Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtyrockers schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:25:
[...]

dan sta je op dezelfde plek als hun, als je een stuk weg van dat punt gaat zie je ze wel.

anderen worden onzichtbaar als je door ze heen gaat.
We vliegen op dat moment beide in de lucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Alles op ultra, 1920x1080. Qua wolken moet je net een beetje geluk hebben hoor, was de eerste keer dat ik dit tegenkwam. Echt het juiste moment van goede screen!
Als ik wolken zie, zie ik de pixels er om heen. Heb jij dat ook, normaal gesproken? Bijzonder, want ik heb alle instellingen op Ultra staan en zelfs render scaling op 150 (standaard 100).

Gisteren maakte de game gebruik van 26,5GB RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben bezig om van LOWI terug te vliegen naar Lelystad, in single prop vliegtuigjes en relatief korte stukjes per keer. Gisteren de eerste vlucht van Innsbruck naar Zurich gevlogen.

Live weather alleen maar uitgezet, want ik wil wel een beetje uitzicht hebben. Boven de bergen wat icing gehad, maar gelukkig niet te ernstig :)

Onderweg als waypoint nog even langs Schloss Neuschwanstein gevlogen.

Landing op Zurich was wat ruig. had een mooie glidescope, maar toen ik de throttle praktisch minimaal had, sloeg mijn motor af. Denk zelf dat ik de mixture te laag had. Gelukkig kon ik hem nog goed landen maar geen schoonheidsprijs.

Vanavond de volgende leg maar naar straatsburg, heb familie daar op vakantie, dus maar even virtueel bezoeken dan :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
rdluca schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:58:
Waar veel van jullie druk aan het vliegen zijn en mooie beelden en verhalen daarvan hier delen, ben ik nog in de fase van lezen en bepalen wat mijn nieuwe systeem zal gaan zijn. Daarin kwam in het artikel bij Techspot tegen.

https://www.techspot.com/...ft-flight-simulator-2020/

Uit de conclusie:

Microsoft currently only supports DX11, which is very surprising as this game could definitely benefit from a low-level API. We’ve read reports that the game will be updated at some point in the future to support DX12 along with ray tracing, but no official word on this yet.

So for now, DirectX 11-only means the game is not great at CPU scaling. As a result, Flight Simulator 2020 limits itself to using 4 CPU cores which is a waste, as we just saw in a lot of instances we were CPU limited with the 16-core 3950X, yet the game only uses 15 - 20% of the CPU. The same problem was seen with the Core i9-10900K, though the higher clock speeds do allow for a little more performance at lower resolutions. Still, the 10-core processor just saw 4-cores loaded to around 80-90%, with the rest doing very little.

But don’t go thinking, "great, I can stick with my old Core i5 or Core i7 processor, if the game only uses 4 cores." And that’s because the game uses an enormous amount of system memory, and as a result memory bandwidth is also very important. CPUs using DDR3 memory are going to struggle and the same is also likely true for first-gen Ryzen CPUs as they suffer from high memory latency.

Therefore you’re really going to want a Ryzen 5 3600 or Core i5-10600K for optimal performance, though the larger caches of higher-end CPUs can still be beneficial, so this is something we might have to look into. At the same time, the full power of the 10900K or 3950X is not well utilized and that’s a real shame.

We just mentioned RAM usage, and this is a game that will help justify that 32GB memory kit. With 16GB you’re right on the edge and we often saw memory usage exceed 16GB, so for optimal performance 32GB will be required.

Also, as we observed with the Ultra quality preset, the game is a heavy VRAM user. Ideally, even for 1080p, you want to have an 8GB buffer, though with enough system memory you can get away with a 6GB graphics card. Be aware that 4GB cards will cause you some headaches. Then going beyond 1080p, the game unquestionably requires 8GB of VRAM.

For choosing the best GPU for Flight Simulator 2020, if you’re just targeting 30 fps which as we’ve said is enough for playable performance, though opinions may vary on this one, but assuming you agree... for 1080p Ultra you’ll require a GTX 1660 Ti, GTX 1070, Vega 56 or 5600 XT. Then at 1440p you need an RTX 2060 Super or RX 5700. Finally for smooth 4K performance, an RTX 2080 Ti, or you might as well wait for those next-gen GPUs to arrive.
Vind dit zo jammer en begrijp er eerlijk gezegd ook helemaal niks van. DirectX 12 is er al ruim 5 jaar. En FS is een toepassing die - net als videorendering - extreem veel rekenkracht vereist en dus bij uitstek zou kunnen profiteren van multi-core CPU's.

Sinds de multicore CPU's er zijn is deze discussie er al. Waarom gebruikt MSFS (of P3D) niet alle power? Natuurlijk is het feit dat er nu 4 cores gebruikt worden al een hele verbetering, maar waarom niet gekozen om DirectX 12 als basis te gebruiken, dan was het nog veel mooier geweest.

Een ander ding dat ik niet begrijp zijn de laadtijden. Draai het programma vanaf een Samsung 970 Pro M2. Deze heeft een leessnelheid van maximaal 3.5GB per seconde. Nu is het inladen van de sim natuurlijk niet 1 grote sequential read, maar deze laadtijden zijn wel heel erg bont.

Heb het eens opgemeten.

Opstarten programma tot verschijnen menu
Tijdsduur: 162 seconden.
Geheugengebruik na opstarten: 5Gb.
Wat hierbij als eerste opvalt is dat het 40 seconden duurt voordat er überhaupt iets gebeurt. De eerste 40 seconden na het dubbelklikken op het icoon verschijnt er niks op het scherm én wordt de applicatie niet zichtbaar in de Task Manager. Ben ik de enige die dit heeft? Heb het programma gekocht en geïnstalleerd via steam (dat al was opgestart), wellicht heeft het daarmee te maken?

Na die 40 seconden tot het verschijnen van het menu na 162 seconden wordt de GPU (2080Ti) vrijwel constant voor de volle 100% gebruikt. Omgerekend wordt het programma geladen met een snelheid van een kleine 31Mb/seconde. En dat dus van een SSD die theoretisch ruim het honderdvoudige zou moeten kunnen leveren.

Laden van een vlucht vanuit het menu
Tijdsduur: 146 seconden
Geheugengebruik na opstarten: 20Gb.
Enkel kijkend naar de cijfers gebeurt ook dit niet al te efficiënt. CPU-gebruik is continu zo'n 40%, GPU 25% en de disk-usage maximaal 5%, waarbij er af en toe secondenlang geen enkele diskactiviteit is.

Omgerekend is de laadsnelheid met 103Mb/seconde nu wel wat hoger, maar het lijkt allemaal veel langer te duren dan noodzakelijk.

Van vlucht weer naar het menu
Tijdsduur: 25 seconden.

Als ik hetzelfde in Prepar3d doe:
Opstarten naar menu: 13 seconden
Van menu naar vlucht: 25 seconden

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 13:04
Vrijdagavond en zondag even wat verschillende vluchtjes uitgevoerd om de autopilot beter te begrijpen. Intussen weet ik hoe ik hem kan programmeren zodat hij van A naar B kan vliegen, via de APR knop wilde ik hem laten landen echter ging dat niet goed. Handmatig kunnen redden gelukkig.

Ik heb een Youtube tutorial gevolgd, maar ik krijg de G1000 maar niet op een vaste snelheid ingesteld. Zodra ik op de knop FLC druk om te wisselen tussen altitude en speed krijg ik een flits boven m'n snelheidsmeter de snelheid te staan maar verdwijnt daarna weer. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Verder gisteren een stuk over Miami gevlogen, zien de schaduwen er soms bij jullie ook zo pixelig uit? Had het idee met FSX aan het vliegen te zijn op bepaalde momenten. Ik speel trouwens op High-End.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
pretpik schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:52:
Vrijdagavond en zondag even wat verschillende vluchtjes uitgevoerd om de autopilot beter te begrijpen. Intussen weet ik hoe ik hem kan programmeren zodat hij van A naar B kan vliegen, via de APR knop wilde ik hem laten landen echter ging dat niet goed. Handmatig kunnen redden gelukkig.

Ik heb een Youtube tutorial gevolgd, maar ik krijg de G1000 maar niet op een vaste snelheid ingesteld. Zodra ik op de knop FLC druk om te wisselen tussen altitude en speed krijg ik een flits boven m'n snelheidsmeter de snelheid te staan maar verdwijnt daarna weer. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Verder gisteren een stuk over Miami gevlogen, zien de schaduwen er soms bij jullie ook zo pixelig uit? Had het idee met FSX aan het vliegen te zijn op bepaalde momenten. Ik speel trouwens op High-End.
Volgens mij kun je de speed niet meer constant houden zodra je hebt gekozen voor approach mode. De AP wil natuurlijk dat je op een bepaalde snelheid de grond raakt, dus zal hij zijn snelheid ook gaan varieren (dat is wat ik merk), hierdoor zie je speed flitsen omdat hij direct weer uit die mode gaat.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rdluca wacht ook even op de nieuwe RTX 30xx serie die er binnen kort aankomt en wat daar de fps gaat zijn in flightsim
trouwen een hele zware proc heb je niet nodig
ik heb een Ryzen 9 3900X en die slaapt zo wat bj deze game ... kom niet boven de 20/25 % uit

Ryzen 5 is meer dan genoeg , misschien kan je zelf nog naar een 7 gaan
Mar ik zou geen rtx2080 meer kopen nu de 30xx serie voorde deur staat

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 10:02 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
turkeyhakan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Als ik wolken zie, zie ik de pixels er om heen. Heb jij dat ook, normaal gesproken? Bijzonder, want ik heb alle instellingen op Ultra staan en zelfs render scaling op 150 (standaard 100).

Hmm, dat is wel vaag. Dat heb ik namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 08:56
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

We vliegen op dat moment beide in de lucht :P
Is een beetje buggy zeg maar.. heb vd week even samen met een maatje van me gevlogen. Eerste keer zag ik hem niet, hij mij wel. Toen allebei niet, nadat ik het options menu in ging en weer terug in game zagen we elkaar wel. Beetje hit or miss op t moment geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Volgens mij kun je de speed niet meer constant houden zodra je hebt gekozen voor approach mode. De AP wil natuurlijk dat je op een bepaalde snelheid de grond raakt, dus zal hij zijn snelheid ook gaan varieren (dat is wat ik merk), hierdoor zie je speed flitsen omdat hij direct weer uit die mode gaat.
Dat begrijp ik, maar dat is nog voordat ik de approach mode selecteer, dus gewoon mid-flight zo gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Bij veel vliegvelden (in het echte leven :P) zie je dat er buiten bij de gate voor de piloten een scherm hangt waar op staat hoeveel meter ze nog verwijderd zijn van de parkeerpositie bij het taxiën, de naam van dit systeem weet ik helaas niet. Zijn er mensen die dit systeem ook al tegen zijn gekomen in MSFS?
Zelf ben ik dit nog niet tegenkomen, overigens moet ik wel zeggen dat ik nauwelijks gebruik heb gemaakt van de handcrafted vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
pretpik schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Dat begrijp ik, maar dat is nog voordat ik de approach mode selecteer, dus gewoon mid-flight zo gezegd.
FLC mode betekent dat je naar een gewenste altitude stijgt, waarbij je huidige horizontal speed constant blijft. Zodra je de gewenste altitude bereikt hebt, zal de FLC mode dus uit gaan. Je kunt deze mode dus niet selecteren als je niet van plan bent je altitude aan te passen. Wil je wel gebruik maken van de FLC, wijzig dan dus eerst je gewenste altitude en druk daarna op FLC. ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

FLC mode betekent dat je naar een gewenste altitude stijgt, waarbij je huidige horizontal speed constant blijft. Zodra je de gewenste altitude bereikt hebt, zal de FLC mode dus uit gaan. Je kunt deze mode dus niet selecteren als je niet van plan bent je altitude aan te passen. Wil je wel gebruik maken van de FLC, wijzig dan dus eerst je gewenste altitude en druk daarna op FLC. ;)
Dank voor je uitleg, maar hoe kan ik dan instellen om op een vaste snelheid en hoogte/altitude vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
alexbl69 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Vind dit zo jammer en begrijp er eerlijk gezegd ook helemaal niks van. DirectX 12 is er al ruim 5 jaar. En FS is een toepassing die - net als videorendering - extreem veel rekenkracht vereist en dus bij uitstek zou kunnen profiteren van multi-core CPU's.

Sinds de multicore CPU's er zijn is deze discussie er al. Waarom gebruikt MSFS (of P3D) niet alle power? Natuurlijk is het feit dat er nu 4 cores gebruikt worden al een hele verbetering, maar waarom niet gekozen om DirectX 12 als basis te gebruiken, dan was het nog veel mooier geweest.

Een ander ding dat ik niet begrijp zijn de laadtijden. Draai het programma vanaf een Samsung 970 Pro M2. Deze heeft een leessnelheid van maximaal 3.5GB per seconde. Nu is het inladen van de sim natuurlijk niet 1 grote sequential read, maar deze laadtijden zijn wel heel erg bont.

Heb het eens opgemeten.

Opstarten programma tot verschijnen menu
Tijdsduur: 162 seconden.
Geheugengebruik na opstarten: 5Gb.
Wat hierbij als eerste opvalt is dat het 40 seconden duurt voordat er überhaupt iets gebeurt. De eerste 40 seconden na het dubbelklikken op het icoon verschijnt er niks op het scherm én wordt de applicatie niet zichtbaar in de Task Manager. Ben ik de enige die dit heeft? Heb het programma gekocht en geïnstalleerd via steam (dat al was opgestart), wellicht heeft het daarmee te maken?

Na die 40 seconden tot het verschijnen van het menu na 162 seconden wordt de GPU (2080Ti) vrijwel constant voor de volle 100% gebruikt. Omgerekend wordt het programma geladen met een snelheid van een kleine 31Mb/seconde. En dat dus van een SSD die theoretisch ruim het honderdvoudige zou moeten kunnen leveren.

Laden van een vlucht vanuit het menu
Tijdsduur: 146 seconden
Geheugengebruik na opstarten: 20Gb.
Enkel kijkend naar de cijfers gebeurt ook dit niet al te efficiënt. CPU-gebruik is continu zo'n 40%, GPU 25% en de disk-usage maximaal 5%, waarbij er af en toe secondenlang geen enkele diskactiviteit is.

Omgerekend is de laadsnelheid met 103Mb/seconde nu wel wat hoger, maar het lijkt allemaal veel langer te duren dan noodzakelijk.

Van vlucht weer naar het menu
Tijdsduur: 25 seconden.

Als ik hetzelfde in Prepar3d doe:
Opstarten naar menu: 13 seconden
Van menu naar vlucht: 25 seconden
Ik heb even voor je gecheckt:

Ryzen 5 3600
5700XT Pulse
M2 Kingston A2000 1000GB
16gb DDR4 ram 3200hz

via Xbox game pass:
38sec tot icoontje komt na eerste klik op pictogram
26 sec tot - press any key to start
1:32 sec tot menu

Dus tot menu 2 minuten en 36 seconden! (156 sec)

Laden van een vlucht vanuit menu is voor mij heel verschillend en afhankelijk van aircraft en airports. Nu een klein vliegtuig van Amsterdam naar Teuge: 1 min 23 seconden (83 seconden)

Verder niet gekeken naar usage. Maar sowieso tergend langzaam dus..

Edit: van vlucht naar menu : 10seconden (valt me
mee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
De game crashes zijn wel irritant , ben je bijna geland en dan krijg je een game crash

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 20:26
Als mensen het nog niet wisten: door middel van de "r" & "Ctrl + (numpad)" en "Ctrl - (numpad)" kan je de sim-rate aanpassen :)

[ Voor 7% gewijzigd door HendrikN op 24-08-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
pretpik schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Dank voor je uitleg, maar hoe kan ik dan instellen om op een vaste snelheid en hoogte/altitude vliegen?
Ik klik gewoon de AP aan en vervolgens de altitude en navigate mode. Dan volgt de AP automatisch koers en blijf je op de hoogte vliegen waar je al op vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
pretpik schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Zodra je gewoon je AP aan hebt staan op Altitude mode vliegt, zal je vliegtuig een redelijk constante snelheid behouden. Zolang je niet met je throttle speelt gebeurt er vrij weinig met de snelheid. Deze varieert enigszins door weersomstandigheden bijvoorbeeld, maar zal nooit veel hoger of lager worden. Het is niet mogelijk om te kiezen voor altijd precies dezelfde snelheid, hiervoor zijn te veel factoren van invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Ik ben sinds de release ook aan het hobby'en geslagen met FS2020, ik heb maar heel weinig ervaring met flightsims maar ik moet zeggen dat dit me erg goed bevalt, lekker sightseeing met de Cessna 172. Op VFR inmiddels via wat etappes (Hamburg, Flensburg, Kopenhagen) aangekomen in Malmo vanaf Lelystad. Plan is om via Goteborg > Oslo > Stavanger > Bergen noordwaarts te blijven vliegen richting Lofoten. Daarna zie ik wel weer verder.

Ik speel met een PS3 controller. Had verwacht dat dit heel moeizaam zou gaan maar na een paar mislukte pogingen gaat het inmiddels goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Vandaag MSFS van m'n HDD verplaatst naar m'n nieuwe NVMe SSD en de laattijden voor en na getimed (starten met A320 op Schiphol).

HDD: 3:07 minuten
SSD: 1:27 minuten

De tijd om vanaf press any key in het hoofdmenu te komen is gelijk aan bovenstaande tijden (ook van 3 naar 1 1/2 minuut).

Ook door het menu bladeren gaat nu zonder haperingen. Ik heb nog geen tijd gehad om te vliegen maar ik verwacht dat de hapering die af en toe optrad daar ook weg zal zijn.

Systeem pecs voor de liefhebber, Kingston A2000 1TB, AMD Ryzen 3600, AMD Radeon 5700 op een ASRock B450M Pro4-F moederbord. Instellingen staan op high trouwens (weet niet of dat invloed heeft op de laadtijden).

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Luuk2015 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:17:
Bij veel vliegvelden (in het echte leven :P) zie je dat er buiten bij de gate voor de piloten een scherm hangt waar op staat hoeveel meter ze nog verwijderd zijn van de parkeerpositie bij het taxiën, de naam van dit systeem weet ik helaas niet. Zijn er mensen die dit systeem ook al tegen zijn gekomen in MSFS?
Zelf ben ik dit nog niet tegenkomen, overigens moet ik wel zeggen dat ik nauwelijks gebruik heb gemaakt van de handcrafted vliegvelden.
Dat heet meestal een Visual Docking Guidance System (VDGS) of Stand Guidance System.

En nee, dat zit er helaas niet in. Dit is een van de redenen waarom ik wacht op de payware addons, waar dit ongetwijfeld wel in zal zitten.

Maar misschien dat ze het nog toevoegen bij een van de maandelijkse updates?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:01:
@rdluca wacht ook even op de nieuwe RTX 30xx serie die er binnen kort aankomt en wat daar de fps gaat zijn in flightsim
trouwen een hele zware proc heb je niet nodig
ik heb een Ryzen 9 3900X en die slaapt zo wat bj deze game ... kom niet boven de 20/25 % uit

Ryzen 5 is meer dan genoeg , misschien kan je zelf nog naar een 7 gaan
Mar ik zou geen rtx2080 meer kopen nu de 30xx serie voorde deur staat
Ja, dat beschreef rdluca ook in de quote dat je niet meer dan 20%-25% gebruikt; dat is omdat je CPU meer cores heeft dan dat FS2020 gebruikt vanwege de DX11 implementatie.

Als reden weet ik niet wat de developers als motivatie hebben gebruikt voor de keuze van DX11. Zou het te maken kunnen hebben met dat dit ook op consoles moet draaien? Voor een pure PC-implementatie is het natuurlijk erg raar om nu nog DX11 te kiezen voor iets wat langer mee moet gaan (zoals FS2020).

Het artikel wat @rdluca postte, duwt mij weer in de richting van de 10th gen Intel, vanwege de hogere performance per core. Verder weet ik nu zeker dat ik 32 GB ga plaatsen in het volgende systeem. Ook wacht ik nog wel even op de nieuwe 3000-serie van nvidia - al is het alleen al goed voor de prijzen van de 2000-serie.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:17:
Één van die systemen is Safedock (A-)VDGS en werkt met infrarode lasers om het vliegtuig en gate gebied te scannen. Niet iets wat super makkelijk te simuleren is. Er zijn voor eerdere sims wel versimpelde versies uitgekomen van third party developers, dus zal ook wel komen voor FS2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Propane schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:36:
[...]
Één van die systemen is Safedock (A-)VDGS en werkt met infrarode lasers om het vliegtuig en gate gebied te scannen. Niet iets wat super makkelijk te simuleren is. Er zijn voor eerdere sims wel versimpelde versies uitgekomen van third party developers, dus zal ook wel komen voor FS2020.
Opzich hoeft dat hele laser gebeuren natuurlijk niet gesimuleerd te worden. Het feit dat de jetway ook aan te koppelen is aan een vliegtuig zonder dat deze exact op de juiste plek hoeft te staan zegt al genoeg. Dit zou in principe gebruik maken van eenzelfde soort stukje code die de locatie van het vliegtuig t.o.v. de gate bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Dat heet meestal een Visual Docking Guidance System (VDGS) of Stand Guidance System.

En nee, dat zit er helaas niet in. Dit is een van de redenen waarom ik wacht op de payware addons, waar dit ongetwijfeld wel in zal zitten.

Maar misschien dat ze het nog toevoegen bij een van de maandelijkse updates?
ik heb wel ben benzinepomps gevonden als je daar in de buurt van komt dan kan je je tank weer vol gooien _/-\o_
zo als dat in fsx en ouder ook was ...

mar heb trouwens nog geen de icing gezien
maar kan zijn dat ik nog niet veel op grote luchthavens komt / of ben geweestdat ik ze nog niet gezien heb . ;)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
RvdH schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:12:
Vraagje omtrent mn setup, ik heb nu 1 27" monitor staan en merk dat ik nogal wat screen estate mis, als bijvoorbeeld de kaart en nav log aan staan zie ik al bijna niks meer van buiten.

Is het handiger nog twee 27"'s er naast te zetten, of vervangen voor 1 grote 49" curved ofzo?
Ik heb ook een 27” en he van msfsaddons.org de screen extender software gehaald (is niet msfs specifiek). Gebruik nu laptop ernaast met vfr kaart, Firefox en fseconomy window. Werkt als een trein

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:39:
[...]

Opzich hoeft dat hele laser gebeuren natuurlijk niet gesimuleerd te worden. Het feit dat de jetway ook aan te koppelen is aan een vliegtuig zonder dat deze exact op de juiste plek hoeft te staan zegt al genoeg. Dit zou in principe gebruik maken van eenzelfde soort stukje code die de locatie van het vliegtuig t.o.v. de gate bepaalt.
Jawel, maar je moet dus andere manieren vinden om het toestel juist op de lijn te krijgen. Volgens mij was er een addon die het deed door neuswiel positie, waardoor je met je neuswiel op de lijn kon staan en volgens het docking systeem goed stond... terwijl je 45 graden scheef voor de gate stond als het ware. Dus je moet wel een correcte manier vinden om de positie goed te tracken van het hele toestel, of in ieder geval de lengte as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

ProjectFly en simtoolkitpro lijken behoorlijk erg op elkaar, is een van de twee toevallig een fork van de andere?
Rondom de ontwikkelaar van projectfly (matt davies) is altijd wat drama. De ontwikkeling van simtoolkitpro is een stuk stabieler al hoop ik dat hij er wat andere ontwikkelaars bij gaat betrekken (als dat nog niet gebeurd is), zodat het project niet van 1 persoon afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy67 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:42:
[...]

Je doet een hoop mensen tekort als je deze flight simulator een spel noemt. ;-) Je bevindt je op glad ijs. 😁
Haha, microsoft noemde het een spel in de grote waarschuwing die je zag tijdens de alpha/beta. Het is natuurlijk ook een spel, in het simulatie genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Die pixels zag ik ook. Heb het gemeld bij zendesk. Lijkt me een bug met reflecties ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SanderTje! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Ja, dat beschreef rdluca ook in de quote dat je niet meer dan 20%-25% gebruikt; dat is omdat je CPU meer cores heeft dan dat FS2020 gebruikt vanwege de DX11 implementatie.

Als reden weet ik niet wat de developers als motivatie hebben gebruikt voor de keuze van DX11. Zou het te maken kunnen hebben met dat dit ook op consoles moet draaien? Voor een pure PC-implementatie is het natuurlijk erg raar om nu nog DX11 te kiezen voor iets wat langer mee moet gaan (zoals FS2020).

Het artikel wat @rdluca postte, duwt mij weer in de richting van de 10th gen Intel, vanwege de hogere performance per core. Verder weet ik nu zeker dat ik 32 GB ga plaatsen in het volgende systeem. Ook wacht ik nog wel even op de nieuwe 3000-serie van nvidia - al is het alleen al goed voor de prijzen van de 2000-serie.
Indeed, op basis van wat ik nu heb gelezen lijkt een 10700K + 32GB en mij huidige RT2070 Super wel voldoende voor MSFS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

SanderTje! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Ik las ergens dat Asobo de in-house engine heeft gebruikt, het zou best kunnen dat deze dus geen DX12 implementatie heeft waardoor alleen DX11 ondersteund wordt. Best gek dat MS in 2020 een game uitbrengt zonder DX12 ondersteuning terwijl DX12 al sinds 2015 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Propane schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:45:
[...]
Jawel, maar je moet dus andere manieren vinden om het toestel juist op de lijn te krijgen. Volgens mij was er een addon die het deed door neuswiel positie, waardoor je met je neuswiel op de lijn kon staan en volgens het docking systeem goed stond... terwijl je 45 graden scheef voor de gate stond als het ware. Dus je moet wel een correcte manier vinden om de positie goed te tracken van het hele toestel, of in ieder geval de lengte as.
Vrijwel elk payware vliegveld voor eerdere versies van FS had al een min of meer prima werkend Safedock-achtig systeem, dus ik verwacht niet dat het nu bij FS2020 opeens een groot probleem zal zijn om te implementeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
blcor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb even voor je gecheckt:

Ryzen 5 3600
5700XT Pulse
M2 Kingston A2000 1000GB
16gb DDR4 ram 3200hz

via Xbox game pass:
38sec tot icoontje komt na eerste klik op pictogram
26 sec tot - press any key to start
1:32 sec tot menu

Dus tot menu 2 minuten en 36 seconden! (156 sec)

Laden van een vlucht vanuit menu is voor mij heel verschillend en afhankelijk van aircraft en airports. Nu een klein vliegtuig van Amsterdam naar Teuge: 1 min 23 seconden (83 seconden)

Verder niet gekeken naar usage. Maar sowieso tergend langzaam dus..

Edit: van vlucht naar menu : 10seconden (valt me
mee)
Heb zo'n beetje hetzelfde scenario gebruikt als jij (TBM930 op EHAM).

Mijn systeem is een 3900X / 32Gb 3600 / RTX 2080i

Alles op full (dat had ik nog niet vermeld).

Dan is het bij jou toch aanzienlijk sneller. Het kan toch niet dat steam voor al die overhead verantwoordelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
HendrikN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:23:
Als mensen het nog niet wisten: door middel van de "r" & "Ctrl +" en "Ctrl -" kan je de sim-rate aanpassen :)
Maar wel de numpad + en - :)

Helaas zijn de meest veelgebruikte features gemapped op de numpad, heb flink wat moeten aanpassen om het een beetje werkbaar te krijgen op mn tenkeyless keyboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:53
Orbx London is geupdate

YouTube: ORBX Updated London!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Laatst online: 14-08 16:02
alexbl69 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Heb zo'n beetje hetzelfde scenario gebruikt als jij (TBM930 op EHAM).

Mijn systeem is een 3900X / 32Gb 3600 / RTX 2080i

Alles op full (dat had ik nog niet vermeld).

Dan is het bij jou toch aanzienlijk sneller. Het kan toch niet dat steam voor al die overhead verantwoordelijk is?
Denk niet dat het met steam te maken heeft. Zou het kunnen dat hij die 3900x gewoon niet zo lekker utilized als de 3600? Vaag wel. Je zou toch zeggen dat jouw pc hierin sneller moet zijn de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik heb de pack zelf niet, maar van wat ik gelezen heb zou zelfs na deze update de texture kwaliteit op de ORBX buildings nog altijd belabberd zijn zodra je dichter bij komt. Iemand met de pack hier die wat close up shots kan maken van de ORBX custom scenery na deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

omdat je hem ook in kan stellen als meerdere monitoren .. (maar dan zonder zwarte randen er tussen )
zeker als je de maps er bij wil hebben of kaarten ..is dit wle handig

en waaarvoor ik heb beter zou vinden omdat je veel meer in de game zit dan met een kleine monitor .. ik zelf zit met en 32 inc maar het mag van mij nog wel een heel stuk groter , zeker wat betreft flightsim

het liefs VR maar daar moeten we nog even gedult mee hebben

hier even een uitleg over 49 inch en Xp11

YouTube: Using a 49-Ultra-wide as TWO displays in X-Plane 11

......

YouTube: Honeycomb Yoke Review - Possibly the Best Home Sim Yoke

_/-\o_ dan bedoel ik meer de setup die hij heeft staan
Voor een sim vind ik (ultra)wide minder goed omdat je idealiter onderaan je cockpit ziet en bovenaan door het venster naar buiten kijkt :) Dan heb je beter wat meer verticale ruimte. Ik ben blij met mijn 2560x1600 die nu enkel nog aan heel hoge prijzen verkrijgbaar is en zou 2560x1440 al te 'wide' vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

psychodude schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ik heb de pack zelf niet, maar van wat ik gelezen heb zou zelfs na deze update de texture kwaliteit op de ORBX buildings nog altijd belabberd zijn zodra je dichter bij komt. Iemand met de pack hier die wat close up shots kan maken van de ORBX custom scenery na deze update?
Ze hebben van een heel aantal landmarks de simpelweg default versie weer teruggezet (omdat die veel mooier waren dan Orbx-versie), en nog wat andere dingen:
Landmarks London City Pack
Reinstated the default POIs (Tower of London, Tower Bridge, The Shard, Big Ben, Houses of Parliament, O2)
Dimmed the night textures to better match the default lighting
Fixed the height of the BT Tower
Added the Dartford Crossing Bridge
Added London and Wembley Stadiums
HMS Belfast orientated correct way
Our Landmarks London pack has received quite a lot of attention and we are going to explore how we can improve on aspects such as higher definition models, particularly for the more prominent POIs, while maintaining high performance in the sim.
Please note that there are still items in the pack such as bridge placements and areas where the Thames is not flat and we are working with Asobo to rectify that.

The past week has been quite the learning journey for us and we appreciate everyone's support and patience.

[ Voor 26% gewijzigd door Tourniquet op 24-08-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Voor een sim vind ik (ultra)wide minder goed omdat je idealiter onderaan je cockpit ziet en bovenaan door het venster naar buiten kijkt :) Dan heb je beter wat meer verticale ruimte. Ik ben blij met mijn 2560x1600 die nu enkel nog aan heel hoge prijzen verkrijgbaar is en zou 2560x1440 als te 'wide' vinden.
Ligt uiteindelijk natuurlijk een beetje aan je setup. Maar je kunt je cockpit displays natuurlijk ook naar losse schermen verplaatsen. Dan heb je die verticale ruimte niet direct nodig op je main display. Te veel verticale ruimte is dan naar mijn idee juist een verlies, want dan heb je je cockpit zichtbaar zowel binnen de sim als op je desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Voor een sim vind ik (ultra)wide minder goed omdat je idealiter onderaan je cockpit ziet en bovenaan door het venster naar buiten kijkt :) Dan heb je beter wat meer verticale ruimte. Ik ben blij met mijn 2560x1600 die nu enkel nog aan heel hoge prijzen verkrijgbaar is en zou 2560x1440 als te 'wide' vinden.
ik heb zelf een 2560x1440 ja je heb wel dat stukje onderkant - bovenkant er bij ..
sommige games is dat best lekker maar voor fs2020 en racegame niet omdat je daar vaak heel erg een real fov wil hebben om het real gevoelt te geven en dan valllen vaak de belangrijkste meters toch weg dus je moet meer om je heen kijken dan :-)

waarom denk je dat bij Simracing bij iederen met een VR speeld .. puur om dan alles gelijk goed te hebben qua zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:58:
Waar veel van jullie druk aan het vliegen zijn en mooie beelden en verhalen daarvan hier delen, ben ik nog in de fase van lezen en bepalen wat mijn nieuwe systeem zal gaan zijn. Daarin kwam in het artikel bij Techspot tegen.

https://www.techspot.com/...ft-flight-simulator-2020/

Uit de conclusie:

Microsoft currently only supports DX11, which is very surprising as this game could definitely benefit from a low-level API. We’ve read reports that the game will be updated at some point in the future to support DX12 along with ray tracing, but no official word on this yet.

So for now, DirectX 11-only means the game is not great at CPU scaling. As a result, Flight Simulator 2020 limits itself to using 4 CPU cores which is a waste, as we just saw in a lot of instances we were CPU limited with the 16-core 3950X, yet the game only uses 15 - 20% of the CPU. The same problem was seen with the Core i9-10900K, though the higher clock speeds do allow for a little more performance at lower resolutions. Still, the 10-core processor just saw 4-cores loaded to around 80-90%, with the rest doing very little.

But don’t go thinking, "great, I can stick with my old Core i5 or Core i7 processor, if the game only uses 4 cores." And that’s because the game uses an enormous amount of system memory, and as a result memory bandwidth is also very important. CPUs using DDR3 memory are going to struggle and the same is also likely true for first-gen Ryzen CPUs as they suffer from high memory latency.

Therefore you’re really going to want a Ryzen 5 3600 or Core i5-10600K for optimal performance, though the larger caches of higher-end CPUs can still be beneficial, so this is something we might have to look into. At the same time, the full power of the 10900K or 3950X is not well utilized and that’s a real shame.

We just mentioned RAM usage, and this is a game that will help justify that 32GB memory kit. With 16GB you’re right on the edge and we often saw memory usage exceed 16GB, so for optimal performance 32GB will be required.

Also, as we observed with the Ultra quality preset, the game is a heavy VRAM user. Ideally, even for 1080p, you want to have an 8GB buffer, though with enough system memory you can get away with a 6GB graphics card. Be aware that 4GB cards will cause you some headaches. Then going beyond 1080p, the game unquestionably requires 8GB of VRAM.

For choosing the best GPU for Flight Simulator 2020, if you’re just targeting 30 fps which as we’ve said is enough for playable performance, though opinions may vary on this one, but assuming you agree... for 1080p Ultra you’ll require a GTX 1660 Ti, GTX 1070, Vega 56 or 5600 XT. Then at 1440p you need an RTX 2060 Super or RX 5700. Finally for smooth 4K performance, an RTX 2080 Ti, or you might as well wait for those next-gen GPUs to arrive.
Inderdaad, ik ga ook nog wachten, niet op +4 core support, maar op bugfixes, driver-updates en terzelfdertijd op prijsdalingen na de release van de RTX3000. Ik zie hier de ene bug na de andere passeren. Na 13 jaar komt het niet aan op een maandje meer of minder. Dan wordt het ws. dit systeem. Een goedkopere kaart wil je niet op 1440/1600p en duurdere kaarten zijn echt veel duurder voor een beperkte prestatiewinst.

Aan iedereen die FS al heeft: vergeet de laatste drivers niet, bij de GeForce drivers van vorige week staat dit in de changelog:
This new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug
fixes for Microsoft Flight Simulator.
Zo verwacht ik nog wel enkele updates met optimalisaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 17:11
Ik zag laatst deze video van IFR flight:

YouTube: Microsoft Flight Simulator LIVE | Real 737 Pilot | IFR Demonstration

Bij 1:39:04 kan je zien dat hij Navigraph gebruikt. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt? Is Navigraph al compatible met FS2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 18:12
pnieuwla schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:06:
Bij 1:39:04 kan je zien dat hij Navigraph gebruikt. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt? Is Navigraph al compatible met FS2020?
De nieuwste versie van Simlink (dat de koppeling legt tussen de sim en Navigraph Charts) zou inderdaad compatible zijn met MSFS.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels007007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:08
Ok ik ben geen piloot maar.. Zijn de vliegtuigen niet veel te makkelijk uit spins te krijgen? Zolang je genoeg hoogte hebt gaat het altijd goed. Doe niets, wacht tot je snelheid krijgt (vliegtuig gaat keurig met de neus naar beneden) en hupsakkee iedereen leeft nog.

Ik kan niet crashen al zou ik het willen! Beetje 'simcade'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:24:
Iemand al geprobeerd met vrienden te vliegen? Als ik mijn departure point naast hun zet kan ik ze met geen mogelijkheid zien. Andere mensen zie ik wel vliegen...
Ik heb wisselende ervaringen.
Ene keer zagen we elkaar direct.
Andere keer helemaal niet, dus allebei opnieuw gestart.
Andere keer eerst niet, dus maar afzonderlijk doorgevlogen, en dan ineens toch elkaar weer zien.

Sowieso moet je het altijd even wat tijd geven omdat het ene keer sneller is dan de andere keer dat je elkaar ziet. Maar het is dus ook wel buggy waardoor je soms elkaar helemaal niet ziet (en anderen weer wel).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PuckStar schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb wisselende ervaringen.
Ene keer zagen we elkaar direct.
Andere keer helemaal niet, dus allebei opnieuw gestart.
Andere keer eerst niet, dus maar afzonderlijk doorgevlogen, en dan ineens toch elkaar weer zien.

Sowieso moet je het altijd even wat tijd geven omdat het ene keer sneller is dan de andere keer dat je elkaar ziet. Maar het is dus ook wel buggy waardoor je soms elkaar helemaal niet ziet (en anderen weer wel).
Ben sowieso wel benieuwd wanneer de eerste patch komt en wat er dan allemaal aangepast/verbeterd gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
Terrible schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:59:
Misschien een domme vraag, maar toch. Heb random last van de elevator trim die soms uit zichzelf blijft trimmen. Gebeurt bij meerdere kisten. Trim staat ingesteld op honeycomb yoke. Een bug of een instelling?
Vlieg je op autopilot? Die werkt via de trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Er gaat toch wel het een en het ander mis met de verlichting bij de A320. Wanneer het donker is en als je taxi light aanzet is de cockpit gelijk superfel wit mee verlicht. Ook de rode flits van de beacon is net onder het pfd te zien wat niet zou kunnen. Iemand dit toevallig ook gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Bij mij zijn bindings niet langer mogelijkAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFLC6RSQQaF6HuvxpOgraEwtxWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJIFCJOrMtnfOFiMXnZtWEl4.png?f=fotoalbum_large

Hebben meer mensen dit? Gisteren werkte het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 26-09 08:56
HugoVS schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:52:
Er gaat toch wel het een en het ander mis met de verlichting bij de A320. Wanneer het donker is en als je taxi light aanzet is de cockpit gelijk superfel wit mee verlicht. Ook de rode flits van de beacon is net onder het pfd te zien wat niet zou kunnen. Iemand dit toevallig ook gezien ?
Had ik gister ook dat de cockpit verlichting mee aan ging, verder niet heel storend omdat het enkel via het taxiën zichtbaar was

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Luuk2015 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Ik las ergens dat Asobo de in-house engine heeft gebruikt, het zou best kunnen dat deze dus geen DX12 implementatie heeft waardoor alleen DX11 ondersteund wordt. Best gek dat MS in 2020 een game uitbrengt zonder DX12 ondersteuning terwijl DX12 al sinds 2015 beschikbaar is.
Ik heb ook ergens gelezen dat de Microsoft Store versie wel DX12 ondersteunt maar de Steam versie alleen DX11?

Of is dit onzin?

https://www.tomshardware....mance-system-requirements

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen weer vliegen zon opkomst in Winnipeg is nu bezig dus we gaan nu met de Xcub naar Regina airport .. iets meer dan 2 uurtjes vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Dani86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

Ik heb ook ergens gelezen dat de Microsoft Store versie wel DX12 ondersteunt maar de Steam versie alleen DX11?

Of is dit onzin?

Die zin, is wat, vervelend om, te lezen, op die, site :P. Maar het komt erop neer dat ze daar ook zeggen dat het alleen DX11 is in zowel Windows Store als op Steam.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:20:
We kunnen weer vliegen zon opkomst in Winnipeg is nu bezig dus we gaan nu met de Xcub naar Regina airport .. iets meer dan 2 uurtjes vliegen
In het donker kun je toch ook best vliegen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Meer mensen die ervaren dat de Vertical Speed mode en FLC mode het niet doen in de Cessna Citation CJ4 ? Het vliegtuig reageert niet op de instelling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Comgenie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Die zin, is wat, vervelend om, te lezen, op die, site :P. Maar het komt erop neer dat ze daar ook zeggen dat het alleen DX11 is in zowel Windows Store als op Steam.
Aha, het lijkt erop dat we pas met de videokaarten van 2022 echte performance gaan krijgen d:)b

Maar was dat niet altijd al het geval met Flightsim? Weet nog van FS 2004 dat de nieuwste hardware destijds niet goed genoeg was ;)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dani86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:33:
[...]

Aha, het lijkt erop dat we pas met de videokaarten van 2022 echte performance gaan krijgen d:)b

Maar was dat niet altijd al het geval met Flightsim? Weet nog van FS 2004 dat de nieuwste hardware destijds niet goed genoeg was ;)
Nou, hij draait bij mij als een spreekwoordelijke tierelier op ultra ;-) (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

In het donker kun je toch ook best vliegen? ;-)
Zonde van de mooie landschappen daarzo die wil je echt zien met licht .. :-)
ik wil alleen donker zien als ik em ogen dicht heb :D

Maar wie wil kan mee en aan haken vergeet niet even een screenhot te maken van mijn plane _/-\o_

leuk om bij het verslag te doen

ben al onder weg net vertrokken Winnipeg . Regina ( low alt in stellen en volgen snelheid van mij is net 100kn 3600ft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Wow, nu vlieg ik net op een airport af, en ongeveer 1nm voordat ik er ben vallen alle engines uit van de Cessna Citation CJ4, hoe kan dat dan weer? Ik haal nog wel netjes de runway, maar hierdoor kan ik ook geen reverse thrust doen en schiet ik aan de andere kant van de runway het water in... Iemand een idee wat er gebeurd is?
-edit: ik kreeg wel een melding low on fuel, maar er zat volgens de fuelmeter nog voldoende fuel in.

[ Voor 13% gewijzigd door Craftop op 24-08-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Zonde van de mooie landschappen daarzo die wil je echt zien met licht .. :-)
ik wil alleen donker zien als ik em ogen dicht heb :D

Maar wie wil kan mee en aan haken vergeet niet even een screenhot te maken van mijn plane _/-\o_

leuk om bij het verslag te doen

ben al onder weg net vertrokken Winnipeg . Regina ( low alt in stellen en volgen snelheid van mij is net 100kn 3600ft
Ah ja, da's idd fair enough! Zonde om dat moois te missen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:48
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:42:
Wow, nu vlieg ik net op een airport af, en ongeveer 1nm voordat ik er ben vallen alle engines uit van de Cessna Citation CJ4, hoe kan dat dan weer? Ik haal nog wel netjes de runway, maar hierdoor kan ik ook geen reverse thrust doen en schiet ik aan de andere kant van de runway het water in... Iemand een idee wat er gebeurd is?
-edit: ik kreeg wel een melding low on fuel, maar er zat volgens de fuelmeter nog voldoende fuel in.
Volgens mij laat deze sim je niet zo makkelijk met weinig fuel vliegen. Ik dacht een kort vluchtje te nemen in de A320 en lekker weinig mee te nemen, maar bij 1200kg remaining zeiden de motoren al adieu.

Overigens net begonnen aan de bush flights in de balkan, wauw! Erg leuke ervaring en goed voor mij om te wennen aan m'n HOTAS waar ik eerder nog maar erg weinig mee gesimd heb.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Dani86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:17:
[...]

Of is dit onzin?

Als ik in dat artikel zoek naar "DX12" dan lees ik alleen maar over dat het nog niet beschikbaar is.
Overigens is de Steam variant exact hetzelfde als de MS Store versie, de Steam versie leid je alleen naar de MS Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Dat zag ik inderdaad ook, je ziet ook het oranje zwaailicht van de powertruck zodra je die oproept.
Dit zie ik vaker bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:24
Zijn er hier ook gebruikers van de CH Flight sim yoke.

Zo ja is dit hun officiële website? http://www.chproducts.com/Flight-Sim-Yoke-v13-d-705.html (ziet er nog al verouderd/ niet vertrouwd uit?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
blcor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:28:
[...]

Denk niet dat het met steam te maken heeft. Zou het kunnen dat hij die 3900x gewoon niet zo lekker utilized als de 3600? Vaag wel. Je zou toch zeggen dat jouw pc hierin sneller moet zijn de mijne.
Malle is dat alleen de laadtijden zo lang zijn... de sim zelf loopt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Dat heeft de Beechcraft Bonanza BE36 ook als je landingsgestel ingeklapt is en je de taxi lights nog aan hebt wordt de vloer verlicht. Heb 'm al gemeld in Zendesk maar specifiek voor de Bonanza

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist een heel mooie vlucht gemaakt vanaf Geneve (LSGG) over de alpen naar Malpensa (MILC) met de Beachcraft Baron G58. De vlucht duurt ongeveer 50 minuten, en vanaf 13.000 voet hoogte heb je echt een geweldig mooi uitzicht over de Alpen.

Enige smetje was dat ik bij de aankomst 2 keer een go-around kreeg van de ATC op Malpensa, waarschijnlijk omdat hij mij tussen 2 andere vliegtuigen wilde proppen en dat lukte niet ofzo....

Wat screenshots ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBfnDA4rIJqtug58-xSTNtejksQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHUMOGVkob7orapBGart3tWM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6juF0PSQ-b7K3pXuIE0efNDBcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzdwMbVRc2wfjk3zyqvU7qWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Plth3YUiGTeAJJ6AVHIbrfyhJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MC5pBoN6mIIFAUmGFobbqpO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBkJnJw93eocQ8JUdXxSoMP8uMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDsrdbCLleDKf0OKVT1DB8p8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nXB53t84xPTkauSuQ82x8x6ntY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhFyOpmaVkVomsx03RbCgb7t.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 15:59
Ik zit met een onwijs beroerde performance.

I7-4930k(overclock op all cores naar 4.6ghz)
32gb quad channel ddr3 1600mhz
Gtx1080
Draaiend vanaf een PCI-e 4x adapter kaart met nvme ssd.

Ik draai hem op 2560x1080 op ultra op 15 FPS.

Zet ik hem op 1920x1080 op ultra dan gaat ie naar 20 FPS maar is alles zo pixelig als maar kan. Zet ik alles naar low dan haalt ie maar 25 FPS.

Iemand een idee om de performance op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sroolvink schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:28:

Gtx1080

Zet ik hem op 1920x1080 op ultra dan gaat ie naar 20 FPS maar is alles zo pixelig als maar kan. Zet ik alles naar low dan haalt ie maar 25 FPS.

Wat betreft dat 'pixellige', dat heb ik ook gehad. Enige wat hielp was 'restore defaults' te doen op de Graphics section en dan opnieuw je graphics instellen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
sroolvink schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:28:

Gtx1080

Ik verwacht dat het te maken heeft met je memory en CPU, heb gelezen dat DDR3 memory niet het meest ideaal is voor deze sim. Tevens is DDR3 sowieso al een beetje achterhaalt..

Quote uit het volgende artikel van Techspot:
"But don’t go thinking, "great, I can stick with my old Core i5 or Core i7 processor, if the game only uses 4 cores." And that’s because the game uses an enormous amount of system memory, and as a result memory bandwidth is also very important. CPUs using DDR3 memory are going to struggle and the same is also likely true for first-gen Ryzen CPUs as they suffer from high memory latency."

[ Voor 26% gewijzigd door Craftop op 24-08-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:42:
[...]
Inderdaad, ik ga ook nog wachten, niet op +4 core support, maar op bugfixes, driver-updates en terzelfdertijd op prijsdalingen na de release van de RTX3000. Ik zie hier de ene bug na de andere passeren. Na 13 jaar komt het niet aan op een maandje meer of minder. Dan wordt het ws. dit systeem. Een goedkopere kaart wil je niet op 1440/1600p en duurdere kaarten zijn echt veel duurder voor een beperkte prestatiewinst.

Aan iedereen die FS al heeft: vergeet de laatste drivers niet, bij de GeForce drivers van vorige week staat dit in de changelog:

[...]

Zo verwacht ik nog wel enkele updates met optimalisaties.
Tja, ik heb mijn Nvidia drivers al sinds december vorig jaar niet meer geüpdate en heb nog Windows 10 1909 en ik heb sinds vorige week dinsdag 1x een CTD gehad, verder nul problemen, niet met de installatie en ook niet met het downloaden, geen performance issue's etc. Heb er toch al wel 20 uur in zitten gok ik zo.

Dus tja, dat anderen zoveel problemen hebben, ligt dat aan de game/sim of ligt dat aan de gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Ik verwacht dat het te maken heeft met je memory en CPU, heb gelezen dat DDR3 memory niet het meest ideaal is voor deze sim. Tevens is DDR3 sowieso al een beetje achterhaalt..

Quote uit het volgende artikel van Techspot:
"But don’t go thinking, "great, I can stick with my old Core i5 or Core i7 processor, if the game only uses 4 cores." And that’s because the game uses an enormous amount of system memory, and as a result memory bandwidth is also very important. CPUs using DDR3 memory are going to struggle and the same is also likely true for first-gen Ryzen CPUs as they suffer from high memory latency."
Ik moet het er nog minimal een jaar mee uit zien te houden. Dan heb ik mijn magische 10 jaar gehaald. Ik zou nog een stap kunnen maken naar 2133mhz ddr3 geheugen. Gezien mijn mobo het wel ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 09:08
Ik heb inmiddels behoorlijk wat uurtjes in de sim zitten, maar nog geen enkele freeze of CTD gehad. Ik zal wel mazzel hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
SanderTje! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Wat betreft dat 'pixellige', dat heb ik ook gehad. Enige wat hielp was 'restore defaults' te doen op de Graphics section en dan opnieuw je graphics instellen.
Top ik ga vanavond eens een testje doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
sroolvink schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:37:
[...]

Ik moet het er nog minimal een jaar mee uit zien te houden. Dan heb ik mijn magische 10 jaar gehaald. Ik zou nog een stap kunnen maken naar 2133mhz ddr3 geheugen. Gezien mijn mobo het wel ondersteund.
Tja, als dat is wat je wil, dan ben ik bang dat je het komende jaar nog op de blaren zult moeten zitten en met lage fps zult spelen. Denk dat ddr3 2133mhz ook niet heel veel verschil zal gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
mvbo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:37:
Ik heb inmiddels behoorlijk wat uurtjes in de sim zitten, maar nog geen enkele freeze of CTD gehad. Ik zal wel mazzel hebben..
Precies hetzelfde hier. Nog geen enkele crash gehad, ook niet als ik hem lange tijd aan heb staan. Draait stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 09:08
SanderTje! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Dat gepixelde heb ik gehad toen ik mijn FS resolutie veranderde van de native resolutie van Windows (4k) naar een lagere, 1440p, ingame. Dit krijg ik pas goed als ik mijn Windows resolutie ook aanpas naar 1440p. Hebben jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Tja, ik heb mijn Nvidia drivers al sinds december vorig jaar niet meer geüpdate en heb nog Windows 10 1909 en ik heb sinds vorige week dinsdag 1x een CTD gehad, verder nul problemen, niet met de installatie en ook niet met het downloaden, geen performance issue's etc. Heb er toch al wel 20 uur in zitten gok ik zo.

Dus tja, dat anderen zoveel problemen hebben, ligt dat aan de game/sim of ligt dat aan de gebruiker?
't is wat kort door de bocht om te zeggen "ik heb geen problemen, dus er zijn geen problemen".

Ikzelf heb ook geluk dat ik niet teveel problemen heb. Maar om te zeggen dat de game perfect is: zeker niet. Er moet nog veel geoptimaliseerd worden, zowel aan de azure kant, als de lokale client, maar ik heb wel de hoop dat dat de komende periode gaat gebeuren. Kregen we deze week ook niet ergens een update mbt komende patches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Precies hetzelfde hier. Nog geen enkele crash gehad, ook niet als ik hem lange tijd aan heb staan. Draait stabiel :)
hier ook en ik zit toch bijna al tegen de 50 uur vliegen aan en vluchten van 3 a 4 uuur is hier alles gewoon goed verlopen

maar goed de ene pc is de andere niet .... dat is juist het moeilijke er van .... ook de achtergrond programma's en hoe lang je pc al geinstaleerd staat en de rotzooi van al die jaren er in ... deze windows is net ander halve maand vers er opgezet ..en de schrijf waar fs op kwam ook bijna helemaal leeg gemaakt en alle onnodige verwijderd

Nu veel landbouw en wat meertjes en riviertjes :*) straks als ik calgary voorbij ben daan vol op bergen :9~

Maar eerst dezze vlucht naar Regina afmaken dan naar calgary
gelijk even een screenshot waar ik nu ziet en welke omgeving
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63xsbc9F/Desktop-Screenshot-2020-08-24-14-35-09-43.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9QfcyLMp/Desktop-Screenshot-2020-08-24-14-48-17-82.png

Ik twijvel nog om naar Calgary of Vancouver tegaan

via Calgary is het sneller naar Stewart airport

[ Voor 63% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Iemand al uitgevonden of en waar de autopilot verstopt zit in de JMB VL-3? Ik kan de altitude en GPS gewoon configureren, maar er is nergens een fysieke knop om de autopilot aan te zetten. M.b.t. de keybind (Z) kan dit gek genoeg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparksNL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:58:
Iemand al uitgevonden of en waar de autopilot verstopt zit in de JMB VL-3? Ik kan de altitude en GPS gewoon configureren, maar er is nergens een fysieke knop om de autopilot aan te zetten. M.b.t. de keybind (Z) kan dit gek genoeg wel.
Vergeet zit met een andere plane in mijn hoofd dacht de 930 nee die JMB heb ik nog niet gevlogen

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

ja hij zit er wel
Middenin boven aan AP
tussen de CRS1 draaiknop en de ALT SEL knop
zitten twee knoppen AP en YD
Huh waar dan? Ik krijg 'm echt niet gevonden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLDvtxat-4z8nqKRLisGpMwzp4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eydkqBODTqw4AgaMjIRBlgcG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door SparksNL op 24-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparksNL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

Boven in midden net onder het randje van de dashboord .. even bukken

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met de update had je misschien geen enkele crash en nog betere performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparksNL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

[Afbeelding]
oei die is anders dan de echte
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pVfZjHpD/2.jpg

Hier zit hij boven aan midden

Nog 100nm te gaan tot Regina

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Zal een combinatie van beiden zijn. Ik heb zelf een aantal CTD's gehad, maar goed verklaarbaar. De eerste waren wat iffy met de vraag waar komt het door, maar inmiddels duidelijk. Het disconnecten van een USB device (controller) tijdens een vlucht. Dat is gewoonweg een gegarandeerde CTD. Niet enkel het disconnecten, maar ook het connecten tijdens een vlucht, idem dito.

Zolang als het verklaarbaar is, is er dan ook voorlopig wel mee te leven, en gelukkig staat het op het vizier van de devs.

Maar verder dient natuurlijk niet vergeten te worden dat 'gebruiker' issues bij dit soort software een legio aan problemen kan omvatten, zonder dat dit de consument nu direct te verwijten is. Het zal tenslotte niet zo zijn alsof bij iedereen met CTD problemen de PC volstaat met spyware en andere crap die een verklaring kan zijn. Gewoonweg minder gebruikelijke hardware combinaties kan er al voor zorgen dat er ergens een driver of wat dan ook tussenzit die een probleem geeft, wat niet eerder naar voren gekomen is tijdens testen.

Dat is natuurlijk niet alleen een probleem voor MSFS, maar iets dat vaak gezien wordt bij PC gaming. De vrijheid van miljoenen hardware en software combinaties is prettig, zolang je zelf niet getroffen wordt door dit soort problemen.

Zo heb ik zelf in het verleden ooit nog eens een probleem gehad met frequente BSOD's in de goede oude tijd. Weet niet goed meer welke game dat dit was. Maar het probleem was uiteindelijk verholpen na het verwijderen van een RAID controller kaart binnen de PC. Ondanks dat het spel niet op de RAID drives stond, ondanks dat het verwijderen van de drivers en de harde schijven zelf geen snars uithaalden en de BSOD's binnen een kwartier op bleven treden, was het verwijderen van de RAID controller kaart genoeg om te zorgen dat het maanden BSOD vrij bleef.

Tsja, Joost mag weten waarom.

Ik geloof er persoonlijk dan ook niet zo goed in dat een langere alfa of beta dat soort problemen anders of beter ondervangen zou hebben. Uiteindelijk is dit namelijk gewoon een kwestie van aantallen. Genoeg unieke combinaties van hardware en drivers en problemen komen vanzelf wel aan bod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:18
pnieuwla schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:06:
Ik zag laatst deze video van IFR flight:

YouTube: Microsoft Flight Simulator LIVE | Real 737 Pilot | IFR Demonstration

Uninstall de Simlink tool.
Delete de directories: c:\Users\username\AppData\Roaming\Navigraph\Simlink and c:\Program Files\Navigraph\Simlink
Install de nieuwste Simlink.
Start FS2020 en plaats ergens je vliegtuig naar keuze.
Simlink geeft nog geen FS2020 directory optie, maar in plaats daarvan gebruik je (in Simlink) de button onder de General tab, <Retrieve flight data>
Start Navigraph en voilà, de locatie waar je staat is zichtbaar.
Werkt hier... _/-\o_

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59

Luukwa

o/

Via een mede-tweaker een yoke aangeschaft voor een mooie prijs.. ben benieuwd morgen :D

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Voor mijn gevoel heb ik een raar probleem. Zodra ik opstijg (met clear all skies) dan wordt ik alsnog alle kanten op geslingerd alsof ik in een orkaan vlieg. Zie het filmpje hier onder.

De enigste input die ik geef is rudder tijdens takeoff en trim. Zoals je aan de yoke in de cockpit ziet geef ik geen input via de joystick. (Trustmaster T1600 en Saitek rudder) met een andere joystick en mijn Saitek yoke heb ik dit probleem ook. Ik herken dit totaal niet van p3d/xp11. natuurlijk zou turbulentie kunnen zijn, maar toch niet op alle velden, alle kisten en clear skies?!

[YouTube: MSFS2020 handling?]

Ervaren jullie dit ook of is er gewoon iets mis in mijn settings wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:47:
Voor mijn gevoel heb ik een raar probleem. Zodra ik opstijg (met clear all skies) dan wordt ik alsnog alle kanten op geslingerd alsof ik in een orkaan vlieg. Zie het filmpje hier onder.

De enigste input die ik geef is rudder tijdens takeoff en trim. Zoals je aan de yoke in de cockpit ziet geef ik geen input via de joystick. (Trustmaster T1600 en Saitek rudder) met een andere joystick en mijn Saitek yoke heb ik dit probleem ook. Ik herken dit totaal niet van p3d/xp11. natuurlijk zou turbulentie kunnen zijn, maar toch niet op alle velden, alle kisten en clear skies?!

niets mis met je setting maar ga hoger vliegen minder last van grond wind en gooi je YD aan :D

Rotterdam airport _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
en bij loskomen tegen sturen met je rudders en yoke

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Naar aanleiding van dat artikel op techspot hoor ik iedereen dat er maar vier cores gebruikt worden.
Nou zal dat best kloppen, maar dat moet ik dan toch kunnen zien met de resource monitor?
Mijn antieke i7-4960X lijkt gewoon alle cores en alle threads te gebruiken, dat is tenminste wat r.m. laat zien.
Elke thread is wisselend belast, maar gemiddeld tussen de 25 en 50 procent. Zodra ik FS2020 stop dropt alles naar bijna nul.

Zit ik nou wat verkeerd te doen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Uitvreter op 24-08-2020 16:06 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53

Weinig ervaring met flight sims, maar toevallig wel een Thrustmaster T1600 en ik had dat gisteren bij mijn eerste vluchten ook een paar keer. Niet elke keer dus geen idee of het de wind was :?

Wel had ik best vaak dat ik de stick naar achteren moet blijven trekken, Alsof het ding ineens niet meer gekalibreerd is (heb die optie hoe dan ook niet gezien?). Zodra ik de stick dan los laat in de neutrale positie maakt hij een neusduik naar de grond :+ De volgende vlucht is het weer heel stabiel. Maar ja mijn enige ervaring met vliegen is Elite Dangerous dus ik geef mijzelf voorlopig nog overal de schuld van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Is dit niet gewoon de torque van de prop die je merkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Beakzz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Weinig ervaring met flight sims, maar toevallig wel een Thrustmaster T1600 en ik had dat gisteren bij mijn eerste vluchten ook een paar keer. Niet elke keer dus geen idee of het de wind was :?

Wel had ik best vaak dat ik de stick naar achteren moet blijven trekken, Alsof het ding ineens niet meer gekalibreerd is (heb die optie hoe dan ook niet gezien?). Zodra ik de stick dan los laat in de neutrale positie maakt hij een neusduik naar de grond :+ De volgende vlucht is het weer heel stabiel. Maar ja mijn enige ervaring met vliegen is Elite Dangerous dus ik geef mijzelf voorlopig nog overal de schuld van :)
En daarom bestaat er trim, anders zou iedereen in de vliegwereld extreem gespierd moeten zijn ;). Elevator trim om precies te zijn voor jouw probleem, moet je even mappen (nose up en nose down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dat verband ook nog even weer opnieuw het filmpje linken van squirrel mbt trimmen en stable flight

YouTube: Tutorial #6 - Stable Flight - Microsoft Flight Simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Ircghost schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

En daarom bestaat er trim, anders zou iedereen in de vliegwereld extreem gespierd moeten zijn ;). Elevator trim om precies te zijn voor jouw probleem, moet je even mappen (nose up en nose down).
Ja precies. Het zal inderdaad aan mij liggen. Gisteren even de Hotas afgestoft en track ir er bij gepakt en toen gelijk gaan vliegen. Er zit wel een trim op gemapped, maar waarschijnlijk heb ik er geen erg in dat deze nog in dezelfde stand staat als ik weer op de grond sta (via restart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Beakzz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Ja precies. Het zal inderdaad aan mij liggen. Gisteren even de Hotas afgestoft en track ir er bij gepakt en toen gelijk gaan vliegen. Er zit wel een trim op gemapped, maar waarschijnlijk heb ik er geen erg in dat deze nog in dezelfde stand staat als ik weer op de grond sta (via restart).
Geen idee of die je state opslaat als je restart, zou mij eigenlijk verbazen!

Het lijkt mij waarschijnlijker dat je de AP activeert en dan per ongeluk je stick gebruikt waarna de AP met de trim jouw input probeert te corrigeren. Als je dan plots de AP uitzet staat je trim soms heel gevaarlijk in extreme settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

dawg schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Is dit niet gewoon de torque van de prop die je merkt?
Torque merk je vooral op het moment dat je de powersetting van je motor aanpaast, dat is hier niet het geval.
Ik vermoed dat wasabi, nee osiris ... Asobo bedoel ik een beetje overboard zijn gegaan met het turbulentie effect. Bij zware wind is dit niet onrealistisch, maar als het weer calm was is dit een beetje overdreven.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1 ... 57 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc