• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
/*knip* geen V&A op het forum

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 20-08-2020 09:20 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Trently schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde (Ryzen 1700 en GTX 1080 op 1440p) dus ik heb al 32GB besteld omdat ik tegen behoorlijke performance beperkingen aanloop.

Dit zal straks met een nieuwe videokaart wat ik wil bestellen alleen maar erger worden
En mijn vraag is: tegen welke performance beperkingen loop je aan (16 vs 32 RAM)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Omdat echt live weather simpelweg niet bestaat, nergens. Of je nu kijkt ingame of daarbuiten. Buienradar kan ook prima aangeven dat het nu droog is terwijl het buiten regent of andersom. Gezien de weerstations onvoldoende verspreid zijn om echt accuraat live weather te weergeven, zal een flight simulator die dit soort data gebruikt het ook niet met volledige accuratesse kunnen.
Dacht al dat het aan mij lag; maar als je in het hóófdmenu live weather instelt en vervolgens vanuit het toestel ook het pulldown menu voor het weer erbij pakt zul je zien dat de tijd die live weather aangeeft, anders is dan in het echt. Nog een keer Live Weather aanklikken en dan update 'ie ineens wél. Maar of het dan ook om de zoveel minuten blijft updaten weet ik nog niet.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:19
turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

En mijn vraag is: tegen welke performance beperkingen loop je aan (16 vs 32 RAM)?
Dat ik terug ga van 30-35 FPS naar zo'n 15 FPS.
Ik vermoed ook dat het de oorzaak is geweest van de crash, die ik op dat moment heb ervaren. Ik heb ook alleen een crash ervaren op het moment dat ik bij een grote stad was en dat het geheugen meer dan 95% vol was. Het is ook verklaarbaar dat Windows op dat moment het geheugen gaat wegschrijven naar je schijf toe. Deze is primair niet ontwikkeld voor 'RAM' prestaties.

Op het moment kan ik nog aangeven wat de 'performance boost' zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:18:
Ik heb op dit moment 16GB geheugen, is het aan te raden dit te upgraden naar 32GB? Wat zal het verschil zijn?
Heb zelf 32Gb, een Ryzen 9 3900X en een 2080Ti. Met alles op ultra heb ik al een geheugengebruik van boven de 20Gb voorbij zien komen. Niet volledig zinloos dus.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Live weather heeft zo z'n beperkingen en daar is niet veel aan te doen, denk ik. Active Sky zag er ook niet altijd zo uit als dat het er in het echt uit zag... dus laat staan een default weather engine. Ik vind hoe dan ook de weer weergave SUBLIEM. Of het nou echt is of niet.

Wat ik wél hoop, is dat er ooit een historische weer optie komt... desnoods als DLC. Want ik ben echt niet van plan de hele winter met winterweer te gaan vliegen boven m'n zomerse scenery. En ja, dan kan je een preset gebruiken of zelf weer maken maar dat is altijd zoooooooo beperkt...

Toch jammer dat er altijd wel weer iets te wensen valt, hè... ;) Maar ik ben dit keer echt van plan mijn add on aankopen tot het uiterste te beperken. Ik heb maar twee vliegtuigen 'nodig' (een GA met DME (bij voorkeur een Piper) en de Dash 8 Q400), scenery ben ik echt niet van plan te gaan kopen (ben d'r goed gek!!!) en ja, dan misschien nog wat utilities (historic weather, ATC).
RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

In de beta leek de ATC beter te werken. Daar kreeg ik altijd tekst + stem te horen. In de tussentijd is er niks veranderd bij mij. Ik zal vanavond even kijken.
Wat veranderd is, is dat er een paar duizend (honderdduizenden?) nieuwe spelers bij zijn gekomen. Het lijkt er op dat de Azure server daar moeite mee heeft. Je kan switchen naar Offline ATC, dan gebruikt hij gewoon de taalpacks van je P (als je die geïnstalleerd hebt)

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Live weather werkt met een aantal vaste meetstations op de grond. Waarschijnlijk parsed het gewoon de openbare METAR informatie van de vliegvelden. Als daar dan toevallig net de zon schijnt, dan geld dat voor die hele regio. De afgelopen dagen zijn er echter behoorlijke verschillen op vrij korte afstand.
Oké! Thanks, duidelijk. Wel jammer hoor, want ik vind die verschillen dan idd erg groot...

• Timbox88
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Dacht al dat het aan mij lag; maar als je in het hóófdmenu live weather instelt en vervolgens vanuit het toestel ook het pulldown menu voor het weer erbij pakt zul je zien dat de tijd die live weather aangeeft, anders is dan in het echt. Nog een keer Live Weather aanklikken en dan update 'ie ineens wél. Maar of het dan ook om de zoveel minuten blijft updaten weet ik nog niet.
Ah, ga ik dat nog eens proberen! Maar hoe pak je er in de cockpit nog een weer erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Live weather werkt met een aantal vaste meetstations op de grond. Waarschijnlijk parsed het gewoon de openbare METAR informatie van de vliegvelden. Als daar dan toevallig net de zon schijnt, dan geld dat voor die hele regio. De afgelopen dagen zijn er echter behoorlijke verschillen op vrij korte afstand.
Live weather in deze sim gebruikt juist niet de metars volgens de developers. De live weather wordt opgehaald van MeteoBlue. Volgens mij gebruiken ze de metars alleen voor de wind onderweg

• Timbox88
cracking cloud schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Live weather in deze sim gebruikt juist niet de metars volgens de developers. De live weather wordt opgehaald van MeteoBlue. Volgens mij gebruiken ze de metars alleen voor de wind onderweg
Nou, dan klopt er helaas nog niet al te veel van. Maar goed, verder wel onder de indruk van het weer, ik mis alleen de benadering van het 'echte' weer nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:06
Hier kan je de interactive weerkaart van MeteoBlue zien:
https://www.meteoblue.com/en/weather/webmap/beta

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:55
Op de 18e een Game Pass geactiveerd van Microsoft om het eens uit te proberen. Gisterenavond even een vluchtje geprobeerd met de 747 (niet heel realistisch, maar goed) vanaf Innsbruck naar Parijs. Grafisch ziet het er echt top uit en ik kan bijna alles op high draaien. Echter de simulatie is niet zo best, uiteindelijk ergens op een heuvel gecrashed tegen een boom. De autopilot gaat echt alle kanten op, kan z'n cruising altitude niet vasthouden en hij daalde veels te vroeg en te hard.

Zodra PMDG met z'n 737 komt en er een aantal vliegvelden released zijn, ben ik om. Voor nu, nog even terug naar P3Dv4 voor de simulatie.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Ah, ga ik dat nog eens proberen! Maar hoe pak je er in de cockpit nog een weer erbij?
Bovenin je scherm zie je een pijl naar beneden; die klik je aan, dan zie je aan de rechterkant een wolkje, klik aan, dan staat er "Live Weather" met een tijd. Die tijd loopt soms een uurtje uit de pas. Klik op het pulldown menu'tje waar je het weertype kiest en klik gewoon nog eens op Live Weather (ook al staat dat er al!) en je ziet de tijd updaten naar de echte tijd én het weer veranderen :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Nou, dan klopt er helaas nog niet al te veel van. Maar goed, verder wel onder de indruk van het weer, ik mis alleen de benadering van het 'echte' weer nog..
I stand corrected, in dat geval inderdaad weinig. Misschien dat dat ook te maken heeft met de load op Azure.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• teupje
  • Laatst online: 25-02 14:13
RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:50:
[...]

Hier precies hetzelfde! Gister had ik dit probleem ook. Vrienden konden mij zien, maar ik hun niet en soms andersom. Ik heb vrienden geprobeerd toe te voegen via Flight Simulator, maar daar kwam niks aan bij de ander. Ik heb het ook via de Xbox app geprobeerd, maar geen resultaat.
Heel maf, kan er op Google ook niet heel veel over vinden. Ben toch wel benieuwd of hier een fix voor is en of er meer mensen zijn met dit probleem..

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Wow, dat ziet er inderdaad goed uit! Moet wel zeggen: heb nog niet over de 'standaard' london gevlogen, merk je veel verschil? Hoe duur is deze scenery?

En hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt hem en hij zet hem automatisch over de basic versie heen ofzo?
Review nog niet gezien zeker? :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Wow, dat ziet er inderdaad goed uit! Moet wel zeggen: heb nog niet over de 'standaard' london gevlogen, merk je veel verschil? Hoe duur is deze scenery?

En hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt hem en hij zet hem automatisch over de basic versie heen ofzo?
Standaard Londen is karig omdat Bing geen goeie maps heeft. Orbx is stukken beter maar voor een pay ware product laat het alsnog wel te wensen over. Heb echter zeker geen spijt van m'n aankoop :) Hopelijk schaaft Orbx de kwaliteit nog bij.

Tesla M3LR '21

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Eigenlijk ergens jammer dat ze Bing gebruiken, omdat die data zo outdated is. Techniek is super, maar hier moeten ze toch echt iets aan doen. Geen idee ook hoe ze dit updaten. Hebben ze daarvoor eigen satellieten? Of kopen ze die info bij private firms?

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:14:
Eigenlijk ergens jammer dat ze Bing gebruiken, omdat die data zo outdated is. Techniek is super, maar hier moeten ze toch echt iets aan doen. Geen idee ook hoe ze dit updaten. Hebben ze daarvoor eigen satellieten? Of kopen ze die info bij private firms?
Ik dacht dat Bing vooral luchtfotografie was i.p.v; satellieten
teupje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Heel maf, kan er op Google ook niet heel veel over vinden. Ben toch wel benieuwd of hier een fix voor is en of er meer mensen zijn met dit probleem..
Ja, had ik ook met een paar mensen van Discord waar ik eergisteren even mee vloog. Soms popte ze opeens in en weer uit, maar dan kon je ze wel weer hóren. Eenmaal airborne leek het beter te zijn (of ze vlogen zoveel sneller dan ik - note to self: volgende keer zélfde type vliegtuig kiezen! - dat ze by design niet meer te zien waren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Na gisteren en eergisteren hoofdzakelijk met goed weer gevlogen te hebben, vandaag een vlucht met iets minder fraai weer. Op weg van Ålesund naar Andøya. Windkracht 5, vorst op hoogte, de nodige bewolking. En een ATC die mij in deze condities naar 17000 voet wilde laten doen stijgen in mijn cessna 172 :p.

Mooie reis in meerdere stappen tot nu toe in ieder geval. Van Eelde naar Hamburg gevlogen eergisteren, prachtige night landing in Hamburg. Via Hamburg de westkust van Denemarken aangedaan en nu de westkust van Noorwegen. Deze route wat beperkt in het zicht gezien de vele bewolking vandaag, maar je kunt niet alles hebben. Geeft me in ieder geval de kans om een beetje te oefenen met de auto pilot e.d.

De planning is om vanaf de Lofoten in Noorwegen door te vliegen naar Jan Meyen, dan IJsland aan te doen, via Groenland door naar Canada. Met name de Lofoten naar Jan Meyen gaat de spannendste trip worden. Benieuwd of ik die afstand ga halen. En de weersomstandigheden ga overleven :9.

Verwijderd

Trently schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde (Ryzen 1700 en GTX 1080 op 1440p) dus ik heb al 32GB besteld omdat ik tegen behoorlijke performance beperkingen aanloop.

Dit zal straks met een nieuwe videokaart wat ik wil bestellen alleen maar erger worden
Volgens deze review is er amper verschil.

Ik snap de grafiek op deze pagina niet: met een 2060S op UHD en ultra settings 35 fps? Lijkt me zelfs met een 2080S moeilijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2020 10:21 ]

Die ATC is af en toe echt hilarisch.

"Speedbird 8472, you are 20,000 feet above your assigned altitude!" ... eh gast... 500 voet, ok - maar 7 KILOMETER te hoog??

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Kan iemand mij de externe camera uitleggen? In de cockpit heb ik alles wel door inmiddels.

Maar extern lukt nog niet, de enige manier om de externe camera te activeren is door bovenin in die balk op camera te klikken en dan het tabblad 'External' te kiezen. En vervolgens dat venstertje weer wegklikken. Maar dan ben ik erg beperkt in m'n bewegingen en dan blijf ik de HUD in beeld zien. Terugschakelen naar cockpitcam is hetzelfde maar dan kiezen voor het tabblad 'Cockpit'

Was in FSX een stuk makkelijker...

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 20-08-2020 10:20 ]

psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:17:
Na gisteren en eergisteren hoofdzakelijk met goed weer gevlogen te hebben, vandaag een vlucht met iets minder fraai weer. Op weg van Ålesund naar Andøya. Windkracht 5, vorst op hoogte, de nodige bewolking. En een ATC die mij in deze condities naar 17000 voet wilde laten doen stijgen in mijn cessna 172 :p.

Mooie reis in meerdere stappen tot nu toe in ieder geval. Van Eelde naar Hamburg gevlogen eergisteren, prachtige night landing in Hamburg. Via Hamburg de westkust van Denemarken aangedaan en nu de westkust van Noorwegen. Deze route wat beperkt in het zicht gezien de vele bewolking vandaag, maar je kunt niet alles hebben. Geeft me in ieder geval de kans om een beetje te oefenen met de auto pilot e.d.

De planning is om vanaf de Lofoten in Noorwegen door te vliegen naar Jan Meyen, dan IJsland aan te doen, via Groenland door naar Canada. Met name de Lofoten naar Jan Meyen gaat de spannendste trip worden. Benieuwd of ik die afstand ga halen. En de weersomstandigheden ga overleven :9.
Hey... ik heb gisteravond van Eelde naar Hamburg (EDDH) gevlogen! En wilde eigenlijk ook door naar Noorwegen. ENTO (Oslo-Torp, wat vanwege de afstand tot Oslo niks met Oslo te maken heeft ... Eelde noem je toch ook geen "Amsterdam Noord" ??) en daar vandaan richting het Geirangerfjord, en langs de kust richting Tromso.

• Trently
Als je naar de snelheid en timings kijkt, vind ik dit niet een eerlijke vergelijking.
Wie heeft er nou setjes aangeschaft die 3600mhz op CL 16 doen....?
Als je op 3000 of 3200 met dezelfde timings (of lager pakt) dan loop je veel sneller tegen de beperking van 16GB aan; zoals ik dit zelf ook daadwerkelijk ervaar dat 16GB echt onvoldoende is met "normale" timings en snelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Trently op 20-08-2020 10:23 ]

• teupje
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Ja, had ik ook met een paar mensen van Discord waar ik eergisteren even mee vloog. Soms popte ze opeens in en weer uit, maar dan kon je ze wel weer hóren. Eenmaal airborne leek het beter te zijn (of ze vlogen zoveel sneller dan ik - note to self: volgende keer zélfde type vliegtuig kiezen! - dat ze by design niet meer te zien waren).
Zie jij ze wel bij friends staan in het hoofdmenu?

Verwijderd

Trently schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Als je naar de snelheid en timings kijkt, vind ik dit niet een eerlijke vergelijking.
Wie heeft er nou setjes aangeschaft die 3600mhz op CL 16 doen....?
Als je op 3000 of 3200 met dezelfde timings (of lager pakt) dan loop je veel sneller tegen de beperking van 16GB aan; zoals ik dit zelf ook daadwerkelijk ervaar dat 16GB echt onvoldoende is met "normale" timings en snelheden.
Hoeveelheid en snelheid zijn toch 2 verschillende dingen?
teupje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Zie jij ze wel bij friends staan in het hoofdmenu?
Jazeker. We zaten ook wel in dezelfde groep en ik kon het motorgeluid ook wel horen van degene die vlakbij me stond, maar ik zág hem niet. En toen ineens wel, en toen weer niet..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:20:
Kan iemand mij de externe camera uitleggen? In de cockpit heb ik alles wel door inmiddels.

Maar extern lukt nog niet, de enige manier om de externe camera te activeren is door bovenin in die balk op camera te klikken en dan het tabblad 'External' te kiezen. En vervolgens dat venstertje weer wegklikken. Maar dan ben ik erg beperkt in m'n bewegingen en dan blijf ik de HUD in beeld zien. Terugschakelen naar cockpitcam is hetzelfde maar dan kiezen voor het tabblad 'Cockpit'

Bekijk deze video. Heb ik ook gedaan en kan nu probleemloos overweg met alle camera's :)
https://www.youtube.com/watch?v=wTUFA33wIEM

• teupje
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Jazeker. We zaten ook wel in dezelfde groep en ik kon het motorgeluid ook wel horen van degene die vlakbij me stond, maar ik zág hem niet. En toen ineens wel, en toen weer niet..
Dan ben je al verder dan ik. Ik zie geen invites en vrienden en kan ook niemand uitnodigen terwijl andere mij gewoon online zien staan. Frustrerend... :O

• Sparkiezz
Hoe vliegen jullie nachtvluchten met GA? Zit er in de Cessna 172 instrumentlights? Heb deze niet kunnen vinden en als ik Google lijkt het erop dat dit niet standaard is bij een Cessna. Of zet je dan gewoon de domelight aan? Lijkt me toch niet heel veilig?

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Maar laat dat nu net ook iets zijn dat even zeer in XP zat, volgens wat ik hoorde (want zelf nooit XP gespeeld). Daar kreeg je een warning als de framerate onder 24fps dropt omdat de fysische simulatie dan niet meer correct werkt.
Ik dacht dat dan de rendering van de wereld niet goed gedaan meer kan worden dan (onder de 19fps), en je werd geadviseerd om grafische instelling aan te passen (zo ver ik me kan herinneren).
Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:29:
Hoe vliegen jullie nachtvluchten met GA? Zit er in de Cessna 172 instrumentlights? Heb deze niet kunnen vinden en als ik Google lijkt het erop dat dit niet standaard is bij een Cessna. Of zet je dan gewoon de domelight aan? Lijkt me toch niet heel veilig?
Hmm ik heb gisteren in de Beech King Air een nachtvlucht gedaan. Wel een hoop geklooi om het 'goed' te krijgen die verlichting, maar het wérkte wel. Maar de Cessna weet ik niet.

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Snap ff niet waar die liveries blijven? Die zouden gisteren al komen zeiden ze.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

pro_6or

amateur_60r

ArranChace schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

AoA is Angle of Attack, van de hoek waarmee de vleugels nog draagkracht/lift hebben.
Is de AoA te hoog of te laag, val je in wezen gewoon uit de lucht, bepaalde vliegtuigen kunnen dit overulen zeg maar door puur motorvermogen (denk b.v straaljagers die in een hoek van 90 graden omhoog klimmen)

Iemand met meer kennis van Aerodynamica en vliegtuigbouw zal het gedetaileerder wellicht uitleggen
voor een 90 graden klim heb je strikt genomen geeneens vleugels nodig. Dan wordt je puur door het motorvermogen omhoog gestuwd.

wanneer het een propeller vliegtuig betreft heb je iig de propeller zelf nog die volgens hetzelfde principe als de vleugel zelf werkt. Ik meen dat je de AOA van een propeller zelf aan kan passen, heet het dan niet de pitch?

een treffende spreuk

• Trently
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:24:
[...]
Hoeveelheid en snelheid zijn toch 2 verschillende dingen?
Dat is zeker waar.
Maar hoe lager de snelheid, des te meer geheugen je nodig hebt omdat de taken minder snel weggeschreven kunnen worden.
Omdat zij setjes hebben die draaien op 3600mhz met lage timings zal er minder geheugen gebruikt worden, dan in vergelijking met een setje 3200mhz op C16.

Daarbij wil ik ook de kritische opmerking plaatsen, dat het ook verschil maakt in geheugen gebruik of jij boven afgelegen gebieden vliegt, of boven een grote stad. Logischerwijs zal dit laatste veel meer textures bevatten en zodoende ook meer impact hebben op het geheugen gebruik.

Voor mij, en ik denk vele hieronder ons, dat als jij 'normaal' geheugen hebt er situaties zijn (en nee niet altijd), dat 16GB onvoldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
In het plafond boven je zitten 2 draaiknoppen voor verlichting. Instrumentenverlichting zit er niet op idd

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-08-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Hey... ik heb gisteravond van Eelde naar Hamburg (EDDH) gevlogen! En wilde eigenlijk ook door naar Noorwegen. ENTO (Oslo-Torp, wat vanwege de afstand tot Oslo niks met Oslo te maken heeft ... Eelde noem je toch ook geen "Amsterdam Noord" ??) en daar vandaan richting het Geirangerfjord, en langs de kust richting Tromso.
Tussentijdse noodstop in Flatval maar maken. Windkracht 6 met icing en de autopilot had het even niet meer. 4000 voet naar beneden gedwarreld maar wel uit de stall weten te trekken. Maar goed voor dit toestel is het vast niet :+.

Het weer is hier echt beroerd. Zit nu zo'n 2000 voet boven de grond en nog steeds nauwelijks zicht. Ben in ieder geval mijn ijs wel weer kwijt geraakt.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:19:
Die ATC is af en toe echt hilarisch.

"Speedbird 8472, you are 20,000 feet above your assigned altitude!" ... eh gast... 500 voet, ok - maar 7 KILOMETER te hoog??
Moet je even opletten... Het is echt heel vaak precies 20.000ft als je het ziet gebeuren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:48
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

In het plafond boven je zitten 2 draaiknoppen voor verlichting. Instrumentenverlichting zit er niet op idd
Gewoon op 'L' drukken, dan zet je de verlichting aan!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Craftop schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Ja maar ook gelijk landings- en taxilichten en dat wil je niet mid-air. Of nou ja, jij misschien wel, maar 'het protocol' niet ;)

• stijn014
RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Moet je even opletten... Het is echt heel vaak precies 20.000ft als je het ziet gebeuren.
Met live traffic? Ik vermoed dat die vliegtuigen gewoon in de echte wereld vliegen en dat de ingame ATC ze iets anders wil laten doen
En een ATC die mij in deze condities naar 17000 voet wilde laten doen stijgen in mijn cessna 172 :p.
Jaaaaa, daar heb ik ook regelmatig last van maar dat komt gewoon doordat je tijdens het plannen de cruise altitude niet handmatig hebt aangepast (hetgeen ik dus ook steeds vergeet). Als je een vlucht plant, en dan vooral een IFR vlucht, dan kiest de sim zelf een cruise altitude die uitgaat van airliners... Je moet dus even in het plan zelf een cruise alt aangeven die past bij de C172 en dan zal ATC die (meestal) ook aanhouden. Maar goed... ATC is zwaar knudde dus je weet het nooit...
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:20:

Je hebt al een video als antwoord gekregen maar persoonlijk gebruik ik een XBox controller voor de externe (drone) cam: werkt IDEAAL. Out of the box ook: ik hoefde niets in te stellen. Zelfs tijdens het vliegen kan je 'm aanzetten (ik heb een BT XBox controller) en MSFS herkent 'm direct. Je gaat naar de drone cam door op Insert te klikken (werkt als een toggle). De reguliere externe cam zit onder de End knop.
Dome light! En als ik het nodig is even de zaklamp aanzetten (Alt-L). ;)

• Sparkiezz
DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Ja maar ook gelijk landings- en taxilichten en dat wil je niet mid-air. Of nou ja, jij misschien wel, maar 'het protocol' niet ;)
Klopt :). Ik zet ook liever zelf de gewenste verlichting aan met de juiste knop in de cockpit. Zal vanavond is boven me kijken en daar op zoek gaan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:48
flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:30:
Snap ff niet waar die liveries blijven? Die zouden gisteren al komen zeiden ze.
Ah, ik ben dus niet de enige die er naar op zoek is :9
Stond dat ze gratis waren van 19 augustus tot ergens september. Had dat ergens gelezen maar lastig om ze te downloaden als ze nog niet gereleased zijn natuurlijk.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

DigitalExorcist schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Is ook niet wenselijk ..... landings lichts kunnen je verblinden als je een wolk in vliegt ( zelfde effect als je in een mist je grootlicht aanzet .. het licht weerkaatst terug naar de cockpit en dus verblind de piloten

Ik zet altijd boven de 1800 Ft boven de grond de taxi en landings lichten uit

maar ook om stroomvoorziening niet te veel te belasten die zijn nodig voor alles werkend te houden in de
cockpit

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 10:44 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
[...]

Ik doe alles in de cockpit met de muis, behalve throttle en flaps ;)

• SparksNL
  • Laatst online: 19:20

Klinkt als een leuke route. Die ga ik ook maar eens proberen. Duurt alleen wel erg lang zo in een GA :+ Heb je tussentijds elke keer een nieuwe route gemaakt vanuit het hoofdmenu, of ben je na het landen zelf met het flight plan aan het pielen gegaan in de G1000?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
We zijn weer onderweg van Calais terug naar Breda airport met de C152 :)

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 16:12
CR2032 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Bedankt. Ik zie dit steeds vaker terug in de reviews wanneer je verder zoekt dan de influencers.
Voorlopig houdt ik het nog bij X-Plane. Ik kijk over een paar maanden wel weer eens om te zien of het wel realistisch wordt.

Op het X-Plane forum maken ze zich inmiddels al stukken minder zorgen om MSFS. :)
https://forums.x-plane.or...as-nothing-to-fear-about/
Ben gisteren nog een aantal uur met FS bezig geweest : ik heb wel het idee dat hun weather engine beter/uitgebreider is als X-Plane.
(Beter implementatie van turbulentie zoiezo, alleen soms misschien iets te agressief)

Stel :
Als je nou de grafische mogelijkheden (bedoel dat de manier zoals FS de wereld weergeeft) en hun performance (veel betere balans/verdeling over CPU, GPU en RAM dan welke andere flightsim) zou kunnen samenvoegen met de flightmodels van X-Plane en de systeem integratie van DCS (F/A-18C, F-14B, AV-8BN) : dan zou je echt een verdomd mooie, goeie en uitgebreide flightsim hebben :9~

ahh dreams ... :+

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

[...]

met ALT+L zet je de zaklantaarn aan (of zo'n lampje op je hoofd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:45:
ach iets minder dan 2 uurtjes dan ben je er wel
:+

zijn wel leuke vluchtjes .. kan je ook aanraden om eens richting Duitsland te gaan en dan naar oostenrijk door te vliegen LOWI

en breda, Koblenz, Neurenberg,InnsBruck

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Even op de yoke klikken. Dan gaat die weg en zie je draaiknoppen. Daarmee gingen bij mij de instrumentlights aan

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Stel :
Als je nou de grafische mogelijkheden (bedoel dat de manier zoals FS de wereld weergeeft) en hun performance (veel betere balans/verdeling over CPU, GPU en RAM dan welke andere flightsim) zou kunnen samenvoegen met de flightmodels van X-Plane en de systeem integratie van DCS (F/A-18C, F-14B, AV-8BN) : dan zou je echt een verdomd mooie, goeie en uitgebreide flightsim hebben :9~

ahh dreams ... :+
En Google maps ipv Bing maps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kripple schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

Even op de yoke klikken. Dan gaat die weg en zie je draaiknoppen. Daarmee gingen bij mij de instrumentlights aan
Alt L is zaklamp als ik het goed heb

en dan zitten ze hier

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0Nr9dZn9/Cessna-172-SP-9-thumb-jpg-378fe595f532fae2c419d9f705bf4946.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 10:52 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:58:
[...]

Het is wel iets langer militair geweest dan de koude oorlog, heb daar namelijk in 2008 nog aan helikopters gesleuteld >:)
Ik mag hopen dat EHSB niet meer als vliegveld in de scenery zit, voordat je je Airbus boven op nietsvermoedende fietsers parkeert. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FastFred
flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:45:
Daar zou ik echt het geduld niet voor hebben :X :+

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ongelooflijk.. nooit gedacht dat ik nu gewoon een MD11 vlucht zou doen van Dubai/AMS met FSX...
MSFS is leuk om te zien maar verder ruk en onbruikbaar met de huidige kisten, die blijft ff op een zijspoor tot er wat verbeteringen komen :)

Na heel dag gamen gister, irriteer ik me er gewoon aan, constant het idee en gevoel dat ik op me ipad een spelletje speel pff

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Dat is echt het equivalent van een ritje Maastricht naar Haarlem op een Solex. :Y)

• psychodude
tup61 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Jaaaaa, daar heb ik ook regelmatig last van maar dat komt gewoon doordat je tijdens het plannen de cruise altitude niet handmatig hebt aangepast (hetgeen ik dus ook steeds vergeet). Als je een vlucht plant, en dan vooral een IFR vlucht, dan kiest de sim zelf een cruise altitude die uitgaat van airliners... Je moet dus even in het plan zelf een cruise alt aangeven die past bij de C172 en dan zal ATC die (meestal) ook aanhouden. Maar goed... ATC is zwaar knudde dus je weet het nooit...
De altitude stond in de planning op 7500. IFR request geeft bij mij standaard tot nu toe eigenlijk altijd een altitude van 10000 voet. Maar nu na het bereiken daarvan mocht ik daar niet blijven kennelijk, maar moest ik er nog maar eens 7000 voet bovenop gooien :9.
SparksNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:42:
Klinkt als een leuke route. Die ga ik ook maar eens proberen. Duurt alleen wel erg lang zo in een GA :+ Heb je tussentijds elke keer een nieuwe route gemaakt vanuit het hoofdmenu, of ben je na het landen zelf met het flight plan aan het pielen gegaan in de G1000?
Geselecteerd vanuit het hoofdmenu. Heb wel geprobeerd om het flightplan aan te passen in de G1000, maar nog niet voor elkaar gekregen om dat te laten slagen.

Duurt zeker lang ja zo'n route. Maar ach, geen haast. Gewoon voor de fun of it een beetje de wereld virtueel touren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

ach iets minder dan 2 uurtjes dan ben je er wel
:+

zijn wel leuke vluchtjes .. kan je ook aanraden om eens richting Duitsland te gaan en dan naar oostenrijk door te vliegen LOWI

en breda, Koblenz, Neurenberg,InnsBruck
Ja ik zit ook al te denken aan een soort Euro trip, maar twijfel nog over de C152, misschien is een iets comfortabeler vliegtuig dan fijner? Anderzijds, het heeft wel weer wat, net zoals ze vroeger in een oude eend zonder airco of wat dan ook naar zuid Frankrijk reden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

lol het is maar iets minder dan twee uurtjes ...
gisteren van Vancouver naar Orca island naar Portland gevlogen
C172 O+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:35

aap

Nu wil ik weten waarom vrouwen altijd met hun BH aan vrijen! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

C172 O+
Wat ook leuk is tijdens een langere vlucht is om een luisterboek op te zetten bijv Storytel of een lecture van Maarten van Rossem te luisteren, dat is overigens altijd leuk om te doen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Ja ik zit ook al te denken aan een soort Euro trip, maar twijfel nog over de C152, misschien is een iets comfortabeler vliegtuig dan fijner? Anderzijds, het heeft wel weer wat, net zoals ze vroeger in een oude eend zonder airco of wat dan ook naar zuid Frankrijk reden :*)
Ik was in FSX bezig aan een wereldtournee in een Embraer 145. Kom je nog voor leuke uitdagingen te staan, zoals de vliegvelden uit moeten zoeken op afstand én op een baan die lang genoeg is zodat je er op kan landen en weer vertrekken.

Met de Citation Longitude lijkt me dat een makkelijk karwei want het is een klein vliegtuig en hij kan in één keer gewoon de plas oversteken.

flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Wat ook leuk is tijdens een langere vlucht is om een luisterboek op te zetten bijv Storytel of een lecture van Maarten van Rossem te luisteren, dat is overigens altijd leuk om te doen.
ik zit tijdens de vlucht gewoon ID net te kijken ( ziggo app ) :D

of op GoT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Hyperthreading (of SMT bij AMD) uitschakelen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat m'n cpu load van 50% naar 100% is gegaan. Geen idee wat de technische redenatie erachter is maar het is wel zo fijn dat m'n cpu ook daadwerkelijk volledig wordt gebruikt nu. De fps gain is rond de 10 fps.
De simulator kan CPU of GPU bound zijn, de een wacht dus dan op de ander...
Als je CPU gain omhoog gaat als je HT uitschakelt dan kan het er mee te maken hebben dat jouw CPU maar een FPU (Floating point units) core heeft per 2 threads.
Dus als je een 4 core CPU hebt met 4 maal hyperthreading (windows zit dat dan als 8 cores) dan heb je nog maar steeds 4 FPU's. Je kunt dan dus verwachten dat omdat MSFS feel floating point operaties doet, dat met HT een deel door de CPU word afgehandeld IPV FPU. Vandaar dus dat je in zo'n geval gain ziet terwijl je toch oogaanschijnlijk minder 'cores' hebt.

Welligt kan iemand met meer verstand dan ik hier iets op toevoegen.

• FastFred
Vedrano schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:57:
Ongelooflijk.. nooit gedacht dat ik nu gewoon een MD11 vlucht zou doen van Dubai/AMS met FSX...
MSFS is leuk om te zien maar verder ruk en onbruikbaar met de huidige kisten, die blijft ff op een zijspoor tot er wat verbeteringen komen :)

Na heel dag gamen gister, irriteer ik me er gewoon aan, constant het idee en gevoel dat ik op me ipad een spelletje speel pff
Je speelt met default kisten, tuurlijk is dat ruk. Die MD11 in FSX is waarschijnlijk PMDG? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
aap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Nu wil ik weten waarom vrouwen altijd met hun BH aan vrijen! 8)7
Dat was een reply op die Netflixpost "wat vinden jullie onrealistisch in films". Mijn Twitter stond vol met dat soort comments.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flugelisoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBnNi_9gzsh6QkzMrLNLgeZIuiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGeTqvzWBC05QDPM3XktU9co.jpg?f=fotoalbum_large

Netflixje tijdens het vliegen in de cockpit als co piloot :p

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Voor de GA (General Aviation) mensen die nog noot gevolgen hebben en moeite hebben met landen hier wat hele generieke tips:

* Elke keer als je de configuratie van je vliegtuig veranderd moet je trimmen.
* Generiek gezien vlieg je een circuit met 85knt (flap op takeoff) op downwind, 75knt op base (flap op takeoff) en 65knt (flaps op landing) op final. Een cessna heeft denk ik drie flap settings. (nooit cessna gevlogen).
* op final onthoud!!: SNELHEID is attitude, hoogte is POWER. Zit je te laag, dan meer gas. Ben je te snel, dan neus omhoog. Je moet dus met je energie spelen. Zit je dus beide te laag en te langzaam, neus omlaag en meer gas.
* Snelheid verminderen die je met gas (veel) terug, hoogte houden (neus omhoog) en wachten totdat je binnen de witte gedeelte zit van je snelheid. Dan flap zetten en gas erbij. Blijf hoogte houden en snelheid binnen witte gedeelte, trim.

POH (Pilote Operating Handbook) van chessna : https://www.aeroclubmarit...e%20vloot/dhc/172NPOH.pdf

Hier wat oefeningen die je kunt doen (Aquilla) https://www.aeroclubmarit..._RdH_pt9_111127_(2)-1.pdf
Behalve dat dit een variable prop is en ik denk de cessna in MSFS niet zijn de oefeningen globaal wel hetzelfde, ook de snelheiden. Echte motor vermogen en prop zijn anders, dus speel daar even mee.

Voordat je een circuit vlieg, probeer eerst eens slow flight en wat stall oefeningen, dan landen!

Zit de automatische spullen in MSFS uit, veel leuker om het zelf te doen!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Die vuistregel met landen geldt voor airliners trouwens net zo goed. Daar moet je dus wel rekening mee houden als je de autopilot op de ILS gooit en dan hoopt dat je ongeveer recht op een baan neer wil komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 23:34
na alle cpu ellende met mijn i5-6500 die continu op 100 procent draaide en daardoor de framerate naar minder dan 5 fps wist te krijgen of zelfs 1 fps af en toe, heb ik het nu voor elkaar om dat enigzins onder controle te houden en rond 55 fps in de meeste gebieden met drops naar 15 tot 20 in bijvoorbeeld hartje new york. Alleszins acceptabel in ieder geval.

Wat heb ik gedaan om dit voor elkaar te krijgen:
- in de nvidia geforce experience de graphics settings voor flight simulator laten optimaliseren (ik heb een rtx2070 super oc)
- daarna via rechtermuis op je desktop in windows kies je het nvidia control panel
- bij de optie: 3d settings - Configure surround , Physx heb ik de de PhysX processor setting veranderd van auto naar rtx 2070, zodat de cpu daarvoor ontlast wordt)
- vervolgens in Microsoft flight simulator de LOD settings voor terrain en objects teruggezet van 125 naar 50 voor beiden (die 125 was ingesteld door die game optimalisatie in de nvidia geforce experience.
- Multiplayer in de game uitgezet.
- De microsoft flight simulator game installatie verplaatst van harde schijf naar snelle SSD.

Dit was voldoende om naar die 55 fps te gaan, misschien helpt iemand dit om ook te proberen die een vergelijkbaar probleem heeft

Wel is het zo dat als ik een vlucht start dat de eerste 2 minuten de processor op 100 procent blijft draaien en vliegen eigenlijk onmogelijk is op mijn systeem. Maar na die 2 minuten (ik vermoed dat die dan de graphics data van dat gebied download), valt de cpu terug naar rond de 50 procent en maakt het niet meer uit hoe lang je vliegt, de cpu blijft dan stabiel laag.

Tot nu toe is het me niet gelukt overigens om de GPU nog zwaarder te belasten, ik zit nu rond de 50 procent GPU belasting, dat zou van mij wel hoger mogen zijn, maar dat wordt nog wat meer testen.

Dan de game zelf,
ik was begonnen met keyboard en muis om te vliegen, totaal onmogelijk, met keyboard turns maken werkt nauwelijks, je overstuurt binnen notime. Dus een flight stick besteld en dat werkt fantastisch.

Ik vind het geweldig dat je elk gps coordinaat op de wereld op de flight map kan intikken en dat je daar direct begint. Dus mooie lokatie op zoeken op google maps of bing maps en dat coordinaat copieren en pasten in de flight map en je vliegt erboven. Prachtig. Ook mooi dat je gamecontroller standaard gemapt is aan de drone besturing.

Inmiddels vluchten gemaakt door de fjorden van noorwegen (prachtig), in new york een scenic tour gedaan en een vlucht boven de mont blanc en wat lokale vluchtjes boven mijn huis. Het is behoorlijk indrukwekkend allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Aangezien ik bij de install maandag hopen issues had met crashes, dacht ik van deze morgen, nu de grote load verdwenen is, even opnieuw te installeren om toch zeker een propere install te hebben.

Dus ik doe een uninstall, en begin opnieuw een install, om dan nu pas te beseffen waarom wellicht die installatie zo vaak crashte. Tijdens het eigenlijke gamen had ik ontdekt (en er waren er hier nog met dezelfde ervaring) dat MSFS er totaal niet tegen kan als je monitor disconnect, bvb bij het gebruik van een KVM switch. Doe je dat toch, dan wordt MSFS totaal onresponsief om dan een minuut later helemaal te crashen naar de desktop.

Gegarandeerd was dat de oorzaak van de install crashes, want die install gebeurt dus eigenlijk in-game. Probleem is nu natuurlijk dat die installer nu runt, maar ik eigenlijk mijn monitor momenteel wel nodig heb voor mijn werk, en de installer dus gegarandeerd opnieuw zal crashen... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 20-08-2020 11:31 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nog een andere 'interessante' issue is dat de click-spots in de cockpit niet meer overeen komen met waar je muis is als je MSFS in een window uitvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

robinez schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:26:

- daarna in windows het nvidia bij de optie: Configure surround , Physx de PhysX setting veranderd van auto naar rtx 2070, zodat de cpu daarvoor ontlast wordt)
Deze volg ik niet, waar vind ik dit?

Fijn dat het zulke winst heeft opgeleverd in ieder geval!

Hier net ook een leuk vluchtje gedaan van Lanzarote naar Gran Canaria. Lekker eilandhoppen :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:35

aap

Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:27:
Tijdens het eigenlijke gamen had ik ontdekt (en er waren er hier nog met dezelfde ervaring) dat MSFS er totaal niet tegen kan als je monitor disconnect, bvb bij het gebruik van een KVM switch. Doe je dat toch, dan wordt MSFS totaal onresponsief om dan een minuut later helemaal te crashen naar de desktop.
Ik had dezelfde ervaring dinsdag: ik startte de installatie op mijn thuis-PC en als hij dan eenmaal aan het downloaden was plugde ik de monitorkabel om naar mijn werklaptop. Als ik dan een tijdje later de voortgang van de download wilde inspecteren, was de MSFS taak gecrashed.

Uiteindelijk heb ik maar de hele dag op mijn PC gewerkt door in te loggen op een VM van mijn werk. Zolang het scherm maar aan bleef, ging er niks fout.
Was niet optimaal, maar ik kon tenminste checken dat de download doorliep (ik heb 50 Mbps internet, dus dat duurde 5 uur!). O-)

Ik had de download overigens eerst om middernacht aangezet en de PC aan laten staan, maar dat had ook niet gewerkt. Ik vermoed dat als de monitor in slaapstand gaat, MSFS al crasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Deze volg ik niet, waar vind ik dit?

Fijn dat het zulke winst heeft opgeleverd in ieder geval!

Hier net ook een leuk vluchtje gedaan van Lanzarote naar Gran Canaria. Lekker eilandhoppen :9
oh daar zijn wat woordjes weg gevallen.

- Rechtermuistoets op je windows desktop
- kies nvidia control panel
- daarna onder 3d settings zie je Configure Surrount , PhysX staan
- klik daar op
- dan zie je rechts in het scherm: PhysX settings
- kies daar in de dropdownlist je grafische kaart (deze staat standaard op Auto)

ik zal het ook even aanpassen in mijn post

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MSFS maakt gebruik van PhysX? Handig. Ik heb een laptop met 2 grafische kaarten (een Quadro K2000M en een GTX1660 Super buitenboord) dus dan hoeft die Quadro niet op zijn handen te zitten. :P

• robinez
Stoney3K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:39:
MSFS maakt gebruik van PhysX? Handig. Ik heb een laptop met 2 grafische kaarten (een Quadro K2000M en een GTX1660 Super buitenboord) dus dan hoeft die Quadro niet op zijn handen te zitten. :P
het was een tip op reddit en bij mij had het wel invloed, ik zag dat de cpu naar beneden ging en de gpu omhoog, dus het lijkt er wel op dat die dat gebruikt.

Maar goed, ik heb zoveel veranderd dat het net zo goed door iets anders kan komen. Ik denk ik noem het maar om volledig te zijn voor de mensen die dezelfde type problemen als mij hebben.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

Je speelt met default kisten, tuurlijk is dat ruk. Die MD11 in FSX is waarschijnlijk PMDG? ;)
Ja ik weet dat default ruk is, maar hun brachten het vooraf zo dat dit de eerste keer zou zijn dat default wel goed/bruikbaar zou zijn. Dus ik had er aardig wat vertrouwen in, dan komen ze met 30 pruts dingetjes aan.. Hadden van mij beter 10 goede kunnen hebben mja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 16:31
ORBX reactie:
We want to let you know that we are aware of an issue in the Landmarks London City Pack for Microsoft Flight Simulator.

This issue affects a small number of the 400+ landmarks available, where they do not match up with the quality of those already in-sim.

A fix this is already in development, and will be made available very soon through Orbx Central, and - as soon as it is approved - in the Microsoft Flight Simulator in-sim Marketplace.

We will inform you when this update is available on the Orbx Facebook and Twitter channels.

Thanks all for your patience!
https://orbxsystems.com/f...ondon-city-pack-for-msfs/

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• FastFred
@Vedrano Dan is het maar goed dat je de standard versie hebt, ik heb 40 van die net-niet toestellen :9

Hoewel de C152 en C172 best goed zijn, en gister ook een kort rondje gedaan in de DA62, enige rare daaraan is dat ik blijkbaar bijna volgas moet geven om aan het rollen te komen vanuit stilstand (ja de handrem is er af)

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 20-08-2020 11:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
Een paar screenshots van mijn reis met de Grand Caravan door Schotland, heb de Orkney's, Shetland Eilanden en de Hebriden bezocht. Geen foto's genomen maar wel van het topje van Schotland en de omgeving van Oban.

Boven in Schotland, Whiten Head
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBXeSj6Q_yK048jvElsH_AwAuWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VYV4JSxyUQlVIIyAUbcLneJo.png?f=fotoalbum_large

En de omgeving van Oban, hier vlieg je aan via de fjorden van Schotland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko8CYVQOoaPI9ib-ww73VE8Uj98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBbyLio7F5wrBTMOIVFUD4s9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrisIOSScLL8Noi-Yn5xPPe0tv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTbaJgR2TiZuAyAZu2L6wLWK.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:48:
@Vedrano Dan is het maar goed dat je de standard versie hebt, ik heb 40 van die net-niet toestellen :9
Daarom vond ik die Game Pass wel een prima manier om een boel uit te testen, voorlopig hou ik die 120 euro voor een Premium Deluxe maar even in mijn zak.

In ieder geval tot ik normaal vanaf mijn thuisbasis op kan stijgen en het geen weiland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

C172 O+
Oh ik houd van de San Juan Islands O+ . Gisteren even langs het huis van een vriendin op Lopez Island gevlogen :D.

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
tup61 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Je hebt al een video als antwoord gekregen maar persoonlijk gebruik ik een XBox controller voor de externe (drone) cam: werkt IDEAAL. Out of the box ook: ik hoefde niets in te stellen. Zelfs tijdens het vliegen kan je 'm aanzetten (ik heb een BT XBox controller) en MSFS herkent 'm direct. Je gaat naar de drone cam door op Insert te klikken (werkt als een toggle). De reguliere externe cam zit onder de End knop.
[...]
Kijk wel uit met de "slaap" stand van die controller. Toen ik die namelijk weer uit slaap stand wilde halen crashte MSFS. Hij kan niet goed tegen usb achtige (en display blijkbaar ook) veranderingen.

Ik heb de controller nu maar gewoon bedraad aan de pc gehangen. Dan heb ik dat geneuzel niet.

[ Voor 31% gewijzigd door PuckStar op 20-08-2020 13:14 ]

[My Home Automations]

• SparksNL
  • Laatst online: 19:20
cbr600f4i schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:51:
Een paar screenshots van mijn reis met de Grand Caravan door Schotland, heb de Orkney's, Shetland Eilanden en de Hebriden bezocht. Geen foto's genomen maar wel van het topje van Schotland en de omgeving van Oban.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk vliegtuig is dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Een paar screenshots van mijn reis met de Grand Caravan door Schotland

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mocht iemand in de buurt van Nice (Cote d'Azur) vliegen, zou je dan een screenshot van Cap d'Antibes en de boulevard van Nice willen maken >:)

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe de kustlijn van Antibes naar Monaco eruit ziet. Dat doe ik normaliter op de racefiets dus vandaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
rvt1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:05:
[...]

De simulator kan CPU of GPU bound zijn, de een wacht dus dan op de ander...
Als je CPU gain omhoog gaat als je HT uitschakelt dan kan het er mee te maken hebben dat jouw CPU maar een FPU (Floating point units) core heeft per 2 threads.
Dus als je een 4 core CPU hebt met 4 maal hyperthreading (windows zit dat dan als 8 cores) dan heb je nog maar steeds 4 FPU's. Je kunt dan dus verwachten dat omdat MSFS feel floating point operaties doet, dat met HT een deel door de CPU word afgehandeld IPV FPU. Vandaar dus dat je in zo'n geval gain ziet terwijl je toch oogaanschijnlijk minder 'cores' hebt.

Welligt kan iemand met meer verstand dan ik hier iets op toevoegen.
Ook ik heb nu Hyperthreading(SMT) uitgeschakeld op mn 3700X en ik kan bevestigen dat het direct scheelt in de FPS. Van 21fps in cockpit A320(zelfde locatie en omstandigheden) naar 34fps... Cpu gebruik gaat van 45-50% naar 80-90%.

Hopelijk komt er wel een fix voor of iets dergelijks zodat we wel HT/SMT kunnen gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
cbr600f4i schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave screens, alleen je registratie klopt niet, PH-VCC is een Diamond DA62 ;)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:27:
Gegarandeerd was dat de oorzaak van de install crashes, want die install gebeurt dus eigenlijk in-game. Probleem is nu natuurlijk dat die installer nu runt, maar ik eigenlijk mijn monitor momenteel wel nodig heb voor mijn werk, en de installer dus gegarandeerd opnieuw zal crashen... 8)7
AAAAAAARRGGH.... Ben dus zo gewoon van die KVM switch te gebruiken dat ik dus na mijn lunch dus natuurlijk ineens switchte naar mijn werk laptop, dan wel direct terug omdat ik het me realizeerde, maar het kwaad was al geschied. Download progress stond stil, en ja hoor, nog geen minuut later crasht de installer. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Gave screens, alleen je registratie klopt niet, PH-VCC is een Diamond DA62 ;)
Ik kon even niets anders bedenken dus heb ik een Nederlandse versie van de Flying Doctors :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

cbr600f4i schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Ik kon even niets anders bedenken dus heb ik een Nederlandse versie van de Flying Doctors :)
Nog niet helemaal want Victor Charlie Charlie was een Amphibian. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Een installer die crasht als je de monitor unplugged? 8)7

Microsoft, schaam je diep, dit kan anno 2020 écht niet hoor :X

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ND863 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:38:
Een installer die crasht als je de monitor unplugged? 8)7

Microsoft, schaam je diep, dit kan anno 2020 écht niet hoor :X
Sowieso draait de game-loop (en de rendering loop) al in de installer, die trok mijn GPU gewoon voor 70% open.

Waarschijnlijk crasht de installer omdat ineens de rendering context verdwenen is als je de monitor uitplugt, maar dat is nog altijd echt heel slordig programmeerwerk van het niveau 4 gymnasium.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

AAAAAAARRGGH.... Ben dus zo gewoon van die KVM switch te gebruiken dat ik dus na mijn lunch dus natuurlijk ineens switchte naar mijn werk laptop, dan wel direct terug omdat ik het me realizeerde, maar het kwaad was al geschied. Download progress stond stil, en ja hoor, nog geen minuut later crasht de installer. 8)7
"Alvast" de geforce experience drivers installen tijdens de game installatie is ook niet aan te bevelen, zelfde effect. Met kvm en driver install heb ik 2x de installatie laten crashen voordat ik doorhad wat het probleem was..
Pagina: 1 ... 43 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc