• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
ravw schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
[...]

Via steam of microsoft zelf.
Keysites zijn grijs gebied, en kunnen ook geblokkeerd worden.
weet trouwens niet of dit wel toegestaan is hier
En waarom niet gewoon via de Gamepass proberen en wachten tot MSFS 2024 uit komt
Afgelopen week was de lente sale op Steam en daar was die toen veel afgespijst die MSFS2020.
Excuus, laten we dan even beschouwing laten waar ik hem koop, maar wat heeft de voorkeur? De Steam versie of de Store versie? Ik kan niet zo goed vinden wat het verschil is...

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 16:39
Danielson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Excuus, laten we dan even beschouwing laten waar ik hem koop, maar wat heeft de voorkeur? De Steam versie of de Store versie? Ik kan niet zo goed vinden wat het verschil is...
er is nagenoeg geen verschil.

alleen bij de store mag je ook op xbox gebruiken (en dus ook spullen die je koopt via marketplace werken op beide)

verder zijn ze beide identiek.

zou gewoon een game pass nemen voor 1 euro, dan kan je het testen.
Danielson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Het is afhankelijk van de persoon ..
Waar heb jij je games?
Ik heb alles via Steam lopen.
Dus dan is dat mijn voorkeur

Het verschil zit hem alleen in dat je de Steamversie niet op de Xbox kunt spelen ( ook met een Xbox account gaat dat niet lukken.)
Die heb je beide versies nodig
En als je hem koopt via de Store versie kan je heb op beide spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-03-2024 15:40 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Paar kleine tips voor anderen die net als ondergetekende (ik) nogal geneigd zijn erg veel add-ons voor MSFS te gebruiken.

Dit is iets waar ik vanmiddag met toeval achter kwam :
Als je het vermoeden heb dat je add-ons gebruikt die dwarsliggen (lees problemen veroorzaken in MSFS) , en dan heb ik het over payware, freeware, libraries en/of liveries :
Let op de temperatuur van je CPU.

Als je iets in je community map hebt staan wat mogelijk problemen veroorzaakt in MSFS schiet de temperatuur van je CPU in thermal limit (valt vooral bij X3D CPU's op)

Hoe kwam ik er achter ?
Had al een paar dagen problemen met de H145, keybindings die het spontaan niet meer deden (terwijl ze wel in het controller profiel zatten) rond San Francisco.
Vanochtend alle freeware eruit gegooid, en alle oude liveries (ouder dan dit jaar)
Freeware opnieuw gedownload, liveries moeten nog.

PS :
Ik gebruik add-on linker profielen voor noord en zuid america, europa en afrika, azie midden-oosten australie en nieuw-zeeland.

"Normaal' , toen alle oude meuk er nog op stond, ging m'n CPU tijdens het laden van MSFS constant in thermal limit.
Hele dag bezig met de bende opschonen en met het laden van MSFS blijft de CPU nu netjes onder thermal throttle (81/82 graden)

Kan toeval zijn, kan een hint zijn op mogelijke "kapotte" scenery.

Heb nog m'n profielen voor add-on linker ook iets anders gedaan :
map A - Libraries = libraries
map B - Aircraft = vliegtuigen/heli's
map C - Asie Middle East Oceania = payware scenery Asia, midden oosten etc
map C - Europe and Africa = payware scenery Europe and Africa
map C - North and South America = payware scenery noord en zuid amerika
map D - Asie Middle East Oceania = freeware scenery Asia, midden oosten etc
map D - Europe and Africa = freeware scenery Europe and Africa
map D - North and South America = freeware scenery noord en zuid amerika

Beetje oude manier van X-Plane spul dus .
Lijkt goed te werken :Y

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 27-03-2024 16:26 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Temp is hier gewoon stabiel , geen uitschieters
CPU dan ... (in FS rond de 70 graden) ( idle rond de 35/40 graden)
GPU is wat anders die vliegt van standje kachel naar standje BBQ en weer terug.
Nu idle 35 graden in FS zo rond de 65 graden ( GA ) 75/80 graden (Ailiners)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 26-03-2024 16:31 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:30:
Temp is hier gewoon stabiel , geen uitschieters
CPU dan ... (in FS rond de 70 graden) ( idle rond de 35/40 graden)
GPU is wat anders die vliegt van standje kachel naar standje BBQ en weer terug.
Nu idle 35 graden in FS zo rond de 65 graden ( GA ) 75/80 graden (Ailiners)
GPU 57/58 graden volledig belast in VR :9

Ben met de Crystal aan het spelen met de resolutie : kijken hoever je de resolutie kan opschroeven totdat MSFS/DCS niet meer draaien.

dierkx36 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:18:
[...]

GPU 57/58 graden volledig belast in VR :9

Ben met de Crystal aan het spelen met de resolutie : kijken hoever je de resolutie kan ooschroeven totdat MSFS/DCS niet meer draaien.
Ja maar niet op Ultra high dat scheld echt
Als ik hem op high zet kom ik er ook wel zo iets aan graden

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-10 23:31
Frusterend avondje met de fenix:
1) Fenix app crasht net voor TOD tijdens een vluchtje EKCH-EBBR (was al een uur ingame)
2) Nieuwe vlucht: EBBR-LIPE -> merk na push back dat throttle/stick niet bewegen in MSFS. sim restart
3) Select EBBR start in MSFS map -> CTD
4) Nu opnieuw gespawned in EBBR, hopelijk een vlucht zonder issues deze keer...
edit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IqSeBhXvvtMclpg_h7nfj7y6Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwfSzrKmqUyg9zr19kbimqcu.jpg?f=fotoalbum_large
Plane doet het niet. Denk dat er beter mee stop voor vanavond...

[ Voor 39% gewijzigd door logion op 26-03-2024 20:41 ]

logion schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:36:
1) Fenix app crasht net voor TOD tijdens een vluchtje EKCH-EBBR (was al een uur ingame)
2) Nieuwe vlucht: EBBR-LIPE -> merk na push back dat throttle/stick niet bewegen in MSFS. sim restart
edit: [Afbeelding]
Even opnieuw instaleren die Fenix
Komt vaker voor
Ik kan al stukjes niet meer vliegen want dan klapt mijn pc uit.
Dit is alleen met Fenix en dat alleen boven de Noord en zuid America
Maar die schermen en de APP die niet reageert , moet je hem gewoon even herinstaleren.
komt door wijzigingen die Asobo doorvoert maar geen rekening houden met de Fenix bestanden.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 26-03-2024 20:45 ]

Even een stukje van LatinVFR voor de mensen die geen Facebook hebben.
LatinVFR

Hello all, it’s been a while since we gave a progress report on our current workings. Since we released the A330neo in October last year we had been working in fixing and improving things and then working on the avionics update which is a major overhaul of all airbus systems.
Doing this took away our coding development team from updating our other aircraft and working on the Airbus A340.
We have now paused momentarily the avionics update and worked on the new EFB’s for the A320 family and fixing some other things that had been planned to be fixed on the smaller Airbus aircraft. Also the team is now focusing on moving on with the Airbus A340 that we hope is released in the coming weeks without the avionics update as this has taken more time than we expected, and requires lots of testing and fixing before we can release it.
Doing avionics from scratch is a daunting and long task and our team has done great, thus far. The LNAV/VNAV works great and the plane does the holding patterns very well. We must fine tune the aircraft modes on takeoff climb and descent and the Autoland and then do lots of testing before we can implement it on our airbus aircraft. So we don’t want to rush it, but we can’t also abandon work on our current line up.
This coming Thursday the A330 neo will have a new update, and it’s a very good one, many fixes among them a new sound package, fixes to the ground steering, new cabin modeling and texturing, engine performance on climb to cruise among others. The day is released we will publish the change log.
As for the Airbus A32x family. We sent this weekend for the A321neo with the new EFB, some fixes and a significant upgrade to the sound package. The A319 is getting the same treatment and the rest too. Many updates we have been working on these past months and haven’t released are going to be part of them, including improvements with performance.
The team has also been working on a new wing for the A32x family, we are to replace the current wing with a new model and texture, and we hope all like it too. The Airbus A321ceo will come with this new wing. The A321ceo is planned after the A340 is released.
Talk to you all soon!

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Ja maar niet op Ultra high dat scheld echt
Als ik hem op high zet kom ik er ook wel zo iets aan graden
Zo graag zien dat de draw distance een keer "handmatig" ingesteld kan worden inplaats van dat vaste nu.
En een manier om die popup objecten van dichtbij te verminderen.

dierkx36 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Zo graag zien dat de draw distance een keer "handmatig" ingesteld kan worden inplaats van dat vaste nu.
En een manier om die popup objecten van dichtbij te verminderen.
Ga een met deze instellingen rommelen
"Terrain Level of Detail"
"Object Level of Detail"
Maar zorg ook dat je Internet snel is 400mbps is toch wel een beetje wat je wil en snel kunnen inladen.

• logion
logion schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:36:
edit:
Na een systeem reboot toch nog in Bologna geraakt :) . Heb wel een veel te snelle approach gevlogen. Leek alsof de commanded approach speed te hoog lag op final (200 kts). Lag waarschijnlijk aan m'n optimistische descent planning langs de BAMEK 3W STAR.
Binnenkort een update voor de 146:

YouTube: 146 Professional V2 Update Overview - Coming soon from Just Flight

(en hij is nu met korting verkrijgbaar. Prijs is wel interessant voor €48 ipv 65). F28 is ook afgeprijsd.)

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
cracking cloud schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:34:
Binnenkort een update voor de 146:

YouTube: 146 Professional V2 Update Overview - Coming soon from Just Flight

(en hij is nu met korting verkrijgbaar. Prijs is wel interessant voor €48 ipv 65). F28 is ook afgeprijsd.)
Kijk erg uit naar de update! Met name de nieuwe FMS maakt het vliegtuig voor mij helemaal af.
En voor de prijs van 48 euro kan ik hem aan iedereen aanraden, met name als je de wat kortere vluchten graag doet.

Daarnaast komt Blacksquare begin april met de Beechcraft Duke, zowel de turbine als de piston versie. En de eerste trailers zien er veel belovend uit. Erg veel diepgang en grote handleidingen, iets waar ik altijd van hou.

En als kers op de taart komen vandaag mijn nieuwe rudder pedals binnen,de MFG crosswind. Timing kan haast niet beter!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 16:24
Nieuws vanuit BeyondAtc, ze hebben een poll open gezet mbt de release.
Samengevat op korte termijn een early acces met volledig werkende ATC zonder verkeer of doorontwikkelen en later releasen.

https://forms.gle/UQcu7KA7tDw5oaHg6

Stemmen maar!! :*)

Bron: discordserver van Batc

[ Voor 5% gewijzigd door Hammie op 28-03-2024 14:49 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:19

Hoogie2004

Whohooooo

Hammie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:49:
Nieuws vanuit BeyondAtc, ze hebben een poll open gezet mbt de release.
Samengevat op korte termijn een early acces met volledig werkende ATC zonder verkeer of doorontwikkelen en later releasen.

https://forms.gle/UQcu7KA7tDw5oaHg6

Stemmen maar!! :*)

Bron: discordserver van Batc
Nog best lastig, ik vlieg altijd met ander verkeer en vind dat voor de immersie toch echt wel essentieel.
Sneller is ook zeker niet altijd beter, dus iig een release met traffic is dan denk ik mijn keus. Dan hebben ze toch eerder wat geld om mee door te ontwikkelen, maar voorkom je hopelijk een compleet kale release met bijbehorend geklaag over early access.

My iRacing profile | Strava

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:20
grimethel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:33:
[...]

Kijk erg uit naar de update! Met name de nieuwe FMS maakt het vliegtuig voor mij helemaal af.
En voor de prijs van 48 euro kan ik hem aan iedereen aanraden, met name als je de wat kortere vluchten graag doet.

Daarnaast komt Blacksquare begin april met de Beechcraft Duke, zowel de turbine als de piston versie. En de eerste trailers zien er veel belovend uit. Erg veel diepgang en grote handleidingen, iets waar ik altijd van hou.
[YouTube: Black Square Dukes for MSFS - First Look Video - Just Flight]

En als kers op de taart komen vandaag mijn nieuwe rudder pedals binnen,de MFG crosswind. Timing kan haast niet beter!
Ik heb de BAE 146 ook al een tijdje op mijn lijstje staan en wil hem denk ik vandaag gaan kopen. Zo vaak is hij niet in de aanbieding.

Wel een belangrijke vraag voor mij, is deze ook te besturen met een toetsenbord? (zoals de PMDG)
Ik heb namelijk nog geen joystick of stuurtje.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

martin484 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:16:
[...]

Ik heb de BAE 146 ook al een tijdje op mijn lijstje staan en wil hem denk ik vandaag gaan kopen. Zo vaak is hij niet in de aanbieding.
Nee dat klopt maar ik wacht wanneer de ingame store versie in de aanbieding komt want ik wacht er ook al een tijdje er op.

• martin484
ravw schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Nee dat klopt maar ik wacht wanneer de ingame store versie in de aanbieding komt want ik wacht er ook al een tijdje er op.
Ik dacht dat jij deze BAE 146 al lang had...
Ik meen wel eens screenshots gezien te hebben, maar kan me vergissen :-)

Ingame is wel beter maar weet niet of ik zin heb om te wachten haha

martin484 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Ik dacht dat jij deze BAE 146 al lang had...
Ik meen wel eens screenshots gezien te hebben, maar kan me vergissen :-)

Ingame is wel beter maar weet niet of ik zin heb om te wachten haha
Ja klopt maar was een "probeer versie"
Die ik even kort gebruikt had >:) ;)
Heb hem nog niet gekocht

Ach komt van zelf wel een keer
verwacht snel wel SALES in store ...

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 28-03-2024 18:04 ]

• Hammie
Hoogie2004 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:18:
[...]

Nog best lastig, ik vlieg altijd met ander verkeer en vind dat voor de immersie toch echt wel essentieel.
Sneller is ook zeker niet altijd beter, dus iig een release met traffic is dan denk ik mijn keus. Dan hebben ze toch eerder wat geld om mee door te ontwikkelen, maar voorkom je hopelijk een compleet kale release met bijbehorend geklaag over early access.
Snap het nut van een dergelijke poll ook niet echt. Zij die een EA prima vinden kopen het gelijk en de rest haakt later vanzelf aan lijkt mij.

• logion
iniBuilds organiseert een easter sale: https://inibuilds.com/ Hebben ze scenery in Europe van hoge kwaliteit?

• martin484
Weet iemand dit? Over de BAE 146

Wel een belangrijke vraag voor mij, is deze ook te besturen met een toetsenbord? (zoals de PMDG)

martin484 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:14:
Weet iemand dit? Over de BAE 146

Hoe bedoel je besturen ?
volgens mij als je je toetsenboard gebruikt bij het vliegen dan zal dat met alle vliegtuigen zo zijn.
Maar waarom niet kijken voor een Joystick?
Die kun je al vinden voor 50 euro
Deze doe ik al jaren mee

https://www.bol.com/nl/nl...1FBg.2_12.28.ProductTitle

Anders gewoon een Xbox / controller kopen .... die kun je al heel goedkoop weg halen ...

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-03-2024 21:37 ]

• dierkx36
ravw schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:02:
[...]

Ja klopt maar was een "probeer versie"
Die ik even kort gebruikt had >:) ;)
Heb hem nog niet gekocht

Ach komt van zelf wel een keer
verwacht snel wel SALES in store ...
Uitgaand van de afgelopen jaren, begint de sale morgen of volgende week vrijdag.
Orbx was wel al vandaag begonnen.
Aerosoft nog niet dacht ik.

Hopelijk komen eindelijk die helipads van Spinoza eens in de aanbieding.

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 28-03-2024 22:29 ]

dierkx36 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Uitgaand van de afgelopen jaren, begint de sale of volgende week vrijdag.
Orbx was wel al vandaag begonnen.
Aerosoft nog niet dacht ik.

Hopelijk komen eindelijk die helipads van Spinoza eens in de aanbieding.
Inibuilds is ook al begonnen , maar ook nog niet op MP
daar wacht ik meer op
Orbx heeft ook nog wel wat dingen op mijn wenslijst staan.

• martin484
ravw schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Hoe bedoel je besturen ?
volgens mij als je je toetsenboard gebruikt bij het vliegen dan zal dat met alle vliegtuigen zo zijn.
Maar waarom niet kijken voor een Joystick?
Die kun je al vinden voor 50 euro
Deze doe ik al jaren mee

https://www.bol.com/nl/nl...1FBg.2_12.28.ProductTitle

Anders gewoon een Xbox / controller kopen .... die kun je al heel goedkoop weg halen ...
Ik heb wel een ps4/5 controller voor mijn pc maar gewoon te lang aan het twijfelen welke joystick, zodoende er nog géén :-)

Besturen, de Fenix kan je ook niet zonder stick besturen, zodoende mijn vraag.

martin484 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:49:
[...]

Ik heb wel een ps4/5 controller voor mijn pc maar gewoon te lang aan het twijfelen welke joystick, zodoende er nog géén :-)

Besturen, de Fenix kan je ook niet zonder stick besturen, zodoende mijn vraag.
Oke ja dat wist ik niet ... ik heb eigenlijk vanaf MSFS deel 2 altijd met een stick (hotas) gevlogen of Yoke

Weet nog wel dat mijn eerste Joystick van die grote zuignappen er onder had zitten, weet alleen het merk niet meer ,maar was volgens mijn grijs/zwart met rood.
good old times

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 28-03-2024 23:11 ]

Veel kortingen op MP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuwXiSWSc1LPA4iz2g_0LeUAHCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yby0sKPRrMwCZ3liWc4p57n6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door ravw op 29-03-2024 21:45 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Danielson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:24:
Het lijkt me erg leuk om ook eens in de wereld van de flight sims te duiken! Ik heb een Pico 4 VR bril en wil deze hiervoor gebruiken.

Ik wil gewoon relaxt een beetje rondvliegen ter ontspanning, alleen vraag ik me af of mijn hardware voldoende is:

RTX3080 12GB
13600KF
32GB RAM

Ben ik hier aan het juiste adres of zouden jullie een andere sim adviseren? :)
Om mijzelf maar even te quoten, gister FS aangeschaft en een beetje lopen spelen met de grafische settings, dat viel me eigenlijk helemaal niet tegen! Hij draait best goed op 100% Render Resolution/TAA,High. Dan zit ik rond de 70FPS in Manhattan! :)

Ik gebruik Virtual Desktop met Ulta settings, ik begreep dat de OpenXR toolkit ook nog wel wat voor me kan doen? Dan voornamelijk de Turbo Mode functie? Iemand daar ervaring mee?

En ik gebruik voor mijn racerig basshakers i.c.m. SimHub, wat super werkt! :) Nu zocht ik voor MSFS ook zoiets, ik kom dan uit op SimHaptic, maar zijn er ook gratis opties?

En zouden Simhub en SimHaptic elkaar in de weg kunnen zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 30-03-2024 13:38 ]

• dierkx36
Dit is echt zo'n hobby waarbij het verstandig is niet teveel te kijken naar de finacieele kant tijdens een sale.

:X

dierkx36 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:47:
Dit is echt zo'n hobby waarbij het verstandig is niet teveel te kijken naar de finacieele kant tijdens een sale.

:X
Nee dat moet je echt niet gaan doen .
Zeker niet later weer terug kijken voor hoe veel je nu gekocht heb.
(zeker niet als je daarbij hard en software mee neemt wat je aan flighstim hobby kwijt ben.

Hobby Flightsim en Geld sparen gaat bijna niet samen.
Ja sparen lukt me nu wel maar dat is omdat ik weet dat het voor flightsim is :D
Want ben toch een beetje aan het kijken en informeren om een home cockpit te gaan bouwen / kopen (airbus)

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-03-2024 15:30 ]

Op fsweekend stond heel veel mooi Airbus spul.

Ook flink aan de prijs trouwens...
cracking cloud schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:46:

Ja de prijzen zijn gewoon tegen aso aan.
17.000 euro is nog maar het begin (kant en klaar wel)
Dan heb je zo iets staan.
https://simonsolution.eu/product/a320-compact-trainer/
Spullen voor airbus is ook nog eens vaak duurder dan van Boeing.
Hier dezelfde maker alleen Boeing cockpit
11.000 euro
https://simonsolution.eu/product/b737-compact-trainer/
Maar zelf met zelfbouw loop het ook wel aardig op.

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 30-03-2024 16:24 ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

cracking cloud schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:46:

Dit is een leukere prijs voor Airbus spul Fcu voor 100 euro
https://eu.winwingsim.com/view/goods-details.html?id=550

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 14:56
Vergeet Java Simulator niet: https://javasimulator.com/

Ik heb nu:
- Skalarki DesktopLine FCU
- Thrustmaster Sidestick
- Thrustmaster Throttle + Add-on
- StreamDeck XL met A320 profile

Ik overweeg om deze nog aan te schaffen: https://javasimulator.com/product/ovh-desktopseries/
Er!k schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:24:

Ik heb nu:
- Thrustmaster Sidestick

Ik overweeg om deze nog aan te schaffen: https://javasimulator.com/product/ovh-desktopseries/
Die javasim kom ik niet op (word geblokkeerd)

En welke A320 profile gebruik jij bij de Streamdeck
Heb dan wel de kleine , denk er wel aan om een grotere er bij te nemen

• Hammie
Er!k schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:24:

Ik heb nu:
- Thrustmaster Sidestick

600 piek voor een simpel paneeltje... de tering
Dat is inderdaad nog wel te doen maar als je dit wil ben je met 100 euro niet klaar, dan zit je eerder aan de prijzen die @ravw noemde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hp18hrQadMC3NPGfbB7MNU9r-P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCEGZaYqX6rGyeLVkm2MOLRZ.jpg?f=fotoalbum_large

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Nee dat moet je echt niet gaan doen .
Zeker niet later weer terug kijken voor hoe veel je nu gekocht heb.
(zeker niet als je daarbij hard en software mee neemt wat je aan flighstim hobby kwijt ben.

Hobby Flightsim en Geld sparen gaat bijna niet samen.
Ja sparen lukt me nu wel maar dat is omdat ik weet dat het voor flightsim is :D
Want ben toch een beetje aan het kijken en informeren om een home cockpit te gaan bouwen / kopen (airbus)
Een cockpit heb ik geen plek voor, daarnaast ben ik met teveel verschillende types (en sims) bezig om te focussen op 1 cockpit.

Ben wel steeds meer geneigd om een 2de PC te maken (met 2de hands onderdelen) en deze puur te gebruiken voor de flightsims (MSFS en DCS) en games (Starfield, Farming Sim 2022) in plaats van de all-in-one wat het nu is.

Hammie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:39:
[...]

600 piek voor een simpel paneeltje... de tering
LOL

ja je moet echt niet naar de prijzen kijken als je iets leuk vind , want je leven word ineens een stuk ingekort.
>:)

Ja en bij dat paneeltje komt ook nog even de software die je moet kopen. :+
Dus alleen met dat paneeltje ben je er niet.
:9
Daarom bouwen veel mensen ook zelf hun cockpit , want kant en klaar kopen is gewoon alleen niet te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 31-03-2024 15:49 ]

cracking cloud schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:21:
[...]

Dat is inderdaad nog wel te doen maar als je dit wil ben je met 100 euro niet klaar, dan zit je eerder aan de prijzen die @ravw noemde.

[Afbeelding]
Klopt voor een Full cockpit ben je al snel een 60.000 euro kwijt.
Dan zit daar nog niet de diverse pc's bij en monitoren.
Hier een leuke Boeing setup

Kost wat maar dan heb je wel 1:1 staan
https://simonsolution.eu/...-737-max-cockpit-replica/

dierkx36 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:39:
[...]

Een cockpit heb ik geen plek voor, daarnaast ben ik met teveel verschillende types (en sims) bezig om te focussen op 1 cockpit.

Ben wel steeds meer geneigd om een 2de PC te maken (met 2de hands onderdelen) en deze puur te gebruiken voor de flightsims (MSFS en DCS) en games (Starfield, Farming Sim 2022) in plaats van de all-in-one wat het nu is.
Dat heb ik dus ook maar zit er ook aan te denken 1 PC te gebruiken voor de Homecockpit en dan nog een pc waar ik gewoon alles op doet zo als je zelf ook zegt.
Maar daar komt dan ook gewoon MSFS op te staan.
Ik vlieg ook wel diverse vliegtuigen , maar bemerk dat ik dat steeds midner leuk gaat vinden.
de airbus blijft toch wel het lekkerste vliegen , en ook meerdere keuze.
De hele 320 familie heb ik zowat al.
De A340 , A380 en die van inibuilds komen er ook nog aan.
Dus genoeg keuze als je een Airbus cockpit maakt
Alleen de A340/A380 moet ik alleen even mijn tweede gashendels erbij zetten.
Maar zo vaak zal ik ze denk ik niet vliegen.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik wil mijn computer herstellen via een bare-metal backup via Synology Active Backup for Business Recovery. Echter krijg ik MSFS niet meer aan de praat. Wat ik ook doe; opstarten via MS Store, via Xbox App, etc. ik krijg geen beginscherm te zien.

*UPDATE* De datum & tijd van de computer op real-time zetten - ipv de laatste back-up - hielp blijkbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Kozzmozz op 01-04-2024 12:49 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• dierkx36
Kozzmozz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:05:
Ik wil mijn computer herstellen via een bare-metal backup via Synology Active Backup for Business Recovery. Echter krijg ik MSFS niet meer aan de praat. Wat ik ook doe; opstarten via MS Store, via Xbox App, etc. ik krijg geen beginscherm te zien.
MSFS installeren en dan verwijzen naar de map waar je MSFS nu hebt staan ?

Als het goed is gaan de bestanden dan gecontroleerd worden.
(Ik zeg als het goed is)

LatinVFR A340
2 nieuwe screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZrQLbH36CKc2NQforRd8HDJe28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp238UuD9pTAigMpMAzfwmGV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qod8iS9TwyL_sYHVmgB6zGVAj9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YljSDmQkyCKGvTxyTE77IIc6.jpg?f=fotoalbum_large

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:41
Waarschijnlijk gewoon weer een low-effort mod van de (gratis) a320 die voor veel geld verkocht wordt, want mensen kopen het toch wel, net als CaptainSim. Waanzinnige praktijken.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 14:56
mvbo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:31:
Waarschijnlijk gewoon weer een low-effort mod van de (gratis) a320 die voor veel geld verkocht wordt, want mensen kopen het toch wel, net als CaptainSim. Waanzinnige praktijken.
Dat is niet helemaal waar. Dit goldt wellicht voor de A318/A21 series, maar met de A330neo zijn ze wel een andere weg ingeslagen met veel meer aandacht voor de cockpit en systemen... Ik verwacht dat dit ook bij de A340 zo zal zijn. Ze zijn zelfs zo overtuigd van hun kunnen dat Horizon Simulations ook geen toestemming heeft gekregen om een mod te maken voor de A330neo en verder.
Er!k schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:58:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Dit goldt wellicht voor de A318/A21 series, maar met de A330neo zijn ze wel een andere weg ingeslagen met veel meer aandacht voor de cockpit en systemen... Ik verwacht dat dit ook bij de A340 zo zal zijn. Ze zijn zelfs zo overtuigd van hun kunnen dat Horizon Simulations ook geen toestemming heeft gekregen om een mod te maken voor de A330neo en verder.
De aanpassingen die ze in de A330 hebben gedaan in de cockpit , worden binnenkort op alle airbussen van hun toegepast en ze worden ook dus nog steeds verbeterd.

Misschien wel leuk om even hier te plaatsen , voor mensen die straks routes met de A380 willen gaan maken.
En hier een lijst van de luchtvaartmaatschappijen welke routes hun de A380 inzetten.
En dan dat je ook weet welke luchthavens de A380 kunnen ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfM_i3oGrmioIkywJQUp6u9fFJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdyNsn4iu8KeqW8Rv8UzwyMG.jpg?f=fotoalbum_large

De meeste luchthavens heb ik dus al als payware addon.

Info over de verbetering van de LatinVFR A320 family bericht op FB

We have teams working on other things too, thankfully we are advancing on our project of new A320 family wings which we hope to release as updates in the coming weeks.
We will continue to update our aircraft products to make them better as much as we can!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctpc_0wa_AoVlf0fAy8WHzpM-gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNtn8dFngl7GZSR4q7axbFfp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CyFrekbf7gNOE3rakihZRzUfD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi9yPrLFy7ePKYPvblFZvc2F.jpg?f=fotoalbum_large

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:41
ravw schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:57:
En hier een lijst van de luchtvaartmaatschappijen welke routes hun de A380 inzetten.
Handig overzicht, maar wel wat verouderd want inmiddels vliegen China Southern, Malaysia, Thai en Air France niet meer met hun A380, terwijl ik ANA mis op de lijst. Er zijn ook nog wat charterpartijen die met een a380 vliegen geloof ik.
mvbo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:45:
[...]

Handig overzicht, maar wel wat verouderd want inmiddels vliegen China Southern, Malaysia, Thai en Air France niet meer met hun A380, terwijl ik ANA mis op de lijst. Er zijn ook nog wat charterpartijen die met een a380 vliegen geloof ik.
Ja klopt
maar dat blijft toch wel veranderen maar het gaat meer om de airports waar de A380 kan landen

Misschien is deze dan beterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nu-0bKR4ggUO5amiTdEtSXHCJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rq1ppZBwdxkEASNfnhhfiH5C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 03-04-2024 15:42 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
ravw schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:45:
[...]

De aanpassingen die ze in de A330 hebben gedaan in de cockpit , worden binnenkort op alle airbussen van hun toegepast en ze worden ook dus nog steeds verbeterd.
Als het goed is, is deze week als eerste de A321 aan de beurt. In ieder geval de nieuwe tablet zoals op de A330, kan je tenminste fatsoenlijk Simbrief en Navigraph gebruiken.
DutchOwnage schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:34:
[...]

Als het goed is, is deze week als eerste de A321 aan de beurt. In ieder geval de nieuwe tablet zoals op de A330, kan je tenminste fatsoenlijk Simbrief en Navigraph gebruiken.
Ja klopt en de A340 komt deze maand uit :9
Net bevestigd

https://fselite.net/conte...Q2Wnyl9_sesAZ1CDp-UK7cSuO

• logion
Heeft er iemand nog aanraders voor leuke (Europese) scenery in MSFS? Want er is een sale lopende bij ORBX en contrail :*) . Volgende heb ik reeds: Aerosoft EBBR, Simwings EDDH (Hamburg), Simwings EDDM (Munchen) FlyTampa EKCH (Kopenhagen), RDPresets LXGB (Gibraltar), MK-studios LIRF (Rome da Vinci), Just flight LEPA (Palma de Mallorca). Engeland/Schotland interesseren me minder (Pyreegue heeft daar anders deftige airports); ligt me wat te noordelijk. Iemand aanraders voor Franse/Duits/Zwitserse/Spaanse veldjes? Barcelona heeft tegenwoordig drie uitvoeringen. Lissabon - Malta is ook een populaire route op vatsim. Daar iemand ervaring mee qua scenery?

Sommige airports hebben ook heel goeie freeware scenery: EGKK (Gatwick), EDDF (Frankfurth), ENGM (Oslo), LEAL (Alicante). Denk dat Aerosoft werkt aan EDDF.
logion schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:54:
Heeft er iemand nog aanraders voor leuke (Europese) scenery in MSFS? Want er is een sale lopende bij ORBX en contrail :*) . Volgende heb ik reeds: Aerosoft EBBR, Simwings EDDH (Hamburg), Simwings EDDM (Munchen) FlyTampa EKCH (Kopenhagen), RDPresets LXGB (Gibraltar), MK-studios LIRF (Rome da Vinci), Just flight LEPA (Palma de Mallorca). Engeland/Schotland interesseren me minder (Pyreegue heeft daar anders deftige airports); ligt me wat te noordelijk. Iemand aanraders voor Franse/Duits/Zwitserse/Spaanse veldjes? Barcelona heeft tegenwoordig drie uitvoeringen. Lissabon - Malta is ook een populaire route op vatsim. Daar iemand ervaring mee qua scenery?

Sommige airports hebben ook heel goeie freeware scenery: EGKK (Gatwick), EDDF (Frankfurth), ENGM (Oslo), LEAL (Alicante). Denk dat Aerosoft werkt aan EDDF.
Ik zou als ik jou was gewoon eerste de Hoofdsteden pakken in Europa
Praag, Athene zijn erg mooi.
Maar kijk ook naar de vakantie bestemmingen
Malta van Inibuild is een aanrader.
Eigenlijk alles van Inibuild/iniscene wel.
vermeid een beetje Aerosoft/Simwings als er een andere voor te koop is.
Maar kijk ook eens verder, naar de vliegvelden waar ook de steden bij zitten of geleverd worden.
Als het om vliegvelden gaat ,Echte aanraders vind ik zelf LIEO, LOWW,LIRQ,ESMS om er maar even een paar te noemen.
Maar ook LFBO (Airbus fabriek) zou eigenlijk al verplicht moeten zijn.

Zo ben ik ook bezig om de 3 Boeing airport te kopen die rond Seattle liggen. ( heb er al twee moet alleen nog Paine Field hebben.
De andere airports daar en city heb ik al

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 09:40
Flightbeam, LFBO (Toulouse-Blagnac) en Jetstream LFPO (Parijs-Orly). Zijn wat mij betreft aanraders voor Franse vliegvelden.

Lissabon van MK-Studio's heb ik ook. Mooi vliegveld maar wel slecht qua framerates.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

matt1991 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:24:
Flightbeam, LFBO (Toulouse-Blagnac) en Jetstream LFPO (Parijs-Orly). Zijn wat mij betreft aanraders voor Franse vliegvelden.

Lissabon van MK-Studio's heb ik ook. Mooi vliegveld maar wel slecht qua framerates.
Nantes Atlantique mag je daar ook wel bij zetten.
Maar dan heb je inderdaad wel een beetje leuke velden in dat land

En vergeet bij nieuw aangekochte Airports niet de GSX profiles te downloaden op de bekende downloads site ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 03-04-2024 18:40 ]

• DutchOwnage
Benieuwd met welke liverys de A340 komt.

• Hammie
DutchOwnage schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:14:
[...]

Benieuwd met welke liverys de A340 komt.
Dat lijkt mij het minst interessant, flightsim.to staat daar op den duur vol mee.
Ben eerder benieuwd of het qua realisme weer om te janken is (A330 leek ook nergens op) of dat ze daar van geleerd hebben... ben er bang voor maar oke. :X

• Hammie
BATC discord;

"@everyone Thousands upon thousands of responses and the results are in. It wasn't even close - "release it sooner" was the overwhelming response by a landslide.

So, that's our plan. I still won't give a date (you know me better than that by now 😉 ) but our intention is to put BeyondATC out as Early Access, without Traffic as an "alone in the sky" IFR experience for both airlines and GA aircraft as soon as possible and when we feel it's ready.

Traffic will be our second highest priority right after launching a stable 1.0. This remains very important for us and we'll do our best to get it out as soon as able.

Many people brought up some really good points that launching in 1.0 will slow down progress on traffic as we work on support tickets, but we have some ideas how to mitigate this, so stay tuned.

Thank you all for taking the time to fill out the questionnaire and for your feedback in the main channel. Onward to 1.0!! 🎉"
Hammie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:20:
[...]

Dat lijkt mij het minst interessant, flightsim.to staat daar op den duur vol mee.
Ben eerder benieuwd of het qua realisme weer om te janken is (A330 leek ook nergens op) of dat ze daar van geleerd hebben... ben er bang voor maar oke. :X
Nu is die A330 nog steeds niet echt real. maar goed , heb ook meer het gevoel van een C172 te vliegen dan een groot bakbeest, voel veel te licht aan.
Maar dat heb ik bij die van headwind weer het tegenovergestelde , dat ding lijkt weer het gevoel te hebben van een bonk lood.
Maar ach we hebben Fenix, FBW en inibuild voor real werk als je een airbus wil vliegen.

• DutchOwnage
Hammie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:20:
[...]

Op Xbox zijn we nog steeds afhankelijk van de developer ;). Maar dat zit bij LVFR altijd wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2024 21:57 ]

• Hammie
Ow natuurlijk, niet aan gedacht 😊
DutchOwnage schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:56:
[...]

Op Xbox zijn we nog steeds afhankelijk van de developer ;). Maar dat zit bij LVFR altijd wel goed.
Ik vind het zelf ook beter dat het bij de addons zit ipv elke keer naar die bekende spamsite gaan ( Wat dat is het nu wel een beetje geworden) om dan steeds die livery's moeten checken of ze niet geupdate zijn.
En zo houd je ook je Community map een beetje leeg.

• Hammie
ravw schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:27:
[...]

Ik vind het zelf ook beter dat het bij de addons zit ipv elke keer naar die bekende spamsite gaan ( Wat dat is het nu wel een beetje geworden) om dan steeds die livery's moeten checken of ze niet geupdate zijn.
En zo houd je ook je Community map een beetje leeg.
Ik gooi gewoon na elke vlucht de livery en/of airport eraf. Bij een volgende vlucht pak ik de meest recente weer van de site. Voordeel, communitymap blijft lekker leeg en kans op conflicten is minimaal.
Hammie schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:35:
[...]

Ik gooi gewoon na elke vlucht de livery en/of airport eraf. Bij een volgende vlucht pak ik de meest recente weer van de site. Voordeel, communitymap blijft lekker leeg en kans op conflicten is minimaal.
ja zo doe ik het nu ook alleen met de MP addons die laat ik gewoon geinstaleerd staan
ook niet allemaal maar gewoon waar ik vaak kom of overheen vliegt

Even een vraagje aan de mensne die LFPO Paris Orly van JetStream Designs hebben , hoe krijg je die jetways / slurven aan je vliegtuig?
Want ze doen niets hier

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 09:40
ravw schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:22:
Even een vraagje aan de mensne die LFPO Paris Orly van JetStream Designs hebben , hoe krijg je die jetways / slurven aan je vliegtuig?
Want ze doen niets hier
In de content manager zoeken op volo, als het goed is zie je 4 packages als je deze verwijderd zou het weer moeten werken. Was voor mij wel de oplossing.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

matt1991 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:02:
[...]

In de content manager zoeken op volo, als het goed is zie je 4 packages als je deze verwijderd zou het weer moeten werken. Was voor mij wel de oplossing.
Zal even kijken
:9

ja werkt hier nu ook :P :9 thx

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 04-04-2024 22:48 ]

Voor die hem willen hebben en nog niet weten
Nieuwe Eindhoven EHEH scenery
Video
YouTube: Vernieuwde Eindhoven Airport scenery voor MSFS door Dignom Design

Download link
https://flightsim.to/file/72235/eheh-eindhoven-airport

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
Gisteren toevallig zitten proberen gedurende de gratis proeftijd icm iPhone, maar kreeg het continue microstotteren niet weg, zelfs niet met max smoothing settings… was zo erg dat ik er misselijk van werd 😬 terug naar trackir dan maar
Lelystad airport is uitgebracht voor MSFS

https://contrail.shop/col...hle-lelystad-airport-msfs
Nu maar hopen dat die snel naar de ingame store komt

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 08-04-2024 01:22 ]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:50

djbarney

XBL: DeejayBarney

ravw schreef op maandag 8 april 2024 @ 01:22:

er stond ook al een erg goede gratis versie op flightsim.to, ben wel benieuwd wat deze payware daar nog op toevoegt

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5pRQydQtR4BOir8DLwGgZIf8PQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fFVAN8DTQCaxlTGBAzCc7EiK.png?f=user_large

Zo jammer als schrijffouten afbreuk doen aan immersion :+

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Jirnsum schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:11:
[...]

[Afbeelding]

ik zou wel eens een foto van dat echte boord willen zien , zal me niets verbazen als dit gewoon 1:1 is over genomen.
Al zie ik zelf de fout ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-04-2024 14:38 ]

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 07:23
ravw schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:36:
[...]

ik zou wel eens een foto van dat echte boord willen zien , zal me niets verbazen als dit gewoon 1:1 is over genomen.
Al zie ik zelf de fout ook niet
ik moest zoeken maar de fout is: een echte straaljager piloot wilt... (moet zijn: wil zonder t...).
Maaruh heel scherp van @Jirnsum ;)
Sparkiezz schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:57:
[...]

ik moest zoeken maar de fout is: een echte straaljager piloot wilt... (moet zijn: wil zonder t...).
Maaruh heel scherp van @Jirnsum ;)
Ach dat zal bij een Rotterdammert niet eens opvallen die plakken wel eens meer een T ergens achter aant :+
En aangezien ik vlakbij Rotterdam woont komt dit hier nog wel eens wat vaker voor dat de T en DT en wat het ook mag zijn er achter staat.
Of het nu Hond is of Hont of Hondt ,Dat maak niet uit het blijft een beest op vier poten en kop en een staart wat KEN blaffen :D

“Eigenlijk maken Rotterdammers helemaal geen verschil tussen kennen en kunnen. Ze gebruiken allebei de werkwoorden in beide betekenissen: ik ken mijn buurvrouw – ik kan mijn buurvrouw. Ik kan met haar kletsen – ik ken met haar kletsen.
Het is maar dat je het weet >:)
net zoals de woorden liggen en leggen.
Daarom zal het in het Rijnmond gebied niet zo snel gezien worden dat dit fout is.
En Ja toch, niet dan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 08-04-2024 15:24 ]

• Dirtyrockers

leuk vliegveldje wel.

hopelijk in de store.

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11 15:26
Dirtyrockers schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:32:
[...]

leuk vliegveldje wel.

hopelijk in de store.
Dat hoop ik ook. Ken deze uitgever niet zo goed. Ik moet haast een boekhouding bij houden waar ik alles gekocht heb.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• Dirtyrockers
ik join zijn discord wel even om te kijken of ze ook in de store gaan releasen.

Will the scenery come to the Marketplace?
Like answered in the previous question, now the scenery has come out, the time has come to look at other shops. This includes the (in-game) Marketplace. The problem with the Marketplace though is that you have to be accepted as a developer by the games developer Asobo. According to the stories I’ve heard from colleague dev’s, this isn’t the most straightforward nor easiest task to accomplish. We are working on it though! So hopefully you can also buy EHLE Lelystad Airport for MSFS soon in the Marketplace.

[ Voor 78% gewijzigd door Dirtyrockers op 08-04-2024 16:42 ]

appie35 schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:27:
[...]

Dat hoop ik ook. Ken deze uitgever niet zo goed. Ik moet haast een boekhouding bij houden waar ik alles gekocht heb.
Dat is de reden dat ik bijna alles in Store heb gekocht.
Want die tijden van voor MSFS met al die addons en zo , je bent gewoon 2 dagen aan het zoeken waar alles van weg was , dan nog even 1 dag alles instaleren.
Nee nu gewoon install al en je kunt gaan slapen de volgende dag alles vers geinstaleerd
Dat zoeken en al die code intikken , je blijft bezig

Dirtyrockers schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:41:
ik join zijn discord wel even om te kijken of ze ook in de store gaan releasen.

Will the scenery come to the Marketplace?
Like answered in the previous question, now the scenery has come out, the time has come to look at other shops. This includes the (in-game) Marketplace. The problem with the Marketplace though is that you have to be accepted as a developer by the games developer Asobo. According to the stories I’ve heard from colleague dev’s, this isn’t the most straightforward nor easiest task to accomplish. We are working on it though! So hopefully you can also buy EHLE Lelystad Airport for MSFS soon in the Marketplace.
Dit vind ik wel een heel raar schrijven van hun ...
Even vertaald...
Het probleem met de Marktplaats is echter dat je als ontwikkelaar geaccepteerd moet worden door de gamesontwikkelaar Asobo. Volgens de verhalen die ik heb gehoord van collega-ontwikkelaars is dit niet de meest eenvoudige en ook niet gemakkelijkste taak om te volbrengen.

Als ik zie wat voor troep er door gelaten word en hoe snel soms.
Waar echt mooie dingen gewoon lang duren of helemaal niet komen.
Vaak is het meer een geld gedoe die lastig ligt , het afdragen van minimaal 3 euro per gekocht product aan Asobo
Want zie ook Inibuild met gratis addons op hun site, die moeten betaalt worden ingame store.
En volgens mij mogen ze dan niet onder de 4,xx dollar/ euro bedrag komen ivm het graaien van Asobo

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 21:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Jirnsum schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:11:
[...]

[Afbeelding]

Ik moest het ook drie keer lezen, maar toen zag ik het: het plaatje op het bord is toch écht van een Falcon, maar de straaljagert ernaast is een Fishbed. Ech wel een immersionkiller! B)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Uitvreter schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:31:
[...]

Ik moest het ook drie keer lezen, maar toen zag ik het: het plaatje op het bord is toch écht van een Falcon, maar de straaljagert ernaast is een Fishbed. Ech wel een immersionkiller! B)
JA dat had ik ook wel gelijk gezien.
maar goed er staat straaljager en dat zijn ze beide .
Maar daar houd het ook wel mee op
Maar het zijn beide mooie vliegtuigen met ene mooie geschiedenis

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 08-04-2024 23:49 ]

Voor wie nog een mooie en goede uitleg + checklist zoekt voor een Airbus 320
https://www.theairlinepil...320-normal-procedures.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 09-04-2024 01:57 ]

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 01:50:
Voor wie nog een mooie en goede uitleg + checklist zoekt voor een Airbus 320
Goeie, accurate uitleg. Misschien een beetje teveel diepgang voor de gemiddelde vluchtsimulateur, maar als je je afvraagt waarom ie niet deed dat je dacht dat ie zou doen, kun je aan de hand hiervan stap voor stap nakijken wat je allemaal vergeten bent of verkeerd gedaan hebt. ;)
De standaard call-out op een Airbus is: “Wat doet ie nu weer”?

Uitvreter schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:35:
[...]

Goeie, accurate uitleg. Misschien een beetje teveel diepgang voor de gemiddelde vluchtsimulateur, maar als je je afvraagt waarom ie niet deed dat je dacht dat ie zou doen, kun je aan de hand hiervan stap voor stap nakijken wat je allemaal vergeten bent of verkeerd gedaan hebt. ;)
Daarom raad ik mensen ook altijd aan om zo snel mogelijk te leren om van uit cold/dark het vliegtuig op te starten en af te sluiten.
Want dan weet je ook waar wat voor knoppen waar zit.
Er zit wel zo mooie ECAM in die alles weer geeft ,maar die moet je dan ook nog wel begrijpen en weten wat het vliegtuig wil dat je doet.
En waar je dan de problemen of dingen moet instellen of veranderen.
Niet dat je keer op keer moet zoeken...

Even een voorbeeld te geven van een aandacht nodig melding ....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvdWseZ2Z3kk60Gcfw5z4ZFtA8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XwAQHTLATwBU6xgiAwXMDbJr.png?f=user_large

Denk dat maar weinig mensen nu weten waar je aandacht aan moet geven .... :+
Of eerder wat je nu moet gaan doen.

En ook leer zo snel mogelijk de MCDU (Airbus) FMC(Boeing) bedienen en gebruiken.

Ja het is saaie stof maar o zo leuk als je het allemaal goed onder controle heb.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 09-04-2024 12:12 ]

Uitvreter schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:35:
[...]

"US" vervangen door BUS

YouTube: there's something wrong with us

_/-\o_

Toch wel leuk zo real vs sim

In vooravond op İzmir Adnan Menderes Airport ( Turkije)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0-PldJis8fVn-XDXH0T4KKROqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBPEP0kgChus0RUR5i6GtD94.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vfdh0_ew7cgIXS6gDcV3cMB3ZaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvmzrlnFTclxwgPrsqktJoVX.jpg?f=fotoalbum_tile

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:02:
Denk dat maar weinig mensen nu weten waar je aandacht aan moet geven .... :+
Of eerder wat je nu moet gaan doen.
Simpel: als de donder je motoren starten. Je zit op 170 voet hoogte, en beide motoren staan uit. :P
Dan heb je ook meteen weer hydraulische druk, en is je slat/flap probleem waarschijnlijk opgelost.
Als je daarna nog tijd hebt zet je even een bestemming en een ZFW in je FMC.

• Dusty322
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:44
Om bij landen en MMT te blijven. Lifeliner 3 maandag 8 April, Helmond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wte4bFsx-B_-KOZkcn5lHXa2uuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h5sgspLbRkRMlOzRilXFwQQm.jpg?f=user_large

Is dit nu in Fs 2020 goed te doen? Ik zie het zo nu en dan voorbijkomen bij de fs .to site.

[ Voor 14% gewijzigd door Dusty322 op 10-04-2024 11:42 ]

Uitvreter schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:52:
[...]

Simpel: als de donder je motoren starten. Je zit op 170 voet hoogte, en beide motoren staan uit. :P
Dan heb je ook meteen weer hydraulische druk, en is je slat/flap probleem waarschijnlijk opgelost.
Als je daarna nog tijd hebt zet je even een bestemming en een ZFW in je FMC.
;)

ja het klopt het ging me vooral om die Hydraulische druk .. dat doe je door inderdaad even de motoren te starten. ( PTU moet gaan werken)

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:23
https://www.vhauctions.com/nl/list/1964

Misschien wel gegadigden hier? 😁 DA42 simulator geveild tgv faillissement
Even een vraagje ik ga deze dagen / weken beginnen met een Home cockpit bouwen ...
(A320)
Nu wil ik meerdere Streamdeck gebruiken als overhead.
Heb nu de kleine van 15 knoppen , daar wil ik dus nog een bij kopen van 30 bij kopen
Die kleine wil ik gaan gebruiken voor de lichten, en de grote voor de rest van de overhead.
NU weet ik dat je meerdere van die dingen aan kunt sluiten , maar is het ook mogelijk om ze per apparaat een profile te geven?

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:41
ravw schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:18:
Even een vraagje ik ga deze dagen / weken beginnen met een Home cockpit bouwen ...
(A320)
Nu wil ik meerdere Streamdeck gebruiken als overhead.
Heb nu de kleine van 15 knoppen , daar wil ik dus nog een bij kopen van 30 bij kopen
Die kleine wil ik gaan gebruiken voor de lichten, en de grote voor de rest van de overhead.
NU weet ik dat je meerdere van die dingen aan kunt sluiten , maar is het ook mogelijk om ze per apparaat een profile te geven?
Bedoel je het op deze manier?
Heb zelf de XL versie en het lijkt me geen probleem om meerdere Decks met veschillende profielen te gebruiken.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

BazerK schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:30:
[...]

Bedoel je het op deze manier?
Heb zelf de XL versie en het lijkt me geen probleem om meerdere Decks met veschillende profielen te gebruiken.
Ik heb nu een in gebruik die voor allround MSFS goed is .. Maar die wil ikd an gaan gebruiken voor de lichten omdat het maar 15 knoppen zijn.

EN dan een grote bij kopen ...van 30 en dan deze profile kopen
https://flightpanels.io/

Maar ze moeten elkaar niet in de weg gaan lopen
Mar je kunt maar 1 profile aanzetten in softwarematig voor zo ver ik weet

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-04-2024 19:35 ]

Pagina: 1 ... 328 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc