Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

ik koop geen vliegtuigen meer tot MSFS 2024 er is, ik zie dan wel wat ik nog nodig heb. Tot die tijd is er de A320 v2, die is erg goed en de FBW is er ook nog (beide niet zo goed al de Fenix, I know). Ik heb er al wat uurtjes met de FBW gevlogen dus ken hem al aardig maar vind de Citation veel leuker, blijft leuk zo'n raket _/-\o_ dan is een A320 maar een log beestje :P
Oke

Als je die A320V2 goed onder de knie heb kun je fenix wel kopen.
Fenix gaat wel over naar MSFS2024

Ach het gaat mij niet om snelheid.
Straks met MSFS2024 komen er leuke vliegtuigen bij waar ik al lang op zit te wachten, Saab en Draco

Draco _/-\o_
Dit is de oudere versie
YouTube: DRACO - The Most Badass Monster Bush Plane EVER!

Met de eerste versie is het niet goed afgelopen
(de maker van de Draco -Mike Patey is echt een super vent eerlijk en een hart van goud. Kijk hier onder maar )
YouTube: I Crashed My Airplane Draco

Dit is de Draco X die in MSFS 2024 komt
YouTube: Time to Wake the Dragon. Rebuilding the Monster Bush Plane has begun...

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 29-10-2024 00:38 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hier nog iemand die met Saitech/logitech instrumenten speelt? Logitech heeft alle drivers van de website gehaald, fijn nu ik net een nieuw systeem heb samengesteld ...
Ik kan ze misschien nog wel van mijn oude systeem afhalen, maar als iemand nog iets beters weet, graag.
Niets werkt, flight panels niet, radio en multi en AP - alles dood.
Tip: koop geen lollietech :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 01:29:
Hier nog iemand die met Saitech/logitech instrumenten speelt? Logitech heeft alle drivers van de website gehaald, fijn nu ik net een nieuw systeem heb samengesteld ...
Ik kan ze misschien nog wel van mijn oude systeem afhalen, maar als iemand nog iets beters weet, graag.
Daar kwam ik dus ook achter .......
Ik heb nog wel ergens opstaan , ik wilde mijn rudder pendalen software updaten omdat Fenxi problemen geeft metde AP en mijn rudders die niet goed uitgelijnd staan maar geen drivers meer te vinden nieuwe

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ravw schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 02:01:
[...]

Daar kwam ik dus ook achter .......
Ik heb nog wel ergens opstaan , ik wilde mijn rudder pendalen software updaten omdat Fenxi problemen geeft metde AP en mijn rudders die niet goed uitgelijnd staan maar geen drivers meer te vinden nieuwe
Ik blijk dus ooit eens mijn downloadsfolder geleegd te hebben .... mooi een kleine 1000 eur aan spul dat nu niet werkt. Probeer het nu op XP aan de gang te krijgen.
Bij logitech support (een bot die belooft contact op te nemen via email) heb ik ook al dagen geen succes

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 02:14:
[...]

Ik blijk dus ooit eens mijn downloadsfolder geleegd te hebben .... mooi een kleine 1000 eur aan spul dat nu niet werkt. Probeer het nu op XP aan de gang te krijgen.
Bij logitech support (een bot die belooft contact op te nemen via email) heb ik ook al dagen geen succes
Spad next kan je ze wel aan de praat krijgen
https://www.spadnext.com/home.html

Het is inderdaad wel vreemd dat die drivers weg zijn gehaald ...
IK heb ze zelf ook die panels en die yoke en rudders.

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 29-10-2024 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:37
ravw schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:09:
[...]

Als je die A320V2 goed onder de knie heb kun je fenix wel kopen.
Fenix gaat wel over naar MSFS2024

Dit is de Draco X die in MSFS 2024 komt
YouTube: Time to Wake the Dragon. Rebuilding the Monster Bush Plane has begun...
De Fenix komt er wellicht nog wel, als ik genoeg met Airbussen vlieg is die zeker de moeite waard maar eerst afwachten hoe/wat ik in 2024 ga vliegen, nu vlieg ik een rondje Europa maar in 2024 de carriere mode eens bekijken

Die Draco is wel een vette bak zeg, als ze in 2024 ook STOL wedstrijden toevoegen moet je deze hebben _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulic
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-09 13:30
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 01:29:
Zoals hier net ook al genoemd: Spad.Next. Ik heb net een paar weken geleden een nieuwe PC geinstalleerd met al mijn Saitek / Logitech spul. Ook yoke, rudders, flight panels, radio etc. Werkt allemaal prima met Spad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
je kan bv een flight panel nog kopen op de site van Logitech zelf maar de drivers zijn niet meer beschikbaar? Of is Spad Next de vervanging van Logitech uit? Of is die third party? In het laatste geval: waar is Logitech mee bezig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Svennie ze zijn inderdaad nog te koop maar de drivers wat in de handleiding maar wordt verwezen zijn niet meer beschikbaar.
Dus ik zal mij verdiepen in spad.

Dank voor de tip @Ulic en @ravw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Voor degene die Elgato gebruiken voor de AP, het is 2 halen 1 betalen week bij https://flightpanels.io/

Heb net de Longitude en de ATR gehaald. Top!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hmmm dat Spad Next heeft ook wel een leercurve.

UPDATE YES > het paneel werkt (na inderdaad veel zoeken in de warrige help documentatie van SpadNext je moet een service uitzetten. #zegdatdanbijinstallatie #updatejeinstallerdan

Ten eerste heb ik dus wel de FIP drivers nodig om het te laten werken.
Na veel gegoogle vond ik deze pagina:
https://docs.spadnext.com...saitek-fip-function-check

Met daarin een link naar de drivers en een how to.
Open "Apps & Features" (Programs & Apps)
uninstall "Direct Output" (this conflicts with SPAD.neXt)
Geen idee wat ze hiermee bedoelen.

Control panels lijke te werken, echter de Flifgt Instrument Panels geven wel de Saitek reclame maar in spadnext zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q435UUB3qbrIbJFp1BKhJnpLJKo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ujc2Xx4U03ulHp7CcWiE1RZq.png?f=user_large

Iemand hier ervaring mee? Serienummer komt overeen met die in het scherm van de FIP

EDIT://

De FAQ is leeg, maar via via toch op een pagina gekomen van SpadNext waar staat dat je een service moet uitschakelen. Die heet ondertussen anders maar soit, weer een stap verder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TwC1JVLaGk1tJdQAA37XU4YurM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZQ2NP7Y1bh2o6wDGde1xy0Sp.png?f=fotoalbum_large

Status is nu
"Direct Output Running ...

Stapje voor stapje kom ik er dus wel. Zal het hier documenteren voor mijzelf en wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan. De Logitech Saitek FIP drivers voor de zekerheid op mijn google drive gezet.

EDIT: Service uitschakelen
En Beeld!!!!

Nu even met Xplane op mijn workstation laptop, als ik weer bij de gamePC ben kijken of ik het ook onder MSFS aan de praat krijg (is nogal een grote download voor een testje).

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 29-10-2024 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15
Vandaag wordt m'n T.Flight Hotas One X vervangen door:

- VKB Sim Gladiator NXT EVO ‘Space Combat Edition’ (Premium Right)
- STECS Throttle System – Mini Plus

Zometeen ophalen bij Flightsimcontrols in Houten. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-09 10:50
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:32:
Vandaag wordt m'n T.Flight Hotas One X vervangen door:

- VKB Sim Gladiator NXT EVO ‘Space Combat Edition’ (Premium Right)
- STECS Throttle System – Mini Plus

Zometeen ophalen bij Flightsimcontrols in Houten. :)
Die set is echt nice. Veel plezier ermee!
Ik heb zelf de producten van Winwing en alhoewel het soms (best) lang wachten is, is de prijs-kwaliteit verhouding echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Die set is echt nice. Veel plezier ermee!
Ik heb zelf de producten van Winwing en alhoewel het soms (best) lang wachten is, is de prijs-kwaliteit verhouding echt meer dan prima.
Heb je nog tips voor de setup van de HOTAS en de Flight Stick? Configuratie in-game, button layout etc. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Heb je nog tips voor de setup van de HOTAS en de Flight Stick? Configuratie in-game, button layout etc. :)
Bij de producten van Winwing dacht ik langere tijd dat elke knop handmatig ingesteld moest worden. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat je via SimApp Pro de volledige configuratie van hun producten (flightstick getest) kan downloaden. Deze configuraties zijn o.a. te gebruiken voor DCS, X-Plane en MSFS.

Persoonlijk gebruik ik deze configuratie nu een aantal maanden. Dit bevalt eerlijk gezegd echt prima. Hiervoor had ik de set van Honeycomb, maar de producten van Winwing zijn toch net wat compacter en dus ook makkelijker weg te stoppen/aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:50:
[...]

Bij de producten van Winwing dacht ik langere tijd dat elke knop handmatig ingesteld moest worden. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat je via SimApp Pro de volledige configuratie van hun producten (flightstick getest) kan downloaden. Deze configuraties zijn o.a. te gebruiken voor DCS, X-Plane en MSFS.

Persoonlijk gebruik ik deze configuratie nu een aantal maanden. Dit bevalt eerlijk gezegd echt prima. Hiervoor had ik de set van Honeycomb, maar de producten van Winwing zijn toch net wat compacter en dus ook makkelijker weg te stoppen/aan te sluiten.
SimApp Pro is exclusief voor WinWing? Of werkt dat ook met VKB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

WINWING only, eigen software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Oeps, is inderdaad exclusief voor winwing. Excuses!
Ik heb zelf geen VKB, maar daar bestaat ook een app voor zie ik: VKBDevCfg. Hier kan je o.a. de stick kalibreren en een profiel installeren. Wellicht dat dit helpt?

https://www.vkbcontrollers.com/pages/downloads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Oeps, is inderdaad exclusief voor winwing. Excuses!
Ik heb zelf geen VKB, maar daar bestaat ook een app voor zie ik: VKBDevCfg. Hier kan je o.a. de stick kalibreren en een profiel installeren. Wellicht dat dit helpt?

https://www.vkbcontrollers.com/pages/downloads
Die had ik ook al gevonden. :)
Ga daar eens in verdiepen. Ondertussen ook de volgende afbeelding gevonden op MSFS Community.
Altijd handig als vertrekpunt. Al zet ik sommige buttons op de STECS i.p.v. de Flight Stick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJM5vXcWS86zdu2q4PCsqFr7zA0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sVpQjMAHJlcWPhEV2v2TxLMm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens jammer dat ze geen afbeelding van de VKBSim hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJduTiWA-UODrU_G_ZB1puluusw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MkTPuh7kaKxCL1BrvHRW3nS2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Die had ik ook al gevonden. :)
Ga daar eens in verdiepen. Ondertussen ook de volgende afbeelding gevonden op MSFS Community.
Altijd handig als vertrekpunt. Al zet ik sommige buttons op de STECS i.p.v. de Flight Stick.

[Afbeelding]
Kan zeker handig zijn. Veel plezier in ieder geval met de hotas, maar dat komt vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 20:08
Iemand een idee wanneer WinWing die Boeing panels uit gaat brengen, of er iig een pre-order voor komt? Ik vlieg voornamelijk met de PMDG 737 en 777, dus die zijn erg welkom.

Die VKB Hotas en Throttle hierboven is trouwens erg interessant (maar bij Boeing vlieg je natuurlijk met een yoke). Ik zou denk ik wel de linkshandige versie kopen, dan is dat logischer als piloot in een airbus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TranceSetter schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:35:
Iemand een idee wanneer WinWing die Boeing panels uit gaat brengen, of er iig een pre-order voor komt? Ik vlieg voornamelijk met de PMDG 737 en 777, dus die zijn erg welkom.

Die VKB Hotas en Throttle hierboven is trouwens erg interessant (maar bij Boeing vlieg je natuurlijk met een yoke). Ik zou denk ik wel de linkshandige versie kopen, dan is dat logischer als piloot in een airbus.
Ik heb bewust de Right Premium genomen omdat ik rechtshandig ben. Kan het misschien wel realistischer zijn als deze links zou staan, maar heb een betere oriëntatie met m'n rechterhand. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

FBW A380X is in de FBW installer te downloaden!
Happy landings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:48:
FBW A380X is in de FBW installer te downloaden!
Happy landings!
Ben al bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:23:
Overigens jammer dat ze geen afbeelding van de VKBSim hebben.

[Afbeelding]
Heb ik bijdie WINGWINS FCU ook
Als het maar werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Hier hetzelfde, echter wordt er niks gedownload. Ach ja, logisch als iedereen het tegelijk doet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Hier hetzelfde, echter wordt er niks gedownload. Ach ja, logisch als iedereen het tegelijk doet :P
:9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAhInu4vf9hfdUEiSZx_r-tpS9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MgWKxlgDwbMxWhr3yxyYrbJp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
4K versie is binnen. Eens kijken of deze wat meer resouce vriendelijk is.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

4K versie is binnen. Eens kijken of deze wat meer resouce vriendelijk is.
Ja heb de 4K ook gedaan ...
Zo gelijk maar even een vluchtje doen, Ams naar Dubai met UAE A380 8)

Alleen weer jammer dat ze die Pride livery gedaan hebben.
Niet dat ik er tegen ben , maar vind het niet passen in een flightsimulator.
Asobo laat je reg nummers niet zien in Multy play omdat ze bang zijn voor politieke correctheid en dan krijg je dit. Word een beetje moe van al dat Pride gedoe.

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:31
:9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym-SgG3YWQ0Uk8B5jRyUdhSk9PA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZsqwTHjLP6jEHRv2cCEFuKX.png?f=fotoalbum_large

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vergeet op de bekende Download site niet even je liverys te downloaden.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Weer even een circuitje gedaan met deze build... Mijn mening is niet veranderd. Vreet nog evenveel vram als de 'leaked' versie.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:05:
Weer even een circuitje gedaan met deze build... Mijn mening is niet veranderd. Vreet nog evenveel vram als de 'leaked' versie.
Hoe krijg je die FPL in je FMC vanuit je EFB (Simbrief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 07:09
Even kort vfr gevlogen van Heathrow naar Schiphol. Met pmdg (737/777) kan ik goed uit de voeten. Ik vlieg nooit airbus en liep toch wel tegen wat dingen aan. Zo kreeg ik de autothrottle niet ingesteld. Deze ging gewoon niet verder dan 100knts.
Ook de manual throttle reageerde niet lekker. Een kleine aanpassing werd niet geregistreerd. Soms zag ik de hendels in de cockpit ook niet bewegen als ik dat wel deed.
In vr zag het er wel goed uit en het voelde lekker aan. Af en toe een kleine stutter maar in deze fase vind ik dat nog acceptabel.

Ik ga hier nog zeker vaker mee vliegen en proberen om deze airbus onder de knie te krijgen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net vertrokken vanaf Schiphol ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKxCg41t8vHnqVSBtHt0hdek1g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5FMu7QDH9tvoWZKXaeimw7z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Marcievg schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:30:
Even kort vfr gevlogen van Heathrow naar Schiphol. Met pmdg (737/777) kan ik goed uit de voeten. Ik vlieg nooit airbus en liep toch wel tegen wat dingen aan. Zo kreeg ik de autothrottle niet ingesteld. Deze ging gewoon niet verder dan 100knts.
Ook de manual throttle reageerde niet lekker. Een kleine aanpassing werd niet geregistreerd. Soms zag ik de hendels in de cockpit ook niet bewegen als ik dat wel deed.
In vr zag het er wel goed uit en het voelde lekker aan. Af en toe een kleine stutter maar in deze fase vind ik dat nog acceptabel.

Ik ga hier nog zeker vaker mee vliegen en proberen om deze airbus onder de knie te krijgen.
Ik heb zelf nog niet gevlogen met de A38X, maar bij Airbus is het zo dat Auto Throttle pas werkt als de throttles in de CL (climb) modus staan. Had je ze in deze configuratie?

Zo ja, dan is het inderdaad raar dat de auto throttle het niet deed. Het toestel is vandaag pas gepubliceerd, dus dit fixen ze vast nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
En? Wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Cariernb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Ik heb zelf nog niet gevlogen met de A38X, maar bij Airbus is het zo dat Auto Throttle pas werkt als de throttles in de CL (climb) modus staan. Had je ze in deze configuratie?

Zo ja, dan is het inderdaad raar dat de auto throttle het niet deed. Het toestel is vandaag pas gepubliceerd, dus dit fixen ze vast nog wel.
Dit is iets waar ik naar moet kijken. Ook de daling werkte niet op de ap. Maar 8j heb het benaderd zoals ik ben gewend bij pmdg. Het vereist nu dus een andere aanpak.

Verder heb ik er ook vertrouwen in dat updates de nodige verbeteringen zullen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

En? Wat zijn jouw bevindingen tot nu toe?
Goed, alleen nog even wat dingen uit zoeken hoe of wat maar ik hang in de lucht 8)
Maar sommige dingen moet ik even kijken hoe het werk , zo als FP invoeren vanaf je EFB naar je FMC
En die TCAS en XFDR geeft aan dat die op standby staat maar waar zet je die actief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:43:
[...]

Dit is iets waar ik naar moet kijken. Ook de daling werkte niet op de ap. Maar 8j heb het benaderd zoals ik ben gewend bij pmdg. Het vereist nu dus een andere aanpak.

Verder heb ik er ook vertrouwen in dat updates de nodige verbeteringen zullen brengen
Je weet dat je bij Airbus PUSH and PULL heb van de knoppen
Pull is zelf de controle nemen en Push geeft je vliegtuig de controle

Pijl omhoog is PUSH
Pijl naar beneden is PULL

Zo staan ze dus actief als het vliegtuig het beheert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta5udTDDP5ImOhgS6W5QoYe7AnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJvRL3QW5miH9hB9yIWmVGU9.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel een mooi werkplek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qS7JlJgost62vMeHMLFR_g7Vlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FytlV9EJRqMU2gqQbJwCc85d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:46:
[...]

Goed, alleen nog even wat dingen uit zoeken hoe of wat maar ik hang in de lucht 8)
Maar sommige dingen moet ik even kijken hoe het werk , zo als FP invoeren vanaf je EFB naar je FMC
En die TCAS en XFDR geeft aan dat die op standby staat maar waar zet je die actief ...
Transponder is idd even zoeken. Staat in je fmc, andere functie aanvinken (linksboven).

Hoe zit je met je vram? Bij mij zat die op 11,6 van de 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:50:
[...]

Transponder is idd even zoeken. Staat in je fmc, andere functie aanvinken (linksboven).

Hoe zit je met je vram? Bij mij zat die op 11,6 van de 12.
Let ik niet op, vind het prima zo had niet echt het gevoel dat die het zwaar had de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sta nu aan de gate op EDDF en in cockpit heb ik 13GB VRAM in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Krijg die kist nogeens niet fatsoenlijk de lucht in. :+
Wanneer ik de throttle vol open zet dan trekt ie compleet naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:25:
Rudders gebruiken ... of even je rudder laten tegen sturen .. ik heb dat soms ook irritant is dat . maar ik stuur vaak wel tegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Rudders gebruiken ... of even je rudder laten tegen sturen .. ik heb dat soms ook irritant is dat . maar ik stuur vaak wel tegen ...
Heb de Rudder op m'n "twist" zitten van de Flight Stick. En die werken wel, bij hele lage snelheid. Maar zodra ik de snelheid ga opvoeren met de A380 dan trekt ie naar een kant en kan ik niet meer tegensturen.. dan glijdt ie gewoon over z'n nosewheel.

Wacht nog wel wat tutorials af van de bekende kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:29:
[...]

Heb de Rudder op m'n "twist" zitten van de Flight Stick. En die werken wel, bij hele lage snelheid. Maar zodra ik de snelheid ga opvoeren met de A380 dan trekt ie naar een kant en kan ik niet meer tegensturen.. dan glijdt ie gewoon over z'n nosewheel.

Wacht nog wel wat tutorials af van de bekende kanalen.
Heb je geen Rudders daar gaat het wel mee.
ik moet bij langzame snelheden ook die stick (TWIST) gebruiken maar op hogere snelheid echt mijn Rudders pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:32:
[...]

Heb je geen Rudders daar gaat het wel mee.
ik moet bij langzame snelheden ook die stick (TWIST) gebruiken maar op hogere snelheid echt mijn Rudders pedalen.
Nope, geen rudder pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens met niet te snel gas geven maar rustig op laten komen...

TCAS werkt wel goed ..... :9

Had een TRAFFIC en hij ging zelf naar beneden en weer terug op FL 8) _/-\o_
Dus dat werkt ook

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:25:
Probleem opgelost. Moest Throttle 1 en Throttle 2 op één axis mappen en Throttle 3 en Throttle 4 op de andere axis van de STEC Mini Plus. Vervolgens in de FlyPad bij Calibration ingeven dat je maar 2 axes hebt voor 4 engines.

Ik ben airborn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F022TNaoaUDNEOB1hC_PUPn7gWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjrOQHdjjivPus9HvrUhC5WY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1CGBhSYwbxplPizRfRRWoGvCgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aXut5dMov7i7bdvYjzYRCCAH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb 'm ondertussen ook de lucht in gekregen, super vet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JtjWg0_8ThVXNKYDVbJ4vUUqA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpb7rzw9XdpM8qgWeUhjCkYs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:03:
[...]

Probleem opgelost. Moest Throttle 1 en Throttle 2 op één axis mappen en Throttle 3 en Throttle 4 op de andere axis van de STEC Mini Plus. Vervolgens in de FlyPad bij Calibration ingeven dat je maar 2 axes hebt voor 4 engines.

Ik ben airborn!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha ja dan geeft die maar twee motoren gas .... net gek dat je dan opzij gaat.
Ja ik gebruik voor 4 motoren de schuif op mijn Joystick _/-\o_

Had het laatst bij een landing ook .... automatische pakte ik me gashandels en trok die terug.....
Maar er blijven er nog twee op full staan met de A340 :o

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch wel mooi die Cabin van die A380
Lower deck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdu-0kcOvpDBMB9gVnHfj0SAuqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WAQHET3Uicw5SNnPUV5WnfO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14MVndd0CAC1uanzjtBDELrzV64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ajfq7H0ubcEMNoZm3Ar7UtJq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4W2eA7Ebq3PDO8htTdq3AJoc82o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H44HMRbq9DhNdcarmD9yDCyg.jpg?f=fotoalbum_tile

Upper deck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suv-hwy2499jaMqIy2hdsDXMkHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHzJUrunRdl43M8HAuBR7Jbo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXUV141xlyIKGkwu1AWJb9RbDfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbbynM5WEEnKzPz71XeF7lN9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C704jgPGR-1o-RgY6n_4K_mj-iQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRD3Rt8313MY9yB4AaQuCeMn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

vreemd roer geef je bij een propeller vliegtuig vanwege de schroefwerking, ik zou dat bij een viermotorig vliegtuig niet verwachten, tenminste niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

vreemd roer geef je bij een propeller vliegtuig vanwege de schroefwerking, ik zou dat bij een viermotorig vliegtuig niet verwachten, tenminste niet zo sterk.
Nee klopt .....
Normaal is dat ook niet zo maar mijn rudder krijg ik niet helemaal centraal , dus dan gaat die wel trekken.
Dus moet ik hem zelf iets tegenwerken.
Krijg ze niet helemaal goed gecentreerd.
Als ik hem centraal zet dan blijft die staan, maarhij gata dan weer snel uit het midden als ik hem niet aan raak.
En Stick (Twist ) en rudder pedalen werken elkaar ook tegen.

Zit nu boven de zwarte zee (Ukraine deel) :*) ( Ams , Dubai)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDbzRfI_t_88oaA5FRgU-5BaReg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kt8tR4FtIlzp9toZDZGFXoV7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdVcZ5FgQf60BMSLLXMbBvF9Rzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83GDLSnI5zUt36EfNmUvUB5m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hoe loop je door de cabine heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Ik gebruik daar voor de Pijltjes toetsen + muis.
Kan ook met een Drone view

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Warbirds vliegers:B-1 Lancer (The Bone) is ook uit op Inibuilds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-kYO9MQAHOfmDIUMMIeqPJhN4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1R1MOID2AfMEwRLulVKaZSse.webp?f=fotoalbum_large

Video
YouTube: KwikFlight Bone | Microsoft Flight Simulator

Hier te koop
https://inibuilds.com/pro...VHpc6OgKnSC7YPd3Ss.RAJcpk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een bakbeest is die A380, echt heerlijk!

Onderweg van Auckland naar Sydney, als verkenningsvlucht.
Opstarten ging redelijk vlekkeloos, toch wel vergelijkbaar met de A320, al moet ik zeggen dat ik geen checklist heb gevolgd :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
456 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:01:
[...]

Ik gebruik een Xbox controller hier voor. En ook voor drone mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:29:
Wat een bakbeest is die A380, echt heerlijk!

Onderweg van Auckland naar Sydney, als verkenningsvlucht.
Opstarten ging redelijk vlekkeloos, toch wel vergelijkbaar met de A320, al moet ik zeggen dat ik geen checklist heb gevolgd :+
Checklist 8) , wat ? een zak met Pecannoten en gaan.
Ja er zitten wel kleine dingen in die anders zijn maar over het algemeen is het wel het zelfde manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel lol at Dubai, leuk he die A380.
Die lui van Vatsim zullen wel zweten nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilEPejAJsD8G_3VA95V43lMyggQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiMJTuOizyIyjECXrlU4TrQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEQoFZylC8Lwo0tKAUPNMFy8Gxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PVHhSGBx5kfdsS0gp1KlsUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

Overigens, gisteren was er een sdk/marketplace stream op twitch, veel technische dingen over de sdk, maar ze kwamen nog wel met een leuke wijziging voor zowel msfs 2020 als 2024: wapens op vliegtuigen mogen vanaf nu wel. Nog steeds non-functioneel, maar de fighterjets mogen nu daadwerkelijk de sidewinders enzovoort gemonteerd hebben, net als de machine guns op de oude warbirds. Kleine change maar toch wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:57:
Overigens, gisteren was er een sdk/marketplace stream op twitch, veel technische dingen over de sdk, maar ze kwamen nog wel met een leuke wijziging voor zowel msfs 2020 als 2024: wapens op vliegtuigen mogen vanaf nu wel. Nog steeds non-functioneel, maar de fighterjets mogen nu daadwerkelijk de sidewinders enzovoort gemonteerd hebben, net als de machine guns op de oude warbirds. Kleine change maar toch wel fijn
Dat is al een hele verbetering.
De A 10 Warthog zonder zijn uitrusting vind ik niets.
Zeker niet zonder die PRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTT. _/-\o_
Maar sowieso warbirds zonder zichtbare wapens vind ik niets.
Zelfs met een Demo flight van de F16 boven Nederland waren ze voorzien van bepakking.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo nog even de aankomt in Dubai.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpPEyiz-5vUveI8e2NXJIhOPRdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bos5JmqIZjNZc0KWSdMC9lY7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yNvXcTfHcLE2vWY1Agml0Lzh5o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WD8ocmSXy0J645y5PICTUFcO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEgN6tiDPj7dKqq8mR-9ou9s_iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gytv1B9gGm0eSBFOcbKHFWVr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die de A380 nog niet helemaal begrijpen hier een mooie filmpje met goede uit leg.
YouTube: Fly By Wire A380 FIRST FLIGHT | The BEST FREEWARE EVER? | Real Airbu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 01:15:
Voor de mensen die de A380 nog niet helemaal begrijpen hier een mooie filmpje met goede uit leg.
YouTube: Fly By Wire A380 FIRST FLIGHT | The BEST FREEWARE EVER? | Real Airbu...
A330 Driver gaat altijd insane diep in op alle settings en features. Veel gebruik van gemaakt voor de PMDG 777. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:35:
[...]

A330 Driver gaat altijd insane diep in op alle settings en features. Veel gebruik van gemaakt voor de PMDG 777. :)
Klopt , maar vind dat beter dan die influencers die maar wat lopen te schreeuwen en alleen maar hebben over hoe mooi het toestel wel niet is.
Hij laat ook wel gelijk zien waar de verborgen functies zitten.
Zonder dat het te langdradig word.
En ook je merk gewoon ook dat hij weet waar hij over praat, en dat gevoel geven influencers maar zelden.
Maar je moet bij hem wel altijd wel iets verstand hebben van het vliegtuig / luchtvaart want anders kan hij best wel te snel gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 01-11-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:49:
[...]

Je weet dat je bij Airbus PUSH and PULL heb van de knoppen
Pull is zelf de controle nemen en Push geeft je vliegtuig de controle

Pijl omhoog is PUSH
Pijl naar beneden is PULL

Zo staan ze dus actief als het vliegtuig het beheert.
[Afbeelding]

Toch wel een mooi werkplek [Afbeelding]
Dit was mij bekend maar de werking ervan nog niet.
Ik heb nog genoeg te leren over de airbus vliegtuigen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:51:
Wel lol at Dubai, leuk he die A380.
Die lui van Vatsim zullen wel zweten nu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze vlogen ook nog eens allemaal dezelfde route :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5db7LavuW0stzewIprmcgRLWjW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zYWLlFsWwW7j3rzwddV6syiy.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
Hoogie2004 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:19:
[...]

Ze vlogen ook nog eens allemaal dezelfde route :+
[Afbeelding]
Blijf het echt bizar vinden dat FBW dit toestel gratis aanbiedt. Leuk om te zien dat de community dit gelijk gebruikt. Ga dit weekend ook maar even aan de slag om de eerste 'echte' vlucht maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zo kan het ook. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ5wMSWOgkMiGenTSe3-UIx_URM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wr7IxxZF5JVcDX0VyfEHNDD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook weer onderweg van Abu Dhabi Intl naar Bangkok met de A380 EY
Even 45 min bij de gate wachten om 392 pax te boarden ,voordat we kunnen vertrekken. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDil5BIV6Vta97qmFdIsp1yLk5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTFz3sQoeQlvRCQ13zStHRWb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiHYaxt_Nn8zeGVr051CrGQix7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVK6pkNdhR3wa1WKjPwAUPnu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ7Lp4j-kKJc7Um9uOxs3PuTArA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRVUFxfOo6mSVeKwHi9tSl0m.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Innsbruck van INIBUILDS is uit voor MSFS2020 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8noxPi3s1ctlEosbzqSYLgZy9vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ES51durhyd7i83OY1ROOjOa6.webp?f=fotoalbum_large

Video
YouTube: iniBuilds Innsbruck | Microsoft Flight Simulator

Store

Maar zou als je overstapt naar MSFS2024 even wachten want GAYA bouwt ook LOWI in MSFS 2024

Oja een grote klacht , het is nog 19 dagen wachten op MSFS2024 :| :|

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 01-11-2024 18:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Svennie
positief blijven @ravw het is nog SLECHTS 19 dagen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:12:
Innsbruck van INIBUILDS is uit voor MSFS2020 2024
[Afbeelding]

Video
YouTube: iniBuilds Innsbruck | Microsoft Flight Simulator

Store

Maar zou als je overstapt naar MSFS2024 even wachten want GAYA bouwt ook LOWI in MSFS 2024

Oja een grote klacht , het is nog 19 dagen wachten op MSFS2024 :| :|
Sla jij Gaya hoger aan dan Inibuilds? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:12:
[...]

Sla jij Gaya hoger aan dan Inibuilds? :)
Nee zeker niet.
Maar even wahcten tot die MSFS 2024 er is en dan kijken.
Denk wel dat ik heb van ini koopt .
Maar die van Gaya zag er ook goed uit.
Houd er rekening mee dat alles een grote update krijgt van de airports die standaard in MSFS 2024 komen tegen over de MSFS2020.

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 01-11-2024 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een grapje tussendoor ..... ( A380 vraag)

Was er net een op een ander forum die vroeg wat dit betekend ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmqSWYnX9ujyRaEPlvf_SgeMA0I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Zk5aiPvfL5shpxdxLDjgubUK.jpg?f=user_large

Gaf er een als antwoord
Means “Predator Towards”. Basically the Predator is waiting to attack you at that distance away so avoid him at all costs.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Ik heb de A380 weer verwijderd.
Voor mij nog teveel dingen waar ik me aan erger (onrealistische vnav bij stijgen, framegen die op hol sloeg en onvoorspelbare fps)

Ik probeer het later wel weer eens. Voor nu genoeg lol met de PMDG 777, iFly Max en natuurlijk de Fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:14:
Voor mij nog teveel dingen waar ik me aan erger (onrealistische vnav bij stijgen, framegen die op hol sloeg en onvoorspelbare fps)

Ik probeer het later wel weer eens. Voor nu genoeg lol met de PMDG 777, iFly Max en natuurlijk de Fenix.
Die Vnav is soms wat vreemd ja , maar die kan je zelf overnemen.
Over de FPS ,Hier draait die beter dan de Fenix.
En zelf op grote airports , ben al geweest op Amsterdam ,Dubai en Bangkok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 12:01
weststar schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:14:

wat is onrealistisch?
dat hij te snel zou stijgen? je hebt 4 motoren... als je licht bent omdat je maar een klein stuk vliegt (wat je met een a320 kan vliegen) dan is dat juist realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:42:
[...]

wat is onrealistisch?
dat hij te snel zou stijgen? je hebt 4 motoren... als je licht bent omdat je maar een klein stuk vliegt (wat je met een a320 kan vliegen) dan is dat juist realistisch.
ja dat klopt als je voor meer dan de helft leeg ben met de tanks kan je behoorlijk snel stijgen.

Maar denk ook dat je even met wennen , heb nu 3 vluchten gedaan met de A380 en het is allemaal goed gegaan.Af en toe op FL valt de AP wel eens uit ... maar goed , dus je moet er wel even bij blijven.
Maar verder ... hij vliegt gewoon lekker

Alleen bij Bangkok gaf Simbrief RWY 1L aan dacht ik maar in de A380 kon ik geen 1L vinden , wel 2L
Maar dat ligt niet aan de A380

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:53:
[...]

ja dat klopt als je voor meer dan de helft leeg ben met de tanks kan je behoorlijk snel stijgen.

Maar denk ook dat je even met wennen , heb nu 3 vluchten gedaan met de A380 en het is allemaal goed gegaan.Af en toe op FL valt de AP wel eens uit ... maar goed , dus je moet er wel even bij blijven.
Maar verder ... hij vliegt gewoon lekker

Alleen bij Bangkok gaf Simbrief RWY 1L aan dacht ik maar in de A380 kon ik geen 1L vinden , wel 2L
Maar dat ligt niet aan de A380
ik vlieg hem nu naar dubai... met beyondatc

had alleen 1x dat ik niet kon pushbacken, geen beweging erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Op een of andere manier gaat de descend in de PMDG 777-300ER niet helemaal lekker. Ik heb alles vooraf goed ingesteld en hij gaat ook netjes dalen op T/D. Echter, hij daalt op een gegeven moment niet meer hard genoeg zodat ik altijd ver boven de G/S uitkom (3000). LNAV en VNAV staan uiteraard aan.

Ik zorg ook dat ik netjes de constraints in de gaten hou. Dus de magenta altitude pas ik handmatig aan iedere keer.

Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Rivanov schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:12:
Op een of andere manier gaat de descend in de PMDG 777-300ER niet helemaal lekker. Ik heb alles vooraf goed ingesteld en hij gaat ook netjes dalen op T/D. Echter, hij daalt op een gegeven moment niet meer hard genoeg zodat ik altijd ver boven de G/S uitkom (3000). LNAV en VNAV staan uiteraard aan.

Ik zorg ook dat ik netjes de constraints in de gaten hou. Dus de magenta altitude pas ik handmatig aan iedere keer.

Mis ik iets?
hij is slippery... in het echt ook.. je moet hem wel beetje helpen met speedbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:19:
[...]

hij is slippery... in het echt ook.. je moet hem wel beetje helpen met speedbrake.
Dus aan de IAS/MACH doe je niets? Enkel de Altitude aanpassen en dan Speedbrake gebruiken?
Want ik ging er vanuit dat hij automatisch de speed uit het Flightplan over zou nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Rivanov schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:43:
[...]

Dus aan de IAS/MACH doe je niets? Enkel de Altitude aanpassen en dan Speedbrake gebruiken?
Want ik ging er vanuit dat hij automatisch de speed uit het Flightplan over zou nemen.
bij approach doet hij dat niet, hij pakt hem niet zelf over net als bij de a320 of de b737.
je zal daar zelf de speed window open moeten gooien. maar tot aan approach hoeft dat niet

maar hij moet wel beetje geholpen worden met afremmen. want hij pakt een hoop snelheid op als hij omlaag komt, maar de spoilers zijn heel goed hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb in de marketplace fsacademy gekocht. fs2020 heb ik via de MS store gekocht.

Nu wil ik FS2024 via Steam aanschaffen, kan ik dan de marketplace aankoop overzetten of moet je hetzelfde account hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
richards3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:
ik heb in de marketplace fsacademy gekocht. fs2020 heb ik via de MS store gekocht.

Nu wil ik FS2024 via Steam aanschaffen, kan ik dan de marketplace aankoop overzetten of moet je hetzelfde account hebben?
Op beide vragen is je antwoord nee.

Ms store marketplace is niet dezelfde marketplace als Steam.
Ook niet met dezelfde ms account.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirtyrockers op 02-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

dus als ik de marketplace aankopen van fs2020 ook wil kunnen gebruiken in fs2024 moet ik beide in de MS store aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
richards3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:19:
[...]

dus als ik de marketplace aankopen van fs2020 ook wil kunnen gebruiken in fs2024 moet ik beide in de MS store aankopen
Ik lees nu dit btw. In de faq:

If I switch platforms from having MSFS 2020 in MS Store to MSFS 2024 on Steam, will my purchases transfer over?

Yes, your purchases will follow you if you sign in using the same Xbox Live account.

In msfs 2020 werkte dat niet zo iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:21:
[...]

Ik lees nu dit btw. In de faq:

If I switch platforms from having MSFS 2020 in MS Store to MSFS 2024 on Steam, will my purchases transfer over?

Yes, your purchases will follow you if you sign in using the same Xbox Live account.

In msfs 2020 werkte dat niet zo iig.
dat is mooi, maar als je fs2024 op Steam koopt moet je dus nog apart op ke xbox live account inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
richards3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:30:
[...]

dat is mooi, maar als je fs2024 op Steam koopt moet je dus nog apart op ke xbox live account inloggen.
Ja maar dat heb je met fs2020 ook.

En Steam download alleen maar en Launcher.
Msfs download alle content zelf.

In 2024 wordt de content wel gestreamd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:14:
[...]

Daar is al heel lang een mening over verdeelt.
marketplace is gewoon van MS/Asobo , heeft niets met Steam te maken.
Maar alleen maar met de punten waarmee je iets betaald in die game.

Maar het is inderdaad niet mogelijk om ze in beide te gebruiken.

Al zie ik marketplace het zelfde als BoL.
Dus waar uitgever hun spullen kunnen aanbieden.
Het maakt voor Bol niet uit of ik dan met VVV bonnen betaald , die ik laat omzetten in Bol bonnen.
Wat dus ook gebeurd met steam punten vs MS punten.

Het gaat er om waar je iets koopt, en niet van welk platform.
Dat ik via steam, Visa ,Ideal of een andere betaal middel zou niet uit moeten maken , het product wat je koop is aangekocht in MS marketplace.

Want dat gaat dan straks leuk worden met de tijdelijk gebruik dingen.
Zeg maar een dag huren van een airport of vliegtuig.
Waar sluit ik dan mijn contract of bij MS of bij Steam :-)
Steam heeft geen mogelijkheid tot verhuur van game addons..... dus dan is het toch MS die de marketplace beheert.
Maar koop je het dan in eens is stream de verantwoordelijke.

Ik wil het nog wel eens zien als Steam straks de stekker er uit zou trekken , dan zou ik dus geen MSFS kunnen spelen die ik gekocht heb.
Ook al moet je die spelen onder een XBox live account.
Want dan zal ik de rollen eens om draaien, kan ik als ik Xbox account verliest dan wel MSFS kunnen spelen , volgende de redenatie die MS/ Asobo nu hanteren en de verantwoording bij Steam leggen , zou dat dus gewoon moeten kunnen.

Maar nee zonder Xbox/Live account kan je niet spelen.
Zonder Steam account wel :*)
Dus hoe wil je het hebben.
Het ligt altijd bij MS/ Asobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richards3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:19:
[...]

Ja helaas wel ,Via Steam gekochte Spullen blijven gelinkt aan Steam.
Xbox live blijft gelinkt aan MS marketplace.

Dus MSFS 2020 in Steam gekcoht en addons , dan zou je MSFS 2024 ook weer in Steam moeten kopen om je addons van MSFS2020 te kunnen gebruiken.
En ook andersom.

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 02-11-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:37:
[...]

Ja helaas wel ,Via Steam gekochte Spullen blijven gelinkt aan Steam.
Xbox live blijft gelinkt aan MS marketplace.
Blijkbaar is dat in 2024 veranderd volgens de faq op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:38:
[...]

Blijkbaar is dat in 2024 veranderd volgens de faq op hun site.
Ik zal je nog beter vertellen ze geven helemaal geen openheid daar in.
Want deze vraag is heel vaak gesteld , sommige willen van Steam overstappen naar een Xbox Live ? MS Store, maar kregen geen duidelijk antwoord op.

Ja de addons van MSFS2020 werken vaak ook in MSFS2024.
Basis antwoord, maar ze vertellen niet of er een scheiding zit tussen de MS Store versie of de Steam versie.
Wat dus nu wel het geval is.
Zelf heb ik hem weer in Steam gekocht omdat ik gewoon alles op 1 platform wil hebben.
En Asobo kennende met hun beloftes........

Maar geef dat stukje dan eens uit hun FAQ waar dat staat , want er komen zo veel vragen er over.

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 02-11-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:43:
[...]

Ik zal je nog beter vertellen ze geven helemaal geen openheid daar in.
Want deze vraag is heel vaak gesteld , sommige willen van Steam overstappen naar een Xbox Live ? MS Store, maar kregen geen duidelijk antwoord op.

Ja de addons van MSFS2020 werken vaak ook in MSFS2024.
Basis antwoord, maar ze vertellen niet of er een scheiding zit tussen de MS Store versie of de Steam versie.
Wat dus nu wel het geval is.
Zelf heb ik hem weer in Steam gekocht omdat ik gewoon alles op 1 platform wil hebben.
En Asobo kennende met hun beloftes........

Maar geef dat stukje dan eens uit hun FAQ waar dat staat , want er komen zo veel vragen er over.

https://www.flightsimulat...light-simulator-2024-faq/
Pagina: 1 ... 339 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc