AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Juist met deze HDG mode blijft hij rechtdoor vliegen. Als je op deze knop duwt van HDG pakt bij je huidige heading. Dan HDG mode aan en je vlieg rechtdoor. Daarna hoef je enkel aan de HDG knop te draaien en je plane draait vanzelf.Luukwa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Ja ik snap 't allemaal nog niet zo goed
Ben er in ieder geval achter dat je altitude insteld, vervolgens vertical flight speed langzaam omhoog brengen, vervolgens springt hij vanzelf op altitude hold mode en blijft ie mooi op de gewenste hoogte vliegen.
Ik dacht dat je als je geen HDG instelt dat ding gewoon rechtdoor blijft vliegen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
In de filmpjes die gisteren gelinked waren over de a320 real pilot gaf hij ook aan dat de vnav icm met altitude en VS niet goed werkt. In dat filmpje liet hij ook zien dat hij verwacht dat de fcm automatisch de nieuwe hoogte overnam, maar die moest hij eerst van manual maar managed overzetten voordat het werd opgenomen.cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:33:
Raar. Ding is sowieso buggy. Hij stopt ook niet met klimmen als hij de altitude bereikt heeft. Dus hij blijft gewoon doorklimmen (op vnav), FL stond op 290
Is SimBrief eigenlijk ook handig voor het maken van VFR plans?cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:08:
Werkt perfect met flightplans vanuit SimBrief:
Even wat eh... bijzondere plaatjes van Noorwegen...
:strip_exif()/f/image/YYbxMW4N5ikTOKvmrceqJ0Hg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JLMaVTYftjykjuINao8qvRUM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXSEdI5xGdTEMqNYrB4zYbtz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uCQCjHUH8UsmXXwcYg98TZPB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zhGgexEw4MA8cGrdTqfpiQvZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/63zoUBgoGp5JyHFcJLn5Pmiy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d3hrM2emiq8YA66UlclDRHw6.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard gerapporteerd via Zendesk.
- Aanduiding parking spots; ik stond nu op een fuel spot, dit was niet zichtbaar op de kaart
- Vluchtplan high altitude IFR gaf me FL380, hier toch maar even FL240 van gemaakt
- Bij het aanvliegen landen op baan 22, CASEY transition, maar deze kan ik nergens vinden/instellen
- Landing handmatig gedaan, ILS leek niet helemaal te werken
- Spoilers deployen niet bij het landen. Kun je die ergens armen?
Hieronder nog een screen van tijdens het dalen (settings medium op 1080p)
/f/image/jpfAsODhv5VeuvEvw35mL7DX.png?f=fotoalbum_large)
Yes! Heb 't, werkt perfect. Merk al dat je niet te snel en te veel moet instellen.Craftop schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Juist met deze HDG mode blijft hij rechtdoor vliegen. Als je op deze knop duwt van HDG pakt bij je huidige heading. Dan HDG mode aan en je vlieg rechtdoor. Daarna hoef je enkel aan de HDG knop te draaien en je plane draait vanzelf.
Rest van de autopilot nu ook onder de knie. Dank!
Dit hoef je niet via “camera settings” te doen, kan gewoon met de spatiebalk.Luukwa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:35:
Mocht je trouwens graag vanuit de cockpit vliegen, in de camera settings is er een "upper position", je ziet veel meer en het speelt fijner weg.
- De visuals zijn top! Door de wolken vliegen, cloudsurfen, de lighting, een zeiknatte baan reflecterend in de zon, it’s all gorgeous! (Ondanks dat ik meer moeite heb met de baan viual te zien - speel op 1080P, misschien ligt het aan m’n ogen)
Maar de default airliners doen de visuals teniet. Het is niet eerlijk ze met payware te vergelijken, maar wat kan ik me irriteren dat de simpelste dingen niet kloppen (FMA’s, Managed Lat/Vertical profiles), incomplete SID/STAR/Approach procedures. Té onrealistisch voor mijn wens. Het is beetje kiezen tussen een Full Motion Level-D sim met slechte visuals, of FS2020.... dan is de keuze Level D (Level XP11 in mijn geval
Ik ga aankomende week kijken of ik enthousiast gemaakt kan worden door met een GA kleinere vluchten oldskool IFR te doen (zoals dat filmpje van flightdeck2sim van Salzburg naar Innsbruck). Anders laat ik FS2020 tot eind Q1-2021 staan (geschatte release van PMDG 737NG3)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Oh dat wist ik niet, ik speel met een xbox controller. excuus.jbbrans schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Dit hoef je niet via “camera settings” te doen, kan gewoon met de spatiebalk.
:strip_exif()/f/image/vBfYlCa0SX28Ps8cqNdofg8Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wel een interessante tutorial van het G1000 systeem in FS2020
https://tweakers.net/pric...t-stick-pc/specificaties/
En de
https://tweakers.net/pric...rijs-zwart/specificaties/
[ Voor 40% gewijzigd door Goldenpants0291 op 22-08-2020 11:55 ]

Flevoland ....

line up

Zo dit was het wel weer voor deze vlucht ..
hier even mijn PC in work tijdens FS2020

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat is een flinke wind 😄 ik woon hier op steenworp afstand van Rotterdam Airport en dat kan wel kloppen ook overigens! Stevige wind staat er!ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:56:
Zo mijn ochtend shotje weer gehad tijdens een bak koffie even naar Teuge gevlogen vanaf Rotterdam
[Afbeelding]
Na het installeren en opstarten van het spel kon ik kiezen voor Live online wereld oid.
Maar ook voor de offline wereld.
Ik heb voor de offline wereld gekozen, daardoor zijn de details en gebouwen wat minder.
Hoe kan ik nu terug kiezen voor de live online wereld?
Ik vlieg met realweather en tijd aan dus real ..Goldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:00:
[...]
Dat is een flinke wind 😄 ik woon hier op steenworp afstand van Rotterdam Airport en dat kan wel kloppen ook overigens! Stevige wind staat er!
en ik zit ook vlakbij Rotterdam airport (Vlaardingen tegen de A4 aan )
dat met weer heb ik wel gemist dat had Xp11 niet ... en de laatste keer dat ik realweer had was in fsX
maar als het kan vlieg ik altijd met real time en weer
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 12:05 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Maassluis hier 😄 Ietsjes verder weg.ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:02:
[...]
Ik vlieg met realweather en tijd aan dus real ..
en ik zit ook vlakbij Rotterdam airport (Vlaardingen tegen de A4 aan )

Ik ga maar eens in Engeland kijken, eens zien of het daar beter is
Ik heb trouwens nog niet kunnen vinden waar in de Bonanza met G1000 ik m'n squawk invul, ja ik kan het spel dat gewoon laten doen maar zelf op knopjes drukken is leuker
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 22-08-2020 12:06 ]
Haha doen veel mensen ook niet expres hoor. Ik landde gisteren ook volledig per ongeluk op de verkeerde landingsbaan. Net onder een van de andere kant aankomende en ook landende Boeing door...FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:04:
D'r zitten wel een stel prutsers bij hoor. Sta netjes in Rotterdam aan de baan, vraag om take of clearance en in plaats van dat ATC zegt, "hold short runway 24, traffic is huppeldepup on short final". Zegt ie gewoon "cleared for takeoff, traffic is generic on final". Nja er kwam dus een A320 al crashed aangevlogen dus ik dacht dat zal 'm dan wel zijn, komt er nog een King Air over me heen gevlogen terwijl ik inmiddels al op de baan sta en gas wil gaan geven
Sommige mensen vragen ook geen clearance enzo aan hoor denk ik 😮 Is mij ook al een aantal keer overkomen dat iemand ineens vanaf de tegenstelde richting aankomt vliegen als ik opstijg of land terwijl de ATC aangeeft dat alles clear is.FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:04:
D'r zitten wel een stel prutsers bij hoor. Sta netjes in Rotterdam aan de baan, vraag om take of clearance en in plaats van dat ATC zegt, "hold short runway 24, traffic is huppeldepup on short final". Zegt ie gewoon "cleared for takeoff, traffic is generic on final". Nja er kwam dus een A320 al crashed aangevlogen dus ik dacht dat zal 'm dan wel zijn, komt er nog een King Air over me heen gevlogen terwijl ik inmiddels al op de baan sta en gas wil gaan geven
ja ik vind het ook wel leuk om te zien .. ik laat ook de online mensen zien ... soms heb je echt van die momentenFastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:04:
straks helemaal leuk als de Xboxers er bij gaan komen
maar goed ik vertrek gewoon wanneer ik wil je kan ze toch niet raken en ik ga niet staan wachten op een paar van die GTA looklikes ... dan sta ik over 4 weken er nog
Je moet altijd tegen de wind in opstijgen en landen, dus opstijgend en landend verkeer is altijd dezelfde richtingTimbox88 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Haha doen veel mensen ook niet expres hoor. Ik landde gisteren ook volledig per ongeluk op de verkeerde landingsbaan. Net onder een van de andere kant aankomende en ook landende Boeing door...
En als je landing clearance krijgt voor een bepaalde runway, dan kun je aan de hand van kaart en kompas zo zien of je richting de juiste runway vliegt.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 22-08-2020 12:12 ]
Ik heb inderdaad de meest hilarische dingen voorbij zien komen terwijl ik stond te wachten op clearance om de runway op te mogen. Mensen die al bunnyhoppend naar beneden komen en landen, 50% banken in hun final approach. Ik heb al meerdere keren in een deuk gelegen 😂ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:08:
[...]
ja ik vind het ook wel leuk om te zien .. ik laat ook de online mensen zien ... soms heb je cht van die momenten![]()
straks helemaal leuk als de Xboxers er bij gaan komen![]()
maar goed ik vertrek gewoon wanneer ik wil je kan ze toch niet raken en ik ga niet staan wachten of een paar van die GTA looklikes ... dan sta ik over 4 weken er nog
vind het wel leuk om te zien al die newbees in fs ... hahaha je zou toch verplicht moeten stellen voor zulke lui de lessen te volgen en ook toetepassen , al hoe wel ik heb ook maar een lesje of 3 a4 gedaan ... maar goed ik ben geen newbee meer ... de eerste 25 uurtjes staan al aan getikt op FS2020Goldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:09:
[...]
Ik heb inderdaad de meest hilarische dingen voorbij zien komen terwijl ik stond te wachten op clearance om de runway op te mogen. Mensen die al bunnyhoppend naar beneden komen en landen, 50% banken in hun final approach. Ik heb al meerdere keren in een deuk gelegen 😂
Het valt me wel op dat ik nu veel naar de wolken zit te kijken en omgeving ... voor al de wolken en hoe het weer veranderd ...... het lijkt net echt, normaal doe ik wat anders tussen door maar nu niet vind het veel te mooie om te zien met dat weer om dan andere dingen te doen
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 12:18 ]
Ah, ja, die ziet er wel goed uit. Alleen... hoe exporteer ik een plan voor MSFS? De enige optie die in de buurt komt, is een .fpl bestand...cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:25:
VFR zou ik denk ik eerder via https://skyvector.com/ doen.
Weet iemand mss of je bij het instellen van het weer, ook de gust aan kunt passen? Nu als ik 15kts wind instel gust het ook gewoon heel erg.Goldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:00:
[...]
Dat is een flinke wind 😄 ik woon hier op steenworp afstand van Rotterdam Airport en dat kan wel kloppen ook overigens! Stevige wind staat er!
Ik ben nog absoluut een newbie. Eerste ervaringen met een FS ooit. Nooit eerder gespeeld. En ik zal nu een uurtje of 15 op de klok hebben staan denk ik. Dus ik ben nog verre van een echte flightsim piloot hoor 😂ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
vind het wel leuk om te zien al die newbees in fs ... hahaha je zou toch verplicht moeten stellen voor zulke lui de lessen te volgen en ook toetepassen , al hoe wel ik heb ook maar een lesje of 3 a4 gedaan ... maar goed ik ben geen newbee meer ... de eerste 25 uurtjes staan al aan getikt op FS2020
Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met 'gust' 😄Saven schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:15:
[...]
Weet iemand mss of je bij het instellen van het weer, ook de gust aan kunt passen? Nu als ik 15kts wind instel gust het ook gewoon heel erg.
[ Voor 19% gewijzigd door Goldenpants0291 op 22-08-2020 12:17 ]
Ja het viel mij inderdaad ook op dat je er doorheen gaat. Dat scheelt dan weer. Aan de andere kant ook wel jammer eigenlijk!ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:08:
[...]
ja ik vind het ook wel leuk om te zien .. ik laat ook de online mensen zien ... soms heb je echt van die momenten![]()
straks helemaal leuk als de Xboxers er bij gaan komen![]()
maar goed ik vertrek gewoon wanneer ik wil je kan ze toch niet raken en ik ga niet staan wachten op een paar van die GTA looklikes ... dan sta ik over 4 weken er nog
Jep, I know! Maar ik deed gisteren mijn eerste A naar B vlucht en kon nergens op mijn kaart vinden hoe de wind stond en ook niet waar welke landingsbaan zat. Had netjes clearance om te landen, maar kon de juiste baan dus niet vinden op mijn nav hahahFastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:08:
[...]
Je moet altijd tegen de wind in opstijgen en landen, dus opstijgend en landend verkeer is altijd dezelfde richting
En als je landing clearance krijgt voor een bepaalde runway, dan kun je aan de hand van kaart en kompas zo zien of je richting de juiste runway vliegt.
Heb wel een 20kt rugwind
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 22-08-2020 12:21 ]
Als het goed is onder Settings/Options -> General -> Data tab. Daar kun je wijzigen welke data opgehaald mag worden online en hoeveel bandbreedte die mag gebruiken.0108daniel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:01:
Even een vraagje.
Na het installeren en opstarten van het spel kon ik kiezen voor Live online wereld oid.
Maar ook voor de offline wereld.
Ik heb voor de offline wereld gekozen, daardoor zijn de details en gebouwen wat minder.
Hoe kan ik nu terug kiezen voor de live online wereld?
Gust = windvlaagGoldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:16:
Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met 'gust' 😄
lol niets verplichtje om naar de 13.000ft te gaan .... ik kom vaak niet eens hoger dan 7000ft met een GA of er moeten bergen zijn dan klim ik wel naar de 8500ftFastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:21:
Ik vind de klim performance van de Bonanza nou niet echt super. 100% throttle en 100% prop rpm maar met 400ft per minuut loopt de snelheid nog steeds terug, naar 13.000ft duurt zo wel ff
Heb wel een 20kt rugwind
maar ik vind het bij de meeste dat het net teweinig power hebben
jammer hahahaa dan zou bij drukke airports dus laden . crash , laden . crash betekenen ... sta je eindelijk op de runway crash .. laden .. nee ik ben erg blij dat het niet gelijk einde game is ... dan zit ik met die online lui alleen maar laadschremen te kijkenTimbox88 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:17:
[...]
Ja het viel mij inderdaad ook op dat je er doorheen gaat. Dat scheelt dan weer. Aan de andere kant ook wel jammer eigenlijk!
De hardere winvlagen zegmaarGoldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:16:
[...]
Goldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:16:
(Engels: gust; ook: uitschieter) Windvlaag die voorkomt in een situatie met buien. Wanneer een (zware) bui zich ontlaadt, valt er niet alleen veel neerslag naar beneden, maar ook de omringende lucht. Aan het aardoppervlak spreidt die (koude) lucht zich naar alle kanten uit.
tochtvlaag / windvlaag
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 12:32 ]
Dan nee 😄 ik zou niet weten of je daar iets aan kan aanpassen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
zelfde scherm als je cam .. dan naar weer gaan .. daar kan je dag en nacht en ook wind instellen en zoGoldenpants0291 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:44:
[...]
Dan nee 😄 ik zou niet weten of je daar iets aan kan aanpassen.
Dat zou ik eigenlijk niet weten. Bij simbrief kon je kiezen voor MSFS2020, maar weet niet of dat bij SkyVector werkt.tup61 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:13:
[...]
Ah, ja, die ziet er wel goed uit. Alleen... hoe exporteer ik een plan voor MSFS? De enige optie die in de buurt komt, is een .fpl bestand...
Zodra ik dan op redelijke hoogte ben, stel ik mijn hoogte in (bijv 7000FT) en vertical speed op 300FT/min (bijvoorbeeld). Nav aan zodat hij vluchtplan volgt. En dan heb ik ineens voor dat hij gigantisch snel gaat klimmen, zelfs al zet ik de vertical speed op 0 en zelfs off, lijkt wel alsof hij mijn trim compleet overdrijft. Krijg vliegtuig enkel onder controle door de AP dan af te zetten. Daarnet zelfs eens geprobeerd om naar bijv "descent" te springen met die toolbar bovenaan, zit ik ineens op 15000ft met gigantische stijging, terwijl vluchtplan 7000FT zei.
Bug? Of doe ik iets fout?
Ik denk dat het idee van MS "Iedereen lekker in dezelfde wereld" gewoon geen goede is.FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:04:
Ik heb trouwens nog niet kunnen vinden waar in de Bonanza met G1000 ik m'n squawk invul, ja ik kan het spel dat gewoon laten doen maar zelf op knopjes drukken is leuker
Er zou op zijn minst een keuze moeten zijn in verschillende instances. Eentje voor 'aankloten', eentje voor 'role playing' die puur volgens de regels gaat. Natuurlijk is dan wel de vraag hoe je dat afdwingt maargoed.
Trouwens, iemand heeft al VR voor elkaar via virtual desktop, dit belooft wat voor echte VR support
Welke hoogte vlieg je dan? Ik vind het altijd moeilijk inschatten in VFR vluchten.FastFred schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:25:
@ravw Ik ben van Rotterdam onderweg naar Manston (EGMH), de Noordzee over dus. Dan is een beetje hoogte wel fijn op de lange afstand, schiet het tenminste op
Een kwartiertje geleden ben ik ook geland in EGMH, komende van Wevelgem EBKT.
Dit toestel heb ik nog niet gevlogen maar bij de 172 kan je linksonder aan een knopje draaien om de helderheid te verminderen (net als in het echt). Dat knopje maakt geen deel uit van de Garmin panelen zelf! Dus ik denk dat dat bij dat toestel ook wel zo zal gaan.MoietyMe schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:47:
Weet iemand of de nacht modus van de G3000 beschikbaar is in de sim? Dit is toch wel erg fel 's nachts. Volgens de handleiding zou dat onder Settings > Display moeten zitten, maar die optie zie ik niet op die verticale schermpjes.
Dit is wel een interessante tutorial van het G1000 systeem in FS2020.
Mijn instructeur vond het altijd leuk die dingen helemaal naar zwart te draaien als hij vond dat ik teveel 'tv zat te kijken'
PS: Kan je in multiplayer ook op elkaar botsen? Zou wel irritant zijn als mensen dat expres gaan doen (griefen)
[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 22-08-2020 13:33 ]
Verwijderd
/f/image/QEhuudTmgd1q9dPPi2KcsjCD.png?f=fotoalbum_large)
Kort vluchtje van Teuge naar Schiphol gemaakt in het bewolkte en koelere weer in mijn favoriete jet tot nu toe. Ik heb tot nu toe al meer plezier in deze vlieg simulator dan in Xplane 11. Het is allemaal net iets fijner en ik heb al over de hele wereld gevlogen. Ik vlieg met de Xbox One controller zoals ik altijd al deed.
En nog even voor wie het gemist heeft, Voice Attack werkt ook goed met MSFS!
Zie mijn eerdere post met voorbeeld clip.
Eerst een paar uur in de weer geweest met tien DVD's, een Microsoft account en een xbox live account, en nu gaat dat ding 10 GB aan updates downloaden?
"The journey ahead is long one" (sic).
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Ik heb op 13000ft gevlogen. In 1 rechte lijn van Rotterdam naar EGMH.sandpatt schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Welke hoogte vlieg je dan? Ik vind het altijd moeilijk inschatten in VFR vluchten.
Een kwartiertje geleden ben ik ook geland in EGMH, komende van Wevelgem EBKT.
Ben vanmorgen begonnen op EDLS, beetje boven bekend gebied gevlogen (omgeving Lichtenvoorde) en daarna de A18 en A12 gevolgd naar Rotterdam.
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Heavy turbulence!
Zelfs van achter m’n scherm werd ik er ongemakkelijk van... landing ging prima overigens, van 3000 ft en lager was er nog wel wat wind maar zat ik wel onder de bewolking.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
jammie weer voor echte piloten ... maar hier had ik gisteren naar Zell am see ook behoorlijk last van.. en dat met een C152DigitalExorcist schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:00:
Vanmorgen een IFR van (ENZV) naar Alesund (ENAL) (Noorwegen dus...) gedaan. Manmanman wat een hondenweer...
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Heavy turbulence!
Zelfs van achter m’n scherm werd ik er ongemakkelijk van... landing ging prima overigens, van 3000 ft en lager was er nog wel wat wind maar zat ik wel onder de bewolking.
gelukkig geen te volle maag anders had ik me eten weer voor de tweede keer kunnen eten alleen dan wel voorverwarmt en gekauwd

Bah 🤪ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:09:
[...]
jammie weer voor echte piloten ... maar hier had ik gisteren naar Zell am see ook behoorlijk last van.. en dat met een C152![]()
gelukkig geen te volle maag anders had ik me eten weer voor de tweede keer kunnen eten alleen dan wel voorverwarmt en gekauwd
Maar we zijn in februari (in het echt) naar Londen gevlogen precies op de dag dat storm Dennis aan kwam daar. Was ook best een hobbelige landing ... 🤔
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
DigitalExorcist schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:12:
[...]
Bah 🤪
Maar we zijn in februari (in het echt) naar Londen gevlogen precies op de dag dat storm Dennis aan kwam daar. Was ook best een hobbelige landing ... 🤔
zo iets als deze ....
YouTube: Beechcraft Debonair - Extreme Crosswind Landing
Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?
No animals were harmed in the making of this comment.
Nog nooit een flightsim gespeeld maar het spreekt mij wel ontzettend aan!
Eerst met xbox controller, kijken hoe dat bevalt.
Nu nog bezig met downloaden.
Heb je dit al kunnen fixen? Is zie nog steeds mijn friends niet in het FS hoofdmenu. Zij zien mij wel online staan.RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:50:
[...]
Hier precies hetzelfde! Gister had ik dit probleem ook. Vrienden konden mij zien, maar ik hun niet en soms andersom. Ik heb vrienden geprobeerd toe te voegen via Flight Simulator, maar daar kwam niks aan bij de ander. Ik heb het ook via de Xbox app geprobeerd, maar geen resultaat.
http://steamcommunity.com/id/teupje/
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dit bedoel ik bij bijvoorbeeld de cowling (niet alleen op de 172 ook andere vliegtuigen) als ik "over het dashboard" kijk:
/f/image/xaNMkpMythUGsD5ID6C5dv0L.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren had ik hier dan weer geen last van. Ik heb niks anders gedaan.teupje schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Heb je dit al kunnen fixen? Is zie nog steeds mijn friends niet in het FS hoofdmenu. Zij zien mij wel online staan.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
De onscherpte zit in de reflectie, mij was het ook opgevallen. Ik vermoed zelf dat iets mis gaat met de reflectie van de propeller te renderen, want op andere plekken is het lang niet zo aanwezig.Flight777 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:53:
Iemand toevallig ook opgevallen dat sommige textures nogals grainy/blurry lijken? Ik weet niet of dat een instelling is of niet. Run op dit moment alles op Ultra met een RTX2080super.
Dit bedoel ik bij bijvoorbeeld de cowling (niet alleen op de 172 ook andere vliegtuigen) als ik "over het dashboard" kijk:
[Afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Je kan vanuit Google Maps coördinaten halen en deze aan je flight plan toevoegenSparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:05:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om VFR naar een specifieke plek te vliegen? Steden zoals Eindhoven worden niet weergegeven door FS 2020. Gewoon m.b.v. Google Maps een beetje gokken op de map in FS 2020?
Ah top dan zal ik eens even gaan kijken waar ik die zo kan invoerenDennischo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
Je kan vanuit Google Maps coördinaten halen en deze aan je flight plan toevoegen
VFR... visual flight rules... op het oog dusSparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:05:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om VFR naar een specifieke plek te vliegen? Steden zoals Eindhoven worden niet weergegeven door FS 2020. Gewoon m.b.v. Google Maps een beetje gokken op de map in FS 2020?
Zoek herkenningspunten zoals snelwegen, meren, rivieren, kustlijnen, etc. En google maps erbij kan geen kwaad haha.
Ik gebruik meestal natuurlijke landmarks, denk een rivier, meer, etc. Kaart erbij of niet hangt een beetje af van of het in bekend gebied is of niet. Nederland gaat prima zonder voor de meeste dingen. Buitenland dan pak ik een kaart erbij.SparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:05:
Ik denk dat ik mijn eigen vraag kan beantwoorden want het lijkt erop dat ik gewoon te langzaam vloog tijdens het landenComgenie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:15:
Ik doe iets fout maar ik weet nog niet wat. Elke keer met de A320 heb ik last van dat autothrottle tijdens het landen aan springt en vlak voor het landen ook niet meer uit wilt totdat de wielen de baan raken, dan kan ik hem wel uit zetten. Voor de rest lijkt mn hele IFR vlucht met ILS landing wel goed te gaan.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?
No animals were harmed in the making of this comment.
Heb ik ook; vliegt lekker. Wel de gevoeligheid flink terugschroeven (zit nu op 50% en dat mag mij nog wel wqat minder)BeefHazard schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:29:
Nu de werkweek erop zit eindelijk tijd om deze sim eens een slinger te geven. Ergens diep in de la nog mijn X-55 Rhino gevonden die ik ook van @Ircghost gekocht heb. Werkt helaas niet OOTB met MSFS, dat wordt nog even prutsen

EGKK

De riemen hoeven niet vast ... de G krachten doen het werk wel

line up .. mmmm wel lekker veel zijwind

Nog even kliene correctie ....

Maar veilig aangekomen en geland .. nu koffie
Ah dankje.Goudstalen schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Als het goed is onder Settings/Options -> General -> Data tab. Daar kun je wijzigen welke data opgehaald mag worden online en hoeveel bandbreedte die mag gebruiken.
Ik heb het aan gezet.
Echter word er maar 3,75 MIB opgehaald?
Ook zie ik als ik op de world map kijk geen live vliegtuigen.
[ Voor 8% gewijzigd door 0108daniel op 22-08-2020 15:38 ]
(zet alleen GPS direct naar het vliegveld in nood ...
maar daar kijk ik dus niet op mits ik weer de weg kwijd ben..
en dan rustig via Google maps de weg of route volgen ..
Zo heb ik naar Zell am See ook gevlogen vanaf Innsbruck
werkt in mijn ogen gewoon heel goed .....
Haha, ja, mss moet ik het zo maar even proberen... Ik heb een vlucht gemaakt in Skyvector: eens kijken of ik die zo kan volgen!ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:51:
FVR plan maken ..... ik pak een Google map met een tablet en houd die erbij ..
(zet alleen GPS direct naar het vliegveld in nood ...
maar daar kijk ik dus niet op mits ik weer de weg kwijd ben..
en dan rustig via Google maps de weg of route volgen ..
Zo heb ik naar Zell am See ook gevlogen vanaf Innsbruck
werkt in mijn ogen gewoon heel goed .....
Ik heb 2,06 voor midden NL; Dat is idd niet de moeite waard. De downloads zijn ook niet erg indrukwekkend dus ik heb het weer uitgezet.0108daniel schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:37:Echter word er maar 3,75 MIB opgehaald?
gaat lukken .... die van Innsbruck naar Zell am see weet ik nu blind te vliegen ..tup61 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:00:
[...]
Haha, ja, mss moet ik het zo maar even proberen... Ik heb een vlucht gemaakt in Skyvector: eens kijken of ik die zo kan volgen!
Vlieg naar het oorsten van af Innsdruck blijf in het dal totdat je een splitsing krijgt met links een meer recht een afslag naar een dal ... ga naar rechts en blijf dat dal volgen tot je een v splitsing krijgt moet je links aan houden en dan links dat dal in ( snelwegen volgen kan ook ) dat dal vlieg je helemaal door en dan kom je op een gegeven moment Zell am see tegen (linkerkant ) ... ook te herkenen aan het meertje wat daar vlak achter ligt ...
..ga je dat meertje over een je houd NO aan zal je bij Mayerhofen uitkomen daar ben ik geweest in 1990
dan kom je op de kaart dus zo uit

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 16:14 ]
Iemand al over Huis ten Bosch gevlogen in Japan? Ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet.
Staat uiteraard op mijn lijstje, maar dat lijstje is best groot.
Niet dus. Had een mooie route gepland in Skyvector naar Geilo, ENDI, in Noorwegen... blijkt MSFS dat hele vliegveld niet te hebben...

Ben er nu ff klaar mee.

daarom ook eerste route maken in FS kijken of de airports er liggen dan pas je map er bij pakken en gaantup61 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:18:
[...]
Niet dus. Had een mooie route gepland in Skyvector naar Geilo, ENDI, in Noorwegen... blijkt MSFS dat hele vliegveld niet te hebben...![]()
![]()
![]()
Ben er nu ff klaar mee.
je weet dat er sommige dingen niet er in zitten .. ik heb ook al een paar keer ergens heen gevlogen en dan er achter komen dat je niet kunt landen
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Uit je raam kijken naar herkenningspunten. Snelwegen, rivieren, spoorlijnen, windmolen.... Noem het maar.SparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:05:
Zeg dat ff eerder.ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:20:
[...]
daarom ook eerste route maken in FS kijken of de airports er liggen dan pas je map er bij pakken en gaan![]()
je weet dat er sommige dingen niet er in zitten .. ik heb ook al een paar keer ergens heen gevlogen en dan er achter komen dat je niet kunt landen
So far so good. Kort baantje wel @ Kiribati
Tesla M3LR '21
real time en weather niet gebruiken als je een vlucht opslaat kan een ooraak wezenSparkiezz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:42:
Hmm... was halverwege mijn vlucht naar Engeland en heb deze opgeslagen om later af te maken. Nu wil ik deze opgeslagen vlucht laden, maar dan crashed FS2020 telkens. Iemand een idee hoe dit komt / oplossing?
Zo eindelijk weer tijd om het opnieuw te proberen. Installatie gestart onder een apart account zonder accent tekens.... Fingers crossed...Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:47:
[...]
heb je ergens in je username (account of PC) de é staan? bijvoorbeeld C:\gé brander\...?
Heb eerder al gelezen dat bijzondere tekens problemen opleveren.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja. Ik heb inmiddels een Honeycomb yoke gelukkig. Maar je moet idd zelf de yoke nog mappen/programmeren. Op zich valt dat wel mee, kost je een kwartiertje voor de belangrijkste dingen.borgoe72 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:14:
Probeerde m'n (oude) yoke ch products flight sim yoke te koppelen.
FS2020 herkent deze wel en reageert ook wel bij instellen gevoeligheid ed.
Klopt mijn bevinding dat er niets vooraf is ingesteld en ik dus alle functies afzonderlijk moet programmeren?
Dit met de basics gedaan en moet zeggen dat de yoke dan zeer slecht presteert.
Iemand ervaring hiermee?
Zet ook ff de sensititivy op - 50% ofzo. Dan is het best prima te doen. Maar de Honeycomb is wel een stuk beter
Dus voor ik opsla, even het weer/tijd veranderen naar een preset?ravw schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:51:
[...]
real time en weather niet gebruiken als je een vlucht opslaat kan een ooraak wezen
Mooi verslag zo!Er!k schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:30:
Gewoon, omdat het kan... Net een ochtendvlucht achter de rug van Portland naar Seattle. Wolken, opkomende zon, mist, wow![Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net even met een vriend een stukje boven Zuid-Afrika gevlogen. Bij een willekeurig vliegveld, Laingsburg Aiport (FAOE) in dit geval, landen blijft toch ook gewoon leuk om te doen
:strip_exif()/f/image/jAeHh3rgnoXUoZK7D7Djp1lL.jpg?f=fotoalbum_large)
Raar sensitivity is bij mij 65% (+) om beweging te matchen met vliegtuig, was wel volledig gemapped. Denk dat Honeycomb duizenden van die throttles gaat verkopen als die uit is. Ik haal zeker eentje.Saven schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
Ja. Ik heb inmiddels een Honeycomb yoke gelukkig. Maar je moet idd zelf de yoke nog mappen/programmeren. Op zich valt dat wel mee, kost je een kwartiertje voor de belangrijkste dingen.
Zet ook ff de sensititivy op - 50% ofzo. Dan is het best prima te doen. Maar de Honeycomb is wel een stuk beter
dus een die niet real live is (weer +tijd ) .. en kijken wat hij dan doet als je hem weer wil ladenSparkiezz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:55:
[...]
Dus voor ik opsla, even het weer/tijd veranderen naar een preset?
dat zou een oorzaak kunnen wezen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 16:58 ]
Ah kijk, nog iemand die stofzuigen in het in-flight entertainment heeft zittenLondon schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:46:
Ik doe maar weer eens een poging om de autopilot van de 747 te testen. Net begonnen met vlucht 1 van m'n worldwide tour: Kiribati naar Honolulu (4,5 uur vliegen).
So far so good. Kort baantje wel @ KiribatiHopelijk gaat dit 4,5 uur goed. Kan ik mooi ff stofzuigen en serie kijken ondertussen.
Wel heb ik wel last van een paar issues maar kon niet zo snel iets op google vinden of dit bekende issues zijn.
- Landing gear gaat spontaan uit zichzelf omlaag op willekeurige momenten.
- Vliegtuig swingt van links naar rechts en lijkt niet stabiel te vliegen wanneer je rechtuit vliegt.
- Engines gaan soms naar idle terwijl auto throttle en AP aan staan. Het uit/aan zetten van de AP heeft geen nut en op de throttle zelf reageren de engines ook niet. Pas na meerdere keren de throttle idle/full te bewegen beginnen de engines te reageren en kan ik de AP ook weer opnieuw inschakelen en gaat het weer goed.
Zijn er meerdere die dit gezien hebben toevallig?
Ja alleen is het donker in Kiribati en de gehele regio dus ik heb er letterlijk niets aan. Kan m'n 747 zien en that's it. En speel met live weather dus kan het niet aanpassen.MoietyMe schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
Ah kijk, nog iemand die stofzuigen in het in-flight entertainment heeft zitten. Vind de autopiloot erg fijn en vervelend tegelijk. Je speelt het natuurlijk om van het uitzicht te genieten en wat dingen te leren
. Echter is tussendoor het huishouden kunnen doen toch ook wel fijn.
Maar goed, vermaak me alsnog prima hoor. Beetje op FL430 richting Hawaii vliegen, helemaal prima
Ondertussen inderdaad het huishouden doen en soms tussendoor ff spieken oftie niet gecrashed is (kan zowel het vliegtuig als m'n pc betreffen
Tesla M3LR '21
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc