• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik weet het niet hoor. Intussen twee keer geinstalleerd, game wil gewoon niet starten. Zwart scherm en verder niets. Hoe lang moet je normaal wachten voordat je wat kan doen?

Eerste stap download vanuit de Microsoft Store, dat lijkt goed te gaan
Tweede stap starten game, download in game starten, dat lijkt goed te gaan (volledig gedownload en op continue geklikt)
Derde stap... Geen idee. Zwart scherm. Wat een puinhoop.

Proces gebruikt varierend 20-25% CPU en bijna 2GB aan RAM en powerusage very high in taskmanager. Wat doet dat proces in godsnaam zo lang?

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 20-08-2020 12:47 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Gé Brander schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:45:
Ik weet het niet hoor. Intussen twee keer geinstalleerd, game wil gewoon niet starten. Zwart scherm en verder niets. Hoe lang moet je normaal wachten voordat je wat kan doen?

Eerste stap download vanuit de Microsoft Store, dat lijkt goed te gaan
Tweede stap starten game, download in game starten, dat lijkt goed te gaan (volledig gedownload en op continue geklikt)
Derde stap... Geen idee. Zwart scherm. Wat een puinhoop.
heb je ergens in je username (account of PC) de é staan? bijvoorbeeld C:\gé brander\...?

Heb eerder al gelezen dat bijzondere tekens problemen opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

heb je ergens in je username (account of PC) de é staan? bijvoorbeeld C:\gé brander\...?

Heb eerder al gelezen dat bijzondere tekens problemen opleveren.
Dat ga je toch niet menen? Te kansloos voor woorden als dat het is hoor. Ik zal maar een naamswijziging bij de gemeente gaan aanvragen... |:(

C:\Users\GéBrander / AzureAD\GéBrander

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 20-08-2020 12:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

(jarig!)
Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Sowieso draait de game-loop (en de rendering loop) al in de installer, die trok mijn GPU gewoon voor 70% open.

Waarschijnlijk crasht de installer omdat ineens de rendering context verdwenen is als je de monitor uitplugt, maar dat is nog altijd echt heel slordig programmeerwerk van het niveau 4 gymnasium.
Niveau 4 gymnasium :D

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Kozzmozz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Zo na een dag wachten eindelijk aan het vliegen.
De oplossing? Mijn Windows User Profile bevatte speciale tekens: é
Hierdoor bleef het opstartscherm hangen.
zie ook bovenstaande quote ;).

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gé Brander schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Dat ga je toch niet menen? Te kansloos voor woorden als dat het is hoor. Ik zal maar een naamswijziging bij de gemeente gaan aanvragen... |:(

C:\Users\GéBrander
Blijft toch lastig hë?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

En hier nog een:
Kevinwal in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Kevinwal schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:46:
[...]Probleem met opstarten is inmiddels opgelost door zelf wat te zoeken, had te maken met de é in de naam van mijn C:/users folder. Dus ik kan de game inmiddels opstarten...
[...]

[ Voor 37% gewijzigd door Tourniquet op 20-08-2020 12:51 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Gé Brander schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

C:\Users\GéBrander / AzureAD\GéBrander
Ik denk eerder dat je de programmeurs van Asobo een schop mag geven dat ze geen zinnige error-handling doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik dacht dat we dit soort problemen na 30 jaar computeren wel uit de wereld hadden...

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Iemand hier die een HOTAS Warthog gebruikt icm FS2020. Ben door dit stukje software te installeren terug wat 'gebeten' door het sim-gebeuren en overweeg ook eens wat tijd te steken in de combat sims. Heb een T.16000M onderweg maar twijfel nu of ik niet beter meteen voor 'the real stuff' ga.

Weet dat dit vooral gericht is op combat sims, maar iemand die de Warthog ook gebruikt icm FS2020 of Xplane?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Ik denk eerder dat je de programmeurs van Asobo een schop mag geven dat ze geen zinnige error-handling doen.
Toch apart, het zijn Fransen en die namen zitten vol met allerlei accenttekens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gé Brander schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Ik dacht dat we dit soort problemen na 30 jaar computeren wel uit de wereld hadden...
En dan te bedenken dat het door Fransen is gemaakt. Zouden ze daar niet aan speciale tekens doen? :+

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tourniquet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Ja, het zijn dus geen Duitsers, ze blinken niet uit in nauwgezetheid.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tourniquet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Inderdaad... Des te verbazender. Ik ga er komend weekend maar eens aan zitten hoe ik dit op ga lossen zodat we dit kunnen uitsluiten of ermee oplossen. Keep you all posted.

Apart game account aanmaken op mijn pc zonder 'é'

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 20-08-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Ja, het zijn dus geen Duitsers, ze blinken niet uit in nauwgezetheid.
Met de Franse slag gemaakt dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Dat sowieso. Er zijn allemaal issues die helemaal niet zo’n punt zouden zijn als ze maar een begrijpelijke foutmelding lieten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:35

aap

Deze website vermeldt de oplossing ook al:
If your Windows Profile's name has special characters like Å or ò, create a profile without special characters, then run Microsoft Flight Simulator 2020 using it
Edit:
staat ook op Zendesk

[ Voor 17% gewijzigd door aap op 20-08-2020 13:00 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
Wat is de link ook alweer waar je een bug kan melden? Ik was van plan naar Barra Airport in de Hebriden te vliegen - landen op het strand - en dat is helaas niet doorgegaan want deze is niet opgenomen in FS2020.

Wikipedia: Barra Airport

[ Voor 16% gewijzigd door cbr600f4i op 20-08-2020 12:59 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik wil graag een hotas aanschaffen, en aangezien ik er niet heel veel geld tegenaan wil gooien ben ik tot deze gekomen: https://tweakers.net/pric...flight-hotas-x-zwart.html. Heeft iemand een idee of dat dit een goeie is? Of hebben jullie nog andere aanraders die niet extreem duur zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:06
cbr600f4i schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:56:
Wat is de link ook alweer waar je een bug kan melden? Ik was van plan naar Barra Airport in de Hebriden te vliegen - landen op het strand - en dat is helaas niet doorgegaan want deze is niet opgenomen in FS2020.
https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

cbr600f4i schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:56:
Ja beetje vreemd. Vloog net boven Toulon en waar het vliegveld moest zijn was niets.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Muchas Gracias! Maar totaal onbegrijpelijk voor een door fransen gemaakte game.

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:36
kaanmijo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:57:
Ik wil graag een hotas aanschaffen, en aangezien ik er niet heel veel geld tegenaan wil gooien ben ik tot deze gekomen: https://tweakers.net/pric...flight-hotas-x-zwart.html. Heeft iemand een idee of dat dit een goeie is? Of hebben jullie nog andere aanraders die niet extreem duur zijn?
Heb deze zelf nu meer dan 5 jaar en doet het nog steeds prima. Enige minpuntje was dat er na 1 jaar ingedrukt zit en niet meer echt terugkomt. Dit is waarschijnlijk goed zelf te fixen. Verder is de prijs/kwaliteit prima!
ND863 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:38:
Een installer die crasht als je de monitor unplugged? 8)7

Microsoft, schaam je diep, dit kan anno 2020 écht niet hoor :X
waarom kan dit niet .. je bent in game .. dus de game controleerd wat er aan gesloten is , minimaal moet zijn , muis tobo en monitor .... als een van die dingen weg valt kan het spel zich software matig niet meer voorzetten omdat hij denkt dat hij in running is .... vandaag dat de gametijd ook al geteld word in steam terwijl je nog niet eens gesimmed heb :X

dus als je dan je monitor eraf haalt dna klapt het spel er uit
mijn eerste instalatie ging gewoon goed ( op de vage setupda van steam na ... 240kb , 500 mb , 1,1 GB en toen eindelijk kwam ik in game maar dat was de schuld van Steam ... of ik wilde te vlug de sim instaleren maar verder is het gewoon goed gegaan

niets gedaan tijdens het isntaleren en lekker zijn werk laten doen ... 3 uur later kon ik spelen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Daar staat niets in over het melden van ontbrekende scenery (of problemen met aircraft die niet goed werken).

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:06
Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Daar staat niets in over het melden van ontbrekende scenery (of problemen met aircraft die niet goed werken).
jawel, rechtsboven in staat: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us
vervolgens aangegeven i want to report a small bug or glitch/Feedback

daar kan je dat doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
rdluca schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:08:
Mocht iemand in de buurt van Nice (Cote d'Azur) vliegen, zou je dan een screenshot van Cap d'Antibes en de boulevard van Nice willen maken >:)

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe de kustlijn van Antibes naar Monaco eruit ziet. Dat doe ik normaliter op de racefiets dus vandaar ;)
Ik heb het geprobeerd: https://www.twitch.tv/videos/715911993
Vanaf de 16e minuut Monaco.

Ik vertrok in de lucht bij Antibes en vloog richting Nice. Na Nice (wat ik dacht na Nice) dacht ik alweer voorbij Monaco te zijn dus keerde ik maar terug. Ondertussen even op google maps gekeken en bleek dat ik niet ver genoeg was gevlogen 8)7, dus weer keren en richting Monaco. Vanaf de 16e minuut volgens mij Monaco.
Daarna wilde ik terug via de bergen maar ik kreeg het vliegtuig niet over de berg heen :( en had ineens een stall.....

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

mijn eerste instalatie ging gewoon goed ( op de vage setupda van steam na ... 240kb , 500 mb , 1,1 GB en toen eindelijk kwam ik in game maar dat was de schuld van Steam ... of ik wilde te vlug de sim instaleren maar verder is het gewoon goed gegaan

niets gedaan tijdens het isntaleren en lekker zijn werk laten doen ... 3 uur later kon ik spelen
Dat het spel tijdens het spelen de monitor nodig heeft ok, maar zelfs dan zou een nette foutmelding toch wel kunnen, ipv gewoon crashen en dat jij maar moet uitzoeken waar dat door komt?

Maar dat een installer die makkelijk vijf uur duurt er uit crasht omdat je monitor naar slaapstand gaat, dat kan echt niet. Dan heb je je QA niet op orde. Dit zal tijdens de alpha/beta toch ook wel al gevonden zijn?
PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Daarna wilde ik terug via de bergen maar ik kreeg het vliegtuig niet over de berg heen :( en had ineens een stall.....
dat moet je ook niet zo doen .. lol ik zag het allang aan komen .. mar ga er dan rechts omheen .. mocht het niet anders gaan ga in een spiraal naar boven , met 5 a 10 graden , let op je speed dat hij rond de 100 zit en blijft op die manier klimmen .. gewenste hoogte berijkt om veilig over de pakken heen te gaan je weg weer vervolgen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Dat het spel tijdens het spelen de monitor nodig heeft ok, maar zelfs dan zou een nette foutmelding toch wel kunnen, ipv gewoon crashen en dat jij maar moet uitzoeken waar dat door komt?

Maar dat een installer die makkelijk vijf uur duurt er uit crasht omdat je monitor naar slaapstand gaat, dat kan echt niet. Dan heb je je QA niet op orde. Dit zal tijdens de alpha/beta toch ook wel al gevonden zijn?
Ik zou zeggen, maak een ticket, uit je ongenoegen, maak je kwaad en gooi het overal op social media.

Die 15 mensen die hier mogelijk last van hebben gehad, zullen precies zo denken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PuckStar
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

dat moet je ook niet zo doen .. lol ik zag het allang aan komen .. mar ga er dan rechts omheen .. mocht het niet anders gaan ga in een spiraal naar boven , met 5 a 10 graden , let op je speed dat hij rond de 100 zit en blijft op die manier klimmen .. gewenste hoogte berijkt om veilig over de pakken heen te gaan je weg weer vervolgen
Gezien het resultaat begrijp ik nu ook dat het zo niet werkt :).
Ik dacht meer gas en neus omhoog maar vreemd dat hij dan hoogte verliest. Vliegen is duidelijk niet makkelijk.
Ik zal moeten leren met welke snelheid en Yaw ik welke hoek naar boven toe kan doen. Ik heb nu geen idee wat wel en niet haalbaar is en hoe ik daarachter kom voordat ik een berg over wil vliegen.

Trouwens jij zei me toch pas dat ik met Flaps aan vloog? Ik heb nog eens gekeken maar ik deed het wel goed. Flaps stond op 0 dus lijkt me dat ze dan ingeklapt zijn.

[My Home Automations]

aap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

en fout melding geven als de game denkt dat je geen beeld meer heeft ??? waarom zou hij dan moeten laten zien dat hij geen beeld meer heb als je het toch niet kunt lezen :-)

maar ik vind het zelf toch al een beetje een foute installer dat hij dit ingame doet en niet vooraf
want vooraf zou sneller zijn dan zo als ze het nu gedaan hebben , maar dan ook eerste het bestand downloaden en dan pas uitpakken en goed zetten , was misschien ook beter geweest

Verwijderd

Deze gebruik ik ook. Ben wel een beginner, maar voldoet voor mij momenteel prima. Gebruik daarnaast wel en xbox controler voor de drone.
Maar vliegen gaat prima met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

SinergyX schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Ik zou zeggen, maak een ticket, uit je ongenoegen, maak je kwaad en gooi het overal op social media.

Die 15 mensen die hier mogelijk last van hebben gehad, zullen precies zo denken.
Ik vind dit toch een vreemde reactie, Het lijkt bijna wel of het mijn schuld is, omdat ik een bug ervaren heb, waartvan jij denkt dat hij zeldzaam is?

Bovendien waag ik dat te betwijfelen. Als je vijf uur zit te wachten op een installatie, is het toch helemaal niet zo vreemd dat je je monitor op een gegeven moment uit zet of dat deze vanzelf in slaapstand gaat?

En dan nog vind ik het - ben zelf software developer - getuigen van een belabberd kwaliteitsniveau, dat er geen nette foutmelding gemaakt wordt, zodat de gebruiker tenminste weet wat hij anders moet doen om dezelfde fout in de toekomst te voorkomen.
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

en fout melding geven als de game denkt dat je geen beeld meer heeft ??? waarom zou hij dan moeten laten zien dat hij geen beeld meer heb als je het toch niet kunt lezen :-)
Uiteindelijk zet ik mijn monitor weer aan. Als er dan een popup window had gestaan met "installatie is afgebroken, want uw scherm stond uit", had ik tenminste meteen begrepen wat het probleem was.

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een applicatie - ook geen games - crashen, zo gauw als je je scherm uit zet. Die blijven gewoon op de achtergrond doordraaien. Het is m.i. dus niet logisch te verwachten dat een game mag crashen alleen omdat je je scherm even uitzet.

[ Voor 29% gewijzigd door aap op 20-08-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Ik heb het geprobeerd: https://www.twitch.tv/videos/715911993
Vanaf de 16e minuut Monaco.

Ik vertrok in de lucht bij Antibes en vloog richting Nice. Na Nice (wat ik dacht na Nice) dacht ik alweer voorbij Monaco te zijn dus keerde ik maar terug. Ondertussen even op google maps gekeken en bleek dat ik niet ver genoeg was gevlogen 8)7, dus weer keren en richting Monaco. Vanaf de 16e minuut volgens mij Monaco.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat goed man, thnx! :9~

Prachtig om te zien, het ziet er zo goed en herkenbaar uit allemaal :D

Superrrrr bedankt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Ik dacht meer gas en neus omhoog maar vreemd dat hij dan hoogte verliest. Vliegen is duidelijk niet makkelijk.
Ik zal moeten leren met welke snelheid en Yaw ik welke hoek naar boven toe kan doen. Ik heb nu geen idee wat wel en niet haalbaar is en hoe ik daarachter kom voordat ik een berg over wil vliegen.

Trouwens jij zei me toch pas dat ik met Flaps aan vloog? Ik heb nog eens gekeken maar ik deed het wel goed. Flaps stond op 0 dus lijkt me dat ze dan ingeklapt zijn.
Je kan deze informatie uit de AOA (Angle of Attack) meter halen. Deze zit rechts van je fuel meter :). Als je rond de 20 minuten marker in jouw filmpje kijkt zie je dat die al tegen het roden aan zit. Op het moment dat het fout gaat zit het ver in het rood :P.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:48:...enige rare daaraan is dat ik blijkbaar bijna volgas moet geven om aan het rollen te komen vanuit stilstand (ja de handrem is er af)
Dat probleem speelt bij meer toestellen.

En als je na de landing afremt tot zeg 30kts gaan ze daarna niet langzamer taxiën (met power op idle). Je kunt eindeloos taxiën zonder gas te geven. Zodra je afremt naar zeg 15 of 20kts houdt hij vervolgens die snelheid continu aan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863

ND863

(jarig!)
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

waarom kan dit niet .. je bent in game .. dus de game controleerd wat er aan gesloten is , minimaal moet zijn , muis tobo en monitor .... als een van die dingen weg valt kan het spel zich software matig niet meer voorzetten omdat hij denkt dat hij in running is .... vandaag dat de gametijd ook al geteld word in steam terwijl je nog niet eens gesimmed heb :X

Waarom het niet kan? Omdat je toch niet verwacht dat iemand sws een download én install van 120+GB je monitor aan laat staan. Daarnaast, what about user experience? Dit is toch een volstrekte slechte kennismaking, zonder dat je 1s het hoofdmenu hebt gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36
Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
Nog niet helemaal want Victor Charlie Charlie was een Amphibian. :+
In The Flying Doctors was VCC (ongetwijfeld voor iets als Victoria - Coopers Crossing) de basis en MSF "het" vliegtuig.
PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Pitch = speed, power = climb. "Best rate of climb" (of in dit geval misschien beter "best angle of climb") is een snelheid die je op kan zoeken voor elk toestel. Reken niet op meer dan een paar honderd fpm voor een klein toestel, dus plan vooral vooruit.

• PuckStar
rdluca schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat goed man, thnx! :9~

Prachtig om te zien, het ziet er zo goed en herkenbaar uit allemaal :D

Superrrrr bedankt _/-\o_
Ja graag gedaan hoor :). Kwaliteit is op mijn scherm beter want ik stream "maar" met 720p.

[My Home Automations]

Is dat wel echt zo...? Ik zou dat graag uit een officiële bron horen. Tot op heden installeer ik altijd alleen de nVidia driver en niet PhysX (of wat dan ook van die nVidia rommel).

Wat anders: heeft iemand hier Little Nav Map al gebruikt met MSFS...? Want daarin schijn je dus wél heel exact VFR vluchten te kunnen plannen (bijvoorbeeld door allerlei valleien heen) én bewaren om in MSFS te laden. (En het is ook nog eens een moving map waarop je tenminste kan zien boven welk gehucht je nu weer vliegt...) Maar ik heb geen idee hoe je LNM en MSFS moet linken of zo... Ja ja, ik kan LNM gewoon installeren en wat klooien maar ik heb twee weken geleden mijn systeem helemaal opnieuw geinstalleerd en ik hou het graag zo schoon mogelijk... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bacchus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

In The Flying Doctors was VCC (ongetwijfeld voor iets als Victoria - Coopers Crossing) de basis en MSF "het" vliegtuig.
Maar dat vliegtuig was toch een Caravan Amphibian of ben ik nu gek aan het worden?

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 07:01
Ik heb het issue dat de A5 Icon niet werkt in de cockpit. Alles staat uit.
Nu zie ik dat ik v 0.1.22 heb, en er een update klaar staat, maar die wil niet installeren (terwijl ik wel een melding krijg dat deze geinstalleerd is).
Iemand dit tegengekomen/opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Waarom het niet kan? Omdat je toch niet verwacht dat iemand sws een download én install van 120+GB je monitor aan laat staan. Daarnaast, what about user experience? Dit is toch een volstrekte slechte kennismaking, zonder dat je 1s het hoofdmenu hebt gezien.
ja dat het geen visitekaartje is daar ben ik het wel mee eens maar ik vind hoe ze de hele gang van zaken gedaan hebben in de voorbereiding al een grote afgang .. maar goed dat is mijn mening

het begin al met de Alpha testers die alles maar op het net gingen gooien , terwijl ze geheimhouding hadden ..
ik begrijp wel dat ze een hype willen hebben ...maar zeg gooi het dan open .
punt twee : is dat in het begin werd gezegt dat mensen die 32 GB ram hadden in de Alpha kwamen .. diverse mensen waaronder andere ik , hebben hier hun systeem op aangepast en dit ook doorgegeven , om vervolgens er achter te komen dat er mensen met 8 Gb ook inde Alpha zaten ....
dan ook nog de rare manier van uitgeven in diverse tijdzones , maar de MS store wel om 00:00 te openen voor deze timezome .. maar Steam houders nog even 6 uur langer laten wachten

en dan nog eens de manier waarop de instaleren is gegaan ... nee ik vind het persoonlijk ook alles behalve goed gegaan

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36
Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Maar dat vliegtuig was toch een Caravan Amphibian of ben ik nu gek aan het worden?
Ik dacht, ik zoek het even op maar Wikipedia maakt er een puinzooi van: volgens de tekst is het een GAF Nomad, de foto ernaast toont een King Air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bacchus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Ik dacht, ik zoek het even op maar Wikipedia maakt er een puinzooi van: volgens de tekst is het een GAF Nomad, de foto ernaast toont een King Air.
Als ik de foto van de hoes van de DVD's bekijk is het inderdaad een Nomad VH-MSF.

Afbeeldingslocatie: https://www.abc.net.au/cm/rimage/10593496-4x3-xlarge.jpg?v=3

De échte Flying Doctor Service vliegt met King Airs.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 20-08-2020 13:35 ]

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Toch raad ik je aan om eens te kijken naar:

pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart

Deze is wel duurder, maar je hebt de stick ook los en dan kost het ongeveer hetzelfde als de HOTAS variant van de X. Ik heb jaren gevlogen met de X, maar nu die t16000m is echt een verademing. Zoveel precisie en kwaliteit.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edit: Laptop opnieuw opgestart en nu doet hij het wel weer.

Start FS2020 bij jullie ook niet meer op? Gisteren geen enkel probleem, maar ben nu al een half uur bezig met proberen FS te starten. De intro-animaties van Asobo e.d. worden getoond, maar na een druk op de "any key" verschijnt de foto van het vliegtuig boven KFSO , met onderin een roterend cirkeltje. Daar blijft hij hangen: cirkeltje roteert, muziek speelt door, maar verder gebeurt er niets meer, ook al wacht ik 10 minuten. Geen disk- en netwerkactiviteit volgens de taskmanager. Ik snap er niets meer van.. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 20-08-2020 13:43 ]

Ik krijg de thrust reversers niet aan de praat op m'n Logitech G yoke+tc .... sterker nog, er is óók geen button mapping voor in te stellen. Alleen 'decrease thrust' op het keyboard maar als ik m'n gashendel naar achteren 'klik' zie ik de toets 'z' in de Input selector staan. Die 'knop' bestaat dus wel maar kan ik niet assignen omdat alles wát FS al kan assignen aan de yoke al toegekend is. En thrust reverse staat daar dus niet bij.

Apart...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Ik vind dit toch een vreemde reactie, Het lijkt bijna wel of het mijn schuld is, omdat ik een bug ervaren heb, waartvan jij denkt dat hij zeldzaam is?

Bovendien waag ik dat te betwijfelen. Als je vijf uur zit te wachten op een installatie, is het toch helemaal niet zo vreemd dat je je monitor op een gegeven moment uit zet of dat deze vanzelf in slaapstand gaat?

En dan nog vind ik het - ben zelf software developer - getuigen van een belabberd kwaliteitsniveau, dat er geen nette foutmelding gemaakt wordt, zodat de gebruiker tenminste weet wat hij anders moet doen om dezelfde fout in de toekomst te voorkomen.
Ik lees er bijzonder weinig over, lees nu wel twee tweets dat je je monitor aan moet laten staan, maar verder vrij weinig.. ja, ik ervaar dat als 'zeldzaam'. Meteen hele programmeerkwaliteit neersabelen wegens een 'bijzondere situatie' bug is compleet overdreven reactie, ik kan je zo 10 andere games noemen die soortgelijke 'bugs' hebben (zelfs de grote jongens van EA en Rockstar).

Mijn installatie was gedaan toen ik richting werk ging, monitor uit, kwam eind middag thuis, monitor aan, er was niets gecrashed en alles geïnstalleerd, misschien geval van geluk of andere setup, het is geen wereldbreker dat iets bij installatie fout kan gaan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• lapino
let's go

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFrzA_XEmkk6ExlQl8SVS-XvmXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjkqX4YJkN2cheE9TLnL587E.jpg?f=fotoalbum_large

• flugelisoke
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

ach iets minder dan 2 uurtjes dan ben je er wel
:+

zijn wel leuke vluchtjes .. kan je ook aanraden om eens richting Duitsland te gaan en dan naar oostenrijk door te vliegen LOWI

en breda, Koblenz, Neurenberg,InnsBruck
Uurtje 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 21:08
Ben zeer benieuwd hoe dit vliegt :9

Afbeeldingslocatie: https://aynp7a.am.files.1drv.com/y4mdaIHzRzhNSU83b6F1pftQ6Vt-9Hp2kOZrERm8gvr29GiBNBbKyTmhx15kqmS36EthtxmAGjRqWYgYR-vEwP8ak-vJqWvndgZHzzP5iA61Zk2SJFPUBzPOHuxZj-tSXCXo_PFT0MVAtXBnhFKeQPdNGXP9TdWy09T3pzeZYoolskek5JCpmtArawRLiVJtRNWjJRmz0YBNeXhkktOIhdg7A?width=1024&height=768&cropmode=none

[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 20-08-2020 14:02 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Net even een vluchtje gedaan rond het gebied waar jij het over had @rdluca . Niet precies waar je om vroeg maar ik post toch even wat foto's want ik heb me wel vermaakt met de Cessna 172 Skyhawk.

Opgestegen van Marseille airport. Via de kust langs La Castellet (Circuit de Paul Ricard) gevlogen, via Toulon doorgevlogen langs St. Tropez. Via Frejus & Cannes even een tussenstop gemaakt in Nice om bij te tanken. Vervolgens weer opgestegen en oostwaards gegaan richting Monaco. Daar even een fly-over gedaan om vervolgens weer te landen in Nice en daar af te sluiten. Schitterend allemaal en op wat autopilot bugs (schommelschip & co.) na weinig eigenaardigheden tegengekomen.

https://imgur.com/gallery/2tKmM51

Zie dat de kwaliteit van de screens flink minder is dan de kwaliteit ingame. Nouja soit, ik heb me ermee vermaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 20-08-2020 14:01 ]

Tesla M3LR '21

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik heb zelf de Thrustmaster Airbus Side Stick, maar die Honeycomb ziet er uit als een zeer prettige Yoke. Wat heeft jullie voorkeur?

• pretpik
London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:00:
Net even een vluchtje gedaan rond het gebied waar jij het over had @rdluca . Niet precies waar je om vroeg maar ik post toch even wat foto's want ik heb me wel vermaakt met de Cessna 172 Skyhawk.

Opgestegen van Marseille airport. Via de kust langs La Castellet (Circuit de Paul Ricard) gevlogen, via Toulon doorgevlogen langs St. Tropez. Via Frejus & Cannes even een tussenstop gemaakt in Nice om bij te tanken. Vervolgens weer opgestegen en oostwaards gegaan richting Monaco. Daar even een fly-over gedaan om vervolgens weer te landen in Nice en daar af te sluiten. Schitterend allemaal en op wat autopilot bugs (schommelschip & co.) na weinig eigenaardigheden tegengekomen.

Zie dat de kwaliteit van de screens flink minder is dan de kwaliteit ingame. Nouja soit, ik heb me ermee vermaakt.
Dat ziet er gaaf uit :D ! Hoe hoog vlieg je ongeveer in deze screens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:02:
Ik heb zelf de Thrustmaster Airbus Side Stick, maar die Honeycomb ziet er uit als een zeer prettige Yoke. Wat heeft jullie voorkeur?
Heb zowel een yoke als een stick en wissel af waar ik mee vlieg. Airbus gewoon met stick, Boeing met yoke. GA hangt er vanaf hoe lui ik ben want met m'n stick kan ik alles doen incl rudders :P Maar als ik in een serieuze bui ben pak ik de rudder pedalen erbij en vlieg ik met yoke + throttle + rudder pedals.

Honeycomb is wel een fantastische aankoop overigens. Maakt de sim echt vele malen realistischer.
pretpik schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Dat ziet er gaaf uit :D ! Hoe hoog vlieg je ongeveer in deze screens?
4000ft en rond de 2500ft boven Nice.

[ Voor 15% gewijzigd door London op 20-08-2020 14:05 ]

Tesla M3LR '21

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:06
Als je als beginner 1 apparaat wilt aanschaffen om het een beetje te proberen kan je dan beter gaan voor een stick of zo'n stuurtje? en voor beide, wel of geen pedalen?)

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 23:34
flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Toch raad ik je aan om eens te kijken naar:

pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart

Deze is wel duurder, maar je hebt de stick ook los en dan kost het ongeveer hetzelfde als de HOTAS variant van de X. Ik heb jaren gevlogen met de X, maar nu die t16000m is echt een verademing. Zoveel precisie en kwaliteit.
deze heb ik ook net eergisteren gekocht (alleen de stick), wordt direct herkend door mfs en je hebt ook nog enkele buttons over voor het mappen van je eigen functies (zoals bijvoorbeeld active pause, light, drone, etc)

Echt een geweldige stick met throttle control op de stick zelf.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

robinez schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

deze heb ik ook net eergisteren gekocht, wordt direct herkend door mfs en je hebt ook nog enkele buttons over voor het mappen van je eigen functies (zoals bijvoorbeeld active pause, light, drone, etc)

Echt een geweldige stick met throttle control op de stick zelf.
Is die slider onder de stick ook in te stellen als trim? Daar heb ik nu nog meeste problemen mee, paar keer drukken (LB-Y dacht ik op xbox controller) doet minimale stapjes, ingedrukt houden is progressief sneller, trim je weer te veel :P

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:17
wauturr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:05:
Als je als beginner 1 apparaat wilt aanschaffen om het een beetje te proberen kan je dan beter gaan voor een stick of zo'n stuurtje? en voor beide, wel of geen pedalen?)
Ik zou zeker rudder pedalen aanschaffen dat vliegt zoveel fijner.
Ik heb zelf ook de saitek(logitech tegenwoordig) yoke met throttle maar die gebruik ik maar zelden omdat het best een groot lomp ding is. Daarnaast heb ik een VKBsim gladiator mk.ii en dat is echt een heerlijke joystick die zeer accuraat is.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 23:34
SinergyX schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

Is die slider onder de stick ook in te stellen als trim? Daar heb ik nu nog meeste problemen mee, paar keer drukken (LB-Y dacht ik op xbox controller) doet minimale stapjes, ingedrukt houden is progressief sneller, trim je weer te veel :P
ja dat kan wel, hij heeft een eigen controller nummer, die kun je overal aan mappen, default staat die op de throttle en de middelste twee knoppen aan de linkerkant zijn default gekoppeld aan de trim functie. die knoppen werken overigens wel hetzelfde als op je xbox controller, dus minimale stapjes en ingedrukt houden is progressief sneller. Dus dan moet je hem inderdaad mappen aan de throttle schuif

[ Voor 14% gewijzigd door robinez op 20-08-2020 14:15 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Voor de beste ervaring zou ik rudder pedals er zeker bijnemen. Maar je kunt ook heel veel af zonder rudder pedals. Indien budget een beperkende factor is zou ik dan eerder een betere yoke (stuurtje :9) of stick aanschaffen zonder rudder pedals, dan budget stick / yoke met rudder pedals. Dan kun je later altijd nog rudder pedals erbij kopen indien het simmen je bevalt. En indien het je niet bevalt, is wat betere kwaliteit hardware tweedehands vaak aantrekkelijker.

Voor wat betreft de keuze tussen yoke of joystick is het echt persoonlijk zou ik zeggen. Zeker voor wat betreft het voor de fun thuis wat simmen is een voordeel van een joystick dat het minder ruimte in beslag neemt, je kunt deze vrij makkelijk even opzij zetten. Een yoke is toch een redelijke box voor je. Het één is niet direct meer immersive dan het ander, gezien er toestellen zijn met zowel yokes als sticks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Ik weet niet of dit al eerder hier is gedeeld:
https://www.msfsaddons.or...ivery-delta-airlines-a320

Een Delta livery voor de A320-neo.
Kwam ik tegen op /r/microsoftflightsim:
https://www.reddit.com/r/..._to_fly_with_some_livery/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:00:

Ook hulde _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thnx! :*)

Voor jullie info; mijn ouders hebben jaren in Cagnes sur Mer gewoond, dat is tussen Antibes en Nice, met uitzicht op de CGS VOR 8) Ik heb daar vele malen op de racefiets langs de kust en in de bergen gefietst. Een speciaal gebied voor mij dus.
Daarom vlieg ik ook vaak op Nice LFMN om de riviera visual 04L of visual 22R na te vliegen waarmee ik altijd met Transavia arriveerde.

Het is een mooi stukje op te verblijven en te vliegen.

Thnx mannen!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Vraagje voor de Honeycomb yoke bezitters. Kan dat rode licht in de base ook uit? Vind dat er zo stom uit zien :/

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:28:
Vraagje voor de Honeycomb yoke bezitters. Kan dat rode licht in de base ook uit? Vind dat er zo stom uit zien :/
Ja, kan ook uit.

• ArranChace
  • Laatst online: 31-08-2024
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:48:
@Vedrano Dan is het maar goed dat je de standard versie hebt, ik heb 40 van die net-niet toestellen :9

Hoewel de C152 en C172 best goed zijn, en gister ook een kort rondje gedaan in de DA62, enige rare daaraan is dat ik blijkbaar bijna volgas moet geven om aan het rollen te komen vanuit stilstand (ja de handrem is er af)
Dat beginnende simmers dit doen snap ik,die uitgebreide versies kopen, maar heb nu aantal Fsims gekocht (FSX/XPlane) en nog nooit heb ik de standaard vliegtuigen nu echt goed gevonden, half afgemaakt half fuctionerende cockpits, maar gaf me wel een gevoel welk type vliegtuig ik leuk vind.

X-Plane 11 die voor vele de maatstaaf nu is geworden, heb ik altijd bagger gevonden out-of-the-box meegeleverde toestellen vind ik nu niet veel beter als nu in FS2020, en met alle aids en instelling in FS2020 op Hard, heb ik echt veel meer het gevoel in een vliegtuig te zitten als ik ooit had met X-Plane.

Nu geef ik toe ik niet voor honderden euro's DLC's en uitbereidingen heb gekocht voor X-Plane, maar heb altijd het idee gehad, als X-Plane zoals bepaalde mensen beweren, vrij realistisch flightmodel had, dan moet ik een soort Max Verstappen zijn qua talent met vliegen, iets wat ik absoluut niet geloof, en heel X-Plane dan ook niet echt serieus kon nemen in flightmodel.

Nu met FS2020 op Hard, lijken mijn landingen plots een stuk minder perfect, het mijn take-off tenenkrommend, en het scheren over bergkammen heen in de buurt van LOWI in een turboprop, heeft meer weg van een agressieve ongecontroleerde achtbaan :D

IK wil niet zeggen FS2020 perfect is, er is genoeg in te vinden waar ik om een facepalm doe, en het multiplayer gedeelte zuigt imho als wat, mensen die maar wat doen te samen met mensen die alle procedures volgen, wat een chaos op de landingbaan en taxibanen maakt.

De irritante camera controls in de cockpit (ok ben X-Plane te veel gewend denk ik) en krijg voor geen ene milimeter freelook op mijn joystick pov knopje zoals ik gewent ben in X-Plane.

Enige camera optie die ik echt beter vind in FS2020 is de DroneCam optie, rest vind ik een stap terug.
Idem dan je niet een scherm kan openen van je Nav/Comms zoals in Xplane, en je steeds moet inzoomen, terwijl je wel de menu's steeds hebt als overlays en de NavMap, die verder weinig nut heeft, vergeleken met de Xplane map.

Qua bediening vind ik iid X-Plane 11 velen malen beter, qua default vliegtuigen vind ik ze redelijk gelijkwaardig, en qua flightmodel (op hard setting) vind ik FS2020 beter.
MP.. is meer dat FS2020 populairder lijkt te zijn als welke FSim dan ook te voren, en veel newbie's aantrekt die nog niets snappen van de procedures, en niet per-se FS2020 zelf.

Nu speel ik sedert 1982 al Flightsims, en op Prepared3D heb ik ze allemaal gehad, maar in 2 dagen is FS2020 mijn favoriete Fsim geworden, alleen ik weet net als met Xplane, het zeker paar maanden nodig heeft, tot meer als een jaar er genoeg 3rd party addons/DLC's uit brengt om de ervaring helemaal op te krikken naar echt een goede flightsim, net als elke andere Fsim tot nu toe.

En dat stilstaand met de C152 en veel gasgeven, is ook raar, alsof je stuurwiel dwars staat, maar ik had dit ook in Xplane, al wel iets minder, met default toestellen.
Mijn Carenaro Pilatus PC12 had dat effect veel minder, evenals mijn Carenaro Cessna 172, denk dit iets is van de vanilla toestellen.

Ik hoop dat Carenaro iig zo snel mogelijk de PC12 voor Fs2020 maakt, dat Dahmer ding wat op een PC12 lijkt, is hem gewoon ook inderdaad net niet. Zo irritant de schermen maar half fuctioneren, zelfs inzoemen op die schermen werkt gewoon niet, default staat het op 5nm en that's it.. je kan op zoon in/out klikken wat je wilt, werkt niet.. echt belachelijk.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• lapino
Vrees dat ik een probleempje heb met mijn Honeycomb Yoke. Enkele min na opstijgen, vallen de boordcomputers uit en krijg ik melding dat batterij enz uit staat, maar staat aan. Schermen flikkeren ook aan/uit, net alsof hij denkt dat die switches continu aan/uit gaan. Als ik de usb uittrek, dan komen de schermen terug. Als ik de yoke dan terug insteek, beginnen de boordcomputers terug te flippen alsof ze continu aan/uit gaan. Rare is, als ik vlucht dan afbreek en herstart, dan werkt het terug ok voor enkele min.

Enig idee???

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 16:12
1)Heeft iemand al uitgedokterd hoe je kan sturen met die pushcar ?
Leuk dat hij je achteruit duwt alleen iedere keer een hangar/gebouw ingedrukt worden is ook snel oud.

2) Zie iemand verschil tussen de high en ultra settings grafhic settings ?
(Ik niet namelijk...)

3)Weet iemand toevallig waar FS zijn meteo gegevens en traffic gegevens vandaan haalt voor live weather en live traffic ?
(Ben al aan het zoeken geweest maar kan niet echt wat vinden)

PS :
Laatste vraag :
Worden de custom profielen van je joystick/throttle/rudder gekoppeld aan je account of moet je deze bij herinstallatie opnieuw maken ?

[ Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 20-08-2020 14:44 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• PuckStar
In tegenstelling tot wat anderen zeggen lijkt het mij niet direct nodig om voor pedalen te gaan.
Als je een joystick neemt die je ook kan draaien kun je daarmee de rudder doen.
Zowel mijn T.16000M als de Saitek X-56 kunnen dat. Hoewel pedalen zeker weten makkelijker zou zijn ik ze niet.

Ik zou ook zeker met een stick beginnen ipv stuurtje. Stick kun je straks ook nog voor de helicopters gebruiken :).

[My Home Automations]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
SinergyX schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:43:
[...]
Ik lees er bijzonder weinig over, lees nu wel twee tweets dat je je monitor aan moet laten staan, maar verder vrij weinig..
Ik kan de crash overigens niet reproduceren met een simpele sleep van de monitor. Ik merk wel dat als de monitor uit sleep komt, de GUI ook totaal frozen is, maar in Resource Monitor zie ik wel dat hij dan bvb nog wel aan volle snelheid aan het downloaden is. Na een minuutje of zo (wanneer hij dus zou crashen als er echt geen monitor meer was) wordt de GUI ineens terug wakker, en zie je bvb progress bar een sprong maken.

Wellicht daarmee dat bij velen die crash ook nooit voorgekomen is. Want ander zou het echt wel bij een grote groep mensen voorgevallen zijn (niet iedereen blijft op zijn computer werken terwijl MSFS installeert).

• Twixie
dierkx36 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:43:
2) Zie iemand verschil tussen de high en ultra settings grafhic settings ?
(Ik niet namelijk...)
Ja, dat Ultra High bij mij een slide show wordt :). Maar inderdaad, ik zie niet onmiddellijk verschil tussen beide. Ook op YT waren voorheen al wat filmpjes die de vergelijking maakt, en ook daar viel op dat de verschillen echt wel subtiel zijn, zelfs bij Low en Medium, en het daar bvb vooral de wolken zijn die er ineens een pak minder realistisch uitzien.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
ArranChace schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Dat beginnende simmers dit doen snap ik,die uitgebreide versies kopen, maar heb nu aantal Fsims gekocht (FSX/XPlane) en nog nooit heb ik de standaard vliegtuigen nu echt goed gevonden, half afgemaakt half fuctionerende cockpits, maar gaf me wel een gevoel welk type vliegtuig ik leuk vind.
Ik ben geen beginner, heb jarenlang FSX gespeeld met diverse PMDG producten en ander grut ;) Ben alleen nooit begonnen aan X-plane en Prepar3d, maar ik ben toen eigenlijk een beetje gestopt en met andere dingen bezig geweest.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:41:
Vrees dat ik een probleempje heb met mijn Honeycomb Yoke. Enkele min na opstijgen, vallen de boordcomputers uit en krijg ik melding dat batterij enz uit staat, maar staat aan. Schermen flikkeren ook aan/uit, net alsof hij denkt dat die switches continu aan/uit gaan. Als ik de usb uittrek, dan komen de schermen terug. Als ik de yoke dan terug insteek, beginnen de boordcomputers terug te flippen alsof ze continu aan/uit gaan. Rare is, als ik vlucht dan afbreek en herstart, dan werkt het terug ok voor enkele min.

Enig idee???
Probeer de yoke eens aan te sluiten via een powered USB hub? Lijkt op hetzelfde probleem als de Saitek/Logitech yokes hebben dat ze te veel stroom trekken.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
Appie Heijn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
Ik wil op zich wel de disc versie kopen, echter weet iemand of het gelukt is om deze om te zetten naar images, zodat je de disc 1 permanent kan mounten?
Iemand?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Goede vraag, helaas heb ik niet het antwoord.
Misschien kan je het even proberen op de subreddit van de game, daar zitten een stuk meer mensen.
https://www.reddit.com/r/MicrosoftFlightSim/

• flugelisoke
De Botlek vanuit de lucht is ook een partijtje indrukwekkend hoor!! Vanaf Seppe opgestegen, beetje landelijke dorpjes aangedaan, toen de Moerdijkbrug over naar Dordrecht en toen over Roderick Knor naar de Botlek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:41:

Enig idee???
Klinkt alsof hij óf te veel stroom van je USB poort vraagt óf je PC voeding het net niet trekt.

• Online JJ
  • Laatst online: 28-09 21:28
Klopt het dat live weather in NL momenteel niet werkt? Ik heb een strak blauwe lucht, terwijl het buiten toch echt bewolkt is...

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
Online JJ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:01:
Klopt het dat live weather in NL momenteel niet werkt? Ik heb een strak blauwe lucht, terwijl het buiten toch echt bewolkt is...
Bij mij werkt het gewoon. Live weather ingeschakeld? Anders even opnieuw inschakelen.

• Online JJ
  • Laatst online: 28-09 21:28
maartenpols schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Bij mij werkt het gewoon. Live weather ingeschakeld? Anders even opnieuw inschakelen.
In flight al gewisseld naar presets en terug naar live, maar geen resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Op flightsimwebshop wordt de volgende quote aangehaald:
‘I have got round this by creating an ISO of disk1 and now have it permanently mounted as a disk image - DVD drive and DVD no longer required.’

https://www.flightsimwebs...tie-problemen-met-fs2020/

Staat niet bij van welk forum, google search op de quote geeft geen hit buiten flightsimwebshop zelf. Maar het lijkt in ieder geval mogelijk. Ik zie verder overigens ook weinig reden waarom niet, laten we wel wezen, iedere PC game is te rippen. Maar je staat verder wel een beetje op jezelf, mits een moderator anders zegt denk ik niet dat iemand je hier op tweakers hulp kan en mag bieden in deze gezien rippen van software feitelijk niet eens een grijs gebied is, maar ondanks ownership eigenlijk niet mag.
Online JJ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:01:
Live weather werkt wel, maar behoudens indien je een weerstation in je achtertuin hebt die door de brondata gebruikt wordt, kan het prima zo zijn dat de accuratesse niet optimaal is. Zoals je ook tegen kunt komen op bijvoorbeeld buienradar, accuweather, meteoblue, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
Net reply gekregen op Ms forum ivm mijn yoke, volgens is het omdat ik de ignition op "start' laat staan en dat die de batterij leegtrekt (in de simulatie dus). Heb dit idd op 'start' gelaten, benieuwd of dat probleem is :) Even testen...

• ArranChace
  • Laatst online: 31-08-2024
psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

Op flightsimwebshop wordt de volgende quote aangehaald:
‘I have got round this by creating an ISO of disk1 and now have it permanently mounted as a disk image - DVD drive and DVD no longer required.’

https://www.flightsimwebs...tie-problemen-met-fs2020/

Staat niet bij van welk forum, google search op de quote geeft geen hit buiten flightsimwebshop zelf. Maar het lijkt in ieder geval mogelijk. Ik zie verder overigens ook weinig reden waarom niet, laten we wel wezen, iedere PC game is te rippen. Maar je staat verder wel een beetje op jezelf, mits een moderator anders zegt denk ik niet dat iemand je hier op tweakers hulp kan en mag bieden in deze gezien rippen van software feitelijk niet eens een grijs gebied is, maar ondanks ownership eigenlijk niet mag.

[...]

Live weather werkt wel, maar behoudens indien je een weerstation in je achtertuin hebt die door de brondata gebruikt wordt, kan het prima zo zijn dat de accuratesse niet optimaal is. Zoals je ook tegen kunt komen op bijvoorbeeld buienradar, accuweather, meteoblue, etc.
Ligt er ook aan waar je hem hebt gekocht, Steam of MSStore...
Als je hem hebt gekocht via MS store, veel succes het te rippen naar een DVD, dat gaat je niet lukken, aangezien je niet bij de executables kan komen, Nee ook niet als Admin, en je moet behoorlijke dosis kennis bezitten van Windows10 om er alsnog bij te komen, want de gamefiles zelf zijn niet toegankelijk, en je zal hacks moeten gebruiken hiervoor.

De Steamversie schijnt gewoon toegankelijk te zijn, maar je kan ook als je FS2020 op DVD wilt, het bestellen bij MS op DvD, zag iig bij hun op de site een mogelijkheid om FS2020 op 8DvD's te kopen.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:07:
Net reply gekregen op Ms forum ivm mijn yoke, volgens is het omdat ik de ignition op "start' laat staan en dat die de batterij leegtrekt (in de simulatie dus). Heb dit idd op 'start' gelaten, benieuwd of dat probleem is :) Even testen...
dat zal wel vreemd zijn vaak bij vliegtuigen zo dra de motoren draaien trekken ze eigenlijk geen stroom meer van de accu ..en op start laten staan is nogmaal , want je moet om te starten dus doordraaien tot je hem aan hoort slaan en los laten dan gaat hij automatische terug .. als als elke contaktslot is met starten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Luuk2015 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:20:
Ik weet niet of dit al eerder hier is gedeeld:
https://www.msfsaddons.or...ivery-delta-airlines-a320

Een Delta livery voor de A320-neo.
Kwam ik tegen op /r/microsoftflightsim:
https://www.reddit.com/r/..._to_fly_with_some_livery/
Hier een package met meerdere liveries voor de A320:
https://www.msfsaddons.or...a-spirit-air-china-saudia

Naast Delta Airlines ook Spirit Airlines, Air China en Saudi Arabian Airlines.

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42
lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:07:
Mijn yoke komt vanmiddag ook binnen, zal wel even kijken of ik het zelfde probleem heb als jij beschrijf.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:48
Thrustmaster sidestick airbus edition net binnen gekregen, ready voor takeoff!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Merk net dat ik 12 vliegtuigen kwijt ben in mijn hangar. Na wat gepiel in de Microsoft Store app is hij nu MSF: Premium Deluxe (984,3MB) en Digital Ownership opnieuw aan het downloaden. Update: fout tijdens downloaden. En bij opnieuw proberen blijft het telkens fout gaan. |:( |:( |:(

Ik begin ondertussen behoorlijk te balen van dat online kopen bij Microsoft. Had ik nou maar gewoon de DVD-versie besteld..

Edit: Ondanks de failed downloads FS2020 weer gestart en nu heb ik weer Premium Deluxe met alle kisten. Wat een buggy zooi. Misschien hadden ze toch beter eind van het jaar kunnen releasen ipv nu al...

[ Voor 19% gewijzigd door BamSlam_ op 20-08-2020 15:20 ]

Ja, Cesna... :X :+

Iets anders wat me opvalt in veel reviews: niemand heeft het over de photogrammetry steden... Dat is juist toch iets wat gamers wel leuk vinden, zou je zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door tup61 op 20-08-2020 15:21 ]

• ND863

ND863

(jarig!)
Ik ben niet zo thuis in de GA kisten, maar hoe lees ik de DME af in de TBM?

Was op LOWI en kreeg na een tijdje eindelijk OEV (111.10) in Nav1 ingedraaid, en Source op Nav1 gedraaid. OEV was op de PFD zichtbaar, maar DME/Bearing bleef ‘—-‘

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Grappig. ik zie net flugelisoke op EHRD als game tag.
Hoe kan ik de andere live spelers ook op de VFR Map zien?

• psychodude
BamSlam_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:16:
Merk net dat ik 12 vliegtuigen kwijt ben in mijn hangar. Na wat gepiel in de Microsoft Store app is hij nu MSF: Premium Deluxe (984,3MB) en Digital Ownership opnieuw aan het downloaden. Update: fout tijdens downloaden. En bij opnieuw proberen blijft het telkens fout gaan. |:( |:( |:(

Ik begin ondertussen behoorlijk te balen van dat online kopen bij Microsoft. Had ik nou maar gewoon de DVD-versie besteld..
Ach, geef het een week en al die eerste basic bugs omtrent ownership problemen, launcher issues, etc. zijn vermoedelijk pleiten.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 16:32
Net 32GB RAM besteld. Ben benieuwd.

• lapino
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

dat zal wel vreemd zijn vaak bij vliegtuigen zo dra de motoren draaien trekken ze eigenlijk geen stroom meer van de accu ..en op start laten staan is nogmaal , want je moet om te starten dus doordraaien tot je hem aan hoort slaan en los laten dan gaat hij automatische terug .. als als elke contaktslot is met starten
Moet het nog eens testen, bij de Honeycomb blijft de key op "start", gaat niet vanzelf terug. Zou me alsnog verbazen want avionics schieten terug aan zodra ik de yoke unplug.

[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 20-08-2020 15:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twixie
Maar zijn we überhaupt geïnteresseerd in reviews van game-sites ? Metacritic staat al vol met 9+ ratings van een hele hoop gaming sites. Wat voegt gamer.nl review toe ?

Ik zou liever eens reviews willen zien van flightsim-gespecializeerde sites, want als ik dit topic bekijk, zie ik eigenlijk 2 kampen: 1. de noob/leek/vrijetijdsgamer die, behoudens wat performance/stabiliteits-issues, helemaal in de wolken is, en 2. de ervaren simmer/piloot, die helemaal niet onder de indruk is van het sim aspect.
tup61 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ja, Cesna... :X :+

Iets anders wat me opvalt in veel reviews: niemand heeft het over de photogrammetry steden... Dat is juist toch iets wat gamers wel leuk vinden, zou je zeggen.
Ik vind hem ook magertjes

cesna heb ik al gemeld .. zag het ook al ..

maar je hoort ze ok nergens over vliegeigenschappen ,
de updates die er aankomen wat er nog meer gaan de is ..
de meeste reviews gaan echt alleen over de mooie beelden .. maar verder .... nop
maar erg weinig die ingaat over andere zaken

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Moet het nog eens testen, bij de Honeycomb blijft de key op "start", gaat niet vanzelf terug. Zou me alsnog verbazen want avionics schieten terug aan zodra ik de yoke unplug.
Ik heb inderdaad een vergelijkbaar issue gehad tot ik door had dat ik de key terug most draaien naar Both.
Hij blijft de startermotor aanslaan, wat het elektrische net onderbreekt.
Pagina: 1 ... 44 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc