Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja de maam versie was ook super! Heel veel plezier aan zowel de maam als deze freeware gehad, zal hopelijk met de tijd wel een stuk verbeterd worden voor fs2020ravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:54:
[...]
Mooi maar het zou mooi zijn als deze met een nieuwe kwam
https://www.maam.org/flightsim/PACKAGES/R4D.htm
ik heb deze gekocht voor fsx of nog wel ouder
heel vaak bush flight mee gedaan
en ook ene goede plane om mee te vliegen met een goede sound packed is het helemaal heerlijk
Dit is de orginele freeware versie trouwens: https://flyawaysimulation...-skytrain-dc-3-mega-pack/
YouTube: SmoothTrack (iOS) - seamless Head Tracking with any iOS 13 device
Lijkt erg goed te werken, maar ben benieuwd hoe recht je er voor moet zitten, en wat de afstand precies is. Ik vlieg zelf echter vanaf de bank en de TV, dus weet niet of dit erg handig is.
aan de andere kant voor die paar euro is het wellicht het proberen waard
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Precies. Het voegt juist toe aan de ervaring: extra realisme, omdat je in het écht wel langer dan 3 minuten onderweg bent van de pilot briefing naar je toestel!FastFred schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:
Die lange opstarttijden boeien me echt niks. Je zit uren en uren in die virtuele cockpit, wat maakt 2 of 3 opstartminuten dan uit.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Haha, op die manier had ik het nog niet bekekenDigitalExorcist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]
Precies. Het voegt juist toe aan de ervaring: extra realisme, omdat je in het écht wel langer dan 3 minuten onderweg bent van de pilot briefing naar je toestel!
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Even kijken, deze route heb ik gevlogen: Spanje - Tanger - Rabat - Casablanca - Essaouira - Agadir - Guelmim - Canarische Eilanden - Tan Tan - Ouarzazate - Tetouan - Spanje. De 2 laatste langere stukken met de TBM maar eigenlijk had ik die op moeten delen en lager moeten gaan vliegen met de Grand Caravan want het Atlas gebergte is zeker de moeite waard.ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
van welke vliegveld ben je vertrokken .. zal ook eens gaan kijken.. ben ooit eens met XP 11 ergen in het westen op een vliegveld daar geland maar verder nooit die kant uitgeweest
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik gebruik head tracker maar ga deze zeker ook eens proberen. Kan je ook gratis proberen ( beperkt in tijd )Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:09:
Heeft iemand ervaring met smoothtrack?
YouTube: SmoothTrack (iOS) - seamless Head Tracking with any iOS 13 device
Lijkt erg goed te werken, maar ben benieuwd hoe recht je er voor moet zitten, en wat de afstand precies is. Ik vlieg zelf echter vanaf de bank en de TV, dus weet niet of dit erg handig is.
aan de andere kant voor die paar euro is het wellicht het proberen waard
Beide hebben Opentrack nodig.
Als je een dergelijk niveau van realisme nastreeft, loop dan voor iedere vlucht even een blokje om, om je wandeling naar de gate te simuleren. Maar als er een manier was om MSFS in een seconde op te starten, dan zou ik hem zonder blikken of blozen toepassen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]
Precies. Het voegt juist toe aan de ervaring: extra realisme, omdat je in het écht wel langer dan 3 minuten onderweg bent van de pilot briefing naar je toestel!
Hahaha het gaat mij ook wel wat ver inderdaad om bij laadtijden te zeggen dat je in het echt ook lang moet wachtenaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:40:
[...]
Als je een dergelijk niveau van realisme nastreeft, loop dan voor iedere vlucht even een blokje om, om je wandeling naar de gate te simuleren. Maar als er een manier was om MSFS in een seconde op te starten, dan zou ik hem zonder blikken of blozen toepassen.

Verwijderd
Misschien is een 4200 rpm schijfje iets voor jou?DigitalExorcist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Daarom, in X-plane heb ik wel eens een kwartier zitten wachten tot de IRS op de 737 (zibomod) aligned was. Gelukkig vond ik later de optie om de simulatietijd daarvan te verkortenDigitalExorcist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:
[...]
Verwijderd
Kan je in de nieuwe FS de tijd sneller laten gaan, zoals in de vorige FS?Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:59:
[...]
Daarom, in X-plane heb ik wel eens een kwartier zitten wachten tot de IRS op de 737 (zibomod) aligned was. Gelukkig vond ik later de optie om de simulatietijd daarvan te verkorten
Ja, normaal is het iets met de numerieke + en - toets, heb het zelf moeten veranderen omdat ik een tenkeyless keyboard heb.Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:00:
[...]
Kan je in de nieuwe FS de tijd sneller laten gaan, zoals in de vorige FS?
Erg vervelend met name bij landen.

Moet zeggen dat ik de laadtijden op mijn high end PCI-e 3.0 NVMe SSD (3500MB/s sequentieel lezen) wel acceptabel vind, maar ik denk dat ik met een HDD echt schreeuwend gek zou wordenCraftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:14:
[...]
HDD bezitters zijn bij elke game/sim, of uberhaupt elke app/programma de sjaak.. Als je iets als dit wil spelen, is eigenlijk altijd al het advies geweest om een SSD te gebruiken, dan moet je er niet raar van staan te kijken dat het langer duurt (wat uberhaupt altijd is met een HDD).
Dit spel kan ten minste daadwerkelijk sneller laden met snellere opslag, denk als ik GTA V moet laden op mijn SSD dat dit alsnog een spreekwoordelijke eeuw zou duren.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
hahaha toch niet weer dat geblaf van de PTUVerwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:05:
Over de A320 gesproken: Wordt de blaffende hond ook gesimuleerd?
mooi is dat wel dat geluid inderdaad ik zal straks even het filmpje kijken
de eerte keer stond ik ook vreemd te kijken maar het lijkt inderdaad een hand die 1 keer blaft als dat ding aanslaat
Maar ik wil wachten op de nieuwe ryzens
[ Voor 14% gewijzigd door Pana op 01-09-2020 13:43 ]

Zo straks maar eens op zoek naar de Sagrada Família _
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 01-09-2020 13:46 ]
Zonder -fastlaunch: 1 minuut en 19 seconden tot PRESS ANY KEYaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:00:
[...]
Heeft iemand getest of dit überhaupt iets uitmaakt in opstartsnelheid?
Ik heb geprobeerd een shortcut te maken met -fastlaunch en dan slaat hij inderdaad de filmpjes over, maar ik had het idee dat het opstarten er niet significant sneller van werd. Misschien dat de filmpjes getoond worden terwijl in de achtergrond het opstarten doorloopt? Ik gebruik daarom de fastlaunch niet meer, want met de filmpjes krijg je tenminste nog enige feedback over de voortgang.
Maar ik heb het niet nagemeten met de stopwatch. Dat kan ik natuurlijk alsnog doen, maar als iemand het toevallig al gedaan heeft, ben ik nieuwsgierig naar de resultaten.
Met -fastlaunch: 50 seconden
Kortom: gewoon gebruiken, die optie.
Nou, niet iedereen zit uren in de virtuele cockpit. Niet iedereen vliegt zoals jij dat doet.FastFred schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:
Die lange opstarttijden boeien me echt niks. Je zit uren en uren in die virtuele cockpit, wat maakt 2 of 3 opstartminuten dan uit.
Vreemd bij mij op een i7-2600k @ 4GHz 16GB geheugen en een R9 380 loopt het toch op constant 30 fps.Pana schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:
Onspeelbaar op mijn 2500k@4.5Ghz icm een RTX2070 super en 16GB ram. Op medium haal ik at best 20fps in de A320 met de glass cockpit refresh rate fix.
is helemaal maar net welke instellingen je heb en welk weer welke landschappen .. ik draai ook gemiddelt 35 -40 maar vanmorgen boven New York met nacht in een Extra ... dan mag ik blij wezen als hij de 10 aantiktroches schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:47:
[...]
Vreemd bij mij op een i7-2600k @ 4GHz en een R9 380 loopt het toch op constant 30 fps.
oke dan ga ik wel heel laag
Nu zie ik in de microsoft gamestore dat de meest dure versie 99euro is? Ik dacht dat dat 120euro was? En als ik deze versie koop, is dat dan eigenlijk een upgrade van de gamepass-standaard editie en werkt het alleen als ik de gamepass aanhoud (wat uiteindelijk veel duurder wordt dan de 120euro betalen).
Ben dus benieuwd of ik 120euro of 99euro betaal voor de meest uitgebreide versie.
99 euro betaalje inderdaad als je de game pass aanhoud , ze gaan er dan vanuit dat je de basis al heb .. gewoon die 120 euro neer leggen en genieten van de vluchtenarnom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:53:
Op dit moment heb ik een 1euro gamepass abo lopen om te kijken hoe dit spel zich gedraagt op mijn pc. Dat valt niet tegen. Dus aan het kijken of ik de game zelf echt kan kopen en dan waarschijnlijk de Premium deluxe editie.
Nu zie ik in de microsoft gamestore dat de meest dure versie 99euro is? Ik dacht dat dat 120euro was? En als ik deze versie koop, is dat dan eigenlijk een upgrade van de gamepass-standaard editie en werkt het alleen als ik de gamepass aanhoud (wat uiteindelijk veel duurder wordt dan de 120euro betalen).
Ben dus benieuwd of ik 120euro of 99euro betaal voor de meest uitgebreide versie.
We are all accidents waiting to happen
blijft hij dan wel je route volgen die je in je AP heb staanRA7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
Gisteren ontdekt dat als ik mijn co piloot alles laat doen , ik via showcase heerlijk van het landschap kan genieten. Gewoon ff rondje Nederland gedaan. Ver hangend, bijna over de huizen vliegend ons landje bekeken :-)
ja je weet het maar nooit ...denk aan Airberlin .... iets met bergen
Ja je moet echt gas terug nemen ... net op je snelheid niet in het gele laten komen ..Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:17:
Ik heb nu regelmatig dat als ik mijn vliegtuig van de AP afhaal, hij redelijk snel 'overstressed' raakt als ik mijn daling inzet. Ligt mijn snelheid dan te hoog?
wat dalen neemt je snelheid toe ..
en bij daling gooi ik vaak wel half gas zeker als je rond de 800/1000 ft wil zakken
en als je tussen de 200 - 400 ft blijft zakken dan iets je gas terug nemen , maar ik vlieg zelde volgas
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 01-09-2020 14:21 ]
Duw je gewoon de neus naar beneden, of haal je throttle terug? Als je neus naar beneden duwt om de daling in te zetten ga je zeker het vliegtuig overstressen omdat je te snel gaat. Zolang je throttle terugneemt zou het goed moeten gaan omdat je horizontal speed dan nog steeds redelijk constant blijft.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:17:
Ik heb nu regelmatig dat als ik mijn vliegtuig van de AP afhaal, hij redelijk snel 'overstressed' raakt als ik mijn daling inzet. Ligt mijn snelheid dan te hoog?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
dat vind ik soms wel eens lastig omdat je wel eens sneller moet vliegen met een bepaalde flapstand , maar dat weigerd FS gewoon
Thanks!ravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:20:
[...]
Ja je moet echt gas terug nemen ... net op je snelheid niet in het gele laten komen ..
wat dalen neemt je snelheid toe ..
en bij daling gooi ik vaak wel half gas zeker als je rond de 800/1000 ft wil zakken
en als je tussen de 200 - 400 ft blijft zakken dan iets je gas terug nemen , maar ik vlieg zelde volgas
Jep, daar moet ik dus inderdaad opletten! Ik doe hem een heel klein beetje terug, maar ik vermoed te weinig! Op hoeveel procent zetten jullie je throttle als je daalt? Rond de 60 procent dan ofzo?Craftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:20:
[...]
Duw je gewoon de neus naar beneden, of haal je throttle terug? Als je neus naar beneden duwt om de daling in te zetten ga je zeker het vliegtuig overstressen omdat je te snel gaat. Zolang je throttle terugneemt zou het goed moeten gaan omdat je horizontal speed dan nog steeds redelijk constant blijft.
Verwar je dat niet met dat je meer weerstand creëert en daarom langzamer gaat? Dat is ook hoe het werkt, dus als je flaps uit doet moet je meer kracht bijgeven als je dezelfde snelheid wilt aanhouden. In principe is het vaak ook zo dat je met meer flaps steeds langzamer wilt vliegen omdat je uiteindelijk wilt landenravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:24:
wat ik wel irritant vind bij deze fs .. als je een bepaalde flap stand aangezet het dan gaat hij daar ook de snelheid op aannemen ...
dat vind ik soms wel eens lastig omdat je wel eens sneller moet vliegen met een bepaalde flapstand , maar dat weigerd FS gewoon
Ligt een beetje aan het vliegtuig waar je mee vliegt, probeer bijvoorbeeld te kijken naar je vertical speed en het RPM wat daarbij hoort, bij een Cessna 152 (of 172) wil je de VS zo rond de 500 ft/min houden. Ieder vliegtuig reageert anders op terughalen van de throttle, maar ergens rond 60% kan wel kloppen!Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:28:
[...]
Jep, daar moet ik dus inderdaad opletten! Ik doe hem een heel klein beetje terug, maar ik vermoed te weinig! Op hoeveel procent zetten jullie je throttle als je daalt? Rond de 60 procent dan ofzo?
De extra threads misschien? Gemeten op Heathrow trouwens.roches schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:47:
[...]
Vreemd bij mij op een i7-2600k @ 4GHz 16GB geheugen en een R9 380 loopt het toch op constant 30 fps.
[ Voor 5% gewijzigd door Pana op 01-09-2020 14:42 ]
Verwijderd
Zonder de setting te vermelden (low, medium, high, ultra) en de resolutie (1080p, 1440p, 4k) zegt dat niets...roches schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:47:
[...]
Vreemd bij mij op een i7-2600k @ 4GHz 16GB geheugen en een R9 380 loopt het toch op constant 30 fps.
Correct! Dat was ik dus ook vergetenVerwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:47:
[...]
Zonder de setting te vermelden (low, medium, high, ultra) en de resolutie (1080p, 1440p, 4k) zegt dat niets...
Dit op 1440pPana schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:
Onspeelbaar op mijn 2500k@4.5Ghz icm een RTX2070 super en 16GB ram. Op medium haal ik at best 20fps in de A320 met de glass cockpit refresh rate fix.
[ Voor 35% gewijzigd door Pana op 01-09-2020 14:52 ]
Dat werkt in in ieder geval wel enigszins in de Cessna, afhankelijk van je hoogte vlieg ik met zo'n 80% mixture en dan heb ik een hogere RPM dan als ik met full mixture vlieg. Wel heb ik het gevoel dat het minder gevoelig is dan in i.e. XP11, waar ik veel meer aan het spelen was met de mixture om dat ideaal te krijgen in de verschillende delen van de vlucht.Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:
Nu ik er zo over denk, hoe zit het eigenlijk met de mixture? Ik heb niet het gevoel dat het aanpassen van de mixture enig effect heeft (iig in de 152 en 172) behalve dat onder de 10% ofzo de motor afslaat. Ik kan me van X-plane herinneren dat de motor al eerder wat begint te hikken en hakkelen als je die te laat/te hoog hebt.
Daarnaast hebben best veel props in MSFS2020, zoals de DA, auto mixture & prop settings voor de meest ideale motor settings. Dus daar gebruik je alleen de throttle, en de boord computer van de kist doet de rest.
Precies dat merk ik ook, nu is het bijna automatisme, op de grond rich laten lopen, en in cruise naar 80%, en that's it.Ircghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:59:
[...]
Dat werkt in in ieder geval wel enigszins in de Cessna, afhankelijk van je hoogte vlieg ik met zo'n 80% mixture en dan heb ik een hogere RPM dan als ik met full mixture vlieg. Wel heb ik het gevoel dat het minder gevoelig is dan in i.e. XP11, waar ik veel meer aan het spelen was met de mixture om dat ideaal te krijgen in de verschillende delen van de vlucht.
Daarnaast hebben best veel props in MSFS2020, zoals de DA, auto mixture & prop settings voor de meest ideale motor settings. Dus daar gebruik je alleen de throttle, en de boord computer van de kist doet de rest.
Ja er gaat iets goed mis met de optimalisatie op bepaalde systemen. Daarbij heeft geen enkele setting en resolutie een FPS boost(heb ik ook last van op 3700X+2080S) en is de FPS om te huilen eerlijk gezegd. Of te wel de FPS is hetzelfde op low, medium, high en ultra en wordt gelimiteerd door de CPU.Pana schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:51:
[...]
Correct! Dat was ik dus ook vergeten
[...]
Dit op 1440p
Als je daarin tegen HT(Hyperthreading)/SMT uitschakeld krijg je opeens wel prima FPS, tot op zekere hoogte.
Is al gemeld bij de developers, maar zal wel weer tijden duren voordat dit prio krijgt helaas.
https://www.reddit.com/r/...u_usage_and_limited_main/
https://www.reddit.com/r/...e_limited_by_main_thread/
Gek genoeg wordt de GPU ook veel meer belast.
Het loont om goed te tweaken met de instellingen
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dat is ook min of meer wat je in het echt doet... Daar zit je ook niet constant met je mixture te spelen tenzij je echt, echt de allerlaatste kilometers uit je tank brandstof moet halen.Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:01:
[...]
Precies dat merk ik ook, nu is het bijna automatisme, op de grond rich laten lopen, en in cruise naar 80%, en that's it.
Ik vloog zelf in de single engine pistons altijd op full rich als ik onder 3000ft MSL bleef, daarboven lean je als je eenmaal op cruise altitude/level zit. En tenzij de weersomstandigheden flink veranderen tijdens langere vluchten, of je van hoogte veranderd, was het praktisch set and forget.
Mijn ervaring met X-Plane was eigenlijk ook dat ze dat soort dingen altijd net even wat overdreven IMO. Dat je meer aan het micro managen was dan vliegen. Nou ben ik nooit echt X-Plane fan geweest, maar probeer zo objectief mogelijk te blijven
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wGt6JMek4YiydA8MNjTFASZR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PvpaUkIIfYemqyEy76mvpRu2.jpg?f=user_large)
komt binnenkort binnen rudder pedals en ik ben nog aan het kijken voor een grotere scherm
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
helaas nietTimbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:26:
Kun je eigenlijk ergens een replay van je eigen landingen zien?
Nice! Ik ben wel blij dat je naar een nieuw scherm aan het kijken bent, het deel al een beetje pijn om zo'n setup te zien met zo'n mini schermNjay schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:23:
Setup is bijna compleet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
komt binnenkort binnen rudder pedals en ik ben nog aan het kijken voor een grotere scherm
--
@Timbox88 Nee, dat kan nog niet. Misschien wordt replay later toegevoegd.
Shit, dat is jammer. Ik wil graag zien wat ik goed en minder goed doe!
heb hier ook al veel van ook al de pendalen .. moet allen die radio hebben en die van de 6PackNjay schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:23:
Setup is bijna compleet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dan nog een achterwant en dan alles vast en klaar zetten voor alleen FS2020
zit er dan aan te denken om deze te halen
https://www.flightsimwebs...legacy-cockpit-panel.html
omdat daar alle Saitek inpast :-)
NiceNjay schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:23:
Setup is bijna compleet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kom niet verder dan een 737 MCP panel.
Uhuh denk een mooie 32 inch curvedIrcghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:
[...]
Nice! Ik ben wel blij dat je naar een nieuw scherm aan het kijken bent, het deel al een beetje pijn om zo'n setup te zien met zo'n mini scherm
--
Ik heb een wheelstand pro hiervoor werkt top en de saitek modules kan je mooi op elkaar schroevenravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:35:
[...]
heb hier ook al veel van ook al de pendalen .. moet allen die radio hebben en die van de 6Pack
dan nog een achterwant en dan alles vast en klaar zetten voor alleen FS2020
zit er dan aan te denken om deze te halen
https://www.flightsimwebs...legacy-cockpit-panel.html
omdat daar alle Saitek inpast :-)
Het liefst had ik alles van opencockpits maar dan slaap ik denk ik buiten de komende wekenrdluca schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:37:
[...]
Nice![]()
![]()
Ik kom niet verder dan een 737 MCP panel.
Dit was idd de beste functie ooit. Ik hoop dat hij snel terug komt.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Erg mooi wwar heb je dat bovenste kastje vandaan geplukt?Njay schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:23:
Setup is bijna compleet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Alles van amazon.deappie35 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:43:
[...]
Erg mooi wwar heb je dat bovenste kastje vandaan geplukt?
Dat is deze voor het gemak: https://www.amazon.co.uk/...Multi-Panel/dp/B01MFBNN9Jappie35 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:43:
[...]
Erg mooi wwar heb je dat bovenste kastje vandaan geplukt?
Hoop het!Ircghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:
[...]
Nice! Ik ben wel blij dat je naar een nieuw scherm aan het kijken bent, het deel al een beetje pijn om zo'n setup te zien met zo'n mini scherm
--
replay funktie vind ik hier ook ene gemis .. juist je ook de omgevingen mooi heb, kan je dus mooi natuur en urban filmpjes maken van je vlieguren .. en je mooie vertrekken en landingen, of zelf hele vluchtenIrcghost schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:29:
[...]
Nee, dat kan nog niet. Misschien wordt replay later toegevoegd.
ik hoop dat ze dat ook snel gaan toepassen
VKB is v.w.b. flightsticks een van de beste, zo niet de beste. Met name als we het dan over de Gunfighter base hebben, die is bijna ongeëvenaard.Predator schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:50:
[...]
Is zo’n VKB dan ook echt goed ? Ik heb een thrustmaster hotas x en een honeycomb yoke. Ik vind de yoke véél preciezer en aangenamer dan een joystick. Wat volgens mij het grootste probleem met joysticks is, is dat de uitwijking veel te klein is omdat ze op je bureautafel staan. Een flightstick komt doorgaans uit de vloer (of middenconsole), en heeft dus veel meer uitwijking dan een joystick. De SR22 heeft een joystick die eigenlijk een yoke is. De enige echte overeenkomst heb bij je een jet met een sidestick. Maar die zijn sowieso fly-by-wire.
Ik zie niet in hoe een standard model joystick een echt realistisch gevoel kan geven.
Zoals ik eerder heb aangegeven hebben ze een nieuwe serie, NXT, die je ook uit kunt breiden met allerlei zaken:

https://f002.backblazeb2....S/tbm930_lighting_fix.zip
https://f002.backblazeb2....SFS/da62_lighting_fix.zip
Github repo https://github.com/kaosfere/msfs-fixes
YouTube: MSFS - G1000 Software Dimming
[ Voor 7% gewijzigd door Petertje750 op 01-09-2020 18:16 ]
Wat moet ik hiermee? Nogmaals, ik zit al op cruising altitude.
De nutteloze tips uitzettenjbbrans schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:16:
Misschien een hele domme vraag, maar ik zit op cruising altitude, de airspeed zit niet in het rood. Maar ik krijg constant meldingen "airspeed above 110 knots. To reduce speed during climb, pitch the nose up slightly....
Ik kan dat throttle blok niet vinden op Amazon. Hoe heet het?Njay schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:23:
Setup is bijna compleet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Misschien dat je vergeten bent je flaps in te trekken? Anders weet ik het ook niet .jbbrans schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:16:
Misschien een hele domme vraag, maar ik zit op cruising altitude, de airspeed zit niet in het rood. Maar ik krijg constant meldingen "airspeed above 110 knots. To reduce speed during climb, pitch the nose up slightly....
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Deze al gezien? https://www.msfsaddons.or...e-performance-sofly-guideTrin1ty schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:45:
Ik begrijp dat Nvidia iets geschikter is voor MSFS2020 maar zijn er ook goede guides hoe je een AMD platform (Ryzen 7 3700x en 5700XT in mijn geval ) zo goed mogelijk kunt configureren. Ik kom in high end settings (met de tips over de inname settings die hier al voorbij gekomen zijn) maar tot 30-40fps met realtime weather en bijv EHAM of EGLL. Had gedacht wel wat hoger te komen maar weet niet goed waar ik dat op baseer hoor
gaf mij (na volgen van alles) ongeveer 5FPS extra op een oud bakkie.
-edit, url aangepast
[ Voor 12% gewijzigd door DVDL op 01-09-2020 19:00 ]
Automixture uitzetten bij assistance misschien?Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:
Nu ik er zo over denk, hoe zit het eigenlijk met de mixture? Ik heb niet het gevoel dat het aanpassen van de mixture enig effect heeft (iig in de 152 en 172) behalve dat onder de 10% ofzo de motor afslaat. Ik kan me van X-plane herinneren dat de motor al eerder wat begint te hikken en hakkelen als je die te laat/te hoog hebt.
Nee, het klopt wat hij/zij zegt. Mixture heeft een "cut-off" point maar de simulatie is nog niet geadvanceerd genoeg om erop te reageren.pnieuwla schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:07:
[...]
Automixture uitzetten bij assistance misschien?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb ook een AMD systeem. Heb je een link naar deze guides?Trin1ty schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:45:
Ik begrijp dat Nvidia iets geschikter is voor MSFS2020 maar zijn er ook goede guides hoe je een AMD platform (Ryzen 7 3700x en 5700XT in mijn geval ) zo goed mogelijk kunt configureren. Ik kom in high end settings (met de tips over de inname settings die hier al voorbij gekomen zijn) maar tot 30-40fps met realtime weather en bijv EHAM of EGLL. Had gedacht wel wat hoger te komen maar weet niet goed waar ik dat op baseer hoor
Verwijderd
Ok, het is nog afwachten wat de echte prestaties zijn (los van RTX) en als je RTX niet belangrijk vindt kan je nog een lager geprijsde RTX 2080 kopen. Hopelijk voeren de winkels forse prijsverlagingen door.
Het ging goed tot locken op Single thread. Dat resulteerde in een diashow, afwisselend met 1-39 fps tot een complete freeze.

Weer op multi en het draait vrij soepel met 45 fps, af en toe een dipje naar 29. Kleine 5 fps winst al met al.
Ryzen 3600X, 32gb, Red Dragon 5700XT
Vanavond NL tijd is de lancering als het goed is. Dus zo lang hoef je niet meer te wachten. Vraag is of ze gelijk goed leverbaar zijn..Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:29:
Leuk hoor, zopas een nieuwe PC besteld voor FS, zonder videokaart. Ik wilde nog even de nVidia-presentatie afwachten maar dacht dat die nieuwe generatie te duur zou zijn en te laat zou komen. Nu blijkt dat er volgende maand al een midrange kaart komt, de 3070 voor 500 dollar die beter zou presteren dan de 2080Ti. Moet ik nu echt nog een maand FS spelen op een oude GTX970 in mijn nieuwe PC?
Ok, het is nog afwachten wat de echte prestaties zijn (los van RTX) en als je RTX niet belangrijk vindt kan je nog een lager geprijsde RTX 2080 kopen. Hopelijk voeren de winkels forse prijsverlagingen door.
nieuws: Nvidia GeForce RTX 3090, 3080 en 3070 kosten 1549, 719 en 519 euroDVDL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:31:
[...]
Vanavond NL tijd is de lancering als het goed is. Dus zo lang hoef je niet meer te wachten. Vraag is of ze gelijk goed leverbaar zijn..
Verwijderd
Het is uit die presentatie dat ik de info over de 3070 heb. Maar FS heeft (nog) geen RT. Als je RT minder belangrijk vindt (en je kan het later uitschakelen in FS) dan is een afgeprijsde RTX2000 misschien interessant.DVDL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:31:
[...]
Vanavond NL tijd is de lancering als het goed is. Dus zo lang hoef je niet meer te wachten. Vraag is of ze gelijk goed leverbaar zijn..
op zijn minst
zit nu met een 2070 (oc)
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 01-09-2020 19:49 ]
het is een modificatie van het quadrant:Tijgert schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:30:
[...]
Ik kan dat throttle blok niet vinden op Amazon. Hoe heet het?
https://www.flightsimwebs...uadrant-modification.html
quadrant:
https://www.amazon.de/Log...ek+thr%2Caps%2C153&sr=8-1
nou dat niet. Maar 719 voor de 3080, vooropgesteld dat de claims van Nvidia waar blijken te zijn, ben ik wel van plan uit te geven.
Ben heel benieuwd naar de onafhankelijke benchmarks de komende dagen
Ja. Ik wilde eigenlijk voor de 3090 gaan maar het wordt een beetje erg prijzig. Al vermoed ik dat de 3080 de Reverb G2 ook goed aan kan sturen.killerbee1958 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:01:
[...]
nou dat niet. Maar 719 voor de 3080, vooropgesteld dat de claims van Nvidia waar blijken te zijn, ben ik wel van plan uit te geven.
Ben heel benieuwd naar de onafhankelijke benchmarks de komende dagen
wow
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
heb je gelijk een bak met stikstof voor de koelingDVDL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:57:
[...]
Deze al gezien? https://www.msfsaddons.or...e-performance-sofly-guide
gaf mij (na volgen van alles) ongeveer 5FPS extra op een oud bakkie.
-edit, url aangepast
Mochten jullie alvast willen zien wat de vergelijking is met de 2080, hier al een benchmark van iemand die de 3080 heeft kunnen gebruiken (met en zonder Raytracing)
https://drive.google.com/...Bf6sMClqkgQhrU8Qr3zg/viewSparkiezz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:23:
[...]
Ik heb ook een AMD systeem. Heb je een link naar deze guides?
AJB
Ja staat paar posts boven deze. Die gyide die wordt gelinkedSparkiezz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:23:
[...]
Ik heb ook een AMD systeem. Heb je een link naar deze guides?
dat zou in mijn geval wezen dus van 40 framerates nu naar 80Craftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:18:
YouTube: Nvidia GeForce RTX 3080 Early Look: Ampere Architecture Performance ...
Mochten jullie alvast willen zien wat de vergelijking is met de 2080, hier al een benchmark van iemand die de 3080 heeft kunnen gebruiken (met en zonder Raytracing)
ach toch maar eens in de gaten gaan houden
als hij de lijn van de 2080 goed hebben dan . maar daar ga ik wel even vanuit
TR draai hun met een 2080 op 100fps en ik draai hem op gemiddel 70 /80 dus macht de overstap van deze naar de 3080 dus zo groot stap voor uit gan verwacht ik toch wel dat 80 fps haal baar moet zijn met de 3080
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 01-09-2020 20:23 ]
TLDR: gewoon doen
Vanavond geupgrade van 16GB naar 32 ( nu zit er 4X8GB ddr4 3200mhz in)
Verdere specs: 5700xt niet oc, Ryzen 5 3600 op 4,2 ghz
speel op high+/ultra-
Ik had vrij veel last van stutters, vooral na het laden van een vliegveld, maar ook op plekken met hoge dichtheid aan auto's of grote steden etc. Ik zag dat mijn fps niet veel veranderde op die plekken (misschien max -5 fps), maar het speelde niet lekker. Ik zag ook dat mijn RAM bij lange na de 16GB niet aantikte, max 12GB. Dus ik twijfelde of een upgrade wel zou helpen.
Toch gedaan en de stutters zijn zo goed als verdwenen. Ik heb nog geen plekken gehad waar ik de 20GB aantikte, maar hij gebruikt dus wel een stukje meer nu.
Daarnaast zijn mijn loadingtimes echt met 30% verbeterd. Ook de loading times van bureaublad naar het menu, maar nog meer van het menu naar het laden van een airport.
\en een hoge proc maar die was achteraf niet eens nodig geweest misschien straks als mijn videokaart wat meer power heeft dat me cpu wer eens wat gaat doen
Behalve MSFS speel ik regelmatig games als Horizon: Zero Dawn (sinds enkele weken voor PC), PUBG, Valorant, Fall Guys, Red Dead Redemption 2, noem maar op eigenlijk. Maar op dit moment vooral MSFS!Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:27:
Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ook weer wel. Blijkbaar delen we hier allemaal dezelfde passie: Flight Simulator. Combineren jullie dat nog met andere (pc)games? Of alleen maar bezig met vliegen?
Ik speel nog een aantal shooters zoals CS GO en COD Warzone en omdat ik toch een T.16000 setje gekocht heb, heb ik ook maar eens DCS World gedownload. Zit daar nog niet lekker in en de meeste vrije pc tijd besteed ik wel aan MSFS2020 nu:)Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:27:
Het is misschien niet helemaal on-topic, maar ook weer wel. Blijkbaar delen we hier allemaal dezelfde passie: Flight Simulator. Combineren jullie dat nog met andere (pc)games? Of alleen maar bezig met vliegen?
Nice!Craftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:29:
[...]
Behalve MSFS speel ik regelmatig games als Horizon: Zero Dawn (sinds enkele weken voor PC), PUBG, Valorant, Fall Guys, Red Dead Redemption 2, noem maar op eigenlijk. Maar op dit moment vooral MSFS!
Cool!blcor schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:29:
[...]
Ik speel nog een aantal shooters zoals CS GO en COD Warzone en omdat ik toch een T.16000 setje gekocht heb, heb ik ook maar eens DCS World gedownload. Zit daar nog niet lekker in en de meeste vrije pc tijd besteed ik wel aan MSFS2020 nu:)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc