SHFT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:03:
Ik will zo'n Thrustmaster TCA (en later misschien de throttle-quadrant) bestellen voor FS2020 maar ik bedacht me net dat de meeste vliegtuigen met yokes werken, het zullen wellicht enkel de airliners zijn die effectief een stick hebben?
Hoe gaan jullie hier mee om, is het niet immersie brekend?
Boeing gebruikt yokes, Airbus gebruikt sticks. Of je nu gaat voor het één of het ander is dan ook meer eigen voorkeur in dit geval dan wat anders. Eveneens of je dit immersie brekend vind of niet.
En indien je er echt dusdanig aan stoort, kun je ook altijd beide kopen in de loop der tijd. Voor GA of airliner vluchten zou ik mij er in ieder geval zelf niet te veel aan storen. Mocht je ooit militaire vliegtuigen aanschaffen, ja, dan kan ik mij goed voorstellen dat spelen met een yoke in dat geval immersie brekend zal voelen.
Notabene, sommige vormen van real life cockpits hebben dusdanig afwijkende apparatuur dat je toch geen sim alternatief gaat vinden. Zoals bijvoorbeeld de Noorduyn Norseman.
Ergens zul je genoegen moeten nemen met dit soort limitaties. Of bereid zijn om letterlijk duizenden euro's te investeren in een home cockpit. Maar dat zul je vermoedelijk dan ook maar doen voor één toestel

.