Acties:
  • +2 Henk 'm!
jessy100 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:37:
Heeft deze game ook een 'toeristen modus'? ik wil graag een beetje rondvliegen en rondkijken, maar ben extreem noob op dit gebied.
de hele sim is toch een toerist mode ... een grote wereld waar je de toerist kunt uithangen
waar je hen wil ga je heen :+
>:)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jessy100 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:37:
Heeft deze game ook een 'toeristen modus'? ik wil graag een beetje rondvliegen en rondkijken, maar ben extreem noob op dit gebied.
Je kan onder assistance alles overgeven aan de AI. Kan jij lekker de wereld bekijken :)

Ingame kan je dan even een knopje binden voor CO-pilot toggle.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
Bij mij worden maar ongeveer de helft van de ATC berichten gesproken, de rest verschijnt alleen als text in het venster, is daar een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:26:
Hebben jullie er ook last van dat soms de helft van de ATC transmissions niet te horen zijn? Ik hoor opeens '... did you receive my last transmission' terwijl ik daarvoor niks hoorde. In het popup scherm zie ik wel dat er meerdere keren wat gezegd was.
Yup heb, nee had ik ook last, maar heb daar een work-around voor gevonden.

Default in sound settings staat speech op Azure (Online) eerste uur deed deze het gewoon, tijdje later precies het probleem als beschreven.

Ik heb nu Azure speech veranderd naar Offline, en nu word wel alles gesproken en getoond bij nieuw bericht.
Hoop zeker dat dit snel gepatched word

P.S
Niet schrikken, offline lijkt alleen een vrouwenstem te kunnen genereren.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:26:
Hebben jullie er ook last van dat soms de helft van de ATC transmissions niet te horen zijn? Ik hoor opeens '... did you receive my last transmission' terwijl ik daarvoor niks hoorde. In het popup scherm zie ik wel dat er meerdere keren wat gezegd was.
Schijnt dat dit komt door (performance) problemen met/bij Azure. Je kunt dit in de opties uitzetten, maar dan het je wel het taalpakket nodig. Zit volgens mij standaard in W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Ultrawide screen support hoefde ik verder geen config files voor aan te passen. Werkt out of the box hier.
Ik heb toch wel echt wat vervorming van het landschap op men linkse en rechtse monitor.
3 x 35 inch widescreen QHD met totale reso van 10320x1440. Had de vraag al 2 keer gesteld maar niemand lijkt er echt op te reageren :p

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:41:
Bij mij worden maar ongeveer de helft van de ATC berichten gesproken, de rest verschijnt alleen als text in het venster, is daar een oplossing voor?
Waarschijnlijk is Azure overbelast. Je kan tijdelijk switchen naar Offline spraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArranChace schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Niet schrikken, offline lijkt alleen een vrouwenstem te kunnen genereren.
Hangt denk ik van je PC af. Als je meer talen/stemmen installeert worden die ook gebruikt.
Ik hoorde in ieder geval gisteren zowel mannen- als vrouwenstemmen. En ook nog verschillende, ipv zoals bij Azure waar alle stemmen hetzelfde zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Zooo... net mijn eerste serieuze vlucht gevlogen nadat ik vrijwel alle trainingsvluchten heb gedaan. Van EHRD naar EHTX (Texel). Ik ben helemaal om. Draait als een zonnetje op high en het ziet er (boven de 2000 feet) fantastisch uit (1080p - AMD 3600 - 32 gig - 5700XT)! Later maar eens ultra settings testen.

Dit was ook meteen mijn eerste serieuze GA vlucht. Speel al jaren FSX/P3D maar vloog eigenlijk altijd met PMDG (en Qualitywings 787). Maar GA is in deze sim zoveel beter dan ooit tevoren :).

Ik vlieg al jaren met een XBOX controller en voor de ailiners ging dat prima. Zeker als je tot en met de flare de autothrottle gebruikt. Merk met een cessna dat een fysieke throttle toch wel een must have is. En normaal kon ik redelijk goed de rudder bedienen met de shoulder triggers, maar dat werkt in deze FS2020 wat minder goed. Hij registreert de shoulder triggers enkel als aan/uit. Heeft iemand anders hier al een oplossing voor gevonden?

Ik heb ook wat klachten hier op het forum gelezen over het flightmodel, met name dat het zou vliegen als een opholgeslagen stier. Bij mij werkte het enorm om de sensitiviteit van de XBOX controller op -80% te zetten. Vliegt heerlijk nu.

Naast de throttle is ook het trimmen nog een uitdaging. Dat was in de airliners nooit nodig (althans, dat deed de autopilot). Vanavond maar even de wintersportadresjes bezoeken :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 16:49
Oei, DPD heeft net mijn Thrustmaster TCA airbus sidestick afgeleverd. Daar gaat de rest van m'n werkdag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
JacobsT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Ik heb toch wel echt wat vervorming van het landschap op men linkse en rechtse monitor.
3 x 35 inch widescreen QHD met totale reso van 10320x1440. Had de vraag al 2 keer gesteld maar niemand lijkt er echt op te reageren :p
Is dan ook een stapje meer ultra wide dan mijn resolutie :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 14:39
Wat denken jullie:

Ik draai nu op I5 4670k , ik kan heel cheap upgraden naar een Intel Core i7-4770K daarnaast heb ik 16gb geheugen wat cheap naar 32 kan en mijn gtx980ti draait nog prima voor deze sim

Gaat dit performance opleveren of gebruikt MSFS meer GPU?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 19:20
@tup61 zojuist de eerste ILS landing gemaakt. Held! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 28-09 21:04
Mijn eerste flight simulator. Het trok mij als kind al aan, maar onze pc kon het nooit aan thuis. Nu loopt het overigens prima. Ik moet nog heel veel ontdekken, opstijgen gaat wel oke, maar landen moet ik nog onder knie krijgen. Hoe doen jullie het als je een lange route uitstippelt? Als ik over de oceaan wil, maar niet echt 9 uur wil vliegen? En hoe weet ik of ik goed vlieg? Ik zie bij geen hud of iets die aangeeft hoe ik moet vliegen. Ik speel met xbox controller + toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:41:
Ik had dat probleem ook en heb bij de sound settins de text to speech op windows offline gezet (stond op azure). Dat heeft het bij mij verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Njay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:51:
Wat denken jullie:

Ik draai nu op I5 4670k , ik kan heel cheap upgraden naar een Intel Core i7-4770K daarnaast heb ik 16gb geheugen wat cheap naar 32 kan en mijn gtx980ti draait nog prima voor deze sim

Gaat dit performance opleveren of gebruikt MSFS meer GPU?
Als je dev mode aanzet en dan de FPS counter aanzet dan zie je direct voor jouw hardware combinatie of de framerate GPU of CPU bound is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Eigenlijk is iedereen genaaid die 119 euro betaald heeft, de extra vliegtuigen zijn gewoon ruk, de scenery's die zogenaamd met de hand gemaakt zijn die zijn ook alles behalve denderend. Flytampa Schiphol op FSX wint het 15x van de scenery hier.

Is er een keyboard plaatje met alle commands ergens als bonus? om uit te printen als hebbedingetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
mvbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:49:
Oei, DPD heeft net mijn Thrustmaster TCA airbus sidestick afgeleverd. Daar gaat de rest van m'n werkdag.. :)
waar heb je deze besteld?!

Ik zie overal pas verkrijgbaar in Sept.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:08
x280 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:37:
Is iemand het gelukt om 3 monitoren werkend te krijgen ? Ik kan hier niets over vinden helaas.
Het is gelukt, je kan windowed kiezen. Vervolgens trek je het beeld over 3 monitoren heen. Niet ideaal, maar 3x23" scherm is wel beter dan 1x 23" scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Permission to buzz the tower (bridge)? Denied.. :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50JOFa-6hl4cnllreSv0Ij9gSUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j40yLTdqsavt4Smi57OicZgT.png?f=fotoalbum_large

Toch apart, want heb wel verschillende mensen er doorheen zien vliegen. Is dit een instelling die ik mis :?

[ Voor 12% gewijzigd door MoietyMe op 19-08-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:02:
Eigenlijk is iedereen genaaid die 119 euro betaald heeft, de extra vliegtuigen zijn gewoon ruk, de scenery's die zogenaamd met de hand gemaakt zijn die zijn ook alles behalve denderend. Flytampa Schiphol op FSX wint het 15x van de scenery hier.

Is er een keyboard plaatje met alle commands ergens als bonus? om uit te printen als hebbedingetje..
Lekkere vergelijking, 30 dollar voor een vliegveld gemaakt door third party, ook voor MFS zijn er aardig wat thirdparties al bezig die dit prima ook kunnen gaan maken.

Neem 4 vliegvelden en je bent al meer kwijt bij Flyfampa.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Zijn er mensen die vliegen met de Logitech G Saitek Pro Flight Yoke en zo ja, enig idee of die een beetje lekker vliegt?

En met de veel goedkopere joystick Logitech G Extreme 3D Pro Joystick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:32
Kozzmozz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Zo na een dag wachten eindelijk aan het vliegen.
De oplossing? Mijn Windows User Profile bevatte speciale tekens: é
Hierdoor bleef het opstartscherm hangen.
Dank! _/-\o_

Na het downloaden bleef ook bij mij de welbekende blauwe balk hangen. Na het vervangen van speciale tekens in m'n gebruikersnaam(en pad) start hij nu vlekkeloos op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:07:
Zijn er mensen die vliegen met de Logitech G Saitek Pro Flight Yoke en zo ja, enig idee of die een beetje lekker vliegt?

Met de Logitech yoke vlieg ik prima, al moet je wel de controls goed nalopen. mijn flaps gingen steeds in en uit als ik de yoke uittrok of induwde...

Mijn logitech extreme 3d pro joystick werkte nog minder soepel, kon de rudder niet goed besturen. Ging te weinig één kant op en calibreren via Windows hielp totaal niet....

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Meauses schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Met de Logitech yoke vlieg ik prima, al moet je wel de controls goed nalopen. mijn flaps gingen steeds in en uit als ik de yoke uittrok of induwde...

Mijn logitech extreme 3d pro joystick werkte nog minder soepel, kon de rudder niet goed besturen. Ging te weinig één kant op en calibreren via Windows hielp totaal niet....
Ik vind het stuurtje zo 'plastic' aanvoelen, dat weerhield me zojuist van een aankoop. Heb je daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
Bizar eigenlijk dat iets standaards zoals de deuren openen wel in fsx zat en in fs 2020 ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wellicht interessant voor mensen hier? Meer keuze is altijd goed, al zijn deze zaken nog niet gereleased.
https://flightsimcontrols...adiator-nxt-is-announced/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gV8nb7o.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:35

aap

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:07:

Ik heb de Logitech Yoke, strategisch al besteld voor de release. Het werkt meteen out of the box, je hoeft niets in te stellen.

Ik kan er prima mee vliegen, maar ik ben nieuw met flight simming, dus ik heb geen referentie-ervaring.
Het is fijn dat er ook meteen drie power-hendels bijzitten.

Mijn enige klacht zou zijn dat ik soms onder stress te hard aan het ding trek en hij dan begint te schuiven. Maar dat is waarschijnlijk op te lossen door hem initieel steviger vast te zetten en beter te leren vliegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door aap op 19-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
mvbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:49:
Oei, DPD heeft net mijn Thrustmaster TCA airbus sidestick afgeleverd.
Bevalt deze stick goed?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Vluchtje Breda airport naar Calais, de UK was haast niet te zien door de regen die boven de zee hing. Ook nog even boven Plopsa de Panne gecirkeld.

Trip fotoverslag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ivXBNTa9wfGsURg1cnYUXowEmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3HPUvoQXTKs4PSxOpriwlGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQL_dTLKaoAis3Ii_Qdk-G0IZtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HL4ov5KhNgiKaVPAF91b8Jii.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kABV2cGqAXRqgwpWtC9VBCLn6Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3MPQ9QpQuaB89EbU5QSx3rg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3n5_E3IGopia7fNQ1mzUAA-rno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWo1AEMVV1EA4j20E7heJ3Aj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW0fjrInZlJEUlfFXP6BUSD4V2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXIuLWoMUN1drTQ04j2zlVms.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elm9o3E3xBuP31B7WzQiFcivz5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBQ55p2AV3HSi4N5JqMDXuRU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h07Zrj5wHkUzQhIEqFX00PnGBAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VF0QN4XiH5qmVNIPpxHQiL6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhRRicpU8X8_nnlu4JERLJlr9Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NX0P8Zv2bHkQqckCF3qaVGw2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
aap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb de Logitech Yoke, strategisch al besteld voor de release. Het werkt meteen out of the box, je hoeft niets in te stellen.

Ik kan er prima mee vliegen, maar ik ben nieuw met flight simming, dus ik heb geen referentie-ervaring.
Het is fijn dat er ook meteen drie power-hendels bijzitten.

Mijn enige klacht zou zijn dat ik soms onder stress te hard aan het ding trek en hij dan begint te schuiven. Maar dat is waarschijnlijk op te lossen door hem initieel steviger vast te zetten en beter te leren vliegen :)
Heb jij geen last van de 'plastic' feel? Daardoor vind ik hem een beetje goedkoop aanvoelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Als je dev mode aanzet en dan de FPS counter aanzet dan zie je direct voor jouw hardware combinatie of de framerate GPU of CPU bound is.
Winkey+G werkt in iedere game. Moet je wel ff de FPS counter aanzetten en pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:52

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Is een Haswell met AVX2 echt minimaal nodig om de game te draaien? Een i7 2600 scheelt qua performance niet super veel met een stock Haswell i5, maar die mist natuurlijk de avx2 instructies. Een kennis van me wilt het gaan spelen, maar die twijfelt over een eventuele upgrade van zijn systeem. Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd op een Sandy/Ivy bridge CPU? Heb het al lopen googlen, maar daar kwam niet zo veel uit.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

pro_6or

amateur_60r

tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:37:
Toch maar even zeggen: iedereen weet dat MSFS een 10 jaren project is, toch...? Je kan ook niet verwachten dat alles nu al helemaal top is. Zelfs over een paar jaar zal dat nog niet zo zijn. Maar als ik zie wat ze in zo'n 4 jaar hebben weten te maken... dan heb ik goede hoop dat we over nog weer 4 jaar een heel eind verder zijn. En dan heb ik het alleen nog maar over wat er out of the box in MSFS zit. Ze hebben o.a. al gezegd dat Bing momenteel druk bezig is met nieuw materiaal te schieten van het noorderlijk halfrond (of zo) en al dat nieuwe materiaal komt ook in MSFS terecht. Dus... geniet van wat MSFS nu al biedt en kijk uit naar een mooie toekomst. Ik denk dat sommigen hier toch net even teveel van de eerste release verwachtten. Dit is geen release zoals FSX was: het zijn andere tijden nu. (En BTW MSFS loopt gemiddeld gezien duizend keer beter direct na de release dan FSX toendertijd deed...! :X )
dit dus, MS kon natuurlijk niet voor data van de concurrent gaan (of iig, er is gekozen dat niet te doen) maar ze beseffen natuurljk ook wel dat ze dan goed satelliet en kaartmateriaal moeten hebben. Of ev zelfs photogrammatory.

Wat denk ik ook heel goed zou zijn is als je users de kans geeft om bij de autogen gebouwen handmatig de algoritmes te overrulen. Dan kun je de kerken goed zetten, is het een boerderij ipv een flat, een tuinmaterialen winkel ipv een chique kantoor etc.

Werk met een approved list, of laat peers reviewen voordat het geplaatst wordt en dan heb je binnen notime alle rare anomalieen eruit.Je zou zelfs een kleine editor (per gebouw) mee kunnen geven zodat deze zelfs handcrafted "light" zouden kunnen zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:24
Heb FS2020 via de XBOX Game Pass PC en ben er wel blij mee. Heel vroeger wel gespeeld met FS 95 geloof ik, maar nooit echt heel veel mee gedaan.
Speel het nu vooral om de wereld te ontdekken, wat ontzettend gaaf. Natuurlijk is de kwaliteit niet overal top (Parijs Eiffeltoren prachtig, maar het park ervoor... auw!!), maar het is enorm verslavend.
Wel een vraagje. Als ‘toerist’ vlieg ik heel ontspannen met een Cessna met de XBOX controller. Meeste metertjes snap ik wel en kan prima opstijgen en redelijk landen. Een ding is me onduidelijk, wat is de AOA meter? Google heeft me ook niet geholpen, maar dat zal aan mij liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Ik vind het stuurtje zo 'plastic' aanvoelen, dat weerhield me zojuist van een aankoop. Heb je daar geen last van?
Geen last, maar het is ook een goedkoop ding als je het vergelijkt met de HoneyComb of andere merken.
Maar er zit wel een throttle bij dus dat is wel een plus. Vind het wel realistischer dan met mijn logitech extreme 3d pro.

En kon deze set bij Mediamarkt voor 105 euro op de kop tikken dus als ik wat beters wil zet ik hem wel op V&A of Marktplaats :)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bardu schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:27:
Een ding is me onduidelijk, wat is de AOA meter? Google heeft me ook niet geholpen, maar dat zal aan mij liggen...
Angle of Attack. Simpel gesteld de hoek van de vleugels t.o.v. de vliegrichting.
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/xoIiZ.png

[ Voor 42% gewijzigd door dawg op 19-08-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 22:08
JZX81_Drift schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:25:
Is een Haswell met AVX2 echt minimaal nodig om de game te draaien? Een i7 2600 scheelt qua performance niet super veel met een stock Haswell i5, maar die mist natuurlijk de avx2 instructies. Een kennis van me wilt het gaan spelen, maar die twijfelt over een eventuele upgrade van zijn systeem. Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd op een Sandy/Ivy bridge CPU? Heb het al lopen googlen, maar daar kwam niet zo veel uit.
Ja ik. (2500k + RTX2070 & 16GB ram)
Ik speel het op high met enkele dingen iets lager zoals Anisotropic filtering op 2x.
Gemiddeld tussen de 20 en 30fps. Niet ideaal maar doenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:35

aap

Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Heb jij geen last van de 'plastic' feel? Daardoor vind ik hem een beetje goedkoop aanvoelen...
Het is inderdaad plastic, maar ik ben me daar (in een avond spelen) geen enkel moment actief bewust van geweest. Het voelde niet zweterig of zo, terwijl het nu toch best warm is binnen.
De draai- en duwbeweging voelt redelijk soepel, maar ook met voldoende weerstand, wat mij juist een "quality" gevoel geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
Bardu schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:27:
Heb FS2020 via de XBOX Game Pass PC en ben er wel blij mee. Heel vroeger wel gespeeld met FS 95 geloof ik, maar nooit echt heel veel mee gedaan.
Speel het nu vooral om de wereld te ontdekken, wat ontzettend gaaf. Natuurlijk is de kwaliteit niet overal top (Parijs Eiffeltoren prachtig, maar het park ervoor... auw!!), maar het is enorm verslavend.
Wel een vraagje. Als ‘toerist’ vlieg ik heel ontspannen met een Cessna met de XBOX controller. Meeste metertjes snap ik wel en kan prima opstijgen en redelijk landen. Een ding is me onduidelijk, wat is de AOA meter? Google heeft me ook niet geholpen, maar dat zal aan mij liggen...
AoA is Angle of Attack, van de hoek waarmee de vleugels nog draagkracht/lift hebben.
Is de AoA te hoog of te laag, val je in wezen gewoon uit de lucht, bepaalde vliegtuigen kunnen dit overulen zeg maar door puur motorvermogen (denk b.v straaljagers die in een hoek van 90 graden omhoog klimmen)

Iemand met meer kennis van Aerodynamica en vliegtuigbouw zal het gedetaileerder wellicht uitleggen

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:12:
Bizar eigenlijk dat iets standaards zoals de deuren openen wel in fsx zat en in fs 2020 ontbreekt
Hoezo bizar? Dat is gewoon iets wat je niet nodig hebt om te kunnen vliegen, dus dat gaan ze later toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 19:20
Heeft iemand enig idee waar ik in de Cessna Citation Longitude de CDI button kan vinden? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er schijnt een beta versie te zijn van FS Economy: https://www.fseconomy.net...ew-client-for-msfs#460075

[ Voor 18% gewijzigd door cracking cloud op 19-08-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Snap wel dat de doorgewinterde simmer (XP11/P3D), op visuals na, deze sim nog echt in de kinderkleren staat.

De default kisten zijn niet slecht voor de nieuwkomers, er zit zelfs soort van FBW Normal Law in de default A320neo! Weet niet hoe het zit met de in-cockpit viewpoints bij andere kisten, maar in de A320neo een visual approach schieten is een drama, zie geen kloot haha. Wat ik heel erg mis: pop-out window van de PFD/ND. Deels opgelost door een PFD/ND custom view aan mn joystick toe te kennen.

De visuals kwa sky/clouds/lighting zijn fantastisch. Ik hoop echt dat er ASAP een study-level A320 komt, want kwa voldoening uit procedures vliegen moet ik nog ff bij XP11 blijven. Nou vooruit, als PMDG met een oude bakbeest van de 737 uitkomt wil mij daar ook tijdelijk aan wagen :P

Er vroeg iemand hier of anderen last hadden van dat de sim soms 10s freezed. Dat had ik gister 2x, vandaag helemaal niet. vreesde een CTD, maar heb nog geen crashes gehad gelukkig.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Zijn die honeycombs yokes nog ergens te koop of echt overal uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:42:

De default kisten zijn niet slecht voor de nieuwkomers, er zit zelfs soort van FBW Normal Law in de default A320neo!
Ik weet (nog) niet zoveel van GA en Airliners, maar hebben de moderne airliners niet allemaal FBW waarbij het ding automatisch op 1G trimt en automatisch corrigeert voor adverse/proverse yaw?

De F/A-18C lot 40 heeft dat bijvoorbeeld wel, of de F-16C block 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

JZX81_Drift schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:25:
Je kan het altijd proberen door een maand gamepass te nemen, kost maar 1 euro ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Je kan het altijd proberen door een maand gamepass te nemen, kost maar 1 euro ;)
en een maand om hem te instaleren _O-

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
komt de fysieke editie met een activatie code voor de windows store? of (whisfull thinking) voor steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:51:
komt de fysieke editie met een activatie code voor de windows store? of (whisfull thinking) voor steam?
voor de store maar wel verplicht met DVD er inte houden bij het spelen dus eigenlijk gewoon een dvdv game ( maar gaat niet via Steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

mschol schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:51:
Nope, je moet een van de discs in je disklade hebben indien je de game wilt spelen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Onderweg van London City naar Schiphol :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tLxQd-lbqNhuJth8cwJvphcX48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOm1LMHAq8GhAABrSOoFcTKb.png?f=fotoalbum_large
Blij om eindelijke de dikke wolken achter mij te laten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRHdp9HwEr5otMwyVHI59_vtrn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53JM9tIZDGMAFV9bC2ScnE2F.png?f=fotoalbum_large
Mooie blauwe lucht boven de Noordzee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mubr6x3-H1wOnFnJCLU6ID9U25M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nkIlcZDE6XH01jmEzlDtDGHb.png?f=fotoalbum_large
Lekker actieve houding meiden :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2g4UDbIyTHzuuTbQvIuJZ8cKM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sqLgimV2EP2yD1NxRRqt8aXf.png?f=fotoalbum_large
Doei Engeland :w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YrohP2do1KVgvDY5a_Pzsjbaaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRy2lEUHPrltUKRNcH9ax1I8.png?f=fotoalbum_large
Land in zicht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WcbzpPHzo8P-vuXUj79w07PtP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ng29HXRV7ujws9KfSwSUDNHp.png?f=fotoalbum_large
We zijn er bijna, we zijn er bijna :D

[ Voor 19% gewijzigd door MoietyMe op 19-08-2020 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
nu nog fs passengers :D O+ O+

psn: taker-mart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Volgens mij zijn het ook tweelingzussen, ze lijken erg op elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Luuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Volgens mij zijn het ook tweelingzussen, ze lijken erg op elkaar.
Ja er zijn niet zoveel opties voor kleren helaas :( Ach, ze zien er dan wel weer badass uit in hun leren jas en zonnebril 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

Saven

Administrator

gnauw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Vreemd, wist niet eens dat er meerdere modellen zouden zijn, kan er ook niet over vinden.
Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte als je hem binnen hebt, die van mij wordt nu verstuurd.
Als het een oud mode is gaat die wel terug.
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Ik betwijfel of er al meerdere modellen zijn, want is pas sinds vorig jaar op de markt. Het verschil tussen rond en hoekig, is dat er een verwijderbare base bij zit voor het geval je nog extra panels wil monteren. Dus de foto van Conrad is zonder die base.
Wel vreemd dat de knoppen op de yoke zelf precies gespiegeld zijn in die Conrad foto.
lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Kan dat? Zou me ook echt enorm storen... Dan gaat ie meteen terug (of bied ik hem hier aan voor wie er snel eentje wil).
Heb m toch nog vanmiddag binnen gekregen :) Gewoon 't normale model. Helemaal top. Stuk beter dan de oude yoke, hoewel bewegingen in zowel airliners als single props best wel worden uitvergroot.

En ik mis echt een throttle. Beter komen ze snel met hun throttle hardware :P
MoietyMe schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:24:
[...]

Misschien kunnen we een vergelijking maken :)

i5 8600k
RTX 2060 Super
32 GB RAM
1440p scherm
Loop hier met 8700k, 2060S en 16gb ram op 1440 met hoge (vrijwel max) settings rond de 20 fps. in drukke gebieden. Kan de Level of detail en texture scaling nog wel terugdraaien, dat geeft een hoop fps. Maar vind dit wel prima zo. Over een paar maanden maar een 3080 kaart halen ofzo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RTX2080 Super is binnen en geïnstalleerd. Behaal iets betere resultaten dan met m'n 5700XT maar een hele grote upgrade is het niet. Wat mij ook maar weer doet vermoeden dat de game nog flink wat performance patches nodig gaat hebben alvorens de boel echt stabiel draait. 3000 serie van Nvidia gaat daarbij ook wel helpen natuurlijk.

Om even een vergelijking te maken;
5700XT: 787 @ KJFK met alles op ultra = 9 fps
5700XT: 787 @ KJFK met alles op high = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op ultra = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op high = 25 fps

Het grappige is dat je zodra je in een GA vliegtuig stapt de fps niet eens zo heel erg veel toeneemt, maar het is wel prima boven de 30 in ieder geval.

Ga er nog even over nadenken of ik de 2080 Super houd, maar vooralsnog bevalt het wel goed om met gemiddeld 30 fps op ultra te kunnen spelen op een resolutie van 3440x1440. :9~

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik las ergens dat vandaag, 19 augustus, ook een liverypakket voor alle airliners in de sim in de store te vinden zou zijn. Gratis, tot eind september. Maar ik kan het nergens vinden. Of is dit alleen voor X-box gebruikers?
( heb zelf FS2020 bij Microsoft aangeschaft )

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

dawg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

Ik weet (nog) niet zoveel van GA en Airliners, maar hebben de moderne airliners niet allemaal FBW waarbij het ding automatisch op 1G trimt en automatisch corrigeert voor adverse/proverse yaw?

De F/A-18C lot 40 heeft dat bijvoorbeeld wel, of de F-16C block 50.
De meeste bekende airliners hebben wel een vorm van FBW (behalve de 737... de Max is uhm een geval apart, meer niet dan wel). Auto-turn coordination en yaw-demping zit vrijwel hebben ze vrijwel allemaal. Maar niet ieder FBW Laws zijn hetzelfde. Bij de triple 7 corrigeert de Flight Computer wel je pitch-trim voor speed changes, maar niet met het doel om 1g flight path vast te houden. (Als ik het me nog goed herinner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:03:
Loop hier met 8700k, 2060S en 16gb ram op 1440 met hoge (vrijwel max) settings rond de 20 fps. in drukke gebieden. Kan de Level of detail en texture scaling nog wel terugdraaien, dat geeft een hoop fps. Maar vind dit wel prima zo. Over een paar maanden maar een 3080 kaart halen ofzo :P
Zal zo even kijken als ik (over een uurtje) op Schiphol aankom :) Boven de zee haal in mijn Cessna 172 (zonder glass dashboard) zo'n 50 FPS op de standaard High preset.

Bij approach van Schiphol was het zo'n 40-50 en aan de grond zo'n 30-40. Dus dat vind ik meer dan prima. Niet echt goed te vergelijken zonder dat we op de zelfde locatie zitten natuurlijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door MoietyMe op 19-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

De meeste bekende airliners hebben wel een vorm van FBW (behalve de 737... de Max is uhm een geval apart, meer niet dan wel). Auto-turn coordination en yaw-demping zit vrijwel hebben ze vrijwel allemaal. Maar niet ieder FBW Laws zijn hetzelfde. Bij de triple 7 corrigeert de Flight Computer wel je pitch-trim voor speed changes, maar niet met het doel om 1g flight path vast te houden. (Als ik het me nog goed herinner).
Ah ja, duidelijk, veel dank. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Reinhard schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:05:
Ik las ergens dat vandaag, 19 augustus, ook een liverypakket voor alle airliners in de sim in de store te vinden zou zijn. Gratis, tot eind september. Maar ik kan het nergens vinden. Of is dit alleen voor X-box gebruikers?
( heb zelf FS2020 bij Microsoft aangeschaft )
https://blogs.windows.com...-simulator-available-now/ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinhard
Heerlijk. De halve dag al bezig met een de-installeren van bendes addons voor P3D en X-Plane, waaronder honderden GB's van ORBX. Zoveel ruimte vrij nu. Beide ogen zo hopeloos achterhaald nu en lopen veel trager dan FS2020 met dit niveau van detaillering ( bijna alles op ultra ).
Elk nadeel heb ze voordeel. FS2020 is nog verre van volmaakt, maar gunst, de eerste flinke update moet nog komen, en straks met een paar mooie kisten van PMDG en Toliss kunnen we helemaal los. Geduld is een schone zaak.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Ja, maar dus niet in de Marketplace te vinden. Of ik moet er zwáár overheen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Die Toliss (A340-600) schijnt voor Xplane te zijn. Kan iemand dat (hopelijk please!) ontkrachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ORBX London City:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS1ZwEgbbul2Zd5ep2ovEt-YGkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tABKpcRuK1kaHb6sWXvoTQWb.png?f=user_large

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

en een maand om hem te instaleren _O-
Wellicht omdat ik klokslag 12u de game kon installeren, maar met mijn 50/10 ziggo lijntje was ik in (glup) 3:30 uur klaar met downloaden, en vermoed dat de downloadservers nu dag later volledig zijn overbelast omdat met niet had verwacht zulke massale verkopen te hebben voor een flightsim wat normaal gesproken een Niche Product is en geen topseller game Tripple A game, er men bij MS ook geen rekening mee heeft gehouden.

Dit is ook online terug te vinden in hoe men speelt, speel met alles LIVE aan, en OMG, sommige mensen lijken echt maar wat te doen, blij er geen collision model zit op vliegtuigen van spelers tegen andere spelers, blijkbaar vinden veel het nodig om te landen wanneer er een vliegtuig aan het opstijgen is en toestemming heeft van de ATC. ook erg hillarish een 747 te zien landen op LOWI taxibaan en dan het dorp te zien inschieten :o
Heb me nooit als een ervaren flightsim piloot gezien, maar op dit moment krijg ik het gevoel bijna ik een expert ben 8)7

Nee op dit moment is mijn online ervaring ietwat chaotischer ook in vergelijking hoe mijn ervaring met Xplane11 was online :D waar elke speler een serieze flightsimmer leek.
Nu vlieg ik rond lijkt wel in een CoD game, waar regels een futiliteit is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Die textures zien er een beetje wonky uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 22:14
Beste,

Weet iemand waar de gegevens van mijn yoke, welke ik zelf handmatig heb moeten instellen worden opgeslagen? Kan ze niet vinden in de Input map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:27:
[...]

Dat heb ik idd ook

het grootste gedeelte van de ATC komt geen audio van, dus moet telkens dat scherm open houden.
Engels taal pakket in Windows installeren en bij de Audio opties in FS de speech van Azure naar Offline zetten.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Is dat ook uit te zetten? Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik irriteer me er mateloos aan, die auto trim :P Hadden we in good old fsx niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Die textures zien er een beetje wonky uit :X
Komt dan door de screenshot, want textures zien er goed uit in game. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Engels taal pakket in Windows installeren en bij de Audio opties in FS de speech van Azure naar Offline zetten.
Zijn dit de pakketten onder Settings > Time & Language > Speech > Installed Voice Packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik dacht even dat het FSX was :X heb je je settings heel laag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

3700X
32GB ram
GTX 970
2560X1440 op 4k scherm (wss waarom het er niet uit ziet...)

High preset: met sommige naar medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Is dat ook uit te zetten? Misschien is het een kwestie van wennen, maar ik irriteer me er mateloos aan, die auto trim :P Hadden we in good old fsx niet :+
Voor de A320neo in FS2020? Niet dat ik weet.

In het echt degradeert de flight control laws bij bepaalde systeem failures (of als je gewoon de juiste systemen handmatig uitschakelt :P)

Als de laws goed werken is het een zonnetje om handmatig te vliegen. Bijna point and shoot zeg maar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Zo beter?

4K screenshots van ORBX London City + ORBX London scenery:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLjZ8obEPsB9DuER-yw7MSERx3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qt6dopMyCTldbLLVpk83rpQt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkpSfHFwV893-ximGYB5_4Z0SVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IXbKgyEyikRCvEtbiKarjU1k.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 25-09 19:16
ND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:18:
Die Toliss (A340-600) schijnt voor Xplane te zijn. Kan iemand dat (hopelijk please!) ontkrachten?
Hmm. Ik was mijn post van gisteren misschien iets te enthousiast dat het een MSFS release zou zijn. (Vond het plaatje zoooo msfs uitstralen) Ik bleek op Facebook niet de enige die dat dacht.

In reactie daarop heeft Toliss wel aangegeven het ontwikkelen voor msfs wel te overwegen. Dus ik blijf hopen!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MT40rqnP/Desktop-Screenshot-2020-08-19-17-36-09-71.png

EHAM - B787 :-) ... alles op utra . ( 25-30 fps)

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 17:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Het is al lekker druk boven NL :)
Allemaal andere spelers. Geen AI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70FfuyVL6fN5HuYpo7wnzyaJTgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HqMYpLzKNErYkVrT6r51exPi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 19-08-2020 22:20 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:44:
[Afbeelding]

EHAM - B787 :-) ... alles op utra . ( 25-30 fps)
Continu? Ook in de cockpit?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Continu? Ook in de cockpit?
vanuit Cockpit gerekend

Die airliners zijn grote FPS vreters

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

De Dom in Utrecht is ook niet meer wat het is geweest. :+

Die Developer Cam is wel handig, gewoon je toestel naar een bestemming laten vliegen door AI en zelf een beetje klooien met die cam. Gaat vele malen sneller dan de drone en je ziet dan ook eerst Bing Maps en daarna de AI die de gebouwen er op zet. En je kan dus razendsnel naar andere landen. Je moet alleen wat topografische kennis hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1Cu4At3f1L7y1SE2Nycy4u0J-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXzsheBdKyQ5JxHsgei5KQUa.jpg?f=fotoalbum_large

En verder nog even langs de Grand Prismatic Spring gevlogen in Yellowstone. Leuk om even 'terug' te zijn. Settings op medium en hier en daar wat dingen op ultra. Rustig aan een keer orienteren op een betere videokaart, geen haast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc70r1kTYt-3rDN79_sg3_-DnPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOf8ZfY4TKMp92xQAml6wGL0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
live traffic op full

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
zoiets ja :). Ik stream soms hier: https://www.twitch.tv/puckstar32 (ben beginner in vliegen dus let niet op neerstorten ofzo :P)

Ik zoek nog wel iets van tutorials of handleidingen over hoe ik dingen kan leren. Want ik heb bijv. geen idee met welke snelheid etc. ik met bepaalde vliegtuigen een landingsbaan moet benaderen. Of op welke hoogte en snelheid ik mag/moet vliegen met bepaalde vliegtuigen.
Of hoe ik makkelijk kan zien welke landingsbaan ik eigenlijk moet hebben en hoe ik die dus moet approachen (van welke kant).
Maar zal vast wel op internet te vinden zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 19-08-2020 17:58 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Hebben er mensen hier ook het probleem, dat je wel hoge fps hebt, maar alles totaal niet smooth gaat en beetje stutter? Dit heb overigens pas sinds de middag opeens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 25-09 19:16
Gratis airports van Drzewiecki Design!

https://fselite.net/news/...w-city-airports-for-msfs/

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recon24 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:58:
Hebben er mensen hier ook het probleem, dat je wel hoge fps hebt, maar alles totaal niet smooth gaat en beetje stutter? Dit heb overigens pas sinds de middag opeens?
hier ook het gevoel dat het iets lastiger gaat maar denk dat het te maken heeft dat gisteren nog niet alles binnen kon komen door de over bellasting maar dat nu de servers de ruimte hebben om alles wel full aan te sturen naar iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

hier ook het gevoel dat het iets lastiger gaat maar denk dat het te maken heeft dat gisteren nog niet alles binnen kon komen door de over bellasting maar dat nu de servers de ruimte hebben om alles wel full aan te sturen naar iedereen
Ik zie bijvoorbeeld 100fps staan, maar zodra ik in mijn cockpit rondkijk en alles is het net alsof de fps wel laag is en je geen vsync hebt. Smoothness is dan verdwenen en halve stutter.

Maar als dat komt door drukte op de server, dan moet ik straks even testen om de live services uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:04:
RTX2080 Super is binnen en geïnstalleerd. Behaal iets betere resultaten dan met m'n 5700XT maar een hele grote upgrade is het niet. Wat mij ook maar weer doet vermoeden dat de game nog flink wat performance patches nodig gaat hebben alvorens de boel echt stabiel draait. 3000 serie van Nvidia gaat daarbij ook wel helpen natuurlijk.

Om even een vergelijking te maken;
5700XT: 787 @ KJFK met alles op ultra = 9 fps
5700XT: 787 @ KJFK met alles op high = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op ultra = 20 fps
2080 Super: 787 @ KJFK met alles op high = 25 fps

Het grappige is dat je zodra je in een GA vliegtuig stapt de fps niet eens zo heel erg veel toeneemt, maar het is wel prima boven de 30 in ieder geval.

Ga er nog even over nadenken of ik de 2080 Super houd, maar vooralsnog bevalt het wel goed om met gemiddeld 30 fps op ultra te kunnen spelen op een resolutie van 3440x1440. :9~
Een hele grote upgrade is het niet zeg je, maar je hebt op ultra een performance winst van 122%. Dat lijkt mij toch niet verkeerd. Op high is het effect inderdaad minder. Maar wat zegt de ingame FPS data? GPU bound fps of speelt de CPU hier een rol in bij het gebruik van de 787?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle acht lessen gevlogen en het was leerzaam en genieten. Voor dit spel koop ik een Xbox Series X en gaat de PS5 later pas gekocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hier is de Droplox link uit de Facebook post (hoef je daar niet heen): https://www.dropbox.com/s...3ht17/warsawcity.zip?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Een hele grote upgrade is het niet zeg je, maar je hebt op ultra een performance winst van 122%. Dat lijkt mij toch niet verkeerd. Op high is het effect inderdaad minder. Maar wat zegt de ingame FPS data? GPU bound fps of speelt de CPU hier een rol in bij het gebruik van de 787?
Fair point. De ingame fps data had nogal last van ''limited by mainthread'' wat mij doet vermoeden dat de cpu nu de bottleneck is. Maar ik snap het niet zo want die draait echt nooit op 100% ingame. Enkel met laden van een nieuwe vlucht heeft 'ie het ff zwaar maar daarna blijft 'ie schommelen rond de 50%.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Bon, mezelf (en vrouw) zonet overtuigd en ook nog een T.16000M flight pack besteld. Dan ben ik qua hardware wel 'gesettled' denk ik. Honeycomb Yoke + Stick + Throttle + Pedals. Nog even getwijfeld voor de Warthog Hotas maar dat was nog eens 220 euro extra, dus eerst even zien of ik hiermee al goed uit de voeten kan.

Bedoeling is om in toekomst dan die Honeycomb Throttle aan te schaffen, de pedalen te houden en de Stick/Throttle kan dan in principe op marktplaats/2dehands.

Hopelijk goede keuze gemaakt, alles wordt morgen geleverd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Nadat ik de standaard ingeschakelde V-sync heb uitgezet werkt alles veel beter. Zelfs de automatische piloot lijkt het beter te doen :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 14:35
ared schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:29:
Final approach voor een landing op Circuit Park Zandvoort; nu snap ik eindelijk waarom de laatste bocht vroeger Bos-uit heette (al zou Bos-in misschien toepasselijker zijn...)
Spa-Francorchamps is in hetzelfde bedje ziek :). Ook apart dat gebouw dwars over de track, wellicht verkeerde interpretatie van de finish line.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8BZ0Gp-wgbpsvjqInPJzK2nY0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/emHCVo3KpWZmmCoh31Qtq8Uh.png?f=fotoalbum_large

Is overigens heel tof/gemakkelijk naartoe te vliegen. Vertrek vanaf EBSP, en dan 2 minuutjes of zo richting 130° vliegen en je ziet van ver de track zich door de bossen snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cool, als dat zo makkelijk gaat, komen er misschien ook wel Eindhoven en de Kooij van third party makers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

voor de store maar wel verplicht met DVD er inte houden bij het spelen dus eigenlijk gewoon een dvdv game ( maar gaat niet via Steam)
Luuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Nope, je moet een van de discs in je disklade hebben indien je de game wilt spelen.
pfft, zonde om dit soort prehistorische eisen stellen anno 2020

ik wil best een fysieke editie hebben want mooi voor de collectie, maar op die manier kan ik niks met de key (ga niet continue een dvd speler met de dvd erin aangesloten laten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

vanuit Cockpit gerekend

Die airliners zijn grote FPS vreters
I7 10700k
32gb ram
Gtx 1080

Nvidia lock op 20 fps.

3440x1440 alles ultra, traffic 100% vliegveld verkeer en workers 100% in een 787 dreamliner op Premium Schiphol...

20fps STEADY.... Geen krimp.

En echt, 20 fps is zat in een flight sim.
Pagina: 1 ... 40 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc