Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Ik will zo'n Thrustmaster TCA (en later misschien de throttle-quadrant) bestellen voor FS2020 maar ik bedacht me net dat de meeste vliegtuigen met yokes werken, het zullen wellicht enkel de airliners zijn die effectief een stick hebben?

Hoe gaan jullie hier mee om, is het niet immersie brekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:33:
[...]

Fair point. De ingame fps data had nogal last van ''limited by mainthread'' wat mij doet vermoeden dat de cpu nu de bottleneck is. Maar ik snap het niet zo want die draait echt nooit op 100% ingame. Enkel met laden van een nieuwe vlucht heeft 'ie het ff zwaar maar daarna blijft 'ie schommelen rond de 50%.
De single core performance is dan onvoldoende voor de mainthread. Een CPU met hogere single core boost (of eventueel overclock indien relevante CPU en voldoende koeling) zou hierin kunnen helpen om meer performance winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:34:
Bon, mezelf (en vrouw) zonet overtuigd en ook nog een T.16000M flight pack besteld. Dan ben ik qua hardware wel 'gesettled' denk ik. Honeycomb Yoke + Stick + Throttle + Pedals. Nog even getwijfeld voor de Warthog Hotas maar dat was nog eens 220 euro extra, dus eerst even zien of ik hiermee al goed uit de voeten kan.

Bedoeling is om in toekomst dan die Honeycomb Throttle aan te schaffen, de pedalen te houden en de Stick/Throttle kan dan in principe op marktplaats/2dehands.

Hopelijk goede keuze gemaakt, alles wordt morgen geleverd :)
Waar gekocht? :) Ik zoek ook nog ergens een winkel met voorraad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Allemaal FS2020 spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:04:
RTX2080 Super is binnen en geïnstalleerd. Behaal iets betere resultaten dan met m'n 5700XT maar een hele grote upgrade is het niet. Wat mij ook maar weer doet vermoeden dat de game nog flink wat performance patches nodig gaat hebben alvorens de boel echt stabiel draait. 3000 serie van Nvidia gaat daarbij ook wel helpen natuurlijk.

Om even een vergelijking te maken;
5700XT: 787 @ KJFK met alles op ultra = 9 fps
5700XT: 787 @ KJFK met alles op high = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op ultra = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op high = 25 fps

Het grappige is dat je zodra je in een GA vliegtuig stapt de fps niet eens zo heel erg veel toeneemt, maar het is wel prima boven de 30 in ieder geval.

Ga er nog even over nadenken of ik de 2080 Super houd, maar vooralsnog bevalt het wel goed om met gemiddeld 30 fps op ultra te kunnen spelen op een resolutie van 3440x1440. :9~
Pfoe je moet wel aardig "gek" zijn om nu een 2080 Super te kopen. De nieuwe kaarten staan letterlijk voor de deur! Aangezien je toch al een 5700xt hebt is het het wachten echt waard alleen al omdat volgende maand jou nieuwe 2080 super een stuk minder waard is!

Als je van te voren wat benchmarks had gekeken had je geweten dan het verschil "maar" 10 fps zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timbox88
Nou jongens, wish me luck! Ik heb net de download/installatie gehad en die ging helemaal probleemloos! Zo maar eens een beetje vliegen. Echt zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
weet wat je bedoel ik heb 5 maanden geleden een nieuwe kaart gekocht een 1660 super ...
mmmm dat rtx ziet er toch iets beter er uit 3 weken later gegaan voor een RTX 2070

ddus die hangt er nu 4 maanden in en nu wachten op de 30XX :z

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Waar gekocht? :) Ik zoek ook nog ergens een winkel met voorraad ;-)
De Honeycomb Yoke heb ik bij Conrad gekocht, gisteravond laat melding gekregen dat het magazijn order heeft klaargezet maar nog geen track&trace. The T.16000M bij Megekko besteld.

Als je iets goedkoper zoekt, mijn Logitech Xtreme 3D pro mag de deur uit voor prijsje. Stuur maar PB indien interesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Pfoe je moet wel aardig "gek" zijn om nu een 2080 Super te kopen. De nieuwe kaarten staan letterlijk voor de deur! Aangezien je toch al een 5700xt hebt is het het wachten echt waard alleen al omdat volgende maand jou nieuwe 2080 super een stuk minder waard is! 10 fps in een flightsim kan overigens een wereld van verschil betekenen. 20 vs 30 fps is heel goed merkbaar namelijk. Of het 400 euro rechtvaardigt is een tweede...

Als je van te voren wat benchmarks had gekeken had je geweten dan het verschil "maar" 10 fps zou zijn.
Dat wist ik allemaal allang, dan nog vond ik het het geld waard om te testen. Die kaarten zullen overigens allemaal super slecht leverbaar zijn (zoals altijd bij een launch) dus ik verwacht zeker niet snel de nieuwe generatie te kunnen kopen.

Hang nu ergens midden in Zweden in de lucht en de performance is uitstekend (45fps met alles op ultra 3440x1440) in een Beechcraft dus voorlopig zul je mij niet meer horen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YXRNKj1.jpg

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
flugelisoke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

En echt, 20 fps is zat in een flight sim.
Nah. Ik vind dat een slideshow. Moet je eens een helicopter proberen te vliegen, dan wil je echt meer dan 20 fps om kleine bewegingen te zien. (I know, MSFS2020 heeft geen helicopters.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
PuckStar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

zoiets ja :). Ik stream soms hier: https://www.twitch.tv/puckstar32 (ben beginner in vliegen dus let niet op neerstorten ofzo :P)

Ik zoek nog wel iets van tutorials of handleidingen over hoe ik dingen kan leren. Want ik heb bijv. geen idee met welke snelheid etc. ik met bepaalde vliegtuigen een landingsbaan moet benaderen. Of op welke hoogte en snelheid ik mag/moet vliegen met bepaalde vliegtuigen.
Of hoe ik makkelijk kan zien welke landingsbaan ik eigenlijk moet hebben en hoe ik die dus moet approachen (van welke kant).
Maar zal vast wel op internet te vinden zijn.
Landen doe je altijd tegen de wind in zodat je grondsnelheid zo laag mogelijk is. Landingssnelheid altijd ruim boven de stallspeed en met full flaps. Stallspeed kun je zelf bepalen: op voldoende hoogte langzamer gaan vliegen totdat je een stall warning krijgt. Tel er 20 knopen (oid) bij voor je landingssnelheid.

ps
ik zie dat je rondvliegt met full flaps. Dat is niet handig, bij hogere snelheden levert dat veel weerstand op. Flaps gebruik je alleen bij opstijgen en landen.

ps2
Droge Engelse humor over de landing: "How dare you control this crash!" :)

[ Voor 10% gewijzigd door gerritjan op 19-08-2020 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

Vraagje trouwens, ben ik de enige waar het opstarten van FS2020 een paar minuten duurt (van startmenu click naar game main menu). Idem voor het laden van een vlucht. Duurt zo 3 minuten denk ik als het niet meer is. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:14:
Vraagje trouwens, ben ik de enige waar het opstarten van FS2020 een paar minuten duurt (van startmenu click naar game main menu). Idem voor het laden van een vlucht. Duurt zo 3 minuten denk ik als het niet meer is. :X
is normaal :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
SHFT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:03:
Ik will zo'n Thrustmaster TCA (en later misschien de throttle-quadrant) bestellen voor FS2020 maar ik bedacht me net dat de meeste vliegtuigen met yokes werken, het zullen wellicht enkel de airliners zijn die effectief een stick hebben?

Hoe gaan jullie hier mee om, is het niet immersie brekend?
Boeing gebruikt yokes, Airbus gebruikt sticks. Of je nu gaat voor het één of het ander is dan ook meer eigen voorkeur in dit geval dan wat anders. Eveneens of je dit immersie brekend vind of niet.

En indien je er echt dusdanig aan stoort, kun je ook altijd beide kopen in de loop der tijd. Voor GA of airliner vluchten zou ik mij er in ieder geval zelf niet te veel aan storen. Mocht je ooit militaire vliegtuigen aanschaffen, ja, dan kan ik mij goed voorstellen dat spelen met een yoke in dat geval immersie brekend zal voelen.

Notabene, sommige vormen van real life cockpits hebben dusdanig afwijkende apparatuur dat je toch geen sim alternatief gaat vinden. Zoals bijvoorbeeld de Noorduyn Norseman.

Ergens zul je genoegen moeten nemen met dit soort limitaties. Of bereid zijn om letterlijk duizenden euro's te investeren in een home cockpit. Maar dat zul je vermoedelijk dan ook maar doen voor één toestel :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach what ebtreft cockpits je kunt het in allematen en smaken zelf maken of kopen

kijk hier maar eens

http://www.vrinsightshop.com/index.php?ckattempt=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik zat bij P3D soms wel 10 minuten te wachten, dus dit is een verademing

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reinhard schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

Ik zat bij P3D soms wel 10 minuten te wachten, dus dit is een verademing
ja ik ook bij xplane 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Boeing gebruikt yokes, Airbus gebruikt sticks. Of je nu gaat voor het één of het ander is dan ook meer eigen voorkeur in dit geval dan wat anders. Eveneens of je dit immersie brekend vind of niet.

En indien je er echt dusdanig aan stoort, kun je ook altijd beide kopen in de loop der tijd. Voor GA of airliner vluchten zou ik mij er in ieder geval zelf niet te veel aan storen. Mocht je ooit militaire vliegtuigen aanschaffen, ja, dan kan ik mij goed voorstellen dat spelen met een yoke in dat geval immersie brekend zal voelen.

Notabene, sommige vormen van real life cockpits hebben dusdanig afwijkende apparatuur dat je toch geen sim alternatief gaat vinden. Zoals bijvoorbeeld de Noorduyn Norseman.

Ergens zul je genoegen moeten nemen met dit soort limitaties. Of bereid zijn om letterlijk duizenden euro's te investeren in een home cockpit. Maar dat zul je vermoedelijk dan ook maar doen voor één toestel :9.
Daar heb je wel een punt, ik start wel met de stick en dan zie ik wel hoe hard ik gebeten word door het flightsim gebeuren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:36

Luukwa

o/

Draai 'm op ultra op mijn 1070ti, 16gb ram en een i7-8700.
Niet de allerbeste FPS op de grond maar in de lucht geen enkele problemen, ik denk 30-55.
60 absoluut niet nodig om het ontzettend goed speelbaar te krijgen, erg vermakelijk ook.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 20:59
Voor wie interesse heeft: Ik had afgelopen week bij Conrad de Honeycomb yoke besteld maar was in de veronderstelling dat deze voorlopig niet geleverd zou worden. Om die reden ook een bestelling gedaan bij AviationMegastore.com. Vandaag zijn er toch twee pakketten bezorgd met jawel... 2x de Honeycomb. Voordat ik een exemplaar retour stuur dacht ik er wellicht iemand hier blij mee te kunnen maken :). Zie ook mijn advertentie op Vraag & Aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de Alt-L optie ook wel handig zo nu en dan...! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Keek net de London pack review van ORBX door Grippersim. Dat was niet best.
https://youtu.be/iIyZw39ZiX8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:03:
Loop hier met 8700k, 2060S en 16gb ram op 1440 met hoge (vrijwel max) settings rond de 20 fps. in drukke gebieden. Kan de Level of detail en texture scaling nog wel terugdraaien, dat geeft een hoop fps. Maar vind dit wel prima zo. Over een paar maanden maar een 3080 kaart halen ofzo :P
Bij approach van Schiphol was het, in de Cessna 172, zo'n 40-50 FPS en aan de grond zo'n 30-40 FPS. Merkte weinig verschil tussen het interieur en het exterieur. Dus dat vind ik meer dan prima. Niet echt goed te vergelijken zonder dat we op de zelfde locatie zitten natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

MSFS is erg leuk, maar volgens mij zijn ze toch een paar dingetjes vergeten. Ik wist niet dat EHEH RW21 spontaan veranderd was in een grasbaan. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aDjcG72.png

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35
Stoney3K schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:43:
MSFS is erg leuk, maar volgens mij zijn ze toch een paar dingetjes vergeten. Ik wist niet dat EHEH RW21 spontaan veranderd was in een grasbaan. :+

[Afbeelding]
Eheheh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

kaanmijo

Picobello B.V.

Net voor de allereerste keer een rondje geprobeerd te vliegen vanaf EHAM naar EGLL. Aangezien ik een beginner ben die nog nooit dit soort games heeft gespeeld, staan alle hulptools aan. Het vertrek ging prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swnuI91-7WaHRonaeucTXsWTgng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jF5fPcuwmjZbGFlXE3H1np9B.png?f=fotoalbum_large

En de vlucht over de Noordzee daarna eigenlijk ook wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUp2Euujx87xSPzF8MGX5Zc4aU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kGhs9fPcmmgWhozEcmCbLGBs.png?f=fotoalbum_large

Toen ik de landing in ging zetten, ging het echter fout. De AI vond het nodig om voor mij te "landen". Ik kon het vliegtuig zelf niet meer besturen, dus dat was al feest. Toen de AI vervolgens dit voor elkaar kreeg en het als goede landing bestempelde viel ik van m'n stoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vwvFR_MQ10Uw288jVlZa8PUGf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UnrlS7vKMrfHRqhaxwmFkgg.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan dit nou, ik was er zo dichtbij ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo. Mijn eerste echte vlucht gemaakt in MSFS (retail) in Noorwegen, vanaf een klein vliegveld naar ENGM. Man, man, man, wat mooi... ik kan wel janken. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:42:
Ik heb heel hard gelachen toen de ORBX Tower Bridge in beeld kwam en daarna niet meer opgehouden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:48:
Zo. Mijn eerste echte vlucht gemaakt in MSFS (retail) in Noorwegen, vanaf een klein vliegveld naar ENGM. Man, man, man, wat mooi... ik kan wel janken. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Idem hier. Live vluchtje boven midden Zweden waar ik regelmatig kom bij vrienden. Zelfs hun huis staat erop.
En dan die meren. Adembenemend mooi, je zou er inderdaad bijna emotioneel van worden dat je dit gewoon vanuit je bureaustoel kan simuleren <3

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Boven eigen land vliegen blijft toch ook leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRCnEDEvVlRAxVm2HceC4M7zvkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cbD2nI29tpEFQUXv5KKSfKd2.png?f=fotoalbum_large
Onderweg naar Eelde langs de A7, links is Tijnje, en in de verte ligt Drachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:20
Weet iemand of het mogelijk is (en zo ja hoe) om vanuit de GPS (ingame) een nieuw flightplan te maken? Ik heb het wel voor elkaar gekregen om het bestaande flightplan te wissen, maar ik krijg er geen nieuwe in. Of is de enige manier om terug naar het hoofdmenu te gaan en vanuit daar een nieuw plan te maken?

Zou wel tof zijn om tijdens het vliegen van het oorspronkelijke plan af te kunnen wijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
durian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Nah. Ik vind dat een slideshow. Moet je eens een helicopter proberen te vliegen, dan wil je echt meer dan 20 fps om kleine bewegingen te zien. (I know, MSFS2020 heeft geen helicopters.)
Airliners en het is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Jaaaaaaa, voor alle Steam MSFS gebruikers: gebruik dit als startoptie:

-FastLaunch

en je ziet geen logo video's meer! Scheelt toch elke keer 29 seconden van je leven! Met logo's kost starten tot PRESS ANY KEY 1 minuut en 19 seconden, met die opstartoptie maar 50 seconden! :) Toch mooi meegenomen! (De optie om de video's te vervangen werkte ook wel maar dan duurt alles 59 seconden: dit kost geen moeite en scheelt nog meer tijd.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Misschien pas vanaf middernacht beschikbaar ofzo? Heb het in ieder geval nog niet in de marketplace gezien :(. Het is tot 30 september, dus nog even de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oei dat is wel heel slecht zeg. Lijkt eigenlijk diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Jeromes schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:40:
Voor wie interesse heeft: Ik had afgelopen week bij Conrad de Honeycomb yoke besteld maar was in de veronderstelling dat deze voorlopig niet geleverd zou worden. Om die reden ook een bestelling gedaan bij AviationMegastore.com. Vandaag zijn er toch twee pakketten bezorgd met jawel... 2x de Honeycomb. Voordat ik een exemplaar retour stuur dacht ik er wellicht iemand hier blij mee te kunnen maken :). Zie ook mijn advertentie op Vraag & Aanbod
zie pb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Zijn dit de pakketten onder Settings > Time & Language > Speech > Installed Voice Packages?
Yep!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 16:31
auw auw auw.... Dus niet alles in de in game marketplace is door een kwaliteitsprocesje heen gegaan...

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

'Delete Flight Plan' in de 172 gaf meteen een crash-to-desktop :(. Is het flight plan in ieder geval wel weg :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 16:25
__fred__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

Dat is wel bijzonder. Dat het ik natuurlijk wel geprobeerd.
Ik had even snel gekeken.

Kon idd approach en star aanklikken in de fmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Had het gezien. Beetje wat enkele gebruikers of de flight sim forums ook al aangaven. Ik schaf deze voorlopig nog maar even niet aan :+. Bedroevend dat iemand dit als payware nog durft te releasen. Jammer dat de marketplace bovendien niet een soort van quality control hanteert om dit soort cashgrab acties te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:41:
Ik vind de Alt-L optie ook wel handig zo nu en dan...! :)
Wat doet het en heb je nog meer leuke shortcuts? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Van dichtbij is het bij nader inzien niet best. Maar goed, vooralsnog heb ik me er prima mee vermaakt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:33:
[...]

Wat doet het en heb je nog meer leuke shortcuts? :9
ALT-i is een controllable flashlight geloof ik..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik ben nu bezig met de trainingen.

Nu als laatste training moet ik alleen vliegen naar een luchthaven, maar via de navlog waypoint.

Maar waar is deze waypoint? Munds park golfclub

Zie https://www.mupload.nl/img/3eyj781y.png

[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 19-08-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinwal
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-01 19:34
Goed, we zijn weer een dag verder. Logischerwijs (hoewel...) geen refund gekregen van Steam. Meer dan 2 uur in de game. Dat het puur downloaden is, laten we dan maar even buiten beschouwing. Probleem met opstarten is inmiddels opgelost door zelf wat te zoeken, had te maken met de é in de naam van mijn C:/users folder. Dus ik kan de game inmiddels opstarten...

En daar houdt het ook mee op. Wanneer ik een flight wil doen, alles geselecteerd heb en op FLY klikt, gaat hij naar het laadscherm. Voordat het laden afgerond is, crash to desktop. Ligt verder niet aan mijn hardware (3950x, 32 GB ram, GTX1080), maar waar het wel aan ligt, geen idee. Ik heb het inmiddels gemeld bij Zendesk (FS Support).

Mocht er een fix uit komen, laat ik het wel even weten voor iedereen hier die mogelijk hetzelfde probleem ervaart...

Laat ik het zo zeggen: ik ben inmiddels goed gefrustreerd aan het raken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cORT3X
  • Laatst online: 26-09 18:33
Isane schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:41:

Nu als laatste training moet ik alleen vliegen naar een luchthaven, maar via de navlog waypoint.

als je 163 graden aanhoud, zie je op gegeven moment een golf terrein in de verte
is iets groener dan de bomen
hier moet je alleen overheen vliegen, daarna vervolg je je weg naar volgende point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Na het opstijgen moest je "klimmen" naar een bepaalde hoogte, daarna moest je boven de runway de timer starten en de heading volgen (de ETE en heading gaan namelijk uit van de runway).
De golfcourse is fel groen dus zou goed zichtbaar moeten zijn, zodra je timer in de buurt komt van de ETE van de golfcourse gewoon even goed om je heen kijken.
Indien je er boven vliegt dan krijg je een melding en reset je de timer en ga je direct door naar Sedona airport.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk2015 op 19-08-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Van dichtbij is het bij nader inzien niet best. Maar goed, vooralsnog heb ik me er prima mee vermaakt.
“Niet best”? _O-

De default gebouwen zijn 10x beter!

Ongelooflijk dat orbx hun (toch wel goede) naam hiermee te grabbel gooit. What were they thinking?

Benieuwd hoe ze deze reputatieschade gaan herstellen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Wat erger ik me aan die mixed reviews op steam zeg, totaal niet onderbouwd en puur geplaatst uit frustratie om de installatie.

En even een mooi shotje, gewoon voor de mooi :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dSGRlGz2CVMz2DRHW95lyghV8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNfGG3m8zzSf5qrqsoXoMEmS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door flugelisoke op 19-08-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Kan je eigenlijk die bush activities met een vriend in multiplayer vliegen? Net groep aangemaakt maar launchen in aparte sessie?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02

Het is de route die je de training ervoor ook gevlogen hebt, maar dan in de andere richting. Na takeoff ga je boven het vliegveld vliegen en hou je de graden aan (op je kompas) die in je nav log staan voor de golfclub. Zorg dat je de timer start op het juiste moment. Na zo'n 7 minuten vliegen kom je bij de golfclub. Je kunt ook net als de vorige trainingsvlucht de snelweg volgen, dan kom je er ook. Als je bij de golf club bent ga je rechtsaf, vlieg je weer de richting die in het navlog staat en als het goed is zie je het vliegveld dan in de verte al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
cORT3X schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

als je 163 graden aanhoud, zie je op gegeven moment een golf terrein in de verte
is iets groener dan de bomen
hier moet je alleen overheen vliegen, daarna vervolg je je weg naar volgende point :)
Dank. Hoe zie ik of ik 163 graden aanhoud? Ik zie nergens een klokje met het aantal graden?
Sorry voor deze noob vragen :|

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 19-08-2020 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
@Isane

Het kompas direct onder je artificial horizon. Dat kompas moet je dus op ongeveer 16 houden voor 160 graden.

Op deze foto wijst ie naar 40 graden.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/194/494430482_7b6d34f487_b.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 19-08-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
precies
onderste rij, tweede van links

anders even andere camera view doen, kan je het duidelijker zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ai, wat is het toch gevoelig voor wisselende USB apparaten. Net tijdens een vlucht mijn bureau even in de sta stand. Dat wou niet heel lekker met de Xbox controller aan de USB kabel. Dus die eruit, want er zitten ook batterijen in, én een crash-to-desktop :(.

Gelukkig was ik niet bijna klaar met de tweede leg van de Nevada bush trip :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Kevinwal schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:46:
Goed, we zijn weer een dag verder. Logischerwijs (hoewel...) geen refund gekregen van Steam. Meer dan 2 uur in de game. Dat het puur downloaden is, laten we dan maar even buiten beschouwing. Probleem met opstarten is inmiddels opgelost door zelf wat te zoeken, had te maken met de é in de naam van mijn C:/users folder. Dus ik kan de game inmiddels opstarten...

En daar houdt het ook mee op. Wanneer ik een flight wil doen, alles geselecteerd heb en op FLY klikt, gaat hij naar het laadscherm. Voordat het laden afgerond is, crash to desktop. Ligt verder niet aan mijn hardware (3950x, 32 GB ram, GTX1080), maar waar het wel aan ligt, geen idee. Ik heb het inmiddels gemeld bij Zendesk (FS Support).

Mocht er een fix uit komen, laat ik het wel even weten voor iedereen hier die mogelijk hetzelfde probleem ervaart...

Laat ik het zo zeggen: ik ben inmiddels goed gefrustreerd aan het raken...
Een belangrijk deel van de crash to desktops heeft te maken met USB connectie problemen (god know's why). Unplug ik bijvoorbeeld mijn PS4 controller, CTD.

Dit schijnt ook te gebeuren met draadloze peripherals waarbij connectie mogelijk tijdelijk onderbreekt.

Shot in the dark natuurlijk, maar mogelijk dat iets als dit bij jou voor de problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinwal
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-01 19:34
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Een belangrijk deel van de crash to desktops heeft te maken met USB connectie problemen (god know's why). Unplug ik bijvoorbeeld mijn PS4 controller, CTD.

Dit schijnt ook te gebeuren met draadloze peripherals waarbij connectie mogelijk tijdelijk onderbreekt.

Shot in the dark natuurlijk, maar mogelijk dat iets als dit bij jou voor de problemen zorgt.
Helaas, die had ik verder al uitgesloten, geen controllers, yokes of andere zaken aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:05:
Ai, wat is het toch gevoelig voor wisselende USB apparaten. Net tijdens een vlucht mijn bureau even in de sta stand. Dat wou niet heel lekker met de Xbox controller aan de USB kabel. Dus die eruit, want er zitten ook batterijen in, én een crash-to-desktop :(.

Gelukkig was ik niet bijna klaar met de tweede leg van de Nevada bush trip :'(
Idem hier. Batterijen zitten los, controller valt uit, weg game ;( .

Blij dat m'n T16000m Hotas komt morgen :D.

Ik speel trouwens nu rond Schiphol met Cessna op ongeveer 25 FPS, buiten Schiphol op ongeveer 40 FPS.

Speel op High-End met een GTX 1070 op 1850 MHz, een i7-4790 en 20 GB DDR3.
Ook even een stukje gevlogen in orkaan Genevieve maar dat is enkel gewoon regen en wind. Vliegtuig wel moeilijk onder controle te houden trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door pretpik op 19-08-2020 21:18 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
cORT3X schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:05:
precies

Ah ik zie nu waar ik het aantal graden zie. Dus als ik 163 graden aanhoud dan kom ik er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Ah ik zie nu waar ik het aantal graden zie. Dus als ik 163 graden aanhoud dan kom ik er?
of je er komt weet ik niet maar je gaat wel de goede kant uit op die manier ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timbox88
Nou, mijn eerste ervaringen. Man man man, wat is dit vet zeg! Draai hem op mijn ntel Core i9-9880H, 32GB, NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (8GB) moeiteloos en zonder stotteren. Alles op high-end, ultra nog niet geprobeerd maar heb het idee dat dat ook wel lukt. Installatie ging probleemloos en het laden in-game gaat heel snel. Binnen dertig seconden zat ik op Lelystad, maar ook op Schiphol.

Heb eerst vier van de lessen gevolgd en dat was wel even wennen zeg. Toch best lastig, dat vliegen ;-)
Daarna in Lelystad opgestegen voor een free flight, via de oostvaardersplassen rondjes boven Almere gevlogen en via daar nog een rondje over Amsterdam. Nice!! Bijzonder hoe makkelijk je de weg kunt vinden op basis van herkenningspunten, echt erg tof.

Eén ding valt me wel heel erg op: het 'live weather' klopt voor geen meter. Als ik hier naar buiten kijk was het donkergrijs, maar in-game had ik een rode ondergaande zon en open luchten. Dat is wel erg gek. Andere mensen hier ook last van?

Daarnaast merk ik dat mijn vliegtuig (cessna) steeds naar rechts afwijkt. Ik moet echt om de paar seconden naar links corrigeren. Enig idee hoe dit komt?

Ik speel met een Xbox controller, wellicht daar nog wat mee te maken? Daar mis ik overigens wel een beetje 'gevoel'. Heb je met een yoke wel feedback, dus trillingen of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Eindelijk is de installatie afgerond. Ik vind het echt enorm tegenvallen. Grafisch is het OK, boven Nederland vind ik het eigenlijk maar bijzonder tegenvallen (op Ultra). Verder vind ik het irritant dat werkelijk ieder vliegtuig dat ik geprobeerd heb dat verschrikkelijke en slecht nagemaakte glass cockpit heeft. Is er een optie om glass cockpit uit te schakelen?

Daarnaast zijn de menus werkelijk VEEL te groot. Ik sim eigenlijk alleen nog maar op X-plane VR en dan is dit gewoon eigenlijk niet te doen op 1440p. Sterker nog, ik had het gevoel weer terug te gaan naar het 640x480 tijdperk. Ik heb de menu schaling optie geprobeerd maar het helpt me niet veel. ATC voelt amateuristisch en het is erg gericht op de arcade gebruiker met die irritante checklist menus. Dan vergeet ik nog dat regelmatig de muis opeens niets meer kan aanklikken. Zit je dan op base terwijl je je flaps wil aanklikken. NO CAN DO.

Misschien later nog eens proberen als de VR optie is toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Yordi- op 19-08-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom maar niet goed in met die landingen ... het lijkt op en of andere manier niet ehct lekker te gaan ..
als je maar iets je neus ophaalt ga je al weer de lucht in ook al zit je bijna op stall speed .. aagh

en het lijkt wel of de TD veel later komt dan je verwacht ... maar dat is in het ehct ook wel een beetje ..
dus dat klopt dan wel weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 14:35
Haha, stuurde een luchtshot door van mijn broer zijn woonplaats. Vraagt hij: van wanneer dateert die foto ? (omdat hij merkte dat sommige gebouwen precies niet echt klopten). Hij had gewoon niet door dat het geen foto was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:40:
[...]

Spa-Francorchamps is in hetzelfde bedje ziek :). Ook apart dat gebouw dwars over de track, wellicht verkeerde interpretatie van de finish line.

[Afbeelding]

Is overigens heel tof/gemakkelijk naartoe te vliegen. Vertrek vanaf EBSP, en dan 2 minuutjes of zo richting 130° vliegen en je ziet van ver de track zich door de bossen snijden.
Denk dat de satelliet het finishportaal gescand heeft en de software het als een gebouw intepreteert.

Op Monza precies hetzelfde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:15:
Daarnaast merk ik dat mijn vliegtuig (cessna) steeds naar rechts afwijkt. Ik moet echt om de paar seconden naar links corrigeren. Enig idee hoe dit komt?
Torque. Is altijd zo met vliegtuigen met 1 propeller. Daarom draaien bij vliegtuigen met 2 props de props in tegengestelde richting zodat de torque opgehoffen wordt.
Ongetwijfeld kan je ergens wel in de menu's dat uitzetten, maar dan is het dus minder realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Iemand een idee in de A320 hoe je deze felle lichten in de cockpit uitzet of dimt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cs7F9_Z23gy2ne3AMtZ4XuMP0Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTfU06z1ahFzeAUHTATkHuRl.jpg?f=fotoalbum_large

Die spotjes zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
Isane schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

dat golf resort is fel groen, dus die kan je bijna niet missen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
flugelisoke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:22:
Iemand een idee in de A320 hoe je deze felle lichten in de cockpit uitzet of dimt?

[Afbeelding]

Die spotjes zeg maar.
Die zwarte draaiknopjes onder de glareshield kun je draaien en daarmee licht hoeveelheid bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:15:
Eén ding valt me wel heel erg op: het 'live weather' klopt voor geen meter. Als ik hier naar buiten kijk was het donkergrijs, maar in-game had ik een rode ondergaande zon en open luchten. Dat is wel erg gek. Andere mensen hier ook last van?
Had je de tijd ook op live staan?

Ik speel met een Xbox controller, wellicht daar nog wat mee te maken? Daar mis ik overigens wel een beetje 'gevoel'. Heb je met een yoke wel feedback, dus trillingen of wat dan ook?
Hmm, dit heb ik ook (speel ook met de xbox controller), maar weet niet of dat zo hoort? Het is tenslotte een simulator. Nou heb ik geen vliegervaring in het ect. Kan het helaas niet vergelijken.
Yordi- schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:15:
Verder vind ik het irritant dat werkelijk ieder vliegtuig dat ik geprobeerd heb dat verschrikkelijke en slecht nagemaakte glass cockpit heeft. Is er een optie om glass cockpit uit te schakelen?
In de Deluxe versie zit een variant van de Cessna 172 zonder glass dashboards. Volgens mij heeft de Diamond DA40-TDI ook klokjes ipv een G1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Idem met video-displays. Normaal plug je wel je monitor niet uit, maar ik heb een KVM switch en als ik gewoon even heen en weer switch naar een andere PC, dan heb ik ook een CTD, al duurt het wel nog een minuut of zo. De audio/muziek loopt door, maar spel reageert op geen enkele control meer om dan uiteindelijk eruit te vliegen (pardon the pun :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
killerbee1958 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Die zwarte draaiknopjes onder de glareshield kun je draaien en daarmee licht hoeveelheid bepalen
Die werken hier enkel voor de displays.

Oh nevermind, het is de flood LT :)

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 19-08-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Stoney3K schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:43:

[Afbeelding]
EHTW bestaat ook niet. Een vliegveld dat al 15 jaar dicht is (ETNP, hier net over de grens) dan weer wel 8)7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De Marketplace is toch ook nog gaar. Premium upgrade kost 15 euro méér dan Premium Deluxe upgrade. Snap niet dat zoiets in productie geraakt. 8)7
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je upgradet vanaf de Game Pass versie. Word je dan ineens eigenaar van de full game ? Of heb je dan add-on content die eigenlijk waardeloos wordt als je Game Pass abonnement eindigt ? Geen van beide lijkt wenselijk (afhankelijk van wiens standpunt :)).

[ Voor 49% gewijzigd door Twixie op 19-08-2020 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier even heel mijn woonplaats

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGsvk3XM/Desktop-Screenshot-2020-08-19-13-49-22-71.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Torque. Is altijd zo met vliegtuigen met 1 propeller. Daarom draaien bij vliegtuigen met 2 props de props in tegengestelde richting zodat de torque opgehoffen wordt.
Ongetwijfeld kan je ergens wel in de menu's dat uitzetten, maar dan is het dus minder realistisch.
Ah, thanks! Dan vlieg ik wel met een twee propellor vliegtuig hahaha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
cORT3X schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:05:
precies

Dank voor je hulp. Ik begrijp m :) !
Het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:29:
De Marketplace is toch ook nog gaar. Premium upgrade kost 15 euro méér dan Premium Deluxe upgrade. Snap niet dat zoiets in productie geraakt. 8)7
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je upgradet vanaf de Game Pass versie. Word je dan ineens eigenaar van de full game ? Of heb je dan add-on content die eigenlijk waardeloos wordt als je Game Pass abonnement eindigt ? Geen van beide lijkt wenselijk (afhankelijk van wiens standpunt :)).
Ben ik ook nog wel even benieuwd naar. Heb nu ook even de eerste maand gamepass maar zag dat premium de luxe inderdaad goedkoper was als upgrade.
Heb echter wel de intentie om gamepass binnen deze maand op te zeggen dus moet even weten hoe het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
Had je de tijd ook op live staan?
[...]

Hmm, dit heb ik ook (speel ook met de xbox controller), maar weet niet of dat zo hoort? Het is tenslotte een simulator. Nou heb ik geen vliegervaring in het ect. Kan het helaas niet vergelijken.

[...]
In de Deluxe versie zit een variant van de Cessna 172 zonder glass dashboards. Volgens mij heeft de Diamond DA40-TDI ook klokjes ipv een G1000.
Yes, de tijd stond ook live. Klopt het bij jullie wel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Ben ik ook nog wel even benieuwd naar. Heb nu ook even de eerste maand gamepass maar zag dat premium de luxe inderdaad goedkoper was als upgrade.
Heb echter wel de intentie om gamepass binnen deze maand op te zeggen dus moet even weten hoe het dan gaat.
als het goed is eerste de basic kopen en dan de update premium de luxe
Dus voor mensne die niet gelijk voor de deluxe zijn gegaan kunnen dat later dan wel doen ..

als je neiuw bent zou gewoon gelijk voor de premium de luxe gaan

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zie ik het goed of ligt er nou een mooi grasveld over de snelweg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:17:
Ik kom maar niet goed in met die landingen ... het lijkt op en of andere manier niet ehct lekker te gaan ..
als je maar iets je neus ophaalt ga je al weer de lucht in ook al zit je bijna op stall speed .. aagh

en het lijkt wel of de TD veel later komt dan je verwacht ... maar dat is in het ehct ook wel een beetje ..
dus dat klopt dan wel weer
Ik weet niet wat voor controllers je gebruikt, geprobeerd om de sensitivity aan te passen? Ingame, en eventueel verdere aanpassing via de software van je controller?

Daarnaast, is je snelheid tijdens het landen niet te hoog? Ik weet niet wat je vliegt, maar inzetten van de landing met lage snelheid van circa 65kts, i.c.m. redelijke sensitivity settings van wat je qua besturing gebruikt, maakt het landen zeer goed te doen zelfs met meer dan 10 jaar geen echt flight sim ervaring meer :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotionGeer
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik ben op vakantie en kan daarom pas morgen FS steam installeren. Eigenlijk ben ik wel blij dat er nog veel te wensen over blijft. Als FS werkelijk zo goed zou zijn, zouden alle andere flight sim’s ten dode opgeschreven zijn. Dat zou ons erg afhankelijk maken van MS.
Ik ben een motion sim bouwer en heb inmiddels 2 full motion simulators (6dof) gemaakt. De derde is nog in de voorbereidende fase. Ik gebruik Oculus rift en Pimax 5k als beeldscherm en kan niet wachten op het moment dat VR in FS ter beschikking komt.
Jullie ervaringen zullen mij zeker van pas komen tijdens de installatie en eerst vluchten. Dank hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JOM92 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:39:
[...]

Zie ik het goed of ligt er nou een mooi grasveld over de snelweg? :+
Dat is correct en nog real ook
hij gaat hier onder de grond door , ik kijk met mijn balkon kant boven op die weg (dijk)

hier van bovenaf
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XJdKV051/trace-006.jpg

mijn flat is die als je vanuit het midden kijkt naar lnks en dna die in het verlengde van de dijkstaat

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:46:
[...]

Dat is correct en nog real ook
hij gaat hier onder de grond door , ik kijk met mijn balkon kant boven op die weg (dijk)

hier van bovenaf
[Afbeelding]

mijn flat is die als je vanuit het midden kijkt naar lnks en dna die in het verlengde van de dijkstaat
Ah de A4 dan zeker. Verkeerd gekeken, dacht even dat Flight Simulator er een eigen grassnelweg van gemaakt had :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:20:
[...]

Er zijn maar relatief weinig twin props/multi props die de motoren in verschillende richtingen hebben draaien. Het is niet kosten effectief, gezien je niet de motor simpel kan vervangen met elke andere motor. Het moet dan vaak specifiek een links/rechts omdraaiende motor zijn. Of er moet een extra onderdeel op elke motor zitten die het mogelijk maakt om de prop beide kanten op te laten aandrijven. Hoe dan ook extra kosten, terwijl de negatieve effecten tegenwoordig vaak via airframe design worden geminimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Ik weet niet wat voor controllers je gebruikt, geprobeerd om de sensitivity aan te passen? Ingame, en eventueel verdere aanpassing via de software van je controller?

Daarnaast, is je snelheid tijdens het landen niet te hoog? Ik weet niet wat je vliegt, maar inzetten van de landing met lage snelheid van circa 65kts, i.c.m. redelijke sensitivity settings van wat je qua besturing gebruikt, maakt het landen zeer goed te doen zelfs met meer dan 10 jaar geen echt flight sim ervaring meer :9.
Ik heb een Yoke en pedalen .. allin dus .. maar met andere FSX XP11 totaal geen last maar deze is even iets anders .. vertrekken is gewoon normaal geen probleem ...

( even die robin dr400 vergeten die ik vandaag in een boom planten ) :+

maar ik zal een kijken of ik hem wat minder gevoelig kan zetten maar vind zelf de gevoeligheid erg mee vallen

het vliegen en zo gaat perfect en opstijgen maar alleen het landen is voor mij gevoel niet echt lekker

en ik vind het geluid van de vliegtuigen ook behoorlijk zacht
als je de propellor geluiden neemt tegen over het geluid dat je neerkomt ... .. hier moet je echt moeite doen om je propellor te horen ... ( alles staat helemaal open )

Ik heb bij XP11 moet je egwoon ej sound zachter zetten maar hier vol open en nog heb je geen echt geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Geven Yokes force feedback? Dus voel je het vliegtuig? Ik vlieg nu met een xbox controller en mis daar enige vorm van gevoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
gerritjan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:13:
[...]
ps
ik zie dat je rondvliegt met full flaps. Dat is niet handig, bij hogere snelheden levert dat veel weerstand op. Flaps gebruik je alleen bij opstijgen en landen.

ps2
Droge Engelse humor over de landing: "How dare you control this crash!"
Oh lekker suf van mij! Ik dacht (ja dus niet goed gekeken) dat bovenaan Flaps ingetrokken was. Maar het is net andersom. Ja staat er ook bij. Onderaan is 0.

Waar zie je dat commentaar?
Daar ga ik vanuit want had geen AI vliegtuigen aan.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

EHTW bestaat ook niet. Een vliegveld dat al 15 jaar dicht is (ETNP, hier net over de grens) dan weer wel 8)7.
Eigenlijk is dat idioot, want ze hadden net zo makkelijk een standaard 'placeholder' scenery kunnen maken aan de hand van de gepubliceerde charts.

(Of gewoon de scenery van FSX kopiëren voor de ontbrekende airports. :X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53:
Geven Yokes force feedback? Dus voel je het vliegtuig? Ik vlieg nu met een xbox controller en mis daar enige vorm van gevoel...
nee geen FFB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53:
Tot nu toe is er nog geen force feedback yoke (of pedalen) op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:20
Super tof. Een vlucht van EHAM naar EGLL. In het donker (real-time), dus niet heel spannend. Bijna aanbeland in de laatste leg van de vlucht, jawel hoor, besluit FS om eens lekker te crashen zodra ik de approach probeer te editen. Er mankeert dusdanig veel aan deze game dat deze de "early access" stempel mee had moeten krijgen. Dat deze game in deze staat is uitgebracht is pure diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JOM92 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Ah de A4 dan zeker. Verkeerd gekeken, dacht even dat Flight Simulator er een eigen grassnelweg van gemaakt had :p
ja dat is dus de A4 :D :D :D

zag het al aan jou manier van schrijven daarom ook even een realfoto er van :-)

heb trowuen live vanaf het balkon de hele bouw gezien en gehoort

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Stoney3K schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Tot nu toe is er nog geen force feedback yoke (of pedalen) op de markt.
Wel een joystick? Wat kun je dan het beste kopen als je het vliegen echt wil 'voelen' zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:
Super tof. Een vlucht van EHAM naar EGLL. In het donker (real-time), dus niet heel spannend. Bijna aanbeland in de laatste leg van de vlucht, jawel hoor, besluit FS om eens lekker te crashen zodra ik de approach probeer te editen. Er mankeert dusdanig veel aan deze game dat deze de "early access" stempel mee had moeten krijgen. Dat deze game in deze staat is uitgebracht is pure diefstal.
Zo'n crash is echt megairritant. Vooral als je bijna op je eindbestemming bent.
Ik heb een losse xbox controller voor de Drone cam, maar als ik die een tijdje niet aanraak gaat hij vanzelf aan.
1 keer raden wat er gebeurd als ik hem tijdens het vliegen aan zet.........crash naar de desktop.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Alexander250100 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:21:
Beste,

Weet iemand waar de gegevens van mijn yoke, welke ik zelf handmatig heb moeten instellen worden opgeslagen? Kan ze niet vinden in de Input map.
Misschien hier als je Steam hebt?: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Input
Pagina: 1 ... 41 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc