FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:48:
@Vedrano Dan is het maar goed dat je de standard versie hebt, ik heb 40 van die net-niet toestellen
Hoewel de C152 en C172 best goed zijn, en gister ook een kort rondje gedaan in de DA62, enige rare daaraan is dat ik blijkbaar bijna volgas moet geven om aan het rollen te komen vanuit stilstand (ja de handrem is er af)
Dat beginnende simmers dit doen snap ik,die uitgebreide versies kopen, maar heb nu aantal Fsims gekocht (FSX/XPlane) en nog nooit heb ik de standaard vliegtuigen nu echt goed gevonden, half afgemaakt half fuctionerende cockpits, maar gaf me wel een gevoel welk type vliegtuig ik leuk vind.
X-Plane 11 die voor vele de maatstaaf nu is geworden, heb ik altijd bagger gevonden out-of-the-box meegeleverde toestellen vind ik nu niet veel beter als nu in FS2020, en met alle aids en instelling in FS2020 op Hard, heb ik echt veel meer het gevoel in een vliegtuig te zitten als ik ooit had met X-Plane.
Nu geef ik toe ik niet voor honderden euro's DLC's en uitbereidingen heb gekocht voor X-Plane, maar heb altijd het idee gehad, als X-Plane zoals bepaalde mensen beweren, vrij realistisch flightmodel had, dan moet ik een soort Max Verstappen zijn qua talent met vliegen, iets wat ik absoluut niet geloof, en heel X-Plane dan ook niet echt serieus kon nemen in flightmodel.
Nu met FS2020 op Hard, lijken mijn landingen plots een stuk minder perfect, het mijn take-off tenenkrommend, en het scheren over bergkammen heen in de buurt van LOWI in een turboprop, heeft meer weg van een agressieve ongecontroleerde achtbaan
IK wil niet zeggen FS2020 perfect is, er is genoeg in te vinden waar ik om een facepalm doe, en het multiplayer gedeelte zuigt imho als wat, mensen die maar wat doen te samen met mensen die alle procedures volgen, wat een chaos op de landingbaan en taxibanen maakt.
De irritante camera controls in de cockpit (ok ben X-Plane te veel gewend denk ik) en krijg voor geen ene milimeter freelook op mijn joystick pov knopje zoals ik gewent ben in X-Plane.
Enige camera optie die ik echt beter vind in FS2020 is de DroneCam optie, rest vind ik een stap terug.
Idem dan je niet een scherm kan openen van je Nav/Comms zoals in Xplane, en je steeds moet inzoomen, terwijl je wel de menu's steeds hebt als overlays en de NavMap, die verder weinig nut heeft, vergeleken met de Xplane map.
Qua bediening vind ik iid X-Plane 11 velen malen beter, qua default vliegtuigen vind ik ze redelijk gelijkwaardig, en qua flightmodel (op hard setting) vind ik FS2020 beter.
MP.. is meer dat FS2020 populairder lijkt te zijn als welke FSim dan ook te voren, en veel newbie's aantrekt die nog niets snappen van de procedures, en niet per-se FS2020 zelf.
Nu speel ik sedert 1982 al Flightsims, en op Prepared3D heb ik ze allemaal gehad, maar in 2 dagen is FS2020 mijn favoriete Fsim geworden, alleen ik weet net als met Xplane, het zeker paar maanden nodig heeft, tot meer als een jaar er genoeg 3rd party addons/DLC's uit brengt om de ervaring helemaal op te krikken naar echt een goede flightsim, net als elke andere Fsim tot nu toe.
En dat stilstaand met de C152 en veel gasgeven, is ook raar, alsof je stuurwiel dwars staat, maar ik had dit ook in Xplane, al wel iets minder, met default toestellen.
Mijn Carenaro Pilatus PC12 had dat effect veel minder, evenals mijn Carenaro Cessna 172, denk dit iets is van de vanilla toestellen.
Ik hoop dat Carenaro iig zo snel mogelijk de PC12 voor Fs2020 maakt, dat Dahmer ding wat op een PC12 lijkt, is hem gewoon ook inderdaad net niet. Zo irritant de schermen maar half fuctioneren, zelfs inzoemen op die schermen werkt gewoon niet, default staat het op 5nm en that's it.. je kan op zoon in/out klikken wat je wilt, werkt niet.. echt belachelijk.
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7