Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
https://www.reddit.com/r/...ds/only_took_a_few_tries/
Het was uiteraard te verwachten dat mensen dit gingen doen (en terecht
Zou toch een flaps 3 take-off overwegenLuuk2015 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:14:
Kwam ik net tegen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ds/only_took_a_few_tries/
Het was uiteraard te verwachten dat mensen dit gingen doen (en terecht)...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Tesla M3LR '21
Tja maar voor november krijg ik die nooit binnen, dus is echt zoeken nu naar (betaalbare) oplossing voor throttle/trim en evt landing gear/flaps.Borentos schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:04:
[...]
Op de Throttle van Honeycomb zit aan de linkerkant de landing gear knop (+ 3 lampjes).
Een vliegtuig vertrekt en land doorgaans alleen op vliegvelden. Jij wilt vanuit een willekeurige straat in Groningen vertrekken? Dat kan nietlapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:20:
Kan iemand eens uitleggen wat nu de makkelijkste manier is om bijv te vertrekken in pakweg "Groningen", dus niet vanop een vliegveld, maar gewoon een locatie. Je kan in FS2020 niet opzoeken op namen, maar hoe doe je dat dan? Zou ook wel handig zijn als er bijv een addon zou zijn waarbij je op 2nd screen een Bing Maps overlay of zo kan zien, dan zie je tenminste over welk dorp/stad je vliegt.
FastFred schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Een vliegtuig vertrekt en land doorgaans alleen op vliegvelden. Jij wilt vanuit een willekeurige straat in Groningen vertrekken? Dat kan niet
je kan bij free flight gewoon een punt op de map aanklikken als start punt ?lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:22:
Is soms toch leuk om gewoon (in de lucht) vanop een random punt te vertrekken, en dan over enkele bekende landschappen vliegen. Zo gaan we al jaren op reis in Spanje, regio die ik vrij goed ken, maar is heel moeilijk om bijv "Jalon" in te tikken en te weten waarheen ik moet vliegen.
als dit niet een vliegveld is start je gewoon in de lucht
[ Voor 5% gewijzigd door cORT3X op 19-08-2020 12:24 ]
Was ook mijn eerste reflex, al is de Icon A5 natuurlijk wel een vliegtuig dat in principe wel vanop veel meer plaatsen zou moeten kunnen vertrekken. Zeker op water, weet niet of het in het echt mag opstijgen vanop je backyard, wellicht nietFastFred schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Een vliegtuig vertrekt en land doorgaans alleen op vliegvelden. Jij wilt vanuit een willekeurige straat in Groningen vertrekken? Dat kan niet
Hm, moet wel zeggen dat er HEEL VEEL simmers zijn die eigenlijk niets anders doen dan de ene sim-vlieg-ervaring vergelijken met de andere sim-vlieg-ervaring en dus zonder ECHTE vliegervaring. Dan kan je eigenlijk niets zeggen hierover, vind ik. Ik heb zelf nul komma nul vliegervaring en vind bijvoorbeeld de C172 PRIMA vliegen in MSFS. Geen idee of het 'beter of slechter' is dan XP of FSX of P3D... en of het 'beter of slechter' dan real life ga ik helemaal niets zeggen. Ik 'vlieg' over schitterende scenery en het voelt goed en da's alles wat ik wil. Maakt mij dat een arcade gamer i.p.v. een die hard simmer? Prima! I don't give a fuck hoe anderen mij noemen (wat dit betreftalexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Notabene in de recensie hier op Tweakers werd gezegd dat het met het vliegmodel wel snor zit. Terwijl iedereen met ervaring IRL of met sims direct doorheeft dat dat niet het geval is.
BTW Met 'lekker vliegen' bedoel ik niet dat ik alleen maar een beetje rondvlieg terwijl ik achter het vliegtuig in de lucht hang... Ik vlieg graag op een 'sim manier' en dat kan nog niet met elk vliegtuig in MSFS... maar dat komt wel goed. Maar ook als ik in de toekomst me helemaal kan storten op iets als een study level Q400 dan nog hoor je mij niets zeggen over het flight model: ik ben dan allang blij dat ik honderden knopjes heb om in te drukken terwijl ik geniet van de mooiste scenery ooit.
Los van dit alles: je leest her en der reacties van real world piloten die diverse vliegtuigen in MSFS dus wél top vinden. En veel beter. Dus ach... iedereen moet zelf maar bepalen wat 'ie ervan vindt.
Misschien moet je gewoon meer inzoomen? Als je de globe vanaf grote afstand bekijkt, zie je inderdaad alleen de handcrafted vliegvelden: als je inzoomt zie je allemaal witte stippen verschijnen en hoe verder je inzoomt, hoe meer van die stippen 'veranderen' in vliegvelden. Voor hele kleine grass strips moet je wel heel ver inzoomen.Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:
Hoe zet je de filter uit dat je alle vliegvelden kan selecteren, ik kan alleen uit de lijst van 40 premiums kiezen, doe ik Zagreb vind die het niet huh
EDIT
O, wacht, je vult Zagreb in dus zoekt op naam... Werken andere namen wel? Of alleen Zagreb niet?
[ Voor 8% gewijzigd door tup61 op 19-08-2020 12:29 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Wel dat is net mijn punt, zou graag mogelijkheid hebben om op een plaatsnaam te zoeken, nu moet je toch echt wel beetje 'gokken' waar dat startpunt ligt. Ik woon bijvoorbeeld in 'Oudenaarde', begin dat maar eens op de huidige map te zoeken...cORT3X schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:23:
[...]
je kan bij free flight gewoon een punt op de map aanklikken als start punt ?
als dit niet een vliegveld is start je gewoon in de lucht
Ik pak de Flightradar er dan bij en zie dat Kortrijk EBKT op een steenworp afstand ligtlapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Wel dat is net mijn punt, zou graag mogelijkheid hebben om op een plaatsnaam te zoeken, nu moet je toch echt wel beetje 'gokken' waar dat startpunt ligt. Ik woon bijvoorbeeld in 'Oudenaarde', begin dat maar eens op de huidige map te zoeken...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Echt een klassieke fout en je vraagt je direct af waar dat probleem dan nog meer zit. Je moet niet werken met een vaste delta per "tick" (als in een cycle van je gameloop), maar de delta afhankelijk maken van de tijd die het duurt om de cycle te doorlopen. Als dit fundamenteel fout zit dan is de gevoeligheid van button-press style controls (game pads en buttons op joysticks) afhankelijk van je fps.BeetjeVreemd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:45:
Dit is ook wel apart; frame rate dependent trim
[YouTube: Flight Simulator 2020 'bug', framerate dependent input speed]
Ja dat ben ik. Maf he? Tuurlijk snap ik hoe veel werk en hoe complex het allemaal is.. Maar dit is gewoon slecht en zo krijg je geen consistente user ervaring. Heel vreemd dat dit er niet uit gepikt is tijdens beta. Je krijgt toch rare feedback zo?BeetjeVreemd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:45:
[YouTube: Flight Simulator 2020 'bug', framerate dependent input speed]
Iemand met een mega PC of low details zegt dat het te twitchy is, en iemand anders klaagt dat het te sluggish is..
Was hier ook al gepost door iemand, al was het nog met een andere parameter, dacht ik. Maar dit is inderdaad wel ongelooflijk krom. Dus de key inputs worden gesampled op de video-framerate eerder dan op een onafhankelijke sampling rate, zoals hij zegt, wat voor een bizar design.BeetjeVreemd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:45:
Iemand anders had hier ook al eens gezegd dat in andere sims, je een warning kreeg wanneer je framerate te laag was, omdat dan de simulatie niet meer correct functioneert, wat dus ook al even bizar is.
Flight Sim wereld heeft toch wel deftige developers nodig
Neen, je moet er gewoon voor zorgen dat voor je input sampling, en voor het simulatie-model, de ticks constant zijn en totaal los staan van de graphics output.__fred__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Echt een klassieke fout en je vraagt je direct af waar dat probleem dan nog meer zit. Je moet niet werken met een vaste delta per "tick" (als in een cycle van je gameloop), maar de delta afhankelijk maken van de tijd die het duurt om de cycle te doorlopen.
Sampling rate is niet zo relevant. Het gaat eigenlijk om de simulation rate van het flight model. Of deze nou afhankelijk is van de fps (liever niet) of op een dedicated loop draait (beter), dan nog zal de simulation rate varieren, sommige CPU's zijn nou eenmaal krachtiger dan anderen. Daarom moet je de delta aanpassen aan de tijd per tick.Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Dus de key inputs worden gesampled op de video-framerate eerder dan op een onafhankelijke sampling rate, zoals hij zegt, wat voor een bizar design.
Overigens is een simulatie die op eigen rate draait v.s. fps helemaal niet altijd prettig. Doordat ze niet gelijk lopen krijg je verschillen in latency (frame simulatie klaar, maar GPU duurt nog 40ms of vice versa) waar mensen echt heel gevoelig voor zijn. Dus het fixeren van de simulatie rate op een (veelvoud van) de fps is zo gek nog niet, als je er maar rekening mee houdt dat de stapgrootte in de simulatie variabel is in alle berekeningen.
[ Voor 26% gewijzigd door __fred__ op 19-08-2020 13:17 . Reden: Toevoeging over simulatie rate. ]
vul in het zoekvak bij de wereldbol maar is een gps code in dus Long lattitude die je kunt vinden in Google dan kun je vanaf daar vertrekken en hang je al gelijk op goede hoogtelapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Tja maar voor november krijg ik die nooit binnen, dus is echt zoeken nu naar (betaalbare) oplossing voor throttle/trim en evt landing gear/flaps.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Als verkeersvlieger had ik gehoopt op een beter pakket dan dit. Het valt me tegen, G1000 werkt incompleet, B747 doet vrijwel niets echt, Lessons zijn niet te vliegen met onzichtbare objectives...
Andere real-life piloten hier?
Beetje omslachtig, maar wat je kan doen is in Bing Maps de gps coordinaten kopieren en die dan plakken in het zoekveld in de sim.lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:22:
Is soms toch leuk om gewoon (in de lucht) vanop een random punt te vertrekken, en dan over enkele bekende landschappen vliegen. Zo gaan we al jaren op reis in Spanje, regio die ik vrij goed ken, maar is heel moeilijk om bijv "Jalon" in te tikken en te weten waarheen ik moet vliegen.
Dus als je in Bing Maps rechtsklikt op de locatie krijg je een popup menu en onderaan staat de optie om de coordinaten te kopiëren.
/f/image/JhKOIpUxDxWxKmUWPTNGPAeb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uuCY4tQdpb8ltG7d21sLfoPH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V91vbyxvcKywDwGHvgFpsJNV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g7eI3grpLJIuwOaKj9K2aOaz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/H7as5v7BOHGwtHUXflY5AHQy.png?f=fotoalbum_large)
Alleen dan wel weer jammer dat je op Antarctica goed kan zien waar de high, medium, en low details zitten
/f/image/svv9IYyn5pxQTJsgWTtWRI70.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door MoietyMe op 19-08-2020 13:07 ]
Je kan overal rechtsklikken op de kaart en dan op Add drukken. Maar ik heb nog niet getest of je ook kan zoeken op VORs en ISECs.vizion88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:04:
Kun je bij een VFR vlucht maar 2 custom waypoints kiezen (pre-flight)?
Dat deed ik ook. Echter kwam er na 2 waypoints geen mogelijkheid van ADD meercracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Je kan overal rechtsklikken op de kaart en dan op Add drukken. Maar ik heb nog niet getest of je ook kan zoeken op VORs en ISECs.
1030.. Baas!ArthurMorgan schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:31:
Zo, geïnstalleerd op mijn systeem met een GT 1030
Wauw! Echt heel erg mooi!MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:05:
IJsvorming is toch ook wel erg mooi om te zien![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen dan wel weer jammer dat je op Antarctica goed kan zien waar de high, medium, en low details zitten![]()
[Afbeelding]
"This tool basically launches Microsoft Flight Simulator avoiding Logos & Videos to be displayed during loading. Future versions of this tool will be targeted to provide more control/options to the user, to benefit from faster access to his devmode environment."
Dat scheelt weer anderhalve minuut wachten met het opstarten van de sim.
Ik heb gisteren geprobeerd die TBM te starten maar de na engine start begint de ITT te klimmen tot 1502 graden met allerlei alarmbellen tot gevolg, zakt vervolgens weer tot 700 nogwat en klimt dan weer naar 1502, zakt dan weer naar 700 nogwat, etc. etc. etc.MoietyMe schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:05:
IJsvorming is toch ook wel erg mooi om te zien
Geen idee wat ik daar verkeerd doe. Low-idle of high-idle maakt geen verschil.
[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 19-08-2020 13:28 ]
Heel scherp gevonden. Het is mij niet opgevallen in de alpha/beta, maar ik heb ook nooit echt lager dan 30fps gevlogen (en als je lager dan 30fps zit reageert alles trager dus dan zou het misschien ook minder snel opvallen).Niels007007 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Heel vreemd dat dit er niet uit gepikt is tijdens beta. Je krijgt toch rare feedback zo?
Iemand met een mega PC of low details zegt dat het te twitchy is, en iemand anders klaagt dat het te sluggish is..
Heb je het gemeld bij MS?
We vliegen real time van Amsterdam naar New York, maar bij 80 seconden wachten nemen we een hap van het buro. Kom kom.. dit doe je voor je ontspanning :-)tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:22:
Interessante info van het MSFS forum: als je de developer mode activeert dan zou je ergens bij HELP de SDK moeten kunnen downloaden... En in die SDK zit de fsdevmodelauncher.exe:
"This tool basically launches Microsoft Flight Simulator avoiding Logos & Videos to be displayed during loading. Future versions of this tool will be targeted to provide more control/options to the user, to benefit from faster access to his devmode environment."
Dat scheelt weer anderhalve minuut wachten met het opstarten van de sim.Heeft iemand dat heel toevallig al geprobeerd? Ik irriteer me mateloos aan die 50 seconden na het dubbelklikken op de MSFS icon waarin NIETS gebeurt waarna je zo'n 30 seconden aan nutteloze logo's ziet...! Misschien skipped dit ook dat PRESS KEY TO START geneuzel...?
Nice. Andere manier die ergens werd genoemd was de filmpjes vervangen door iets van .1 seconde. En klooien met een javascript bestandje (want eigenlijk is de sim een veredelde web browser) om het wwise logo eruit te slopentup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:22:
Interessante info van het MSFS forum: als je de developer mode activeert dan zou je ergens bij HELP de SDK moeten kunnen downloaden... En in die SDK zit de fsdevmodelauncher.exe:
Maar dan heb je denk ik nog steeds die Press Any Key. Is dat er ook uit met de sdk launcher?
Ik wil niet wachten, ik wil vliegenAlcmaria schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
We vliegen real time van Amsterdam naar New York, maar bij 80 seconden wachten nemen we een hap van het buro. Kom kom.. dit doe je voor je ontspanning :-)
Haha, ja, maar ik vlieg nooit real time van A'dam naar NY.. ik ben meer van de kortere vluchten. En vaak heb ik ook maar een kwartiertje of half uurtje om ff tussendoor te vliegen... en dan kan het wachten lang duren.Alcmaria schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
We vliegen real time van Amsterdam naar New York, maar bij 80 seconden wachten nemen we een hap van het buro. Kom kom.. dit doe je voor je ontspanning :-)
Dank voor die link: dat ga ik zeker even proberen! Elke seconde winst is meegenomen! En als dit allemaal niet werkt dan ga ik zelf even kijken of ik iets met die SDK tip kan (en of dat gevolgen heeft voor het gebruik van de sim zelf...).cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
Nice. Andere manier die ergens werd genoemd was de filmpjes vervangen door iets van .1 seconde. En klooien met een javascript bestandje (want eigenlijk is de sim een veredelde web browser) om het wwise logo eruit te slopen
Maar dan heb je denk ik nog steeds die Press Any Key. Is dat er ook uit met de sdk launcher?
PS Ik zal ook eens kijken wat er gebeurd als je simpelweg die video's wegmietert... Of de sim dan vastloopt of gewoon denk 'O, geen flimpjes, laat dan maar'. Want drie keer twee seconden is ook weer 6 seconden, hè...
[ Voor 7% gewijzigd door tup61 op 19-08-2020 13:51 ]
Ik heb namelijk geen idee wat een beetje logische/normale indeling is.
Bij een auto bijvoorbeeld zit de ruitenwisserhendel rechts en de clignoteur links van het stuur, gaspedaal is rechts en koppeling zit op links. Geen idee welke knoppen waar logischerwijs op een joystick/hotas geprogrammeerd zitten in een vliegsim.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Misschien had ik toch maar piloot moeten worden (jongensdroom)....
/f/image/MGjNFicat4tXrzHuvoGmuf61.png?f=fotoalbum_large)
Hangt er maar net vanaf wat voor baan je nu hebt ;-) Maar nette score!!Paprika schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52:
Eerste keer dat ik een Flight Sumulator speel (lees: speel, want ik heb geen joystick dus ik vlieg nu met een controller) en ik ben verbaasd hoe leuk het kan zijn om gewoon een beetje om je "heen te kijken" en je take-offs en landingen te verbeteren.
Misschien had ik toch maar piloot moeten worden (jongensdroom)....
[Afbeelding]
Speel je met een Xbox controller? Is die automatisch goed ingesteld bij inpluggen?
Enjoy your flights!
[ Voor 6% gewijzigd door Timbox88 op 19-08-2020 13:55 ]
Kan dit wel enigszins onderschrijven. Wat met name heel slecht aanvoelt is dat de gemiddelde airliner binnen no time los komt van de grond. Moet echt vol druk op m'n yoke zetten om m'n A320 tot V1/VR aan de grond te houden. Ding schiet anders binnen een paar meter al als een veertje de lucht in.Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
Na 3 uur vliegen en alles beetje testen, denk ik van ja prachtig, vol met buggs maar ik heb gewoon geen WOW effect.. Ondanks de goede yoke en controllers die ik heb, voelt het gewoon net een android flight sim op de tablet qua feeling, Moet echt ff gaan prutsen qua settings daar, het is me gewoon allemaal te gevoelig en licht qua feeling
Tesla M3LR '21
Haha, dat is wel waar inderdaad.Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Hangt er maar net vanaf wat voor baan je nu hebt ;-) Maar nette score!!
Ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Ooit een Saitek X52 gehad voor ARMA2 helicopters (die zilvere met blauw en zwarte accenten), maar die is verdwenen in mijn studententijd. Alles wat je nodig hebt om je vliegtuig te besturen is prima te vinden met de standaard instellingen en de sensitiviteit heb ik op default staan, al zou die dus wel aan te passen zijn naar wens.Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
[...]
Speel je met een Xbox controller? Is die automatisch goed ingesteld bij inpluggen?
Ik lees op de diverse fora klachten over hoe problematisch het vliegen met de jetliners op dit moment is. Zowel qua gedrag als functionaliteit. Het lijkt echt wachten op de Qwings, FSlabs en PMDG.London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Kan dit wel enigszins onderschrijven. Wat met name heel slecht aanvoelt is dat de gemiddelde airliner binnen no time los komt van de grond. Moet echt vol druk op m'n yoke zetten om m'n A320 tot V1/VR aan de grond te houden. Ding schiet anders binnen een paar meter al als een veertje de lucht in.
Dat is een wel heel beschamende fout in het ontwerp, zou eigenlijk een showstopper voor release moeten zijn. Hopelijk kunnen ze dit snel fixen zonder al te veel herontwerp.Niels007007 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Ja dat ben ik. Maf he? Tuurlijk snap ik hoe veel werk en hoe complex het allemaal is.. Maar dit is gewoon slecht en zo krijg je geen consistente user ervaring. Heel vreemd dat dit er niet uit gepikt is tijdens beta. Je krijgt toch rare feedback zo?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
En dat zullen vast weer veel mensen te vreden zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Microburst op 19-08-2020 14:04 ]
wil nu wel alles op 1 plek houden en ook met 1 installer als het niet even anders kan .....
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 14:08 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Misschien komt die nog, volgens mij hebben de devs van MSFS het erg druk met andere dingen nuravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:07:
Weet iemand waarom ORBX niet Tacoma naar Marked place haalt maar wel op zijn eigen site wel te koop heb staan voor FS2020
Denk dat ORBX ook in de wachtrij staat en dat LOWI al in de store stond voor release
[ Voor 10% gewijzigd door Microburst op 19-08-2020 14:09 ]
Eens. Ik heb de sensitivity van mij joystick (x-axis en y-axis) flink lager gezet (op 40%) en dan voelt het al een stuk beter.Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
Na 3 uur vliegen en alles beetje testen, denk ik van ja prachtig, vol met buggs maar ik heb gewoon geen WOW effect.. Ondanks de goede yoke en controllers die ik heb, voelt het gewoon net een android flight sim op de tablet qua feeling, Moet echt ff gaan prutsen qua settings daar, het is me gewoon allemaal te gevoelig en licht qua feeling
Gelukkig hebben wij als flightsimmers genoeg aanpassingsmogelijkheden binnen de simCNS schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:09:
[...]
Eens. Ik heb de sensitivity van mij joystick (x-axis en y-axis) flink lager gezet (op 40%) en dan voelt het al een stuk beter.
Tacoma werd het zelfde tijd aangekondigt als met die andere update voor FS2020 , de rest staat al in Market en deze nog nietMicroburst schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
Misschien komt die nog, volgens mij hebben de devs van MSFS het erg druk met andere dingen nu
Denk dat ORBX ook in de wachtrij staat
Deze ligt niet ver van ORCA Island af dus heb ik weet twee handcrafted bij elkaar liggen
en natuurlijk Vancouver ligt daar weer vlak boven
dus een beetje tussen Vancouver - Portland in
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 14:13 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Jij vindt toch bush trips leuk? dan moet je echt even kijken BUSH TRIP in MSFS, daar staan 3 routes in
1 daarvan is een trip van 7 uur en 7 minuten (Los Cerros to Cochrane)
Heb dit ook, maar dat komt ook (voor mij) door het niveau van de default aircraft. Ik weet het, default, maar ik had er toch iets meer van verwacht. Het is voor mij echt wachten op een goede add-on.Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:54:
Daarnaast vind ik de bing maps in Nederland wel lage kwaliteit. De wegen zijn soms niet eens te zien omdat ze zo groen zijn en de kaarten zijn best heel oud. Als je daar ook nog eens on-Nederlandse autogen overheen zet lijkt het totaal niet op Nederland.
De sim heeft echt heel veel potentie, alleen na 3 uur over wat leuke plekken heen vliegen is voor mij de lol er wel weer een klein beetje van af.
Ook als die een beetje volgeladen is? Of alleen met de standaard (bijna lege) lading?London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Wat met name heel slecht aanvoelt is dat de gemiddelde airliner binnen no time los komt van de grond.
Ja maar je plugt hem dus in en vervolgens hebben alle knoppen gewoon een functie? En doe je dan veel met de controller of ook nog veel met het toetsenbord?Paprika schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Haha, dat is wel waar inderdaad.
[...]
Ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Ooit een Saitek X52 gehad voor ARMA2 helicopters (die zilvere met blauw en zwarte accenten), maar die is verdwenen in mijn studententijd. Alles wat je nodig hebt om je vliegtuig te besturen is prima te vinden met de standaard instellingen en de sensitiviteit heb ik op default staan, al zou die dus wel aan te passen zijn naar wens.
Oh zo. Ja, alle knoppen hebben een functie en soms is het inhouden van een knop gebruikt om alle andere knoppen een andere functie te geven. Idem voor combinaties die dan weer 'n ander effect geven. Je kunt prima vluchten maken met alle vliegtuigen die beschikbaar zijn in de deluxe editie (SchipholTimbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Ja maar je plugt hem dus in en vervolgens hebben alle knoppen gewoon een functie? En doe je dan veel met de controller of ook nog veel met het toetsenbord?
Ik vermoed dat ie bedoelt bij lage snelheid. Ik moet bekennen dat ik in de A320 gewoon op de runway gestart ben en licht de stick half naar voren heb geduwd tot 80kts en daarna losgelaten tot VR. Daarna roteren. Toen had ik er geen last van.cracking cloud schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Ook als die een beetje volgeladen is? Of alleen met de standaard (bijna lege) lading?
Heb de initiële trim noch lading bekeken en had er geen last van, maar zou me kunnen voorstellen dat als de trim niet goed stond, het ding veel te snel omhoog komt.
Aangezien een hoop variabelen en karakteristieken niet zo best kloppen kan ik me zomaar voorstellen dat Takeoff CG v.s. trim ook niet al te best gemodelleerd is.
Hopen op betere add-ons dan maar ;-)
Oh daar heb ik (nog) geen last van gehad. Merk wel dat het oppassen geblazen is met de ITT, maar hoger dan ±890℃ heb ik het nog niet gezien.FastFred schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
Ik heb gisteren geprobeerd die TBM te starten maar de na engine start begint de ITT te klimmen tot 1502 graden met allerlei alarmbellen tot gevolg, zakt vervolgens weer tot 700 nogwat en klimt dan weer naar 1502, zakt dan weer naar 700 nogwat, etc. etc. etc.
Geen idee wat ik daar verkeerd doe. Low-idle of high-idle maakt geen verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 19-08-2020 14:38 ]
Ook in Vlaanderen zie ik soms groene wegen, alsof het bospaadjes zijn. Makes no sense, want Bing maps weet dus wel degelijk dat het straten zijn. Snap dus niet waarom ze straten dan niet deftiger kunnen modellen. Maar ja, met zoveel gripes: hopelijk in een volgende update.Jaep schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:18:
[...]
Daarnaast vind ik de bing maps in Nederland wel lage kwaliteit. De wegen zijn soms niet eens te zien omdat ze zo groen zijn en de kaarten zijn best heel oud. Als je daar ook nog eens on-Nederlandse autogen overheen zet lijkt het totaal niet op Nederland.
Wat me qua sat view wel opvalt in Bing, is hoe gedetailleerd bvb Brussel is in vgl met pakweg Amsterdam. Toevallig of niet zit Brussel in MSFS ook als hand-crafted stad erin. Vraag me hierbij ook af hoe ze hun sat data krijgen. Ik neem aan dat dat van dezelfde satellieten komt als bvb gebruikt door Google Earth ?
Klopt, de 91GB download gebeurt pas als het spel aanstaat. Steam ziet dat als game tijd. Bij mij heeft ie 14 uur aangestaan, zonder dat ik heb gespeeld.petervandamned schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:36:
Apart via steam krijg ik te horen dat ik het spel al 12 uur heb gespeeld, terwijl ik enkel de 100 gig heb geïnstalleerd. Moet nog uitzoek of mijn oude sidewinder FF 2 nog werkt zoals op de oude versie uit 2006.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Het wisselt, zo had ik gisteren een route waarbij ik 4 punten had toegevoegd en nog meer mogelijk. Op mijn laatste route van Denemarken naar Noorwegen kon ik er maar 2 selecteren. Ik weet niet waarom / hoe.vizion88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:19:
[...]
Dat deed ik ook. Echter kwam er na 2 waypoints geen mogelijkheid van ADD meer
PMDG heeft bij verschillende producten verklaard dat ze bij FSX/P3D delen van de simulatie volledig hebben moeten herschrijven omdat de basis niet accuraat genoeg was of simpelweg niet klopte. Had gehoopt dat het framework van FS2020 zo goed is dat dat in ieder geval niet meer nodig zal zijn. Het kost immers alleen maar extra tijd en geld.JacobsT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Ik denk dat je een 'naakte' sim zoals Flight Simulator 2020 ook gewoon moet zien voor wat het is: een sandbox. Simulators worden altijd beter door gespecialiseerde bedrijven die zich focussen op heel specifieke content en daar dan ook extreem knappe dingen mee kunnen doen. FS2020 developers hebben werkelijk alles from scratch gebouwd en 'alles' is altijd zeer goed maar nooit perfect. Dat zou namelijk een onmogelijke monumentale onderneming moeten zijn. Er is een reden dat ze zo vlot met SDK's ed werken omdat ze beseffen dat dergelijke zaken nodig zijn om een sim naar een hoger niveau te tillen. Ik vind de sandbox vergelijking nog best passend.
De software is de fundering en je moet zelf maar kiezen welke content en eisen voor jou belangrijk zijn om er verder op te bouwen en aan toe te voegen. Ik vind het echt vreemd dat mensen zo kritisch al zijn. De paketten waar jullie nu mee vliegen zit sinds release ook al bijna 10 jaar aan extra development in voor slechts zeer beperkte stukken content zoals een specifiek vliegtuig bv.
Als ik dan zie dat in FS2020 bepaalde handelingen gekoppeld zijn aan framerate in plaats van timings dan vrees ik dat ze bij PMDG weer flink wat patch-werk te doen hebben. En wie weet wat er nog meer niet klopt.
Natuurlijk hoeven de meegeleverde modellen qua modellering niet perfect te zijn. Maar de fysics en de reacties op uitslagen van control-surfaces dienen wel te kloppen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Probleem met de huidige implementatie is dat over tig jaar als CPU's een veelvoud van hun huidige capaciteit hebben de trim binnen een halve seconde tegen z'n limiet aan knalt__fred__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:58:
[...]
Overigens is een simulatie die op eigen rate draait v.s. fps helemaal niet altijd prettig. Doordat ze niet gelijk lopen krijg je verschillen in latency (frame simulatie klaar, maar GPU duurt nog 40ms of vice versa) waar mensen echt heel gevoelig voor zijn. Dus het fixeren van de simulatie rate op een (veelvoud van) de fps is zo gek nog niet, als je er maar rekening mee houdt dat de stapgrootte in de simulatie variabel is in alle berekeningen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Probeerde een vlucht met een a320 van amsterdam naar heatrow.
IFR high altitude flight plan. gewoon de ingame. deze staat ook netjes in de FMC ingesteld.
De lucht in met flex speed. en vervolgens via de AP welke managed is vanuit FMC.
ATC wil mij op iets andere hoogtes hebben dus die pas ik dan handmatig aan.
Maar als ik mijn approach wil inzetten. Vliegt mijn airbus gewoon recht op de toren af, ipv naar de baan alignen. (krijg ook een baan van atc toegewezen 27R).
moet ik nog iets doen in de FMC om de approach goed te krijgen?
Bij fplan op de bestemming klikken in de FMC en dan de arrival selecteren met de bijbehorende approach. Echter heb ik van ATC nog geen STAR arrivals gekregen, dus dat is wel jammer.Dirtyrockers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:52:
Moet nog wel een hoop leren.
IFR high altitude flight plan. gewoon de ingame. deze staat ook netjes in de FMC ingesteld.
De lucht in met flex speed. en vervolgens via de AP welke managed is vanuit FMC.
Maar als ik mijn approach wil inzetten. Vliegt mijn airbus gewoon recht op de toren af, ipv naar de baan alignen. (krijg ook een baan van atc toegewezen 27R).
Hoeft natuurlijk niet. Indien het framerate gekoppeld is kun je altijd vsync aanzettenalexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Probleem met de huidige implementatie is dat over tig jaar als CPU's een veelvoud van hun huidige capaciteit hebben de trim binnen een halve seconde tegen z'n limiet aan knalt.
Helemaal top hoeft misschien niet (waarom eigenlijk niet?) maar bij een flightsim verwacht je toch wel dat het sim gedeelt in ieder geval in orde is. En dat de bijgeleverde vliegtuigen het ook fatsoenlijk doen.tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:37:
Toch maar even zeggen: iedereen weet dat MSFS een 10 jaren project is, toch...? Je kan ook niet verwachten dat alles nu al helemaal top is. [...] Dit is geen release zoals FSX was: het zijn andere tijden nu. (En BTW MSFS loopt gemiddeld gezien duizend keer beter direct na de release dan FSX toendertijd deed...!)
Maar goed, iedereen accepteert dit, en dan krijg je het ook zo en worden het ook andere tijden...
1) Wat ik nu doe is gewoon via IFR naar het desbetreffende vliegveld vliegen op autopilot (AP) met NAV en ALT (HOLD) en FD ingeschakeld.
2) Dan krijg ik op een gegeven moment te horen dat ik naar verwachting mag gaan landen op RW28.
3) Vervolgens vraag ik om een approach via ILS RW28, welke ook bevestigd wordt door de ATC.
4) Ik zet de juiste ILS frequentie in de NAV en wacht op approach vectors vanuit de ATC.
5) Vervolgens gebeurt er echter helemaal niets meer. Geen aanwijzingen meer, niets.
Wat ik ook geprobeerd heb is om via de GARMIN een APPROACH te configureren/activeren via PROC. Wat er dan gebeurt is dat er een hele omweg geconfigureerd wordt in de GPS. Als ik die helemaal opvolg (duurt erg lang met de Diamond Aircraft DA62) en ik schakel APR in op de autopilot, dan lijkt hij wel goed uit te lijnen maar doet hij niets met de glidescope. Gevolg: ik vlieg opnieuw over het vliegveld heen.
Zo'n approach is ook niet bedoeld voor een GA. Maar los daarvan: je vliegt waarschijnlijk met de AP op GPS: je moet voor een ILS landing switchen naar VOR: de juiste benamingen weet ik even niet (kan ik nu niet checken). Op de G1000 recht voor je (in je DA61 zit denk ik een G1000?) zit in het midden onderaan een knopje dat heet CDI: ik zou eerst switchen naar HDG mode (zet de hdg eerst even op de goede hdg), klik daarna op CDI en de rode GPS pijl (onderaan op het scherm, op de HSI) zal veranderen in een groene VOR pijl (nogmaals, de juiste afkortingen weet ik even niet meer): klik daarna op APR en de ILS zal (moeten) werken.SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:58:
Ik krijg het niet (meer) voor elkaar om met IFR via ILS te landen.
Daarnaast ook de bevestiging dat er Helicopters komen!
Zie:
C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\FlightSimulator.CFG
C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\UserCfg.opt
Beiden zijn te openen en te bewerken met een text editor
Het valt me op dat MSFS zo veel (30!!) toestellen meelevert. Om eerlijk te zijn snap ik dan wel dat de meeste maar half gemodelleerd zijn.durian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:58:
[...]
Helemaal top hoeft misschien niet (waarom eigenlijk niet?) maar bij een flightsim verwacht je toch wel dat het sim gedeelt in ieder geval in orde is. En dat de bijgeleverde vliegtuigen het ook fatsoenlijk doen.
Zoek eens op Leo Bodnar. Hij heeft diverse boards te koop waarmee je buttons en joysticks kunt maken. Toen mijn yoke de geest gaf, heb ik de electronica vervangen door een board van hem.DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:35:
Nu vroeg ik me alleen af... wat is er nodig om zelf een soort switchboard te maken? Behalve een handvol tuimelschakelaars, drukknopjes en wat potentiometers voor de radio's eventueelen dan bedoel ik vooral de áánsturing via USB. Dat je in FS vervolgens buttons kan mappen aan de hand van die fysieke schakelaars.
http://www.leobodnar.com/products/BU0836/
Ultrawide screen support hoefde ik verder geen config files voor aan te passen. Werkt out of the box hier.m4l700 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:04:
Ik weet niet of mensen het al gezien hebben, maar in de config files van fs2020 staan nog een aantal leuke dingen die je kan aanzetten zoals (ultra)Widescreen support,extra head movement etc.
Daarnaast ook de bevestiging dat er Helicopters komen!
Zie:
C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\FlightSimulator.CFG
C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\UserCfg.opt
Beiden zijn te openen en te bewerken met een text editorGeen idee of alles werkt wat je daar aanpast, niet allemaal getest.
Het zou stom zijn als er uiteindelijk developers besluiten om het buiten de marketplace aan te bieden omdat ze die fee's niet willen betalen aan MS.
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk2015 op 19-08-2020 15:09 ]
Ik ben zelf gisteren begonnen met zoiets:DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:35:
Afgelopen maandag heb ik, als die-hard Mac gebruiker, voor bijna 900 euro een game PC gekocht specifiek voor FS 2020. Ik 'speel' het al sinds versie 4.0 voor DOS destijds... dus ik heb wel enige ervaring...![]()
Wel eindelijk eens een goeie yoke gekocht (Logitech G / Saitek met throttle quadrant) om m'n aloude Sidewinder Force Feedback stick te vervangen. Hoewel die voor het betere gooi- en smijtwerk met bijv. de Pitts wel handiger was geweest. Maar goed, ik wil me focussen op de (twin) turboprops..
Nu vroeg ik me alleen af... wat is er nodig om zelf een soort switchboard te maken? Behalve een handvol tuimelschakelaars, drukknopjes en wat potentiometers voor de radio's eventueelen dan bedoel ik vooral de áánsturing via USB. Dat je in FS vervolgens buttons kan mappen aan de hand van die fysieke schakelaars.
https://www.instructables.com/id/Sim-Racing-Button-Box/
Had nog spul liggen omdat ik ooit zoiets wou maken voor simracing, maar was nooit echt essentieel.
Nu voor FS2020 merk ik dat het wel heel handig zou zijn.
Als je wat geduld hebt kan je zo'n Arduino Micro Pro kloon kopen voor 3 dollar (aliexpress). Buttons, switches etc. is daar ook goed bestelbaar.
Er zijn nog wel meer handleidingen te vinden voor een Arduino Micro button box als je wat rondzoekt.
Hier een die echt voor een flightsim is:
https://www.instructables...o-As-FSXFlight-Sim-Panel/
:fill(white):strip_exif()/f/image/Y8uyiICEhU1PAxPh7XWXohut.png?f=user_large)
Top dat ga ik even proberen. Dat heb ik wel gedaan toen ik de approach via de PROC erin gezet had, alleen bleef hij toen stug op 3000ft vliegen en pakte hij de glidescope niet. Ik was in de veronderstelling dat hij de hoogte ook meepakt bij een ILS landing, of heb ik dat verkeerd?tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:04:
[...]
Zo'n approach is ook niet bedoeld voor een GA. Maar los daarvan: je vliegt waarschijnlijk met de AP op GPS: je moet voor een ILS landing switchen naar VOR: de juiste benamingen weet ik even niet (kan ik nu niet checken). Op de G1000 recht voor je (in je DA61 zit denk ik een G1000?) zit in het midden onderaan een knopje dat heet CDI: ik zou eerst switchen naar HDG mode (zet de hdg eerst even op de goede hdg), klik daarna op CDI en de rode GPS pijl (onderaan op het scherm, op de HSI) zal veranderen in een groene VOR pijl (nogmaals, de juiste afkortingen weet ik even niet meer): klik daarna op APR en de ILS zal (moeten) werken.
Racepedalen als rudder gebruiken en remmen/airbrake
YouTube: How To Use Your Racing Sim Pedals As Rudder Pedals In Microsoft Flig...
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Ja, een approach kiezen in de MCDU. Maar alleen 27L zit erin. 27R niet. ATC is zo slecht dat het weinig zin heeft om die te vragen om vectors. Leuk voor een klein vliegtuigje, maar ik kreeg ATC niet zover dat ie me op 10NM op 30 graden de ILS in stuurt om te capturen.Dirtyrockers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:52:
Moet nog wel een hoop leren.
Daarna geprobeerd een handmatige landing te doen in de A320, maar de upsets van de flap extensions zijn zo groot dat het nog niet meeviel om van 180kt naar 130kt te gaan en niet te ver af te wijken van de ILS. Juist terwijl de FBW van airbus dat bijna volledig opvangt, waardoor je normaal nauwelijks hoeft te corrigeren.
ik zag 27R wel, ff met pijltje omhoog klikken.__fred__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:23:
[...]
Ja, een approach kiezen in de MCDU. Maar alleen 27L zit erin. 27R niet. ATC is zo slecht dat het weinig zin heeft om die te vragen om vectors. Leuk voor een klein vliegtuigje, maar ik kreeg ATC niet zover dat ie me op 10NM op 30 graden de ILS in stuurt om te capturen.
Daarna geprobeerd een handmatige landing te doen in de A320, maar de upsets van de flap extensions zijn zo groot dat het nog niet meeviel om van 180kt naar 130kt te gaan en niet te ver af te wijken van de ILS. Juist terwijl de FBW van airbus dat bijna volledig opvangt, waardoor je normaal nauwelijks hoeft te corrigeren.
Maar zal vanavond eens met die FMC gaan klooien en proberen.
Dat is wel bijzonder. Dat het ik natuurlijk wel geprobeerd.Dirtyrockers schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:25:
[...]
ik zag 27R wel, ff met pijltje omhoog klikken.
Maar zal vanavond eens met die FMC gaan klooien en proberen.
Nee dit heb ik ook super irritant.PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:26:
Hebben jullie er ook last van dat soms de helft van de ATC transmissions niet te horen zijn? Ik hoor opeens '... did you receive my last transmission' terwijl ik daarvoor niks hoorde. In het popup scherm zie ik wel dat er meerdere keren wat gezegd was.
Dat heb ik idd ookPJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:26:
Hebben jullie er ook last van dat soms de helft van de ATC transmissions niet te horen zijn? Ik hoor opeens '... did you receive my last transmission' terwijl ik daarvoor niks hoorde. In het popup scherm zie ik wel dat er meerdere keren wat gezegd was.
het grootste gedeelte van de ATC komt geen audio van, dus moet telkens dat scherm open houden.
En darbij ... zo als altijd beeld gaat vooor geluid als de pc je max fps er uit moet trekken zijn hij gaan bezuinigen op sound
probeer de grafX eens wat lager te zetten
hier hoor ik hem wel maar ook vaak snarsen .. geluid of als je met de knoppen van de radio/volume zitten te spelen waar stof in zit
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 15:30 ]
[conspiracy mode]Je weet dat de AIVD/VSSE dat logt en dat je na de derde poging op gesprek wordt "uitgenodigd"?[/conspiracy mode]lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:24:
eens de terrorist uithangen en in gebouw van mijn werkgever vliegen
[Afbeelding]
English (United States) in Windows 10 ja. Of is er nog meer nodig?ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:29:
Hebben jullie de taalpakket wel geinstaleerd ?
nee hoor dan hadden ze bij mij wel elke week een bak koffie komen halen .... om gezellig even een praatje met mij te willen hebben ... " zeker als het over werkgevers gaat ....(ambtenaren)Bacchus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
[conspiracy mode]Je weet dat de AIVD/VSSE dat logt en dat je na de derde poging op gesprek wordt "uitgenodigd"?[/conspiracy mode]

is goedPJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:34:
[...]
English (United States) in Windows 10 ja. Of is er nog meer nodig?
Ze gebruiken waarschijnlijk de azure text to speech ook. Staat los van het taalpakket.ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:29:
Hebben jullie de taalpakket wel geinstaleerd ?
En darbij ... zo als altijd beeld gaat vooor geluid als de pc je max fps er uit moet trekken zijn hij gaan bezuinigen op sound![]()
probeer de grafX eens wat lager te zetten
hier hoor ik hem wel maar ook vaak snarsen .. geluid of als je met de knoppen van de radio/volume zitten te spelen waar stof in zit
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc