• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:11:
[...]

dat zal wel vreemd zijn vaak bij vliegtuigen zo dra de motoren draaien trekken ze eigenlijk geen stroom meer van de accu ..en op start laten staan is nogmaal , want je moet om te starten dus doordraaien tot je hem aan hoort slaan en los laten dan gaat hij automatische terug .. als als elke contaktslot is met starten
Op de yoke zit waarschijnlijk geen veertje waardoor ie terug schiet naar "BOTH", en hij blijft dus geforceerd in "START" staan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Maar zijn we überhaupt geïnteresseerd in reviews van game-sites ? Metacritic staat al vol met 9+ ratings van een hele hoop gaming sites. Wat voegt gamer.nl review toe ?

Ik zou liever eens reviews willen zien van flightsim-gespecializeerde sites, want als ik dit topic bekijk, zie ik eigenlijk 2 kampen: 1. de noob/leek/vrijetijdsgamer die, behoudens wat performance/stabiliteits-issues, helemaal in de wolken is, en 2. de ervaren simmer/piloot, die helemaal niet onder de indruk is van het sim aspect.
grafisch is deze sim goed ... maar wat betreft vliegeigenschappen en andere zaken nog totaal niet af .. er moet nog een hoop gebeuren ..
ik ben iemand die voor bijde gaat en real vliegen en real uitzicht .. real uitzicht gaan we nu een beetje krijgen , zeker met het weer , landschappen soms ook wel .

want het is natuulijk wel een sim >:)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:24:
[...]
Ik zou liever eens reviews willen zien van flightsim-gespecializeerde sites, want als ik dit topic bekijk, zie ik eigenlijk 2 kampen: 1. de noob/leek/vrijetijdsgamer die, behoudens wat performance/stabiliteits-issues, helemaal in de wolken is, en 2. de ervaren simmer/piloot, die helemaal niet onder de indruk is van het sim aspect.
Ik ben op flightsim gebied zeker geen noob maar ben toch echt wel heel blij met het flightmodel. En nee, heb geen PPL en buiten enkele rondvluchten en een losse vliegles ook geen vliegervaring. Maar heb desondanks in deze flightsim veel meer het gevoel dat ik niet meer op een treinrails vlieg dan in P3D.

Zeker na het aanpassen van de sensitivity van mn XBOX controller. En natuurlijk, de autopilots zijn over het algemeen buggy, net als de ATC etc. Maar dit was (default planes) ook niet top in P3D en Xplane.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Valt wel op welke reviewers nog niet eerder min of meer serieus bezig zijn geweest met een Flightsim.

Ik bedoel, als je verbaasd bent over een stickertje op het glas, de vluchtmodellen "fantastisch" vind ("de toestellen gedragen zich zoals hun echte gelijkenissen") en claimt dat "elk detail is nagebootst, alle instrumenten werken zoals in het echt", heb je waarschijnlijk nooit een payware kist gevlogen in FSX/P3D/XP11. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Ik ben nu een weekje op een camping, maar als ik dit allemaal lees (veel bugs en weinig optimalisaties) dan denk ik dat ik nog even ga wachten om te downloaden. Er komen waarschijnlijk ook nog driver-updates en uiteraard de RTX3000 reeks (ik heb ws. toch een nieuwe kaart nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik vraag me overigens wel af waar die lange laadtijden van komen. Ik heb een retesnelle 970 EVO, maar moet ook 60+ seconden wachten eer een nieuwe vlucht start, terwijl ik in Resource Monitor niet bepaald veel activiteit zie.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vinslo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb inderdaad een vergelijkbaar issue gehad tot ik door had dat ik de key terug most draaien naar Both.
Hij blijft de startermotor aanslaan, wat het elektrische net onderbreekt.
Ok hoop dat het idd dat is, wel beetje gemis dat een flight sim dan bijv ook niet zegt wat je fout hebt gedaan, zou wel handig zijn. Kan je batt.level ergens zien in een Cessna 172?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
Ik ben nu een weekje op een camping, maar als ik dit allemaal lees (veel bugs en weinig optimalisaties) dan denk ik dat ik nog even ga wachten om te downloaden. Er komen waarschijnlijk ook nog driver-updates en uiteraard de RTX3000 reeks (ik heb ws. toch een nieuwe kaart nodig).
Ik zou het toch gewoon testen als ik jou was. Ik ben nog geen crashes tegen gekomen, het draait een stuk beter dan P3D (en ziet er velen malen beter uit), GA is eindelijk leuk (persoonlijke mening) met deze graphics/scenery. Ik ben nog net zo hyped als voor de release :).

• Twixie
  • Nu online
BTW, grafisch word ik ook vaak wel weggeblazen door het realisme in reflecties e.d. binnen het vliegtuig zelf. Gisteren vloog ik een gegeven moment met de laagstaande zon achter mij, en zag in de draaiende rotor gewoon de schaduw van mijn eigen vliegtuig. Was heel apart en knap om te zien. Maar bvb ook reflectie van het interieur in de zijraampjes, of zelfs krassen in de zijraampjes (of wellicht is het ook reflectie van iets van binnen, gezien de vliegtuigen voor de rest geen enkel krasje hebben :D).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tourniquet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Valt wel op welke reviewers nog niet eerder min of meer serieus bezig zijn geweest met een Flightsim.

Ik bedoel, als je verbaasd bent over een stickertje op het glas, de vluchtmodellen "fantastisch" vind ("de toestellen gedragen zich zoals hun echte gelijkenissen") en claimt dat "elk detail is nagebootst, alle instrumenten werken zoals in het echt", heb je waarschijnlijk nooit een payware kist gevlogen in FSX/P3D/XP11. :)
maar je kan het ook anders zien, wij zijn verwent met Payware kisten en weten dat het veel beter kan zijn ...

maar iemand die geen benul heb van wat er allemaal te koop is in de flighstim wereld of aan addons , kan ik me best wel voorstellen dat hij een hele andere mening heeft ..

zoals vele zeggen dat het FS ook met een payware kist real is ....
wacht maar als jezelf een keer gevlogen heb ( inde cockpit ) dan heb je geen behoefte meer aan fs hoor :-) dan merk je ook dat flightsim totaal niet real is ...

maar iemand die nog nooit echt een vliegtuig bestuurt heb weet niet hoe het in het echt is ...
dit soort dingen vind ik wel altijd leuk .... jonge mensjes die nog nooit in een (race) auto hebben gereden en dan Iracing / Rfactor doen , zeggen dat het een real sim is om te racen 8)

wacht maar tot ze echt in een auto zitten die 280+ op de teller en dan afgaat remmen en een bocht nemen....
Je mag blij wezen als je hart het nog doet aan het einde van de bocht _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tourniquet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Je kunt Stormbirds in de gaten houden. Zij hebben de focus op combat flight maar er zijn al enkele artikelen omtrent MSFS2020 verschenen, ik vermoed dat dat ook niet het laatste zal zijn.

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 21:31
Ik blijf dat live traffic indrukwekkend vinden! Ik ben nu onderweg naar Texel langs de kust.

Weet iemand hoe hoog je daar mag vliegen met VFR? Er komen uiteraard ook airliners langs voor Schiphol?
lapino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Ok hoop dat het idd dat is, wel beetje gemis dat een flight sim dan bijv ook niet zegt wat je fout hebt gedaan, zou wel handig zijn. Kan je batt.level ergens zien in een Cessna 172?
nee niet in de standaard kisten , ben ze niet tegen gekomen die option .. maar vaak bij payware kisten wel het geval ..

• Twixie
  • Nu online
Haha, op Metacritic is MSFS nu ook open voor User Reviews... Al die 0'en en 1'en van mensen die zeggen dat het geen spel is, maar een simulator, en daardoor gewoon saai... 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 09:55
Craftop schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:14:
Thrustmaster sidestick airbus edition net binnen gekregen, ready voor takeoff!
Waar besteld?
En hoe bevalt hij

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Hmm bij mij werkt live weather ook niet altijd. Of het is overal "clear skies", maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd. Uit- en inschakelen haalt niets uit. Volgens mij zien er meerdere hier die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:37:
BTW, grafisch word ik ook vaak wel weggeblazen door het realisme in reflecties e.d. binnen het vliegtuig zelf. Gisteren vloog ik een gegeven moment met de laagstaande zon achter mij, en zag in de draaiende rotor gewoon de schaduw van mijn eigen vliegtuig. Was heel apart en knap om te zien. Maar bvb ook reflectie van het interieur in de zijraampjes, of zelfs krassen in de zijraampjes (of wellicht is het ook reflectie van iets van binnen, gezien de vliegtuigen voor de rest geen enkel krasje hebben :D).
Dit! _/-\o_ Ik heb me jarenlang geërgerd aan de ingebakken 'reflecties' in flight sims en het ontbreken van 'echt' licht. Nou, MSFS 'delivers the goods! In spades!' _/-\o_ Er gaat geen vlucht voorbij of ik beweeg m'n hoofd (met TrackIR) wel even heen en weer alleen maar om de highlights te zien verspringen op de rand van m'n yoke. Of ik ga ff wat hoger zitten om de reflecties te zien op de neus van mijn Cessna. Of om me te laten verblinden door de weerkaatsing van de zon op het water. JAMMIE! _/-\o_

Nog even wat anders over die gamers review: geen enkel eigengemaakt screenshot... Alleen maar promotiemateriaal. En wat er gezegd wordt lijkt wel een kopie van MS's marketing bla bla. Pfffff, review...

[ Voor 8% gewijzigd door tup61 op 20-08-2020 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
wauturr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:05:
Als je als beginner 1 apparaat wilt aanschaffen om het een beetje te proberen kan je dan beter gaan voor een stick of zo'n stuurtje? en voor beide, wel of geen pedalen?)
Hier is maar één goed antwoord op en ik snap niet dat mensen maar joysticks en yokes en dure pedalen setups aanraden...

Als beginner om gewoon even flight simmen uit te proberen, pak een Xbox controller. Tweede hands Xbox 360 ding of gewoon een nieuwe Xbox One controller voor €40-50. Of als je een PS4 controller hebt kun je die met een extra stukje software proberen. Je hebt dan letterlijk twee joysticks (één voor vliegen, één voor camera), analoge triggers voor je richtingsroer, en genoeg knoppen voor de basis functies.

En hét argument waarom dit de beste aankoop is voor beginners... Als het simmen je helemaal niet ligt kun je de controller voor vrijwel elke andere game gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Dit! _/-\o_ Ik heb me jarenlang geërgerd aan de ingebakken 'reflecties' in flight sims en het ontbreken van 'echt' licht. Nou, MSFS 'delivers the goods! In spades!' _/-\o_ Er gaat geen vlucht voorbij of ik beweeg m'n hoofd (met TrackIR) wel even heen en weer alleen maar om de highlights te zien verspringen op de rand van m'n yoke. Of ik ga ff wat hoger zitten om de reflecties te zien op de neus van mijn Cessna. Of om me te laten verblinden door de weerkaatsing van de zon op het water. JAMMIE! _/-\o_
lol ik had gisteren ook zo'n irritant zonnetje dat ik me gauges niet kon aflezen ....
dus maar even een klein beetje van de route afgeweken om ze weer even te kunnen zien ...zo dra ze in de schaduw van mijn vleugels kwam kan ik ze weer lezen
helaas geen zonnebril funktie hier .. zal wel eens makkelijk zijn

maar ook die weerkaatsing van je cockpit in je zijraam waardoor je minder ziet buiten _/-\o_
maar als je een beetje goed je ogen de kost geeft zie je steeds meer details
die in het normale leven niet opvalen maar nu in FS toch weer te zien worden .. :-) omdat je het niet verwacht dat dit soort dingen kunnen gebeuren in een sim

wel irritant is de zon weerkaatsing op die wolkenkrabbers / flat gebouwen die je verblinden .. maar goed dat is in het echt ook _/-\o_

• Sparkiezz
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:50:
[...]

lol ik haf gisteren ook zo'n irritant zonnetje dat ik me gauges niet kon aflezen ....
dus maar even een klein beetje van de route afgeweken om ze weer even te kunnen zien ...zo dra ze in de schaduw van mijn vleugels kwam kan ik ze weer lezen
helaas geen zonnebril funktie hier .. zal wel eens makkelijk zijn
Dat zou is een verrekt goed idee. Zou wel een handige optie zijn 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:59
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:42:
Haha, op Metacritic is MSFS nu ook open voor User Reviews... Al die 0'en en 1'en van mensen die zeggen dat het geen spel is, maar een simulator, en daardoor gewoon saai... 8)7 8)7
Hoewel onbegonnen werk is om dit handmatig te doen, is het jammer dat metacritic dit soort reviews en ratings er niet gewoon uitfiltert op basis van een AI systeem. Het is namelijk weinig anders dan vervuiling van de gehele rating data en zegt feitelijk weinig anders dan het totaal gebrek aan intellect van een deel van de wereldbevolking dan iets anders.
Worst game ever

I don't understand this simulator games..

What part of these games is fine?

These games shouldn't compare whit story base games whit normal gameplay
Boring after 10 minutes. Graphically, the game is incredible, I'll give it that. But after spending around 10 minutes flying over areas near/close to where I live, I got SO bored.
Dit soort reviews ook echt. Vaak middelt het in de loop der tijd wel redelijk uit. Maar wat verwachten sommige mensen nu helemaal. Net zo idioot als verwachten dat COD een combat simulator zou zijn en daarom massaal 0 ratings te gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:40:
Ik blijf dat live traffic indrukwekkend vinden! Ik ben nu onderweg naar Texel langs de kust.

Weet iemand hoe hoog je daar mag vliegen met VFR? Er komen uiteraard ook airliners langs voor Schiphol?
De Schiphol TMA (klasse A) begint op 1500 ft uit m'n hoofd...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:32

aap

Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:53:
[...]

En een goede kans om a.d.h.v. product placement voor Ray Ban extra inkomsten te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
appie35 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:42:
[...]
Waar besteld?
En hoe bevalt hij
Maxict.nl
En hoe hij bevalt gaan we nu ondervinden!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Yoke issue is er dus geen, startknop moet je manueel terugzetten op R/L of Both, anders blijft die starter stroom vreten. Iets met alternator of zo. Anyway, nood aan degelijke throttle is nu écht wel duidelijk, denk dat ik die T.16000M gewoon (ongeopend) terugstuur, en wacht op de Honeycomb throttle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
@flugelisoke
Bolk schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:54:
[...]
De Schiphol TMA (klasse A) begint op 1500 ft uit m'n hoofd...
In het algemeen mag je inderdaad overal VFR vliegen waar geen klasse A luchtruim is. In het grootste deel van de wereld betekent dat "alles onder FL195". In Nederland wisselt dat sterk vanwege dikke plakken klasse A van Schiphol TMA (1500 - FL095) en Amsterdam CTA daarboven (~FL055 - FL195).

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 20-08-2020 16:01 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:44
Zou iemand mij kunnen aangeven hoe ik de reverse thrust kan instellen op mijn TCA Airbus Side Stick?

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:33:
Ik vraag me overigens wel af waar die lange laadtijden van komen. Ik heb een retesnelle 970 EVO, maar moet ook 60+ seconden wachten eer een nieuwe vlucht start, terwijl ik in Resource Monitor niet bepaald veel activiteit zie.
Ik heb nog een oude SSD in mijn laptop met 300Mb leessnelheid en bij mij duurt het laden van het menu ook meer dan een minuut.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het laden tot het menu duurt met een SSD met leessnelheid van 4000Mb+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

En een goede kans om a.d.h.v. product placement voor Ray Ban extra inkomsten te genereren.
haha zie al een betaalde dlc aan komen met een kledinglijn .. inc alles wat daar bij hoort

piloot straks helemaal naar eigens wens aan te passen wat betreft kleding .. en andere dingen

oud leer pilotenjack , inc sjaal ( wit ) en met een vliegeniers brill _/-\o_
:+ lekker old skool in je Sirrus of Icon _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
Leuk en aardig, maar van mij krijgt ie niet meer dan een 5+, door de graphics, anders was het een 3- geweest.

Potentie is megagroot, maar ik voel gewoon bijna plaatsvervangende schaamte met deze vliegtuigen en dynamics.

Nee, als serieuze simmer doe je mij er geen plezier mee.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Zag hier trouwens eerder 1 livery voorbij komen. Hier een pack met 5 voor de A320 NEO (link in de videobeschrijving) en uitleg:
YouTube: How to Install The Delta A320 Neo Livery and More! For MSFS 2020

@straightsix Zou je ook kunnen uitleggen waarom?
Ik vind het erg lastig dit soort meningen te beoordelen. Op videos en streams zie je verschillende mensen die ervaring hebben met GA vluchten redelijk tot zeer positief over de dynamics en het flightmodel.
Vervolgens zijn er enkele die iets minder positief zijn, maar dat gaat dan vooral over de grotere GA kisten of de airliners.

Veel negatieve reacties zijn niet onderbouwd, wat het niet echt makkelijk maakt om het te beoordelen.

[ Voor 48% gewijzigd door yorkick op 20-08-2020 16:13 ]

kimi

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:53:
[...]

Hoewel onbegonnen werk is om dit handmatig te doen, is het jammer dat metacritic dit soort reviews en ratings er niet gewoon uitfiltert op basis van een AI systeem. Het is namelijk weinig anders dan vervuiling van de gehele rating data en zegt feitelijk weinig anders dan het totaal gebrek aan intellect van een deel van de wereldbevolking dan iets anders.

[...]

[...]

Dit soort reviews ook echt. Vaak middelt het in de loop der tijd wel redelijk uit. Maar wat verwachten sommige mensen nu helemaal. Net zo idioot als verwachten dat COD een combat simulator zou zijn en daarom massaal 0 ratings te gaan geven.
Tja, toch heeft MS dat ook een beetje aan zichzelf te danken aangezien de sim ook branded is met XBox, wat toch gaming betreft. :)
dawg schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Tja, toch heeft MS dat ook een beetje aan zichzelf te danken aangezien de sim ook branded is met XBox, wat toch gaming betreft. :)
ze zijn in mijn ogen de fout in gegaan om dit uit te geven en te maken voor alle doelgroepen ..
dan kan je bijna niet anders dan het versimpellen en daar gaat het juist fout bij ons als hardcore simmer
wij willen niet simple , wij willen iets hebben waar we onze tanden in kunnen zetten en dat het ook echt aanvoelt , en dat alles volgens het echt vliegen ook gebeurd in de sim ...en werk !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

straightsix schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:05:
[...]

Leuk en aardig, maar van mij krijgt ie niet meer dan een 5+, door de graphics, anders was het een 3- geweest.

Potentie is megagroot, maar ik voel gewoon bijna plaatsvervangende schaamte met deze vliegtuigen en dynamics.

Nee, als serieuze simmer doe je mij er geen plezier mee.
Ik zou wel eens willen weten hoe de beslissing over het toch vrij onverwachte releasemoment is verlopen en wie dat heeft geforceerd (ik vermoed MS?). Volgens mij zou niemand raar van een release in november hebben opgekeken en dan hadden ze nog 3 maanden bugs kunnen pletten. De argumenten voor een vroege release zullen op een of andere manier toch groter zijn geweest dan de argumenten tegen. Hadden ze zo'n sterke behoefte aan cashflow misschien?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:33:
Heb je alles op ultra staan? Kijk eens of het helpt als je terrain level detail op 100 zet. En als dat niet werkt: gaat het beter als je high-end kiest?
Tourniquet schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Ik zou wel eens willen weten hoe de beslissing over het toch vrij onverwachte releasemoment is verlopen en wie dat heeft geforceerd (ik vermoed MS?). Volgens zou niemand raar van een release in november hebben opgekeken en dan hadden ze nog 3 maanden bugs kunnen pletten. De argumenten voor zullen op een of andere manier toch groter zijn geweest dan de argumenten tegen. Hadden ze zo'n sterke behoefte aan cashflow misschien?
ik denk zelf het geld , want ze geven zelf aan dat ze door blijven werken en dat de "foute "dingen gemeld moeten worden en dat ze er aan gaan werken , maar ook de Xbox komt er aan en ik denk dat dit een van de games moet zijn die bij de start van de Xbox er bij moet zitten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52Hu6pDYr_owzm5_6FB8o1aIWxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4dVsMG0aiwZkze05WTvxVIv.png?f=fotoalbum_large

Die zonnebrillen optie is er toch gewoon? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:01:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe lang het laden tot het menu duurt met een SSD met leessnelheid van 4000Mb+?
Mijn SSD is 3600 MB/s read, dus close (overigens denk ik dat IOPS belangrijker zijn, en daar zit ik aan 350k IOPS en ik denk dat dat 4K reads zijn).

Tijd tot "Press Any Key" : 1'10"
Tijd tot menu vanaf dan : 1'05"
Dus in totaal 2'15" (bij een 2de test was het iets sneller: 2'08").

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 20-08-2020 16:21 ]

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Ik kon het niet meteen in dit forum vinden maar bestaat er ergens een mogelijkheid om op een kaart te zien waar je aan het vliegen bent? Ik heb het niet over de VRF kaart (via ‘v’) maar eerder een kaart met namen van steden op waar je over vliegt. Iets zo iets Google maps bijvoorbeeld. Bestaat zo iets of is dat niet gebruikelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Mijn SSD is 3600 MB/s read, dus close (overigens denk ik dat IOPS belangrijker zijn, en daar zit ik aan 350k IOPS en ik denk dat dat 4K reads zijn).

Dus in totaal 2'15"
Ter vergelijking, vanaf een WD Blue 250 GB SSD:

Vanaf klik in de taakbalk tot er iets gebeurt: 0'22"
Tijd tot "Press Any Key": 0'37"
(totaal 0'59")
Tijd tot menu vanaf dan: 1'25"
Totaal: 2'25"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
Kom maar door met de boat DLC!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkLGzljvvgYiBNntr_j08wAaW-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXRlLPgtkF5QxwZeZ3kjlLgt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZiK2cOgcBkP592pEt0lH4tbGZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjRqWI0uf4OYaACYrhrRjnnC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oyXM4yz5nJ1egoQGVMDKsFHJFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGOJFhtEF3WiLWfSPMSXATgn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:15:
[...]

Dus in totaal 2'15" (bij een 2de test was het iets sneller: 2'08").
hier het zelfde alleen mijn Press any key .. is 1,20 en de andere is wel iets korter maar kom uit op 2: 10
geen heli deck .. valt me wel weer tegen :D

zal wel leuk zijn .. zo iets er bij .. heb je met multy play ook veel meer boten varen ... word de wereld ook gelijk wat voller , zonder die rare AI soms

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:34
Bacchus schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:57:
@flugelisoke

[...]

In het algemeen mag je inderdaad overal VFR vliegen waar geen klasse A luchtruim is. In het grootste deel van de wereld betekent dat "alles onder FL195". In Nederland wisselt dat sterk vanwege dikke plakken klasse A van Schiphol TMA (1500 - FL095) en Amsterdam CTA daarboven (~FL055 - FL195).
Even nagekeken maar inderdaad de hele kust van hoek van holland tot boven bergen is class A Schiphol TMA van 1500 tot 9500 voet.
Dus lekker daaronder blijven, geniet je nog meer van het uitzicht ook. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
O daar hou ik dus echt geen rekening mee :)

@ravw en @MoietyMe Die laadtijden kan je iets inkorten door de filmpjes van de logo's aan te passen of door de game te starten met -fastlaunch. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...tro_videos_and_logos_set/

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:59
dawg schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Mwuah, ben ik het toch niet mee eens. De consoles hebben ook in het verleden reeds eerdere sims gehad, zoals bijvoorbeeld Train Sim World. Een console als platform is weinig anders dan gewoon een bang for buck budget hardware keuze. Het gebruiken voor een simulator als microsoft flight simulator maakt het niet direct een game. En Asobo studios is in het afgelopen jaar ook vrij open geweest in wat te verwachten en wat niet op dat vlak.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
De jetliners op max-takeoff weight + de sensitivity van de controllers op 30% en dan zijn ze nog dragelijk en te doen. Mis alleen de optie om tijd te versnellen zo als in FSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

ze zijn in mijn ogen de fout in gegaan om dit uit te geven en te maken voor alle doelgroepen ..
dan kan je bijna niet anders dan het versimpellen en daar gaat het juist fout bij ons als hardcore simmer
wij willen niet simple , wij willen iets hebben waar we onze tanden in kunnen zetten en dat het ook echt aanvoelt , en dat alles volgens het echt vliegen ook gebeurd in de sim ...en werk !!
Nou, dat ze de sim voor alle doelgroepen openstellen is niet zo raar, dergelijke graphics i.c.m. Azure en de AI wil je op een zo groot mogelijke schaal testen.

Waar ze in mijn bescheiden :+ optiek de fout in zijn gegaan is het beschikbaar maken op XBox, en dat ook meteen vanaf dag 1 zo marketen. Is gewoon een heel andere doelgroep dan de hardcore en zelfs semi-simmers.

Daarnaast, de release kwam nogal onverwacht, volgens mij had iedereen verwacht dat ergens oktober/november de release zou zijn. Dan hadden ze ook meer tijd gehad om de flightmodels goed te bouwen, evenals de systemen van de diverse toestellen, zodat deze wat meer uitgekristalliseerd zijn.

Ik vermoed dat er namelijk behoorlijk veel mensen zijn die een dergelijke sim gebruiken om aviation te leren, en dan is realisme een pré. :)
psychodude schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:31:
[...]

Mwuah, ben ik het toch niet mee eens. De consoles hebben ook in het verleden reeds eerdere sims gehad, zoals bijvoorbeeld Train Sim World. Een console als platform is weinig anders dan gewoon een bang for buck budget hardware keuze. Het gebruiken voor een simulator als microsoft flight simulator maakt het niet direct een game. En Asobo studios is in het afgelopen jaar ook vrij open geweest in wat te verwachten en wat niet op dat vlak.
Vooruit. :P

Echter dan hadden ze het hele XBox gebeuren nog niet moeten aankondigen, maar pas enkele dagen/weken voor de daadwerkelijke release. Het is een ander publiek, dat is ook te zien aan de reviews. :)

[ Voor 22% gewijzigd door dawg op 20-08-2020 16:38 ]

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
dawg schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Nou, dat ze de sim voor alle doelgroepen openstellen is niet zo raar, dergelijke graphics i.c.m. Azure en de AI wil je op een zo groot mogelijke schaal testen.

Waar ze in mijn bescheiden :+ optiek de fout in zijn gegaan is het beschikbaar maken op XBox, en dat ook meteen vanaf dag 1 zo marketen. Is gewoon een heel andere doelgroep dan de hardcore en zelfs semi-simmers.
Het is heel simpel een centenkwestie: Het is in eerste instantie veel belangrijker om miljoenen gamers honderd euro per persoon uit de zak te kloppen. De hardcore simmers overtuig je toch niet allemaal binnen een paar maanden, ze zijn financieel minder interessant en worden deels meer bediend door add-on-makers. Uiteindelijk komen die ook aan de bak maar dan wel door het geld dat aan de gamers verdiend is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 20-08-2020 16:43 ]

• Twixie
  • Nu online
cracking cloud schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:12:
[...]
Heb je alles op ultra staan? Kijk eens of het helpt als je terrain level detail op 100 zet. En als dat niet werkt: gaat het beter als je high-end kiest?
Even benchmarken dus :D. Elke test gedaan vanaf nul, dus beginnen opstarten game. Vervolgens naar settings om Graphics in te stellen, dan naar de World Map, dan EFCG kiezen en A320. En dan timen van Fly Now totdat het vliegtuig/taxiway verschijnt:
* LOW-END: 2'05"
* ULTRA: 3'03"
(Normaal speel ik op high-end).

Dus ja, je graphics level heeft ook wel een grote invloed, maar zelfs voor low-end is het nog best bijster lang. Het valt me overigens wel op dat hand-built airports veel langer laden, wat natuurlijk ook nog wel logisch is.

Maar dan nog. Mijn 970 EVO doet 15000 IOPS 4K/QD1 (dus worst case). Die kan in die 3 minuten maar eventjes 11GB laden. Nu ja, gezien ook de installer niet eens download en decompress parallellizeert, kan ik me wel inbeelden dat MSFS ook de assets gewoon sequentieel van disk leest, en QD1 wel meest representatief is :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik zelf heb ook de laatste jaren maanden weken dagen .. noem maar op
met de airfoillabs C172 gevlogen in Xp11 en dan merk je wel even een grote terugval met de C172 in MSFS zelfde als met de ASDG Super Cub en de vFlyteAir-C150... maar denk wel dat het nog wat aangepast gaat worden , een looklike XPRealistic maar dan in FS zal een mooie toevoeging zijn voor vele .. ik hoop dat ze er snel een uit gaan brengen of zo iets als Accufeel

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 16:53 ]

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Hebben jullie er ook last van dat de game crasht zodra je een joystick/controller/yoke aansluit?

• Twixie
  • Nu online
Luuk2015 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:55:
Hebben jullie er ook last van dat de game crasht zodra je een joystick/controller/yoke aansluit?
Ja, is hier al gepost. Eender welk device (ook monitor) je afkoppelt of aansluit doet de game crashen.
EDIT: dit doet mijn kwartje/eurocent vallen... Ik dacht dat met de KVM switch het altijd de monitor was die de game doet crashen, maar misschien is het wel de disconnect van keyboard/muis die hiervoor zorgt!

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 20-08-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Yep, zorgen dat alles goed zit aangesloten/is opgeladen voordat je begint :)

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
FS2020 crasht bij zo wat alles wat je wijzigt aan hardware tijdens het spelen. Gisteren mijn draadloze muis even via de draad (oplader) aangesloten en ik had direct een crash.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MoietyMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Yep, zorgen dat alles goed zit aangesloten/is opgeladen voordat je begint :)
Als mijn laptop uit de slaapstand komt, moet ik eerst mijn CH Yoke en Pedals ontkoppelen, dan FS2020 starten en dan weer de USB-pluggen aankoppelen.. ik hoop dat ze dit issue snel oplossen, erg irritant.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 16:27

v8power67

Psn: Mausosaurus

Iemand idee hoe ik de update van 3.68gib kan downloaden. Blijft staan op please wait en gebeurt gewoon niks.. gisteren iets van 90gb gedownload en geïnstalleerd.. wat een drama was dat heeft veelste lang geduurd. Ben nu al 2 dagen bezig en nog geen minuut gespeeld. Heb zeker niet de beste pc 4770k met 1070 en een 850 evo. Maar komop dit slaat alles.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flugelisoke
Vakantiepark op Ameland, leuke huisjes :) Ik vermaak me echt in de wereld van Flight sim zeg!

Je kunt er gewoon een vakantie van maken, naar Ameland vliegen en daarna de buurt gaan bekijken met de drone.

Vakantiepark Ameland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EneY_ETiUz6PVhFnBvLQHcbepWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQ6aaCMUfXft90WD1GhJmWVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzfogj3J-BPuJAhDkNE77zh_NKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H01p4CPxtQZ28epz4v4B5UAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9y-zZP-Sr44kpP7350-LXaMBeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgCgN6hamxfdEqtBQPbbzmpV.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna even uitwaaien op het strand en de duinen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqnCl1lBFgRIWNI6jOLmfJsDOVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONJeMuLExesla0QxtW46zcPv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dqSpVytjCmVfEit-Zh-mJ7imIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0yCQCU3vicVOccNkwu2qeYe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door flugelisoke op 20-08-2020 17:28 ]

Verwijderd

Sparkiezz schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Ik zou het toch gewoon testen als ik jou was. Ik ben nog geen crashes tegen gekomen, het draait een stuk beter dan P3D (en ziet er velen malen beter uit), GA is eindelijk leuk (persoonlijke mening) met deze graphics/scenery. Ik ben nog net zo hyped als voor de release :).
Kan ik tijdens de 12 uur durende download dan mijn monitor van 150 Watt uitzetten of gaat het dan crashen zodat ik een maand later helemaal opnieuw moet beginnen met mijn maandelijkse downloadlimiet van 150 GB?

Is er ergens een overzicht met bestaande bugs, een lijst wanneer ze gefixt gaan worden en welke updates op de planning staan of reeds gebeurd zijn?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
De Cessna Citation Longitude lust wel een slokje.

Op cruise (FL300) en een N1 van 60% (450TAS) wordt de volledige brandstofvoorraad er in zo'n 2,5 uur doorheen gejaagd :).

Dit toestel heeft een bereik van ca. 3500nm. Maar een goede 1000 komt in de praktijk eerst.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:32

aap

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:33:
[...]
Kan ik tijdens de 12 uur durende download dan mijn monitor van 150 Watt uitzetten of gaat het dan crashen zodat ik een maand later helemaal opnieuw moet beginnen met mijn maandelijkse downloadlimiet van 150 GB?
Ik heb wel last van crashes gehad tijdens installatie, maar het goede nieuws is dat als je opnieuw start, hij verder gaat waar hij was. Dus je hoeft niet opnieuw te beginnen met downloaden na een crash.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik ben nu bezig met een vlucht van Gibraltar naar Tanger in Marokko, ik heb via het hoofdmenu de TBM930 gekozen en gekozen voor een low-altitude IFR. Op de map zie ik dan alle waypoints die naar Tanger gaan.
Nu heb ik in het vliegtuig de AP aangezet een altitude ingesteld op FL200, en de altitude hold mode aangezet.
Het gekke nu alleen is dat het vliegtuig niet die lijn volgt langs alle waypoints, de navmode en flightdirector staan aan. Wat doe ik verkeerd?

• SparksNL
Luuk2015 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:39:
Ik ben nu bezig met een vlucht van Gibraltar naar Tanger in Marokko, ik heb via het hoofdmenu de TBM930 gekozen en gekozen voor een low-altitude IFR. Op de map zie ik dan alle waypoints die naar Tanger gaan.
Nu heb ik in het vliegtuig de AP aangezet een altitude ingesteld op FL200, en de altitude hold mode aangezet.
Het gekke nu alleen is dat het vliegtuig niet die lijn volgt langs alle waypoints, de navmode en flightdirector staan aan. Wat doe ik verkeerd?
Ik vermoed dat je de CDI niet op GPS (paarse lijn) maar op TOR (groene lijn) hebt staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 17:51

RPS13

S T Y L E

De afgelopen dagen dit topic actief gevolgd en nu zelf begonnen met vliegen, alles op ultra met een RTX 2070.

Delfstrahuizen/tjeukemeer (friesland)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35zgZ194DpCaxj4libMMP-_8sy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Q6ZJYgIJtz567YhYy09ebU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6lMNBHQhhoYsflnTkHPsTCTSaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NczpUDKAc6rgO0RLuMygON2O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door RPS13 op 20-08-2020 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:50
Twixie schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:29:
De Marketplace is toch ook nog gaar. Premium upgrade kost 15 euro méér dan Premium Deluxe upgrade. Snap niet dat zoiets in productie geraakt. 8)7
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je upgradet vanaf de Game Pass versie. Word je dan ineens eigenaar van de full game ? Of heb je dan add-on content die eigenlijk waardeloos wordt als je Game Pass abonnement eindigt ? Geen van beide lijkt wenselijk (afhankelijk van wiens standpunt :)).
Gisteren gekocht voor 84,99 en volgens marketplace nu alle versies 'owned'. Helaas bij annuleren game pass kun je FS2020 niet meer opstarten, er gebeurt gewoon niets. Erg vaag. Daarom maar weer nieuwe game pass (Ultimate is ook 1,-).
Vandaag gecheckt via Microsoft site, Game Pass, nu staat er: "Flight Simulator Premium Deluxe Upgrade is momenteel niet beschikbaar". Weet niet of de bundel aanbieding nog steeds beschikbaar is in de Marketplace?

Je krijgt van het bedrag flightsim credits waarmee direct de aankoop werd gedaan voor de Premium Deluxe upgrade.
Microsoft Flight Simulator - 340 FlightSim Credits

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

SparksNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ik vermoed dat je de CDI niet op GPS (paarse lijn) maar op TOR (groene lijn) hebt staan.
Bedankt voor je reactie!
Uiteindelijk is het gelukt om de "Active NAV" op FMS te zetten, hij stond volgens mij op VOR1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Online JJ
  • Laatst online: 21:28
Luuk2015 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Uiteindelijk is het gelukt om de "Active NAV" op FMS te zetten, hij stond volgens mij op VOR1.
Hoe doe je dat? Daar ben ik ook mee aan het klooien geweest.

• Geer01
  • Laatst online: 27-07 15:35
Vandaag de Honeycomb Yoke binnen gekregen, fantastisch ding!
Heb alleen een groot probleem, als ik de yoke gebruik wordt er helemaal niet meer op het keyboard gereageerd. Lastig om de brakes, rudders en throttle ed allemaal met de muis in de cockpit te regelen.
Iemand een oplossing hoe ik t keyboard weer kan fixen? Alt-tab en alt-f4 werken nog wel prima :)
Geer01 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:00:
Vandaag de Honeycomb Yoke binnen gekregen, fantastisch ding!
Heb alleen een groot probleem, als ik de yoke gebruik wordt er helemaal niet meer op het keyboard gereageerd. Lastig om de brakes, rudders en throttle ed allemaal met de muis in de cockpit te regelen.
Iemand een oplossing hoe ik t keyboard weer kan fixen? Alt-tab en alt-f4 werken nog wel prima :)
aha dat ligt dus niet aan mij .. ik heb het ook met mijn yoke
Logitec/ Saitec ... hier reageerd hij soms ook niet

begint al met press any key .. sla zo wat mijn ENTER door het buroblad heen maar reageren ..... not :-(

met muis dan weer wel maar de andere keer doet hij het wel weer..

Online JJ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:59:
[...]

ligt er aan welke vliegtuig ?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
ArranChace schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Ligt er ook aan waar je hem hebt gekocht, Steam of MSStore...
Als je hem hebt gekocht via MS store, veel succes het te rippen naar een DVD, dat gaat je niet lukken, aangezien je niet bij de executables kan komen, Nee ook niet als Admin, en je moet behoorlijke dosis kennis bezitten van Windows10 om er alsnog bij te komen, want de gamefiles zelf zijn niet toegankelijk, en je zal hacks moeten gebruiken hiervoor.

De Steamversie schijnt gewoon toegankelijk te zijn, maar je kan ook als je FS2020 op DVD wilt, het bestellen bij MS op DvD, zag iig bij hun op de site een mogelijkheid om FS2020 op 8DvD's te kopen.
Ik wil juist de dvd versie digitaliseren, lees images van maken, even er van uit gaande dat de game “Beveiligd” is dmv drm beveiliging op serial en online activatie ?
Voorzover ik weet mag je wel een medium digitaliseren(image maken).
Ik koop het liefst een hardcopy omdat ik dan gratis elektrische km terug krijg(andcharge)
Ik heb alleen in mijn oude laptop nog een dvd speler

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• SparksNL
[...]

In de Longitude doe je dat in het linker display met een touch knop.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

alexbl69 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:38:
De Cessna Citation Longitude lust wel een slokje.

Op cruise (FL300) en een N1 van 60% (450TAS) wordt de volledige brandstofvoorraad er in zo'n 2,5 uur doorheen gejaagd :).

Dit toestel heeft een bereik van ca. 3500nm. Maar een goede 1000 komt in de praktijk eerst.
Hier had ik ook last van toen ik van Abu Dhabi naar Caïro vloog. Toen moest ik ook tussendoor even bijtanken. Gelukkig is daar een toetsencombinatie voor :+. Al zou ik toch wel willen weten wat er fout is gegaan.

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

aha dat ligt dus niet aan mij .. ik heb het ook met mijn yoke
Logitec/ Saitec ... hier reageerd hij soms ook niet

begint al met press any key .. sla zo wat mijn ENTER door het buroblad heen maar reageren ..... not :-(

met muis dan weer wel maar de andere keer doet hij het wel weer..
Heb nu mijn CH Yoke en Throttle Quadrant en Pedals werkende, alleen zit nu nog te klooien met mijn Saitek Autopilot Panel en Comm Panels die absoluut niet willen werken met FS2020, Xplane herkend ze meteen, maar FS2020 absoluut niet...

Neem aan ik niet de enige ben met deze gadgets voor een flightsim, erg jammer het nu nog niet word ondersteunt, maakt het allemaal net even minder weer

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
m4l700 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Ook ik heb nu Hyperthreading(SMT) uitgeschakeld op mn 3700X en ik kan bevestigen dat het direct scheelt in de FPS. Van 21fps in cockpit A320(zelfde locatie en omstandigheden) naar 34fps... Cpu gebruik gaat van 45-50% naar 80-90%.

Hopelijk komt er wel een fix voor of iets dergelijks zodat we wel HT/SMT kunnen gebruiken..
De fix zal dan zijn dat ze alle niet floating point operaties vast pinnen op een core. Of als ze daar geen keuze voor hebben dan ze op een vaste core alle floating berekeningen kunnen doen binnen een frame. Dan zorg je er voor dat je zoveel mogelijk GPU bound bent ipv CPUY bound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
MoietyMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:15:
[...]

Hier had ik ook last van toen ik van Abu Dhabi naar Caïro vloog. Toen moest ik ook tussendoor even bijtanken. Gelukkig is daar een toetsencombinatie voor :+. Al zou ik toch wel willen weten wat er fout is gegaan.
Denk dat het een foutje in het model is. Zal wel snel opgelost worden :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Niets zoals het plaatje installeren.... Links de hendel en ook met links besturen, rechts gas.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
ArranChace schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Heb nu mijn CH Yoke en Throttle Quadrant en Pedals werkende, alleen zit nu nog te klooien met mijn Saitek Autopilot Panel en Comm Panels die absoluut niet willen werken met FS2020, Xplane herkend ze meteen, maar FS2020 absoluut niet...

Neem aan ik niet de enige ben met deze gadgets voor een flightsim, erg jammer het nu nog niet word ondersteunt, maakt het allemaal net even minder weer
Ik heb ook bijna alle hardware van Saitek. Ik kreeg het eerst ook niet werkend maar met het programma Spad.next (payware) werkte alles meteen. Autopilot, radiopanel en de rest

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:05
Hmmm.
Als ik hem met een internet verbinding open dan laad hij tot het menu, kan ik een opdracht starten en daarna blijft hij hangen in het laadmenu.
Als ik hem zonder internet verbinding open dan gaat hij wel verder maar dan heb ik geen land maar zwart onder mijn vliegtuig... :(.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 20:08
Ik probeer zojuist eens de set van trainings te doen. Bij de eerst vlieg ik meteen tegen een probleem aan: op het moment dat je de controls over moet nemen, valt de throttle volledig weg. Ik kan hem zowel in het vliegtuig als via tobo als via mijn throttle niet aansturen, met als gevolg een crash en een gefaalde training.
Heeft iemand dit ook nog ervaren hier?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

RPS13 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:47:
De afgelopen dagen dit topic actief gevolgd en nu zelf begonnen met vliegen, alles op ultra met een RTX 2070.

Delfstrahuizen/tjeukemeer (friesland)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat onderste plaatje is echt fantastisch!
kripple schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Ik heb ook bijna alle hardware van Saitek. Ik kreeg het eerst ook niet werkend maar met het programma Spad.next (payware) werkte alles meteen. Autopilot, radiopanel en de rest
welke versie heb jij gekocht ?
dan voor fs2020

• kripple
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:30:
[...]

welke versie heb jij gekocht ?
dan voor fs2020
Premium deluxe en de nieuwste spad.next

[ Voor 6% gewijzigd door kripple op 20-08-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik zou graag basaal een vlucht in een a320 willen maken van eham naar lfpg.

Ik kan nog geen video tutorial vinden hierover.

Zou iemand me kort en bondig willen uitleggen hoe ik de a320 van eham naar lfpg krijg via de ap en flightplan?
kripple schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:34:
[...]

Premium deluxe en de nieuwste spad.next
welke van spad.next 18 euro of 67 euro ?

zoek alleen even hoe ik kan betalen welke manier

de compleet is wel het beste omdat die alle fs sorten ondersteund :-)
en is het een beetje makkelijke softeware want ik ken het niet

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kripple
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:36:
[...]

welke van spad.next 18 euro of 67 euro ?

zoek alleen even hoe ik kan betalen welke manier
Die van 18 euro is meer dan genoeg

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Vind het toch wel jammer dat de Garmins zoveel crashes veroorzaken. Zou dat graag gebruiken om zo het flight plan aan te passen tussendoor, maar wordt er een beetje bang van :(

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

Onder het meest linkerscherm zit een knopje waarmee je switcht tussen de verschillende opties, als het goed is staat daar net boven op het scherm VOR1/VOR2, als je er op klikt komt je uiteindelijk uit bij FMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kripple schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Die van 18 euro is meer dan genoeg
Uw gekochte producten
1 x SPAD.neXt

_/-\o_
en betaald dus vande week maar even mijn saitek panels uit de doos trekken .. maar eerste even ruimte maken voor een cockpit opstelling zo dat ik hem kan laten staan

• kripple
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Uw gekochte producten
1 x SPAD.neXt

_/-\o_
en betaald dus vande week maar even mijn saitek panels uit de doos trekken .. maar eerste even ruimte maken voor een cockpit opstelling zo dat ik hem kan laten staan
Goed bezig! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 22-09 22:41
Oh my. Weer gebeurde het dat mijn vliegtuigje ging stallen (dat is toch de term?).
Maar deze keer kon ik hem nog wel in de lucht houden, ondanks dat ik even met het staartje het water raakte!
Eh jahaaa dat was de bedoeling hoor.........! :o
Hier de korte clip: https://clips.twitch.tv/RoundBenevolentLegSquadGoals

By the way zo kun je blijkbaar sneller door een saai stuk heen:
"Once you’ve got the hang of the Active Pause, consider changing the simulation speed to your liking if you’re still struggling in the air. Modifying the simulation speed will let you slow down or speed up time to your taste, by holding the R key and tapping the plus or minus keys on your Numpad.

This means your plane will travel at lightning speed or an agonising crawl, depending on your preference. If you just want to make it to another location without cruising, speeding up the simulation will let you make it there in a jiffy. Yet if you’re going to go slow through your hometown and take in the sites, you can drop the simulation speed while you look around." Bron

[ Voor 56% gewijzigd door PuckStar op 20-08-2020 19:01 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 21:01
Ik weet niet of het hier al gepost is.. ik zag wel eerder een FastLaunch methode voor Steam, maar dit kan ook voor je Windows Store versie. Maak een shortcut aan en vul het volgende in:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App "-FastLaunch"

Nu worden de filmpjes geskipt. Helaas heb je nog wel een press any key..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:59:
Oh my. Weer gebeurde het dat mijn vliegtuigje ging stallen (dat is toch de term?).
Maar deze keer kon ik hem nog wel in de lucht houden, ondanks dat ik even met het staartje het water raakte!
hahaha dat werkt niet .. je moet dan rustig een een cirkel omhoog gaan en niet te snel omhoog gaan ... maar 5 a 7 graden is zat en dan net zolang draaien en om hoog vliegen dat je op hoogte ben of gewoon wegvliegen van die hulp dingen en via een afstandje klimmen gaan en dan wel tussen de lijntjes komen

maar niet te snel omhoog willen ..

ga straks ook eens kijken hoe die lessen zijn lol ... nog helemaal niet aan begonnen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 19:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kripple
ravw schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Uw gekochte producten
1 x SPAD.neXt

_/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKcg0dHPw8whnPVsXttS19Hqocs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llO2OfbaBqKwpjFMFXnSi7yR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
PuckStar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:59:

By the way zo kun je blijkbaar sneller door een saai stuk heen:
"Once you’ve got the hang of the Active Pause, consider changing the simulation speed to your liking if you’re still struggling in the air. Modifying the simulation speed will let you slow down or speed up time to your taste, by holding the R key and tapping the plus or minus keys on your Numpad.

This means your plane will travel at lightning speed or an agonising crawl, depending on your preference. If you just want to make it to another location without cruising, speeding up the simulation will let you make it there in a jiffy. Yet if you’re going to go slow through your hometown and take in the sites, you can drop the simulation speed while you look around." Bron
Je snelheid is veel te laag, daardoor stall je. Probeer bij het klimmen niet onder de 65 knots te komen. Kom je wel onder die snelheid, dan de neus minder omhoog en minder snel stijgen. Optimale climb speed is 80 knots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zo iets word het bij mij ook .. alleen ik heb dan nog geen radio panel maar die komt wel

en ik zoek nog een achterwand ... de 6 packs heb ik ook al in mijn wens lijst
deze ..

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=10

maar even weer een beetje mijn spaarvarken vullen

een heel misschien ga ik door met sparen naar deze

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 20-08-2020 19:11 ]

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 09:04
Is er een manier om medespelers (multiplayer) op de vfr map te zien, ipv enkel AI traffic?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Zijn er nog die gewoon met xbox controller spelen en vinden dat dit prima werkt.

Enkel RPM speed aanpassen zou aangenamer zijn met ne slider :p

iRacing Profiel

• Scifo83
*fout

[ Voor 97% gewijzigd door Scifo83 op 20-08-2020 19:23 ]

iRacing Profiel

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Scifo83 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:21:
Zijn er nog die gewoon met xbox controller spelen en vinden dat dit prima werkt.

Enkel RPM speed aanpassen zou aangenamer zijn met ne slider :p
Vind het ook wel prima met de controller. Dat gezegd te hebben, in september ga ik denk ik toch voor die Airbus sidestick + quadrant :D

• Scifo83
MoietyMe schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Vind het ook wel prima met de controller. Dat gezegd te hebben, in september ga ik denk ik toch voor die Airbus sidestick + quadrant :D
Ben niet echt overtuigd of een joystick echt leuker zou spelen. Tzijn toch geen fighter jets? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 20-08-2020 19:25 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 45 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc