Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

RobinNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:24:
Development update van 20 augustus
- Volgende week krijgen we te horen wanneer de eerste patch verschijnt.
- Microsoft doet een Around the World Tour. Episode 1 laat mooie beelden zien van Oceanië.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator – Oceania – Around the World Tour]

[YouTube: Partnership Series: Bing Maps]
Kiribati zit in dat eerste filmpje. :D _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-05 06:54
lapino schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:07:
Sukkel toch nog altijd met trimmen, zelfs op mijn Honeycomb Yoke. Gaat met heel kleine stapjes omhoog/omlaag en dan merk je verschil quasi niet, en als ik dan even ingedrukt houd, dan is het ineens teveel of te weinig. Tips hieromtrent? Is qua vliegen mijn grootste probleem, vliegtuig level houden (zonder AP).
Geen tips, maar ik kan mij herinneren dat in FS9 of FSX je bij een assigned button 'repeat' kon instellen? Nu blijf je drukken om te trimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:37
Sukkel toch nog altijd met trimmen, zelfs op mijn Honeycomb Yoke. Gaat met heel kleine stapjes omhoog/omlaag en dan merk je verschil quasi niet, en als ik dan even ingedrukt houd, dan is het ineens teveel of te weinig. Tips hieromtrent? Is qua vliegen mijn grootste probleem, vliegtuig level houden (zonder AP).
Klopt. Normaal trimmen is schier onmogelijk. Gaat nergens over. Zelf veel (live) uren gemaakt in een Cessna maar trimmen in FS2020 komt echt niet overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:52
aap schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Die onrealistische verwachtingen zijn dan wel gecreeerd door Microsofts marketing team. De beelden en filmpjes die op Youtube voorbij kwamen waren prachtig, maar 99.5% van de wereld in FS2020 ziet er niet zo mooi uit.
Ja hallo, welkom tot de échte wereld. Klaag je in een restaurant ook omdat je bestelling er niet zo fantastisch uitziet als op de foto ? En pas maar op als je een huis gaat kopen, er zullen ook wel hoekjes en kantjes zijn die niet op die leuke immo-site foto's te zien gaan zijn :P.

En 99.5% lijkt me zwaar overdreven. Tenzij je het weer hebt over sub 100 voet beelden. Het is een flight sim, geen world/car/walking sim. Zoals ik hier eerder schreef had mijn broer niet eens door dat ik hem een MSFS screenshot gestuurd had. Hij was in de war door die 'luchtfoto' omdat er sommige gebouwen niet echt klopten. De combinatie van een fotorealistisch beeld, met straten, en locatie van gebouwen die wél klopt in zijn buurt, met dan dat sommige gebouwen er wel anders uitzien dan in de realiteit, was blijkbaar behoorlijk verwarrend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is alles bij elkaar een minder qualiteit product dan FSX dat al een relatief laag qualiteit product was wat programmeerwerk betreft dan veel andere spellen uit die tijd.

Het enige waar ze door gered worden is scenery textures, cockpit textures, en belichting de rest is of geen stap verder of een stap terug.

De manier hoe het installeert is al helemaal krankzinnig, duurt lang, is extreem groot zonder goede reden, is ingame, staat op meerdere locaties, game directory is volledig afgeschermd van de gebruiker, ik kan daardoor geen gameprofiel maken voor FS2020 en of reshade gebruiken.

Slechte controlsettings out of box, wat ik wel kan rechttrekkken in de logitech gameprofiler door de x,y,z ranges te halveren. Je vraagt je af waar de developers dan mee hebben zitten spelen/testen.

Visuele factoren niet uit te zetten, als ik naar beneden kijk wordt het scherm witter, wat nergens over gaat.

Vliegveld Yakutsk, laat me niet lachen, zelfs FSX zag er niet zo belachelijk uit, ook Noorwegen in de buurt van Flam is volslagen idioot, maar dan toch op de release knop drukken.
Toch erg veel visuele glitches voor een volledig visueel georienteerde game. En dan ook glitches die laten zien dat ze dat type object/struktuur gewoon niet begrijpen, meren op hoogte bijvoorbeeld.

Spel is hier al meerdere keren gecrashed, duurt heel lang om het menu te starten, en om de simwereld te starten nog een keer, wat volslagen vreemd is het is de 1 of de ander maar niet allebei.
Het gebruikt veel GPU in het menu voor het renderen van een filmpje of een plaatje, iets wat de rest van de wereld al heeft uitgevogeld, start Portal2 maar eens op.

MS-Flight wat out of box vele malen beter of begrijpelijker, had ook aanpassingen nodig maar was ook gratis voor de entree/demo versie.
Nu is de XBOX-live versie 1 euro, maar ze doen daarentegen geen enkele concessie op Steam wat gewoon dom is voor een half-af produkt met zoveel potentiele gebruikers, zet het dan op Early-Access ofzo (met 1 of 2 vliegtuigen) voor een 10tje dan trekken ze nog steeds mensen naar XBOX-live zonder je Steam koper voor de schenen te schoppen.

Nee dit is No-Mans-Sky all over again. Krijgen ze het gerepareerd ? Waarschijnlijk wel, maar suggereer dan niet dat het een gold-status/Triple-A produkt is, en verkoop dan niet voor volle mep.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Same here! Al speel ik dus met een controller, maar trimmen is echt lastig om je vliegtuig steady op hetzelfde niveau te houden. Ook wel beetje kwestie van wennen vermoed ik!
met trimmen moet je gedult hebben en een beetje ervaring ...

zorg eerst dat je vliegtuig goed hangt ...
laat je yoke / stick los .. kijk wat hij doet klimt/daalt hij direct reageren om je vliegtuig recht te houden ... trim het vliegtuig iets ... laat dan weer de yoke los en kijken wat hij doet
nu zal je zien dat hij minder snel omhoog of omlaag wil ... geef hem iets meer trim naar de gewentse kant toe .... en wacht .... kijken wat hij gaat doen .. er zit een vertraging in
zie je dat het vliegtuig nu te ver getrimmed is geef je hem een klein tikje terug zodat hij weer terug gaat ...

ik heb op mijn yoke een trim knop zitten en kleine tikjes geven naar gewenst de hoeveelheid ..

Maar op een gegeven moment weet je ongeveer welke draai je je trim moet geven om hem goed te behouden

Ik zet hij het opstijgen en landen ook altijd mijn trim zo dat ik in de goede daling of opstijgen zit en laat het vliegtuig het werk doen ...
meestel is dan 5 / 7
ik gebruik zelden mijn yoke als ik in de lucht hangt af en toe wat bijsturen of om een bocht te nmen maar verder wat betreft hoogte ... nee lekker trimmen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
enchion schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:13:
Nee dit is No-Mans-Sky all over again. Krijgen ze het gerepareerd ? Waarschijnlijk wel, maar suggereer dan niet dat het een gold-status/Triple-A produkt is, en verkoop dan niet voor volle mep.
Die vergelijking is inderdaad wel spot-on.

Ik denk overigens niet dat hier iemand suggereert dat het Gold Status is, en zelf al genoeg bugs ervaren heeft, dat hij zich afvraagt hoe dit überhaupt in productie geraakt is. Toch ben ik blij dat het er nu ligt voor iedereen, al heeft dat misschien ook te maken met het feit dat ik Game Pass heb en het me dus in zekere zin niets kost.

Voor simpele sight-seeing vluchten, voldoet de sim ruimschoots. Voor wie serieuzer wil vliegen, met hoog aviation realisme lijken er toch wel nog veel te veel issues te zijn, en is dus duidelijk een rushed/premature release.
Had overigens gisteren ook een aviation realisme bug. Ik vertrok van KLAX en wou het Hollywood sign vinden. Via maps gevonden dat het het gemakkelijkst is om van Santa Monica airport gewoon de strip te blijven volgen heading 3. In de Heading Indicator zag ik echter helemaal niet heading 3 maar 22 of zo. Als ik naar de externe cam ging, was het wel correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik blijf overigens hopen dat qua 3D/aerial informatie ze het niveau van Google Earth kunnen bereiken. Zo zie ik nu op Google Maps dat er aan het Hollywood sign ook een hoge radio-mast staat. In Google Maps (sat view) zie je die ook perfect in 3D, maar in MSFS is daar gewoon wat autogen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

In de Heading Indicator zag ik echter helemaal niet heading 3 maar 22 of zo. Als ik naar de externe cam ging, was het wel correct...
heb je hem wel gekalibreerd staan ?
haha dat wil nog wel eens vergeten worden .. ik had het met XP 11 vaak dat ik voor dat ik vertrok even dat soort dingen moest doen
als die maar iets afwijkt dan kan je op een lange vlucht behoorlijk de mist in gaan ......
maar houd je compas ook in de gaten die is vaak wel juist ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:31
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Same here! Al speel ik dus met een controller, maar trimmen is echt lastig om je vliegtuig steady op hetzelfde niveau te houden. Ook wel beetje kwestie van wennen vermoed ik!
Ik blijf er met de Logitech Freedom ook last van hebben. Trim werkt voor geen meter nauwkeurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-05 23:47
yade schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Mijn huis staat hier ook ergens op de foto. :) Ik vind vliegbasis Soesterberg een beetje jammer, trouwens. Die is echter blurred op Bing, zonder goede reden, aangezien de koude oorlog wel voorbij is en de basis echt niet meer militair wordt gebruikt.
Het is namelijk nog actief militair terrein.

Neem dat aan van iemand die er ervaring mee heeft maar daar om juridische redenen niet verder op in mag gaan. Was in elk geval een big oopsie van mijn kant. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
haha dat wil nog wel eens vergeten worden .. ik had het met XP 11 vaak dat ik voor dat ik vertrok even dat soort dingen moest doen
Dat zal het misschien wel zijn. Niet aan gedacht om te zien wat het kompas zei. Wel was het zo dat uiteindelijk toch goed kwam, maar misschien was dus wél echt een goede simulatie van hoe die heading indicator in het echt leven werkt. Heb eerst naar Hollywood Forever Cemetery gevlogen, om dan straight north te vliegen, en toen gaf de HI wel mooi N aan.
Vanavond eens proberen te reproduceren.

EDIT: was overigens al vergeten hoe vet Google Maps sat view in 3D is, en dat gewoon in de browser. Ik vraag me af of Asobo/MS vanaf scratch gewerkt heeft, of toch ergens dezelfde data gebruikt. LA zit er gewoon zeer goed uit in Google Maps, inclusief de locaties die @MoietyMe hier eerder geshared had. Maar bvb mijn thuisdorp is gewoon compleet plat in Google Maps.
EDIT2: maar Brugge zit bvb wél als 3D in Google Maps. Echt zonde dat MSFS dit niet heeft, en de bekende torens van Brugge in MSFS volledig ontbreken.

[ Voor 26% gewijzigd door Twixie op 21-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Dat zal het misschien wel zijn. Niet aan gedacht om te zien wat het kompas zei. Wel was het zo dat uiteindelijk toch goed kwam, maar misschien was dus wél echt een goede simulatie van hoe die heading indicator in het echt leven werkt. Heb eerst naar Hollywood Forever Cemetery gevlogen, om dan straight north te vliegen, en toen gaf de HI wel mooi N aan.
Vanavond eens proberen te reproduceren.

EDIT: was overigens al vergeten hoe vet Google Maps sat view in 3D is, en dat gewoon in de browser.
:-) Google VR ( Earth ) is helemaal te gek die komen ook wat betreft gebouwen over een met de werkelijkheid ... ;)

als ze nu deze engine hadden gebruikt dan had je niemand horen klagen dat het niet real was ..... ik ben na uren in de vr omgeving gezeten te hebben toch wel een beetje anti Bing geworden ze hadden beter FS hier mee kunnen maken

YouTube: Google Earth VR — Bringing the whole wide world to virtual reality
Ja ik heb hem al bekeken in VR
en alles in schaal en 3d

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 11:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pff.. het valt mij wel op dat er (af en toe) hier weer veel geklaagd wordt. :/

En dat vind ik wel erg jammer. Ik zie het vooral positief: er is iets moois neergezet wat een prachtige basis is voor de toekomst. Dat het nog beter kan, heb ik alle vertrouwen in dat dat gaat gebeuren.

M'n PC trekt het met een 9 jaar oude CPU nog steeds om rond de 55-60 fps op Medium in Full HD te draaien - in de rimboe weliswaar. Moet niet proberen boven NYC te gaan vliegen :) Ik ben inmiddels druk bezig met het samenstellen van een nieuwe build om het straks lekker soepel te kunnen draaien.

Voor de rest: heb geduld. Er zullen (vast) nog patches komen en de belangrijke 3rd-parties zullen ook hun content gaan releasen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 21:41
Geef het tijd. Voorzie in MSFS juist een reden om Bing een enorme spurt te geven v.w.b. de 3d rendering van de wereld.

Zou het ook wel gaaf vinden als ze een goede toolset beschikbaar stellen (die simpel genoeg is en bepaalde waarborgen qua kwaliteit inbouwt) en vervolgens een soort "design your own neighbourhood" optie invoeren, waarmee iedereen die dat wil een stukje eigen omgeving kan realiseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 21:41
SanderTje! schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:44:
Pff.. het valt mij wel op dat er (af en toe) hier weer veel geklaagd wordt. :/

En dat vind ik wel erg jammer. Ik zie het vooral positief: er is iets moois neergezet wat een prachtige basis is voor de toekomst. Dat het nog beter kan, heb ik alle vertrouwen in dat dat gaat gebeuren.

M'n PC trekt het met een 9 jaar oude CPU nog steeds om rond de 55-60 fps op Medium in Full HD te draaien - in de rimboe weliswaar. Moet niet proberen boven NYC te gaan vliegen :) Ik ben inmiddels druk bezig met het samenstellen van een nieuwe build om het straks lekker soepel te kunnen draaien.

Voor de rest: heb geduld. Er zullen (vast) nog patches komen en de belangrijke 3rd-parties zullen ook hun content gaan releasen.
Exact! Lijkt wel alsof sommige mensen vergeten zijn hoe vorige flight simulators erbij stonden toen ze gelaunched werden. Meer dan andere games zijn flight simulators producten die over tijd rijpen. Dat verwacht ik ook zeker voor de airliners.

Sowieso zodra er payware vliegtuigen zijn zal dat een enorme boost krijgen. En de wereld zullen ze naar verwachting constant verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:16
aap schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Die onrealistische verwachtingen zijn dan wel gecreeerd door Microsofts marketing team. De beelden en filmpjes die op Youtube voorbij kwamen waren prachtig, maar 99.5% van de wereld in FS2020 ziet er niet zo mooi uit.
Totaal niet mee eens, maar goed, ik weet dan ook niet wat je voor verwachtingen hebt ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

:-) Google VR ( Earth ) is helemaal te gek die komen ook wat betreft gebouwen over een met de werkelijkheid ... ;)

als ze nu deze engine hadden gebruikt dan had je niemand horen klagen

Ja ik heb hem als bekeken in VR
en alles in schaal en 3d
Ook Earth VR is complete misser bij de plekken die 'niet populair' zijn, er is simpelweg geen absolute data op elk stukje grond op de wereld omdat dezelfde ervaring te krijgen als de mooie 3D scan steden die je vaak in de trailers ziet.

En zoals je toch altijd ziet, je kan 99,9% 'perfect' maken, genoeg die toch vallen over de 0.1% die niet goed is, of gaat juist die 0,1% nog meer opvallen dan de hele game gewoon 100% 'meh, its ok' te maken (zoals GTA5 bijvoorbeeld).

De vraag is alleen of de engine (en AI) van MFS zo gemaakt is, dat als er nieuwe mapdata beschikbaar is, deze dus op dezelfde wijze direct in de game kan worden gezet, dan ben je aanzienlijk stapje verder dan alles met de hand of specifiek ontwerpen. Er zal ergens een keuze zijn gemaakt op basis van beschikbare bronnen met welk jaar de wereld zou worden gemaakt (vanuit mijn stad, gok ik 2010-2015 mappen), zelfs als er nieuwe satalietbeelden zijn, zit je ook nog met de volledige data van hoogte/infrastructuur etc, denk dat zoiets aanzienlijk groter is dan gewoon een stitch-tool van plaatjes op een grote bol plakken is :P

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2020 11:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:42:
[...]
als ze nu deze engine hadden gebruikt dan had je niemand horen klagen dat het niet real was ..... ik ben na uren in de vr omgeving gezeten te hebben toch wel een beetje anti Bing geworden ze hadden beter FS hier mee kunnen maken

Inderdaad. Had dit sowieso als eerste reactie toen ik hoorde dat ze Bing Maps gebruikt hadden. Want Google heeft ook al hun Streetview informatie e.d. en ik kende ook al de 3D view feature van Google Maps's sat view, maar die VR is nog wel een level hoger.

Volgens mij zijn er veel die bij MSFS verkeerd zitten en eigenlijk gewoon Google Earth of Earth VR willen/nodig hebben :P. Want heb de indruk dat er bij de klagers niet enkel de terechte klagers zitten ivm vliegmodellen, ATC, etc... maar ook gewoon non-simmers die wellicht nauwelijks geïnteresseerd zijn de technische aspecten van het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

als die maar iets afwijkt dan kan je op een lange vlucht behoorlijk de mist in gaan ......
maar houd je compas ook in de gaten die is vaak wel juist ..
Ik mag hopen dat je kompas juist is ja :-D als je ook nog eens een kompas moet gaan kalibreren dan komt er wel kleur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:36
Vraag me eigenlijk ook af in welke mate Microsoft en Google 'overeenkomen', zou het geen optie zijn voor Microsoft om wat 3D info uit Google Maps te integreren in Bing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gisterenavond deze stream zitten kijken, real life 737-piloot doet hier 2 vluchten:
Londen City - Leeds Bradford (avondvlucht met de Caravan)
Salzburg - Innsbruck (met de Baron, in de sneeuw en met flinke icing)

Bevat veel interessante info en gewoon lekker oldskool vliegen via VOR en NDB navigatie. _/-\o_ Omdat hij de vliegtuigen niet goed kent worstelt hij wel steeds met de bediening van de Garmin. Vanaf 3:10:00 doet hij als toegift een waterlanding op de Inn en komen we er achter dat naast de runways ook rivieren 'sloped' blijken te zijn. :+

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
De vraag is alleen of de engine (en AI) van MFS zo gemaakt is, dat als er nieuwe mapdata beschikbaar is, deze dus op dezelfde wijze direct in de game kan worden gezet, dan ben je aanzienlijk stapje verder dan alles met de hand of specifiek ontwerpen. Er zal ergens een keuze zijn gemaakt op basis van beschikbare bronnen met welk jaar de wereld zou worden gemaakt (vanuit mijn stad, gok ik 2010-2015 mappen), zelfs als er nieuwe satalietbeelden zijn, zit je ook nog met de volledige data van hoogte/infrastructuur etc, denk dat zoiets aanzienlijk groter is dan gewoon een stitch-tool van plaatjes op een grote bol plakken is :P
Het is een beetje een mix, lijkt het.
Mijn thuisdorp ontbreekt ook maar enige 3D info in Google Earth/Maps. Kantel je je viewpoint, zie je dat het eigenlijk gewoon een platte luchtfoto is, en dus totaal onbruikbaar voor een flightsim. Nu, in MSFS komt mijn dorp er ook maar karig van af. Vooral straten zijn zeer pover, en vaak weet je gewoon dat er een straat is, omdat er aan beide kanten een rij huizen staat. Dat vind ik wel verrassend, want wat Bing Maps, of eender welke kaart-applicatie nu eenmaal wel heeft, is de kennis van elke straat.

Brugge is dan weer wel in 3D in Google Earth/Maps, maar is volledig auto-gen van puur vertikale luchtbeelden in MSFS. Al is het in Google Earth ook maar vreemd, want er is een hele zone in de binnenstad die volkomen plat is, en zelfs een groot stuk blurred. Beetje vreemd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pDweQRtxyCZRKO7dOftF4_Iuvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ikbfQf0uk4HLYVvUWhVVQN8r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alcmaria schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ik mag hopen dat je kompas juist is ja :-D als je ook nog eens een kompas moet gaan kalibreren dan komt er wel kleur aan.
ook dat kan voorkomen .... dat hij niet juist is ... kijk maar naar je compas op je mobile telefoon , staat ook niet altijd juist .. even je telefoon een paar keer alle kanten op bewegen en het werkt weer
maar ook een compas kan afwijken ,omdat het een Gyroscopisch compas is en die moet je soms iets bijstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:43
Welke opties zijn er eigenlijk om te communiceren in multiplayer?

kan ik met iemand een groep vormen, mijn headset aansluiten en gewoon met hem praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Het is een beetje een mix, lijkt het.
Mijn thuisdorp ontbreekt ook maar enige 3D info in Google Earth/Maps. Kantel je je viewpoint, zie je dat het eigenlijk gewoon een platte luchtfoto is, en dus totaal onbruikbaar voor een flightsim. Nu, in MSFS komt mijn dorp er ook maar karig van af. Vooral straten zijn zeer pover, en vaak weet je gewoon dat er een straat is, omdat er aan beide kanten een rij huizen staat. Dat vind ik wel verrassend, want wat Bing Maps, of eender welke kaart-applicatie nu eenmaal wel heeft, is de kennis van elke straat.

Brugge is dan weer compleet in 3D in Google Earth/Maps, maar is volledig auto-gen van puur vertikale luchtbeelden in MSFS. Al is het in Google Earth ook maar vreemd, want er is een hele zone in de binnenstad die volkomen plat is, en zelfs een groot stuk blurred. Beetje vreemd...

[Afbeelding]
Ik denk dat we ook redelijk nog in de kinderschoenen staan met absolute beelden van elke kilometer op aarde, althans het secondaire gebruik van deze data (was 90% voor navigatie), en de tools om dit om te zetten naar bruikbare gegevens voor andere games/tools/programma's.

Het is een andere tool voor andere doeleinde, die denk ik niet over en weer te gebruiken zijn. Daarom vraag ik me af wat MS nodig heeft voor nieuwe (update) mapgeneratie ingame, is dat puur sataliet, hoogte en infrastrctuur, dan zouden ze dat wel steeds kunnen bijwerken.

Secondair komen er natuurlijk veel thirdparties via de SDK, kans is aardig groot dat er bedrijven zijn die de tools en tijd hebben om gebieden een flinke update te geven, misschien zelfs community-efforts voor bepaalde regio's. Ik ben totaal niet bekend met de SDK en de tools van de game, dat je bv puur wat Nederlandse huismodellen in de game zet en aangeeft deze voortaan te gebruiken voor de huisjes in Nederland, dan zou je al heel andere ervaring krijgen (bedrijfspanden zijn vrij generiek, dus vind ik wel best :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Bacchus schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

@ravw, kun jij daar landen met je Cub om me af te zetten? :) Dan wandel ik wel naar beneden.
Als je richting het noordwesten naar beneden loopt en de weg oversteekt is er aan de andere kant ook een mooi hike gebied. Wel even opletten voor mountain lions :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7GBXDi3ZhAe4yk_2ZHr4qJ_QL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dJoeHJKTmfQK1qSnxn3uWPlv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:29
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

met trimmen moet je gedult hebben en een beetje ervaring ...

zorg eerst dat je vliegtuig goed hangt ...
laat je yoke / stick los .. kijk wat hij doet klimt/daalt hij direct reageren om je vliegtuig recht te houden ... trim het vliegtuig iets ... laat dan weer de yoke los en kijken wat hij doet
nu zal je zien dat hij minder snel omhoog of omlaag wil ... geef hem iets meer trim naar de gewentse kant toe .... en wacht .... kijken wat hij gaat doen .. er zit een vertraging in
zie je dat het vliegtuig nu te ver getrimmed is geef je hem een klein tikje terug zodat hij weer terug gaat ...

ik heb op mijn yoke een trim knop zitten en kleine tikjes geven naar gewenst de hoeveelheid ..

Maar op een gegeven moment weet je ongeveer welke draai je je trim moet geven om hem goed te behouden

Ik zet hij het opstijgen en landen ook altijd mijn trim zo dat ik in de goede daling of opstijgen zit en laat het vliegtuig het werk doen ...
meestel is dan 5 / 7
ik gebruik zelfden mijn yoke als ik in de lucht hangt af en toe wat bijsturen of om een bocht te nmen maar verder wat betreft hoogte ... nee lekker trimmen ..
Jep inderdaad! Vandaar ook dat ik zei dat het even wennen is. Heb er net weer een beetje mee gepriegeld en ging al stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:56:
Welke opties zijn er eigenlijk om te communiceren in multiplayer?

kan ik met iemand een groep vormen, mijn headset aansluiten en gewoon met hem praten?
ja je kunt gewoon praten ... al moet hij dna wle in ej vrienden lijst staan maar je kunt ook via Discord , Teamspeak iemand zelf aanspreken en daar mee gaan vliegen en praten

maar hier niet gezien .. ik vlieg om me hoofd leeg te maken niet om me hoofd vol te gooien met lawaai
die ATC negeer ik ook .. daar krijg ik af en toe ook zo iets van ... kunnen ze de man of vrouw niet even uit dat kraaiennest schieten ..... })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 24-05 16:19

Alcmaria

Syntax Error in 10

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

ook dat kan voorkomen .... dat hij niet juist is ... kijk maar naar je compas op je mobile telefoon , staat ook niet altijd juist .. even je telefoon een paar keer alle kanten op bewegen en het werkt weer
maar ook een compas kan afwijken ,omdat het een Gyroscopisch compas is en die moet je soms iets bijstellen
Ik leer elke dag bij, ik ben een simpele man ik denk kompas/polen/magnetisch/werken dus, gelijk even ingelezen tussen het verschil tussen gyroscopisch en magnetisch kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:43
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

ja je kunt gewoon praten ... al moet hij dna wle in ej vrienden lijst staan maar je kunt ook via Discord , Teamspeak iemand zelf aanspreken en daar mee gaan vliegen en praten

maar hier niet gezien .. ik vlieg om me hoofd leeg te maken niet om me hoofd vol te gooien met lawaai
die ATC negeer ik ook .. daar krijg ik af en toe ook zo iets van ... kunnen ze de man of vrouw niet even uit dat kraaiennest schieten ..... })
ow helemaal top.

nee ik wil gewoon samen met iemand een rondje om vliegen. en lekker slap ouwe hoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
De vraag is alleen of de engine (en AI) van MFS zo gemaakt is, dat als er nieuwe mapdata beschikbaar is, deze dus op dezelfde wijze direct in de game kan worden gezet
Ik dacht dat dat wel de bedoeling was ja. Dus goed mogelijk dat over 2 jaar verschilende locaties er ook al een pak beter uitzien. Dat vuurtorens bvb ook echt er uitzien als vuurtoren. Dat de telescopen op La Palma er ook echt uitzien als telescopen, enz...
Had toch ergens gelezen/gezien dat de cloud computing er ongeveer 3 dagen over doet om met de Blackshark AI de hele wereld te modellen, en ze dat dus regelmatig opnieuw runnen. Het is immers niet zo, wat sommigen lijken te denken, dat de 3D informatie on-the fly gegenereerd wordt. Ze is pre-rendered en wordt dan wel tijdens het vliegen on-demand gestreamed naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Deed net ff vluchtje vanaf Rome, maar bij een van de drie airports daar kon ik geen runway kiezen, maar alleen vanuit de lucht starten. Iemand enig idee?

En tijdens het opstijgen, hoeveel flaps gebruik je dan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 21:35
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:03:
Deed net ff vluchtje vanaf Rome, maar bij een van de drie airports daar kon ik geen runway kiezen, maar alleen vanuit de lucht starten. Iemand enig idee?

- Wellicht even handig om te vertellen om welke luchthaven het ging en welk toestel je gebruikt. Aantal flaps verschilt nogal namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:03:

pak je checklist erbij en lees :-)

staat beschreven .. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:15:
De beelden @MoietyMe laten overigens ook wel al zeer geslaagde auto-gen secties zien (al blijf ik me afvragen of het wel auto-gen is, want ziet er té goed uit).
Van die zelfde vlucht langs de kust gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJiY1tb66w4ERCs2ga0yQi1PCJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lVNge8E96nTGrrXR9UgIvhM8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgTxU_AzWRmwnnZQAOR9PGmoTjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NCqzFZAAa3sCQQawUZwgL5ot.png?f=fotoalbum_large

Daar gaat iets toch nog niet helemaal goed, maar misschien dat ze dat soort dingen nog gaan oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
Overigens net een vluchtje vanuit Antwerpen naar Seppe gedaan. Je kunt alles prima volgen op VFR. Gestart vanaf baan 29, rechtdoor over Antwerpen Berchem, via de Schelde naar de A1, en daar de grens over, A58 volgen en geland op baan 25. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonckers1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-04 16:58
Wanneer ik een vlucht start, (bv. Cessna172) staat de motor van het vliegtuig al volop te draaien. Is er soms een mogelijkheid om te vertrekken van uit een stilstaande motor zodat je zelf alles stuk voor stuk kunt opstarten zoals dat in een reële situatie gaat?
Voor de rest niets dan lof, instellingen uitproberen en elke keer weer nieuwe dingen ontdekken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Jonckers1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:10:
Wanneer ik een vlucht start, (bv. Cessna172) staat de motor van het vliegtuig al volop te draaien. Is er soms een mogelijkheid om te vertrekken van uit een stilstaande motor zodat je zelf alles stuk voor stuk kunt opstarten zoals dat in een reële situatie gaat?
Voor de rest niets dan lof, instellingen uitproberen en elke keer weer nieuwe dingen ontdekken :-)
Als je bij de World Map een gate/ramp kiest in plaats van een runway mag je alles vanaf het begin zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

pak je checklist erbij en lees :-)

staat beschreven .. >:)
Waar vind je de checklist? In je cockpit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:15:
Ik vind jou (samen met anderen) toch wel heel onrealistische verwachtingen hebben qua grafisch realisme. Temeer daar geen enkele andere sim zo dichtbij komt. Ja, het zit nog vol met dingen die niet kloppen. Bvb hoogspanningsmasten zie je niet, maar je ziet wel een schaduw op de grond rechtstreeks van de satelliet beelden.
En ja, van zodra je wat laag vliegt, ziet het er allemaal niet meer uit maar volgens mij doet geen enkele andere sim beter. De beelden @MoietyMe laten overigens ook wel al zeer geslaagde auto-gen secties zien (al blijf ik me afvragen of het wel auto-gen is, want ziet er té goed uit). Vanaf pakweg 1000 voet hoog, ziet alles er toch zeer goed uit, waarbij gewoon elke straat of gebouw in een door jou gekende buurt direct herkenbaar is (zelfs al klopt het soms niet qua kleur/hoogte).
Dat mag jij vinden natuurlijk :)
Maar de WOW-graphics was toch waar je iedereen over hoorde.
En ik geef toe (deed ik in de originele post al) dat vanaf geringe hoogte het landschap er inderdaad heel goed en heel herkenbaar uitziet.
Maar dan valt het me des te meer tegen dat op de plekken waar ik verondersteld wordt om op de grond te zijn (airports dus) de ervaring juist tegengesteld is.
Sorry, maar de autogen voertuigen van Xplane zien er minder storend uit dan de opgeplakte plaatjes van busjes die ik op Page Airport zag. De fotos op zich zijn mooi, maar het zijn overduidelijk 2-D fotos die je in een 3-D wereld te zien krijgt en juist omdat de rest (gras naast de taxiway, de taxiway zelf) zo mooi is valt dat des te meer op.

Ik snap ook dat niet alles er 100% waarheidsgetrouw uit kan zien, maar wat ik op EHSE zag deed me echt denken aan een jaren 60 spaghetti-western sfeertje in plaats van 21ste eeuw gebouwen en dat valt dan dus ook tegen.
[message=634892 60,noline]ND863 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:15[/message]:
Camera is volgens meerdere niet heel erg intuatief. Behalve schijnbaar de Drone Cam als je een Xbox controller aansluit :+

Ik heb mijn cockpit camera controls inmiddels gewijzigd naar XP, dus met Numpad en Right Ctrl + Numpad. En mn joystick HAT naar look down/left/right etc aangepast (geen quickviews). En in settings de zoom speed/momentum van camera’s naar beneden op standje 10-20 gezet. Scheelt een hóóp!
Yes ik heb al wat tutorials gezien en zoiets ga ik ook maar done, maar ik kan op een of andere manier momenteel geen enkele key/button bind meer maken.Na het zetten van de binding en het klikken op "Validate" komt de nieuwe bind domweg niet in de lijst te staan :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Wel even opletten voor mountain lions :+

[Afbeelding]
dat laatste zinnetje _/-\o_ .... lol lekker als je tussen de tanden van dat beest zit .... ..... hallo park opzichter , ik heb een berg leeuw gespot , en hij mij ook en geloof dat hij me best lekker vind . het is maar dat je het weet dat ik er een gezien heb fijne dag verder _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Er!k schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

- Wellicht even handig om te vertellen om welke luchthaven het ging en welk toestel je gebruikt. Aantal flaps verschilt nogal namelijk ;)
Ik vloog in een Cessna, welke airport weet ik zo ff niet meer :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Waar vind je de checklist? In je cockpit?
Shift + C

voor mensen die nog zoeken naar key combinaties en andere zaken aan knoppen voor FS2020
https://www.shacknews.com...-controls-and-keybindings

voor mensen die nog van Checklisten hoduen ...
en ze willen uitprinten of gewoon lezen in PDF

http://freechecklists.net/simchecklists.asp

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
Waar ik mijzelf over verbaas is dat ik voorheen allerlei payware airports kocht om de sim realistischer te maken, maar nu de wereld, waar je toch de meeste tijd doorbrengt, fotorealistisch is geworden, heb ik die behoefte wat minder. Misschien voor de velden die ik veel ga gebruiken, maar niet meer een vaag veld ergens in Noorwegen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Hier een lijst met alle hand-crafted steden : https://www.fanbyte.com/g...ft-flight-simulator-2020/ .

Ik zie dat dat Irvine Center in de rand van LA zit, dus zal ook wel hand-crafted zijn. Idem voor die Marriott. Zowel LA als San Diego zijn hand-crafted en wellicht hebben ze dus de hele kustlijn tussen die 2 steden wel met de hand nagemaakt.

EDIT: ik zeg hier 'hand-crafted' maar dat klopt natuurlijk niet. Dit zijn die zogenaamde photogrammetry steden, waar ze adhv foto-materiaal de gebouwen reconstrueerden.
Oh dat zou kunnen inderdaad! Was in ieder geval erg leuk om langs te vliegen en herinneringen op te halen. Wat mij vooral positief opvalt in deze sim is hoe makkelijk dingen te herkennen zijn. Dit is voor mij de eerste keer dat ik mij echt met een flight simulator bezig houd, maar begrijp van andere dat je in andere simulators veel meer op third party content was aangewezen, klopt dat?
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

dat laatste zinnetje _/-\o_ .... lol lekker als je tussen de tanden van dat beest zit .... ..... hallo park opzichter , ik heb een berg leeuw gespot , en hij mij ook en geloof dat hij me best lekker vind . het is maar dat je het weet dat ik er een gezien heb fijne dag verder _/-\o_ :D
Ja echt geweldig :D Die park opzichter was ook nergens te bekennen overigens, ik weet wel wat daar mee is gebeurd :+

[ Voor 19% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:22:
Waar ik mijzelf over verbaas is dat ik voorheen allerlei payware airports kocht om de sim realistischer te maken, maar nu de wereld, waar je toch de meeste tijd doorbrengt, fotorealistisch is geworden, heb ik die behoefte wat minder. Misschien voor de velden die ik veel ga gebruiken, maar niet meer een vaag veld ergens in Noorwegen ofzo.
ja dat wel maar het is toch net iets mooier ... ik heb dat nu ook met LOWI .. de standaard ( premium is best mooi .. daar ga ik dus niet die van ORBX voorr kopen .. al weet ik dat de omgeving dan ook wle iets mooier word .. dus wachten op een aanbieding of gewoon zo laten
zell am see ga ik dus wel snel kopen omdat ik toch ook in diverse landen gewoon wat mooie airports wil hebben ..

maar een handcrafted vervangen door een payware ??? nog even niet ...
Ik hoop dat er nog eens een mooie van St Maarten uit gaat komen zo als ze die voor Xp 11 hebben gemaakt ;)

YouTube: XP11 | AWDesigns TNCM Princess Juliana Airport!!!

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:49

Pierre

Van nature lui!

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Shift + C

voor mensen die nog zoeken naar key combinaties en andere zaken aan knoppen voor FS2020

Bij de DVD box zit dan weer een mooie poster volgens mij met de keybindings.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:44

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

Als ik last heb van crashes (game crashes, geen ingame crashes ;) ), mag ik daar hier om advies over vragen of moet dat in een andere topic?

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

predatorTW schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:29:
Als ik last heb van crashes (game crashes, geen ingame crashes ;) ), mag ik daar hier om advies over vragen of moet dat in een andere topic?
Volgens mij zit je hier dan goed hoor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:25:
[...]

Oh dat zou kunnen inderdaad! Was in ieder geval erg leuk om langs te vliegen en herinneringen op te halen. Wat mij vooral positief opvalt in deze sim is hoe makkelijk dingen te herkennen zijn. Dit is voor mij de eerste keer dat ik mij echt met een flight simulator bezig houd, maar begrijp van andere dat je in andere simulators veel meer op third party content was aangewezen, klopt dat?
Yep. In Xplane kon je eerst 12 uur lang mappen aanmaken met Ortho4XP voordat het er enigszins toonbaar uitzag. Vliegvelden moest je voor bij 3rd party devs zijn, vliegtuigen kreeg je er een paar basis maar voor the real deal moest je ook bij 3rd party zijn. Mensen zeuren en zaniken op de defaults in FS2020 maar voor default vliegtuigen zijn ze bovengemiddeld. Enige wat mij stoort is de autopilot maar dat is prima te fixen met wat patches.

De simmer die echt meer realisme wil zal moeten wachten op PMDG en dat soort clubs. Tot die tijd raad ik die mensen toch vooral aan FS2020 links te laten liggen in plaats van op alle slakken zout te leggen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Shift + C

Goed om te weten, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

6900K
GTX1080
32gb werkgeheugen
SSD
Windows 10
Laatste nvidia en vb drivers

Na een paar minuten vliegen crashed de game naar mn desktop (zonder melding).
Of ik krijg een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

predatorTW schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:32:
6900K
GTX1080
32gb werkgeheugen
SSD
Windows 10

Of ik krijg een BSOD.
Een veel gelezen oorzaak voor fouten is randapparatuur die loskoppelt/uitgaat tijdens het spel. Misschien kan je proberen alle dingen die je niet nodig hebt los te koppelen voordat je begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Een veel gelezen oorzaak voor fouten is randapparatuur die loskoppelt/uitgaat tijdens het spel. Misschien kan je proberen alle dingen die je niet nodig hebt los te koppelen voordat je begint?
Ik heb 2 T16000's gekoppeld. Ik zal er 1 uithalen. Kijken of dat werkt (vanavond als ik thuis ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Iemand enig idee wat je kunt doen als je geen key/button binds meer kunt maken?
Ik assign een key/button, klik op "Validate", maar dan verschijnt de bind niet in de lijst (en werkt ook niet).
Opnieuw opstarten heeft niet geholpen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 19-05 23:10
Hassebassie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Ik blijf er met de Logitech Freedom ook last van hebben. Trim werkt voor geen meter nauwkeurig!
Ik wil maar even melden dat ik 0,0 problemen heb met de Trim op de Saitek X-56 Throttle.
Ook andere knoppen werken allemaal goed. Ik heb alleen sommige sensitivity zaken (zoals rondkijken met external cam) aangepast.
Trimmen doe ik met hele kleine stapjes en gaat dan perfect.

Xbox controller bedraad aan de pc gehangen en daarmee bestuur ik de Drone wat ook perfect gaat.

@Timbox88 als je midden bovenin het scherm met je muis gaat klapt een balk uit. Daar vind je o.a. de checklist.

[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 21-08-2020 12:40 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Dit hadden we zelf ook al lang gemerkt, maar wel grappig dat het nu zelfs frontpage nieuws is :
nieuws: Populariteit van flightcontrollers schiet omhoog na release Flight Si...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
PuckStar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Ik wil maar even melden dat ik 0,0 problemen heb met de Trim op de Saitek X-56 Throttle.
Ook andere knoppen werken allemaal goed. Ik heb alleen sommige sensitivity zaken (zoals rondkijken met external cam) aangepast.
Trimmen doe ik met hele kleine stapjes en gaat dan perfect.

Xbox controller bedraad aan de pc gehangen en daarmee bestuur ik de Drone wat ook perfect gaat.

@Timbox88 als je midden bovenin het scherm met je muis gaat klapt een balk uit. Daar vind je o.a. de checklist.
Thanks maat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:41:
Dit hadden we zelf ook al lang gemerkt, maar wel grappig dat het nu zelfs frontpage nieuws is :
nieuws: Populariteit van flightcontrollers schiet omhoog na release Flight Si...
niet alleen controlers

panels en andere zaken ook ... de FS hardware doet goede zaken .... software straks ook _/-\o_

kan maar 1 ding zeggen ... more more

laat andere ook maar instappen om hardware en sorftware te gaan maken en een beetje betaalbaar houden
beetje redelijk betaalbare 6 pack of zo

PS ik hoorde nog mensen hier zeggen , wachten met kopen als FS uit komt met je panels en zo ..
er kunnen misschien ook nieuwe dingen uitkomen
ja als ik gewacht had dan was het pas msischien met de kerst geleverd als het er nu naar uitziet
mar ik heb me paneeltjes binnen en dus kan ik er gebruik van maken , hoe ze er uit zien maakt niet uit als ze maar doen wat het moet doen en dat ik ze heb staan 8)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 25-05 10:18
predatorTW schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:32:
6900K
GTX1080
32gb werkgeheugen
SSD
Windows 10

Of ik krijg een BSOD.
Heb je de nieuwste windows ook (Versie 2004), dat kan ook veel uitmaken.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:43:
[...]

niet alleen controlers

panels en andere zaken ook ... de FS hardware doet goede zaken .... software straks ook _/-\o_

kan maar 1 ding zeggen ... more more

laat andere ook maar instappen om hardware en sorftware te gaan maken en een beetje betaalbaar houden
beetje redelijk betaalbare 6 pack of zo
Het is nu wel gefragmenteerd. Zou fijn zijn als er meer van 1 bedrijf (Honeycomb please) zou uitkomen.
Heb hier nu de T16000M set met rudder pedals en de Honeycomb yoke en dat is al een prima setup als beginner. Komt later dit jaar de Honeycomb throttle nog bij.

Uiteindelijk is zoiets als dit toch het doel:
https://www.aerosoft.com/...y-solo-flight-panel?c=952

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

Het is nu wel gefragmenteerd. Zou fijn zijn als er meer van 1 bedrijf (Honeycomb please) zou uitkomen.
Heb hier nu de T16000M set met rudder pedals en de Honeycomb yoke en dat is al een prima setup als beginner. Komt later dit jaar de Honeycomb throttle nog bij.

hier ook die Honeycomb throttle gaat hier ook wel komen en misschien stap ik wel over naar de yoke ook

maar even aankijken .. of misschien gelijk gaan voor een full home cockpit

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:09
Ik had gisteren ook een BSOD, maar ik had FS niet eens gestart. Was een Youtube filmpje aan het kijken en sloeg een vlieg dood op tafel, precies toen m'n hand neerkwam: BSOD :+ wut :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

FastFred schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:53:
Ik had gisteren ook een BSOD, maar ik had FS niet eens gestart. Was een Youtube filmpje aan het kijken en sloeg een vlieg dood op tafel, precies toen m'n hand neerkwam: BSOD :+ wut :/
Fly Simulator? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:53:
had je PC een BSOD of die vlieg ....... })

had gisteren wel problemen met mijn yoke en gas in FS
Muis deed het toetsenboord , pedalen voor de rudder doet het ..

wtf is dit nou weer .......... wat doet die USB stekker daar los op mijn buro ????? aagh
FS afgeloten Usb er in en weer werken :D

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 21-08-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 13:33

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb ook vaak dat FS internet connectie verliest... Meerdere mensen hier last van?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:58:
Ik heb ook vaak dat FS internet connectie verliest... Meerdere mensen hier last van?
ja regelmatig .. geen market place of wat , na een restart vaak weer wel ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GFRBPTylOMErz3yNqlooLL18XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOInLXIsEO3I8YAvv5DJU9zs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5n8P3X3HqjC6xi_D7HpTcqFuom8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrnM0GXMNZ8KM5LhYMeUNl6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKsY9VTInGeWqfqXlOx_21zRgEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bx8R39zzNFKkiC5LHdgJBYln.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5GoW5KeNks0yCnl1gNnfEJ2YAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzU14LGferHgF93Gd6eOV4nY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVGb-iRfmYZU3LyZLdIVAmx_avQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKMadHCAUha2K7GeuEyNzQvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O59tDvKBHQqMjmGMWCaRClYbzUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eWrLj002Sgvc1HyB5XiR9WY.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond m'n eerste vluchtjes gemaakt, vooral in Zeeland / West-Brabant, allemaal met live weather (op de laatste in de sneeuw na). Ben aangenaam verrast door de graphics. Heerlijk om zo rond te vliegen.

Edit: aanvulling
Ik speel op een HP OMEN 15 (laptop) met een i7 8750H, 32 GB RAM, 2070-MAX-Q en 1,5 TB SSD. (Extern scherm: 27 inch, 1440p). Loopt netjes op High settings met een paar kleine dingen op 'medium'.

[ Voor 3% gewijzigd door nikon. op 21-08-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 13:33

Jer0entjeh88

display: grid;

ravw schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

ja regelmatig .. geen market place of wat , na een restart vaak weer wel ..
Het rare is dat bij mij dan ook echt de ethernet connectie verloren is. Ook in Windows heb ik dus geen internet connectie meer. Na een reboot van het systeem is dit weer verholpen... Erg raar probleem.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Het rare is dat bij mij dan ook echt de ethernet connectie verloren is. Ook in Windows heb ik dus geen internet connectie meer. Na een reboot van het systeem is dit weer verholpen... Erg raar probleem.
Ziggo ? die valt hier wel vaker weg de laatste tijd WIFI helemaal
kabel soms .... ( PC is met kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSWebshop
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-04 21:01
psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:05:
[...]
Op flightsimwebshop wordt de volgende quote aangehaald:
‘I have got round this by creating an ISO of disk1 and now have it permanently mounted as a disk image - DVD drive and DVD no longer required.’

https://www.flightsimwebs...tie-problemen-met-fs2020/
[...]
Hier:
https://forum.aerosoft.co...indComment&comment=993580

We hebben deze zin wel weggehaald, want ondanks dat wij hebben begrepen dat het legaal is om in Nederland een backup te maken van je software voor eigen gebruik (niet rippen), hebben we geen zin om het grijze gebied te gaan verkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

Craftop schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Heb je de nieuwste windows ook (Versie 2004), dat kan ook veel uitmaken.
Ga ik checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
Ik zie hier af en toe die Microsoft Precision 2 Sidewinder joystick voorbij komen en mensen die bitchen dat die niet automatisch alle knoppen krijgt gemapped door FS.
Ik heb de Microsoft SideWinder Precision pro uit 1995 met RS232 > USB. Alleen het gasgeven werkt niet. In FSX werkte dat nog wel. Heb nu de Honeycomb en gebruik F1,F2,F3 voor gasgeven en ik wacht op de Honeycomb Thottle Quadrant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Voor de mensen die eventueel geïnteresseerd zijn in Zell am See, een vergelijking tussen de payware en de standaard versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ7d9Dy1EjOoach_B948fLLGd_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/maCMIJFwI4JVcxKeAtyPPOKV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWxWbPz9oe-4D3B2-zotxZT-yWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/58ub23y9zpwUQ2RMiaZ9OtlE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rp2v3OoarnnIFhUE1D4WhHJNprw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4xhCMYU57WOSvZBEK91Ymx5K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyF84Dg3OL77jyPtnSAsRc0x5eU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NUZ2eN6R9oMbu4AA2ev3xmdL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0wrst1gLC0aVtkZGYP7aaITNL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/322l6A8GxEOIcMlTTLw8OlQ7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV61rc0ehdn4bvrWBbS7bXplWcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T5g0nHI4EdbftBVtYDAhAvWu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je moet de Honeycomb anders mappen. Ik geloof dat ik op nummer 5-6 de pitch up/down heb en aan de rechterkant (Waar de 2-way switch naar links-rechts switchen) heb ik geloof ik op 9-10 de pitch voor links-recht. 1x switchen werkt goed. Ingedrukt houden gaat ook aardig als je uit ervaring een beetje weet hoelang je moet drukken. Aangezien je de Honeycomb Yoke al hebt, is het nu dus wachten op de throttle quadrant die een trim wheel heeft.
Verder heb ik de sensitivity voor het sturen op -65% en 1 deadzone (Met 0 deadzone heb ik een afwijking naar links). Daarmee loopt de yoke 1:1 met de animatie op de C152. Voor nose down/up heb ik 0% en 0 deadzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
[...]

Heb hier zelfde setup maar toch gevoel dat die throttle écht niet past. Dus kijk heel erg uit naar die Honeycomb Throttle. Heb trouwens klein issue met die Thrustmaster throttle, dat xbox achtig pookje voorop lijkt wat te driften als ik die gebruik om rond te kijken in de cockpit.

Sensitivity staat op default maar ga er eens wat meer experimenteren. Die yoke is in elk geval fantastisch maar de throttle...mja, werkt prima maar blijft als speelgoed voelen.

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 21-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:30:
Voor de mensen die eventueel geïnteresseerd zijn in Zell am See, een vergelijking tussen de payware en de standaard versie:
Ik vraag me wel soms af wie daar geld aan uitgeeft. Op de eerste 2 shots, zie je dat er eigenlijk niet zoveel verschil is als je vanop hoogte kijkt. Ok, de volgende shots is het verschil wel groot, maar dat is gewoon op de grond, en niet eens vanop plekken die je normaal vanuit je vliegtuig ziet.
15 euro is dan toch best wel veel geld voor gewoon wat realistische gebouwen en auto's rond zo'n minuscuul vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kan me voorstellen dat iemand die daar bijv irl regelmatig vliegt, dat wel leuk vindt. Als een lokaal vliegveld hier ook beschikbaar zou zijn, dan kocht ik het ook. Geen idee trouwens hoe 'moeilijk' zoiets te maken is.

Is er overigens ergens een optie om een vliegtuig op landingsbaan te laten starten zonder dat motor enz al aan staat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2b1moCuo0gcl4_IiVJ1BV6uS6Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lDmxEywy2j25ek4rL2WDX5Bh.png?f=fotoalbum_large

Eerste vlucht boven Mars _/-\o_

Riyadh naar Dubai dus :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

psychodude schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

Ik denk dat het UTC tijden zijn, maar niet gecontroleerd.

Voor wie overigens nog meer liveries zoekt voor de A320:
https://forums.flightsimu...320neo-livery-list/167041

Met laatste huidige megapack link voor mensen die snel een gehele set willen:
http://www.mediafire.com/...9z3o7za/liveries.zip/file
Inmiddels is versie 4 uit van de megpack met 40 verschillende liveries (onder andere KLM, ANZ, BA)

https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v4

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]

Eerste vlucht boven Mars _/-\o_

Riyadh naar Dubai dus :P
Hoe kom je aan deze livery? Is die al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Ik vraag me wel soms af wie daar geld aan uitgeeft. Op de eerste 2 shots, zie je dat er eigenlijk niet zoveel verschil is als je vanop hoogte kijkt. Ok, de volgende shots is het verschil wel groot, maar dat is gewoon op de grond, en niet eens vanop plekken die je normaal vanuit je vliegtuig ziet.
15 euro is dan toch best wel veel geld voor gewoon wat realistische gebouwen en auto's rond zo'n minuscuul vliegveld.
Eens. Persoonlijk ben ik niet van plan geld uit te geven aan vliegvelden. Vind MSFS default meer dan prima! Zou wel blij zijn als Airports of Norway ook voor MSFS wordt uitgebracht... maar verder, nee hoor, top zo. Ik breng sowieso de meeste tijd door in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Timbox88 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Hoe kom je aan deze livery? Is die al beschikbaar?
Toch mooi dat je vraag in de post boven je wordt beantwoord :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Toch mooi dat je vraag in de post boven je wordt beantwoord :P
Hahaha zie het nu! Maar check de tijd, we hebben het wss same time getypt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Microsoft Flight Simulator 2020 Benchmark, Next Gen Graphics & Performance

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Benchmark, Next Gen Graphics & Perfo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Arm1n schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Inmiddels is versie 4 uit van de megpack met 40 verschillende liveries (onder andere KLM, ANZ, BA)

https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-megapack-v4
Nice hoor! Maar deze staat dus niet in-game in de marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heel handig voor m'n volgende build, dank voor het delen!

Ik wacht nog wel even op Nvidia's aankondiging over de volgende generatie - maar dit helpt zeker.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46
Twixie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

De prijzen voor dit soort dingen zijn als je het mij vraagt inderdaad ook gewoon te hoog. Ja, binnen de flight sim community is dit redelijk gebruikelijk. Kijk bijvoorbeeld maar naar hoeveel je uit kunt geven aan bijvoorbeeld DCS of X-Plane. Maar aan de andere kant, het is ook juist datgene dat het voor velen zo onaantrekkelijk maakt om tot aanschaf over te stappen.

Het argument dat je vaak hoort, het is een niche markt, kost geld om te maken, moet terugverdient worden. Maar laten we wel wezen. De grootste reden dat het flight sim genre zo'n niche markt is, is in belangrijke mate omdat het altijd ontzettend duur is geweest om iets fatsoenlijks te hebben.

Met MSFS is het nodige hierin veranderd. Out of the box is het een prima entry level product. En ik denk dan ook dat met een totaal andere mindset voor wat betreft pricing partijen met commerciële belangen hier echt veel meer uit kunnen gaan halen dan het proberen te vangen van 15 - 25 euro voor een enkel vliegveld of tientallen euro's op zijn minst voor een enkel vliegtuig.

Als je ziet met wat voor een gigantische aantallen goedkopere items weggaan binnen game marketplaces buiten het flightsim genre, dan schiet dit genre zich echt ontzettend in de eigen voet.

Kijk je overigens naar wat dit nu eigenlijk voor werk is om dit soort scenery te modden binnen games, ja, dan kost het wat tijd. Maar tegenwoordig is het vrij entry level mogelijk. En bijvoorbeeld voor Cities Skylines heb je duizenden buildings van top kwaliteit, voor noppes. Maar voor een paar gebouwtjes bij elkaar geplaatst naast een landingsbaan in een flight sim betaal je ineens bijna een volwaardige game :+.

Dat een study level airplane veel moeite en tijd kost, en derhalve een prijskaartje kan verwachten, prima. Maar al het overige, nee, dat kan niet snel genoeg veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
[...]
Heb hier nu de T16000M set met rudder pedals en de Honeycomb yoke en dat is al een prima setup als beginner.
Een meer-dan-instap-stick, -yoke èn roerpedalen is meer dan veel ervaren simmers gebruiken, "prima als beginner" vind ik dan nogal een understatement. :)
MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:30:
Hoewel er van een afstandje wel duidelijk verschillen zijn, moest ik echt naar de close-ups kijken om te beoordelen welke beter is. Ik zou veel tijd op de grond moeten doorbrengen hier om het zelfs die paar tientjes waard te vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOJVR5G9L3NDnr1O1XZQc0IejIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYcANv5ioMXiJDue5eB6s5Or.jpg?f=fotoalbum_large

inbound RTT onderweg naar LOWI, wat een heerlijke sim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Weet iemand hoe je de objectives uitzet? Bij mij in de Cessna 172 blijft elke keer de "Accellerate to maximum 15 knots ground speed" staan :S.

Als iemand weet hoe ik de groundspeed kan zien in de Cessna 172 (de non G1000 versie) zou dat eventueel ook een oplossing bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2020 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 09:09

Luukwa

o/

Voor de mensen die net zoals ik nog geen zin hebben om dik te investeren in een yoke of stick; een xbox one controller werkt hartstikke goed, je krijgt een leuke feel voor het vliegen en kunt alles goed verkennen.
Ik weet zeker dat het met een stick of yoke leuker en meer realistischer is, maar met een controller is het minstens zo leuk voor de beginnende flight-simmer zoals ik :)

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou dan scoort m'n 5700XT toch nog beter dan ik verwacht had. Heb die 2080Super ook weer retour aangemeld want voor dit verschil ga ik die natuurlijk niet houden met de 3000 serie aan de horizon.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:55:
Weet iemand hoe je de objectives uitzet? Bij mij in de Cessna 172 blijft elke keer de "Accellerate to maximum 15 knots ground speed" staan :S.

Als iemand weet hoe ik de groundspeed kan zien in de Cessna 172 (de non G1000 versie) zou dat eventueel ook een oplossing bieden.
Zonder GPS kun je dat niet direct zien en MSFS heeft ongetwijfeld geen handheld gesimuleerd. Je kan het berekenen uit IAS en windrichting en -snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoietyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:55:

Boven in de balk op het tandwieltje en dan objectives uitzetten. Dan zijn die irritante piepjes ook weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Schaamteloos van Reddit geplukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dpeV468YLuR3DjupPZyyhEr8u8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B9dQhXd5t5CPv8dHdjls7SFc.png?f=fotoalbum_large

Zoek de verschillen :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
real life vs sim?

Ben nu rondje rond meer van Geneve aan het doen, met de AP (omdat ik daar echt goed mee wil kunnen werken). Is dit eigenlijk hoe men irl ook vliegt? Dus opstijgen, zorgen dat je op juiste heading zit en dan de AP aan en maar genieten van zicht? Weet wel nog niet hoe ik approach enz ook via AP moet doen, wil dat ook zelf oefenen.

Navigatie is toch hoofdstuk apart, gebruik nu die vierkantjes die tonen welke angle je moet kiezen en zo maar verder moet ik me daar toch eens in verdiepen. Bijv vertrek ook, als ze zeggen "maintain west until leaving airspace" moet ik dat richting W blijven vliegen, zelfs al is mijn fligfhtplan andere kant op?

[ Voor 95% gewijzigd door lapino op 21-08-2020 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tup61 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Eens. Persoonlijk ben ik niet van plan geld uit te geven aan vliegvelden. Vind MSFS default meer dan prima! Zou wel blij zijn als Airports of Norway ook voor MSFS wordt uitgebracht... maar verder, nee hoor, top zo. Ik breng sowieso de meeste tijd door in de lucht.
Geld aan kleine vliegvelden uitgeven doe ik ook niet meer. Ik ben er binnen twee dagen op uitgekeken.

De belachelijke lijst FSX add-ons die ik over de jaren heb gekocht afgezet tegen wat er thans nog aanwezig is is in mijn sim geeft wel een goed beeld dat ik veel selectiever ga aanschaffen. Ik ga ( beter: probeer :+ ) me beperken dat de grote velden die ik veel met de 737 en 777 aandoe. Alles waar ik met de PC-12 op heb gevlogen zullen standaard blijven.

Ik besteed meer tijd aan repainten en de AI-vloot onderhouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 25-05 10:18
London schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Nou dan scoort m'n 5700XT toch nog beter dan ik verwacht had. Heb die 2080Super ook weer retour aangemeld want voor dit verschil ga ik die natuurlijk niet houden met de 3000 serie aan de horizon.
Dat snap ik helemaal. Toen je vertelde dat je de 2080s had aangeschaft, vond ik het al een interessante move, haha. Met de 3000 in het vooruitzicht, denk ik dat wachten echt beloond zal worden! Ik speel nog met een GTX 1070, dus voor mij zal de performance boost waarschijnlijk helemaal onwerkelijk zijn :)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Pagina: 1 ... 48 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc