Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:37
ravw schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

De hele punt van een Home cockpit is dat je geen VR op je hoofd heb.
Maar dat je de cockpit gewoon in huis maakt en dan met grote schermen.

Ik heb zelf een Ocolus rift 2 die ik 24 uur gebruik heb en daar na nooit meer aan geraakt heb.
Alleen de eerste dag wat mee gedaan verder niet.
Ik kan er niet tegen om helemaal afgesloten te worden van alles.

Ik wil zelf ook eens gaan kijken naar een Cessna 172 cockpit en die in bouwen in een soort van kast.
Dat je wat je ziet ook echt alleen maar de cockpit ziet en niet je PC kamer

Beetje zoals dit
YouTube: Cessna 172 Home Flight Simulator | Xplane 11
Maar dan wel de achterkant open laten. zo dat je nog wel een beetje contact heb met de buiten wereld.
Maar eerst mijn A320 cockpit.
je hebt gelijk, wat ik ga maken is geen home cockpit maar een eigen controller (of net hoe je dat noemt). Ik kan er prima tegen om afgesloten te zijn. Ik kan sinds ik VR vlieg niet meer voor een monitor zitten, de afstand, het platte, mijn muis of een key nodig hebben om rond te kijken, ik houd het nog geen 5 minuten vol. Een volledige home cockpit is dan zeker een oplossing, in de buurt van Eindhoven kan je vliegen in een aantal van die setups, ontzettend gaaf om te doen. Een home cockpit is maar duur en het beperkt je tot 1 vliegtuig.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik gebruik track-Ir samen met een 49" curved scherm waar ik dicht op zit om goed en heel natuurlijk te kunnen rondkijken en daarbij in tegenstelling tot vr bijvoorbeeld ook mijn tablet voor de charts en hardware makkelijk te kunnen zien en gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Ircghost op 10-10-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ircghost schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:17:
….en daarbij in tegenstelling tot vr bijvoorbeeld ook mijn tablet voor de charts en hardware makkelijk te kunnen zien en gebruiken.
Maar dat is in VR tegenwoordig perfect opgelost. YouTube: Ultimate VR Passthrough!!
Duurt lang maar vanaf 6 minuten zie je het hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

True, dat zag ik laatst ook voorbij komen. Mooie technologie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al vr sets waarmee je goed op je instrumenten kan vliegen (pmdg bv) of is TrackVR of Tobii toch nog steeds the way to go als je niet naar een plat static scherm wilt staren?

Ik ben na 10 jaar niet meer simmen in de markt naar nieuwe hardware en ben benieuwd of je het nu bij nieuwe aanschaf op vr moet gooien of niet

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 16:12
Wilde schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:05:
Zijn er eigenlijk al vr sets waarmee je goed op je instrumenten kan vliegen (pmdg bv) of is TrackVR of Tobii toch nog steeds the way to go als je niet naar een plat static scherm wilt staren?

Ik ben na 10 jaar niet meer simmen in de markt naar nieuwe hardware en ben benieuwd of je het nu bij nieuwe aanschaf op vr moet gooien of niet
Pimax Crystal/Crystal light.

Nadeel bij Crystals is dat als je deze optimaal wil gebruiken zelfs een high high end systeem het niet trekt.
FS2020 niet in ieder geval, met DCS kom je nog een beetje weg als je half refreshrate hanteerd.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennie
Wilde schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:05:

probeer het een keer zou ik zeggen, ik kan prima vliegen met met mijn HP Reverb G2, kan alles prima lezen. VR is een ervaring op zichzelf, je zit echt in de kist, virtueel uiteraard. In mijn mening komt een curved scherm met tracking daar niet bij in de buurt qua ervaring. Het heeft ook nadelen, een losse tablet erbij voor procedures, checklists ed is moeilijk of je moet met pass-through gaan werken. Daarvoor gebruik ik plugins voor Navigraph en kneepad pro. 2e nadeel is een vlucht van een paar uur, dan zit je al die tijd met je VR set op, ik vlieg maximaal anderhalf uur. Je trouwens kan altijd wisselen naar 3D en weer terug naar VR. Je moet het echt een keer proberen om te kijken of het wat voor jou is.

Wat ik ontzettend gaaf vind om in VR te doen is met een flink overpowered en wendbaar toestel door de bergen vliegen, op kop dalen induiken vlak langs de rotsen en weer omhoog langs een steile wand om aan de andere kant weer omlaag te duiken _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Svennie op 11-10-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 22:08
Hierzo net de Honeycomb Bravo besteld.
Mss wat risky gezien de staat van het bedrijf maar er zijn gewoon niet zoveel kwalitatieve alternatieven in die prijsklasse lijkt me.
Morgen in de bus, kijk er naar uit.

Eens geinstalleerd toch maar eens kijken om een beginner friendly VA te joinen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pana op 11-10-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zeker zijn geld waard, heb de mijne tijdje geleden verkocht omdat ik er te weinig plaats voor had maar denk eraan terug eentje aan te schaffen voor montage op bureau. Momenteel gebruik ik de VKB throttle.

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 11-10-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenix Simulations Updates A321 with New Engines

Fenix Simulations, developer of the popular Airbus A319 and A320 addons for Microsoft Flight Simulator, has released two updates for their A32X series, including new engines for the A321.

The most important change found in the update surrounds the choice of engines modeled on the recently released Airbus A321 product line. Initially, Fenix modeled the CFM56-5B2 engines. However, as a result of customer feedback, they have now replaced the CFM engine variant with the more common CFM56-5B3. The biggest difference is an extra 2,000 lbs (10KN) of thrust per engine, making it the most powerful engine fitted to any member of the A32X CEO family.

While the A321’s new engines were the highlight of the update, additional changes to the Fenix fleet include:

Avionics and Systems

Added an lvar for whether jet pumps are installed
Switched loadsheets from using the SimBrief planned aircraft registration to the actual aircraft registration
Fixed CF track intercept bug
Fixed MCDU THR RED/ACC values not being rounded correctly
Fixed certain characters breaking the formatting on the DCDU

EFB

Added persistence of chart zoom levels and positions (just within the current session)
Added CFM56-5B3 takeoff performance data
Added ability to switch between CDU1 and CDU2 in the Web MCDU
Added highlights to mass and balance fields when they will exceed MZFW and MTOW
Improved readability of pop-up dialogs in dark environments
Made error messages less ambiguous (less “server error”)
Fixed differences between system- and EFB-reported green dot speed
Fixed map and charts using magnetic heading
Fixed incorrect landing wind component in regions with high magnetic variation
Fixed flights showing as diverted after a turnaround
Fixed callsign being padded to four digits rather than three
Fixed malformed UI on planned numbers dialog when cargo input is clicked
Fixed EFB charging when PILOT OUTLET CB is popped

Flight and Engine Models

Replaced CFM56-5B2 with CFM56-5B3 engines on the A321
Attempted an autorotation fix

Following the update, Fenix released a hotfix later that day that fixed contact points causing the A321 nose wheel to appear sunk into the ground, and a preventative fix to prevent low thrust output from the B3 engines in certain conditions.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Wat is de normal v/s decent speed voor een 737 (800) ?

Ik kom niet uit als je ATC volg , landing eindigd in een snoekduik landing waar een beetje F-14 / F/A-18 piloot jaloers van word.

V/S climb heb ik gevonden, maar v/s decent niet :N
https://community.infinit...-boeing-737-family/547673

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:25:
Wat is de normal v/s decent speed voor een 737 (800) ?

Ik kom niet uit als je ATC volg , landing eindigd in een snoekduik landing waar een beetje F-14 / F/A-18 piloot jaloers van word.

V/S climb heb ik gevonden, maar v/s decent niet :N
https://community.infinit...-boeing-737-family/547673
waarom niet gewoon op de vnav?

uitkomen bereken je niet zozeer met v/s
maar eerder met 3 graden ongeveer dalen.

tevens heb je een banana in je pfd waarmee je ook kan mikken op een waypoint bijv.

zelfs climb kun je beter niet in v/s doen... alles ligt namelijk aan je gewicht van je toestel en de hoeveel energie die je erin moet stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dirtyrockers op 15-10-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dirtyrockers schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

waarom niet gewoon op de vnav?

uitkomen bereken je niet zozeer met v/s
maar eerder met 3 graden ongeveer dalen.

tevens heb je een banana in je pfd waarmee je ook kan mikken op een waypoint bijv.

zelfs climb kun je beter niet in v/s doen... alles ligt namelijk aan je gewicht van je toestel en de hoeveel energie die je erin moet stoppen.
VNAV pakt hij niet met de flightplans die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

VNAV pakt hij niet met de flightplans die ik gebruik.
hoezo zou hij dat niet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dirtyrockers schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

hoezo zou hij dat niet pakken?
Weet ik, hij pakt het niet : LNAV only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Weet ik, hij pakt het niet : LNAV only.
Het zakken is toch niet zo moeilijk je kan DATA dan kan je zien waar je op welke hoogte moet zitten, aan zetten inde Boeing, en ook die glide pad aan zetten in je NAV scherm.
Alleen ik kan hem vaak ook niet vinden als ik hem nodig heb :+

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Het zakken is toch niet zo moeilijk je kan DATA dan kan je zien waar je op welke hoogte moet zitten, aan zetten inde Boeing, en ook die glide pad aan zetten in je NAV scherm.
Alleen ik kan hem vaak ook niet vinden als ik hem nodig heb :+
Volgens ATC 16000 feet naar 8000 feet op 15 mijl van een vliegveld om op 5 mijl 2000 voet te horen :
Met speedbrakes an flaps uit is dat dus nog steeds met een te hoge snelheid standje snoekduik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:40
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Volgens ATC 16000 feet naar 8000 feet op 15 mijl van een vliegveld om op 5 mijl 2000 voet te horen :
Met speedbrakes an flaps uit is dat dus nog steeds met een te hoge snelheid standje snoekduik.
Stapje terug, ATC lijkt hier de uitdaging als ik het zo lees. Hoe zou je dit doen met de FBW of Fenix mocht je die hebben?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
[...]

sowieso moet je niet met de default atc vliegen.
dat is echt vragen om problemen.

gewoon een star en een approach in je fmc invoeren. en die volgen.
dan kan je met vnav vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
cbr600f4i schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Stapje terug, ATC lijkt hier de uitdaging als ik het zo lees. Hoe zou je dit doen met de FBW of Fenix mocht je die hebben?
Alleen Boeing, mot niks van die franse :+

M'n huidige gangbare snel bedacht oplossing om te proberen is om in plaats van naar transition te draaien eerst van transition afdraaien en dan na een x afstand terug richting transitio/approach : me eigen meer ruimte geven om hoogte op een normale manier kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik negeer de aanwijzing van die ATC , ik volg mijn eigen flightplan ( Simbrief) dit is vaak wel goed.
Wil nog wel eens dat de wind gedraaid is dan je een andere aanvlieg route moet nemen of runway.
Maar de hoogtes en zo houd ik zelf aan.
De laatste weken heb ik die ATC helemaal uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:06:
[...]

Alleen Boeing, mot niks van die franse :+

M'n huidige gangbare snel bedacht oplossing om te proberen is om in plaats van naar transition te draaien eerst van transition afdraaien en dan na een x afstand terug richting transitio/approach : me eigen meer ruimte geven om hoogte op een normale manier kwijt te raken.
Zoals de wijzen zeggen, negeer ATC en zet op tijd de daling in ;) scheelt je weer een holding.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Weet meteen weer waarom ik alleen maar met heli's, GA en fighters (DCS) bezig ben, en amper/nooit met veevervoer.

Niet mijn tak van sport :N

[ Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 15-10-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:23:
Weet meteen weer waarom ik alleen maar met heli's, GA en fighters (DCS) bezig ben, en amper/nooit met veevervoer.

Niet mijn tak van sport :N
Ik was vroeger met FS ook bijna alleen maar GA.
Maar de airliners was toen ook niets voor mij.
Maar ik ben me toen ook meer gaan verdiepen in die airliners.
Nu vlieg ik meer airliners omdat het echt leuk is om te doen.
En je bent veel minder afhankelijker van het weer dan wat je bij GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Heeft iemand hier wel eens hardware (joysticks, yokes, control panels etc) gekocht bij Aerosoft ?
Wat is jullie ervaring hiermee ?
(Staat me bij dat er vorig jaar iemand van hier een yoke bij hun gekocht had ?)

Heb een panel gezien van een Amerikaanse fabrikant waar ik al een tijd op zit te azen die Aerosoft dus ook verkoopt.
Scheelt import kosten als het via hun kan.
(FlightSimWebshop hd dit panel ook maar is niet meer voorradig en onbekend of het nog geleverd gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

dierkx36 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:43:
Heeft iemand hier wel eens hardware (joysticks, yokes, control panels etc) gekocht bij Aerosoft ?

Heb een panel gezien van een Amerikaanse fabrikant waar ik al een tijd op zit te azen die Aerosoft dus ook verkoopt.
(FlightSimWebshop hd dit panel ook maar is niet meer voorradig en onbekend of het nog geleverd gaat worden)
ik heb mijn honeycomb alpha yoke en bravo pedals idd via hen gekocht, niets op aan te merken. zij waren in dit geval vermoedelijk alleen dozen doorschuiver, want de originele transport dozen uit china zaten er nog gewoon omheen met een nieuwe postnl/dhl sticker er overheen zodat ie hier aan kwam. Voor hardware vertrouw ik ze beter dan voor software op basis van die ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
djbarney schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

ik heb mijn honeycomb alpha yoke en bravo pedals idd via hen gekocht, niets op aan te merken. zij waren in dit geval vermoedelijk alleen dozen doorschuiver, want de originele transport dozen uit china zaten er nog gewoon omheen met een nieuwe postnl/dhl sticker er overheen zodat ie hier aan kwam. Voor hardware vertrouw ik ze beter dan voor software op basis van die ervaring.
Shag, duidelijk thanx _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dierkx36 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:43:

Ik had bij een andere webshop een G1000 systeem besteld, maar deze werd via hen uitgeleverd.
Helaas had 1 van de schermen een manco. Via de originele webshop een retour aangemeld waarbij de afhandeling werd verricht door Aerosoft. Het pakket rechtstreeks naar Duitsland gestuurd en ook via hen netjes een nieuwe gekregen. Ging allemaal erg netjes en vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
DukeMan schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Ik had bij een andere webshop een G1000 systeem besteld, maar deze werd via hen uitgeleverd.
Helaas had 1 van de schermen een manco. Via de originele webshop een retour aangemeld waarbij de afhandeling werd verricht door Aerosoft. Het pakket rechtstreeks naar Duitsland gestuurd en ook via hen netjes een nieuwe gekregen. Ging allemaal erg netjes en vlot!
Thanx _/-\o_

Heb de fabrikant van het panel nog gemailt, vragen of waar ik het voor wil gebruiken ook idd gaat werken (plus of de dails die ze gebruiken axis of rotary zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een vraagje! Ik heb een Saitek X52 Pro en de throttle heeft een bepaald punt waar je tegenaan komt en dan wat meer kracht moet zetten om hem door te drukken, kan ik hiermee de afterburner koppelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Ben aan het zoeken waar die hoge GPU latency bij mij van dan komt, en heb wat gevonden :
Voor AMD/AMD X3D en NvIdia gebruikers :
Of HAGS, of Nvidia low latency mode : NIET allebei te gelijk.
Deze werken mekaar tegen waardoor je latency door het dak gaat.

Teven controleer het voltage van je RAM, of dit het correcte voltage is.
Die van mij was aan het schakelen tussen low voltage en normal voltage waardoor een driver van Nvidia voor veel latency zorgde.
RAM voltage nou vast gezet op wat het hoort en latency is weer wat gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
LDDU naar LEPA met H-Jet... 150lbs brandspiritus over ... oeps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:36:
LDDU naar LEPA met H-Jet... 150lbs brandspiritus over ... oeps :/
Ach je bent er toch dus genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Ach je bent er toch dus genoeg ;)
Laatste 100 mijl in een 1000 f/m duik van Fl320 met throttle op 60% om spiritus te bewaren ... niet helemaal hoe het moet denk'k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Laatste 100 mijl in een 1000 f/m duik van Fl320 met throttle op 60% om spiritus te bewaren ... niet helemaal hoe het moet denk'k.
Gimli glider deed het ook en die had helemaal geen brandstof meer.
Ach ik heb het ook wel eens hoor , zelfs al twee keer net voor de baan neer geploft
1 keer in het water en 1 keer gelukkig wel dat ik kon uitrollen.
Beide A320 V2
En berekend door SB :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik weet niet wat jullie bedoelen met spiritus, maar in je berekeningen hou je toch rekening met uitwijk etc? Of calcularen jullie echt puur de afstand? Dan is het niet raar dat je met wat tegenwind er voor de baan uitdondert ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:50:
Ik weet niet wat jullie bedoelen met spiritus, maar in je berekeningen hou je toch rekening met uitwijk etc? Of calcularen jullie echt puur de afstand? Dan is het niet raar dat je met wat tegenwind er voor de baan uitdondert ...
Ja dat doe ik wel .. maar die V2 NEO was eerst heel strak berekend in Simbrief .. later heb ik het ook zelf berekend.
En nu komen we met genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
franssie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:50:
Spiritus = brandstof.

En ja, ik heb het berekend, volgens de berekening had ik Madrid moeten kunnen halen op spare...
...niet dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ga eens kijken of je spiritus kan tanken op een luchthaven... en hoe je dat in de calculator krijgt

Leuk voor een fondue, :+

Edit: spirit is wellicht wat jullie bedoelen? Hoe dan ook genoeg vliegtuig ongelukken gebeurd door gebrekkig taalgebruik niet? >:)

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 19-10-2024 00:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
franssie schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:42:
[...]

Ga eens kijken of je spiritus kan tanken op een luchthaven... en hoe je dat in de calculator krijgt

Leuk voor een fondue, :+
Die calculator kan m'n rug op : gebruik voortaan m'n borrelende onderbuik gevoelens wel, doet het beter :+

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 19-10-2024 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:42:
[...]
Hoe dan ook genoeg vliegtuig ongelukken gebeurd door gebrekkig taalgebruik niet? >:)
Ja of pond gebruiken en kilo's tanken :o
40000 Pounds is wel iets anders dan 40000 kilo
Scheeld vaak de helft
:9
Ook leuk dat die Fenix of Simbrief dat ook aanpas waar je staat .. dan heb je kilo s in Europa en in de VS weer Pounds
Word je soms gek van.....
3 dagen op Pounds te berekenen en dan in eens in de vlucht er achter komen dat je Kilo's heb.
Ja leuk zit je boven water. >:)
Sleeping with the fishes :P

PS nu de 19th , over een maand al MSFS2024 _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 19-10-2024 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:07

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Daarvoor tank je dan weer kirsch. ;)

Opvallend wel dat de twee piloten hier die hun passagiers regelmatig/stelselmatig als 'vee' bestempelen beide kampen met (al dan niet catastrofaal) brandstofgebrek.
Zouden ze het wel kunnen? 8)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Daarvoor tank je dan weer kirsch. ;)

Opvallend wel dat de twee piloten hier die hun passagiers regelmatig/stelselmatig als 'vee' bestempelen beide kampen met (al dan niet catastrofaal) brandstofgebrek.
Zouden ze het wel kunnen? 8)
Regelmatig , het is me in 40 jaar FS meer 5 keer voorgekomen
De laatste twee keer is puur omdat de NEO v2 niet goed in SB stond en das een andere verbruik had dan normaal.

Als je uit gaat van 30/40 L per min en hij verbruikt er dan in een 70L dan kom je in eens wel een paar liters te weinig.

Maar nu dit in Neo V2 en de Sim brief gelijk staat geen problemen meer houd gemiddeld 2000 liter over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de week vroeg er iemand wat ik ongeveer nu draaiende met mijn Systeem in MSFS 2020
Met de Fenix A321 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-ABSecXVDbRzvrdLEA_Fy6LktU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HH0jOO8zMRHzRBH4D55iCmA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Voor de AMD Radeon-bezitters hier, hebben jullie sinds Adrenaline 24.9.1 waarin Fluid Motion Frames 2 is toegevoegd ook gigantisch veel stotters in het spel? Hier is het echt onspeelbaar. Terug naar 24.8.1, met versie 1, is het ineens wel weer speelbaar. Heb 24.9.1 en 24.10.1 meerdere keren schoon m.b.v. DDU geïnstalleerd, maar dat baat niet. Ik heb hier een 5800X3D, een 7800 XT en 64 GB DDR4-3600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor die hem graag vliegen de Islander turbine is nu op MP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyMxvfiWo9PwjQ9WM5T4-g3PQgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pn8YiwpfuX0iqeLU9GKVj2yj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
De 757 van Bluebird komt helaas dit jaar niet uit. Maar wordt een ‘stellar’ release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik wel een beetje verwacht. Jammer, maar liever dat ze deze in 1x zo goed mogelijk doen dan snel afraffelen zoals we de laatste tijd gezien hebben met de airbussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeelThere Releases Amsterdam Schiphol for MSFS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3yhSJ8GIi3XiLhaLaKOMhCo7I0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vfoJ1mNgKoHrhRPoCvkbGbpG.png?f=fotoalbum_large

https://fselite.net/conte...terdam-schiphol-for-msfs/

Zal wel goed verkopen.
Straks als MSFS2024 uit komt is de basis Schiphol denk ik net zo mooi en we hebben die van Flytampa al .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
cracking cloud schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:33:
Had ik wel een beetje verwacht. Jammer, maar liever dat ze deze in 1x zo goed mogelijk doen dan snel afraffelen zoals we de laatste tijd gezien hebben met de airbussen.
Ben het uiteraard met je eens maar deze is toch wel een van de lange adem, vooral als je ziet wat ze een jaar geleden al hadden. En wie weet hoe lang het nog gaat duren voor hun 767 (laat staan de 787) wordt opgeleverd. heb al sinds Project Opensky geen 757/767 meer gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

heb al sinds Project Opensky geen 757/767 meer gevlogen.
Posky was ook mijn laatste keer :*)
mooie oude tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verkeerde topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Rivanov op 22-10-2024 13:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Iemand wel eens opgevallen dat als je op marketplace een (payware) addon koopt van een airport wat al standaard in FS2020, dat de standaard versie niet automatisch word verwijderd ?
(bv EHAM en FlyTampa EHAM, KJFK en IniBuilds KJFK , EGLL, EGSS, EHRD etc etc)

Wat je dus krijgt is dat FS2020 op die plek 2 vliegvelden gaat laden, de standaard en (in het geval van IniBuilds, RDPresets, FlyTampa etc) ook nog eens een LOD monster.
Geeft 'leuke' effecten buiten de performance dump om.

Dus eigenlijk 'moet' je een keer in de X tijd (na sales, grote updates) alles nalopen om dit soort conflicten te voorkomen.

...hoop dat ze dit bij FS2024 toch anders doen : bij installatie payware airport direct standaard airport verwijderen (zal wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:07:
Iemand wel eens opgevallen dat als je op marketplace een (payware) addon koopt van een airport wat al standaard in FS2020, dat de standaard versie niet automatisch word verwijderd ?

Wat je dus krijgt is dat FS2020 op die plek 2 vliegvelden gaat laden, de standaard en (in het geval van IniBuilds, RDPresets, FlyTampa etc) ook nog eens een LOD monster.

Dus eigenlijk 'moet' je een keer in de X tijd (na sales, grote updates) alles nalopen om dit soort conflicten te voorkomen.

...hoop dat ze dit bij FS2024 toch anders doen : bij installatie payware airport direct standaard airport verwijderen (zal wel niet)
Dit heb ik al een paar keer ten spraken gebracht maar de meeste zeggen dat dit automatisch weg worden gehaald die van Asobo.
Laats nog met die van FlyTampa .. daar word zelf gezegd dat je de Basis versie moet verwijderen wil alles goed werken.
Ik heb dit zelf ook bij veel airports gedaan.
Maar op een gegeven moment ga je dat ook niet meer bijhouden.
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat straks gaan doen.
Want ik heb vaak problemen metr die standaard Airports tegen over de paywares.
LOWI twee torens ....
Seatlle / Tacoma is gewoon een crossbaan wat betreft de banen.
Zelfs met een mooie ramp aan het einde ...
Pas als je die van Asobo weg haalt heb je weer de normale banen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar ben benieuwd hoe ze dat met die updates gaan doen .. De geinstalde versies op je HD kan je upgraden , maar hoe zit dat met die stream airports.
We hebben op die gestreamde versies totaal geen invloed , wat je dus wel heb als ze op je HD staan.

Maar er zal wel een functie komen dat je de Stream airport ook kan deleten of weglaten.
Denk dat je straks gewoon bij een airport of addon krijgt
1 Installeren.
2 Streamen
3 Delete form HD /Stream

Net zo als je nu ook bij de koop heb van een addon..
1 Huren
2 Kopen
3 As gift

En ik hoop zelf ook dat je addons die je gekocht heb helemaal kunt verwijderen uit je lijst.
IK heb gewoon nu een zooi waar ik nooit meer wat mee doet en die wil ik gewoon helemaal weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

dierkx36 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:07:

Verandert als het goed is niet in 2024 versie, en dat sommige users hier wel/niet last van hebben komt puur door de developers. Microsoft/Asobo heeft meermaals aangegeven tijdens developer streams, waar deze vraag ook met enige regelmaat langskomt, dat het puur aan de developer van de addon is om een value te zetten voor de locatie die hogere prioriteit heeft dan de default scenery die uit een world update of gewoon de base game komt. Die exclusion logica staat overigens ook prima uitgelegd in de sdk: https://docs.flightsimula...=exclude&rhsearch=exclude

De meeste devs doen dit prima, flytampa vergeet dit met enige regelmaat (initieel met Kastrup ook), en zo zijn er meer die het niet doen. Bij flytampa staat overigens voor EHAM ook in de fora dat je de duplicates moet verwijderen om issues te voorkomen: https://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=36776. dacht uit mn hoofd ook in de installatie instructies/documentatie die je er bij kreeg.

Bij 2024 kan ik me herinneren uit de dev stream dat ze hetzelfde systeem hanteren waarbij community folder hogere prio krijgt, en dat marketplace devs daar ook diezelfde exclude property moeten toevoegen om te zorgen dat je niet die duplicates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
mijn tour van Europa gaat lekker, dwz tot gisteren, gisteren gevlogen naar UMMS, staan de lichten van de landingsbaan uit... lekker dan, staat er op de chart "Night not authorized", houdt MFSF daar rekening mee? En zo ja hoe laat gaan de lichten dan uit? Bij Airport info staat dat landen toegestaan is tussen 0700 en 2300.

Vandaag volgende vlucht UMMS (was op tijd weg, lichten stonden nog (of nu wel?) aan) -> UUBP. Kom ik daar aan, alles maar dan ook alles donker, bij UMMS waren de taxibaan lichten nog aan maar hier niet, ik maar eens de NOTAM bekeken: AD CLSD DUE TO REPAIR. 2e landing die niet door ging, moet toch maar eens wat serieuzer naar de alternative gaan kijken :F En blijkbaar houdt MSFS hier dus rekening mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Svennie op 22-10-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:31
Het FlyByWire team heeft een NOTAM online gezet voor de aankomende Alpha Release (development build)van de A380x. Staat geen datum bij wanneer die uitgebracht gaat worden.

https://flybywiresim.com/notams/a380x-full-speed-ahead/

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hmm.. ben sinds tijden weer iets vaker MSFS aan het doen voorafgaande aan MSFS 2024 release. Maar de performance is momenteel niet echt heel lekker op één of andere manier.

Heb nu géén addons geladen en gebruik de standaard A320 Neo v2 op Asobo EHAM. In cockpit heb ik maar 30FPS?!

Tijdens een bushtrip heb ik wel gewoon 140FPS.

Vroeger nooit issues.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmcO0PSdJ4PfrVn-UhwYmHQYYu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WDGite4qY1va5uNtNXpNvkr5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCDM6I0VRuplyFByX3tzDNq34IQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r6lkDiVUeQTsQCj3D2vrZAl8.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:24:
mijn tour van Europa gaat lekker, dwz tot gisteren, gisteren gevlogen naar UMMS, staan de lichten van de landingsbaan uit... lekker dan, staat er op de chart "Night not authorized", houdt MFSF daar rekening mee? En zo ja hoe laat gaan de lichten dan uit? Bij Airport info staat dat landen toegestaan is tussen 0700 en 2300.

Vandaag volgende vlucht UMMS (was op tijd weg, lichten stonden nog (of nu wel?) aan) -> UUBP. Kom ik daar aan, alles maar dan ook alles donker, bij UMMS waren de taxibaan lichten nog aan maar hier niet, ik maar eens de NOTAM bekeken: AD CLSD DUE TO REPAIR. 2e landing die niet door ging, moet toch maar eens wat serieuzer naar de alternative gaan kijken :F En blijkbaar houdt MSFS hier dus rekening mee?
Nee MSFS 2020 houd geen rekening met Nacht sluitingen van airports.
En ook geen onderhoud van banen die dan geloten worden.Wel kan het door Notams en door Simbrief wel naar een baan geleid worden die nu in het echt open is.
Dus als op de Kaagbaan in het echt geen vliegverkeer mogelijk is zal simbrief hier wel rekening mee houden.
Maar MSFS 2020 heeft niet van zichzelf deze funtie ingebouwd.
Wel kan het zo zijn dat als je een Addon (hand gemaakt vliegveld) die dus wel die Nacht sluiting heeft.

In het echt zijn er zelf kleine vliegvelden waar de piloten de lichten zelf weer aan kunnen zetten .( PCL ook wel "Pilot Controlled Lighting" )
Piloten kunnen de verlichting activeren via hun boordradio door een specifieke frequentie in te stellen en een bepaald aantal keren hun microfoon in te schakelen (bijvoorbeeld 3, 5 of 7 keer binnen een paar seconden).
Afhankelijk van het aantal keren dat de piloot de microfoon "keyed", kunnen verschillende verlichtingsniveaus worden ingesteld: laag, gemiddeld of hoog.
De reden hier voor is het bespaart energie en vermindert lichtvervuiling.
Paine Field is er zo een die het heeft.
In Nederland heeft Lelystad en Teuge het ook.
En volgens mij maar dat weet ik niet helemaal zeker Hilversum ook.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 22-10-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Weet er toevallig iemand dat er een lijst is van vliegers ( addons ) die over gezet gaan worden naar de nieuwe game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ravw schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:09:
[...]

In het echt zijn er zelf kleine vliegvelden waar de piloten de lichten zelf weer aan kunnen zetten .( PCL ook wel "Pilot Controlled Lighting" )
Piloten kunnen de verlichting activeren via hun boordradio door een specifieke frequentie in te stellen en een bepaald aantal keren hun microfoon in te schakelen (bijvoorbeeld 3, 5 of 7 keer binnen een paar seconden).
Afhankelijk van het aantal keren dat de piloot de microfoon "keyed", kunnen verschillende verlichtingsniveaus worden ingesteld: laag, gemiddeld of hoog.
De reden hier voor is het bespaart energie en vermindert lichtvervuiling.
Paine Field is er zo een die het heeft.
In Nederland heeft Lelystad en Teuge het ook.
En volgens mij maar dat weet ik niet helemaal zeker Hilversum ook.
daar had ik ook aan gedacht maar dat staat niet op de airport info (of ik heb er overheen gekeken) en het moet dan toch ook op de charts staan? Werkt dat dan ook in MSFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:42:
[...]

daar had ik ook aan gedacht maar dat staat niet op de airport info (of ik heb er overheen gekeken) en het moet dan toch ook op de charts staan? Werkt dat dan ook in MSFS?
Nee dat is nog niet in MSFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 06:36:
Weet er toevallig iemand dat er een lijst is van vliegers ( addons ) die over gezet gaan worden naar de nieuwe game ?
Ga er maar van uit dat 90% van de MP wel goed werkt.
Daar buiten is een andere vraag .
Maar denk dta de grote bekende makers wel snel of gaan updaten met hun producten of een nieuwe versie uit brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Ga er maar van uit dat 90% van de MP wel goed werkt.
Daar buiten is een andere vraag .
Maar denk dta de grote bekende makers wel snel of gaan updaten met hun producten of een nieuwe versie uit brengen.
Top, dan ga ik de gok wagen en die Vision jet kopen.
https://www.flightfx.io/portfolio/sf50-vision-jet

Staat nu al veel te lang op mijn wens lijst.
Aangezien ik nog een coupon heb van 10 euro op de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KBE91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Top, dan ga ik de gok wagen en die Vision jet kopen.
https://www.flightfx.io/portfolio/sf50-vision-jet

Staat nu al veel te lang op mijn wens lijst.
Aangezien ik nog een coupon heb van 10 euro op de store.
Deze zit straks in de basisversie van MSFS2024 waarom zou je hem nu kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shhQ3G0ei--8QcAFJtv0FCz6L2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V64O2g5g1lw4TeNamCAPJjL3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 23-10-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Deze zit straks in de basisversie van MSFS2024 waarom zou je hem nu kopen.

[Afbeelding]
Goed dat je het zegt, nooit opgelet eigenlijk 8)7
Fail van de week kan ik ook weer afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Is DirectX 12 inmiddels the way to go? Of is DX11 nog de meest stabiele methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Word vandaag nu die FlyByWire A380x uitgeven ?
Want er gaan nu zo veel verhalen rond.
Iemand die wat weet er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Rivanov schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:53:
Hmm.. ben sinds tijden weer iets vaker MSFS aan het doen voorafgaande aan MSFS 2024 release. Maar de performance is momenteel niet echt heel lekker op één of andere manier.

Heb nu géén addons geladen en gebruik de standaard A320 Neo v2 op Asobo EHAM. In cockpit heb ik maar 30FPS?!

Tijdens een bushtrip heb ik wel gewoon 140FPS.

Vroeger nooit issues.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zet je frame generation eens aan. Scheelt je de helft van de fps!
DX12 werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:49:
Is nog niet bekend, is gisteren alleen een blog op de website gezet van wat wij kunnen verwachten.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
JayZeeTie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Zet je frame generation eens aan. Scheelt je de helft van de fps!
DX12 werkt prima :)
Helmaal over die setting heen gekeken aangezien deze greyed out was. DX12 nu aangezet met FG en scheelt inderdaad veel. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:49:
Datum is nog niet bekend voor zover ik weet, maar ze hebben een open alpha aangekondigd met een heel lange (en goed geschreven) blogpost over wat je wel en niet kan verwachten van de build.

In short, veel in depth dingen en speciale scenario's werken niet, maar voor van A-B volgens normale procedures werkt. Nu hopen dat de community snapt dat het een alpha is en niet teveel commentaar gaat geven...

Als ie er is ga ik hem zeker proberen, erg gaaf.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Datum is nog niet bekend voor zover ik weet, maar ze hebben een open alpha aangekondigd met een heel lange (en goed geschreven) blogpost over wat je wel en niet kan verwachten van de build.

In short, veel in depth dingen en speciale scenario's werken niet, maar voor van A-B volgens normale procedures werkt. Nu hopen dat de community snapt dat het een alpha is en niet teveel commentaar gaat geven...

Als ie er is ga ik hem zeker proberen, erg gaaf.
Dan hoop ik wel dat ze die Alpha build wel aan mensen geven die verstand van zaken hebben , en niet in die influencers die alleen maar het doen voor de like en het geld.
Zoals ze dat bij Asobo dus doen , de meeste volgens krijgt gewoon de beter versie of eerder een Beta of zo..
Alleen maar voor gratis reclame , maar veel dingen die een influencer belangrijk ( dagjes touristen) is bij een simmer veel minder belangrijk.
Maar we zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:42:
[...]

Dan hoop ik wel dat ze die Alpha build wel aan mensen geven die verstand van zaken hebben , en niet in die influencers die alleen maar het doen voor de like en het geld.
Zoals ze dat bij Asobo dus doen , de meeste volgens krijgt gewoon de beter versie of eerder een Beta of zo..
Alleen maar voor gratis reclame , maar veel dingen die een influencer belangrijk ( dagjes touristen) is bij een simmer veel minder belangrijk.
Maar we zien wel.
Het wordt een open, publieke alpha, voor iedereen als ik het goed begrijp.
De post zette alleen de verwachtingen uiteen (wat wel/wat niet). Ik denk dat dat een goeie stap is om wat begrip te kweken voor je een alpha released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:44:
[...]

Het wordt een open, publieke alpha, voor iedereen als ik het goed begrijp.
De post zette alleen de verwachtingen uiteen (wat wel/wat niet). Ik denk dat dat een goeie stap is om wat begrip te kweken voor je een alpha released.
Dat is beter.
Ja want denk dat ze nu ook geen negatieve dingen willen hebben , zo als de laatste weken met diverse uitgevers is gebeurd die een FULL versie hebben uitgebracht van een plane die totaal niet afwas..
En ik denk wel dat ze dit voor willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Weer een Bushtrip opgepakt. :)

Breckenridge to Mariposa Yosemite

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWRlkiDJuuKM68AjnGe0Y6RDEtU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gH4NqIu6w4hBwa3gdg5OxymJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnOi8A1O0O04P97vf-zJn1bDyUg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NC7YCkhNrP0NXguyj9S2LWoh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzIyUjXrIpBgooiT7HdIT3IB6rA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OestVZYT2s8v3wAv3mvMgYND.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Zaterdag wordt er meer over de a380 verteld.

YouTube: FBW A380X | Out of the Hangar

Ik denk dat hij zelfs in Alpa dan uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:29:

Ja klopt denk ook wel dat ze hem uit brengen ....
Want zodra uit de hangaar komt moet die gewoon gaan vliegen .... _/-\o_
Dus laten we hopen dat we zaterdag eindelijk de A380 mogen vliegen in MSFS2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dirtyrockers schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:29:

Er waren al mensen die hoopten op morgen, omdat op die datum in 2007 de eerste echte lijnvlucht met de A380 werd gedaan schijnbaar. :+

Hoop ongeduld iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:51:
[...]

Er waren al mensen die hoopten op morgen, omdat op die datum in 2007 de eerste echte lijnvlucht met de A380 werd gedaan schijnbaar. :+

Hoop ongeduld iig
Ze moeten wel dit weekend komen wat , Vanaf maandag 28 oktober tot en met woensdag 6 november is de polderbaan op Schiphol gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
ravw schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

Ze moeten wel dit weekend komen wat , Vanaf maandag 28 oktober tot en met woensdag 6 november is de polderbaan op Schiphol gesloten.

?

Zal wel aan mij liggen maar ik zie de link even niet.

On topic: maak me wel licht zorgen over de performance van die a380, ze geven aan dat hij ongeveer 25% performance penalty heeft over de fbw a320, dat vind ik nogal wat. Aangezien die a380 toch voornamelijk op de grote velden te vinden is zal het wel voor velen een diashow worden op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
mvbo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

?

On topic: maak me wel licht zorgen over de performance van die a380, ze geven aan dat hij ongeveer 25% performance penalty heeft over de fbw a320, dat vind ik nogal wat. Aangezien die a380 toch voornamelijk op de grote velden te vinden is zal het wel voor velen een diashow worden op de grond.
maar het is ook nog maar een alpha
dus dat betekend dat dat heus nog aangepakt wordt. maar dat ze wel moeten testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

?

Dat je met die A380 toch wel aardig een lange runway nodig heb om te vertrekken.
Denk niet dat er veel banen zijn op Schiphol waar die vanaf kunt vertrekken .
En daarbij Simbrief gaat uit van de real omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
ravw schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:01:
[...]

Dat je met die A380 toch wel aardig een lange runway nodig heb om te vertrekken.
Denk niet dat er veel banen zijn op Schiphol waar die vanaf kunt vertrekken .
En daarbij Simbrief gaat uit van de real omstandigheden.
Agh er is maar 1 a380 op Schiphol en voor dat stukje naar DXB heeft hij echt niet zo'n lange baan nodig, het verschil tussen de langste en kortste baan op EHAM is maar 500 meter, RWY 4/22 daargelaten. Die A380 pakt regelmatig 18C/36C voor vertrek en dat is de kortste baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

Als de landingsbaan op zaterdag 18 januari maar weer beschikbaar is. :+
Vlieg dan met de A380 (Emirates) van Dubai naar Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Als de landingsbaan op zaterdag 18 januari maar weer beschikbaar is. :+
Vlieg dan met de A380 (Emirates) van Dubai naar Schiphol.
Landen zal niet zo probleem wezen , vertrek is een veel langere baan nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Landen zal niet zo probleem wezen , vertrek is een veel langere baan nodig
valt wel mee hij heeft minder nodig dan een 747

de polderbaan is maar 300 meter langer dan de rest van de banen... dus maakt niet zoveel verschil

[ Voor 16% gewijzigd door Dirtyrockers op 25-10-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
De FlybyWire A380x komt uit op 31 oktober, is net bekend gemaakt in de stream

Acties:
  • +5 Henk 'm!
8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIoDVQsfIx6EtDAuuM1SLLvkm9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKJJ5sbcYM5Li5NNvqIoGcZ6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
De A380 was gisteren klaarblijkelijk gelekt. Op Reddit vind je wat bevindingen.

https://www.reddit.com/r/...of_the_fly_by_wire_a380x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Portugese streamer heeft gisteren een stream online gezet van de gelekte versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Rivanov schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:24:
De A380 was gisteren klaarblijkelijk gelekt. Op Reddit vind je wat bevindingen.

https://www.reddit.com/r/...of_the_fly_by_wire_a380x/
Ik heb hem net even gevlogen, EHAM - EHAM (09 - 18C)

Knap stukje werk voor een freeware product hoor. FMC en systemen zien er heel compleet uit. Heb op dit korte stukje natuurlijk niks uitgebreid kunnen testen. Loc capture en ILS glidepath doet hij netjes. Op hand vliegen voelt het nog niet helemaal alsof je een heavy vliegt, daarvoor is hij me te nerveus (pitch up en down)

Grootste issue: fps!
Met mijn 5700x3d en 4070ti kan ik de PMDG, Fenix en iFly met gemak op 90-100fps houden. Met deze a380 pers ik er nauwelijks 40 uit. Op een groot veld als EHAM (nog zonder vatsim traffic) is dat karig. Dat merk je ook in het gebruik. Het stottert soms wat.

Kortom; veelbelovend maar nog niet het toestel waarmee ik veel zou willen vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsxhEPx7zlvb2nwy0l1E5-w44bs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XNxyHHDf4QrSRHZgpAJh6trf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK49mxlzA7b5OURspJw6PnpNS2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rRtIBMERapPsan84DAozWE7.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Lekkere resource hog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HR7HWSlE-hkgYL3FwhswElAUp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZUpdMdQR9ejkmNg30286bwD9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe komen jullie er nu al aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
ravw schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

Hoe komen jullie er nu al aan ?
Is ergens door iemand gelekt. Kwam gisteren al te sprake op de discord stream van FLyByWire waar ze een Q and A hielden en met het toestel vlogen. Heb die link zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matt1991 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:42:
[...]

Is ergens door iemand gelekt. Kwam gisteren al te sprake op de discord stream van FLyByWire waar ze een Q and A hielden en met het toestel vlogen. Heb die link zelf niet.
Ja ik weet dat die gelekt is.
Maar dat in eens zo veel mensen hem hebben.
Terwijl die niet eens uit is.

Ik wacht wel tot die in de FBW installer actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ravw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:28:
De pre order van de Winwing Efis l+R is begonnen.
Gelijk besteld L+R _/-\o_
[Afbeelding]
ik ga die 3 denk ik ook bestellen maar dan eerst wat uren maken in de A32x om te kijken of ik er genoeg mee ga vliegen, ik vlieg nu enkel de Citation. Ben bezig met een rondvlucht door Europa en dan daarna Canada en de US, kan ik een beetje afwisselen tussen een Airbus en de Citation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

ik ga die 3 denk ik ook bestellen maar dan eerst wat uren maken in de A32x om te kijken of ik er genoeg mee ga vliegen, ik vlieg nu enkel de Citation. Ben bezig met een rondvlucht door Europa en dan daarna Canada en de US, kan ik een beetje afwisselen tussen een Airbus en de Citation
Houd er rekening mee dat deze met de Fenix goed werkt ..
Du zal wel gelijk de fenix A320 set kopen

Krijg je echt geen spijt van ... maar leer eerst de basis van de A320 eens goed.
Zo moeilijk is hij net ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ravw schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Houd er rekening mee dat deze met de Fenix goed werkt ..
Du zal wel gelijk de fenix A320 set kopen

Krijg je echt geen spijt van ... maar leer eerst de basis van de A320 eens goed.
Zo moeilijk is hij net ..
ik koop geen vliegtuigen meer tot MSFS 2024 er is, ik zie dan wel wat ik nog nodig heb. Tot die tijd is er de A320 v2, die is erg goed en de FBW is er ook nog (beide niet zo goed al de Fenix, I know). Ik heb er al wat uurtjes met de FBW gevlogen dus ken hem al aardig maar vind de Citation veel leuker, blijft leuk zo'n raket _/-\o_ dan is een A320 maar een log beestje :P

Pagina: 1 ... 338 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc