Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:12
Ergens doe ik iets fout. Net twee keer de achtste les gedaan en dan moet ik dus 163 graden aanhouden om bij het eerste checkpoint (Golf Park) te komen. Terwijl ik vlieg, probeer ik het vliegtuig zo steady mogelijk op die 163 graden te houden, maar dat is niet altijd even gemakkelijk. En dan, als ik ver over de ETA heen zit, heb ik het checkpoint niet gehad en ben ik er dus teveel vanaf gegaan en omheen gevlogen.

Hoe los ik dit op? Wss zie ik iets heel stoms over het hoofd haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eindelijk weekend, dus tijd om een degelijk rondje Nederland te doen. Nu bij de waddeneilanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-YM4qjWKY5t8gLCx5zwxkxG6GI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ROmTBl6sD6DEt2LV6LknkAw0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3IYnABWyeOHHrdDQBLKpBO5r3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07Fa7dRe5urNQMyvMGIepaSQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9GpaA0MAKDB-0fNFTwEEy3Th3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkBeO81TCdGg4qcqexVwtA41.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nbHray8UX8x2abBYg1Vn-6NzRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dJYbEBl7HLFlX81uOP0cenq4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Luukwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Ik zie net dat ik identieke specs heb, welke settings speel jij? Ultra loopt prima maar crash nog weleens.. jij ook last van?
Ik haal constant boven de 30fps op highend settings (trees op medium en 4x4 anisotropic filtering) op 1440p.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Ik haal constant boven de 30fps op highend settings (trees op medium en 4x4 anisotropic filtering) op 1440p.
Hoe check je eigenlijk je in-game fps? Wil het ook wel eens testen. Alles draait vloeiend op ultra, maar benieuwd wat m'n fps is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Hoe check je eigenlijk je in-game fps? Wil het ook wel eens testen. Alles draait vloeiend op ultra, maar benieuwd wat m'n fps is
Je kunt de ingame overlay van Geforce Experience gebruiken bijvoorbeeld.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:52
[...]

Meerdere opties.
Indien je steam gebruikt kun je de steam FPS meter aanzetten, is vrij subtiel dus heeft mijn voorkeur.

Je kunt ingame ook dev mode aanzetten, dan FPS meter via de taskbar bovenin de sim activeren. Deze geeft nuttige info voor wat betreft of je FPS beperkt wordt door je GPU of CPU, dus voor benchmarking purposes goed.

Lekker ouderwets FRAPS blijft altijd natuurlijk mogelijk :p. Daarnaast is bijvoorbeeld rivatuner statistics een optie. En zo zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 11:45

Luukwa

o/

Trouwens vreemde bug ontdekt, als ik windows update service niet disable start de game niet op.
Hij blijft draaien met een rondje, dus als je daar last van hebt; disable windows update service.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
psychodude schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:25:
[...]

Meerdere opties.
Indien je steam gebruikt kun je de steam FPS meter aanzetten, is vrij subtiel dus heeft mijn voorkeur.

Je kunt ingame ook dev mode aanzetten, dan FPS meter via de taskbar bovenin de sim activeren. Deze geeft nuttige info voor wat betreft of je FPS beperkt wordt door je GPU of CPU, dus voor benchmarking purposes goed.

Lekker ouderwets FRAPS blijft altijd natuurlijk mogelijk :p. Daarnaast is bijvoorbeeld rivatuner statistics een optie. En zo zijn er nog wel meer.
Ik gebruik inderdaad Steam, maar waar vind ik die FPS meter dan?

Edit: gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
[...]

Shift-Z O-)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

cracking cloud schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:19:
Eindelijk weekend, dus tijd om een degelijk rondje Nederland te doen. Nu bij de waddeneilanden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijft mooi om te zien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Ik gebruik inderdaad Steam, maar waar vind ik die FPS meter dan?

Edit: gevonden!
Met een heel klein beetje moeite had je dit ook zelf kunnen vinden. In dit draadje worden wel heel vele vragen gesteld die of makkelijk te vinden zijn of al tig keer zijn beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
gnauw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Met een heel klein beetje moeite had je dit ook zelf kunnen vinden. In dit draadje worden wel heel vele vragen gesteld die of makkelijk te vinden zijn of al tig keer zijn beantwoord.
Zoals je ziet heb ik het dus al gevonden. Met een heel klein beetje moeite had je iets beter gelezen en was je reactie overbodig. Scheelt ook weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:19
Okay, ik moet eerlijk toegeven :
Ondanks de tekortkoming kan ik me best wel redelijk vermaken met FS.

Ben nu eigenlijk alleen maar in gebieden bezig waar ik met X-Plane nooit kwam.

Begin het handelen ook redelijk onder de knie te krijgen.
Alleen nog niet gevonden hoe je een as kan toewijzen aan de speed/air brake bij jets.
(Staat ook niks van speed/air brake in config :?)

Morgen nog wel eens naar kijken :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30

kaanmijo

Picobello B.V.

Om de vrijdagavond mee te beginnen; een rondje boven Oostenrijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp6Ix7KUj8Lo6DqeVX6rzHJcy6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vl4cwpk2NkJuem8oVFkXCcn5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Zoals je ziet heb ik het dus al gevonden. Met een heel klein beetje moeite had je iets beter gelezen en was je reactie overbodig. Scheelt ook weer ;-)
Zucht...jouw edit was na mijn post, lastig lezen als het er nog niet staat.
Dus eerst zoeken en dan pas posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Laten we het gezellig houden :).

Anyway; ik heb last van het niet kunnen kiezen van een vliegtuig.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Yay! Alle trainingen volbracht! En meteen ff de FPS getest: alles op ultra op m'n laptop en draai een steady 35FPS. Lekker!

Valt me wel op dat autowegen redelijk vaak laat 'inladen'. Dan zijn ze eerst een tijdje groen of heel vaag en pas na een tijdje eroverheen vliegen worden het 'echte wegen'. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:19:
Ergens doe ik iets fout. Net twee keer de achtste les gedaan en dan moet ik dus 163 graden aanhouden om bij het eerste checkpoint (Golf Park) te komen. Terwijl ik vlieg, probeer ik het vliegtuig zo steady mogelijk op die 163 graden te houden, maar dat is niet altijd even gemakkelijk. En dan, als ik ver over de ETA heen zit, heb ik het checkpoint niet gehad en ben ik er dus teveel vanaf gegaan en omheen gevlogen.

Hoe los ik dit op? Wss zie ik iets heel stoms over het hoofd haha
Als je waypoint een vliegveld is, kun je dat ook zien op je map. In het geval van een golfbaan is het volgens mij vooral een kwestie van goed om je heen kijken..

Ik ben overigens een totale beginner, dus wellicht dat iemand een betere suggestie heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

kaanmijo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:47:
Om de vrijdagavond mee te beginnen; een rondje boven Oostenrijk!

[Afbeelding]
Uitstekend idee. Hing ook net in de lucht van Innsbruck naar Zell am See (@ravw , goeie tip :D)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tESTpcw2oQJm55m7qy8D4nSlVJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJq9hxZlGQrePYQvOnW0pEEZ.png?f=fotoalbum_large

Landingsbaantje van ZaS is wel een beetje karig though, klein stukje gras meegepakt aan het end maar dat scheelt de tuinman weer maaien morgen _/-\o_

Er is alleen geen hond bij mij terwijl ik multiplayer wel aan heb.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 21-08-2020 20:05 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als jullie me zoeken ik ben onderweg naar London city vlakvoor het punt galso vanuit Rotterdam c172

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:35
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:09:
Als jullie me zoeken ik ben onderweg naar London city vlakvoor het punt galso vanuit Rotterdam c172
Ik toevallig ook! Ik zit al boven zee inmiddels, wel met een turboprop. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 13:30

kaanmijo

Picobello B.V.

London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

Uitstekend idee. Hing ook net in de lucht van Innsbruck naar Zell am See (@ravw , goeie tip :D)

[Afbeelding]

Landingsbaantje van ZaS is wel een beetje karig though, klein stukje gras meegepakt aan het end maar dat scheelt de tuinman weer maaien morgen _/-\o_

Ha! Ik heb 'm andersom gevlogen met een tussenstop in St. Johann, misschien zijn we elkaar nog wel tegengekomen onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frostb1te1992 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:11:
[...]

Ik toevallig ook! Ik zit al boven zee inmiddels, wel met een prop. :>
Ik ook galso voorbij 4600ft high

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:37

JK

Bij mij klapt de sim er nog wel eens uit als ik op Schiphol sta met een airliner. Ik heb de Premium Deluxe Edition. Is me nu denk ik al 3x voorgevallen. Andere mensen hier last van? De eerste keer starten duurt zo gruwelijk lang, dat ik niet echt blij ben als de sim er uit klapt naar Windows. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Mss kom ik je zo tegen. Ik stijg over circa een kwartiertje op vanuit London richting Schiphol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik vlieg mezelf even VIP style met de CJ4 van London City naar Teuge >:)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Tanooki schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Als je waypoint een vliegveld is, kun je dat ook zien op je map. In het geval van een golfbaan is het volgens mij vooral een kwestie van goed om je heen kijken..

Ik ben overigens een totale beginner, dus wellicht dat iemand een betere suggestie heeft.
Toevallig is het net de derde keer gelukt! Had iets meer naar links moeten gaan haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

[Afbeelding]

He daar was ik vanmiddag ook :+. Erg leuk stuk om rond te vliegen. Volgend jaar misschien eens met de auto langs ook :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 07:20
Net getracht om met de Boeing 787 een IFR vlucht te doen. Ik ben een heel eind gekomen en heb de autopilot aardig onder de knie. De lower MFD werkt alleen voor geen meter. Ondanks dat ik zelf al vanuit de flight planner een approach had opgevoerd, moest ik deze zelf nog handmatig invoeren. De (ILS) approach die ik echter toegewezen kreeg stond helemaal niet in de computer... Beetje jammer weer.

Overigens doet echt de helft van de knoppen niets in de 787. Echt spijt dat ik de Deluxe edition gekocht heb. Weggegooid geld. Ik heb tot nu toe het meeste plezier met de GA vliegtuigen. Die werken op zich nog aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JK schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:15:
Bij mij klapt de sim er nog wel eens uit als ik op Schiphol sta met een airliner. Ik heb de Premium Deluxe Edition. Is me nu denk ik al 3x voorgevallen. Andere mensen hier last van? De eerste keer starten duurt zo gruwelijk lang, dat ik niet echt blij ben als de sim er uit klapt naar Windows. ;)
afentoe een crash als ik langere tijd ergens stil sta.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Luukwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:21:
[...]

afentoe een crash als ik langere tijd ergens stil sta.
Misschien moet ik meteen wegvliegen ipv de 'intro' even te laten lopen voor je op 'FLY' klikt. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:De slowchat over wie waar is en wat die gaat doen mag wel wat minder, het is al onoverzichtelijk genoeg. Ik raad aan dat jullie bijvoorbeeld een Discord gebruiken / opzetten, zoals de Tweakers discord. Mocht je een andere opzetten dan kan ik die ook linken in de topic warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JK schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Misschien moet ik meteen wegvliegen ipv de 'intro' even te laten lopen voor je op 'FLY' klikt. :)
Ja dat zou kunnen, ik heb afentoe ook random crashes in de lucht.
Gaat eerst een grote lag spike aan vooraf dus ik denk dat ofwel mijn CPU het niet meer leuk vind of mijn geheugen vol zit.

Toch maar een keertje kijken naar 32gb werkgeheugen, kost volgens mij ook geen drol meer. 8)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Is deze btw al genoemd? https://flightloc.com/locations

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ja, maar kan geen kwaad om die in de TS te zetten :). @London / @RobinNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Luukwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Ja dat zou kunnen, ik heb afentoe ook random crashes in de lucht.
Gaat eerst een grote lag spike aan vooraf dus ik denk dat ofwel mijn CPU het niet meer leuk vind of mijn geheugen vol zit.

Toch maar een keertje kijken naar 32gb werkgeheugen, kost volgens mij ook geen drol meer. 8)
Bij mij geen lag, gewoon POEF, weg. Heb 16 GB maar Windows lijkt het wel net te trekken.
Wel merk ik op dat het laden bij de A320 langer duurt dan bijv de Icon A5. Anyway, er zullen sowieso nog wel fixes komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ircghost schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

Ja, maar kan geen kwaad om die in de TS te zetten :). @London / @RobinNL
Yes goeie, toegevoegd.

De jets kunnen ze trouwens ook wel hernoemen naar ''overspeed overspeed''. Throttle management voor gevorderden, maar snel zijn ze wel :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:48:
[...]

Yes goeie, toegevoegd.

De jets kunnen ze trouwens ook wel hernoemen naar ''overspeed overspeed''. Throttle management voor gevorderden, maar snel zijn ze wel :9
Compleet onrealistisch trouwens, de A320 bijvoorbeeld geeft een overspeed warning als je boven de 250 kts komt onder 10000'. Maar die warning bestaat niet in het echt. Hij geeft alleen een overspeed warning als je in de barber's pole komt (rode sectie bovenaan de speed indicator).

250 kts onder de 10000' is alleen een algemene regel voor de meeste landen, en kan overruled worden door ATC of door ATC te vragen of je harder mag. Zal het vliegtuig worst wezen wat voor snelheid je doet.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SparksNL
Eerder vandaag heeft iemand al een interessant video gelinkt naar een autopilot tutorial voor de A320 door een real-life A320 pilot: YouTube: Real Airbus Pilot A320 NEO Autopilot Basics Tutorial in Microsoft Fl...

Zojuist heeft deze ook een ILS tutorial geplaatst: YouTube: Real Airbus Pilot A320 NEO ILS Tutorial in Microsoft Flight Simulato...

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Zijn dat nu vinger-/hand-afdrukken op de ruiten van de A5 ? Op zich vind ik het wel grappig gedaan, maar met mijn OCD kan ik echt niet tegen vuil dat zo goed zichbaar is als de zon erop schijnt :D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kehcAYWMXAjJ0IERvNTJ_KGnZic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvpRqqvtyRMWodiDwAnL54nL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:19:
Zijn dat nu vinger-/hand-afdrukken op de ruiten van de A5 ? Op zich vind ik het wel grappig gedaan, maar met mijn OCD kan ik echt niet tegen vuil dat zo goed zichbaar is als de zon erop schijnt :D.

[Afbeelding]
hahaha maar dat is vaak met glas en zon en vuil ... :-( als er geen zon op staat lijkt het mooi schoon .. maar met een zonnetje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Krasjes etc. zie je ook op de ruiten. Erg leuk gedaan. Ook bijv. bij de camera views in de airliners.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 12:46
Eerste IFR vlucht in Microsoft Flight Simulator :9~ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D8RRYDrxlbWRML_dS-z6f22vvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ORje7Vu6VOs2RmQ54ZJOxRgX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Enkele uren geleden vertrokken vanuit Jan Mayensfield, onderweg naar Kópasker Airport, een klein vliegveld in het noord oosten van IJsland. Na wat eerdere problemen met ijsvorming, de autopilot die daarmee niet meer in staat is om normaal te vliegen, nu naast pitot heat ook cabin heat maximaal. Lijkt zijn vruchten af te werpen. Het is -7 graden, maar tot nu toe geen ijsvorming en de AP doet normaal zijn werk :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 22:08
Wat een geweldig spel is dit! totale noob en speel nog met een toetsenbord, 1 maand proberen voor 1 euro via Xbox. Maar, ben bang dat dit wel een blijvertje gaat zijn..

In eerste instantie enigszins frustrerend om überhaupt te blijven vliegen maar nu het gelukt is.. Wat een feest en wat ziet alles er mooi uit.
Net even van Schiphol naar Dalfsen gevlogen, gaaf om te zien dat het steeds donkerder wordt een beetje gelijk met buiten nu _/-\o_

Hier Zwolle met de prachtige binnenstad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1_KjcZUQ2MBktxyqhkCXk1Bv90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/shu8QkGoomk3Wh1wEenOyaal.png?f=fotoalbum_large

Het stationsplein zag er wel wat vreemd uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/646CIisPhNBe4TSnJkX5knxybHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vqLrarutr54GSMRtqdMTQdbp.png?f=fotoalbum_large

Spel is bij mij prima speelbaar op high met een I58600K en 1070ti met rond de 50FPS.

Nu zorgen dat het vliegen beter gaat, vind het nog lastig om dezelfde hoogte aan te houden. Ook nog een beetje leren omgaan met de ATC en vluchtwegen enzo.

Chapeau Microsoft! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Ik heb overigens het idee dat de ATC t.o.v. een paar dagen geleden bij IFR vluchten wat beter zijn werk begint te doen. Ik krijg nu tijdige meldingen waar toepasselijk, bijvoorbeeld als laatste: You are 73 miles northeast. Maintain present heading and altitude. Expect vectors Visual runway 12 approach.

Misschien toeval, maar voorgaande dagen gebeurde het of niet of een stuk later.

Sowieso lijken de problemen met het ontbreken van Azure text-to-speech ook nagenoeg verholpen. Vandaag nog maar op één hand te tellen een paar keer dat static geluid gehoord, verder naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 10:18
Als ik start op de parking van een vliegveld, doe alle procedures, waarna ik ga taxien, blijf ik deze objective houden, op meerdere airports gehad. Waar ik ook stop (vooral bij de 'egde' uiteraard), hij gaat niet weg. Ook niet na opstijgen. Iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik hem kan behalen? Als ik bij ATC doe ' Announce Taxi' of ' Announce clear of runway', krijg ik ook geen response..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuEFdV-Wj8hudd-GepvDCH3Z3ew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KipLSgJ92B93RSNozFxoElDP.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Craftop op 21-08-2020 21:43 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Merkwaardig, maar bij Teuge (EHTE) was iedereen al naar huis net. Alles was donker, geen runway lights of iets. Misschien heeft het iets te maken met de daylight>night transitie? Ben maar uitgeweken naar EHAM om daar te landen. Was nog wel een leuke transitie eigenlijk.

Autopilot had op een gegeven moment wel zoiets van :? in de CJ4. Hele route netjes gevlogen via de FMC maar bij de voorlaatste waypoint was die alles vergeten en besloot die maar doodleuk richting de Duitse grens te vliegen in plaats van de koers te volgen.

Morgen maar eens verder testen hoe dat nou kon.

edit: Teuge zal bij nader inzien wel niet groot genoeg zijn voor lampjes 's avonds/'s nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 21-08-2020 21:59 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Craftop schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:42:
Als ik start op de parking van een vliegveld, doe alle procedures, waarna ik ga taxien, blijf ik deze objective houden, op meerdere airports gehad. Waar ik ook stop (vooral bij de 'egde' uiteraard), hij gaat niet weg. Ook niet na opstijgen. Iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik hem kan behalen? Als ik bij ATC doe ' Announce Taxi' of ' Announce clear of runway', krijg ik ook geen response..

[Afbeelding]
Ik heb het idee dat die objectives een beetje buggy zijn. Tijdens de vlucht heb je er ook zo één die stelt om naar cruise altitude te gaan o.i.d. in die geest. Ondanks dat je op dan wel de vooraf opgegeven cruise altitude vliegt, dan wel wat de IFR meldt, blijft de objective staan bij mij. Ik heb ze zelf dan ook maar uitgeschakeld.

Verder zou ik zeggen om dit soort dingen te melden op de MSFS zendesk. Dan kunnen de devs aan de slag om dit soort dingen op te lossen indien het een bug is, dan wel verhelderen indien ze iets anders willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo mijn Vluchtje van EHRD naar EGLC is klaar

Toch wel wat anders dan XP11 vluchtje de laatste keer

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvWDXwh3/Desktop-Screenshot-2020-08-21-19-33-26-67.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5xj5h25/Desktop-Screenshot-2020-08-21-19-41-46-30.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8VdcT10/Desktop-Screenshot-2020-08-21-20-22-11-97.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yS1v6kM/Desktop-Screenshot-2020-08-21-20-53-34-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rs04k73n/Desktop-Screenshot-2020-08-21-21-21-01-94.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fL3jvHDN/Desktop-Screenshot-2020-08-21-21-29-10-47.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W4zM29Dk/Desktop-Screenshot-2020-08-21-21-45-30-64.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VkGCHj7L/Desktop-Screenshot-2020-08-21-21-51-45-38.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
hoi vraag.
hoe kan ik mijn mad catz f.l.y.5.instellen in 2020. bij opties moet ik dat kunnen instellen.
maar hij ziet hem niet.heb de goede drivers en software geinstalleerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timbox88
Wooohoooo! Net mijn eerste echte A naar B vlucht. In London eerst de hele checklist (automatisch) afgewerkt zodat ik goed kon meekijken wat er allemaal moet gebeuren. Zal het nog wel vaak automatisch moeten doen, maar zo leer je het iig een beetje! Contact opgenomen met de ATC, me laten wegduwen door het grondpersoneel, achter een grote Boeing gewacht om op te stijgen en toen de lucht in. Voor het landen contact opgenomen met Schiphol, netjes toestemming gevraagd om te landen, maar blijkbaar wel de verkeerde landingsbaan aangehouden. Daar kwam ik achter toen ik een grote kist op me af zag komen die van de tegenovergestelde richting wilde landen, maar net op tijd door de ATC werd verzocht een doorstart te maken. Daar moet ik nog maar even induiken hoe ik kan weten waar ik moet landen dan, hahaha.

HIeronder wat toffe foto's. Gaaf ook dat windpark op de Noordzee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSPPjTKrN5dfuNvBiXww38Ugkho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8uDPPufkN9ma7AC1wTtyyhcg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/340Q-y4jqTuJE6W5auaqQq3-8fE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fQHl0cTtSPvz3UBZMQ5exzlM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFWeohbRNjxLjfXnsOX-cuga9aU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dP1jCmzhfgRB7rz09EVSYQPT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gcR9J0hrBnErSlo_sDH0iSeWYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7sq8MbWduNhZU900mHE19SEz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1XOFJ5ep7mNasFYC8VWz6_zjvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qn8Hbq6ElAXCInHLjOUb2YHS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0QL3er6oQSniehdCX6-KN90M7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z65IUw1CnD5zJSLsYGBeS5rO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eode27OF3WeP3xW9djndFMZ6b_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q0j0G9f3oTY7MlzJO34nO12O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrPr_wsyqgHv9rfb1wgGh_A255w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U2gEZGMSoiWBhbrA8K8nfxQI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Geheugengebruik bij een systeem met 32Gb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1L_zh4uMyJBYNGmASRoZNwEXzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T0J2sWnU1ort9bXXWLAOd7Ia.png?f=fotoalbum_large

Heeft er iemand wellicht 64Gb? Pakt FS dan nog meer geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 12:38
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:23:
Wooohoooo! Net mijn eerste echte A naar B vlucht. In London eerst de hele checklist (automatisch) afgewerkt zodat ik goed kon meekijken wat er allemaal moet gebeuren. Zal het nog wel vaak automatisch moeten doen, maar zo leer je het iig een beetje! Contact opgenomen met de ATC, me laten wegduwen door het grondpersoneel, achter een grote Boeing gewacht om op te stijgen en toen de lucht in. Voor het landen contact opgenomen met Schiphol, netjes toestemming gevraagd om te landen, maar blijkbaar wel de verkeerde landingsbaan aangehouden. Daar kwam ik achter toen ik een grote kist op me af zag komen die van de tegenovergestelde richting wilde landen, maar net op tijd door de ATC werd verzocht een doorstart te maken. Daar moet ik nog maar even induiken hoe ik kan weten waar ik moet landen dan, hahaha.
Je kan dus je approach instellen in de flightcomputer aanboord. Dan krijg je op de navi te zien hoe je het vliegveld aan moet vliegen enzo. Dat helpt enorm om te zien welke landingsbaan je moet hebben. Squirel op youtube zie je het in veel van zijn videos doen voordat ie opstijgt.

Verder uiteraard congrats! Super gaaf! 😄

Edit: bij die checklists kan je ook op het 'oogje' klikken en dan laat de game zien waar het knopje zit in de cockpit. Deze licht dan blauw op. Dan doe je het toch een soort van zelf 😄. Zo ben ik inmiddels alles zelf aan het starten. Waarvan nu een handvol vliegtuigen zónder de checklist ernaast.

Ik ben dus verder een beetje aan het nadenken hoe mijn virtuele wereldreis in etappes eruit gaat zien. Voor nu vlieg ik naar Barcelona of Madrid ofzo. Dan wil ik wat van Spanje zien en Portugal. Waarna ik de oversteek maak Afrika in en dan helemaal naar beneden werk. To be continued zeg maar 😂 vooralsnog zit er pas één etappe op.

[ Voor 20% gewijzigd door Goldenpants0291 op 21-08-2020 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SparksNL
Ik heb zojuist mijn eerste IFR vlucht gedaan (met ILS landing) op Rotterdam EHRD met een A320. Laatste keer dat ik met een passenger jet heb gevlogen is in FSX geweest met de 737, dus dat was wel even wennen. Dankzij de handige tutorials op Youtube (zie vorige post) gelukkig snel opgepikt :)

Wel weer een erbarmelijke ATC meegemaakt. Continu switchen tussen channels. Naar 10.000ft sturen terwijl je bijna bij je 2000ft waypoint bent (approach). Gelukkig had ik dit zelf al snel in de gaten en de ATC dus gewoon genegeerd en op tijd de daling ingezet naar 2000ft.

Landing was wel wat "ruw", maar dat is ook niet heel gek als je hiervoor alleen maar GA hebt gevlogen :) Al met al wel een succesvolle vlucht. Nu maar eens een fatsoenlijke livery downloaden en een wat langere vlucht doen :)

Edit: Heeft iemand nog een download link voor deze livery pack: https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v4

Zodra ik die probeer te downloaden krijg ik de melding dat deze de download limiet heeft bereikt.

[ Voor 12% gewijzigd door SparksNL op 21-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:45

Hoogie2004

Whohooooo

De eerste paar vluchten bevallen super, zelfs met mijn xbox controller. Vorige ervaringen zijn heel oud, MS Flight (die met Hawai), en daarvoor FS2000 ofzo...

1 issue gehad met de installatie, na de 'press any key' een crash to desktop... Opgelost met de US English language pack aan Windows toe te voegen. Ik heb overigens geen issues gehad met crashes toen ik tijdens de game instellen mijn Xbox controller aanzette, dat pikte hij gewoon (las dat er veel issues zijn met usb-aansluiten/disconnecten).

Een van de landing challenges gedaan, erg leuk, wat rondgevlogen in noorwegen (MOOOOOI), de eerste leg van een van de bush trips, en als laatste een rondvluchtje vanaf Budel Airpoirt, via wat bekende dorpjes en mijn huis, terug naar Budel. Erg leuk, zonder verdere crashes of rare dingen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet me ook weer eens gaan verdiepen in airliners maar wacht even tot er een b737 uitkomt
want het lijkt me nu toch ook wel eens leuk om eens af en toe eens een lange vlucht te maken

deze man wilde nog een vluchtje doen Orlando Tampa maar mijn pc wil ook even op adem komen hahaha die fannen draaien over uren in deze warme kamer
dus voor vandaag maar even rust , morgen maar eens weer

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 22:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
Wat screenies van een aantal vluchten van vanavond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pVZ8xLE5uqbbHlBv0-l8w_-v24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRLa4SoPf6aweNkuOsDIqEmp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMiFbcNCsS-jUIN0fqtcrvTwaaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5QgCZgu0l2jz6GTwa78yALE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izpGVESir_2amI-XpEXWl_lASxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXP2gyNCnHJT9STNld6dwldm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb nog niet 1 keer regen gehad ... ben wel benieuwd hoe dat is en ook geen ijsvorming
maar mooie screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

hahaha maar dat is vaak met glas en zon en vuil ... :-( als er geen zon op staat lijkt het mooi schoon .. maar met een zonnetje :(
Jaaaaaa, inderdaad, zo gaaf dat je die krasjes en zo niet altijd ziet maar alleen bij bepaald licht! _/-\o_ NET ECHT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Je kan dus je approach instellen in de flightcomputer aanboord. Dan krijg je op de navi te zien hoe je het vliegveld aan moet vliegen enzo. Dat helpt enorm om te zien welke landingsbaan je moet hebben. Squirel op youtube zie je het in veel van zijn videos doen voordat ie opstijgt.

Verder uiteraard congrats! Super gaaf! 😄

Edit: bij die checklists kan je ook op het 'oogje' klikken en dan laat de game zien waar het knopje zit in de cockpit. Deze licht dan blauw op. Dan doe je het toch een soort van zelf 😄. Zo ben ik inmiddels alles zelf aan het starten. Waarvan nu een handvol vliegtuigen zónder de checklist ernaast.

Ik ben dus verder een beetje aan het nadenken hoe mijn virtuele wereldreis in etappes eruit gaat zien. Voor nu vlieg ik naar Barcelona of Madrid ofzo. Dan wil ik wat van Spanje zien en Portugal. Waarna ik de oversteek maak Afrika in en dan helemaal naar beneden werk. To be continued zeg maar 😂 vooralsnog zit er pas één etappe op.
Ah, daar ga ik dan ook nog ff induiken! Dat blauwe oogje had ik idd gezien, maar vond het nu - voor de eerste keer - wel ff prima om alles automatisch te bekijken. Alles met stapjes he, haha!

Tof man. Klinkt als een mooie reis!
Toevallig zat ik net ook al op de kaart voorzichtig een route uit te stippelen. Maar twijfel nog welke kant ik op ga starten haha.

Sla jij - na landing - je vlucht ook zodat je ook echt met hetzelfde 'bestand' weer doorgaat? Of land je op een locatie en laad je de volgende keer gewoon op die locatie een nieuwe vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Vorige post al gemeld maar misschien wordt er overheen gelezen. Heeft iemand deze livery pack reeds gedownload en zo ja, kun je deze ergens delen? De downloadlimiet is bereikt:

https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
SparksNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:55:
Vorige post al gemeld maar misschien wordt er overheen gelezen. Heeft iemand deze livery pack reeds gedownload en zo ja, kun je deze ergens delen? De downloadlimiet is bereikt:

Bij deze: https://puckstar.com/Megapack%20V4%20+%20Thumbnails.rar

En misschien hebben sommigen ook over mijn vorige post heen gelezen, dus ook nog maar een keer:

Even zitten spelen met Voice Attack (gebruikte ik in de dagen van Elite Dangerous, weet @GekkePrutser alles van :)).
Hier wat voorbeeldjes wat je er mee kunt: https://www.twitch.tv/videos/717122485
Sommige teksten die de stem uitspreekt kloppen niet helemaal maar dat is omdat het een stem pakket is wat eigenlijk bij Elite Dangerous hoort.
Je kunt ook tts doen dan spreekt de stem alles uit wat je erin gooit maar die is niet zo mooi.
Zullen vast ook wel gratis mooiere stemmen zijn.
Voice Attack is volledig gratis voor 20 commando's, wil je meer dan moet je betalen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door PuckStar op 21-08-2020 23:03 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 12:38
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:51:
[...]

Sla jij - na landing - je vlucht ook zodat je ook echt met hetzelfde 'bestand' weer doorgaat? Of land je op een locatie en laad je de volgende keer gewoon op die locatie een nieuwe vlucht?
Oh neuh ik start elke keer weer een nieuwe. Alles wordt toch opgeslagen in je profiel enzo. Wat betreft vlieg uren en dat soort spul :D
PuckStar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:59:
[...]

Bij deze: https://puckstar.com/Megapack%20V4%20+%20Thumbnails.rar

En misschien hebben sommigen ook over mijn vorige post heen gelezen, dus ook nog maar een keer:

Even zitten spelen met Voice Attack (gebruikte ik in de dagen van Elite Dangerous, weet @GekkePrutser alles van :)).
Hier wat voorbeeldjes wat je er mee kunt: https://www.twitch.tv/videos/717122485
Sommige teksten die de stem uitspreekt kloppen niet helemaal maar dat is omdat het een stem pakket is wat eigenlijk bij Elite Dangerous hoort.
Je kunt ook tts doen dan spreekt de stem alles uit wat je erin gooit maar die is niet zo mooi.
Zullen vast ook wel gratis mooiere stemmen zijn.
Voice Attack is volledig gratis voor 20 commando's, wil je meer dan moet je betalen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik ga hier eens naar kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
Nog steeds geen officiële liveries? Zouden eergister toch uitkomen volgens officiële bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik heb al twee dagen geen marketplace. Nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 23:06
flugelisoke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:44:
Nog steeds geen officiële liveries? Zouden eergister toch uitkomen volgens officiële bron?
Klopt ja, het is wel apart om ze aan te kondigen, maar niet uit te brengen.

Vanavond even in de Grand Canyon gevlogen met wat mede-Nederlanders We hebben een groot deel van de rivier gevolgd. Hier kwamen we genoeg andere spelers tegen. Elke keer dat de eerste een vliegtuig voor zich zag... 'TEGENLIGGER!' :P

Het hoofdmenu heeft bij mij soms echt een dikke performance issue. Normaal zit ik er met ong 50fps. Vanavond meerdere keren gehad dat ik niet boven de 8fps uitkwam.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:35
Hmm dom foutje gemaakt. Bij het kopieren van de A320 liveries heb ik per ongeluk de official folder aangepast.
Nu is de A320 niet meer te vinden bij mijn vliegtuigen.
Iemand die zou kunnen helpen door zijn originele folder ergens up te loaden? (Official\OneStore\asobo-aircraft-a320-neo)

De game is aangekocht via de MS Store. Is hier ook een optie, zoals op steam, om de game een file integrity check te laten doen?

De hele game verwijderen en opnieuw downloaden hou ik als laatste optie. :)

Enja dom dat ik geen backup had. Ik dacht de folder gekopieerd te hebben, maar heb blijkbaar 'kopieren naar' gebruikt en dus gewoon een shortcut gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Vandaag 32GB ipv 16GB RAM geïnstalleerd. Even bios geupdate vooraf en mijn RAM verbruik zit nu rond de 25GB tijdens het vliegen! Heeft dus aardig wat nut om up te graden als je op Ultra speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 23:06
Is het iemand al opgevallen dat bij landing challenges je laatste score wordt opgeslagen? Wanneer je als eerst bijv een score van 900.000 hebt behaald en vervolgens 700.000, dan wordt de laatste score getoond in het leaderboard, ook al is het niet je hoogste score.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leuk plekje voor de Icon Krater lake

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/59gBYPTj/Desktop-Screenshot-2020-08-22-00-18-23-07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
sandpatt schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:06:
Hmm dom foutje gemaakt. Bij het kopieren van de A320 liveries heb ik per ongeluk de official folder aangepast.
Nu is de A320 niet meer te vinden bij mijn vliegtuigen.
Iemand die zou kunnen helpen door zijn originele folder ergens up te loaden? (Official\OneStore\asobo-aircraft-a320-neo)

De game is aangekocht via de MS Store. Is hier ook een optie, zoals op steam, om de game een file integrity check te laten doen?

De hele game verwijderen en opnieuw downloaden hou ik als laatste optie. :)

Enja dom dat ik geen backup had. Ik dacht de folder gekopieerd te hebben, maar heb blijkbaar 'kopieren naar' gebruikt en dus gewoon een shortcut gemaakt.
hierzo: https://www.puckstar.com/asobo-aircraft-a320-neo.zip

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Duizend maal dank! De Airbus is terug beschikbaar. _/-\o_ _/-\o_

Wel vreemd, als ik de liveries in de community folder plaats, verdwijnt de A320 opnieuw. Als ik de folder terug leegmaak, staat hij gewoon terug.
Ik volg nochtans de handleiding.

[ Voor 26% gewijzigd door sandpatt op 22-08-2020 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

sandpatt schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:51:
[...]

Duizend maal dank! De Airbus is terug beschikbaar. _/-\o_ _/-\o_

Wel vreemd, als ik de liveries in de community folder plaats, verdwijnt de A320 opnieuw. Als ik de folder terug leegmaak, staat hij gewoon terug.
Ik volg nochtans de handleiding.
Welke liveries probeer je te installeren?
Ik heb zojuist deze geïnstalleerd en werkend gekregen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
De mediafire link in dit topic:
https://forums.flightsimu...320neo-livery-list/167041

Zal het morgen eens verder uitzoeken :)
Mss moet ik nog de cfg file aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door sandpatt op 22-08-2020 01:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Net met een vriend een paar mooie vluchten gemaakt :). We moeten allebei nog een hoop leren en besloten met de Cessna 172 te vliegen. Opgestegen vanaf Teuge (EHTE), via de N304 richting Ede, A12 naar Veenendaal, en dan via Hilversum en de A1 richting Schiphol (EHAM).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXQfFHoLPIApRi7WcPKdygHMjRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDGXirWSyl4ZMG9vEBT9gywU.jpg?f=fotoalbum_large
Nog best lastig om een beetje in formatie te vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFRzSheZ5AyQB9ernpaTM9802hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4UfWwx0pH1LYqbRPvXBiz0B.jpg?f=fotoalbum_large
Net voorbij Bunschoten-Spakenburg geloof ik, je kan rechts nog mooi het Eemmeer en een stukje Flevoland zien. Die rij rode lampjes zijn denk ik de windmolens langs de Eemdijk :)

Daarna solo over de Grand Canyon gevlogen. Gisteren las ik her en der wat commentaar. En er zijn zeker wel dingen voor verbetering vatbaar, maar heb gelukkig ook nog wel wat mooie dingen gezien :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43yiMP_fYgAgHXk6IVGHB34XEaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwvGn2f4bszxWZdWvVz0MMZr.jpg?f=fotoalbum_large
Opgestegen vanaf Grand Canyon National Park Airport (KGCN).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0KVLY_UXaD6FmhlEUoK5QQKNkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcqvbxWLzueDLoSgsA9lK9QS.jpg?f=fotoalbum_large
Binnen een mum van tijd zit je dan boven het dal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moMXkgbj7i-kU_gKrOMETadW7yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXAubFkLoj8HkM1OQmuTh9ak.jpg?f=fotoalbum_large
Je kan wel zien dat het her en der teveel is afgerond, maar vond het alsnog mooi om overheen te mogen vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSk_NxgTar61L5diooh1fsb4Szg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJgHoRqw0AtSL5JiPJ1Ttyhn.jpg?f=fotoalbum_large
Dit staat er dan wel weer een beetje treurig bij ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSZn96l_pj_1jrX2D-8LoOzGWVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gr2GiU2KChByf5WJeVeNf9T2.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is het iets dieper in het dal dan wel weer mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpWZ3a3w9A21jItuFPSFhJGyK4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIksaKAZd6ZY7udFAZwmJbcu.jpg?f=fotoalbum_large
Na een vlucht van zo'n 35 minuten een mooie plek gevonden om een paar landingen te oefenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwn-pYZA-o3kspJ7J_fg56-6OZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zog7Yr8XKD4ggVoBHlu9Elfn.jpg?f=fotoalbum_large
Om vervolgens vanaf de andere kant te landen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LNvl-eLwtCnEL6aTzrtZxD1PKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z53Gm6gxX3r0Gr0Gta2fLLRr.jpg?f=fotoalbum_large
..en mij af te vragen of deze drie wel genoeg te eten en drinken hebben als ze hier de hele dag in de brandende zon moeten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:24:
Geheugengebruik bij een systeem met 32Gb...

[Afbeelding]

Heeft er iemand wellicht 64Gb? Pakt FS dan nog meer geheugen?
ik heb 48GB, maar helaas geen FS nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dss58
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:31
SparksNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:32:
Ik heb zojuist mijn eerste IFR vlucht gedaan (met ILS landing) op Rotterdam EHRD met een A320. Laatste keer dat ik met een passenger jet heb gevlogen is in FSX geweest met de 737, dus dat was wel even wennen. Dankzij de handige tutorials op Youtube (zie vorige post) gelukkig snel opgepikt :)

Wel weer een erbarmelijke ATC meegemaakt. Continu switchen tussen channels. Naar 10.000ft sturen terwijl je bijna bij je 2000ft waypoint bent (approach). Gelukkig had ik dit zelf al snel in de gaten en de ATC dus gewoon genegeerd en op tijd de daling ingezet naar 2000ft.

Landing was wel wat "ruw", maar dat is ook niet heel gek als je hiervoor alleen maar GA hebt gevlogen :) Al met al wel een succesvolle vlucht. Nu maar eens een fatsoenlijke livery downloaden en een wat langere vlucht doen :)

Edit: Heeft iemand nog een download link voor deze livery pack: https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v4

Zodra ik die probeer te downloaden krijg ik de melding dat deze de download limiet heeft bereikt.
ik heb 'm met dn Pi gedownload, traag, maar het werkt
wget http://download2325.media...o7za/liveriesmegapack.zip

edit: deze dus

http://download2325.media...o7za/liveriesmegapack.zip
nog een edit... pfff...
Forum laat stomme puntjes zien in URL, maar als je met de muis erop staat, "copy link adres" |:(

[ Voor 8% gewijzigd door dss58 op 22-08-2020 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 13:05
Iemand enig idee hoe ik deze approach in de flight comp zet van een a320

Mijn vluchtplan is default gemaakt.
Brussel naar Schiphol. Ifr hight alltitude

Ik ben onderweg en krijg van atc te horen dan ik vordme 24 via river approach mag doen.

Vordme 24 kan ik als approach kiezen in de computer. Maar river? Wat houdt dat in. Het is geen star iig zover ik kan zien.

Wat houdt via river in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Dirtyrockers schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:51:
Iemand enig idee hoe ik deze approach in de flight comp zet van een a320

Mijn vluchtplan is default gemaakt.
Brussel naar Schiphol. Ifr hight alltitude

Ik ben onderweg en krijg van atc te horen dan ik vordme 24 via river approach mag doen.

Vordme 24 kan ik als approach kiezen in de computer. Maar river? Wat houdt dat in. Het is geen star iig zover ik kan zien.

Wat houdt via river in
RIVER is een navigatie punt. Ik denk dat je vanuit brussel als je voor RIVER VOR 24 gaat.. via of PUTTY1A of PESER2A gaat.

RIVER is eigenlijk 1 van de twee ingangs punten op de approach kaart voor VOR24.

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 22-08-2020 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hebben meer van jullie dat autowegen soms traag inladen? Het gebeurt hier regelmatig (op ultra) dat de wegen eerst groenig zijn en pas lader beter/realistischer zichtbaar worden. Gebeurt bij zowel kleinere N-wegen als grote snelwegen.

En qua performance: draait de game een stuk eenvoudiger als je alleen live weather gebruikt maar live ai/traffic uitschakelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: kreeg net een mailtje van CoolBlue dat ze de Logitech / Saitek Multi Panel weer op vooraad hebben. Heb de mijne meteen besteld en ze hebben er blijkbaar nog een of twee. Coolblue staat niet vermeld in de pricewatch van dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Ik draai MFS nu op 16GB RAM, loopt opzich prima maar ik vraag me af of het de moeite is er nog eens 16GB bij te duwen .. het reloaden van een landing-challenge duurt nu gewoon net ff te lang steeds. Ik vroeg me af of die misschien instant zijn met 32GB RAM .. ? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ISaFeeliN schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:40:
Ik draai MFS nu op 16GB RAM, loopt opzich prima maar ik vraag me af of het de moeite is er nog eens 16GB bij te duwen .. het reloaden van een landing-challenge duurt nu gewoon net ff te lang steeds. Ik vroeg me af of die misschien instant zijn met 32GB RAM .. ? Iemand?
Instant zeker niet. Maar ook niet storend lang. 32GB is sowieso stukje meer future proof dan 16GB dus kwaad kan het nooit denk ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
flugelisoke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:44:
Ik meende dat ze wat liveries hadden voor de vliegtuigen die je in je pakket had zitten, geen Iberia etc, klopt dat? Hoe dan ook, ik wacht wel tot er wat kwaliteit wordt afgeleverd op dat gebied want wat ik nu voorbij zie komen is om te huilen. KLM livery op een A320 :X

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tot vanochtend geen CTD's gehad.

Nu al 2 keer, beide na ca. 10 minuten vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
controleer wel je bagagedeur dat hij echt goed vast zit voor dat je verrekt

https://www.nu.nl/281867/...-afbreken-bagageluik.html

maar wel de complimenten aan deze piloot _/-\o_

Ik hoop trouwens dat ze de BEECHCRAFT BONANZA V35 gaan uit geven voor fs 2020
de F33 mag ook wel of de Beechcraft D18S

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 22-08-2020 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Werkt perfect met flightplans vanuit SimBrief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHx90dYV9pfbEB-LIdwhgqk_sLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iOMYsVz42TG59U4oPczvZS2.png?f=fotoalbum_large

Worden ook goed ingeladen in de FMS (alleen getest in de TBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog wel een vraagje over die TBM. ATC vraagt mij om te klimmen naar FL130, en vlak voordat ik daar aankom om door te klimmen naar FL190. Ik verander dus mijn AP altitude naar 19000, maar de TBM levelt af op FL130.
Simpel VNAV opnieuw inschakelen werkt niet, want dan blijft hij gewoon hangen op 130. Ik heb het nu aangepast door eerst V/S in te stellen en daarna nog een keer de VNAV activeren, maar is dat hoe het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hej, mijn vliegtuig blijft naar links/rechts gaan met auto pilot aan.
Ik heb altitude mode geselecteerd en mijn gewenste altitude ingesteld, HDG staat uit.
Iemand enig idee?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:15:
Nog wel een vraagje over die TBM. ATC vraagt mij om te klimmen naar FL130, en vlak voordat ik daar aankom om door te klimmen naar FL190. Ik verander dus mijn AP altitude naar 19000, maar de TBM levelt af op FL130.
Simpel VNAV opnieuw inschakelen werkt niet, want dan blijft hij gewoon hangen op 130. Ik heb het nu aangepast door eerst V/S in te stellen en daarna nog een keer de VNAV activeren, maar is dat hoe het zou moeten werken?
De Carenado TBM in FSX werkt ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raar. Ding is sowieso buggy. Hij stopt ook niet met klimmen als hij de altitude bereikt heeft. Dus hij blijft gewoon doorklimmen (op vnav), FL stond op 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:03
cracking cloud schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:33:
Raar. Ding is sowieso buggy. Hij stopt ook niet met klimmen als hij de altitude bereikt heeft. Dus hij blijft gewoon doorklimmen (op vnav), FL stond op 290
Je moet eerst de altitude instellen op de gewenste hoogte, en dan de V/S instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Luukwa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:22:
Hej, mijn vliegtuig blijft naar links/rechts gaan met auto pilot aan.
Ik heb altitude mode geselecteerd en mijn gewenste altitude ingesteld, HDG staat uit.
Iemand enig idee?
Je moet je HDG instellen. Als je alleen je altitude insteld houd het vliegtuig dus ook alleen zijn hoogte vast en dus niet de heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat had ik gedaan, maar in plaats van V/S gebruikte ik VNAV. Ik heb de bugs gemeld bij Microsoft.

Ander ding is dat wolken die verder weg zijn er heel erg pixelized uit zien bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLIoHpWgT3eh-H8jwcVT3v-QKZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZEA4wSiwQVesK9EkdwZM0pp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

schumi1986 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Je moet je HDG instellen. Als je alleen je altitude insteld houd het vliegtuig dus ook alleen zijn hoogte vast en dus niet de heading
Ik heb helemaal niet aan de HDG gezeten, ik wil gewoon dat 't ding op hoogte blijft, haha.
Lijkt erop dat het nu werkt.

Hoe confirm ik trouwens de altitude? https://i.imgur.com/XSMFJix.png

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Luukwa schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb helemaal niet aan de HDG gezeten, ik wil gewoon dat 't ding op hoogte blijft, haha.
Lijkt erop dat het nu werkt.

Hoe confirm ik trouwens de altitude? https://i.imgur.com/XSMFJix.png
Maar jij vroeg toch hoe het kon dat het vliegtuig naar links en naar rechts blijft gaan met autopilot aan?

Dat komt dus omdat je geen heading ingesteld hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet je de yaw damper aanzetten (YD knopje bij de autopilot). Kan zijn dat die daardoor heen en weer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 10:53
Probeerde m'n (oude) yoke ch products flight sim yoke te koppelen.

FS2020 herkent deze wel en reageert ook wel bij instellen gevoeligheid ed.

Klopt mijn bevinding dat er niets vooraf is ingesteld en ik dus alle functies afzonderlijk moet programmeren?
Dit met de basics gedaan en moet zeggen dat de yoke dan zeer slecht presteert.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

schumi1986 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Maar jij vroeg toch hoe het kon dat het vliegtuig naar links en naar rechts blijft gaan met autopilot aan?

Dat komt dus omdat je geen heading ingesteld hebt staan.
Ja ik snap 't allemaal nog niet zo goed ;)
Ben er in ieder geval achter dat je altitude insteld, vervolgens vertical flight speed langzaam omhoog brengen, vervolgens springt hij vanzelf op altitude hold mode en blijft ie mooi op de gewenste hoogte vliegen.

Ik dacht dat je als je geen HDG instelt dat ding gewoon rechtdoor blijft vliegen. :D

Soundcloud!

Pagina: 1 ... 50 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc