Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
Zojuist gevonden op reddit (Florence)
https://i.redd.it/58caz431nsh51.png

[ Voor 8% gewijzigd door Microburst op 18-08-2020 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:52:
Zojuist mijn eerste vlucht in de A320 gedaan van Schiphol naar Londen City, holy shit wat een ramp :P
Totaal geen idee wanneer ik moest dalen of welke snelheid ik moest aanhouden tijdens de approach.
Gewoon meer oefenen dus ;)
Heb een vlucht gedaan met de 747 van EHAM naar LFPG.

Ik kan met de PMDG 747-400 in FSX een dergelijke vlucht met m'n ogen dicht doen.
Maar mijn mening is de 748 in FS2020 gewoon niet af en rammelt het aan alle kanten.

Niet mogelijk je legs aan te passen / in te voeren: VNAV en LNAV vrijwel niet bruikbaar
PERF INIT is niet compleet en de-rated take off etc. werkt gewoon niet.
VRefs kloppen ook niet (voor VR komt de 74 al zelf omhoog alsof het een Cessna is). Sowieso is het flightmodel raar TOV wat ik gewend ben.

:|

Nee ik ga wel lekker rond pruttelen met GA toestellen en ik wacht op de PMDG 747 of 737 d:)b

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 22:02
Zijn er geinteresseerden om tussen 10 en half 11 ff de multiplayer te testen?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

yorkick schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Afgaand op video's van simmers e.d. kan ik me het niet echt voorstellen. Tuurlijk zullen een aantal biased zijn, maar anderen geven ook wel realistische kritiek.
Maar misschien dat er inderdaad erg grote verschillen zitten tussen vliegtuigen.
De video van Squirrel waarin hij opsteeg door de wind op 100kts (oid) te zetten, geeft wel aan dat het flightmodel icm met het weer toch niet slecht is?
Nou ja, flightmodel heeft niet zozeer iets te maken met de effecten van weersomstandigheden op het toestel, maar meer de drag, acceleratie, stall, proverse/adverse yaw, climb rate, roll rate, vliegkarakteristieken op verschillende gewichtsniveau's, etc. Gewoon harde data die men -lijkt mij- via de fabrikant verkrijgt en verifieert met SME's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Mensen die gaan zitten bitchen op default kisten :') I dare you, probeer de FMC in de 747 in FSX maar eens, die zit er niet in namelijk. Dit zijn by far the beste default kisten die we ooit gehad hebben in een flightsim van MS.

Ik heb inmiddels de tutorials doorlopen t/m de eerste solo vlucht. En toen vond ik mezelf wel gevorderd genoeg om op VFR met ondergaande zon (oh my god) mijn huis op te zoeken. Opgestegen in Dalfsen en een half uurtje vliegen, beekjes en wegen volgen (met Bing Maps ernaast op m'n andere scherm) tot ik op goed geluk m'n woonplaats vond :) Uiteindelijk geland op EDLS waar ik zo nu en dan wel eens vliegtuigen zit te kijken in de zomer.

Vliegen met toetsenbord was ik al gewend vanuit FSX, maar moet toch maar eens gaan kijken voor een yoke. Als ik hier een joystick voor me op tafel zet krijg ik een lamme arm denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:00:
ja hoor. Heb alleen nog geen voice hier..

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb hem net op de pc even gezien. Opgestegen vanaf Rotterdam - The Hague Airport en meteen direct zoveel herkenningspunten gezien. Echt onwijs tof. Ik denk dat ik hier echt veel tijd in kan gaan stoppen met een leuke flight stick. :) Gimme it!

Edit:

Bij het opstijgen zag ik meteen de landtunnel en het eco aquaduct van de doorgetrokken A4 tussen Delft en Schiedam. Een project waar ik zelf aan heb mogen meewerken. Nu ik er weer over na denk is dat toch wel echt onwijs tof. :)

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-08-2020 21:35 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:00:
Sure. Wellicht even op Discord verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:28
Vlieg momenteel langs de Noordzeekust. Opgestegen op EHRD, en al flink wat mensen gespot daar. Genieten van de ondergaande zon en landen op Texel als ik genoeg kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Hey, krijg nu bij het opstarten de melding dat er een update is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Dennischo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Sure. Wellicht even op Discord verzamelen?
ik heb geen headset voor de pc maar kan het op de telefoon zetten en dan kan ik gewoon meedoen neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

ik heb geen headset voor de pc maar kan het op de telefoon zetten en dan kan ik gewoon meedoen neem ik aan
Lijkt mij prima hoor. Via daar kunnen we even een departure airport kiezen enz. Dan hoeven we dat niet hier te gaan spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

voor wie nog issues heeft met downloaden kan zich hier mee vermaken.
https://archive.org/detai...light_Simulator_v4.0_1989

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het enige wat ik momenteel nog echt compleet verrot vind is de external camera, ben me een partij aan het zoeken geweest hoe ik van cockpit naar external ga zeg :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microburst
Na wat zoeken heb ik wat gevonden voor de VFR vliegers hier,
Dit zijn de VFR kaarten van Nederland en paar andere plaatsen in Europa

https://www.openflightmap...e=local&coverage&controls

Je kunt op deze kaarten ook zien wat de vlieg routes naar een vliegveld is en wat de vertrek routes zijn.
voor VFR toestellen

Tip 1: zoom maar wat in op de interactive kaart
Tip 2: Bookmark de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 22:18
Even een vluchtje gedaan boven de Black Hills onder een mooi ochtendzonnetje. Adembenemend!
Alleen erg jammer dat Mt Rushmore er niet in zit (de toegangsgebouwen enzo wel, maar de hoofden zelf niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:13
Microburst schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:13:
Na wat zoeken heb ik wat gevonden voor de VFR vliegers hier,
Dit zijn de VFR kaarten van Nederland en paar andere plaatsen in Europa

https://www.openflightmap...e=local&coverage&controls

Je kunt op deze kaarten ook zien wat de vlieg routes naar een vliegveld is en wat de vertrek routes zijn.
voor VFR toestellen

Tip 1: zoom maar wat in op de interactive kaart
Tip 2: Bookmark de site :)
De nederlandse VFR kaart is ook gratis digitiaal te raadplegen via onderstaande link:
https://vfrchart.lvnl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Dennischo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Lijkt mij prima hoor. Via daar kunnen we even een departure airport kiezen enz. Dan hoeven we dat niet hier te gaan spammen :)
Op discord heet ik marcievg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Er!k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:10:
Vlieg momenteel langs de Noordzeekust. Opgestegen op EHRD, en al flink wat mensen gespot daar. Genieten van de ondergaande zon en landen op Texel als ik genoeg kan zien :)
Met 'mensen' bedoel je dan andere FS2020 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
jppilot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:15:
[...]

De nederlandse VFR kaart is ook gratis digitiaal te raadplegen via onderstaande link:
https://vfrchart.lvnl.nl/
Kijk dat is ook een mooie website, kende die zelf nog niet,
maar die ik plaatste is ook meerdere plaatsen in Europa, niet alleen voor Nederland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dani86 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Heb een vlucht gedaan met de 747 van EHAM naar LFPG.

Ik kan met de PMDG 747-400 in FSX een dergelijke vlucht met m'n ogen dicht doen.
Maar mijn mening is de 748 in FS2020 gewoon niet af en rammelt het aan alle kanten.

Niet mogelijk je legs aan te passen / in te voeren: VNAV en LNAV vrijwel niet bruikbaar
PERF INIT is niet compleet en de-rated take off etc. werkt gewoon niet.
VRefs kloppen ook niet (voor VR komt de 74 al zelf omhoog alsof het een Cessna is). Sowieso is het flightmodel raar TOV wat ik gewend ben.

:|

Nee ik ga wel lekker rond pruttelen met GA toestellen en ik wacht op de PMDG 747 of 737 d:)b
Als je er de tijd voor wilt maken, vergeet dan niet om daar een bug report van te maken bij Asobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 08:59

Distortion

Bottle to Throttle

Kun je die vfr-map ingame window ook naar een 2e monitor slepen?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Timbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Met 'mensen' bedoel je dan andere FS2020 spelers?
Jep 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Heel vet! Ik wist nog niet eens dat je andere mensen ziet vliegen. Tof tof tof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kipkluif
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 18:49
Zojuist mijn eerste landing ooit met een stick.
Passagiers zijn waarschijnlijk kotsmisselijk.

Laten we maar zeggen dat ondanks windstille landing het aantal correcties een beetje teveel van het goeie was. Linkervleugel ligt ook voor de helft op de landingsbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
Kipkluif schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:22:
Zojuist mijn eerste landing ooit met een stick.
Passagiers zijn waarschijnlijk kotsmisselijk.

Laten we maar zeggen dat ondanks windstille landing het aantal correcties een beetje teveel van het goeie was. Linkervleugel ligt ook voor de helft op de landingsbaan.
Hee! je bent geland :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Alles is een landingsbaan als je dapper genoeg bent :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CUeXRNCGmB5ZWhvY2cQy9caRT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/insYV8q4SjxJU1rjrgy5AOes.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:24:
Alles is een landingsbaan als je dapper genoeg bent :)

[Afbeelding]
Had je teveel snelheid op courchavel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Ligt het aan mij of is op ultrawide reso’s het beeld vervormd op de side monitors?

Ook is de straatverlichting enz steeds een ‘bol’ en ziet er niet zo strak uit?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Oké, ik heb inmiddels alle verhalen over installaties gelezen, maar het maakt het er niet duidelijker op haha. Ben er zelf nog niet aan toegekomen, wordt voor mij morgen om te installeren en dat zal ik doen via Steam.

Maar, begrijp ik uit alle berichten nou goed dat de kans redelijk aanwezig is dat de installatie er uit klapt, ik handmatig bestanden moet gaan aanpassen en weet ik veel wat nog meer? Ik mag het niet hopen, want ik ben totaal niet handig met dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:25:
[...]

Had je teveel snelheid op courchavel?
Dit is bij Lucerne. Random berg vlakbij de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:28:
[...]

Dit is bij Lucerne. Random berg vlakbij de stad.
Dat ken ik wel. ben met de alpha daar naartoe gevlogen. Paar minuutjes van courchavel af als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:05:
Vliegen met toetsenbord was ik al gewend vanuit FSX, maar moet toch maar eens gaan kijken voor een yoke. Als ik hier een joystick voor me op tafel zet krijg ik een lange arm denk ik.
Xbox controller. Vele malen flexibeler en goedkoper dan een yoke ;).
Die is met extra software ook aan de praat te krijgen met Windows. Geen eigen ervaring mee. Maar als je hardware gaat kopen en je niet per se een yoke wilt maar gewoon iets wat beter is dan toetsenbord... Xbox controller. Plug en play, genoeg analoge assen en makkelijke camera controls etc. En in FS2020 zijn de knoppen combo's voor controllers enorm handig. En daarnaast ook nog eens bruikbaar voor letterlijk zo'n beetje elke andere game die je wilt spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Propane op 18-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Propane heb ik niet, PS4 controller wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Propane schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:30:
[...]
Xbox controller. Vele malen flexibeler en goedkoper dan een yoke ;).
Ik heb ook een keer geprobeerd met de XBOX controller maar ik kan beter uit de voeten met mijn logitech x56. Het is wel chill om op zondagochtend languit op de bank met de controller te spelen. Gewoon om lekker rustig wakker te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:57
Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
Niet veel Belgen hier blijkbaar, of ze hebben nog geen keys geremapt :). Net nog een 'bug' gefiled op Zendesk. Bij een AZERTY keyboard gaan ze uit van allemaal Franse labels. Bvb Shift = MAJ, Escape = ECHAP, enz... Behoorlijk vervelend want ik ben absoluut niet met alle Franse termen vertrouwd...

(Moet toch eens overwegen om terug te keren naar QWERTY zoals in mijn ver developer-verleden :p ).
Belg hier maar heb een Frans keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Distortion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:19:
Ja, je kan al die displays naar een andere monitor verplaatsen als je wilt. Selecteer dat vierkantje met een pijltje naar rechts boven. Nu wordt het een los venster. Versleep naar tweede monitor. Eventueel daar weer alt+enter om de display fullscreen te maken.
dawg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Nou ja, flightmodel heeft niet zozeer iets te maken met de effecten van weersomstandigheden op het toestel, maar meer de drag, acceleratie, stall, proverse/adverse yaw, climb rate, roll rate, vliegkarakteristieken op verschillende gewichtsniveau's, etc. Gewoon harde data die men -lijkt mij- via de fabrikant verkrijgt en verifieert met SME's.
Het lastige is natuurlijk, waar vergelijk je het mee als simmer? Cijfers zeggen niet zo veel qua ervaring dat je er bij zult hebben. En voor de meesten van ons zal het vergelijk zijn FSX, X-Plane of een andere sim. Terwijl dat natuurlijk een totaal onzinnig vergelijk is. Waar je het mee wilt vergelijken is de realiteit. Maar ik vermoed dat er maar weinig van ons piloot zijn en nog minder van ons een dusdanige ervaring hebben met het assortiment aan toestellen beschikbaar binnen een sim om daar over een breed pallet aan toestellen iets zinnigs te kunnen zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:21
Er waren hier de laatste weken ook wat requests voor De Efteling... Vanop enige hoogte ziet het er echt vet uit, maar ja, dan is het ook vooral sat materiaal, maar toch, om daarover te kunnen vliegen is wel vet. Uiteraard van zodra je lager komt, zie je dat de attracties eigenlijk gewoon platte textures zijn.
Maar er is dus vanalles wel vrij goed herkenbaar: Gondola's, Pagoda, Python, hoofdingang, enz...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bat_jOz6X90JOAaGNdwnPoywpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50TqmyceAXMeREDHBMM3HKcW.png?f=fotoalbum_large

En terwijl we dan toch in de buurt waren... De Beekse Bergen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbPCY10C8V8XfjzDDy-cXRwCdMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HdGt0L7xx0RexuZ0qIvVzSMC.png?f=fotoalbum_large

EDIT: wat wel enigszins tegenvalt, zijn kleinere wegen. Terwijl Bing Maps perfect weet dat er een weg ligt, zie je in MSFS vaak dat het gewoon platte texture is. Zo bvb ook hier de Europalaan, die ziet er eigenlijk niet uit, terwijl Bing Maps wel weet dat dat een weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 18-08-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Indien hij via Steam speelt is DS4Windows niet eens noodzakelijk, Steam ondersteunt de PS4 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramH.
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09-2021
Ben de game momenteel aan het binnen halen via de gamepass. Wat ik mij afvraag, hoe speelbaar is deze game met enken muis/toestenbord of een controller? Wil eerst eens kijken of het hele genre flightsim mij bevalt voordat ik joystick koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@psychodude daarom SME’s (subject matter experts) laten testen, zij hebben ervaring met desbetreffende toestellen. Zo doet bijvoorbeeld Eagle Dynamics het.

Wat mij betreft is de flightmodel 1 van de 3 pijlers van een goede flightsim; flightmodels, aerodynamics en systems management (i.e. de cockpit, en de systemen van het vliegtuig).

Sommigen noemen dat bitchen las ik net, echter iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, ik heb het liefst zo realistisch mogelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
Kleine update, gearriveerd op Texel, maar het was inmiddels zo donker dat ik niets meer kon zien. Nu maar omgedraaid en richting EHAM of EHLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:07
Zonet FS in handen gekregen, dan maar getest op oud systeem met socket 775 cpu, en het werkt _/-\o_
Had ik eerlijk gezegt niet verwacht.

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
zanza006 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:42:
Zonet FS in handen gekregen, dan maar getest op oud systeem met socket 775 cpu, en het werkt _/-\o_
Dat had ik ook echt niet verwacht toen ik je bericht zag over deze socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
London schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
Na flink wat research en discussies op andere fora's toch maar besloten even een RTX2080 Super te bestellen die morgen komt. Kijken wat voor performance gain ik behaal want ben verre van tevreden met m'n 5700XT. Nvidia kaarten lijken simpelweg beter geoptimaliseerd.

Die 3000 serie van Nvidia zal ook nog wel even duren voor die goed en wel leverbaar is dus prima tijdelijke oplossing dit (als het werkt natuurlijk..)

Net ook een poging gedaan voor zo'n bush flight maar dat is best wel heel erg tricky :o Op een later moment maar even goed voor gaan zitten.
Wat voor setup heb je verder? Ik heb een AMD 3700X, 32GB zeer rap geheugen, RTX2080 Super, SSD en ik heb op ultra alles perfect lopen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 12:45
cbr600f4i schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Wat voor setup heb je verder? Ik heb een AMD 3700X, 32GB zeer rap geheugen, RTX2080 Super, SSD en ik heb op ultra alles perfect lopen.
Maar bij welke resolutie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

cbr600f4i schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Ryzen 3600, 32GB RAM, SSD en dus de 5700XT. Draai op 3440x1440 resolutie.

Ga eens testen morgen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Net even een rondje Gran Canaria gedaan, alsof je op vakantie bent. Ik vond de hotels en zwembaden maar ook de bergen goed weergegeven. Tuurlijk kan het nog mooier maar voor VFR is het meer dan acceptabel. En dan wordt je ook nog tussen de Iberia's en Binter's getrakteerd op een TUI Fly Nederland 787. Ik kan niet wachten op livery packs met juiste liveries. Hopelijk komen er ook wat meer modellen beschikbaar voor de AI /Traffic want ik meen geen 737 of ATR te hebben gezien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 07:04
zanza006 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:42:
Bij het opstarten krijg ik de melding dat mijn PC niet aan de minimum systeem vereisten voldoet.

Desondanks is het “speelbaar” op 1080p en alles op high incl. Max AA en AF

Op de gedetailleerde vliegvelden moet ik wel een klein tandje terug om het wat soepeler te maken.

Maar het valt me alles mee op mijn 8 jaar oude AMD phenom bak (enkel de videokaart is wat nieuwer) ik verwachte dat het nauwelijks speelbaar zou zijn op 1080p.

Mijn specs zijn:
AMD Phenom II X6 1055T
Asus M5A78L/USB3
Asus STRIX GTX960 2gb
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G 8GB Ram
Intel 320 SSD 120 GB
Samsung Hard-disk 1TB 7.200 RPM
FullHD monitor 1920x1080

Ik vind het controls menu wel wat onoverzichtelijk en de wereldbol tijdens het plannen had van mij ook wel wat gedetailleerder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
We gaan zo rond 22:00 vertrekken vanaf MUPR. Meer geïnteresseerde?
- https://discord.gg/vVzp3nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Ik had straks bijna 4GB bij het binnehalen van die content
Bij mij komt de content ook binnen. Kennelijk is het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Hassebassie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Bij mij komt de content ook binnen. Kennelijk is het probleem verholpen!
Gelukkig wel. Hele dag principieel niet gevlogen omdat hij niet compleet was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:39
Timbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:26:
Oké, ik heb inmiddels alle verhalen over installaties gelezen, maar het maakt het er niet duidelijker op haha. Ben er zelf nog niet aan toegekomen, wordt voor mij morgen om te installeren en dat zal ik doen via Steam.

Maar, begrijp ik uit alle berichten nou goed dat de kans redelijk aanwezig is dat de installatie er uit klapt, ik handmatig bestanden moet gaan aanpassen en weet ik veel wat nog meer? Ik mag het niet hopen, want ik ben totaal niet handig met dat soort dingen
Zal wel meevallen, heb 'm nu aanstaan. Helaas gaat het wel langzaam, maar volgens mij is er iets niet helemaal lekker met me netwerk.

Download met zo een 80 MBPS, terwijl ik 600 heb. Maar goed, verder is hij vanuit de MS Store (met game pass) in 1 keer gestart, en is hij tot nu toe nog geen 1 keer gestopt, uitgevallen. Gaat lekker door. Zit nu op 1/3e.

Denk alleen dat vandaag spelen er niet meer bij zit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Distortion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:19:
dat kan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

Ik ben ook van de partij! :) Via de Xbox game pass nu aan het installeren / downloaden. Merk wel dat ie soms heel snel gaat en soms maar een kwart van mijn internetsnelheid (±115Mbit normaliter).

Edit: Zo te lezen ben ik niet de enige :/

[ Voor 10% gewijzigd door Orphu op 18-08-2020 22:15 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Inmiddels toch al wel een paar crashes (naar de desktop) gehad. Net ook terwijl ik halverwege een bush flight was :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
3840x2160 net even op EHAM en CYYZ gevlogen, geen probleem of stotter, vandaag overdag op 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

cbr600f4i schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:16:
[...]

3840x2160 net even op EHAM en CYYZ gevlogen, geen probleem of stotter, vandaag overdag op 2560x1440
Bizar. Geeft hoop dan aangezien onze systemen verder weinig verschillen als ik die 2080 Super erbij prik. 3600 vs 3700x zal hopelijk weinig verschil maken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo, net een rondje westkust gedaan in de 172 :)

Dingen die me opvielen:
  • De G1000 van de 172 is niet compleet. Je kan bijvoorbeeld niet de 2 displays combineren (de rode knop in het midden "reversionary display"?). Ik ben gewend mijn engine spul op het linkerscherm te hebben en dat kan dus niet. Gek want in X-Plane zit dit wel gewoon.
  • De mixture control lijkt niet goed gesimuleerd te worden. Trek hem langzaam uit tot 5 a 10% en de fuel flow en EGT veranderen totaal niet. Daaronder schakelt hij in 1x af. Je kan er ook niet aan draaien. Motor gaat ook niet rauw lopen als je teveel 'leant'. Sowieso het hele 'leanen' schijnt er niet in te zitten. Dit is best wel jammer want het is een redelijke basisoefening in dit soort vliegtuigen.
  • De controls zijn lastig om te leren :) Alles is anders dan in FSX. Ik kwam maar niet uit de drone cam (heb een Mac toetsenbord dus de meeste knoppen kloppen ook nog eens niet)
  • De geluiden als je ruwe bewegingen maakt zijn idd leuk, nooit eerder gehoord in een sim.
  • Sommige puur militaire vliegvelden zitten er wel in (Valkenburg bijvoorbeeld terwijl die gesloten is!!). Dus dat kan niet de reden zijn dat duale luchthavens als Eindhoven en De Kooij er niet in zitten.
  • Het ziet er verrekte mooi uit maar ik mis VR ontzettend :'( Gelukkig komt het snel.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2020 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
Net geland op Schiphol. Was het makkelijkst te vinden in het donker... Niemand die zich daar ook maar iets aantrekt van ATC. Keurig toestemming gevraagd om te landen op 27, nog een vliegtuig voor laten gaan. Sta bijna op de grond staat er een A320 klaar om op te stijgen, na het landen kom ik er nog 2 tegen die willen opstijgen op 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Er!k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:26:
Net geland op Schiphol. Was het makkelijkst te vinden in het donker... Niemand die zich daar ook maar iets aantrekt van ATC. Keurig toestemming gevraagd om te landen op 27, nog een vliegtuig voor laten gaan. Sta bijna op de grond staat er een A320 klaar om op te stijgen, na het landen kom ik er nog 2 tegen die willen opstijgen op 27
Wat mij opviel is dat ze niet altijd de runway gebruiken die in het echt wordt gebruikt. Kan komen door de vertraging die in de FlightAware data zit en wellicht draait de wind dan net iets waardoor FS een andere runway toewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:23:

Dingen die me opvielen:
  • Sommige puur militaire vliegvelden zitten er wel in (Valkenburg bijvoorbeeld terwijl die gesloten is!!). Dus dat kan niet de reden zijn dat duale luchthavens als Eindhoven en De Kooij er niet in zitten.
Inderdaad, ik vlieg vandaag over Groot-Brittannie en de ene na de andere Air Force Base kom je daar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 22:03
Iemand hier al met IFR gevlogen? Zojuist vanuit Rotterdam naar Eelde gevlogen, maar eenmaal bij Eelde aangekomen word ik niet overhandigd naar approach en blijf ik maar rondjes vliegen daar. Zelf geprobeerd om contact op te nemen, maar ook dat werkt niet. Ook wanneer je via de ATC een andere runway uitkiest krijg je geen enkele response. Uiteindelijk maar gewoon zelf geland op het vliegveld...

Kan het kloppen dat dit nog niet helemaal lekker werkt? Dat zou namelijk wel balen zijn want ik vlieg meestal via IFR...

[ Voor 6% gewijzigd door SparksNL op 18-08-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marcievg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Ik had straks bijna 4GB bij het binnehalen van die content
Heb je dan toevallig premium deluxe? Ik had alleen premium. Dus ik denk dat dit het verschil wel verklaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Gloeiende gloeiende! Totaal 5,3u gevlogen (niet achter elkaar) en zojuist de eerste crash van het spel gehad.
Dat is echt niet leuk!
Vloog van Amman naar Tel Aviv. Ik zou bijna gaan landen en plop terug in de desktop en hele flight sim game beëindigd zonder melding of wat dan ook! Hier op 43min https://www.twitch.tv/videos/714283883

Met het lange laden etc. ook weinig zin om er weer in te gaan nu :(

[ Voor 9% gewijzigd door PuckStar op 18-08-2020 22:42 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japzr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 19:55
PuckStar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:41:
Gloeiende gloeiende! Totaal 5,3u gevlogen (niet achter elkaar) en zojuist de eerste crash van het spel gehad.
Dat is echt niet leuk!
Vloog van Amman naar Tel Aviv. Ik zou bijna gaan landen en plop terug in de desktop en hele flight sim game beëindigd zonder melding of wat dan ook! Hier op 43min https://www.twitch.tv/videos/714283883

Met het lange laden etc. ook weinig zin om er weer in te gaan nu :(
Hij is inderdaad niet hélemaal stabiel. Ik heb vandaag ook 5 uur gevlogen en hij is er twee keer mee opgehouden. Gelukkig vlak voor en vlak na een vlucht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Zo even realtime vluchtje realtime weer , vertrokken rotterdam en inmiddels geland op texel

even een paar mooie shots
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zvGZMq0C/Desktop-Screenshot-2020-08-18-21-31-59-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XJnTGVMR/Desktop-Screenshot-2020-08-18-21-33-28-33.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xj44YGCD/Desktop-Screenshot-2020-08-18-21-35-08-91.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2j1f4SLY/Desktop-Screenshot-2020-08-18-21-45-53-02.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CxYt6h5z/Desktop-Screenshot-2020-08-18-21-47-09-85.png

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
Nou, de eerste paar uur FS2020 erop zitten en ik moet zeggen :

Ik ben teleur gesteld, bijna verdrietig.

Grafische representatie van de wereld en performance gezien is het echt erg goed.
(Lees redelijk wat reacties van mensen die performance issues hebben, bij mij loopt het dan om een 1 of andere reden toevallig goed)
Mooie verdeling over de core van de CPU, redelijk goede FPS, geheugen netejs : niks op aan te merken

Op deze 2 punten slaat FS2020 X-Plane 11 knock-out en gebruikt 1 van de ledematen van het lijk om het vlees mals te meppen.

....en daarna gaat het voor mij persoonlijk helemaal verkeerd :
Ja het is een nieuw product en je weet dat er bugs in zitten : ga je me ook niet over horen.

Dat je pushback cart door je toestel heen rijd : bug
Dat de windvaan of niks of 180 graden op het afgegeven weer staat : bug
Dat FS2020 nog te laden gebied begint af te werken terwijl je er bijna boven vliegt : bug (geen nette maar swa)

FS 2020 is geen game maar een flightsim : flightsims zijn NOOIT af en er zullen altijd kleine fouten inzitten.

Alleen :
- Flight dynamics : hier klopt voor mij gevoel uitermate weinig van :
Ben begonnen op Midden Zeeland met eerst de SR22 en daarna de B58 Baron : gewoon allebei niet te vliegen totaal niet.
Alsof je met een hyper actieve hengst met zware vorm van ADHD aan de gang gaat.

Vervolgens naar mijn meest favoriete gebied gegaan : Washington State :
Eerst KTIW, daarna KORS
Eerst weer de B58 Baron en daarna de DA62
En wat schets de verbazing : vlieg gedrag was totaal anders terwijl de weersomstandigheden bijna identiek zijn.
Klopt hier iets niet.

Om terug te komen op de weersomstandigheden : als het even kan gebruik ik altijd realtime weather in ja wel real time.
Het lijkt alsof FS 2020 NIET het daadwerkelijke real time weer , of ophaalt, of ook daadwerkelijk gebruikt.
Ik heb jammer genoeg niet de realtime gegevens ernaast gehouden : gaan we morgen doen.

De vliegtuigen die ik geprobeerd heb waren de, zoals hierboven aangeven de SR22, B58 Baron en DA62.
Sorry, deze zogenaamde handmade study level aircraft zijn van het niveau Carenado op een mindere dag aka gewoon echt bagger slecht.
Of de modellen zijn niet af, of het is erg simplistisch gedaan.
Voor zowel de DA62 en B58 is dit echt jammer : dit zijn echt 2 fantastisch toestellen als je van low en slow met af ent toe wat lomp gooi werk houd.

En dan nog 1 van de mooiste voor vandaag :
Ik heb geprobeerd een custom controller profiel te maken.
(Heb bij zowel X-Plane als DCS de joystick, throttle en rudder op zo'n manier staan wat voor mij erg goed werkt.
Ik weet niet wie dat instellen.maken van profielen bedacht heeft, maar die persoon heeft duidelijk een uitermate grote hekel aan mensen.
Na 2 uur heb ik het opgeven om die custom profielen te maken : er is niet uit te komen, en ergens een as of toets aan toewijzen is niet te doen.
En indien je het wonder boven wonder wel lukt : verrassing : hij saved je profiel niet :|

Wat ook iedere keer na een x tijd (+/- 20 minuten) voorkwam is dat FS2020 niet meer reageerde op bepaalde toetsen op het toetsenbord :?

Al bij al :
FS2020 heeft de basis om uit te groeien naar een echt volwaardige flight sim.
Zijn ze er :? nee, nog belange na niet : naar mijn mening zijn ze nog niet eens op het niveau zoals ze zel promoten (of gehyped worden) maar da's mijn mening ;)
Is het echt zo erg? Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die al langer X-Plane 11 gebruiken.
Hoe realistisch is het vliegmodel, hoe goed is de AI?

Het is toch niet weer van MSFS is voor gamers, X-Plane is voor de simmers?
Grafisch ziet het er prachtig uit maar realisme vindt ik belangrijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Net online met wat medetweakers gevlogen. Werkte goed en leuk om te doen!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:02:
Net online met wat medetweakers gevlogen. Werkte goed en leuk om te doen!
zaten jullie bij eham in de buurt ?? dan heb ik jullie denk ik zien vliegen ben langs de kust gegaan van EHRD naar Texel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
vanavond hele avond bezig geweest, ik heb zelf toch nog wel veel problemen met het CPU gebruik van deze game, ik heb een I5-6500, dat is tegenwoordig niet de snelste meer, maar zo slecht is die nu ook weer niet, ik zie mensen online posten met mindere cpu's die gewoon op high settings kunnen draaien, Mijn i5 6500 kan dat echt nie die zit echt op 4 cores continu tegen de 100 procent cpu aan wat het allemaal nogal belemmerd, en dat op graphics settings tussen low en medium met een 30 fps setting op 1080p.

Mijn RTX 2070 super OC staat op 30 procent niets te doen, die cpu is de bottleneck. Ik heb de nvidia drivers van gisteren gedownload en geinstalleerd maar dat hielp ook niet echt veel.

Het werd iets beter toen ik de background video recording uitgezet had in windows (wie dat bedacht heeft dat zoiets default aan moest voor xbox games). Nu zit ik rond de 92 procent cpu gebruik.

Ik vind dit toch wel vaag, al mijn andere games draaien echt zo veel beter aangezien de 2070 dan het werk doet en die draait praktisch iedere steam game op ultra settings zonder problemen, zou ik iets kunnen doen om het cpu gebruik wat minder te krijgen en de graphics instellingen wat hoger in te kunnen stellen zodat de GPU het werk gaat doen?

Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

zaten jullie bij eham in de buurt ?? dan heb ik jullie denk ik zien vliegen ben langs de kust gegaan van EHRD naar Texel
Nope! Cuba :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat staat bij mij morgen op de planning even die kant uit te gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
CR2032 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Is het echt zo erg? Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die al langer X-Plane 11 gebruiken.

Vind helemaal van niet. Ik ben een X planer sinds de release van deel 10. Het vliegmodel in flight sim is wat mij betreft prima in orde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:23:
Zo, net een rondje westkust gedaan in de 172 :)

Dingen die me opvielen:
  • De mixture control lijkt niet goed gesimuleerd te worden. Trek hem langzaam uit tot 5 a 10% en de fuel flow en EGT veranderen totaal niet. Daaronder schakelt hij in 1x af. Je kan er ook niet aan draaien. Motor gaat ook niet rauw lopen als je teveel 'leant'. Sowieso het hele 'leanen' schijnt er niet in te zitten. Dit is best wel jammer want het is een redelijke basisoefening in dit soort vliegtuigen.
Heb je automixture uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 22:28
[...]

Maybe, probably, ik weet het niet
FS heeft de basis, alleen nog een lange weg te gaan (mijn mening)

Ik vergelijk de DA-62 van FS met de DA-62 van Aerobask en de B58 van FS2020 met de B58 van Carenado (uit mijn hoofd nog uit de tijd dat Thada hun modellen maakte)

Voor mij voelen ze allebei "off"
De B58 is nerveus met opstijgen maar redelijk mak met vliegen, FS omgekeerd
DA-62 is makkelijk met opstijgen/landen, maar tijdens vliegen twitchie (reageert nogal nerveus snel op crosswind en turbulentie), FS omgekeerd.
Ik had ook wat meer systeem integratie verwacht dat wat het nu is.
Allebei de modellen komen nog simpel over.

(Ben het wel met je eens : grafisch is belangerijk maar realisme nog belangerijker)

Las daarnet wel dat er meer mensen problemen met live weather in FS hebben.
METAR komt niet overeen met wat FS aan weer laat zien.

[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 18-08-2020 23:18 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
:X 8)7 :F Oeps ik wist niet dat dat er in zat. Ik zal straks ff kijken. Maar wel raar dat hij dan geen waarschuwing geeft als je er zelf aan prutst.

Normaal hoeft dat ook niet in een sim want je kan gewoon met 'full rich' rondvliegen opzich. Dus een auto mixture is niet nodig (als je extra brandstof wil kan je dat er gewoon bijklikken).

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
19:21: Download
~20:30: new install
22:16: 95.15GiB Installation complete
23:00: De blaue balk staat nu telkens in het midden vast.
R.I.P.: Task Manager: No Response. Ook na 2 reboots werkt het niet.

Iemand een idee? Ik heb de Steam versie, W10 2004, laatste GeForce driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jacco011 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:19:
19:21: Download
~19:30: new install
22:16: 95.15GiB Installation complete
23:00: De blaue balk staat nu telkens in het midden vast.
R.I.P.: Task Manager: No Response. Ook na 2 reboots werkt het niet.

Iemand een idee? Ik heb de Steam versie, W10 2004, laatste GeForce driver.
Dat viel mij ook al op dat de taskmanager regelmatig vast slaat. Zelfs tijdens de installatie. Heel vreemd.
Microsoft store versie hier.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:09
Kleine rant , maar het is toch wel jammer dat ze Bing maps gebruiken hoor. 8)7 Naast veel missende airports, Eindhoven, Stuttgart zelfs Malaga omdat Bing deze onnodig blurred. Is de map quality in heel veel niet westerse gebieden ook echt om te janken, waardoor complete steden gewoon verdwijnen.

Een voorbeeld:

Mijn vrouw is Chinees, dus we gingen ook haar geboortedorp en nabij gelegen stad bezoeken (7 miljoen!!! mensen). Beide zitten als low-res ground texture in Bing dus MSFS zodat je eigenlijk niet eens ziet dat het een dorp of stad is. Dit terwijl Google gewoon mega high-res beelden heeft.

De stad Leshan (district hoofdstad van 7 miljoen mensen!!):

BING
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS1LzTRaFx5mGSUmXqJ-y95jaCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZmojxiVxCJyeklJXwtevTJg.png?f=fotoalbum_large

GOOGLE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nO6F_x3l0OyKv10i_zlzYEVZfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gDtGMspMjaeBfljVx1JuxX3v.png?f=fotoalbum_large

Haar "dorp" Jinyan (700.000 inwoners):

BING - Ja hier ligt een dorp...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9E3hNsvoOsTFwIXQjR1nG0VH0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4fqp8qGe26aNlndJl3b5YtEM.png?f=fotoalbum_large

GOOGLE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UniCkGAdGcCYuNkHEZ5njW5AGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P33jt63gnvuYTID4eDrafH3K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Heb je dan toevallig premium deluxe? Ik had alleen premium. Dus ik denk dat dit het verschil wel verklaart.
Ja ik heb de premium deluxe dus denk inderdaad dat dat het verschil maakt.
[...]

Ik klaag ook totaal niet. Als ik kijk naar de invloeden van het weer enzo dan zou ik kunnen stellen dat het nu zelfs realistischer is. De AI ben ik nog niet tevreden over maar het is voor mij ook niet iets om me druk om te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Flight777 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:30:
Kleine rant , maar het is toch wel jammer dat ze Bing maps gebruiken hoor. 8)7 Naast veel missende airports, Eindhoven, Stuttgart zelfs Malaga omdat Bing deze onnodig blurred. Is de map quality in heel veel niet westerse gebieden ook echt om te janken, waardoor complete steden gewoon verdwijnen.

Een voorbeeld:

Mijn vrouw is Chinees, dus we gingen ook haar geboortedorp en nabij gelegen stad bezoeken (7 miljoen!!! mensen). Beide zitten als low-res ground texture in Bing dus MSFS zodat je eigenlijk niet eens ziet dat het een dorp of stad is. Dit terwijl Google gewoon mega high-res beelden heeft.

De stad Leshan (district hoofdstad van 7 miljoen mensen!!):

BING
[Afbeelding]

GOOGLE
[Afbeelding]

Haar "dorp" Jinyan (700.000 inwoners):

BING - Ja hier ligt een dorp...
[Afbeelding]

GOOGLE
[Afbeelding]
Vice versa gaat dit ook gewoon op hè? Google Maps heeft regio's met veel slechtere kwaliteit dan Bing Maps. Veel in Afrika bijvoorbeeld, maar ook in westerse regio's. Ik heb de voorbeelden niet bij de hand noch de interesse om ze op te zoeken, maar ze hebben elk hun nadelen. Ze hebben bij Microsoft/Asobo al aangegeven dat ze recent bezig waren met het maken van nieuwe beeld data en het voordeel van een online bron is dat we dat natuurlijk gewoon ook in de sim gaan zien als update zodra het live is op Bing Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Wat gaat het hard in dit topic met reacties zeg :D Vraag al eerder gesteld maar (nog) geen antwoord gehad. Hebben jullie het al voor elkaar gekregen om met een IFR vlucht netjes te landen op een vliegveld met (bijvoorbeeld) ILS? Bij mij reageert de ATC niet zoals het zou moeten.

Waar je in FSX destijds netjes naarmate je het vliegveld (eindbestemming) naderde werd doorverwezen naar approach, gebeurt dat bij FS2020 niet. Althans, daar lijkt het op. Dit is best irritant want ik vind het vliegen via IFR altijd wel tof. Hoe is dit bij jullie? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Oeps :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO2tn_9JrDElrR2KX-1kp7yEO0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxK9f6EPZrKQgmeB59OvT3WF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Naar mijn weten is dat niet het ene vliegtuig uit het spel waarmee je op water kan landen :)

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voortaan maar de Icon pakken ... die kan wat beter tegen water , deze gaar er van roesten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:40
Nou ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje teleurgesteld.
MSFS heeft nog een lange weg te gaan om in de buurt te komen van X-plane + addons.
Ben van Schiphol naar Glasgow gevlogen met de a320neo, bij het ontvangen van de approach en runway instructie van ATC voer ik deze in de flight computer en gaat het vliegtuig vrolijk een stuk terugvliegen naar een vorig waypoint om vandaaruit weer zijn weg te vervolgen naar het eerste van zojuist ingevoerde waypoint.
Vervolgens ga ik een ILS landing doen en land het vliegtuig echt 50 meter naast de landingsbaan....
Ik vond het ook wel raar dat je geen ILS frequentie kan opzoeken heb gewoon nav+ils aangezet op de radio en approach op de autopilot aangezet en daarna werden de loc en g/s meteen gepakt.

Verder wordt ik erg vaak van departure naar center ATC overgedragen en weer terug, ook gebeurd tussen center en approach. Daarnaast kan je de flight computer niet helemaal goed instellen zoals ik wil en moet je de snelheid op de AP zelf bijhouden.
Ook vind ik het een beetje suf dat je eerst naar 6000 voet moet, daarna naar 16000, daarna naar 24000 en daarna krijg je pas instructie om naar je kruishoogte te gaan van 38000 voet.

Met kleinere vliegtuigen in VFR van de mooie graphics genieten is leuk maar de airliners en ATC hebben nog veel werk nodig.

@SparksNL ja ik heb IFR gedaan met ILS landing, kreeg instructie voor dme 23 via GOW en heb gekozen voor ILS 23 via GOW. Vervolgens land ik met schuine wind in de rug.....

[ Voor 4% gewijzigd door Bazvv op 19-08-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
"Ik" vlieg alleen autopilot op het moment (omdat mijn stick nog niet binnen is, en met keyboard vliegen niet te doen is), maar ik herken je kritiekpunten wel.

ILS zet je inderdaad ver naast de baan, maar dat komt doordat de wind niet meeberekend wordt lijkt het.
AP werkt gewoon sowieso heel slecht, voornamelijk FLCH krijg ik niet lekker werkend.

Daarnaast moet je de ATC gewoon uitzetten, dat werkt niet en had echt niet zo gereleased mogen worden. Je wordt net zo goed voor je final nog even op center gezet, krijgt onlogische aanwijzingen, tijdens je climb moet je elke keer aflevellen omdat de ATC je nog niet gecleared heeft, en zo'n beetje elke AI zit constant 200 flight levels boven z'n assigned altitude. Dat vliegt niet fijn en is best frustrerend, dus dan maar lekker zonder :)

Morgen als m'n stick binnenkomt lekker VFR en genieten van het moois, IFR slaan we voorlopig nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De Carenado C182T zit er ook al in! Ben verbaasd dat er nu al third party content te koop is.

Wel jammer dat alles als "VC" credits geprijsd wordt. Zo heb je geen idee hoeveel je echt betaalt :-(

Is er trouwens een manier om andere spelers een 'badge' te geven ofzo zodat je weet wie het is? Of kan je via de radio met ze praten? Ik ben er nog niet uit hoe dat allemaal zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:09
Propane schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:48:
[...]

Vice versa gaat dit ook gewoon op hè? Google Maps heeft regio's met veel slechtere kwaliteit dan Bing Maps. Veel in Afrika bijvoorbeeld, maar ook in westerse regio's. Ik heb de voorbeelden niet bij de hand noch de interesse om ze op te zoeken, maar ze hebben elk hun nadelen. Ze hebben bij Microsoft/Asobo al aangegeven dat ze recent bezig waren met het maken van nieuwe beeld data en het voordeel van een online bron is dat we dat natuurlijk gewoon ook in de sim gaan zien als update zodra het live is op Bing Maps.
Ik ga ook zeker niet beweren dat Google heilig is, maar tot nu toe ben ik al veel locaties over de wereld tegengekomen waar Bing of lage kwaliteit beelden heeft of ver achterloopt op de concurrent. Vice versa tot nu toe nog niet, geen idee of dat representatief is maar roept bij mij wel het gevoel op dat Google een stuk verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Hier intussen ook een uurtje kunnen spelen. High-end gaat net aan, vooral vlak na het laadscherm heeft hij nog 2-3 minuten nodig om alles in te laden en een stabiele framerate op te bouwen. Ik speel met een i5-4690 en GTX 1070.

Iemand al eens met real weather door een orkaan gevlogen? Vlakbij MMSD Los Cabos International Airport ligt orkaan Genevieve, zin om daar morgen eens even in te gaan vliegen. Helaas eerst nog even werken.

Vandaag even een klein stukje Los Cabos (Mexico) verkend, omgeving Schiphol en uiteraard even wat voor mij bekende plekken opgezocht. Jammer dat de Gerbrandytoren niet aanwezig is. Helaas al 3 crashes naar de desktop voor m’n kiezen gehad.

Tevens iets geks en geen idee of dat een algemeen iets is of er iets mis is met mijn installatie maar vaak hoor ik op m’n radio heel even gekraak van 0.1 seconde, zonder een mededeling te krijgen. Ook de subtitles geven 0.1 iets aan, te snel om te lezen helaas.

Ik denk dat ik toch morgen naar een joystick ga bestellen. M’n controller werkt er niet fijn mee heb ik al door en ik mis gewoon knoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 19-08-2020 00:24 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
iwaarden schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Bij het opstarten krijg ik de melding dat mijn PC niet aan de minimum systeem vereisten voldoet.

Desondanks is het “speelbaar” op 1080p en alles op high incl. Max AA en AF

Op de gedetailleerde vliegvelden moet ik wel een klein tandje terug om het wat soepeler te maken.

Maar het valt me alles mee op mijn 8 jaar oude AMD phenom bak (enkel de videokaart is wat nieuwer) ik verwachte dat het nauwelijks speelbaar zou zijn op 1080p.

Mijn specs zijn:
AMD Phenom II X6 1055T
Asus M5A78L/USB3
Asus STRIX GTX960 2gb
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G 8GB Ram
Intel 320 SSD 120 GB
Samsung Hard-disk 1TB 7.200 RPM
FullHD monitor 1920x1080

Ik vind het controls menu wel wat onoverzichtelijk en de wereldbol tijdens het plannen had van mij ook wel wat gedetailleerder gemogen.
Krijg ook iedere keer dezelfde melding. Ondanks dat ik een i7 4790k met een gtx760 draai op 12 GB is het prima te doen op medium settings
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:55

aap

maffiabaas schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:39:
[...]

Dat klopt, alleen heb ik "gehoord" dat er in de beta versie veel velden met ICAO code niet aanwezig waren. Eindhoven zou bijvoorbeeld een leeg groen veld zijn evenals Volkel en De Kooy.
Vandaar mijn belangstelling.
Ik zocht ook vergeefs naar Eindhoven Airport. Ik ben er uiteindelijk op zicht naar toegevlogen. Het zit er ook echt niet in. Waar het vliegveld moet zijn is een groen weiland met alleen een dun asfaltweggetje. Ik heb er wel mijn Cessna kunnen landen O-)

Ik ben wel teleurgesteld. Met die marketingpraat van 37000 luchthavens mocht je toch verwachten dat 's lands tweede luchthaven er wel in zit.

Dit is dus hoe ELEH er in MSFS uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Rna93fAtbRytVoz7HnOGodh65M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnuLQuh6XedWHcbk5Ws4Fnm1.jpg?f=fotoalbum_large

Als je ziet hoe EHEH er in Bing maps bij ligt, dan begin je het te snappen:
https://www.bing.com/maps...d500&v=2&sV=2&form=S00027

[ Voor 9% gewijzigd door aap op 19-08-2020 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
Yes! Het is mij nog gelukt om een logitech Yoke bij de Mediamarkt te bemachtigen :D

Moet er wel een stukje voor rijden morgen ophalen in Amersfoort vanuit Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
aap schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:34:
[...]

Ik zocht ook vergeefs naar Eindhoven Airport. Ik ben er uiteindelijk op zicht naar toegevlogen. Het zit er ook echt niet in. Waar het vliegveld moet zijn is een groen weiland met alleen een dun asfaltweggetje. Ik heb er wel mijn Cessna kunnen landen O-)

Ik ben wel teleurgesteld. Met die marketingpraat van 37000 luchthavens mocht je toch verwachten dat 's lands tweede luchthaven er wel in zit.

Dit is dus hoe ELEH er in MSFS uitziet:
[Afbeelding]
Nogmaals..... Militaire luchthavens zitten (nog) niet in de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
mvbo schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:13:
"Ik" vlieg alleen autopilot op het moment (omdat mijn stick nog niet binnen is, en met keyboard vliegen niet te doen is), maar ik herken je kritiekpunten wel.

ILS zet je inderdaad ver naast de baan, maar dat komt doordat de wind niet meeberekend wordt lijkt het.
AP werkt gewoon sowieso heel slecht, voornamelijk FLCH krijg ik niet lekker werkend.

Daarnaast moet je de ATC gewoon uitzetten, dat werkt niet en had echt niet zo gereleased mogen worden. Je wordt net zo goed voor je final nog even op center gezet, krijgt onlogische aanwijzingen, tijdens je climb moet je elke keer aflevellen omdat de ATC je nog niet gecleared heeft, en zo'n beetje elke AI zit constant 200 flight levels boven z'n assigned altitude. Dat vliegt niet fijn en is best frustrerend, dus dan maar lekker zonder :)

Morgen als m'n stick binnenkomt lekker VFR en genieten van het moois, IFR slaan we voorlopig nog even over.
OK ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Best wel bijzonder dat dit niet goed werkt bij de release. Dit is toch wel een game-breaking iets vind ik. Op IFR vliegen is zo niet te doen. 8)7

Ik heb net een korte vlucht in Schotland gehad, maar na alle opdrachten van de ATC te hebben opgevolgd gebeurt er opnieuw helemaal niets zodra ik de eindbestemming benader. Ik ben letterlijk over het vliegveld gevlogen maar helemaal niks. Geen aanwijzing, niks. Het is net alsof je zelfs met IFR het laatste stukje gewoon lekker VFR mag doen... Dit is echt heel slecht. Verkeerd dit spel onofficieel nog in alpha of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door SparksNL op 19-08-2020 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pretpik schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 00:20:
Hier intussen ook een uurtje kunnen spelen. High-end gaat net aan, vooral vlak na het laadscherm heeft hij nog 2-3 minuten nodig om alles in te laden en een stabiele framerate op te bouwen. Ik speel met een i5-4690 en GTX 1070.
Ik heb nog steeds een i7 2600 met ook een 1070. Op medium vind ik het te doen, maar high end stottert het wel een beetje. Tussendoor haalt ie dan (net) 40 fps.

Ik overweeg nu een compleet nieuw systeem te bouwen, dat was het plan al toen ik de announcement van FS2020 hoorde, maar twijfel over of het een nieuwe Intel of een Ryzen gaat worden. Ontzettend veel over opgezocht, maar ik laat de benchmarks op FS2020 de doorslag geven.

Zou leuk zijn als mensen hun prestaties kunnen delen met cpu en gpu. Via de developer mode in de opties kun je makkelijk zien wat je FPS is en ook je bottleneck.

De mijne;
i7 2600 - GTX1070 - medium - 1080p - 45fps

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Pagina: 1 ... 36 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc