Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Ok, nog een poging. Deze keer lukte het de AI niet eens om op te stijgen vanaf de airport

Lekker A"I" dus
Ja is echt vreemd. Ik ben wat aan het experimenteren geweest en heb op 2 a 3 FPS na op elke setting en resolutie dezelfde FPS... terwijl zowel mn CPU(3700x) als GPU(2080 SUPER) niet 100% gebruikt worden...robinez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
ik vind het ook bizar, mijn rtx 2070 super oc draait op 30 procent en de cpu op 100 en dan op low / medium 1080p graphics. Ik heb nog geen 1 andere game gezien die zo gelimiteerd wordt door de cpu (in mijn geval een overgeklokte i5-6500 die op 3.2 ghz draait).
het lijkt wel of cpu belangrijker is dan de grafische kaart in deze game.
Getest op Texel met de C208
//single monitor
1920x1200 - Medium - 41FPS
1920x1200 - High - 38FPS
1920x1200 - Ultra - 36FPS
//Triple monitor
5760x1200 - Medium - 41FPS
5760x1200 - High - 39FPS
5760x1200 - Ultra 35FPS
Dit is met de laatste Nvidia driver van gisteren.. Lijkt wel of in mijn geval de resolutie of met de grafische setting spelen helemaal niet veel helpt...
Als ik vervolgens in een A320/747/787 gaat dan kom ik in elke 'preset' niet hoger dan 18 a 20fps helaas. Laten we hopen op wat peformance fixes
Dat het nog niet af is dat klopt, echter ik herinner me zeer goed dat iedereen compleet mentaal ging om maar de Alpha versie te krijgen of de beta. (Shut and take my moneymvbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:50:
Ik denk ook wel dat de bugs geplet gaan worden, maar we betalen nu (in veel gevallen) 120 euro voor een product dat gewoon niet af is. Had er dan nog even 3 maanden mee gewacht. In juni zou iedereen getekend hebben voor een release in november. Die vroege release zag niemand aankomen..
Toch, mij maakt het niet uit en ik heb ontzettend veel plezier met hoe het nu is. Ik ga ervan uit dat het alleen maar beter wordt en als we maar genoeg kritiek leveren en bugs melden zal het denk ik snel acceptabel zijn. Ik heb er net een vluchtje van Teesside - Newcastle - Edinburgh - Dundee opzitten, puur genieten. (ik heb een high-end systeem dus wellicht dat dat ook meespeelt, maar dat weten we al 20+ jaar
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Maar de ATC op bijvoorbeeld teuge klopt ook niet helemaal.
Als je netjes aangeeft op te stijgen, en vervolgens de baan opgaat krijgt je de melding dat je zonder toestemming de baan opgaat, terwijl er geen vaste ATC is natuurlijk op dit veld.
(of is dit alleen als je assist aan heb staan met zulke meldingen?)
[ Voor 6% gewijzigd door artemivanov op 19-08-2020 10:26 ]
Ik heb maanden geleden een Honeycomb Yoke bij Conrad besteld, en het verschil in foto's viel me ook al op. Uiteindelijk gewoon een "normale" versie gekregen (volgens mij is er maar één). De foto's op de website van Conrad zijn volgens mij gewoon oud. Daarbij kan het vierkante deel van de yoke worden afgehaald als je geen instrumenten hebt om er op te schroeven.lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:07:
[...]
Kan dat? Zou me ook echt enorm storen... Dan gaat ie meteen terug (of bied ik hem hier aan voor wie er snel eentje wil).
Wow, dat klinkt best gek ja. Ik speel met een Ryzen 5 3600 en een GTX 1070, en eigenlijk draai ik (alles op high) prima FPS 1440P zonder al te veel problemen (Manhatten nog niet gecheckt). Uiteraard wel in afwachting op de 3xxx series nog betere performances, maar ik kan niet zeggen dat het niet stabiel is!Marcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Je bent niet de enige die dit ervaart met een 2080ti. op het flight sim forum maken meer mensen hier melding van. 9900k en een 2080ti. Gpu doet weinig terwijl de cpu de koelpaste ertussenuit zweet.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Wat gebruik jij om throttle en trim te bedienen?Maycuz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Ik heb maanden geleden een Honeycomb Yoke bij Conrad besteld, en het verschil in foto's viel me ook al op. Uiteindelijk gewoon een "normale" versie gekregen (volgens mij is er maar één). De foto's op de website van Conrad zijn volgens mij gewoon oud. Daarbij kan het vierkante deel van de yoke worden afgehaald als je geen instrumenten hebt om er op te schroeven.
De airliners hebben erbarmelijke performance. Met name de 787 is (door de schermen) nagenoeg onspeelbaar in drukke gebieden. Je komt bijkans niet in de double digits qua fps..Vinslo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:45:
Iemand al airliners geprobeerd? Heb de A320 en 787 geprobeerd. Die laatste is onspeelbaar met zo'n 11 fps in de cockpit (60fps external camera), de A320 is qua systemen er ook echt niet.
Zal de 747 ook nog wel een run geven maar ben er nog niet van onder de indruk.
De GA vliegtuigen zijn veel beter en de wereld is echt om te smullen! Verder is de ervaring behoorlijk smooth. Zit gemiddeld op 60fps. 8700K/2080Ti/32GB-3200.
Ook een waterlanding gedaan in de Icon.
Wel jammer want ik vlieg eigenlijk enkel met airliners.
Ga toch ook maar wat meer GA vliegen totdat de performance verbeterd is.
Fraps, gratis te downloaden.SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
Wat gebruiken jullie om de FPS te monitoren? De built-in developer tool is mij wat te veel van het goedeDe Steam overlay lijkt niet te werken en de NVIDIA Geforce Experience krijg ik ook niet aan de praat
[ Voor 16% gewijzigd door London op 19-08-2020 10:27 ]
Tesla M3LR '21
Msi afterburnerSparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
Wat gebruiken jullie om de FPS te monitoren? De built-in developer tool is mij wat te veel van het goedeDe Steam overlay lijkt niet te werken en de NVIDIA Geforce Experience krijg ik ook niet aan de praat
of wachten op de RTX3090 TitanLondon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
De airliners hebben erbarmelijke performance. Met name de 787 is (door de schermen) nagenoeg onspeelbaar in drukke gebieden. Je komt bijkans niet in de double digits qua fps..
Wel jammer want ik vlieg eigenlijk enkel met airliners.
Ga toch ook maar wat meer GA vliegen totdat de performance verbeterd is.
[...]
Fraps, gratis te downloaden.
moet wel een 12 punt aansluiting hebben dacht ik en een leuke voeding achterin ..... wat lijkt op een Kernreactor
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 10:30 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Geforce Overlay werkt bij mij prima, dus die gebruik ik!SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Voor throttle en trim gebruik ik het throttle gedeelte van mijn Thrustmaster T.16000M Hotas, welke binnenkort (hopelijk) vervangen gaat worden door een Honeycomb Bravo.lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Wat gebruik jij om throttle en trim te bedienen?
Niet dat ik me wil updringen of zo, maar dan is mijn shot van gisteren van De Efteling toch een pak duidelijkerflugelisoke schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:19:
Het is flink druk in de Efteling zo te zien vandaag!
Het werkt voorlopig. 22 fps op 1080 in de eerste training met alles zo laag mogelijk. Maar het is wel leuk om vast een beetje rond te snuffelen en wat training te doen voor ik hem op de XsX ga spelen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dan ben ik wel benieuwd, en aangezien er zo veel nieuwe berichten bijkomen en ik niet terug wil zoeken; kun je er zelf even naar linken!Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Niet dat ik me wil updringen of zo, maar dan is mijn shot van gisteren van De Efteling toch een pak duidelijker.
Check your facts voor je wat roept?ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
2950x 16 cores ??? dat zijn er 12 hoorik heb de 3900x en die heeft er ook nog 12 cores
OF is dat al een TR dan kan je wel 16 hebben
Ja daar heb ik uiteraard gekeken maar niets gevondenRobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:41:
[...]
Je kan even in de instellingen kijken. Daar kan je wat aanzetten en dan zie bij elk vliegtuig een naamplaatje, net zoals in de multiplayer episode video.
Hoe heb je die aan de praat gekregen dan? Als ik de FPS counter aan zet zie ik niks verder. Of moet ik eerst een video gaan capturen of zo?Craftop schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Geforce Overlay werkt bij mij prima, dus die gebruik ik!
Ik zal vanavond even voor je kijkenGekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Ja daar heb ik uiteraard gekeken maar niets gevondenDaar heb ik ook de naamplaatjes van de steden uitgezet enzo. Maar die van de spelers zie ik niet.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Twixie in "Microsoft Flight Simulator (2020)"Craftop schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd, en aangezien er zo veel nieuwe berichten bijkomen en ik niet terug wil zoeken; kun je er zelf even naar linken!
[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 19-08-2020 10:35 ]
Ook al overwogen om er zo een Hotas bij te nemen, dan heb ik meteen throttle én goeie joystick (mijn Logitech Xtreme is ook prima, maar geen aparte throttle). Is natuurlijk nog eens +100 euro extra investeren... Gebruik je die Hotas joystick nog sinds je de yoke hebt?Maycuz schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Voor throttle en trim gebruik ik het throttle gedeelte van mijn Thrustmaster T.16000M Hotas, welke binnenkort (hopelijk) vervangen gaat worden door een Honeycomb Bravo.
[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 19-08-2020 10:36 ]
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik gebruik bij elke game de overlay van NVIDIA, inderdaad gewoon door de FPS counter aan te zetten in dat NVIDIA overlay. Dat heeft hij direct ook overgenomen in MSFS, daar heb ik niets voor hoeven doen.SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Hoe heb je die aan de praat gekregen dan? Als ik de FPS counter aan zet zie ik niks verder. Of moet ik eerst een video gaan capturen of zo?
Hier exact dezelfde ervaring. Heb een stukje gevlogen met de Daher TBM 930. Het lijkt alsof het ding geen inertia heeft zo enorm reageert het ding op input en externe factoren. Trimmen is godsonmogelijk. Daarna even een airliner gepakt, de A320-neo in dit geval. Naast het gebrek aan in depth simulatie (wat natuurlijk te verwachten was), zitten er echt enorme fouten in het flight model. Managed descent vanaf FL300 naar 2000ft en 220kt koste me iets van 50NM met pieken naar 3500fpm v/s. De A320-neo is slippery as hell. No way dat je dat soort vertical speeds ever kan halen met een vol toestel als je ook nog snelheid kwijt wilt raken.jppilot schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Hier hetzelfde, met real-live ratings op zweefvliegtuigen, cessna's, turboprops, en vele helikopters, kan ik ook concluderen dat de flight models erg...apart... zijn. Kan er geen ander woord voor vinden.
1) trimmen. Wat is het ongelooflijk moeilijk om je toestel te trimmen. Het lijkt wel alsof er 5 seconden vertraging zit tussen een ingestelde trimstand en de reactie van het toestel.
2) stabiliteit van de toestellen is hoog, te hoog. Het voelt allemaal erg 'snappy'.
Daarnaast is de sim bij mij ook instabiel, regelmatig freezes van 30 seconden, onafhankelijk van mijn instellingen. Veel stutters ook.
Voorlopig nog maar verder met xplane 11.50. Over een jaar of 2 is deze sim vast helemaal uitgekristalliseerd, en probeer ik het nog een keer.
Wellicht dat het een third party gaat lukken om fatsoenlijke toestellen uit te brengen, maar anders dan bij X-plane, beleef ik op dit moment weinig plezier aan de default toestellen.
FPS is gemiddeld ook 20 tot 30 fps lager dan X-plane met Vulcan. Wellicht begrijpelijk gezien de visuals, maar ik vlieg toch liever op 60 fps dan 30 fps.
Ik laat hem nog ff in de kast liggen tot ie wat verder is.
Of gaan ze deze alleen naar de Series X tillen?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ja (Marcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:37:
heeft iemand toevallig al die london sceney gekocht?
Heb al een stadiontourtje gedaan in de Cessna
Tesla M3LR '21
Die ervaring heb ik hier totaal niet. Ik draai hier een bijna 10 jaar oude i7-3820@3.6Ghz en behoudens circa 30 seconden initieel inladen bij het starten van een vlucht, zakt CPU verbruik naar een stabiel verbruik van rond de 40%. De GPU (1660Ti in mijn geval) wordt voor 100% benut (settings op high, 3840 x 1200).robinez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
ik vind het ook bizar, mijn rtx 2070 super oc draait op 30 procent en de cpu op 100 en dan op low / medium 1080p graphics. Ik heb nog geen 1 andere game gezien die zo gelimiteerd wordt door de cpu (in mijn geval een overgeklokte i5-6500 die op 3.2 ghz draait).
het lijkt wel of cpu belangrijker is dan de grafische kaart in deze game.
Voor wat betreft nummer 1. Ik gebruik Azure en de doorkomst van Azure generated stemmen is wisselend. Soms wel, soms niet. Ligt een beetje out of our control vermoed ik.tup61 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:19:
Drie vragen:
1. text-to-speech stond default op Azure maar met die setting hoorde ik niets...! Heb 'm toen gezet op Windows offline en toen hoorde ik wel ATC praten (English (US) language pack)! Heeft iemand die Azure speech aan de praat weten te krijgen? Hoor je dan andere (betere) stemmen of zo?
2. gerelateerd aan het bovenstaande: 'ik' had in de game opeens een vrouwenstem.Iemand enig idee hoe je dat kan voorkomen?
3. als ik dubbelklik op de MSFS om te starten duurt het maar liefst 48 seconden voordat het scherm zwart wordt en de (totaal overbodige) logo's in beeld komen (die samen ook weer een halve minuut opvreten). Is dat bij jullie ook zo...? Laden van alles duurt lang, niet gek, maar die eerste 48 seconden... waar slaan die op?
Punt twee is vermoedelijk gerelateerd aan het windows speech generator gebruik. Ook dit lijkt mij een bug. Ik heb het met de Azure text to speech in ieder geval niet. Dit soort bugs kun je rapporteren op https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us. Dan kunnen de devs er in ieder geval mee aan de slag.
Ik launch vanuit Steam, duurt enige tijd eer de applicatie opent. Maar dat is het dan ook. Laadtijden zijn wel iets aan de lange kant. Maar niet excessief zou ik zeggen.
Nice, ga ik die ook nog even halenLondon schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]
Ja (). Aanrader! Aantal landmarks die er standaard niet inzitten zitten er nu wel in.
Hmm misschien moet ik FS zo dan even opnieuw opstarten, want bij mij verschijnt er helemaal nietsCraftop schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik bij elke game de overlay van NVIDIA, inderdaad gewoon door de FPS counter aan te zetten in dat NVIDIA overlay. Dat heeft hij direct ook overgenomen in MSFS, daar heb ik niets voor hoeven doen.
Wat vind je van de kwaliteit van de textures van de gebouwen? Een close up shot die ik van een wat teleurgestelde gebruiker op de flight sim forums tegenkwam toonde zeer brakke kwaliteit close up textures. Bovendien zeggen enkelen dat de nachtverlichting veel te fel zou zijn.London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]
Ja (). Aanrader! Aantal landmarks die er standaard niet inzitten zitten er nu wel in.
Heb je mogelijk wat eigen shots om te delen?
Je hebt nog niet gezien dat een heel stel van de Nederlandse velden niet aanwezig zijn? Bij verschillende zelfs geen landingsbaan te zien.FastFred schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Why? Ik heb NL2000 jaren gebruikt in FSX en vind er niet super veel verschil in zitten eigenlijk. Plus dat NL2000 tientallen GB's op je pc neerzet en FS2020 streamed dit allemaal netjes
Beetje google gebruiken kan geen kwaad..vosss schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:41:
Zijn er al berichten over of en zo ja, wanneer deze naar de XBOX One X komt?
Of gaan ze deze alleen naar de Series X tillen?
Wikipedia: Microsoft Flight Simulator (2020 video game)
Er was een reddit post over 4 core CPU's en LOD instellingen. Dat helpt veel, maar ook alleen maar bij de kleine vliegtuigjes. Iets houd de FPS tegen met de 747.
Naast het feit dat het natuurlijk op zijn minst bijzonder is te noemen dat de flight models zo verkeerd zijn is het ergens een soort van troost dat alle vliegtuigen een gemeenschappelijke fout hebben. Er lijkt iets fundamenteels fout te zitten in het gewicht en dat heeft zijn effect op de andere factoren zoals externe factoren (springen in de wind) en inertia met bijvoorbeeld grond effect.__fred__ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Hier exact dezelfde ervaring. Heb een stukje gevlogen met de Daher TBM 930. Het lijkt alsof het ding geen inertia heeft zo enorm reageert het ding op input en externe factoren. Trimmen is godsonmogelijk. Daarna even een airliner gepakt, de A320-neo in dit geval. Naast het gebrek aan in depth simulatie (wat natuurlijk te verwachten was), zitten er echt enorme fouten in het flight model. Managed descent vanaf FL300 naar 2000ft en 220kt koste me iets van 50NM met pieken naar 3500fpm v/s. De A320-neo is slippery as hell. No way dat je dat soort vertical speeds ever kan halen met een vol toestel als je ook nog snelheid kwijt wilt raken.
Wellicht dat het een third party gaat lukken om fatsoenlijke toestellen uit te brengen, maar anders dan bij X-plane, beleef ik op dit moment weinig plezier aan de default toestellen.
FPS is gemiddeld ook 20 tot 30 fps lager dan X-plane met Vulcan. Wellicht begrijpelijk gezien de visuals, maar ik vlieg toch liever op 60 fps dan 30 fps.
Ik laat hem nog ff in de kast liggen tot ie wat verder is.
De reden dat ik zeg dat dit enigszins een troost is omdat het zo'n fundamentele fout is dat ik hierdoor hoop dat Asobo het wel op moet pakken, en ook met enige prioriteit.
Oh je bedoeld de NL2000 vliegveldjes. Ik dacht dat je heel Nederland bedoeldePJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Je hebt nog niet gezien dat een heel stel van de Nederlandse velden niet aanwezig zijn? Bij verschillende zelfs geen landingsbaan te zien.
Ik denk overigens dat er ergens in de kernel van FS2020 nog een stukje FSX verstopt zit. Ik speel namelijk met het toetsenbord, dus ik vlieg met de numpad, dat is wat lastig maar wel te doen.
Met numpad 4 en 6 bedien je je ailerons. En met 5 centreer je weer. Met 2 en 8 bedien je je hoogteroer en die centreert door op Enter te drukken, maar diezelfde Enter gebruik je ook voor je roer (samen met numpad 0), erg lastig tijdens de landing en bij uitrollen.
Maar, als je met 5 je ailerons weer 'gecentreerd' hebt, en je drukt op numpad 4 of 6 om naar links of naar rechts te gaan, dan is de eerste reactie heel aggresief terwijl de aanslagen daarna subtieler en kleiner zijn. Dit zie je ook terug in hoe ver de yoke naar links of rechts draait als je numpad 4 of 6 indrukt. En juist dit, is exact hetzelfde gedrag wat FSX ook vertoont als je met toetsenbord vliegt.
[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 19-08-2020 10:52 ]
3 cores worden voor >90% gebruikt, 1 core voor ~50% en de rest zo af en toe een paar procent (<20%).
GPU wordt ~50% gebruikt, met net iets onder de 8GB VRAM gebruik.
Intern geheugen begon op Schiphol rond de 22GB en liep terug op 7000feet naar 16GB.
Frames per seconde lag tussen de 15 en 50 met gemiddeld toch rond de 35, de 15 en 50 waren echt uitschieters.
Dit getest met de Taher en helder weer boven Nederland.
Hopen op PMDG 😁
Zo na een dag wachten eindelijk aan het vliegen.Kozzmozz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:02:
Ik kom niet verder dan het ‘Splash Screen’ van FS2020.
De blauwe balk blijft op 30% staan, nu toch al meer dan 4 uur.
Heb via MS Store de Premium Deluxe aangekocht zonder Game Pass.
Iemand oplossing?
De oplossing? Mijn Windows User Profile bevatte speciale tekens: é
Hierdoor bleef het opstartscherm hangen.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Kan ook niet anders met zo'n nickname natuurlijk, haha. Stadiontour is wel een toffe in Londen, genoeg om te bezoeken daar!London schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]
Incompl te
Het zal mij niks verbazen als Asobo als doel heeft gesteld (gekregen) om het inderdaad zo visueel aantrekkelijk mogelijk te maken om weer een grote groep mensen enthousiast te krijgen voor het flight simmen, vooral ook met de mogelijkheid het te spelen op de nieuwe XBOX wordt het veel meer een spel die de massa ook kan interesseren.lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:51:
Zal natuurlijk nog veel 'scheef' zitten, op dit moment lijkt het me dan ook eerder een 'hey kijk eens, ik kan vliegen' sim met relatief mooie plaatjes dan een echte 'opleidingstool'. Maar vermoed dat dit bij vorige FS edities ook zo was, laat staan dan Xplane en consorten al meteen perfect waren. Zal dus nog héél wat bijgeschaafd worden, denk dat Asobo vooral focus heeft gelegd op het visuele en dat de rest wel zal volgen.
Het erge is dat ondanks dat ik al bijna 15 jaar sim (MFS, P3D, DCS, IL-2, Condor, XP) en mij toch ook heb laten meeslepen in de mooie visuals. Als ik dat dan vergelijk met o.a. de wijze waarop in XP de focus wordt gelegd, bijvoorbeeld in blogs en videos, op het flight model dan kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar niet meer vragen over heb gesteld in de afgelopen tijd..
Ja, DS4windows eerst opstarten en zorgen dat de Dualshock herkent wordt. Daarna pas FS2020 starten. Ik verbind hem met een USB kabel maar kan dacht ik ook met bluetooth. Alle settings van de XBOX controller werden bij mij automatisch herkend, zonder verder iets te wijzigen of in te stellen.PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Herkent Flight Simulator bij jou de controller? Bij mij ziet de simulator alleen een 'game pad controller' en gooit er een leeg profiel op, dus zonder enige mapping van knoppen/sticks. Moet alles zelf gaan instellen.
- alle interne en externe views mogelijk
- alle vliegbewegingen
- alle noodzakelijke controls zoals parkbreak, gashendel,rudder lef/right, flaps etc.
- eventuele andere instrument knoppen via muis op pad bedienbaar en aanklikbaar.
Gelukkig hebben meer mensen het zelfde probleem dus, was al in staat om de PC uit elkaar te halen om te gaan testen haha.m4l700 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:20:
[...]
Ja is echt vreemd. Ik ben wat aan het experimenteren geweest en heb op 2 a 3 FPS na op elke setting en resolutie dezelfde FPS... terwijl zowel mn CPU(3700x) als GPU(2080 SUPER) niet 100% gebruikt worden...
Getest op Texel met de C208
//single monitor
1920x1200 - Medium - 41FPS
1920x1200 - High - 38FPS
1920x1200 - Ultra - 36FPS
//Triple monitor
5760x1200 - Medium - 41FPS
5760x1200 - High - 39FPS
5760x1200 - Ultra 35FPS
Dit is met de laatste Nvidia driver van gisteren.. Lijkt wel of in mijn geval de resolutie of met de grafische setting spelen helemaal niet veel helpt...
Als ik vervolgens in een A320/747/787 gaat dan kom ik in elke 'preset' niet hoger dan 18 a 20fps helaas. Laten we hopen op wat peformance fixes
wellicht ten overvloede, als je de STEAM versie hebt, kan je gewoon de ps4 controller aansluiten met een kabeltje en dan doet hij het gelijk.mv_ak schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:57:
[...]
Ja, DS4windows eerst opstarten en zorgen dat de Dualshock herkent wordt. Daarna pas FS2020 starten. Ik verbind hem met een USB kabel maar kan dacht ik ook met bluetooth. Alle settings van de XBOX controller werden bij mij automatisch herkend, zonder verder iets te wijzigen of in te stellen.
- alle interne en externe views mogelijk
- alle vliegbewegingen
- alle noodzakelijke controls zoals parkbreak, gashendel,rudder lef/right, flaps etc.
- eventuele andere instrument knoppen via muis op pad bedienbaar en aanklikbaar.
Autopilot is over het algemeen drama. De Dreamliner vliegt ook als een draak op autopilot.vizion88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:50:
Wat een drama, die A/P van de 747. Vliegt de overspeed in, wijkt af van de LNAV route... Blij dat ik niet heb betaald voor de Dreamliner!
Hopen op PMDG 😁
Ik ben het eens dat X-Plane de focus veel beter heeft. Vliegen in X-Plane is een verademing in vergelijking met FS. Maarja, die visuals hè...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik dacht dat we in 2020 wel af zouden zijn van 'alles wat framerate afhankelijk is'?
En de Xbox triggers worden als buttons gebruikt dus je geeft een mega ruk aan het vliegtuig met de rudders terwijl het analoog zou kunnen zijn.
Het lijkt inderdaad wel of de vliegtuigen een hele lage inertie hebben waardoor ze snel en nerveus reageren.. Laten we maar hopen dat physics verder NIET van de framerate afhangen.
Oh das apart, ik heb sinds vanmorgen de Geforce Experience overlay gewoon netjes aan staan. High End met de rendering detail naar 150 gezet (ipv default 100) en full screen op 1920x1080 ... ik zit netjes tussen de 25 en 40 fps in.SparksNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Dit kun je doen door gebruik te maken van de volgende programmas (zodat je de rudder axis kan kiezen in MSFS):
-vJOy
-UJR
In deze video wordt uitgelegd hoe je dit makkelijk kunt instellen!
Raar ja. Hier weliswaar een 2060 Super, en die draait 100% alsof er een verwarming aan staatMarcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Je bent niet de enige die dit ervaart met een 2080ti. op het flight sim forum maken meer mensen hier melding van. 9900k en een 2080ti. Gpu doet weinig terwijl de cpu de koelpaste ertussenuit zweet.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Je zou natuurlijk ook eens de in-game Flight Trainings kunnen doen, vooraleer je zo'n basic vraag stelt...evilpin0 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:04:
Weet iemand de knop/functie om je vliegtuig precies recht door te laten gaan? Toestel stijgt/daalt nu telkens afhankelijk van de snelheid

Ach ja, zoveel pc configuraties, zoveel problemen.FastFred schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:15:
@JK ik heb die problemen helemaal niet gehad eigenlijk. Eenmaal dat scherm met die blauwe progressiebalk gehad. Sim afgesloten, Sim verwijderd en opnieuw opgehaald uit de Store en vanaf toen nul problemen. Na anderhalfuur kon ik vliegen en dat heb ik een uur of 3 probleemloos gedaan. De Premium Deluxe content stond er ook direct in.
Is de sim perfect, nee verre van, maar dat was FSX ook niet.
Is trouwens de registratie van het toestel aan te passen? Kon het hier in het topic niet zo snel vinden en op Google ook niet. Ben al door de opties gegaan, maar kon niet zo snel iets zien.
[ Voor 8% gewijzigd door JK op 19-08-2020 11:09 ]
Ik heb hier grappig genoeg ook net zitten testen, gezien sommigen zeiden dat ze met hun Airliner (was wel een 787) zeer brakke fps kregen.Niels007007 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:47:
Het verschil in FPS tussen de 747 en de Savage Cub (die gele) is echt raar. 70fps in de Cub, 35 in de 747. Met de 747 hebben GPU en CPU ruimte over, maar die capaciteit wordt niet aangesproken op 1 of andere manier.
Er was een reddit post over 4 core CPU's en LOD instellingen. Dat helpt veel, maar ook alleen maar bij de kleine vliegtuigjes. Iets houd de FPS tegen met de 747.
Ik krijg net hetzelfde resultaat met een 747. Framerate hangt rond de 35fps, met zowel CPU als GPU in de 70 a 80% range. Heb wel gezien dat er 1 core was die op 100% zat. Nu, ik val in herhaling, maar 35fps is gewoon heel soepel voor een 747 en ik snap echt niet waarom sommigen dat 'laag' vinden.
Airbus vliegen - die heeft auto-trimevilpin0 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:04:
Weet iemand de knop/functie om je vliegtuig precies recht door te laten gaan? Toestel stijgt/daalt nu telkens afhankelijk van de snelheid
Training over opstijgen en rechtdoor vliegen volgen helpt ook.
Dat is zeker niet verkeerd in de 747! Ik zit zelf helaas met de 320/747/787 gemiddeld rond de 15fps met goede momenten rond de 18-19fps op een 3700x + 2080Super (in alle grafische settings).Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Ik heb hier grappig genoeg ook net zitten testen, gezien sommigen zeiden dat ze met hun Airliner (was wel een 787) zeer brakke fps kregen.
Ik krijg net hetzelfde resultaat met een 747. Framerate hangt rond de 35fps, met zowel CPU als GPU in de 70 a 80% range. Heb wel gezien dat er 1 core was die op 100% zat. Nu, ik val in herhaling, maar 35fps is gewoon heel soepel voor een 747 en ik snap echt niet waarom sommigen dat 'laag' vinden.
Ik vermoed dat er ergens nog niet helemaal lekker gaat met de optimalisatie voor sommige systemen.
Tegenwoordig is het normaal dat ieder spel na de release nog optimalisaties krijgt dus het komt echt wel goed. Misschien dat ze door de release een groter team op bugfixes kunnen zetten.Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:03:
[...]
Raar ja. Hier weliswaar een 2060 Super, en die draait 100% alsof er een verwarming aan staatDe cpu (i7 8700k) wordt slechts 30% gebruikt
Draai het hier in 1440p, ultra settings, met een 3700X / 2080 Super / 32GB Ram @3200mhz.
Bedoel je dit? https://twinfinite.net/20...all-sign-tail-number-how/JK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Is trouwens de registratie van het toestel aan te passen? Kon het hier in het topic niet zo snel vinden en op Google ook niet. Ben al door de opties gegaan, maar kon niet zo snel iets zien.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Vreemd, wist niet eens dat er meerdere modellen zouden zijn, kan er ook niet over vinden.Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
[...]
[...]
Viel me wel op (net pas..), het lijkt wel alsof Conrad een oud model verkoopt? Het model van Honeycomb op de website is vierkant vanaf de voorkant, en heeft zwarte lighting switches. Op de foto bij Conrad zijn het rode switches en is hij rond vanaf de voorkant.
Ben benieuwd, misschien hebben ze wel oude voorraad geloosd ofzo omdat er voorheen geen vraag naar was? Ik zie dat mijne een dag vertraagd is dus krijg 'm morgen binnen. Ben benieuwd.
Zie deze pics: https://www.conrad.nl/p/a...olom-usb-pc-zwart-2114545
en vergelijk met met https://www.google.com/se...ycomb+alpha+yoke&tbm=isch
Zou wel balen als het een oud model is, want hij is nu werkelijk overal uitverkocht
Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte als je hem binnen hebt, die van mij wordt nu verstuurd.
Als het een oud mode is gaat die wel terug.
Ik heb al die posts op reddit over dat cpu gebruik op 4 cores gelezen, ik krijg een beetje het vermoeden op basis van de reacties en processoren die genoemd worden is dat de 4 cores cpu's die geen hyperthreading ondersteunen naar die 100 procent CPU gebruik vliegen.psychodude schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:42:
[...]
Die ervaring heb ik hier totaal niet. Ik draai hier een bijna 10 jaar oude i7-3820@3.6Ghz en behoudens circa 30 seconden initieel inladen bij het starten van een vlucht, zakt CPU verbruik naar een stabiel verbruik van rond de 40%. De GPU (1660Ti in mijn geval) wordt voor 100% benut (settings op high, 3840 x 1200).
[...]
Jij hebt op jouw i7 ook 4 cores maar wel 2 threads per core, mijn i5-6500 is 4 cores maar slechts 1 thread per core en die vliegt dan wel naar 100 procent cpu gebruik.
Ik zal die LOD settings truuk naar value 10 straks eens proberen of dat de cpu load iets naar beneden kan brengen.
Dat geeft goede hoop voor mij voor vanavond! Dacht dat ik al blij moest zijn met medium settings, heb de zelfde GRAKA.PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:19:
Ik verbaas mij er toch wel over hoe goede ik resultaten ik behaal met mijn prehistorische GTX970. Stabiel op 30-40fps, settings High. Al moet ik er wel bij zeggen dat dat op 1080p is.
En de rudders?lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:27:
[...]
Wat gebruik jij om throttle en trim te bedienen?
Klopt, de sim is 100% imperial en Amerikaans. De trans alt is overal 18000 ft, je hebt alleen inches, etc. etc. etc. Ik heb het al eerder gepost maar snap absoluut niet dat je dit nu nog steeds niet kan instellen... is toch zó basic...! Het erge is ook nog dat de developers in de laatste Q&A zeiden dat hPa wel een goed idee was... Dat was dus vlak voor de release en ze waren daar zelf nog niet opgekomen...?Matsooh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
Waar ik echt niet over te spreken ben is het feit dat je geen Europese eenheden kunt selecteren. Dat je enkel LBS kunt gebruiken, dat tot daar aan toe, maar enkel luchtdruk in Inches en niet in (Hecto)Pascal? Sorry maar dat kan echt niet langs mijn kant. Luchtdruk instellingen zijn een basis voor zo'n sim. Dan niet kunnen kiezen om HPA te gebruiken, dat is niet ok. Ik heb in elk geval nog nergens gevonden hoe ik HPA kan gebruiken, als iemand mij het tegendeel kan bewijzen, zou fijn zijn!

Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat uiteindelijk wel in de game komt. Hoorde ook al dat de kwaliteit tegenvalt (up close). Ik ga sowieso geen geld uitgeven aan scenery, eigenlijk...Marcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:37:
heeft iemand toevallig al die london sceney gekocht?

Downloaden/installeren op een externe schijf vind de programma niet leuk, al is het SSD via USB 3.1 dan nog niet. MS firewall uitzetten/antivirus, spel starten met admin rechten + installeren op de interne SSD en hij download als een beest aan een stuk.
Doe ik het zelfde op de externe SSD, loopt die om de paar seconde vast en en gaat amper verder, heel bizar..
Ik kreeg vanochtend het bericht dat ie klaar ligt om verzonden te worden dus blijkbaar had ik nog net voorraad. Hopelijk gewoon het normale model, maar hierboven is al gezegd dat het komt door het vierkante gedeelte dat demontabel is. Lijkt oke dus.gnauw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:17:
[...]
Vreemd, wist niet eens dat er meerdere modellen zouden zijn, kan er ook niet over vinden.
Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte als je hem binnen hebt, die van mij wordt nu verstuurd.
Als het een oud mode is gaat die wel terug.
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
GA staat voor Geen AirlinersTimbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:23:
Ik zie hier regelmatig 'GA vliegen' voorbij komen. Wat is GA?
Ja klopt, heb ik ook! Vanmiddag maar even aansluiten. Ooit voor 5 euro een racestuurtje met pedalen gekocht puur voor de pedalen in FSCraftop schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:01:
Mochten er mensen zijn die het interessant vinden: ik gebruik mijn race sim pedalen als rudder pedalen / brake pedal, en naar mijn mening werkt dit echt heel goed!
Dit kun je doen door gebruik te maken van de volgende programmas (zodat je de rudder axis kan kiezen in MSFS):
-vJOy
-UJR
In deze video wordt uitgelegd hoe je dit makkelijk kunt instellen!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Krijg je die makkelijk gecalibreerd? Pedalen van mij G27 liggen standaard al onder het bureau.DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:26:
[...]
Ja klopt, heb ik ook! Vanmiddag maar even aansluiten. Ooit voor 5 euro een racestuurtje met pedalen gekocht puur voor de pedalen in FSenige jammere is dat het gaspedaal verder ingetrapt wordt dan het rempedaal. Maar het is beter dan géén pedalen.
Ik vermoed dat ze dit extra doen, zodat ze veel aan bugfixing kunnen doen, die via Zendesk worden gemeld. Bij de launch van de nieuwe Xbox kunnen ze direkt FS2020 vrijgeven, waarbij de meeste Bugs eruit gehaald zijn.cbr600f4i schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:22:
[...]
Dat het nog niet af is dat klopt, echter ik herinner me zeer goed dat iedereen compleet mentaal ging om maar de Alpha versie te krijgen of de beta. (Shut and take my money) Toen mochten vanaf 2 weken geleden de 'influencers' helemaal los met de beta, heerlijk kritiekloos ook. Ik heb die filmpjes na het zien van de Sydney Harbour Bridge dan ook direct naast me neergelegd omdat ik wist wat er ging komen.
Zelf ga ik Windows maar opnieuw installeren. Na 2 reinstalls en admin privileges op de .exe verder en ik kom nog altijd niet verder dan "Checking for Updates" > Blaue balk hangt op 40%. Het installatie process ging vanaochtend innegeval heel snel binnen 1 uur (Glasvezel, SSD).
Voor de mensen die geen geluid hebben met ATC. Bij het installatie process staat, dat je het Engelse (United States) taalpaket moet installeren. Vermoedelijk lost dit het probleem op?
Update August 13th

Nee, in realiteit start je dus richting het noorden, Flightradar idem. MSFS en/i.c.m. Flightaware doet het andersom. Meer kan ik er niet van maken. Mocht je daar eens vliegen, pak de flightradar er maar bij en vergelijk het met wat FS er mee doet. (resultaten uit het verleden bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst). Het viel me gewoon op op diverse vliegvelden.Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Ik heb dit twee keer gelezen, maar dan klopt de situatie toch gewoon?
Je start en land richting het noorden zeg je. Dat betekent dus dat je vanuit zuid naar noord gaat. Precies zoals het volgens Flightradar ook gaat, in ieder geval als ik je bericht mag geloven? ;-)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Draai FS2020 op een stevig systeem maar door de extreme resolutie (10320x1440) moet ik voorlopig genoegen nemen met medium instellingen tot zolang de nieuwe nvidia kaarten er niet zijn.
Echter viel het me op, dat de graphics echt zeer wazig zijn 's nachts.
Het is een triple monitor setup en FS2020 lijkt linkse en rechtse scherm sowieso al een pak minder te renderen, ook overdag (zie veel minder bomen dan bv het center scherm als ik dan naar rechts kijk). Ook klopt het dieptezicht helemaal niet op de zijschermen. De fusilage van het vliegtuig ziet er ok uit maar afstanden tot objecten op de zijschermen zijn helemaal anders dan ik bv via center screen eens naar rechts kijk. Had toch verwacht dat FS opties zou hebben voor de FOV beter in te stellen in triple setups. Is dit iets dat ze gaan toevoegen? Zoals bv de optie om aan te geven in welke angle de monitors opgesteld staan.
Alsook, het wazige 's nachts. Ik had even alles op ultra gezet om te zien of het daar aan lag maar echt iets oplossen doet dat niet. Ik zie bv alle lichten als bollen, zelfs op relatief korte afstand en textures komen ook zeer wazig over van het landschap. Heb de laatste nvidia drivers ook geinstalleerd dus heb geen flauw idee waaraan dit kan liggen?
Soms zie ik beelden en denk ik van waw en dan andere momenten denk ik van hmm, dit voelt toch echt niet next gen?
[ Voor 10% gewijzigd door JacobsT op 19-08-2020 11:42 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

En oneindige brandstof. Terwijl dat wel uit staat in de opties.
[ Voor 34% gewijzigd door upclocker op 19-08-2020 11:53 ]
T&T geeft aan dat hij pas gisteren is overgedragen aan een hollandse vervoerder. hebben jullie dit ook zo gehad?
en suggesties wie ze gebruiken? (ik heb bij DHL niks kunnen vinden)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Gaat mij net zo. Geen enkele diepgang. Was hier al een beetje bang voor vooral na het MS Flight fiasco..Matsooh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
...
Ik snap al de reviews die voor de release uitkwamen niet echt. Op vele plaatsen een 10, en ja de Sim ziet er grafisch heel sterk uit, maar ik heb meer een arcade dan sim gevoel. Een sim zonder diepgang, die meer op de massa is gericht, waarbij iedereen meer grafische leuke dingen kan gaan doen, zoals vliegen over leuke eilandjes. Maar voor mensen die een echte Flight Sim willen stelt dit teleur vind ik, jammer.
FSX is vele malen beter qua IFR navigatie support.
Eyecandy is leuk maar mis de NaviGraph charts, de A2A en de PMDG.
Hoop dat deze (bij release) hetzelfde nivo halen in de FS2020
Voorlopig back to XP11 met de AirFoils C172, King Air met GTN750
Zal zo nu en dan FS2020 opstarten om te kijken of er updates zijn...
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
To move an app to a different drive:Vedrano schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:22:
Downloaden/installeren op een externe schijf vind de programma niet leuk, al is het SSD via USB 3.1 dan nog niet. MS firewall uitzetten/antivirus, spel starten met admin rechten + installeren op de interne SSD en hij download als een beest aan een stuk.
Doe ik het zelfde op de externe SSD, loopt die om de paar seconde vast en en gaat amper verder, heel bizar..
1. Press Windows key + I together to open Settings.
2. Click on Apps > Apps & features.
3. Click on the app that you want to move, and select Move.
4. Select the destination drive.
Ik ben in vergelijking met de meeste relatief noob. Ik vloog vroeger gewoon wat rond voor de pret en ken niet alle systemen perfect, echter is dit wel een fair vergelijk?BazerK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:41:
[...]
Gaat mij net zo. Geen enkele diepgang. Was hier al een beetje bang voor vooral na de MS Flight fiasco..
FSX is vele malen beter qua IFR navigatie support.
Eyecandy is leuk maar mis de NaviGraph charts, de A2A en de PMDG.
Hoop dat deze (bij release) hetzelfde nivo halen in de FS2020
Voorlopig back to XP11 met de AirFoils C172, King Air met GTN750en de ZIBO.
Zal zo nu en dan FS2020 opstarten om te kijken of er updates zijn...
Als ik het goed snap vergelijk je een basis pakket (FS2020) met een oud basis pakket dat volgestampt is met tientallen mods en updates? Als je dit 1 op 1 gaat vergelijken met al de mogelijkheden van een basis pakket, lijkt dit me toch wel een nieuwe benchmark te worden? FS2020 met mods van al de grote softwareboeren, zou toch wel een eerste echte next-gen sim kunnen zijn zo?
Mij lijkt het als 'basis' pakket alvast een zeer complete sim met features die ongezien zijn in andere oudere software simulators.
Je hebt enkel twee pedalen dan? Ik heb er drie (Clutch, brake en gas), en clutch en gas hebben zeflde uitslag en kracht nodig, dus dan is het erg goed te gebruiken!DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:26:
[...]
Ja klopt, heb ik ook! Vanmiddag maar even aansluiten. Ooit voor 5 euro een racestuurtje met pedalen gekocht puur voor de pedalen in FSenige jammere is dat het gaspedaal verder ingetrapt wordt dan het rempedaal. Maar het is beter dan géén pedalen.
ach in ding is wel zo deze fs out of the box ziet er al wel beter er uit dan waar bij andere weer een heleboel addons nodig zijn en zelfs dan is het nog niet te berijken wat hier uit of box er al inzitJacobsT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Mij lijkt het als 'basis' pakket alvast een zeer complete sim met features die ongezien zijn in andere oudere software simulators.
ik heb ook zo iets van we moeten nu gewoon een jaar afwachten FSX was toen hij net uit was ook niet goed beoorddeld is later ook de standaard sim geworden door alles wat er bij kwam ..
denk zelf ook dat we over een jaar terug kijken op wat we nu hebben ook niets meer vanover is
Het begin is er .. nu de rest nog
Nou ja het is te hopen dat het flight model wel te corrigeren is. Na X-plane kan ik bijvoorbeeld niet meer terug naar FSX, zelfs met payware, omdat het gewoon voor geen meter vliegt. Hopelijk zijn het geen fundamentele fouten in het flight model en kunnen toestelmakers hiermee uit de voeten.JacobsT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Ik ben in vergelijking met de meeste relatief noob. Ik vloog vroeger gewoon wat rond voor de pret en ken niet alle systemen perfect, echter is dit wel een fair vergelijk?
Als ik het goed snap vergelijk je een basis pakket (FS2020) met een oud basis pakket dat volgestampt is met tientallen mods en updates? Als je dit 1 op 1 gaat vergelijken met al de mogelijkheden van een basis pakket, lijkt dit me toch wel een nieuwe benchmark te worden? FS2020 met mods van al de grote softwareboeren, zou toch wel een eerste echte next-gen sim kunnen zijn zo?
Daarnaast vind ik de nachtbeelden niet realistisch. Juist bij X-plane komt de nacht tot leven. Geen idee wat de oorzaak hiervan is, maar het is wel een beetje een domper w.m.b.t.
Nee, hij bedoelt, dat IFR (Dus navigatie op instrumenten enz.) beter werkt op FSX dan de huidige FS2020 versie.JacobsT schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
Ik ben in vergelijking met de meeste relatief noob. Ik vloog vroeger gewoon wat rond voor de pret en ken niet alle systemen perfect, echter is dit wel een fair vergelijk?
Verder doelt hij op 3rd party content, die voor FSX bischkbaar was om te kopen. Navigraph heeft in een Video al meegedeeld dat ze eraan werken. Ook voor 3rd Party aanbieders zijn ze te gebruiken, waardoor je in een PMDG kist navigraph ingebouwd krijgt / kunt krijgen.
op dit Moment zijn er 400 SDK licenties weggegeven, dus de content zal niet lang op zich laten wachten.
Die reviews worden gemaakt door mensen die meer naar visuals dan naar realisme kijken. Notabene in de recensie hier op Tweakers werd gezegd dat het met het vliegmodel wel snor zit. Terwijl iedereen met ervaring IRL of met sims direct doorheeft dat dat niet het geval is.Matsooh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
Ik snap al de reviews die voor de release uitkwamen niet echt. Op vele plaatsen een 10, en ja de Sim ziet er grafisch heel sterk uit, maar ik heb meer een arcade dan sim gevoel. Een sim zonder diepgang, die meer op de massa is gericht, waarbij iedereen meer grafische leuke dingen kan gaan doen, zoals vliegen over leuke eilandjes. Maar voor mensen die een echte Flight Sim willen stelt dit teleur vind ik, jammer.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mwah. Onder FS2004 was dat nooit zo'n probleem: intrappen = intrappen, en niks doen = niet intrappen. En hoe véél je 'm intrapt weet FS ook wel vanuit de uitslag van de assen.stijn014 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Krijg je die makkelijk gecalibreerd? Pedalen van mij G27 liggen standaard al onder het bureau.
Denk dat de enige relevante feedback is van de mensen die bepaalde kisten al IRL gevlogen hebben. "Ik weet hoe het moet vliegen" door enkel je ervaring in andere simulators, dat is natuurlijk compleet irrelevant.alexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Die reviews worden gemaakt door mensen die meer naar visuals dan naar realisme kijken. Notabene in de recensie hier op Tweakers werd gezegd dat het met het vliegmodel wel snor zit. Terwijl iedereen met ervaring IRL of met sims direct doorheeft dat dat niet het geval is.
De meer dan 1000 meetpunten op het vliegtuig, zijn alvast een zeer goede basis voor de physics verder te tweaken. iRacing bv is voor racen wat FS voor vliegen is. Daar is ook veel kritiek op het bandenmodel en soms de laterale grip. Het punt is, dat zij het doen op de enige manier mogelijk om het in de toekomst te verbeteren. Merendeel van die sims laten banden degraderen en zorgen dan voor x % minder grip om het simpel te stellen, terwijl iracing realtime gaat berekenen hoe de banden zijn, hoe ze reageren met het wegdek, hoe de temperatuur van de baan invloed heeft op de grip niveaus, hoe het rubber dat achterblijft op de baan grip heeft, etc... Dat is natuurlijk een proces dat met de tijd wordt verder gefinetuned en dat is de enige manier om een zo realistisch mogelijke simulatie te gaan krijgen. (en ik kan je zeggen, dat bv het overstuur gedrag in iracing ook compleet foutief is. Auto's bijna onmogelijk op de limiet te rijden zijn en recoveries zijn soms onmogelijk terwijl dat IRL een eitje is. Heb zelf heel wat race ervaring IRL en bv de radical en 991 GT3 rijden simpeler IRL dan in de sim
Ik denk dat je een 'naakte' sim zoals Flight Simulator 2020 ook gewoon moet zien voor wat het is: een sandbox. Simulators worden altijd beter door gespecialiseerde bedrijven die zich focussen op heel specifieke content en daar dan ook extreem knappe dingen mee kunnen doen. FS2020 developers hebben werkelijk alles from scratch gebouwd en 'alles' is altijd zeer goed maar nooit perfect. Dat zou namelijk een onmogelijke monumentale onderneming moeten zijn. Er is een reden dat ze zo vlot met SDK's ed werken omdat ze beseffen dat dergelijke zaken nodig zijn om een sim naar een hoger niveau te tillen. Ik vind de sandbox vergelijking nog best passend.
De software is de fundering en je moet zelf maar kiezen welke content en eisen voor jou belangrijk zijn om er verder op te bouwen en aan toe te voegen. Ik vind het echt vreemd dat mensen zo kritisch al zijn. De paketten waar jullie nu mee vliegen zit sinds release ook al bijna 10 jaar aan extra development in voor slechts zeer beperkte stukken content zoals een specifiek vliegtuig bv.
[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 19-08-2020 12:33 ]
Goeie idd. Trim zit gewoon op de yoke, maar geen throttle aanwezig. Dat vind ik de enige tekortkoming van de yoke, samen met het gebrek aan een switch voor flaps of gear.lapino schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:09:
Wat betreft die Honeycomb, zal in elk geval dik in orde zijn qua sturen maar hoe doen jullie dit dan voor throttle/trim? Met keyboard?
Ik denk tijdelijk nog de throttle van mn oude CH Products Yoke gebruiken
Misschien ga ik een losse game throttle kopen, daar zitten over 't algemeen veel meer buttons op die je kunt gebruiken. Die throttle die Honeycomb gaat uitbrengen heeft ook geen buttons voor de landing gear ofzo. Zoiets ofzo: pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Dual Throttles Zwart
Op de Throttle van Honeycomb zit aan de linkerkant de landing gear knop (+ 3 lampjes).Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Goeie idd. Trim zit gewoon op de yoke, maar geen throttle aanwezig. Dat vind ik de enige tekortkoming van de yoke, samen met het gebrek aan een switch voor flaps of gear.
Ik denk tijdelijk nog de throttle van mn oude CH Products Yoke gebruikenDaar zitten ook twee knoppen op voor flaps en landing gear.
Misschien ga ik een losse game throttle kopen, daar zitten over 't algemeen veel meer buttons op die je kunt gebruiken. Die throttle die Honeycomb gaat uitbrengen heeft ook geen buttons voor de landing gear ofzo. Zoiets ofzo: pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Dual Throttles Zwart
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc