Man man man, die screenshots... Ik heb het idee constant naar echte foto's te kijken!
dat is net zo iets als deze :-)
https://flightloc.com/map
alleen ik ben er wel achter dat niet alles word aan gegeven en ook niet alles wat anagegeven word zit erin
of je neem gewoon dit soort sites en je gaat op jacht naar de plakken :-)
https://explorista.nl/mooiste-plekken-op-aarde/
https://www.naturescanner.../mooiste-plekken-op-aarde
en zo kom ik dus op de 100 uren
https://flightloc.com/map
alleen ik ben er wel achter dat niet alles word aan gegeven en ook niet alles wat anagegeven word zit erin
of je neem gewoon dit soort sites en je gaat op jacht naar de plakken :-)
https://explorista.nl/mooiste-plekken-op-aarde/
https://www.naturescanner.../mooiste-plekken-op-aarde
en zo kom ik dus op de 100 uren
[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 12:39 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het mooie van flightsim is dat je principe geen handleiding nodig hebt... Lees je gewoon in over echt vliegen en dat kun je daarna ook tot op zeker hoogte toepassen in de simulator.
En dat je niet weet waar elk knopje zit... denk je dat echte piloten in een toestel stappen die ze niet kennen, en direct de lucht in gaan? Nee, tuurlijk niet. Neem even wat tijd op de grond om lekker de cockpit te verkennen en als je knoppen ziet waarvan je niet snapt wat ze doen kan je weer wat research doen online.
En of je nu net begint met simmen of al jaren "ervaren" bent... blijkbaar zijn constant speed props mysteries voor beiden soms
.
En dat je niet weet waar elk knopje zit... denk je dat echte piloten in een toestel stappen die ze niet kennen, en direct de lucht in gaan? Nee, tuurlijk niet. Neem even wat tijd op de grond om lekker de cockpit te verkennen en als je knoppen ziet waarvan je niet snapt wat ze doen kan je weer wat research doen online.
En of je nu net begint met simmen of al jaren "ervaren" bent... blijkbaar zijn constant speed props mysteries voor beiden soms
Dit gevonden trouwens :
https://flightplandatabase.com/
https://flightplandatabase.com/
Hier nog een handige uitgebreidde guide om de beste performance uit je PC te trekken voor MSFS:
https://www.msfsaddons.or...e-performance-sofly-guide
Bij Norfolk, VA liggen er meestal wel een paar in verschillende staten van (de-)montage.Koekoeksclocker schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:46:
Is er ergens in de simulatie een vliegdekschip te vinden, waar ik eens met een Cub op kan landen? Just for fun...
Zo lagen ze er bijna een jaar geleden bij:
:strip_exif()/f/image/j1ZcnNZlJfD1UF0oBEap93OU.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Grappig, paar jaar geleden nog op die basis geweest met een rondleiding. Think big krijgt daar totaal andere betekenis. Niet 1 vliegdekschip maar meerdere bij elkaar is echt imposant om te zien.
Wanneer vliegt je een pattern (dus downwind, base leg etc)? Alleen als je van de tegengestelde kant aan komt vliegen toch? Neem aan dat als je naar een vliegveld vliegt en meteen de baan om te landen van die kant al aanvliegt je dan gewoon land toch?
In principe land en stijg je altijd tegen de wind in. Dus inderdaad, als je met wind mee de baan benadert zul je een pattern moeten vliegen zodat je alsnog kan landen met wind van voren (ongeveer uiteraard).Trin1ty schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:49:
Wanneer vliegt je een pattern (dus downwind, base leg etc)? Alleen als je van de tegengestelde kant aan komt vliegen toch? Neem aan dat als je naar een vliegveld vliegt en meteen de baan om te landen van die kant al aanvliegt je dan gewoon land toch?
Omdat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen dit weet: het baannummer is (zo goed als) gelijk aan de richting van de baan (zoals te vinden op je kompas/windroos). Dus baan met nr 23 ligt op ongeveer 230 graden. Kom je van de andere kant, dan is het nummer van de baan 05 (230-180 = 50 graden, dus nr 05). Dit gaat op hele getallen, dus nr 23 kan ook 234 of 227 graden zijn. Het baan nummer geeft je een goed idee van welke kant je de baan moet benaderen om (ongeveer) tegen de wind in te kunnen landen. Uiteraard is dit niet altijd mogelijk, soms zul je met zijwind (of schuin van voor) moeten landen omdat het vliegveld maar 1 baan heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Craftop op 31-08-2020 15:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
NAP (not a pilot), maar voor zover ik begrijp vlieg je in principe altijd een patroon. In fs2020 komt het echter vrijwel altijd voor dat je ruim voordat je het patroon binnen zou komen al een landing clearance krijgt. In dat geval kan je gewoon straight-in landen, indien je van de goede windrichting komt uiteraard.Trin1ty schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:49:
zie ook Wikipedia: Airfield traffic pattern
Wat ik mij doorgaans afvraag, als de ATC aankondigd dat je de pattern moet volgend, roepen zij zoiets als "join left" of "join right" (zou FS2020 moeten starten om het precies te weten). Wat betekend dat dan?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Thanks, samengevat (+ enkele andere tweaks):Sparkiezz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:49:
Hier nog een handige uitgebreidde guide om de beste performance uit je PC te trekken voor MSFS:
Windows 10: game mode
Recording off
AMD Ryzen master: game mode
Memory xmp: enabled
Task manager priority: high
Hyperthreading (of SMT bij AMD) uitschakelen + 10 fps
nVidia Driver:
Power management mode: maximum performance
Texture filtering quality: high performance
MSI afterburner:
Settings: Check unlock (X2) en Force voltage
Power limit: maximum
Fan tab: curve steiler maken
Multiplayer disabled
No live traffic
Terrain LOD 100
Object LOD 100
Texture SS 4x4
Shadow maps 768
TAA
Water waves medium (of high)
DoF medium
Vsync off
De rest mag op high of ultra blijven
In principe stuurt de ATC van MSFS je altijd tegen de wind in op een baan af, dus kom je van de verkeerde kant en je landt, dan krijg je te horen dat je geen clearance had om te landen.Magic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
NAP (not a pilot), maar voor zover ik begrijp vlieg je in principe altijd een patroon. In fs2020 komt het echter vrijwel altijd voor dat je ruim voordat je het patroon binnen zou komen al een landing clearance krijgt. In dat geval kan je gewoon straight-in landen, indien je van de goede windrichting komt uiteraard.
Wat ik mij doorgaans afvraag, als de ATC aankondigd dat je de pattern moet volgend, roepen zij zoiets als "join left" of "join right" (zou FS2020 moeten starten om het precies te weten). Wat betekend dat dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Craftop op 31-08-2020 14:03 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Als je een patern (of in Nederlands: circuit) moet volgen krijg je de aanwijzing dat je een linkerhand of rechterhand circuit moet volgen. Vanuit de startrichting (=landingsrichting) is een rechterhand circuit of patern het circuit dat aan de rechterkant van de startbaan ligt. Dat circuit begint aan het einde van de startbaan aan de rechterkant.Magic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
NAP (not a pilot), maar voor zover ik begrijp vlieg je in principe altijd een patroon. In fs2020 komt het echter vrijwel altijd voor dat je ruim voordat je het patroon binnen zou komen al een landing clearance krijgt. In dat geval kan je gewoon straight-in landen, indien je van de goede windrichting komt uiteraard.
Nee, daar lijkt het niet op, hij roept het ook bij vliegvelden met maar 1 runway in een bepaalde richting. Ook roept hij het al voordat je een clearance hebt.Craftop schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:01:
[...]
In principe stuurt de ATC van MSFS je altijd tegen de wind in op een baan af, dus kom je van de verkeerde kant en je landt, dan krijg je te horen dat je geen clearance had om te landen. Heeft 'join left' en 'join right' dan niet te maken met een eventuele linker of rechter baan waarop je moet landen?
Ah, that makes sense. Ik dacht/ging er van uit dat circuits altijd linksom gevlogen werden, als piloot/captain het makkelijkst om het vliegveld in de gaten te houdenHassebassie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Als je een patern (of in Nederlands: circuit) moet volgen krijg je de aanwijzing dat je een linkerhand of rechterhand circuit moet volgen. Vanuit de startrichting (=landingsrichting) is een rechterhand circuit of patern het circuit dat aan de rechterkant van de startbaan ligt. Dat circuit begint aan het einde van de startbaan aan de rechterkant.
[ Voor 34% gewijzigd door Magic op 31-08-2020 14:09 ]
Als ik als newbie zou starten met F2020, welke setup zouden jullie aanraden qua joystick of yoke ?
Mijn pc moet normaal nog wel alles aankunnen ... is een redelijk recente Core i7 (8700K) en een GTX 1070ti.
Mijn pc moet normaal nog wel alles aankunnen ... is een redelijk recente Core i7 (8700K) en een GTX 1070ti.
Dus ook al nader je het vliegveld al tegen de wind in dan nog wordt je geacht door te vliegen en om te draaien om een downwind en baseleg naar final te maken?Magic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Sukkel daar ook wel wat mee, weet nooit goed aan welke kant ik moet gaan vliegen/landen. Gebruik nu die vakjes die je begeleiden, maar is natuurlijk niet zo irl.
Nee, in principe krijg je dan altijd al clearance om te landen en hoef je niet eerst nog een pattern te vliegen. Uiteraard moet je wel op tijd contact leggen met de airport appraoch en airport tower.Trin1ty schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Dus ook al nader je het vliegveld al tegen de wind in dan nog wordt je geacht door te vliegen en om te draaien om een downwind en baseleg naar final te maken?
Juist. Even het plaatje van die Wikipedia-link erbij nemen: dat laat een 'left circuit' zien. Ik heb het plaatje even zo gedraaid dat je de landinsgbaan ziet zoals je er op moet landen.Hassebassie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Als je een patern (of in Nederlands: circuit) moet volgen krijg je de aanwijzing dat je een linkerhand of rechterhand circuit moet volgen. Vanuit de startrichting (=landingsrichting) is een rechterhand circuit of patern het circuit dat aan de rechterkant van de startbaan ligt. Dat circuit begint aan het einde van de startbaan aan de rechterkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8KJhT616cfnGPQdEPQw20vWr.jpg?f=user_large)
Als je 'm spiegelt, zie je een 'right circuit':
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L1oNOG1fuinubk0x3lxkTfLQ.jpg?f=user_large)
Een left circuit is de standaard: een right circuit heb je alleen als er bijvoorbeeld twee landingsbanen naast elkaar liggen of als er links een berg ligt of een hele drukke woonwijk.
MSFS ATC laat je altijd het circuit joinen op de plek die het dichtst bij jou richting ligt. Dus bekijk eens het 'left circuit' plaatje en stel dat boven het noorden is, onder het zuiden, etc. Nou, als je vanuit het noordwesten komt vliegen, zal ATC bijvoorbeeld zeggen dat je left downwind moet joinen. ATC zal je altijd op een plek laten joinen die de minst scherpe bocht vereist: het zou natuurlijk onzin zijn om als je uit het noordwesten komt je de left crosswindleg te laten joinen...
Ik vraag me soms wel eens af of MSFS ATC je gewoon een right circuit laat vliegen als je in bovenstaande geval vanuit het oosten komt... gewoon omdat dat het makkelijkst te vliegen is. Is natuurlijk niet zoals het hoort. Zou ik eens op moeten letten of ze dat doen.
[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 31-08-2020 14:49 ]
Je kan niet aan het baannummer zien wat de juiste baan is om tegen de wind in te landen... Waar je moet landen, hangt af van de wind, niet van de baan. Het is niet zo dat baan 23 altijd de juiste baan is of zo... Het is wel zo dat landingsbanen (van vliegvelden met één baan) als het even kan zo aangelegd worden dat ze in de richting liggen van waar de wind over het algemeen vandaan komt, maar dat betekent niet dat je dan altijd op die baan moet landen OMDAT je dan tegen de wind in vliegt. Grotere vliegvelden hebben vaak banen in diverse richtingen zodat ze kunnen kiezen welke het beste uitkomt voor de wind van die dag. Een enkele baan kan je natuurlijk niet elke dag even verleggen zodat 'ie goed ligt.Craftop schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Omdat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen dit weet: het baannummer is (zo goed als) gelijk aan de windrichting van de baan. Dus baan met nr 23 ligt op ongeveer 230 graden. Kom je van de andere kant, dan is het nummer van de baan 05 (230-180 = 50 graden, dus nr 05). Dit gaat op hele getallen, dus nr 23 kan ook 234 of 227 graden zijn, maar het geeft je een goed idee van welke kan je de baan moet benaderen om (ongeveer) tegen de wind in te kunnen landen!
De benaming 'windrichting' in mijn uitleg is inderdaad onhandig kozen (zal dat aanpassen), uiteraard hoop ik dat je begrijpt dat hetgeen ik uitleg precies is zoals je zelf nu ook probeert te doen en doelde ik vooral op de uitleg van het baannr...tup61 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Je kan niet aan het baannummer zien wat de juiste baan is om tegen de wind in te landen... Waar je moet landen, hangt af van de wind, niet van de baan. Het is niet zo dat baan 23 altijd de juiste baan is of zo... Het is wel zo dat landingsbanen (van vliegvelden met één baan) als het even kan zo aangelegd worden dat ze in de richting liggen van waar de wind over het algemeen vandaan komt, maar dat betekent niet dat je dan altijd op die baan moet landen OMDAT je dan tegen de wind in vliegt. Grotere vliegvelden hebben vaak banen in diverse richtingen zodat ze kunnen kiezen welke het beste uitkomt voor de wind van die dag. Een enkele baan kan je natuurlijk niet elke dag even verleggen zodat 'ie goed ligt.Het rekensommetje klopt maar dat heeft verder niets te maken met waar je moet landen. Je moet ALTIJD kijken uit welke hoek de wind waait en daar je landingsbaan op afstemmen.
Net camera type op freelook gezet, maar hoe krijg ik dat weer uit?
Hangt er vanaf wat je budget is. Voor de basisfuncties + throttle heb je genoeg aan een good old pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro Wit, ZwartFightingFalcon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:10:
Als ik als newbie zou starten met F2020, welke setup zouden jullie aanraden qua joystick of yoke ?
En anders heb je ook nog artikelen die verschillende opties behandelen zoals hier
Da's dan vast buiten NL want hier zit je voor ieder veld gewoon vast aan de approach charts. In de AIP onder AD (aerodrome), VAC.Craftop schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:19:
[...]
Nee, in principe krijg je dan altijd al clearance om te landen en hoef je niet eerst nog een pattern te vliegen. Uiteraard moet je wel op tijd contact leggen met de airport appraoch en airport tower.
Gewoon netjes via de aangegeven punten downwind joinen en je circuit (doorgaans op 700ft) afvliegen.
In game in het boven menu (quick menu) de camera settings selecteren en daar weer terugzetten. Een van de eerste opties.Online JJ schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:46:
Net camera type op freelook gezet, maar hoe krijg ik dat weer uit?
Meestal is het "join left downwind". Dat betekent dus dat je met de klok mee rond het vliegveld moet vliegen. Let op als je de crosswind leg vliegt, want je kruist dan met opstijgend verkeer.Magic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Vlieg je parallel aan de baan dan is dat 'downwind' en maak je vervolgens een 90 graden bocht dan is dat de 'baseleg'. Vervolgens nog een 90 graden naar links, dan vlieg je dus op de baan af om de landing in te zetten, dan is dat 'final'.
Als je de tutorials van FS2020 doet dan leer je dit
Ligt er een beetje aan of er meer vliegtuigen willen landen op dat moment. Als je de enige bent dan is het in het echt vaak 'fly straight in runway xx'. Maar zijn er meerdere dan kun je natuurlijk niet zomaar voorkruipen (tenzij emergency) en moet je gewoon achteraan sluiten in het circuit.Trin1ty schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Dus ook al nader je het vliegveld al tegen de wind in dan nog wordt je geacht door te vliegen en om te draaien om een downwind en baseleg naar final te maken?
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 31-08-2020 16:37 ]
Was dat met de TBM 930? Ik wacht nog even tot Vagar en Nuuk beschikbaar zijn anders wordt het op dat punt aardig doorhalenFastFred schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:26:
@cbr600f4i Manston > Schotland > Reykjavik > Goose Bay, omdat ik de vlucht niet goed voorbereid had en op de VFR kaart waren in Groenland geen vliegvelden te zien, anders had ik daar een tussenstop gemaakt. Toen ik later terug in het menu de wereldkaart bekeek zag ik dat er een stuk of 4-5 vliegveldjes aan de westkust zaten...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Het nieuwe goud.... tijdje geleden nog 30 euro.MadMarky schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Hangt er vanaf wat je budget is. Voor de basisfuncties + throttle heb je genoeg aan een good old pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro Wit, Zwart
En anders heb je ook nog artikelen die verschillende opties behandelen zoals hier
Goeden,
vandaag voor t eerst met de G1000 in de C172 ah 'knutselen' geweest....
Maar...wat ik wil: alt vast houden maar wel zelf met de yoke naar li en re...kan dat?
Mij lukte het alleen om Alt icm LVL of HDG te krijgen...in t eerste geval wil ie de wings altijd level hebben en werkt ie dus enorm tegen op de yoke en in t 2e geval krijg je een koerswijziging alleen met de hdg knop.
Kan alleen alt niet met de G1000?
vandaag voor t eerst met de G1000 in de C172 ah 'knutselen' geweest....
Maar...wat ik wil: alt vast houden maar wel zelf met de yoke naar li en re...kan dat?
Mij lukte het alleen om Alt icm LVL of HDG te krijgen...in t eerste geval wil ie de wings altijd level hebben en werkt ie dus enorm tegen op de yoke en in t 2e geval krijg je een koerswijziging alleen met de hdg knop.
Kan alleen alt niet met de G1000?
Ik ben een paar weken op vakantie, op dit moment in Ligurië (Noord-Italië). Ik merk aan mezelf dat ik bij elk vliegveldje of mooi gebied gelijk aan MSFS denk, zo van “oh hier moet ik even rondvliegen als ik terug ben”. Wat een mooi product
Ja met de TBM, volle brandstoftanks is wel aan te raden op sommige stukken, vluchten van ruim 4 uurcbr600f4i schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Was dat met de TBM 930? Ik wacht nog even tot Vagar en Nuuk beschikbaar zijn anders wordt het op dat punt aardig doorhalenHet liefst vlieg ik via de Faroer, IJsland en Groenland.
De route die ik voor ogen had was Vagar, Reykjavic, Narsarsuaq, Goose Bay. Ook al eens gevlogen met de Grumman Goose in FSX.
Nu ik eenmaal het vaste land bereikt heb ga ik meer kortere vluchtjes doen. Weet nog niet precies wat ik ga doen. Of cross-country en een beetje sight seeing en dan de Pacific over (reis rond de wereld is het idee). Of ik vlieg helemaal naar het zuiden van Zuid Amerika en vlieg dan aan de westkust weer omhoog en ga dan de Pacific over, via Alaska denk ik. Weet niet of er genoeg eilanden in de Pacific liggen om zo over te steken.
[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 31-08-2020 18:01 ]
schrijf ze op de namen als je thuis ben weet je het vaak niet meer , ik doe het ook als ik denk he daar wil ik ok nog wel een kijken met FS ... gelijk opschrijven , zo kwam ik van de week ook uit op Graceland en de grote watervallenmvbo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:44:
Ik ben een paar weken op vakantie, op dit moment in Ligurië (Noord-Italië). Ik merk aan mezelf dat ik bij elk vliegveldje of mooi gebied gelijk aan MSFS denk, zo van “oh hier moet ik even rondvliegen als ik terug ben”. Wat een mooi product
soms vraag ik aan mensen zeg me een plek waar ik moet kijken
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Deze is ook niet meer verkrijgbaar, gelukkig enkele weken geleden gekocht, nu nog FS kopenSaybia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Het nieuwe goud.... tijdje geleden nog 30 euro.
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
Er is bijna niets meer verkrijgbaar! https://tweakers.net/game...BVFlijpJVtJKhuaWxUmxtbS0A
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2020 18:28 ]
Beetje perspectief kan geen kwaad..Saybia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
En met tijdje bedoel je ruim 13 jaar... Het is nu niet dat ze de prijs de laatste maanden ineens verveelvoudigd hebben... De laatste vier jaar gemiddeld zo'n 60 euro, de laatste weken wat uitschieters naar 70-75 gemiddeld...
Het nieuwe bladgoud zeg maar..
Zie hier veel uitleg o ver sec het vliegen van een vliegtuig, daar is sinds kort een ander draadje voor. Handig om die te gebruiken kunnen we het hier vooral over de sim gaan hebben.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Euh.. da's dus tegen de klok in, hè... Maak het de newbies nou niet te moeilijk...!FastFred schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Meestal is het "join left downwind". Dat betekent dus dat je met de klok mee rond het vliegveld moet vliegen.
ik dacht, ik zal mister wiseguy niet uithangen,tup61 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Euh.. da's dus tegen de klok in, hè... Maak het de newbies nou niet te moeilijk...!
heb zelf als ezelsbruggetje.
1. Left downwind is linker bochten draaien in circuit (dus inderdaad tegen de klok in)
2. Right downwind is rechterbochten draaien in circuit. (dus met de klok mee).
Al gemeld tijdens de alpha/beta. Of hopen dat ORBX een pakketje maaktalexbl69 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
De SS Rotterdam ziet er wel heel apart uit...![]()
[Afbeelding]

Ik dacht al, lees ik nu zo verkeerd, maar het vliegveld draait dus vanuit het vliegtuig gezien met de klok meetup61 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Euh.. da's dus tegen de klok in, hè... Maak het de newbies nou niet te moeilijk...!
De AI is inderdaad erg sterk in het herkennen van huizen, van reddit:alexbl69 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
De SS Rotterdam ziet er wel heel apart uit...![]()
[Afbeelding]

MS Flight Simulator has interpreted the aircraft museum at Monino, Russia, rather interestingly!
Even een vraag aan andere bushflyers.
Als ik in een bushflight het navlog window aanklik (wat ik op een ander scherm heb staan) dan vliegt mijn zling meteen een rot eind de lucht in.
Zelfde als ik in VFR scherm klik.
Zo irritant want dan heb ik dat ding net netjes getrimd met trim en power en dan gebeurt dat.
Hij komt vanzelf wel weer terug overigens, maar het ziet er niet uit.
Hebben anderen dit ook? (=Bug?)
Als ik in een bushflight het navlog window aanklik (wat ik op een ander scherm heb staan) dan vliegt mijn zling meteen een rot eind de lucht in.
Zo irritant want dan heb ik dat ding net netjes getrimd met trim en power en dan gebeurt dat.
[ Voor 24% gewijzigd door killerbee1958 op 31-08-2020 19:39 ]
Magic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:14:
[...]
Ik dacht al, lees ik nu zo verkeerd, maar het vliegveld draait dus vanuit het vliegtuig gezien met de klok mee
Heb de VFR ook op mijn 2e scherm staan. Zelfde verhaal, omdat je "uit game" gaat. Tenmiste, zo denkt de software.killerbee1958 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:36:
Even een vraag aan andere bushflyers.
Je bedoelt 13 jaar geleden?Saybia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Hij is in de loop der tijd inderdaad behoorlijk in prijs gestegen, maar niet zomaar ineens in de afgelopen paar maanden
Zijn hier nog mensen die spelen met onair company?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
wel cool zo'n huis te hebben in vorm van en B747 of zoMagic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:14:
[...]
Ik dacht al, lees ik nu zo verkeerd, maar het vliegveld draait dus vanuit het vliegtuig gezien met de klok mee
[...]
De AI is inderdaad erg sterk in het herkennen van huizen, van reddit:
[Afbeelding]
MS Flight Simulator has interpreted the aircraft museum at Monino, Russia, rather interestingly!
anders gebruiken we wel alleen de vleugels van een B747 voor het dak
paar zonnepanelen er in en we hebben bijna nog gratis stroom

voor meer over ditproject en info er over
https://inhabitat.com/int...to-build-with-old-planes/
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 20:35 ]
VFR hier ook op mijn 2e scherm, maar ik kan zonder probleem heen en weer klikken. Ook op het 2e scherm even de mail checken en een youtube filmpje erbij, geen enkele invloed op het toestel, hoogte of wat dan ook...DVDL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:02:
[...]
Heb de VFR ook op mijn 2e scherm staan. Zelfde verhaal, omdat je "uit game" gaat. Tenmiste, zo denkt de software.
Jep! Sinds vandaag, nog even zoekende hoe alles werkt.Distortion schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:18:
Zijn hier nog mensen die spelen met onair company?
Met de patch mogen ze die 'Press any key to continue' er ook wel uit slopen.
Totaal nutteloze onderbreking.
Totaal nutteloze onderbreking.
Tijdens contact met de toren vraag je altijd aerodrome information. Dan krijg je oa terug "runway 26 in use, right hand circuit report when joining downwind". Bijvoorbeeld.tup61 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Join left of right downwind is in nl geen procedure call, dan zou right downwind een left hand circuit zijn en dat is vragen om verwarring.
[ Voor 15% gewijzigd door GurbY{nl} op 31-08-2020 21:09 ]
Morgenochtend is er onderhoud, ben benieuwd of we de patch dan ook zien:
Tomorrow 9:00 AM , online services will not be available due to scheduled maintenance on Microsoft Flight Simulator Live Services (Live Traffic, Multiplayer). This maintenance won’t prevent you from accessing MSFS2020. Thank you for your understanding!
Probeer ook de drukste plekken te mijden. Net een vlucht gedaan van KAUS (Austin) naar KHOU (Hobby) in de A320n. Daar voor het eerst kennis gemaakt met de melt down aan gebouwen en de 225/3 wind bug. Verder leuke korte vlucht, meteen FS2Crew A320 Flight Crew uitgeprobeerd.
Met de TBM vandaag van Ottowa naar Niagara Falls gevlogen. Wat ziet die stad er dramatisch slecht uit zeg, de huizen worden niet eens herkend als huizen, maar als kleine bergjes aarde en gras...
Ook voor het eerst sinds release wat fps drops meegemaakt toen ik richting de stad vloog.
Next up denk ik New York City, ben benieuwd
Ook even gechecked of ik de Pacific kan oversteken in de TBM, maar met een volle tank haal ik Hawaii niet eens vanaf Los Angeles of San Fransisco... Dus dat wordt via Alaska...
Next up denk ik New York City, ben benieuwd
Ook even gechecked of ik de Pacific kan oversteken in de TBM, maar met een volle tank haal ik Hawaii niet eens vanaf Los Angeles of San Fransisco... Dus dat wordt via Alaska...
gisten ook leuk in de grand canyon was volgens mij een groep die aan het stunten was daar . door de grand canyon heen vliegen hahaha heb ze even gevolgt .. vind dat soort dingen wel leuk om zo nu en dan te zien ....ytr81 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:00:
Nu een vluchtje doen met Delta van LA naar Minneapolis. Wat is KLAX druk met users, flinke framerate drops.
[Afbeelding]
netzo als bij de niagara waterval waren er ook zat vliegers die rondjes draaide om te kijken
zo zijn veel van die plekken soms erg druk bezocht was van morgen op Lippstadt daar zag je ook een wacht rij met vlegtuigen staan .. was volgens mij ook een groepje met 4 NEO's en daar achter nog wat kleine zooi
Ik heb geen AI aanstan alleen full realplayers omdat je dan weet als je iemand tegen komt het ook echt een piloot is en geen pc bestuurde vliegtuig
wel jammer dat dit met de tijd af gaat nemen opeen gegeven moment heb iederen die plekken wel gezien ... maar dan komt hopelijk de Xbox uit en dan komen ze weer terug :-)
heb wel eens zin om met een groep de moezel af te gaan van Koblenz naar Trier
dus low flight over de river
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 21:39 ]
Paar maanden geleden...geen 13 jaar. En de prijzen zijn wel enorm gestegen. Beetje perspectief.....bij deze (even het groene en rode blokje ook aanvinken): https://camelcamelcamel.c...B00009OY9U?context=searchstrider1007 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:29:
[...]
Beetje perspectief kan geen kwaad..
En met tijdje bedoel je ruim 13 jaar... Het is nu niet dat ze de prijs de laatste maanden ineens verveelvoudigd hebben... De laatste vier jaar gemiddeld zo'n 60 euro, de laatste weken wat uitschieters naar 70-75 gemiddeld...
Het nieuwe bladgoud zeg maar..
[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 31-08-2020 21:53 ]
Corona, wij bestelden geregeld USB koptelefoons van Logitech voor 3 tientjes, toen China op z'n gat lag en voorraden opdroogden in maart waren ze ineens 80 euro. Ook computers en laptops waren ineens schaars, wij hadden een specifiek model Dell pc nodig die we wel vaker bestellen, we hadden er 1 nodig maar hebben vooruit gepland en er 3 gekocht, waren de laatste in Europa.Saybia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:51:
[...]
Paar maanden geleden...geen 13 jaar. En de prijzen zijn wel enorm gestegen. Beetje perspectief.....bij deze: https://camelcamelcamel.c...B00009OY9U?context=search
Kijk maar wat de prijzen deden in maart dit jaar: pricewatch: Logitech USB Headset H340
Ik weet nog dat ik in 2011 een 1TB hardeschijf kocht, op de dag dat er in Thailand een grote overstroming was. Thailand is de grootste producent van hardeschijven ter wereld, 4 dagen later kostte diezelfde schijf het dubbele. Zulke gebeurtenissen hebben een enorme impact.
Active Pause is gewoon brak. Ik heb het ook een paar keer gebruikt, niet eens de cockpit verlaten en ik had Active Pause maar voor een paar seconden aan, maar toen ik Active Pause weer uit zette, toen dook het vliegtuig ineens met 1000ft/min naar beneden voor het zich herstelde.ravw schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:05:
hebben trouwens meer mensen last als je met de drone view buiten wat screenshots neemt dat het vliegtuig in ap gelijk de kluts kwijt isals je wer ind e cockpit gaat zitten en hem van actief pauze afzet
hoe kan je dat voor komen
met mach 7 je de grond inboren vanaf 25.000 ft doet auw
[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 31-08-2020 22:16 ]
Ik ben het helemaal met je eens over de impact maar Corona is nu een tijdje aan de gang, veel fabrieken zijn weer aan het draaien en schaarste creëren op de markt kan zeer gunstig zijn voor een commercieel bedrijf. Ik krijg er toch een beetje een ander gevoel bij. Het is niet alsof Thrustmaster en Logitech niet wisten van de lancering van MFS2020.FastFred schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:54:
[...]
Corona, wij bestelden geregeld USB koptelefoons van Logitech voor 3 tientjes, toen China op z'n gat lag en voorraden opdroogden in maart waren ze ineens 80 euro. Ook computers en laptops waren ineens schaars, wij hadden een specifiek model Dell pc nodig die we wel vaker bestellen, we hadden er 1 nodig maar hebben vooruit gepland en er 3 gekocht, waren de laatste in Europa.
Kijk maar wat de prijzen deden in maart dit jaar: pricewatch: Logitech USB Headset H340
Ik weet nog dat ik in 2011 een 1TB hardeschijf kocht, op de dag dat er in Thailand een grote overstroming was. Thailand is de grootste producent van hardeschijven ter wereld, 4 dagen later kostte diezelfde schijf het dubbele. Zulke gebeurtenissen hebben een enorme impact.
In Norfolk lagen een aantal schepen onder water, een gekend 1.0 bugje. Geen vliegdekschip te bekennen, dus. Dan maar de marinebasis van San Diego geprobeerd. Daar lag een fraaie carrier maar met het dek vol vliegtuigen. Er was gewoon geen plaats om met de Cub te landen. Ik zal nog enkele andere basissen proberen, havens zijn wel interessante plekken om te verkennen.Sapstengel schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Bij Norfolk, VA liggen er meestal wel een paar in verschillende staten van (de-)montage.
Ik zit daar ook aan te denken en vrees ook dat je er haast niet aan ontkomt om zo Noordelijk mogelijk de oversteken te maken, via Alaska. Ik wil ook nog naar Australie en die probeer ik in de komende winter te plannen zodat het mooi licht is als ik s'avonds een vluchtje wil doenFastFred schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:48:
[...]
Ja met de TBM, volle brandstoftanks is wel aan te raden op sommige stukken, vluchten van ruim 4 uur
De route die ik voor ogen had was Vagar, Reykjavic, Narsarsuaq, Goose Bay. Ook al eens gevlogen met de Grumman Goose in FSX.
Nu ik eenmaal het vaste land bereikt heb ga ik meer kortere vluchtjes doen. Weet nog niet precies wat ik ga doen. Of cross-country en een beetje sight seeing en dan de Pacific over (reis rond de wereld is het idee). Of ik vlieg helemaal naar het zuiden van Zuid Amerika en vlieg dan aan de westkust weer omhoog en ga dan de Pacific over, via Alaska denk ik. Weet niet of er genoeg eilanden in de Pacific liggen om zo over te steken.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik ben daar net een aantal dagen geweest, ik snap niet dat die Marokkanen hier naartoe komenbartus1989 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:25:
Mijn wereldreis is inmiddels aanbeland in Afrika, benieuwd naar de woenstijn. Voor nu onder de indruk van Marokko, nooit geweten dat het daar zo groen was!
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 31-08-2020 22:54 ]
van welke vliegveld ben je vertrokken .. zal ook eens gaan kijken.. ben ooit eens met XP 11 ergen in het westen op een vliegveld daar geland maar verder nooit die kant uitgeweestcbr600f4i schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:53:
[...]
Ik ben daar net een aantal dagen geweest, ik snap niet dat die Marokkanen hier naartoe komenAls ik Marokkaan was dan ging ik daar lekker zitten. Zoveel kilometers strand, zoveel bergen. Het is echt leuk om daar VFR te vliegen, ik zie het een beetje als de Canarische Eilanden on steroids. Ik ga daar zeker nog eens heen.
Deze keer in de world map geen IFR plan geladen maar direct, en daarna een website-gegenereerde IFR plan in de FMS ingevoerd.
Nu opeens geen problemen. AP werkt perfect....🤔 zelfs inclusief IFR approach,
handen los
/f/image/b6J9oJez5OzYpyE27PGRiuel.png?f=fotoalbum_large)
Eindelijk de TBM 930 kunnen landen
handen los
/f/image/b6J9oJez5OzYpyE27PGRiuel.png?f=fotoalbum_large)
Eindelijk de TBM 930 kunnen landen
/f/image/1WAPbe01NY8t1rb52jTcdugs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door DoubleYouPee op 01-09-2020 00:05 ]
Ik ben weer op weg naar huis, dus vanaf morgen eindelijk weer vliegen. Afgelopen dagen wel genoten van de vele mooie screens hier, dus extra zin om weer de lucht in te gaan!
Het heeft me wat avonden gekost, maar mijn Balkan Bush Trip zit erop!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8bFNTC7Uz7l5isGBJJUuhSb1.jpg?f=user_large)
Het begon prachtig, maar ik moet toch zeggen dat het op een gegeven moment wel meer van hetzelfde wordt. De laatste etappes gaan vooral over zee, dus dan is de navigatie ook niet zo spannend meer.
Je merkt ook hier dat het allemaal nog net niet af is: toen ik geland was op de laatste luchthaven mocht ik kiezen uit teruggaan naar het hoofdmenu of "NEXT LEG: AUTOSAVE". Dat laatste klinkt natuurlijk al vaag, maar ik durfde het risico niet te nemen dat er iets fout zou gaan als ik die niet nam. Die optie bleek gewoon de laatste etappe te herstarten, maar de achievement bleef gelukkig staan. Als een software-ontwikkelaar kan ik er niet bij dat ze dit soort schoonheidsfoutjes niet gevonden hebben tijdens testen en/of dat ze ze niet oplossen. Zoiets kan nooit ingewikkeld zijn om gewoon goed te doen.
Bij de opeennalaatste etappe vloog ik opeens op met een andere C172. Ik had eerder nog geen ander verkeer gezien, dus was er intussen vanuit gegaan dat je bij de bush trips geen andere spelers zou zien. Blijkbaar toch wel, maar zijn het er alleen niet zoveel die dit doen?
Eens bedenken wat ik nu ga doen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8bFNTC7Uz7l5isGBJJUuhSb1.jpg?f=user_large)
Het begon prachtig, maar ik moet toch zeggen dat het op een gegeven moment wel meer van hetzelfde wordt. De laatste etappes gaan vooral over zee, dus dan is de navigatie ook niet zo spannend meer.
Je merkt ook hier dat het allemaal nog net niet af is: toen ik geland was op de laatste luchthaven mocht ik kiezen uit teruggaan naar het hoofdmenu of "NEXT LEG: AUTOSAVE". Dat laatste klinkt natuurlijk al vaag, maar ik durfde het risico niet te nemen dat er iets fout zou gaan als ik die niet nam. Die optie bleek gewoon de laatste etappe te herstarten, maar de achievement bleef gelukkig staan. Als een software-ontwikkelaar kan ik er niet bij dat ze dit soort schoonheidsfoutjes niet gevonden hebben tijdens testen en/of dat ze ze niet oplossen. Zoiets kan nooit ingewikkeld zijn om gewoon goed te doen.
Bij de opeennalaatste etappe vloog ik opeens op met een andere C172. Ik had eerder nog geen ander verkeer gezien, dus was er intussen vanuit gegaan dat je bij de bush trips geen andere spelers zou zien. Blijkbaar toch wel, maar zijn het er alleen niet zoveel die dit doen?
Eens bedenken wat ik nu ga doen...
[ Voor 8% gewijzigd door aap op 01-09-2020 00:10 ]
Tja, ik reageerde op de link die MadMarky in de door jou aangehaalde reactie had gepost, de prijsinfo hier op tweakers.Saybia schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:51:
[...]
Paar maanden geleden...geen 13 jaar. En de prijzen zijn wel enorm gestegen. Beetje perspectief.....bij deze (even het groene en rode blokje ook aanvinken): https://camelcamelcamel.c...B00009OY9U?context=search
Als ik die bekijk zie ik een overzicht dat in 2005 begint, dus 15 jaar geleden. Toen was de gemiddelde prijs zo'n 30 euro. Geleidelijk stijgt die prijs naar 60 euro in 2019..
Jou laatste link, die je er eerst niet bij gaf, bekijk ik niet, geen zin in kamelen-cookies die vereist zijn..
Niet gek opkijken als mensen reageren op wat je zegt, zonder te kijken of er ergens op het internet niet wat anders beweerd wordt...
Maar ik geloof je op je woord, als elders een paar maanden geleden nog 30 euro gevraagd werd is Nederland dus al heel veel jaren te duur. Niet een paar maanden..
Een 27” Curved 1440p monitor gekocht en wat een verschil!
Alleen heel jammer dat de koper van de MS TBM930 heeft nagelaten het kruisje bij 'dimbare schermen' aan te kruisenDoubleYouPee schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:45:
Deze keer in de world map geen IFR plan geladen maar direct, en daarna een website-gegenereerde IFR plan in de FMS ingevoerd.
handen los
[Afbeelding]
Eindelijk de TBM 930 kunnen landen![]()
[Afbeelding]

Die dingen zijn veel te fel in het donker. Zeker nu de weerspiegeling de ramen zo mooi gemodelleerd is kun je bijna niet naar buiten kijken 's nachts.
Wanneer de game voor jou al enigszins goed loopt dan brengt het inderdaad weinig, paar optimalisaties links en rechts. Maar als je problemen hebt dan is het wel een omvangrijke patch.lapino schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:13:
Ik vermoed heel weinig.
Ik vermoed dat hij ook alle installatiefiles op consistency via hash gaat controleren, en opnieuw download wat kapot is. Vandaar de 70GB filesize.
Ik deel je mening ja. Heb het ook al bij Zendesk gemeld. Als ik jou was, zou ik dat ook even doen,dan kunnen ze dit meenemen voor een volgende update!alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:13:
[...]
Alleen heel jammer dat de koper van de MS TDM930 heeft nagelaten het kruisje bij 'dimbare schermen' aan te kruisen.
Die dingen zijn veel te fel in het donker. Zeker nu de weerspiegeling de ramen zo mooi gemodelleerd is kun je bijna niet naar buiten kijken 's nachts.
Ik zag een aantal pagina's terug dat men op zoek was naar een goeie manier om gewoon wat willekeurige routes te vliegen.
Had deze site vorige week gevonden, volgens mij via reddit: https://fpltoif.com/random
Niet alle MSFS2020 vliegtuigen staan er nog tussen, maar bijvoorbeeld de TDM 930 wel
Had deze site vorige week gevonden, volgens mij via reddit: https://fpltoif.com/random
Niet alle MSFS2020 vliegtuigen staan er nog tussen, maar bijvoorbeeld de TDM 930 wel
Het spel op zich is behoorlijk fijn, en vooral mooi, maar toch heel wat zaken die nogal frustreren dus kijk wel uit naar de eerste patch die voor zover ik weet vooral op performance is gericht. Begrijp bijvoorbeeld niet waarom dit spel ZO lang nodig heeft om op te starten tot het main-menu, kan begrijpen dat een vlucht inladen even duurt, maar hoofdmenu? En dan nog die 'press any key' erbij?
Ik zoek al sinds het begin naar de "Any" key... welke knop is dat? Ondertussen heb ik Ctrl, Alt, Shift en Caps Lock al geprobeerd... die zijn het nietlapino schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:41:
Het spel op zich is behoorlijk fijn, en vooral mooi, maar toch heel wat zaken die nogal frustreren dus kijk wel uit naar de eerste patch die voor zover ik weet vooral op performance is gericht. Begrijp bijvoorbeeld niet waarom dit spel ZO lang nodig heeft om op te starten tot het main-menu, kan begrijpen dat een vlucht inladen even duurt, maar hoofdmenu? En dan nog die 'press any key' erbij?
[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 01-09-2020 08:50 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Die zit op de yoke, moet je wel apart bestellen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:50:
[...]
Ik zoek al sinds het begin naar de "Any" key... welke knop is dat? Ondertussen heb ik Ctrl, Alt, Shift en Caps Lock al geprobeerd... die zijn het niet
Dat laatste snap ik echt niet.lapino schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:41:
De ontwikkelaars hebben het spel honderden, zo niet duizenden keren opnieuw op moeten starten. Die moeten zich op een gegeven moment toch ook kapot hebben geërgerd aan die 'press any key'?
En als je nu direct na die melding in het menu zit... maar hij zit precies in het midden van een opstartsequence van ruim 2,5 minuut. In die tijd kun je uitgebreid koffie zetten of de vaatwasser uitpakken, maar je moet nu halverwege weer naar je pc om 'any key' in te drukken
Heb er nog wel het een en ander over opgezocht... het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat FS ook op de xbox draait. Bij xbox (en andere console-) spellen is zo'n onderbreking in de startsequence vrij normaal, voornamelijk om te detecteren welke controller er actief is.
[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 01-09-2020 08:56 ]
Verwijderd
Wordt het systeem dan wel ten volle gebruikt? Op M.2 SSD's blijkt het ook traag te gaan, is de CPU dan de bottleneck? (bvb textures decomprimeren) Dan zou die toch ook 100% moeten draaien, maar ik heb al gelezen dat zelfs bij een uitgebalanceerd systeem noch de CPU, noch de GPU op 100% draaien (ingame). Het is een zware sim, maar men moet dan ook de hardware ten volle benutten!alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]
Dat laatste snap ik echt niet.
De ontwikkelaars hebben het spel honderden, zo niet duizenden keren opnieuw op moeten starten. Die moeten zich op een gegeven moment toch ook kapot hebben geërgerd aan die 'press any key'?
En als je nu direct na die melding in het menu zit... maar hij zit precies in het midden van een opstartsequence van ruim 2,5 minuut. In die tijd kun je uitgebreid koffie zetten of de vaatwasser uitpakken, maar je moet nu halverwege weer naar je pc om 'any key' in te drukken.
Er staat mij iets van bij dat als je de game start met een bepaalde parameter, dat hij dit overslaat. kan hem zo alleen niet terug vinden.alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]
Dat laatste snap ik echt niet.
En als je nu direct na die melding in het menu zit... maar hij zit precies in het midden van een opstartsequence van ruim 2,5 minuut. In die tijd kun je uitgebreid koffie zetten of de vaatwasser uitpakken, maar je moet nu halverwege weer naar je pc om 'any key' in te drukken.
Heb er nog wel het een en ander over opgezocht... het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat FS ook op de xbox draait. Bij xbox (en andere console-) spellen is zo'n onderbreking in de startsequence vrij normaal, voornamelijk om te detecteren welke controller er actief is.
Heb mijn bevinden hierover alhier al gepost.Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:56:
[...]
Wordt het systeem dan wel ten volle gebruikt? Op M.2 SSD's blijkt het ook traag te gaan, is de CPU dan de bottleneck? (bvb textures decomprimeren) Dan zou die toch ook 100% moeten draaien, maar ik heb al gelezen dat zelfs bij een uitgebalanceerd systeem noch de CPU, noch de GPU op 100% draaien (ingame). Het is een zware sim, maar men moet dan ook de hardware ten volle benutten!
De eerste 40 seconden na het dubbelklikken op het icoon lijkt er niks te gebeuren. Er verschijnt niets op het scherm, de app verschijnt niet in de Task Manager en er is geen extra CPU/GPU/MEM activiteit.
Zodra het programma vervolgens in de Task Manager komt wordt de GPU voor 100% belast. Waarvoor is me een raadsel, want het lijkt me dat de 'wereld' pas bij het laden van een vlucht (duurt ook ruim 2 minuten) wordt opgebouwd.
Van dubbelklik tot het menu duurt bij mij 162 seconden

De cut-scenes zijn te skippen door -FastLaunch toe te voegen aan je startopties.Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:59:
[...]
Er staat mij iets van bij dat als je de game start met een bepaalde parameter, dat hij dit overslaat. kan hem zo alleen niet terug vinden.
'Press any key' niet.
[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 01-09-2020 09:04 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/UqwfQZOLE2FyAROcVlxUXZZ0.png?f=user_large)
Zo kan het ook gezien op Reddit
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sowieso iets mis met de interior lighting. Zie de knopen gewoon totaal niet zelfs met alles aanalexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:13:
[...]
Alleen heel jammer dat de koper van de MS TBM930 heeft nagelaten het kruisje bij 'dimbare schermen' aan te kruisen.
Wanneer komt de nieuwe update eigenlijk, is dat al bekend?
Verwijderd
Vorige donderdag klonk het 'binnen een week'.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:57:
Ik las gisteren iets van 'servers down vanaf 9 uur', waardoor ik er vanuit ging dat het wel eens met de update te maken kon hebben. Maar tot op heden is de update bij mij nog niet beschikbaar.Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:57:
Heeft iemand getest of dit überhaupt iets uitmaakt in opstartsnelheid?alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:01:
[...]
De cut-scenes zijn te skippen door -FastLaunch toe te voegen aan je startopties.
'Press any key' niet.
Ik heb geprobeerd een shortcut te maken met -fastlaunch en dan slaat hij inderdaad de filmpjes over, maar ik had het idee dat het opstarten er niet significant sneller van werd. Misschien dat de filmpjes getoond worden terwijl in de achtergrond het opstarten doorloopt? Ik gebruik daarom de fastlaunch niet meer, want met de filmpjes krijg je tenminste nog enige feedback over de voortgang.
Maar ik heb het niet nagemeten met de stopwatch. Dat kan ik natuurlijk alsnog doen, maar als iemand het toevallig al gedaan heeft, ben ik nieuwsgierig naar de resultaten.
Ah, dat had ik dan verkeerd begrepen, verklaard dan meteen waarom ik hem niet terug vondalexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:01:
[...]
De cut-scenes zijn te skippen door -FastLaunch toe te voegen aan je startopties.
'Press any key' niet.
Anders binnenkort maar eens met autohotkey aan de slag, moet toch mogelijk zijn om eenmalig een keystroke te doen X tijd nadat programma Y gestart wordt?
Wat ik overigens zelf het vervelendst vind aan het starten is dat het zeker 30-45 seconden duurt voordat er uberhaubt wat gebeurd. Hoe vaak ik niet meerdere malen gestart heb omdat ik dacht dat ik niet goed dubbelgeklikt had. Tegenwoordig open ik maar taakbeheer om te checken.

Verwijderd
Timbox88 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:57:
Maar dat fixt dus vooral installatieproblemen.This patch is expected to land during the weekly development update on Thursday, 3 September 2020.
Officieel is daar nog niets over geroepen, behalve dat het "ergens deze week" komt.Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:29:
[...]
[...]
Maar dat fixt dus vooral installatieproblemen.
Het onderhoud is voorbij iig, en er is lijkt nog geen patch beschikbaar.
Dat ze nog maar een week wachten mijn download limiet is nog niet geresetMagic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:40:
[...]
Officieel is daar nog niets over geroepen, behalve dat het "ergens deze week" komt.
Het onderhoud is voorbij iig, en er is lijkt nog geen patch beschikbaar.

Ellende is dat er de eerste 40 seconden ook niks in taakbeheer verschijntMagic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:15:
[...]
Tegenwoordig open ik maar taakbeheer om te checken.
Dat heb ik gelukkig niet, bij mij verschijnt hij direct in taakbeheer met 1 core volop in gebruik. Ik heb de Ms-Store versie. heb je misschien de steam variant?alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:05:
[...]
Ellende is dat er de eerste 40 seconden ook niks in taakbeheer verschijnt
Yep. Heb de steam versie...Magic schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:10:
[...]
Dat heb ik gelukkig niet, bij mij verschijnt hij direct in taakbeheer met 1 core volop in gebruik. Ik heb de Ms-Store versie. heb je misschien de steam variant?
HD bezitters zijn helemaal de sjaak....
HDD bezitters zijn bij elke game/sim, of uberhaupt elke app/programma de sjaak.. Als je iets als dit wil spelen, is eigenlijk altijd al het advies geweest om een SSD te gebruiken, dan moet je er niet raar van staan te kijken dat het langer duurt (wat uberhaupt altijd is met een HDD).alexbl69 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:12:
[...]
Yep. Heb de steam versie...
HD bezitters zijn helemaal de sjaak....
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - HDD vs SSD - Loading Screen Time / Load Time]
hahaha onder welke steen heb jij gelegen het werd juist eerst afgeraden om games juist niet te instaleren op SSD om de SSD te besparen het zou je levenduur van je SSD snel verkorte .. door de vele schrijf aktiesCraftop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:14:
[...]
HDD bezitters zijn bij elke game/sim, of uberhaupt elke app/programma de sjaak.. Als je iets als dit wil spelen, is eigenlijk altijd al het advies geweest om een SSD te gebruiken, dan moet je er niet raar van staan te kijken dat het langer duurt (wat uberhaupt altijd is met een HDD).
Dus het advies is juist vaak niet te doen .. maar omdat de SSD net zo duus is als een HDD kan je net zo goed een SSD kopen
daarin tegen de tijd dat de SSD overleden is heb je allang weer een grote en snellere SSD nodig ..
Ik heb hier nog een SSD van .... toen de tijd dat ze nog haast niet betaalbaar waren en ook daar heb ik games op gespeeld ... en draait nog gewoon :-) deze is denk ik nu 6 jaar oud ... de gemiddelde HDD haalt het bij mij niet zo lang
Onder welke steen heb ik gelegen? Als je geen SSD hebt snap ik dat je geen keuze hebt, maar zodra je een SSD hebt is er werkelijk waar geen enkele reden om ervoor te kiezen je games op je HDD te zetten.. Voor data opslag raad ik een HDD aan vanwegen de levensduur, verder is een SSD altijd the way to go. Sowieso snap ik je eerste zin niet: "..het werd juist afgeraden om games juist niet te installeren op SSD...', een dubbele ontkenning in je zin, dus je bedoelt dat het dus juist werd aangeraden om games wel op SSDs te installeren? Want dan zeg je dus hetzelfde als ikravw schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:30:
[...]
hahaha onder welke steen heb jij gelegen het werd juist eerst afgeraden om games juist niet te instaleren op SSD om de SSD te besparen het zou je levenduur van je SSD snel verkorte .. door de vele schrijf akties
Dus het advies is juist vaak niet te doen .. maar omdat de SSD net zo duus is als een HDD kan je net zo goed een SSD kopen
daarin tegen de tijd dat de SSD overleden is heb je allang weer een grote en snellere SSD nodig ..
![]()
Ik heb hier nog een SSD van .... toen de tijd dat ze nog haast niet betaalbaar waren en ook daar heb ik games op gespeeld ... en draait nog gewoon :-) deze is denk ik nu 6 jaar oud ... de gemiddelde HDD haalt het bij mij niet zo lang![]()
Mijn favorite freeware FSX addon is nu over gezet naar FS2020. De C47/DC3! Veel knoppen en gagues lijken te functioneren, maar er moet nog wel het een en het ander gebeuren. Beste port tot zo ver.
https://www.msfsaddons.org/aircraft/c47
:strip_exif()/f/image/3b2cYgbCWV7mGRJAQ5j7nrAD.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.msfsaddons.org/aircraft/c47
:strip_exif()/f/image/3b2cYgbCWV7mGRJAQ5j7nrAD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bX5vxZX9l39gjLDaUndcrbCo.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc