Acties:
  • +11 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09
huidige setup, heb indruk dat ik de pedals/stick niet echt ga nodig hebben dus mogelijk pakket terugsturen en enkel de throttle kopen in afwachting van de honeycomb. Hoedanook fijne setup, en de hond vliegt mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iscDu5qUaLOBeV2Tkh1288kwzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOf2OtQzgcFZs7rs4OWhLS8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:47
lapino schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:
huidige setup, heb indruk dat ik de pedals/stick niet echt ga nodig hebben dus mogelijk pakket terugsturen en enkel de throttle kopen in afwachting van de honeycomb. Hoedanook fijne setup, en de hond vliegt mee :)

[Afbeelding]
Nice man! Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Heb een 1070 nu maar speel met 3 schermen. Ben bang dat ik fs2020 never GA halen qua fps wat ik nu haal met xplane11

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
lapino schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:09:

[Afbeelding]
Hardware, software en daartussenin furware. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gisteren via de Miscrosoft store FS2020 gekocht en kreeg het niet aan de praat. Ik bleef hangen op het zwarte scherm met de tekst "press any key..."
Ik heb zo'n beetje elke troubleshoot stap geprobeerd die er te vinden was en maar besloten een refund ticket aan te maken.

Vandaag aangekocht via Steam en voila...Geen enkel issue.

Het is toch raar dat het via MS zelf zoveel trammelant geeft en dat een derde partij het klakkeloos doet opstarten? Absurd is misschien wel het juiste woord. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 09:09

Luukwa

o/

Wel trouwens vreemd probleem.. ik kan overal starten maar als ik wil opstijgen vanaf Iceland, dan crasht m'n game keer op keer..

Iemand zelfde probleem maar dan met andere gebieden?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:19
Huhh, DA62 heeft een weer radar, okay...
Is ook gelukt om windspeed en wind heading op de MFD/Garmin te laten weer geven.

(Okay dat de MFD/Garmin van de piloot een andere windspeed/wind heading aangeeft als de MFD/Garmin van aan de co-piloot/slachtoffer zijde : je moet je verwachtings patroon ook weer niet te hoog leggen :+ )

FS lijkt nou ook real time weather binnen te halen en te gebruiken.

Auto-pilot heeft nog wel redelijk wat TLC nodig : niet echt betrouwbaar, lijkt wel een Uber taxi chaffeur >:)

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 21-08-2020 14:24 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:33
Het begint eindelijk te wennen hier, even iets gedaan wat eigenlijk niet kan in flighsim land, namelijk met een KLM a320 gevlogen shame on me. FPS is nu enigszins speelbaar met de 2080ti en ryzen 2950x @ 4ghz en 64 gb ram en 2x m2 ssd. Hopelijk dat de simconnect problemen snel gefixt worden zodat ook de logitech panels (saitek) weer te gebruiken zijn. Smullen geblazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tBGxx-XjF61EWVuiGm0strO0k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlzzPl9LiHY76LIV3Gs8ylWS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:16
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Ik vraag me wel soms af wie daar geld aan uitgeeft. Op de eerste 2 shots, zie je dat er eigenlijk niet zoveel verschil is als je vanop hoogte kijkt. Ok, de volgende shots is het verschil wel groot, maar dat is gewoon op de grond, en niet eens vanop plekken die je normaal vanuit je vliegtuig ziet.
15 euro is dan toch best wel veel geld voor gewoon wat realistische gebouwen en auto's rond zo'n minuscuul vliegveld.
Wat mij vooral opvalt op de eerste 2 shots is dat er enkele gebouwen in het dorpje links van het vliegveld zijn verdwenen. Die zijn gewoon plat geworden. Jammer om te zien want als je ergens extra voor betaald dan wil je niet dat je minder krijgt dan de standaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Nice hoor! Maar deze staat dus niet in-game in de marketplace?
Nee volgens mij niet. Ik verwacht dat die er nog wel komen. Het is natuurlijk makkelijker en sneller om een paar bitmap afbeeldingen aan te passen die iedereen daarna zelf in een mapje kan plakken dan de officiële manier van de in game marketplace te gebruiken (ik weet niet in hoeverre daar nog eisen en controles aan verbonden zijn).

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 10:18
Falastine schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:18:
Heb een 1070 nu maar speel met 3 schermen. Ben bang dat ik fs2020 never GA halen qua fps wat ik nu haal met xplane11
Dat moet je inderdaad niet verwachten nee. Ik speel met een 1070 op 1440P, draait prima op high, fps tussen 30 en 45 constant (25 boven NYC).

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
maffiabaas schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:31:
Het begint eindelijk te wennen hier, even iets gedaan wat eigenlijk niet kan in flighsim land, namelijk met een KLM a320 gevlogen shame on me. FPS is nu enigszins speelbaar met de 2080ti en ryzen 2950x @ 4ghz en 64 gb ram en 2x m2 ssd. Hopelijk dat de simconnect problemen snel gefixt worden zodat ook de logitech panels (saitek) weer te gebruiken zijn. Smullen geblazen.

[Afbeelding]
Hahaha waarom 'kan' dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Geld aan kleine vliegvelden uitgeven doe ik ook niet meer. Ik ben er binnen twee dagen op uitgekeken.

De belachelijke lijst FSX add-ons die ik over de jaren heb gekocht afgezet tegen wat er thans nog aanwezig is is in mijn sim geeft wel een goed beeld dat ik veel selectiever ga aanschaffen. Ik ga ( beter: probeer :+ ) me beperken dat de grote velden die ik veel met de 737 en 777 aandoe. Alles waar ik met de PC-12 op heb gevlogen zullen standaard blijven.

Ik besteed meer tijd aan repainten en de AI-vloot onderhouden :)
heel herkenbaar ... haha voor dat geld wat ik aan FSX en ouder heb uitgegeven had ik nu de home cockpit kunnen kopen :o

dus daarom dat ik nu wel een klein beetje geld uit geeft aan software maar me meer wil bezig gaan houden met de hardware die kan je toch met andere FS meenemen mocht er over een jaar een nieuwe FS uit komen die nog mooier is dan deze .. dan hoef ik niet alles op nieuw te kopen maar .. instellen en vliegen maar _/-\o_

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Omdat KLM geen A320's heeft.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Arm1n schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:33:
[...]

Nee volgens mij niet. Ik verwacht dat die er nog wel komen. Het is natuurlijk makkelijker en sneller om een paar bitmap afbeeldingen aan te passen die iedereen daarna zelf in een mapje kan plakken dan de officiële manier van de in game marketplace te gebruiken (ik weet niet in hoeverre daar nog eisen en controles aan verbonden zijn).
Hopen dat ze snel komen :)
Ik ben totaal niet handig dus maakt het voor mij makkelijker om te ze te gaan gebruiken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

KLM heeft dit toestel niet binnen de vloot. Een realisme dingetje :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

cracking cloud schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Boven in de balk op het tandwieltje en dan objectives uitzetten. Dan zijn die irritante piepjes ook weg.
Bij mijn vorige vlucht (waar ik het aanpaste terwijl de objective er al was) heeft het niet geholpen, maar nu is het weg. Het kan zijn dat het komt omdat ik de taxi ribbon aan heb staan. Zal zo nog even kijken of dat het probleem verhelpt. Bedankt in ieder geval :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maffiabaas schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:31:
Hopelijk dat de simconnect problemen snel gefixt worden zodat ook de logitech panels (saitek) weer te gebruiken zijn. Smullen geblazen.

[Afbeelding]
daar is Spad Next voor voor de panels van Saitek , dus wachten hoef je niet

https://www.spadnext.com/buy/get-spad-next.html

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Heb af en toe echt het idee dat de autopiloot mij niet aardig vindt. Vooral de heading/rol functie heeft nog wel eens de nijging mij in een spin te duwen -O-. Is dit het autopiloot probleem waar anderen het ook over hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit is vaag, vliegtuigen reageren opeens totaal niet meer op input van Yoke als joystick. Begrijp er niets van...

Als ik met de muis de throttle op 0 zet gaat die automatisch weer naar full. Echt raar.

Scheit laat maar, me zoon had “ai controls airplane” aangezet 👍

[ Voor 43% gewijzigd door richards3 op 21-08-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sorry als ik hier als een volledige beginner binnenstorm en een lompe vraag neergooi (die mogelijk in de 200 pagina's al is beantwoord.. echter met was snel zoekwerk kwam ik 't zo niet tegen).

door de succesvolle marketing (lees: prachtige plaatjes all over the internet) heeft MFS m'n interesse, al heb ik geen flauw idee hoe ik daar als "gewone pc gebruiker/gamer" eens makkelijk mee kennis kan maken.

aanschaf van 't spel is 1 ding, maar daarna komt het feestje van input aparatuur, en als je daar een kwartier op inleest dan kan je maar 1 conclusie trekken: you will need some help figuring this out.

hoe kan ik als beginner leuk kennismaken met het flightsimmen zonder "all in" te moeten op 200+ aan randapparatuur? Ik weiger dan weer om dit spel met een ps4/xbox controller te spelen, de ondergrens is toch wel een simpele joystick.

actuele vragen die bij mij spelen:
*joystick of yoke voor een beginner?
*is een rudder pedal echt een must voor een beginner?
*slider/throttle een must voor een beginner?
*waar zit de sweetspot bang for buck?
*welke "kant en klaar" setjes zijn aan te bevelen?

als ik hiermee de (ongeschreven) threadrules breek of in een ander subforumpje moet zijn, wijs mij aub de weg want de intenties zijn zuiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:57
werken die liveries ook in multiplayer? of krijgen andere de default liveries te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 09:37
dyrc schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:55:
sorry als ik hier als een volledige beginner binnenstorm en een lompe vraag neergooi (die mogelijk in de 200 pagina's al is beantwoord.. echter met was snel zoekwerk kwam ik 't zo niet tegen).

door de succesvolle marketing (lees: prachtige plaatjes all over the internet) heeft MFS m'n interesse, al heb ik geen flauw idee hoe ik daar als "gewone pc gebruiker/gamer" eens makkelijk mee kennis kan maken.

aanschaf van 't spel is 1 ding, maar daarna komt het feestje van input aparatuur, en als je daar een kwartier op inleest dan kan je maar 1 conclusie trekken: you will need some help figuring this out.

hoe kan ik als beginner leuk kennismaken met het flightsimmen zonder "all in" te moeten op 200+ aan randapparatuur? Ik weiger dan weer om dit spel met een ps4/xbox controller te spelen, de ondergrens is toch wel een simpele joystick.

als ik hiermee de (ongeschreven) threadrules breek of in een ander subforumpje moet zijn, wijs mij aub de weg want de intenties zijn zuiver :)
Als beginner zou ik een "joystick" kopen waar een throttle slider op zit. Rudder pedals zou ik achterwege laten, je rudders kan je vaak ook met een stick besturen (Z-as). Ik zelf heb de Thrustmaster TCA sidestick en ben hier heel tevreden over, maar is moeilijk verkrijgbaar. Dit is overigens dezelfde stick als de Thrustmaster T-16000M maar in een ander kleurtje, deze is zo te zien nog wel verkrijgbaar. Dan ben je voor 70 euro helemaal het mannetje :)

Als je het later leuk vindt kan je altijd nog denken aan een yoke met throttles en rudder pedals, maar daar zou ik echt even mee wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13

Ik ben begonnen met een joystick (pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart), ook voor mij is het de eerste flightsim. Vind het ook meer dan genoeg om nu even aan de beginselen van het vliegen te ruiken en als ik het na 3 maanden nog helemaal geweldig vind dan koop ik alsnog een yoke bijv. Naar mijn mening werkt het echt prima met een joystick en is de vliegervaring als een stuk beter dan met een toetsenbord en muis.

Edit: mvbo was net iets eerder, maar komt op hetzelfde neer :+

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik weiger dan weer om dit spel met een ps4/xbox controller te spelen, de ondergrens is toch wel een simpele joystick.
Hoezo weiger je dit als ik vragen mag?
Volgens mij zijn joysticks iets goedkoper als geld een rol speelt. Verder lees ik dat het maar net is wat je voorkeur heeft.
Als ik het zo lees in het topic is dat geen must
Veel joysticks hebben een slider voor bijvoorbeeld throttle. Dus ook dat lijkt niet meteen nodig. Je kan het wel later toevoegen als je wat meer overtuigd bent van je nieuwe hobby :)
Zie veel mensen lof uitspreken over de Thrustmaster T.1600M (en de aanverwanten setjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@mvbo @teupje @MoietyMe dankjewel voor jullie snelle en volledige antwoorden.
consensus lijkt dus te zijn dat je met een Thrustmaster joystick van rond de 80 euro een prima start kan maken, daar ben ik in positieve zin verbaasd over! (nu de eerste koopgolf uitzitten en/of V&A in de gaten houden voor de eerste afhakers)

m'n opmerking over niet spelen met een controller: ik vind 't een gek idee om een sim te spelen met een controller. De aanschaf van wat randapparatuur is verder ook geen probleem, dat wordt 't echter wel als ik een kat in de zak koop. Ik hoopte hiermee vooral te voorkomen dat men mij ging wijzen op "sluit maar een controllertje aan", terwijl ik voor mezelf al wel helder heb dat 't een dedicated input device mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Voor mensen met een Oculous Rift (S): FS2020 crashed bij het opstarten. Je moet dan de USB verwijderen.
Tijdens het laden ook geen kabels wisselen, dan crashed hij ook.

Iemand met TrackIR 5 onderweg? Ik start TrackIR voordat ik FS2020 start maar het wil ingame niet werken.

Met Ultra, 5120x1440P, i9-9900K, 2080Ti OC, krijg ik 30-35 FPS. Ik heb geen problemen met vertraagde Input. De game gebruikte tot nu toe tot 10GB RAM. 16GB RAM lijkt mij dus voldoende. De Bottleneck is bij mij altijd de GPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Jacco011 op 21-08-2020 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Opzich gaat het IFR vliegen best redelijk met de A320. Net een vlucht van Riyadh naar Dubai probleemloos kunnen uitvoeren op de autopilot met manual landing. Heb FS een schema laten maken en zelf de departure en approach goed ingesteld.

Hij vloog verder prima z'n route af via de FMS. Hoogtes/snelheden werden goed gevolgd. Glideslope ook goed opgepikt en gevolgd dus kon het laatste stukje prima manual doen om 'm aan de grond te zetten.

Vervolgens via de ATC naar de gate laten leiden en daar alles kunnen connecten qua jetways etc. Mooi ook dat je een schermpje krijgt als je vervolgens alle systemen uitzet. FS herkent dan dus ook dat de vlucht ten einde is waarna er een schermpje volgt met je totale flight time etc.

De ervaring wordt toffer en toffer met iedere vlucht :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Toen ik vroegah Lock-On speelde zag ik ook mensen spelen met een TrackIR. Maar snap ik daar nou iets niet aan? Je draait je hoofd en dan draait het beeld in de game..... maar zie je je beeldscherm dan nog wel?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
Toen ik vroegah Lock-On speelde zag ik ook mensen spelen met een TrackIR. Maar snap ik daar nou iets niet aan? Je draait je hoofd en dan draait het beeld in de game..... maar zie je je beeldscherm dan nog wel?
je draaid je hoofd maar echt minimaal en dan toch op het beeld een kwart slag te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Laatst online: 22-05 17:16
Luukwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:21:
Wel trouwens vreemd probleem.. ik kan overal starten maar als ik wil opstijgen vanaf Iceland, dan crasht m'n game keer op keer..

Iemand zelfde probleem maar dan met andere gebieden?
Dit is eerder ook gemeld;
Saekerhett schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:08:
Kan iemand even checken of het laden op BIKF resulteert in een crash naar de desktop? Maakt niet uit welk vliegtuig. Andere locaties gaan bij mij tot nu toe goed. Vreemd.
London schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Ligt niet aan jou. Hier een poging gewaagd met de Cessna 152 maar ook hier een crash.
Kortom...denk even wachten op een update

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:15:
Ja. Ik kunt de uitslag zelf instellen. Dus je hoeft eigenlijk niet veel te draaien om in-game toch een grote uitslag te krijgen. Dit kun je nog helemaal zelf aanpassen in de software, zodat de uitslag ook verschilt, dat de uitslag op bepaalde punten hoger of lager is. Het beste is voor mij, om in een neutrale cockpit positie de uitslag laag te houden en dit hoeverder je naar links of rechts draait, iets te verhogen, zodat de camera in de neutrale positie niet bij miniscule bewegingen al als een gek gaat bewegen.
Dit werkt ook in bijvoorbeeld Truck Simulator 2 geweldig. Je kunt dus echt naar links en rechts draaien om je spiegels te zien, zondat met een camera te moeten pielen. Je houd dus je handen vrij en net zoals IRL moet je met je hoofd draaien om iets te zien. 3 monitoren zijn natuurlijk realistischer, maar TrackIR is veel voordeliger dan 3 monitoren.
Ik krijg TrackIR 5 zelf nog niet werkend in FS2020, maar een vriend van mij wel en het wordt vanuit Microsoft ook ondersteund sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 11:36

aap

Vraagje voor de mensen met rudder pedalen: werken die een beetje "analoog"?

Ik heb de Logitech Yoke en de rudders zitten standaard op keyboard op de numerieke 0 en enter. Voor het taxien is dat prima te doen, maar als ik in de lucht ben en op die toetsen druk, dan is het net of iemand een harde trap tegen mijn vliegtuig geeft: hij wijkt iets uit naar de kant waarop ik stuur, maar hij kantelt ook iets die richting op en veert dan iets terug, maar niet helemaal.
Je moet het zien, denk ik, maar het komt op mij over als zo goed als nutteloos; als ik een kleine koerscorrectie wil maken, dan kan ik dat beheerster doen door een rol te maken met de yoke. Want als ik de rudder gebruik, moet ik daarna toch alsnog corrigeren met de yoke.

Is dit nou eenmaal wat een rudder met een vliegtuig doet of is dit een beperking van de keyboardbesturing?

Geven pedalen hier een betere ervaring of gedraagt e.e.a. dan hetzelfde en is het enige verschil dat je het met je voeten doet ipv je vingers?

(Ik vlieg vooralsnog met de Cessna van de trainingsmissies.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13:
Opzich gaat het IFR vliegen best redelijk met de A320. Net een vlucht van Riyadh naar Dubai probleemloos kunnen uitvoeren op de autopilot met manual landing. Heb FS een schema laten maken en zelf de departure en approach goed ingesteld.

Hij vloog verder prima z'n route af via de FMS. Hoogtes/snelheden werden goed gevolgd. Glideslope ook goed opgepikt en gevolgd dus kon het laatste stukje prima manual doen om 'm aan de grond te zetten.

Vervolgens via de ATC naar de gate laten leiden en daar alles kunnen connecten qua jetways etc. Mooi ook dat je een schermpje krijgt als je vervolgens alle systemen uitzet. FS herkent dan dus ook dat de vlucht ten einde is waarna er een schermpje volgt met je totale flight time etc.

Ik vlieg op dit moment van Schiphol naar Heathrow, hetzelfde gedaan wat betreft route, en tot nu toe verloopt alles via IFR vlekkeloos! Ben benieuwd hoe de approach gaat zijn, maar dat zien we over 20 minuten.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:51
Jacco011 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:12:
Voor mensen met een Oculous Rift (S): FS2020 crashed bij het opstarten. Je moet dan de USB verwijderen.

Iemand met TrackIR 5 onderweg? Ik start TrackIR voordat ik FS2020 start maar het wil ingame niet werken.

Met Ultra, 5120x1440P, i9-9900K, 2080Ti OC, krijg ik 30-35 FPS. Ik heb geen problemen met vertraagde Input. De game gebruikte tot nu toe tot 10GB RAM. 16GB RAM lijkt mij dus voldoende. De Bottleneck is bij mij altijd de GPU.
Mijn DIY TrackIR werkt prima in FS. FS moet hem wel herkennen als input device bij 'controls'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 12:38
Wat een geweldige game/simulator is dit toch. Ik ben ermee begonnen en ik kan het niet meer wegleggen :'). Ik ben nog even aan het kijken naar een fijne, niet te dure flightstick/HOTAS/Yoke. Vliegen met een controller is het toch niet helemaal.

Gisteravond de eerste etappe van mijn virtuele wereldreis gevlogen. Van Schiphol naar Montpellier in Zuid-frankrijk. De volgende etappe zal van diezelfde stad tot Barcelona gaan oid. Misschien nog een stukje verder. Verder heb ik het nog niet helemaal uitgepland :D. De bedoeling is om ook gewoon lekker vliegtuigen af te wisselen, kleine vliegtuigjes vliegen zo nu en dan om op lagere altitudes lekker van de plaatjes te genieten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op welke airports wachten julie nog of hopen dat ze nog komen
Hier de

ABC islanden
St Maarten
Bela coola
EHRD
dan heb ik de meeste wel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08-2024
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:22:
Hier de

ABC islanden
St Maarten
Bela coola
EHRD
Komen er uberhaupt militaire vliegvelden? Volkel/Leeuwarden ???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

EHEH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

EasyJet schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Dit is eerder ook gemeld;

[...]

[...]

Kortom...denk even wachten op een update
Ah danku! Ben gisteren maar vanuit zweden begonnen, mooi avontuurtje.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

aap schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:21:
Vraagje voor de mensen met rudder pedalen: werken die een beetje "analoog"?

Ik heb de Logitech Yoke en de rudders zitten standaard op keyboard op de numerieke 0 en enter. Voor het taxien is dat prima te doen, maar als ik in de lucht ben en op die toetsen druk, dan is het net of iemand een harde trap tegen mijn vliegtuig geeft: hij wijkt iets uit naar de kant waarop ik stuur, maar hij kantelt ook iets die richting op en veert dan iets terug, maar niet helemaal.
Je moet het zien, denk ik, maar het komt op mij over als zo goed als nutteloos; als ik een kleine koerscorrectie wil maken, dan kan ik dat beheerster doen door een rol te maken met de yoke. Want als ik de rudder gebruik, moet ik daarna toch alsnog corrigeren met de yoke.

Is dit nou eenmaal wat een rudder met een vliegtuig doet of is dit een beperking van de keyboardbesturing?

Geven pedalen hier een betere ervaring of gedraagt e.e.a. dan hetzelfde en is het enige verschil dat je het met je voeten doet ipv je vingers?

(Ik vlieg vooralsnog met de Cessna van de trainingsmissies.)
Ik heb zelf geen rudders maar gebruik de Z-as van m'n joystick (dus draaien om z'n as) voor de rudders en dat werkt analoog. De input in flighsimulator heeft ook de optie om een as in te voeren. Dus ik ga er vanuit dat de rudder pedalen ook analoog zijn. Volgens mij zijn de triggers op de xbox controller de rudder input en ook analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:22:
Wat een geweldige game/simulator is dit toch. Ik ben ermee begonnen en ik kan het niet meer wegleggen :'). Ik ben nog even aan het kijken naar een fijne, niet te dure flightstick/HOTAS/Yoke. Vliegen met een controller is het toch niet helemaal.

Gisteravond de eerste etappe van mijn virtuele wereldreis gevlogen. Van Schiphol naar Montpellier in Zuid-frankrijk. De volgende etappe zal van diezelfde stad tot Barcelona gaan oid. Misschien nog een stukje verder. Verder heb ik het nog niet helemaal uitgepland :D. De bedoeling is om ook gewoon lekker vliegtuigen af te wisselen, kleine vliegtuigjes vliegen zo nu en dan om op lagere altitudes lekker van de plaatjes te genieten enzo.
Lekker man! Volledig IFR gevlogen?

En met welk vliegtuig ging je eerste vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:55
Chrisuu01 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Het is namelijk nog actief militair terrein.

Neem dat aan van iemand die er ervaring mee heeft maar daar om juridische redenen niet verder op in mag gaan. Was in elk geval een big oopsie van mijn kant. :+
Oh, dat zal vast. Er draait ook een radar. Die zal vast niet voor de zweefvliegtuigjes draaien. Die landingsbaan zal ook wel binnen no-time operationeel gemaakt kunnen worden. Op Google Maps is hij niet geblurred alleen, dus vandaar dat ik dacht dat hij niet meer in militair gebruik was.

[ Voor 5% gewijzigd door yade op 21-08-2020 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 16:15
Pfoe, gaat hard hier haha. Mooie foto's en info allemaal.

@Twixie Had hem al een keer eerder gepost; maar deze link is misschien wat handiger voor je:
https://www.google.com/ma...6%2C8.264801977852908&z=7

@Reinhard Weet niet of je vraag al beantwoord was, maar als je de Windows/Xbox store versie hebt, kan je hier de liveries neer zetten:
C:/Users/xxxxx/Appdata/Local/Packages/Microsoft.flightsimulator_blablabla/LocalCache/Packages/Community

Let er even op dat je je verborgen mappen moet weergeven om te zorgen dat je Appdata ziet.

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Lekker man! Volledig IFR gevlogen?

En met welk vliegtuig ging je eerste vlucht?
Gewoon met GPS 😄 Hoogte en VS ingesteld en hem op een gegeven moment op autopilot gezet. Lekker genieten van de zondsondergang gisteravond boven Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbUlzrXPQpQcvckbRYjpEsq6wCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lC70t3g1eVqHPUlSJh5nss84.png?f=fotoalbum_large

Gevlogen in de Cessna Citation CJ4.

De landing was in het stikdonker en die ging ook ontzettend mis helaas 😑. Opnieuw vliegtuig ingeladen een paar mijl van het vliegtuig en alsnog geland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die al met de Citation CJ4 hebben gevlogen? Hoe is de autopilot? Tijdens de beta had die nogal last van schommelingen, maar ben benieuwd of dat nu gefixt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
cracking cloud schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:37:
Zijn er hier mensen die al met de Citation CJ4 hebben gevlogen? Hoe is de autopilot? Tijdens de beta had die nogal last van schommelingen, maar ben benieuwd of dat nu gefixt is.
Zie boven jouw post. Ik heb geen last ondervonden van schommelingen of dat bouncen en ik heb toch zeker 1000km op de AP gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:04

In de software van TrackIR moet je rechtsbovenin op Game Updates (rood icoontje) klikken. Daarna doet hij het in FS2020. Wel TrackIR starten voordat je FS start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Gewoon met GPS 😄 Hoogte en VS ingesteld en hem op een gegeven moment op autopilot gezet. Lekker genieten van de zondsondergang gisteravond boven Frankrijk.
[Afbeelding]

Gevlogen in de Cessna Citation CJ4.

De landing was in het stikdonker en die ging ook ontzettend mis helaas 😑. Opnieuw vliegtuig ingeladen een paar mijl van het vliegtuig en alsnog geland.
Heel vet! Ik ga vandaag nog even de laatste lessen volgen (zodat ik (volgens mij?) dan ook weet hoe navigatie werkt/je dat instelt etc) en daarna ga ik ook eens rustig een wereldreis in heel veel etappes maken. Denk dat ik vanavond alvast een route ga uitzetten met de kaart ernaast haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 23:09
rondje meer van Génève

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u__NO_BEdvQMA1Rr8Xy89ORa5yI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aG3WHdI2tht6kRPEqvC36XSg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
@Timbox88 Helaasch, de lessen zijn erg summier en IFR wordt er niet in behandeld. Ook niet hoe je de GPS enzo instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
FastFred schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:53:
@Timbox88 Helaasch, de lessen zijn erg summier en IFR wordt er niet in behandeld. Ook niet hoe je de GPS enzo instelt
Ah, dat is dan weer jammer! Heb je een goede vervangende plek waar ik dit kan leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
Same. Notabene de 2e grootste luchthaven van NL!

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Ah, dat is dan weer jammer! Heb je een goede vervangende plek waar ik dit kan leren?
Ik weet het ook niet hoor. De navi onboard neemt gewoon de route over die je op de wereldkaart een soort van instelt. Op de onboard navi zit ik gewoon een beetje te kloten vooral, geen idee hoe je dat proper instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
laurensxeon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:22:
[...]
Mijn DIY TrackIR werkt prima in FS. FS moet hem wel herkennen als input device bij 'controls'.
Nee, hij staat niet tussen de Input devices. Aan de linker kant brand wel de groene (on) LED en bij het starten van de software brand ook de rechterkant(recognized), maar in FS2020 brand de recognized LED niet :(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Misschien ook een Windows tip. In Windows 10 heb je reeds een tijdje 'virtual' desktops, alsof je meerdere schermen hebt waar je tussen kunt switchen. Nieuwe desktop maak je aan met CTRL+Win+D. Switchen tussen desktops gaat met CTRL+Win+Links en CTRL+Win+Rechts. Een overzicht krijgen van de desktops kan met Win+Tab, waarbij je dan applicaties kunt verslepen naar andere virtuele desktops.

Ik vind dit zeer handig met FS. Gewoon FS full-screen houden in 1 virtual desktop en dan Tweakers, Google Maps, etc... in een andere virtual desktop en zeer vlot switchen met CTRL+Win+L/R. Ik kende de feature eigenlijk wel al een tijdje, maar had er nog nooit echt gebruik van gemaakt. Ik vind het in elk geval vlotter werken dan alles in 1 desktop en switchen met ALT+Tab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:13:

In principe ging alles prima. Totdat ik in de buurt van het vliegveld kwam. Op de een of andere manier wilde hij via IFR niet goed aanlijnen voor de runway, dus ik kwam onder een hele rare hoek aanvliegen en wilde de AP hem gewoon dwars op de runway laten landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online

EHRD
EHRD Rotterdam is gewoon aanwezig? Ik ben er gisteren vanag gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Jacco011 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

EHRD Rotterdam is gewoon aanwezig? Ik ben er gisteren vanag gestart.
hij zal de handmade versie bedoelen. Niet de autogenerated versie zoals nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Ik weet het ook niet hoor. De navi onboard neemt gewoon de route over die je op de wereldkaart een soort van instelt. Op de onboard navi zit ik gewoon een beetje te kloten vooral, geen idee hoe je dat proper instelt.
En die wereldkaart instellen doe je gewoon voordat de vlucht begint door een departure en arrival airport te selecteren? Ik moet me daar dus nog volledig in verdiepen, mss vanavond eens doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

[...]

Onderstaande youtouber is een A320 piloot in het echt en heeft een tutorial gemaakt over hoe je de autopilot instelt en gebruikt.

YouTube: Real Airbus Pilot A320 NEO Autopilot Basics Tutorial in Microsoft Fl...

Squirrel (andere youtuber) heeft een video gemaakt waarbij hij het hele vliegplan handmatig invoert in de boordcomputer, maar dat is mij nog te geavanceerd :P

YouTube: Gibraltar to Majorca IFR (Airbus A320neo) - Microsoft Flight Simulat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Arm1n schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Onderstaande youtouber is een A320 piloot in het echt en heeft een tutorial gemaakt over hoe je de autopilot instelt en gebruikt.

YouTube: Real Airbus Pilot A320 NEO Autopilot Basics Tutorial in Microsoft Fl...

Squirrel (andere youtuber) heeft een video gemaakt waarbij hij het hele vliegplan handmatig invoert in de boordcomputer, maar dat is mij nog te geavanceerd :P

YouTube: Gibraltar to Majorca IFR (Airbus A320neo) - Microsoft Flight Simulat...
Thanks! Het gaat mij voorlopig echt om te zorgen dat de navigatie werkt. Dus dat ik tijdens het vliegen gewoon kan zien welke richting ik aanhoud om bij een bepaald vliegveld aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

En die wereldkaart instellen doe je gewoon voordat de vlucht begint door een departure en arrival airport te selecteren? Ik moet me daar dus nog volledig in verdiepen, mss vanavond eens doen!
Precies, ik selecteer een parking op een vliegveld als vertrekpunt en een eindpunt. Als ik onboard zit heeft het vliegtuig dat wel overgenomen. De approach moet ik dan nog wel instellen in het vliegtuig en daar heb ik geen idee wat ik aan het doen ben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Precies, ik selecteer een parking op een vliegveld als vertrekpunt en een eindpunt. Als ik onboard zit heeft het vliegtuig dat wel overgenomen. De approach moet ik dan nog wel instellen in het vliegtuig en daar heb ik geen idee wat ik aan het doen ben 😂
Haha snap ik! Maar dit is voor mij al een prima eerste stap. Als ik om te beginnen maar van A naar B kan vliegen door de navigatie te volgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 20:03
Misschien een rare vraag, maar kun je tijdens het vliegen ook saven en later verder gaan met dezelfde vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Haha snap ik! Maar dit is voor mij al een prima eerste stap. Als ik om te beginnen maar van A naar B kan vliegen door de navigatie te volgen ;-)
Jaa de onboard geeft dan netjes een lijn richting de eindbestemming. AP volgt netjes deze koers als je dat aanzet.

Mocht ik in een vliegtuig vliegen waar geen mooi scherm inzit met GPS dan open ik de map vanuit de toolbar gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Goldenpants0291 op 21-08-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 23:10
Ik heb een Oculus Rift maar herken dit probleem niet.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
[...]

Handleiding van de Garmin G1000 even opsnorren op Google ;) Moet er wel meteen bij vertellen dat de G1000 in de sim bij lange na niet compleet is.
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:56:
Misschien ook een Windows tip. In Windows 10 heb je reeds een tijdje 'virtual' desktops, alsof je meerdere schermen hebt waar je tussen kunt switchen. Nieuwe desktop maak je aan met CTRL+Win+D. Switchen tussen desktops gaat met CTRL+Win+Links en CTRL+Win+Rechts. Een overzicht krijgen van de desktops kan met Win+Tab, waarbij je dan applicaties kunt verslepen naar andere virtuele desktops.

Ik vind dit zeer handig met FS. Gewoon FS full-screen houden in 1 virtual desktop en dan Tweakers, Google Maps, etc... in een andere virtual desktop en zeer vlot switchen met CTRL+Win+L/R. Ik kende de feature eigenlijk wel al een tijdje, maar had er nog nooit echt gebruik van gemaakt. Ik vind het in elk geval vlotter werken dan alles in 1 desktop en switchen met ALT+Tab
Ik heb gewoon 2x 24" schermen staan :Y) , ik hoef niks te Alt+Tab'en. Kan zo met de muis van het ene naar het andere scherm gaan en MSFS blijft gewoon door draaien als ik op het andere scherm de juiste chart aan het zoeken ben, of Google Maps open heb, of Tweakers

[ Voor 74% gewijzigd door FastFred op 21-08-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Jaa de onboard geeft dan netjes een lijn richting de eindbestemming. AP volgt netjes deze koers als je dat aanzet.

Mocht ik in een vliegtuig vliegen waar geen mooi scherm inzit met GPS dan open ik de map vanuit de toolbar gewoon.
Thanks! Ik ga het vanavond proberen! Nu nog de lessen afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
Zulke algemene hardware vragen hoor a) niet thuis in dit topic en b) hebben te weinig inzet om überhaupt ok te zijn op Tweakers. We verwachten zelf ook eigen inzet, en een basale analyse.

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 21-08-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:59:
werken die liveries ook in multiplayer? of krijgen andere de default liveries te zien?
Standaard zien mensen default liveries. Indien anderen dezelfde liveries geinstalleerd hebben, dan zien ze ze volgens mij wel naar wat ik gelezen heb, maar niet zelf uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 15:56
psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Je probeert wat anders te doen dan wat @Twixie volgens mij voor ogen heeft. Het loskoppelen van de displays is namelijk wel mogelijk. Hover over een scherm, alt klik erop en je krijgt het display los. Nu kun je het in een apart venster zetten en naar een tweede scherm verplaatsen (en daar eventueel full screen zetten). Om op die manier de garmin displays op extra schermen te weergeven.
Helaas krijg je dan alleen het display te zien en niet de bedieningstoetsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Inderdaad, met erecties en al... O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvUKg7oHcU95U6nfHwzhQdYXcUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y0fv4ZyhZXML2CsNmE4Sa2jQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Zo, na een vlucht van circa 5 uur in de Cessna 172 van Andøya naar Jan Mayen nu bijna klaar voor de landing. Redelijk mijn best moeten doen om throttle en mixture dusdanig af te stellen. Met circa 10% fuel resterend en 10 nM te gaan zat. En dan op circa 1000 voet hoogte stuurt de autopilot me ineens recht naar beneden het water in :9. Geen flauw idee waar dat ineens vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhdpVFrcWcTUJMMK3UXnN-dFIeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EpG7aDDTXm8aoKFbTBiy59LM.png?f=fotoalbum_large

Net de een-na-laatste les gevolgd boven Flagstaf. En gewoon ff deze screen (alles op Ultra) gemaakt omdat ik maar blijf genieten van die belichting. Heerlijk hoe die zon weerkaatst op de vleugel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Ik wil graag een IFR vlucht gaan doen in de A320, de FMC begrijp ik nog niet dus ik wil de vlucht graag plannen via de "world-map". Als ik hier een IFR vlucht aanmaak en later in de cockpit deze gewoon volg via de NAV mode zal het vliegtuig dan ook dalen op het juiste moment? Ik snap namelijk nog niet heel veel over bijvoorbeeld wanneer ik moet dalen dus ik zou het fijn vinden als de autopilot dit zou doen, de landing wil ik dan zelf proberen. Ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

- Luuk

PS: Zal de autopilot mij ook naar de runway sturen zodat ik mooi voor de baan uitkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:07:
Ik wil graag een IFR vlucht gaan doen in de A320, de FMC begrijp ik nog niet dus ik wil de vlucht graag plannen via de "world-map". Als ik hier een IFR vlucht aanmaak en later in de cockpit deze gewoon volg via de NAV mode zal het vliegtuig dan ook dalen op het juiste moment? Ik snap namelijk nog niet heel veel over bijvoorbeeld wanneer ik moet dalen dus ik zou het fijn vinden als de autopilot dit zou doen, de landing wil ik dan zelf proberen. Ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

- Luuk

PS: Zal de autopilot mij ook naar de runway sturen zodat ik mooi voor de baan uitkom?
Geen idee of ie automatisch daalt. Denk het niet.. de Top of Descent moet je voor de zekerheid zelf even uitrekenen (snelheid en afstand en daalsnelheid per minuut... stel dat je 800 ft per minuut daalt, hoe lang duurt het dan voor je op de juiste hoogte zit en hoeveel afstand leg je af met de snelheid die je aanhoudt).

Let op: onder de 10.000 ft geldt vaak een maximum van 200 kts 😜

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

DigitalExorcist schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Geen idee of ie automatisch daalt. Denk het niet.. de Top of Descent moet je voor de zekerheid zelf even uitrekenen (snelheid en afstand en daalsnelheid per minuut... stel dat je 800 ft per minuut daalt, hoe lang duurt het dan voor je op de juiste hoogte zit en hoeveel afstand leg je af met de snelheid die je aanhoudt).

Let op: onder de 10.000 ft geldt vaak een maximum van 200 kts 😜
Bedankt voor je reactie.
Ik bedenk me net dat je bij de worldmap een navlog kan vinden met daar ook de top of descent, weet jij of ik dit ook mid-game tevoorschijn kan toveren? Zo niet dan schrijf ik dit wel even op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:03

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

- Luuk

Op Tweakers groeten we elkaar niet en nemen we ook geen afscheid, stel je voor hoeveel onnodige tekst je moet lezen als iedereen dat doet ;).

Daarnaast zijn je vragen begrijpelijk voor iemand die net met de hobby start, maar ook hier verwachten we wel enige inzet. Ik zou dus willen voorstellen dat je een paar tutorials op youtube bekijkt / een paar handleindngen zoekt, over dit onderwerp zijn namelijk honderden, zo niet duizenden video gemaakt. Mocht het dat niet lukken (i.e. je volgt de handleiding, maar het gaat mis, of er lijkt een bug te zijn, dan helpen we je graag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

- Luuk

Ik ben alleen Boeings gewend maar in de Airbus is het volgens mij hetzelfde. Je hebt LNAV en VNAV.

LNAV= lateral navigation en VNAV=vertical navigation.

Met LNAV volg je het flightplan, die volgt horizontaal de navigatiepunten van je flightplan.
VNAV volgt/bepaalt het hoogteprofiel en geeft aan je TOD=top of descent, het punt waar je vanaf cruize level de daling inzet. VNAV werkt volgens mij allesbehalve betrouwbaar.

Een hele grove maar redelijk werkbare voor een airliner is: je neemt cruize level * 3 +15 nm.
Ofwel je vliegt op FL390 (dat is 39.000 ft) *3 + 15nm= 132 nm

Op 132nm afstand van je bestemming zet je de daling in vanaf cruize level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik bedenk me net dat je bij de worldmap een navlog kan vinden met daar ook de top of descent, weet jij of ik dit ook mid-game tevoorschijn kan toveren? Zo niet dan schrijf ik dit wel even op.
Van de oude PMDG Boeing 737 weet ik dat die in de FMC staat.... maar wáár......

Ik heb de A320neo in FS2020 nog niet gedaan. Op de G1000 displays bij andere toestellen kun je dat zien in het Flightplan .. althans.. op welke hoogte je volgende waypoint zit. Wanneer je moet dálen staat er niet direct bij.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +6 Henk 'm!
LOL net van Innsbruck naar zell am see gevlogen ... met de C152
Was lekker druk op LOWI .. maar had er niet veel last van snel opgestegen en weg .. mijn eigen VFR gevlogen ... kom ik in de buurt van zell am see word ik in gehaald door een B747 :o

op nog geen 40 meter....afstand .... wat denkje gaat die persoon landen met een B747 op zell am see :o
8)7
toen maar even een rondje gevlogen en geland , meneer met de B747 had zig weer in de bomen gegooid .. baan natuurlijk veel te kort om te landen , en dan was hij pas met zijn wielen over de helft van de baan bij de TD

maar was wel een leuk gezicht bij zell am see ook veel GA waren daar bezig _/-\o_

PS : iemand weet hoe ik op de VFR map ook kleine airfieldjes kan laten zien je ziet nu alleen de grote maar niet de GA veldjes

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb ook een Rift (CV1) maar hij crasht niet.

Hij crasht inderdaad wel als ik mijn HOTAS X er uit trek tijdens het spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Vreemd bij mij zit die regelmatig op ongeveer 20gb aan geheugen. Dit is ook op ultra met ultra wide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:36
RenRew schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:05:
Misschien een rare vraag, maar kun je tijdens het vliegen ook saven en later verder gaan met dezelfde vlucht?
Jahoor escape
Links onderaan load / save

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

GekkePrutser schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Ik heb ook een Rift (CV1) maar hij crasht niet.

Hij crasht inderdaad wel als ik mijn HOTAS X er uit trek tijdens het spelen :)
Volgens mij crasht ie zo gauw als er ergens een USB device in- of losgekoppeld wordt.
Ik had gisterem net een landing ingezet toen ik het Windows-bliepje hoorde dat je hoort als je bijv. een memory-stick inplugt. Ik ben er niet achtergekomen wat WIndows dacht dat er gebeurde, want ik had nergens aangezeten, maar FS was meteen bevroren en na een minuut crashte hij.

Ik hoop dat ze dit soort dingen snel oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Thanks! Ik ga het vanavond proberen! Nu nog de lessen afmaken!
Ik vond de lessen wel handig hoor. Als een Tower aangeeft dat je de downwind left moet volgen weet ik nu tenminste wat ze bedoelen na de lessen 😂

Voor mijn virtuele wereldreis ga ik denk ik vanuit Spanje naar beneden Afrika in. Er is namelijk een achievement om een aantal dieren te spotten. Lijkt mij cool om laag door een aantal wildlife reservaten te vliegen met een klein vliegtuigje. Kijken of we wat kunnen zien 😄

[ Voor 29% gewijzigd door Goldenpants0291 op 21-08-2020 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 25-04 18:36
Zonet al even kunnen spelen met toetsenbord wel en zonder enige sim ervaring, laat ons zeggen dat het boven Deurne Cesna's geregend heeft.

Ik heb me wel kostelijk geamuseerd. De 2080Ti deed het ook voortreffelijk, jammer dat het op een pc op het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Ik vond de lessen wel handig hoor. Als een Tower aangeeft dat je de downwind left moet volgen weet ik nu tenminste wat ze bedoelen na de lessen 😂
Nu downwind leg right vanaf de RTT ... InnsBruck :*)
En dan you are cleared for land (runway 8) O+

JA die dieren zie je .. ga met een Piper Xcub , kan je behoorlijk vermee en de dieren van dicht bij bekijken
zelfs landen gaat dan in de buurt zo dat je ook even naar de beesten kan gaan om ze te voeren

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

rdluca schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:17:
[...]

Ik ben alleen Boeings gewend maar in de Airbus is het volgens mij hetzelfde. Je hebt LNAV en VNAV.

LNAV= lateral navigation en VNAV=vertical navigation.

Met LNAV volg je het flightplan, die volgt horizontaal de navigatiepunten van je flightplan.
VNAV volgt/bepaalt het hoogteprofiel en geeft aan je TOD=top of descent, het punt waar je vanaf cruize level de daling inzet. VNAV werkt volgens mij allesbehalve betrouwbaar.

Een hele grove maar redelijk werkbare voor een airliner is: je neemt cruize level * 3 +15 nm.
Ofwel je vliegt op FL390 (dat is 39.000 ft) *3 + 15nm= 132 nm

Op 132nm afstand van je bestemming zet je de daling in vanaf cruize level.
Dit dus! Oldskool retro uitleg, brings back memory! _/-\o_

Trouwens, als je boeing gewend bent is een Airbus prima te leren als je aanhoudt: Equivalent van VNAV is in Airbus Managed Speed / Managed Descent/Climb

En LNAV is in Airbus Managed ‘Heading’ (of gewoon NAV).

En klein verschil, bij Top of Descent begint een Airbus niet automatisch naar de MCP al te zakken, je moet rond +/- 5NM ToD ff de opdracht tot Managed Descent geven.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hej, iemand enig idee waarom mijn cessna jet autopilot naar link/rechts gaat? Ik kan nergens in de cockpit een optie vinden om 't kreng recht te laten vliegen..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Ik wacht met de aanschaf nog even op nieuwe videokaart (en rest van nieuwe PC). Ik begrijp dat Eindhoven EHEH niet aanwezig is? Is iemand bereid een screenshot te plaatsen hoe EHEH erbij ligt?

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luukwa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:13:
Hej, iemand enig idee waarom mijn cessna jet autopilot naar link/rechts gaat? Ik kan nergens in de cockpit een optie vinden om 't kreng recht te laten vliegen..
HDG aangeven
onder de HDG Gauge zit een zwarte/ oranje knop (draaien ) zorg dat de bug staat waar je heen wil

dan HDG aanzetten op je AP ... niet op ROLL

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:48
Rudy-B schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:14:
Is iemand bereid een screenshot te plaatsen hoe EHEH erbij ligt?
Als je de zoekfunctie van Tweakers even op EHEH in dit forum laat zoeken heb je al screenshots...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

HDG aangeven
onder de HDG Gauge zit een zwarte/ oranje knop (draaien ) zorg dat de bug staat waar je heen wil

dan HDG aanzetten op je AP ... niet op ROLL
Yes dat is 'm. Ben er tevens achter dat je een mode selecteert en dan AP engaged. Werkt mooi.

Al doende leert men :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Goldenpants0291 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Voor mijn virtuele wereldreis ga ik denk ik vanuit Spanje naar beneden Afrika in. Er is namelijk een achievement om een aantal dieren te spotten. Lijkt mij cool om laag door een aantal wildlife reservaten te vliegen met een klein vliegtuigje. Kijken of we wat kunnen zien 😄
Haha heb die les inderdaad net gedaan. Is zeker handig!
Ga nu aan m'n laatste (dus achtste) les beginnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MoietyMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]

Die zonnebrillen optie is er toch gewoon? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDqkUx-QfqhF3l7BFrkZU44LgGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KiVjVb9283aFAKmPv23n72ed.jpg?f=user_large
Misschien is dit wat @Sparkiezz bedoelde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 23:10
Even zitten spelen met Voice Attack (gebruikte ik in de dagen van Elite Dangerous, weet @GekkePrutser alles van :)).
Hier wat voorbeeldjes wat je er mee kunt: https://www.twitch.tv/videos/717122485
Sommige teksten die de stem uitspreekt kloppen niet helemaal maar dat is omdat het een stem pakket is wat eigenlijk bij Elite Dangerous hoort.
Je kunt ook tts doen dan spreekt de stem alles uit wat je erin gooit maar die is niet zo mooi.
Zullen vast ook wel gratis mooiere stemmen zijn.
Voice Attack is volledig gratis voor 20 commando's, wil je meer dan moet je betalen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ook wel weer grappig (maar wel vreemd), op het einde geef ik control aan de copilot en die zet hem gelijk in 90 graden naar boven toe! Weet zeker dat alle koffie dan achterin ligt :)

[ Voor 11% gewijzigd door PuckStar op 21-08-2020 19:29 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:31
Net even wat mooie plekjes bezocht (oa Singapore waar ik vorige zomer geweest ben, was toch wel benieuwd hoe het er uit zag). Erg indrukwekkend _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8lhehzKJOAWWF0R6iuBvuXr7nc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kc9KprX3J4B4D7KcJLXmmOsu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdm3lUPPt3I1Hviu0UEY0HHeoIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ydnt0gfx0KLpn19DoNXlmTKW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lAIrB6zqMirYYu3ZlqfY85o94w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/no9lssmZmXZdeBNdqUuNlKDL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Byt_hjCZHnTtT9a2SZecuvBzbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tm3k7npqTy1pC6QFBL9V2RB5.png?f=fotoalbum_large

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:11:
Net even wat mooie plekjes bezocht (oa Singapore waar ik vorige zomer geweest ben, was toch wel benieuwd hoe het er uit zag). Erg indrukwekkend _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie net dat ik identieke specs heb, welke settings speel jij? Ultra loopt prima maar crash nog weleens.. jij ook last van?

Soundcloud!

Pagina: 1 ... 49 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc