Alaska ? of in die omgevingcracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:31:
Achter elke bocht wacht een nieuw avontuur
[Afbeelding]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
CRT
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
eensStoney3K schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:31:
Meh, ik wil de oude Map van FSX terug. Die VFR map is leuk, maar het zou wel heel fijn zijn als je daar ook de frequenties van de VOR en NDB zenders en ILS frequenties mee op kon zoeken.
ja ik herken het vlieg veel in de omgeving BC , Can en Alaskacracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:35:
@ravw van Golden (BC) naar Lake Moraine (in Canada).
zit nog te wachten dat Tacoma naar marked place komt in FS 2020 Orca Island heb ik al
Nu snel nog Bella Coola en dan gaan we weer los daar
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
die zitten erin :-)Stoney3K schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:31:
Meh, ik wil de oude Map van FSX terug. Die VFR map is leuk, maar het zou wel heel fijn zijn als je daar ook de frequenties van de VOR en NDB zenders en ILS frequenties mee op kon zoeken.
alleen voor af even opschrijven ..
er op gaan staan en NAV log openen

je moet ze wel aan geven op de map en dan kan je ze ook ebkijken staan niet standaar aan

zo ook met airports als je op en baan gaat staan
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 23:02 ]
Ja, daar weet Boeing inmiddels alles van ;-)Propane schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
Ik heb tijdens de alpha en de beta geen crashes gehad en gewoon de controller wel eens unplugged tijdens gamen... Soms fix je de ene bug en komt er iets onverwachts voor terug.
Ik ben ingestapt bij Flight Simulator 2000, in 2001. Heb, elke keer verheugd, FS2002, FS2004 en FSX direct bij de releases gekocht. En werd niet teleurgesteld. Geen grote bugs.Ik snap niet dat mensen niet gewoon blij kunnen zijn dat er uberhaupt een nieuwe flightsim uit komt, wat anders een vrij dood genre is.
En ja, ik was uitzinnig van vreugde toen Microsoft vorig jaar FS2020 aankondigde. En heb ook deze meteen bij de release aangeschaft. Helaas bevat deze versie bij de release zo'n lange lijst met bugs (de USB-unplug crash is bij lange na niet de enige) dat ik niet anders kan dan bij mijn voorgaande conclusies blijven.
Perfecte software, zonder bugs, bestaat niet.Ik heb letterlijk nog nooit een stuk software gezien wat vanaf release perfect was ...
Ik zou FS2020 een release in december 2020 hebben gegund, na een langere testperiode, als het aan mij lag.Gun dit ook even een patch of twee.
heb jij zell am see gekochte ? en hoe is hijweststar schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:54:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vertrokken uit Zell am See![]()
Ik mis wel een goede airliner maar als ik dit soort plaatjes voorgeschoteld krijg...
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar degenen met de Garmin G1000 hebben wel degelijk DME beschikbaar op de NAV radio's, zie deze 2 IFR-vluchten van flightdeck2sim:tup61 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:23:
[...]
Flutweer inderdaad dus ik heb in die regio maar even een preset gebruikt: het was opeens heerlijk zomers weer daar!![]()
Voor degenen die graag vliegen zonder GPS en liever VOR to VOR gebruiken, triangulation en zo: zoals je weet heeft geen enkel vliegtuig in MSFS een DME die (vind ik) toch echt nodig is daarvoor. Maarrrrrrr ik heb een workaround gevonden!In de C172 (met steam gauges) moet je allebei de GNS schermen zetten op NEAREST VOR! Daar zie je de afstanden tot de VORs, ook de freqs, en ben je gelijk van die cheaters GPS kaart af! Heb het net geprobeerd: naar ENFG gevlogen via de MES VOR en de benodigde radial en afstand van Skyvector: works like a charm! Nice! Dit is veeeeeeel leuker dan zo'n rode GPS-lijn volgen!
YouTube: Microsoft Flight Simulator LIVE | Real 737 Pilot | IFR Demonstration
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Windows 10 version: keuze uit 1909 en 2004
en direct daaronder:
Windows 10 OS Build, euhm? zie hierboven?
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 22-08-2020 23:08 ]
Ja, als je van te voren weet welke navaids je wil volgen wel. Maar in-flight kun je ze nergens meer terug vinden, ook in de FMS staan geen frequenties (hooguit in de G1000).ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:47:
[...]
die zitten erin :-)
alleen voor af even opschrijven ..
er op gaan staan en NAV log openen
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De labels staan niet helemaal lekker bij de velden.
Inderdaad, heb de laatste 2 dagen Frankrijk doorkruist op weg naar Spanje en aan de ene kant denk je dan als je het landschap en sommige airports bekijkt, daar hebben ze extra aandacht aan besteedt want het zijn Fransen. Hoor je dan de ATC dan vraag je je weer af waarom bijna geen enkele Franse luchthaven juist wordt uitgesproken. Ook werd de Air France Live Traffic in ATC weergegegen als Airfrans..... ??? Bug?BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
De Franse slag hè. Ik hoop dat Microsoft voor FS2034 een Duitse studio in de arm neemt. En dat er dan niet een alpha-versie gereleased wordt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja dat wordt lachen, opstijgen zonder klaring 'NEIN DAS IST AGAINST ZE RULES!!BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
De Franse slag hè. Ik hoop dat Microsoft voor FS2034 een Duitse studio in de arm neemt. En dat er dan niet een alpha-versie gereleased wordt.
Omdat Engelse spraakbot.cbr600f4i schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
Inderdaad, heb de laatste 2 dagen Frankrijk doorkruist op weg naar Spanje en aan de ene kant denk je dan als je het landschap en sommige airports bekijkt, daar hebben ze extra aandacht aan besteedt want het zijn Fransen. Hoor je dan de ATC dan vraag je je weer af waarom bijna geen enkele Franse luchthaven juist wordt uitgesproken. Ook werd de Air France Live Traffic in ATC weergegegen als Airfrans..... ??? Bug?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ja, om even oneerbiedig te zijn
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
En bugreport ingediend
Volgens mij kijk jij dan terug door een roze bril of een nostalgie waas ofzo. Er waren zat bugs bij release van FSX.BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:52:
Ik ben ingestapt bij Flight Simulator 2000, in 2001. Heb, elke keer verheugd, FS2002, FS2004 en FSX direct bij de releases gekocht. En werd niet teleurgesteld. Geen grote bugs.
De beste stuurlui staan aan wal hèBamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:52:
Ik zou FS2020 een release in december 2020 hebben gegund, na een langere testperiode, als het aan mij lag.
FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:08:
Net even een bugreport ingediend, invulformulier behoeft ook verbetering...
Windows 10 version: keuze uit 1909 en 2004
en direct daaronder:
Windows 10 OS Build, euhm? zie hierboven?
Moet je voor de lol eens in Windows naar Settings > System > About en dan Windows specifications checken (in ieder geval als je Windows op Engels hebt staan, eerlijk vergelijk). Versie is 2004, build is het meer uitgebreide getal. Updates tussen nu en de volgende grotere update (20H2) veranderen niet de versie maar wel de build.cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:08:
Daar moet je het versienummer invullen.Bv 18363.1016
De labels staan niet helemaal lekker bij de velden.
winver in de zoekbalk typen is net wat sneller. Krijg je ook beide gegevens te zienPropane schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:23:
[...]
Volgens mij kijk jij dan terug door een roze bril of een nostalgie waas ofzo. Er waren zat bugs bij release van FSX.
[...]
De beste stuurlui staan aan wal hè.
[...]
[...]
Moet je voor de lol eens in Windows naar Settings > System > About en dan Windows specifications checken (in ieder geval als je Windows op Engels hebt staan, eerlijk vergelijk). Versie is 2004, build is het meer uitgebreide getal. Updates tussen nu en de volgende grotere update (20H2) veranderen niet de versie maar wel de build.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Veel grote maatschappijen gebruiken hun eigen merknaam op de radio. Neem Lufthansa, Ryanair, Emirates of Delta. Air France gebruikt, lijkt het, haar eigen naam maar hier zit een kleine nuance in. Bij de luchtverkeersleiding wordt het callsign Airfrans gehanteerd, dit is om te zorgen dat het over de hele wereld makkelijker uit te spreken is voor de verkeersleiders.cbr600f4i schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
Inderdaad, heb de laatste 2 dagen Frankrijk doorkruist op weg naar Spanje en aan de ene kant denk je dan als je het landschap en sommige airports bekijkt, daar hebben ze extra aandacht aan besteedt want het zijn Fransen. Hoor je dan de ATC dan vraag je je weer af waarom bijna geen enkele Franse luchthaven juist wordt uitgesproken. Ook werd de Air France Live Traffic in ATC weergegegen als Airfrans..... ??? Bug?
Bron: VNV magazine ‘Op de Bok‘
De andere kant van dat land Canada is ook erg mooie en erg leuke plekjes om te landencracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:31:
Achter elke bocht wacht een nieuw avontuur
[Afbeelding]
Probeer maar eens van Greater Moncton Roméo LeBlanc International Airport (CYQM) naar Havelock Airport (CCS5 ) (handcrafted) vliegen .. klein stukje maar vliegen maar dat veldje CCS5 is echt
denk net geen 20 min vliegen alles bij elkaar ..
hier de shots

Ja mensen dit is dus een landingsbaan
de real one

En dit is mijn eerste deel van mijn trip door Canada van Oost naar West
ik ga dus nu trip maken door heel Canada en uit komen op Stewart CZST
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 01:14 ]
Die Airbus ook gekregen. Nog niet in de airbus gezeten zelfs.maartenpols schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:03:
[...]
Vanavond op EHRD geland met de C172. Ik kreeg vervolgens de achievement "Dead stick landing" (terwijl de motor gewoon draaide), maar ook de achievement "By the Book" (Manually start the Airbus A320neo's engines, without using Assistance). Makkelijk verdiend, dat wel...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bij de Assists of General Settings kun je ze niet wijzigen dan?Sebazzz schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:08:
Klopt het dat je geen failures kan configureren en triggeren tijdens een vlucht, maar alleen van tevoren? Dat kan namelijk in FSX wel
Nee, ik bedoel "Tussen 5 en 10 minuten brand in engine 1" oid. Dat kan je nu alleen instellen als je je vlucht plant lijkt het - of ik kijk eroverheen.PuckStar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:10:
[...]
Bij de Assists of General Settings kun je ze niet wijzigen dan?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vanmiddag naar Nice airport gevlogen, wordt uitgesproken als ‘Noice’ allez dus fijn ipv de stad
Kreeg je ook een approach op runway 69?lapino schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:17:
[...]
Vanmiddag naar Nice airport gevlogen, wordt uitgesproken als ‘Noice’ allez dus fijn ipv de stad
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 23-08-2020 00:22 ]
Gewoon volle reversers open en een potje stofzuigen?FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:21:
Ik zou toch wel een Shift+P pushback willen hebben zoals in FSX. Als je op een vliegveld zonder tower staat en er is geen pushback beschikbaar, en je bent met de neus richting een gebouw gespawned....
In het echt zou je in een prop dan ook gewoon uitstappen en het ding de andere kant op duwen. Op een vliegveld wat zo klein is dat je geen tower hebt, zal er vast ook niemand zijn die even met een sleepwagen aan komt rijden...
Bonuspunten als die lui zichzelf al dan niet bijna in die prop rijden. Bij de ground services zijn er nog wel wat verbeterpunten...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
/f/image/RiBBRYugtgMxP1NvBudgRjpK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x1L0zaQ1vEo7OSpDUzlgfFpD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/05NuP46OW6h5f5wt18PgreMa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2KwL52tzulquMLLg1bhzG94Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lHmOefbicR5Qbul9ZeLVfno6.png?f=fotoalbum_large)
IJzig dagje geweest vandaag. Met een start in het oosten van IJsland naar Reykjavik, door naar Groenland en op dit moment onderweg naar de westkust van Groenland. Hoewel het terrein in vele delen van Groenland te wensen over laat, was het ook wel weer een leuke uitdaging. Dodgen van stenen pilaren tot 15000 voet hoog
Twee keer nog een autopilot probleem gehad die weer eens flink naar beneden dook met beide keren gelukkig net op tijd (binnen de 500 ft warning) uit stall weten te trekken. Gelukkig maar dat ik alert ben, niet de eerste keer dat de AP mij dood wil hebben
De huidige zonsondergang, gloed van de zon op de achtergrond en opkomen van de maan op deze vlakte in het westen van Groenland is echter een mooie afsluiting. Nog een klein stukje te gaan tot de landing
Morgen door naar Canada! Zodra ik daar binnen ben heb ik het lastigste voorlopig gehad. Beetje door rond vliegen binnen Amerika hierna

Ik zie dat hier veel de Thrustmaster T.16000 wordt gebruikt.
Nu twijfel ik zelf nog tussen de 3 varianten (jaren geen sim gedaan):
- Alleen stick
- Stick + throttle
- Stick + throttle + pedals
Ik neig eigenlijk naar optie 2, en dan rudders via d.m.v. twist (stick).
Throttle zou eventueel ook kunnen op de stick, maar lees dat die kleine slider niet heel fijn werkt.
Iemand advies? Bedankt.
ik heb die 100 procent ellende ook, afhankelijk van waar ik vlieg heb ik met een RTX 2070 tussen de 10 fps en 55 fps met toch wel veel stutters. Het maakt in de probleem gebieden niet uit of ik op low end of ultra vlieg. De FPS blijft exact hetzelfde gedrag vertonen.Distortion schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:55:
Na dagen prutsen en knoeien heb ik eindelijk het gestotter probleem verholpen. De CPU was constant 100% en de GPU bleef achter met 30%. Mijn probleem was constante stutters. Dit ging ook niet over na x minuten. Ik heb een upgrade gedaan naar Windows 10 2004, en daarna zijn alle problemen weg!
Intel 4670k 3.8 Ghz
DDR3 16 GB
GTX 1060 6 GB
Mijn GPU werkt nu eindelijk ook mee, tussen de 80 en 100%. Op medium settings zonder te veel problemen tussen de 30 en 40 FPS.
Misschien dat anderen hier iets aan hebben.
Hier de link naar diegene waarvan ik het heb.
Lastig, nu moet ik eigenlijk toch upgraden naar 2004, maar die heeft weer een RNDIS driver probleem waar ik veel last van krijg in mijn situatie. Misschien toch maar voor lief nemen dan en toch maar upgraden, je moet toch wat.
bedankt voor het melden!
Dat zou ik ook graag willen weten, maar heb het nog niet gevondenCraftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:15:
Iemand die me kan vertellen waar ik de brightness van de Garmin G3000 panelen verlaag/verhoog? Vlieg nu in de TBM 930 maar die panelen zijn zo fel in het donker..
@FastFred zei dat er ergens een brightness knopje zou moeten zitten, echter zei hen niet waar dat dan zou moeten zitten.
Heb wel een oplaadpoort voor mijn telefoon gevonden
:strip_exif()/f/image/hkuTx9cgWMzVq3xeyK130EWC.jpg?f=fotoalbum_large)
nog USB 3 ook nogMoietyMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:12:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten, maar heb het nog niet gevonden.
@FastFred zei dat er ergens een brightness knopje zou moeten zitten, echter zei hen niet waar dat dan zou moeten zitten.
Heb wel een oplaadpoort voor mijn telefoon gevonden.[Afbeelding]
en ik ben beginnen met een trip door Canada van Oost naar West
En dit is mijn 2deel deel van mijn trip door Canada van Oost naar West
Eerste deel
ravw in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
ik ga dus nu trip maken door heel Canada en uit komen op Stewart CZST
Hier het tweede deel van Havelock Airport (CCS5 ) naar Scottsfield Airpark Airport (CCF9)
voor een groot deel langs de Saint John River

-Saint John River-

Zo en als laaste voor mijn tweede trip Scottsfield Airpark Airport (CCF9)

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 01:33 ]
Je bedoelt de communicatie met de pushbacktruck? Ja dat gaat rechtstreeks.stijn014 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:04:
Waarom gaat dat ook via de toren? In het echt pluggen ze toch in in het vliegtuig?
Ik moest wel lachen toen ik filmpjes zag dat in MSFS de toren daar altijd tussen zit.

Piloot: "Graag nu stoppen met de pushback"
Toren: "Okay, we zullen het doorgeven aan de operator"
Efficiënt is anders.
Het hele ATC-systeem mag nog wel flink op de schop. Snap bijv. ook niet waarom ze niet communiceren met Flightlevels.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
YouTube: I'll Be Pushback...Tourniquet schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:24:
[...]
Je bedoelt de communicatie met de pushbacktruck? Ja dat gaat rechtstreeks.
Ik moest wel lachen toen ik filmpjes zag dat in MSFS de toren daar altijd tussen zit.![]()
Piloot: "Graag nu stoppen met de pushback"
Toren: "Okay, we zullen het doorgeven aan de operator"![]()
Efficiënt is anders.
die pushback kunnen er ook wat van over Efficientie gesproken
hier zo als het wel moet
YouTube: PUSHBACK DRIVER VR TRAINING. PUSHBACK WITH TOWBAR.
Ze zouden dit standaard in FS2020 moeten brengen als de vr er is ... zal me niets verbazen als daar nog eens een mod van komt
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 01:48 ]
In steam naar settings, dan 'ingame' en dan de FPS tracker aanvinken. Vervolgens kies je een plaats waar de FPS tracker in je spellen verdwijnt en de eerstvolgende keer dat je welke Steam game dan ook opstart, zul je je fps daar zienkillerbee1958 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:05:
[...]
Nou dan hoor ik graag waar.
Ik heb zelf de FPS meter van steam in settings aanstaan en in ETS2 zie ik die ook maar in MSFS2020 lukt het mij niet om de steam framecounter te zien te krijgen.
Enlighten me please.
Onderweg beetje gevogeld met de AP en door gewoon zelf naar een bepaalde hoogte te vliegen en daar juiste koers te zetten, lukte het om vervolgens de AP aan te zetten en ook dat de hoogte gelijk blijf. Nu nog uitvogelen hoe ik dat vooraf instel en vooral: hoe ik bij het wegrijden van de gate weet welke lijn ik moet volgen om naar de juiste baan te taxien. Ook bij het landen zie ik nog niet hoe ik nou weet welke baan ik moet hebben en waar ik vervolgens heen moet taxien, ondanks dat ATC vertelt naar welke baan/gate ik moet...
/f/image/zbmg1wnXem5WPlcYxRUEfsIY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HLuyTklzttDlyOeH0GWKY85o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Timbox88 op 23-08-2020 08:06 ]
Die is er gewoon hoor. Zo kom ik in m’n King Air bij de refuel vandaan.. shift P en uiteraard de parking brake eraf. Ook zonder tow.FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:21:
Ik zou toch wel een Shift+P pushback willen hebben zoals in FSX. Als je op een vliegveld zonder tower kun je geen pushback krijgen (ook al staat het mannetje met z'n palletkar er wel), en je bent met de neus richting een gebouw gespawned....
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Low settings?Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:08:
Voor het eerst een vlucht gemaakt rond Hong Kong. Van VHHH naar ZGSZ in een Textron Aviation Cessna.
[Afbeelding]
Opstijgen.
[Afbeelding]
Boven Hong Kong.
[Afbeelding]
Veilige landing.
[Afbeelding]
Op bestemming.
Ik ben al aan het wachten tot ik een Xbox Series X kan preorderen.
Ik ben door de instructies van de G3000 gelopen, en er zou een settings menu moeten zijn waarin het kan, anders dan een knopje zoals bij de G1000. Echter is de optie niet beschikbaar, dus heb het maar gemeld bij zendesk!MoietyMe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:12:
[...]
Dat zou ik ook graag willen weten, maar heb het nog niet gevonden.
Heb wel een oplaadpoort voor mijn telefoon gevonden.[Afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Verwijderd
Ligt misschien aan je screenshots ofzo, want die zien er stuk minder mooi dan highend uit!Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:55:
[...]
Highend settings. De slechte graphics tot nu toe.
Zie met dezelfde settings van ook een screenshot van mij:
[Afbeelding]
Niet alle plekken in deze sim zijn even mooi en ik heb al op veel plekken van de wereld gevlogen.
Werkt hier ook niet lekker, vooral als je een save game laad. Dan springt die op default en is het wolk icoontje ook verdwenen.Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:07:
Het live weather blijft toch echt vaag hoor. Komt met bakken uit de hemel in Lelystad en ingame is het blauw met een paar lichte, witte wolkjes

Het is me inmiddels gelukt met de developer mode maar de fps teller van steam verschijnt niet.Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 06:49:
[...]
In steam naar settings, dan 'ingame' en dan de FPS tracker aanvinken. Vervolgens kies je een plaats waar de FPS tracker in je spellen verdwijnt en de eerstvolgende keer dat je welke Steam game dan ook opstart, zul je je fps daar zien
En ik weet dat ik het aan heb staan want bij ETS2 zie ik de frame counter wel
Verwijderd
Oh, dat is interessant Heb je daar een bouwbeschrijving van of zoiets?yorkick schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:47:
Begin van het Button / Encoder panel.
Dacht eerst even 1 encoder testen, maar gaat helemaal goed. Arduino Micro wordt ook herkend door Flight sim dus kan direct alles binden.
Ik heb vorige week de throttle + stick gekocht van de 't.16000 en dat werkt perfect. Ik twijfelde heel erg of ik de pedals er ook bij zou halen, maar blij dat ik dat nog niet heb gedaan. Als beginner hier ruim voldoende aan. Als ik dan later nog de pedals wil, kost dat een tientje extra vergeleken met de ful package deal.DoubleYouPee schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:09:
![]()
Ik zie dat hier veel de Thrustmaster T.16000 wordt gebruikt.
Nu twijfel ik zelf nog tussen de 3 varianten (jaren geen sim gedaan):
- Alleen stick
- Stick + throttle
- Stick + throttle + pedals
Ik neig eigenlijk naar optie 2, en dan rudders via d.m.v. twist (stick).
Throttle zou eventueel ook kunnen op de stick, maar lees dat die kleine slider niet heel fijn werkt.
Iemand advies? Bedankt.
Edit: en throttle op de stick moet je echt niet willen. Dat ding kun je max 3cm verschuiven ofzo. Dat werkt veel lekkerder met de throttle.
[ Voor 7% gewijzigd door blcor op 23-08-2020 09:35 ]
Ik heb na jaren mijn oude Logitech joystick van zolder gehaald, vroeger ging dat prima met geïntegreerde throttle slider. Nu was het toch wat problematischblcor schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:33:
[...]
Ik heb vorige week de throttle + stick gekocht van de 't.16000 en dat werkt perfect. Ik twijfelde heel erg of ik de pedals er ook bij zou halen, maar blij dat ik dat nog niet heb gedaan. Als beginner hier ruim voldoende aan. Als ik dan later nog de pedals wil, kost dat een tientje extra vergeleken met de ful package deal.
Edit: en throttle op de stick moet je echt niet willen. Dat ding kun je max 3cm verschuiven ofzo. Dat werkt veel lekkerder met de throttle.
Man wat is die joystick een verademing, speelt heerlijk, lekker accuraat en stabiel. Nog even wat logica zoeken voor de knoppen.
Maar het werkt prima zonder rudder, merkte dat ik af en toe automatisch toch de twist pakte, maar tijdens het vliegen of crosswind landing is een rudder Toch echt wel heel fijn. Sowieso voor het gevoel voegt het ook een hoop toe.
Ik ben iig erg blij met de nieuwe set :-)
Verwijderd
Kun je misschien vergelijking screenshots maken op ultra? Van VHHH naar ZGSZ in een Textron Aviation Cessna met live weather.Timbox88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:01:
[...]
Ligt misschien aan je screenshots ofzo, want die zien er stuk minder mooi dan highend uit!
Ik heb namelijk wel meer mindere screenshots gezien.
Ik vloog hiervoor met toetsenbord + muis, dus ik denk dat alles voor mij een verbetering was geweest. Maar inderdaad, heerlijke stick en vooral fijn dat alles plug en play is; 'n.a.v. Klachten over instellen oudere controllers op het ms msfs2020 forum, was ik bang dat ik nog een uur alles moest instellen. Fijn dat dat niet hoeft met deze stick!ExiZTeNcE schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Ik heb na jaren mijn oude Logitech joystick van zolder gehaald, vroeger ging dat prima met geïntegreerde throttle slider. Nu was het toch wat problematischAssen werkte op elkaar en instabiel, dus gisteren naar Informatique een T.16000m met throttle en losse pedals gehaald. Bij gebrek aan voorrad van de flight pack.
Man wat is die joystick een verademing, speelt heerlijk, lekker accuraat en stabiel. Nog even wat logica zoeken voor de knoppen.
Maar het werkt prima zonder rudder, merkte dat ik af en toe automatisch toch de twist pakte, maar tijdens het vliegen of crosswind landing is een rudder Toch echt wel heel fijn. Sowieso voor het gevoel voegt het ook een hoop toe.
Ik ben iig erg blij met de nieuwe set :-)
Ik geloof zeker dat de rudders ook veel voordeel bieden en zal ze in de toekomst vast aanschaffen. Ik zou wel aan beginners aanraden eerst met stick en throttle te beginnen, zeker gezien het bijkopen van de pedalen nauwelijks extra kost en het niet per se noodzakelijk is om te kunnen vliegen en landen in bij normale weersomstandigheden.
Nu is mijn Airbus verdwenen uit het menu en denk dat dat komt omdat de layout.json is overschreven.
Heeft iemand dit bestand voor mij (van de airbus dus)?
Ik denk dat dat het probleem oplost...
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Pushback via SHIFT+P werkt wel, maar je moet de linker <SHIFT> <P> gebruiken... de rechter <SHIFT> <P> werkt niet.FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:21:
Ik zou toch wel een Shift+P pushback willen hebben zoals in FSX. Als je op een vliegveld zonder tower kun je geen pushback krijgen (ook al staat het mannetje met z'n palletkar er wel), en je bent met de neus richting een gebouw gespawned....
Zojuist in een C172S vanaf EHGG parking 1 - fuel box, de linker <SHIFT> <P> gebruikt voor een pushback...(wel je rem eraf halen
Dit werkt (volgens mij) voor alle vliegtuigen.
De keybinding in FS2020 is erg picky met het gebruik van de de linker of rechter <ALT> <SHIFT> <CTRL>...
[ Voor 11% gewijzigd door BazerK op 23-08-2020 10:38 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Hier is de inhoud van layout.jsonweststar schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:14:
Ben een beetje aan het klooien geweest met het installeren van de liveries.
Nu is mijn Airbus verdwenen uit het menu en denk dat dat komt omdat de layout.json is overschreven.
Heeft iemand dit bestand voor mij (van de airbus dus)?
Ik denk dat dat het probleem oplost...
Ah! Held!
Problem solved!
Thnx
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Dank voor de tip maar dat filmpje is 3 uur en 20 minuten: wat veel om uit te vinden waar die DME zit.Tourniquet schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar degenen met de Garmin G1000 hebben wel degelijk DME beschikbaar op de NAV radio's, zie deze 2 IFR-vluchten van flightdeck2sim:
YouTube: Microsoft Flight Simulator LIVE | Real 737 Pilot | IFR Demonstration
Voor degenen die wat meer uitdaging willen en een soort van game element: ga vliegen op de ouderwetse manier: het is dan echt zwaar kicken als je je bestemming bereikt.
nu dacht ik nou heb ik nog niet in regen gevlogen of kou maar als ik dan in steam kijkt dat ik dan al 8 uur door regen ven gevlogen .. vind ik het wel raar dat je het niet te zien krijg op je ramen is hieer een instelling voor ?
En ik sta onder tussen al in Quebec met mijn tourtje
Traks maar eens een kleine vlucht doen van en city trip lanks Quebec > Montreal >Ottawa en dan verder langs de rivier blijven vliegen righting North Bay
vanaf Scottsfield Airpark Airport naar Quebec is het niet veel te zien dan meertjes rivieren , bomen .. nog eens bomen en verder wat kale vlaktes dus niet echt waard om te posten ..
Hier de aankomst op Quebec

Zij zijn groot en ik ben klein .. heel klein

[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 11:06 ]
Bedankt voor het uitzoeken! Heb ook een melding gedaanCraftop schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Ik ben door de instructies van de G3000 gelopen, en er zou een settings menu moeten zijn waarin het kan, anders dan een knopje zoals bij de G1000. Echter is de optie niet beschikbaar, dus heb het maar gemeld bij zendesk!
Gisteren avond een leuke vlucht over het zuiden van Nieuw Zeeland gemaakt, erg mooi om te zien. Van de lage heuvels bij Dunedin Airport (NZDN) via de Waitaki rivier langs het Benmore hydrostation. Langs het Benmore meer naar het prachtige turkoois van Ruataniwha en Pukaki
:strip_exif()/f/image/jEMZedKRXKeOPYicSeD3sHsI.jpg?f=fotoalbum_large)
De dam bij Benmore Lake.
:strip_exif()/f/image/qEVMbbHDJUTb1rflfpets80A.jpg?f=fotoalbum_large)
Velden naast Benmore Lake.
:strip_exif()/f/image/MvSgAJ8XPHYsxtAlKCxTWMH7.jpg?f=fotoalbum_large)
De delta van de Pukaki rivier.
:strip_exif()/f/image/kSB40I3vjcKRIZhsnl9b3u8c.jpg?f=fotoalbum_large)
Het einde van het Ruataniwha meer. Rechtsonder zit een zalmkwekerij.
:strip_exif()/f/image/K2OLyQ3pqHgr7a3W8vhZPzlB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo mooi kan turkoois zijn
:strip_exif()/f/image/63N9FWO9fvzU2Sei4MXJSJAC.jpg?f=fotoalbum_large)
De eindbestemming (links midden) is in zicht!
:strip_exif()/f/image/HHtGlwmuG1nDVYykVfSTicbn.jpg?f=fotoalbum_large)
En weer veilig aan de grond
[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 23-08-2020 11:04 ]
Dat is de pause knop.London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:51:
[...]
Dan pauzeert je vliegtuig naar de rest van de wereld loopt door.
Ik moet echt 10x de pause knop indetiken voordat ie op pause gaat, heel vervelend!!
Steeds als ik het op pauze wilt zetten op een plek waar een mooie screenshot te maken is werkt de pause knop niet

Je kan ook beter de ouderwetse pauze optie gebruiken: active pause is levensgevaarlijk.0108daniel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Steeds als ik het op pauze wilt zetten op een plek waar een mooie screenshot te maken is werkt de pause knop niet
https://forums.flightsimu...ally-pause-the-sim/143817
daar ben ik al een paar keer achter gekomen , je hele vliegtuig lijkt wel gereset te worden of iets maar er gebeuren soms raren dingen ..tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:02:
[...]
Je kan ook beter de ouderwetse pauze optie gebruiken: active pause is levensgevaarlijk.
https://forums.flightsimu...ally-pause-the-sim/143817
Gewoon uitstappen en ronddraaien, ook een C172 pak je met 2 man bij z'n staart vast, neuswiel iets van de grond en draaien. Wordt wel wat lastig bij een TBM of C208Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:25:
[...]
In het echt zou je in een prop dan ook gewoon uitstappen en het ding de andere kant op duwen. Op een vliegveld wat zo klein is dat je geen tower hebt, zal er vast ook niemand zijn die even met een sleepwagen aan komt rijden...
Maar daarom, breng Shift+P terug
En fix pushback via de toren gedoe. Tegen de tijd dat de toren doorgegeven heeft dat ik stoppen wil hang ik al in een gebouw en kan ik overnieuw beginnen....
Die moet je armen door volgens mij de spoiler lever omhoog te zetten.Kevinwal schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:14:
Vraagje trouwens, heb het nog niet kunnen vinden. Hoe kan je de spoilers armen voor auto deployment gedurende de landing? Ik heb de auto brakes wel gevonden, maar auto spoilers niet...
In de PMDG 737 was dat de spoiler lever in de eerste positie zetten (armed). Of Shift + / maar dat zal hier wel wat anders zijn gok ik.Kevinwal schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:14:
Vraagje trouwens, heb het nog niet kunnen vinden. Hoe kan je de spoilers armen voor auto deployment gedurende de landing? Ik heb de auto brakes wel gevonden, maar auto spoilers niet...
nee laten ze eerste maar eens 10.000 bugs oplossen en alles werkend krijgen wat er nu in zit voordat ik ze weer op leuke ideeen gaat brengen ..FastFred schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:14:
@ravw dat filmpje moet je niet aan mij laten zien, maar aan Asobo
gelijk een vraagje ik heb soms dat mijn plane automatisch zijn flaps op standje landen zet en daar niet meer vanaf wil .... ook al zit ik op 8000ft .ik heb alles op hard staan en geen hulp aangezet .. maar waar ligt dit aan ? BuG?
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 23-08-2020 11:22 ]

VOR to VOR vliegen lijken ze onmogelijk te willen maken in MSFS.
Normaal zit er inderdaad iemand met een touwtje aan je vliegtuig verbonden, die heeft gewoon een headset op en die loopt met je mee (of de bestuurder van de tug heeft een headset).Tourniquet schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:24:
[...]
Je bedoelt de communicatie met de pushbacktruck? Ja dat gaat rechtstreeks.
Kleinere props gaan óf gewoon met de hand een douw geven, of als ze iets groter zijn, met een handbediende tug... wat eigenlijk niks anders is dan een veredelde palletwagen.
:strip_exif()/f/image/QcJdzdTFD46YyubRItcZcLTk.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf Béziers volgt nu weer een langer stukje vliegen over de Pyreneeën met als volgende eindhalte Madrid. Ik ben er nog niet over uit of ik wat sightseeing wil doen daar of vanuit daar gelijk de volgende, langere, etappe maak. De wat langere etappes ga ik overigens maken met de TBM 930. Ik vind dit een ontzettend fijn vliegtuig om te vliegen, laat zich goed besturen!
[ Voor 7% gewijzigd door Goldenpants0291 op 23-08-2020 11:33 ]
Ik neem aan dat die upgrade een gamepass abonnement vereist. Uiteindelijk ben je dus duurder uitIrcghost schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:58:
Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd om de premium upgrade te kopen vanuit de game pass version? Dan lijkt het er op dat je voor 84.99 de volledige game kan kopen..
Wat trouwens ook niet helpt: op het officiele forum is je post binnen een minuut al uit zicht verdwenen...! Het is ongelooflijk druk daar! Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant blijven veel te veel vragen onbeantwoord. Maar goed... opstartproblemen, zullen we maar zeggen.
[ Voor 19% gewijzigd door tup61 op 23-08-2020 11:36 ]
net zo als KTIW Tacoma Narrows Airport
Dit vind ik toch wel bizar om te lezen, geen VOR en DME, wat dachten ze bij MS en Asobo uit te kunnen brengen 😳tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:21:
Volgende probleem met VOR vliegen. Eerste probleem was het ontbrekenvan DME. Nu lijken heel veel VORs gewoon niet te werken! VAE nij ENVA: op 5 nm afstand ziet de C172 de VOR nog steeds niet...!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VOR to VOR vliegen lijken ze onmogelijk te willen maken in MSFS.![]()
![]()
Kan je een beetje dat stomme rode lijntje volgen op de GPS zeker.
![]()
![]()
Yep. Tis wachten op fixes en patches want heel veel default aviation zaken zijn gewoon bar en bar slecht geïmplementeerd, of zelfs helemaal niet. Airliners kun je links laten liggen. VOR vliegen kun je links laten liggen.tup61 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:34:
MSFS is echt prachtig en ik geniet van de graphics maar ik irriteer me meer en meer aan de sim onderdelen... Lijkt alsof niets werkt zoals ik het graag zou zien. Bugs, missende opties, beperkingen... MSFS is momenteel leuk voor sightseeing maar meer ook niet. Zal vast wel goed komen (jammergenoeg waarschijnlijk alleen met payware addons) maar ik vind het nu toch wel vaak een frustrerende belevenis.Ik denk dat ik mijn favoriete manieren van vliegen maar 'even' moet vergeten en gewoon moet gaan genieten van het uitzicht. Ook al wordt het vliegen dan toch wel wat saai...
Wat trouwens ook niet helpt: op het officiele forum is je post binnen een minuut al uit zicht verdwenen...! Het is ongelooflijk druk daar! Aan de ene kant leuk maar aan de andere kant blijven veel te veel vragen onbeantwoord. Maar goed... opstartproblemen, zullen we maar zeggen.
Gewoon maar beetje sightseeing en hopen dat er snel verbetering komt.
Tesla M3LR '21
Dat is inderdaad wel heel slecht. Juist als ik met GA kisten vlieg wil ik kunnen beaconhoppenrdluca schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Dit vind ik toch wel bizar om te lezen, geen VOR en DME, wat dachten ze bij MS en Asobo uit te kunnen brengen 😳
Dat lijkt mij niet want je kunt met de game-pass versie uberhaubt niet deluxe of premium starten, dus lijkt erop dat dit dan de standalone is.cracking cloud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:32:
[...]
Ik neem aan dat die upgrade een gamepass abonnement vereist. Uiteindelijk ben je dus duurder uit
Same here, het is te beperkt allemaal. Ze hadden de moeite kunnen besparen om de default airliners een FMS te geven, want het werkt toch niet.cracking cloud schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:36:
Ik ben ook voorlopig even geswitcht naar sight seeing. Als de 737 er is komt het rechttoe-rechtaan wel weer
Ik vind de TBM300 de fijnste kist. Leuke performance qua klimmen om tussen de wolken door te vliegen, vliegt lekker met full flaps en lage snelheden voor de sightseeing. Simpele autopilot voor de wat langere stukken die OK werkt. Niet zo nerveus met pitch inputs.
Goed zicht naar buiten.
Hier doen ik het maar mee tot de eerste PMDG kist verkrijgbaar is.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Die komen vanzelf, het is logisch dat Microsoft er een goedkeuringsprocedure aan heeft hangen zodat niet iedere addon instant online komt in de Marketplace. Developers geven dit zelf ook aan.ravw schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:36:
LGKO Kos International Airport en KSBA Santa Barbara Municipal Airport zijn uit voor FS2020 (orbx maar waarom nog niet via Market place ?
net zo als KTIW Tacoma Narrows Airport
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchy88 op 23-08-2020 11:48 ]
ja ik zat net te lezen over de update van LOWI dat veel mensen op het forum klagen waarom ORBX central wel de update heb gehad en de Market place niet .. komt inderdaad door de controle van MS ....Dutchy88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Die komen vanzelf, het is logisch dat Microsoft er een goedkeuringsprocedure aan heeft hangen zodat niet iedereen addon instant online komt in de store.
En veel mensne klagen ook over dat als je wat bij ORBX centraal gekocht heb dat hij niet als gekocht word weergeven in Market place maar dar gaan ze ook aan werken ..
hahaha ik houd het nu alleen even bij de market place om dat ik nu gewoon 1 instal wil doen en alles in 1 keer wil binnen halen
Zo lang het natuurlijk geen "goedkeuring" is net zoals met hun WHQL drivers.Dutchy88 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Die komen vanzelf, het is logisch dat Microsoft er een goedkeuringsprocedure aan heeft hangen zodat niet iedere addon instant online komt in de Marketplace. Developers geven dit zelf ook aan.
VOR: 5 euro
Pause button: 8 euro
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Goed werkende autopilot:armageddon_2k1 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:54:
Straks microtransactions:
VOR: 5 euro
Pause button: 8 euro
"We're sorry, but this product is currently unavailable in your region."
/f/image/x1xUBbpfucwaPfnSmBL9K2ay.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/owHgJIh7ulsfMgoQjl3neUAX.png?f=fotoalbum_large)
Daarna nog even een vlucht gemaakt met de Airbus Alaska-livery van Juneau naar Seattle. Grootste deel op de AP, alles gewoon perfect ( even afgezien van de verkeerde STAR ). Voor mij geen P3D of X-Plane meer.
/f/image/hsgLx3MNvbhicwymG5HUDc8f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yPWeYcmHXm1BUdyigbfGsjWC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J6Ha6pO5R1N1slo3mbB1UIEm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zTWLaQayXUifQtzPh5IO1HDQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sRfbRZEuN1So4bqBcGmHB5kS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Zh6Vtpbe6W7AdesNaGDDSG1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cb0ekKyLpC1lzTZ8yU6ZhKKp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BXYR5DDzGYRywH4hKMJMFGxq.png?f=fotoalbum_large)
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Stoney3K schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:55:
[...]
Goed werkende autopilot:
"We're sorry, but this product is currently unavailable in your region."
maar nog even moet je je CC automatisch toegang geven tot de MS mensen ... en wil je deze simulator met alles werkend spelen kost u dat 1 euro per min ... en u locale kosten ..
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc