Ik zag eerder vandaag ook VC maar zie nu gewoon euro's staan, de C182T is €25,12.GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:18:
De Carenado C182T zit er ook al in! Ben verbaasd dat er nu al third party content te koop is.
Wel jammer dat alles als "VC" credits geprijsd wordt. Zo heb je geen idee hoeveel je echt betaalt
Is er trouwens een manier om andere spelers een 'badge' te geven ofzo zodat je weet wie het is? Of kan je via de radio met ze praten? Ik ben er nog niet uit hoe dat allemaal zit
Volgens mij is alleen Amerika van hoge kwaliteit. Zowat elke willekeurig stad in de USA ziet er aanzienlijk beter uit dan hier in Europa.Flight777 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:20:
[...]
Ik ga ook zeker niet beweren dat Google heilig is, maar tot nu toe ben ik al veel locaties over de wereld tegengekomen waar Bing of lage kwaliteit beelden heeft of ver achterloopt op de concurrent. Vice versa tot nu toe nog niet, geen idee of dat representatief is maar roept bij mij wel het gevoel op dat Google een stuk verder is.
Bij mij was de oplossing FS te draaien als administrator (wel de game pass versie van fs2020)Jacco011 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:19:
19:21: Download
~19:30: new install
22:16: 95.15GiB Installation complete
23:00: De blaue balk staat nu telkens in het midden vast.
R.I.P.: Task Manager: No Response. Ook na 2 reboots werkt het niet.
Iemand een idee? Ik heb de Steam versie, W10 2004, laatste GeForce driver.
Zo'n harde regel is dat dus ook niet. Blijkbaar zitten sommige militaire luchthavens er niet in maar anderen weer wel.schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:37:
[...]
Nogmaals..... Militaire luchthavens zitten (nog) niet in de game!
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ic6XgLJQ3PYn2OQH0kYHBOD6.png?f=user_large)
Ik vloog er daarstraks overheen en de approach lichten deden het zelfs. Valkenburg is natuurlijk dicht tegenwoordig maar ze hebben oude kaarten gebruikt, van toen hij nog wel open was.
Het is duidelijk dat sommige vliegvelden weggelaten zijn maar er zitten dus ook militaire in, dus dat zal de reden niet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 19-08-2020 02:37 ]
De reviews op Steam beginnen te stijgen, nu mensen het kunnen spelen, en klaar zijn met downloaden. Het is ook wel gek. Direct een negatieve review plaatsen, omdat je eventueel een refund wil.
Btw, ik ben niet bezig met MSF, maar ik hou de release wel in de gaten. Het is het eerste sinds tijden iets, waar mensen een nieuwe PC voor kopen. Dat was vroeger veel vaker met nieuwe releases. Dus in die zin ook leuk om zoiets weer eens mee te maken.
Btw, ik ben niet bezig met MSF, maar ik hou de release wel in de gaten. Het is het eerste sinds tijden iets, waar mensen een nieuwe PC voor kopen. Dat was vroeger veel vaker met nieuwe releases. Dus in die zin ook leuk om zoiets weer eens mee te maken.
[ Voor 39% gewijzigd door Luxicon op 19-08-2020 02:43 ]
...
Bedankt, ik zie nog steeds "VC".. Maar het nummer scheelt niet veel, is iets hoger. Zal wel in dollars zijn.Bazvv schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:40:
[...]
Ik zag eerder vandaag ook VC maar zie nu gewoon euro's staan, de C182T is €25,12.
Dat betekent wel dat de upgrade van Premium naar Deluxe meer dan 60 euro gaat zijn. Pfoeh, toen ze zeiden dat het niet kosten-effectief was, hadden ze wel gelijk.
Zou wel mooi zijn als we op een gegeven moment de onderdelen los kunnen kopen.
Of inderdaad ook de Dualshock PS4 controller. Werkt perfect, alle mappings via DS4windows =. XBOX controller, ook te gebruiken als HOTAS voor VR straks. Pad geeft je muis pointer. En ik weet niet of de normale joysticks ook feedback geven, maar de feedback shaker van de Dualshock bij bv Stall situatie voelt heel fijn! Ik ga zeker voorlopig geen dure sticks aanschaffen, dit bevalt prima zo.Propane schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:30:
[...]
Xbox controller. Vele malen flexibeler en goedkoper dan een yoke.
[...]
Die is met extra software ook aan de praat te krijgen met Windows. Geen eigen ervaring mee. Maar als je hardware gaat kopen en je niet per se een yoke wilt maar gewoon iets wat beter is dan toetsenbord... Xbox controller. Plug en play, genoeg analoge assen en makkelijke camera controls etc. En in FS2020 zijn de knoppen combo's voor controllers enorm handig. En daarnaast ook nog eens bruikbaar voor letterlijk zo'n beetje elke andere game die je wilt spelen.
Thanks! Het gaat mij echter specifiek om de Steam versie..iketot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:59:
[...]
Zal wel meevallen, heb 'm nu aanstaan. Helaas gaat het wel langzaam, maar volgens mij is er iets niet helemaal lekker met me netwerk.
Download met zo een 80 MBPS, terwijl ik 600 heb. Maar goed, verder is hij vanuit de MS Store (met game pass) in 1 keer gestart, en is hij tot nu toe nog geen 1 keer gestopt, uitgevallen. Gaat lekker door. Zit nu op 1/3e.
Denk alleen dat vandaag spelen er niet meer bij zit
Ik ben, na veel filmpjes en screenshots te hebben gezien, ook overstag gegaan en heb de premium deluxe versie aangeschaft.
Spijtig genoeg herkent de fs mijn joystick, Microsoft Sidewinder Force Feedback 2, niet.
Windows 10 x64 ziet de stick wel, alleen in fs is er niks in te stellen qua mapping.
Is er een mogelijkheid om deze stick werkend te krijgen met msfs?
Spijtig genoeg herkent de fs mijn joystick, Microsoft Sidewinder Force Feedback 2, niet.
Windows 10 x64 ziet de stick wel, alleen in fs is er niks in te stellen qua mapping.
Psn: Pteradon-
Morgen wordt mijn Honeycomb Yoke geleverd, mijn Logitech xTreme 3d pro mag dan weg mocht iemand interesse hebben. Zo goed als nieuw, 3 dagen gebruikt. Meld het maar even tussendoor. Wel benieuwd naar die yoke, nog nooit gebruikt zoiets.
Waarschijnlijk een enorm domme vraag, maarrrrr: tijdens de allereerste tutorial moet je een klein stukje vliegen. Echter, als ik op de stuurknuppel klik met de muis dan verdwijnt hij en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer terug
Hoe krijg ik hem weer teruggetoverd en hoe moet ik ermee sturen?
Ik vlieg voorlopig alleen VFR maar het viel me gisteren op dat op Gran Canaria de vliegtuigen ook 'de verkeerde' baan kregen toegewezen. 9 van de 10 keer start en land je daar richting het Noorden. Op Flightradar kon je ook zien dat de vliegtuigen landen vanuit het Zuiden en opstegen richtingen het Noorden. MSFS deed het precies andersom.Bazvv schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:03:
@SparksNL ja ik heb IFR gedaan met ILS landing, kreeg instructie voor dme 23 via GOW en heb gekozen voor ILS 23 via GOW. Vervolgens land ik met schuine wind in de rug.....
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Klik op het gat waar de stuurpen doorheen gaat. Dan komt ie terug.pipapaulus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:25:
Waarschijnlijk een enorm domme vraag, maarrrrr: tijdens de allereerste tutorial moet je een klein stukje vliegen. Echter, als ik op de stuurknuppel klik met de muis dan verdwijnt hij en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer terug![]()
Sturen wordt je toch uitgelegd door de instructeur?
Je kan even in de instellingen kijken. Daar kan je wat aanzetten en dan zie bij elk vliegtuig een naamplaatje, net zoals in de multiplayer episode video.GekkePrutser schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:18:
Is er trouwens een manier om andere spelers een 'badge' te geven ofzo zodat je weet wie het is? Of kan je via de radio met ze praten? Ik ben er nog niet uit hoe dat allemaal zit
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Bij de MediaMarkt in Maastricht hebben ze er nog minstens 4 in het schap staan...schumi1986 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:35:
Yes! Het is mij nog gelukt om een logitech Yoke bij de Mediamarkt te bemachtigen
Moet er wel een stukje voor rijden morgen ophalen in Amersfoort vanuit Brabant
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Binnenkort kunnen we waarschijnlijk weer een orkaan zien in Flight Simulator

Atmospheric and oceanic conditions across the tropical region are ready to boost the activity. Latest NOAA outlook for Atlantic #HurricaneSeason now calls for 19-25 named storms. 7-11 of those storms to become hurricanes, including 3-6 major hurricanes!https://t.co/oVEcyM5ILx
— severe-weather.EU (@severeweatherEU) 19 augustus 2020
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nu al zin om hier doorheen te vliegen.RobinNL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:54:
Binnenkort kunnen we waarschijnlijk weer een orkaan zien in Flight Simulator![]()
[Twitter]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Zo te zien herkent FS2020 je controller/joystrick/throttle niet ?pretpik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 06:52:
Iemand die weet wat dit betekent? Is er sowieso een pdf oid te vinden van het boekje wat er bij de Premium Deluxe DVD set gegeven is?
[Afbeelding]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik speel met een Xbox 360 controller, wellicht wat outdated maar hoefde geen knoppen in te stellen.dierkx36 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:58:
[...]
Zo te zien herkent FS2020 je controller niet ?
Thanks! Ja ik gebruikte een 60% toetsenbord, waardoor ik dus nogal wat knopjes mis. Moet hem even mappen zodat het weer werktvizion88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:38:
[...]
Klik op het gat waar de stuurpen doorheen gaat. Dan komt ie terug.
Sturen wordt je toch uitgelegd door de instructeur?
Oh goeie, die heb ik ook nog liggen. Speelt dat een beetje lekker weg?pretpik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:59:
[...]
Ik speel met een Xbox 360 controller, wellicht wat outdated maar hoefde geen knoppen in te stellen.
[ Voor 28% gewijzigd door pipapaulus op 19-08-2020 08:00 ]
Leuk dat iedereen mee doet met de paid-open-beta
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Voor mij is het gratis want ik had al gamepassND863 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:00:
Leuk dat iedereen mee doet met de paid-open-beta
Het gaat, wel erg gevoelig. Gisteren een uurtje gespeeld met een Cessna 152. Wil toch een joystick met hotas kopen, er zitten te weinig knoppen op de controller vind ik.pipapaulus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:59:
Oh goeie, die heb ik ook nog liggen. Speelt dat een beetje lekker weg?
Ik kreeg bij mijn eerste opdracht in de tutorial (met keyboard) de opdracht het vliegtuig te laten stijgen dmv de num-8 knop. Dus echt goed zijn de aanwijzingen in de tutorial ook niet
Geprobeerd. Helaas tervergeefs.bonaparty schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 01:37:
[...]
Bij mij was de oplossing FS te draaien als administrator (wel de game pass versie van fs2020)
Iemand een idee waar ik al die info op mijn externe views weg kan krijgen. Heb al van alles geprobeerd, maar tot nu toe alleen de POIS weg kunnen krijgen. Ik wil gewoon een leeg scherm, alleen het vliegtuig en het landschap.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Mooi spel. Wel tijd om dus een nieuwe SSD aan te schaffen. De laadtijden zijn gigantisch. Duurde even voordat het spel het deed. Soms lijkt hij te hangen voor 10 seconden ofzo en daarna gaat hij gewoon door. Zowel bij opstarten als tijdens het vliegen.
Verder loopt het goed hier. Speel met 2700x / 2070 super op 3440x1440 resolutie. Ingame is high end settings maar wel scaling aangepast tot 90%
Boven amsterdam / Schiphol is dan 45 fps ongeveer. 's Nachts zo'n 36fps. Lijkt mij prima.
Hoop dus wel dat die lange stotters er uit kunnen.
Verder loopt het goed hier. Speel met 2700x / 2070 super op 3440x1440 resolutie. Ingame is high end settings maar wel scaling aangepast tot 90%
Boven amsterdam / Schiphol is dan 45 fps ongeveer. 's Nachts zo'n 36fps. Lijkt mij prima.
Hoop dus wel dat die lange stotters er uit kunnen.
Ik speel met een xbox one controller, het gaat beter dan verwacht! Maar ik ben geen ervaren flightsimmer. Ik wacht zelf wel een maand of twee tot er weer joysticks op V&A staan.pretpik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Het gaat, wel erg gevoelig. Gisteren een uurtje gespeeld met een Cessna 152. Wil toch een joystick met hotas kopen, er zitten te weinig knoppen op de controller vind ik.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Herkent Flight Simulator bij jou de controller? Bij mij ziet de simulator alleen een 'game pad controller' en gooit er een leeg profiel op, dus zonder enige mapping van knoppen/sticks. Moet alles zelf gaan instellen.mv_ak schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 02:54:
[...]
Of inderdaad ook de Dualshock PS4 controller. Werkt perfect, alle mappings via DS4windows =. XBOX controller, ook te gebruiken als HOTAS voor VR straks. Pad geeft je muis pointer. En ik weet niet of de normale joysticks ook feedback geven, maar de feedback shaker van de Dualshock bij bv Stall situatie voelt heel fijn! Ik ga zeker voorlopig geen dure sticks aanschaffen, dit bevalt prima zo.
Ha! Is dat zo'n ding uit early 2000?Pterad0n schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:11:
Ik ben, na veel filmpjes en screenshots te hebben gezien, ook overstag gegaan en heb de premium deluxe versie aangeschaft.
Deze joystick heeft bij mij nog nooit gefaald, behalve bij MFS2020. Hij wordt wel herkend in de sim, maar je moet dus de complete mapping zelf toewijzen, tot aan de besturings-assen toe!
Zie hierboven, hetzelfde verhaal voor DS4.PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Herkent Flight Simulator bij jou de controller? Bij mij ziet de simulator alleen een 'game pad controller' en gooit er een leeg profiel op, dus zonder enige mapping van knoppen/sticks. Moet alles zelf gaan instellen.
[ Voor 21% gewijzigd door straightsix op 19-08-2020 08:23 ]
Na 2 dagen spelen is dit probleem gelukkig niet meer voorgekomen, geen idee wat de oorzaak precies was, maar als ik nu mijn drive temperatuur monitor dan blijft hij netjes binnen de verwachting. Wel een paar keer Crash to Desktop gehad, meestal tijdens het starten van een nieuwe vlucht, en 1x nadat ik de vlucht wou beëindigen. Denk dat dat nog wel gefixed gaat worden. Als ik over een grote stad vlieg, dan merk ik soms dat hij een halve minuut (of soms meerdere seconden achter elkaar) blijft hangen. De simulatie stop dan ook, dus gelukkig geen ongeplande landingen gehad. Wanneer ik dan naar Taakbeheer kijk lijkt het dat mijn CPU (i5-6600k) de bottleneck is. Komende tijd maar monitoren en dan langzaam over een upgrade pad gaan nadenkenMagic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:27:
Zo, eerste crash is ook een feit, bsod en na een reboot ziet hij mijn nvme schijf niet meer. Harde power cycle later ziet hij hem weer, maar temperatuur van de disk is hoger dan ik ooit zag. Lijkt dat ie de disk flink raakt. Nu zit de nvme disk onder mijn m’n, dus airflow is niet ideaal, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Duidelijk, dank. Heeft mij enigszins verbaasd dat in FS2020 geen muis-yoke aanwezig is. Vond dat altijd prettig vliegen in FSX. Of zie ik dat ergens over het hoofd en kan je toch wel de muis mappen voor de control surfaces?straightsix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:22:
[...]
Ha! Is dat zo'n ding uit early 2000?
Deze joystick heeft bij mij nog nooit gefaald, behalve bij MFS2020. Hij wordt wel herkend in de sim, maar je moet dus de complete mapping zelf toewijzen, tot aan de besturings-assen toe!
[...]
Zie hierboven, hetzelfde verhaal voor DS4.
Ik heb dit twee keer gelezen, maar dan klopt de situatie toch gewoon?cbr600f4i schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:29:
[...]
Ik vlieg voorlopig alleen VFR maar het viel me gisteren op dat op Gran Canaria de vliegtuigen ook 'de verkeerde' baan kregen toegewezen. 9 van de 10 keer start en land je daar richting het Noorden. Op Flightradar kon je ook zien dat de vliegtuigen landen vanuit het Zuiden en opstegen richtingen het Noorden. MSFS deed het precies andersom.
Je start en land richting het noorden zeg je. Dat betekent dus dat je vanuit zuid naar noord gaat. Precies zoals het volgens Flightradar ook gaat, in ieder geval als ik je bericht mag geloven? ;-)
Was bij mij gewoon numpad 2mvbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:10:
Ik kreeg bij mijn eerste opdracht in de tutorial (met keyboard) de opdracht het vliegtuig te laten stijgen dmv de num-8 knop. Dus echt goed zijn de aanwijzingen in de tutorial ook niet
Ben bang dat ik na een avondje doorhalen tot dezelfde conclusie kom... Fantastische graphics, maar absoluut nog niet af. De vliegmodellen kloppen inderdaad niet.dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
Nou, de eerste paar uur FS2020 erop zitten en ik moet zeggen :
Ik ben teleur gesteld, bijna verdrietig.
Grafische representatie van de wereld en performance gezien is het echt erg goed.
(Lees redelijk wat reacties van mensen die performance issues hebben, bij mij loopt het dan om een 1 of andere reden toevallig goed)
Mooie verdeling over de core van de CPU, redelijk goede FPS, geheugen netejs : niks op aan te merken
Op deze 2 punten slaat FS2020 X-Plane 11 knock-out en gebruikt 1 van de ledematen van het lijk om het vlees mals te meppen.
....en daarna gaat het voor mij persoonlijk helemaal verkeerd :
Ja het is een nieuw product en je weet dat er bugs in zitten : ga je me ook niet over horen.
Dat je pushback cart door je toestel heen rijd : bug
Dat de windvaan of niks of 180 graden op het afgegeven weer staat : bug
Dat FS2020 nog te laden gebied begint af te werken terwijl je er bijna boven vliegt : bug (geen nette maar swa)
FS 2020 is geen game maar een flightsim : flightsims zijn NOOIT af en er zullen altijd kleine fouten inzitten.
Alleen :
- Flight dynamics : hier klopt voor mij gevoel uitermate weinig van :
Ben begonnen op Midden Zeeland met eerst de SR22 en daarna de B58 Baron : gewoon allebei niet te vliegen totaal niet.
Alsof je met een hyper actieve hengst met zware vorm van ADHD aan de gang gaat.
Vervolgens naar mijn meest favoriete gebied gegaan : Washington State :
Eerst KTIW, daarna KORS
Eerst weer de B58 Baron en daarna de DA62
En wat schets de verbazing : vlieg gedrag was totaal anders terwijl de weersomstandigheden bijna identiek zijn.
Klopt hier iets niet.
Om terug te komen op de weersomstandigheden : als het even kan gebruik ik altijd realtime weather in ja wel real time.
Het lijkt alsof FS 2020 NIET het daadwerkelijke real time weer , of ophaalt, of ook daadwerkelijk gebruikt.
Ik heb jammer genoeg niet de realtime gegevens ernaast gehouden : gaan we morgen doen.
De vliegtuigen die ik geprobeerd heb waren de, zoals hierboven aangeven de SR22, B58 Baron en DA62.
Sorry, deze zogenaamde handmade study level aircraft zijn van het niveau Carenado op een mindere dag aka gewoon echt bagger slecht.
Of de modellen zijn niet af, of het is erg simplistisch gedaan.
Voor zowel de DA62 en B58 is dit echt jammer : dit zijn echt 2 fantastisch toestellen als je van low en slow met af ent toe wat lomp gooi werk houd.
En dan nog 1 van de mooiste voor vandaag :
Ik heb geprobeerd een custom controller profiel te maken.
(Heb bij zowel X-Plane als DCS de joystick, throttle en rudder op zo'n manier staan wat voor mij erg goed werkt.
Ik weet niet wie dat instellen.maken van profielen bedacht heeft, maar die persoon heeft duidelijk een uitermate grote hekel aan mensen.
Na 2 uur heb ik het opgeven om die custom profielen te maken : er is niet uit te komen, en ergens een as of toets aan toewijzen is niet te doen.
En indien je het wonder boven wonder wel lukt : verrassing : hij saved je profiel niet![]()
Wat ook iedere keer na een x tijd (+/- 20 minuten) voorkwam is dat FS2020 niet meer reageerde op bepaalde toetsen op het toetsenbord![]()
Al bij al :
FS2020 heeft de basis om uit te groeien naar een echt volwaardige flight sim.
Zijn ze ernee, nog belange na niet : naar mijn mening zijn ze nog niet eens op het niveau zoals ze zel promoten (of gehyped worden) maar da's mijn mening
En daarnaast krijg ik de autopilot maar niet getemd. Zodra ik hem aanzet (bij de kleinere toestellen) gebeuren er vreemde dingen. Het toestel rolt op z'n rug of zet een duikvlucht in. Na een paar pogingen lukt het af en toe wel, maar ook dan is het maar een rauwe toestand. Het gradueel reduceren van de vertical-speed bij het naderen van de ingestelde hoogte gebeurt vaker niet dan wel. Hij knalt gewoon op volle snelheid door de hoogte en corrigeert dan weer naar beneden. Dit herhaalt zich een paar keer totdat je min of meer op hoogte zit. De kotszakken zitten tegen die tijd echter wel vol.
Het enige toestel waarbij de autopilot redelijk werkt (heb ze nog niet allemaal getest) is de B747. Maar wie de PMDG 747 gewend is gaat geen long-haul vluchten maken in de stock FS2020 B747. Daarvoor is het teveel arcade en zijn er teveel systemen die niet werken.
Dan heb ik als laatste ook moeite met de cockpit view. Gebruik in zowel race- als flightsims altijd de first-person view, in P3D is dit in geen enkel toestel een probleem. Maar in FS2020 vind ik het een stuk moeilijker om tijdens een landing voldoende te zien of in te kunnen schatten. De redding is dan de chase-view, maar dat is zo 'arcade-ish'.
Al met al hoop ik dat Microsoft snel met wat patches komt en dat er op korte termijn wat beter uitgewerkte third-party toestellen op de markt komen. Tot die tijd blijft P3D zeker nog op m'n systeem staan.
Edit: oh ja, en een andere luchtdruk dan 29,92 heb ik met real-world weather ook nog niet gezien.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Afgelopen maandag heb ik, als die-hard Mac gebruiker, voor bijna 900 euro een game PC gekocht specifiek voor FS 2020. Ik 'speel' het al sinds versie 4.0 voor DOS destijds... dus ik heb wel enige ervaring...
Wel eindelijk eens een goeie yoke gekocht (Logitech G / Saitek met throttle quadrant) om m'n aloude Sidewinder Force Feedback stick te vervangen. Hoewel die voor het betere gooi- en smijtwerk met bijv. de Pitts wel handiger was geweest. Maar goed, ik wil me focussen op de (twin) turboprops..
Nu vroeg ik me alleen af... wat is er nodig om zelf een soort switchboard te maken? Behalve een handvol tuimelschakelaars, drukknopjes en wat potentiometers voor de radio's eventueel
en dan bedoel ik vooral de áánsturing via USB. Dat je in FS vervolgens buttons kan mappen aan de hand van die fysieke schakelaars.
Wel eindelijk eens een goeie yoke gekocht (Logitech G / Saitek met throttle quadrant) om m'n aloude Sidewinder Force Feedback stick te vervangen. Hoewel die voor het betere gooi- en smijtwerk met bijv. de Pitts wel handiger was geweest. Maar goed, ik wil me focussen op de (twin) turboprops..
Nu vroeg ik me alleen af... wat is er nodig om zelf een soort switchboard te maken? Behalve een handvol tuimelschakelaars, drukknopjes en wat potentiometers voor de radio's eventueel
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Game PC voor 900 euro? Wat zijn je specs?DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:35:
Afgelopen maandag heb ik, als die-hard Mac gebruiker, voor bijna 900 euro een game PC gekocht specifiek voor FS 2020. Ik 'speel' het al sinds versie 4.0 voor DOS destijds... dus ik heb wel enige ervaring...![]()
Nu vroeg ik me alleen af... wat is er nodig om zelf een soort switchboard te maken? Behalve een handvol tuimelschakelaars, drukknopjes en wat potentiometers voor de radio's eventueelen dan bedoel ik vooral de áánsturing via USB. Dat je in FS vervolgens buttons kan mappen aan de hand van die fysieke schakelaars.
Steam versie download alleen de installer van Microsoft, daarna gaat alles via Microsoft zelf.Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:00:
[...]
Thanks! Het gaat mij echter specifiek om de Steam versie..
Steam versie is dus eigenlijk gewoon de Microsoft versie alleen staat hij daar in je collectie.
Bij Steam opende hij bij mij niet eens om die 93GB te downloaden, dus meteen refund aangevraagd na paar minuten en maar een Xbox pass gehaald, daar ging het vlekkeloos.
Succes vandaag :-)
Gisteravond met wat Discord-leden een toervluchtje gemaakt van EHTX (Texel) langs de kust en doorgestoken naar EHLE (Lelystad). Luchtdruk zat op 29.83 meen ik.alexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Edit: oh ja, en een andere luchtdruk dan 29,92 heb ik met real-world weather ook nog niet gezien.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Oké! Ben benieuwd straks...fingers crossed!iketot schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:37:
[...]
Steam versie download alleen de installer van Microsoft, daarna gaat alles via Microsoft zelf.
Steam versie is dus eigenlijk gewoon de Microsoft versie alleen staat hij daar in je collectie.
Bij Steam opende hij bij mij niet eens om die 93GB te downloaden, dus meteen refund aangevraagd na paar minuten en maar een Xbox pass gehaald, daar ging het vlekkeloos.
Succes vandaag :-)
Thanks en jij fijne vluchten!
Het was een Marktplaatsje, maar een AMD Ryzen 5 3600 met MSI Geforce 1660 Super graka.. 16GB RAM en 2 SSD's (500+200GB) en waterkoeling op basis van een Cooler Master ML240L als ik dat laatste typenummer goed uit m'n hoofd geleerd heb.Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Game PC voor 900 euro? Wat zijn je specs?
Oh en een Acer VL270 monitor erbij (1080p, 1ms) en een Razer Chroma nogiets keyboard.
[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-08-2020 08:39 ]
Nice! Have fun met FS2020!DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:38:
[...]
Het was een Marktplaatsje, maar een AMD Ryzen 5 3600 met MSI Geforce 1660 Super graka.. 16GB RAM en 2 SSD's (500+200GB) en waterkoeling op basis van een Cooler Master ML240L als ik dat laatste typenummer goed uit m'n hoofd geleerd heb.
High End draait ie uitstekend. Verder alleen nog boven Nederland wat testvluchten gedaan.. Ultra heb ik nog niet aan durven zetten
Haha snap ik. En laten we eerlijk zijn: high end is wel meer dan prima toch! Tof man!DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
High End draait ie uitstekend. Verder alleen nog boven Nederland wat testvluchten gedaan.. Ultra heb ik nog niet aan durven zettendenk dat ie dan omvalt.. en drukke gebieden als New York en London moet ik ook nog checken. Maar dat komt vanmiddag wel.
In de Q&A vorige week gaven ze aan dat ze een optie gaan inbouwen waarmee je het toestel kan tweaken naar jouw RL ervaring met de kist. Dus bv iets meer PK toevoegen en gevoeligheid van controls aanpassenalexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Ben bang dat ik na een avondje doorhalen tot dezelfde conclusie kom... Fantastische graphics, maar absoluut nog niet af. De vliegmodellen kloppen inderdaad niet.
Deze hele " sim" is nog gewoon beta en had nooit in deze vorm gereleased mogen worden. Echt de domper van het jaar voor mij.
Waardeloze flightmodels, laadtijden, A/P bugs.
Dank je wel MS, kan ik mooi tot eind 2020 wachten met de PC upgrade voor de nieuwe generatie CPU/GPU.
Tot die tijd blijf ik mooi P3D vliegen, met study-level models.
Waardeloze flightmodels, laadtijden, A/P bugs.
Dank je wel MS, kan ik mooi tot eind 2020 wachten met de PC upgrade voor de nieuwe generatie CPU/GPU.
Tot die tijd blijf ik mooi P3D vliegen, met study-level models.
Zelfde probleem met mijn I5 6600k,16g RAM en GTX 1660 Super. Ik heb de settings op medium gezet, ik heb dan ~ 70fps( het spel zelf gaf aan dat ik het op super high kon spelen).Magic schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:23:
[...]
Na 2 dagen spelen is dit probleem gelukkig niet meer voorgekomen, geen idee wat de oorzaak precies was, maar als ik nu mijn drive temperatuur monitor dan blijft hij netjes binnen de verwachting. Wel een paar keer Crash to Desktop gehad, meestal tijdens het starten van een nieuwe vlucht, en 1x nadat ik de vlucht wou beëindigen. Denk dat dat nog wel gefixed gaat worden. Als ik over een grote stad vlieg, dan merk ik soms dat hij een halve minuut (of soms meerdere seconden achter elkaar) blijft hangen. De simulatie stop dan ook, dus gelukkig geen ongeplande landingen gehad. Wanneer ik dan naar Taakbeheer kijk lijkt het dat mijn CPU (i5-6600k) de bottleneck is. Komende tijd maar monitoren en dan langzaam over een upgrade pad gaan nadenken
Het irritante is dat ik af en toe dips krijgt naar 5fps van enkele seconden. Ook bij het starten van een nieuw spel, loopt het de eerste minuut bagger, pas als ik vloeiend 360 graden om me heen kan kijken, stijg ik op.
Tsja... Het voordeel is wel dat je nu gewoon kunt vliegen en ontdekken met wat wel werkt. Door patches wordt de rest echt wel gefixt, maak ik me totaal niet druk om.
Ik heb net gevonden waar de FPS-counter zit in Geforce Experience (hey mijn laatste PC was een Core Duo van Compaq... die draaide FS2004 en meer ook niet...) dus ik ben niet heel erg bekend met PC gaming de laatste 15 jaarTimbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:41:
[...]
Haha snap ik. En laten we eerlijk zijn: high end is wel meer dan prima toch! Tof man!
Anyway, ik zal vanmiddag wat stats bekijken hoe vlot het nu eigenlijk draait. Maar alles boven 30 fps is prima imho. FS draait niet om pixel-perfect bewegingen en reactiesnelheid.
Ja, dat is de realiteit, MSFS2020 doet het precies andersomTimbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:29:
[...]
Ik heb dit twee keer gelezen, maar dan klopt de situatie toch gewoon?
Je start en land richting het noorden zeg je. Dat betekent dus dat je vanuit zuid naar noord gaat. Precies zoals het volgens Flightradar ook gaat, in ieder geval als ik je bericht mag geloven? ;-)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik denk ook wel dat de bugs geplet gaan worden, maar we betalen nu (in veel gevallen) 120 euro voor een product dat gewoon niet af is. Had er dan nog even 3 maanden mee gewacht. In juni zou iedereen getekend hebben voor een release in november. Die vroege release zag niemand aankomen..
Haha je hoeft mij er niks over te vertellen. Heb ook al meer dan tien jaren niet aan PC-gaming gedaan, wel altijd consoles gehad. Nu voor FS2020 toevallig een krachtige gaming laptop gekocht en die gisteren ontvangen:DigitalExorcist schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:49:
[...]
Ik heb net gevonden waar de FPS-counter zit in Geforce Experience (hey mijn laatste PC was een Core Duo van Compaq... die draaide FS2004 en meer ook niet...) dus ik ben niet heel erg bekend met PC gaming de laatste 15 jaarwel alle consoles en Mac gehad in de tussentijd..
Anyway, ik zal vanmiddag wat stats bekijken hoe vlot het nu eigenlijk draait. Maar alles boven 30 fps is prima imho. FS draait niet om pixel-perfect bewegingen en reactiesnelheid.
HP Omen 17 inch
Intel Core i9-9880H (8 cores)
Werkgeheugen 32GB (2x16)
Totale opslagcapaciteit 2512 GB (2000 HDD, 512 SSD)
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2080 Super
Videokaartgeheugen: 8192 MB
Vandaag de game downloaden!
Maar in het tekstje is de situatie toch exact hetzelfde? In beide gevallen gaat het verkeer van zuid naar noord..;-)cbr600f4i schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:49:
[...]
Ja, dat is de realiteit, MSFS2020 doet het precies andersom
Flightstick ??uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:08:
[...]
Ik heb hem net op de pc even gezien. Opgestegen vanaf Rotterdam - The Hague Airport en meteen direct zoveel herkenningspunten gezien. Echt onwijs tof. Ik denk dat ik hier echt veel tijd in kan gaan stoppen met een leuke flight stick.Gimme it!
Edit:
Bij het opstijgen zag ik meteen de landtunnel en het eco aquaduct van de doorgetrokken A4 tussen Delft en Schiedam. Een project waar ik zelf aan heb mogen meewerken. Nu ik er weer over na denk is dat toch wel echt onwijs tof.
https://www.windowscentra...icrosoft-flight-simulator

XBL: MRE Inc
Gisteren ook voor het eerst er mee aan de slag. Eerst met het toetsenbord, maar dat lukte me werkelijk voor geen meter. Daarna geprobeerd mijn PS4 controller er op aan te sluiten. Hoewel DS4 het apparaat duidelijk herkent en doet voorkomen als een Xbox controller, reageerde het spel er totaal niet op.
Uiteindelijk maar even langs de Mediamarkt gefietst en een PDP controller gekocht. Joystick komt later wel als ik me meer verdiept heb. Toen in een keer een prachtige vlucht gemaakt van Eelde naar Schiphol rond sunset. Grafisch is het prachtig. Het liep allemaal vlot op mijn 2080 Super, totdat ik vlak boven het Amsterdamse Bos vloog en het ging stotteren. Toen ik boven Schiphol kwam, vloog de framerate weer omhoog.
Ik heb vroeger veel aan zweefvliegen gedaan. Wat ik nu heel erg mis is de feedback die je vanuit de stick voelt in het echt. Daardoor kun je veel instinctiever vliegen. Zijn er joystick die echt dat gevoel een beetje kunnen reproduceren. Dus als er een windstoot komt van links, ook echt naar rechts bewegen? Of is het allemaal alleen maar trillen?
Uiteindelijk maar even langs de Mediamarkt gefietst en een PDP controller gekocht. Joystick komt later wel als ik me meer verdiept heb. Toen in een keer een prachtige vlucht gemaakt van Eelde naar Schiphol rond sunset. Grafisch is het prachtig. Het liep allemaal vlot op mijn 2080 Super, totdat ik vlak boven het Amsterdamse Bos vloog en het ging stotteren. Toen ik boven Schiphol kwam, vloog de framerate weer omhoog.
Ik heb vroeger veel aan zweefvliegen gedaan. Wat ik nu heel erg mis is de feedback die je vanuit de stick voelt in het echt. Daardoor kun je veel instinctiever vliegen. Zijn er joystick die echt dat gevoel een beetje kunnen reproduceren. Dus als er een windstoot komt van links, ook echt naar rechts bewegen? Of is het allemaal alleen maar trillen?
Hier ook een ex zweefvlieger dus ik know what you mean.
Je bent nog een paar jaar te vroeg met je verzoek.
Ik denk dat dit soort features nog wel komen in de toekomst maar voor zover ik weet bestaat dat nu nog echt niet.
INderaad wel een "rumble" effect (redelijk nuttig en waarheidsgetrouw bij bijvoorbeeld taxieen of opstijgen) maar echt de knuppel agv thermiek of wind laten reageren adhv van de kant waar het vandaan komt heb ik nog in geen enkele sim gezien
Je bent nog een paar jaar te vroeg met je verzoek.
Ik denk dat dit soort features nog wel komen in de toekomst maar voor zover ik weet bestaat dat nu nog echt niet.
INderaad wel een "rumble" effect (redelijk nuttig en waarheidsgetrouw bij bijvoorbeeld taxieen of opstijgen) maar echt de knuppel agv thermiek of wind laten reageren adhv van de kant waar het vandaan komt heb ik nog in geen enkele sim gezien
Na al het geklaag alhier moet ik toch even zeggen dat mijn installatie (bijna) vlekkeloos verliep.
Steam gestart, MSFS 'geinstalleerd', MSFS gestart, ingelogd met een MS account (hoefde overigens verder helemaal geen XBox software te installeren of zo) en vervolgens gaf de sim aan dat er gedownload kon worden.
Binnen 1.75 uur stond alles op mijn SSD.
MSFS gestart, alles ingesteld (met de settings die ik nog wist van de alpha test, dat scheelde wel wat, natuurlijk. En ik snap trouwens niet waarom er geklaagd wordt over de controller opties: ik vind het perfect gedaan met de filters en zoekfuncties) en klaar.
Nou ja, toen kwam het enige minpuntje: de extra's (Premium Deluxe) waren nergens te bekennen. Maar een herstart van de PC en Steam zorgden ervoor dat die alsnog werden gedownload.
Meest 'vervelende' was eigenlijk het instellen van de rolling cache: ik dacht 'laat ik die eens op 250 GB zetten'... en vervolgens kon ik 25 minuten naar een stilstaand scherm staren... maar goed, dat was het dan ook wel.
Geen vastlopers, geen problemen, geen niks, behalve SCHITTERENDE graphics en een PRACHTIGE vliegervaring. Ik ben happy.
Drie vragen:
1. text-to-speech stond default op Azure maar met die setting hoorde ik niets...! Heb 'm toen gezet op Windows offline en toen hoorde ik wel ATC praten (English (US) language pack)! Heeft iemand die Azure speech aan de praat weten te krijgen? Hoor je dan andere (betere) stemmen of zo?
2. gerelateerd aan het bovenstaande: 'ik' had in de game opeens een vrouwenstem.
Iemand enig idee hoe je dat kan voorkomen?
3. als ik dubbelklik op de MSFS om te starten duurt het maar liefst 48 seconden voordat het scherm zwart wordt en de (totaal overbodige) logo's in beeld komen (die samen ook weer een halve minuut opvreten). Is dat bij jullie ook zo...? Laden van alles duurt lang, niet gek, maar die eerste 48 seconden... waar slaan die op?
Zo, en dan nu even alles doorlezen (
) en her en der wat vragen beantwoorden. 
En btw ik vind alles PRIMA lopen ook (zelfs bijvoorbeeld Schiphol) op mijn i7 4790K, 16 RAM en GTX 1080 op ULTRA!
(Wel op 1080p, natuurlijk.
)
Steam gestart, MSFS 'geinstalleerd', MSFS gestart, ingelogd met een MS account (hoefde overigens verder helemaal geen XBox software te installeren of zo) en vervolgens gaf de sim aan dat er gedownload kon worden.
Binnen 1.75 uur stond alles op mijn SSD.
MSFS gestart, alles ingesteld (met de settings die ik nog wist van de alpha test, dat scheelde wel wat, natuurlijk. En ik snap trouwens niet waarom er geklaagd wordt over de controller opties: ik vind het perfect gedaan met de filters en zoekfuncties) en klaar.
Nou ja, toen kwam het enige minpuntje: de extra's (Premium Deluxe) waren nergens te bekennen. Maar een herstart van de PC en Steam zorgden ervoor dat die alsnog werden gedownload.
Meest 'vervelende' was eigenlijk het instellen van de rolling cache: ik dacht 'laat ik die eens op 250 GB zetten'... en vervolgens kon ik 25 minuten naar een stilstaand scherm staren... maar goed, dat was het dan ook wel.
Drie vragen:
1. text-to-speech stond default op Azure maar met die setting hoorde ik niets...! Heb 'm toen gezet op Windows offline en toen hoorde ik wel ATC praten (English (US) language pack)! Heeft iemand die Azure speech aan de praat weten te krijgen? Hoor je dan andere (betere) stemmen of zo?
2. gerelateerd aan het bovenstaande: 'ik' had in de game opeens een vrouwenstem.
3. als ik dubbelklik op de MSFS om te starten duurt het maar liefst 48 seconden voordat het scherm zwart wordt en de (totaal overbodige) logo's in beeld komen (die samen ook weer een halve minuut opvreten). Is dat bij jullie ook zo...? Laden van alles duurt lang, niet gek, maar die eerste 48 seconden... waar slaan die op?
Zo, en dan nu even alles doorlezen (
Eens. Ontzettend irritant dat je geen VFR vlucht langs bepaalde plekken kan plannen. Of een vlucht door allemaal valleien. Is gewoon onmogelijk. Snap het echt niet. Knudde. Ik ga maar eens kijken naar Little Nav Map: dat schijnt out of the box te werken met MSFS en daarin krijg je wél een gedetailleerde map. En de vluchtplannen die je maakt, kan je laden in MSFS. Maar eigenlijk vind ik dat heel vervelend want ik had geen extra software willen installeren voor MSFS... ik had écht gehoopt dat MSFS alles (in basis) zou bieden wat ik nodig heb. Toch wel een domper.lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:17:
Mijn grootste ergernis tot nu toe is toch die map, waarom je daarop niet kan inzoomen én detail/satellietbeeld zien is me écht een raadsel, laat staan dat je niet eens kan opzoeken op naam van steden en gemeenten. Is toch met Bing geïntegreerd niet?
Blijft toch grappig hoe verschillende verwachtingen én uitkomsten zijn per persoon. Ik vind MSFS werkelijk PRACHTIG!MazeWing schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:33:
Het is natuurlijk allemaal een stuk mooier dan bij FSX of X-plank, maar ik ben absoluut niet achterover geslagen. Op basis van de filmpjes had ik veel meer verwacht. Hopelijk fixen ze een boel...
flugelisoke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:53:
Net een vlucht in de buurt gedaan en richting Antwerpen. En het is gewoon bizar dat het VOELT alsof je weg bent geweest............. Dat je echt ergens naartoe bent gegaan en nu weer thuis bent
Hm, da's balen voor je... Wel apart want ik vind controls toewijzen juist perfect gedaan. Had totaal geen moeite mijn rudder pedalen en toebrakes in te stellen en ook de wijzigingen voor mijn joystick verliepen probleemloos. Ik vind het ook echt top dat MSFS automatisch een profiel aanmaakt zodat je met een klik altijd nog weer kan switchen naar default. Dat wisselen van profielen is ook echt eenvoudig (niet laden of zo maar gewoon klikken). Maar goed, misschien heb ik gewoon mazzel met mijn setup...dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
Ik weet niet wie dat instellen.maken van profielen bedacht heeft, maar die persoon heeft duidelijk een uitermate grote hekel aan mensen.
Na 2 uur heb ik het opgeven om die custom profielen te maken : er is niet uit te komen, en ergens een as of toets aan toewijzen is niet te doen.
En indien je het wonder boven wonder wel lukt : verrassing : hij saved je profiel niet
Als je op de spatiebalk drukt, ga je vanzelf wat hoger zitten. (Weer erop drukken en je zit weer lager.) En als dat niet genoeg is: als ik mijn hatswitch naar boven klik, schuif ik vanzelf een stuk naar voren en kijk dan meer over het panel heen. En ook hier kan ik met de spatiebalk weer hoger zitten. Al met al genoeg opties om genoeg te kunnen zien tijdens het landen.alexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:32:
Dan heb ik als laatste ook moeite met de cockpit view. Gebruik in zowel race- als flightsims altijd de first-person view, in P3D is dit in geen enkel toestel een probleem. Maar in FS2020 vind ik het een stuk moeilijker om tijdens een landing voldoende te zien of in te kunnen schatten. De redding is dan de chase-view, maar dat is zo 'arcade-ish'.
De sim is toch wel erg mooi (foto met de telefoon genomen)
Hoe maak je screens in de sim? (prtscrn?)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SUKzPUOgbkVPnxxVsjnzhX5g.jpg?f=user_large)
Ik krijg alleen bij opstijgen en landen geen STAR of SID aangewezen is dit normaal?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SUKzPUOgbkVPnxxVsjnzhX5g.jpg?f=user_large)
Ik krijg alleen bij opstijgen en landen geen STAR of SID aangewezen is dit normaal?
[ Voor 9% gewijzigd door Njay op 19-08-2020 09:33 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hier hetzelfde, met real-live ratings op zweefvliegtuigen, cessna's, turboprops, en vele helikopters, kan ik ook concluderen dat de flight models erg...apart... zijn. Kan er geen ander woord voor vinden.alexbl69 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:32:
[...]
Ben bang dat ik na een avondje doorhalen tot dezelfde conclusie kom... Fantastische graphics, maar absoluut nog niet af. De vliegmodellen kloppen inderdaad niet.
En daarnaast krijg ik de autopilot maar niet getemd. Zodra ik hem aanzet (bij de kleinere toestellen) gebeuren er vreemde dingen. Het toestel rolt op z'n rug of zet een duikvlucht in. Na een paar pogingen lukt het af en toe wel, maar ook dan is het maar een rauwe toestand. Het gradueel reduceren van de vertical-speed bij het naderen van de ingestelde hoogte gebeurt vaker niet dan wel. Hij knalt gewoon op volle snelheid door de hoogte en corrigeert dan weer naar beneden. Dit herhaalt zich een paar keer totdat je min of meer op hoogte zit. De kotszakken zitten tegen die tijd echter wel vol.
Het enige toestel waarbij de autopilot redelijk werkt (heb ze nog niet allemaal getest) is de B747. Maar wie de PMDG 747 gewend is gaat geen long-haul vluchten maken in de stock FS2020 B747. Daarvoor is het teveel arcade en zijn er teveel systemen die niet werken.
Al met al hoop ik dat Microsoft snel met wat patches komt en dat er op korte termijn wat beter uitgewerkte third-party toestellen op de markt komen. Tot die tijd blijft P3D zeker nog op m'n systeem staan.
1) trimmen. Wat is het ongelooflijk moeilijk om je toestel te trimmen. Het lijkt wel alsof er 5 seconden vertraging zit tussen een ingestelde trimstand en de reactie van het toestel.
2) stabiliteit van de toestellen is hoog, te hoog. Het voelt allemaal erg 'snappy'.
Daarnaast is de sim bij mij ook instabiel, regelmatig freezes van 30 seconden, onafhankelijk van mijn instellingen. Veel stutters ook.
Voorlopig nog maar verder met xplane 11.50. Over een jaar of 2 is deze sim vast helemaal uitgekristalliseerd, en probeer ik het nog een keer.
Zijn er meer mensen met een 2080ti die een lage fps hebben in het virtual cockpit (20fps) ongeacht de instellingen low/medium/high en ultra. Had hier in de Alpha geen last van.
Heeft er 100% mee te maken. Ik heb het teruggekoppeld via de Zendesk.mjaspers23 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:28:
[...]
Misschien komt dat ook omdat dit eigenlijk een militair veld is? In Bing Maps is het ook geblurred zoals vroeger ook bij Google Maps.
heb je de nieuwe gamedrivers van nVidia al? Ik las dat dit behoorlijk wat invloed heeftmaffiabaas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:37:
Zijn er meer mensen met een 2080ti die een lage fps hebben in het virtual cockpit (20fps) ongeacht de instellingen low/medium/high en ultra. Had hier in de Alpha geen last van.
Geen last van met de nieuwe drivers.maffiabaas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:37:
Ben je zeker dat er niets in te stellen is ? Ik heb een Precision 2 Sidewinder die volgens mij nog iets ouder is (begin jaren 2000) en die wordt als dusdanig herkend, maar wel zonder enige mappings dus daar ben je wel even mee bezig.Pterad0n schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:11:
Ik neem aan dat je toch op zijn minst in de Control settings gaan kijken bent ? In de Control settings klik je vervolgens op Controller (tussen Mouse en Touch Panel) en daar moet je de naam van je controller zien staan. Vervolgens wat spelen met de assignments eer je alles een beetje doorhebt.
Iemand al airliners geprobeerd? Heb de A320 en 787 geprobeerd. Die laatste is onspeelbaar met zo'n 11 fps in de cockpit (60fps external camera), de A320 is qua systemen er ook echt niet.
Zal de 747 ook nog wel een run geven maar ben er nog niet van onder de indruk.
De GA vliegtuigen zijn veel beter en de wereld is echt om te smullen! Verder is de ervaring behoorlijk smooth. Zit gemiddeld op 60fps. 8700K/2080Ti/32GB-3200.
Ook een waterlanding gedaan in de Icon.
Zal de 747 ook nog wel een run geven maar ben er nog niet van onder de indruk.
De GA vliegtuigen zijn veel beter en de wereld is echt om te smullen! Verder is de ervaring behoorlijk smooth. Zit gemiddeld op 60fps. 8700K/2080Ti/32GB-3200.
Ook een waterlanding gedaan in de Icon.
Ach dat trimmen inderdaad. Kist doet helemaal niets. terwijl ik het trimwheel wel zie draaien. En even later heb je ineens een flinke nose up/down te pakken. Je bent gewoon tegen jezelf aan het vechten met deze flightmodels.jppilot schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Hier hetzelfde, met real-live ratings op zweefvliegtuigen, cessna's, turboprops, en vele helikopters, kan ik ook concluderen dat de flight models erg...apart... zijn. Kan er geen ander woord voor vinden.
1) trimmen. Wat is het ongelooflijk moeilijk om je toestel te trimmen. Het lijkt wel alsof er 5 seconden vertraging zit tussen een ingestelde trimstand en de reactie van het toestel.
2) stabiliteit van de toestellen is hoog, te hoog. Het voelt allemaal erg 'snappy'.
Daarnaast is de sim bij mij ook instabiel, regelmatig freezes van 30 seconden, onafhankelijk van mijn instellingen. Veel stutters ook.
Voorlopig nog maar verder met xplane 11.50. Over een jaar of 2 is deze sim vast helemaal uitgekristalliseerd, en probeer ik het nog een keer.
Echt, wie heeft er in hemelsnaam groen licht gegeven voor zo'n halfbakken product.
Iemand al iets vernomen van NL2000 of ze hun prachtige modellen van alle Nederlandse velden gaan patchen naar FS2020?
Je lijkt verbaasd ?Timbox88 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Game PC voor 900 euro? Wat zijn je specs?
Ik heb me net ook zelf een nieuwe PC gebouwd (had nog een Surface Pro 3 waar absoluut niet op te gamen valt) met MSFS op 1080p als directe aanleiding/doelstelling. Ik lag maar net boven de 1000 euro (welliswaar zonder scherm en keyboard/muis die ik al had).
Hier is mijn configuratie :
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 170,- | € 170,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,33 | € 108,33 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 228,59 | € 228,59 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 100,50 | € 100,50 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 110,46 | € 110,46 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 108,90 | € 108,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,05 | € 125,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,83 |
En ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast. MSFS draait echt vlot op High settings en ziet er top uit. Ik cap wel op 20fps, maar ik vind dat prima. Ik snap echt niet waarom sommigen absoluut 60fps willen halen, want dit is m.i. totaal irrelevant voor een GA flight sim.
[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 19-08-2020 09:55 ]
Precies wat jij zegt. In de chase view, met de arcade instrumenten in beeld, zie je de trimbalk ook gewoon verlopen. Maar met geen mogelijkheid lekker te trimmen.straightsix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:49:
[...]
Ach dat trimmen inderdaad. Kist doet helemaal niets. terwijl ik het trimwheel wel zie draaien. En even later heb je ineens een flinke nose up/down te pakken. Je bent gewoon tegen jezelf aan het vechten met deze flightmodels.
Echt, wie heeft er in hemelsnaam groen licht gegeven voor zo'n halfbakken product.
wel vreemd dat ik iedereen zo hoort klagen over dat trimmen ... ik spel dan wel met Yoke maar hier gaat het juist lekker ..straightsix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:49:
[...]
Ach dat trimmen inderdaad. Kist doet helemaal niets. terwijl ik het trimwheel wel zie draaien. En even later heb je ineens een flinke nose up/down te pakken. Je bent gewoon tegen jezelf aan het vechten met deze flightmodels.
en totaal geen probleem om hem op level te behouden
groen ligt hebben ze niet gegeven maar het was de deadline er moet een keer geld binnen gaan komen dus vandaar dat ze hem uitgebracht hebben , en ook al gezegt dat all input welkom is en dat ze door zullen gaan met het verbeteren van dit product
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Hoe kan ik mijn fps locken op 30?
Als ik v-sync op On zet en fps op 30 dan haal ik maar 15
hand matig op 30 zetten ( die funkie zit er net onder of boven ... hij staad als het goed is op 60Greg1983 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:54:
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Er zit duidelijk een bug in (heb ik al gefiled bij Zendesk). Als ik in-game op 30 cap, lockt hij eigenlijk op 20fps, als ik op 20 cap, lockt hij op 15fps. Maar dus wel apart dat het bij jou dan op 15fps lockt, wat dus betekent dat het niet bij iedereen hetzelfde is.Greg1983 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:54:
Iemand gaf hier eerder al de tip om te locken vanuit je driver. In de Nvidia settings kan je ook een lock aangeven, en werkt ook prima. Met AMD zal wellicht ook wel zoiets mogelijk zijn.
Hij bedoelt dat het niet juist werktravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
hand matig op 30 zetten ( die funkie zit er net onder of boven ... hij staad als het goed is op 60
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 19-08-2020 09:58 ]
lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Vanmorgen chatbericht gestuurd, er waren er 51 op voorraad (nu nog, hoop toch dat ik er geen weken op ga moeten wachten
Is me via chat in elk geval bevestigd dat voorraad klopte.
DoubleTweak schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Er staat nu levertijd 10 weken op de website. Het zal mij benieuwen.
Viel me wel op (net pas..), het lijkt wel alsof Conrad een oud model verkoopt? Het model van Honeycomb op de website is vierkant vanaf de voorkant, en heeft zwarte lighting switches. Op de foto bij Conrad zijn het rode switches en is hij rond vanaf de voorkant.gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:31:
[...]
dat is slecht, gaf vanochtend aan dat er 44 op voorraad waren, is dus beetje gelogen
Ben benieuwd, misschien hebben ze wel oude voorraad geloosd ofzo omdat er voorheen geen vraag naar was? Ik zie dat mijne een dag vertraagd is dus krijg 'm morgen binnen. Ben benieuwd.
Zie deze pics: https://www.conrad.nl/p/a...olom-usb-pc-zwart-2114545
en vergelijk met met https://www.google.com/se...ycomb+alpha+yoke&tbm=isch
Zou wel balen als het een oud model is, want hij is nu werkelijk overal uitverkocht
[ Voor 8% gewijzigd door Saven op 19-08-2020 10:01 ]
Ik moet zeggen dat mijn mening heel verdeeld is over de Sim. Ziet er prachtig uit, maar helaas zijn er nog te veel bugs. Er zit enorm veel potentie in naar de toekomst toe, maar voor nu vind ik het nog te beperkt. Ik heb vaak een arcade gevoel, wat bij een goede Sim echt niet zou mogen.
Wat mij vooral opvalt is het verschil in kwaliteit tussen verschillende vliegtuigen. Er zijn vele vliegtuigen waar ik enorm over te spreken ben, die voor een default toestel echt geweldig zijn. Er zijn echt een paar toestellen bij die ook qua handling echt goed zitten. Helaas is dit zeker niet het geval voor alle toestellen, integendeel.
Als ik vergelijk met mijn enkele honderd uren in RL kan ik zeggen dat de Diamond DA40 echt goed & realistisch vliegt, maar bijvoorbeeld de C172 vliegt verre van zoals de echte vlieger. Ook bijvoorbeeld de Pitts vliegt zeer aangenaam, en zonder echte ervaring op dit toestel, kan ik wel zeggen dat deze heel realistisch aanvoelt. Wat hier eerder werd gezegd over trimmen merk ik ook. Het is enorm moeilijk om te trimmen in de sim, en dit is zeker niet realistisch. Ook de G1000 implementatie zou nog wat aandacht mogen krijgen. Mits de helft van de toestellen een G1000 beschikt, kan je met een beetje effort veel toestellen een heel stuk verbeteren. Deze is momenteel te beperkt.
Waar ik echt niet over te spreken ben is het feit dat je geen Europese eenheden kunt selecteren. Dat je enkel LBS kunt gebruiken, dat tot daar aan toe, maar enkel luchtdruk in Inches en niet in (Hecto)Pascal? Sorry maar dat kan echt niet langs mijn kant. Luchtdruk instellingen zijn een basis voor zo'n sim. Dan niet kunnen kiezen om HPA te gebruiken, dat is niet ok. Ik heb in elk geval nog nergens gevonden hoe ik HPA kan gebruiken, als iemand mij het tegendeel kan bewijzen, zou fijn zijn!
Mijn conclusie is een beetje dubbel. Er zit veel potentie in, met enkele leuke vliegtuigen die beste realistisch vliegen, maar dat is zeker niet voor elk toestel het geval. Ik merk voornamelijk dat de kleinere toestellen best realistisch vliegen, maar de grote vliegtuigen zijn alles behalve realistisch. De Airbus kan ik bijna vliegen als stuntvliegtuig, dit is echt geen realistisch (fbw) gedrag. Over de DA40 & Pitts (om maar 2 te noemen, er zullen er nog wel zijn) ben ik zeer te spreken, en voor de DA40 kan ik met mijn RL ervaring zeggen dat dit meer dan ok is. Daarom krijg ik het gevoel dat deze sim meer gericht is op de GA dan grote luchtvaart. Enkel mist de sim in zijn basis diepte, en dan mag je nog de mooitste graphics hebben, uiteindelijk gebruik ik de Sim voornamelijk voor training & procedures te oefenen. En dat kan ik op deze moment beter met bijv Xplane.
Ik snap al de reviews die voor de release uitkwamen niet echt. Op vele plaatsen een 10, en ja de Sim ziet er grafisch heel sterk uit, maar ik heb meer een arcade dan sim gevoel. Een sim zonder diepgang, die meer op de massa is gericht, waarbij iedereen meer grafische leuke dingen kan gaan doen, zoals vliegen over leuke eilandjes. Maar voor mensen die een echte Flight Sim willen stelt dit teleur vind ik, jammer.
Wat mij vooral opvalt is het verschil in kwaliteit tussen verschillende vliegtuigen. Er zijn vele vliegtuigen waar ik enorm over te spreken ben, die voor een default toestel echt geweldig zijn. Er zijn echt een paar toestellen bij die ook qua handling echt goed zitten. Helaas is dit zeker niet het geval voor alle toestellen, integendeel.
Als ik vergelijk met mijn enkele honderd uren in RL kan ik zeggen dat de Diamond DA40 echt goed & realistisch vliegt, maar bijvoorbeeld de C172 vliegt verre van zoals de echte vlieger. Ook bijvoorbeeld de Pitts vliegt zeer aangenaam, en zonder echte ervaring op dit toestel, kan ik wel zeggen dat deze heel realistisch aanvoelt. Wat hier eerder werd gezegd over trimmen merk ik ook. Het is enorm moeilijk om te trimmen in de sim, en dit is zeker niet realistisch. Ook de G1000 implementatie zou nog wat aandacht mogen krijgen. Mits de helft van de toestellen een G1000 beschikt, kan je met een beetje effort veel toestellen een heel stuk verbeteren. Deze is momenteel te beperkt.
Waar ik echt niet over te spreken ben is het feit dat je geen Europese eenheden kunt selecteren. Dat je enkel LBS kunt gebruiken, dat tot daar aan toe, maar enkel luchtdruk in Inches en niet in (Hecto)Pascal? Sorry maar dat kan echt niet langs mijn kant. Luchtdruk instellingen zijn een basis voor zo'n sim. Dan niet kunnen kiezen om HPA te gebruiken, dat is niet ok. Ik heb in elk geval nog nergens gevonden hoe ik HPA kan gebruiken, als iemand mij het tegendeel kan bewijzen, zou fijn zijn!
Mijn conclusie is een beetje dubbel. Er zit veel potentie in, met enkele leuke vliegtuigen die beste realistisch vliegen, maar dat is zeker niet voor elk toestel het geval. Ik merk voornamelijk dat de kleinere toestellen best realistisch vliegen, maar de grote vliegtuigen zijn alles behalve realistisch. De Airbus kan ik bijna vliegen als stuntvliegtuig, dit is echt geen realistisch (fbw) gedrag. Over de DA40 & Pitts (om maar 2 te noemen, er zullen er nog wel zijn) ben ik zeer te spreken, en voor de DA40 kan ik met mijn RL ervaring zeggen dat dit meer dan ok is. Daarom krijg ik het gevoel dat deze sim meer gericht is op de GA dan grote luchtvaart. Enkel mist de sim in zijn basis diepte, en dan mag je nog de mooitste graphics hebben, uiteindelijk gebruik ik de Sim voornamelijk voor training & procedures te oefenen. En dat kan ik op deze moment beter met bijv Xplane.
Ik snap al de reviews die voor de release uitkwamen niet echt. Op vele plaatsen een 10, en ja de Sim ziet er grafisch heel sterk uit, maar ik heb meer een arcade dan sim gevoel. Een sim zonder diepgang, die meer op de massa is gericht, waarbij iedereen meer grafische leuke dingen kan gaan doen, zoals vliegen over leuke eilandjes. Maar voor mensen die een echte Flight Sim willen stelt dit teleur vind ik, jammer.
WIN+PRTSCR (zet het plaatje in Images > Screenshots) of WIN+ALT+PRTSCR (zet het plaatje in videos > captures)Njay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:32:
Geen idee of het kwaliteit uitmaakt welke je gebruikt.
Kostte mij ook wat tijd om er aan te wennen en het ene toestel gaat makkelijker dan de andere. Maar het is een beetje pielen met de throttle en dan niet te snel naar boven of beneden trimmen, maar afwachten wat het toestel doet en daarop anticiperen.ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:54:
[...]
wel vreemd dat ik iedereen zo hoort klagen over dat trimmen ...
Hopelijk komt er ooit nog een forcefeedback stick / yoke waarmee je kan aanvoelen of trim nodig is.
Ja zeker, nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Gpu wordt ook maar 30 a 40 procent gebruikt. In het menu is dit 100 procent. Ongelooflijk.Pingelmonster schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
heb je de nieuwe gamedrivers van nVidia al? Ik las dat dit behoorlijk wat invloed heeft
het is maar hoe je dat oppakt mijn eerste gedachten was van ... als hij de 30fps niet haalt zal de pc zelf die 30fps niet kunnen trekken :-) , of de grafX omlaag of pc upgradeTwixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
Hij bedoelt dat het niet juist werkt. Bij 60 is het ok, bij 30 of 20, krijg ik ook veel lagere echte fps.
Ik vind het gratis Greenshot een perfecte tool om gemakkelijk screenshots te maken.Njay schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:32:
De sim is toch wel erg mooi (foto met de telefoon genomen)
voor de mensen die GFE hebben gewoon ALT F1Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Ik vind het gratis Greenshot een perfecte tool om gemakkelijk screenshots te maken.
ALT F9 is video opnemen en stoppen
ALT Z is menu openen van GFE
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 10:09 ]
ik vind het ook bizar, mijn rtx 2070 super oc draait op 30 procent en de cpu op 100 en dan op low / medium 1080p graphics. Ik heb nog geen 1 andere game gezien die zo gelimiteerd wordt door de cpu (in mijn geval een overgeklokte i5-6500 die op 3.2 ghz draait).maffiabaas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Ja zeker, nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Gpu wordt ook maar 30 a 40 procent gebruikt. In het menu is dit 100 procent. Ongelooflijk.
het lijkt wel of cpu belangrijker is dan de grafische kaart in deze game.
Vsync off haal ik 35 a 40 , op ultra 1080pravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
het is maar hoe je dat oppakt mijn eerste gedachten was van ... als hij de 30fps niet haalt zal de pc zelf die 30fps niet kunnen trekken :-) , of de grafX omlaag of pc upgrade
ik zou het op high kunnen zetten voor meer fps maar ik weiger
Joop Mak heeft de sim in zijn bezit, maar ik denk dat het wel even gaat duren gezien het tempo bij NL2000.PJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:51:
Iemand al iets vernomen van NL2000 of ze hun prachtige modellen van alle Nederlandse velden gaan patchen naar FS2020?
ik heb het juist net andersomrobinez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
ik vind het ook bizar, mijn rtx 2070 super oc draait op 30 procent en de cpu op 100 en dan op low / medium 1080p graphics. Ik heb nog geen 1 andere game gezien die zo gelimiteerd wordt door de cpu (in mijn geval een overgeklokte i5-6500 die op 3.2 ghz draait).

en ik heb dan een RTX2070 en game alles op Ultra 2560-1440
Ik betwijfel of er al meerdere modellen zijn, want is pas sinds vorig jaar op de markt. Het verschil tussen rond en hoekig, is dat er een verwijderbare base bij zit voor het geval je nog extra panels wil monteren. Dus de foto van Conrad is zonder die base.Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
Viel me wel op (net pas..), het lijkt wel alsof Conrad een oud model verkoopt? Het model van Honeycomb op de website is vierkant vanaf de voorkant, en heeft zwarte lighting switches. Op de foto bij Conrad zijn het rode switches en is hij rond vanaf de voorkant.
Wel vreemd dat de knoppen op de yoke zelf precies gespiegeld zijn in die Conrad foto.
Kan dat? Zou me ook echt enorm storen... Dan gaat ie meteen terug (of bied ik hem hier aan voor wie er snel eentje wil).Saven schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:59:
[...]
[...]
[...]
Viel me wel op (net pas..), het lijkt wel alsof Conrad een oud model verkoopt? Het model van Honeycomb op de website is vierkant vanaf de voorkant, en heeft zwarte lighting switches. Op de foto bij Conrad zijn het rode switches en is hij rond vanaf de voorkant.
Ben benieuwd, misschien hebben ze wel oude voorraad geloosd ofzo omdat er voorheen geen vraag naar was? Ik zie dat mijne een dag vertraagd is dus krijg 'm morgen binnen. Ben benieuwd.
Zie deze pics: https://www.conrad.nl/p/a...olom-usb-pc-zwart-2114545
en vergelijk met met https://www.google.com/se...ycomb+alpha+yoke&tbm=isch
Zou wel balen als het een oud model is, want hij is nu werkelijk overal uitverkocht
Dat was ook eerst mijn reflex: damn, ik haal geen 30fps, al ziet het er wel prima uit. Tot het me na een tiental seconden wel opviel dat het toch wel verdacht stabiel op 20fps bleefravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
het is maar hoe je dat oppakt mijn eerste gedachten was van ... als hij de 30fps niet haalt zal de pc zelf die 30fps niet kunnen trekken :-) , of de grafX omlaag of pc upgrade
Wat betreft die Honeycomb, zal in elk geval dik in orde zijn qua sturen maar hoe doen jullie dit dan voor throttle/trim? Met keyboard?
Herkenbaar, zie veel problemen met CPU`s met 4 cores en 4 threads. Lijkt vooral aan de LOD instelling te liggen. Zie dit topic op Redditrobinez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
ik vind het ook bizar, mijn rtx 2070 super oc draait op 30 procent en de cpu op 100 en dan op low / medium 1080p graphics. Ik heb nog geen 1 andere game gezien die zo gelimiteerd wordt door de cpu (in mijn geval een overgeklokte i5-6500 die op 3.2 ghz draait).
Why? Ik heb NL2000 jaren gebruikt in FSX en vind er niet super veel verschil in zitten eigenlijk. Plus dat NL2000 tientallen GB's op je pc neerzet en FS2020 streamed dit allemaal netjesPJ. schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:51:
Hier ook 1080p op een RTX2070 Super, geen idee hoeveel fps ik haal maar ik zie de GPU continue rond de 60% zitten. Mijn i7-9700K schommelt rond de 50% En ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn 'maar' 16GB RAM. Zit amper halfvolrobinez schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:03:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 19-08-2020 10:11 ]
Je bent niet de enige die dit ervaart met een 2080ti. op het flight sim forum maken meer mensen hier melding van. 9900k en een 2080ti. Gpu doet weinig terwijl de cpu de koelpaste ertussenuit zweet.maffiabaas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:00:
[...]
Ja zeker, nieuwste drivers zijn geïnstalleerd. Gpu wordt ook maar 30 a 40 procent gebruikt. In het menu is dit 100 procent. Ongelooflijk.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Die installatie ging bij mij niet op rolletjes. Eerst de eerder genoemde error, waardoor ik het spel niet kon installeren uit van MS Store. Daarna een update maar gedaan van 1909 naar 2004 en dat hielp om weer te kunnen downloaden. Installatie liep daarna vast op een blauwe balk onderin het laadscherm, gelukkig had ik op een Youtube filmpje gezien dat je dan de sim als admin moet starten. Bij het instellen van de settings voor de eerste maal, zag ik ook weer niets. Dan heb je gelukkig Google bij de hand, anders kan je gewoon heel lang aan het klooien zijn. Met zoveel alpha- en betatesters moet dit toch naar voren zijn gekomen, zou je zeggen?
Maar goed, het werkt. Al over mijn huis gevlogen in Amersfoort. Ziet er niet uit. Heel veel klopt niet en zelfs de Lange Jan is een dunne wolkenkrabber. Maar goed, dat krijg je als je Bing Maps gebruikt met slechte satellietdata. Ik verwacht hier en daar in de komende tijd nog wel verbeteringen vanuit de community, zodra dat kan. Nu eerst maar eens de C172 lessen nemen om alles onder de knie te krijgen. In het echt wel eens zo'n les gehad in zo'n 172. Videokaart heeft wel een upgrade nodig, heb nu nog een GTX960 en draai verder wel prima op medium en op high-end is het nog redelijk speelbaar, maar lagere fps. CPU (Ryzen 7 2700X) trekt het prima. In de komende periode maar eens kijken voor een nieuwere kaart. Verder een Thrustmaster T16000M HOTAS gekocht en dan is voor iemand die verder nooit sims speelt denk ik best aardig om mee te beginnen. Vooral met de trimknop op de throttle ben ik heel erg blij.
Maar goed, het werkt. Al over mijn huis gevlogen in Amersfoort. Ziet er niet uit. Heel veel klopt niet en zelfs de Lange Jan is een dunne wolkenkrabber. Maar goed, dat krijg je als je Bing Maps gebruikt met slechte satellietdata. Ik verwacht hier en daar in de komende tijd nog wel verbeteringen vanuit de community, zodra dat kan. Nu eerst maar eens de C172 lessen nemen om alles onder de knie te krijgen. In het echt wel eens zo'n les gehad in zo'n 172. Videokaart heeft wel een upgrade nodig, heb nu nog een GTX960 en draai verder wel prima op medium en op high-end is het nog redelijk speelbaar, maar lagere fps. CPU (Ryzen 7 2700X) trekt het prima. In de komende periode maar eens kijken voor een nieuwere kaart. Verder een Thrustmaster T16000M HOTAS gekocht en dan is voor iemand die verder nooit sims speelt denk ik best aardig om mee te beginnen. Vooral met de trimknop op de throttle ben ik heel erg blij.
erg vreemd ... zo als hier boven ik zit met een Ryzen 9 3900X en met een 2070 ... maar mijn CPU is gewoon aan het vervelen en soms nog even een middag dutje an het doen ,terwijl mijn graka dus wel probeerd alle lucht die er hier in huis is naar zich toe te blazen om te koelenMarcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Je bent niet de enige die dit ervaart met een 2080ti. op het flight sim forum maken meer mensen hier melding van. 9900k en een 2080ti. Gpu doet weinig terwijl de cpu de koelpaste ertussenuit zweet.
ik speel alles op full open , maar kan het ook nog een verschil zijn in CPU dat de intels het moeilijker hebben dan de Ryzen
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-08-2020 10:15 ]
@JK ik heb die problemen helemaal niet gehad eigenlijk. Eenmaal dat scherm met die blauwe progressiebalk gehad. Sim afgesloten, Sim verwijderd en opnieuw opgehaald uit de Store en vanaf toen nul problemen. Na anderhalfuur kon ik vliegen en dat heb ik een uur of 3 probleemloos gedaan. De Premium Deluxe content stond er ook direct in.
Is de sim perfect, nee verre van, maar dat was FSX ook niet.
Voor de geïnteresseerden trouwens: i7-9700K, 16GB RAM, RTX2070 Super, geïnstalleerd op een 970 EVO Nvme SSD, speel op 1080p op Very High momenteel. En het gaat zo soepel als boter, geen stutters, geen lag, geen fps drops, geen crashes.
Is de sim perfect, nee verre van, maar dat was FSX ook niet.
Voor de geïnteresseerden trouwens: i7-9700K, 16GB RAM, RTX2070 Super, geïnstalleerd op een 970 EVO Nvme SSD, speel op 1080p op Very High momenteel. En het gaat zo soepel als boter, geen stutters, geen lag, geen fps drops, geen crashes.
[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 19-08-2020 10:18 ]
Jep waardeloos, draai hier zelf als cpu een 2950x met alle 16 cores op 4ghz dus dat zou ook de bottleneck niet moeten zijn. Naja, we gaan het zien in de toekomst.Marcievg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Je bent niet de enige die dit ervaart met een 2080ti. op het flight sim forum maken meer mensen hier melding van. 9900k en een 2080ti. Gpu doet weinig terwijl de cpu de koelpaste ertussenuit zweet.
Er zijn problemen (crash naar desktop) bij de scenery op of rond Reykjavik (BIFK). Ik meldde het al eerder hier en er waren meer mensen die daar last van hebben, ook op de officiële forums. Maar ik zou zomaar kunnen begrijpen dat er wellicht ook andere locaties zijn waar het spel crasht. Zal wel opgelost worden, maar dat kan een ‘random’ crash verklaren. Dat die dus helemaal niet zo random is maar dat je net toevallig bij een kapot stukje scenery bent
Ik zal straks eens kijken wat ik nu doe met de release build qua fps en de belasting. Met de beta zat ik laatst op 25 tot 37fps afhankelijk van waar ik was.ravw schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
erg vreemd ... zo als hier boven ik zit met een Ryzen 9 3900X en met een 2070 ... maar mijn CPU is gewoon aan het vervelen en soms nog even een middag dutje an het doen ,terwijl mijn graka dus wel probeerd alle lucht die er hier in huis is naar zich toe te blazen om te koelen
ik speel alles op full open , maar kan het ook nog een verschil zijn in CPU dat de intels het moeilijker hebben dan de Ryzen
toen ik de alpa mocht spelen had ik een 9600K die met alle cores boven de 90% draaide. omdat ik mijn instellingen wilde behouden ben ik kort daarna overgestapt naar de 9900K en deze draaide toen op 30% gemiddeld met uitschieters naar 75%. Op het forum wachten ze ook op een patch en dat lijkt mij ook de oplossing. Je zou een ticket kunnen indienen bij zendesk over dit probleem al denk ik dat dit inmiddels al bekend zal zijn bij hun aangezien meerdere spelers dit ervaren.maffiabaas schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:16:
[...]
Jep waardeloos, draai hier zelf als cpu een 2950x met alle 16 cores op 4ghz dus dat zou ook de bottleneck niet moeten zijn. Naja, we gaan het zien in de toekomst.
[ Voor 35% gewijzigd door Marcievg op 19-08-2020 10:22 ]
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc