Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Als het goed is wel, ik heb hem via de mail gekregen.ravw schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:20:
[...]
Nog steeds niets.
Krijg je die via mail ?
Wacht al vanaf 26 - 6 - 2024 op de bevestiging.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Echter, ik krijg de LOAD STATE niet (meer) op cold & dark gpu (is me de eerste keer wel gelukt maar PMDG houdt het niet vast bij de volgende keer opstarten).
Alleen cold & dark is geen probleem maar zodra ik gpu erbij kies dan veranderd er niets. Heb de 777 al opnieuw geïnstalleerd (als administrator) en daarvoor alle files verwijderd (volgens PMDG handleiding). Iemand een ideetje?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ergens in de MSFS2024 uitleg (waarschijnlijk het deel over vluchtplanning) werd gezegd dat de ATC van MSFS2020 zo slecht omdat de planning van de vlucht niet compleet is. Weet iemand hoe ik kan controleren/er voor zorgen dat het flighplan compleet is en de "ATC" van 2020 er nog wat mee kan. Heel veel meer dan me netjes naar hoogte brengen en op tijd laten dalen verwacht ik niet.
PSN ID: Svennie-NL
IS al onderwegmatt1991 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:29:
[...]
Als het goed is wel, ik heb hem via de mail gekregen.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 195% gewijzigd door niki_lauda op 28-09-2024 22:40 ]
Voor mij is de lol juist het maken van mijn eigen vluchtplannen, vlieg dan ook zonder ATC. Is wel wat uitdagender in gebieden met bergen etc, maar ook leuker in mijn ogen.Svennie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:33:
ik wil een rondje USA gaan doen, in elke staat minstens 1 vliegveld aan doen, nu kan ik zelf een route gaan maken maar is er iemand die dit al gedaan heeft en de route wil delen? Scheelt mij weer werk. Is Volanta nog steeds de beste tool om je vluchten te tracken?
Ergens in de MSFS2024 uitleg (waarschijnlijk het deel over vluchtplanning) werd gezegd dat de ATC van MSFS2020 zo slecht omdat de planning van de vlucht niet compleet is. Weet iemand hoe ik kan controleren/er voor zorgen dat het flighplan compleet is en de "ATC" van 2020 er nog wat mee kan. Heel veel meer dan me netjes naar hoogte brengen en op tijd laten dalen verwacht ik niet.
Maar met ACT kan ook, doe je dan wel je eigen brandstofcalculatiers etc?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bijzonder dat in de overweging duidelijk staat hoe dit tot stand gekomen is, maar dat hij je dan wel van Maine naar Alaska stuurt, twee staten die ongeveer het verst van elkaar afliggen. Ik weet niet met welk vliegtuig er gevlogen moet worden maar een 737 redt dit niet. Zeker niet westwaards.
Het is inderdaad toch veel leuker om het zelf uit te zoeken
ik gebruik simbrief om het vluchtplan te maken. Die doet ook de brandstofcalculatie. Wat simbrief maakt importeer ik dan in Navigraph omdat het dan mooi visueel te zien is. Dat kan ik zo invoeren in de FMS en dan geheel zelf vliegen maar dat is zo saai. Ik vind het ook wel leuk dat er nog wat gebeurd en in stappen naar cruising en weer in stappen omlaag vind ik leuker.franssie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:43:
[...]
Voor mij is de lol juist het maken van mijn eigen vluchtplannen, vlieg dan ook zonder ATC. Is wel wat uitdagender in gebieden met bergen etc, maar ook leuker in mijn ogen.
Maar met ACT kan ook, doe je dan wel je eigen brandstofcalculatiers etc?
Net een testvlucht gemaakt (EHAM -> EBBR) in de citation en dat ging prima, ik kreeg van de ATC echter de FLO transitie en die ligt aan de verkeerde kant van EBBR, eens kijken of dat aan mij ligt. Mijn vluchtplan is voor vertrek actief in Navigraph maar of ATC dat dan "ziet" weet ik niet, eens uitzoeken. Moet wel allemaal werken voor ik aan mijn rondvlucht begin.
En als je een arrival selecteert dan vlieg je hem in msfs ook helemaal, ook al is dat in de praktijk helemaal niet gebruikelijk of de bedoeling.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Zulke dingen kan je straks in MSFS2024 verwachten ...
Dit is nog MSFS2020 in combinatie met Aero Fire Global addon van South Oak.
Bos brand in Corsica
![]() | ![]() |
Is niet echt moeilijk even wat Youtube filmpjes kijken dan snap je het wel.Avalaxy schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:05:
De mooie ouwe ATR 72 weer eens van stal gehaald. Heerlijk apparaat. Ik snap nog steeds weinig van de auto pilot/ILS met de machine, maar een leuk vluchtje gedaan van Malta naar Sicilië:
En screenshots van vluchten moeten eigenlijk hier heen [Flightsim] Screenshots collage
https://www.youtube.com/watch?v=uhvoiui7sNQ
Hier een filmpje en uitleg van die versie die je nu bij de pre order krijgt van MSFS2024
YouTube: Livestream first look at the Asobo Canadair CL-415 Pelican in Micros...
[ Voor 63% gewijzigd door ravw op 30-09-2024 00:12 ]
thx, dat ga ik proberen, een tutuorial raadde me aan dat niet te doen maar ik kan het altijd proberen. Simbrief flightplan kan je importeren op de globe pagina dus dat is niet veel extra moeite. En mocht het niks worden, dan ga ik zonder ATC vliegen, minder immersie maar het is beter dan onzinnige ATC. Het is ook niet zo lang meer tot 2024 er is en daarin werkt ATC hopelijk een stuk beter. Ik zit er ook over te denken om over te stappen naar Vatsim.Uitvreter schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:56:
@Svennie Als je ook nog handmatig de route invult op de 'globe-pagina', waar je je vertrekpunt en je bestemming kiest, weet je zeker dat atc ook bij de les is. Alleen descent gaat nog wat moeizaam.
En als je een arrival selecteert dan vlieg je hem in msfs ook helemaal, ook al is dat in de praktijk helemaal niet gebruikelijk of de bedoeling.
Andere vraag, de CJ4 heeft die een ToD marker of hebben ze die niet over genomen van de working title CJ4? Ik kan hem gemist hebben in mijn vluchten of stel ik iets in de MFC niet goed in? Als ik hier op Google of op Youtube kijk krijg je enkel tips voor de Working Title
[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 30-09-2024 08:28 ]
Ik ga in december zeer waarschijnlijk dezelfde route vliegen
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat had ik me niet gerealiseerd, maar dat kan natuurlijk ook (mijn ervaring met simbrief is beperkt).Svennie schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:09:
Simbrief flightplan kan je importeren op de globe pagina dus dat is niet veel extra moeite.
Ik ging ervan uit dat je simbrief data altijd direct in je FMS importeert, en dat MSFS die niet mee krijgt.
De meeste (geciviliseerde
Als ik een geschikte departure en arrival gevonden heb kies ik er met skyvector passende airways bij, en tik dat in in MSFS. Kost je een half uurtje, maar geeft je wel een extra laagje leuk.
Amen.En mocht het niks worden, dan ga ik zonder ATC vliegen, minder immersie maar het is beter dan onzinnige ATC. Het is ook niet zo lang meer tot 2024 er is en daarin werkt ATC hopelijk een stuk beter.
Met deze keer Simworks Studios' Kodiak 100 in de hoofdrol.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Als IATA-code-Nazi gaat hier even een alarmbelletje af. London City = LCY. Dat terzijde... met een 77W naar City? En die ga je in het echt vliegen in december? Ben benieuwd naar je trip report.Van der Berg schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:52:
Ik heb gisteren in een Embraer E175 gevolgen op de AI piloot vanaf Londen City LCJ naar Schiphol in de avond. De dag daarvoor was ik vanaf Schiphol naar Londen City gevlogen handmatig met een Boeing 777-300ER.
Ik ga in december zeer waarschijnlijk dezelfde route vliegen
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
The Brand-New EFIS Panel Will Be Officially Launched Soon
WINWING Full-Size EFIS Control Panel, From $84.95 USD
Dear WINWING Pilots,
We’re thrilled to announce that we’re just around the corner from unveiling our EFIS Control Panel, a full-size flight control panel.
• 1:1 Fully-molded structure with authentic segment LCD
• Unique Encoder Acceleration Model for real aircraft knob feel
• ADF-VOR switches with custom metal caps and physical pull-up detent mechanism to prevent accidental activation
• SATA expansion port allowing multiple panels to connect with a single USB cable
• Compatible with all 320 aircraft on MSFS2020, XPLANE (V11&V12), and more
• Coming with multiple mounting solutions for cockpit and desktop setups
October 8th, 10:00 AM (UTC+8) – Available at Global Shipping (with limited stock) and pre-orders open at all regional overseas sites.
als je links en rechts wil ben je dus iets van 190 euro kwijtniki_lauda schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:53:
Winwing zet een volgende stap. 81 euro
The Brand-New EFIS Panel Will Be Officially Launched Soon
WINWING Full-Size EFIS Control Panel, From $84.95 USD
Gaan we weer ....
Ach het is voor MSFS dus dat mag wel
Hier ontzettend veel microstutters na die verplichte update, hoewel ik ook de Windows 11 24H2 update en de AMD Adrenaline 24.9.1 drivers geïnstalleerd had daarvoor.cracking cloud schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:05:
Verplichte update vandaag, maar daarna een CTD. Oplossing voor mij was om in de community folder de mappen navigraph-navdata en navigraph-navdata-base verwijderen/verplaatsen.
Wordt dus weer uitzoeken...
IK heb het erg last van het is vaak op airports , maar in de lucht valt het wel mee..Saekerhett schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:52:
[...]
Hier ontzettend veel microstutters na die verplichte update, hoewel ik ook de Windows 11 24H2 update en de AMD Adrenaline 24.9.1 drivers geïnstalleerd had daarvoor.
Wordt dus weer uitzoeken...
Had iets te maken met de geheugen vollopen van je GPU.
ik word er ook gek van , en is met een van de laatste updates mee gekomen
Ik wil meedoen aan de kickstarter voor Virpils eerste civial yoke line (kickstarter is vanavond begonnen)
Zit alleen te twijfelen tussen de Boeing yoke (realistisch) of VEGA (gericht op space sims met veulll knopjes)
Dus of realistisch of veel knopjes
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Knoppen kan je wel op een andere manier later kopen , zou gaan voor real.dierkx36 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:28:
Dubio :
Ik wil meedoen aan de kickstarter voor Virpils eerste civial yoke line (kickstarter is vanavond begonnen)
Zit alleen te twijfelen tussen de Boeing yoke (realistisch) of VEGA (gericht op space sims met veulll knopjes)
Dus of realistisch of veel knopjes
Maar volgens mij hebben bijde de zelfde hoeveelheid aan knoppen als het om deze twee gaat.
/f/image/oiqwDCMep1sZwhfBAqVxx4jL.png?f=fotoalbum_large)
Al vind ik die Embraer yoke ook wel erg gaaf
Zijn alleen weinig vliegtuigen die zo joke hebben ..
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-10-2024 21:39 ]
Dien je nu altijd profiles te kopen voor msfs of kan je ook prima zelf een profile maken?
Kom er op internet niet helemaal uit, veel aanbieders die profiles aanbieden voor 20eu.
Gaat met name om cessna cj4 of een 172.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
je kunt ze kopen maar hier heb je aardig wat profiles456 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:42:
Gebruikt er iemand hier de elgato streamdeck (en dan met name de streamdeck +)?
Dien je nu altijd profiles te kopen voor msfs of kan je ook prima zelf een profile maken?
Kom er op internet niet helemaal uit, veel aanbieders die profiles aanbieden voor 20eu.
Gaat met name om cessna cj4 of een 172.
https://nl.flightsim.to/discover/streamdeck%20+
Hier heb ik ze ook vanaf
Alleen de VEGA heeft meer knoppen (die je post zijn de Boeing en de Embrear) , VEGA heeft ook nog 6 knoppen in het middenconsole zitten.ravw schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:36:
[...]
Knoppen kan je wel op een andere manier later kopen , zou gaan voor real.
Maar volgens mij hebben bijde de zelfde hoeveelheid aan knoppen als het om deze twee gaat.
[Afbeelding]
Als vind ik die Embraer yoke ook wel erg gaaf
Zijn alleen weinig vliegtuigen die zo joke hebben ..
Wat mij trekt zijn die 2 HAT switches en die extra axis HAT switch die de VEGA heeft.
Stel dat je bv een keer Farming Simulator of Euro Truck wilt spelen : tada , extra HAT switches om bv een kraan te kunnen bedienen.
Zat net effe foto te kijken van de yoke van een Duke Turbine (ben ik veel mee bezig) maar daar lijken zowel de Boeing als de VEGA niet op dus dat maakt niet uit.
Altijd leuk die release notes. ....
/f/image/sYar7CdSctJG2iYmByNleAos.png?f=fotoalbum_large)
Maar we hebben de site nog
https://www.flightsimulator.com/aircraft-avionics-update-3/
De A320 NEO V2 heeft nu ook TERR radar
Added – TERR radar now available.
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 01-10-2024 22:28 ]
Hoe meer knoppen hoe beter. Die duke is een genot voor het oordierkx36 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:43:
[...]
Alleen de VEGA heeft meer knoppen (die je post zijn de Boeing en de Embrear) , VEGA heeft ook nog 6 knoppen in het middenconsole zitten.
Wat mij trekt zijn die 2 HAT switches en die extra axis HAT switch die de VEGA heeft.
Stel dat je bv een keer Farming Simulator of Euro Truck wilt spelen : tada , extra HAT switches om bv een kraan te kunnen bedienen.
Zat net effe foto te kijken van de yoke van een Duke Turbine (ben ik veel mee bezig) maar daar lijken zowel de Boeing als de VEGA niet op dus dat maakt niet uit.
Idd, na lang twijfelen had ik em ook maar gekocht : best buy evercracking cloud schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:49:
[...]
Hoe meer knoppen hoe beter. Die duke is een genot voor het oorkan zo genieten van alleen al de engine start. Volgens mij hoor je zo’n ding ook te vliegen met een glas whiskey in de hand…
Tevens ook besloten dat alles van Black Square instant buy is

Ben nou ook al een paar dagen met Azurpoly OV-10 Bronco bezig , ook uitermate leuk.
PS :
Ben het met je eens : hoe meer knoppen hoe beter :
Tis alleen toch de Boeing yoke geworden

(Uitgaand van de make-up foto zit die lager als de VEGA, komt voor mij beter uit met het bureau wat ik heb)
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 01-10-2024 22:58 ]
Toch wel erg gaaf die A320 NEO V2 nu
Werkt wel een heel stuk beter en het geluid is gewoon echt Jammie.
Je zou bijna een noise cancelling koptelefoon opzetten
Maar zonde want dan hoor je de motoren niet meer
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 02-10-2024 01:09 ]
Is die vergeleken met de FBW versie beter?ravw schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 01:08:
Zo even een kleine vlucht gedaan met de A320 NEO V2
Toch wel erg gaaf die A320 NEO V2 nu
Werkt wel een heel stuk beter en het geluid is gewoon echt Jammie.
Je zou bijna een noise cancelling koptelefoon opzetten
Maar zonde want dan hoor je de motoren niet meer
Ik vind persoonlijk van wel.
Maar goed ik heb FBW al denk ik een half jaar of langer niet meer op mijn pc staan.
Je kunt het toch zelf uitproberen , het is een gratis toestel in MSFS
hij is van inibuilds
[ Voor 119% gewijzigd door Hammie op 03-10-2024 21:52 ]
Ik denk dat jij wel degene bent met de meeste ervaring.
Wil je eens kort uitleggen hoe je een autopilot vlucht maakt in de Cessna grand caravan? Merk dat het een leuk toestel is waar je redelijke afstanden mee kunt vliegen. Ben alleen nog niet helemaal thuis in de procedures, soms volgt de AP de lijn helemaal niet.
En soms is het bij aankomst heel bewolkt / mistig en is de runway niet te zien, hoe schakel je op ILS over?
Ik heb helaas niet zo veel ervaring met de Caravanflugelisoke schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:24:
@ravw
Ik denk dat jij wel degene bent met de meeste ervaring.
Wil je eens kort uitleggen hoe je een autopilot vlucht maakt in de Cessna grand caravan? Merk dat het een leuk toestel is waar je redelijke afstanden mee kunt vliegen. Ben alleen nog niet helemaal thuis in de procedures, soms volgt de AP de lijn helemaal niet.
En soms is het bij aankomst heel bewolkt / mistig en is de runway niet te zien, hoe schakel je op ILS over?
Maar sowieso is het met GA eigen meer regel dan uitzondering ... Niet vliegen als je de grond niet kunt zien ....... of als het te koud is ( geen anti ijs vaak)
Maar hier een goede Uitleg over de ILS
YouTube: Cessna Grand Caravan 208 - Full ILS Tutorial For Beginners In 15 Min...
AP/GPS laten volgen
YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Cessna 208 B Gran Caravan - autopilot
GA zelf land ik nooit op IFR altijd op VFR , dus zorg wel dat ik altijd zicht heb.
Geen zicht is of zakken tot zicht of wegwezen, of zoals ik doet helemaal niet in die omgeving gaan vliegen. ( vlieg alleen realtime , real weer.)
Daarom zie je mij van september tot april weinig GA vliegen.
Omdat het dan overal wel wat lastig is om te vliegen.
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 03-10-2024 21:55 ]
Thx!ravw schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:46:
[...]
Ik heb helaas niet zo veel ervaring met de Caravan
Maar sowieso is het met GA eigen meer regel dan uitzondering ... Niet vliegen als je de grond niet kunt zien ....... of als het te koud is ( geen anti ijs vaak)
Maar hier een goede Uitleg over de ILS
YouTube: Cessna Grand Caravan 208 - Full ILS Tutorial For Beginners In 15 Min...
AP/GPS laten volgen
YouTube: Flight Simulator 2020 - How to - Cessna 208 B Gran Caravan - autopilot
GA zelf land ik nooit op IFR altijd op VFR , dus zorg wel dat ik altijd zicht heb.
Geen zicht is of zakken tot zicht of wegwezen, of zoals ik doet helemaal niet in die omgeving gaan vliegen. ( vlieg alleen realtime , real weer.)
Daarom zie je mij van september tot april weinig GA vliegen.
Omdat het dan overal wel wat lastig is om te vliegen.
En wat is de meest simpele manier om, zeg een standaard airbus bijvoorbeeld, van EHRD naar LFPG te vliegen? Wel op de ap, maar hoe?
Zijn genoeg YouTube filmpjes over zoek op a320simpilot maar er zijn. Ook andere goede.flugelisoke schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:10:
[...]
Thx!
En wat is de meest simpele manier om, zeg een standaard airbus bijvoorbeeld, van EHRD naar LFPG te vliegen? Wel op de ap, maar hoe?
Kijken en doen vooral letten op snelheid boven de 200 bij inschakelen AP en de clb mode van de throttle.
Hier een hele goedeflugelisoke schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:10:
[...]
Thx!
YouTube: MSFS iniBuilds Airbus A320neo - Easy Tutorial Full Flight
Bedoel je niet 200ft hoogte ipv 200 snelheid?niki_lauda schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:25:
[...]
Zijn genoeg YouTube filmpjes over zoek op a320simpilot maar er zijn. Ook andere goede.
Kijken en doen vooral letten op snelheid boven de 200 bij inschakelen AP en de clb mode van de throttle.
:strip_exif()/f/image/YTqtpTs63QNWWfcIvkSjDLfV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is er hier aan de hand? Ik hoor steeds een alarm dat niet stopt
Nu gedaald tot 23.000 voet en alarm geluid is uit en snelheid neemt toe. Nu weer gestegen tot 60.000 voet. Op 61.300 voet ik zit op FL615 begint het geluid weer stall-warning of overspeed en zitten op 180 knots
[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 04-10-2024 04:11 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
En als je nou eens een stuk harder gaat vliegen op hoogte? Want 180 knopen is vrij langzaam. Dan zit je tegen de stall aan lijkt me. Concorde vloog daar mach 2.0 wat vele malen sneller is.Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 03:16:
Momenteel een vlucht aan het uitvoeren in FS 2020 Deluxe- Premium met de populaire Concorde. Ik heb gekozen voor om op hoogste te vliegen op AI piloot alles geregeld. Ben op 58.000 voet gekomen en er wordt steeds door de toren herhaald FL620. Alleen zit is mijn toestel enorm aan het dalen nu op 36.800 voet en gaat steeds lager I.p.v omhoog. Ik snap er niks van en ik zit op bijna 180 knots Airspeed
[Afbeelding]
Nu gedaald tot 23.000 voet en alarm geluid is uit en snelheid neemt toe. Nu weer gestegen tot 60.000 voet. Op 61.300 voet ik zit op FL615 begint het geluid weer stall-warning of overspeed en zitten op 180 knots
Zie je die Mach indicator? probeer die is minimaal boven de 1.5 te krijgen, ik quote:Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 03:16:
Momenteel een vlucht aan het uitvoeren in FS 2020 Deluxe- Premium met de populaire Concorde. Ik heb gekozen voor om op hoogste te vliegen op AI piloot alles geregeld. Ben op 58.000 voet gekomen en er wordt steeds door de toren herhaald FL620. Alleen zit is mijn toestel enorm aan het dalen nu op 36.800 voet en gaat steeds lager I.p.v omhoog. Ik snap er niks van en ik zit op bijna 180 knots Airspeed
[Afbeelding]
''Concorde typically cruised at a speed of around Mach 2.04, which is approximately 1,354 miles per hour (2,180 kilometers per hour) at cruise altitude. Its cruising altitude was usually around 60,000 feet (about 18,300 meters).''
[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 04-10-2024 08:54 ]
@SgtPoen @upclocker
Ik vloog met AI piloot aan, en je zou verwachten dat die alles goed insteld. Het is dus een foutje van de AI of kan dit als nog zelf instellen? Want ik was als passagier.
Ai pilot werkt alleen met de default vliegtuigen.Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
Bedankt allemaal
@SgtPoen @upclocker
Ik vloog met AI piloot aan, en je zou verwachten dat die alles goed insteld. Het is dus een foutje van de AI of kan dit als nog zelf instellen? Want ik was als passagier.
Je zal toch echt zelf alles in moeten stellen.
De AP voert uit wat jij instelt, als jij 60.000 (tandje overdreven ik weet hetVan der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
Bedankt allemaal
@SgtPoen @upclocker
Edit: verkeerd gelezen, je hebt het over AI, die gebruik ik nooit

[ Voor 5% gewijzigd door Svennie op 04-10-2024 14:50 ]
Nee snelheidupclocker schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:04:
[...]
Bedoel je niet 200ft hoogte ipv 200 snelheid?
Nou het moet 200ft hoogte zijn waarschijnlijk, is in ieder geval op de B777/787 zo. AP kan je heel snel inschakelen na takeoff namelijk. 200 knopen is onzin.
De minimale hoogte waarop de automatische piloot mag worden ingeschakeld varieert per type vliegtuig en wordt vaak bepaald door de luchtvaartautoriteit of de fabrikant. Over het algemeen gelden de volgende richtlijnen:upclocker schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
Nou het moet 200ft hoogte zijn waarschijnlijk, is in ieder geval op de B777/787 zo. AP kan je heel snel inschakelen na takeoff namelijk. 200 knopen is onzin.
Voor de meeste commerciële vliegtuigen (zoals Boeing en Airbus)
De automatische piloot kan vaak worden ingeschakeld vanaf ongeveer 400 tot 1.000 voet boven de grond (AGL, Above Ground Level), afhankelijk van de standaardprocedures van de luchtvaartmaatschappij en het vliegtuigtype.
In sommige gevallen en onder specifieke omstandigheden: zoals een nauwkeurige vertrekprocedure of wanneer er sprake is van lage zichtbaarheid, kan de automatische piloot eerder worden ingeschakeld (bijvoorbeeld direct na het opstijgen), maar dit is meestal de uitzondering.
Er zijn minimumhoogten vastgelegd om ervoor te zorgen dat de piloot handmatige controle heeft tijdens kritieke fasen van de vlucht, zoals tijdens het opstijgen en landen.
De automatische piloot in een airliner wordt meestal ingeschakeld nadat het vliegtuig een veilige hoogte heeft bereikt, meestal na het opstijgen en wanneer de handmatige besturing stabiel genoeg is. Dit is vaak rond de 3.000 tot 10.000 voet boven de grond, afhankelijk van het vluchtprofiel, luchtruim en weersomstandigheden.
Tijdens het opstijgen zijn er enkele fases waarin de piloot handmatig vliegt om ervoor te zorgen dat het vliegtuig veilig kan stijgen, zoals:
Na het opstijgen: De piloot vliegt handmatig en past de klimhoek aan.
Bij het bereiken van een veilige hoogte (rond 3.000-10.000 voet): De piloot schakelt de automatische piloot in om de klim verder te beheren en de vlucht voort te zetten.
Dit kan per luchtvaartmaatschappij en specifieke vlucht variëren, maar deze hoogte is een goede indicatie.
Zelf doe ik hem pas als ik de landingsgestel in is, en dat ik zeg rond de 210/230knt vliegt dus met de flaps op stand stand 1 Om hem hem dan verder te laten klimmen en naar de FL te gaan.
Maar zoals ik als schreef , het is ook heel afhankelijk waar je vliegt. en welke weer.
Heb het hier even over een Airbus... bij Boeing doe ik dit weer anders.( Na melding positive climb gooi ik hem vaak wel aan met een goede VS+ setting, maar trek eerste de landingsgestel in.)
Dus daar gaat het vaak wel al sneller.
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 04-10-2024 21:14 ]
Maar behalve dat, is het toch veel fijner om gewoon zelf nog een beetje te sturen. Zoveel tijd krijg ik in een airliner niet om handmatig nog wat te doen, dan liever de departure handmatig tot flaps up en dan als het saai begint te worden de AP aan
Omdat ik eerst wil weten dat hij echt stabiel is.mvbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:28:
Waarom zou je een vertical speed climb instellen direct na takeoff? Als je je fmc goed geconfigureerd hebt dan heb je toch al vnav armed voordat je de lucht in gaat lijkt me. Met een vertical speed zet je een groot deel van je fmc buitenspel.
Maar behalve dat, is het toch veel fijner om gewoon zelf nog een beetje te sturen. Zoveel tijd krijg ik in een airliner niet om handmatig nog wat te doen, dan liever de departure handmatig tot flaps up en dan als het saai begint te worden de AP aan
Ik gooi hem niet veel later ook over naar de FMC.
Bij Airbus gooi ik hem wel gelijk op de "vliegtuig have controle" mode
Ja soms die ik ook wel langer zonder AP.
Anders word het inderdaad saai, maar daarom wissel ik wel af met GA dan gewoon lekker alles weer voor een groot gedeelte zelf doen.
Ook dat moet je gewoon even bij houden.
Van de week al weer 4 landingen gedaan met de bus op het handje.
Want die feel moet er wel in blijven dat je nog zelf kan landen.
Maar dat zit er wel in na zo veel vluchten.
Dat ik daar ooit zo veel problemen mee gehad hem met dat landen, begin van FS reeks.
Terwijl je het nu bijna gewoon op de "auto piloot" doet.
Vroeger zat ik al te zweten bij vertrek om de aankomst.
Maar nu weet je ook gewoon hoe alles in zijn werking gaat en hoe je de IFR moet doen. dan haat het bijna van zelf , VFR het zelfde.
Maar door de Glascockpit tegen over de gauges is het wel ene heel stuk makkelijker geworden.
Ben lang tegen de glascockpit geweest , maar je merk nu na jaren toch wel het voordeel er van en ook .. niet meer alles noteren aan bakens en zo ...
Wat een werk was dat vroeger.
Ja ben nog uit de FS tijdperk dat we nog met B737 200 / B747 200 vlogen .... (zelfs nog ouder)
Die dreamfleet B737 400 was echt een hele vooruitgang... FMC ... eerste keer.
Was een gelees in die boeken/of video kijken die bij de RFP B747 pro zat over de uitleg hoe er mee te vliegen. Youtube en zo was er nog niet dus alles zelf op zoeken.
Toen PMDG uitkwam met de B737 --- Handleidingen van PMDG helemaal uitgeprint. en gelezen.
Hoofdpijn gehad maar nu wel blij dat ik het toen gedaan heb.
[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 04-10-2024 21:51 ]
Antwoord van chatGPT of iets dergelijks of niet? Ik heb het even in het FCOM van de A320NEO gecheckt en bij dat toestel kan je zelfs op 100ft of 5 seconden na takeoff de AP inschakelen.ravw schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:02:
[...]
De minimale hoogte waarop de automatische piloot mag worden ingeschakeld varieert per type vliegtuig en wordt vaak bepaald door de luchtvaartautoriteit of de fabrikant. Over het algemeen gelden de volgende richtlijnen:
Voor de meeste commerciële vliegtuigen (zoals Boeing en Airbus)
De automatische piloot kan vaak worden ingeschakeld vanaf ongeveer 400 tot 1.000 voet boven de grond (AGL, Above Ground Level), afhankelijk van de standaardprocedures van de luchtvaartmaatschappij en het vliegtuigtype.
In sommige gevallen en onder specifieke omstandigheden: zoals een nauwkeurige vertrekprocedure of wanneer er sprake is van lage zichtbaarheid, kan de automatische piloot eerder worden ingeschakeld (bijvoorbeeld direct na het opstijgen), maar dit is meestal de uitzondering.
Er zijn minimumhoogten vastgelegd om ervoor te zorgen dat de piloot handmatige controle heeft tijdens kritieke fasen van de vlucht, zoals tijdens het opstijgen en landen.
De automatische piloot in een airliner wordt meestal ingeschakeld nadat het vliegtuig een veilige hoogte heeft bereikt, meestal na het opstijgen en wanneer de handmatige besturing stabiel genoeg is. Dit is vaak rond de 3.000 tot 10.000 voet boven de grond, afhankelijk van het vluchtprofiel, luchtruim en weersomstandigheden.
Tijdens het opstijgen zijn er enkele fases waarin de piloot handmatig vliegt om ervoor te zorgen dat het vliegtuig veilig kan stijgen, zoals:
Na het opstijgen: De piloot vliegt handmatig en past de klimhoek aan.
Bij het bereiken van een veilige hoogte (rond 3.000-10.000 voet): De piloot schakelt de automatische piloot in om de klim verder te beheren en de vlucht voort te zetten.
Dit kan per luchtvaartmaatschappij en specifieke vlucht variëren, maar deze hoogte is een goede indicatie.
Zelf doe ik hem pas als ik de landingsgestel in is, en dat ik zeg rond de 210/230knt vliegt dus met de flaps op stand stand 1 Om hem hem dan verder te laten klimmen en naar de FL te gaan.
Maar zoals ik als schreef , het is ook heel afhankelijk waar je vliegt. en welke weer.
Heb het hier even over een Airbus... bij Boeing doe ik dit weer anders.( Na melding positive climb gooi ik hem vaak wel aan met een goede VS+ setting, maar trek eerste de landingsgestel in.)
Dus daar gaat het vaak wel al sneller.
Dan is vertical speed echt geen goed idee. Je vertelt het vliegtuig om te klimmen met x feet per minute ongeacht je airspeed, maar dit is in elk geval anders. Wind, load, het maakt elke situatie anders. Behalve dat is het gevaar dat je met je VS setting in een stall komt, zodra je airspeed afneemt zal het vliegtuig toch proberen je vertical speed aan te houden, neus omhoog trekt, en je in de shit zit. FLC is hiervoor veel geschikter als je geen VNAV wilt gebruiken.ravw schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:34:
[...]
Omdat ik eerst wil weten dat hij echt stabiel is.
Nee omdat ik mijn Airspeed wel in de gaten houd.. ik zet hem ook niet gelijk hoog maar op Vs 800/1000mvbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:10:
[...]
Dan is vertical speed echt geen goed idee. Je vertelt het vliegtuig om te klimmen met x feet per minute ongeacht je airspeed, maar dit is in elk geval anders. Wind, load, het maakt elke situatie anders. Behalve dat is het gevaar dat je met je VS setting in een stall komt, zodra je airspeed afneemt zal het vliegtuig toch proberen je vertical speed aan te houden, neus omhoog trekt, en je in de shit zit. FLC is hiervoor veel geschikter als je geen VNAV wilt gebruiken.
Dat houd ik wel inde gaten bij die Boeing, met de Bus gooi ik hem wel gelijk aan zodra me wielen in zijn.
En als ik ziet dat hij alles volgt dan vaak even snel wc , ben dan vaak al weer een half uur a 45 min verder ivm die GSX en co
nee maar dat heb ik al heel lang als maat genomen.upclocker schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:18:
[...]
Antwoord van chatGPT of iets dergelijks of niet? Ik heb het even in het FCOM van de A320NEO gecheckt en bij dat toestel kan je zelfs op 100ft of 5 seconden na takeoff de AP inschakelen.
Tussen kennen en wenselijk is nog een verschil.
Ja je ken hem aanzetten , maar zou je dat willen zo snel .......
En zoals ik al schreef vele luchtvaart maatschappijen raden het ook niet aan.
windshear of andere rare winden ben je hem wel kwijt, je hoeft maar even een wake te hebben en je kan al gaan puzzelen.
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 04-10-2024 23:42 ]
In tegendeel zelfs, ik denk er helaas tegenwoordig best wat maatschappijen zijn die juist zoveel mogelijk de AP aan willen hebben (wat ten koste gaat van manual handling skills inderdaad).ravw schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:38:
[...]
nee maar dat heb ik al heel lang als maat genomen.
Tussen kennen en wenselijk is nog een verschil.
Ja je ken hem aanzetten , maar zou je dat willen zo snel .......
En zoals ik al schreef vele luchtvaart maatschappijen raden het ook niet aan.
windshear of andere rare winden ben je hem wel kwijt, je hoeft maar even een wake te hebben en je kan al gaan puzzelen.
Maar je onderschat wat de AP tegenwoordig allemaal kan handelen. Een windshear escape manoeuvre kan gewoon door de AP gevlogen worden hoor. Zelfs redelijke upsets zal die nog wel goed recoveren. Natuurlijk moet je het wel kunnen overnemen als hij het niet meer trekt.
Het is gewoon een prachtig hulpmiddel (geen redmiddel) om je workload te verlagen. Bij een N-1 after V1 bijvoorbeeld is het vrij gebruikelijk om de AP in te schakelen op 200ft. Echter kan het ook tegen je werken in sommige situaties.
Een geweldige filmpje dat over automation gaat en ook over de nadelen is children of the magenta.
Maar ik heb liever save dan sorry ( in het echt )upclocker schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:57:
[...]
In tegendeel zelfs, ik denk er helaas tegenwoordig best wat maatschappijen zijn die juist zoveel mogelijk de AP aan willen hebben (wat ten koste gaat van manual handling skills inderdaad).
Maar je onderschat wat de AP tegenwoordig allemaal kan handelen. Een windshear escape manoeuvre kan gewoon door de AP gevlogen worden hoor. Zelfs redelijke upsets zal die nog wel goed recoveren. Natuurlijk moet je het wel kunnen overnemen als hij het niet meer trekt.
Het is gewoon een prachtig hulpmiddel (geen redmiddel) om je workload te verlagen. Bij een N-1 after V1 bijvoorbeeld is het vrij gebruikelijk om de AP in te schakelen op 200ft. Echter kan het ook tegen je werken in sommige situaties.
Een geweldige filmpje dat over automation gaat en ook over de nadelen is children of the magenta.
[YouTube: Children Of The Magenta Line]
Ben niet zo happy als ik net 40 min bezig ben geweest met alles en ik mag die hele zooi weer op nieuw gaan doen ...... omdat de AP het net even niet trekt.
Had van de week ook twee keer zij wind waar door de AP gewoon uit ging ... omdat de Staart te veel op zijn kop kreeg door de wind.
Kreeg ook een melding er van dat het wat rustiger moest.
Maar het was de wind.
Kun je dan niet beter een video op Youtube aanzetten?Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:39:
Want ik was als passagier.
En na het posten dacht ik... "rolling cache legen?" - dat werkte dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Jrrri op 07-10-2024 10:38 ]
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
YouTube: *FIRST LOOK* Aerosoft A330 for MSFS 2020 - Shocked This Was Release...
Wat een afgang , ach nog anderhalve maand FS2024 ...Dan hebben we de INIBUILD A330
Of die van LVFR A330-200ceo
releasing soon
Filmpje:• Customized systems of the Airbus A330-200, simulating its basic cockpit functionalities.
• Highly detailed external and interior model with high-definition textures.
• Realistic A330 cockpit with functionality in most of the basic systems.
• Cabin announcements, automatically sound based on phase of flight, with optional 6 languages.
• 3 engine variants, GE, RR and PW with their respective airline operators.
• Simulation of the auto transfer of the Trim tank, based on Aircraft’s CG and auto logic.
• Fuel dumping capabilities.
• Cabin model with Business class, premium economy, economy seats and galleys.
• 40 custom liveries from real world airlines and real operators of the A330-200.
• Excellent flight dynamics that resemble the Airbus A330-200, characteristics, power management, fuel systems etc.
• VNAV implementation.
• EFB (electronic flight bag) with weather, aircraft loading, simbrief, navigraph charts, GSE options.
• Navigraph charts implementation on EFB. Subscription required.
• Navigraph OANS (on-board airport navigation system) implemented on the Navigation display. Subscription required.
• Simbrief flight plan injection to CDU, allowing for long haul flight planning and insertion of complex routes (with oceanic crossings)
• Ground service equipment on demand via the EFB.
• Cabin interior, depicting the selected airline.
• Realistic sounds.
• Further updates enhancing this addon further in the coming months
YouTube: LVFR Airbus A330-200 for MSFS 2020
:strip_exif()/f/image/HTjNw4sJ3fiByo8lwXi4GHwD.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
En nog meer nieuws van LVFR
Van LVFR.. (FB)
En zeker dit.... All of our current products for MSFS 2020 will be free in MSFS2024Hello all, a brief update on our current roadmap. We are still hard at work on the avionics update. It has taken as you may have noticed more time than what we expected, the autopilot navigation side has been done and also the modes. We are in the process of completing FMA modes and testing and some things missing on the Navigation display.
Because MSFS 2024 is around the corner, and we are way behind on our release roadmap, we been holding to the Airbus A330-200 since early this year expecting to release it with the new avionics, and also the A321ceo. We will be releasing these planes without the new avionics in the meantime and will be added to all of our aircraft catalog.
All of our current products for MSFS 2020 will be free in MSFS2024. And we are eagerly waiting for the SDK so we can start the process. Because of that too, our todo list would be growing in the coming days so, releasing the A330ceo and A321ceo will help us reduce the amount of things in our todolist.
In any case our A330ceo will be coming with a new set of features, and many fixes that will also be applied via updates to be released these coming days on the A340-300 and A330-900 neo. We will let you all know about this soon. Thanks!
Dat is mooi dus de A340 kan ik blijven vliegen.
De A340-600 komt er ook aan van LVFR en de A330 Fright
[ Voor 109% gewijzigd door ravw op 08-10-2024 07:47 ]
The Airbus aircraft is now available to buy.
https://fselite.net/conte...em_qYb1zglVW4NGsghzemTfow
/f/image/NJzsCiA0zQs8SkxdwmKJZbi7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 07-10-2024 19:24 ]
/f/image/05ZZtHvJmBiAf5l6c8GTmjDw.png?f=fotoalbum_large)
Duitstalig.
https://cruiselevel.de/pm...em_1Paq3Ae98kGwn4S0V-EvFA
Heerlijk die old skool B747 ..
Gelijk besteld L+R
/f/image/pmhModVLAtEDugB35x0pJGMa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 08-10-2024 07:45 ]
wat kost dat spul van winwing? de mini-efis van minicockpit komt binnenkort ook uit: https://shop.minicockpit.com/products/miniefis rond de 160 euro, en dan nog douane kosten enzovoort. heb zelf de minifcu destijds via de kickstarter gekocht, dus krijg korting als ik ook deze bestel, maar vind het best nog wel n hoop geld. aan de andere kant, vind het wel weer tof spul om te hebbenravw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:28:
De pre order van de Winwing Efis l+R is begonnen.
Gelijk besteld L+R![]()
[Afbeelding]
Die Mini cockpit 1 stuk heb ik er nu twee voordjbarney schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:21:
[...]
wat kost dat spul van winwing? de mini-efis van minicockpit komt binnenkort ook uit: https://shop.minicockpit.com/products/miniefis rond de 160 euro, en dan nog douane kosten enzovoort. heb zelf de minifcu destijds via de kickstarter gekocht, dus krijg korting als ik ook deze bestel, maar vind het best nog wel n hoop geld. aan de andere kant, vind het wel weer tof spul om te hebben
En gewoon in Europa .. dus geen invoer gedoe
/f/image/HLHNJMxD8kf6i002FEyd4EIu.png?f=fotoalbum_large)
https://forums.flightsimu...-islander-defender/657801
https://www.blackboxsimul...lander-bn2t-product-home/
[ Voor 20% gewijzigd door cracking cloud op 08-10-2024 13:21 ]
Aantal reviews gezien van echte piloten en de conclusie, hard bij wegrennen. Niveau van captainsim(scam) en deze kist liggen helaas dicht bij elkaar. Wacht mooi af wat inibuilds voor de 2024 versie heeft gemaakt.ravw schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:22:
Aerosoft Releases A330-300 CEO Base Pack for MSFS
The Airbus aircraft is now available to buy.
https://fselite.net/conte...em_qYb1zglVW4NGsghzemTfow
[Afbeelding]
Gevoel dat ze deze kist snel hebben gepushed naar release omdat de 2024 versie eraan zit te komen.
JA en dat nog wel op de zelfde avond als LVFR hun toestel , maar die lijkt nog beter aan te slaan dan die Aerosoft troep van een A330.Hammie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:34:
[...]
Aantal reviews gezien van echte piloten en de conclusie, hard bij wegrennen. Niveau van captainsim(scam) en deze kist liggen helaas dicht bij elkaar. Wacht mooi af wat inibuilds voor de 2024 versie heeft gemaakt.
Gevoel dat ze deze kist snel hebben gepushed naar release omdat de 2024 versie eraan zit te komen.
Van LVFR weten we nu al dat alles over gaat naar MSFS 2024 en dit zonder de betalen.
Dus misschien even van de week kijken of ik daar dan de A330CEO kan kopen van LVFR
Enige idee of er ook zo iets bestaat voor Boeing?ravw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:28:
De pre order van de Winwing Efis l+R is begonnen.
Gelijk besteld L+R![]()
[Afbeelding]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Voor Boeing is erg veel te vinden en te koopThe-dragon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
Enige idee of er ook zo iets bestaat voor Boeing?
Maar zo iets
https://coreflighttech.com/product/boeing-737-efis-panel/
Maar ze zijn wel meer te vinden hoor
Aamir Thacker, CEO of Fenix Simulations, has posted in the company’s Discord server with a changelog of the 2.2.0.403 update, which was rolled out to the A32X aircraft family product line earlier today.
The update is available through the Fenix installer for paying customers, and according to Aamir contains several CPU optimisations as well as GPS fix improvements.
A full changelog can be found below:
Additionally, there is a section within the changelog detailing improvements that have been made as part of a wider rework of the FADEC system, meaning users should no longer see discrepancies between what the FADEC assigns as a thrust rating prior to take-off and the rating that was actually observed during the roll. The rework has also given the team scope to accurately model the way that the FADEC on the real aircraft(s) continually re-assesses and adjusts the EPR/N1 during the takeoff roll. This is implemented across the product range, although Aamir says the team continues to make tweaks to the IAE variants.Avionics and Systems
Optimised internal scheduling of display rendering
Added cargo distribution to loadsheet
Added AOC FREE TEXT
Added AOC ATIS request via VATSIM and IVAO
Added new source of GPS ephemeris data – updated NAVSTAR tracking algorithm with more current data, fully prepared for full GNSS constellation (Galileo/Beidou/etc) when the real A320 is able
Improved internal W&B code to better support sharklets and ACTs
Improved conditions for auto-tuning ILS
Fixed approach transition altitude not being based on the entered QNH
Fixed values like 0.11 being rounded in the RNP field
Fixed STAR not being reloaded or cleared after changing runway
Fixed aircraft freezing during rare circumstances when using the ACARS printer
Fixed S speed being impossibly low at around 45 T gross weight
Fixed SayIntentions ACARS not connecting if a Hoppie code wasn’t entered
Fixed CLOSEST AIRPORTS not showing an EFOB
Fixed “HUNDRED ABOVE” and “MINIMUMS” playing when an MDA/BARO was entered on the ground
Fixed ACARS client not correctly respecting “invalid login code” responses
Fixed ALPHA FLOOR engaging on approach when below 100 ft RA
Fixed SPD LIM not showing with a dual SFCC failure
Fixed certain speeds showing when they shouldn’t with a dual SFCC failure
Fixed cross-track error not showing on the ground
Fixed ECP ALL button logic (it shouldn’t “remember” the last selected page)
Fixed formatting issues of the ATC unit on DCDU
Fixed FUEL X FEED OPEN light appearing when the valve isn’t fully open
Fixed tailstrike protection chevron not being amber
Fixed physical BARO MODE switch becoming out of sync when linked
Fixed COM3 playing at 100% volume
Fixed HF2 transmit indicator lighting up when HF1 was active
Removed MAX FLT TIME limitation on yellow hydraulic low level (HYD RSVR ISOL VALVE INS)
Art and Sound
Fixed A319 & A321 safety card showing A320
Fixed flap rods in A319 and A320
Fixed overhead bin missing polys on high-density cabin
Fixed odd-coloured paint on the wing of the A319
Fixed ATC model not being said correctly in-game (incorrect localisation key)
EFB
Improved cargo distribution to target an optimal CG
Improved takeoff performance based on airport elevation
Fixed EFB being blank on start-up if the previous session was quit with the EFB “sleeping”
Bron: https://fselite.net/conte...a32x-family-to-2-2-0-403/
Omdat er wellicht op een lage initiele geklaarde hoogte moet afgeleveld worden. Wellicht vanwege verkeer. Als dan op V/S van bijvoorbeeld <1000 ft/min daarheen gevlogen wordt voorkom je traffic advisorys of Resolution advisorys.mvbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:28:
Waarom zou je een vertical speed climb instellen direct na takeoff? Als je je fmc goed geconfigureerd hebt dan heb je toch al vnav armed voordat je de lucht in gaat lijkt me. Met een vertical speed zet je een groot deel van je fmc buitenspel.
Yes, winwing gaat ook de boeing variant uitbrengen.The-dragon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
Enige idee of er ook zo iets bestaat voor Boeing?
Welke Cessna Citation?Svennie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:48:
Cessna Citation,
Citation I / I/SP
Citation II/SII/Bravo
Citation III-VI-VII
Citation V/Ultra/Encore
Citation Excel/XLS/XLS+
Citation Jet/CJ series
Citation Mustang
Citation X
Citation Sovereign
Citation Latitude
Citation Longitude
Citation Hemisphere
Want er zijn er nog al wat en ze verschillen ook erg van elkaar.
Maar waarom niet gewoon een G1000 kopen met AP gedeelte
Zo iets
https://realsimgear.com/p...Liwwu43KZKJ1Lw-P3samPCL8R
Of gewoon zelfmaken
YouTube: DIY Home Cockpit Tour Part 1 | MSFS 2020 Citation Longitude | Micros...
YouTube: DIY Home Cockpit Tour Part 2 | Flight Deck Tech | MSFS 2020 Citation...
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 09-10-2024 08:59 ]
Alleen vliegen hun allemaal met de IndiaFoxtEcho F-35 Lightning II, iemand nog tips hoe ik deze zo voordelig mogelijk kan bemachtigen?
Het viel me wel op dat als hun b.v. dichtbij me vliegen hun vliegentuigen nogal "laggen", ze vliegen niet echt soepel vooruit zeg maar, maar in stoten, herkend iemand dit?
ik bedoel de citation die standaard in MSFS 2020 zit, had ik erbij moeten zetten. Leuke site maar ze hebben net niet wat ik bedoel. De link die jij deelt is een avionics set, ik bedoel een AP panel:ravw schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:52:
[...]
Welke Cessna Citation?
<KNIP>
Maar waarom niet gewoon een G1000 kopen met AP gedeelte
Zo iets
https://realsimgear.com/p...Liwwu43KZKJ1Lw-P3samPCL8R
Of gewoon zelfmaken
YouTube: DIY Home Cockpit Tour Part 1 | MSFS 2020 Citation Longitude | Micros...
YouTube: DIY Home Cockpit Tour Part 2 | Flight Deck Tech | MSFS 2020 Citation...
https://realsimgear.com/collections/autopilots
En die zijn mooi maar die kan ik niet blind bedienen (het verschil tussen wat je ziet en wat je bedient is te groot) en dat is wel nodig als je VR vliegt.
Ik ga er denk ik zelf 1 maken, mooi hoeft het niet te zijn want ik zie het toch niet. Ook een leuke uitdaging en ik kan het altijd aanpassen als ik een andere kist ga vliegen.
Even onderweg van San Diego Intl naar Valley Intl.
:strip_exif()/f/image/95gRHYB7FXZQ9hgAD1VrKFmY.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik heb de laatste tijd wel eens dat mij AP1 er uit gegooid word zonder dat hier een melding van wordt gemaakt.
Het is vaak bij het positieve VS klim en ook vaak helemaal in het begin van de vlucht ...
En dan wil hij vaak niet eens meer terug aan op de AP1
Met de A321 heb ik hier meer last van dan die wat kleinere.
Waar kan dat aanliggen?
Soms wil het nog wel eens lukken om via DIR een verdere waypoint aan te wijzen , dat hij hem dan wel weer pakt.
Oja de route staat goed ingesteld.
Voor Home cockpits zal je hier ook eens moeten kijken en daar staan nog veel meer sites op waar je spullen kunt kopen.Svennie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:37:
[...]
ik bedoel de citation die standaard in MSFS 2020 zit, had ik erbij moeten zetten. Leuke site maar ze hebben net niet wat ik bedoel. De link die jij deelt is een avionics set, ik bedoel een AP panel:
https://realsimgear.com/collections/autopilots
En die zijn mooi maar die kan ik niet blind bedienen (het verschil tussen wat je ziet en wat je bedient is te groot) en dat is wel nodig als je VR vliegt.
Ik ga er denk ik zelf 1 maken, mooi hoeft het niet te zijn want ik zie het toch niet. Ook een leuke uitdaging en ik kan het altijd aanpassen als ik een andere kist ga vliegen.
ravw in "Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show"
https://flightsim.to/file/81663/global-ai-ship-traffic-v6
Is gratis, iets FPS vriendelijker dan Global Shipping en inplaats van dat het 1 wazige bubbel is die pas duidelijk is zodra je er bovenop zit (zoals bij Global Shipping) kan je van een afstandje al redelijk details zien.
Nadeel is wel dat ook deze schepen niet "hard" zijn, je kan er dus niet op landen.
klinkt alsof je alpha floor aan raakt.ravw schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:38:
Vliegt toch wel lekker die nieuwe update van Fenix....
Even onderweg van San Diego Intl naar Valley Intl.
[Afbeelding]
Maar ik heb de laatste tijd wel eens dat mij AP1 er uit gegooid word zonder dat hier een melding van wordt gemaakt.
Het is vaak bij het positieve VS klim en ook vaak helemaal in het begin van de vlucht ...
En dan wil hij vaak niet eens meer terug aan op de AP1
Met de A321 heb ik hier meer last van dan die wat kleinere.
Waar kan dat aanliggen?
Soms wil het nog wel eens lukken om via DIR een verdere waypoint aan te wijzen , dat hij hem dan wel weer pakt.
Oja de route staat goed ingesteld.
je klimt met VS? dan ligt het daar waarschijnlijk aan.
Snelheid ligt goed nee ik zit dan niet op de handmatige VS. ( vliegtuig heeft controle )Dirtyrockers schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:16:
[...]
klinkt alsof je alpha floor aan raakt.
je klimt met VS? dan ligt het daar waarschijnlijk aan.
Maar zal het eens in de gaten houden , maar Alpha floor geeft hij toch aan op de ND?
Grote rode driehoek/pijl wijzend omlaag, bovenin je FD (indien t alpha floor is).ravw schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:30:
[...]
Snelheid ligt goed nee ik zit dan niet op de handmatige VS. ( vliegtuig heeft controle )
Maar zal het eens in de gaten houden , maar Alpha floor geeft hij toch aan op de ND?
Ja klopt die heb ik wel eens gehad.456 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:36:
[...]
Grote rode driehoek/pijl wijzend omlaag, bovenin je FD (indien t alpha floor is).
Maar die zie ik dus niet als hij uitval ...
EDDV/09R N0455F280 CEL9G CEL DCT ULSEN M852 ALS P615 RIDSI DCT BEVRA DCT LOKSA DCT EKBI/09
Maar zo kom ik direct uit voor EKBI/27, precies verkeerd voor 09, wat is de bedoeling hier van? Ik zie ook geen chart van die kant uit naar 09. Loksa is voor 027.... Of zie ik iets over het hoofd? Ik kan de route aanpassen en van ASBIL naar GIVNA vliegen, daar begint de meest logische approach voor 27, er zijn, volgens Navigraph, helemaal geen arrivals...
Ik heb de route even overgenomen in Navigraph. Er zijn op EKBI geen arrivals beschikbaar.Svennie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:37:
Ik krijg van Simbrief de volgende route (Hannover naar Billund):
EDDV/09R N0455F280 CEL9G CEL DCT ULSEN M852 ALS P615 RIDSI DCT BEVRA DCT LOKSA DCT EKBI/09
Maar zo kom ik direct uit voor EKBI/27, precies verkeerd voor 09, wat is de bedoeling hier van? Ik zie ook geen chart van die kant uit naar 09. Loksa is voor 027.... Of zie ik iets over het hoofd? Ik kan de route aanpassen en van ASBIL naar GIVNA vliegen, daar begint de meest logische approach voor 27, er zijn, volgens Navigraph, helemaal geen arrivals...
Lijkt me dat je na BEVRA jezelf vectors geeft naar de ILS09 via GIVNA.
Anders even via FR24 vluchten terug kijken hoe ze dat doen als ze vanuit de hoek komen en op 09 landen
:strip_exif()/f/image/D88Nxm3efU4rHX4uI2RrangZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Laat de LVFR A330 gerust links liggen, en houd je geld in je zak.ravw schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:02:
JA en dat nog wel op de zelfde avond als LVFR hun toestel , maar die lijkt nog beter aan te slaan dan die Aerosoft troep van een A330.![]()
Van LVFR weten we nu al dat alles over gaat naar MSFS 2024 en dit zonder de betalen.
Dus misschien even van de week kijken of ik daar dan de A330CEO kan kopen van LVFR
Aerosoft heeft de wind van voren gekregen omdat ze nog snel een onaf product uitgebracht hebben omdat over zes weken iedereen met de inibuilds A330 gaat vliegen. Ze vonden een paar stuivers winst belangrijker dan hun reputatie.
Maar LVFR heeft precies dezelfde beslissing genomen, en vraagt 28 euro voor iets dat niet af is. Nog lang niet.
Het 3D model klopt van geen kanten: veel te kleine voorruiten en een vertical stabilizer die net zo dik is als de Hindenburg. In het donker schijnt er licht door de kieren in de romp naar buiten.
De helft van de switches in de cockpit zit er voor de show, en het artwork ziet eruit alsof het in een kleuterklas gedaan is. Het FMS is gecastreerd.
Ik heb nog geen vlucht gedaan, maar ik kom dan ook niet weg uit Parijs: alleen met vol vermogen voorkom ik dat ik achteruit het gras in rol, m'n Thrustmaster TCA kan ik niet ijken. Pushback is alleen recht achteruit, de knoppen voor links en rechts zitten er wel, maar doen niets.
Dit is minstens net zo erg als wat ik hoor over het Aerosoft-debacle.
Er lijkt geen zegen op de A330 te rusten. Zo heb ik voor FS X ook al eens geld uitgegeven voor een A330 'Proloog' van Blackbox, een project wat ook nooit de eindstreep gehaald heeft.
Laten we hopen dat Inibuilds er wel wat moois van bakt.
Het is vervelend dat 3rd party developers 'opeens' geconfronteerd worden met msfs2024, en al hun tijd, moeite en geld voor niets is geweest. Maar dat heeft ook te maken met de enorm lange tijd die ontwikkelaars nemen.
Cut your losses and move on.
Microsoft leek het goede te doen toen ze de Boeing 707 release maanden uitgesteld hebben, maar helaas bleef het resultaat teleurstellend. Wat een kuthobby hebben we toch.
/f/image/IraHeECnoDvFZfBPt8fXcC92.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Uitvreter op 09-10-2024 22:46 ]
Ach die LVFR worden wel lang geüpdatet en ze blijven bezig .. ook al de zegje gedaan dat ze gratis mee gaan naar MSFS 2024.Uitvreter schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:44:
[...]
Laat de LVFR A330 gerust links liggen, en houd je geld in je zak.
Aerosoft heeft de wind van voren gekregen omdat ze nog snel een onaf product uitgebracht hebben omdat over zes weken iedereen met de inibuilds A330 gaat vliegen. Ze vonden een paar stuivers winst belangrijker dan hun reputatie.
Maar LVFR heeft precies dezelfde beslissing genomen, en vraagt 28 euro voor iets dat niet af is. Nog lang niet.
Het 3D model klopt van geen kanten: veel te kleine voorruiten en een vertical stabilizer die net zo dik is als de Hindenburg. In het donker schijnt er licht door de kieren in de romp naar buiten.
De helft van de switches in de cockpit zit er voor de show, en het artwork ziet eruit alsof het in een kleuterklas gedaan is. Het FMS is gecastreerd.
Ik heb nog geen vlucht gedaan, maar ik kom dan ook niet weg uit Parijs: alleen met vol vermogen voorkom ik dat ik achteruit het gras in rol, m'n Thrustmaster TCA kan ik niet ijken. Pushback is alleen recht achteruit, de knoppen voor links en rechts zitten er wel, maar doen niets.
Dit is minstens net zo erg als wat ik hoor over het Aerosoft-debacle.
Er lijkt geen zegen op de A330 te rusten. Zo heb ik voor FS X ook al eens geld uitgegeven voor een A330 'Proloog' van Blackbox, een project wat ook nooit de eindstreep gehaald heeft.
Laten we hopen dat Inibuilds er wel wat moois van bakt.
Het is vervelend dat 3rd party developers 'opeens' geconfronteerd worden met msfs2024, en al hun tijd, moeite en geld voor niets is geweest. Maar dat heeft ook te maken met de enorm lange tijd die ontwikkelaars nemen.
Cut your losses and move on.
Microsoft leek het goede te doen toen ze de Boeing 707 release maanden uitgesteld hebben, maar helaas bleef het resultaat teleurstellend. Wat een kuthobby hebben we toch.
[Afbeelding]
Ja er zitten nog behoorlijk wat fouten is en lijkt inderdaad ook even inde rush uitgegeven te zijn .. Maar toch heb ik er al een vluchtje mee kunnen doen.
ravw in "[Flightsim] Screenshots collage"
Als je kijkt hoe lang andere als niets meer updaten.
De eerste versie die LVFR uitgeven van vliegtuigen zijn nooit goed dat weet je.
:strip_exif()/f/image/8durz3zQUEtzzr3sxU6fSqO7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach het is hier al een beetje aflopende zaak met MSFS 2020 ben al heel rustig wat dingen weg aan het doen waar ik toch niet meer gaat vliegen en ook vliegtuigen weggedaan.
Het is nu toch even airliners en dan voor als de bussen die ik vlieg , fenix.
Hoop wel dat Fenix snel hun insteller omzetten naar MSFS2024
Ja dat ze dingen zeggen en niet waar maken dat valt dan tegen.
Zo zit ik ook nog te wachten op diverse vliegtuigen die uit zouden komen met de kerst van 2022.
Nu blijken ze dus in MSFS 2024 te zitten dus die zooi hebben ze gewoon niet uit gegeven......
Het was al erg stil rond bepaalde vliegtuigen.
Voorbeeld die Draco ( bushplane)
Maar goed die demo / test vliegtuigen en airports blijf je behouden .... ( beter iets uit geven dan niets.)
Maar des te meer geniet je van de Fenix en PMDG.
Hoop wel dat ze in MSFS2024 de vliegtuigen "afhebben" die ze er in doen standaard.
Want niet zoals toen met de start van MSFS 2020 ..
Was volgens mij geen 1 vliegtuig die goed werkte.
Ja de Piper cub
De basis airbus is nog steeds niet helemaal goed.
Wel belangrijk detail, als je het geïnstalleerd hebt via Steam en je verwijderd daar msfs, dan blijft het gewoon staan op je schijf. Je moet dus handmatig de packages folder verwijderen. Of natuurlijk ingame alles weggooien..
beetje lastig als je de game net verwijderd hebtIrcghost schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:21:
Gisteren was ik op zoek naar schijfruimte dus msfs 2020 maar verwijderd, scheelde bij mij toch weer zo'n 400gb.
Wel belangrijk detail, als je het geïnstalleerd hebt via Steam en je verwijderd daar msfs, dan blijft het gewoon staan op je schijf. Je moet dus handmatig de packages folder verwijderen. Of natuurlijk ingame alles weggooien..
thx, ik heb een aantal gelande vluchten van gisteren bekeken maar die vliegen allemaal rechtstreeks naar het juiste punt voor de baan waar ze op landen (zoals in het screenshot in je post), geen idee waarom Simbrief hier mee kwam, heb het maar opgelost door van een van de laatste waypoints rechtstreeks te vliegen naar het beginpunt van de approach.JayZeeTie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:43:
[...]
Ik heb de route even overgenomen in Navigraph. Er zijn op EKBI geen arrivals beschikbaar.
Lijkt me dat je na BEVRA jezelf vectors geeft naar de ILS09 via GIVNA.
Anders even via FR24 vluchten terug kijken hoe ze dat doen als ze vanuit de hoek komen en op 09 landen
[Afbeelding]
@ravw wat een gave producten staan er bij die links die je gedeeld hebt zeg, als ik niet puur VR vlieg (dwz als het nog kan aangezien ik een HP Reverb 2 heb

[ Voor 55% gewijzigd door Svennie op 10-10-2024 10:31 ]
De hele punt van een Home cockpit is dat je geen VR op je hoofd heb.Svennie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:22:
[...]
@ravw wat een gave producten staan er bij die links die je gedeeld hebt zeg, als ik niet puur VR vlieg (dwz als het nog kan aangezien ik een HP Reverb 2 heb) had ik zeker een van die panelen gekocht. Of ik ga de A320 vliegen, ook een optie maar ik vind de Citation zo vet
Maar dat je de cockpit gewoon in huis maakt en dan met grote schermen.
Ik heb zelf een Ocolus rift 2 die ik 24 uur gebruik heb en daar na nooit meer aan geraakt heb.
Alleen de eerste dag wat mee gedaan verder niet.
Ik kan er niet tegen om helemaal afgesloten te worden van alles.
Ik wil zelf ook eens gaan kijken naar een Cessna 172 cockpit en die in bouwen in een soort van kast.
Dat je wat je ziet ook echt alleen maar de cockpit ziet en niet je PC kamer
Beetje zoals dit
YouTube: Cessna 172 Home Flight Simulator | Xplane 11
Maar dan wel de achterkant open laten. zo dat je nog wel een beetje contact heb met de buiten wereld.
Maar eerst mijn A320 cockpit.
Haha ja, eerst in game packages verwijderen, dan de rest via steamSvennie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:22:
[...]
beetje lastig als je de game net verwijderd hebt
[...]
thx, ik heb een aantal gelande vluchten van gisteren bekeken maar die vliegen allemaal rechtstreeks naar het juiste punt voor de baan waar ze op landen (zoals in het screenshot in je post), geen idee waarom Simbrief hier mee kwam, heb het maar opgelost door van een van de laatste waypoints rechtstreeks te vliegen naar het beginpunt van de approach.
@ravw wat een gave producten staan er bij die links die je gedeeld hebt zeg, als ik niet puur VR vlieg (dwz als het nog kan aangezien ik een HP Reverb 2 heb) had ik zeker een van die panelen gekocht. Of ik ga de A320 vliegen, ook een optie maar ik vind de Citation zo vet
Voor de Reverb, zorgen dat je niet update naar w11 24H2, dan blijft het werken! Er zijn ook al geruchten over een open source driver project.
Gelukkig wordt msfs 24 een stuk kleiner, scheelt weer straks met de installatie
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc