Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:07:
Nou, mijn vlucht Dusseldorf - Innsbruck zit er op. Onderweg genoten van prachtige luchten en steeds slechter wordend weer, maar dat maakte de landing er niet makkelijker op. Zonder enige vorm van zicht ging ik soms rakelings over de bergtoppen en uiteindelijk ben ik tijdens de landing op de baan gecrasht. Hahaha, wel genoten!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op welke resolutie speel jij? Ik speel op Ultra Full-HD, maar de wolken zien er lang niet zo mooi uit...

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 23-08-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
hazetom schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:50:
Vraagje voor iedereen die MSFS 2020 nu speelt met een PS/XBOX-controller. Ik merk dat wanneer ik mijn analog sticks niet aanraak, het vliegtuig alsnog heel makkelijk naar de zijkant afdwaalt. Wanneer ik mijn vliegtuig dus mooi level heb vliegen, moet ik alsnog constant adjustments maken om niet scheef te gaan en langzaam maar zeker richting de grond dus. En op zo'n kleine analog stickje zijn die micro-aanpassingen best irritant.

Is dit een bekend 'probleem' bij dit type controllers? Ik ben aan het kijken naar een yoke, waarbij dit probleem denk ik stukken minder is. Ook lijkt mij de immersion en de hele spel/sim-beleving stukken beter, maargoed, dat kan iedereen met een yoke vast beamen.
Jup heb dit ook met mijn Xbox controller, best vervelend als je een lang “rechtstuk” voor je hebt :p

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan je in de TBM de fuels zien hoe veel je nog heb ..... ben nu op weg naar winnipag

en heeft dit ding ook een weer radar ?

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 21:08 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
DutchCrownNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Jup heb dit ook met mijn Xbox controller, best vervelend als je een lang “rechtstuk” voor je hebt :p
Ja, ik heb daar ook 'last' van. Ik dacht dat ik iets gemist had en dat je hem vast kan zetten op een bepaald horizontaal en verticaal niveau (als je snapt wat ik bedoel).. Maar dat is dus niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 16:56
Vraagje voor iedereen die MSFS 2020 nu speelt met een PS/XBOX-controller. Ik merk dat wanneer ik mijn analog sticks niet aanraak, het vliegtuig alsnog heel makkelijk naar de zijkant afdwaalt. Wanneer ik mijn vliegtuig dus mooi level heb vliegen, moet ik alsnog constant adjustments maken om niet scheef te gaan en langzaam maar zeker richting de grond dus. En op zo'n kleine analog stickje zijn die micro-aanpassingen best irritant.
Een vliegtuig gaat niet rechtdoor zonder input, je hebt de luchtstromen en torque van de propeller als je die hebt, je hebt wind, de brandstof zit in verschillende tanks die verschillend leeglopen en dus de gewichtsverdeling beinvloeden, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
durian schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Een vliegtuig gaat niet rechtdoor zonder input, je hebt de luchtstromen en torque van de propeller als je die hebt, je hebt wind, de brandstof zit in verschillende tanks die verschillend leeglopen en dus de gewichtsverdeling beinvloeden, enz.
Maar als ik bijv. reviews bekijk dan krijgen ze die vliegtuigen wel heel steady.. En kunnen ze op hun gemak om zich heen kijken? Hoe komt dat dan? Als ik dat doe vlieg ik alle kanten op haha. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
doobieters schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Maar als ik bijv. reviews bekijk dan krijgen ze die vliegtuigen wel heel steady.. En kunnen ze op hun gemak om zich heen kijken? Hoe komt dat dan? Als ik dat doe vlieg ik alle kanten op haha. :9
Herkenbaar :D en landen met zon Boeing lukt mij ook niet fatsoenlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
[...]

Trimmer, onder andere.
Edit; Weet niet of trimmen echt goed en fijn is met een xbox controller trouwens.
Misschien anders even deze video bekijken:

[ Voor 7% gewijzigd door yorkick op 23-08-2020 21:12 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
[...]

Trimmen inderdaad (zie post hierboven) en auto pilot ;)

En de sensitivity van je Xbox controller op -80 procent zetten.

Weet iemand trouwens hoe je de schouder triggers van de Xbox controller aan de rudder Axis kan koppelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Sparkiezz op 23-08-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
turkeyhakan schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Op welke resolutie speel jij? Ik speel op Ultra Full-HD, maar de wolken zien er lang niet zo mooi uit...
Alles op ultra, 1920x1080. Qua wolken moet je net een beetje geluk hebben hoor, was de eerste keer dat ik dit tegenkwam. Echt het juiste moment van goede screen!

[ Voor 20% gewijzigd door Timbox88 op 23-08-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Sparkiezz schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Trimmen inderdaad (zie post hierboven) en auto pilot ;)

En de sensitivity van je Xbox controller op -80 procent zetten.

Weet iemand trouwens hoe je de schouder triggers van de Xbox controller aan de rudder Axis kan koppelen?
Goede tips!

Moet je de sensitivity van de controller ingame lager zetten of doe je dat er buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Ga straks ook eens gevoeligheid aanpassen en het filmpje bekijken. Trimmen had ik telkens het idee dat het of teveel was of te weinig haha

Klopt het overigens dat als je geen destination hebt gekozen, maar wel voor de autopilot kiest om de huidige “heading”, Altitude en snelheid aan te houden dat het weinig nut heeft? Heb het nog niet werkend gekregen namelijk want zodra auto pilot aan gaat dan gaan de motoren ook op 100% 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door DutchCrownNL op 23-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Net even een korte hop gedaan van Cork naar Dublin... Ik heb voorlopig nog geen add-on vliegvelden nodig. Cork zag er zelf wat karig uit, maar na opstijgen vloog ik over de stad, zo richting de zee. Prachtig! Onderweg mooie luchten en een zonsondergang...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAiXQmYp9BAcsxws4tqlJiYjJ38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APvIBiPIc2pOQe6p9NHnmMuz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
DutchCrownNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:18:
Ga straks ook eens gevoeligheid aanpassen en het filmpje bekijken. Trimmen had ik telkens het idee dat het of teveel was of te weinig haha

Klopt het overigens dat als je geen destination hebt gekozen, maar wel voor de autopilot kiest om de huidige “heading”, Altitude en snelheid aan te houden dat het weinig nut heeft? Heb het nog niet werkend gekregen namelijk want zodra auto pilot aan gaat dan gaan de motoren ook op 100% 8)7
I sommige vliegtuigen is het trimmen super gevoelig. Probeer het eerst eens met de Cessna.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
cracking cloud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

MSFS is uiteindelijk ook gewoon een veredelde bing viewer... 😁
Het doet mij een beetje denken aan die modus in Google Earth waar je als een vliegtuig de wereld over kon vliegen met wat basic instrumenten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03

Is dit een bekend 'probleem' bij dit type controllers? Ik ben aan het kijken naar een yoke, waarbij dit probleem denk ik stukken minder is. Ook lijkt mij de immersion en de hele spel/sim-beleving stukken beter, maargoed, dat kan iedereen met een yoke vast beamen.
Kan natuurlijk door de wind komen maar ik had elders in dit topic ook gelezen dat je bij gebruik van PS of Xbox controllers een kleine deadzone moet toevoegen aan de sticks om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Er!k schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:19:
Net even een korte hop gedaan van Cork naar Dublin... Ik heb voorlopig nog geen add-on vliegvelden nodig. Cork zag er zelf wat karig uit, maar na opstijgen vloog ik over de stad, zo richting de zee. Prachtig! Onderweg mooie luchten en een zonsondergang...

[Afbeelding]
Hoe zie jij al die namen van andere vliegers in je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazetom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 10:20
FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

Kan natuurlijk door de wind komen maar ik had elders in dit topic ook gelezen dat je bij gebruik van PS of Xbox controllers een kleine deadzone moet toevoegen aan de sticks om dit te voorkomen.
Fijn! Goede tips allemaal ! Ga het straks eens rustig proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24

Ik had dit probleem ook. Ga naar de controller instelling in FS2020 en stel daar deadzone in voor je linker stick. Bij mij was het probleem opgelost met +/- 7. Daarna vliegt het een stuk relaxter.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Luukwa schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:47:
Weet niet of deze vraag reeds gesteld is; maar ik zou het toch wel leuk vinden om een yoke of joystick aan te schaffen, echter zie ik dat er nergens meer iets te krijgen is.

Weet iemand toevallig een webshop die nog wel voorraad heeft of is er hier iemand die er 1 verkoopt?
Er staan er een paar bij V&A (waaronder die van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Hoe kun je trouwens tijdens een vlucht een bestemming toevoegen of aanpassen? Noob hier.

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 23-08-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Er zijn ook weer wat liveries toegevoegd aan die Megapack.
https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v6

Waaronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M52jp5F9slGSQrEbLMYDHdLtpLw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u8sxlg0nsgYSfmf2FuBjLzJ1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9--SflBnTAL8M8drGDBl4ipuxD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BwsCzAeGRn6e25DWp0PA40iJ.png?f=fotoalbum_tile

@Timbox88 Waarom? Ik ga er niet vanuit dat freeware in die store terecht komt eerlijk gezegd.
Zodra je die map hebt gevonden ben je in 2 seconden klaar.

@Timbox88
Staat een filmpje in bovenstaande link, plus uitleg waar je de mappen kan vinden. Gaat je echt wel lukken :)

[ Voor 13% gewijzigd door yorkick op 23-08-2020 22:22 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Het wordt tijd dat ze dit in de microsoft store gaan zetten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Zojuist in een Cessna 172 Skyhawk (G1000) de lucht boven Engeland onveilig gemaakt. Mooie zonsondergang geeft een mooi effect bij het aanvliegen / landen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZkxCTQcq01C7zXM3s0p5yEBveY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGWH6XQcbBZqimfAww0gozOm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNFt4C4zWEX8Omgjp0xe-tZltAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7WL1JSDhbomMHsa1ltXTbL9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-mtSh_L-g_woyvILCoLIN19IQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e9VBZ96bZVwRYlahfEcKQkz4.png?f=fotoalbum_large

Ik vind dit vliegtuig alleen niet zo heel mooi. Voor GA is de Cub Crafter daarentegen wél een van de favorieten, alleen zie je geen klap tijdens het taxiën :) Heeft iemand daar nog tips voor? Ik vind het een beetje lame om tijdens het taxiën de exterior camera view te pakken. Kun je niet vanuit je cockpit uit het raam hangen of zo? Hoe doen ze dit IRL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Net begonnen met SimToolkitPro, dat is eigenlijk beter dan ProjectFly... :P Erg fijn dat alle charts namelijk meteen zichtbaar zijn, scheelt zoveel zoeken online naar ILS en andere codes.. Misschien ga ik de boel wel migreren. @Timbox88 samen doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:51:
Net begonnen met SimToolkitPro, dat is eigenlijk beter dan ProjectFly... :P Erg fijn dat alle charts namelijk meteen zichtbaar zijn, scheelt zoveel zoeken online naar ILS en andere codes.. Misschien ga ik de boel wel migreren. @Timbox88 samen doen? :P
Hahaha, man, heb ik het net werkend! ;-)

Ik ben niet zo technisch he. Of beter gezegd: helemaal niet :o :9

Wat is het voordeel dan? Voor mij is het enige belang eigenlijk dat ik mijn route na m'n wereldreis helemaal kan zien en daar lijkt projectfly uitermate geschikt voor? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Timbox88 op 23-08-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
yorkick schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:48:

Waaronder:
[Afbeelding][Afbeelding]

@Timbox88 Waarom? Ik ga er niet vanuit dat freeware in die store terecht komt eerlijk gezegd.
En hoe lang duurt het vinden van die map voor iemand die zoals ik vrij weinig van pc's weet? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Hahaha, man, heb ik het net werkend! ;-)

Ik ben niet zo technisch he. Of beter gezegd: helemaal niet :o :9

Wat is het voordeel dan? Voor mij is het enige belang eigenlijk dat ik mijn route na m'n wereldreis helemaal kan zien en daar lijkt projectfly uitermate geschikt voor? :)
Het voordeel voor mij is dat ik graag vlieg met charts zodat ik weet wat de juiste approach hoogte is, de minimums (decision altitude), ILS frequenties et cetera zijn. In deze app zit dat allemaal ingebakken en krijg je ze slim voorgeschoteld.

Voor jou is het voordeel in deze andere app dat het net wat makkelijker werkt denk ik, maar je kunt ze dus ook even naast elkaar gebruiken. Kom je er vanzelf achter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Het voordeel voor mij is dat ik graag vlieg met charts zodat ik weet wat de juiste approach hoogte is, de minimums (decision altitude), ILS frequenties et cetera zijn. In deze app zit dat allemaal ingebakken en krijg je ze slim voorgeschoteld.

Voor jou is het voordeel in deze andere app dat het net wat makkelijker werkt denk ik, maar je kunt ze dus ook even naast elkaar gebruiken. Kom je er vanzelf achter :).
Goede tip! Ga het morgen eens proberen! Waar download ik 'm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 15:33

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Misschien een domme vraag, maar toch. Heb random last van de elevator trim die soms uit zichzelf blijft trimmen. Gebeurt bij meerdere kisten. Trim staat ingesteld op honeycomb yoke. Een bug of een instelling?

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vlak voor Winnipeg _/-\o_ O+
nu al een half uur alleen maar tegen dit soort landschappen aan het kijken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jjC1554S/Desktop-Screenshot-2020-08-23-21-59-36-82.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKZK9TG4/Desktop-Screenshot-2020-08-23-22-03-41-51.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DZSmBqd3/Desktop-Screenshot-2020-08-23-22-06-53-89.png

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 10:05 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SparksNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:50:

Ik vind dit vliegtuig alleen niet zo heel mooi. Voor GA is de Cub Crafter daarentegen wél een van de favorieten, alleen zie je geen klap tijdens het taxiën :) Heeft iemand daar nog tips voor? Ik vind het een beetje lame om tijdens het taxiën de exterior camera view te pakken. Kun je niet vanuit je cockpit uit het raam hangen of zo? Hoe doen ze dit IRL?
Ze zigzaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:26
Zojuist in een Cessna 172 Skyhawk (G1000) de lucht boven Engeland onveilig gemaakt. Mooie zonsondergang geeft een mooi effect bij het aanvliegen / landen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die golden hours zijn echt mooi!
gemertp schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Dit viel mij ook net op. Maar niet alleen is de Toren-West bij de Polderbaan verkeerd, de tunnel onder de taxibaan naar de polderbaan is ook niet gemodelleerd. De auto's kruizen daardoor de taxibaan en rijden over de taxibaan. :o .
Het is natuurlijk mooi dat er auto's over de wegen rijden, maar voor een handcrafted vliegveld is dit dan toch jammer.

[Afbeelding]
Je kan deze foutjes melden in Zendesk. Wie weet wordt het in de toekomst opgepakt. Ik heb er ook een melding van gemaakt, als meer mensen dat doen kan het misschien helpen. Het is wel een hand crafted airport.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Goede tip! Ga het morgen eens proberen! Waar download ik 'm?
https://simtoolkitpro.co.uk/download
Ik was er gelijk maar aan begonnen want las van anderen dat ze SimToolkit veel beter vinden.
Nu nog uitvinden hoe ik makkelijk alles wat ik al gevlogen heb erin kan zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door PuckStar op 23-08-2020 22:05 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:51:
Ik ben uiteindelijk ook bij SimToolkitPro gebleven. Echter zou het wel Chill zijn als je, behalve de departure en arrival locations, ook andere punten makkelijk kunt toevoegen, zoals je zelf hebt gebruikt in MSFS. Nu maakt hij een eigen route aan met bepaalde punten ingevuld. Iemand een idee hoe dat werkt?

@Ircghost ik wil wel samen uitvogelen hoe het allemaal werkt.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar

Waaronder:
[Afbeelding][Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Realism op z’n hoogst staan? Bij propellorvliegtuigen kan dat gebeuren vanwege de “torque” van de propeller die krachten uitoefent op de romp en de draaiing veroorzaakt (las ik hierboven ergens 😜)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:16
De volgende etappe van mijn virtuele wereldreis zit er weer op. Van Beziers van Madrid gevlogen. Op High Altitude airways, IFR? Weet alle termen nog niet uit mijn hoofd.

De Pyreneeën zijn overigens een schitterend gezicht vanaf FL300 😄! Aanrader!

Ik heb de AP tot ongeveer een mijl voor de landingsbaan aan laten staan. Prachtige approach. Beetje gecheat door in de instellingen de landingshelper aan te zetten. In feite is dat niets meer dan een paar gates in de lucht die de glidescope aangeven.

De ATC in Madrid had nog een leuke voor mij door mij op het laatste moment nog een andere approach te geven. Wonder boven wonder ging dit nog goed ook, aangepast in de computer en gaan.

Volgende etappe word vermoedelijk van Madrid naar Marakesh en dan gaan we Afrika verder ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Goldenpants0291 op 23-08-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:15:
De volgende etappe van mijn virtuele wereldreis zit er weer op. Van Beziers van Madrid gevlogen. Op High Altitude airways, IFR? Weet alle termen nog niet uit mijn hoofd.

De Pyreneeën zijn overigens een schitterend gezicht vanaf FL300 😄! Aanrader!

Ik heb de AP tot ongeveer een mijl voor de landingsbaan aan laten staan. Prachtige approach. Beetje gecheat door in de instellingen de landingshelper aan te zetten. In feite is dat niets meer dan een paar gates in de lucht die de glidescope aangeven.

De ATC in Madrid had nog een leuke voor mij door mij op het laatste moment nog een andere approach te geven. Wonder boven wonder ging dit nog goed ook, aangepast in de computer en gaan.

Volgende etappe word vermoedelijk van Madrid naar Marakesh en dan gaan we Afrika verder ontdekken.
Nice! Ik nu toevallg ook bijna klaar met mijn derde vlucht. Bijna aankomst in Belgrado!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Craftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Ik ben uiteindelijk ook bij SimToolkitPro gebleven. Echter zou het wel Chill zijn als je, behalve de departure en arrival locations, ook andere punten makkelijk kunt toevoegen, zoals je zelf hebt gebruikt in MSFS. Nu maakt hij een eigen route aan met bepaalde punten ingevuld. Iemand een idee hoe dat werkt?

@Ircghost ik wil wel samen uitvogelen hoe het allemaal werkt.
Leuk, ben ik bij! Morgen? Heb vandaag een beetje vierkante ogen gekregen van de vele vluchten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:26

Waaronder:
[Afbeelding][Afbeelding]

@Timbox88
Staat een filmpje in bovenstaande link, plus uitleg waar je de mappen kan vinden. Gaat je echt wel lukken :)
Qua Boeing 787-10 Dreamliner liveries is het helaas nog geduld hebben.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

Leuk, ben ik bij! Morgen? Heb vandaag een beetje vierkante ogen gekregen van de vele vluchten :+
Helemaal prima! Ik ben morgen beschikbaar. Stuur me DM wanneer je tijd hebt!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spatiebalk? Dan ga je hoger zitten. En anders hat switch tikkie omhoog geven en desnoods ook daar weer de spatiebalk bij?

Ik vlieg trouwens alleen maar in de C172. Ben eigenlijk meer van de Pipers (Comanche!) maar je moet toch wat. Ik vind de C172 in MSFS sowieso een stuk mooier dan welke C172 in andere sims dan ook. Ik ben echt een één-vliegtuig-man... Ik heb liever één kist helemaal onder de knie dan meer vliegtuigen half... Voelt ook realistischer om het bij één vliegtuig te houden. Heb ondertussen dus ook spijt dat ik de Premium Deluxe versie heb gekocht, maar ach...

[ Voor 28% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GpX9rMhy/Desktop-Screenshot-2020-08-23-22-33-21-38.png
_/-\o_
Vlak voor Winnipeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gebruik zelf al best lang SimToolKitPro. Meest complete programma om data te loggen en flight plans te maken imo :) Ook een uitstekende tool om ICAO en meteo data te checken. Oh ja en gewoon leuk om jezelf te volgen via de live map.

Volgens mij is het programma inmiddels ook compatible met FS2020. Zal morgen ook weer eens de boel gaan updaten en daarin bijhouden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

hazetom schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Fijn! Goede tips allemaal ! Ga het straks eens rustig proberen :)
Deadzone en de sensitivity een heel stuk naar beneden gooien. Tenzij je met sportvliegtuigen gaat werken sloop je anders je vliegtuig toch alleen maar als je je stick opzij gooit :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Spatiebalk? Dan ga je hoger zitten. En anders hat switch tikkie omhoog geven en desnoods ook daar weer de spatiebalk bij?
Dan zie je nog geen klap in een Cub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SparksNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

TrackIR erbij...? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Nog een leuke video van een 'real-life' pilote (Dash 8 400). Volgens mij oprecht enthousiast en heeft het type Cessna in deze video ook echt gevlogen.

Overigens zou ik ook graag de Dash 8-400 weer naar Flight Simulator zien komen, ik had er 1 van PMDG in een ver verleden. Zou mooi zijn als ze deze weer opnieuw uitbrengen.

[ Voor 21% gewijzigd door cbr600f4i op 23-08-2020 22:44 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Net in Belgrado aangekomen. Was een pittige vlucht, want na het opstijgen van Innsbruck eerst lang over berggebied gevlogen, waar je werkelijk waar geen hand voor ogen zag (zie eerste twee screens). Eenmaal boven kroatie en vanaf daar weer goed zicht, gelukkig. En, een landing uit het boekje (derde screen)!
Helaas crashte het spel toen wel (eerste keer bij mij dat dit gebeurde), waardoor ik de vlucht niet in mijn logboek heb staan. Naja, als dat het ergste is...;-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7wrS95O2H3HePBvITSUEedcoQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S6cXrsJS6NIPGFAIKkylZdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crSckIJVFHjb74GUeo4zbr6BoXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRmObmEJmfkyUevRLueuKtaN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hcfs_uQT_qpNND_-p0-8cgtHJso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Za4mcivH93hlNt8b4mSLaunw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 15:59
Zijn er nog mensen die toevallig een Logitech (saitek) x52 Pro hebben en heel toevallig al een profiel hiervoor hebben gemaakt? Zo ja, is het mogelijk om deze te delen? Ben momenteel al 8 uur bezig met het downloaden/installeren van MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
gemertp schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Dit viel mij ook net op. Maar niet alleen is de Toren-West bij de Polderbaan verkeerd, de tunnel onder de taxibaan naar de polderbaan is ook niet gemodelleerd. De auto's kruizen daardoor de taxibaan en rijden over de taxibaan. :o .
Het is natuurlijk mooi dat er auto's over de wegen rijden, maar voor een handcrafted vliegveld is dit dan toch jammer.

[Afbeelding]
Zijn dit soort dingen zelf nog aan te passen als je zelf bijvoorbeeld die toren + viaduct zou 3D-modeleren?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37

Saven

Administrator

Terrible schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:59:
Misschien een domme vraag, maar toch. Heb random last van de elevator trim die soms uit zichzelf blijft trimmen. Gebeurt bij meerdere kisten. Trim staat ingesteld op honeycomb yoke. Een bug of een instelling?
Ha, dat vond ik ook al vreemd. Ik weet niet of je voorheen / vroeger (wel eens) FSX hebt gespeeld? Hoe dan ook, als ik het goed begrijp hebben die toestellen bijna allemaal auto-trim - FSX had dat niet. En volgens mij kun je dat niet uitzetten.

Hoe die auto-trim precies werkt weet ik niet, denk dat het een kwestie van wennen is. Uiteindelijk vlieg je wel level, je hoeft dus niet zelf te trimmen, maar gewoon je nose pitch op de gewenste positie aanhouden en langzaam aan los laten (omschrijf ik het zo goed?). Maar er is vast iemand die het beter kan uitleggen dan ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparksNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Als je Taxied met een cub moet doen is zigzaggen .. niet als een normale plane vooruit

komt door zijn hoge neus je moet dus via de zijkant kijken wat er aan komt dit doe je door zig zaggen
it is real _/-\o_

8:30

YouTube: First Cub Flight! - My Dream Airplane

En nog wat , als je in een Piper cub alleen vliegt moet je achter in gaan zitten ivm de gewicht verdeling
(zwaartepunt ) en als je dus achter in zit kan je al makkelijker kijken aan de zijkanten

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Hoe zie jij al die namen van andere vliegers in je scherm?
Nameplates aanzetten in de settings ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:42:
Overigens zou ik ook graag de Dash 8-400 weer naar Flight Simulator zien komen, ik had er 1 van PMDG in een ver verleden. Zou mooi zijn als ze deze weer opnieuw uitbrengen.
Same here. Ik heb maar één vliegtuig nodig en dat is de Q400. De rest kan me gestolen worden. (Nou ja, een Piper Comanche voor GA misschien nog...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Ha, dat vond ik ook al vreemd. Ik weet niet of je voorheen / vroeger (wel eens) FSX hebt gespeeld? Hoe dan ook, als ik het goed begrijp hebben die toestellen bijna allemaal auto-trim - FSX had dat niet. En volgens mij kun je dat niet uitzetten.

Hoe die auto-trim precies werkt weet ik niet, denk dat het een kwestie van wennen is. Uiteindelijk vlieg je wel level, je hoeft dus niet zelf te trimmen, maar gewoon je nose pitch op de gewenste positie aanhouden en langzaam aan los laten (omschrijf ik het zo goed?). Maar er is vast iemand die het beter kan uitleggen dan ik :)
Ja. Precies. Een soort van autotrim. Alleen doet ie het soms wel en soms niet. En dan niet alleen in de jets. Ook in de grand caravan doet ie het soms. Heel irritant. Wil zelf trimmen :(

Is het een verborgen instelling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Het real-time weer lijkt aardig te kloppen (stukje van Amsterdam naar Texel onderweg, deze "bui" hangt nog op de noordzee)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ0_w1RRybD40V_9VpIvv353m1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZFlMGUxYgR8pGOJJftlg5Kzq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Terrible schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Ja. Precies. Een soort van autotrim. Alleen doet ie het soms wel en soms niet. En dan niet alleen in de jets. Ook in de grand caravan doet ie het soms. Heel irritant. Wil zelf trimmen :(

Is het een verborgen instelling ofzo?
Heb het idee dat de trim vaak helemaal naar boven of beneden staat als ik uit de autopiloot kom :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:05
Snapt iemand dit? Of ik nou de graphics op low end of op high end zet... de fps blijft precies hetzelfde pakweg....... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

ProjectFly en simtoolkitpro lijken behoorlijk erg op elkaar, is een van de twee toevallig een fork van de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

London schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:36:
Gebruik zelf al best lang SimToolKitPro. Meest complete programma om data te loggen en flight plans te maken imo :) Ook een uitstekende tool om ICAO en meteo data te checken. Oh ja en gewoon leuk om jezelf te volgen via de live map.

Volgens mij is het programma inmiddels ook compatible met FS2020. Zal morgen ook weer eens de boel gaan updaten en daarin bijhouden.
Is zeker nu compatible met FS2020, vandaag succesvol mijn eerste vlucht daarin gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luuk2015 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

ProjectFly en simtoolkitpro lijken behoorlijk erg op elkaar, is een van de twee toevallig een fork van de andere?
Ik heb geen nader onderzoek gedaan, maar ik gok dat SimToolKitPro geen fork per se is, maar wel iemand die na ProjectFly het zelf wilde gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

flugelisoke schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:08:
Snapt iemand dit? Of ik nou de graphics op low end of op high end zet... de fps blijft precies hetzelfde pakweg....... ??
Toevallig vsync aanstaan op 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
flugelisoke schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:08:
Heb je al geprobeerd G-sync / V-Sync uit te zetten?
Anders Developer optie aanzetten. Zet via developer menu 'show fps's aan. Dan zie je rechts boven de fps maar ook de reden waarop gewacht wordt, zoals hou/Cpu/main thread etc.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Ik heb geen nader onderzoek gedaan, maar ik gok dat SimToolKitPro geen fork per se is, maar wel iemand die na ProjectFly het zelf wilde gaan doen ;)
Off-topic:
Ik lees wel veel dat mensen het vertrouwen kwijt zijn geraakt in de ontwikkelaar (Matt) van ProjectFly, hier las ik eerder ook iets daar over. Heb jij een idee waar dit over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:05
koenvdlinden schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Heb je al geprobeerd G-sync / V-Sync uit te zetten?
Anders Developer optie aanzetten. Zet via developer menu 'show fps's aan. Dan zie je rechts boven de fps maar ook de reden waarop gewacht wordt, zoals hou/Cpu/main thread etc.
V sync staat uit, ik houd de fps in de gaten met steam en ik check ook hoeveel % cpu en gpu incl temp. De 1080 gaat richting de 80 graden of erover, geeft bij medium maar 60% en bij high of ultra 100%.

Ook al zet ik de scaling op het allerlaagste en zet ik de resolutie op 1920x1080.... geen enkel fps verschil, blijft steken rond de 26fps. Ook verkeer naar beneden, schaduwen, reflecties uit.

[ Voor 14% gewijzigd door flugelisoke op 23-08-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Luuk2015 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Off-topic:
Ik lees wel veel dat mensen het vertrouwen kwijt zijn geraakt in de ontwikkelaar (Matt) van ProjectFly, hier las ik eerder ook iets daar over. Heb jij een idee waar dit over gaat?
Alleen al in het verschil van website en wat je daar aan info kan vinden:
Enkel een download link: https://projectfly.co.uk/
Allerlei info: https://simtoolkitpro.co.uk/

Hier nog een topic erover: https://www.avsim.com/for...b-better-than-projectfly/

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Kleine vlucht gemaakt rondom Verona en het Gardameer in Italië. Met name Verona erg herkenbaar wanneer je daar IRL bent geweest :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bk7VPnjmCbE4stghxCwIz-NIYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XsSOkCNO3RPWyW4U88aZoUSy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7puXThDEilD_T4BNIJYbPM52ME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8YqwQWK5irNgG6yxd9X2acQF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs8qdfqDCp30BUfgEcP58bkprgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLHwfNyZ3LWqjs2zNAO9nqLh.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand overigens hoe je de (cosmetische) co-pilot kan uitschakelen en hoe je je stem kan veranderen? Ik heb namelijk een vrouwelijke stem :) Ik gebruik de offline stemmen omdat de Azure variant niet goed werkt. Althans, dat was bij de release zo...

[ Voor 9% gewijzigd door SparksNL op 23-08-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

SparksNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:26:
Kleine vlucht gemaakt rondom Verona en het Gardameer in Italië. Met name Verona erg herkenbaar wanneer je daar IRL bent geweest :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand overigens hoe je de (cosmetische) co-pilot kan uitschakelen en hoe je je stem kan veranderen? Ik heb namelijk een vrouwelijke stem :) Ik gebruik de offline stemmen omdat de Azure variant niet goed werkt. Althans, dat was bij de release zo...
Oh wat leuk om te zien met die arena en die leuke winkelstraat er naast! Leuk om daar langs de rivier te lopen ook bij die stenenbrug (tweede boven jouw vliegtuig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blcor
  • Laatst online: 14-08 16:02
Terrible schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:59:
Super irritant en dit gebeurt bij mij ook af en toe met de t 16000.m. Ik heb er nog geen fix voor gevonden, af en toe kan ik zelf trimmen en af en toe blijft de game zodanig trimmen dat ik zelf aan m'n stick moet trekken om de kist weer recht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
A320 vanaf Chagual Airport (SPGL), krap aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kdJXLJFsEbXdr_zLbZ7Z0YXFnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gwj3wHwAe0AWG1GW9F7g3lrg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
o hier het bijgewerkte filmpje van mijn trip van oost naar west Canada
Nu halve way ... de laatste trip is met de TBM 930 vanaf Timmins Victor M. Power Airport (CYTS) naar
Winnipeg (CYWG) ( voor de mensen die van mooie steden en omgevingen houden dit is een helemooie route en Winnipeg is erg mooie weer gegeven

https://www.youtube.com/watch?v=XHPya0c5Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

blcor schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

Super irritant en dit gebeurt bij mij ook af en toe met de t 16000.m. Ik heb er nog geen fix voor gevonden, af en toe kan ik zelf trimmen en af en toe blijft de game zodanig trimmen dat ik zelf aan m'n stick moet trekken om de kist weer recht te krijgen.
Ja, heb precies dit probleem. Dacht eerst dat de trimknop bleef hangen. Alleen gaat ie uit zichzelf up en down. Twee kanten op. En dan opeens is de trim weer volledig manual. Heel vaag. Lijkt wel alsof de co-piloot zit te kloten. Die staat uiteraard wel uit. Snap er geen moer van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fier0x
Voor alle TBM 930 fans misschien iets om nog eens na te doen :)

DAHER CONGRATULATES TWO POLISH TBM 930 OWNERS FOR THEIR ROUND-THE-WORLD TRIP WITH THE VERY FAST TURBOPROP AIRCRAFT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duq5S88LBBQMCxp79aJKr9gxNqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VavTGkFDqoJcIfjS0UDsjSC9.jpg?f=user_large

https://www.tbm.aero/dahe...-fast-turboprop-aircraft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:47:
... Timmins Victor M. Power Airport (CYTS) naar
Winnipeg (CYWP) ( voor de mensen die van mooie steden en omgevingen houden dit is een helemooie route en Winnipeg is erg mooie weer gegeven

https://www.youtube.com/watch?v=XHPya0c5Wow
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:14
Zojuist voor het eerst via Game Pass de standaard versie opgestart. Even kijken hoe het draait op mijn (inmiddels relatief middelmatige) PC.
Had gelijk de 100% cpu bug waar @Distortion het over had, dus gelijk maar afgesloten en 2004 geinstalleerd met de laatste GPU drivers. Probleem gelijk weg!

Gezien de benchmarks die al rondgaan, waar zelfs een 2080ti het moeilijk heeft, zat ik te klaar voor 10-20fps. Heb een 3440x1440 monitor, en natuurlijk eerst even op Ultra preset proberen...
Specs: i7 4790k, 16GB DDR3, Vega 64 Nitro+.

Tot mijn verbazing heb haal ik in de tutorial gewoon 40fps 8)7
Uiteraard is dit niet in een 747 op een van de handcrafted vliegvelden, maar toch. Had veel erger verwacht.
In het begin ga ik waarschijnlijk toch vooral VFR, helemaal gezien dit toch de standaard versie is, en ik hoor dat de IFR vliegtuigen nog wel wat verbeteringen kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Shcu0zZZO0yXbeGNZnm4xpiYH_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/psUM21BAqWeGxQCHdriNikPO.png?f=fotoalbum_large

:*) Nu even wachten op de T16000 HOTAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Laat ik eens 2 screenshots posten van mijn oude woonplaats Strijen in Zuid-Holland :)
Het grote gebouw daar werk ik toevallig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk7cp7dTPipeyG6WYFZ2izgj-Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6Xu8RpGBNUMcANC5dHGb9L6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-LCrOdtQAEBe0cyC-9xEBOk6Kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmtoG68gX975XEh0msoXFgWS.jpg?f=fotoalbum_large

Als er trouwens mensen zijn die het spel niet hebben maar graag hun eigen woonplaats willen zien laat het even weten dan zal ik er overheen vliegen en een screenshot posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door 0108daniel op 24-08-2020 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 18:08
0108daniel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:33:

Als er trouwens mensen zijn die het spel niet hebben maar graag hun eigen woonplaats willen zien laat het even weten dan zal ik er overheen vliegen en een screenshot posten :)
Je doet een hoop mensen tekort als je deze flight simulator een spel noemt. ;-) Je bevindt je op glad ijs. 😁

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Speedy67 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:42:
[...]

Je doet een hoop mensen tekort als je deze flight simulator een spel noemt. ;-) Je bevindt je op glad ijs. 😁
Hmm wellicht heb je gelijk....:P
Het spel element zit er ook niet in omdat er niet echt een doel is.
Ja vlieg van A naar B en land op gevaarlijke landingsbanen.
Echter zijn er voorderest geen doelen of opdrachten.
Zou het leuk vinden om bijvoorbeeld door ringen te vliegen om zo te oefenen of met andere (AI) vliegtuigen in formatie te vliegen en zo missies uit te voeren.
Zo ben je alsnog met het vliegtuig in een simulatie en heb je ook nog een doel/spel element :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja daar sta je dan ......... met bijna geen brandstof meer was vergeten hem te vullen :-(

nog een lekker veldje ook waarje een crossbaan van kunt maken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J7Z13bsJ/Desktop-Screenshot-2020-08-24-00-52-37-26.png

Tips voor de mensen ga naar het westen van Winnipeg airport en volg de highway naar het westen ( in een piper of soort gelijk toestel

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:52:

DAHER CONGRATULATES TWO POLISH TBM 930 OWNERS FOR THEIR ROUND-THE-WORLD TRIP WITH THE VERY FAST TURBOPROP AIRCRAFT

[Afbeelding]

Haha nice! Ik ben met een uitgebreidere world trip bezig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
SparksNL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb hem gewoon op Azure staan, geen enkele problemen meer gehad sinds dag 2 na release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:52:

[Afbeelding]

Wat tof! Ik ben inderdaad ook met de TBM 930 onderweg voor een leuk rondje rond de wereld, maar wellicht dat ik soms wel iets anders dan een GA ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Vraagje omtrent mn setup, ik heb nu 1 27" monitor staan en merk dat ik nogal wat screen estate mis, als bijvoorbeeld de kaart en nav log aan staan zie ik al bijna niks meer van buiten.

Is het handiger nog twee 27"'s er naast te zetten, of vervangen voor 1 grote 49" curved ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdH schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:12:
Vraagje omtrent mn setup, ik heb nu 1 27" monitor staan en merk dat ik nogal wat screen estate mis, als bijvoorbeeld de kaart en nav log aan staan zie ik al bijna niks meer van buiten.

Is het handiger nog twee 27"'s er naast te zetten, of vervangen voor 1 grote 49" curved ofzo?
ga voor all in als je het geld heb is de 49 curved gewoon een must have for FS .. mits je videokaart het aan kunt dan
en de rest van de pc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

ga voor all in als je het geld heb is de 49 curved gewoon een must have for FS .. mits je videokaart het aan kunt dan
en de rest van de pc ...
Why though? Waarom is een 49" curved beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop

Ik gebruik sinds kort Spacedesk, een app voor Android en iOS waarmee je je telefoon/tablet kunt gebruiken als extra scherm. Ik heb een tablet onder mijn scherm staan om de VFR map op te zetten tijden vliegen, scheelt me een hoop ruimte. (Heb ook een tweede monitor voor Chrome/Discord etc)

Nadeel van extra schermen is dat je geen controle meer hebt over je vliegtuig zodra je muis op een ander scherm is (zowel externe monitor als via spacedesk app). Je kunt dus niet meer met je yoke/stick sturen als je met je map op het andere scherm bezig bent. Vandaar dat er voor @ravw zijn mening over widescreen monitor wel wat te zeggen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:11

Ik heb zelf 2x 27" monitor. Op de rechter draai ik full screen de game en als je dan die windows opent zoals de nav log of kaart en op de "resize window" knop drukt, dan kan je ze als los venster naar je 2de scherm slepen.

Maar ook de panelen in de cockpit kan je naar het 2de scherm plaatsen, hier een korte uitleg hoe: https://www.reddit.com/r/..._out_panels_in_msfs_2020/

Die ultrawide screenshots zien er wel vet uit hoor, maar 2x27" vind ik zelf wat praktischer met andere zaken ook. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:24
Craftop schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Ik gebruik sinds kort Spacedesk, een app voor Android en iOS waarmee je je telefoon/tablet kunt gebruiken als extra scherm. Ik heb een tablet onder mijn scherm staan om de VFR map op te zetten tijden vliegen, scheelt me een hoop ruimte. (Heb ook een tweede monitor voor Chrome/Discord etc)

Nadeel van extra schermen is dat je geen controle meer hebt over je vliegtuig zodra je muis op een ander scherm is (zowel externe monitor als via spacedesk app). Je kunt dus niet meer met je yoke/stick sturen als je met je map op het andere scherm bezig bent. Vandaar dat er voor @ravw zijn mening over widescreen monitor wel wat te zeggen is.
Ik hoop dat dit gauw met een update verholpen wordt.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvdH schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:24:
[...]

Why though? Waarom is een 49" curved beter?
omdat je hem ook in kan stellen als meerdere monitoren .. (maar dan zonder zwarte randen er tussen )
zeker als je de maps er bij wil hebben of kaarten ..is dit wle handig

en waaarvoor ik heb beter zou vinden omdat je veel meer in de game zit dan met een kleine monitor .. ik zelf zit met en 32 inc maar het mag van mij nog wel een heel stuk groter , zeker wat betreft flightsim

het liefs VR maar daar moeten we nog even gedult mee hebben

hier even een uitleg over 49 inch en Xp11

YouTube: Using a 49-Ultra-wide as TWO displays in X-Plane 11

......

YouTube: Honeycomb Yoke Review - Possibly the Best Home Sim Yoke

_/-\o_ dan bedoel ik meer de setup die hij heeft staan

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 24-08-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
0108daniel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:33:
Laat ik eens 2 screenshots posten van mijn oude woonplaats Strijen in Zuid-Holland :)
Het grote gebouw daar werk ik toevallig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou, dan graag een rondje Pijnacker.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik slaag er (sedert de release) maar niet in de game geïnstalleerd te krijgen (via Gamepass).
Bij opstart checkt ie voor updates en dan blijft het bij 'please wait' en dit blijft zo.
Ik heb het trucje al geprobeerd om recente files weg te hales in de map 'packages' maar dan
downloadt ie ze gewoon netjes en gaat het terug op 'please wait'. Als ik dit laat lopen dan is later
(als ik terug bij de pc kom) de app ook gewoon gecrasht.
Hierbij een screenshot van de bestanden die hij wel heeft gedownload maar waar verder niks lijkt
mee te gebeuren. Volledige herinstallatie helpt helaas niet, ook windows is up to date.

Iemand nog een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6Yr1wjsl_l3d-Z3u-DmqGU_ePk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eW13DThD1dsNIpX1GPYyBZrb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blcor
  • Laatst online: 14-08 16:02
ravw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

omdat je hem ook in kan stellen als meerdere monitoren .. (maar dan zonder zwarte randen er tussen )
zeker als je de maps er bij wil hebben of kaarten ..is dit wle handig

en waaarvoor ik heb beter zou vinden omdat je veel meer in de game zit dan met een kleine monitor .. ik zelf zit met en 32 inc maar het mag van mij nog wel een heel stuk groter , zeker wat betreft flightsim

het liefs VR maar daar moeten we nog even gedult mee hebben

hier even een uitleg over 49 inch en Xp11

YouTube: Using a 49-Ultra-wide as TWO displays in X-Plane 11

......

YouTube: Honeycomb Yoke Review - Possibly the Best Home Sim Yoke

_/-\o_ dan bedoel ik meer de setup die hij heeft staan
Ik heb een 32" curved en dit scherm heeft bij mij 2x24" schermen vervangen. Voor mij is eea net groot genoeg om alles goed te kunnen zien en meerdere menu's te gebruiken in msfs, maar tuurlijk.. groter is in deze game volgens mij altijd beter.

[ Voor 17% gewijzigd door blcor op 24-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar veel van jullie druk aan het vliegen zijn en mooie beelden en verhalen daarvan hier delen, ben ik nog in de fase van lezen en bepalen wat mijn nieuwe systeem zal gaan zijn. Daarin kwam in het artikel bij Techspot tegen.

https://www.techspot.com/...ft-flight-simulator-2020/

Uit de conclusie:

Microsoft currently only supports DX11, which is very surprising as this game could definitely benefit from a low-level API. We’ve read reports that the game will be updated at some point in the future to support DX12 along with ray tracing, but no official word on this yet.

So for now, DirectX 11-only means the game is not great at CPU scaling. As a result, Flight Simulator 2020 limits itself to using 4 CPU cores which is a waste, as we just saw in a lot of instances we were CPU limited with the 16-core 3950X, yet the game only uses 15 - 20% of the CPU. The same problem was seen with the Core i9-10900K, though the higher clock speeds do allow for a little more performance at lower resolutions. Still, the 10-core processor just saw 4-cores loaded to around 80-90%, with the rest doing very little.

But don’t go thinking, "great, I can stick with my old Core i5 or Core i7 processor, if the game only uses 4 cores." And that’s because the game uses an enormous amount of system memory, and as a result memory bandwidth is also very important. CPUs using DDR3 memory are going to struggle and the same is also likely true for first-gen Ryzen CPUs as they suffer from high memory latency.

Therefore you’re really going to want a Ryzen 5 3600 or Core i5-10600K for optimal performance, though the larger caches of higher-end CPUs can still be beneficial, so this is something we might have to look into. At the same time, the full power of the 10900K or 3950X is not well utilized and that’s a real shame.

We just mentioned RAM usage, and this is a game that will help justify that 32GB memory kit. With 16GB you’re right on the edge and we often saw memory usage exceed 16GB, so for optimal performance 32GB will be required.

Also, as we observed with the Ultra quality preset, the game is a heavy VRAM user. Ideally, even for 1080p, you want to have an 8GB buffer, though with enough system memory you can get away with a 6GB graphics card. Be aware that 4GB cards will cause you some headaches. Then going beyond 1080p, the game unquestionably requires 8GB of VRAM.

For choosing the best GPU for Flight Simulator 2020, if you’re just targeting 30 fps which as we’ve said is enough for playable performance, though opinions may vary on this one, but assuming you agree... for 1080p Ultra you’ll require a GTX 1660 Ti, GTX 1070, Vega 56 or 5600 XT. Then at 1440p you need an RTX 2060 Super or RX 5700. Finally for smooth 4K performance, an RTX 2080 Ti, or you might as well wait for those next-gen GPUs to arrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 23:20
Gameplayer schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:47:
Ik slaag er (sedert de release) maar niet in de game geïnstalleerd te krijgen (via Gamepass).
Bij opstart checkt ie voor updates en dan blijft het bij 'please wait' en dit blijft zo.
Ik heb het trucje al geprobeerd om recente files weg te hales in de map 'packages' maar dan
downloadt ie ze gewoon netjes en gaat het terug op 'please wait'. Als ik dit laat lopen dan is later
Hierbij een screenshot van de bestanden die hij wel heeft gedownload maar waar verder niks lijkt
mee te gebeuren. Volledige herinstallatie helpt helaas niet, ook windows is up to date.

Iemand nog een idee?
bij mij was die op exact hetzelfde punt gecrashed tijdens de installatie. Wat ik je denk ik moet doen is de files erboven weghalen (dus alles wat geen folder is) en daarnaast moet je ook de folders weghalen waar het woord FSPATCH in staat.

dan download die die set opnieuw en dan duurt het behoorlijk lang voordat die patches geinstalleerd zijn viel mij op. En zorg ervoor dat tijdens de installatie niet je monitor of pc in powersave gaat (sleep)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Gameplayer schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:47:

Iemand nog een idee?

[Afbeelding]
Probeer met 7zip alle *.fspatch bestanden naar de huidige map uit te pakken in de volgorde van de datums (oudste eerst). Zeg Ja wanneer hij vraagt of je bestanden wilt overschrijven. Verwijder daarna de *.fspatch bestanden.

Dit is namelijk wat het spel zelf doet tijdens het downloaden, maar daar lijkt hij soms moeite mee te hebben. Bij mij loste dit het op.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:37

Saven

Administrator

DoubleYouPee schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:54:
Zojuist voor het eerst via Game Pass de standaard versie opgestart. Even kijken hoe het draait op mijn (inmiddels relatief middelmatige) PC.
Had gelijk de 100% cpu bug waar @Distortion het over had, dus gelijk maar afgesloten en 2004 geinstalleerd met de laatste GPU drivers. Probleem gelijk weg!

Gezien de benchmarks die al rondgaan, waar zelfs een 2080ti het moeilijk heeft, zat ik te klaar voor 10-20fps. Heb een 3440x1440 monitor, en natuurlijk eerst even op Ultra preset proberen...
Specs: i7 4790k, 16GB DDR3, Vega 64 Nitro+.

Tot mijn verbazing heb haal ik in de tutorial gewoon 40fps 8)7
Uiteraard is dit niet in een 747 op een van de handcrafted vliegvelden, maar toch. Had veel erger verwacht.
In het begin ga ik waarschijnlijk toch vooral VFR, helemaal gezien dit toch de standaard versie is, en ik hoor dat de IFR vliegtuigen nog wel wat verbeteringen kunnen krijgen.

[Afbeelding]

:*) Nu even wachten op de T16000 HOTAS
Nice, maar houd er rekening mee dat er waarschijnlijk nog een hoop settings niet op maximaal staan. Zo kwam ik er bijv. achter dat textures gewoon op high stond ipv ultra, en dat de sliders allemaal op 100 stonden ipv 200. Loop dat ff na, ben benieuwd hoe het dan gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd met vrienden te vliegen? Als ik mijn departure point naast hun zet kan ik ze met geen mogelijkheid zien. Andere mensen zie ik wel vliegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:24:
Iemand al geprobeerd met vrienden te vliegen? Als ik mijn departure point naast hun zet kan ik ze met geen mogelijkheid zien. Andere mensen zie ik wel vliegen...
dan sta je op dezelfde plek als hun, als je een stuk weg van dat punt gaat zie je ze wel.

anderen worden onzichtbaar als je door ze heen gaat.
Pagina: 1 ... 56 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc