Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:15
Ben ik de enige die dit topic helemaal aan het ontaarden vindt ?

Er staan nu echt al 100+ posts over het stallen/crashen van de installatie, en dat je dan gewoon moet afsluiten met ALT+F4 en terug opstarten en dat de Content Manager dan terug oppikt van waar hij gekomen is. Had ik gisteren hier al verschillende posts over. Eens installed is het spel overigens niet meer gecrasht bij mij.

Dan ook al diverse posts over het mappen van je throttle naar Throttle Axis (die vreemd genoeg in FS2020 niet bij Essential controls zit)... Ook gisteren al besproken.

Heb de indruk dat iedereen hier maar zit te posten zonder moeite te doen om doorheen de posts van de vorige 24u te lezen. Toegegeven, ondertussne zijn dat honderden posts, maar door dan zelf maar weer te posten zonder enige effort, wordt het probleem er alleen maar erger op.

/rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:44:
[...]
Klopt, was voor mij ook erg wennen. Wat ik vooral mis is dat je in X-Plane heel makkelijk met de pijltjestoetsen links en rechts kan 'schuiven' door de cockpit. In MSFS2020 zit je vast op je stoel en is dat je draaipunt.
Dat kan even goed in FS2020 en wordt ook uitgelegd in een van de Flight Training videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kozzmozz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:02:
Ik kom niet verder dan het ‘Splash Screen’ van FS2020.
De blauwe balk blijft op 30% staan, nu toch al meer dan 4 uur.
Heb via MS Store de Premium Deluxe aangekocht zonder Game Pass.
Iemand oplossing?
Zonet een volledige download gedaan, krijg nu eerst filmpje te zien, dan ‘Press any key to start’.
Vervolgens scherm met ‘Checking for updates’ en dan onderaan blauwe balk die inlaad tot 30%.
Nu zie onder taakbeheer FlightSimulator op 15% CPU, MAAR soms naar status reageert niet meer.
Iemand zelfde probleem ervaren? Al tig maal heropgestart, complete shutdowns, niets helpt.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
jppilot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Het kan zelfs zonder! Dan vult MSFS zelf alles in.
Internetconnectie moet aanwezig zijn voor de licentie controle, anders kun je niet spelen. Voor de scenery hoeft het inderdaad niet, maar dan ziet de hele wereld er nogal slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:13
FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Internetconnectie moet aanwezig zijn voor de licentie controle, anders kun je niet spelen. Voor de scenery hoeft het inderdaad niet, maar dan ziet de hele wereld er nogal slecht uit.
Ah, dat klopt! Thanks voor de aanvulling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

Dat kan even goed in FS2020 en wordt ook uitgelegd in een van de Flight Training videos.
Oja die had ik geskipt want ik vond mezelf een professional :)
Zal vanavond eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Oja die had ik geskipt want ik vond mezelf een professional :)
Zal vanavond eens kijken.
RTFM of in dit geval WTFT ;)

Read The Fucking Manual of Watch The Fucking Tutorial ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 15:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Zo, het is de 18e! Dus het werd tijd om FS2020 op te starten! Ziet er geweldig uit! ..... van uit de lucht....

Op de grond is het echter ehmm, niet echt geweldig. Op zich jammer, snap het wel hoor, daar niet van.
En de code die de satelliet beelden omzet naar iets speelbaars maakt wel eens wat foutjes.

Dit is vlak bij mij in de buurt volgens de game:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdhQDAk8Dz6il8ERv9C9STD4Ep4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K4ZpGiEuFLrM2SDaApZvcVvg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZidrxozSGGBehAG62ruA2aAGeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1zRKth07AuqFHRraw1MQJhGs.png?f=fotoalbum_large

Maar in werkelijkheid is het een normale rontonde, is ook de reden dat autos er doorheen willen rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh1kqQ948PUBudRLK8p33p0aCRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXTYlEoxXf9UraK6jQnmWG0s.jpg?f=fotoalbum_large

En als je dan je huisje opzoekt en je woont in een normaal Nederlands rijtjes huis en je ziet dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrFk9LNkrKhW4Xsdz6ChyT_Aqlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CSiMReJXipcgWStPZ4AyctJA.png?f=fotoalbum_large

Maar wat ik al zeg, de vliegtuigen, hoe het speelt, en hoe het er uit ziet als je in de lucht bent is echt fantastisch! Ook natuurgebieden zijn prachtig om overheen te vliegen! En dat toch echt wel alle wegen, inclusief waterwegen, er allemaal netjes in zitten en je dat gewoon kan herkennen vanuit de lucht is waanzinnig als je je bedenkt dat de hele wereld er in zit!

Hopelijk blijven ze hier flink aan door ontwikkelen dat over xx jaren echt alles heel gedetailleerd er uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:09:
Wat gebruik je als throttle en rudder control? Twee zaken die nog ontbreken bij de Honeycomb...
Weet ik zelf ook nog niet. Er is een functie voor "Auto rudder". Hoop ik alleen, dat dat ook werkt tijdens taxi. Anders heb ik nog een oude SideWinder voor ernaast. Goede rudders kosten al snel meer dan de Honeycomb. Zelf denk ik aan de RX Viper V2 Rudder Pedals. Optioneel nog met de demper erbij. Een vriend vliegt IRL en heeft de V1 versie, die vind het behoorlijk realistisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:21:

En als je dan je huisje opzoekt en je woont in een normaal Nederlands rijtjes huis en je ziet dit:
[Afbeelding]

Maar wat ik al zeg, de vliegtuigen, hoe het speelt, en hoe het er uit ziet als je in de lucht bent is echt fantastisch! Ook natuurgebieden zijn prachtig om overheen te vliegen! En dat toch echt wel alle wegen, inclusief waterwegen, er allemaal netjes in zitten en je dat gewoon kan herkennen vanuit de lucht is waanzinnig als je je bedenkt dat de hele wereld er in zit!

Hopelijk blijven ze hier flink aan door ontwikkelen dat over xx jaren echt alles heel gedetailleerd er uit gaat zien!
Zo heb ik al wat zaken gevonden, maar als je vervolgens de normale bingmaps pak, dan kijkt op basis van welke data hij bv mijn stad heeft gevuld, bizar. Natuurlijk zullen ze 'huisstyle' per land/gebied moeten finetunen, maar ik kon zonder problemen mijn huis en mijn stad herkennen.

Maar vooral, hoe bizar vloeiend het draait, je moet geen handcrafted vliegveld opzoeken, maar de wereld (ben Amsterdam-Rotterdam gaan vliegen) laad gewoon vloeiend in, briljant mooi.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDlZJO6akaw9bdH1ssbfZ87LckM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKSHrUFplYvLkTb6OCt3rVYV.jpg?f=fotoalbum_large

Toliss gaat ook ontwikkelen voor MSFS!
Ik kijk er al naar uit!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
jppilot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Het kan zelfs zonder! Dan vult MSFS zelf alles in.
En ziet het er dan nog een beetje goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets over bottlenecks ....... CPU ...... NOT

Iets zeg me dat ik toch maar eens naar een GTX 30XX moet gaan kijken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgx6mf8t/Desktop-Screenshot-2020-08-18-15-16-32-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BnsRqfDR/LOL.png

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
die archivements stellen echt niets voor (had er ook al geen interesse in)
Doe de landing op Saba, en kom echt als een baksteen naar beneden en crash op de baan. Leverde me een archivement op voor landen met zijwind zonder hulp. Landen is hier dan wel een rekbaar begrip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

weststar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:26:
[Afbeelding]

Ik kijk er al naar uit!
Oh my... M'n bankrekening huilt nu al door deze game.

A346 met Iberia livery. _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:28:
die archivements stllen echt niets voor (had er ook al geen interesse in)
Doe de landing op Saba, en kom echt als een baksteen naar beneden en crash op de baan. Leverde me een archivement op voor landen met zijwind zonder hulp. Landen is hier dan wel een rekbaar begrip.
Any landing you can walk away from...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DoubleTweak schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Ik heb ‘m gisteren besteld en kreeg vanochtend bericht dat ie uitverkocht is met levering vanaf volgende week....
Levertijden bij Conrad kun je dus niet vanuitgaan.
dat is slecht, gaf vanochtend aan dat er 44 op voorraad waren, is dus beetje gelogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Die objectives die je beetje moeten helpen werken ook langs geen kanten. Typische launch dingen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

dat is slecht, gaf vanochtend aan dat er 44 op voorraad waren, is dus beetje gelogen :(
Hopelijk niet, indien geen verzending deze week vraag ik geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Is er iemand die dit toevallig in SLI of TRI/SLI heeft getest ?

Zit er over na te denken deze te kopen en dan in mijn main race rig te gebruiken
10900K met 32 gig mem
Kan dan met 2 x 2080's of 3 x titan X's testen
Heb nog een ouwe microsoft force feedback 2 en mijn fanatec setup Als dat tenminste werkt met de pedalen

'de oude heb ik op een andere pc draaien maar is natuurlijk erg gedateerd

wil voor de Microsoft Flight Simulator Premium Deluxe Bundle gaan

hartelijk dank voor feedback van deze flight sim NOOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:28:
Iets over bottlenecks ....... CPU ...... NOT

Iets zeg me dat ik toch maar eens naar een GTX 30XX moet gaan kijken

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef ;)
Maar dat hoorde ik ook al in eerdere berichten / filmpjes. Opzich een goed teken dat al je cores van je CPU goed benut worden en een game die de hardware (dus vooral de GPU) tot het uiterste pushed.

Kan me nog herinneren dat ik als 12 jarige FS 2000 af en toe op 5fps speelde omdat ik graag wou dat het er mooi uitzag.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
petervandamned schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:34:

Zit er over na te denken deze te kopen en dan in mijn main race rig te gebruiken
10900K met 32 gig mem
Heb nog een ouwe microsoft force feedback 2 en mijn fanatec setup Als dat tenminste werkt met de pedalen

Bij mij maakt SLI geen verschil uit. Ik heb het geprobeerd met 2x 1070ti, maar maakt bijna alleen maar gebruik van GPU 1. Misschien dat dit anders is bij nieuwere GPU’s...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yorkick schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Oef ;)
Maar dat hoorde ik ook al in eerdere berichten / filmpjes. Opzich een goed teken dat al je cores van je CPU goed benut worden en een game die de hardware (dus vooral de GPU) tot het uiterste pushed.

Kan me nog herinneren dat ik als 12 jarige FS 2000 af en toe op 5fps speelde omdat ik graag wou dat het er mooi uitzag.
al mijn cores benut .. 20 % maar dat is slapen voor dat ding hahahaha .
ja ..ben ook gewent dat een FS je pc wel eens kan laten roken
maar die tijd is gelukkig ook voorbij ...

al denk mijn RTX 2070 daar nu wel even anders over _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Illegal_Alien schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:22:
Ik weet dat het een simulator is, mara is hij ook geschikt om bijvoorbeeld gewoon rond te vliegen ala "Arcade" bij gebrek aan een beter woord; En is het te gebruiken met een Xbox controller, of is een Joystick beter?

Weet wel dat mijn pc me heel erg boos gaat aankijken als ik het zou aanschaffen :P.
Vind het tot dusver prima te doen met een XboX controller. Zodra de Airbus sidestick beschikbaar komt ga ik toch wel voor de upgrade denk ik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
petervandamned schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:34:

10900K met 32 gig mem

Heeft geen zin, SLI is hardstikke dood en er zijn steeds minder games die het ondersteunen.

Ik heb jaren SLI gehad, begonnen met 2x 9800GTX, daarna 2x GTX560 en uiteindelijk 2x GTX970, maar het verschil merkte je op het laatst nog maar amper, heb nu een enkele RTX2070 Super

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Heb gezocht maar nog niet gevonden. Ik zit nu in een boeing te vliegen en opstijgen ging allemaal goed enzo, maar nu doet de throttle het ineens niet meer. Misschien heb ik op een verkeerde knop ergens gedrukt maar wat ik ook beweeg aan de throttle, er gebeurd niets. Ik zie ook de throttle in het vliegtuig niet bewegen.
Iemand een idee?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
PuckStar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:43:
Heb gezocht maar nog niet gevonden. Ik zit nu in een boeing te vliegen en opstijgen ging allemaal goed enzo, maar nu doet de throttle het ineens niet meer. Misschien heb ik op een verkeerde knop ergens gedrukt maar wat ik ook beweeg aan de throttle, er gebeurd niets. Ik zie ook de throttle in het vliegtuig niet bewegen.
Iemand een idee?
Mapping opnieuw aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
Die staat nog goed en de slider beweegt in de settings wel als ik aan de throttle hendel zit.

Ik vlieg met een Boeing mocht dat uitmaken. Zit daar misschien ergens een knop voor throttle lock?

GEVONDEN: Inderdaad zit er een throttle lock optie. Ik keek even goed naar alle knoppen en hendels in het vliegtuig en warempel er is een knop voor.

Rond 36:50 kun je het knopje zien: https://www.twitch.tv/videos/713967642
Ik zal dat per ongeluk een keer tijdens het vliegen met de muis hebben aangezet want ik heb geen enkele keybinding voor de auto-throttle.
De vlucht eindigde overigens zeer slecht in de achtertuin van een Belg.....

[ Voor 56% gewijzigd door PuckStar op 18-08-2020 16:01 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
Kozzmozz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Zonet een volledige download gedaan, krijg nu eerst filmpje te zien, dan ‘Press any key to start’.
Vervolgens scherm met ‘Checking for updates’ en dan onderaan blauwe balk die inlaad tot 30%.
Nu zie onder taakbeheer FlightSimulator op 15% CPU, MAAR soms naar status reageert niet meer.
Iemand zelfde probleem ervaren? Al tig maal heropgestart, complete shutdowns, niets helpt.
ik heb min of meer hetzelfde.

Hij heeft 31 gigabyte van de 98 gigabyte gedownload, maar daarna is het over. Na herstart van computer en opnieuw opstarten van de game blijft die aangeven dat er nog 68 gigabyte gedownload moet worden en hij blijft op please wait staan. Ik heb het idee dat die download servers volledig gecrashed zijn door de enorme aanvraag van data.

Ik heb wel gezien dat die na een herstart eerst begon met het downloaden van de licenses voor de Deluxe vliegtuigen en airports, dus dat hebben ze blijkbaar gefixed, maar de game download zelf is op dit moment volledig gestopt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54
tup61 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:55:
[...]
Lijkt erop dat je Active pause aan hebt staan. Als je op de Pause button drukt (op je keyboard) dan krijg je geen gewone 'pause' maar een 'active pause' waarin alle systemen gewoon blijven doordraaien... Kan zo nu en dan handig zijn, denk ik, maar vaak is het niet zo handig. Vooral niet als je aan het stijgen of landen bent: groot kans dat dingen compleet fout gaan zodra je weer 'unpaused'.
Wat een euhhh.... totaal onzinnige functie (dat 'active pause').

Pauze is toch pauze? Wie wil er nu z'n beeld freezen terwijl de sim op de achtergrond onzichtbaar doorgaat?

Dat zoiets optioneel mogelijk is a la (niet dat ik het zinnig zou vinden), maar om dit als de default-pause te nemen vind ik niet logisch.

Edit: zie het al, standaard pause is ESC.

Heb helaas nog geen mogelijkheid gevonden om de FSX/P3D keyset als default in te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 18-08-2020 15:50 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al een idee welke MS/XBox software verplicht is voor de Steam versie...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niels007007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:08
Hype is altijd gevaarlijk, je gaat teveel verwachten. Op normale hoogte ziet alles er goed uit maar kom je wat te laag dan vallen de niet photogramadinges steden en dorpen natuurlijk wel door de mand. Toch leuk visueel door de provincie te vliegen!

Hij adviseerde 'high end' wat wel klopt met m'n 2070 Super, maar niet met de i5 4690k uit 2015. Ook op 4.6ghz, 100% load altijd. Framerates op 1920x1200 wel 40+ maar frametimes niet heel constant door de CPU bottleneck denk ik.

Toch leuk, daar gaat m'n middag! (en avond waarschijnlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
robinez schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

ik heb min of meer hetzelfde.

Hij heeft 31 gigabyte van de 98 gigabyte gedownload, maar daarna is het over. Na herstart van computer en opnieuw opstarten van de game blijft die aangeven dat er nog 68 gigabyte gedownload moet worden en hij blijft op please wait staan. Ik heb het idee dat die download servers volledig gecrashed zijn door de enorme aanvraag van data.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63450334

Zo'n 57 gig van de game zit in 31 fspackage files, en daar wil ie nog wel eens op crashen en niet resumen. Als je naar de genoemde directory gaat en de fspatch files (sorteren op nieuw, dan staan ze bovenaan) delte en dan weer als admin de game start zal hij ws weer doorgaan. Ik heb uiteindelijk ook wel de fspackage files moeten deleten omdat de game het maar half deed (geen marketplace, op fly klikken deed niks), maar nu is alles in orde inclusief premium content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Pauze is toch pauze? Wie wil er nu z'n beeld freezen terwijl de sim op de achtergrond onzichtbaar doorgaat?
Sterker nog, bij mij crasht mijn vliegtuig als ik active pause gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heeft iemand nog ergens een overzicht gevonden van de default keyboard commands?

Heb de indruk dat het automatisch zetten van de altimeter ook niet helemaal werkt. Is nog steeds de 'b' toets, maar de druk blijft op 29.92 staan.

[ Voor 48% gewijzigd door alexbl69 op 18-08-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Beetje wennen spelen, Sion - Geneve... heeft Geneve geeneens een PAPI |:(
Is toch wel een redelijk basic ding op een gemiddeld vliegveld.

Verder wolkes zijn mooi, de graphics zijn zoals verwacht. Het is XP11 met een sh*tload aan addons maar dan indd in 91GB verpakt 😉

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
alexbl69 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Dat zoiets optioneel mogelijk is a la (niet dat ik het zinnig zou vinden), maar om dit als de default-pause te nemen vind ik niet logisch.

Edit: zie het al, standaard pause is ESC.

Heb helaas nog geen mogelijkheid gevonden om de FSX/P3D keyset als default in te stellen.
In professionele omgevingen wordt 'active pause' of 'location freeze' wel vaak gebruikt in leeromgevingen, om de student bijvoorbeeld wat meer tijd te geven om zijn landing goed voor te bereiden, te debriefen, dat soort zaken. Wat zo'n functie in MSFS2020 doet..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
ND863 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:58:
Beetje wennen spelen, Sion - Geneve... heeft Geneve geeneens een PAPI |:(
Is toch wel een redelijk basic ding op een gemiddeld vliegveld.

Verder wolkes zijn mooi, de graphics zijn zoals verwacht. Het is XP11 met een sh*tload aan addons maar dan indd in 91GB verpakt 😉
Hoe verhouden de prestaties zich tegenover XP11.50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
In active pause kun je van wat ik begrepen heb het weer en time of day en dat soort dingen aanpassen terwijl het vliegtuig in de lucht blijft hangen. Leuk om toffe screenshots te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:39
mijn game zegt tijdens een route als objective 'continue to climb to designated altitude', alleen kan ik nergens deze 'designated altitude' vinden (navlog, travel to..). iemand tips/ideeen?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
FSUIPC 7 beta is uit dat werkt met MSFS 2020 op dit moment nog wel perf. drop met de huidige simconnect.dll zal binnenkort opgelost worden.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:44
CopyCatz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63450334

Zo'n 57 gig van de game zit in 31 fspackage files, en daar wil ie nog wel eens op crashen en niet resumen. Als je naar de genoemde directory gaat en de fspatch files (sorteren op nieuw, dan staan ze bovenaan) delte en dan weer als admin de game start zal hij ws weer doorgaan. Ik heb uiteindelijk ook wel de fspackage files moeten deleten omdat de game het maar half deed (geen marketplace, op fly klikken deed niks), maar nu is alles in orde inclusief premium content.
geweldig man!

dat was inderdaad de oplossing, ik heb dat verwijderd en hij loopt al weer.

Echt bedankt, ik was al vanaf 1 uur aan het wachten en hier was ik zelf nooit achter gekomen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:59:
In active pause kun je van wat ik begrepen heb het weer en time of day en dat soort dingen aanpassen terwijl het vliegtuig in de lucht blijft hangen. Leuk om toffe screenshots te maken
ja dan moet ik wel die Poi wegkrijgen daar word ik gek van krijgt die dingen niet weg ... (die ook de airports aan geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

ja dan moet ik wel die Poi wegkrijgen daar word ik gek van krijgt die dingen niet weg ... (die ook de airports aan geven
Is eenvoudig uit te zetten via Instellingen daar kun je aangeven welke POI’s je wel of niet wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Options > Assistance > Navigation aids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Oké, controls helemaal door en ben nu totaal hooked!!!!!

Wat is dit een pracht van een simulatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863

ND863

jppilot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

Hoe verhouden de prestaties zich tegenover XP11.50?
Geen sterk beeld van. ik bleef hangen op XP11.41, en gebruikte uitsluitend Toliss A320 wat een beetje performance wegneemt. Default XP liep als een trein, en default FS2020 loopt aardig soepel (beter dan verwacht) voor de visuals die je ervoor terugkrijgt. Met name volumentric clouds is (externe addon) in XP11 is echt een no-go kwa performance, en in FS2020 kan je er iig van genieten. (Ryzen 5 3600X, 32GB RAM, GTX1660 Super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Dank voor de tip besteld, en ze zijn al bijna weer uitverkocht.
Ik schrok even toen ik 210 euro zag staan, maar helaas, dat is exclusief BTW 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik lees zojuist dat je tot en met 30 september een livery pack kan claimen.
Today pilots, aviation enthusiasts, simmers, and explorers can take to the skies in Microsoft Flight Simulator, now available on Xbox Game Pass for PC (Beta), Windows 10 PC, and Steam. In celebration of the return of the beloved franchise, all players will be able to claim a free “Aviators Club” livery set as a special thank you for being one of the first to take flight from now through September 30, 2020. The livery set will be available starting on Wednesday, August 19 for this limited time in the in-sim marketplace and includes Microsoft Flight Simulator-inspired liveries for all aircraft available in the Standard, Deluxe, and Premium Deluxe Editions.
https://news.xbox.com/en-...-simulator-available-now/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

pro_6or

amateur_60r

Dani86 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:46:
Net m'n eerste crash gehad, hoe is de stabiliteit bij jullie?
Ik ben mentaal nogal wiebelig. Metname inderdaad direct na een crash. Stukje verlies ego icm woede.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net eens de eerste solo flight geprobeerd, moet dan een flight pattern volgen maar zie nergens hoe die pattern eruit ziet. Hoe zit dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:25:
Net eens de eerste solo flight geprobeerd, moet dan een flight pattern volgen maar zie nergens hoe die pattern eruit ziet. Hoe zit dit dan?
Bedoel je die solonavigatie? Dat is de laatste tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels007007
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:08
Maf dat de 747 de FPS halveert terwijl CPU en GPU belasting rond de 50% zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Refunds kunnen zeker niet meer, als je het zo lang geleden hebt gekocht :/
Wil het echt refunden en dan steam versie kopen, met de MS store kom ik echt geen fuck vooruit. Uren gedaan over 6gb, toen viel alles weg en wilt nier meer herstarten de download.

Man man man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Vedrano de hele wereld is nu die 100GB aan data aan het downloaden, dat is best wel enorm veel verkeer. Heb geduld, er zijn genoeg mensen bij wie het al wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Had beter gezwegen over geen crashes na de install. Heb er nu al een paar gehad, maar het bizarre is eigenlijk dat het altijd is wanneer ik niets aan het doen ben : gewoon in de menu settings, of bvb met active pause, en altijd wanneer ik even AFK was. Kom ik terug aan mijn PC en is FS2020 gewoon verdwenen. Was eigenlijk bij de installs ook zo (al is een install nu ook niet iets waarvoor je aan je keyboard gekluisterd blijft :p).

[ Voor 42% gewijzigd door Twixie op 18-08-2020 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vedrano schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:34:
Wil het echt refunden en dan steam versie kopen, met de MS store kom ik echt geen fuck vooruit. Uren gedaan over 6gb, toen viel alles weg en wilt nier meer herstarten de download.

Man man man
Volgens mij downloadt Steam alleen de launcher, de rest van de installatie/upgrade loopt via de MS Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
weststar schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:26:
[Afbeelding]

Ik kijk er al naar uit!
Ik ken ze niet, maken ze mooie spullen?

Bijzondere keuze voor de 340, had ik niet verwacht. Een toch wel gefaald toestel die je amper nog ziet. Maar wat een prachtige kist :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Echt onhandig, camera views heb je in de default setting een combina van Alt+nummer nodig. Dat werkt lekker met 1 hand aan het stuur :X

Weet nou niet of ik last heb van “veranderingsweerstand”, maar ga denk ik toch de halve key mapping van XP11 overnemen morgen 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
Hier wat screenshots op Medium settings, Render scaling 100, LOD 50 / 50.
Mijn GPU is al jaren oud (r9 380) en had eigenlijk niet verwacht dat ik op Medium soepel kon spelen.
In dit soort omgevingen (Innsbruck) is het echt goed te doen, gisteren in Barcelona begon het wel te schokken.

Ik weet dat het geen prachtige screenshots zijn, maar er zijn vast mensen die willen weten wat je van Medium/Low kan verwachten. Vond zelf met name de ground textures (bergen) etc wat tegen vallen, de rest is echt heel goed nog steeds.

Edit; Live weather trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-EZd8xTBlyhlV1xs3CtjPLzmh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VgZS4Ayh1ZyMtMxL5YJPUNbj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8JxOPJmCNNS-LMBVnUWXpfqvbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LyNnWZwY2Caeohw6GxXMaxxj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWmXcSRtRDbHgSFVmUOwhEK6Wo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U19Z54Av3PEZvwQVje1SnPHp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehe2EngpxKcUE3GpA76Gzb_5aoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T65RjPeIO1jN97vVfEKzLNtt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door yorkick op 18-08-2020 16:46 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Welk vliegtuig ik ook probeer ik krijg het niet goed voor elkaar om stabiel (level/horizontaal/hoejehetookmaarnoemt) te vliegen.
Of de neus gaat te ver omhoog of omlaag en met spelen met trim/throttle krijg ik het niet voor elkaar.
Lichtelijk frustrerend, ik doe vast wat verkeerd :p

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:43

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik weet niet of het wat mensen helpt, maar ik ben ondertussen al de hele dag bezig met downloaden. Ik werk vanuit huis, aan hetzelfde bureau als waar mijn game pc staat. Daarom gebruik ik ook hetzelfde muis/toetsenbord voor m'n PC als mijn laptop; ze zijn verbonden via een KVM switch.

Nu blijkt dus dat de hele launcher (en misschien ook game?) crashed zodra ik m'n KVM omzet naar de laptop. Flight Sim kan er blijkbaar niet zo best tegen als je de input apparaten er uit trekt of disconnect, maakt niet uit in welk scherm je zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:39
ScrooLoose schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:45:
Welk vliegtuig ik ook probeer ik krijg het niet goed voor elkaar om stabiel (level/horizontaal/hoejehetookmaarnoemt) te vliegen.
Of de neus gaat te ver omhoog of omlaag en met spelen met trim/throttle krijg ik het niet voor elkaar.
Trim is moeilijk, vooral omdat je hier het liefst enige force feedback voor zou willen hebben. Probeer met niet te grote stappen te trimmen, dat werkt bij mij redelijk goed! En veel oefenen, iedereen kan vliegen, maar het is niet makkelijk stabiel en goed te vliegen!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:54
ScrooLoose schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:45:
Vlieg je altijd met full throttle aan? Rond 80% throttle lukt het vaak beter om stabiel te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 12:54
Aenea schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:21:
Zo, het is de 18e! Dus het werd tijd om FS2020 op te starten! Ziet er geweldig uit! ..... van uit de lucht....

Op de grond is het echter ehmm, niet echt geweldig. Op zich jammer, snap het wel hoor, daar niet van.
En de code die de satelliet beelden omzet naar iets speelbaars maakt wel eens wat foutjes.

Dit is vlak bij mij in de buurt volgens de game:
Tja wie taxiet er nou met een Airbus over een rotonde in lutjebroek 8)7

Game van het jaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

Bedoel je die solonavigatie? Dat is de laatste tutorial.
yep slaag er maar niet in, stijgen tot 5400ft=ok (groen), dan moet ik 'left turn' doen, ik probeer dat maar blijft zeggen 'left turn', zelfs als ik 180° draai naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:59
kaanmijo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:48:
Ik weet niet of het wat mensen helpt, maar ik ben ondertussen al de hele dag bezig met downloaden. Ik werk vanuit huis, aan hetzelfde bureau als waar mijn game pc staat. Daarom gebruik ik ook hetzelfde muis/toetsenbord voor m'n PC als mijn laptop; ze zijn verbonden via een KVM switch.

Nu blijkt dus dat de hele launcher (en misschien ook game?) crashed zodra ik m'n KVM omzet naar de laptop. Flight Sim kan er blijkbaar niet zo best tegen als je de input apparaten er uit trekt of disconnect, maakt niet uit in welk scherm je zit.
Ik had gister inderdaad hetzelfde probleem. Ook als ik mijn monitor uitzette waar mijn usb receiver voor toetsenbord en muis in zat waardoor die dus verdwijnen van het systeem.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Dank voor de tip besteld, en ze zijn al bijna weer uitverkocht.
Heb mijne gister besteld, wordt morgen geleverd als 't goed is :) Kreeg vanmiddag verzendmail.

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 18-08-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ondersteunt hij ook dubbele of triple monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik zat net even te kijken naar de beschikbare bushtrips, maar blijkbaar zijn ze allemaal +750NM, vaak ook in singleprops. De meeste duren ook +7 uur, erg lang naar mijn mening ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

Vedrano schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:34:

Man man man
Steam gaat helaas geen verschil maken. Wordt gewoon van de MS servers gedownload nadat je het spel 'voor de eerste keer' start. Ik heb wel tips gezien van anderen in dit topic over wat je moet doen als je download niet meer herstart. Volgens mij die FS map onder appdata leegmaken, en spel (een paar keer) herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:04:
Ik zat net even te kijken naar de beschikbare bushtrips, maar blijkbaar zijn ze allemaal +750NM, vaak ook in singleprops. De meeste duren ook +7 uur, erg lang naar mijn mening ;(
Ze zijn allemaal opgedeeld in korte trips van 10 tot 50 minuten toch?

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
Zojuist een bug gemeld op Zendesk, the Baron G58 heeft geen alt knob, dus je kunt niet de altitude (hoogte) veranderen.

Ook heb ik gemeld dat Den helder airport en Eindhoven airport mist MSFS

[ Voor 41% gewijzigd door Microburst op 18-08-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kaanmijo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:48:
Idem hier, zie enkele posts hierboven. Ik heb het wel niet systematisch voor. Soms kan ik switchen en gebeurt er niets, maar soms switch ik heen en terug en is mijn FS2020 verdwenen. Idem met Virtual Desktops (standaard W10 functie: CTRL+Win+links/rechts), ook daar heb ik FS2020 al horen crashen (i.e. muziek die stopt) wanneer ik op een andere virtuele desktop zit.
Grappig zelfs op dit eigenste moment dat ik dit aan het typen ben. Game zat gewoon in het startscherm waar je moet kiezen wat je wil doen. Best wel vervelend want ik vond het wel handig om in een andere virtual desktop een browser open te hebben.
EDIT: welke GPU heb je ? Want ik vraag me af of het systematisch bij iedereen is, of dat het GPU gerelateerd is. Ik heb een Nvidia GTX 1660 Super

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 18-08-2020 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Wellicht kan iemand melden dat de Real Traffic van Flightaware een half uur achter loopt op de werkelijkheid? Maakt op zich niet uit als je het niet weet maar het is een behoorlijk verschil met FlightRadar24.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:11:
Wellicht kan iemand melden dat de Real Traffic van Flightaware een half uur achter loopt op de werkelijkheid? Maakt op zich niet uit als je het niet weet maar het is een behoorlijk verschil met FlightRadar24.
Zal wel vanwege "security" zijn :F FlightRadar loopt zelf ook al achter om die reden en ze censureren dingen als militaire vluchten en zakenjets die hierom vragen.

Veel beter om ADSBExchange te gebruiken, helemaal gedraaid door hobbyisten en ze vertragen en censureren niks! :)

Helaas is dat geen optie met MSFS voorlopig, maar wellicht komt er tzt wel een addon voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Net even verder gespeeld met de beta van FSUIPC werkt best al goed ! nu werken al de modificaties op de saitek quadrant zoals flaps , speedbrake en beide trust reversers.

Nu alleen nog de magische button in MSFS clear all key assigments :)

(stiekem hoop ik snel op PMDG producten want de default 787 is echt om te huilen) :+

[ Voor 15% gewijzigd door Njay op 18-08-2020 17:19 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mijn grootste ergernis tot nu toe is toch die map, waarom je daarop niet kan inzoomen én detail/satellietbeeld zien is me écht een raadsel, laat staan dat je niet eens kan opzoeken op naam van steden en gemeenten. Is toch met Bing geïntegreerd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Zal wel vanwege "security" zijn :F FlightRadar loopt zelf ook al achter om die reden en ze censureren dingen als militaire vluchten en zakenjets die hierom vragen.

Veel beter om ADSBExchange te gebruiken, helemaal gedraaid door hobbyisten en ze vertragen en censureren niks! :)

Helaas is dat geen optie met MSFS voorlopig, maar wellicht komt er tzt wel een addon voor.
Wellicht, maar als ik Flightradar open dan scheelt het misschien een minuut of minder met de werkelijkheid. Flightaware dus zeker een half uur. Misschien dat ik 'm anders zelf eens aanmaak als niet iemand op de wereld dat al gedaan heeft ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik probeer het spel te spelen met een xbox controller.
In het menu vind ik niet op één twee de mogelijkheid om vertical te inverten...

Kan iemand mij zeggen waar ik daarvoor moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:43

kaanmijo

Picobello B.V.

Twixie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Idem hier, zie enkele posts hierboven. Ik heb het wel niet systematisch voor. Soms kan ik switchen en gebeurt er niets, maar soms switch ik heen en terug en is mijn FS2020 verdwenen. Idem met Virtual Desktops (standaard W10 functie: CTRL+Win+links/rechts), ook daar heb ik FS2020 al horen crashen (i.e. muziek die stopt) wanneer ik op een andere virtuele desktop zit.
Grappig zelfs op dit eigenste moment dat ik dit aan het typen ben. Game zat gewoon in het startscherm waar je moet kiezen wat je wil doen. Best wel vervelend want ik vond het wel handig om in een andere virtual desktop een browser open te hebben.
EDIT: welke GPU heb je ? Want ik vraag me af of het systematisch bij iedereen is, of dat het GPU gerelateerd is. Ik heb een Nvidia GTX 1660 Super
Ik heb een GTX 1070, misschien dat het inderdaad aan Nvidia ligt. Heb die drivers van vandaag overigens nog niet geinstalleerd, dus het kan best zijn dat die het fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben thuis :D Heb 'm gestart, paar algehele preferences aan moeten geven, en ik zit nu naar een beeldvullende TBM930 te kijken met een blauwe progressiebalk onderin beeld, is dit het punt waar die aan het downloaden moet? Want ik zie geen netwerk verkeer in task manager...

Nee ik ben nooit inwoner van Kiribadinges geweest, gisteravond gekocht en de pre-purchase geïnstalleerd en verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kaanmijo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:26:
[...]
Ik heb een GTX 1070, misschien dat het inderdaad aan Nvidia ligt. Heb die drivers van vandaag overigens nog niet geinstalleerd, dus het kan best zijn dat die het fixen
Ik zou nog eens moeten verder testen. Het zou toch puur door KVM kunnen zijn. Het viel me daarnet op dat na een heen-en-terug met de KVM switch, het spel niet meer reageerde op muis, maar wel nog minstens een halve minuut doorliep vooraleer het uiteindelijk crashte. Dus die keren dat ik dacht dat het door een virtual desktop was, kan goed geweest zijn dat ik net ervoor met KVM gewisseld had
EDIT: overigens heb ik wel de Game Ready driver van Nvidia al.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 18-08-2020 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:27:
Ik ben thuis :D Heb 'm gestart, paar algehele preferences aan moeten geven, en ik zit nu naar een beeldvullende TBM930 te kijken met een blauwe progressiebalk onderin beeld, is dit het punt waar die aan het downloaden moet? Want ik zie geen netwerk verkeer in task manager...

Nee ik ben nooit inwoner van Kiribadinges geweest, gisteravond gekocht en de pre-purchase geïnstalleerd en verder niks
Heel irritant inderdaad. Had ik ook meerdere keren. Heb uiteindelijk de zaak maar gedeinstalleerd en ben opnieuw begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:27:

even 1 min wachten zo niet game afsluiten ALT F4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb vandaag verschillende keren gespeeld en hoe meer ik speel hoe groter de teleurstelling eigenlijk is.

Ik had echt veel meer van de graphics en de performance verwacht. Ik kom toch redelijk vaak erg lage texturen op de grond tegen en behoorlijk veel fouten qua gebouwen, verkeer, etc. Ik heb echt met grote regelmaat het gevoel alsof ik in Google zwarte rondkijk en uit kom bij een niet-stedelijk gebied en het maar moet doen met een lage foto...

Qua performance komt het gewoon niet overeen met wat er op het beeld wordt gezet. Alles op low met rendering quality van 30 is het nog steeds onmogelijk om boven de 60 te komen. In de cockpit is de performance ook nog eens een stuk slechter dan buiten, ongeacht waar je de camera op richt.

Het is natuurlijk allemaal een stuk mooier dan bij FSX of X-plank, maar ik ben absoluut niet achterover geslagen. Op basis van de filmpjes had ik veel meer verwacht. Hopelijk fixen ze een boel...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
huyanglee schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:25:
Ik probeer het spel te spelen met een xbox controller.
In het menu vind ik niet op één twee de mogelijkheid om vertical te inverten...

Kan iemand mij zeggen waar ik daarvoor moet zijn?
Ik weet het niet zeker met een controller, maar bij een joystick:
In het menu van controls naar je controller/joystick profiel, als het goed is staat er linksboven een "sensitivity" knop. Daarin kan je de assen en gevoeligheid aanpassen (en volgens mij ook inverted aanzetten).

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
downtime schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:30:
[...]

Heel irritant inderdaad. Had ik ook meerdere keren. Heb uiteindelijk de zaak maar gedeinstalleerd en ben opnieuw begonnen.
Inderdaad ff verwijderen, dan opnieuw ophalen in de MS Store en dan doet ie het meteen bij de eerste poging. Nu aan het downloaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!
EHRD

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L4bTSNxt/Desktop-Screenshot-2020-08-18-16-39-39-16.png

Low flight over de A4 heen , Vlaardingen Holy op de achtergrond

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xd6xBHqq/Desktop-Screenshot-2020-08-18-16-49-09-37.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTXNFR55/Desktop-Screenshot-2020-08-18-16-58-01-65.png

Nog een shotje van binnen uit :-) Real weather trouwens en time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpje
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik heb gebruik gemaakt van de Game Pass voor 1 euro om te zien hoe goed fs2020 op mijn hardware draait.

Ik heb een I7 6700K, 16GB en GTX 1060 6GB, draai alles op High en moet zeggen dat het best soepel draait, beter dan X-Plane.

Heb boven mijn huis gevlogen en moet zeggen dat de huizen niet echt kloppen, meer verdiepingen dan in het echt en de straten lijken wel laag resolutie...

Op een wat hogere hoogte ziet het wel erg mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:40:

[Afbeelding]

Nog een shotje van binnen uit :-) Real weather trouwens en time
Wat zijn die rare 'stokken' nou die daar staan? Lijken me te smal voor een flatgebouw en te hoog voor een schoorsteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
zo de grootste versie op steam gekocht
ben benieuwd instaleren op m2 ssd 2 wat ik zo lees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Kennen jullie nog goede vliegtuigen die meegeleverd zijn met de basis editie die makkelijk in gebruik zijn?
Ik heb nu een tijdje met de Cessna 152 gevlogen, ik wilde graag de Skyhawk (172) proberen alleen snap ik niets van de G1000. De Cessna 152 vind ik wel erg fijn aangezien hij behoorlijk makkelijk in gebruik is.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 18-08-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazetom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 10:20
Wow! Iemand enig idee wat hier fout gaat? Als ik Flight Simulator opstart, is het menu van de kwaliteit Star Wars Episode 1 Racer (1999). Nog geen vlucht opgestart, want als het menu er al zo uit ziet... (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJr8-vc_GyvlJpPHQnNO1WakHqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjMtIZNEemhYi6lEHCLdr0sk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Mijn download is nog bezig... (gestart om 08:00 vanochtend)

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.suzzwke.game&hl=en_GB

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

MazeWing schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:33:
Ik heb vandaag verschillende keren gespeeld en hoe meer ik speel hoe groter de teleurstelling eigenlijk is.

Ik had echt veel meer van de graphics en de performance verwacht. Ik kom toch redelijk vaak erg lage texturen op de grond tegen en behoorlijk veel fouten qua gebouwen, verkeer, etc. Ik heb echt met grote regelmaat het gevoel alsof ik in Google zwarte rondkijk en uit kom bij een niet-stedelijk gebied en het maar moet doen met een lage foto...

Qua performance komt het gewoon niet overeen met wat er op het beeld wordt gezet. Alles op low met rendering quality van 30 is het nog steeds onmogelijk om boven de 60 te komen. In de cockpit is de performance ook nog eens een stuk slechter dan buiten, ongeacht waar je de camera op richt.

Het is natuurlijk allemaal een stuk mooier dan bij FSX of X-plank, maar ik ben absoluut niet achterover geslagen. Op basis van de filmpjes had ik veel meer verwacht. Hopelijk fixen ze een boel...
Same here, al vind ik het GA vluchtmodel wel veel beter dan good ol FSX

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

pro_6or schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Ik ben mentaal nogal wiebelig. Metname inderdaad direct na een crash. Stukje verlies ego icm woede.
Haha ik bedoel dat de app crasht :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpje
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-10-2021
Hoewel ik ook iets meer had verwacht van de terein en gebouwen, realiseer ik me ook dat ook dit een enorme stap vooruit is als je het vergelijkt met wat er al verkrijgbaar is.

Het voordeel van de AI en bing maps is dat zodra er meer en betere data beschikbaar is automatisch ook de wereld mooier en echter zal worden. Ik zie deze technologie ook gebruikt worden voor andere games en doeleinde.

Ik ben wel benieuwd of er een API komt waarmee we zelf ook meer data kunnen toevoegen, bijvoorbeeld juiste aantal verdiepingen en juiste gebouwen aangeven, zeg maar openmaps achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Download gaat prima hier. Net aangezet, zit op 20Gb en 50mb/s. Ben wel echt een DCS vlieger (F18) dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1 ... 34 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc