Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:58:
Omdat, zoals door de diverse opmerkingen hierboven, al aangegeven is dat die niet overal hetzelfde is.
(Amerika bijvoorbeeld als 18.000 voet en NL 3000 voet (IFR)).
Zeker als je online op IVAO of VATSIM vliegt wordt je geacht dit te begrijpen en je hoogtemeter op het juiste moment van QNH over te zetten op STD.

Vlieg je niet online dan is het al veel minder belangrijk, maar is het voor je eigen waarde goed om te weten waar je de switch tussen die twee moet maken.
Hopelijk vinden jullie dit interressant en zo niet, dan gewoon lekker vliegen met QNH onder de 18000 voet en op STD zetten daarboven. Voor het vliegen zelf maakt het geen bal uit.
Waarbij ik nog wel even (opnieuw) wil opmerken dat in MSFS de TA overal ter wereld 18000 ft is. MSS heeft geen kaas gegeten van lokale TA's etc. Dus mocht je de MSFS ATC gebruiken dan hoef je niet meer te verwachten dan een wereldwijde TA van 18000. En zelfs dat gaat dus fout... (20000 ft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 2060S blijkt voldoende te zijn voor 50-55 fps op 1440p boven Manhattan. Met enkele tweaks en preset ultra, waarbij je enkele settings verlaagt naar high blijken voldoende. Zie einde video (in het begin is het een 2080Ti): YouTube: How to get better performance in Flight Simulator 2020

Ik ga ws. deze kaart bestellen, eens kijken hoeveel ik haal icm mijn 9 jaar oude Ci7 2600 @ 4 GHz en 16 GB geheugen. SATA SSD en NVME SSD blijken ook al geen verschil te maken voor de laadtijden, net zoals PCIE2 vs PCIE3 nog geen verschil maakt voor videokaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Propane schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 01:38:
Ik snap niet echt dat je FSX scenery of vliegtuigen in MSFS wilt zetten... Verschil in visuele kwaliteit zou mij in ieder geval enorm dwars zitten.
Dat valt reuze mee wat de visuele kwaliteit betreft van de FSX vliegtuigen.en de FSX scenery in MSFS. Met de tijd zullen de bugs er wel uit gehaald worden zodat ze volledig functioneren.

Vergeet niet dat veel FSX developers in de voorgaande jaren heel veel werk hebben gestoken om realistische scenery en vliegtuigen te bouwen en wat mij dwars zit is dat MSFS dit niet ondersteund.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Novalin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 23:29
Ik lees hier geregeld vergelijkingen naar het in 'real life' vliegen, en dan in hoeverre FS2020 nou juist wel of niet realistisch is.
Sinds 2010 vlieg ik op verschillende GA toestellen en ik ben sinds 3 jaar gebrevetteerd. Het lijkt mij leuk om met enthousiaste mensen in contact te komen om mijn kennis uit de praktijk over te brengen, en zodoende je professionaliteit en realisme qua vliegen te optimaliseren!

Stuur je mij een PB als je het leuk lijkt om in contact te komen? (Ook voor een rondje vliegen in het echt mag je mij altijd berichten!)

Mijn FS2020 ervaringen zal ik later delen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 10:54
Sparkiezz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar voordat je roept dat iets bugged is, is het misschien wel handig je te verdiepen in het systeem en er enigszins zeker van bent dat je het goed doet.

Ik heb geen problemen met de 930 auto pilot. Echter, wanneer je de nav aanzet is het belangrijk dat je ook de juiste bron van de nav selecteert: VOR 1, VOR 2 of GPS. Heb je niet de GPS geselecteerd, dan zal hij die niet volgen. Dit doe je onderaan de pfd door te klikken bij cdi (uit m'n hoofd gezegd).

Overigens is de rose niet hetzelfde als FD.
Ik heb de HDG gewoon voor me uit (sync to current heading gedrukt) en als ik dan op HDG druk (en AP aan dus, NAV/APP uit) gaat hij sterk naar links. Als ik AP dan niet uit zet, stuur hij me naar de grond. Volgens mij moet een AP in geen geval 90 graden bank angle maken....
Ik heb genoeg A2A/PMDG gevlogen en nooit dit soort problemen gehad en dat een AP me naar de grond rolt.

[ Voor 13% gewijzigd door DoubleYouPee op 30-08-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:16
DoubleYouPee schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb de HDG gewoon voor me uit (sync to current heading gedrukt) en als ik dan op HDG druk (en AP aan dus, NAV/APP uit) gaat hij sterk naar links. Als ik AP dan niet uit zet, stuur hij me naar de grond. Volgens mij moet een AP in geen geval 90 graden bank angle maken....
Ik heb genoeg A2A/PMDG gevlogen en nooit dit soort problemen gehad en dat een AP me naar de grond stuurt.
staat je AP in de overhead ook op 'on'?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
weststar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

staat je AP in de overhead ook op 'on'?
Ja.
VS/ALT/FLC werkt overigens wel gewoon goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Novalin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:08:
Ik lees hier geregeld vergelijkingen naar het in 'real life' vliegen, en dan in hoeverre FS2020 nou juist wel of niet realistisch is.
Sinds 2010 vlieg ik op verschillende GA toestellen en ik ben sinds 3 jaar gebrevetteerd. Het lijkt mij leuk om met enthousiaste mensen in contact te komen om mijn kennis uit de praktijk over te brengen, en zodoende je professionaliteit en realisme qua vliegen te optimaliseren!

Stuur je mij een PB als je het leuk lijkt om in contact te komen? (Ook voor een rondje vliegen in het echt mag je mij altijd berichten!)

Mijn FS2020 ervaringen zal ik later delen :-)
Leuk! Kom dan ook even naar dit topic: (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Beakzz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:04:
Wat is de beste noob vriendelijke manier om een route uit te stippelen met meerdere vliegvelden? Een wereldreis vind ik wat ver, maar ik wil een Europese tour maken en bepaalde landmarks en gebieden passeren. En wat zou daar een leuk vliegtuig voor zijn? De Cesna 172 of een turboprop?

Moet toch wat tot ik een FSE account krijg :+
Ik plan mijn vluchten via Flightradar, je hebt daar een redelijk goed overzicht welke airports er zijn en welke het dichtst bij je landmarks zijn.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
Even vraagje ik draai fs2020 op een Medion laptop met een i5, nu snap ik dat dit verre van ideaal is... Nu valt het mij op dat gebouwen in de verste verte niet op het orgineel lijken als ik bijvoorbeeld over mijn woonplaats vlieg... Ligt dit aan mijn grafische instellingen of aan fs2020? Als het aan fs2020 ligt ga ik mijn pc niet upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:50
fockarty schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:09:
Even vraagje ik draai fs2020 op een Medion laptop met een i5, nu snap ik dat dit verre van ideaal is... Nu valt het mij op dat gebouwen in de verste verte niet op het orgineel lijken als ik bijvoorbeeld over mijn woonplaats vlieg... Ligt dit aan mijn grafische instellingen of aan fs2020? Als het aan fs2020 ligt ga ik mijn pc niet upgraden..
Dit ligt echt aan fs2020. misschien dat ze het zelf nog gaan verbeteren. Vlieg maar eens over grote amerikaanse steden en je zult zien hoe het ook kan

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
MadMarky schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:21:
Vooralsnog hier geen vliegende start met de nieuwe Flight Simulator :/

Om 14:30 het spel gekocht, ruim 2 uur lang content downloaden en nu blijft ie al uren hangen op een aanvullende update (denk ik?)

[Afbeelding]

Meer mensen hier ervaring mee? Kan ik dit niet ergens skippen?
Microsoft Flight Simulator’s installation process is the worst thing ever designed by a human

Je bent tenminste niet alleen ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Over het algemeen nog steeds zeer positief over FS2020. Toch lichtelijk verbaasd dat sommige vliegvelden er niet in zitten of niet kloppen terwijl sommige grasstrips en dirtstrips er wel in zitten. Vanochtend dacht ik even een vluchtje te kunnen doen van Cordoba naar Ciudad Real - LERL. Ik kwam overigens vanuit Sevilla, blijk ik op Cordoba geen runway te kunnen selecteren via ATC, dus dan maar op zicht aangevlogen, ligt de runway vol met kruizen. Wel wat traffic overigens en zonder problemen kunnen landen. De luchthaven is in het echt niet gesloten. In Bing maps zitten er ook geen kruizen op de runway.

Afijn, omdat ik nog een vluchtje wilde doen van een uurtje door naar Ciudad Real, blijkt deze er niet in te zitten, wel de kleine dirt strips in de buurt en forest strips , lol.

Is er ook al ergens een lijst te vinden van welke vliegvelden er ontbreken in FS2020? Ik vind het wel jammer dat je nergens op de Faroer eilanden terecht kan want dat is toch wel een cruciaal punt in mijn wereldreis.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://nerdist.com/artic...tes-passenger-experience/ :o _/-\o_

movie

YouTube: Airplane Mode - Halifax Official Teaser

:9
mooi als dat op bepaalde route kan dan kan je lekker achter over gaan zitten en naar buiten kijken..

en de rest gaat vanzelf :-)
Maar ik hoop wel dat er snel een replay functie er in komt
zo dat je ook als sptoter je landingen kunt terug kijken of andere dingen

[ Voor 82% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 12:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Dit ligt echt aan fs2020. misschien dat ze het zelf nog gaan verbeteren. Vlieg maar eens over grote amerikaanse steden en je zult zien hoe het ook kan
ga een naar de hoofdstad van Vietnam . of Tokio :D _/-\o_

dat zijn grote steden ... Tokio heeft ook een mooi airport

als ze nu eens dingen aan pakken die nu nog middelmatig zijn dan komt het wel goed .. heb al veel landen gezien ... zelfs Sri lanka al helemaal over gevlogen

Ik ben alleen op zoek naar hoe ik over de river kwai kan gaan vliegen .. iemand weet welke vliegveld er vlakbij ligt
aan het begin of eind van de river?
Of de chineese muur?

LPMA - GCLP
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63VCn9kb/Desktop-Screenshot-2020-08-30-13-04-31-21.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YC4g8fcW/Desktop-Screenshot-2020-08-30-13-05-07-61.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMTRNDc3/Desktop-Screenshot-2020-08-30-13-06-03-15.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PrJ8rz5R/Desktop-Screenshot-2020-08-30-13-07-01-70.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RVYJ363V/Desktop-Screenshot-2020-08-30-13-08-11-17.png

[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 13:16 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
Vraagje, ik zie hier verschillende screenshots van grote vliegtuigen met echte airline livery (of "skin") zoals KLM of American Airlines.

Hoe installeer je ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
dawai0 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:20:
Vraagje, ik zie hier verschillende screenshots van grote vliegtuigen met echte airline livery (of "skin") zoals KLM of American Airlines.

Hoe installeer je ze?
Wel eens gehoord van Google ;)

https://www.windowscentra...oft-flight-simulator-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawai0 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:20:

Hoe installeer je ze?
eerder de vraag wanneer gaan ze op Marketplace komen... want die staatnu ook al weken stil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:54
Helaas moet ik mijn vliegcarrière even op pauze zetten, want de yaw functie deed het niet meer bij mijn T-16000. Bekent probleem dus ik ging dat ding even openmaken. Had ik achteraf beter kunnen laten en gewoon mijn Fanatec pedalen als vervanging kunnen gebruiken |:(

Laten we het er op houden dat het ding al in de vuilnisbak ligt en ik een nieuwe nodig heb. Iemand een goede tip voor een flightstick onder de €200? Wil als het kan niks meer van Thrustmaster, want ze schijnen ontzettend goedkope potmeters te gebruiken en de kwaliteit voelt hoe dan ook ondermaats aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcenet
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02-2023
MadMarky schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:21:
Vooralsnog hier geen vliegende start met de nieuwe Flight Simulator :/

Om 14:30 het spel gekocht, ruim 2 uur lang content downloaden en nu blijft ie al uren hangen op een aanvullende update (denk ik?)

[Afbeelding]

Meer mensen hier ervaring mee? Kan ik dit niet ergens skippen?
Had ik eerst exact hetzelfde. Ik heb dan de content manager afgesloten, dan naar start en op Microsoft flight simulator met de rechtse muisknop als administrator gestart. Wonderwel lukte dit nu wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

ravw schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Ik ben alleen op zoek naar hoe ik over de river kwai kan gaan vliegen .. iemand weet welke vliegveld er vlakbij ligt
aan het begin of eind van de river?
Ik zou dan gewoon in Bangkok beginnen (bijv. vanaf Don Mueang, VTBD) en dan naar Kanchanaburi vliegen. Daar komen de Khwae Noi en Khwae Yai rivieren samen en ligt ook de bekende Bridge over the River Kwai. Als je het traject van de Birma-spoorlijn wilt volgen moet je vanaf Kanchanaburi de Khwae Noi stroomopwaarts volgen.

Er ligt wel een vliegveld in de buurt (Kamphaeng Saen Airport, VTBK), maar dat is militair.

Om bij Kanchanaburi te komen kun je vanaf de BKK VOR (117.7) de 276° radiaal outbound volgen, het waypoint PASTO op 64nm ligt vrijwel direct boven de brug, rivier en spoorlijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWgTxuB7ZPvr03-N_S-Nu5EkNXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9A5btiItSEZZARvExLyzoX6w.png?f=fotoalbum_large

Daarna is het een kwestie van de rivier en spoorlijn volgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DekJlu2fp1sfhajP9zcgjsDrzys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BPaZYNJgVn1QzhePcVsbPwuk.png?f=fotoalbum_large

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:48
Beakzz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:40:
Helaas moet ik mijn vliegcarrière even op pauze zetten, want de yaw functie deed het niet meer bij mijn T-16000. Bekent probleem dus ik ging dat ding even openmaken. Had ik achteraf beter kunnen laten en gewoon mijn Fanatec pedalen als vervanging kunnen gebruiken |:(

Laten we het er op houden dat het ding al in de vuilnisbak ligt en ik een nieuwe nodig heb. Iemand een goede tip voor een flightstick onder de €200? Wil als het kan niks meer van Thrustmaster, want ze schijnen ontzettend goedkope potmeters te gebruiken en de kwaliteit voelt hoe dan ook ondermaats aan.
Valt die Thrustmaster dan zo erg tegen?
Ik heb namelijk daarop mijn oog laten vallen om aan te schaffen als die weer fatsoenlijk leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nCpLod5cC-LdqqVoF_il1jAqAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLNOuLq6959DSTN00fvGC1i5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb last van connection issues. De internetverbinding lijkt verder prima. En na een x aantal seconden staat er dat de connection weer succesvol is.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Overigens: al eens naar de trim op de B747 gekeken in AP? Hij maakt volledige uitslagen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Gummiebeer schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik heb namelijk daarop mijn oog laten vallen om aan te schaffen als die weer fatsoenlijk leverbaar is..
Nee eigenlijk was ik best tevreden, maar de potmeter schijnt het heel vaak te begeven (check Reddit en de reviews in de pricewatch). Thrustmaster weet ook dat ze een goedkoop onderdeel toepassen dat problemen veroorzaakt en ze blijven nieuwe modellen er mee leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:45
Zijn er meer mensen waar hun premium content in 1 keer is verdwenen?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

jorank schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:17:
Zijn er meer mensen waar hun premium content in 1 keer is verdwenen?
Hier gelukkig niet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

Ik zou dan gewoon in Bangkok beginnen (bijv. vanaf Don Mueang, VTBD) en dan naar Kanchanaburi vliegen. Daar komen de Khwae Noi en Khwae Yai rivieren samen en ligt ook de bekende Bridge over the River Kwai. Als je het traject van de Birma-spoorlijn wilt volgen moet je vanaf Kanchanaburi de Khwae Noi stroomopwaarts volgen.

Er ligt wel een vliegveld in de buurt (Kamphaeng Saen Airport, VTBK), maar dat is militair.

Om bij Kanchanaburi te komen kun je vanaf de BKK VOR (117.7) de 276° radiaal outbound volgen, het waypoint PASTO op 64nm ligt vrijwel direct boven de brug, rivier en spoorlijn.

[Afbeelding]

Daarna is het een kwestie van de rivier en spoorlijn volgen:
[Afbeelding]
Ja het ging me juist om te kijken of die brug er ook in zit en ook om de omgeving te zien .. ebdankt , ja ik heb de film meerdere malen gezien

dan wel even meefluiten :9
YouTube: Colonel Bogey

VTBK, zit er wel in :-) maar blijft wel uit de buurt met me cessna _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vizion88 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:15:
[Afbeelding]

Overigens: al eens naar de trim op de B747 gekeken in AP? Hij maakt volledige uitslagen 😂
die B747 en B787 zijn gewoon onbruikbaar helaas hoop dat het met de volgende update wel een beetje verholpen gaat worden

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Gummiebeer schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik heb geen referentiemateriaal, maar ik ben heel blij met de t16000 stick. De Throttle vind ik wel van hele goedkope kwaliteit, maar wel voldoende voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:19
Ik zit te twijfelen om de Thrustmaster tca set te halen als die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
blcor schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb geen referentiemateriaal, maar ik ben heel blij met de t16000 stick. De Throttle vind ik wel van hele goedkope kwaliteit, maar wel voldoende voorlopig.
Wat ik al zei. Het ding is echt niet slecht, maar het is gewoon wachten tot je potmeter kapot gaat blijkbaar. Zit nu te twijfelen tussen het duosetje T16000 zodat ik een reserve heb (en misschien wel leuk voor spacesims) of een VKB Gladiator NTX premium. De laatste optie doet ff pijn, maar dan kan ik voorlopig vooruit als het goed is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

[Afbeelding]

Ik heb last van connection issues. De internetverbinding lijkt verder prima. En na een x aantal seconden staat er dat de connection weer succesvol is.

Ik heb het één keer gehad, had verder geen effect op de vlucht.

De A/P trim van de 747 is insane. Bij mij had de A/P volle nose up trim ingesteld.

De Airliners zijn wat mij betreft zo slecht dat ik alleen de TBM 930 vlieg en op de PMDG 737 wacht :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Heheh, hoe cool is dat, ik kwam in het Sound menu de optie 'music selection' tegen. Als je die op Legacy zet krijg je het FSX menu muziekje :D

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 30-08-2020 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Dani86 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb het één keer gehad, had verder geen effect op de vlucht.

De A/P trim van de 747 is insane. Bij mij had de A/P volle nose up trim ingesteld.

De Airliners zijn wat mij betreft zo slecht dat ik alleen de TBM 930 vlieg en op de PMDG 737 wacht :)
Die TBM vliegt idd lekker en is erg overzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Heeft iemand anders het probleem dat er geen wolken zichtbaar zijn?

EDIT: Blijkbaar stond het weer bij mij op een preset in plaats van Live.

[ Voor 36% gewijzigd door Wolfos op 30-08-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 21:50
Is er ergens in de simulatie een vliegdekschip te vinden, waar ik eens met een Cub op kan landen? Just for fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:50
Beakzz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:40:

Misschien een Logitech x56 op marktplaats ofzo. Ik vind deze erg fijn.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Koekoeksclocker schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:46:
Is er ergens in de simulatie een vliegdekschip te vinden, waar ik eens met een Cub op kan landen? Just for fun...
In New York ligt er eentje als museumschip, misschien daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19
FastFred schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

In San Diego ligt de Midway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
In FS2020 zit een functie waarmee je je vlucht kan 'doerspoelen' naar bepaalde punten (TOC, TOD, approach, final, etc.). Ik gebruikte een soortgelijke functie vaak in P3D (door in de map het vliegtuig te slepen naar een punt verderop de route).

Wanneer ik deze doorspoel functie gebruik in FS2020 vanaf cruise dan is het eerste doorspoelpunt TOD. Maar ik zou graag willen doorspoelen naar een punt daarvoor (+- 50nm voor TOD) zodat de ATC toestemming voor de descent kan geven. Iemand een idee of dat mogelijk is?

... en ja, ik weet dat sommigen de doorspoel modus vervloeken maar met een vrouw en een kind heb ik niet altijd tijd om 5 uur naar het scherm te staren. En ja je kan ook korte vluchten doen maar het heeft mijn voorkeur om op handcrafted airports op te stijgen en te landen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:31

aap

Ik heb zonet voor de derde keer de etappe naar Tirana van de Balkan Bush Trip gevlogen.

De eerste keer was ik net een minuut of 10 onderweg toen plotseling mijn motor uitviel. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt had, maar de motor wilde niet meer starten. Toen vroeg ik me af of er misschien een random kans op motorfalen gesimuleerd werd, maar ik meende dat je dat eerst ergens aan had moeten zetten in een menu. En toen werd het me opeens duidelijk dat "gewoon" de brandstof op was. Ik begon opeens ook te snappen waarom dat "caution" knopje knipperde op het beeldscherm. Misschien had ik dat niet moeten negeren! Volgens het dashboard had ik nog 5%, maar dat is blijkbaar niet meer genoeg. Later realiseerde ik me dat ik ooit op de bodem van de Cessna een brandstoftankschakelaar gezien had. Misschien had ik daar nog een noodvoorraad mee kunnen aanboren, maar op dat moment kwam het niet bij me op. Ik was inmiddels al te ver van de luchthaven om om te draaien. Ik keek om me heen en hoewel er vooral beboste heuvels en zee te zien waren, zag ik een kaal stuk op een van de heuvels. Daar op af gestuurd en nog redelijk netjes - al zeg ik het zelf - mijn vliegtuig geland.

Voor de bush trip maakte het allemaal niks uit, want die zegt gewoon dat je niet op de bedoelde luchthaven geland bent. Ik was toch lichtelijk teleurgesteld dat ik niet tenminste kudo's kreeg dat ik het vliegtuig en mezelf heel gehouden had.

Vervolgens - het was eigenlijk al bedtijd geweest - de etappe opnieuw gestart om toch nog progressie te boeken. Deze keer met de hotkey-truc de tanks eerst volgegooid en de etappe nu tot aan Tirana gevlogen. Hoewel ik al lang recht voor de landingsbaan zat, trok ik op het moment supreme te hard aan mijn stuurknuppel en toen werd het scherm zwart. Grrr!

Toen toch maar gefrustreerd naar bed gegaan en deze middag de etappe nogmaals gevlogen. Omdat ik de route nu wel kende, kon ik bijna in een rechte lijn vliegen, maar daardoor voelde het eerder langer dan korter. Gelukkig nu wel een perfecte landing, dus we zijn weer een stapje dichter bij Santorini.

N.a.v. feedback op dit forum heb ik bij al deze pogingen nu wel uitsluitend met de cockpit view gevlogen. Dat is wel wat lastiger, maar dat wordt inderdaad ruimschoots gecompenseerd door het veel hogere gevoel van immersie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Sparkiezz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:30:
In FS2020 zit een functie waarmee je je vlucht kan 'doerspoelen' naar bepaalde punten (TOC, TOD, approach, final, etc.). Ik gebruikte een soortgelijke functie vaak in P3D (door in de map het vliegtuig te slepen naar een punt verderop de route).

Wanneer ik deze doorspoel functie gebruik in FS2020 vanaf cruise dan is het eerste doorspoelpunt TOD. Maar ik zou graag willen doorspoelen naar een punt daarvoor (+- 50nm voor TOD) zodat de ATC toestemming voor de descent kan geven. Iemand een idee of dat mogelijk is?

... en ja, ik weet dat sommigen de doorspoel modus vervloeken maar met een vrouw en een kind heb ik niet altijd tijd om 5 uur naar het scherm te staren. En ja je kan ook korte vluchten doen maar het heeft mijn voorkeur om op handcrafted airports op te stijgen en te landen :)
Ik gebruik nu soms de Simrate daarvoor. Moet je wel goed vliegen of AP aan hebben. Is standaard geen keybinding voor dus even naar je controls, op ALL zetten (ipv alleen ASSIGNED) en zoeken naar rate increase/decrease. Kies daarvoor Ctrl + = en Ctrl + - (althans zo heb ik het gedaan).

Als je x aantal keer increase doet gaat het dus steeds sneller en andersom. Om weer op dezelfde gewone snelheid te zitten tel ik het aantal keren dat ik increase doe om zo weer decrease te doen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:28

pjvandesande

GC.Collect(head);

Als ik de heading wil veranderen door het draaien aan de heading bug/knob, of als ik bijvoorbeeld mijn VOR1 OBS wil aanpassen, door middel van muisklik, scrollwheel of een keyboard shortcut (SHIFT + CTRL + END) dan verspringt de waarde meestal per 10 eenheden. Weet iemand een manier om dit aan te passen naar een precisie van 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 24-09 09:04
PuckStar schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Ik gebruik nu soms de Simrate daarvoor. Moet je wel goed vliegen of AP aan hebben. Is standaard geen keybinding voor dus even naar je controls, op ALL zetten (ipv alleen ASSIGNED) en zoeken naar rate increase/decrease. Kies daarvoor Ctrl + = en Ctrl + - (althans zo heb ik het gedaan).

Als je x aantal keer increase doet gaat het dus steeds sneller en andersom. Om weer op dezelfde gewone snelheid te zitten tel ik het aantal keren dat ik increase doe om zo weer decrease te doen.
Tot dusver heb ik deze setting nog nooit gebruikt, maar ik kan me wel indenken dat het op sommige (heeeeele saaie) momenten een uitkomst kan bieden. Echter probeer ik mijn vluchtlengtes/afstanden binnen de perken te houden dat ik het niet saai ga vinden.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:46
En weer onderweg van Amsterdam naar Moskou

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgXxnMXlsPW7mXbaWRv_RQvrtDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hO3LCbQFwpFNomaw4Dvn6Nva.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
[...]

Wat ik echt níet begrijp is het feit dat je nergens een indicatie hebt van je huidige rate. Het is echt gewoon tellen.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik doe gewoon tig keer decrease (4 of 5 keer, ik ga nooit sneller dan 3 of heeeeel soms 4) en dan 2x increase: dan zit je gegarandeerd op 1x. Hoef je niet te tellen. Ik vergeet dat ook altijd... ;) Simrate gaat namelijk niet langzamer dan 1/4 van de standaard snelheid: 1x increase is dan 1/2 en 2e keer increase is dan 1. Easy.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• R1NS3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:49
ytr81 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:27:
En weer onderweg van Amsterdam naar Moskou

[Afbeelding]
Grappig om je eigen liveries zo op Tweakers tegen te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:46
R1NS3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Grappig om je eigen liveries zo op Tweakers tegen te komen :)
Mooi gemaakt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:21
Is er reeds iets bekend omtrent een eventuele patch? Ik had ettelijke pagina's geleden gelezen dat die aangekondigd zou gaan worden maar vraag mij dus af wat de huidige stand van zaken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 13:45
Patch komt ergens deze week. Zie deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:25
Opkomende zon aan de andere kant van de wereld O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NluOam7IQaEh1a8ZKnio64i-mEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xxNbTmCAOtmhsOBD8ovStWdD.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 21:50
FastFred schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Het dek van de Intrepid staat vol vliegtuigen, inclusief een Concorde, Tomcat en SR71. Achteraan, recht in de aanvliegroute , staat een grote hangar op het dek met daarin een Space Shuttle. Op de Intrepid landen is dus uitgesloten. Eens over de Intrepid vliegen was één van de eerste dingen die ik deed in Flight Simulator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De beste man had nog niet eens problemen bij het installeren, maar ben het alsnog volledig met hem eens. Het installatieproces is irritant en totaal niet efficiënt. Vooral ook het feit dat ie niet continu download, maar package voor package gaat downloaden en daartussen steeds stopt om te extracten. WTF?
mcenet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Had ik eerst exact hetzelfde. Ik heb dan de content manager afgesloten, dan naar start en op Microsoft flight simulator met de rechtse muisknop als administrator gestart. Wonderwel lukte dit nu wel :)
En dat gaat dus niet als je hem via Steam hebt aangeschaft ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

vizion88 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Die TBM vliegt idd lekker en is erg overzichtelijk!
En puike performance, je kunt er leuke vluchten mee maken :7

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Werkt navigraph al op msfs2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

Predator

Suffers from split brain

tup61 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:15:
[...]

Ik doe gewoon tig keer decrease (4 of 5 keer, ik ga nooit sneller dan 3 of heeeeel soms 4) en dan 2x increase: dan zit je gegarandeerd op 1x. Hoef je niet te tellen. Ik vergeet dat ook altijd... ;) Simrate gaat namelijk niet langzamer dan 1/4 van de standaard snelheid: 1x increase is dan 1/2 en 2e keer increase is dan 1. Easy.
Ik gebruik dezelfde techniek als jou. Het kans soms heel saai zijn op een lange vlucht, alleen heb je dan wel een vliegtuig met een deftig werkende autopilot nodig. Het lukt ook nog wel om met de hand te vliegen, je moet gewoon niet vergeten om heel kleine correcties te maken.

Maar waarom ze nu in hemelsnaam geen rate indicatie ergens inbeeld gezet hebben ... komaan .. :-(

Ik vraag me eigenlijk ook af of je vlieguren op de vliegtuigteller sneller gaan, nog niet op gelet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cLhPpjLj/Desktop-Screenshot-2020-08-30-21-22-15-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDvn3Wmc/Desktop-Screenshot-2020-08-30-21-28-32-88.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NMHJjPQQ/Desktop-Screenshot-2020-08-30-21-28-47-30.png

_/-\o_ O+ THE KING home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

Predator

Suffers from split brain

Beakzz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Wat ik al zei. Het ding is echt niet slecht, maar het is gewoon wachten tot je potmeter kapot gaat blijkbaar. Zit nu te twijfelen tussen het duosetje T16000 zodat ik een reserve heb (en misschien wel leuk voor spacesims) of een VKB Gladiator NTX premium. De laatste optie doet ff pijn, maar dan kan ik voorlopig vooruit als het goed is :)
Is zo’n VKB dan ook echt goed ? Ik heb een thrustmaster hotas x en een honeycomb yoke. Ik vind de yoke véél preciezer en aangenamer dan een joystick. Wat volgens mij het grootste probleem met joysticks is, is dat de uitwijking veel te klein is omdat ze op je bureautafel staan. Een flightstick komt doorgaans uit de vloer (of middenconsole), en heeft dus veel meer uitwijking dan een joystick. De SR22 heeft een joystick die eigenlijk een yoke is. De enige echte overeenkomst heb bij je een jet met een sidestick. Maar die zijn sowieso fly-by-wire.

Ik zie niet in hoe een standard model joystick een echt realistisch gevoel kan geven.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Bestaat er ergens een site met te downloaden flight plans, waar je bijv kan filteren op afstand, vliegtuig enz? Mis soms wat inspiratie, en lijkt me wel handig. Bijv wil mooi vluchtje doen met een c172 van 50nm a 100nm... Bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novalin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 23:29
lapino schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:53:
Bestaat er ergens een site met te downloaden flight plans, waar je bijv kan filteren op afstand, vliegtuig enz? Mis soms wat inspiratie, en lijkt me wel handig. Bijv wil mooi vluchtje doen met een c172 van 50nm a 100nm... Bestaat dit?
Als je een leuk vluchtje wilt:

EHSE naar EHMZ of andersom
EHSE naar EHHV of andersom
EHHV naar EHTX of andersom

Legio mogelijkheden en dat in ons kikkerlandje! Genoemde vluchten zijn max 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Mooi, maar zoek echt manier om te zoeken wereldwijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:07
Je zou zoiets als FSEconomy kunnen proberen, veel verschillende vluchten overal heen.
Helaas is de site nu overbelast i.v.m. de vele inschrijvingen.

Ik had vanavond een vlucht gedaan van EHAM-EGLL, erg gaaf zo met die ondergaande zon! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCB8RVvd8HZAiXPtj8XahWEfqgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoPGCEgHn4q9mchTtK1Pz92x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEXp8dwIsnPrZxn8vOYYYOrkRZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGlYGfRnnaf7fyudn061M9hW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB4yb7T-Ue0lmcxRJnYEIy0Ubic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vyi0T3ssYRDTXZ3QXDMx6xt1.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer genoeg tijdens approach paar 100 MTR links van de runway gedirigeerd door de ILS, tevens was er nog iemand cleared to land op de zelfde baan als mij 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW7ov3eAhvk7Le6es_s2oCHuA3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZC33swprEG1ZwGPWrKuG3nZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:28
Ik herken het niet zelf kunnen bedenken wat nu eigenlijk een leuk vluchtje van A naar B is.
Daarom heb ik op een gegeven moment AirHauler 2 aangeshaft.

Dit is een programma welke je baas maakt van een vrachtcompany waarbij je zowel je company kunt laten groeien (door het in dienst nemen van andere (virtuele) piloten die dan geld voor jouw company genereren, maar daarnaast is het juist de bedoeling dat je zelf dus ook vracht vervoert.
AH2 geneert random vracht voor bestemmingen van A naar B.
Die kan je dus ook zelf vervoeren (en dat wil je want daarmee krijg je zelf ook een hogere rang in AH2) en omdat de routes random zijn, moet je dus ook per keer, al naar gelang hoe serieus je dat zelf wilt doen, je vluchtvoorbereiding doen.

Bijkomend voordeel is dat AH2 je landing en vlucht monitoort en te hard landen betekent schade aan je vliegtuigen wat je dan weer geld kost om ze te laten repareren.
Dus je leert snel om fatsoenlijk te vliegen en te landen. :)

Klein probleempje is dat AH2 nog niet samenwerkt met FS2020 8) , maar de ontwikkelaar heeft aangegeven hier wel mee bezig te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door killerbee1958 op 30-08-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ik zou gewoon beginnen met vliegen naar een random airport, en vanuit daar de volgende vlucht plannen naar een ander random airport. met de map van MSFS kun je met je gekozen vliegtuig en route redelijk goed zien hoe ver die vlucht dan is, en hoe lang je er ongeveer over gaat doen met dat vliegtuig. Ik vlieg ook max vluchtjes van 45 min, maar ben inmiddels al in Tunesie aangekomen, via Denemarken, Noorwegen, UK, Frankrijk en Italie. Ik probeer op de map ook niet alleen de grote vliegvelden aan te doen, maar ook in te zoomen en af en toe een kleine (gras)baan te pakken, houdt het erg veelzijdig! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En vandaag van Goose Bay (CYYR) naar Bagotville (CYBG) en vervolgens naar Macdonald-Cartier (CYOW) in Ottawa, Canada 8)

Dus daar staat de TBM nu, vrijdagavond vertrokken vanaf Manston, Engeland (EGMH)

Tips wat mijn volgende bestemming wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
als je je een vertrek punt en aankomst punt neemt zie je gelijk hoe lang de afstand is
zo doe ik het ook ... als je de tanks op 50% laat staan zal je in het witte cirkel moeten blijven maar dat zijn de vluchtjes net geen 2 uur met en C172

iets meer dan 150 nm ..
ik doe het altijd zo als ik een korte afstand wil doen gewoon een airport pakken op de map .. maak niet uit welke en dan egwoon een in de buurt , jammer dat je niet een tussen stop aan kunt geven

om even een voorbeeld te geven
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wx1BVCkw/Desktop-Screenshot-2020-08-30-22-09-03-57.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ncvpSp9G/Desktop-Screenshot-2020-08-30-22-14-51-23.png

zo heb ik dus al heel wat werelddelen gezien en plaatsen ..
en je hoeft niet van arport naar airport je kunt ook een vluchtje plannen als je al in de lucht ben .. als je even iets in die omgeving wil kijken ....

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[Afbeelding]

Firewall?? Had hetzelfde issue leverde me wel een framerate verbetering op :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Even wat screenshots dumpen van de afgelopen tijd

Boven Amsterdam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/kFGULKIWknc7VCvc6buDl8RM.png

30.000ft in de TBM930 onderweg naar Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FibwpoCYGJNCXEGE8ew83Vvb.png

Lichtenvoorde (onder de vleugel), Vragender en Lievelde (rechts en links van midden) opgezocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Z05dpnoWFAbnkZwpT0VJ6cgF.png

Cloudsurfing met de TBM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/o4zeFbFLMQr1p4H82JDgi6lJ.png

Onderweg naar Lukla in de Diamond twin dwars door een mega vette wolken partij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/svmP1WFc9FRB8vKnclV2DX0Z.png

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 30-08-2020 22:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niels007007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:08
DutchCrownNL schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:03:
Opkomende zon aan de andere kant van de wereld O+
[Afbeelding]
FixedAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYdoz97bAvumW8rEmtzsuuQRU6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F7ABX6fjKExqFesOu4MMkNWm.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Niels007007 op 30-08-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Waarom niet de VFR kaart van Nederland downloaden via LVNL en dan lekker zelf plotten ;-) Beetje uitdaging 🤘🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Sparkiezz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar voordat je roept dat iets bugged is, is het misschien wel handig je te verdiepen in het systeem en er enigszins zeker van bent dat je het goed doet.

Ik heb geen problemen met de 930 auto pilot. Echter, wanneer je de nav aanzet is het belangrijk dat je ook de juiste bron van de nav selecteert: VOR 1, VOR 2 of GPS. Heb je niet de GPS geselecteerd, dan zal hij die niet volgen. Dit doe je onderaan de pfd door te klikken bij cdi (uit m'n hoofd gezegd).

Overigens is de rose niet hetzelfde als FD.
Heb maar even een video gemaakt van mijn AP in de TDM 930....
Begin dus met AP uit, volg handmatig mijn flight plan route. Bron staat op FMS en niet op VOR.
Heb hier nog geen NAV of HDG geselecteerd, maar resultaat is dan hetzelfde.
Zeg het maar..
https://www.dropbox.com/s...2020.08.30-23.21.mp4?dl=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even een low flight over de Elbe bij dresden

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G2w4VrxP/Desktop-Screenshot-2020-08-30-23-45-10-35.png

leuk rivertjes in low flight volgen alleen je trim knop vind het minder leuk

heb de Rijn , Moezel , Kwai al gedaan en helemaal gevolgd
vand eweek eens kijken hoe ver ik kom met de Elbe

Nog een half uur en ik tik de 100 uur aan met flighstim op steam

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 30-08-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Ik heb daarnet voor het eerst met de DA62 gevolgen wat me opviel is dat ondanks ik de throttle verminderde het vliegtuig op 2300rpm bleef gaan, is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
SHFT schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:54:
Ik heb daarnet voor het eerst met de DA62 gevolgen wat me opviel is dat ondanks ik de throttle verminderde het vliegtuig op 2300rpm bleef gaan, is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?
Is RPM van je propellor gok ik, als je descent kan het even duren. Torque zou wel omlaag moeten gaan

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 31-08-2020 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:31

aap

Ik ben in Griekenland aangekomen met mijn Balkan Bush Trip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIMHlhNgUyGF3kDz7zYTsKoT-_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/48J1EmCDiCUrh97Ee1IQUWYA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJAZN3H4dMgUmjWKTCQ7_YbZlZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MAd9DQdXC9YUbdOyZRfnzNIo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eindje langs een front gevlogen over het zuider eiland van Nieuw-Zeeland. Jammer dat de de-ice boots op de Baron niet echt nuttig lijken, maar mooi dat icing er eindelijk enigzins degelijk in zit. Uiteindelijk deels onder het front gedoken om te landen in NZGT / Glentanner Aerodrome. Met een dubbele regenboog. Wel leuk, laatst nog tijdens een echte vlucht een dubbele regenboog gekregen na landing ook :P.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50287270893_2050c975e5_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50288092567_5c63d53ea7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
killerbee1958 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:02:
[...]

Ik herken het niet zelf kunnen bedenken wat nu eigenlijk een leuk vluchtje van A naar B is.
Daarom heb ik op een gegeven moment AirHauler 2 aangeshaft.

Dit is een programma welke je baas maakt van een vrachtcompany waarbij je zowel je company kunt laten groeien (door het in dienst nemen van andere (virtuele) piloten die dan geld voor jouw company genereren, maar daarnaast is het juist de bedoeling dat je zelf dus ook vracht vervoert.
AH2 geneert random vracht voor bestemmingen van A naar B.
Die kan je dus ook zelf vervoeren (en dat wil je want daarmee krijg je zelf ook een hogere rang in AH2) en omdat de routes random zijn, moet je dus ook per keer, al naar gelang hoe serieus je dat zelf wilt doen, je vluchtvoorbereiding doen.

Bijkomend voordeel is dat AH2 je landing en vlucht monitoort en te hard landen betekent schade aan je vliegtuigen wat je dan weer geld kost om ze te laten repareren.
Dus je leert snel om fatsoenlijk te vliegen en te landen. :)

Klein probleempje is dat AH2 nog niet samenwerkt met FS2020 8) , maar de ontwikkelaar heeft aangegeven hier wel mee bezig te zijn.
Dat lijkt mij hetzelfde als OnAir Company ( https://www.onair.company/)
Die werkt al wel met FS2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik het zelf niet dus weet niet of het werkt maar misschien is dit wat voor je:

https://mikoulprostgrandprix.wixsite.com/rfdenglish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:30:
En vandaag van Goose Bay (CYYR) naar Bagotville (CYBG) en vervolgens naar Macdonald-Cartier (CYOW) in Ottawa, Canada 8)

Dus daar staat de TBM nu, vrijdagavond vertrokken vanaf Manston, Engeland (EGMH)

Tips wat mijn volgende bestemming wordt?
Welke route heb je naar Canada gevlogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@cbr600f4i Manston > Schotland > Reykjavik > Goose Bay, omdat ik de vlucht niet goed voorbereid had en op de VFR kaart waren in Groenland geen vliegvelden te zien, anders had ik daar een tussenstop gemaakt. Toen ik later terug in het menu de wereldkaart bekeek zag ik dat er een stuk of 4-5 vliegveldjes aan de westkust zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
DoubleYouPee schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Is RPM van je propellor gok ik, als je descent kan het even duren. Torque zou wel omlaag moeten gaan
Het vliegtuig vertraagde effectief maar de GUI/G1000 gaven 2300 aan

Niet mijn screenshot maar het ging op de rpm in dat cirkeltje, die bleef op 2300 staan ongeacht het aantal throttle er gegeven was.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7k6z5Hy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Predator schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Is zo’n VKB dan ook echt goed ? Ik heb een thrustmaster hotas x en een honeycomb yoke. Ik vind de yoke véél preciezer en aangenamer dan een joystick. Wat volgens mij het grootste probleem met joysticks is, is dat de uitwijking veel te klein is omdat ze op je bureautafel staan. Een flightstick komt doorgaans uit de vloer (of middenconsole), en heeft dus veel meer uitwijking dan een joystick. De SR22 heeft een joystick die eigenlijk een yoke is. De enige echte overeenkomst heb bij je een jet met een sidestick. Maar die zijn sowieso fly-by-wire.

Ik zie niet in hoe een standard model joystick een echt realistisch gevoel kan geven.
De bouwkwaliteit schijnt beter te zijn ja. Het ging ook niet over realisme verder, maar over de bouwkwaliteit van Thrustmaster. Dit is mijn eerste flightsim dus ik ga zeker geen yoke kopen wat vast realistischer zal zijn in deze game. Werkt ook niet op mijn racerig, want dan moet ik steeds het stuur er af schroeven :o En mijn focus zal toch bij spacesims blijven, want ik weet niet hoelang ik dit leuk ga vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SHFT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Niet mijn screenshot maar het ging op de rpm in dat cirkeltje, die bleef op 2300 staan ongeacht het aantal throttle er gegeven was.

[Afbeelding]
Kan je dat niet naar beneden halen met Mixture throttle .. want zo gaat dat hier wel .
en vaak moet je wel als de lucht te ijl is moet je hem gewoon wat minder geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

Kan je dat niet naar beneden halen met Mixture throttle .. want zo gaat dat hier wel .
en vaak moet je wel als de lucht te ijl is moet je hem gewoon wat minder geven
Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht, vanavond eens proberen thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmDn8LqH/100-uur-op-31augustus2020ravw.png

]Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgHBLGjF/100-uur-op-31augustus2020ravw1.png

_/-\o_ _/-\o_ *O* *O*

Wel vreemd ingame time van FS2020 zelf zit ik op 75 uur :+

nou ja nog even door vliegen dus :D

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
De DA62 is niet als een doorsnee jaren 50 GA vliegtuig. Zo'n beetje alle functies waar je normaal gesproken throttle/prop/mixture levers voor gebruikt wordt in die kist automatisch geregeld. Het toestel heeft ook constant speed propellers en zal dus proberen om de optimale RPM te behouden zolang dat mogelijk is. RPM is ook niet leidend voor je vermogen zoals bij een simpeler toestel met fixed pitch propeller.

Zo lang je effectief aan het afremmen bent is het dus niet zo vreemd om gewoon een constante RPM te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:16:
[Afbeelding]

][Afbeelding]

_/-\o_ _/-\o_ *O* *O*

Wel vreemd ingame time van FS2020 zelf zit ik op 75 uur :+

nou ja nog even door vliegen dus :D
De uren in MSFS zijn natuurlijk enkel vlieguren, terwijl steam de gehele tijd dat je MSFS aan hebt staan telt, dus ook installatie (waarschijnlijk uurtje of 5), tijd dat je in de menus zit, etc! Dus je mag nog 25 uur meer vliegen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

De uren in MSFS zijn natuurlijk enkel vlieguren, terwijl steam de gehele tijd dat je MSFS aan hebt staan telt, dus ook installatie (waarschijnlijk uurtje of 5), tijd dat je in de menus zit, etc! Dus je mag nog 25 uur meer vliegen haha.
nee instalatie was hier 3 uurtjes dus ach menu tijd hahaha dat kan wel en uurtje of 3 wezen ook ja zo lang zit ik niet ind e dingen..... airportb pikken en gaan ... het is een vliegsim :D geen menu kijk sim :9~
al hoe wel een lekker hamburger of een sorbet O+

Zo onderweg van EDLP naar LHBP
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tdtThYJ/Desktop-Screenshot-2020-08-31-10-58-32-73.png
:o :X
maar nu weer :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7L0NyrKn/Desktop-Screenshot-2020-08-31-11-06-17-69.png

8)

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:05

GurbY{nl}

GurbY{nl}

[...]

[Afbeelding]
Zit een constant speed prop in. Zie voor wat leuke uitleg o.a. HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
GurbY{nl} schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Zit een constant speed prop in. Zie voor wat leuke uitleg o.a. HIER
als beginner val ik nogal snel door de mand zo blijkt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:36
Ik ben het helemaal met je eens, die flightplans zou je eigenlijk moeten kunnen downloaden van mensen die trips uitzetten (Zoals bijvoorbeeld custom bushtrips). Er zijn hier zoveel mensen die de meest prachtige vluchten weten te maken en de plekjes weten te vinden die bloedmooi zijn om te vliegen dat ik dat een gemiste kans vindt van MFS 2020, dit zou een enorme meerwaarde geven als mensen hun eigen bushtrips (met een waarderingssysteem door gebruikers) zouden kunnen posten.

Via facebook ben ik wel gejoined op een MFS2020 pagina waar af en toe tips worden gegeven voor mooie vluchten. Zo was er een waanzinnig mooie vlucht gepost door iemand in New Zealand. Die heb ik gevlogen en echt wat een bizar mooie route was dat.

Voor de liefhebbers het is de volgende:
Milford Sound Airport (NZMF) via een VFR vlucht door de kloof richting Mount Christina vervolgens over de bergen naar Mount Bonpland en dan bij de plaats Glenorchy ga je Lake Wakatipu op en volg je deze visueel naar Queenstown Airport (NZQN)

Dus de ICAO codes van de vliegvelden zijn: NZMF en NZQN

In google maps kun je de landmarks van de vlucht zoals hierboven beschreven eenvoudig terugvinden op de kaart.
https://www.google.nl/map...-44.6414024!4d167.8973801

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SHFT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

als beginner val ik nogal snel door de mand zo blijkt :+
heeft niets met beginner te maken , maar gewoon een gebrek aan een goede handleiding in FS2020 en een goede uitleg over de vliegtuigen of wat te doen , en zeker waar alle knoppen zitten ..
en wat die doen ...
het is leuk 8 lesjes met een C152 , maar mijn microwave oven heeft al meer functies dan dat hele vliegtuig :o
beetje meer uitlag en ook de knoppen zal makkelijk geweest zijn ...
ik loop me soms ook rot te zoeken naar knoppen waar ze op zitten

neem nu die xcub , waar zitten die brakes ? om maar even een voorbeeld te noemen ..
en zo zijn er wel meer dingen die egwoon of helemaal niet in game zitten of weg ijn omdat het vlieguig die funktie niet heeft , lekker als je dan al een paar uur bezig ben omdat uit te vinden hoe het werkt

hahaha dat is een raar gezicht de wolken gaan van links naar rechts door de wind op mijn scherm maar ik vlieg gewoon rechtdoor maar nu krijg je wel het gevoel dat ik opzij vliegt :D

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appie35
  • Laatst online: 24-09 19:25
ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

heeft niets met beginner te maken , maar gewoon een gebrek aan een goede handleiding in FS2020 en een goede uitleg over de vliegtuigen of wat te doen , en zeker waar alle knoppen zitten ..
en wat die doen ...
het is leuk 8 lesjes met een C152 , maar mijn microwave oven heeft al meer functies dan dat hele vliegtuig :o

neem nu die xcub , waar zitten die brakes ? om maar even een voorbeeld te noemen ..
en zo zijn er wel meer dingen die egwoon of helemaal niet in game zitten of weg ijn omdat het vlieguig die funktie niet heeft , lekker als je dan al een paar uur bezig ben omdat uit te vinden hoe het werkt

hahaha dat is een raar gezicht de wolken gaan van links naar rechts door de wind op mijn scherm maar ik vlieg gewoon rechtdoor maar nu krijg je wel het gevoel dat ik opzij vliegt :D
Dan Had je de boxed versie moeten kopen :+

Hardcover handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOb9pv9jeSRRL_aOdf0cY0V2dLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPmMDSwwGFO6FTgofVzWSsNt.jpg?f=fotoalbum_large

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Dan Had je de boxed versie moeten kopen :+

Hardcover handleiding.
[Afbeelding]
welke taal ENG?
hopelijk geen frans :(
Spaans mag ook wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

en wat die doen ...

Klopt wat je zegt, ik bekijk meestal wat youtube filmpjes hoe mensen bepaalde toestellen bedienen maar dan leer je zelden iets over de technische verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Laatst online: 24-09 19:25
ravw schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

welke taal ENG?
hopelijk geen frans :(
Spaans mag ook wel ..
Doe niet zo ENG de handleiding is gewoon Engels (2 zelfs)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SHFT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Klopt wat je zegt, ik bekijk meestal wat youtube filmpjes hoe mensen bepaalde toestellen bedienen maar dan leer je zelden iets over de technische verschillen.
ja daar lier je wel van maar vaan hebben ze de hele voorbereiding al gedaan ..
want als je zelf Real piloten ziet zoeken naar knopppen
:o
dan is er toch wel iets om je vraagtekens bij te zetten

Zo nog een uurtje en iets meer zitten we in Boedapest

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c470VH3L/Desktop-Screenshot-2020-08-31-11-56-48-96.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hmX20cL/Desktop-Screenshot-2020-08-31-12-01-10-96.png
die wolken blijven toch echt wel genot om naar te kijken _/-\o_
net als je denk nu heb ik wel alels gezien wat betreft woken dan krijg je weer iets et zien waar je van denkt woow ...

heb nu alleen nog geen onweer gehad .. en hagel lijkt me ook wel eens leuk ..
sneeuw komt binnen kort wel als het straks winter wordt
dan ga je die dingen te vaak zien ....

[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 31-08-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
SHFT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Er zijn inderdaad online ontzettend veel video's en handleidingen te vinden, deze helpen heel erg. Er komt ook heel veel beeldmateriaal beschikbaar nu MSFS een paar weken uit is. Ik vlieg soms terwijl er op mijn tweede monitor een video aan staat, bijvoorbeeld om een landing op dezelfde manier proberen uit te voeren (via AP). Probeer ook te zoeken op de specifieke modellen van bijvoorbeeld AP systemen (G1000 of G3000).

Tevens kun je proberen je vlucht te starten vanaf de parking/gate, en dan de checklist (shift + C) af te gaan om er achter te komen waar elk klopje zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Craftop op 31-08-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
robinez schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, die flightplans zou je eigenlijk moeten kunnen downloaden van mensen die trips uitzetten (Zoals bijvoorbeeld custom bushtrips). Er zijn hier zoveel mensen die de meest prachtige vluchten weten te maken en de plekjes weten te vinden die bloedmooi zijn om te vliegen dat ik dat een gemiste kans vindt van MFS 2020, dit zou een enorme meerwaarde geven als mensen hun eigen bushtrips (met een waarderingssysteem door gebruikers) zouden kunnen posten.

Via facebook ben ik wel gejoined op een MFS2020 pagina waar af en toe tips worden gegeven voor mooie vluchten. Zo was er een waanzinnig mooie vlucht gepost door iemand in New Zealand. Die heb ik gevlogen en echt wat een bizar mooie route was dat.

Voor de liefhebbers het is de volgende:
Milford Sound Airport (NZMF) via een VFR vlucht door de kloof richting Mount Christina vervolgens over de bergen naar Mount Bonpland en dan bij de plaats Glenorchy ga je Lake Wakatipu op en volg je deze visueel naar Queenstown Airport (NZQN)

Dus de ICAO codes van de vliegvelden zijn: NZMF en NZQN

In google maps kun je de landmarks van de vlucht zoals hierboven beschreven eenvoudig terugvinden op de kaart.
https://www.google.nl/map...-44.6414024!4d167.8973801
Deze zou in de openingspost moeten worden opgenomen!
Pagina: 1 ... 67 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc