Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:15:
Nou, mijn eerste ervaringen. Man man man, wat is dit vet zeg! Draai hem op mijn ntel Core i9-9880H, 32GB, NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (8GB) moeiteloos en zonder stotteren. Alles op high-end, ultra nog niet geprobeerd maar heb het idee dat dat ook wel lukt. Installatie ging probleemloos en het laden in-game gaat heel snel. Binnen dertig seconden zat ik op Lelystad, maar ook op Schiphol.
Eén ding valt me wel heel erg op: het 'live weather' klopt voor geen meter. Als ik hier naar buiten kijk was het donkergrijs, maar in-game had ik een rode ondergaande zon en open luchten. Dat is wel erg gek. Andere mensen hier ook last van?
Ik heb een vergelijkbaar systeem, alleen dan een Ryzen 3700X, alles op ultra, geen probleem. Gewoon doen.

Wat betreft de live weather, die staat niet standaard aan, heb je die wel aangezet bij het plannen van je vlucht? Ik dacht dat ie standaard aanstond vanwege het mooie weer gisteren 8) en vanochtend op doorreis door Schotland zag ik dat die niet geselecteerd was, lol, ik heb het geweten, echt Schots weer, ik heb deze voorlopig uitgezet want ik ben aan 't sightsee'en in Schotland en de Shetlands.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Wel een joystick? Wat kun je dan het beste kopen als je het vliegen echt wil 'voelen' zeg maar?
Voor zover ik weet is er alleen deze:
https://www.brunner-innovation.swiss/product/cls-e-joystick/

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Blijft toch een mooi ding die Cub. Dit is bij Stewart Airport (CZST). Er waren nog wat anderen touch and go's aan het doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLAKePKhbbS_VlYWbLB_EdEyMYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLciVOILZaVQrsik2G26Pfha.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:04:
Blijft toch een mooi ding die Cub. Dit is bij Stewart Airport (CZST). Er waren nog wat anderen touch and go's aan het doen.

[Afbeelding]
Hopelijk komen er snel ook andere liveries voor de Club. Dat geel is echt oerlelijk.

De marketplace kreeg toch ook een deel voor community addons? Dat zie ik ook nergens terug.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Wel een joystick? Wat kun je dan het beste kopen als je het vliegen echt wil 'voelen' zeg maar?
Er is ook een FFB yoke: https://www.brunner-innovation.swiss/product/cls-e-ng-yoke/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
cbr600f4i schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar systeem, alleen dan een Ryzen 3700X, alles op ultra, geen probleem. Gewoon doen.

Wat betreft de live weather, die staat niet standaard aan, heb je die wel aangezet bij het plannen van je vlucht? Ik dacht dat ie standaard aanstond vanwege het mooie weer gisteren 8) en vanochtend op doorreis door Schotland zag ik dat die niet geselecteerd was, lol, ik heb het geweten, echt Schots weer, ik heb deze voorlopig uitgezet want ik ben aan 't sightsee'en in Schotland en de Shetlands.
Haha net inderdaad al ff op Ultra gezet met rondje Ibiza. Wauw, wauw, wauw! Wat een graphics.

Maar dat weer, dat is toch echt gek. Heb het zeker weten aangeklikt en de tijd sprong ook meteen op het juiste tijdstip. Maar het klopte gewoon echt niet. Supervaag!
Moet eerlijk zeggen dat ik het water bij Ibiza ook erg 'donker' vond. Leek eerder de Noordzee dan wat tropischer water haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Haha oké! Veel te duur ;-)

Ik twijfel sowieso heel erg: wat is nu toffer, een yoke of een joystick? Ik begrijp een beetje dat yokes eigenlijk voor de kleinere planes zijn en joysticks voor de grotere, en het is wel mijn doel om met alle formaten te vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:04:

[Afbeelding]
een van mijn vaste airports geweest . in XP11
leuk vluchtje van Stewart naar Bela Coola :-) ( helaas nog geen handmade voor fs2020 , maar als die er komt is hij van mij :-)

en als je nu zo ls je nu vliegt naar rechts gaan en dan die rivier volgd is ook wel leuk ( wel lager gaan vliegen ) ... de andere kant op van Stewart daar ligt ook nog een dorpje als ik het goed heb ...

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 22:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Liefde maakt blind :) hier nog een om jou te laten wennen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9B0xRiYb-N5QDz4lOA9L-TrKDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/30lENjGKVZKnXdN9wEAUf892.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Haha oké! Veel te duur ;-)

Ik twijfel sowieso heel erg: wat is nu toffer, een yoke of een joystick? Ik begrijp een beetje dat yokes eigenlijk voor de kleinere planes zijn en joysticks voor de grotere, en het is wel mijn doel om met alle formaten te vliegen...
Ik heb een stick, maar vooral omdat ik totdat VR beschikbaar is enkel in DCS vlieg; militaire jets en heli’s, die hebben geen yoke en veel buttons nodig.

Ik vind zelf een stick ook wat natuurlijker, heb weleens een yoke geprobeerd maar niet mijn voorkeur. Wat je zelf wilt kopen dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:12:
[...]

Liefde maakt blind :) hier nog een om jou te laten wennen:

[Afbeelding]
Ze horen geel te zijn de Cub
net zo iets als Ferrari rood

het zijn niet de juiste cubs ..... waar ik graag mee vliegt , maar die Xcub is wel erg gaaf en kan bijna 6 uur lang vliegen op een volle tank :9
dus de dubble wat de normale cup kan

Mis de piper cub Titan 180 HP :-)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 22:19 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:29:
De Marketplace is toch ook nog gaar. Premium upgrade kost 15 euro méér dan Premium Deluxe upgrade. Snap niet dat zoiets in productie geraakt. 8)7
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je upgradet vanaf de Game Pass versie. Word je dan ineens eigenaar van de full game ? Of heb je dan add-on content die eigenlijk waardeloos wordt als je Game Pass abonnement eindigt ? Geen van beide lijkt wenselijk (afhankelijk van wiens standpunt :)).
Ik gebruik de gamepass, bij mij zijn de upgrades gewoon de normale prijzen, dus 70, 90 en 120 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Yes, de tijd stond ook live. Klopt het bij jullie wel dus?
Heb er niet heel erg op gelet vandaag. Al was het boven Engeland erg bewolkt en grauw, dus dat klopte in ieder geval >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Haha net inderdaad al ff op Ultra gezet met rondje Ibiza. Wauw, wauw, wauw! Wat een graphics.

Maar dat weer, dat is toch echt gek. Heb het zeker weten aangeklikt en de tijd sprong ook meteen op het juiste tijdstip. Maar het klopte gewoon echt niet. Supervaag!
Moet eerlijk zeggen dat ik het water bij Ibiza ook erg 'donker' vond. Leek eerder de Noordzee dan wat tropischer water haha!
Tof dat het bevalt.

Tijdens de Q&A laatst vertelden ze dat het meeste water op basis van satellietdata is, wat natuurlijk niet echt accuraat is in kleur of diepte.
Op sommige gebieden gebruiken ze gronddiepte-data (ofzo? ;) ) waardoor het water veel realistischer wordt en ook binnen 1 gebied verschillende kleuren en dieptes toont.
Volgens mij wouden ze aan de hand van community feedback dit op meer, en de belangrijke plekken gaan doen.

@Reinhard Ik kan de liveries ook nog niet vinden. Volgens het bericht kwamen ze "ergens" vandaag online. Maar ze staan erin tot eind september dus genoeg tijd om ze te claimen.

Zie ook al wat custom liveries voorbij komen op Reddit, dus zal me niet verbazen als je straks gewoon zelf handmatig iets kan toevoegen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Stoney3K schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Tot nu toe is er nog geen force feedback yoke (of pedalen) op de markt.
Er zijn wel zeker force feedback yokes op de markt, denk Brunner of Flight Illusion. Maar ze zijn niet goedkoop. Prijzen van rond 1500 euro. Ik heb verder geen directe ervaring met deze yokes, dus weet dan ook niet hoe de force feedback hier voelt. Ook weet ik niet hoe goed ze werken in combinatie met FS2020.

Force feedback joysticks zijn een andere optie, weet alleen niet hoe goed deze werken in FS2020. De PS4 controller force feedback is aanwezig, maar enkel bij het rijden op de grond. Er is geen enkele vorm van force feedback in de lucht, ook niet bij stevige turbulentie.

Soortgelijk weet ik ook niet of iets als bijvoorbeeld de Buttkicker werkt in FS2020. Deze wel eens kort kunnen testen bij een X-Plane setup, daar was het wel grappig. Zoals alles binnen deze sim wereld, ook weer niet goedkoop. Hoewel zeker betaalbaarder dan een force feedback yoke. Gezien de achterliggende techniek zie ik overigens weinig reden dat dit niet zou werken met FS2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Heb er niet heel erg op gelet vandaag. Al was het boven Engeland erg bewolkt en grauw, dus dat klopte in ieder geval >:)
Daar is het toch áltijd grijs en grauw joh? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Realtime traffic van echte vliegtuigen loopt een minuut of 5 achter, is dat expres gedaan of kunnen ze het live gewoon niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Er zijn wel zeker force feedback yokes op de markt, denk Brunner of Flight Illusion. Maar ze zijn niet goedkoop. Prijzen van rond 1500 euro. Ik heb verder geen directe ervaring met deze yokes, dus weet dan ook niet hoe de force feedback hier voelt. Ook weet ik niet hoe goed ze werken in combinatie met FS2020.

Force feedback joysticks zijn een andere optie, weet alleen niet hoe goed deze werken in FS2020. De PS4 controller force feedback is aanwezig, maar enkel bij het rijden op de grond. Er is geen enkele vorm van force feedback in de lucht, ook niet bij stevige turbulentie.

Soortgelijk weet ik ook niet of iets als bijvoorbeeld de Buttkicker werkt in FS2020. Deze wel eens kort kunnen testen bij een X-Plane setup, daar was het wel grappig. Zoals alles binnen deze sim wereld, ook weer niet goedkoop. Hoewel zeker betaalbaarder dan een force feedback yoke. Gezien de achterliggende techniek zie ik overigens weinig reden dat dit niet zou werken met FS2020.
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Er zijn wel zeker force feedback yokes op de markt, denk Brunner of Flight Illusion.
Die hou ik ook even buiten beschouwing, want die zie ik niet als consumentenmarkt. Meer als de 'flight training' en cockpitbouw-markt waar toch andere prijzen gevraagd worden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
yorkick schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Tof dat het bevalt.

Tijdens de Q&A laatst vertelden ze dat het meeste water op basis van satellietdata is, wat natuurlijk niet echt accuraat is in kleur of diepte.
Op sommige gebieden gebruiken ze gronddiepte-data (ofzo? ;) ) waardoor het water veel realistischer wordt en ook binnen 1 gebied verschillende kleuren en dieptes toont.
Volgens mij wouden ze aan de hand van community feedback dit op meer, en de belangrijke plekken gaan doen.

@Reinhard Ik kan de liveries ook nog niet vinden. Volgens het bericht kwamen ze "ergens" vandaag online. Maar ze staan erin tot eind september dus genoeg tijd om ze te claimen.

Zie ook al wat custom liveries voorbij komen op Reddit, dus zal me niet verbazen als je straks gewoon zelf handmatig iets kan toevoegen.
Ah, dat zou tof zijn! Want moet eerlijk zeggen: zelden zulk mooi water gezien in een game. Die golven en belichting, echt wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Luuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:18:
[...]
Ik gebruik de gamepass, bij mij zijn de upgrades gewoon de normale prijzen, dus 70, 90 en 120 euro.
Ik gebruik ook Game Pass. Bij mij is de upgrade naar Premium Deluxe gewoon €84.99. :?
Bizarre is dat upgrade naar Premium (wat los zelfs niet eens bestaat, maar dus de 5 extra vliegtuigen en airports zijn van Deluxe -> Premium Delux) eventjes €99.99 is. En dan heb je nog Deluxe, en die was, dacht ik €74.99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Hier gaan Amerikanen ook wel commentaar op hebben, denk ik :P.
Je zou toch gaan verwachten dat Washington Monument er accuraat zou in zitten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShSkCfzDB2NrwpXj_fCCVNKVfYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEiuBWjybM9MYnDrJVIdPDKP.png?f=fotoalbum_large

EDIT: en het Capitool is al helemaal niet om aan te zien, maar geen screenshot want toen besliste MSFS ermee op te houden. Is mijn eerste in-flight crash, denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 19-08-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Het Witte Huis is inderdaad ook ge-autogen'd. Lijkt me nog een stukje werk in uitvoering.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
JK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:21:
Realtime traffic van echte vliegtuigen loopt een minuut of 5 achter, is dat expres gedaan of kunnen ze het live gewoon niet aan?
5 maar? Ik heb al 30 minuten meegemaakt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 16:31
Ik ben een van de mensen die last hebben van de Limited by Main thread issues voor nu dus ff een beetje behelpen qua settings maar toch al kostelijk vermaakt. Ik was net op Cherbourg (omdat ik even een camping van vorig jaar wilde checken) en zelfs daar waren echte spelers

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirnsum schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:31:
Ik ben een van de mensen die last hebben van de Limited by Main thread issues voor nu dus ff een beetje behelpen qua settings maar toch al kostelijk vermaakt. Ik was net op Cherbourg (omdat ik even een camping van vorig jaar wilde checken) en zelfs daar waren echte spelers
hoe kan ej andere spelers zien in deze game ... heb wel live players aan maar het blijft hier rustig

moet nog eens goed gaan kijken hoe het werkt , heb de bushflying en lessen ook nog niet eens aangeraakt :o

en nog wat met die speciale landingen ... ik vlieg me eigen vluchtjes wel

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

cbr600f4i schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

5 maar? Ik heb al 30 minuten meegemaakt.
Hier een minuut of 5 idd, vanmiddag en zojuist ook nog. Dan heb ik dus geluk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jirnsum schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:31:
Idem.

1 ding wat helpt is via de custom toolbar (meest rechtse icoon van de toolbar bovenaan ingame) de VFR map uitschakelen. Dit gaf me 10 fps erbij in de 747 :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

hoe kan ej andere spelers zien in deze game ... heb wel live players aan maar het blijft hier rustig

moet nog eens goed gaan kijken hoe het werkt , heb de bushflying en lessen ook nog niet eens aangeraakt :o

en nog wat met die speciale landingen ... ik vlieg me eigen vluchtjes wel
Je moet het op 2 plekken aan hebben. Ten eerste voor je gaat vliegen kies je de 2e optie. Even uit mijn hoofd "all players".
Vervolgens om ze in game te zien moet je ergens in de settings geloof ik aanzetten dat je ze op je VFR krijgt te zien.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Laatst online: 28-09 11:42
Heb je echt 150 GB nodig (systemeisen) om hem te installeren en te spelen want anders zal ik veel moeten verwijderen of een andere ssd kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 28-09 16:31
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Idem.

1 ding wat helpt is via de custom toolbar (meest rechtse icoon van de toolbar bovenaan ingame) de VFR map uitschakelen. Dit gaf me 10 fps erbij in de 747 :p
Dat is het issue niet: het issue is dat bij mij (en zo te lezen op reddit en het officiele forum) prestaties zwaar onder de maat zijn, zonder dat CPU en GPU 100% belast worden. Daar helpt weinig aan ;) (getuige alles wat er al door deze groep geprobeerd is). Er zit iets niet goed in de optimalisatie voor meerdere cores. Als zelfs lui met een 18 core i9 en een 2080Ti stutters en low frames hebben op medium to low settings is er ergens iets niet goed wat je als gebruiker niet gaat oplossen ;)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Luuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Als ik kijk op market place dan zie ik de premium de luxe upgrade voor 84,99.
Maar ik heb dan op dit moment dus wel de gamepass met de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steenbok schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
Heb je echt 150 GB nodig (systemeisen) om hem te installeren en te spelen want anders zal ik veel moeten verwijderen of een andere ssd kopen.
101 is genoeg premium deluxe maar ik heb al extra airport er in zitten en wat ander dingen :-) dus als je uit gaat van 100GB is het genoeg ivm latere update ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 07:09
straks de london scenery gekocht en het ziet er goed uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOh7TkweqMWfSCx0bJtvmXaLguE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQx0OMMvpuJtwZxTrVvGQ60K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APvTsCgW_gisvDx05J8nJARgvd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MtNzeIXyvxxvZqSLomyuHv66.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1WkFHzND4nUrMM7Pz_wa6zeXz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DIBdzDve1irDx7TMuqOC5a9r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dnS_Jy4_g_XSFDgjJM6NtA9aMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9JfU2LzQewDOQ90HImzsLRl.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuO8Zop-uG8G5OYA-dIN8V9Cyzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fj65GUXHhMyZdfeLMjgUMkoM.png?f=fotoalbum_large

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt dit? "Game can't be optimized" zegt ie. Ik heb de nieuwste driver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwZHQuI5vtxWnMDNkM1gh8Tk0og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fUJZVhwpnUNHPgq4yGpW8KIa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:40:
Klopt dit? "Game can't be optimized" zegt ie. Ik heb de nieuwste driver.

[Afbeelding]
moet je ook niet willen ... aagh hier geeft die als ik dat doet alles op LOW aan en uit :o :o :o
|:(

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JhkKhFHg/aaggh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er ook niet aan pieren. Hij loopt nu soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
steenbok schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
Bij mij (Deluxe) geeft hij 105Gb aan.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
Vrt luchtvaartjournalist op Twitter Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38QnJxa-p0TcN7H8pDzpVtWPBNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ymJ4pPXb3DyANg7kU3XnB7z.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Maybe, probably, ik weet het niet
FS heeft de basis, alleen nog een lange weg te gaan (mijn mening)

Ik vergelijk de DA-62 van FS met de DA-62 van Aerobask en de B58 van FS2020 met de B58 van Carenado (uit mijn hoofd nog uit de tijd dat Thada hun modellen maakte)

Voor mij voelen ze allebei "off"
De B58 is nerveus met opstijgen maar redelijk mak met vliegen, FS omgekeerd
DA-62 is makkelijk met opstijgen/landen, maar tijdens vliegen twitchie (reageert nogal nerveus snel op crosswind en turbulentie), FS omgekeerd.
Ik had ook wat meer systeem integratie verwacht dat wat het nu is.
Allebei de modellen komen nog simpel over.

(Ben het wel met je eens : grafisch is belangerijk maar realisme nog belangerijker)

Las daarnet wel dat er meer mensen problemen met live weather in FS hebben.
METAR komt niet overeen met wat FS aan weer laat zien.
Bedankt. Ik zie dit steeds vaker terug in de reviews wanneer je verder zoekt dan de influencers.
Voorlopig houdt ik het nog bij X-Plane. Ik kijk over een paar maanden wel weer eens om te zien of het wel realistisch wordt.

Op het X-Plane forum maken ze zich inmiddels al stukken minder zorgen om MSFS. :)
https://forums.x-plane.or...as-nothing-to-fear-about/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 28-09 20:08
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:03:
Heb m toch nog vanmiddag binnen gekregen :) Gewoon 't normale model. Helemaal top. Stuk beter dan de oude yoke, hoewel bewegingen in zowel airliners als single props best wel worden uitvergroot.
Probeer je sensitivity van de assen eens op -40% te zetten, werkt bij mij echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:33:
[...]

Wat doet het en heb je nog meer leuke shortcuts? :9
Is een zaklamp: handig als het panel wat donker is. En helemaal met TrackIR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Laatst online: 16-07 13:47
Chrisuu01 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:55:
Nou ik moet nog wel leren vliegen met de gamepad gaat het allemaal wel erg rommelig veel te gevoelig.

Gelukkig komt morgen een tweedehands Thrustmaster t.16000m binnen.

Maar wel mijn huis gezien let even niet op de veel te scherpe bochthoek ik heb letterlijk voor het eerst gevlogen. :9
[Afbeelding]
Mijn huis staat hier ook ergens op de foto. :) Ik vind vliegbasis Soesterberg een beetje jammer, trouwens. Die is echter blurred op Bing, zonder goede reden, aangezien de koude oorlog wel voorbij is en de basis echt niet meer militair wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotionGeer
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-02-2022
CR2032 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Op het X-Plane forum maken ze zich inmiddels al stukken minder zorgen om MSFS. :)
Goed om te horen. Toch zullen ze daar flink aan de bak moeten om te kunnen concurreren met MS.
Ook al is FS nog zo mooi, voorlopig toch maar X-plane 11 al was het maar om de VR.
Ik heb op YouTube een VR (HP headset) filmpje gezien van FS. Ik wil het, ik wil het, ik wil het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jirnsum schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Dat is het issue niet: het issue is dat bij mij (en zo te lezen op reddit en het officiele forum) prestaties zwaar onder de maat zijn, zonder dat CPU en GPU 100% belast worden. Daar helpt weinig aan ;) (getuige alles wat er al door deze groep geprobeerd is). Er zit iets niet goed in de optimalisatie voor meerdere cores. Als zelfs lui met een 18 core i9 en een 2080Ti stutters en low frames hebben op medium to low settings is er ergens iets niet goed wat je als gebruiker niet gaat oplossen ;)
Klopt, merk ik ook hoor. M'n gpu moet vol aan de bak terwijl m'n cpu voor de helft niets aan het doen is.

Deze video net even bekeken en wat dingen toegepast:

Disclaimer: De maker van de video slaat een beetje door want 144 fps in een flight sim is meer dan zinloos.. Desalniettemin is 30+ toch wel wenselijk.

Resultaat is ~45-50 fps in de 787 (tailview) boven New York met alles op ultra @ 3440x1440 resolutie. Cockpit view geeft ~25 fps maar zelfs dat is al winst aangezien dat ding zo ontiegelijk slecht geoptimaliseerd is. Flink wat werk aan de winkel voor Asobo iig qua performance.

[ Voor 5% gewijzigd door London op 19-08-2020 23:12 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 12:45
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

De single core performance is dan onvoldoende voor de mainthread. Een CPU met hogere single core boost (of eventueel overclock indien relevante CPU en voldoende koeling) zou hierin kunnen helpen om meer performance winst te behalen.
Kan nog zijn dat ie met multithreading uitgaat van twee threads per core voor volledige belasting, en dat 50% eigenlijk volle bezetting is van een enkele thread op een core. Daar hadden we laatst met het meten van de performance van ons cluster ook issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
Zojuist een binnenlandse vlucht in de states voltooid mét IFR. Vooraf in het flight plan ook maar meteen de approach e.d. opgegeven, dan lijkt het allemaal wat beter te gaan. Wel bijzonder dat de ATC in de paar laatste legs van de approach volledig de weg kwijt lijkt te zijn. Uiteindelijk wel geland via ILS, maar ook dat ging niet helemaal soepeltjes (lijnde me 10 meter langs de baan uit), waardoor ik op het einde maar gewoon de AP uitgeschakeld heb en zelf naar binnen heb gestuurd.

Toch jammer dat die IFR vluchten vrijwel nooit vlekkeloos verlopen. Hoe ervaren jullie dat? Of vliegen de meeste hier VFR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:17:
Zojuist een binnenlandse vlucht in de states voltooid mét IFR. Vooraf in het flight plan ook maar meteen de approach e.d. opgegeven, dan lijkt het allemaal wat beter te gaan. Wel bijzonder dat de ATC in de paar laatste legs van de approach volledig de weg kwijt lijkt te zijn. Uiteindelijk wel geland via ILS, maar ook dat ging niet helemaal soepeltjes (lijnde me 10 meter langs de baan uit), waardoor ik op het einde maar gewoon de AP uitgeschakeld heb en zelf naar binnen heb gestuurd.

Toch jammer dat die IFR vluchten vrijwel nooit vlekkeloos verlopen. Hoe ervaren jullie dat? Of vliegen de meeste hier VFR?
Nee, ik vlieg 90% van de tijd IFR en het is een beetje behelpen nog met name op approach. Autopilot is vaak inderdaad de weg kwijt waardoor je al vrij vroeg manual moet gaan vliegen.

Heb gemerkt dat het beter gaat als ik zelf een flight plan heb ingevoerd.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:23:
[...]

Nee, ik vlieg 90% van de tijd IFR en het is een beetje behelpen nog met name op approach. Autopilot is vaak inderdaad de weg kwijt waardoor je al vrij vroeg manual moet gaan vliegen.

Heb gemerkt dat het beter gaat als ik zelf een flight plan heb ingevoerd.
Daarmee bedoel je het opzetten van een flight plan in het hoofdmenu, of direct in de GPS van het vliegtuig? Dat eerste gaat mij inderdaad ook beter af. Zodra ik dat laatste doe, bijvoorbeeld een approach invoeren zodra ik die vanuit de ATC heb gekregen, dan gaat het vaker fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Daarmee bedoel je het opzetten van een flight plan in het hoofdmenu, of direct in de GPS van het vliegtuig? Dat eerste gaat mij inderdaad ook beter af. Zodra ik dat laatste doe, bijvoorbeeld een approach invoeren zodra ik die vanuit de ATC heb gekregen, dan gaat het vaker fout.
Zelf eentje maken met Simbrief of Simtoolkit en die in de FMC zetten. Dus niets doen in het hoofdmenu verder.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Haha mooie landtunnel! Zal verder niet veel zeggen ivm privacy. Maar geweldig dat je zo snel kunt zien waar je vliegt :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-08-2020 23:30 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 17:15
Ik heb vanavond FS2020 geinstalleerd via Steam en ik heb een gek probleem.

Mijn setup bestaat uit 3x1080P monitoren. Als ik de surround-mode inschakel voor deze drie schermen in het Nvidia Control Panel, dan wordt het netjes herkent door FS2020 en heb ik perfect beeld over drie schermen.

Bij het opstarten van de game (filmpje van één of ander logo), heb ik nog geluid, maar zodra ik in het scherm kom met 'press any key' to continue, is het geluid weg en dat komt ook niet meer terug. En dan nog iets geks, als ik via ESC terug wil naar m'n desktop, blijft de FS2020 hangen in het YES/NO schermpje.

Als ik het spel speel zonder Nvidia-surround modus, dus gewoon op 1 scherm, werkt alles gewoon helemaal prima, maar mis ik natuurlijk weer een boel van de beleving.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Nvidia GTX1070
Nvidia-configuratiescherm versie 8.1.958.0
Latest Nvidia driver versie 452.06

Menniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Zelf eentje maken met Simbrief of Simtoolkit en die in de FMC zetten. Dus niets doen in het hoofdmenu verder.
Hmm vanaf scratch invoeren is me nog niet gelukt helaas. Ik vlieg in de Citation Longitude. Heb je daar een tutorial van toevallig? 😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Haha mooie landtunnel! Zal verder niet veel zeggen ivm privacy. Maar geweldig dat je zo snel kunt zien waar je vliegt :)
hahah is hier al duidelijk bespreken waar dit is :D

hier gelijk even een foto van hoe ik er nu bij zit :9

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7dXLSBx/IMG-20200819-210204.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jirnsum schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Hyperthreading uitschakelen heeft in ieder geval wel gezorgd voor een 100% cpu load merk ik net. Dus het is het proberen waard, toch weer wat fps winst hier :P

Oh ja, multiplayer disablen geeft ook iets van 10 fps erbij.
SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:32:
[...]

Hmm vanaf scratch invoeren is me nog niet gelukt helaas. Ik vlieg in de Citation Longitude. Heb je daar een tutorial van toevallig? 😊
Nee, moet daar zelf nog in leren vliegen ook. Las wel dat de autopilot bij de Citation nog vrij buggy is dus je ervaringen kloppen zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door London op 19-08-2020 23:43 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
Ik heb vanavond voor het eerst sinds de release Flight Simulator kunnen spelen. Met mijn i7 8750H, 16GB RAM en een GTX 1050Ti was ik van plan om op Schiphol te starten, omdat ik wilde zien hoe het vliegveld handgemaakt eruit zag. In combinatie met andere spelers in de buurt en alle instellingen op low kreeg ik er niet meer dan 6fps uitgeperst. De resolutie van 1080p naar 720p veranderen maakte ook echt niks uit.

Vervolgens heb ik bij de orkaan aan de westkant van Mexico gekeken. Ik was niet de enige met het idee, want er vlogen echt genoeg mensen rond bij Cabo San Lucas. Daar had ik 20-30fps, dus dat was goed te doen. Ik speelde op dat moment met vrienden. We zagen elkaar op de wereldmap, maar als de ander spawnde op hetzelfde vliegveld, dan zagen we elkaar niet, of dat de een de ander zag, maar andersom weer niet.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:37:
Ik speelde op dat moment met vrienden. We zagen elkaar op de wereldmap, maar als de ander spawnde op hetzelfde vliegveld, dan zagen we elkaar niet, of dat de een de ander zag, maar andersom weer niet.
Speelde jullie met de zelfde instellingen (zoals live weer en zelfde ATC settings)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

Speelde jullie met de zelfde instellingen (zoals live weer en zelfde ATC settings)?
We zaten bij elkaar in de groep, dus dezelfde instellingen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotionGeer
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

We zaten bij elkaar in de groep, dus dezelfde instellingen.
V-sinc uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
@MotionGeer Daar heb ik niet op gelet, maar dat zou toch niks uit moeten maken dat je een vriend niet kan zien? Andere spelers zag ik wel gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Voordat je ORBX London koopt, hier een eerlijke review: YouTube: Flight Simulator 2020 | 4K | ORBX London City Pack London Butchered?!
Rond 8:30 beelden naast elkaar.

Ook handig als je leuke plekken zoekt en wilt bezoeken: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - The Best Locations In The World - ...

[ Voor 49% gewijzigd door PuckStar op 19-08-2020 23:55 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotionGeer
RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:46:
@MotionGeer Daar heb ik niet op gelet, maar dat zou toch niks uit moeten maken dat je een vriend niet kan zien? Andere spelers zag ik wel gewoon.
Goed punt. Vraag blijft of je alle spelers zag. Ik heb geen goede suggesties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4l700
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-05-2022
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:36:
[...]

Hyperthreading uitschakelen heeft in ieder geval wel gezorgd voor een 100% cpu load merk ik net. Dus het is het proberen waard, toch weer wat fps winst hier :P

Oh ja, multiplayer disablen geeft ook iets van 10 fps erbij.
Is dat het waard om Hyperthreading uit te schakelen? Geeft het redelijk wat FPS winst? Als het maar 5fps is dan weet ik het nog niet zo net om dat te doen.

Zit ook met de zelfde performance issue helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
yade schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Mijn huis staat hier ook ergens op de foto. :) Ik vind vliegbasis Soesterberg een beetje jammer, trouwens. Die is echter blurred op Bing, zonder goede reden, aangezien de koude oorlog wel voorbij is en de basis echt niet meer militair wordt gebruikt.
Het is wel iets langer militair geweest dan de koude oorlog, heb daar namelijk in 2008 nog aan helikopters gesleuteld >:)

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

m4l700 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Is dat het waard om Hyperthreading uit te schakelen? Geeft het redelijk wat FPS winst? Als het maar 5fps is dan weet ik het nog niet zo net om dat te doen.

Zit ook met de zelfde performance issue helaas.
Hyperthreading (of SMT bij AMD) uitschakelen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat m'n cpu load van 50% naar 100% is gegaan. Geen idee wat de technische redenatie erachter is maar het is wel zo fijn dat m'n cpu ook daadwerkelijk volledig wordt gebruikt nu. De fps gain is rond de 10 fps.

Tesla M3LR '21

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Weet iemand hier hoe het komt dat ik geen invites binnen krijgt en ook geen Steam vrienden online kan zien terwijl ze mij wel kunnen zien?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:15
Hebben jullie ( veel ) ai traffic gezien? Volgens mij heb ik alles op maximaal staan maar ik heb nog geen vliegtuig voor mijn neus zien landen of opstijgen Hoe is dat bij jullie ook op de grote vliegvelden.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:17:

Net IFR met een 747 van Londen naar Amsterdam en ik zag meteen al dat VNAV voor geen meter werkte. Bij het begin en op het eind bij de daling flipte V/S de pan uit waardoor ik veel te hoog voor de baan uit kwam. Flightplan invoeren ging goed en ook LNAV werkte prima. ATC was bij mij ook de weg kwijt, ik moest ineens weer naar cruising altitude terwijl ik bij de volgende waypoint op iets van FL100 moest zijn.

Zal allemaal wel opgelost worden, maar damn, dit stuk is echt pre-alpha status.

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 21:27
London schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:00:
[...]

Hyperthreading (of SMT bij AMD) uitschakelen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat m'n cpu load van 50% naar 100% is gegaan. Geen idee wat de technische redenatie erachter is maar het is wel zo fijn dat m'n cpu ook daadwerkelijk volledig wordt gebruikt nu. De fps gain is rond de 10 fps.
Een belasting van vier op vier beschikbare cores heeft een utilization van 100%, een belasting van vier op acht beschikbare cores (+4 cores door HT) geeft een belasting van 50%... Mogelijks kan FS2020 niet goed overweg met HT, maar daar heb ik nog maar weinig over gelezen.

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zijn er nog andere payware airliners aangekondigd anders dan PMDG?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Timbox88
Wow, dat ziet er inderdaad goed uit! Moet wel zeggen: heb nog niet over de 'standaard' london gevlogen, merk je veel verschil? Hoe duur is deze scenery?

En hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt hem en hij zet hem automatisch over de basic versie heen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

hahah is hier al duidelijk bespreken waar dit is :D

hier gelijk even een foto van hoe ik er nu bij zit :9

[Afbeelding]
Ah, jij vliegt ook met die Logitech! Bevalt dat een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:15:
[...]

Ah, jij vliegt ook met die Logitech! Bevalt dat een beetje?
ja wel maar ik heb deze al een tijdje
en het is de eerste yoke die ik heb dus kan niet vergelijken met een andere ..

maar het doet wat het moet doen ..

• Marcievg
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:12:
[...]

Wow, dat ziet er inderdaad goed uit! Moet wel zeggen: heb nog niet over de 'standaard' london gevlogen, merk je veel verschil? Hoe duur is deze scenery?

En hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt hem en hij zet hem automatisch over de basic versie heen ofzo?
Je voegt met deze aardig wat gebouwen toen die missen in de standaard Londen van het spel. Als je dit pakket gaat bekijken in de marketplace zul je zien wat je allemaal bij krijgt.

De prijs is €6,70 en nadat je hem hebt gekocht wordt hij meteen gedownload en geïnstalleerd. De download is iets over de 800MB en uitgepakt is het 1, 7GB.

• Timbox88
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:00:
[...]

ja wel maar ik heb deze al een tijdje
en het is de eerste yoke die ik heb dus kan niet vergelijken met een andere ..

maar het doet wat het moet doen ..
Ah ja, ok!

• Timbox88
Marcievg schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:07:
[...]

Je voegt met deze aardig wat gebouwen toen die missen in de standaard Londen van het spel. Als je dit pakket gaat bekijken in de marketplace zul je zien wat je allemaal bij krijgt.

De prijs is €6,70 en nadat je hem hebt gekocht wordt hij meteen gedownload en geïnstalleerd. De download is iets over de 800MB en uitgepakt is het 1, 7GB.
Cool! Thanks. Zat toevallig net ff in de market place en ik zag hem staan ja!

Die gratis liveries ben ik nog nergens tegengekomen btw...

• RobinNL
teupje schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:14:
Weet iemand hier hoe het komt dat ik geen invites binnen krijgt en ook geen Steam vrienden online kan zien terwijl ze mij wel kunnen zien?
Hier precies hetzelfde! Gister had ik dit probleem ook. Vrienden konden mij zien, maar ik hun niet en soms andersom. Ik heb vrienden geprobeerd toe te voegen via Flight Simulator, maar daar kwam niks aan bij de ander. Ik heb het ook via de Xbox app geprobeerd, maar geen resultaat.

Ik had gisteren ook een probleem dat de ATC niet of nauwelijks werkte. Bij vertrek vanaf Schiphol werkte hij half. Bij alle requests kreeg ik antwoord, al kreeg ik in 75% van de gevallen geen stem te horen (van mezelf en de ATC), alleen een dof geluidje. In Canada kreeg ik totaal geen antwoord van de ATC, ook niet via tekst.

@Timbox88 Als ze voor die livery ongeveer de tijden aanhouden van de development updates, dan hoef je die livery zeker niet te verwachten tot afgelopen nacht. Een dev update zou bijvoorbeeld 23 juli verschijnen, dan is het bij ons al 24 juli op het moment dat het verscheen.

[ Voor 13% gewijzigd door RobinNL op 20-08-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:50:
[...]

@Marcievg Als ze voor die livery ongeveer de tijden aanhouden van de development updates, dan hoef je die livery zeker niet te verwachten tot afgelopen nacht. Een dev update zou bijvoorbeeld 23 juli verschijnen, dan is het bij ons al 24 juli op het moment dat het verscheen.
Ik denk dat je iemand anders had willen taggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
Gisteren een rondje Barcelona gedaan, wat is dit een leuke simulator. Helaas kan ik nog niet over weg met IFR, dus geen idee wat er niet goed werkt. Maar voor mij geeft het veel voldoening na een dag werken:

Afbeeldingslocatie: https://ainp7a.am.files.1drv.com/y4m-cgvHZ-4iGyY8YHqOBYyx9g_chglzmMY7I7TIpPngZEzFQc5rW0XJbB8NwfZyoIY_DtWCTVrY5YBbsfzkziMv5YY5hWxPxWZWEshS_A2acgHcvN9EhwjBtLLGAbMY82SD6RxUrUCLVvITfV9ipqqV14oeUGWczgdb9-5Z4ldGBNFpXsn1vAyxAUaYqs_ufvPoVk1HzNYTxtKU8yk0UcxYw

Afbeeldingslocatie: https://pojp7a.am.files.1drv.com/y4mEmGqYDMfh63M_XNsgLbeWKSYhFND5QvQ5qr0iaMSQVFyCzF0oEWFxK95ZI1ylT4bugBhIgoyFrhAmQJbjxrqebaIWlb8_syhRpXhEyPdqX6eyV-MbU3Oboij02mFhJ3feKH4RxvmPgqpkeJH6r8zHNbGSHj6M5ALw0VFnZwRGwt7_Fwb62V005oRz-lCHs7B2-58_6RM9agTEpNR-gGeSQ?

Alleen de drone camera nog even leren bedienen. Zodra ik naar links ga in de drone modus, gaat m'n toestel ook naar links. Verder ga ik even wat lessen doen vanavond.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik heb op dit moment 16GB geheugen, is het aan te raden dit te upgraden naar 32GB? Wat zal het verschil zijn?

• Magic
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:18:
Ik heb op dit moment 16GB geheugen, is het aan te raden dit te upgraden naar 32GB? Wat zal het verschil zijn?
Ligt denk ik aan de rest van je instellingen. Op "high end" waar ik op draai heb ik hem nog nooit meer dan 7GB zien gebruiken. Wellicht als je hoger gaat dat hij meer geheugen gaat pakken, maar denk dat je videokaart dan al eerst de bottleneck wordt.

2 zaken die mij opvielen overigens:

De grand canyon ziet er echt niet uit. Default scenery in x-plane is vele malen beter voor mijn gevoel.
Alle zonsondergangen en zonsopgangen zijn Rood. Zelfs tussen de bergen licht de mist nog rood op terwijl dat volgens mij helemaal niet kan.

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 20-08-2020 08:24 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
CR2032 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Vooralsnog is dat terecht. MSFS is een prachtig lichaam met een (vooralsnog) verhoudingsgewijs leeg hoofd.

Maar mits het onderliggende framework correct is zal MSFS X-plane tzt in gaan halen. De costumer base van MSFS zal (door de backing van Microsoft en de betere looks) groter zijn, waardoor add-on leveranciers simpelweg meer kunnen verdienen aan MSFS. Dit betekent dat er steeds meer third party content komt en de sim kwalitatief beter wordt.

Maar momenteel voelt het allemaal nog vrij beta aan :X.

De vergelijking is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. 'We' zijn een volledig uitgekristalliseerde FSX/P3D gewend, terwijl MSFS nog wel wat tijd nodig heeft om zo verfijnd te worden.

Grootste (longer lasting) minpunt vind ik tot nu toe dat men de control-layout van FSX/P3D los heeft gelaten. De nieuwe methode voegt niks toe en wekt alleen maar ergernis op.

Grootste potentiële risico vind ik wat gisteren is besproken: het feit dat bepaalde processen gekoppeld lijken te zijn aan de frame rate. Als dat in de basis van de sim zit is daar lastig omheen te werken.

En dan nog een toevoeging aan de lijst van kleine (maar te patchen) frustraties: volgens mij zijn vluchten (of de huidige situatie) niet op te slaan. Heb de mogelijkheid tenminste nog niet gevonden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Microsoft Flight Simulator (2020): PC graphics performance benchmark review. Hiermee krijgt men wel een indicatie omtrent prestaties.

https://www.guru3d.com/ar...e-benchmark-review,1.html

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 17:05
Ik heb momenteel een i5 2500K en ik heb de indruk dat dat de bottleneck is voor Fs2020 op Medium settings.

Ik heb een GTX970 en 16GB ram dus ik zou in principe FS2020 op Medium moeten kunnen spelen.

Zou het de moeite waard zijn om te upgraden naar de snelste variant op die socket: i7 3770 als tijdelijke upgrade tot de nieuwe GPU’s er zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door iRbn op 20-08-2020 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

Ligt denk ik aan de rest van je instellingen. Op "high end" waar ik op draai heb ik hem nog nooit meer dan 7GB zien gebruiken. Wellicht als je hoger gaat dat hij meer geheugen gaat pakken, maar denk dat je videokaart dan al eerst de bottleneck wordt.

2 zaken die mij opvielen overigens:

De grand canyon ziet er echt niet uit. Default scenery in x-plane is vele malen beter voor mijn gevoel.
Eens dat het een beetje tegen valt. Maar zie hier default grand canyon in X-plane 11:

Echt niet beter hoor. Het is gewoon dat het contrast groot is omdat de rest in MSFS2020 zo ontzettend mooi is.

MSFS 2020:

[ Voor 6% gewijzigd door Shodan op 20-08-2020 08:40 ]

Ik had gisteren ook een probleem dat de ATC niet of nauwelijks werkte. Bij vertrek vanaf Schiphol werkte hij half. Bij alle requests kreeg ik antwoord, al kreeg ik in 75% van de gevallen geen stem te horen (van mezelf en de ATC), alleen een dof geluidje. In Canada kreeg ik totaal geen antwoord van de ATC, ook niet via tekst.
ATC is zwaar ruk, jammergenoeg... Ik vind het altijd wel leuk om contact te hebben met ATC maar in MSFS bakken ze er niets van. Waardeloos. Ze luisteren niet naar verzoeken, geven geen vectors, waarschuwen je niet, laten je de hele tijd op en neer vliegen... Knudde!

Maar goed, hoe dan ook, als je geen stem hoort, dan staat Text-to-speech op Azure en moet je die op Windows offline zetten. Je moet dan wel eerst een language pack installeren: English (United States). Klein probleempje kan momenteel zijn dat je de stem van een vrouw krijgt. :P

• Magic
  • Niet online
Shodan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

Eens dat het een beetje tegen valt. Maar zie hier default grand canyon in X-plane 11: [YouTube: X-Plane 11 - Default Grand Canyon Tour 2017]

Echt niet beter hoor. Het is gewoon dat het contrast groot is omdat de rest in MSFS2020 zo ontzettend mooi is.
Ik blijf bij mijn punt, de textureresolutie en mesh detail beter is in fs2020, maar de uitgestrekte textures (kennelijk is ie alleen plat van boven gefotografeerd), misplaatste begroeiing, en het contrast met de omgeving welke verder wel goed gedetailleerd is maken het een zeer onwerkelijke beleving.

voorbeeld, de wand rechts op 7:08:

[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 20-08-2020 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 22-09 11:34
alexbl69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
...

En dan nog een toevoeging aan de lijst van kleine (maar te patchen) frustraties: volgens mij zijn vluchten (of de huidige situatie) niet op te slaan. Heb de mogelijkheid tenminste nog niet gevonden.
Dat is wel mogelijk ;). Klink tijdens je vlucht op Escape en links onderin heb je de optie om je vlucht op te slaan.

• RobinNL
tup61 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

ATC is zwaar ruk, jammergenoeg... Ik vind het altijd wel leuk om contact te hebben met ATC maar in MSFS bakken ze er niets van. Waardeloos. Ze luisteren niet naar verzoeken, geven geen vectors, waarschuwen je niet, laten je de hele tijd op en neer vliegen... Knudde!

Maar goed, hoe dan ook, als je geen stem hoort, dan staat Text-to-speech op Azure en moet je die op Windows offline zetten. Je moet dan wel eerst een language pack installeren: English (United States). Klein probleempje kan momenteel zijn dat je de stem van een vrouw krijgt. :P
In de beta leek de ATC beter te werken. Daar kreeg ik altijd tekst + stem te horen. In de tussentijd is er niks veranderd bij mij. Ik zal vanavond even kijken.

• Timbox88
[...]

Hier precies hetzelfde! Gister had ik dit probleem ook. Vrienden konden mij zien, maar ik hun niet en soms andersom. Ik heb vrienden geprobeerd toe te voegen via Flight Simulator, maar daar kwam niks aan bij de ander. Ik heb het ook via de Xbox app geprobeerd, maar geen resultaat.

@Timbox88 Als ze voor die livery ongeveer de tijden aanhouden van de development updates, dan hoef je die livery zeker niet te verwachten tot afgelopen nacht. Een dev update zou bijvoorbeeld 23 juli verschijnen, dan is het bij ons al 24 juli op het moment dat het verscheen.
Ah! Nou, ik wacht geduldig af haha! :)

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:28
RobinNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

In de beta leek de ATC beter te werken. Daar kreeg ik altijd tekst + stem te horen. In de tussentijd is er niks veranderd bij mij. Ik zal vanavond even kijken.
Denk dat de Azure service overbelast is... Dat zou verklaren waarom sommige teksten wel en andere weer niet worden uitgesproken.

• Timbox88
Ben ik echt de enige bij wie live weather niet werkt? Had er gisteren al last van, maar vanochtend vroeg weer (een desalniettemin prachtige) ronde over flevoland gevlogen: opgestegen vanaf lelystad, via de A6 richting Almere, daar afgebogen om via de randmeren naar zeewolde te vliegen en weer terug te landen op Lelystad.

Heel duidelijk - dubbelgecheckt nog - live traffic en live weather aangezet. Buiten was het grijs en zelfs een klein beetje regenachtig, maar in-game was het een blauwe lucht (licht bewolkt) met een zomers zonnetje...

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Magic
  • Niet online
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:55:
Ben ik echt de enige bij wie live weather niet werkt? Had er gisteren al last van, maar vanochtend vroeg weer (een desalniettemin prachtige) ronde over flevoland gevlogen: opgestegen vanaf lelystad, via de A6 richting Almere, daar afgebogen om via de randmeren naar zeewolde te vliegen en weer terug te landen op Lelystad.

Heel duidelijk - dubbelgecheckt nog - live traffic en live weather aangezet. Buiten was het grijs en zelfs een klein beetje regenachtig, maar in-game was het een blauwe lucht (licht bewolkt) met een zomers zonnetje...

Live weather werkt met een aantal vaste meetstations op de grond. Waarschijnlijk parsed het gewoon de openbare METAR informatie van de vliegvelden. Als daar dan toevallig net de zon schijnt, dan geld dat voor die hele regio. De afgelopen dagen zijn er echter behoorlijke verschillen op vrij korte afstand.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:18:
Ik heb ook 16GB en tijdens een paar uur FS2020 gisteravond gebruikte ik max 10.5GB

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Timbox88 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:55:

Omdat echt live weather simpelweg niet bestaat, nergens. Of je nu kijkt ingame of daarbuiten. Buienradar kan ook prima aangeven dat het nu droog is terwijl het buiten regent of andersom. Gezien de weerstations onvoldoende verspreid zijn om echt accuraat live weather te weergeven, zal een flight simulator die dit soort data gebruikt het ook niet met volledige accuratesse kunnen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

Ik heb ook 16GB en tijdens een paar uur FS2020 gisteravond gebruikte ik max 10.5GB
Heel afhankelijk van je instellingen denk ik. Ik heb meerdere malen 15,9GB gezien.

Ik draai zelf op Ultra (Ryzen 3700X en 5700XT in full HD).

• killerbee1958
  • Laatst online: 21:07
HIer 32Gb en ik heb MSFS al frequent > 14Mb zien gebruiken (waardoor mijn totale memory gebruik over de 50 % ging)

Ik kan echter niet duiden of dit een postieve invloed op mijn framerates had.
Maar blijkbaar kan MSFS2020 dat extra geheugen wel gebruiken.

• Twixie
alexbl69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:27:
[...]
Grootste potentiële risico vind ik wat gisteren is besproken: het feit dat bepaalde processen gekoppeld lijken te zijn aan de frame rate. Als dat in de basis van de sim zit is daar lastig omheen te werken.
Maar laat dat nu net ook iets zijn dat even zeer in XP zat, volgens wat ik hoorde (want zelf nooit XP gespeeld). Daar kreeg je een warning als de framerate onder 24fps dropt omdat de fysische simulatie dan niet meer correct werkt. Dat vind ik dan nog iets kwalijker, en moeilijker te fixen, dan dat input reads gekoppeld zijn aan framerate (al is het even goed mogelijk dat ook MSFS zijn simulatie-model aan de fps gekoppeld heeft).

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:19
turkeyhakan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Heel afhankelijk van je instellingen denk ik. Ik heb meerdere malen 15,9GB gezien.

Ik draai zelf op Ultra (Ryzen 3700X en 5700XT in full HD).
Ik zit met precies hetzelfde (Ryzen 1700 en GTX 1080 op 1440p) dus ik heb al 32GB besteld omdat ik tegen behoorlijke performance beperkingen aanloop.

Dit zal straks met een nieuwe videokaart wat ik wil bestellen alleen maar erger worden
Pagina: 1 ... 42 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc