Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Goed werkende autopilot:

"We're sorry, but this product is currently unavailable in your region." :+
- "To enable landing-gear, buy the landing gear package for €3 / month or €34 / year!"
- "You haven't flown enough hours the past year and so your GA license is revoked. Please activate the 'casual flyer'-package (€5/month) to access your bought planes and have a safe flying experience".
- "To disable the in-game advertising blimps please activate the 'no-ads' package"
- "Aircraft maintenance is important for safe flying. Currently you have no maintenance-package and you can experience unexpected failures during flight. Please activate the aircraft maintenance package for small, or large aviation, or both, to ensure safe flying!"

Overigens... met een game die blijkbaar zo op de graphics gefocussed is om de 'general public' te verleiden en de kosten eruit te halen denk ik dat het bijna onmogelijk gaat zijn deze game lang en winstgevend te onderhouden voor de 'niche' van mensen die niet alleen willen sight-seeen. Een aanzienlijk deel van de hype zal verminderen en een grote groep mensen zal af en toe even van Tenerife naar Las Palmas vliegen maar niet meer dan dat, of helemaal niet spelen. De aandachtsspanne van veel gamers is te beperkt.

De operationele kosten zullen best pittig zijn voor deze game en alle gave AI-dingen ten spijt, die lossen 95% van het grunt-werk op, maar die 5% gaat enorm opvallen en zal handwerk aan te pas moeten komen. En dat zijn dure uurtjes.

Oftewel, ik zie nog wel de kosten oplopen als je echt een full-fledged sim wil krijgen. Maar misschien ben ik te cynisch geworden.

[ Voor 50% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-08-2020 12:10 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:21:
Volgende probleem met VOR vliegen. Eerste probleem was het ontbrekenvan DME. Nu lijken heel veel VORs gewoon niet te werken! VAE nij ENVA: op 5 nm afstand ziet de C172 de VOR nog steeds niet...! :| :X :? 8)7 |:(

VOR to VOR vliegen lijken ze onmogelijk te willen maken in MSFS. :( :( :( Kan je een beetje dat stomme rode lijntje volgen op de GPS zeker. :( :( :(
Ja precies, in Nederland werken ze wel, maar als ik van LOWI middels VOR 'PAT' en 'OZE' wil vliegen dan pakt hij ze niet op, hoewel hij PAT wel herkend maar hij komt niet in de VOR localizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinhard schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:58:
Met die bloedhete dagen even de kou van Alaska opgezocht en wel het vliegveld Juneau Intl ( PAJN ), wat in P3D ook bij ORBX scenery te vinden was. In FS2020 is deze standaard scenery op hetzelfde niveau, de tijd even naar winter gezet en heerlijk afgekoeld en gewoon wat rondgekeken op een late namiddag. Bijna rustgevend, die sfeer, de kou straalt er gewoon van af:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
dat worden mooie beelden als straks de winter aanbreekt
wel leuk omdat nu eindelijk weer eens mee te zien veranderen .. met XP11 had je dit niet ... dat als je straks realtime vlieg gewoon alles kaal worden en met sneeuw ligt

toch wer een heel andere gezicht om dan weer op die plekken terug te komen

maar erg mooie screenshota

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:48:
even een vraagje ik heb nog geen ijsvorming of regen gezien op mijn ramen .. ik draai alles op ultra ..
nu dacht ik nou heb ik nog niet in regen gevlogen of kou maar als ik dan in steam kijkt dat ik dan al 8 uur door regen ven gevlogen .. vind ik het wel raar dat je het niet te zien krijg op je ramen is hieer een instelling voor ?
IJsvorming (visueel) is er bij mijn weten altijd, mits je in aanmerking komt voor ijsvorming. Ik weet niet of je het grafisch uberhaupt uit kunt zetten. Standaard heeft het geen effect op het vliegen, dit moet je aanzetten. Dit vind je terug onder assistance, failure & damage.

Voor wat betreft het daadwerkelijk optreden van icing, dit gebeurd bij een buiten temperatuur van onder 0 (logischerwijs), maar er moet ook contact met vocht plaatsvinden. Vliegen door een wolk is bijvoorbeeld een goede manier om je vliegtuig snel in een ijsklont te laten veranderen bij een buiten temperatuur van -10. Pitot heat en cabin heat bijvoorbeeld zijn factoren die ijsvorming en het effect ervan iets remmen, in ieder geval binnen de C172 naar mijn ervaring.

Hoezeer ijsvorming dus optreedt is een beetje afhankelijk van waar je vliegt. In mijn trip van Eelde, via Hamburg langs de westkust van Denemarken naar Noorwegen had ik voor het eerst pas last van ijsvorming halverwege de kust van Noorwegen. Van Noorwegen naar IJsland flink wat last gehad van ijsvorming door veel bewolking en lage temperaturen van ongeveer -8. Van IJsland naar Groenland daarentegen vrij weinig hinder bij grotendeels clear skies op dat moment, en ook een relatief hoge temperatuur van circa -2 op dat moment op 12000 voet.

Nu van Groenland naar Canada wederom zo'n -4 toen ik vanochtend opsteeg, maar met clear skies. En inmiddels zo'n -2. Dus redelijk ijsvorming vrij.

Wil je het effect goed kunnen zien, zoek dan een locatie waar het goed vriest en waar er geen clear skies zijn.

Gisternacht de landing in Nuuk, Groenland was overigens een fraaie. Laag hangende wolken. De zon was boven de bewolking nog te zien. Het was redelijk licht. Maar binnen de wolken een dichte mist met nauwelijks zicht. Rondom Nuuk? Meerdere bergformaties :+. Tussen 3000 voet en circa 200 voet van de grond gewoon geen zicht. Puur op GPS boven het water gepoogd te blijven. Bij het dalen nam de hoeveelheid licht snel af. Op circa 150 voet boven de grond enige schim van lichten van de woningen, verder volledig donker. Geen enkel zonlicht meer te zien. Ware het niet dat ik van tevoren mijn huiswerk had gedaan en gekeken had waar de baan gelokaliseerd was en in welke oriëntatie, had ik die landing nooit kunnen volbrengen. Maar uiteindelijk goed gelukt :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinhard schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:58:

Daarna nog even een vlucht gemaakt met de Airbus Alaska-livery van Juneau naar Seattle. Grootste deel op de AP, alles gewoon perfect ( even afgezien van de verkeerde STAR ). Voor mij geen P3D of X-Plane meer.
Wow, mooie plaatjes. Moet me misschien ook maar eens verdiepen in de Airbus manier van vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:27
laurensxeon schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Ja precies, in Nederland werken ze wel, maar als ik van LOWI middels VOR 'PAT' en 'OZE' wil vliegen dan pakt hij ze niet op, hoewel hij PAT wel herkend maar hij komt niet in de VOR localizer.
Bij PAT kan dat kloppen, die is in het echt ook alleen maar een DME, geen VOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Ik heb een vluchtplan in de G1000 gekregen :D Rotterdam > Oslo in de Bonanza :D

Takeoff over een minuut of 2

Argh, hij doet 't alleen niet. Vluchtplan erin gezet, behalve SID's en STAR's. AP on, FD on, VNV on en NAV on, maar hij volgt de route niet...

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 23-08-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

[...]

Kun je misschien vergelijking screenshots maken op ultra? Van VHHH naar ZGSZ in een Textron Aviation Cessna met live weather.

Ik heb namelijk wel meer mindere screenshots gezien.
Klopt hoor, de screens wisselen heel erg qua kwaliteit! No worries dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ik heb net (per ongeluk) een in-game screenshot gemaakt met F12. Iemand enig idee waar je deze screenshots kunt terugvinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:01
Wat ik jammer vind is dat er geen ingame map is met frequenties.

Alleen bij het maken van de vluchtplan kan je frequenties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:27:
Ik heb een vluchtplan in de G1000 gekregen :D Rotterdam > Oslo in de Bonanza :D

Takeoff over een minuut of 2

Argh, hij doet 't alleen niet. Vluchtplan erin gezet, behalve SID's en STAR's. AP on, FD on, VNV on en NAV on, maar hij volgt de route niet...
In de TBM? Niet vergeten de AP in je overhead panel aan te zetten :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
BeefHazard schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

In de TBM? Niet vergeten de AP in je overhead panel aan te zetten :)
Nope, Beechcraft Bonanza...

Ik volg nu de instructies van ATC en vlieg op HDG mode. En ATC stuurt me nu gewoon richting ANDIK, het eerste waypoint dat ik er in had gezet... Maar automatisch de route vliegen wil die niet...

Ik doe ergens wel iets goed, maar niet helemaal :P

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 23-08-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorkick schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:47:
Begin van het Button / Encoder panel.
Dacht eerst even 1 encoder testen, maar gaat helemaal goed. Arduino Micro wordt ook herkend door Flight sim dus kan direct alles binden.

Nu vooral veel soldeerwerk om alles aan te sluiten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ben heel nieuwsgierig hoe je dit geregeld hebt!! Ik heb een Arduino liggen, volgens mij een Micro aan het formaat te zien met een Wifi chip erop. Nu is dát niet perse nodig.. en volgens mij heb ik ook nog wel een Nano en een grotere.. maar hoe doe je dat met de firmware en de daadwerkelijke programmatuur??

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:41:
Wat ik jammer vind is dat er geen ingame map is met frequenties.

Alleen bij het maken van de vluchtplan kan je frequenties zien.
Ik Google ze meestal. Voor Nederland staan er goeie kaarten op lvnl in elk geval.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:35:
Ik heb net (per ongeluk) een in-game screenshot gemaakt met F12. Iemand enig idee waar je deze screenshots kunt terugvinden?
Dat is volgens mij de Steam shortcut. Moet je even in je steam settings kijken waar hij ze opslaat.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:43
Vanwaar alle kritiek op de FMS? In de A320 lijkt een groot deel wel aanwezig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
Op wat kleine bugs en een moeizame installatie na echt een mooie sim, ben wel benieuwd wat voor updates de stock vliegtuigen nog gaan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLXy609UrmMWbwsHPgi2-oTb5ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xD8roYO3j6XA0vWEbaw31hv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Saz4mRTkVnQQC2OXubYwTw9us_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0YZfRsg0FiYVTnFPTI1q49n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiIKQihcbZocRdrR599VRhk27Cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpF1sDB4SggIXKJU78KWSF5O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZjeXLFeFTui3HDEnLUBmZ_en-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1ckEIT7kIMrgw5dNWCdbxvt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok. Dus dan maar vliegen zonder VOR en met de G1000. En laat ik dan maar eens vanaf de gate starten. Vlucht gepland, alles ingevoerd, ATC geregeld, taxi naar runway... CTD. :(

Ik begin MSFS nu echt spuugzat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:14:
Ok. Dus dan maar vliegen zonder VOR en met de G1000. En laat ik dan maar eens vanaf de gate starten. Vlucht gepland, alles ingevoerd, ATC geregeld, taxi naar runway... CTD. :(

Weet het niet zeker maar ik speel windowed en hoef zo minder hard te alt-tab'en, denk hierom wel minder CTD's te hebben (fingers crossed).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Woohoo, voor mekaar. Flightplan in de G1000 zat wel goed, maar ik moet op de MFD de NAV mode inschakelen en op de PFD een paar keer op CDI drukken om te switchen van VOR1 of VOR2, naar GPS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is volgens mij de Steam shortcut. Moet je even in je steam settings kijken waar hij ze opslaat.
Ah! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:58:
Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd om de premium upgrade te kopen vanuit de game pass version? Dan lijkt het er op dat je voor 84.99 de volledige game kan kopen..
Volgens mij moet je dan game pass aanhouden, maar weet het niet zeker.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:14:

Hahaha, wilde net een post maken dat ik serieus nog 0 CTD's heb gehad. 3x raden, nog geen 2 minuten daarna opeens poef m'n FS afgesloten door een CTD. Was net halverwege een vlucht van Murmansk naar Båtsfjord |:(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Dank voor de tip maar dat filmpje is 3 uur en 20 minuten: wat veel om uit te vinden waar die DME zit. ;) Bovendien bedoelde ik eigenlijk dat ik gewoon een ouderwetse radiostack met DME wil in de C172 steam gauges. Hoe dan ook, ik heb al een oplossing gevonden: gewoon in de C172 beide schermen op NEAREST VOR zetten en hopla: (soort van) DME! 8) Nu kan ik heerlijk vliegen m.b.v. VOR en helemaal zonder GPS scherm! Blijft een beetje een omweg maar wel leuk.

Voor degenen die wat meer uitdaging willen en een soort van game element: ga vliegen op de ouderwetse manier: het is dan echt zwaar kicken als je je bestemming bereikt. _/-\o_
Ah ok, jammer dat het bij de steam gauges ontbreekt dan. Helemaal mee eens dat een IFR-vlucht met behulp van de klassieke grondnavigatiemiddelen veel voldoening geeft. Zo cool het moment dat je na een vlucht uitgestippeld met alleen hulp van VOR, NDB en ILS dalend vanuit een bewolkingslaag op 2000 ft recht voor de baan uitkomt. _/-\o_

Zo heb ik ooit leren vliegen in FS4 met hulp van een vertaald en voor FS4 geüpdatet boek van John Rafferty, waarvan een stokoude versie gratis in te zien is. Hopeloos verouderd natuurlijk maar de basis is nog steeds hetzelfde. Eigenlijk een must voor iedereen die nu een flightplan in de GPS zet en de autopilot het werk laat doen maar geen idee heeft van navigatie om deze techniek toch ook onder de knie te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.flightsimbooks.com/learning/cover.jpg
tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:21:
Volgende probleem met VOR vliegen. Eerste probleem was het ontbrekenvan DME. Nu lijken heel veel VORs gewoon niet te werken! VAE nij ENVA: op 5 nm afstand ziet de C172 de VOR nog steeds niet...! :| :X :? 8)7 |:(

VOR to VOR vliegen lijken ze onmogelijk te willen maken in MSFS. :( :( :( Kan je een beetje dat stomme rode lijntje volgen op de GPS zeker. :( :( :(
Hier lijkt het toch allemaal wel te werken:

Maar als er VOR's gewoon ontbreken is dat niet cool. Weet je zeker dat je op de juiste frequentie zat?

[ Voor 21% gewijzigd door Tourniquet op 23-08-2020 13:49 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 08:56
Vriend van me heeft vanmorgen wat zitten vogelen met:
https://jbcconsulting4486...08/17/setup-head-tracker/

Werkt prima, gebruikt de TrueDepth camera van de iPhone als head tracker, ga vanmiddag zelf ff kijken, maar een soort TrackIR voor 2,29 Is niet verkeerd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:40:
[...]

Hahaha, wilde net een post maken dat ik serieus nog 0 CTD's heb gehad. 3x raden, nog geen 2 minuten daarna opeens poef m'n FS afgesloten door een CTD. Was net halverwege een vlucht van Murmansk naar Båtsfjord |:(
|:( ;)

Ik ben ondertussen toch maar weer op weggegaan: vlieg nu boven Zuid-Noorwegen in de C172 met G1000. Deze keer ging de hele preflight en taxi etc. wel goed... Hoe zeg je dat ook alweer... haat-liefde-verhouding...? 8)

BTW Wie linkte ook alweer naar https://chartfox.org? Nogmaals dank, is ideale site! _/-\o_ Je moet even een VATSIM account aanmaken maar verder hoef je daar niets mee te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
ExiZTeNcE schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:42:

Werkt prima, gebruikt de TrueDepth camera van de iPhone als head tracker, ga vanmiddag zelf ff kijken, maar een soort TrackIR voor 2,29 Is niet verkeerd :-)
Ik heb zelf de Delanclip besteld, een van de budget Trackir varianten. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Ik heb zelf de Delanclip besteld, een van de budget Trackir varianten. Ben benieuwd.
Je realiseert je dat de Delanclip zonder de “camera” en zonder software geleverd wordt? Het is dus een upgrade voor TrackIR en geen volwaardig alternatief. Of heb je hem met de PS3 camera besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 23-08-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:42:
Maar als er VOR's gewoon ontbreken is dat niet cool. Weet je zeker dat je op de juiste frequentie zat?
Ja, paar keer geswitched naar andere freq die wel werkte (veel verder weg) en weer terug en op allebei de GNS's: de VOR werd niet gezien.... Gisteren hetzelfde met een andere VOR in Noorwegen: toen was het een optionele VOR die ik wilde gebruiken voor triangulation: vandaag was het mijn belangrijste VOR. Lijkt willekeur. Moet hierbij wel zeggen dat de NEAREST VOR pagina wel helpend is want die geeft niet alleen de distance maar ook de bearing aan. Dus zo ben ik er dan ook uiteindelijk wel gekomen. Maar het is niet zoals het hoort. De GPS ziet de VOR dus wel...

Leuke link naar dat oude boek, trouwens! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
wie kan mij helpen ik heb twee flight sticks die ik niet werkend krijg.1e logitech force 3d pro.
2e madcatz cyborg fly 5.
in flight simulator ga ik naar opties daar kan ik kiezen in toetsenbord,muis, joystick
uiteraard kies ik joystick. maar dan zie ik nog niks staan. recht daar zie ik een soort van foto met een joystick
met een vraagteken.aan de linkerkant zie ik search staan en filter daar kan ik deze functies kiezen all-essentials-en assigned.daaronder expand/ collaps all

groetjes michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27

Saven

Administrator

Valt me wel echt op dat de cpu "maar" voor 40 a 50% gebruikt wordt en de gpu wel 100%. Een i7 8700k. Herkenbaar ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
downtime schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Je realiseert je dat de Delanclip zonder de “camera” en zonder software geleverd wordt? Het is dus een upgrade voor TrackIR en geen volwaardig alternatief. Of heb je hem met de PS3 camera besteld?
Klopt, met de ps3 camera inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 07:09
Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:00:
Valt me wel echt op dat de cpu "maar" voor 40 a 50% gebruikt wordt en de gpu wel 100%. Een i7 8700k. Herkenbaar ? :)
Klopt, als je in de bios HT uitschakelt zul je zien dat de verhoudingen beter komen te liggen en je zult meer fps halen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27

Saven

Administrator

Marcievg schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Klopt, als je in de bios HT uitschakelt zul je zien dat de verhoudingen beter komen te liggen en je zult meer fps halen.
Hmm echt? Wel knullig :X Teveel gehannes om elke keer heen en weer te switchen in de bios. :P Maar zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
feyenoord40 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:59:
wie kan mij helpen ik heb twee flight sticks die ik niet werkend krijg.1e logitech force 3d pro.
2e madcatz cyborg fly 5.
in flight simulator ga ik naar opties daar kan ik kiezen in toetsenbord,muis, joystick
uiteraard kies ik joystick. maar dan zie ik nog niks staan. recht daar zie ik een soort van foto met een joystick
met een vraagteken.aan de linkerkant zie ik search staan en filter daar kan ik deze functies kiezen all-essentials-en assigned.daaronder expand/ collaps all

groetjes michel
Klinkt alsof de joystick wel herkend is maar er nog geen knoppen zijn toegewezen. Is bij mijn VKB's hetzelfde. Beetje vaag maar ik heb een nieuw profiel gemaakt en toen gewoon knoppen toegewezen. Maar je begint dus helemaal blanco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Saven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Hmm echt? Wel knullig :X Teveel gehannes om elke keer heen en weer te switchen in de bios. :P Maar zal het eens proberen.
Teveel gedoe inderdaad, ik wacht liever totdat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Nu al tot 2x toe gehad dat ik geen optie krijg van de ATC om te taxiën na landing. Kan enkel "announce clear of runway" doen maar dan niks. Enig idee hoe te taxiën naar parking zodat het in logboek komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:06:
Nu al tot 2x toe gehad dat ik geen optie krijg van de ATC om te taxiën na landing. Kan enkel "announce clear of runway" doen maar dan niks. Enig idee hoe te taxiën naar parking zodat het in logboek komt?
Niet elke airport heeft een tower. Sommige zijn onbemand en daar krijg je dus die Announce clear of runway. Hoe je dat in het logboek moet krijgen weet ik niet, ik gebruik dat ding niet. Maar volgens mij wordt het automatisch er in gezet als je de motor uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Die hele ATC klopt sowieso van geen kant. Ik dacht in het begin nog: vet dat hij de waypoints ook benoemt! Maar op het eind wordt er nergens gezegd dat je een keer moet gaan dalen. Moet je dat zelf bepalen a.d.h.v. top of descent of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

Distortion

Bottle to Throttle

ExiZTeNcE schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:42:

Ik heb er nu ook op staan. Zo ff proberen

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f-VeAo4PgmOcx_668BkvAo78wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afnCeNquUSOSd0kbky7EcANS.jpg?f=fotoalbum_largeal 3 dagen geen marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Klinkt alsof de joystick wel herkend is maar er nog geen knoppen zijn toegewezen. Is bij mijn VKB's hetzelfde. Beetje vaag maar ik heb een nieuw profiel gemaakt en toen gewoon knoppen toegewezen. Maar je begint dus helemaal blanco.
ja idd helemaal blanco . jij zegt een nieuw profiel aanmaken ?? waar doe ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
feyenoord40 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

ja idd helemaal blanco . jij zegt een nieuw profiel aanmaken ?? waar doe ik dat?
Bovenin bij je joystick selectie,
Eerst een aantal joystick buttons (en uiteraard je assen) toewijzen. Doe je door links selectie op ALL te zetten en dan zelf te bepalen welke functie je aan welke knopjes je wilt toewijzen (trim/gear/flaps oid).
Assen uiteraard aileron/rudder/elevator.

Dan niet vergeten om met F11 te saven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 18:08
Voor de simmende pilots onder ons: de mogelijkheid om je EFB (Electronic Flight Bag) aan MSFS te koppelen bestaat tot mijn verbazing nu al. XMapsy (link) werkte al met FSX en P3D, maar ook al met MSFS! Heb zojuist de demoversie succesvol geprobeerd met Skydemon, en meteen XMapsy aangeschaft (€18,14 op het moment). Maakt het simmen weer wat makkelijker en realistischer. :)

Xmapsy werkt behalve met Skydemon ook met ForeFlight, Garmin Pilot, WingX Pro, Aerovie, FlyQ, Sky-Map, Flight Planner, AvPlan EFB, AirMate, OzRunways, PocketFMS, EasyVFR, Stratus Insight en FltPlan Go.

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
killerbee1958 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Eerst een aantal joystick buttons (en uiteraard je assen) toewijzen. Doe je door links selectie op ALL te zetten en dan zelf te bepalen welke functie je aan welke knopjes je wilt toewijzen (trim/gear/flaps oid).

ok bedankt ik ga het proberen hoop dat het lukt want ik ben zo,n lul in dat soort dingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fier0x
killerbee1958 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Klopt precies dit. Het verwarrende is dat je in het begin niet al je beschikbare knoppen en axis ziet maar alles leeg is. Je moet links opzoeken welke functie je wil toevoegen aan je joystick (selecteer essentials om te beginnen), dan krijg je een pop-up. In een leeg vakje klikken. Kies search bij input en klik op de knop die je wil toewijzen. Daarna druk je op validate. Etc, etc. Niet vergeten te saven! :)

[ Voor 3% gewijzigd door fier0x op 23-08-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:12:
Die hele ATC klopt sowieso van geen kant. Ik dacht in het begin nog: vet dat hij de waypoints ook benoemt! Maar op het eind wordt er nergens gezegd dat je een keer moet gaan dalen. Moet je dat zelf bepalen a.d.h.v. top of descent of zo?
ATC is ruk. Zo nu en dan zeggen ze wel wanneer je moet dalen maar ik heb nog nooit vectors to final of zo gehad: je moet het allemaal zelf maar uitzoeken. Geinig voor tijdens cruise maar wanneer je ze echt nodig hebt, kan je ze maar beter negeren.

Kreeg nu net terwijl ik bijna klaarzat voor de ILS runway 03 runway 21 assigned... dus ik snel de procedure opzoek en laden... maar die kon ik vervolgens handmatig vliegen want de AP volgde 'm niet en ATC gaf helemaal geen vectors. expect ILS 21 transition BN, clear to BN en waar die dan is... zoek het maar uit.Dus ik vraag om vectors: wil hj me direct to BN laten vliegen (wat helemaal niet handig is omdat ik daar dan een 180 turn moet maken) terwijl de procedure een mooie bocht aangeeft... :X En als ik dan naar BN vlieg, zegt ATC ook helemaal niets meer... ze laten me vrolijk een uur de verkeerde kant op vliegen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fier0x
Haha herkenbaar. En regelmatig stuurt de ATC je vlak voor aanvang van je STAR nog even naar FL170 of zo. Er valt nog wel wat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

Distortion

Bottle to Throttle

Speedy67 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:18:
Voor de simmende pilots onder ons: de mogelijkheid om je EFB (Electronic Flight Bag) aan MSFS te koppelen bestaat tot mijn verbazing nu al. XMapsy (link) werkte al met FSX en P3D, maar ook al met MSFS! Heb zojuist de demoversie succesvol geprobeerd met Skydemon, en meteen XMapsy aangeschaft (€18,14 op het moment). Maakt het simmen weer wat makkelijker en realistischer. :)

Xmapsy werkt behalve met Skydemon ook met ForeFlight, Garmin Pilot, WingX Pro, Aerovie, FlyQ, Sky-Map, Flight Planner, AvPlan EFB, AirMate, OzRunways, PocketFMS, EasyVFR, Stratus Insight en FltPlan Go.
Wat doet xmapsy precies?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last van de live weer alleen maar mist geeft vlieg nu al een 230 nm door mist ?? :o :(

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 14:34 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 18:08
XMapsy stuurt de locatie van je sim-vliegtuig naar je EFB (als dat in hetzelfde lokale netwerk zit als de pc waarop je Flight Simulator draait.. Je kunt dat signaal in je EFB gebruiken in plaats van je real-life GPS signaal.

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:34:
Meer mensen last van de live weer alleen maar mist geeft vlieg nu al een 230 nm door mist ?? :o :(
Op de gate van Schiphol wat dikke bewolking maar geen mist :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mjv0nwM4pDIVko_Mt5O5jy8z070=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7LOq8F4Hyc2rPICQc9tYtzf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door fier0x op 23-08-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Ik probeer zojuist mijn Saitek X45 aan de praat te krijgen. Drivers etc geinstalleerd maar een aantal knoppen kan ik niet binden in MSFS.

Deze melding verschijnt:
[quote]
You are trying to assign an action to a device that is not selected
[/quote]

Weet iemand hier raad mee?

Ik had nog een oud profiel actief in de Saitek software, thanks anyway!

[ Voor 12% gewijzigd door vizion88 op 23-08-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 19:56
vizion88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:38:
Ik probeer zojuist mijn Saitek X45 aan de praat te krijgen. Drivers etc geinstalleerd maar een aantal knoppen kan ik niet binden in MSFS.

Deze melding verschijnt:

[...]

Weet iemand hier raad mee?
Waarschijnlijk zit je bij de keyboard- of muis-bindings. Je moet eerst bovenin de controller nog selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:34:
Het weer lijkt heel vaak slecht, ja. Moet sowieso zeggen dat het er op een beetje bewolkte dag alles er meteen al deprimerend donker uitziet... dusssssssss persoonlijk vlieg ik tegenwoordig met een lichtelijk aangepaste zonnige preset. Paar mooie schapenwolkjes hier en daar en verder een heerlijk zonnetje. Het live weer bewaar ik wel voor speciale gelegenheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
De Franse slag hè. Ik hoop dat Microsoft voor FS2034 een Duitse studio in de arm neemt. En dat er dan niet een alpha-versie gereleased wordt. :)
FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:11:
Ja dat wordt lachen, opstijgen zonder klaring 'NEIN DAS IST AGAINST ZE RULES!!
Bij nader inzien lijkt een combinatie van Franse en Duitse studio's me toch beter voor FS2034: de Fransen voor de fantastische graphics engine (echt: briljant bedacht, hulde!) en de Duitsers voor een grondige programmering en debugging. Oh ja, en de Fransen en Duitsers kunnen samenwerken voor Engelse ATC met grappige accenten. "Boee-ienk seffen-tfurtie-seffen, iet ies mie, LeClerc!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
lapino schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:06:
Je bent geland op een vliegveld zonder toren, je hebt bijvoorbeeld ook geen toestemming gekregen om te landen waarschijnlijk, tijdens de approach en landing meld je alleen aan andere vliegtuigen op die frequentie waar je bent en wat je intenties zijn zodat zij weten waar je zit en wat je gaat doen.

Dus er is daar ook geen ground control, dus je moet zelf een plekje vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Op de gate van Schiphol wat dikke bewolking maar geen mist :)

[Afbeelding]
ben er al uit de mist maar nu ook niet lekker in me vel .. wat een weer (canada)... maar brrrrr wat een wolken ..
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hPtGm3qZ/Desktop-Screenshot-2020-08-23-14-50-42-39.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
BamSlam_ schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

[...]

Bij nader inzien lijkt een combinatie van Franse en Duitse studio's me toch beter voor FS2034: de Fransen voor de fantastische graphics engine (echt: briljant bedacht, hulde!) en de Duitsers voor een grondige programmering en debugging. Oh ja, en de Fransen en Duitsers kunnen samenwerken voor Engelse ATC met grappige accenten. "Boee-ienk seffen-tfurtie-seffen, iet ies mie, LeClerc!" :)
Moet hier aan denken

Anyway, vluchtje naar Oslo gaat goed, nu boven Denemarken, ETE 80 minuten.

PH-FSX ( :+ ), 10.000ft (cloudsurfing :9~ ) en een stevige rugwind 121 IAS, 155 GS

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 23-08-2020 14:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Het weer lijkt heel vaak slecht, ja. Moet sowieso zeggen dat het er op een beetje bewolkte dag alles er meteen al deprimerend donker uitziet... dusssssssss persoonlijk vlieg ik tegenwoordig met een lichtelijk aangepaste zonnige preset. Paar mooie schapenwolkjes hier en daar en verder een heerlijk zonnetje. Het live weer bewaar ik wel voor speciale gelegenheden. ;)
Ligt ook een beetje aan de setting. Ik ben part-time postpiloot geworden dus vlieg met de C208 + DHL livery rond het uiterste puntje van Noorwegen en Finland/Rusland. Dan mag het van mij niet deprimerend genoeg zijn. Stortregen, windvlagen, overal wolken _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Net ook even in Nieuw Zeeland gevlogen (dank voor de tip @MoietyMe :)). Mooi gebied om te vliegen al was de vlucht iets te lang voor dit beestje. Niet echt gelet op het brandstofverbruik dus mid-flight viel de motor opeens uit :P Even snel "gecheat" door in de lucht bij te tanken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKjCPi6bOeHXdqRc8z0kohtgROQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNCcg6m8Oy7dISkdGm6Ap7Ir.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yHGQyXMTLW4MqGK22micepmVNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X5zh24VTmY3L8eQsG9B6HY0D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yirdv3ocqywC3YcZNuMRSxdB24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4jIifjVEWIzF3lgjN5BfxCNf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL2wXPUCyD4kt4ongFr2eghJ_Dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j4LnAVCq9YC1Aq6rB8QSwky5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXR6XoMg1ufOrC3c3lxBn_8gb_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dx3UQdPcf0snPEggMsStqrQ7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet waarom die flaps bij die C172 steed op full open gegooid word zonder reden ??? is hier een instelling voor word er gek van elke keer vertraagd hij daar door en ik krijg hem ook niet meer omhoog , als ik dat doet gaat hij gelijk weer full open :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

ben er al uit de mist maar nu ook niet lekker in me vel .. wat een weer (canada)... maar brrrrr wat een wolken ..
[Afbeelding]
Boven de wolken schijnt de zon!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNa90R1hq5wfUk3PTqH-W2bP4aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUUNC6n2ot8VKmCs2etAi6LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@ravw ergens een knopje verkeerd gemapped staan die telkens geactiveerd wordt? Ik heb ook al een paar uur gevlogen in de 172 maar nog geen last gehad van zoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:09:
Iemand die weet waarom die flaps bij die C172 steed op full open gegooid word zonder reden ??? is hier een instelling voor word er gek van elke keer vertraagd hij daar door en ik krijg hem ook niet meer omhoog , als ik dat doet gaat hij gelijk weer full open :-(
Spuit elf dus. Fastfred meldde ook al hetzelfde

Heb je misschien de flaps op een knop zitten van je controls die je per ongeluk aanraakt?
(overkwam mij met reverse trust op mijn gashendel (x52). zat op een plek die ik per ongeluk zo nu en dan aanraakte en viel mijn hele power mid flight uit.
Misschien vergezocht maar ik geef het maar even als suggestie

[ Voor 3% gewijzigd door killerbee1958 op 23-08-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:10:
@ravw ergens een knopje verkeerd gemapped staan die telkens geactiveerd wordt? Ik heb ook al een paar uur gevlogen in de 172 maar nog geen last gehad van zoiets
nee hij doet het de laatste uren pas erder niet mee gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Spuit elf dus. Fastfred meldde ook al hetzelfde

Heb je misschien de flaps op een knop zitten van je controls die je per ongeluk aanraakt?
(overkwam mij met reverse trust op mijn gashendel (x52). zat op een plek die ik per ongeluk zo nu en dan aanraakte en viel mijn hele power mid flight uit.
Misschien vergezocht maar ik geef het maar even als suggestie
ja de stoel zit tegen de onderste knop aan van de gas handels van de yoke (onder de gashendels zitten 3 knoppen .... .. wist niet dat daar de flaps opstonden >:)

weet ik ook gelijk dat ik mijn flaps daar kan in stellen _/-\o_ thx

armleuning zit er tegen aan drukt hem dus naar onderen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Tw7TJggM/IMG-20200823-151628.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

nee hij doet het de laatste uren pas erder niet mee gemaakt
Ligt denk ik aan je instellingen: er is volgens mij een optie om flaps ter stap te regelen en flaps in een klap up of down te zetten. Ik zou dat ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Gek , bij mij wel . Hoe heb je het gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand Marco (de tropische storm) al gevonden?

Ben nu onderweg vanuit Cancun. Volgens meteoblue zou die daar nu ergens in de buurt moeten zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-3DckoN7GZuzxhJM0HVuO4TrYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvHWUYJ8URV04SedckxQxsg7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Iemand een idee of er een app/programma is waarin ik mijn huidige gevlogen routes kan bijhouden. Ik ben begonnen op Ameland, toen via via naar Aalborg, Denemarken. Nu wil ik de volgende keer daar weer starten, maar lijkt het me leuk bij te houden hoe ik (ongeveer) gevlogen heb en welke airports ik heb aangedaan. Om zo uiteindelijk een mooi overzicht te krijgen van de gehele reis.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfff nog 222 nm te gaan dan ben ik 1/3 mijn tour
nu op weg naar Timmins Victor M. Power Airport

onee he not again

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C1QsTrkv/Desktop-Screenshot-2020-08-23-15-26-42-48.png

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:25:
Iemand een idee of er een app/programma is waarin ik mijn huidige gevlogen routes kan bijhouden. Ik ben begonnen op Ameland, toen via via naar Aalborg, Denemarken. Nu wil ik de volgende keer daar weer starten, maar lijkt het me leuk bij te houden hoe ik (ongeveer) gevlogen heb en welke airports ik heb aangedaan. Om zo uiteindelijk een mooi overzicht te krijgen van de gehele reis.
je logboek ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik gebruik Project Fly (v4), daar kun je zowel private als met airliners mooi de boel in bijhouden. Zie je ook waar je vliegtuig(en) geparkeerd staan, en welke vluchten je hebt gemaakt en welke airports je hebt aangedaan.

Bijvoorbeeld mijn tour door Noorwegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwuAfxFr5chZO38y1bOy5svmGko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bM4SdCAqy1BVliRnlgrZ98vD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
HugoVS schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Gek , bij mij wel . Hoe heb je het gekocht ?
Via steam. De eerste dag werkte het wel dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ircghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Ik gebruik Project Fly (v4), daar kun je zowel private als met airliners mooi de boel in bijhouden. Zie je ook waar je vliegtuig(en) geparkeerd staan, en welke vluchten je hebt gemaakt en welke airports je hebt aangedaan.

[Afbeelding]
Top, precies wat ik zocht!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Logboek is leuk idd, maar een iets visuelere weergave vind ik nog toffer, zoals @Ircghost net benoemde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Craftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Top, precies wat ik zocht!
Dacht ik al ;)

Wel een disclaimer, het is iets meer werk dan 'gewoon' loggen omdat je wel van te voren je vlucht moet plannen. Al kun je als route ook gewoon zeggen: LSZR VFR LOWI bijv., maar als je uitgebreid wilt simmen kan dat ook. Zit ook integratie met simbrief in (net zoals MSFS zelf). Daarnaast kun je ook verbinden met verschillende online platforms en offline vliegen.

edit: het werkt bij trouwens nu wel, je moet even je sim detecten en dan connection protocol kiezen (MSFS)

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 23-08-2020 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Logboek is leuk idd, maar een iets visuelere weergave vind ik nog toffer, zoals @Ircghost net benoemde!
Tip: via het logboek kan je heel makkelijk en snel eerder gemaakte vluchten opnieuw doen. Heb het zelf nog niet gedaan maar is wel een leuke optie.

Ik heb trouwens het roer (nou ja, de aileron 8) ) helemaal omgegooid en heb besloten alles wat niet werkt achter me te laten en te focussen op wat wel werkt. En als ik dan toch voor 'the modern way of living' ga, dan dus maar meteen met de C172 G1000. Als gemak en plezier voorop staan dan ook maar weg met die steam gauges en kleine GNS en hopla, gaan met die grote G1000 schermen! Ben nu bezig met de tweede vlucht, incl. ATC (voor zover die meewerkt) en krijg de G1000 al aardig onder de knie (selecteren aangewezen approach etc.): toch wel leuk als je de runway niet zelf kiest en laat afhangen van ATC. De AP van de C172 G1000 werkt prima. Ook wel handig dat je de kaart van een vliegveld helemaal kan inzoomen: handig voor taxien. En verder heerlijk genieten van het uitzicht. Fuck VOR, zeg ik dan maar. :+

EDIT
Vloog lekker op GPS NAV, kreeg approach toegewezen door ATC (ja ja!), geactiveerd op G1000, wil NAV de andere kant op gaan... Prima, jongen, gaan we toch lekker verder op HDG. Ik zie de juiste transition in beeld dus weet waar ik heen moet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. 8) Oftewel: focussen op wat wel werkt en genieten maar! >:)

EDIT 2
ATC snapte niet veel van de approach: ook goed, cancel IFR, doen we het zelf wel. ;) Dus.

[ Voor 15% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simtoolkit Pro (is gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Oh, dat is interessant Heb je daar een bouwbeschrijving van of zoiets?
Ik volg de bouwbeschrijving van AMSstudio, ik had die een tijd geleden al aangeschaft voor 5 dollar.
Volgens mij komt dit op hetzelfde neer:
https://www.instructables.com/id/Sim-Racing-Button-Box/
DigitalExorcist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
Ben heel nieuwsgierig hoe je dit geregeld hebt!! Ik heb een Arduino liggen, volgens mij een Micro aan het formaat te zien met een Wifi chip erop. Nu is dát niet perse nodig.. en volgens mij heb ik ook nog wel een Nano en een grotere.. maar hoe doe je dat met de firmware en de daadwerkelijke programmatuur??
Ik heb deze: Aliexpress link
Ik kan zelf de code niet aanpassen of tweaken helaas. Dus heb echt de handleiding gevolgd.
Of deze ook op een andere Arduino variant werkt, weet ik zo niet. Het grote voordeel van deze is dat hij een usb chip heeft die direct wordt herkend als randapparatuur.

Verder kan je gewoon de Arduino IDE downloaden (website of Windows store). Je zult 2 libraries moeten toevoegen, Joystick en Keypard(h).

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Ik heb inderdaad gemerkt (na downloaden van projectFly), dat Simtoolkit Pro vrijwel hetzelfde is (deze had ik al geinstalleerd). Dus nu ga ik bekijken hoe dat ik dat daar mee kan doen ja! maar thanks! :)

@cracking cloud Weet je hoe hij automatisch de vluchten uit MSFS overneemt? Want dat zie ik nog niet gebeuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Craftop op 23-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
[...]

[Afbeelding]
Is deze ook gratis? Want dan ga ik hem zeker gebruiken voor mijn World Tour!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZR6B5fdY/Desktop-Screenshot-2020-08-23-15-49-55-14.png

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 08:32
stijn014 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Via steam. De eerste dag werkte het wel dacht ik
Heb je je gamertag toevallig aangepast? Nadat ik mijn tag had aangepast deed de Market place het bij mij ook niet meer. Nadat ik had uitgelogd en daarna weer had ingelogd deed hij het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Is deze ook gratis? Want dan ga ik hem zeker gebruiken voor mijn World Tour!
Absoluut! Je kunt natuurlijk donaten en de betaalde versie kopen, maar dat wordt eigenlijk alleen gebruikt voor streamers ihkv overlays enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Tip: via het logboek kan je heel makkelijk en snel eerder gemaakte vluchten opnieuw doen. Heb het zelf nog niet gedaan maar is wel een leuke optie.

Ik heb trouwens het roer (nou ja, de aileron 8) ) helemaal omgegooid en heb besloten alles wat niet werkt achter me te laten en te focussen op wat wel werkt. En als ik dan toch voor 'the modern way of living' ga, dan dus maar meteen met de C172 G1000. Als gemak en plezier voorop staan dan ook maar weg met die steam gauges en kleine GNS en hopla, gaan met die grote G1000 schermen! Ben nu bezig met de tweede vlucht, incl. ATC (voor zover die meewerkt) en krijg de G1000 al aardig onder de knie (selecteren aangewezen approach etc.): toch wel leuk als je de runway niet zelf kiest en laat afhangen van ATC. De AP van de C172 G1000 werkt prima. Ook wel handig dat je de kaart van een vliegveld helemaal kan inzoomen: handig voor taxien. En verder heerlijk genieten van het uitzicht. Fuck VOR, zeg ik dan maar. :+

EDIT
Vloog lekker op GPS NAV, kreeg approach toegewezen door ATC (ja ja!), geactiveerd op G1000, wil NAV de andere kant op gaan... Prima, jongen, gaan we toch lekker verder op HDG. Ik zie de juiste transition in beeld dus weet waar ik heen moet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. 8) Oftewel: focussen op wat wel werkt en genieten maar! >:)
Goed bezig :) Ik heb ook een poging gedaan om met de C172 te vliegen, maar dat ding heeft echt te weinig power om ook maar een klein beetje te klimmen |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Shit is about to get real. Storm Marco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw8NVViUnABjSppf9Hc7Nb0ko5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9aFX6kEWO6Lgi6K91jKQmLDd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxEmKyqyvgpNlVBnRAClBj_ucrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6Gs8AY85C9TsUsFaGbkLx2l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMyHRuByfe5H_fONNYMwwmwMud8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nVDs9tuhFoBiBwodV06ggF7q.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk gaat dit goed ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:57:
Shit is about to get real. Storm Marco.
Man man man, je zou toch zweren dat dat echte foto's zijn...! _/-\o_ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0QLND77W/Desktop-Screenshot-2020-08-23-16-07-59-53.png

2 uur smiddags nu real time ... nou het lijkt wel laat in de avond
Canada en nog steeds onder weg ben nog steeds met dezelfde vlucht bezig

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Oef, loop hier ook tegen lekker weer aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPjgLrODc9qAdIvajIEyaEtYFco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I323mci49kKdwCBHppFHZOGA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vx9XbApvnKYnKasLoCLZ6cXh9tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0LcPT4fHGGKg5PBBRQO7tk1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door fier0x op 23-08-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wie is er al naar Bugalaga (WX53) geweest? Bizarre airstrip op Nieuw-Guinea (Papoea, Indonesië) en hand crafted in de Standard editie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-3c7T3DfqHoI76GtTIL0yl7TD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MmMCzPYzYqyVUbXsJmEs8Xmf.png?f=fotoalbum_large

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Een basic vluchtje in de A320 gaat toch best prima? Opstijgen, AP aan...... En je komt al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkH0q5t4/Desktop-Screenshot-2020-08-23-16-18-00-71.png

nog 1 keer een plens bui in maar dan hopelijk wel zon tot aan de landing

nog 100nm te gaan _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen!
Ik ben nu bezig met het instellen van ProjectFly maar ik lees in de instellingen iets over "Connection type: [MSFS] SimConnect", is dit een programma wat ik ook moet draaien als "bridge" tussen FS en ProjectFly?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fier0x
flugelisoke schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:14:
Een basic vluchtje in de A320 gaat toch best prima? Opstijgen, AP aan...... En je komt al een heel eind.
Zeker! Genoeg tijd om tijdens de vlucht ook hier mee te lezen :) Nu een Innsbruck landing zonder zicht, dat wordt iets spannender..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O3aiu3bGT9E3A4d_I0bUvtv-6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9D57ZJ4KmVudDPpYXPgRJqHu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luuk2015 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor het delen!
Ik ben nu bezig met het instellen van ProjectFly maar ik lees in de instellingen iets over "Connection type: [MSFS] SimConnect", is dit een programma wat ik ook moet draaien als "bridge" tussen FS en ProjectFly?
Dat bestaat al, dat is MSFS2020 zelf, dus die gewoon selecteren. Toesten 'aanmaken' en een vlucht boeken -> dispatchen. Zorg dat je ook echt spawned op dat vliegveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Zeker! Genoeg tijd om tijdens de vlucht ook hier mee te lezen :) Nu een Innsbruck landing zonder zicht, dat wordt iets spannender..

[Afbeelding]
Ah, jij ookal? ;)

Ik zag net helemaal niks, alleen de reflectie van mijn kap. Heb nog 18% fuel over, moest al pompen uit emergency resevoir. Had iets te zuinig ingeschat :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIm26yWFERl_rX-f4PmHP8S1In4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UK21a76nOfxZs56utjjiJ9Fc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
fier0x schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]
Hoe pak je de landing aan? Want de ATC wil vaak dat ik ineens nog ff naar 9000ft klim, wat nergens op slaat...
Pagina: 1 ... 54 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc