Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Afgelopen dagen mezelf prima vermaakt met de kleinere kisten.

Echter vandaag eens de 787 van ELLX naar EHAM verplaatst. Althans dat was de bedoeling. De FMC is aardig, tot je erachter komt dat je je route (STAR) niet kan inkorten .. Waarom zou je via HELEN, ARTIP, SPL, ILS27 willen doen? Kerosine is niet gratis dacht ik ;) Teven kun je niet in de approach poage voor je ref speef.

Maargoed na een korte periode op FL230 links en rechts corrigeren omdat de AP moeite heeft om het magenta lijntje te volgens toch maar eens aan de decend en app begonnen. De ILS trok me recht de Vinkeveense plassen in?! Dan maar op het handje zou je zeggen, echter ging die kist geen kant op. Een Antonov 225 is nog wendbaarder had ik het idee ...

Ik blijf voorlopig nog wel even VFR rommelen.... Way to go.
Maar het ziet er wel dik uit, al heb je daar gelijk alles wel mee gehad.

Owja en den hebben we het nog niet eens over de CTD gehad net boven EHAM :+

[ Voor 4% gewijzigd door JayZeeTie op 22-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
Even iets rapporteren waar ik veel last van had en waar anderen dus hun voordeel mee kunnen doen.

ALs je schermen (zoals ATC) op een ander scherm zet (ik heb drie schemen en speel MSFS op het midden hoofdscherm) en je gaat naar het ATC window op dat andere scherm dan werken je controls (in mijn geval X52) niet meer in hoofdscherm.
Pas als je met je muis weer in je cockpit klikt, werken de controls weer.
Zou een setting mi moeten zijn maar kon ik (nog) niet vinden.

Tevens inmiddels toch maar de premium versie aangeschaft via Steam.
Installatie zonder problemen maar ik ben wel wat schijfruimte op mijn C-schijf (NVME) kwijt.
Met windirstat gekeken of ik er achter kon komen welke ruimte de oude installatie via Gamepass niet vrijgegeven heeft (ik heb via windows app deinstall van de eerste install van MSFS2020 gedaan) maar niet kunnen vinden.
Voor zover ik kan zien installeerde Steam op precies dezelfde plek als GamePass (C:\users\appdata\roaming)

Wat wel fijn was, was dat ik na het opstarten van de steam install ineens een door MSFS2020 herkende EN geconfiugreerde X52 had. Setting kun je wat van vinden maar in controls kun je goed zien wat de defaults van MS zijn en eventueel aanpassen.

Net mijn eerste leg van de eerste bushflight gedaan en dat ging vrij vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

SparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:05:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om VFR naar een specifieke plek te vliegen? Steden zoals Eindhoven worden niet weergegeven door FS 2020. Gewoon m.b.v. Google Maps een beetje gokken op de map in FS 2020?
Het idee van VFR vliegen is natuurlijk dat je onder visual flight rules vliegt. Dus je vliegt aan de hand van wat je uit het raam ziet, er staat in het echt ook niet heel groot "EINDHOVEN" op de grond gekalkt. ;)

Je kan redelijk goed je plaats bepalen aan de hand van grote herkenningspunten, bijvoorbeeld snelwegen, spoorlijnen en kanalen volgen. Die zijn ook van wat hoger op nog goed te herkennen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JayZeeTie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:20:
Afgelopen dagen mezelf prima vermaakt met de kleinere kisten.

Echter vandaag eens de 787 van ELLX naar EHAM verplaatst. Althans dat was de bedoeling. De FMC is aardig, tot je erachter komt dat je je route (STAR) niet kan inkorten .. Waarom zou je via HELEN, ARTIP, SPL, ILS27 willen doen? Kerosine is niet gratis dacht ik ;) Teven kun je niet in de approach poage voor je ref speef.

Maargoed na een korte periode op FL230 links en rechts corrigeren omdat de AP moeite heeft om het magenta lijntje te volgens toch maar eens aan de decend en app begonnen. De ILS trok me recht de Vinkeveense plassen in?! Dan maar op het handje zou je zeggen, echter ging die kist geen kant op. Een Antonov 225 is nog wendbaarder had ik het idee ...

Ik blijf voorlopig nog wel even VFR rommelen.... Way to go.
Maar het ziet er wel dik uit, al heb je daar gelijk alles wel mee gehad.
VFR is inderdaad de way to go op het moment. Autopilots in de airliners laten op veel vlakken nog wel te wensen over. VNAV/LNAV in de 747 werken vooralsnog wel probleemloos merk ik. Al vrij snel na dep kon ik 'm op AP zetten die heel mooi geleidelijk richting FL430 vliegt op de juiste koers. Voor de approach kom ik over 4 uur bij je terug. :+

Hopelijk zitten er wat fixes in de komende patch.

edit: Weet iemand hoe je die verschrikkelijk irritante runway marker uit kan zetten? Ben inmiddels al 150nm van het vliegveld af en nog zie ik hem |:(

[ Voor 6% gewijzigd door London op 22-08-2020 17:33 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ben beginnend 'piloot' dus hou me vooral bij de Cessna 152 op dit moment, korte vluchtjes van pakweg 30min tot 2u, momenteel gebruik ik wel nog de navigatiemarkers om te zien waar ik naartoe moet en die blokjes om approach te leren. Maar opstijgen, snelheid/hoogte stabiel houden, en landen lukt me tot nu toe behoorlijk goed (op de medium settings). Enorm rustgevend. Misschien 'saai' voor sommigen maar amuseer me rot.

Iemand ergens een link naar goeie youtube tutorials die je stap voor stap 'leren' vliegen met de C152?

[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 22-08-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Hoe zit dat nou precies met hoogtes?
Ik stel in dat ik op 4000ft wil vliegen in de IFR, maar de toren zegt dat ik naar 8200FT moet klimmen en de waypoints geven weer wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
Net tijdens een vlucht van Deurne Via het atomium naar Maastricht ginge halver wege de FPS ineens van de gemiddelde 35-40 naar 12-19. Raar.

Heb ook nog steeds geen marketplace ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Stoney3K schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Het idee van VFR vliegen is natuurlijk dat je onder visual flight rules vliegt. Dus je vliegt aan de hand van wat je uit het raam ziet, er staat in het echt ook niet heel groot "EINDHOVEN" op de grond gekalkt. ;)

Je kan redelijk goed je plaats bepalen aan de hand van grote herkenningspunten, bijvoorbeeld snelwegen, spoorlijnen en kanalen volgen. Die zijn ook van wat hoger op nog goed te herkennen.
Ja dat is allemaal leuk, maar soms wil ik als ik VFR vlieg gewoon even snel naar een bepaald punt vliegen. Dan is het niet zo leuk dat je eerst een half uur rondjes moet gaan vliegen om naar dat punt te raken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Valt me overigens ook op dat de ATC die ik door de ai laat bedienen, blijkbaar af en toe in slaap valt, tenzij ik iets fout doe. Zet vluchtplan klaar van luchthaven a naar b, ik zie tijdens de vlucht met V ook dat vluchtplan mooi staan (magenta lijn), maar als ik luchthaven dan nader, dan gaat die soms automatisch toelating vragen om te landen en dan krijg je ook die approach blokjes, maar soms gebeurt er schijnbaar ook niks en moet ik dat manueel aanvragen. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzLsCRA7jFgZ7i0p0Cb1tTQrauw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKm2S8JnaMxrgXZA21ArcTdB.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan maar eens met een KLM vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, wat je mist, is dat de ATC momenteel zwaar ruk is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Snap er niets van hoor in de 747. Hij vliegt constant in een angle van ~7 graden, lijkt me niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Daarnaast wil die niet z'n cruising alt speed pakken van 310. Blijft schommelen rond de 270 omdat die rode stippellijn er boven staat. Heb al alles gecheckt om die weg te krijgen maar weet het nu ook niet meer. Normaal zijn het vaak flaps maar die staan ook op 0. Wat kan het nog meer zijn?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Inmiddels wat uurtjes verder, moet zeggen dat ik me prima vermaak. Het is lang geleden dat ik in een sim bezig ben geweest, sinds de PS3 heb ik eigenlijk niet echt meer op een PC gespeeld. Maar sinds dit jaar weer een fatsoenlijke game bak, vermaak me er prima mee. Voor deze gelegenheid nu ook een joystick aangeschaft.

Na wat uren aanklooien inmiddels ook maar eens wat serieuzer proberen te gaan vliegen. Vanmiddag vanaf Hilversum opgestegen, snelweg in de buurt opgezocht en via de A1/A28 naar / over huis gevlogen. Erg leuk om de eigen omgeving eens van boven te zien, alhoewel het detailniveau wel gelijk is aan de monopoly huisjes van 20 jaar geleden.

Vervolgens richting eindbestemming, London Heathrow. Net voor binnenvliegen van The City.... crash naar desktop. Glioeiende gloeiende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wat mij vooral opvalt is de performance: Als ik het ATC venster open heb staan dan zie ik in de frame-rate monitor dat ie de hele tijd 'limited by MainThread' is en mijn FPS in elkaar duikelt, al helemaal als ie bezig is met het 'uitspreken' van een bericht.

Hetzelfde gebeurt als er andere 2D UI-elementen op het scherm moeten verschijnen, om de 1 of andere reden krijgt MSFS dat niet echt netjes voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

edit: Weet iemand hoe je die verschrikkelijk irritante runway marker uit kan zetten? Ben inmiddels al 150nm van het vliegveld af en nog zie ik hem |:(
Zal ergens zitten bij Options > Assistance. Mss navigation aids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Ik gebruik inderdaad Steam, maar waar vind ik die FPS meter dan?

Edit: gevonden!
Nou dan hoor ik graag waar.
Ik heb zelf de FPS meter van steam in settings aanstaan en in ETS2 zie ik die ook maar in MSFS2020 lukt het mij niet om de steam framecounter te zien te krijgen.

Enlighten me please. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik geef het dus echt op met Skyvector: de helft van de vliegvelden die ik kan kiezen in MSFS zitten niet in SV en omgekeerd. Baggerzooi. Zo kom je nooit ergens. Dan maar op de gok wat rondvliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Ik gebruik inderdaad Steam, maar waar vind ik die FPS meter dan?
Ik heb hem in developer mode staan en daar staat ie gewoon in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
En hoe zet je msfs2020 in developer mode dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Misschien onnozele vraag maar heeft de Cessna 152 ook verlichting binnen? Begint donker te worden en zie mijn instrumenten bijna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 15:24
colinator schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:14:
Ik heb nu al een paar vluchten met de Airbus 320neo gevlogen en bevalt prima. Mooie vluchten overdag en met sunrise en dat geeft mooie plaatjes. Nog wel het ILS goed onder de knie krijgen maar dat komt wel goed.

Wel heb ik wel last van een paar issues maar kon niet zo snel iets op google vinden of dit bekende issues zijn.
- Landing gear gaat spontaan uit zichzelf omlaag op willekeurige momenten.
- Vliegtuig swingt van links naar rechts en lijkt niet stabiel te vliegen wanneer je rechtuit vliegt.
- Engines gaan soms naar idle terwijl auto throttle en AP aan staan. Het uit/aan zetten van de AP heeft geen nut en op de throttle zelf reageren de engines ook niet. Pas na meerdere keren de throttle idle/full te bewegen beginnen de engines te reageren en kan ik de AP ook weer opnieuw inschakelen en gaat het weer goed.

Zijn er meerdere die dit gezien hebben toevallig?
van het landingsgestel komt dat niet omdat hij op Easy staat en dat je toestemming hebt gegeven aan de kokosnoot om dit te regelen?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
lapino schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:10:
Misschien onnozele vraag maar heeft de Cessna 152 ook verlichting binnen? Begint donker te worden en zie mijn instrumenten bijna niet meer
L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In ieder geval boven je hoofd, daar zitten twee lampjes en als het goed is ook ergens een knopje. En misschien nog een knopje achter de yoke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
Hmm, eens geprobeerd een IFR EHAM-LFPG te vliegen in de TPM. ATC heeft duidelijk nog werk nodig, zegt eerst 'expect vectors' en dumpt me vervolgens op 2300ft haaks op de threshold vliegend. Euh, ik ben heen helikopter :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmiddag ben ik aan het tweaken geweest met mijn Streamdeck XL. Aan de LCD-knoppen op dat kastje wilde ik o.a. de auto pilot-hotkeys toewijzen.

In FSX ging dat prima: Z voor AP aan / uit, HDG, NAV, APP, REV, ALT lieten zich probleemloos toewijzen.

In FS2020 blijkt echter dat enkele hotkeys gewoon niet beschikbaar zijn. Of dat ze wel vanaf je toetsenbord werken, maar niet als via Streamdeck, ook niet als je de Streamdecksoftware als Administrator draait. Daardoor kun je o.a. HDG en ALT wel vergeten :(

Ook was het een verademing om weer eens in FSX te vliegen met mijn CH Yoke en Pro Pedals. Gewoon normaal vliegen zonder hyperovergevoelige reacties van de Cessna. Ik had al wat gepield met de sensitiviy en deadzone-instellingen in FS2020, n.a.v. de FSX-sessie heb ik daar nogmaals mee gespeeld en nu vliegt het ook in FS2020 eindelijk naar behoren.

FS2020 is in potentie een mooie sim. Met prachtige scenery, zeker. Maar mijn mening is inmiddels wel dat ze overhaast is gereleased, met veel gebruikersfrustratie tot gevolg. Microsoft had mijns inziens toch beter nog een maand of drie kunnen wachten met releasen, dan had Asobo een product op de markt kunnen brengen dat niet nog in beta-fase zit.
Het ontbreken van bepaalde hotkeys, het de gebruiker zelf maar laten uitzoeken van control-mappings die in vorige versies standaard werden ondersteund, de knullige crashes als er een usb-apparaat wordt ontkoppeld: dit product is gewoon niet voldoende klaar voor release.
Ter vergelijking: als een autofabrikant het zou flikken om te zeggen: uw ruitenwissers doen het volgende week wel na onze eerste softwareupdate dan zouden de rapen gaar zijn. En FS 2002, FS 2004 en FSX hebben in het verleden bewezen dat het bij de release veel beter kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

London schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:24:
[...]
Heb je toevallig de taxi ribbon aan staan? Volgens mij veroorzaakt die dat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Doet precies niet veel, zie heel klein beetje licht op de yoke schijnen maar dials lichten niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinator
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 20:32
appie35 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:10:
[...]

van het landingsgestel komt dat niet omdat hij op Easy staat en dat je toestemming hebt gegeven aan de kokosnoot om dit te regelen?
Nope - staat bij mij op "hard" en landing assist staat uit. Maar zelfs dan, welke kokosnoot besluit om de landing gear omlaag te doen op 38000 voet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

killerbee1958 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:09:
En hoe zet je msfs2020 in developer mode dan?
Options -> General en dan staat de Developer mode linksonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
lapino schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Doet precies niet veel, zie heel klein beetje licht op de yoke schijnen maar dials lichten niet op
Iemand? Is bijna blind vliegen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:36
Tot nu toe een uurtje erop zitten en vermaak mij opperbest!
Vanuit Teuge opgestegen en langs de A1 gevlogen, daarna splitsing met de A35 en over de Grolsch brouwerij gevlogen. Via een watertje genaamd Christina lust, waar ik geregeld vis, naar m'n woning gevlogen. Helemaal mooi! :*)

Straks verder naar Friesland en de Wadden. Misschien nog wel richting Noorwegen daarna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Eindelijk maar overstag gegaan en all-in gegaan met de Premium Deluxe versie.

Hiervoor heb ik Flight Simulator X gespeeld - die laat echt wel de leeftijd zien en het verschrikkelijk schakelen tussen de menu's en 3d modus - en Flight Simulator 2000.
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:14:

FS2020 is in potentie een mooie sim. Met prachtige scenery, zeker. Maar mijn mening is inmiddels wel dat ze overhaast is gereleased, met veel gebruikersfrustratie tot gevolg.
Hieraan gerelateerd - weet iemand aan welke bugfixes en verbeteringen op dit moment gewerkt worden?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo net even rondje de ABC eilanden gedaan maar die mogen ze ook wel eens aan gaan pakken .. :(
er over heen vliegen is het best te doen maar als je dan aankomt bij een vliegveld om te landen dan ... :-(

Hier een landing op Hato - Curaçao
en weer lekker veel zijwind ... gaat de hele dag al lekker met de wind ........not

https://www.youtube.com/watch?v=2goM2W-gRjc
maar ik hoop dat er snel de ABC eilanden met handcrafted airports komen dit is gewoon niets :-(

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 18:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 23:17
Heeft iemand al ergens een vergelijking gevonden van de vliegvelden in verschillende versies? Heb al wel een filmpje gezien van een aantal handcrafted vliegvelden die vergeleken worden met andere gegenereerde vliegvelden, maar ben bijvoorbeeld vooral benieuwd hoe Standard Schiphol vergelijkt met Deluxe Schiphol.

Nog een beetje aan het twijfelen of ik de €50 over heb voor een paar vliegvelden :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vloog net heel even rondom Schiphol (zie onder) en vroeg mij af hoe dat zit met vatsim. Zoals je in het filmpje kan zien worden zowel 22, 24 en 27 gebruikt om te landen. (en volgens mij vertrekt er nog iemand vanaf 18C).

Ik kan me voorstellen dat iemand op Vatsim het graag wat serieuzer wil doen en niet al die random piloten wil zien. Zit je dan in een eigen netwerk, of speel je ook gewoon live met de niet-vatsim mensen erbij?

[Streamable: Microsoft Flight Simulator 2020-08-22 18-41-53]

edit: ja ik zat een beetje te hoog :)

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 22-08-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

London schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:01:
Snap er niets van hoor in de 747. Hij vliegt constant in een angle van ~7 graden, lijkt me niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Daarnaast wil die niet z'n cruising alt speed pakken van 310. Blijft schommelen rond de 270 omdat die rode stippellijn er boven staat. Heb al alles gecheckt om die weg te krijgen maar weet het nu ook niet meer. Normaal zijn het vaak flaps maar die staan ook op 0. Wat kan het nog meer zijn?
Inmiddels een flink stuk opgeschoten en al flink wat rare dingen tegengekomen:
- De flight plan die FS zelf heeft gemaakt had niet corresponderende snelheden en hoogtes. FL410 bij 310 knots wat dus niet kan vanwege de altitude cap. Heb 'm zelf naar FL370 moeten zetten om op 310 te kunnen cruisen.
- Bij het dalen van FL410 naar FL370 besloot 'ie dusdanig ver te dalen dat ik 'm vanaf FL310 zelf manual omhoog moest krijgen. De autopilot had zoiets van ;w Heb 3x een poging gewaagd 'm zelf te laten klimmen en dat ging van FL310 > FL330 > FL290 > FL330 > FL280 + 3 barrel rolls omdat 'ie ook volledig de koers kwijt was.
- LNAV is zwaar gebugged want hij vliegt enkel op koers als je uitzoomt naar 640nm, hoe meer je inzoomt hoe schever die vliegt. Klopt niets van.

Afijn, linksof of rechtsof wil ik vandaag nog Honolulu bereiken dus we houden vol :D

edit: Schijnbaar heeft 'ie 1 waypoint helemaal gemist. Wow... Inmiddels nu wel weer op de goeie koers gekregen

[ Voor 7% gewijzigd door London op 22-08-2020 18:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:30:
Hieraan gerelateerd - weet iemand aan welke bugfixes en verbeteringen op dit moment gewerkt worden?
Ze beloven in ieder geval dat de USB-unplug crashes worden opgelost in de eerste update:
https://twitter.com/MSFS_Support/status/1297017087060189186

Ben benieuwd wanneer de ontbrekende support voor controllers en de ontbrekende hotkeys worden toegevoegd.

Pagina met de top known-issues: https://www.flightsimulator.com/known-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik geef echt pas geld uit aan MSFS als ze ook alle ontbrekende airports in de scenery hebben zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal je lang kunnen wachten, nog heel veel andere zaken aan te pakken. Er moet veel aangepast of verbeterd worden en heb daar geen probleem mee. Ok je bent beetje tester maar mits voldoende users zullen ze ook budget hebben om alles te fixen. Dit is binnen een jaar een heel anders ‘spel’ dan vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gummiebeer schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:25:
Tot nu toe een uurtje erop zitten en vermaak mij opperbest!
Vanuit Teuge opgestegen en langs de A1 gevlogen, daarna splitsing met de A35 en over de Grolsch brouwerij gevlogen. Via een watertje genaamd Christina lust, waar ik geregeld vis, naar m'n woning gevlogen. Helemaal mooi! :*)

Straks verder naar Friesland en de Wadden. Misschien nog wel richting Noorwegen daarna :+
Afgelopen 3 (echte) dagen is het snert weer langs de westkust van Noorwegen. Dichte bewolking boven 3500 ft en niks dan regen en vrieskou boven 8000 ft waardoor je ruiten (zelfs mét verwarming!) gewoon dichtvriezen. Ik wacht even op mooier weer voordat ik m’n scenic tour langs het Geigrangerfjord begin.

(Ben van Eelde via Hamburg naar Stavanger gevlogen en vanmorgen naar Ålesund gevlogen...)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Afgelopen 3 (echte) dagen is het snert weer langs de westkust van Noorwegen. Dichte bewolking boven 3500 ft en niks dan regen en vrieskou boven 8000 ft waardoor je ruiten (zelfs mét verwarming!) gewoon dichtvriezen. Ik wacht even op mooier weer voordat ik m’n scenic tour langs het Geigrangerfjord begin.

(Ben van Eelde via Hamburg naar Stavanger gevlogen en vanmorgen naar Ålesund gevlogen...)
Flutweer inderdaad dus ik heb in die regio maar even een preset gebruikt: het was opeens heerlijk zomers weer daar! ;)

Voor degenen die graag vliegen zonder GPS en liever VOR to VOR gebruiken, triangulation en zo: zoals je weet heeft geen enkel vliegtuig in MSFS een DME die (vind ik) toch echt nodig is daarvoor. Maarrrrrrr ik heb een workaround gevonden! :) In de C172 (met steam gauges) moet je allebei de GNS schermen zetten op NEAREST VOR! Daar zie je de afstanden tot de VORs, ook de freqs, en ben je gelijk van die cheaters GPS kaart af! Heb het net geprobeerd: naar ENFG gevlogen via de MES VOR en de benodigde radial en afstand van Skyvector: works like a charm! Nice! Dit is veeeeeeel leuker dan zo'n rode GPS-lijn volgen! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appie35
  • Laatst online: 27-09 15:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oD_WxWgQPtdvfBqfHbaDb3Jbyj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtzZ7DiopNVzHMcUKeLbUL8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae4XFieFZ2X3XvbQpuYVv60JYCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkjhYnaMHw8QiJUTEmLfxKwB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik "wilde" ff uitstappen...

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

We vliegen de zonsopgang tegemoet _O_ Prachtig dit _O_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OrX5jnKs4KBKd6hFhWwyJgLzR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D8z0oCbmhYSUXS4cGnTv7Vu3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZdx5F2W9xshAfQWyHLxjxzZkBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xDGEGGiM9RiZNQUx9amA5Bjc.png?f=fotoalbum_large

Ruim 2 uur in de lucht inmiddels. 2,5 uur to go.

[ Voor 27% gewijzigd door London op 22-08-2020 19:27 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Ja hoor :) In het rijtje knopjes waar ook de taxi en landing lights zitten, helemaal links zit, als ik me niet vergis, dome lights. Dan licht je cockpit rood op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Weet iemand of je de PFD en MFD als pop-out kan doen?

Ik kan geen fijne camera setting krijgen waarbij ik goed overzicht heb naar buiten en tegelijkertijd goed overzicht van de instrumenten.

Bij FSX gebruikte ik 2D panels, eenvoudig doch effectief. Maar ik kan me voorstellen dat die anno 2020 niet meer cool zijn.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
Vanochtend begonnen met een eerste vlucht over de oceaan. Ik ben gestart op Kennedy Intl (New York City) rond 11 uur / half 12 Nederlandse tijd. Het was nog donker in New York. Na het inladen van de baggage en de passagiers kwam de zon langzaam op, zie onderstaande screenshot. Via Nova Scotia en Saint John's gevlogen en vervolgens de oversteek gemaakt naar Europa. Rond Gijón (Spanje) ben ik Europa binnen gekomen en ben ik vervolgens geland in Barcelona.

Alle settings op low, dan ziet het er nog steeds netjes uit!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/93QaGNH.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2020 19:46 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Begin van het Button / Encoder panel.
Dacht eerst even 1 encoder testen, maar gaat helemaal goed. Arduino Micro wordt ook herkend door Flight sim dus kan direct alles binden.

Nu vooral veel soldeerwerk om alles aan te sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3dh5yP0CwoP1R2qAhMkW5bQtZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnvu12XwbM6XMBTIoPwkD6sM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRyk6oLH_D-p2ziqzNBlR3rzfUg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1HAgF7eCARfNWLRLnsPb4Je.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBk3cAlTdO6528ayySkj0ZTV9oo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lATHtKkjXnODt0blQ0fCKyju.png?f=fotoalbum_tile

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Jezus wat slecht weer dit. Wilde een vlucht doen vanaf Los Angeles naar Denver. Netjes bagageband, jetway e.d. gebruikt. Behoorlijk eindje moeten taxiën. Zijn we eindelijk airborn, kan ik m'n muis niet meer gebruiken met klikken en scrollen binnen de cockpit. Ik ontkoppel en koppel m'n muis even opnieuw, maar oh oh dom van me, daar kan FS2020 natuurlijk niet tegen. Half uur weer zo de prullenbak in. Dit zijn toch echt van die dingen waarbij ik niet kan begrijpen dat dit spel in deze staat (zonder early access stempel) uitgebracht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobinNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:44:
Vanochtend begonnen met een eerste vlucht over de oceaan. Ik ben gestart op Kennedy Intl (New York City) rond 11 uur / half 12 Nederlandse tijd. Het was nog donker in New York. Na het inladen van de baggage en de passagiers kwam de zon langzaam op, zie onderstaande screenshot. Via Nova Scotia en Saint John's gevlogen en vervolgens de oversteek gemaakt naar Europa. Rond Gijón (Spanje) ben ik Europa binnen gekomen en ben ik vervolgens geland in Barcelona.

Alle settings op low, dan ziet het er nog steeds netjes uit!

[Afbeelding]
Heel tof ook zo'n lange vlucht! Heb je een beetje je pc in de gaten gehouden qua performance?

Zie dat m'n gpu idled op 70c en m'n cpu op 60cn na dik 2,5 uur vliegen. Prima verder.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
SparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:48:
Jezus wat slecht weer dit. Wilde een vlucht doen vanaf Los Angeles naar Denver. Netjes bagageband, jetway e.d. gebruikt. Behoorlijk eindje moeten taxiën. Zijn we eindelijk airborn, kan ik m'n muis niet meer gebruiken met klikken en scrollen binnen de cockpit. Ik ontkoppel en koppel m'n muis even opnieuw, maar oh oh dom van me, daar kan FS2020 natuurlijk niet tegen. Half uur weer zo de prullenbak in. Dit zijn toch echt van die dingen waarbij ik niet kan begrijpen dat dit spel in deze staat (zonder early access stempel) uitgebracht is :(
Zag dat hier een tijdelijkse oplossing voor was:
Open VFR map (V)
Vergroot/verklein deze met je muis, dan moet alles weer resetten.

Als je niet snapt dat zo'n immens spel met wat bugs uitkomt, tja..

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
London schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Heel tof ook zo'n lange vlucht! Heb je een beetje je pc in de gaten gehouden qua performance?

Zie dat m'n gpu idled op 70c en m'n cpu op 60cn na dik 2,5 uur vliegen. Prima verder.
Ik had wel even een tijdje dat ik met 4 fps zat te vliegen, waarschijnlijk ook na ongeveer 2,5 uur. Voor de rest zat ik stabiel op 20 (vliegveld) en rond de 35 in de lucht.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
yorkick schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Zag dat hier een tijdelijkse oplossing voor was:
Open VFR map (V)
Vergroot/verklein deze met je muis, dan moet alles weer resetten.

Als je niet snapt dat zo'n immens spel met wat bugs uitkomt, tja..
Top dan probeer ik dat de volgende keer eerst even. Ik begrijp overigens best dat een spel bugs bevat, maar een spel dat standaard crasht wanneer je een USB device unplugged, sorry, maar dat is gewoon niet acceptabel in 2020 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Twijfel een beetje :P

- 20 fps locked en volledige eye-candy.

of

- 30 fps locked en settings terugschroeven.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Ik lock helemaal geen fps en het draait super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Heb zelf altijd een hekel aan een kokende GPU en wisselende fps, daarom doe ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:03:
Ik lock helemaal geen fps en het draait super
Same here. i7 4790K, 16 GB RAM, GTX 1080, 1080p monitor, graphics op preset ULTRA, vsync off, geen limiter, en het loopt super. Ja, zo nu en dan heeft de PC het zwaar maar ik vind het prima! Op de meeste plekken waar ik vlieg (veel in Noorwegen en zo) is alles lekker smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
flugelisoke schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:05:
Heb zelf altijd een hekel aan een kokende GPU en wisselende fps, daarom doe ik dat :)
Altijd onder de 70 graden hier en stabiele fps hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vlieg momenteel met live weather in Valkenburg.
Daar is het al pikkedonker.... bugje?
Ik heb ook live vliegtuigen aangezet, alleen die zie ik nooit op de kaart en ook niet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
0108daniel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:22:
Ik vlieg momenteel met live weather in Valkenburg.
Daar is het al pikkedonker.... bugje?
Ik heb ook live vliegtuigen aangezet, alleen die zie ik nooit op de kaart en ook niet vliegen.
Sporadisch zal er ééntje voorbij komen, maar lijkt nog niet volledig te werken. Er vliegt in ieder geval aanzienlijk minder rond dan wat bijvoorbeeld flightradar laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Echt wtf is dit? Start vanaf London met een korte vlucht, crash flightsim voor de start. Dan maar de andere kant van de plas, start in NY. Crash flightsim voor de start. Ergens in de buurt van Miami dan? Klein vliegveld wil wel, stuk gevlogen: autopilot on en barrel roll, vervolgens crash dive en toestel kaput. Herstart vlak bij Disney? Crash to desktop.
Een keer een crash is nog geen ramp, maar voordat je weer in het toestel zit ben je al zo 5 (?) minuten verder.

Vliegen in FS2020 is erg leuk en prachtig maar al die crashes verprutsen de lol wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 09:38
Ik ben nu sinds de launch aan het vliegen in de sim. tot nu toe constant zonder auto-pilot en ook de korte vluchtjes (30 min gemiddeld, 1 uur is mijn max nu.

Heb de lessen doorlopen maar wat ik echt mis is een goede uitleg over de auto pilot.
Ik ben nu gaan vliegen in Cessna 172 om wat ermee te proberen aan de hand van deze site (beste wat ik kon vinden) https://www.aerofly.com/dokuwiki/doku.php/aircraft:cessna_172_sp

Maar ik kom er gewoon niet uit en dat zal denk ik vooral een gebruik aan kennis zijn. zodra ik de auto pilot aanzet dan is er geen controle meer over (de AP zorgt er op een manier voor dat ik altijd weer crash). Ik kan nergens iets vinden hoe ik nou hiermee om moet gaan en hoe ik de AP correct moet instellen en gebruiken.

Dus ik hoop een beetje dat iemand hier mij verder op weg kan helpen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55
rickie19 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:29:
Ik ben nu sinds de launch aan het vliegen in de sim. tot nu toe constant zonder auto-pilot en ook de korte vluchtjes (30 min gemiddeld, 1 uur is mijn max nu.

Heb de lessen doorlopen maar wat ik echt mis is een goede uitleg over de auto pilot.
Ik ben nu gaan vliegen in Cessna 172 om wat ermee te proberen aan de hand van deze site (beste wat ik kon vinden) https://www.aerofly.com/dokuwiki/doku.php/aircraft:cessna_172_sp

Maar ik kom er gewoon niet uit en dat zal denk ik vooral een gebruik aan kennis zijn. zodra ik de auto pilot aanzet dan is er geen controle meer over (de AP zorgt er op een manier voor dat ik altijd weer crash). Ik kan nergens iets vinden hoe ik nou hiermee om moet gaan en hoe ik de AP correct moet instellen en gebruiken.

Dus ik hoop een beetje dat iemand hier mij verder op weg kan helpen :)
YouTube: Flight Simulator 2020 Autopilot Tutorial

Is vanmiddag al een aantal keer gepost, heeft mij zeer veel geholpen. :)

Youtuber Squirrel post ook regelmatig tutorials, mocht je meer willen zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door DeadKnight op 22-08-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
ThunderaceNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:29:
Echt wtf is dit? Start vanaf London met een korte vlucht, crash flightsim voor de start. Dan maar de andere kant van de plas, start in NY. Crash flightsim voor de start. Ergens in de buurt van Miami dan? Klein vliegveld wil wel, stuk gevlogen: autopilot on en barrel roll, vervolgens crash dive en toestel kaput. Herstart vlak bij Disney? Crash to desktop.
Een keer een crash is nog geen ramp, maar voordat je weer in het toestel zit ben je al zo 5 (?) minuten verder.

Vliegen in FS2020 is erg leuk en prachtig maar al die crashes verprutsen de lol wel aardig.
Ik snap dat dit frustrerend is, maar ik heb zelf echt nog geen enkele crash gehad en toch al ruim 12 tot 15 uur gevlogen. Betwijfel dus of het helemaal aan de kant van MSFS zit.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien een domme vraag: in de tutorial zeggen ze "press (RS) to go to pilot view". Wat is (RS)? :$

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Sebazzz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:41:
Misschien een domme vraag: in de tutorial zeggen ze "press (RS) to go to pilot view". Wat is (RS)? :$
Je vliegt vast met een controller? RS is de rechter stick van je controller (Right Stick). Check al je knoppen in het settings menu eens, geeft een goed beeld!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Ik snap dat dit frustrerend is, maar ik heb zelf echt nog geen enkele crash gehad en toch al ruim 12 tot 15 uur gevlogen. Betwijfel dus of het helemaal aan de kant van MSFS zit.
Het zal ook vast liggen aan de combi "mijn PC" en FS, maar waar dan... Als ik weet wat ik in game zou moeten aanpassen (geef error?) of in de PC (geef suggestie?) dan prima, maar nu krijg ik enkel zwart scherm en desktop. Geen idee waarom ik steeds crashes krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook niks in de windows event log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
ThunderaceNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Het zal ook vast liggen aan de combi "mijn PC" en FS, maar waar dan... Als ik weet wat ik in game zou moeten aanpassen (geef error?) of in de PC (geef suggestie?) dan prima, maar nu krijg ik enkel zwart scherm en desktop. Geen idee waarom ik steeds crashes krijg.
Check eens je Event Viewer in windows (gewoon zoeken op event viewer), hierin vind je vast wel een reden die je kunt googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:42:
[...]

Je vliegt vast met een controller? RS is de rechter stick van je controller (Right Stick). Check al je knoppen in het settings menu eens, geeft een goed beeld!
Doh 8)7

Ik had geen zin om de controller settings door te nemen en juist het via de tutorial op te pakken en daarna aan te passen wat ik niet lekker vind werken. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

heb je ergens in je username (account of PC) de é staan? bijvoorbeeld C:\gé brander\...?

Heb eerder al gelezen dat bijzondere tekens problemen opleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25Rp96v6XWcyd-QyC6Otj9wQd_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XHCVeur0u9CYUp1acGySXdA6.png?f=fotoalbum_large
Verrek, kijk nou! Dank voor deze geweldige tip. Maar hoe kansloos dat dit door een Frans bedrijf zo geprogrammeerd is. Ik kan vertrekken... Als het werk gedaan is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gé Brander schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:47:
Verrek, kijk nou! Dank voor deze geweldige tip. Maar hoe kansloos dat dit door een Frans bedrijf zo geprogrammeerd is. Ik kan vertrekken... Als het werk gedaan is.
De Franse slag hè. Ik hoop dat Microsoft voor FS2034 een Duitse studio in de arm neemt. En dat er dan niet een alpha-versie gereleased wordt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 22-08-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:45:
[...]

Check eens je Event Viewer in windows (gewoon zoeken op event viewer), hierin vind je vast wel een reden die je kunt googlen.
Thnx, blijk hier de NL versie van Windows te hebben dus kom bij "Logboeken" terecht. Staan inderdaad wel waarschuwing danwel fout meldingen in. Zal hier eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmmm hoop dat ik het gaat halen met een cessna 152 van Trondheim Rotterdam , anders maar even een tusenlanding om te tanken .... Wel een mooie weertje .. ik wilde met de b787 maar dat ding is niet te vliegen ..

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 20:55 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
Dat was gek zojuist. Met de Beechcraft 350i van London City naar Maastricht aan het vliegen. Op het moment dat ik de wolken in ga rond 18.000ft ontstond er ijs op de ruiten en zag ik geen snelheid meer op mijn meters. Ook werd de stijging naar 25.000ft via AP werd automatisch stop gezet. Ik probeerde daarna manueel te stijgen, maar ook dat ging niet. Daarna een enorme duikvlucht naar beneden uit het niets, om vervolgens te crashen. Props stonden continue op 100%, dus ik zou gewoon snelheid moeten hebben. Is dit een bug of mis ik iets? Nog niet eerder meegemaakt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 13:25
nuker schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:01:
Dat was gek zojuist. Met de Beechcraft 350i van London City naar Maastricht aan het vliegen. Op het moment dat ik de wolken in ga rond 18.000ft ontstond er ijs op de ruiten en zag ik geen snelheid meer op mijn meters. Ook werd de stijging naar 25.000ft via AP werd automatisch stop gezet. Ik probeerde daarna manueel te stijgen, maar ook dat ging niet. Daarna een enorme duikvlucht naar beneden uit het niets, om vervolgens te crashen. Props stonden continue op 100%, dus ik zou gewoon snelheid moeten hebben. Is dit een bug of mis ik iets? Nog niet eerder meegemaakt...
Pitot heat aangezet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Vanmiddag ben ik aan het tweaken geweest met mijn Streamdeck XL. Aan de LCD-knoppen op dat kastje wilde ik o.a. de auto pilot-hotkeys toewijzen.

In FSX ging dat prima: Z voor AP aan / uit, HDG, NAV, APP, REV, ALT lieten zich probleemloos toewijzen.

In FS2020 blijkt echter dat enkele hotkeys gewoon niet beschikbaar zijn. Of dat ze wel vanaf je toetsenbord werken, maar niet als via Streamdeck, ook niet als je de Streamdecksoftware als Administrator draait. Daardoor kun je o.a. HDG en ALT wel vergeten :(

Ook was het een verademing om weer eens in FSX te vliegen met mijn CH Yoke en Pro Pedals. Gewoon normaal vliegen zonder hyperovergevoelige reacties van de Cessna. Ik had al wat gepield met de sensitiviy en deadzone-instellingen in FS2020, n.a.v. de FSX-sessie heb ik daar nogmaals mee gespeeld en nu vliegt het ook in FS2020 eindelijk naar behoren.

FS2020 is in potentie een mooie sim. Met prachtige scenery, zeker. Maar mijn mening is inmiddels wel dat ze overhaast is gereleased, met veel gebruikersfrustratie tot gevolg. Microsoft had mijns inziens toch beter nog een maand of drie kunnen wachten met releasen, dan had Asobo een product op de markt kunnen brengen dat niet nog in beta-fase zit.
Het ontbreken van bepaalde hotkeys, het de gebruiker zelf maar laten uitzoeken van control-mappings die in vorige versies standaard werden ondersteund, de knullige crashes als er een usb-apparaat wordt ontkoppeld: dit product is gewoon niet voldoende klaar voor release.
Ter vergelijking: als een autofabrikant het zou flikken om te zeggen: uw ruitenwissers doen het volgende week wel na onze eerste softwareupdate dan zouden de rapen gaar zijn. En FS 2002, FS 2004 en FSX hebben in het verleden bewezen dat het bij de release veel beter kan.
Heb je bij de controls in MSFS wel gekeken bij ALL buttons ipv alleen ASSIGNED buttons?
Want standaard laat hij alleen ASSIGNED zien terwijl er dus veel meer zijn die je nog zelf naar believen kunt instellen.

Als je in MSFS er een key aan kunt binden neem ik aan dat je die key ook vanuit Streamdeck aan een knopje kan toekennen. Net zoals ik dat met Voice Attack doe.

Voor wat betreft de vergelijking met een autofabrikant moet je dat denk ik toch anders zien. Vergelijk het met andere game releases. Heel veel games worden tegenwoordig meer in de beta fase al gereleased en dus zul je vaak daarna allerlei gezeur zien vanwege bugs etc. Er zijn maar weinig spellen die pas wachten totdat het perfect is voordat ze lanceren.

Begrijp me niet verkeerd, ik baal ook van sommige bugs maar bijv. dat van usb los/vast maken tijdens gamen is vervelend maar eens je dat weet hoeft het je niet meer te overkomen.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
nuker schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:01:
IJs op de ruiten, en waarschijnlijk ook ijs op de leading edges van je vleugel. Hierdoor heeft je vliegtuig geen lift meer en kom je in een stall terecht. Doordat je zo snel daalt,is er ook weinig tijd om het ijs te doen smelten. Ik weet niet of de Beechcraft beschikt over een de-icing system, dat zou potentieel je redding zijn geweest. Anders klinkt het als best een goed verhaal en zie ik het niet als een bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuker
Oh god. Ik zie dat ze uitstaan inderdaad. :X Zitten verstopt achter het stuur. Stom! Dankje!! _/-\o_ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuker
Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

IJs op de ruiten, en waarschijnlijk ook ijs op de leading edges van je vleugel. Hierdoor heeft je vliegtuig geen lift meer en kom je in een stall terecht. Doordat je zo snel daalt,is er ook weinig tijd om het ijs te doen smelten. Ik weet niet of de Beechcraft beschikt over een de-icing system, dat zou potentieel je redding zijn geweest. Anders klinkt het als best een goed verhaal en zie ik het niet als een bug.
Ja, heb de-ice gevonden. Maar was best realistisch moet ik zeggen. Deze vlucht ging helemaal mis in ieder geval. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop

Ik zijn wel degelijk sneltoetsen in te stellen voor dingen als heading. Ga in je controls naar je keyboard, select 'all' en zoekop 'heading' en al je andere controls die je wilt. Onder Autopilot staat bijvoorbeeld "Autopilot heading hold on', deze heeft inderdaad nog geen shortkey, maar geef er eentje en voeg een shortkey toe aan je streamdeck button om het te laten werken. Ik gebruik ook mijn streamdeck voor MSFS, echter ben ik nog zoekende welke keys handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
PuckStar schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Heb je bij de controls in MSFS wel gekeken bij ALL buttons ipv alleen ASSIGNED buttons?
Want standaard laat hij alleen ASSIGNED zien terwijl er dus veel meer zijn die je nog zelf naar believen kunt instellen.
Jazeker!
Voor wat betreft de vergelijking met een autofabrikant moet je dat denk ik toch anders zien.
De autofabrikant die mij een auto durft te verkopen met de mededeling "Mijnheer, u moet nog wel even in de instellingen van uw nieuwe auto zorgen dat de auto naar links rijdt als u het stuur naar links draait" krijgt aan mij een kwaaie, hoor. ;)
Vergelijk het met andere game releases. Heel veel games worden tegenwoordig meer in de beta fase al gereleased en dus zul je vaak daarna allerlei gezeur zien vanwege bugs etc. Er zijn maar weinig spellen die pas wachten totdat het perfect is voordat ze lanceren.
Weet je hoe het komt dat dit soort praktijken tegenwoordig gemeengoed zijn (al is FS2020 in mijn ogen een wel heel extreem geval): het gros van de spelers / gebruikers pikt deze praktijken.
Begrijp me niet verkeerd, ik baal ook van sommige bugs maar bijv. dat van usb los/vast maken tijdens gamen is vervelend maar eens je dat weet hoeft het je niet meer te overkomen.
Als dat er tijdens de massale alpha- en beta-tests niet is uitgekomen en gefixed voor de officiële release dan is dat gewoon uiterst knullig en hebben ze hun (test)zaakjes gewoon niet op orde.

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 22-08-2020 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:13:
[...]
Ik zijn wel degelijk sneltoetsen in te stellen voor dingen als heading. Ga in je controls naar je keyboard, select 'all' en zoekop 'heading' en al je andere controls die je wilt. Onder Autopilot staat bijvoorbeeld "Autopilot heading hold on', deze heeft inderdaad nog geen shortkey, maar geef er eentje en voeg een shortkey toe aan je streamdeck button om het te laten werken. Ik gebruik ook mijn streamdeck voor MSFS, echter ben ik nog zoekende welke keys handig zijn!
Bedankt voor de tip, ga ik morgen eens op mijn gemak induiken. Wel jammer dat ze niet gewoon meteen alle shortcuts van FSX hebben overgenomen. Maar blijkbaar is het op te lossen en dat geeft de burgerpiloot moed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik morgen eens op mijn gemak induiken. Wel jammer dat ze niet gewoon meteen alle shortcuts van FSX hebben overgenomen. Maar blijkbaar is het op te lossen en dat geeft de burgerpiloot moed. :)
Top, mocht je willen delen welke settings je allemaal op je stream deck gebruikt, ik hou me aanbevolen! Stuur me PM als het allemaal gelukt is! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou 4,5 uur later. Autopilot de hele boel in de soep geholpen... Veel te hoog aangekomen waardoor de glideslope niet gepakt werd. Rondje manual gevlogen om 'm vervolgens zelf te landen... landing gear vergeten dus in het water geëindigd :+ :+ Volgende vlucht met de 747 wacht ik op een update voor de autopilot want hier is geen plezier aan te beleven verder.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 22-08-2020 21:45 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!
was de bedoeling Trondheim - Rotterdam te doen .. in 1 keer en met tussenlanding.. maar op 12000ft zijn mijn plane zoek het zelf maar uit

Motor probleem en hij begaf het ... dus toen maar even snel een plekje gezocht om te landen was gelukkig in de burt Rena airport landsorkje

Maar wel veilig geland
gelijk een prestatie behaald op steam

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Ss2Dk8Vm/deadstick.png
hier een paar foto's van de vlucht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTy9k6Nq/Desktop-Screenshot-2020-08-22-20-04-07-76.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3JKmZmpW/Desktop-Screenshot-2020-08-22-20-11-49-66.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90xMbR5q/Desktop-Screenshot-2020-08-22-20-31-08-32.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4y34Yf74/Desktop-Screenshot-2020-08-22-21-14-29-76.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ydp4rFxB/Desktop-Screenshot-2020-08-22-21-36-15-14.png

Maar gelukkig een goede landing ... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Als dat er tijdens de massale alpha- en beta-tests niet is uitgekomen en gefixed voor de officiële release dan is dat gewoon uiterst knullig en hebben ze hun (test)zaakjes gewoon niet op orde.
We hadden dus een alpha en ineens kwam de mededeling: we hebben een beta en over 4 weken gaan we lanceren. En iedereen dacht (en zei): Dat is veeel te vroeg. Maar ze hebben er nog flink wat bugs uit weten te halen. Het was nog erger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:50:
We hadden dus een alpha en ineens kwam de mededeling: we hebben een beta en over 4 weken gaan we lanceren. En iedereen dacht (en zei): Dat is veeel te vroeg. Maar ze hebben er nog flink wat bugs uit weten te halen. Het was nog erger :)
Er zal wel een alfa-mannetje bij Microsoft voor het snelle geld zijn gegaan. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 22-08-2020 22:57 . Reden: Geen naamsverbasteringen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

Distortion

Bottle to Throttle

Na dagen prutsen en knoeien heb ik eindelijk het gestotter probleem verholpen. De CPU was constant 100% en de GPU bleef achter met 30%. Mijn probleem was constante stutters. Dit ging ook niet over na x minuten. Ik heb een upgrade gedaan naar Windows 10 2004, en daarna zijn alle problemen weg!

Intel 4670k 3.8 Ghz
DDR3 16 GB
GTX 1060 6 GB

Mijn GPU werkt nu eindelijk ook mee, tussen de 80 en 100%. Op medium settings zonder te veel problemen tussen de 30 en 40 FPS.

Misschien dat anderen hier iets aan hebben.

Hier de link naar diegene waarvan ik het heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Distortion op 22-08-2020 22:03 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenpols
  • Laatst online: 27-09 08:32
ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:50:
was de bedoeling Trondheim - Rotterdam te doen .. in 1 keer en met tussenlanding.. maar op 12000ft zijn mijn plane zoek het zelf maar uit

enige probleem en hij begaf het ... dus toen maar even snel een plekje gezocht om te landen was gelukkig in de burt Rena airport landsorkje

Maar wel veilig geland
gelijk een prestatie behaald op steam

[Afbeelding]
hier een paar foto's van de vlucht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar gelukkig een goede landing ... _/-\o_
Vanavond op EHRD geland met de C172. Ik kreeg vervolgens de achievement "Dead stick landing" (terwijl de motor gewoon draaide), maar ook de achievement "By the Book" (Manually start the Airbus A320neo's engines, without using Assistance). Makkelijk verdiend, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 15:10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Er zal wel een alfa-mannetje bij Micro$oft voor het snelle geld zijn gegaan. ;)
Een andere optie is gelijktijdige launch voorkomen met Xbox Series X versie. Op dit moment zagen we al problemen in de vorm van overbelasting van het één en ander. Gooi daar nog eens een tweede piek bovenop gelijktijdig en het wordt al helemaal zwaar.

Bovendien kun je eindeloos lang in alfa of beta blijven zitten met een product als dit, maar uiteindelijke zijn simulators toch altijd wel aan updates onderheven. Het is eigenlijk nooit af. Ergens moet je gewoon zeggen nu gaan we de grote boze mensen wereld in en lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartenpols schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Vanavond op EHRD geland met de C172. Ik kreeg vervolgens de achievement "Dead stick landing" (terwijl de motor gewoon draaide), maar ook de achievement "By the Book" (Manually start the Airbus A320neo's engines, without using Assistance). Makkelijk verdiend, dat wel...
het is mijn eerste die ik gehaald heb ben benieuw welke er nog meer komen maar ik ga niet kijken of bewust iets er voor doen vind het leuk om zo onverwachts iets te krijgen :P

28.5 uur totaal al gesimed >:)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[My Home Automations]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Ik vlieg nu over Groenland. Welkom terug naar het flight simmen in 2000 :+. Er zullen vermoedelijk weinig zijn die in een GA de overtocht maken over de atlantische oceaan van Europa naar de VS, en vanuit een airliner krijg je er waarschijnlijk weinig van mee. Maar dit gebied kan wel wat werk gebruiken, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:19:
Ik vlieg nu over Groenland. Welkom terug naar het flight simmen in 2000 :+. Er zullen vermoedelijk weinig zijn die in een GA de overtocht maken over de atlantische oceaan van Europa naar de VS, en vanuit een airliner krijg je er waarschijnlijk weinig van mee. Maar dit gebied kan wel wat werk gebruiken, haha.
beetje de vlucht van de spirit of St louis _/-\o_
het is te doen staat bij mij ook nog op het lijstje die route te gaan vliegen zo als Lindbergh het toen gedaan heeft , het is 3600 miles New York naar Paris
maar er zit net geen GA (sinlge prop) in die het haalt dus je moet dan tanken bij St John - ireland - parijs

toen was het aan 1 stuk door vliegen iets van 34 uur

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 22:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

Ik heb tijdens de alpha en de beta geen crashes gehad en gewoon de controller wel eens unplugged tijdens gamen... Soms fix je de ene bug en komt er iets onverwachts voor terug.

Maar mensen hier weten alles beter dan de devs en zouden het beter doen ;).

Ik snap niet dat mensen niet gewoon blij kunnen zijn dat er uberhaupt een nieuwe flightsim uit komt, wat anders een vrij dood genre is. En dan ook nog eens eentje met dit soort grote technologische stappen vooruit. Ik heb letterlijk nog nooit een stuk software gezien wat vanaf release perfect was (en kom aub niet aan met "hello world" scriptjes :P). Gun dit ook even een patch of twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Achter elke bocht wacht een nieuw avontuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBsK4SM-YDeJEEc0ofsgTClXeLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JaFitRjuCLQmXttSONEyOzKz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Meh, ik wil de oude Map van FSX terug. Die VFR map is leuk, maar het zou wel heel fijn zijn als je daar ook de frequenties van de VOR en NDB zenders en ILS frequenties mee op kon zoeken. |:(

Pagina: 1 ... 52 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc