
mensen die willen mogen mij ook wel aanvragen zelfde naam als hier (steam dan)
Thanks! Dat moet het zijn!Sparkiezz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:51:
[...]
Bij Boeing moet je los van de a/p ook de a/t disconnecten om controle over de throttle te krijgen.
Toevallig multiplayer op live players staan? Dan kun je het weer en tijd niet meer aanpassen tot je dat aanpast.jaapbrandhof schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:
Zijn er meer mensen die het weer niet meer naar hartenlust kunnen instellen?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Het is niet logisch dat een routeplanner een sid en een star voor je genereert omdatJay-P schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:23:
Iemand tips voor een website als Skyvector waar je makkelijk IFR vluchten kan plannen ? Bij Skyvector mis ik de Arrival/Departure procedures in de EU (US hebben de meesten wel charts).
1. De routeplanner de tijd waarop je vertrekt niet weet
2. Agv 1 het weer niet weet
3. Agv 2 de baan in gebruik niet weet
SID's en STAR's zijn namelijk afhankelijk van de baan in gebruik. Dus die krijg je pas als je clearance vraagt aan delivery op het moment van vertrek.
Nu is het wel zo dat MSFS 2020 sid's en stars aan je vluchtplan kan koppelen. Maar ik begrijp dat jij iets zoekt wat los van MSFS een route maakt?
Ryzen master is echt een programma met zo'n ongelooflijk slecht geschreven code.. Ik zou je aan willen raden dat zsm te verwijderen en overclock gewoon via de bios te doen. Sowieso is overclock via bios altijd aan te raden boven overclock via software... Mocht je vragen hebben over hoe dat moet, dan help ik je graag. Stuur desnoods een PM!blcor schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:48:
[...]
[...]
Nou ik dus net ook meerdere ctd's. Na mijn ram update naar 32 gb vanavond, werkt m'n processor overclock via Ryzen Master niet meer lekker. Althans, sinds ik Ryzen Master heb afgesloten, is hij weer stabiel.. weird.
[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 01-09-2020 22:32 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

]

Ben nog onderweg .. oja vor de mensen die het wilen weten ... Alaskan :-)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik gebruik altijd Simbrief voor al het planwerk.Jay-P schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:23:
Iemand tips voor een website als Skyvector waar je makkelijk IFR vluchten kan plannen ? Bij Skyvector mis ik de Arrival/Departure procedures in de EU (US hebben de meesten wel charts).
Oe. Dat zal het dan zijn. Die staat inderdaad aan. Dankjewel..Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:12:
Toevallig multiplayer op live players staan? Dan kun je het weer en tijd niet meer aanpassen tot je dat aanpast.
ja soms heb je echt .... weer , maar soms ook goed weer maar vind life weer wet je nooit wta je kunt verwachten al moet ik zeggen het is de laatste tijd wle veel bewolking overall
Ik ga me in het andere topic deze week even melden om een ILS landing voor elkaar te krijgen, een STAR in de G3000 programmeren en die op de autopilot vliegen is nu gelukt, maar ik wil iets meer begeleiding naar de baan op mijn PFD hebben
En ik ga toch maar eens wat drivers updaten want fps was niet heel best, veel drops en stutters gedurende bijna de hele vlucht.
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 01-09-2020 22:50 ]
Reageert die 'slip-en-turn' coördinator (dat balletje onder de bank-angle meter) in het echt ook zo als in MSFS2020?
Ik heb auto-rudder volledig uit staan en verder staat de sim op 'hard' maar eigenlijk heb ik de rudderpedalen totaal niet nodig tijdens het maken van een bocht, balletje blijft in t midden, geen slip of skid.
Is dat nou in t echt ook zo of is t gewoon brak in MSFS?
(althans...bij mij werkt t niet..rudders op zich wel (bv tijdens take-off).
[ Voor 7% gewijzigd door Joppnl op 01-09-2020 22:53 ]
Wat de sim betreft, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik voor flightsim nog nooit een joystick of yoke gehad heb, altijd met toetsenbord. En de enige keer dat ik rudder nodig heb, is op de grond...

zie daar boven welke vlucht ik ana het doen benFastFred schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:00:
@ravw Joehoe, gast doe ff de locatie erbij plaatsen dan. Dan kan ik daar ook eens koekeloeren
van Kodiak Airport (padq) naar Nanwalek Airport (Keb)
bereid je maar voor op KEB

het was druk op KEB
hier onder zie je de landingstrip van KEB

ja mensen dit is een landingsbaan
Zo doen we dat gewoon in Alaska ... niet moeilijk doen je leeft maar 1 keer toch

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 01-09-2020 23:18 ]
Als je voet pedalen hebt is het simpel te testen. Of heel scheef in een bocht vliegen. Ding doet niet anders dan het gevoel van je billen weergeven, hangen die scheef in de stoel dan zou dat balletje het ook moeten doen.Joppnl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:51:
Vraagje aan de piloten hier die ervaring hebben met de C152 IRL:
Reageert die 'slip-en-turn' coördinator (dat balletje onder de bank-angle meter) in het echt ook zo als in MSFS2020?
<>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Lekker gewerkt pik.
[ Voor 30% gewijzigd door Saekerhett op 01-09-2020 23:26 ]
Yup, eerlijk gezegd plan ik ze gewoonlijk van te voren, in flight een procedure in de FMS inplannen is misschien realistischer maar voor mij iets voor later (tot nu toe maar paar IFR vluchten gedaan, dus nog lerende). Gaat me ook meer om snel en makkelijk op tweede scherm even wat charts te voor schijn te toveren dan telkens te moeten googlen. Was gisteren bijvoorbeeld door tijdgebrek maar even van mijn flightplan afgeweken en gekozen om op Edinburgh te landen. Lijkt me leuker en realistischer om dan even snel de juiste procedures te checken en eventueel in de FMS in te kloppen dan zomaar clearance te vragen en handmatig maar 'gewoon' op de baan af te vliegen.killerbee1958 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:29:
[...]
Het is niet logisch dat een routeplanner een sid en een star voor je genereert omdat
1. De routeplanner de tijd waarop je vertrekt niet weet
2. Agv 1 het weer niet weet
3. Agv 2 de baan in gebruik niet weet
SID's en STAR's zijn namelijk afhankelijk van de baan in gebruik. Dus die krijg je pas als je clearance vraagt aan delivery op het moment van vertrek.
Nu is het wel zo dat MSFS 2020 sid's en stars aan je vluchtplan kan koppelen. Maar ik begrijp dat jij iets zoekt wat los van MSFS een route maakt?

Oja .. lekker wil ik gaan landen op OAK7 .... witte kruizen

lekker , zoek naar een andere airport maar goed die is dicht bij ..was er net een voorbij gevlogen
waar blijven de CUB met drijvers
als ze dan toch bezig zijn gooi er gelijk een Maule M-7 in
voor demensnedie niet weten welke vliegtuig dat is
YouTube: The Mighty Maule M7
[ Voor 74% gewijzigd door ravw op 02-09-2020 00:06 ]
Nee, is in het echt ook bijna niet nodig. Om de sim eens te testen zou je een steile bocht (45º+) kunnen proberen, dan heb je hem vaak wel nodig. Maar voor de simpele bochten gebruik ik zelfs in een 172 maar weinig rudder.Joppnl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:51:
Ik heb auto-rudder volledig uit staan en verder staat de sim op 'hard' maar eigenlijk heb ik de rudderpedalen totaal niet nodig tijdens het maken van een bocht, balletje blijft in t midden, geen slip of skid.
De landing met de 747 op New York ging de eerste keer heel mooi. Ik zat netjes recht voor de landingsbaan en gleed vloeiend naar het asfalt. En toen opeens zwart scherm: je had je landingsgestel niet uitgeklapt!

Vervolgens nog 10 pogingen nodig gehad om een succesvolle landing met landingsgestel voor elkaar te krijgen, dus ik solliciteer voorlopig nog niet bij de KLM.
Maar oefening baart kunst en de meeste challenges die ik daarna probeerde had ik binnen 1 of 2 pogingen voor elkaar. Hoewel ik nog geen applaus van de passagiers verwacht.
Ik ben benieuwd of de cross wind-landingen te doen zijn zonder pedalen. Iemand al eens geprobeerd?
Sorry ook mijn fout, alles op medium op 1920x1200.Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:47:
[...]
Zonder de setting te vermelden (low, medium, high, ultra) en de resolutie (1080p, 1440p, 4k) zegt dat niets...
Río Pascua- Chili
Ga starten op Río Pascua Airport (SCTP) volg een gedeelte de Pascua River
naar het noorden en dan bij en groot meer omkeren en terug naar het zuiden naar Lago Bergues
dan in het zuiden daar van zit een mooie gletsjer
Hier een heel klein voorproefje ...... maar je moet heel chili door gaan
eerst even flaming's ontwijken dan richting het noorden

nu ga je naar het zuiden

ene kant omhoog

andere kant weer naar beneden

hopelijk gaan mensen nu ook eens begrijpen waarom ik Bush flyer bent geworden ....
geen strakke richtlijnen ... gewoon de vrijheid hebben van het vliegen .. airways LOL ..daar hebben wij riveren voor
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 02-09-2020 03:27 ]
Mag ik je Onair company aan bevelen? Je kan een week gratis proberen.Beakzz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:15:
Baal echt dat FSE uit de lucht is nu. Heb echt een doel nodig in een spel als dit. Hopelijk komen ze snel weer online.
[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 02-09-2020 06:52 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ruim 20 jaar geleden heb ik vijf uur zelf gevlogen in een C152. Daarvan weet ik niet alles meer, maar ik weet nog wel zeker dat als je geen richtingsroer gebruikt in een bocht, je toch een kleine, maar merkbare zijwaartse kracht voelt in je stoel. Dus dan zou het balletje moeten reageren als je alleen rolroeren gebruikt.Joppnl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:51:
haha klopt! Dat was blijkbaar mijn Microsoft account. Op steam is het inderdaad 'Timbox'killerbee1958 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:57:
[...]
Kon geen TimboxNL vinden maar wel een TImbox in NL. Invite sent. Hmm, dat was dus toch niet de juiste bleek.
Goede gevonden dmv link naar RAVW denk ik. invite sent
Thanks, ik zal hier eens induiken!!Craftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:31:
[...]
Ryzen master is echt een programma met zo'n ongelooflijk slecht geschreven code.. Ik zou je aan willen raden dat zsm te verwijderen en overclock gewoon via de bios te doen. Sowieso is overclock via bios altijd aan te raden boven overclock via software... Mocht je vragen hebben over hoe dat moet, dan help ik je graag. Stuur desnoods een PM!
[ Voor 93% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 11:32 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 11:32 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 11:33 ]
@Timbox88 is dit jouw account? https://steamcommunity.com/profiles/76561198081848389
Als mensen mij willen toevoegen op Steam: https://steamcommunity.com/id/Sjoelback/
In het echt is er wel degelijk een verschil met het gedrag in FS: op het moment dat je je bocht niet gecoördineerd vliegt zal het balletje van plaats verschuiven. Direct. "Step on the ball" is dan de reactie: balletje naar rechts = rechts voeten geven, en vice versa. Op die manier kun je je bocht zo gecoördineerd mogelijk vliegen wat weer effect heeft op je lift.Joppnl schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:51:
Nu is dat in een kistje wat achter een prop aan hobbelt niet echt heel erg merkbaar, maar als je niet strak vliegt in een zweefkist zul je dat direct merken aan je VSI. (wordt meer naar het touwtje gekeken overigens, dat is een stuk nauwkeuriger).
Het kan dus best zonder voeten, en IRL gebruik ik voor de wat slappere bochten inderdaad niet heel veel rudder, maar turning final op 300ft en 65kts is een ander dingetje en dat probeer ik het zeker zo netjes mogelijk te doen..
[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 02-09-2020 11:25 ]
Om die reden gebruik ik nu OnAir Company, bevalt goed moet ik zeggen.Beakzz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:15:
Baal echt dat FSE uit de lucht is nu. Heb echt een doel nodig in een spel als dit. Hopelijk komen ze snel weer online.
FSeconomy is gewoon online. Ze hebben/hadden een DNS probleem. Zet onderstaande in je hosts file:Online JJ schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:15:
[...]
Om die reden gebruik ik nu OnAir Company, bevalt goed moet ik zeggen.
1
| 144.76.108.35 server.fseconomy.net www.fseconomy.net fseconomy.net |
Ja dat had ik gezien, maar ik wacht nu al een week op een game account, dus ben maar naar de concurrent gegaan.PerlinNoise schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:42:
[...]
FSeconomy is gewoon online. Ze hebben/hadden een DNS probleem. Zet onderstaande in je hosts file:![]()
code:
1 144.76.108.35 server.fseconomy.net www.fseconomy.net fseconomy.net
Nee, dit: https://steamcommunity.com/profiles/76561197969835939/Roystenn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:20:
Ravw ik heb je ook toegevoegd op Steam!
@Timbox88 is dit jouw account? https://steamcommunity.com/profiles/76561198081848389
Als mensen mij willen toevoegen op Steam: https://steamcommunity.com/id/Sjoelback/
Maar zag dat je me inmiddels had gevonden
32 inch 4k Benq monitor is on the way mooi budget dingetje aangezien ik het toch alleen voor simmen ga gebruikenIrcghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:
[...]
Nice! Ik ben wel blij dat je naar een nieuw scherm aan het kijken bent, het deel al een beetje pijn om zo'n setup te zien met zo'n mini scherm
--
@Timbox88 Nee, dat kan nog niet. Misschien wordt replay later toegevoegd.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hier heb ik ook last van....Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:16:
Iemand enig idee: ik speel áltijd rond de 30fps. Heb niks aan mijn instellingen veranderd en nu een vlucht aan het doen (ook niet drukke gebied, zelfde vliegtuig) en kom nauwelijks boven de 15....
Bij mij echt te dom voor woorden: m'n accu (ik speel op laptop) zat er niet goed (en dus niet) in.
Mijn vaste pc heeft geen accuTimbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:52:
[...]
Bij mij echt te dom voor woorden: m'n accu (ik speel op laptop) zat er niet goed (en dus niet) in.
Omgeving scheelt inderdaad ook hoor! Maar ik zit altijd rond of boven de 30, dus ik wist dat er iets fout ging. Nou ja, dat dusHoogie2004 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:54:
[...]
Mijn vaste pc heeft geen accuMaar misschien lag het ook wel aan de omgeving waar ik was, die was wel iets stedelijker als normaal.

We zouden graag MFS2020 willen gaan benchmarken en betrekken jullie daar als community graag bij vanuit HQ. dit is niet dan ook niet voor een inhoudelijke review zoals die van Paul en Luke, zie: reviews: Microsoft Flight Simulator - Basis voor een mooie toekomst, maar dit zou gaan om het benchmarken van videokaarten, we zijn altijd op zoek naar meer en betere opties en MSF2020 staat op de short list.
Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken. Zelf heb ik al wat gespeeld en ik ben zeker geen pro flight Simmer(was het maar zo'n feest!)
Wel heb ik ontdekt dat de auto-pilot functie relatief goed zal werken in ons scenario voor een reproduceerbare benchmark.
Wat ik nog niet zeker weet:
-wat zijn de grafisch echt zware stukken, en moet ik dit combineren met bijv. zwaar weer?
-Hoeveel effect heeft de always "online functie t.o.v. de niet "online"functie
-hoe simpel is dit om te verpesten tijdens het testen(lees tikje tegen de controller/KB-M)
-is de auto pilot functie het meest ideaal om te gebruiken met wat we willen doen(reproduceerbare benchmark)
-zijn er bepaalde omgevingen/vliegvelden die jullie speciaal zouden aanraden voor onze benchmark?
Alvast bedankt voor jullie input
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
-wat zijn de grafisch echt zware stukken, en moet ik dit combineren met bijv. zwaar weer?
New York en andere in 3D beschikbare steden zijn behoorlijk intensief.
Dit heeft zeker effect, voor het benchmarken lijkt me offline het beste.
-hoe simpel is dit om te verpesten tijdens het testen(lees tikje tegen de controller/KB-M)
Zolang de autopilot en zelfde locaties gebruikt worden lijkt me het risico vrij laag. Echter hebben de airliners nog wat performance bugs op dit moment.
-is de auto pilot functie het meest ideaal om te gebruiken met wat we willen doen(reproduceerbare benchmark)
Lijkt me een zeer verstandige keuze.
-zijn er bepaalde omgevingen/vliegvelden die jullie speciaal zouden aanraden voor onze benchmark?
New York is zeker handig als test, misschien ook een vlucht boven Nederland.![]()
Daarnaast dienen we er dan wel op te letten wat voor soort vlucht we doen, omdat bijvoorbeeld de Premium Deluxe versie van bepaalde vliegvelden zwaarder zijn.
Het lijkt me riskant om nu al benchmarks op MSFS te baseren, omdat het net gereleased is. Er zijn nog heel wat performance- en stabilitietsissues, waar hopelijk nog patches voor gaan komen.Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:07:
Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken.
Een benchmark die vandaag gemeten wordt, zal op dezelfde hardware over een paar maanden misschien een heel ander resultaat geven.
Even een opsomming:
Kan ik in komen, maar we willen natuurlijk juist de zware variant testen, is dat volgens jullie het risico waard?-Hoeveel effect heeft de always "online functie t.o.v. de niet "online"functie
Dit heeft zeker effect, voor het benchmarken lijkt me offline het beste.
Duidelijk, ga ik even over na denken!-wat zijn de grafisch echt zware stukken, en moet ik dit combineren met bijv. zwaar weer?
New York en andere in 3D beschikbare steden zijn behoorlijk intensief.
Zolang de autopilot en zelfde locaties gebruikt worden lijkt me het risico vrij laag. Echter hebben de airliners nog wat performance bugs op dit moment.
Lijkt me een zeer verstandige keuze.
New York is zeker handig als test, misschien ook een vlucht boven Nederland.
Goed dat je dit aangeeft, hier had ik zelf al besloten dat we de premium editie nodig zullen hebben.Het ligt er denk ik ook aan welk vliegtuig we dan benchmarken.
Daarnaast dienen we er dan wel op te letten wat voor soort vlucht we doen, omdat bijvoorbeeld de Premium Deluxe versie van bepaalde vliegvelden zwaarder zijn.
Had ik even moeten bijvoegen, excuses.
Hier zijn we ons van bewust, echter is dit helaas vaker het geval(bijv. met battlefield 5).Het lijkt me riskant om nu al benchmarks op MSFS te baseren, omdat het net gereleased is. Er zijn nog heel wat performance- en stabilitietsissues, waar hopelijk nog patches voor gaan komen.
Een benchmark die vandaag gemeten wordt, zal op dezelfde hardware over een paar maanden misschien een heel ander resultaat geven.
Gelukkig hertesten we in batches en zullen resulaten geen overlap hebben, al vermoed ik dat je de updates niet kunt uit stellen in MSF

Zodra er nog meer binnen stroomt zal ik goed kijken naar de opties en zal ik een lijstje maken met dingen die we van plan zijn
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Zo heb ik tijdens VFR missies (bush flight etc.) gewoon 30+fps, maar als ik land boven Heathrow vlieg heb ik 10fps. Bij ster-locaties/steden/vliegvelden zal dit wel nog minder zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door DoubleYouPee op 02-09-2020 12:46 ]
Je kunt binnen FS ook handmatig aangeven welke scenery hij moet cachen. Om te voorkomen dat de internetsnelheid een rol gaat spelen zou ik dat ook zeker instellen.Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:43:
tot nu toe bedankt voor de antwoorden,
Even een opsomming:
[...]
Kan ik in komen, maar we willen natuurlijk juist de zware variant testen, is dat volgens jullie het risico waard?
[...]
Duidelijk, ga ik even over na denken!
[...]
Goed dat je dit aangeeft, hier had ik zelf al besloten dat we de premium editie nodig zullen hebben.
Had ik even moeten bijvoegen, excuses.
[...]
Hier zijn we ons van bewust, echter is dit helaas vaker het geval(bijv. met battlefield 5).
Gelukkig hertesten we in batches en zullen resulaten geen overlap hebben, al vermoed ik dat je de updates niet kunt uit stellen in MSF
Zodra er nog meer binnen stroomt zal ik goed kijken naar de opties en zal ik een lijstje maken met dingen die we van plan zijn
Zoals al aangegeven in de eerste plaats even nadenken of je custom build (premium de luxe) airports wilt gebruiken.Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:07:
Morning/Middag Allen
We zouden graag MFS2020 willen gaan benchmarken en betrekken jullie daar als community graag bij vanuit HQ. dit is niet dan ook niet voor een inhoudelijke review zoals die van Paul en Luke, zie: reviews: Microsoft Flight Simulator - Basis voor een mooie toekomst, maar dit zou gaan om het benchmarken van videokaarten, we zijn altijd op zoek naar meer en betere opties en MSF2020 staat op de short list.
Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken. Zelf heb ik al wat gespeeld en ik ben zeker geen pro flight Simmer(was het maar zo'n feest!).
Wel heb ik ontdekt dat de auto-pilot functie relatief goed zal werken in ons scenario voor een reproduceerbare benchmark.
Geen online spelers toestaan tijdens benchmark (te grote variabele)
Geen active weather. Een predefined weather conditie definieren want weer heeft heel veel invloed op performance.
Verder kan je heel goed een standaard stukje vluchtroute definieren die dan gevlogen wordt met Autopilot aan. Maar aangezien de zwaarste omstandigheden altijd rondom dense scenery zijn zie ik daar niet het nut van. Je wilt waarschijnlijk juist een scenario met dense scenery die je van dichtbij overvliegt want dat vraagt het meest van je setup en dat doe je nu juist niet met Autopilot.
In FSx was het echter mogelijk om een scenario te laden en dat af te laten spelen. werd ook veel gebruikt in combinatie met fraps om dit soort benchmarks te doen.
Heb nog geen functie in FS2020 gevonden die dit ook bereikt.
Wel leuk om hier over mee te denken.
Zijn er eenvoudigere varianten? Ik zou het zelfs niet erg vinden als er geen echte connectie met het spel is en ikzelf gewoon de vlucht kan markeren als voltooid of niet. Misschien is dat zelfs een voordeel, in plaats van dat een CTD je een vlucht laat mislukken...
Is er zo'n platform? OnAir is natuurlijk een alternatief, maar die is wellicht nog wel complexer in plaats van eenvoudiger...
OnAir is niet ze heel erg complex. Je kan een tutorial volgen en dat levert je meteen een eigen vliegtuig op. Jammer is wel het betaalmodel. Je kan de software 7 dagen gratis uitproberen.aeg13 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:28:
Ik zou het leuk vinden om wat meer doel achter het vliegen te krijgen. Het liefst zou ik primair met de TBM930 'missies' vliegen en personen/cargo vervoeren van de ene naar de andere luchthaven. Ik dacht dat FSEconomy daarvoor een mooi platform zou zijn, maar ik vind het maar erg complex om ermee aan de slag te gaan.
Zijn er eenvoudigere varianten? Ik zou het zelfs niet erg vinden als er geen echte connectie met het spel is en ikzelf gewoon de vlucht kan markeren als voltooid of niet. Misschien is dat zelfs een voordeel, in plaats van dat een CTD je een vlucht laat mislukken...
Is er zo'n platform? OnAir is natuurlijk een alternatief, maar die is wellicht nog wel complexer in plaats van eenvoudiger...
Je zou Patriots Point in Charleston, SC kunnen proberen, maar ik vermoed dat die ook volstaat met een paar Crusaders, Tomcat, Hornet, Skyhawk en een verdwaalde rotary wing. Leek alsof die er al een tijdje stonden.Koekoeksclocker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
In Norfolk lagen een aantal schepen onder water, een gekend 1.0 bugje. Geen vliegdekschip te bekennen, dus. Dan maar de marinebasis van San Diego geprobeerd. Daar lag een fraaie carrier maar met het dek vol vliegtuigen. Er was gewoon geen plaats om met de Cub te landen. Ik zal nog enkele andere basissen proberen, havens zijn wel interessante plekken om te verkennen.
:strip_exif()/f/image/iGjpmfGdK6k71aCkk6zJ7qzt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eLgD6mUB1AETvnQI9gFHu4ZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Verwijderd
Deze week zou een update moeten komen om installatieproblemen te voorkomen, dus misschien nog enkele dagen wachten?Chrisuu01 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:14:
Ik moest door een aantal hardnekkige bugs het spel opnieuw installeren, maar de installer loopt steeds na een aantal GB vast. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
Hoe werken Bush Flights eigenlijk? Is elke etappe van een bush flight inclusief opstijgen en landen? En kun je vervoglens selecteren dat je bij de tweede, derde of welke dan ook etappe wil starten?DoubleYouPee schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:45:
Er zit bij mij overigens erg veel verschil per locatie.
Zo heb ik tijdens VFR missies (bush flight etc.) gewoon 30+fps, maar als ik land boven Heathrow vlieg heb ik 10fps. Bij ster-locaties/steden/vliegvelden zal dit wel nog minder zijn.
Op dit moment zijn de "glass cockpits" (cockpits met schermen) nogal zwaar. Het schijnt dat de refreshrate van deze schermen een behoorlijke fps-vreter is, met name als CPU limited bent.
Er is hiervoor een mod/fix:(https://www.reddit.com/r/...nt_refresh_rate_increase/)
Ik begrijp dat als je CPU limited bent, deze fix voor 10-15 meer fps kan zorgen.
In tegenstelling tot het eerdere antwoord, vind ik offline testen niet echt relevant. De data die dan wordt gebruik is van erg lage kwaliteit waardoor de AI-generation ook niet goed zal zijn.
Je kan dan beter een gebied cachen (vooraf downloaden in het spel), en dat vergelijken met normaal online spelen.
Ik speel zelf met een vrij karige videokaart (R9 380). De verschillen tussen gebieden zijn erg groot, maar met name de verschillen in vlieghoogte zijn bij mij groot.
Toevallig heb ik gisteren even Aachen geprobeerd (dat is een Photogrammetery stad), en ik denk dat mijn FPS op 2000ft ongeveer 25/30 is, maar zodra ik onder de 1000ft kom, daalt deze steeds verder, waar 500ft gewoon onspeelbaar is.
Dus verschillende gebieden is een erg goed idee, maar de hoogte is ook een erg zware factor voor je performance.
Per etappe inderdaad opstijgen en landen. Ik weet even niet of je terug kan naar een bepaalde leg die je al hebt gehad. Je kunt in ieder geval niet al beginnen bij de 2e of 3e etappe als je die nog niet gedaan hebt.Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:02:
[...]
Hoe werken Bush Flights eigenlijk? Is elke etappe van een bush flight inclusief opstijgen en landen? En kun je vervoglens selecteren dat je bij de tweede, derde of welke dan ook etappe wil starten?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Verwijderd
Ik zou een propellorvliegtuig nemen (in airliners zitten nog performance bugs) en dan bij half bewolkt weer (wolken hebben ook impact) ongeveer deze route afleggen boven NYC. Opstijgen op JFK, klimmen tot een vaste hoogte en voorbij Manhattan draaien en dalen richting Newark. Dan heb je een zwaar stuk gehad met grote luchthavens, veel gebouwen en water in de buurt, ook niet te lang of te kort. Of voor het gemak kan je voorbij Manhattan tijdens de vlucht stoppen. Dan moet je gewoon opstijgen, wat klimmen en tot een bepaald punt rechtdoor vliegen. Je kan ook met de AP blijven klimmen tot je hoog boven het platteland in het binnenland zit, dan heb je een beter gemiddelde. Als je enkel een zwaar stuk doet zal het mensen afschrikken, dan is de framerate niet representatief voor een gemiddelde vlucht in dunner bevolkt gebied.Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:07:
Morning/Middag Allen
Het zou hier gaan om een benchmark die we een langere tijd willen gebruiken, we zijn ons er van bewust dat MSF misschien niet ideaal is, maar toch willen we er graag naar kijken. Zelf heb ik al wat gespeeld en ik ben zeker geen pro flight Simmer(was het maar zo'n feest!).
:strip_exif()/f/image/MsllC0Yg8044TvT6FsQwVT1o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2020 14:24 ]
Ah ja! Maar moet je hem dus zelf opslaan, of ga je automatisch verder waar je bent gebleven?Meauses schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:11:
[...]
Per etappe inderdaad opstijgen en landen. Ik weet even niet of je terug kan naar een bepaalde leg die je al hebt gehad. Je kunt in ieder geval niet al beginnen bij de 2e of 3e etappe als je die nog niet gedaan hebt.
Als je bent geland en je stopt dan ga je daar volgende keer weer verder met de volgende etappe.Timbox88 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:12:
[...]
Ah ja! Maar moet je hem dus zelf opslaan, of ga je automatisch verder waar je bent gebleven?
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat als je tussentijds stopt je dan ook weer verder kan gaan, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd/ervaring mee.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Doe aub ook een benchmark in het midden van de Grote Oceaan met geen land in zicht en met Clear Skies in een simpel vliegtuig om het maximum FPS bereik van het programma te laten zien.Intergalactic schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:07:
Morning/Middag Allen
Het is nl niet zo dat je in MSFS2020 300 FPS kan halen als je de instellingen laag zet.
Er zijn nl nogal wat andere limiterende factoren aan hun engine.
Nl als een veel snellere GPU maar 3 FPS extra haalt tov van een andere is het niet zo dat het aan de kaart ligt maar meer aan het programmeerwerk van MS/Asobo.
How do you save a random generator ?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc