Fenix update komt morgen(avond) uit. Met onder andere de IAE motoren
cracking cloud schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:23:
Fenix update komt morgen(avond) uit. Met onder andere de IAE motoren
Oke dat is mooi.
Dan morgen maar weer eens een vluchtje maken

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:19

Hoogie2004

Whohooooo

Laatste dagen met de Citation Longitude aan het vliegen.
Gisteren met de Longitude van een regenachtig Wellington naar Quenstown gevlogen, wat een prachtige approach was dat zeg.

Sinds de SU15 beta werkt de ATC echt veel beter, iig de voice die niet meer wegvalt.
Daarnaast lijk ik een fractie eerder de clearances en approaches te krijgen, maar dat kan heel misschien ook aan het vliegtuig liggen dat wat agieler is dan een Airbus, waardoor je sneller kan reageren (en het dus niet opvalt dat de instructie te laat is).

My iRacing profile | Strava

Hoogie2004 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:20:
Laatste dagen met de Citation Longitude aan het vliegen.
Gisteren met de Longitude van een regenachtig Wellington naar Quenstown gevlogen, wat een prachtige approach was dat zeg.
queenstown is zeker erg mooi met aan vliegen , vertrekken trouwens ook.
Maar New Zeeland is toch al erg mooi in daar te hoppen.
Volgens mij heb ik daar ook allen vliegvelden die te koop zijn gekocht ( behalve
Christchurch daar wacht ik nog op in de aanbieding )
Maar daar doe ik regelmatig even vliegen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:40
Fenix A320 V2 Block 2 is net uitgebracht.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 19:17

Dani86

AeroGeek

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
Ben inmiddels bezig met de 1e vlucht met de nieuwe update van Fenix..

GSX integratie ging bij mij nog niet helemaal vlekkeloos maar voor de rest is het subliem!
Nu wachten op BATC, SU15 en ondersteuning voor minifcu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLdFJ98qyAA5KS--hkPPamsxNOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vh1k9y0TkDPrdmpxabNKvhDR.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gaan weer wat uurtjes in zitten :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:41
Een flinke upgrade naar een PRO versie voor TDS GTNXi gerbuikers.
Nu met o.a. de langverwachte wereldwijde actuele navigraph charts ondersteuning.
Zie hier voor de features.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
tup61 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:39:
[...]
Japanners die fonetisch Engels oplezen... het is ook niet te doen... ;) )
Nederlands is nog erger: wordt inderdaad fonetisch opgelezen, alsof een Nederlander een Engelse tekst op z'n Nederlands uitspreekt. Daar heb je IMO geen AI voor nodig.
In werkelijkheid doet iedereen toch z'n best om Engels te klinken, met wisselende mate van succes weliswaar maar niet zo tenenkrommend als de AI ervan maakt.
Zolang dat niet beter is heb ik liever dat ze uitsluitend Engels en Amerikaans gebruiken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Allard schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Nederlands is nog erger: wordt inderdaad fonetisch opgelezen, alsof een Nederlander een Engelse tekst op z'n Nederlands uitspreekt. Daar heb je IMO geen AI voor nodig.
In werkelijkheid doet iedereen toch z'n best om Engels te klinken, met wisselende mate van succes weliswaar maar niet zo tenenkrommend als de AI ervan maakt.
Zolang dat niet beter is heb ik liever dat ze uitsluitend Engels en Amerikaans gebruiken.
Ja, ik test voorlopig alleen met de offline voices ook al heeft die momenteel een vervelende bug. Ik wil niet wennen aan premium want daar heb ik echt het geld niet voor (over) en basic is gewoon te waardeloos.Ik ben echt bang dat mensen veel te hoge verwachting hebben van de niet-premium voices... Ik heb de dev ook al gevraagd of er een optie komt om de accenten voor basic uit te zetten maar daar krijg ik geen reactie op.
Iemand ervaring met Singapore van Cloudsurf? (link).

Ben van plan wat Jetstar Asia vluchten te doen in de nieuwe Fenix maar vraag me af hoe zwaar die scenery is.

Fenix is trouwens :kiss:
cracking cloud schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:10:
Iemand ervaring met Singapore van Cloudsurf? (link).

Ben van plan wat Jetstar Asia vluchten te doen in de nieuwe Fenix maar vraag me af hoe zwaar die scenery is.

Fenix is trouwens :kiss:
is niet zwaar.
Ik heb hem dan wel in store van het spel gekocht

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb net mijn Valve Index verkocht, Was prima in MSFS behalve dat de resolutie niet voldoende was om de instrumenten een beetje te kunnen lezen.
Immersie met VR is bij MSFS natuurlijk wel helemaal top, maar welke headset dan wel.
Is de quest 3 goed genoeg, of is dat maar een kleine stap voorwaarts vanaf de index,
De pimax Crystal heeft top resolutie, maar groot log ding en trekt mijn 4080 die resolutie wel.
of nog wachten op ontwikkelingen in de VR headsets.

Wat een lastige afweging zeg. Hoor graag jullie ervaring of hoe jullie omgaan met dit dilemma.
Vooral benieuwd naar de ervaringen met de pimax crystal.

[ Voor 4% gewijzigd door richards3 op 02-03-2024 22:46 ]

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:39
richards3 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:42:
Ik heb net mijn Valve Index verkocht, Was prima in MSFS behalve dat de resolutie niet voldoende was om de instrumenten een beetje te kunnen lezen.
Immersie met VR is bij MSFS natuurlijk wel helemaal top, maar welke headset dan wel.
Is de quest 3 goed genoeg, of is dat maar een kleine stap voorwaarts vanaf de index,
De pimax Crystal heeft top resolutie, maar groot log ding en trekt mijn 4080 die resolutie wel.
of nog wachten op ontwikkelingen in de VR headsets.

Wat een lastige afweging zeg. Hoor graag jullie ervaring of hoe jullie omgaan met dit dilemma
ik bezit zelf de quest 3 met een 4080.

maar tip, gebruik virtual desktop. en dan voornamelijk de vrxr die erbij komt.
dat is zon grote verademing ten opzichte van de quest 2 bijv.

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nu lijkt het echt een no-brainer, met die unlimited basic voices en push-to-talk changes had ik 60 dollar zelfs prima gevonden denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-03-2024 12:44 ]

• Hammie
Ja echt wel! Nu maar wachten op de release, totaal geen geduld voor oOo

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Klopt, en ik had ze die 60eu nu ook wel gegund, omdat ze naar de community hebben geluisterd (heb ik altijd wel een zwak voor).
Ik snap overigens ook dat AI nog heel duur is, en dat ze daar geld voor vragen.
Hulde voor hun acties nu!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Hammie
Kwam gisteren deze tool tegen op een YT filmpje wat er veelbelovend uit ziet.
Smoothflight, deze schroeft automatisch instellingen terug om een goede FPS te behouden. Ben er druk mee aan het testen nu.

https://sites.google.com/view/meeshtrax/smooth-flight-app

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29
Zoiets bestaat toch al in de vorm van Auto FPS?

• Hammie
Klopt maar dit schijnt weer meer te kunnen regelen dan die tool. Maar moet mij er nog even in verdiepen

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:26
Ik wil dit aanschaffen echter hoor ik geen mede (Ai) Traffic. Hoe is jullie ervaring? Zelf vlieg ik VFR Is het dan de moeite om te kopen?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

appie35 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:23:
Ik wil dit aanschaffen echter hoor ik geen mede (Ai) Traffic. Hoe is jullie ervaring? Zelf vlieg ik VFR Is het dan de moeite om te kopen?
Gaat je vraag over BATC of wat anders...?

• appie35
tup61 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Gaat je vraag over BATC of wat anders...?
Oops ja ik dacht dat ik Quote ... Hebbn mede tweakers BATC ingebruik?

• Dirtyrockers
appie35 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:06:
[...]

Oops ja ik dacht dat ik Quote ... Hebbn mede tweakers BATC ingebruik?
Het is nog niet te koop
appie35 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:23:
Het is inderdaad nog (lang) niet te koop (alhoewel ik het wel in gebruik heb ;) ). Er zal zeker traffic zijn en die kan je ook horen praten. (De huidige beta heeft trouwens nog geen traffic maar daar wordt in een aparte 'branch' hard aan gewerkt.) Of het voor VFR de moeite is... Tja, bij VFR (en GA) heb je over het algemeen veel minder te maken met ATC dan met IFR (en airliners). Het wordt dan meer flight following en zo nu en dan wat roepen naar andere GA's in de omgeving, denk ik. Of het de moeite waard is om (in de toekomst) BATC te kopen is dus wat lastig te zeggen... BATC zal sowieso VFR (en GA) ondersteunen maar het is nog geeneens zeker of dat het bij de eerste release ook al zal doen. Het is al heel wat als ze IFR en traffic dit jaar compleet kunnen krijgen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ben hé-le-maal klaar met MSFS op Xbox. Op het gebied van stability is het eigenlijk al sinds launch huilen met de pet op. Ik wordt echt helemaal niet goed meer van het issue van de black screens, wanneer de Avionics uitvallen, heel leuk als je op short final zit. Maar het komt ook gewoon voor dat ze helemaal niet opstarten, vooral in combinatie met 3rd party airports en Live traffic. Ik kan wel gaan wachten op MSFS 2024 en hopen op verbeteringen, maar ik zie het niet gebeuren met de huidige Xbox hardware, en dan voornamelijk het gebrek aan voldoende geheugen.

Dus vandaar dat ik mijn vraag hier neerlegt. Ik ben een volkomen leek op PC gebied, dus als iemand mij enigzins op weg zou willen/kunnen helpen dan zou dat zeer gewaardeerd worden. Het gaat geen high-end systeem worden, maar gewoon een wat lager mid-range systeem uitsluitend voor MSFS.

Mijn budget is 1000 tot 1250 euro. Wat belangrijk is om te vermelden: ik heb waarschijnlijk geen monitor nodig, want ik wil het systeem graag op mijn tv in de woonkamer aansluiten indien mogelijk. De tv is een LG CX

Mocht iemand mij een zetje in de juiste richting kunnen geven, heel erg fijn. Anders ga ik natuurlijk zelf op onderzoek uit.
DutchOwnage schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:41:

Mijn budget is 1000 tot 1250 euro. Wat belangrijk is om te vermelden: ik heb waarschijnlijk geen monitor nodig, want ik wil het systeem graag op mijn tv in de woonkamer aansluiten indien mogelijk. De tv is een LG CX

Mocht iemand mij een zetje in de juiste richting kunnen geven, heel erg fijn. Anders ga ik natuurlijk zelf op onderzoek uit.
Zou iets meer leggen en dan wel gelijk een goede setup voor MSFS
Kijk eens naar deze
1440p a 1700 euro

Beetje het zelfde wat ik heb staan
Daar kan je echt alles wel op Ultra spelen

Even gelijk een vraagje voor de mensen die de Fenix V2 al hebben.

Tijdens het vertrek op de taxi baan hoor je een geluidje ...... en vlak voor de landing ook weer.
Maar kan er maar niet achter komen wat dat is.
Het houd heel kort aan.

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 17:25
Dat is een inkomende oproep van de cabin crew. Als je die accepteert vertellen ze je dat de cabine klaar is voor opstijgen of landen

:)

UrbanWoodz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:46:
Dat is een inkomende oproep van de cabin crew. Als je die accepteert vertellen ze je dat de cabine klaar is voor opstijgen of landen
OKe >:)
Heb hem al gevonden waar ik hem aan moet pakken :D

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 07-03-2024 23:21 ]

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:35
Voor de slagroomklopper liefhebbers :
MilTech heeft hun CH-47 Chinook uitgebracht.
Momenteel alleen te krijgen va hun eigen webshop

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

dierkx36 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:44:
Voor de slagroomklopper liefhebbers :
MilTech heeft hun CH-47 Chinook uitgebracht.
Momenteel alleen te krijgen va hun eigen webshop
Leuk ding maar ik wacht wel op de [Milviz, nu blackbird ] Bell UH-1 Huey als die ooit nog eens uitkomt
Al is die CH-47 Chinook ook wel erg gaaf.
Of er moeten goede reviews komen van die CH-47 Chinook :9

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 08-03-2024 18:05 ]

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:02:
[...]

Leuk ding maar ik wacht wel op de [Milviz, nu blackbird ] Bell UH-1 Huey als die ooit nog eens uitkomt
Al is die CH-47 Chinook ook wel erg gaaf.
Of er moeten goede reviews komen van die CH-47 Chinook :9
Er zijn wel reviews van de Chinook toen deze nog in beta was, en die waren ehh, niet bepaald lovend.

Heb em zelf (nog) niet gekocht.
'k wacht eerst tot Helisimmers er weer een review over maakt.

• rudinouwen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo, ik heb de deluxe editie van msfs 2020. Is er een mogelijkheid om rond te wandelen in bepaalde luchthavens en hoe doe ik dit juis?
rudinouwen schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:28:
Hallo, ik heb de deluxe editie van msfs 2020. Is er een mogelijkheid om rond te wandelen in bepaalde luchthavens en hoe doe ik dit juis?
Met de drone camera en dan gebruik ik vaak de Xbox controler PC

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik ben hé-le-maal klaar met MSFS op Xbox. Op het gebied van stability is het eigenlijk al sinds launch huilen met de pet op. Ik wordt echt helemaal niet goed meer van het issue van de black screens, wanneer de Avionics uitvallen, heel leuk als je op short final zit. Maar het komt ook gewoon voor dat ze helemaal niet opstarten, vooral in combinatie met 3rd party airports en Live traffic. Ik kan wel gaan wachten op MSFS 2024 en hopen op verbeteringen, maar ik zie het niet gebeuren met de huidige Xbox hardware, en dan voornamelijk het gebrek aan voldoende geheugen.

Dus vandaar dat ik mijn vraag hier neerlegt. Ik ben een volkomen leek op PC gebied, dus als iemand mij enigzins op weg zou willen/kunnen helpen dan zou dat zeer gewaardeerd worden. Het gaat geen high-end systeem worden, maar gewoon een wat lager mid-range systeem uitsluitend voor MSFS.

Check mijn signature, ik was ongeveer 1200 kwijt en draai 45 tot 60 fps op 1080P ultra.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geef X-plane ook een kans. Ik speel dat op workstation laptops op een 1440 monitor. Met een medium game pc uit de BBG zou dat prima moeten werken lijkt mij.
Iedereen in de flightsim wereld geilt op FPS en detail maar voor een goede vlucht beleving (voor mij is dat navigatie, controls op het bureau etc) is detail en FPS minder belangrijk. Ik geef mijn geld dus leiver uit aan een goede monitor, een redelijke joystick etc. Maar dat geld natuurlijk ook voor MSFS (ik neem aan dat je MSFS ook op je PC mag spelen, ik heb de PC versie en kan die ook op de xbox-s spelen, had er een xbox-x voor gekocht maar daar kwam het spel niet op uit terwijl ik denk dat de specs van die one beter zijn dan mijn laptops - lang leve marketing voor de aandeelhouders).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik zou graag mijn Takeoffs & Landings willen filmen en achteraf analyseren.
Welke add-ons raden jullie mij hiervoor aan?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Dirtyrockers
Kozzmozz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:46:
wat wil je analyseren dan?

want er is een playback tool in de debugger van ms.

maar dit werkt geloof ik niet met de geavanceerde vliegtuigen.

dan is het nog beter om gewoon je eigen beeld op te nemen?

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:14

djbarney

XBL: DeejayBarney

de Fenix A320 is weer bijgewerkt btw: https://fenixsim.com/blog/entries/2024-03-11_v2b2_update/

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 14:56
Kozzmozz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:46:
Gees wellicht? Is nu in de aanbieding voor ca. €7. https://secure.simmarket.com/gees-gees-msfs.phtml

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Deze raad ik af, heb het geprobeerd maar is een CTD machine. Niet werkbaar...

• Dani86

Dani86

AeroGeek

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B650M-HDV/M.2€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7700 XT Challenger 12GB OC€ 419,-€ 419,-
1BehuizingenMontech X3 Mesh Zwart€ 54,90€ 54,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 113,90€ 113,90
1VoedingenSeasonic B12 BC-750€ 71,13€ 71,13
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 1TB€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,83

Je komt met mijn setup uit op 1100€. Je kan ook voor een rtx4060 gaan, als je perse nvidia moet hebben.

Of geef 200€ meer uit en ga voor een RX7800XT ;)

Vind je het spannend om in elkaar te schroeven dan heeft Azerty.nl bijv. Een montageservice. Reserveer nog ongeveer 20€ voor een windowslicentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 11-03-2024 20:07 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Bedankt voor de recties en suggesties :) . Hier kan ik wel wat mee.

Ik zal kort even de situatie uitleggen. Ik neem deel aan de SU15 beta, en de laatste beta variant ziet er zeer hoopvol uit op Xbox wat betreft stabiliteit en perforance. Zo goed, dat zelfs bepaalde add-on airports die ik lang opgegeven had het opeens weer zonder problemen doen (EGKK Origami bijvoorbeeld). Maar een beta is natuurlijk nog geen final release. Dus ik wacht nog heel even af hoe de final release eruit gaat zien (verwacht rond de 25e aanstaande), is dat weer drama op Xbox dan kom ik hier vast en zeker terug.

• appie35
Ligt msfs er bij jullie ook uit nu? Of zit er een add onn in de weg!

Krijg deze meldingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HF4JbShXlLziofzyN7V7G2ffKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YsLbpLMqkD1eKVrGMAYp5u3W.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door appie35 op 12-03-2024 10:35 ]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:14

djbarney

XBL: DeejayBarney

appie35 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:30:
Ligt msfs er bij jullie ook uit nu? Of zit er een add onn in de weg!

Krijg deze melding[Afbeelding]
ik vermoed dat dit met die befaamde gaming services te maken heeft op windows, wellicht hebben die een storing momenteel (al zie ik niets benoemd bij de live status van xbox). mocht dit nu blijven, dan kan je nog even kijken of de instructies van msfs zelf werken: https://flightsimulator.z...-cannot-launch-Flight-Sim

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:30
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:22:
Bedankt voor de recties en suggesties :) . Hier kan ik wel wat mee.

Ik zal kort even de situatie uitleggen. Ik neem deel aan de SU15 beta, en de laatste beta variant ziet er zeer hoopvol uit op Xbox wat betreft stabiliteit en perforance. Zo goed, dat zelfs bepaalde add-on airports die ik lang opgegeven had het opeens weer zonder problemen doen (EGKK Origami bijvoorbeeld). Maar een beta is natuurlijk nog geen final release. Dus ik wacht nog heel even af hoe de final release eruit gaat zien (verwacht rond de 25e aanstaande), is dat weer drama op Xbox dan kom ik hier vast en zeker terug.
Prijstechnisch ga je op PC gebied niet snel iets beters vinden als je FS in 4K bij 120Hz op ultra settings wilt gebruiken, of je bent echt veel geld kwijt. Mijn voorkeur daarom >> Xbox. Maar het moet wel stabiel zijn uiteraard.

• dierkx36
Blijft "leuk", nieuwe controller profielen maken.

...inmiddels al 2 uur bezig }:|

Voor degenen die wachten op BeyondATC: dat gaat nog wel even duren. En het valt nog maar te bezien of ze alle beloften kunnen waarmaken. Dus ga er niet op zitten wachten. Als je per se een ATC-oplossing wilt hebben, koop dan FSHud, dan heb je tenminste iets dat (nu al) werkt, of wacht op MSFS2024 en kijk of daar wat ATC-verbeteringen in zitten.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Voor iets dat msfs 2024 heet hebben we er nog maar weinig over gehoord qua planning en inhoud..

• appie35
Ircghost schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:29:
Voor iets dat msfs 2024 heet hebben we er nog maar weinig over gehoord qua planning en inhoud..
Toch kwam msfs 2020 ook redelijk onverwachts ( voor mij)

Ircghost schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:29:
het enige wat we gisteren gehoord hebben op de dev live stream is dat de FlightFx Cirrus Jet in de base game komt op verzoek van Cirrus.

meer info hier trouwens: https://fselite.net/conte...-legend-15-su15-and-more/

[ Voor 18% gewijzigd door cracking cloud op 14-03-2024 19:51 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

tup61 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:19:
Voor degenen die wachten op BeyondATC: dat gaat nog wel even duren. En het valt nog maar te bezien of ze alle beloften kunnen waarmaken. Dus ga er niet op zitten wachten. Als je per se een ATC-oplossing wilt hebben, koop dan FSHud, dan heb je tenminste iets dat (nu al) werkt, of wacht op MSFS2024 en kijk of daar wat ATC-verbeteringen in zitten.
Su15 beta heeft mijn grootste issues opgelost met de default ATC (ik neem daar veel voor lief). Misschien dat het ook deels komt omdat ik meer met de Longitude vlieg, daarmee heb je minder last van de vaak extreem late callouts van ATC omdat dat vliegtuig veel agieler is.

Op echt realisme kan ik nog wel even wachten, geen probleem :+

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
Is er iemand die FSHud gebruikt? Is het een aanrader? En wat zijn de ervaringen. Heb al wel e.e.a. opgezocht maar de ervaringen lopen uiteen. De reviews op YouTube zijn gedateerd, en volgens mij is er inmiddels flink wat verbeterd...

[ Voor 24% gewijzigd door Sparkiezz op 14-03-2024 22:07 ]

Zo aftellen voor een nieuw filmpje van de B777 van PMDG staat er ook al ..
https://fselite.net/conte...msfs-going-live-at-0000z/
Ben benieuwd

• Dirtyrockers
Sparkiezz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:59:
Is er iemand die FSHud gebruikt? Is het een aanrader? En wat zijn de ervaringen. Heb al wel e.e.a. opgezocht maar de ervaringen lopen uiteen. De reviews op YouTube zijn gedateerd, en volgens mij is er inmiddels flink wat verbeterd...
Ik heb er ervaring mee.
Het is niet perfect, maar leuk tooltje, en bedient ook ander verkeer met fslt.

komen nog vaak updates voor.

• Sparkiezz
Dirtyrockers schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Ik heb er ervaring mee.
Het is niet perfect, maar leuk tooltje, en bedient ook ander verkeer met fslt.

komen nog vaak updates voor.
Thanks. Gebruik je het vaak of door imperfecties juist niet/minder? En waar zitten die imperfecties?

Ik ben bekend met Pilot2Atc... Dat werkt op zich best aardig maar vind de interface behoorlijk ruk en de hele opstart met exporteren/importeren vanuit Simbrief log en lomp.

• Dirtyrockers
Sparkiezz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Thanks. Gebruik je het vaak of door imperfecties juist niet/minder? En waar zitten die imperfecties?

Ik ben bekend met Pilot2Atc... Dat werkt op zich best aardig maar vind de interface behoorlijk ruk en de hele opstart met exporteren/importeren vanuit Simbrief log en lomp.
pilot2atc bezit ik ook, en voelt voor mij wel beter eerlijk gezegd.

fshud krijg ik vaak nog gevoel dat hij mij laat zigzaggen met vectoren bijv. (haalt hij mij van de star af en begint mij helemaal naar links te sturen... dan flink naar rechts... dan weer terug...

heb het ook een tijdje al even niet meer gebruikt, zal het dit weekend misschien wel weer eens proberen.

• Sparkiezz
Dirtyrockers schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:35:
[...]

pilot2atc bezit ik ook, en voelt voor mij wel beter eerlijk gezegd.

fshud krijg ik vaak nog gevoel dat hij mij laat zigzaggen met vectoren bijv. (haalt hij mij van de star af en begint mij helemaal naar links te sturen... dan flink naar rechts... dan weer terug...

heb het ook een tijdje al even niet meer gebruikt, zal het dit weekend misschien wel weer eens proberen.
Thanks! Ben benieuwd naar je ervaringen.

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
PMDG gaat de 777-300ER eerst uitbrengen en verwacht deze "tussen twee weken en twee maanden" te releasen. De prijs zal in lijn zijn met die van de 737NG dus dat zal rond de $70 zijn.

Verrassend dat de 77W eerst uitkomt, ik had verwacht dat eerst de minder populaire toestellen zoals de 77F/L uit zou komen
Sparkiezz schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:32:
[...]

Voordeel van FSHud is de simpele setup (maar een paar opties om in te stellen) en simpel gebruik. Simbrief import is ook naadloos. Enige nadeel van FSHud is dat de vectors aan het einde van de vlucht (als je die tenminste krijgt: is niet altijd nodig) niet altijd even goed zijn... Daarom negeer ik die vaak en vlieg ik gewoon de STAR en approach: meestal pikt FSHud dat wel goed op. Maar over het algemeen vind ik het de beste ATC addon van dit moment. Wel IFR only... En niet veel stemmen. P2ATC ziet er ontzettend outdated uit en heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel opties. Als button gebruiker (geen voice) is FSHud ook veel handiger. (FSHud heeft sowieso geen voice option.)

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik had dus Gees gekocht en geïnstalleerd.

Nu ging m'n framerate naar de gladiolen (zo'n 15fps lager) en bij de landing CTD.

Hupsakee weg ermee. Heb het verwijderd uit de community folder.

Het geval wil nu dat de framerate nog steeds crap is tov voordat ik gees had geïnstalleerd en verwijderd.

Wat kan ik nog doen? Een reinstall wil ik (nog) niet aan

• dierkx36
Is er na de laatste update iets met de laadtijd gedaan ?

Ben hier, voor Europa en Afrika profiel, van 1 peuk en een bak koffie naar 20 minuten gegaan ...

dierkx36 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:12:

Ben hier, voor Europa en Afrika profiel, van 1 peuk en een bak koffie naar 20 minuten gegaan ...
Ach dat heb ik al vanaf de xbox toevoeging.
En ik heb dan nog veel dingen niet eens geinstaleerd staan

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dierkx36 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:12:

Is mij ook opgevallen. Laadtijden zijn ook bij mij langer dan normaal.

• dierkx36
Voor degene die willen weten of Winwing en/of VKB hardware op Virpil mounts kunnen :

Antwoord : Ja.
Je hebt aluminium nodig, degelijk gereedschap, geduld, en een uitgebreid vloekwoorden vocabilair is ook handig.

"Projectje" waar ik 1 dag voor had uitgetrokken heeft intussen dus 5 dagen in beslag genomen

Kleine nieuwtjes rond MSFS 2024 en meer

https://msfsaddons.com/20...anes-q4-release-and-more/

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Is het eigenlijk al bekend wat ze met MSFS 2020 doen als MSFS 2024 is uitgebracht?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Sparkiezz
Vandaag bij fsweekend de fbw a380 gezien en 1 van de community managers gesproken. Die a380 ziet er echt tof uit. Die community manager wist me te vertellen dat er een paar dingen zijn die ze af willen hebben voor een release waaronder de vertical situation display en de radios. De radios werken nu nog helemaal niet. Verder zij hij dat de release dichterbij is dan veel mensen denken... En dat ze verwachten in juni in Las Vegas nog veel meer te kunnen laten zien.

Ook zijn ze bezig het upper deck te modellen. Daarmee zijn ze ongeveer op de helft. De fps impact daarvan is minimaal.

• dierkx36
RobinNL schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:35:
[...]

Is het eigenlijk al bekend wat ze met MSFS 2020 doen als MSFS 2024 is uitgebracht?
Was toch de bedoeling 2020 en 2024 synchroom te laten lopen tot end-of-life voor 2020 ?
(Wat 2024 krijgt, komt ook in 2020 en addons van 2020 zouden ook bruikbaar moeten zijn in 2024)

Staat me hier iets over bij van een news release vorig jaar die hier gepost was.

• matt1991
Sparkiezz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:12:
Vandaag bij fsweekend de fbw a380 gezien en 1 van de community managers gesproken. Die a380 ziet er echt tof uit. Die community manager wist me te vertellen dat er een paar dingen zijn die ze af willen hebben voor een release waaronder de vertical situation display en de radios. De radios werken nu nog helemaal niet. Verder zij hij dat de release dichterbij is dan veel mensen denken... En dat ze verwachten in juni in Las Vegas nog veel meer te kunnen laten zien.

Ook zijn ze bezig het upper deck te modellen. Daarmee zijn ze ongeveer op de helft. De fps impact daarvan is minimaal.
Wat ze in de sneak peek hebben laten zien, ziet de a380x er inderdaad gaaf uit. Zou flinke aanwinst betekenen voor FS2020. Eindelijk een fatsoenlijke long-haul airliner voor de sim, ik kan niet wachten.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• Sparkiezz
matt1991 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Wat ze in de sneak peek hebben laten zien, ziet de a380x er inderdaad gaaf uit. Zou flinke aanwinst betekenen voor FS2020. Eindelijk een fatsoenlijke long-haul airliner voor de sim, ik kan niet wachten.
Pmdg 777 komt er ook aan en zal er waarschijnlijk sneller zijn ;).

• matt1991
Ben aan het kijken naar een nieuwe pc om hoofdzakelijk msfs2020 te spelen. Om mijn gaming laptop het niet trekt om altijd op Ultra 1440p te spelen Wat zou ik eventueel nog kunnen veranderen qua setup ?

Met het oog op de toekomst hoe draait de simulator met 12GB VRAM en hoe gaat MSFS2024 hier mee om ?. Schijnt in de toekomst een issue te kunnen worden. Is het de investering waard om voor de 4070ti super te gaan ?.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 358,99€ 358,99
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 202,99€ 202,99
1VideokaartenKFA2 GeForce RTX 4070 Super 1-Click OC 2X€ 604,99€ 604,99
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 125,-€ 125,-
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 55,95€ 55,95
1VentilatorsArctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm€ 32,98€ 32,98
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5€ 119,90€ 119,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 750W - TT Premium Edition€ 105,99€ 105,99
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 124,75€ 124,75
Totaal€ 1.731,54

Ik zou ook eens kijken naar de SSD
2TB is niet veel voor MSFS
Je bent dan wel iets duurder uit maar even geen problemen dat je te weinig heb.
En dan heb je nog leuk ruimte voor wat andere dingen.

uitvoering: Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB
Even over die VRam ja meer is altijd beter , maar zo kan je blijven gaan, die RTX 4070 is gewoon lekker
Zeker voor de prijzen nu.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Het lijkt me erg leuk om ook eens in de wereld van de flight sims te duiken! Ik heb een Pico 4 VR bril en wil deze hiervoor gebruiken.

Ik wil gewoon relaxt een beetje rondvliegen ter ontspanning, alleen vraag ik me af of mijn hardware voldoende is:

RTX3080 12GB
13600KF
32GB RAM

Ben ik hier aan het juiste adres of zouden jullie een andere sim adviseren? :)
Danielson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:24:
Het lijkt me erg leuk om ook eens in de wereld van de flight sims te duiken! Ik heb een Pico 4 VR bril en wil deze hiervoor gebruiken.

Ik wil gewoon relaxt een beetje rondvliegen ter ontspanning, alleen vraag ik me af of mijn hardware voldoende is:

RTX3080 12GB
13600KF
32GB RAM

Je systeem is goed voor flightsim.
Ach leuke sims om lekker een beetje rustig aan te doen , vind ik zelf
american truck simulator/Euro truck sim2

Alleen 1 waarschuwing vooraf als je gepakt word daar het flightsim virus ... dan word het een hele dure grap.
En het is geen game meer maar het word een vorm van een live style ;)

• Dutchy88
  • Laatst online: 21:36
Danielson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:24:

RTX3080 12GB
13600KF
32GB RAM

Pico 4 is uitstekend geschikt voor MSFS maar zorg wel voor een stabiele en snelle WiFi omgeving als je met de Pico aan de slag gaat. Het is draadloos dus ook je videokaart gaat het zwaar krijgen. Ik kan je deze video sterk aanbevelen:

YouTube: PICO 4 test in MSFS | Full Set up Guide | Amazing visuals and perfor...

• matt1991
ravw schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:25:
Ik zou ook eens kijken naar de SSD
2TB is niet veel voor MSFS
Je bent dan wel iets duurder uit maar even geen problemen dat je te weinig heb.
En dan heb je nog leuk ruimte voor wat andere dingen.

uitvoering: Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB
Even over die VRam ja meer is altijd beter , maar zo kan je blijven gaan, die RTX 4070 is gewoon lekker
Zeker voor de prijzen nu.
Reden voor die 2TB is dat ik 1 SSD van 1TB ga overzetten naar de nieuwe desktop voor Windows en die van 2TB wil gaan gebruiken van de simulator + evt opslag. Zit nu ongeveer op 650GB wat de simulator + extra scenery in beslag neemt.

Dan laat ik de 4070 super erin staan of presteert bijvoorbeeld de 7900XT of 7900GRE ook goed in de simulator ?. Nadeel is wel dat ik dan framegen moet missen, schijnt wel een gamehanger te zijn.

matt1991 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Dan laat ik de 4070 super erin staan of presteert bijvoorbeeld de 7900XT of 7900GRE ook goed in de simulator ?. Nadeel is wel dat ik dan framegen moet missen, schijnt wel een gamehanger te zijn.
En Ryzen 5 56003D/Ryzen 7 7800X3D samen met een RTX 3070 of hoger is gewoon de beste match voor MSFS op dit moment.
Dan wel met zo veel mogelijk VRAM
Hoe meer hoe beter
Aan gewone ram zit je op 32GB meer dan genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-03-2024 12:05 ]

• Danielson
ravw schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Je systeem is goed voor flightsim.
Ach leuke sims om lekker een beetje rustig aan te doen , vind ik zelf
american truck simulator/Euro truck sim2

Alleen 1 waarschuwing vooraf als je gepakt word daar het flightsim virus ... dan word het een hele dure grap.
En het is geen game meer maar het word een vorm van een live style ;)
Ik twijfel dus of mijn GPU sterk genoeg is om FS2020 i.c.m. VR een beetje fatsoenlijk te draaien! Gebruikt er hier iemand een RTX3080 i.c.m. VR? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Die waarschuwing is op zijn plek denk ik, beetje off-topic, maar het Simrace virus heeft me ook al te pakken! 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICbiGWiK8qqbfVmAZoP6zXVVIOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdMrlOSXkclhCY18COzhxyNB.jpg?f=fotoalbum_large
Dutchy88 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Pico 4 is uitstekend geschikt voor MSFS maar zorg wel voor een stabiele en snelle WiFi omgeving als je met de Pico aan de slag gaat. Het is draadloos dus ook je videokaart gaat het zwaar krijgen. Ik kan je deze video sterk aanbevelen:

YouTube: PICO 4 test in MSFS | Full Set up Guide | Amazing visuals and perfor...
In de basis heb ik VR voor elkaar, speel b.v. Half Life Alyx en Automobilsta 2, de grote vraag is of een RTX3080 voldoet voor FS2020 VR! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Danielson op 23-03-2024 13:16 ]

Danielson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Ik twijfel dus of mijn GPU sterk genoeg is om FS2020 i.c.m. VR een beetje fatsoenlijk te draaien! Gebruikt er hier iemand een RTX3080 i.c.m. VR? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Die waarschuwing is op zijn plek denk ik, beetje off-topic, maar het Simrace virus heeft me ook al te pakken! 7(8)7

[Afbeelding]

[...]

In de basis heb ik VR voor elkaar, speel b.v. Half Life Alyx en Automobilsta 2, de grote vraag is of een RTX3080 voldoet voor FS2020 VR! :)
Wat kost zo setje kompleet ?
en welke screens gebruikje
Want ik zit ook te kijken naar zo iets voor ETS2 en ATS en racegame.

• KBE91
  • Laatst online: 02-11 17:50
De kracht training is op de sim rig, en de cardio op de crosstrainer :P

• Danielson
ravw schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Wat kost zo setje kompleet ?
en welke screens gebruikje
Want ik zit ook te kijken naar zo iets voor ETS2 en ATS en racegame.
Poef! Ik weet niet of ik dat zelf wel wil weten, maar een paar K ben je zo verder.

Het zijn deze schermen: uitvoering: AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart

• Danielson
KBE91 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:48:
De kracht training is op de sim rig, en de cardio op de crosstrainer :P
Ik kan je verzekeringen dat 1 van de 2 meer aandacht dan de ander krijgt! :X
Danielson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Poef! Ik weet niet of ik dat zelf wel wil weten, maar een paar K ben je zo verder.

Het zijn deze schermen: uitvoering: AOC CQ32G3SU/BK Rood, Zwart
Ja die nummertjes lopen erg op .. alleen het stuurset wat ik in gedachten heb zit al tegen de 1000 dan heb je nog niets :o

Hier heb je alleen nog maar het stuurtje
https://mozaracing.com/product/moza-tsw-truck-wheel
Maar denk er over om 1 Truck sim rig te bouwen en 1 Home Cockpit voor FS
( heb een hekel aan ombouwen.. ik wil gamen , niet verhuizen) 8)
Trucksim rig hoeft niet veel meer te kosten als je de basis heb aan stuur / pendalen / schakelpook
Dan ken je wel voor 2000 euro klaar zijn
Maar MSFS word een heel ander verhaal.
Maar zal eens kijken naar de schermen .
Had bijna gisteren de uitvoering: AOC AG493UCX2 Zwart gekocht
Maar toch nog maar even gewacht ... wacht op beter dit is dan weer voor MSFS :+
Denk dat ik even wacht met een home cockpit ivm MSFS2024
Anders kan je straks weer op nieuw beginnen.
PC's is het probleem niet ,heb nog 2 werkloze staan ....
1 pc met AMD Ryzen 9 3900X + RTX 2070
2 pc met i5 6400 + GTX1660 super
voor trucksims genoeg

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 23-03-2024 14:29 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:52
Zo dan, hier heeft iemand ongelofelijk veel liefde ingestoken, zowel in het maken van de screnery als het maken van de trailer.

YouTube: Port Neville & Beyond Trailer — MSFS Freeware Scenery

• appie35
schumi1986 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:11:
Zo dan, hier heeft iemand ongelofelijk veel liefde ingestoken, zowel in het maken van de screnery als het maken van de trailer.

YouTube: Port Neville & Beyond Trailer — MSFS Freeware Scenery
Erg mooi maar het ziet er allemaal zo "bruin/ schilderachtig" ui! Ben benieuwd. Petje af

Sim Update 15 is uitgesteld tot ergens in april omdat ze nog wat zaken willen fixen.

https://forums.flightsimu...-update-15-delayed/635719

• appie35
cracking cloud schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:53:
Sim Update 15 is uitgesteld tot ergens in april omdat ze nog wat zaken willen fixen.

Beter een goede fix, dan helemaak niks!

cracking cloud schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:53:

Dus geen NEO van INI build dus morgen :(
Of gaat die buiten de SU 15 om?

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-03-2024 23:08 ]

• UrbanWoodz
Ik ga ervan uit dat de nieuwe A320 Neo vandaag niet uitgebracht zal worden

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wordt de standaard A320 Neo vervangen door een nieuwe build?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:05:
[...]

Dus geen NEO van INI build dus morgen :(
Of gaat die buiten de SU 15 om?
Misschien een rare vraag, maar wat maakt die INI 320 nou zo anders als de FBW of Fenix?

Heb zelf de FBW en Fenix, maar vlieg als ik A320 vlieg met de Fenix, heb nou niet echt het gevoel dat ik daarmee wat mis. Voor een A380 of 777 / 787 zou ik het balen wel begrijpen, maar gewoon nog een A320..?

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-03-2024 13:58 ]

• UrbanWoodz
Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Misschien een rare vraag, maar wat maakt die INI 320 nou zo anders als de FBW of Fenix?

Heb zelf de FBW en Fenix, maar vlieg als ik A320 vlieg met de Fenix, heb nou niet echt het gevoel dat ik daarmee wat mis. Voor een A380 of 777 / 787 zou ik het balen wel begrijpen, maar gewoon nog een A320..?
Het verschil is dat de iniBuilds A320 een standaardvliegtuig wordt voor MSFS. De FBW moet je los downloaden en de Fenix moet je kopen. Bovendien werken de FBW en de Fenix niet op de Xbox consoles. De iniBuilds A320 zal dat wel doen.

UrbanWoodz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Het verschil is dat de iniBuilds A320 een standaardvliegtuig wordt voor MSFS. De FBW moet je los downloaden en de Fenix moet je kopen. Bovendien werken de FBW en de Fenix niet op de Xbox consoles. De iniBuilds A320 zal dat wel doen.
En daarbij zal dan ook de MODS van andere vliegtuigen zoals nu latinvfr dus langzaam over gezet kunnen worden naar de INIBUILDS cockpit
En zo zijn er nog wel meer vliegtuigen die gebruik maken van de Basis Cockpit van de al 2 jaar stilstaande NEo van Asobo waar niets mee gedaan is.
En dus nu ook met SB standaard in de Cockpit van de A320

Vind het sowieso al erg vreemd voor een FS dat SB niet standaard is geïntegreerd.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 26-03-2024 14:38 ]

• Danielson
Ik ben nieuw in de flightsim wereld en wil MSFS2020 aanschaffen, maar ik zie dat je hem op twee manieren aan kunt schaffen:

1. Steam
2. CD Key?

Optie 1 is duidelijk, maar optie 2 is aanzienlijk goedkoper, zie b.v. deze link.

Welke manier is the way to go om MSFS2020 aan te schaffen? Misschien nog een handige toevoeging, ik wil hem draaien in VR met Virtual Desktop.

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 26-03-2024 15:35 ]

• Dirtyrockers
Danielson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:32:
Ik ben nieuw in de flightsim wereld en wil MSFS2020 aanschaffen, maar ik zie dat je hem op twee manieren aan kunt schaffen:

1. Steam
2. CD Key?

Optie 1 is duidelijk, maar optie 2 is aanzienlijk goedkoper, zie b.v. deze link.

Welke manier is the way to go om MSFS2020 aan te schaffen? Misschien nog een handige toevoeging, ik wil hem draaien in VR met Virtual Desktop.
gewoon via de legale manier.

die cd key is niet bepaald 100% legaal.

of via steam, of via MS store.

Of gewoon op DVD via aerosoft.

tevens moet je bij een cd key ook de cds hebben. (hij vraagt om disc 1)
Danielson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:32:

1. Steam
2. CD Key?

Welke manier is the way to go om MSFS2020 aan te schaffen?
Via steam of microsoft zelf.
Keysites zijn grijs gebied, en kunnen ook geblokkeerd worden.
weet trouwens niet of dit wel toegestaan is hier
En waarom niet gewoon via de Gamepass proberen en wachten tot MSFS 2024 uit komt
Afgelopen week was de lente sale op Steam en daar was die toen veel afgespijst die MSFS2020.

Pagina: 1 ... 327 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc