Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hassebassie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Zelfde bij mij. Ik zie ook geen axis voor de throttle in het settingsmenu. Ik heb een Logitech Freedom 2.4
Paar posts naar boven staat je antwoord.
Ja, maar ze hebben 01/19 er nog in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Dani86 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:49:
Al vanaf 10:00 vanmorgen aan het downloaden, nu op 70% O-)

Geduld is een schone zaak....
Zeker als je in die tijd het huis bent gaan schoonmaken

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Vanmorgen opgestegen vanaf Eelde, ziet er goed uit.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:09
killerbee1958 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

ook een aardige fuck up is de SS Rotterdam (tegenover de niet aanwezige euromast).
Ingevuld met een viertal huisjes op de plek van dat mooie museumschip. :-)

Ach, het blijft nodig om je verbeelding te gebruiken. Meestal wel handig als je een spelletje speelt.
Dat soort dingen vooral doorgeven aan Asobo via hun zendesk (zie TS FAQ voor de link) met een foto hoe het in het echt moet zijn. Ze gaan dat soort feedback dan verwerken in de next update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Zonet toch maar een Honeycomb Yoke besteld, in afwachting dat hun throttle ook nog uitkomt dit jaar. Dan heb ik mooie setup, voor nog redelijk bedrag. Mijn Logitech gebruik ik dan voorlopig maar als 'throttle'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Airport Lukla (VNLK) is een leuke tip!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
BamSlam_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Ja, bij FS2020 moet je de mappings zelf verzorgen. Wel knullig dat deze devices niet bij de release out-of-the box al gemapt zijn. Op zich is het mappen overigens niet heel moeilijk, alleen zit die throttlemapping mij dus dwars.

Maar: ik heb het eindelijk voor elkaar! *O*

Het venijn zit hem erin dat ik mij bij het mappen van de stick en de yoke focuste op het filter "essentials". En daar staat nu net niet de essentiële instelling bij om de gashendel correct te laten werken, waardoor ik de hele tijd zat te klooien met "decrease throttle" en "increase throttle" (en die moet je dus niet hebben). De instelling ("Throttle Axis") staat onder het filter "All". 8)7

Enfin, plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus hieronder twee screenshots die het allemaal duidelijk zouden moeten maken. Verder kan deze PDF je goed helpen bij het maken van de mappings voor de CH Yoke.

Filter "Essentials". Waar dus de essentiële Throttle Axis ontbreekt.
[Afbeelding]

Filter "All". Daar heb ik nu voor Throttle 1 Axis t/m Throttle 4 Axis de correcte mapping in kunnen stellen.
[Afbeelding]
Dank je! Hier was ik naar op zoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Heeft iemand een paar screenshots van Groningen? Ik heb gister me pc verkocht zodat ik straks alles op ultra kan spelen, alleen moet ik nog ff een een weekje wachten tot dat ik kan spelen maar ik ben erg benieuwd hoe me stadje er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Laatst online: 22:01
[quote]cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Paar posts naar boven staat je antwoord.
[...]

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Welke resolutie is dit? Ben niet zo onder de indruk eigenlijk, veel kartelranden en die rode lijn op de grond ziet er erg onrealistisch uit.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +6 Henk 'm!
net even boven NEW YORK wezen stunten .. alles op Ultra en niet onder de 30 FPS uitkomen
op 2560 -1440.. mag niet klagen alleen nu wel even een raam open gooien want het is warm hier ... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KzbRp8Rq/Desktop-Screenshot-2020-08-18-12-56-14-02.png

gemiddeld zit ik op 50/65 fps alles op ultra _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 13:03 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25
Flight777 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Dat soort dingen vooral doorgeven aan Asobo via hun zendesk (zie TS FAQ voor de link) met een foto hoe het in het echt moet zijn. Ze gaan dat soort feedback dan verwerken in de next update.
Het stoort me eigenlijk niet genoeg om hier een ticket voor aan te maken.
Ik reken er stiekem een beetje op dat er al heel veel anderen zijn die van alles en nog wat melden en dat de komende maanden er veel aangepast zal worden.

Die gasten moeten mi omkomen in dit soort tickets op dit moment.
laat het stof maar even neerdalen. Als het over 6 maanden nog niet opgelost is dan ga ik het misschien even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Bolk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:43:
Ter info voor de Premium Deluxe (Steam) gebruikers:

[...]
Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:09
killerbee1958 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Het stoort me eigenlijk niet genoeg om hier een ticket voor aan te maken.
Ik reken er stiekem een beetje op dat er al heel veel anderen zijn die van alles en nog wat melden en dat de komende maanden er veel aangepast zal worden.

Die gasten moeten mi omkomen in dit soort tickets op dit moment.
laat het stof maar even neerdalen. Als het over 6 maanden nog niet opgelost is dan ga ik het misschien even melden.
Moet je zelf weten, maar dat is nu juist de instelling die gaat zorgen dat uiteindelijk niemand het meld. :9 In hun live interview zo'n 3 dagen geleden heeft Asobo juist aangegeven dit soort individuele cases te willen ontvangen met foto's zodat ze de world map kunnen perfectioneren waar de AI nog steekjes laat vallen. Aangezien ze nooit met een AI al dit soort foutjes kunnen afvangen, gaan ze dit soort unieke gevallen met de hand goed zetten, tenzij het een overall probleem is met Cruise schepen.

Natuurlijk wil dat niet zeggen dat ze het meteen fixen, maar dan bouwen ze in ieder geval een DB op wat er nog moet gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Flight777 op 18-08-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hok crashed nog regelmatig hier, en steeds op verschillende momenten.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:00:
net even boven NEW YORK wezen stunten .. alles op Ultra en niet onder de 30 FPS uitkomen
op 2560 -1440.. mag niet klagen alleen nu wel even een raam open gooien want het is warm hier ... :+

[Afbeelding]

gemiddeld zit ik op 50/65 fps alles op ultra _/-\o_
Woop woop! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Welke resolutie is dit? Ben niet zo onder de indruk eigenlijk, veel kartelranden en die rode lijn op de grond ziet er erg onrealistisch uit.
1080p en op de post onder je vraag is het ook ongeveer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
mjaspers23 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Misschien komt dat ook omdat dit eigenlijk een militair veld is? In Bing Maps is het ook geblurred zoals vroeger ook bij Google Maps.
Dat zal inderdaad de verklaring zijn dat Eindhoven ontbreekt. Ik weet dat Stuttgart ook ontbreekt. Dat is ook geblurred op Bing Maps omdat het deels een militair vliegveld is. Ik ben benieuwd hoe dat bij Malaga (LEMG) uitpakt, dat vliegveld is voor de helft geblurred.

Edit: ik lees elders dat Malaga zou ontbreken, maar kan het zelf niet nagaan.

[ Voor 7% gewijzigd door voske op 18-08-2020 13:14 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48
Saven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Bonusvraag: hoe kun je je fps enzo in game tonen? Via FSX kon dat vroeger met shift+z volgens mij. Of zit dat niet in FS2020?
Dev mode aanzetten in options en nadien in de tools balk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:59:
Ondertussen is er geen Yoke meer te krijgen :p zowel honeycomb als Saitek overal uitverkocht.
Ik zelf ga direkt voor de Honeycomb Yoke en dan later de Honeycomb Throttle (Samen voor ~500 euro). De kwailteit is bij Honeycomb stukken beter dan de Saitek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

voske schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Dat zal inderdaad de verklaring zijn dat Eindhoven ontbreekt. Ik weet dat Stuttgart ook ontbreekt. Dat is ook geblurred op Bing Maps omdat het deels een militair vliegveld is. Ik ben benieuwd hoe dat bij Malaga (LEMG) uitpakt, dat vliegveld is voor de helft geblurred.
Zal Las Palmas dan ook tegenvallen? Daar heb ik meer dan eens F18’s gezien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
vizion88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
Zal Las Palmas dan ook tegenvallen? Daar heb ik meer dan eens F18’s gezien 8)
Die had ik al nagekeken op Bing Maps: niet geblurred ;) MSFS verschijnt pas op mijn computer als ik a. een nieuwe computer heb en b. een paar aftermarket vliegtuigen zijn verschenen, dus ik kan het zelf niet nagaan.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:43:
Ter info voor de Premium Deluxe (Steam) gebruikers:

[...]
werkt hier niet en ik ze ze nu ook niet meer staan bij CM
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHqCv6Sc/Desktop-Screenshot-2020-08-18-13-08-09-06.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6qYzmbw8/Desktop-Screenshot-2020-08-18-13-08-27-69.png

:(

;) ze zijn er weer :o

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 13:25 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toch jammer dat je op de world map niet kan inzoomen en toch detail van bing maps ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
yade schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
Ik heb Track IR. Deze werkt niet. Wel in X-Plane. Moet ik een optie aanzetten? Zo ja, waar kan ik die vinden, want ik zie de optie nergens?
Om zelf een antwoord te geven: Track IR werkte overal, behalve in FS2020 totdat ik een andere USB poort koos. Kennelijk kijkt FS2020 niet verder dan 1 USB hub o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuxken schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:07:
[...]

Dev mode aanzetten in options en nadien in de tools balk
Kan ook met GFE :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Uitgebreidere info over missing content: https://flightsimulator.z...or-Deluxe-Premium-content

Kan tot 24 uur duren...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:57
ND863 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:23:
Heb nog niet het wow effect ervaren, wss nog heel erg wennen aan control shortcuts.

Wat ik mis/nog niet gevonden heb: Snel switchen tussen ingezoomd instrument paneel (lees: leesbaar) en weer terug naar ‘normal’ view...
ctrl + space

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Market place ligt er hier ook uit.. lag er uit .. de ene keer doet hij het en de andere keer weeer niet

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Laatst online: 27-09 21:31
Poeh poeh... Ik kan echt m'n draai nog niet vinden hoor, de controls zijn omslachtig en alles behalve handig. Ik is de eenvoud van x plane wel hoor qua controls. Overal dubbele mappings kom ik tegen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik weet dat het een simulator is, mara is hij ook geschikt om bijvoorbeeld gewoon rond te vliegen ala "Arcade" bij gebrek aan een beter woord; En is het te gebruiken met een Xbox controller, of is een Joystick beter?

Weet wel dat mijn pc me heel erg boos gaat aankijken als ik het zou aanschaffen :P.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Illegal_Alien schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:22:
Ik weet dat het een simulator is, mara is hij ook geschikt om bijvoorbeeld gewoon rond te vliegen ala "Arcade" bij gebrek aan een beter woord; En is het te gebruiken met een Xbox controller, of is een Joystick beter?

Weet wel dat mijn pc me heel erg boos gaat aankijken als ik het zou aanschaffen :P.
Heb het spel zelf nog niet, maar in de review op Tweakers hebben ze het kort over een Xbox controller. Misschien dat filmpje even bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Speel hier met een PS4 controller en dat gaat voor casual vliegen prima (al heb je het toetsenbord veelvuldig nodig voor alle bedienmomenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probeer hem al sinds vanmorgen te installeren, maar dat gaat niet echt van harte. De eerste 90+ gig gaat prima, dan start ik hem opnieuw op en dan wil die nog 3,68GiB downloaden en daar blijft hij contant op hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
In de hoop om de Deluxe/Premium toevoeging te vinden, dacht ik even uit te loggen met mijn Xbox/Microsoft account. Maar nu kom ik terug op het laadscherm met de pop-up om in te loggen alleen dat werkt dus niet... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik heb al geprobeerd om via Steam de launcher te verwijderen, maar dat lost het niet op.
Laatste optie zou zijn om alles te verwijderen en weer te downloaden; niet de meest gewenste optie :)

Na een (geniale) ingeving, heb ik alle data verwijderd uit de 'Roaming' map en nu werkt het weer.. Phew _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Trently op 18-08-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

pagani schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:24:
Speel hier met een PS4 controller en dat gaat voor casual vliegen prima (al heb je het toetsenbord veelvuldig nodig voor alle bedienmomenten)
zo handig als iemand de vraag die je net wilde typen al beantwoord.. Dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 08:39
Alcmaria schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

zo handig als iemand de vraag die je net wilde typen al beantwoord.. Dank..
Ben ontzettend blij dat ik nu een streamdeck heb, waar ik alle veelgebruikte toetsenbord combinaties op heb staan. Dat werkt echt ideaal

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Hier met 4770k en GTX1070 heeft hij het ook best zwaar soms.. op medium.

Ik zou niet graag met absolute minimum vereiste zitten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17

Ik vlieg op dit moment met de PS4 controller. Heb geen yoke en al jaren geen joystick meer. Werkt prima. Ben wel van plan om op termijn een yoke aan te schaffen. Maar beetje lekker arcade style genieten van de scenery met een PS4 controller werkt prima.

Moet overigens zeggen dat de performance reuze meevalt. Heb een redelijk oude setup. Nog een i7-3820, 16GB DDR3 1333Mhz geheugen. Het enige dat wat nieuwer is is de GPU, 1660TI. Ondanks dat draait het vrij stabiel 30 - 35 FPS op ultra op een resolutie van 3840x1200 en is de GPU de bottleneck op dit moment.

Nog niet rondgevlogen in New York, verwacht in dat soort grote steden nog wel wat performance issues. Maar voor gewoon een beetje boven het landschap vliegen kan het er nog wel even mee door :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-09 17:08
Is iemand het gelukt om 3 monitoren werkend te krijgen ? Ik kan hier niets over vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:19:
Poeh poeh... Ik kan echt m'n draai nog niet vinden hoor, de controls zijn omslachtig en alles behalve handig. Ik is de eenvoud van x plane wel hoor qua controls. Overal dubbele mappings kom ik tegen hier.
Klopt, was voor mij ook erg wennen. Wat ik vooral mis is dat je in X-Plane heel makkelijk met de pijltjestoetsen links en rechts kan 'schuiven' door de cockpit. In MSFS2020 zit je vast op je stoel en is dat je draaipunt. Wel kan je met toetsencombinaties (en de xbox controller) langs pre-set cockpit views gaan, maar dat vind ik net iets minder flexibel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
eerste aankoop is al een feit O+ mijn oude vertrouwde omgeving FS2002/fs2004

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nVyzP40L/Desktop-Screenshot-2020-08-18-13-30-23-87.png

O+ gelijk maar even een rondje gevlogen _/-\o_

toch wel erg mooi die zon

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SKRksRD5/Desktop-Screenshot-2020-08-18-13-39-09-01.png

ps voor de mensen die steam hebben je moet aankopen met steam wallet

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

flugelisoke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:19:
Tell me about it. Heb nu de cockpit camera controls van look left/up/right/doen aan mn POV HAT switch gebind, en free move camera speed naar 25% gezet. Kan nu weer wat lekkerder in de cockpit viewen (a la XP11), is persoonlijke voorkeur. (Maar voelt wel intuatiever aan).

Nu de externe camera controls nog uitvogelen.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Weet iemand hoe je de verlichting aanzet in de cockpit van de cessna? tijdens mijn vlieginstructies zijn de meters bijna niet leesbaar in default view

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Vanavond ook maar eens opstarten. Vanmorgen de download laten starten.

Ben wel erg benieuwd naar de performance. Ga het op men simrig eens testen maar daar zit ik in een resolutie van 10320x1440p. Vrees al voor de performance. Hoe zit het bij de medetweakers? Lees toch hier en daar zaken over performance issues.

Is dit vooral CPU of GPU intensief?

Valt me trouwens ook op dat bij coolblue ed. vrijwel geen enkele joystick voorradig is haha

[ Voor 10% gewijzigd door JacobsT op 18-08-2020 13:55 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Njay Je kan de zaklantaarn aanzetten met ALT+L.
De c152 verlichting is het linkerknopje achter de yoke.

[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 18-08-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:52:
@Njay Je kan de zaklantaarn aanzetten met ALT+L.
De c152 verlichting is het linkerknopje achter de yoke.
gewoon op L rammen _/-\o_

niet zo moeilijk mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:46:
eerste aankoop is al een feit O+ mijn oude vertrouwde omgeving FS2002/fs2004
Is dit dan al extra downloadbare content of zijn dit zaken die standaard in de premium deluxe versie inbegrepen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

gewoon op L rammen _/-\o_

niet zo moeilijk mensen :D
Pfff ik moest nooit op L rammen in mijn 737 van pmdg heur :9

anyways ik heb nu wel een setje rudders moeten aanschaffen want ik kon zo snel de optie niet vinden dat je met je yoke op de grond kan sturen :P en naar voren leunen en num enter indrukken is beste irritant maar dan is mijn setje compleet ! customer 737 saitek quadrant , yoke en zo de pedals

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww61YkYNNZfV7Or_VXVvuHt7SPA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8d3ZjaZhLgPiFUCnywIqaYJB.jpg?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door Njay op 18-08-2020 13:57 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Is dit dan al extra downloadbare content of zijn dit zaken die standaard in de premium deluxe versie inbegrepen zijn?
marketplace externe (ORBX)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Het eerste vliegtuig (of meerdere?) staan er ook al in, heb gisteren een livestream gezien met een Cessna van Carenado.

Nog 3 uurtjes werken

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:56:
Het eerste vliegtuig (of meerdere?) staan er ook al in, heb gisteren een livestream gezien met een Cessna van Carenado
niet nemen .... zijn net zo als de basis planes.. en te duur ....wacht op A2A 8)

moet nog even uitvinden hoe je die namen en zo weg kan krijgen en die ??? !!! dingen :(

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@ravw mijn eerste aanschaf gaat van PMDG zijn ben ik bang :P

Ik vond die Carenado, volgens mij was het een Cessna 182 ofzo, er ook niet heel bijzonder uit zien, beetje van hetzelfde als de default vliegtuigen, glasscockpit etc...

[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Klopt, was voor mij ook erg wennen. Wat ik vooral mis is dat je in X-Plane heel makkelijk met de pijltjestoetsen links en rechts kan 'schuiven' door de cockpit. In MSFS2020 zit je vast op je stoel en is dat je draaipunt. Wel kan je met toetsencombinaties (en de xbox controller) langs pre-set cockpit views gaan, maar dat vind ik net iets minder flexibel.
Ken je deze al

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51

Ik speel nu met een Xbox Controller, en dat gaat prima... Kijk wel even welke controls je waar wilt hebben, de standaard indeling vond ik niet zo logisch. En let erop dat de Xbox controller erg gevoelig is, dus pas ook je sensitivity aan naar bijv -50%.

Heb ook deze besteld: http://www.thrustmaster.c...ficer-pack-airbus-edition

[ Voor 6% gewijzigd door Er!k op 18-08-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
JacobsT schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:52:
Ben wel erg benieuwd naar de performance. Ga het op men simrig eens testen maar daar zit ik in een resolutie van 10320x1440p. Vrees al voor de performance. Hoe zit het bij de medetweakers? Lees toch hier en daar zaken over performance issues.

Is dit vooral CPU of GPU intensief?
Volgens deze site zul je met 4K rond de 30-40 FPS zitten. Dit met een 2080Ti. Ik heb zelf een 5k ultrawide, dus voor mij vrees ik 20-30 FPS. Jouw 8k+? zal het geen pleziertje worden.

Het is vooral GPU intensief. Als je een i9 of i7-10th Gen hebt, dan is je CPU vermoedelijk geen Bottleneck. het liefst samen met 32GB RAM en 50Mbit/s download voor de externe textures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09 23:52
Eindhoven Airport er niet in? Toch wel heel jammer dit.

Ben benieuwd hoe Eindhoven er zelf uit ziet op Flight Simulator. ( kan het spel de komende tijd helaas nog niet spelen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
DonRoger schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:02:

Ben benieuwd hoe Eindhoven er zelf uit ziet op Flight Simulator. ( kan het spel de komende tijd helaas nog niet spelen )
Er zullen vast wel developers in het virtuele gat vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
Er!k schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Er zullen vast wel developers in het virtuele gat vliegen ;)
Zou toch wel erg fijn zijn inderdaad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:13
DonRoger schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:02:

een paar pagina's terug staat een screenshot van EHEH en omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Content manager 95gb snelheid is echt om te huilen, eerste stuk deed die 300 mbps/+ en nu doet die een eeuw per gb. Met dit tempo ben ik vrijdag pas klaar :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
jppilot schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

een paar pagina's terug staat een screenshot van EHEH en omgeving.
Ja klopt inderdaad, maar ik bedoelde eigenlijk Eindhoven zelf ( niet Eindhoven Airport :P ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vedrano schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:06:
Content manager 95gb snelheid is echt om te huilen, eerste stuk deed die 300 mbps/+ en nu doet die een eeuw per gb. Met dit tempo ben ik vrijdag pas klaar :/
https://flightsimulator.z...61760-Slow-download-speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Net in m'n pauze (die iets is uitgelopen O-) ) een vlucht gemaakt van Schiphol naar m'n huis.

Wow, wat prachtig.

Denk dat het aandeel VFR in m'n vluchten flink zal gaan stijgen :).

Nu alleen de (nieuwe) toetsencombinaties nog onder de knie krijgen. Vind met name de views nog niet zo lekker werken als bij P3D. Maar dat zal wel een kwestie van leren/wennen zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ja alles al gedaan, opnieuw opgestart gewist enz, het ligt echt aan hun gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostflow
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Heeft iemand tips? De graphics zien er echt niet uit! https://cdn.discordapp.co...1942456098926/unknown.png Voornamelijk de buildings. Ik heb alles op Ultra en streaming aanstaan. Ik heb een 1070TI en Ryzen 5 3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Wanneer ik de resolutie zet op 2560x1080 wordt alles heel blokkerig, ook de letters in het menu. Iemand een idee hoe dat te verhelpen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Ghostflow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:12:
Heeft iemand tips? De graphics zien er echt niet uit! https://cdn.discordapp.co...1942456098926/unknown.png Voornamelijk de buildings. Ik heb alles op Ultra en streaming aanstaan. Ik heb een 1070TI en Ryzen 5 3600
Uh..... Wat is hier mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostflow
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
https://cdn.discordapp.co...r_18.08.2020_01_07_59.png
https://cdn.discordapp.co...18.08.2020_01_32_45-1.png
https://cdn.discordapp.co...r_18.08.2020_02_57_59.png
Dit ziet er veel beter uit. Het lijkt alsof die de data niet gebruikt(Bij mij). Terwijl dat wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien server issues. ATC had ook al problemen via Azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
Weet iemand toevallig hoe je vliegvelden kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Volgens mij gewoon een andere licht inval / bewolking hoor?

Trouwens, begin de controls te begrijpen. Nu wordt het pas leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Ik zie het persoonlijk eigenlijk niet zo in jouw screenshot. De overige shots die je toont zijn niet echt goed vergelijkbaar qua belichting, compositie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:28
Zit de Öresundsbrug erin? Als iemand in de buurt van ESTA vliegt kan die er een screenshot van posten? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Jacco011 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:01:
[...]

Volgens deze site zul je met 4K rond de 30-40 FPS zitten. Dit met een 2080Ti. Ik heb zelf een 5k ultrawide, dus voor mij vrees ik 20-30 FPS. Jouw 8k+? zal het geen pleziertje worden.

Het is vooral GPU intensief. Als je een i9 of i7-10th Gen hebt, dan is je CPU vermoedelijk geen Bottleneck. het liefst samen met 32GB RAM en 50Mbit/s download voor de externe textures.
Draai momenteel op enkele 1080ti (voldoende voor iracing op die reso).
Heb de 2de 1080 eruit geflikkerd omdat ik teveel issues had met SLI en het kotsbeu was.

CPU is een 9900k OC'd op 5ghz op alle cores, 32gb ram dus het zal een nieuwe 3080 of 3090 worden binnenkort 8)7
Internet geen probleem. Heb een Gbit lijntje thuis. Lekker downloaden van Steam aan 70Mb per seconde.

Alleszins ZEER benieuwd. Looks amazing!
Vroeger uren gesleten op elke flightsim versie vanaf 4.0. Enkel X had ik geskipt.

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 18-08-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Microburst schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:22:
Weet iemand toevallig hoe je vliegvelden kan aanpassen?
Met de SDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
durian schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:28:
Zit de Öresundsbrug erin? Als iemand in de buurt van ESTA vliegt kan die er een screenshot van posten? :-)
In de alphaversie helaas niet. Heb nog niet in de RTM kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Sinds deze morgen al een 5tal crashes gehad. Het game dan bedoel ik :) Wordt hopelijk snel verholpen.

Daarnaast lijkt er totaal geen support te zijn voor de Saitek Multi- en switchpanels. Iemand die hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:24
Weet iemand een oplossing voor de besturing van de rudder met een xbox controller?
Hij staat gemapt op de triggers, maar gedraagt zich als een button, het is dus alles of niks zeg maar..

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dank voor de tip besteld, en ze zijn al bijna weer uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 17:14
Jelliuz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:34:
Sinds deze morgen al een 5tal crashes gehad. Het game dan bedoel ik :) Wordt hopelijk snel verholpen.

Daarnaast lijkt er totaal geen support te zijn voor de Saitek Multi- en switchpanels. Iemand die hetzelfde ervaart?
Klopt, saitek panels worden niet zonder 3rd party software ondersteunt. Je moet niet vergeten flight simulator bevind zich feitelijk nog in een verkapte Alpha mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Had gehoopt dat de seatbelts en de cabin chime in de 747 wel zouden werken maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:33
gnauw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Dank voor de tip besteld, en ze zijn al bijna weer uitverkocht.
Ik heb ‘m gisteren besteld en kreeg vanochtend bericht dat ie uitverkocht is met levering vanaf volgende week....
Levertijden bij Conrad kun je dus niet vanuitgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleTweak op 18-08-2020 14:43 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

HugoVS schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:40:
Had gehoopt dat de seatbelts en de cabin chime in de 747 wel zouden werken maar helaas.
Er klopt wel meer niet qua FMS (perf init)

Wachten op PMDG ben ik bang ;)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
maffiabaas schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Klopt, saitek panels worden niet zonder 3rd party software ondersteunt. Je moet niet vergeten flight simulator bevind zich feitelijk nog in een verkapte Alpha mode.
Misschien logisch maar wil wel even zeggen dat voor de Saitek X-56 Joystick en Throttle alle knopjes werken.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Vanochtend geïnstalleerd, moest de game 1 keer opnieuw opstarten en die begon met downloaden.
Loopt goed op high end, af en toe wel een kleine stotterring.
(Ryzen 3600/RX 5700/16GB ram

De Oosterscheldekering is niet echt lekker omgezet, de auto's zijn amfibievoertuigen geworden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXnqWQ-qiui0DLNVwd4os1JDmZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwEDzI1QqPn3WI7BxaHnAMpt.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is de lange Neel, wat best wel een herkenningspunt is met 130m hoogte, er helaas niet in terecht gekomen (links onder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4nJx_PeGVVQPL88NhwALp2XPfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sw3cOHGRYkaf4jWDEx4SfcWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

Ghostflow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:12:
Same. Heb het idee dat t gewoon wat tegenvalt :P Zeker EHAM vond ik weinig bijzonder terwijl je best wel een meerprijs betaalt voor die paar extra airports.

Een ding is wel: in de winter hoef je iig geen verwarming aan te hebben :') tering wat is het nu warm. Lekker in de zomer zo... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
DoubleTweak schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Ik heb ‘m gisteren besteld en kreeg vanochtend bericht dat ie uitverkocht is met levering vanaf volgende week....
Levertijden bij Conrad kun je dus niet vanuitgaan.
Vanmorgen chatbericht gestuurd, er waren er 51 op voorraad (nu nog 8), hoop toch dat ik er geen weken op ga moeten wachten :) Is me via chat in elk geval bevestigd dat voorraad klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Hoe stel ik de hatswitch van mijn Thrustmaster Hotas Joystick in om zowel binnen als buiten vrijelijk rond te kijken? Ik vindt het menu niet heel helder. ook lijkt het of niet alle instellingen worden bewaard.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Net m'n eerste crash gehad, hoe is de stabiliteit bij jullie?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
offtopic:
@Dani86 Je specs linkje in je sig is dood

Acties:
  • +6 Henk 'm!
:P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5XLk0Rq/Desktop-Screenshot-2020-08-18-14-41-11-15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:23:
Er gebeuren af en toe nog vreemde dingen...

Op de runway, klaar om op te stijgen.

Throttle 100%, remmen los...

Niks, het toestel komt geen millimeter vooruit.

Vreemd genoeg begint de airspeed wel te klimmen... 50, 60, 70... het is een proptoestel, dus voor de gein de joystick maar eens naar achteren getrokken. Gevolg: airspeed daalt (hoogtemeter doet niks), en na een paar seconden een stall warning.

Ondertussen sta ik nog steeds op dezelfde plek op de runway.
Lijkt erop dat je Active pause aan hebt staan. Als je op de Pause button drukt (op je keyboard) dan krijg je geen gewone 'pause' maar een 'active pause' waarin alle systemen gewoon blijven doordraaien... Kan zo nu en dan handig zijn, denk ik, maar vaak is het niet zo handig. Vooral niet als je aan het stijgen of landen bent: groot kans dat dingen compleet fout gaan zodra je weer 'unpaused'.

Andere optie voor pauzeren is Esc: die brengt je naar het menu.

En dan heb je ook nog de gewone pauze optie... maar die is (hoe gek) niet voorgeprogrammeerd... en daarvoor moet je ook 2 keys toewijzen (voor pauze aan en pauze uit).
yade schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:44:
Ik heb Track IR. Deze werkt niet. Wel in X-Plane. Moet ik een optie aanzetten? Zo ja, waar kan ik die vinden, want ik zie de optie nergens?
Waarschijnlijk een kwestie van TrackIR updaten: rechtsboven in het TrackIR scherm staat iets als 'Games update'. Even op klikken en klaar is kees.
lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:11:
Toch jammer dat je op de world map niet kan inzoomen en toch detail van bing maps ziet
Jammer? Ik vind het belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kun je FS2020 eigenlijk ook spelen met een matige internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:13
Timbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:57:
Het kan zelfs zonder! Dan vult MSFS zelf alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Nieuwe nvidia drivers. Fs werd aangegeven beter te moeten draaien met deze drivers. Nog niet kunnen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:02
Oban606 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:00:
Nieuwe nvidia drivers. Fs werd aangegeven beter te moeten draaien met deze drivers. Nog niet kunnen testen...
Die waren er gisteren al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Niet online
Timbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:57:
Je kunt instellen hoeveel internet de sim mag binnenhalen. Minimaal is 5Mbit/s, dus dat moet vermoedelijk wel lukken? Het kann nu zelfs zonder verbinding?

Ik heb nu net de Honeycomb Alpha Flight Controls besteld voor €240. Komt morgen binnen (woon in het buitenland). Nu vanavond nog FS2020 Premium Deluxe kopen op Steam. De "1000 uur" achievement is een leuke uitdaging :9
Van het weekend hoop ik tijd te hebben voor een review

[ Voor 3% gewijzigd door Jacco011 op 18-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Wat gebruik je als throttle en rudder control? Twee zaken die nog ontbreken bij de Honeycomb...
Pagina: 1 ... 33 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc