Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Absoluut! Je kunt natuurlijk donaten en de betaalde versie kopen, maar dat wordt eigenlijk alleen gebruikt voor streamers ihkv overlays enzo.
Tof! Maar hoe werkt het? Ik heb het net gedownload, maar als ik naar logboek ga, moet ik eerst 'book flight' doen. Daar kan ik alleen geen vliegtuigen selecteren. Of moet ik eerst in FS2020 vliegen, ofzo?

Enige dat ik wil is mijn gevlogen routes van airport naar airport opslaan, zodat ik op een kaart straks mijn hele wereldreis route met een lijn kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
flugelisoke schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Hoe pak je de landing aan? Want de ATC wil vaak dat ik ineens nog ff naar 9000ft klim, wat nergens op slaat...
Haha ja een onzin opdracht negeer ik gewoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Tof! Maar hoe werkt het? Ik heb het net gedownload, maar als ik naar logboek ga, moet ik eerst 'book flight' doen. Daar kan ik alleen geen vliegtuigen selecteren. Of moet ik eerst in FS2020 vliegen, ofzo?
Als je ProjectFly gebruikt moet je eerst vliegtuigen toevoegen die je gebruikt, daarna kun je voor dat vliegtuig een vlucht 'boeken' net zoals met een echte airline.

Ik vind het een prima programma, alleen jammer dat er zo'n shitstorm ontstaan is rond de ontwikkelaar (Matt Davies).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Enige dat ik wil is mijn gevlogen routes van airport naar airport opslaan, zodat ik op een kaart straks mijn hele wereldreis route met een lijn kan volgen.
Maak een vliegtuig aan, boek een vlucht, dispatch de vlucht en dan vlieg de vlucht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Als je ProjectFly gebruikt moet je eerst vliegtuigen toevoegen die je gebruikt, daarna kun je voor dat vliegtuig een vlucht 'boeken' net zoals met een echte airline.

Ik vind het een prima programma, alleen jammer dat er zo'n shitstorm ontstaan is rond de ontwikkelaar (Matt Davies).
Haha yes, dat probeer ik maar krijg dat vliegtuig niet aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Maak een vliegtuig aan, boek een vlucht, dispatch de vlucht en dan vlieg de vlucht ;).
Vliegtuig aanmaken lukt nog niet helemaal. Zal wel wat verkeerd doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 07:19
Pff, zou bijna een Xbox hiervoor willen aanschaffen. Komt dit echt alleen op de One en niet op de X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
Blijven toch mooie wolken zo, boven UK :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49istxMwZj9wvOLqAkW6AqGUp5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kseZ50uiHdClpcmHLzXfCxAh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Vliegtuig aanmaken lukt nog niet helemaal. Zal wel wat verkeerd doen ;-)
Ga in het programma naar fleet (icoontje met vliegtuig), add aircraft rechtsbovenaan > Custom Aircraft > Private aircraft (neem ik aan) > creeer of selecteer vliegtuig > add new aircraft. Wat heb je geprobeerd dat niet lukt?

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 23-08-2020 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5sWmJkM/Desktop-Screenshot-2020-08-23-16-41-51-29.png

52 nm voor de landingen kijk is wat er aan komt ...zon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Ga in het programma naar fleet (icoontje met vliegtuig), add aircraft rechtsbovenaan > Custom Aircraft > Private aircraft (neem ik aan) > creeer of selecteer vliegtuig > add new aircraft. Wat heb je geprobeerd dat niet lukt?
Ik denk dat ik een typo maakte bij het kiezen van het juiste vliegtuig. Zal nog eens checken zo, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
robinez schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:26:
- De microsoft flight simulator game installatie verplaatst van harde schijf naar snelle SSD.
Mag ik vragen hoe je dat verplaatsen hebt gedaan? Vanwege vergelijkbare problemen als jij heb ik er een SSD bij gezet, en daar wil ik dus de FS op hebben.

Ik kwam erachter dat je via Windows-Settings-Apps een app moet kunnen verplaatsen (wist ik niet, word een dagje ouder merk ik ;) ) Maar ik geloof niet dat hij alles heeft verplaatst. Er staat nu 19Gb op de schijf waar ik het heen heb gestuurd (die was leeg).

Ik dacht bij de installatie gezien te hebben dat er zeker 98Gb voorbij is gekomen. Dus hoe laat ik hem alles verplaatsen? (Als het niet ander kan, gooi ik het er wel af en download ik opnieuw, maar dat kost uren :( ).

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kun je ergens onderweg in je nav zien hoever je eigenlijk nog moet tot je destination? Ik kan dat nergens vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Hoera, heb een airliner geland op vliegveld Rotterdam (newbie hier). Op niveau hard, geen idee of dat echt zoveel uitmaakt.

Ik dacht telkens waarom komt het landingsgestel niet naar beneden maar dat kon pas vanaf een bepaald moment. Kostte een paar passes maar dan heb je ook wat.

Kan mij niet voorstellen hoe lastig dat moet zijn met noodweer.

Hier nog een paar random screenshots van gister.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc6F-2T1m9SZ1KMc_PFMQ9Uq4RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lF7soUmN6m3lh8Yzy4nMnISI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxkCmkgwtepydzlJkqE62WueVoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDj113JJpG24j7uJeu7DgyMb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hLxizLbFl1An95NauSdAZDz3xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZiMRwKWNqcHCFqcDSCV7ilyG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkxmxwZOsn7ubOdU5AjjCylA2EE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oDTkCBMHhqusLVg6bZCbXP1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Stealthstorm op 23-08-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:44:
Kun je ergens onderweg in je nav zien hoever je eigenlijk nog moet tot je destination? Ik kan dat nergens vinden...
via de gps

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:39
Zag het zo nergens voorbij komen hier, maar kan je ook de livery's van andere zien wanneer je zelf ook die freeware livery pack gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ja, dat dacht ik al. Maar hoe? Want ik kijk er denk ik overheen ofzo
Edit: ah, ik zie het nu toch staan. Gracias!

[ Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 23-08-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Granaatappel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:37:
Pff, zou bijna een Xbox hiervoor willen aanschaffen. Komt dit echt alleen op de One en niet op de X?
Wat bedoel je? Of ben je aan het trollen?

[ Voor 5% gewijzigd door flugelisoke op 23-08-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Wat wel vaag is, ben nu van Dusseldorf onderweg naar Innsbruck. Mn nav zegt dat de afstand 180nm is, maar m'n gps telt nu af en is bij - as we speak - 235nm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 23:20
fdkuyper schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat verplaatsen hebt gedaan? Vanwege vergelijkbare problemen als jij heb ik er een SSD bij gezet, en daar wil ik dus de FS op hebben.

Ik kwam erachter dat je via Windows-Settings-Apps een app moet kunnen verplaatsen (wist ik niet, word een dagje ouder merk ik ;) ) Maar ik geloof niet dat hij alles heeft verplaatst. Er staat nu 19Gb op de schijf waar ik het heen heb gestuurd (die was leeg).

Ik dacht bij de installatie gezien te hebben dat er zeker 98Gb voorbij is gekomen. Dus hoe laat ik hem alles verplaatsen? (Als het niet ander kan, gooi ik het er wel af en download ik opnieuw, maar dat kost uren :( ).
dat was heel simpel
- ik heb de steam versie, maar daar heb ik in steam de game verplaatst naar mijn SSD kan via je rechtermuis knop op de game zelf en dan manage geloof ik, en dan move folder).
- daarna heb ik de Microsoft Flight simulator folder die gedownload was (via die directory die je opgegeven hebt voor de installatie) gekopieerd naar de SSD.
- Vervolgens de oude microsoft flight simulator folder even gerenamed (die had ik toch niet meer nodig)
- daarna flight simulator opgestart
- die detecteert dan dat je microsoft flight simulator download folder er niet meer is (die waar de packages staan) en vraagt waar je de files opnieuw wil downloaden.
- kies hier je nieuwe ssd folder waarin je de microsoft flight simulator hebt gekopieerd en dan ziet MFS dat je de packages al hebt en is direct klaar en download niets.

Eigenlijk hoef je dus alleen de Micosoft flight simulator Packages folder te verplaatsen om het werkend te krijgen, dat zou ook moeten werken voor de windows store versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fier0x
Viel mee, nog genoeg zicht. Kwam net op tijd uit de wolken. Turbulentie was wel echt lekker hevig hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37w5VaStJULnSfeQ3XOTMHzyMZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Og9EIJegLdTHHNDCNNoFn5i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7pesLcN-XXn1llrTs4a_Hoyq1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rypwDERx1iW6XaoqdexJdjiK.jpg?f=fotoalbum_large
Eind goed al goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-r8m-KI3Q-A4opOONcJSSAmpt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndimpd0mikqSXZhzgS2QGM0q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Wat wel vaag is, ben nu van Dusseldorf onderweg naar Innsbruck. Mn nav zegt dat de afstand 180nm is, maar m'n gps telt nu af en is bij - as we speak - 235nm...
Net geland op Innsbruck, lekker weertje daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

Net geland op Innsbruck, lekker weertje daar :)
Haha zie het! Toffe screens! Ben benieuwd, hopelijk klaart het nog wat op. Ben nu op circa 300km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorkick schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Ik volg de bouwbeschrijving van AMSstudio, ik had die een tijd geleden al aangeschaft voor 5 dollar.
Volgens mij komt dit op hetzelfde neer:
https://www.instructables.com/id/Sim-Racing-Button-Box/

[...]

Ik heb deze: Aliexpress link
Ik kan zelf de code niet aanpassen of tweaken helaas. Dus heb echt de handleiding gevolgd.
Of deze ook op een andere Arduino variant werkt, weet ik zo niet. Het grote voordeel van deze is dat hij een usb chip heeft die direct wordt herkend als randapparatuur.

Verder kan je gewoon de Arduino IDE downloaden (website of Windows store). Je zult 2 libraries moeten toevoegen, Joystick en Keypard(h).
Het probleem zit inderdaad in die 32u4 controller.. ik heb geen Arduino die dat support helaas. Maar goed, dat is vast wel te regelen.. 😜

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Tourniquet schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:13:
Wie is er al naar Bugalaga (WX53) geweest? Bizarre airstrip op Nieuw-Guinea (Papoea, Indonesië) en hand crafted in de Standard editie.

[Afbeelding]

[YouTube: Bugalaga Arrival]
[YouTube: Microsoft Flight Simulator LIVE | Real 737 Pilot | Bugalaga Airstrip and Group Flight Fun!]
Ja ik vloog ook mee met die gast :). En velen met ons.
Maar helaas hoewel we allemaal live weather en time hadden aan staan hadden sommigen (waaronder ik dus), dikke mist! Weinig gezien dus https://www.twitch.tv/videos/717425116
Ik neem aan dat je in het echt dan dus volledig op je instrumenten vliegt, maar hoe weet je dan dat je niet tegen een berg op vliegt?
Is dat kwestie van weten hoe hoog een berg op de route is en daar boven vliegen? Of krijg je het ergens op je radar te zien?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

Ja, dat dacht ik al. Maar hoe? Want ik kijk er denk ik overheen ofzo
Edit: ah, ik zie het nu toch staan. Gracias!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5kpC8CR/Desktop-Screenshot-2020-08-23-16-58-03-67.png

:X :X :X
met een cessna 172

ook op mijn laaste benzine dampen maar ik ben er bijna _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

[Afbeelding]

:X :X :X
met een cessna 172

ook op mijn laaste benzine dampen maar ik ben er bijna _/-\o_
Yes had het gevonden! Zit in ander vliegtuig en daar staat het (veel) kleiner. Thanks voor de hulp maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Ja ik vloog ook mee met die gast :). En velen met ons.
Maar helaas hoewel we allemaal live weather en time hadden aan staan hadden sommigen (waaronder ik dus), dikke mis! Weinig gezien dus https://www.twitch.tv/videos/717425116
Ik neem aan dat je in het echt dan dus volledig op je instrumenten vliegt, maar hoe weet je dan dat je niet tegen een berg op vliegt?
Is dat kwestie van weten hoe hoog een berg op de route is en daar boven vliegen? Of krijg je het ergens op je radar te zien?
Oh cool! Dat is inderdaad een kwestie van van te voren bepalen hoe hoog de bergen zijn op je route, zodat je daar boven kan gaan zitten. Al denk ik dat ze in die regio ook veel VFR zullen vliegen. Zo'n airstrip als Bugalaga wordt denk ik alleen aangedaan als er VFR condities zijn, anders is het gewoon niet te doen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Iemand enig idee hoe dit verschil kan ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Speedy67 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:18:
Voor de simmende pilots onder ons: de mogelijkheid om je EFB (Electronic Flight Bag) aan MSFS te koppelen bestaat tot mijn verbazing nu al. XMapsy (link) werkte al met FSX en P3D, maar ook al met MSFS! Heb zojuist de demoversie succesvol geprobeerd met Skydemon, en meteen XMapsy aangeschaft (€18,14 op het moment). Maakt het simmen weer wat makkelijker en realistischer. :)

Xmapsy werkt behalve met Skydemon ook met ForeFlight, Garmin Pilot, WingX Pro, Aerovie, FlyQ, Sky-Map, Flight Planner, AvPlan EFB, AirMate, OzRunways, PocketFMS, EasyVFR, Stratus Insight en FltPlan Go.
Is Skydemon gratis te gebruiken? Ik kan wel een account aanmaken maar in zie ook €155,- staan.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Iemand enig idee hoe dit verschil kan ontstaan?
Zijn dat niet gewoon de afstanden tot de volgende waypoints op de nav? Hemelsbreed is de afstand pakweg 300 nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Wanneer komen de straaljagers? Ik vloog in Flight Sim X alleen maar met de F-18

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Saekerhett schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Zijn dat niet gewoon de afstanden tot de volgende waypoints op de nav? Hemelsbreed is de afstand pakweg 300 nm.
Ahhhh, dat is het inderdaad! Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de totaalafstand was, maar het is dan inderdaad tot het eerste waypoint. Dommmm hahaha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27

Saven

Administrator

Ik lol wel om EHAM en lui die daar een beetje lopen te hannessen :D Wat ik daar al niet heb gezien haha. Ben zelf ook een beetje schuldig aan laag over de runway voorbij vliegen om even gedag te zeggen tegen degene die klaar voor de start staat :$

Valt me wel op dat sommige vliegtuigen ineens onzichtbaar worden. Is dat FS die mijn locale resources wil besparen? Of gewoon toevallig lui die er ineens mee stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:12:
Ik lol wel om EHAM en lui die daar een beetje lopen te hannessen :D Wat ik daar al niet heb gezien haha. Ben zelf ook een beetje schuldig aan laag over de runway voorbij vliegen om even gedag te zeggen tegen degene die klaar voor de start staat :$

Valt me wel op dat sommige vliegtuigen ineens onzichtbaar worden. Is dat FS die mijn locale resources wil besparen? Of gewoon toevallig lui die er ineens mee stoppen?
Zijn gewoon lui die ermee kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Kan ik ook nog de al gemaakte vluchten uit MSFS hier in krijgen?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Ja, zelf invullen.. haha, dat is de enige manier. Ik ben er nog niet achter hoe simtoolkit pro uberhaupt je vluchten vanuit MSFS logt..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Je kan handmatig vluchten toevoegen via Tools & Data en dan Data Import > Manual import. Dat is trouwens in de oude versie. Kan zijn dat het in de 0.6 op een iets andere plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

PerlinNoise schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Is Skydemon gratis te gebruiken? Ik kan wel een account aanmaken maar in zie ook €155,- staan.
Nee. Ik gebruik Skydemon professioneel en ik moet zeggen, het is echt een geweldige VFR tool. Vooral voor airspaces een must have.

Voor flight simulation zou ik op zoek gaan naar iets anders. Maar als je het hebt, zeker gebruiken :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Pff net geland op lowi. Live traffic is leuk, maar het is wel heel druk, en men doet maar wat. Kreeg twee vluchten in mijn gezicht en iemand trok mooi de baan op toen ik over de drempel heen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Craftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:18:
[...]

Ja, zelf invullen.. haha, dat is de enige manier. Ik ben er nog niet achter hoe simtoolkit pro uberhaupt je vluchten vanuit MSFS logt..
cracking cloud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:19:
[...]

Je kan handmatig vluchten toevoegen via Tools & Data en dan Data Import > Manual import. Dat is trouwens in de oude versie. Kan zijn dat het in de 0.6 op een iets andere plek zit.
Ik denk inderdaad handmatig. Wel lastig dat de help pagina's bijna allemaal leeg zijn. Maakt het lastig te weten hoe/wat werkt.
En dit kun je importeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS7CNOKqAND-NwNxFiuI1GGDVuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ucpogGyZWosXWGz8dxQedwO.png?f=fotoalbum_large

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:59
Onderweg met een leuk vluchtje vanaf Sharm El Sheikh naar Caïro. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOfWsUe7byE3wuB2YGtA5HPq3L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmlQbF3tuHkGuoB5VMJDo0aA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qgWoLD2Tm11WsTuiMMHRV1U2jE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kSxyMqcneJihJ7xJE8d5huxP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:21:
Pff net geland op lowi. Live traffic is leuk, maar het is wel heel druk, en men doet maar wat. Kreeg twee vluchten in mijn gezicht en iemand trok mooi de baan op toen ik over de drempel heen ging.
Nog steeds slecht weer? Nog 100nm voor mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ben aan gekomen op (CYTS) Timmins Victor M. Power Airport _/-\o_ wat een vlucht O+

nog maar een klein beetje over van mijn fuel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RhwCHzj6/Desktop-Screenshot-2020-08-23-17-17-00-26.png

en leuk om weer bij te schrijven in mijn logbook

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhQdwzrC/Desktop-Screenshot-2020-08-23-17-18-03-04.png

_/-\o_

486 nm bij elkaar :o >:)
Tot nu gevlogen Canada Tour van Oost naar West ,

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTKL2khv/eerste-3-dagen-canada-tour.jpg

volgende keer probeer ik naar Winnipeg door te gaan met tussenstop en dan gaat het al opschieten om mijn eind bestemming te halen Stewart airport

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 18:08
PerlinNoise schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Nee, Skydemon is payware, maar voor GA piloten in Europa eigenlijk een must-have. Volgens mij is hij wel een maand op proef te gebruiken. Ook is er van EasyVFR, een vergelijkbare EFB, een gratis versie EasyVFR Basic NL.

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Toen ik klaar was wel ja, lichte regen, maar vooral slechte visibility rondom 7000-9000 feet. Daaronder is het wel weer ok zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Werkt dat live weather eigenlijk wel goed?
Vanochtend regende het hier, dus ik denk ik speel in het verleden dus ging terug naar vanochtend.
Strakblauwe lucht....
Nu zocht ik bij buienradar een plaats waar het nu regent (nog voordat ik dit typte uiteraard) ik vlieg daarheen en wat denk je? strak blauwe lucht...
Ik bedenk me echter dat ik zelden wolken heb gezien afgelopen dagen in het spel.
Dit terwijl er in het echt toch echt wolken en regen is.
Live weather staat aan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
0108daniel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:38:
Vanochtend regende het hier, dus ik denk ik speel in het verleden dus ging terug naar vanochtend.
Strakblauwe lucht....
Nu zocht ik bij buienradar een plaats waar het nu regent (nog voordat ik dit typte uiteraard) ik vlieg daarheen en wat denk je? strak blauwe lucht...
Ik bedenk me echter dat ik zelden wolken heb gezien afgelopen dagen in het spel.
Hier loop ik ook tegenaan. Lijkt redelijk willekeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Is nog steeds slecht, wel gaaf. Ik ben er bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0108daniel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:38:
Strakblauwe lucht....
Loopt pakweg een uurtje achter.. maar in de regel klopt het wel goed bij mij.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Dennischo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Is nog steeds slecht, wel gaaf. Ik ben er bijna :)
Misschien zie ik je! Nog 30nm voor mij en idd heel slecht weer! Slecht zicht eigenlijk vooral!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn3DSEjCJN6FFr5S5o3JgiSJkYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37hYRqTkye4E4CBFcOpMl6Xe.png?f=fotoalbum_large

We vliegen nog, maar de vooruitzichten zijn minder positief... Blij dat ik de G3000 door heb, om ook dit soort dingen te kunnen inzien.. Wish me luck.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
Dutchy88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:23:
Onderweg met een leuk vluchtje vanaf Sharm El Sheikh naar Caïro. 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op welke resolutie speel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:22:
[...]

[...]

Ik denk inderdaad handmatig. Wel lastig dat de help pagina's bijna allemaal leeg zijn. Maakt het lastig te weten hoe/wat werkt.
En dit kun je importeren:

[Afbeelding]
Volgens mij kan je MSFS koppelen. Ze hebben een discord (https://discord.gg/xr6wNq5). Misschien dat je daar een antwoord kan krijgen. Ik heb zelf al een paar maanden niet meer aangeraakt maar wil het binnenkort wel weer oppakken.

Edit: ik denk dat je FSUIPC of SimConnect nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 23-08-2020 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:59
turkeyhakan schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Op welke resolutie speel je?
2560x1440P is mijn resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 13:26
Heeft iemand dit toevallig al eens gehad? Dit probleem begon gisteren na de landing in Barcelona. Ik heb vandaag Flight Simulator opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. Vanmiddag had ik bij de gate niks ingesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Zojuist voor de zekerheid 2 uur terug gedaan, nog steeds geen wolkje aan de lucht.
Ik heb wel een bug report gedaan bij de devs, zo te lezen hebben meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie niks bij Innsbruck.

Behalve dat het heel druk is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjKDEHNF5Y4tS7HqUpums2rHQnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BGmYPB8yRoxVu5sNnzp0s5uR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, mijn vlucht Dusseldorf - Innsbruck zit er op. Onderweg genoten van prachtige luchten en steeds slechter wordend weer, maar dat maakte de landing er niet makkelijker op. Zonder enige vorm van zicht ging ik soms rakelings over de bergtoppen en uiteindelijk ben ik tijdens de landing op de baan gecrasht. Hahaha, wel genoten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftQptbMqZbxO7Qs3IgTGkBxYWw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2mUG9z9a0u2dGSLjndQILKG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPoGiOLRvcGPKqvVPQYtCNsW2mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqiKLv7D4wjgUTtQHlR4IxSz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aQrXXy0Z1nFk1P6FI0kffvsSek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW3osFx2xrpXHQER04L7POI5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb een set rudderpedals van Saitek, de Pro Flight Combat Rudder Pedals. Mega, de Luxe, whatever.
Ik gebruik deze i.c.m. een Warthog HOTAS als controls als virtuele cockpit.

In de gouwe ouwe FS X of P3D of X-Plane wordt 'ie netjes herkend, maar in 2020 is het een onbekend apparaat.
De toebrakes doen het prima, maar de/het rudder werkt digitaal. Als ik richtingroer input geef gebeurt er niets, tot ik boven een bepaalde waarde kom, en dan slaat mijn roer opeens in de hoek, beide kanten hetzelfde. Redelijk onrustig. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spIaPIl6ltSQS_ZWLnjfg_7wje4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEKlNZfSGvOcPXQ3fuiMYC9W.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de gevoeligheid in wil stellen zie je dat 2020 het ding weldegelijk als een analoge input ziet, maar bij de controls instellingen lijkt het alsof het als aan/uit button inputs gezien worden.
Een Trutmaster flightstick werkt wel goed qua rudder inputs. Er lijken geen dubbele mappings te zijn.

Wie weet hoe ik de Saitek rudders goed aan het werk krijg?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
Ik vermaak me erg goed en geniet van de graphics, maar valt me nu al een paar keer op bij bergen (in ieder geval in Noorwegen) dat er iets mis gaat met het renderen van meertjes. Deze lijken op veel plekken op een soort "voetstuk" te liggen, waarbij ze een stuk hoger liggen dan bijvoorbeeld het dal eromheen.

Vertrek vanaf ENSH en kijk naar het meertje achter Svolvaer bijvoorbeeld. En net over de Jotunheimen gevlogen, waarij het gebied bijna onherkenbaar wordt door rare hoogtedata die erin verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Uitvreter schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:11:
Ik heb een set rudderpedals van Saitek, de Pro Flight Combat Rudder Pedals. Mega, de Luxe, whatever.

In de gouwe ouwe FS X of P3D of X-Plane wordt 'ie netjes herkend, maar in 2020 is het een onbekend apparaat.
De toebrakes doen het prima, maar de/het rudder werkt digitaal. Als ik richtingroer input geef gebeurt er niets, tot ik boven een bepaalde waarde kom, en dan slaat mijn roer opeens in de hoek, beide kanten hetzelfde. Redelijk onrustig. :/

[Afbeelding]

Als ik de gevoeligheid in wil stellen zie je dat 2020 het ding weldegelijk als een analoge input ziet, maar bij de controls instellingen lijkt het alsof het als aan/uit button inputs gezien worden.
Een Trutmaster flightstick werkt wel goed qua rudder inputs. Er lijken geen dubbele mappings te zijn.

Heb de sim zelf niet, maar wellicht moet je een axis instellen voor de rudder? Volgens mij heb je nu buttons ingesteld. Iets van "Rudder Axis Left" of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinslo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:12:
Ik vermaak me erg goed en geniet van de graphics, maar valt me nu al een paar keer op bij bergen (in ieder geval in Noorwegen) dat er iets mis gaat met het renderen van meertjes. Deze lijken op veel plekken op een soort "voetstuk" te liggen, waarbij ze een stuk hoger liggen dan bijvoorbeeld het dal eromheen.

Vertrek vanaf ENSH en kijk naar het meertje achter Svolvaer bijvoorbeeld. En net over de Jotunheimen gevlogen, waarij het gebied bijna onherkenbaar wordt door rare hoogtedata die erin verwerkt zit.
Ligt aan de slechte mesh hier en daar in Noorwegen. Ik heb gisteren al een lading fouten gerapporteerd via Zendesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Wat doe ik verkeerd?

Flight Type blijft steeds rood (welke van de mogelijkheden ik ook invul) en dus kan ik steeds geen vlucht boeken...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMeNv-wOdtY7l_RVWzkQPjQEwWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QExobx3fYo1o69bHr3lZWRHi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Waarschijnlijk ligt het aan mij :') Maar ik kreeg de autopilot altitude op een gegeven moment niet meer werkend in de 787.

Ik zat op een gegeven moment op cruise altitude. Daarna had het aanpassen van de altitude of vertical speed geen enkel effect meer :X Snap ik het niet of is het een bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Je hebt de assignment voor rudder fout, je moet hier de Axis hebben.

Edit: ah, antwoord was al gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 13:26
Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:20:
Waarschijnlijk ligt het aan mij :') Maar ik kreeg de autopilot altitude op een gegeven moment niet meer werkend in de 787.

Ik zat op een gegeven moment op cruise altitude. Daarna had het aanpassen van de altitude of vertical speed geen enkel effect meer :X Snap ik het niet of is het een bug?
Stel ik wil van 40.000ft naar 30.000ft gaan met een veritcal speed van -1000 (ik noem maar even wat), dan doet de autopiloot gewoon z'n eigen ding en kiest ie voor veel meer. Voor de landing zet ik de autopiloot met auto throttle uit en kiest het spel ervoor om de auto throttle weer aan te zetten. Er zitten nog wel wat fouten in ja.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:20:

Heb het niet in MSFS getest, maar de alt instellen in boeings werkt alleen als een soort "limiet" of altitude select. Als je in VNAV mode zit, dan geef je in de climb daarmee aan tot hoe hoog hij mag klimmen, en in de descent tot hoe laag hij mag dalen.

Als je in VS mode zit (had je die aangezet?) dan zou hij de ingestelde VS moeten hanteren totdat hij op de ingestelde altitude terecht komt en vanaf dat moment die altitude aanhouden.

In FSX deed je autopilot aan en stelde je de altitude in en ging hij daar automatisch heen, dat is een erg overgesimplicifeerde versie die niet reëel is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
bizarre bergen en rivieren in Noorwegen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBbs7ulzhA6WTKhhpZdy0ih6gnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9qVXHNrMAaQO8I1012Z1eUY.png?f=fotoalbum_large

en de ATC is in slaap gevallen precies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4T47-CnCTYmYD3puWTgvApSn9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5bfnHwQmAMy3wuqaO7Aeceo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtJeCR65WMle7lLg1ZbO2MjAbAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/52ENWkOmioa4cJqzTjrgG6S2.png?f=fotoalbum_large

Ander vraagje: heb met mijn T.16000 throttle heel vaak dat die Xbox achtige joystick begint te driften. Gekend probleem?

[ Voor 56% gewijzigd door lapino op 23-08-2020 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

In september komt de eerste world update en die gaat hoogstwaarschijnlijk over het noorderlijk halfrond (interview hier).

Hopelijk zijn al die gekke hoge meertjes ook gefixt, en die spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59

Luukwa

o/

Weet niet of deze vraag reeds gesteld is; maar ik zou het toch wel leuk vinden om een yoke of joystick aan te schaffen, echter zie ik dat er nergens meer iets te krijgen is.

Weet iemand toevallig een webshop die nog wel voorraad heeft of is er hier iemand die er 1 verkoopt?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Je moet niet de "yaw left" en "yaw right" hebben maar de "rudder axis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Je moet niet de "yaw left" en "yaw right" hebben maar de "rudder axis".
Jaaaaah, zo doet 'ie het.
Suf dat ie daar niet zelf mee komt, en dat je eerst bij filter 'all' moet selecteren om die optie te zien. :|
Thanks, ook dawg en gnauw!
Doe dit pas sinds FS3. 8)7

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist een korte vlucht gedaan van Dubai naar Abu Dhabi in de A320, jeetje wat een hel met die AP.
Van te voren heb ik voor mijn gemak ingesteld via de worldmap dat ik via de ILS wilde landen.
Vlak voor het dalen heb ik de approach mode aangezet, toen was ik heel eventjes weg en was de AP een hele andere kant op gegaan. Hij dacht dat de ILS/localizer zich ergens in de woestijn bevond want hij ging een hele andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16

Klopt! Bij mijn vfr vlucht naar ENBR viel me dat ook al op!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
maartenpols schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Heb je je gamertag toevallig aangepast? Nadat ik mijn tag had aangepast deed de Market place het bij mij ook niet meer. Nadat ik had uitgelogd en daarna weer had ingelogd deed hij het weer.
Blijkbaar lag het aan mijn paswoord bij Xbox. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Wat doe ik verkeerd?

Flight Type blijft steeds rood (welke van de mogelijkheden ik ook invul) en dus kan ik steeds geen vlucht boeken...[Afbeelding]
Misschien al gelukt ondertussen, maar je moet alle velden invullen tenzij anders aangegeven (dus tijd is conditional). Heb je dat al geprobeerd? Anders wil ik zo wel even met je meekijken als je wilt. Laat maar weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo hier 1/3 van mijn vlucht door canada in een screenshot filmpje
alvast een voorproefje voor het einde ..
Deze is van 3 dagen inc de mooie vlucht vandaag

https://www.youtube.com/watch?v=zwG59B5dTBY

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:30:
Zo hier 1/3 van mijn vlucht door canada in een screenshot filmpje
alvast een voorproefje voor het einde ..
Deze is van 3 dagen inc de mooie vlucht vandaag

https://www.youtube.com/watch?v=zwG59B5dTBY
Zo gave omgeving! Even alle vliegvelden opschrijven, denk dat ik je even ga volgen richting Canada ;)

Vanavond in elk geval van het zuidelijkste puntje van Noorwegen tot het noordelijkste puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadKnight schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Zo gave omgeving! Even alle vliegvelden opschrijven, denk dat ik je even ga volgen richting Canada ;)

Vanavond in elk geval van het zuidelijkste puntje van Noorwegen tot het noordelijkste puntje.
Das een flink eind. Ik doe Noorwegen in etappes... van de week even door het Geirangerfjord met een Cub en dan weer verder met m’n King Air naar het noorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadKnight schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

hier heb je ze:
- Greater Moncton Roméo LeBlanc International Airport (CYQM) Moncton city
- Havelock Airport (CCS5 )
- Scottsfield Airpark Airport (CCF9)
- Internationale Québec City Jean Lesage (CYQB) Québec
- Timmins Victor M. Power Airport (CYTS)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik snap echt niet hoe ze zijn omgegaan met de selectie airports. I moet in FS Economy naar MMLC: die zit er niet in. Maar als je in game kijkt op 18°00′06″N 102°13′13″W zie je de baan gewoon liggen!

Wikipedia: Lázaro Cárdenas Airport

uiteraard gemeld bij Zendesk

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Misschien al gelukt ondertussen, maar je moet alle velden invullen tenzij anders aangegeven (dus tijd is conditional). Heb je dat al geprobeerd? Anders wil ik zo wel even met je meekijken als je wilt. Laat maar weten.
Ah thanks! Enige dat ik nu dan nog niet lijk te begrijpen: wat vul ik in bij flight number en call sign? Waar haal ik die vandaan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Hebben jullie deze feature van de A320 al gezien?

Kon het niet laten :P. Alle schermen in het vliegtuig gebruiken gewoon een stapeltje html/css/js bestanden en dus makkelijk aan te passen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Comgenie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:02:
Kon het niet laten :P. Alle schermen in het vliegtuig gebruiken gewoon een stapeltje html/css/js bestanden en dus makkelijk aan te passen.
Dat kan trouwens best wel eens de belabberde performance verklaren. *kuch*Powered by Microsoft Edge*kuch* :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55
DigitalExorcist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:47:
[...]

Das een flink eind. Ik doe Noorwegen in etappes... van de week even door het Geirangerfjord met een Cub en dan weer verder met m’n King Air naar het noorden.
Gaat hem ook wel worden in etappes, anders word het een zware werkdag morgen :+
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:47:
[...]

hier heb je ze:
- Greater Moncton Roméo LeBlanc International Airport (CYQM) Moncton city
- Havelock Airport (CCS5 )
- Scottsfield Airpark Airport (CCF9)
- Internationale Québec City Jean Lesage (CYQB) Québec
- Timmins Victor M. Power Airport (CYTS)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Ah thanks! Enige dat ik nu dan nog niet lijk te begrijpen: wat vul ik in bij flight number en call sign? Waar haal ik die vandaan?
Tenzij je airliners vliegt mag je die zelf verzinnen (i.e. de 07:00 klm vlucht van schiphol naar miami heet altijd KLMxxx)

ik gebruik altijd mijn eigen callsign voor private flights (MRE) en dan flight number i.e. private

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Vinslo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

Heb het niet in MSFS getest, maar de alt instellen in boeings werkt alleen als een soort "limiet" of altitude select. Als je in VNAV mode zit, dan geef je in de climb daarmee aan tot hoe hoog hij mag klimmen, en in de descent tot hoe laag hij mag dalen.

Als je in VS mode zit (had je die aangezet?) dan zou hij de ingestelde VS moeten hanteren totdat hij op de ingestelde altitude terecht komt en vanaf dat moment die altitude aanhouden.

In FSX deed je autopilot aan en stelde je de altitude in en ging hij daar automatisch heen, dat is een erg overgesimplicifeerde versie die niet reëel is.
Aahh ik zal nog eens testen, ik ben idd fsx gewend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Dat kan trouwens best wel eens de belabberde performance verklaren. *kuch*Powered by Microsoft Edge*kuch* :Y)
MSFS is uiteindelijk ook gewoon een veredelde bing viewer... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Vroeger gebruikte ik in FSX vaak FSPassengers wat het spel extra leuk maakte. Nu is deze er volgens mij nog niet voor FS2020, maar ik heb wel een paar keer FSEconomy voorbij zien komen. Is dat iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Tenzij je airliners vliegt mag je die zelf verzinnen (i.e. de 07:00 klm vlucht van schiphol naar miami heet altijd KLMxxx)

ik gebruik altijd mijn eigen callsign voor private flights (MRE) en dan flight number i.e. private
Ah, nu is het gelukt. MOest blijkbaar nog even iets op offline zetten.

Zie hem nu bij mijn logboek staan. Moet ik hem daar dan dispatchen om hem uiteindelijk op de map terug te zien? Dan moet ik namelijk nog ff een Simbrief account aanmaken, vandaar dat ik het maar ff voor de zekerheid vraag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Voor de A320neo vliegers, check: https://www.msfsaddons.org/aircraft/a320neo-improved

[ Voor 27% gewijzigd door Er!k op 23-08-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Ah, nu is het gelukt. MOest blijkbaar nog even iets op offline zetten.

Zie hem nu bij mijn logboek staan. Moet ik hem daar dan dispatchen om hem uiteindelijk op de map terug te zien? Dan moet ik namelijk nog ff een Simbrief account aanmaken, vandaar dat ik het maar ff voor de zekerheid vraag _/-\o_
Je kunt ook een custom route maken, dan heb je geen simbrief nodig. En dan inderdaad dispatchen zodat je het kan selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 08:37
cracking cloud schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:11:
Wat me opviel bij Amsterdam in de Premium versie (de handgemaakte) is dat ze de verkeerde toren bij de Polderbaan hebben gezet ...
Dit viel mij ook net op. Maar niet alleen is de Toren-West bij de Polderbaan verkeerd, de tunnel onder de taxibaan naar de polderbaan is ook niet gemodelleerd. De auto's kruizen daardoor de taxibaan en rijden over de taxibaan. :o .
Het is natuurlijk mooi dat er auto's over de wegen rijden, maar voor een handcrafted vliegveld is dit dan toch jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3exUoVRAZeT9zhnM5InuO2JEAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T2Yy1OrGgH6P7XWejmHRVkm5.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Je kunt ook een custom route maken, dan heb je geen simbrief nodig. En dan inderdaad dispatchen zodat je het kan selecteren.
Ah ja, ik heb het nu idd custom gemaakt. Vervolgens dispatch, fly now en complete flight gedaan. Heb nu twee vluchten in mijn logboek met inderdaad een keurige lijn op de kaart.

Voor die twee vluchten een map aangemaakt en die allebei daar ingeschoven. Maar hoe krijg ik nu beide lijnen op 1 map?

EDIT: gevonden, weer in een ander tabblad. Oke. je moet even weten hoe het werkt, maar dan is het wel erg tof! Thanks voor de hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 23-08-2020 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
Ik denk ik stijg eens op vanaf MTJE - Jeremie, daar zou de tropische storm Laura in de buurt moeten hangen.
Opstijgen ging nog wel maar daarna zag je geen hand voor ogen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aOAEoUay72OZjhWTxaEEqgSNo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jzx0q9OttxFBiBj0IhNeE9UK.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Het ging in dit topic ook een paar keer over de Active Pause, en dat je die eigenlijk niet moet gebruiken.
Hier wat meer info erover, lees voordat ook de EDIT: https://forums.flightsimu...ally-pause-the-sim/143817

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Volgens mij heeft het iets te maken met de server, zo af en toe... Zo zag ik dat gisteren gebeuren in de video van Obsidian. Die wilde een storm laden. Strak blauwe lucht, reload game en zag toen wel de storm...

YouTube: Microsoft Flight Simulator - I Flew Into Storm Ellen
DigitalExorcist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazetom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 10:20
Vraagje voor iedereen die MSFS 2020 nu speelt met een PS/XBOX-controller. Ik merk dat wanneer ik mijn analog sticks niet aanraak, het vliegtuig alsnog heel makkelijk naar de zijkant afdwaalt. Wanneer ik mijn vliegtuig dus mooi level heb vliegen, moet ik alsnog constant adjustments maken om niet scheef te gaan en langzaam maar zeker richting de grond dus. En op zo'n kleine analog stickje zijn die micro-aanpassingen best irritant.

Is dit een bekend 'probleem' bij dit type controllers? Ik ben aan het kijken naar een yoke, waarbij dit probleem denk ik stukken minder is. Ook lijkt mij de immersion en de hele spel/sim-beleving stukken beter, maargoed, dat kan iedereen met een yoke vast beamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Hmmmm dit kan wel eens interessant zijn!
Via Webcam of Telefooncamera headtracking.

[My Home Automations]

Pagina: 1 ... 55 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc