Oké, dat van Verify integrity of game cache is nieuw voor mij. Ga ik straks uitproberen.
Edit: werkt ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door Hassebassie op 18-08-2020 18:48 ]
Oké, dat van Verify integrity of game cache is nieuw voor mij. Ga ik straks uitproberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hassebassie op 18-08-2020 18:48 ]
die horen daar ook niet hahahaha .. vraag het MS BINGGekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:43:
[...]
Wat zijn die rare 'stokken' nou die daar staan? Lijken me te smal voor een flatgebouw en te hoog voor een schoorsteen?
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 18:22 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zou helpen als je er ook je specs en resolutie bij zet.MazeWing schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:33:
Qua performance komt het gewoon niet overeen met wat er op het beeld wordt gezet. Alles op low met rendering quality van 30 is het nog steeds onmogelijk om boven de 60 te komen. In de cockpit is de performance ook nog eens een stuk slechter dan buiten, ongeacht waar je de camera op richt.
Geen heel snelle verbinding?ArnoAG schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:51:
Mijn download is nog bezig... (gestart om 08:00 vanochtend)
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.suzzwke.game&hl=en_GB
Lijkt me toch duidelijk gewoon een verkeerde resolutie die ingesteld staat ?hazetom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:50:
Wow! Iemand enig idee wat hier fout gaat? Als ik Flight Simulator opstart, is het menu van de kwaliteit Star
Daar staat alles gek genoeg goed. In windowed mode geen problemen dus daar doe ik het wel even meeTwixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:12:
[...]
Lijkt me toch duidelijk gewoon een verkeerde resolutie die ingesteld staat ?![]()
Ga gewoon naar Options -> General -> Graphics en stel de resolutie in op de native resolutie van je monitor.
Met 30 fps kun je toch nooit die olifant snipen vanuit het vliegtuig..Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:11:
[...]
Maar ik snap ook de obsessie voor 60fps niet. Dit is een f*ng flight simulator, geen Star Wars: Squadrons. Ik speel met een 30fps lock (vreemd genoeg lijkt mijn fps stabiel op 20fps) en dat ziet er gewoonweg prima uit.
Omdat je marketplace greyed out is mis je zo te zien nog wat bestanden..hazetom schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:50:
Wow! Iemand enig idee wat hier fout gaat? Als ik Flight Simulator opstart, is het menu van de kwaliteit Star Wars Episode 1 Racer (1999). Nog geen vlucht opgestart, want als het menu er al zo uit ziet... (zie afbeelding)
[Afbeelding]
Staat in mijn signature;Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:11:
[...]
Zou helpen als je er ook je specs en resolutie bij zet.
Ik heb welliswaar nooit FSX of PX gespeeld, maar bij mij loopt dit enorm soepel op High. Heb nochtans met een Ryzen 5 3600 en GTX 1660 Super niet bepaald een high-end systeem, maar ik draai ook maar op 1920x1200.
Maar ik snap ook de obsessie voor 60fps niet. Dit is een f*ng flight simulator, geen Star Wars: Squadrons. Ik speel met een 30fps lock (vreemd genoeg lijkt mijn fps stabiel op 20fps) en dat ziet er gewoonweg prima uit.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Welkom in de wereld van marketing. De filmpjes en plaatjes vanuit de community op hun website zijn naturlijk uitgekozen op de meest mooie plekjes.MazeWing schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:33:
Ik heb vandaag verschillende keren gespeeld en hoe meer ik speel hoe groter de teleurstelling eigenlijk is.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik zou je frames binnen de Geforce software locken en niet in de game zelf. Daarnaast kann het prima zijn, dat FS en Geforce verschillende dingen meten. Ik zou gewoon of FS, of Geforce Kiezen als uitgangspunt.Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:29:
Ben ik de enige bij wie de FPS lock duidelijk verkeerd is ?
Wanneer ik 30fps kies, geeft mijn GeForce Experience 20 aan (alhoewel het nog best vrij vlot is). Kies ik 20fps, dan zegt GFE dat het 15fps is (wat wel al schokkerig is).
Net hebben ze bekend gemaakt dat het probleem is opgelost.
The issue with users on Steam not seeing their premium deluxe content has been fixed. To see your premium deluxe content please do the following.
COMPLETELY logout of Microsoft Flight Simulator and Steam
Relaunch Steam
Launch Microsoft Flight Simulator
Go to the marketplace and you should see the deluxe or premium content checked as owned
Click on download
You should see your content after completing the above steps. We apologize for the inconvenience and confusion this caused.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Vanochtend vanuit Bern (LSZB) naar Malpensa (LIMC) gevlogen. Erg leuke vlucht zo over de alpenVerwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:17:
[Afbeelding]
Zo ziet het er boven Berlijn uit. Iemand nog tips voor mooie korte vluchten?
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Jacco011 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:07:
[...]
Je kunt instellen hoeveel internet de sim mag binnenhalen. Minimaal is 5Mbit/s, dus dat moet vermoedelijk wel lukken? Het kann nu zelfs zonder verbinding?
Ik heb nu net de Honeycomb Alpha Flight Controls besteld voor €240. Komt morgen binnen (woon in het buitenland). Nu vanavond nog FS2020 Premium Deluxe kopen op Steam. De "1000 uur" achievement is een leuke uitdaging
Van het weekend hoop ik tijd te hebben voor een review
Al meerdere keren gevraagd, en daardoor beantwoord boven je in de tekst.Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:54:
Iemand een idee of je een FPS counter kunt aanzetten? In de vorige FSX kon dit makkelijk met een shortcut.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je kan de developer mode aanzetten bij de "general settings" en dan "developers".Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:54:
Iemand een idee of je een FPS counter kunt aanzetten? In de vorige FSX kon dit makkelijk met een shortcut.
Er staat nu levertijd 10 weken op de website. Het zal mij benieuwen.lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Vanmorgen chatbericht gestuurd, er waren er 51 op voorraad (nu nog, hoop toch dat ik er geen weken op ga moeten wachten
Is me via chat in elk geval bevestigd dat voorraad klopte.
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 26% gewijzigd door SparksNL op 18-08-2020 19:40 ]
Zo werkt conrad, zorgen dat iedereen besteld door de valse voorraad weer te geven.DoubleTweak schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Er staat nu levertijd 10 weken op de website. Het zal mij benieuwen.
Echt zonde dat je dit ervaartKevinwal schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:07:
Ik heb dus zojuist een refund gevraagd, dit slaat echt nergens op. Veel problemen met downloaden, eindelijk download geslaagd. Krijg ik nu het probleem dat iedere keer mijn game gewoon compleet vast loopt in het laadscherm ("reageert niet"). Inmiddels wel 11 uur erin zitten volgens Steam, ja, met alleen downloaden. Dus daar zal Valve ook wel weer moeilijk over gaan doen met refunden.
Probeer het over een paar maanden nog wel een keer dan...
Ik heb hetzelfde voor maar dan via MS STORE.Kevinwal schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:07:
Ik heb dus zojuist een refund gevraagd, dit slaat echt nergens op. Veel problemen met downloaden, eindelijk download geslaagd. Krijg ik nu het probleem dat iedere keer mijn game gewoon compleet vast loopt in het laadscherm ("reageert niet"). Inmiddels wel 11 uur erin zitten volgens Steam, ja, met alleen downloaden. Dus daar zal Valve ook wel weer moeilijk over gaan doen met refunden.
Probeer het over een paar maanden nog wel een keer dan...
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 19:28 ]
Ircghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:00:
[quote]Oban606 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:55:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Five Things You Should Know (That ...
Wow... Die wist ik nog niet..
Die cache tip is erg nuttig, vooral als je een slechte verbinding hebt..! Thanks voor het delen
Is de download wel volledig geweest? De package folder moet (circa) 94.3 GB zijn. Bij onvolledige download belande ik ook in infinite loading screens. Na meerdere keren opnieuw de client opstarten hervatte de launcher sporadisch de download, tot waar compleet. Daarna hier geen loading screen problemen meer gehad.Kozzmozz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:19:
[...]
Ik heb hetzelfde voor maar dan via MS STORE.
Zelfs een clean installeren gedaan van W10 en nog niet geraak ik voorbij het laadscherm.
Wat een
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Departures is de route die je vliegt naar de airway (=snelweg in de lucht).Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:36:
Kan iemand aan een noob zoals mij uitleggen wat de onderstaande omcirkelde opties precies betekenen?
[Afbeelding]
De meest linker instelling snap ik, dat is gewoon je startlocatie (ramp, parking, gate).
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 18-08-2020 19:40 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb eens met Developer Mode gecheckt en ook hun eigen fps geeft 20fps aan als ik cap instel op 30fps. Heb maar even een ticket gefiled op hun Zendesk. TicketID 30.000 ongeveerJacco011 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:32:
[...]
Daarnaast kann het prima zijn, dat FS en Geforce verschillende dingen meten. Ik zou gewoon of FS, of Geforce Kiezen als uitgangspunt.
Jazeker, onder C:\Users\Username\Appdata\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8…psychodude schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:29:
[...]
Is de download wel volledig geweest? De package folder moet (circa) 94.3 GB zijn. Bij onvolledige download belande ik ook in infinite loading screens. Na meerdere keren opnieuw de client opstarten hervatte de launcher sporadisch de download, tot waar compleet. Daarna hier geen loading screen problemen meer gehad.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Toch ff benieuwd. Als ik ook maar een beetje de yoke beweeg lijkt wel of alle bewegingen enorm worden uitvergroot. Is gewoon niet te handelenBamSlam_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:37:
[...]
Haha, mijn CH yoke en pedals heb ik ook alweer 18 jaar. Ben zelf zeer gecharmeerd van de Honeycomb Bravo Throttle Quadrant trouwens!
[...]
Ja klopt, in fsx kon dat met shift+z. Ben zelf ook nieuwsgierig naar of en zo ja hoe fs2020 dat doet.
Heb je naar de sensitiviteit gekeken?Saven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:53:
[...]
[...]
Toch ff benieuwd. Als ik ook maar een beetje de yoke beweeg lijkt wel of alle bewegingen enorm worden uitvergroot. Is gewoon niet te handelenHebben jullie dat ook? Of is mn yoke gewoon gaar. Snap er niks van. De 747 lijkt wel stef stuntpiloot.
Het is overigens niet zo dat bijv. de yoke naar beneden gedrukt blijft, het is dus niet de foute mapping.
Goede opmerking ja
[ Voor 10% gewijzigd door Saven op 18-08-2020 19:56 ]
Ik twijfel of dat met ram te maken heeft, maar ik heb vanmiddag idd 16gb bij besteldTrently schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:55:
Zijn er meerdere die tegen de beperking van 16 GB geheugen aanlopen?
Ik zit nu op 95% procent en merk behoorlijk lage framerates bij grotere luchthavens (zoals LFPG).
Heb je het wel op de axis gemapt?Saven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:53:
[...]
[...]
Toch ff benieuwd. Als ik ook maar een beetje de yoke beweeg lijkt wel of alle bewegingen enorm worden uitvergroot. Is gewoon niet te handelenHebben jullie dat ook? Of is mn yoke gewoon gaar. Snap er niks van. De 747 lijkt wel stef stuntpiloot.
Het is overigens niet zo dat bijv. de yoke naar beneden gedrukt blijft, het is dus niet de foute mapping.
Typisch Microsoft, die denken dat we in België enkel maar Frans spreken.Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:54:
Niet veel Belgen hier blijkbaar, of ze hebben nog geen keys geremapt. Net nog een 'bug' gefiled op Zendesk. Bij een AZERTY keyboard gaan ze uit van allemaal Franse labels. Bvb Shift = MAJ, Escape = ECHAP, enz... Behoorlijk vervelend want ik ben absoluut niet met alle Franse termen vertrouwd...
(Moet toch eens overwegen om terug te keren naar QWERTY zoals in mijn ver developer-verleden).
[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 18-08-2020 20:01 ]
[ Voor 5% gewijzigd door London op 18-08-2020 20:02 ]
Tesla M3LR '21
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bush flying is alleen voor echte mannenLondon schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
Net ook een poging gedaan voor zo'n bush flight maar dat is best wel heel erg trickyOp een later moment maar even goed voor gaan zitten.
Wat ik ook wel mis, is dat je na een vlucht bijv een overzicht kan krijgen van welke bewegingen je hebt gemaakt, zeg maar een 3D "route" die je dan kan roteren en waar je bijv kan zien waar je in de fout ging. Zou wel cool zijn.lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:
[...]
Typisch Microsoft, die denken dat we in België enkel maar Frans spreken.
Zonet een eerste "echte" vlucht gedaan van Rijsel naar Charleroi, take-off, navigatie, landen... Zo fantastisch en relaxerend. Moet nog veel leren, maar heb de basics wel vrij goed onder controle denk ik. Toch alles kunnen doen zonder te crashes of stress, mooi snelheid en hoogte aanhouden, beetje met trim spelen en verder wat rondkijken. Radio comms en navigatie, daar heb ik nog wel werk mee.
Waar ik wat mee vastzit is bijv ook het flightplan. Als je dat opstelt in de world map, krijg je ook een schema van welke hoogte je cruising altitude is en nog wat info, maar in-flight kan ik dat precies nergens lezen/zien? Quid ook welke snelheden je dient aan te houden bij bijvoorbeeld approach. Is dat ergens zichtbaar te maken?
ja lukt en zeker met de steam versiehoevenpe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:02:
Wellicht is het ergens al genoemd, maar kan je ook op een andere drive dan C: installeren?
De enige manier waarop ik de SSD in mijn laptop leeg genoeg is door X-plane 11 eraf te gooien en wat wil ik liever niet. Genoeg ruimte op andere drives.
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 20:05 ]
Bush flying is toch vfr en dan gewoon hele lange vlucht?ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Bush flying is alleen voor echte mannen![]()
dat maak het verschil tussen de jongentjes en de echte mannen
daarom doe ik oook niets liever dan Bushflying ... alleen zo als ze het hier de naam geven is niet echt bushflying
nee heel kort gezegt ..... overal landen waar normaal geen plek is om te landen , dus waar de normale vliegtuigen niet kunnen landenTimbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:05:
[...]
Bush flying is toch vfr en dan gewoon hele lange vlucht?
Bush flying involves operations in rough terrain where there are often no prepared landing strips or runways, frequently necessitating that bush planes be equipped with abnormally large tires, floats, skis or any other equipment necessary for unpaved runway operation.
Ah joh! Sounds nice!ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:09:
[...]
nee heel kort gezegt ..... overal landen waar normaal geen plek is om te landen , dus waar de normale vliegtuigen niet kunnen landen
deze vliegers en vliegtuigen moeten daar op aangepast worden
in het engels
[...]
Onder controls, dan je controller selecteren, en dan is het 'verstopt' achter een rechthoek genaamd 'Sensitivity' links bovenaan ergens. Het moet volgens mij een knop zijn, maar iets met flat designSaven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:55:
[...]
Goede opmerking jaWaar kan ik dat vinden
? Zit nu te zoeken maar vind niks in de settings
Nog ff wennen aan de interfaceff checken, thanks!
[ Voor 14% gewijzigd door MoietyMe op 18-08-2020 20:16 ]
ja ze maken ons niet makkelijkMoietyMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Onder controls, dan je controller selecteren, en dan is het 'verstopt' achter een rechthoek genaamd 'Sensitivity' links bovenaan ergens. Het moet volgens mij een knop zijn, maar iets met flat design. Daar kun je dan je dead zone en lineariteit instellen
Gevonden idd haha. thanks! Stuk beter nu.MoietyMe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Onder controls, dan je controller selecteren, en dan is het 'verstopt' achter een rechthoek genaamd 'Sensitivity' links bovenaan ergens. Het moet volgens mij een knop zijn, maar iets met flat design. Daar kun je dan je dead zone en lineariteit instellen :)[Afbeelding]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Beetje onnodig om de hele tijd dit soort berichten te plaatsen, we weten nu wel dat het je niet lukt, vervelend.Vedrano schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
119e voor het spel +30 euro stroomkosten als me pc 24 uur aan moet blijven voor de download pff 🤣 nu pas op 19%
Dit verbaast mij eerlijk gezegd niet.dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
Alleen :
- Flight dynamics : hier klopt voor mij gevoel uitermate weinig van :
Ben begonnen op Midden Zeeland met eerst de SR22 en daarna de B58 Baron : gewoon allebei niet te vliegen totaal niet.
Alsof je met een hyper actieve hengst met zware vorm van ADHD aan de gang gaat.
Vervolgens naar mijn meest favoriete gebied gegaan : Washington State :
Eerst KTIW, daarna KORS
Eerst weer de B58 Baron en daarna de DA62
En wat schets de verbazing : vlieg gedrag was totaal anders terwijl de weersomstandigheden bijna identiek zijn.
Klopt hier iets niet.
Om terug te komen op de weersomstandigheden : als het even kan gebruik ik altijd realtime weather in ja wel real time.
Het lijkt alsof FS 2020 NIET het daadwerkelijke real time weer , of ophaalt, of ook daadwerkelijk gebruikt.
Ik heb jammer genoeg niet de realtime gegevens ernaast gehouden : gaan we morgen doen.
De vliegtuigen die ik geprobeerd heb waren de, zoals hierboven aangeven de SR22, B58 Baron en DA62.
Sorry, deze zogenaamde handmade study level aircraft zijn van het niveau Carenado op een mindere dag aka gewoon echt bagger slecht.
Of de modellen zijn niet af, of het is erg simplistisch gedaan.
Voor zowel de DA62 en B58 is dit echt jammer : dit zijn echt 2 fantastisch toestellen als je van low en slow met af ent toe wat lomp gooi werk houd.
Ik ben eerlijk gezegd aan het twijfelen, of het niet veroorzaakt word door live weather (real-time weather), of de implementatie hiervan.yorkick schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:30:
[...]
Beetje onnodig om de hele tijd dit soort berichten te plaatsen, we weten nu wel dat het je niet lukt, vervelend.
Het gros van de mensen hier heeft gewoon constant op volle snelheid de game binnen gehaald, dus ben bang dat het niet (alleen) aan de flightsim ligt.
@dierkx36 Goede samenvatting van je ervaringen. De profielen en controls zijn inderdaad erg omslachtig en werken nog niet echt goed.
In je verhaal over Flight dynamics kan ik me niet echt vinden (heeft het niet ook veel met je controls te maken)?
3de party developers zullen idd veel meer aandacht besteden aan flightmodels dan wat Abrossa/Microsoft nu heeft gedaan met hun zogenaamde premium model.dawg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:38:
[...]
Dit verbaast mij eerlijk gezegd niet.
Ik heb nog niet gevlogen, aangezien ik nog op VR wacht. Echter, tijdens de diverse development video's die in de loop der maanden zijn verschenen van de ontwikkelaars, is er geen enkele die ingaat op de flightmodels van de vliegtuigen, toch wel essentieel. Ze gaan wel in op de aerodynamica, maar dat is wat anders dan een flightmodel.
Wellicht dat de toestellen van 3rd party ontwikkelaars hier wel meer aandacht aan besteden, dit is eigenlijk hét belangrijkste aspect van een flightsim, in mijn bescheiden optiek.
Jammer wel. Ergens nu wel blij dat ik "gedwongen" moet wachten.
[ Voor 37% gewijzigd door dierkx36 op 18-08-2020 20:42 ]
de schoonheids prijs verdient het niet er zijn wel meer dingen die niet echt lekker gaan maar goed .. je bent het snel weer vergeten als je straks aan het vliegen bentYordi- schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:36:
Ik heb voor een euro de gamepass maar aangeschaft, maar wtf is dit nu voor gaar installatieprogramma joh? Waarom moet ik een super buggy applicatie actief houden die constant 30% van m'n GPU vreet voor een download van 100GB? Is dit weer typisch waardeloos Microsoft anno 2020? Of zie ik iets nu over het hoofd?
Ik had straks bijna 4GB bij het binnehalen van die contentGekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:38:
Bij mij (Steam) komen zojuist de premium vliegvelden en planes binnen! Maar 2GB ten opzichte van het basispakket trouwens. Dus ik zou hem ff opnieuw opstarten als je ze nog niet hebt. Het komt gewoon in de content manager van FS zelf, zoals verwacht/
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:41:
Ja via je windows volume control
Naast dat je ervaring ook moet kloppen in live weather,.. is het misschien goed om even te checken of de kisten zich ook gedragen zoals je verwacht in pre-defined weather (i.e. rain). Dan kun je in ieder geval die variabele uitsluiten.dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:39:
[...]
Ik ben eerlijk gezegd aan het twijfelen, of het niet veroorzaakt word door live weather (real-time weather), of de implementatie hiervan.
Volgens FS waren de weersomstandigheden op Midden Zeeland bijna identiek aan die op Orcas Island, terwijl het gedrag van van de vliegtuigen totaal anders was.
Moet morgen eerst het 1 en ander doen voor mijn werk en ga me daarna hier in verdiepen
Cessna heb ik nog niks mee gedaan, komt morgen hoop ikhoevenpe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:41:
@dierkx36
Kan het zijn dat deze 'minder prominente' vliegtuigen minder aandacht gekregen hebben of heb je het gevoel dat er bij de 'standaard' Cessna ook niets van klopt?
Kiribati!
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
kan ej hem niet overzetten en de nieuwe installer die map aan geven ? msischien hersteld hij zich dan en hoef je niet alles op nieuw te doenDistortion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:47:
kak, blijkt dat ik gisteravond de sim op een lousy externe USB schijf had gezet...OMFG. Maar weer opnieuw
Ja, mee eens hoor. Hebben ze zo een goede weatherengine, de vliegtuigen hebben ook veel punten waar de weatherengine invloed op kan uitoefenen (bij gebrek aan betere omschrijvingdierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:39:
[...]
3de party developers zullen idd veel meer aandacht besteden aan flightmodels dan wat Abrossa/Microsoft nu heeft gedaan met hun zogenaamde premium model.
Het is alleen jammer in mijn optiek dat als je in je deluxe pakket een aantal vliegtuigen aanbied als hoogwaardig en er word, zoals je zegt, weinig of niks gedaan met het flightmodel van desbetreffend type laat je wel wat steken vallen.
Da's idd nog niet eens zo'n slecht ideeIrcghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:42:
[...]
Naast dat je ervaring ook moet kloppen in live weather,.. is het misschien goed om even te checken of de kisten zich ook gedragen zoals je verwacht in pre-defined weather (i.e. rain). Dan kun je in ieder geval die variabele uitsluiten.
Ik vergelijk het met hoe deze modelen in een andere fligtsim aanvoelen : ook niet de beste manier van vergelijken geef ik eerlijk toedawg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
Ja, mee eens hoor. Hebben ze zo een goede weatherengine, de vliegtuigen hebben ook veel punten waar de weatherengine invloed op kan uitoefenen (bij gebrek aan betere omschrijving), en dan lijken de flightmodels te missen. Dat is wel slecht, zou ik bijna willen zeggen.
Maar zoals gezegd, ik heb zelf nog niet kunnen vliegen, ik ga enkel af op jouw post.
[ Voor 43% gewijzigd door dierkx36 op 18-08-2020 20:55 ]
Bij steam zou het moeten lukken, maar ik draai vanaf MS Game passravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:48:
[...]
kan ej hem niet overzetten en de nieuwe installer die map aan geven ? msischien hersteld hij zich dan en hoef je niet alles op nieuw te doen
bij steam versie zou ik het vewoon proberen die kan je later nog kijken of alle files er zijn ...
Het begin is erLuuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:52:
Zojuist mijn eerste vlucht in de A320 gedaan van Schiphol naar Londen City, holy shit wat een ramp
Totaal geen idee wanneer ik moest dalen of welke snelheid ik moest aanhouden tijdens de approach.
Gewoon meer oefenen dus
[ Voor 3% gewijzigd door Microburst op 18-08-2020 20:53 ]
Al geprobeerd om de sensitivity van je stick/yoke aan te passen?dierkx36 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:24:
Nou, de eerste paar uur FS2020 erop zitten en ik moet zeggen :
Ik ben teleur gesteld, bijna verdrietig.
Grafische representatie van de wereld en performance gezien is het echt erg goed.
(Lees redelijk wat reacties van mensen die performance issues hebben, bij mij loopt het dan om een 1 of andere reden toevallig goed)
Mooie verdeling over de core van de CPU, redelijk goede FPS, geheugen netejs : niks op aan te merken
Op deze 2 punten slaat FS2020 X-Plane 11 knock-out en gebruikt 1 van de ledematen van het lijk om het vlees mals te meppen.
....en daarna gaat het voor mij persoonlijk helemaal verkeerd :
Ja het is een nieuw product en je weet dat er bugs in zitten : ga je me ook niet over horen.
Dat je pushback cart door je toestel heen rijd : bug
Dat de windvaan of niks of 180 graden op het afgegeven weer staat : bug
Dat FS2020 nog te laden gebied begint af te werken terwijl je er bijna boven vliegt : bug (geen nette maar swa)
FS 2020 is geen game maar een flightsim : flightsims zijn NOOIT af en er zullen altijd kleine fouten inzitten.
Alleen :
- Flight dynamics : hier klopt voor mij gevoel uitermate weinig van :
Ben begonnen op Midden Zeeland met eerst de SR22 en daarna de B58 Baron : gewoon allebei niet te vliegen totaal niet.
Alsof je met een hyper actieve hengst met zware vorm van ADHD aan de gang gaat.
Vervolgens naar mijn meest favoriete gebied gegaan : Washington State :
Eerst KTIW, daarna KORS
Eerst weer de B58 Baron en daarna de DA62
En wat schets de verbazing : vlieg gedrag was totaal anders terwijl de weersomstandigheden bijna identiek zijn.
Klopt hier iets niet.
Om terug te komen op de weersomstandigheden : als het even kan gebruik ik altijd realtime weather in ja wel real time.
Het lijkt alsof FS 2020 NIET het daadwerkelijke real time weer , of ophaalt, of ook daadwerkelijk gebruikt.
Ik heb jammer genoeg niet de realtime gegevens ernaast gehouden : gaan we morgen doen.
De vliegtuigen die ik geprobeerd heb waren de, zoals hierboven aangeven de SR22, B58 Baron en DA62.
Sorry, deze zogenaamde handmade study level aircraft zijn van het niveau Carenado op een mindere dag aka gewoon echt bagger slecht.
Of de modellen zijn niet af, of het is erg simplistisch gedaan.
Voor zowel de DA62 en B58 is dit echt jammer : dit zijn echt 2 fantastisch toestellen als je van low en slow met af ent toe wat lomp gooi werk houd.
En dan nog 1 van de mooiste voor vandaag :
Ik heb geprobeerd een custom controller profiel te maken.
(Heb bij zowel X-Plane als DCS de joystick, throttle en rudder op zo'n manier staan wat voor mij erg goed werkt.
Ik weet niet wie dat instellen.maken van profielen bedacht heeft, maar die persoon heeft duidelijk een uitermate grote hekel aan mensen.
Na 2 uur heb ik het opgeven om die custom profielen te maken : er is niet uit te komen, en ergens een as of toets aan toewijzen is niet te doen.
En indien je het wonder boven wonder wel lukt : verrassing : hij saved je profiel niet![]()
Wat ook iedere keer na een x tijd (+/- 20 minuten) voorkwam is dat FS2020 niet meer reageerde op bepaalde toetsen op het toetsenbord![]()
Al bij al :
FS2020 heeft de basis om uit te groeien naar een echt volwaardige flight sim.
Zijn ze ernee, nog belange na niet : naar mijn mening zijn ze nog niet eens op het niveau zoals ze zel promoten (of gehyped worden) maar da's mijn mening
Afgaand op video's van simmers e.d. kan ik me het niet echt voorstellen. Tuurlijk zullen een aantal biased zijn, maar anderen geven ook wel realistische kritiek.dawg schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
Ja, mee eens hoor. Hebben ze zo'n een goede weatherengine, de vliegtuigen hebben ook veel punten waar de weatherengine invloed op kan uitoefenen (bij gebrek aan betere omschrijving), en dan lijken de flightmodels te missen. Dat is wel slecht, zou ik bijna willen zeggen.
Maar zoals gezegd, ik heb zelf nog niet kunnen vliegen, ik ga enkel af op jouw post.
Kan ik ook nog proberen , thanxSaven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:54:
[...]
Al geprobeerd om de sensitivity van je stick/yoke aan te passen?deed hier wonderen.
Ik had het volledig overschat, dacht dat ik wel de autopilot aan kon slingeren waarna het vliegtuig gewoon grotendeels ze gang ging, maar blijkbaar niet.Microburst schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:52:
[...]
Het begin is eriedereen is zo begonnen
ga maar eens met een GA kist tussen de bergen vliegenyorkick schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:55:
[...]
geeft wel aan dat het flightmodel icm met het weer toch niet slecht is?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq