Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
mvbo schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:01:
Hebben jullie ervaring met de Boeing TCA yoke van thrustmaster? Gezien zijn prijskaartje verwacht ik wel een beter product dan die Airbus TCA rommel, maar gezien het nog steeds van Thrustmaster is zal het wel niet. :)
ja ik heb ze beide.

en moet zeggen vliegt erg fijn die yoke.

degelijk gebouwd ook nog en stevig.

aardig wat knoppen ook op het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cracking cloud schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:22:
Als ik het goed heb zijn er hier een paar mensen die de turtle beach yoke/throttle hebben. Hoe bevalt die? Aanrader of juist niet?
Ik heb deze. Voor het geld is hij aardig (heb er 219 euro voor betaald). De yoke 'plakt' een beetje soms maar dat schijnt er al snel uit te gaan, ik speel veel VR en daardoor niet zo heel veel met de yoke.

Wat me tegenvalt:
- Geen gear knop met zo'n wieltje, je kan wel een van de generieke gebruiken natuurlijk
- Geen echte flaps knop/hendel, al kan je wel 1 van de motorhendels gebruiken
- De vele indicatoren hebben een nogal brak koppel programmaatje nodig
- Het display is cool maar je hebt er niet zo vreselijk veel aan. Er zitten wat instellingen op maar ik hoopte dat je er ook bijv. iets van de sim op kon tonen maar dat kan dus niet. Zelfs iets simpels als het logo van het toestel waar je mee vliegt was leuk geweest.

Maargoed overall best een tof ding hoor, ik heb het geld voor een complete honeycomb setup niet over. Het probleem is me met deze vooral dat het zo'n gevaarte is. Ik wou dat ik ruimte had voor een speciale FS stoel waar ik kon gaan zitten met de VR headset op en alles, maar nu moet ik hem steeds elke keer installeren en dan is het makkelijker om gewoon op de bank te zitten met de VR motion controllers.

Wat ik wel heel tof vind is dat er een echt trimwiel op zit, dat zie je toch niet op elke yoke. Alleen geen force feedback dus echt trimmen zoals in een echt vliegtuig gaat natuurlijk niet (dan draai je aan het wiel tot je geen tegendruk voelt).

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 19-04-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

ralpje

Deugpopje

Een herinstall van de PC gedaan, in verband met disk-uitbreiding (en het feit dat dat ding al een jaar of drie stond te snorren :+).
Gelijk maar even wat spullen opnieuw ingedeeld en addon-linker toegevoegd, zodat addons netjes op m'n 2TB extra M2 SSD komen. OS en MSFS zelf staan op een 1TB M2 SSD. Herinstallatie van MSFS en bijbehorende updates en zut uit de marketplace ging me overigens verrassend snel.
Anyway: ik ga uiteraard weer online vliegen op VATSIM. Wat is de beste modelmatching momenteel? Iemand hier daar ervaring mee?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10 01:13
Ik gebruik zelf standaard FSLTL en AIG als fallback.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-10 20:52
ralpje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:40:
Anyway: ik ga uiteraard weer online vliegen op VATSIM. Wat is de beste modelmatching momenteel? Iemand hier daar ervaring mee?
Het mag niet geloof ik. Maar gezien ik de IVAO MTL al geïnstalleerd had gebruik ik die ook voor VATSIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo volgende week dingsdag de WU en de ATR _/-\o_
Ben benieuwd

Nu op dit moment lekker aan het vliegen van EHRD naar LEIB met de B738 KLM

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 22-04-2023 15:45 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat ik de ATR wel ga halen, sowieso 33% korting. En een goede turboprop van die grootte ontbreekt nog. Flink wat vluchtjes mee maken in Schotland en Caraïben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met (Face)Track(No)IR?
Ik ben gisteren en vandaag aan't klooien geweest om FaceTrackNoIR werkend te krijgen met m'n webcam.
Dat is uiteindelijk gelukt, al heb ik het voor permanent gebruik nog niet zo zoals ik al willen (moet meer "smooth"/accuraat).
Voegt wel echt mega veel toe qua beleving/immersie moet ik zeggen, dus ik wil er links- of rechtsom wel mee verder denk ik.

Ik kan alleen weinig (tot geen) informatie vinden over de software/gebruiksvriendelijkheid van de echte TrackIR 5, en hoe dat zich verhoud tot FacetrackNoIR.
Als (de echte) TrackIR (software) veel makkelijker werkt in de praktijk qua alles instellen met die curves en zo, en het werkt ook nog beter (ik moet bijv. nog testen bij minder/slecht (kunst)licht), dan heb ik die 150 euro er wel voor over denk ik.
Klooien met zelf iets in elkaar knutselen is niet echt mijn ding, dus het wordt of kijken hoe goed ik FacetrackNoIR met webcam kan krijgen, of upgraden naar de echte TrackIR 5.

Ik gebruik trouwens een simpele webcam, zou de camera van m'n Samsung Galaxy S10 als webcam gebruiken (ik las dat dat ook kan; telefoon als webcam gebruiken, en dat dan i.c.m. FaceTrackNoIR) dan beter werken dan m'n cheapass webcam?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49
BeetjeVreemd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:57:

Ik gebruik trouwens een simpele webcam, zou de camera van m'n Samsung Galaxy S10 als webcam gebruiken (ik las dat dat ook kan; telefoon als webcam gebruiken, en dat dan i.c.m. FaceTrackNoIR) dan beter werken dan m'n cheapass webcam?
Er is een app, "smoothtrack" (kost 10 euro) die je de camera in de telefoon als headtracker laat werken, ik hoor er positieve verhalen over maar zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:09:
Denk dat ik de ATR wel ga halen, sowieso 33% korting. En een goede turboprop van die grootte ontbreekt nog. Flink wat vluchtjes mee maken in Schotland en Caraïben
is die korting gelijk ? en is de prijs al bekent ?

ja zo iets mis ik dus ook nog in MSFS
leuk voor die eiland hopjes en zo

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 22-04-2023 20:08 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is die premium deluxe korting, ga er van uit dat jij die versie ook hebt? Voor zover ik weet geldt die meteen al vanaf het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:55:
Dat is die premium deluxe korting, ga er van uit dat jij die versie ook hebt? Voor zover ik weet geldt die meteen al vanaf het begin
ja ik heb de duurste versie van MSFS ..dus de Premium Deluxe Edition
:D
Was voor EHAM en die Cessna 172 met steam zooi er in :9
en die Boeing 782-10 Dreamliner

Was toen nog geen glass liefhebber
Nu vlieg ik alles met glass bijna

Zou wel mooi zijn gelijk met die korting , want heb net een Boeing 737 800 gekocht.
Dus dat was al weer een hap uit me spaarvarken.

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 22-04-2023 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Héél benieuwd naar die ATR ... wil ik heel graag hebben, perfecte aanvulling op de CRJ en PMDG737 .. alleen éérst op vakantie straks dus ik moet het voorlopig even doen met jullie reviews ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
BeetjeVreemd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:57:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met (Face)Track(No)IR?
Ik gebuik TrackIR al jaren. Eerder had ik een TrackIR 3 en daarna een tijdje geklooid met FaceTrackNoir en andere goedkope alternatieven maar uiteindelijk toch maar weer een TrackIR 5 gekocht.

Eerlijk gezegd kan ik nauwelijks meer zonder. Het is zo heerlijk om rond te kunnen kijken zonder controllers te moeten vasthouden.
Het standaardprofiel in de TrackIR software was eigenlijk voor mij al meteen goed. Je moet nog wel even een toets of joystickbutton toewijzen om het beeld te centreren of te pauzeren.

Het enige nadeel is dat je altijd een sensor op je hoofd hebt. De meegeleverde reflector is op zich best goed maar als je veel last hebt van reflecties dan is het handig om een reflector met LED's te gebruiken.
TrackIR heeft daarvoor een Trackclip Pro maar die is niet draadloos. Er zijn een aantal draadloze alternatieven op het internet, ik heb er een van in gebruik met volle tevredenheid.

Naast TrackIR heb je ook nog de Tobii eye tracker. Die heeft als voordeel dat je niets op je hoofd hoeft te hebben maar het nadeel is dat deze flink wat LAG heeft. Het is niet zo vloeiend als de TrackIR. Hij is ook wat duurder.

Mocht mijn TrackIR stuk gaan, dan zou ik zeker weer een nieuwe kopen i.p.v. de goedkopere alternatieven of de duurdere Tobii Eye.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
Ik ben nu aan het genieten van een heerlijk tochtje met de analoge Bonanza van Belfast City (EGAC) naar Biarritz (LFBZ).

Ik had nogal wat problemen waarbij ik niet voorbij het "checking for updates" scherm kwam maar ik heb een workaround gevonden hiervoor; Blijkbaar heb ik teveel addons actief in de Sim zodat deze zich verslikt bij het zoeken naar updates. Vreemd genoeg zijn het addons buiten de Marketplace om dus ik snap niet helemaal waarom de SIM die probeert te updaten.
De workaround was om via Addon Linker uitsluitend de scenery activeren voor de regio waar ik nu vlieg (Europa). Heb heel veel OrbX sceneries uitgeschakeld en dat lijkt te werken.

Helaas had ik wel een CTD enige tijd na het opstijgen vanaf Belfast. Ook dat heb ik met een beetje geluk opgelost; Ik heb 2 dingen aangepast:
  • De informatie in deze link gevolgd: https://substance3d.adobe...mputations-128745489.html
  • Via Addon Linker gecontroleerd op conflicten met de ModeLib.BGL file. Er werden er flink wat gevonden, voornamelijk OrbX sceneries. Via Addon Linker heb ik die automatisch hernoemt.
Opnieuw opgestegen vanaf Belfast en ben nu alweer een paar uurtjes probleemloos aan het vliegen. Wel even een hikje omdat MSFS even offline ging maar verder tot nu toe alles goed.
Ik ben nu net voorbij de BAGAD fix. over een kleine 2 uurtjes hoop ik te kunnen landen. Hopelijk is het dan nog licht genoeg om te kunnen genieten van de scenery.

Edit: zojuist zonder problemen geland en even een footootje genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQi6rKrgK-UswLibRQYbfRKRnd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sYUCIMOTttXHiMAtcKM6jgk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Allard op 23-04-2023 21:16 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja die zon was echt mooi
Was van ENGM naar EDDS aan het gaan.

net voor dat die onderging genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCdxuRxEIhTDb4xNzzn2Gj9KR7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuRXs4FEouvlUpOhgB2qrgWY.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het toch al in dit tijdstip van het jaar mooie zonsodnergangen

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 23-04-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:12
Meer mensen die last hebben van een stotterende/hikkende msfs ?

Begon gisteravond, rond +/- 1930, uit het niks.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier weer een vreemd iets
2 dagen goed gevlogen met PMDG 737 800
nu wil ik weer een vluchtje doen ... geen een van de controllers werkt (
Andere vliegtuigen wel ..
Iemand weet wat hier de oorzaak van is ?
erg vreemd want ik heb gisteren normaal afgesloten , en nu opgestart en PMDG reageert niet meer op mijn hardware.
MSFS Bij de options controllers werkt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Allard schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:44:
[...]

Ik gebuik TrackIR al jaren. Eerder had ik een TrackIR 3 en daarna een tijdje geklooid met FaceTrackNoir en andere goedkope alternatieven maar uiteindelijk toch maar weer een TrackIR 5 gekocht.

Eerlijk gezegd kan ik nauwelijks meer zonder. Het is zo heerlijk om rond te kunnen kijken zonder controllers te moeten vasthouden.
Het standaardprofiel in de TrackIR software was eigenlijk voor mij al meteen goed. Je moet nog wel even een toets of joystickbutton toewijzen om het beeld te centreren of te pauzeren.

Het enige nadeel is dat je altijd een sensor op je hoofd hebt. De meegeleverde reflector is op zich best goed maar als je veel last hebt van reflecties dan is het handig om een reflector met LED's te gebruiken.
TrackIR heeft daarvoor een Trackclip Pro maar die is niet draadloos. Er zijn een aantal draadloze alternatieven op het internet, ik heb er een van in gebruik met volle tevredenheid.

Naast TrackIR heb je ook nog de Tobii eye tracker. Die heeft als voordeel dat je niets op je hoofd hoeft te hebben maar het nadeel is dat deze flink wat LAG heeft. Het is niet zo vloeiend als de TrackIR. Hij is ook wat duurder.

Mocht mijn TrackIR stuk gaan, dan zou ik zeker weer een nieuwe kopen i.p.v. de goedkopere alternatieven of de duurdere Tobii Eye.
Thanks voor je reply.
Het doet echt veel/maakt flink verschil he in de beleving he, dat om je heen kunnen kijken.
Ik was eerst van plan om voor VR te gaan, maar neig nu eigenlijk meer naar TrackIR.
Mooie middenweg tussen op beeldscherm met verder niks, en VR, en veel minder gezeik qua klooien met settings, niet zo'n mega videokaart voor nodig, en denk ik beter geschikt voor content creation ook.
VR footage lijkt vaak erg onrustig omdat je elke miniscule beweging van het hoofd terug ziet, TrackIR recordings oogt veel rustiger.
Ik heb een paar jaar geleden voor het eerst VR geprobeerd, met DCS.
Dat was met een Rift (CV1). Is wel echt supervet, maar ik had met m'n toenmalige PC setup moeite om het goed te kunnen draaien.
En stutters etc. ben ik super allergisch voor, dat breekt de immersie compleet op.
Bril maar weer verkocht toen.

Maar als ik nog een keer voor VR zou gaan, en dan met MSFS nu (wat ik sinds kort speel), dan wil ik sowieso een VR bril met actieve koeling, want je gaat 3/4 van het jaar half dood van de hitte (enigszins overdreven, but still) in de ruimte waar ik m'n PC heb staan, en al zwetend spelen met lenzen v/d VR bril die beslaan schiet niet op.
Maar voor zover ik weet is de Pico 4 de enige beetje betaalbare bril met actieve koeling, maar daar heb je wel een 4090 voor nodig, en ik heb een 2060 Super 8)7

Heb je voorbeelden/links voor die draadloze alternatieven waar je aan refereerde in je bericht?
Ik wou anders sowieso voor de trackclip pro gaan; minste gezeik met interference door licht/reflecties.
Ik wil alleen eigenlijk (liever) niet met een headset opspelen (die trackclip pro is gemaak om aan een headset bevestigd te worden begreep ik) dus 'k zoek nog naar iets anders om die trackclip pro op te kunnen dragen/monteren. (een of andere headband ofzo misschien?)
Qua draadloos had ik zelf al wat zitten brainstormen en dacht aan een kleine/lightweight powerbank van 100/150 gram op een pet/headband monteren met klittenband(tape) o.i.d., waar dan ook de trackclip pro op de een of andere manier dan nog aan bevestigd moet worden.
Gaat vast lang genoeg mee zo'n powerbankje voor een speelsessie, met alleen 3 LEDjes die een klein beetje stroom trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:20
Sinds ik mijn reverb G2 heb, ligt mijn track ir stof te vergaren. Van die stabiliteit, volgens mij merk je dat voornamelijk als je content consumeert. In VR zelf heb ik daar weinig last van. De beperkte FOV is wel een nadeel van sommige VR headsets. Ik gebruik m'n trackir eigenlijk enkel nog voor air liners te vliegen; wat ik zelden doe. En dat is dan voornamelijk om op een tweede scherm een tutorial of een guide te kunnen volgen (dat is wat omslachtig in VR; al kan het ook wel).

In MSFS kun je trouwens eenvoudig switchen tussen VR en 2D tijdens een vlucht. Weet alleen niet of de transitie naar trackir dan ook vlot werkt. Mijn track clip pro is al een ruime tijd kapot (plastiek die snel breekt). Hun passieve reflector werkt ook goed naar mijn gevoel. Eens er te veel direct zonlicht is, moet je sowieso verduisteren met beide reflectoren. Je zit wel met een pet op voor jouw computer te vliegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
@BeetjeVreemd Ik heb dit TrackClipPro alternatief: https://www.amazon.nl/QIC...flector%2Caps%2C92&sr=8-1
Op Aliexpress staat deze ook, aanzienlijk goedkoper.
Deze kan je aan een koptelefoon klemmen maar ik heb van Velcro een hoofdband gemaakt waar ik deze aan heb geklemd. Dat zit prettiger dan een pet of een koptelefoon.

De originele TrackClip Pro van TrackIR zelf gaat inderdaad vrij snel stuk en zit met een kabeltje aan een USB poort aangesloten. Er zijn diverse alternatieven hiervoor die sterker zijn en draadloos (oplaadbare accu of batterij).

Deze is oplaadbaar en gaat best lang mee op de accu. Toch zou ik kijken of er betere alternatieven zijn.
Misschien dat ik een volgende keer bijv deze zou kopen: https://delanengineering....7180412/category=68198003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10 18:51
BeetjeVreemd schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:10:
[...]

Thanks voor je reply.
Het doet echt veel/maakt flink verschil he in de beleving he, dat om je heen kunnen kijken.
Ik was eerst van plan om voor VR te gaan, maar neig nu eigenlijk meer naar TrackIR.
Mooie middenweg tussen op beeldscherm met verder niks, en VR, en veel minder gezeik qua klooien met settings, niet zo'n mega videokaart voor nodig, en denk ik beter geschikt voor content creation ook.
VR footage lijkt vaak erg onrustig omdat je elke miniscule beweging van het hoofd terug ziet, TrackIR recordings oogt veel rustiger.
Ik zou ook eens kijken naar de Tobii Eye Tracker 5.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-10 16:51
-TNT- schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:04:
Zijn er meer mensen die recent problemen hebben met TrackIR? Ik heb een nieuwe PC, TrackIR 5.4 geïnstalleerd, twee keer kunnen gebruiken in FS en sindsdien gaan de LED's niet meer aan en crashed de software zo hard dat ik moet resetten...
TrackIR 5 is fantastisch voor FS2020. Persoonlijk vind ik het mooier dan VR, hoewel de immersie in VR beter is. Wel even een kleine waarschuwing, bovenstaande quote is voor veel mensen op dit moment van toepassing. Ergens in Windows is iets gewijzigd waardoor TrackIR niet meer werkt, zie ook hun forum.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ATR zou vandaag uit moeten komen… en ik ben niet thuis, pas over anderhalve week weer 😭

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DigitalExorcist je kan het ook zo zien: tegen die tijd zijn de reviews uit en kan je een onderbouwde beslissing nemen om hem aan te schaffen of links te laten liggen.

Een goede turboprop van die grootte is wel wat ik mis in msfs, dus ik hoop dat hij voldoende goed is om mee op vatsim te kunnen (flightplan volgen, holdings kunnen doen en geen rare fratsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:32:
@DigitalExorcist je kan het ook zo zien: tegen die tijd zijn de reviews uit en kan je een onderbouwde beslissing nemen om hem aan te schaffen of links te laten liggen.

Een goede turboprop van die grootte is wel wat ik mis in msfs, dus ik hoop dat hij voldoende goed is om mee op vatsim te kunnen (flightplan volgen, holdings kunnen doen en geen rare fratsen).
Als eerste toestel in hun Expert series moet dat vast wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Die kende ik tot voor kort nog niet.
Maar voor dat geld haal ik dan liever een 2e hands Quest 2 denk ik.
+ sowieso ook niet geschikt voor mij aangezien ik met joystick op bureau speel en die Tobii op de onderkant van je monitor zit, en de joystick/sensor van de Tobii elkaar dan in de weg zitten.
+ ondersteund officieel maar tot 27" monitoren, en ik wil eigenlijk nog naar 32".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:52:
[...]

Zou mooi zijn als die ATR wel holds kan doen, dan mag meneer Hartmann die opgedane kennis gebruiken om de holds in de CRJ ook een keertje te fixen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:27
Hoe laat zijn die updates normaal gesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-10 18:51
upclocker schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:37:
Hoe laat zijn die updates normaal gesproken?
Volgens mij op
15:00 Zulu = 17:00hr nederlandse tijd

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 25-04-2023 14:43 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:52:
[...]

Ben wel benieuwd welke daar nog meer in komen

A330 ?
A220 ?
Fokker ?

Maar de eerste zou eigenlijk die A310 moeten zijn

Of misschien wel de a2a Comanche _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 25-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
Dan heb ik liever de RAH-66 Comanche ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:02:
Dan heb ik liever de RAH-66 Comanche ;)
Niet voor in MSFS
Dat vind ik meer iets voor DCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:08:
[...]

Niet voor in MSFS
Dat vind ik meer iets voor DCS
Zelf vind ik het gewoon leuk om af en toe een vluchtje te maken. Daar is DCS dan weer te hard core in en kost het me een week of wat om überhaupt die kist op te starten laat staan in de lucht te krijgen en houden. Daarom vlieg ik er liever mee in FS dan in DCS. Lijkt mij ook gewoon leuker als er nu meer heli`s in komen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:14:
[...]
Zou mooi zijn als die ATR wel holds kan doen, dan mag meneer Hartmann die opgedane kennis gebruiken om de holds in de CRJ ook een keertje te fixen O-) .
De ATR is toch van Asobo zelf, en niet van Aerosoft? Dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:12:
[...]

en kost het me een week of wat om überhaupt die kist op te starten laat staan in de lucht te krijgen en houden.
dat is juist de uitdaging er van , in FS doe ik altijd cold dark .. ook met nieuwe planes...
Ga net zo lang bezig zijn tot die in de lucht hang en geland is.
ja soms moet je even hoofdpijn krijgen , maar nu start je bij na wel elke vliegtuig op zonder checklist

Kijk al helemaal uit naar die ATR van middag
cold dark neer zetten en we mogen weer gaan zoeken naar de knoppen..
Heb alleen al wel ervaring met de Dash 8 Q400 dus het zal niet al te moeilijk zijn.
Alleen de ATR heeft geloof ik een glass cockpit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:19:
[...]

ja klopt MS/Asobo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:31
Ik ben klaar om de PMDG 737 te vliegen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJHcq9wDqmr8BOnPt3Wl4YE7g3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf8Arn3DK0ptFwKkRweZ2yDS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:30

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren een transatlantische vlucht gedaan van bijna 7 uur (klein stukje op x2/4 want anders werd het na middernacht) van Schiphol naar Atlanta.

Een vriend maakte eerder op de dag dezelfde vlucht in het echt, dus ik kon het niet laten om zijn vlucht na te doen. A330 van Headwind, delta livery en vliegen maar. Erg leuk :)

Was overigens dik de langste vlucht ooit in MSFS.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:23:
Gisteren een transatlantische vlucht gedaan van bijna 7 uur (klein stukje op x2/4 want anders werd het na middernacht) van Schiphol naar Atlanta.

Een vriend maakte eerder op de dag dezelfde vlucht in het echt, dus ik kon het niet laten om zijn vlucht na te doen. A330 van Headwind, delta livery en vliegen maar. Erg leuk :)

Was overigens dik de langste vlucht ooit in MSFS.
Dat soort vluchten zijn leuk ... heb ze al veel langer ahcter de rug
Maar ej bent blij als je aan de gate staat.
Oja ik versnel nooit
Zou nog geen eens weten waar dat zat
Doe zo veel mogelijk realtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update Loopt binnen (STEAM)
Dus zo even kijken hoe groot die WU is in MP
8.40 GB groot de nieuwe WU

[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 25-04-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:19:
[...]

Jawel, maar Asobo heeft Hans Hartmann aan het werk gezet aan de systemen, vanwege zijn eerdere ervaring met de Flight1 ATR als ik me niet vergis. Dus nu die ATR eindelijk klaar is kan hij misschien wat bugs in de CRJ gaan fixen, want die heeft al nagenoeg een jaar geen updates meer gehad. En heeft onder andere flinke problemen met holds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rond de 20 euro voor de ATR als ik de berichten mag geloven. Valt me behoorlijk mee, had duurder verwacht

edit: klopt dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yR1kre_p0PKV-T31YNF7DmmZFu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JYiwCIafxqPVRFGGjlZVR0i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door cracking cloud op 25-04-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:30:
Rond de 20 euro voor de ATR als ik de berichten mag geloven. Valt me behoorlijk mee, had duurder verwacht

edit: klopt dus.
[Afbeelding]
mooi dan gaat de rest naar de airports in die buurt :9

Aloha ik zeg: DOEN!! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meteen maar even uittesten dan (moet helaas zo werken...). Dit is de 72

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylMIxU7fkAxgkWIqIp26CjYODZI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Qg3nC2uFtbIgufUKmozuNwi2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZcGiICu7GhwNBSwEVJ3Tl6UGCI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s5baTp0sKj1PzWieKND0HA80.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu-CYwdyj3Qepgrk3hqIRmcdIL0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZpiNu303384y0xbgEdNvx1IW.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:41:
Meteen maar even uittesten dan (moet helaas zo werken...). Dit is de 72

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
hier ook maar gekocht , erg weinig liverys
Maar die komen wel op de bekende sites
of er komen weer extra liv pack uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 16:07
Voor die 13 euro ga ik hem echt wel meenemen vanavond als ik thuis kom maar ik vraag mij wel serieus af hoe "expert level" deze is. En lees ik erover heen of is er geen freighter? Nee ik verwacht niet veel maar dit werd wel genoemd in het interview.

"Hans - Yes. We have been hard at work all the time since we started the project in January. A little summary for people who don’t know about it, yet: We’ve been working with ATR, the company ATR in Toulouse [, France]. And the contents of the project are the ATR 42-600 [and] 72-600 freighters. "

[ Voor 10% gewijzigd door Saybia op 25-04-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13 euro

19 zal je bedoelen
Ik dacht dat we korting zouden krijgen als je de duurdere versie had van MSFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:25:
[...]
Jawel, maar Asobo heeft Hans Hartmann aan het werk gezet aan de systemen, vanwege zijn eerdere ervaring met de Flight1 ATR als ik me niet vergis. Dus nu die ATR eindelijk klaar is kan hij misschien wat bugs in de CRJ gaan fixen, want die heeft al nagenoeg een jaar geen updates meer gehad. En heeft onder andere flinke problemen met holds.
Ahh … figures 😎 ik hou die Dev Diary niet bij van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
ravw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:12:
[...]

13 euro

19 zal je bedoelen
Ik zie em ook voor 13 euro staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGAPYvdQYJyZ1WqXxgcuPkB8mLU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aAXBxG0RBjJkbsQew9CBSry.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was hier niet toen ik hem kocht
Maar goed ...
Niets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10 13:14
ATR gekocht voor 12,99. Ik wacht tegenwoordig zodat anderen de bugs eruit kunnen halen :) Als Premium Deluxe owner schijn je wel een refund te kunnen doen als je te duur hebt gekocht. Jammer dat er standaard wat weinig liveries zijn, Binter had ik op z'n minst wel verwacht, maar goed die zal deze week wel verschijnen ergens.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:29:
ATR gekocht voor 12,99. Ik wacht tegenwoordig zodat anderen de bugs eruit kunnen halen :) Als Premium Deluxe owner schijn je wel een refund te kunnen doen als je te duur hebt gekocht. Jammer dat er standaard wat weinig liveries zijn, Binter had ik op z'n minst wel verwacht, maar goed die zal deze week wel verschijnen ergens.
Ik heb hem via steam gekocht dus dan word het lastig
Zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen...

Ach ik had hem duurder verwacht dus die 20 euro vind ik nog wel mee vallen..
En daarbij

Hij vliegt heerlijk _/-\o_
Wel even wennen , maar goed heb nog geen handleiding gepakt, moet ik straks even gaan zoeken of die er bij zit

Eerst even landen op TNCB vanaf TIST

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 25-04-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:12
ravw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:44:
[...]

Ik heb hem via steam gekocht dus dan word het lastig
Zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen...

Ach ik had hem duurder verwacht dus die 20 euro vind ik nog wel mee vallen..
En daarbij

Hij vliegt heerlijk _/-\o_
Wel even wennen , maar goed heb nog geen handleiding gepakt, moet ik straks even gaan zoeken of die er bij zit

Eerst even landen op TNCB vanaf TIST
Flightsim.to staat een checklist.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weet iemand of die 12,99 permanent is voor deluxe kopers of alleen tijdelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
Ircghost schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:12:
Weet iemand of die 12,99 permanent is voor deluxe kopers of alleen tijdelijk?
Volgens mij zijn die kortingen permanent, meen mij te herinneren dat dit was om de Deluxe kopers te bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier dus gewoon 20 euro betaald :D

Je recente aankoop van Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition is afgerond en er is 19,99€ afgeschreven van je Steam-portemonnee.

Ik weet dat ik er veel lol van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:31
Voorheen altijd Airbus gevlogen met dat thrustmaster setje, nu ben ik dus over op de Boeing variant maar nu mis ik eigenlijk direct een set rudder pedalen.

Gebruikers hier met de thrustmaster yoke die deze zonder rudder pedalen gebruiken en een goede setting hebben hoe en welke knop voor rudder in te stellen?

Standaard is het namelijk een knop op de yoke maar elk tikje is een te kleine input wat het sturen op de grond erg lastig maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:12:
[...]

13 euro

19 zal je bedoelen
Ja wij waren te snel. Die korting hebben ze later toegevoegd. Komt misschien nog wel een bericht over op het forum (https://forums.flightsimu...r-42-600-72-600/588384/25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:51:
[...]

Ja wij waren te snel. Die korting hebben ze later toegevoegd. Komt misschien nog wel een bericht over op het forum (https://forums.flightsimu...r-42-600-72-600/588384/25)
ach van die paar euro ga je niet dood en vind hem die 30 echt wel waard
Maar ze hadden dat wel even wat sneller er in mogen gooien ik was zelf al 10 min later omdat ik fs opnieuw moest opstarten.

Zal wel weer wat voor geregeld worden bij asobo, voor de snelle aasgieren :+
We zijn niet de enige op FB zijn er ook heel veel verbaast die de luxe versie hadden en ook geen korting hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 25-04-2023 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
ravw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:09:
[...]

ach van die paar euro ga je niet dood en vind hem die 30 echt wel waard
Hij wordt steeds duurder bij jou 😛😉😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:20:
[...]

Hij wordt steeds duurder bij jou 😛😉😄
ja moet 20 zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39
Gisteren ook de ATR aangeschaft, een kist waar ik oprecht erg lang op aan het wachten was (wat is lang..., maar wel vanaf november). Blij te zien dat er eindelijk een fatsoenlijke prop in zit voor vluchtjes van 1/2 uur! Dat wordt genieten de komende tijd; de ATR is natuurlijk een breed inzetbare kist.

Ik heb nog niet gevlogen, alleen gekeken, maar zag niet zo snel een tutorial oid van deze kist. Als deze echt study level was, had ik dat wel verwacht. Ik ben zelf geen PMDG vlieger (dat is me net iets té), maar hoop hier toch wel even de handleiding in voor te moeten duiken. Iemand die al iets kan zeggen over het niveau van deze kist?

Overigens, 12.99! What a steal!

EDIT: Oei oei https://forums.flightsimu...r-42-600-72-600/588384/64 :9

[ Voor 6% gewijzigd door Docslik op 26-04-2023 09:03 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grimethel
  • Laatst online: 18:29
Ik heb de ATR ook gekocht met het idee van 12.99, dat kan niet mis gaan. Kan toch wel vertellen dat ik teleurgesteld ben. Ik heb pas een 3 vluchten er mee gedaan, maar al aantal punten tegengekomen waarvan ik twijfel heb.
- Alleen adviserende vnav, ik krijg het in ieder geval niet aan het werk.
- de 3d modellen zijn matig.. de klok zelf lijkt wel direct vanuit de CRJ genomen te zijn.
- de FMS werkt niet zoals ik die herinner vanuit p3d, lijkt alsof dit de default is met een eigen sausje er over heen.
- tijdens landen blijft de neus omhoog, dit terwijl hij in het echt juist eerder snel neerkomt
- Geluid is matig, herken het niet als een ATR eerder als een kleiner vliegtuig, maar dit kan ook aan mij liggen.

En als het ik zo lees op het linkje wat jij post is er inderdaad nog veel meer wat er niet klopt, wat ik als hobby vlieger niet zal herkennen..
Ik ben teleurgesteld, ik hoop dat Milviz toch weer de ontwikkeling van de ATR durft op te pakken nu ze zien dat dit geen succes is. Ik had de hoop op een study level prop, dit is eerder in de lijn van CaptainSim..

Voorlopig gaat hij bij mij de hangar in, wie weet dat ze er over een aantal maanden nog wat van maken.

Het kan ook zijn dat het een verkeerde verwachting is van mij, zij hebben tenslotte nooit beaamd een study level aircraft te publiceren alleen een "expert level". Deze termijn zijn sowieso niet concreet en door iedereen anders te interpreteren.

[ Voor 7% gewijzigd door grimethel op 26-04-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grimethel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:50:
[...]
zij hebben tenslotte nooit beaamd een study level aircraft te publiceren alleen een "expert level". Deze termijn zijn sowieso niet concreet en door iedereen anders te interpreteren.
Dat hele studie level van naam zouden ze sowieso al moeten veranderen.
Beter so iets doen van
Beginnend
Gevorderd
provisioneel
Of met kleuren groen oranje rood.
Want PDMG word ook studie genoemd ..
Ik heb hem ook gekocht maar heb nog niet eens 1 handleiding gelezen en ik vlieg er zo mee weg
Het is voor een ervaren flightsimmer echt niet meer studie level.
Nu heb ik wel veel tijd door gebracht inde dreamfleet B737 :-) (old skool)
FMC proggen dat is wel een beetje basis wat je snel onder de knie moet hebben

Het enige wat je even moet snappen per vliegtuig wat hij van je verwacht en waar zijn knoppen zitten
Maar voor de rets vlieg je vaak met een study level vliegtuig zo weg

dan is het voor jou (ons geen study) maar voor andere kan dat wel zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Niet nodig, modereren mag je aan de moderators overlaten ;)

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 26-04-2023 15:14 ]

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
ravw schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:27:
[...]

Dat hele studie level van naam zouden ze sowieso al moeten veranderen.
Beter so iets doen van
Beginnend
Gevorderd
provisioneel
Of met kleuren groen oranje rood.
Want PDMG word ook studie genoemd ..
Ik hebhem ook gekocht maar heb nog niet eens 1 handleiding gelezen en ik vlieg er zo mee weg
Het is voor een ervaren flightsimmer echt niet meer studie level.
Nu heb ik wel veel tijd door gebracht inde dreamfleef B737 :-) (old skool)
FMC proggen dat is wel een beetje basis wat je snel onder de knie moet hebben

Het enige wat je even moet snappen per vliegtuig wat hij van je verwacht en waar zijn knoppen zitten
Maar voor de rets vlieg je vaak met een study level vliegtuig zo weg

dan is het voor jou (ons geen study) maar voor andere kan dat wel zijn..
Mee eens hoor, de termen zijn ruim voor eigen interpretatie te beoordelen en verschilt daardoor ook per persoon. Voor een study level aircraft verwacht ik een simulatie die het werken en vliegen van een vliegtuig dicht bij de realiteit simuleert.
De PMDG is ook geen study level aircraft, maar komt qua diepgang veel meer in de buurt dan de ATR.
En natuurlijk ziet hier een groot prijsverschil in deze producten, je betaald voor wat je krijgt.

De FMC is duidelijk anders dan de FMC op p3d en is duidelijk gebaseerd op de basis FMC van msfs.
De reflectie op de schermen is ook heel irritant, volgens mij kan je dit ook niet uit zetten.

Ze hebben op de forums nu wel een lijstje met bekende problemen waarvoor aan een fix wordt gewerkt: https://forums.flightsimu...r-42-600-72-600/588384/95
Dus ze zijn er mee bezig! Ik hoop dat de flight model aangepast wordt, hoe hij nu vliegt is niet is zeer matig te noemen. Dat is het voornaamste waar ik echt tegen aan loopt. De kleine details, klokjes en knopjes lig ik niet wakker om.

Voorlopig hou ik het op de a320 van fenix, de PMDG en de MadDog.

[ Voor 6% gewijzigd door grimethel op 26-04-2023 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoveel zin in die ATR…. Ugh nog anderhalve week vakantie…

(En ja heb het FS forum gelezen. 80% mauwt over controller support en 20% over dat er geen Simbrief integratie is). Dus klinkt gewoon als een uitstekende addon voor een normale PC-simmer.

Iemand die ‘m al handmatig gevlogen heeft en er meer over kan zeggen? Zijn de vliegeigenschappen zelf goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:58:

(En ja heb het FS forum gelezen. 80% mauwt over controller support en 20% over dat er geen Simbrief integratie is). Dus klinkt gewoon als een uitstekende addon voor een normale PC-simmer.

Iemand die ‘m al handmatig gevlogen heeft en er meer over kan zeggen? Zijn de vliegeigenschappen zelf goed genoeg?
Dat geblaat over simbrief klopt van geen kant ... JA het word niet gelijk ingevoerd of eglinkd

Maar je kunt egwoon simbrief vlucht maken
Dan opslaan als EHAMLOWI

Dan naar de FMC in Dan EHAM/LOWI intikken bevestigen bij vertrek aan aankomst ..
En hop daat staan al veel dingen ..
DEP en ARR banen moet je even toe voegen en de sid and stars ..
Maar het werk het zelfde als de CRJ

Dus dat simbrief niet werkt klopt niet
Maar ze zijn gewoon gewent dat alles gelijk voorgekouwd word .
Maar goed misschien heb ik gewoon geen uber verwachtingen van addons meer en mogen we al blij wezen dat we nog leuke vliegtuigen voor een laag prijsje voor geschoteld krijgen
Alles kan gefixed worden ( ook gesloopt worden, he As...o )
En vaak word dat ook wel .. dus gewoon geduld

(het enige waar ik me aan stoor is die reflectie inde glasskockpit gedeeltes)
En nog wat kleine dingen maar dar word aan gewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 26-04-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
DigitalExorcist schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:58:

Ik vind de vliegeigenschappen matig tot slecht. Tijdens landen blijft de neus omhoog, dit terwijl dit in het echt juist het tegenovergestelde is en ground effect lijkt niet te bestaan. Tijdens het maken van een bocht kan je de neus omhoog halen alsof het een straaljager is zonder dat je ook maar in de buurt van een stall komt. Daarnaast tijdens het vliegen met de hand is hij erg licht en reageert hij overdreven snel en tijdens cruise hoogte kan je met flaps en idle thrust je hoogte behouden dit herken ik niet van P3D en volgens mij ook niet geheel realistisch.

Ik denk dat er zeker wat te verbeteren is met de vliegeigenschappen, hopelijk komt dat nog met een toekomstige update. Maar alsnog voor 13 euro heb je slechtere add-ons en dit kan zeker vermakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:07
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je niet gewoon even je vluchtje kan plannen via de worldmap. Het is een 1st party Asobo plane toch. Dat ze het bij pmdg en fenix eruit laten snap ik, maar in dit geval begrijp ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:44:
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je niet gewoon even je vluchtje kan plannen via de worldmap. Het is een 1st party Asobo plane toch. Dat ze het bij pmdg en fenix eruit laten snap ik, maar in dit geval begrijp ik het niet.
Maar net als met Simbrief: men wil en verwacht een “expert level” plane en wil tegelijk immersive-brekende meuk als Simbrief en de World Map erin hebben..?

Simbrief werkt dus wel begrijp ik en das nog steeds best handig, maar dat andere is toch niet écht een issue..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het is geen issue verder, maar ik heb niet altijd zin om 20 minuten te gaan zitten typen als ik zin heb in een vluchtje. Geef dan in ieder geval even de optie om het via de worldmap te doen. Zeker als het een 1st party vliegtuig betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 26-04-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grimethel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:38:
[...]

Ik vind de vliegeigenschappen matig tot slecht. Tijdens landen blijft de neus omhoog, dit terwijl dit in het echt juist het tegenovergestelde is en ground effect lijkt niet te bestaan. Tijdens het maken van een bocht kan je de neus omhoog halen alsof het een straaljager is zonder dat je ook maar in de buurt van een stall komt. Daarnaast tijdens het vliegen met de hand is hij erg licht en reageert hij overdreven snel en tijdens cruise hoogte kan je met flaps en idle thrust je hoogte behouden dit herken ik niet van P3D en volgens mij ook niet geheel realistisch.

Ik denk dat er zeker wat te verbeteren is met de vliegeigenschappen, hopelijk komt dat nog met een toekomstige update. Maar alsnog voor 13 euro heb je slechtere add-ons en dit kan zeker vermakelijk zijn.
Ik heb zelf niet eerder met een ATR gevlogen wel met een Dash 8 Q400
maar die reageerd heel anders
EN zo als je zelf ook zegt die gooit de neus naar beneden
Want met die Q400 moest je altijd gas geven vlak voor de landing wilde je niet tegen de grond slaan
En ik vond hem ook veel gevoeliger
Ik heb hem dan zelf in XP11 gekocht die Dash 8 q400
En daar waren de eigenschappen zeer goed van wat ervaren mensne mij verteld hebben. Maar deze ATR komt niet eens in de buurt van wat ik met de Q400 gewent ben.

Want als je hier het zelfde land als want ik met de Q400 gewent ben dan mag je wel weer een landing aan gaan vragen want je bent al weer GA gegaan .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 12:13
Eind vorig jaar de Thrustmaster TCA yoke besteld en in gebruik genomen. hij vliegt heel erg fijn en kan erg nauwkeurig manouvreren.
Sinds paar weken geleden schieten de waarden van de yoke alle kanten op wanneer deze net niet 'idle' staat. Dus wanneer ik de yoke minder dan een graad naar mij toe haal, schiet de waarde volledig naar rechts. Het vliegtuig banked dan ook volledig naar links. Laat ik hem dan even los dan kun je het vergeten en krijg je uiteraard in de 73 een "bank angle" - warning. Wanneer ik de yoke dan iets verder naar voren duw en weer volledig naar links om te corrigeren wordt de input waarde weer normaal.
Ook wanneer ik aan de throttle levers kom, heeft dit invloed op de roll, heel vaag.
Als workarround trim ik een behoorlijke marge waardoor ik de zone welke problemen geeft niet nodig heb. Wanneer ik dit niet doe, is het niet te doen om te landen wanneer je minimale inputs geeft. Iemand nog meer dit probleem?

Ticket geopend bij Thrustmaster met bijbehorende video, maar die gaan niet inhoudelijk in op mijn vragen voordat ik allerlei informatie heb aangeleverd en dus heb ik de yoke maar teruggestuurd naar Coolblue ter reparatie. Hoop dat ze hem kunnen repareren i.p.v. geld terug maar ben er bang voor..

Heb het inmiddels aangekaart bij Thurstmaster en de yoke teruggestuurd, aangezien je voor het bedrag wel wat meer mag verwachten.
Filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door brbr4thepc op 27-04-2023 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

ralpje

Deugpopje

https://www.facebook.com/...bWSYox5EkEFQDeybGBF1Z9Qml

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcbROBw7kAaIbjaFYLNFmxjTi0c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/mKviL7L4WWptGbvi7lSSlxMm.png?f=fotoalbum_medium

DUURTLANG

[ Voor 55% gewijzigd door ralpje op 27-04-2023 15:05 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werd ook al gezegd met kerst 2021 :o
Dat hij voor de kerst zou komen
Maar zodra die er is op MP koop ik hem wel gelijk

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 27-04-2023 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Eindelijk EPWA op de Marketplace. Samen met ENBR wel een must buy. Vorige week al EDDB en ENGM, het gaat de goede kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
Gisteren mijn 7700k ingeruild voor een 13600KF. Na wat gerommel met RGB en zo FS maar eens opgestart in VR. Wat een verschil. Nagenoeg vlekkeloos beeld zonder haperingen. Heerlijk. Ware het niet dat na 10 minuten het spel crashte en ik nu met allemaal glitches zit in Windows. Artifacts, glitches, apps (Chrome etc.) die vanzelf sluiten. GRR.
Maar, heb wel 10 minuten heerlijk gevlogen (hoop alleen niet dat mijn Bush Trip nu "stuk" is en ik weer opnieuw moet beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:08
Duurt inderdaad erg lang... Heb af en toe nog wel contact gehad met Emilios (de ontwikkelaar), maar de heren van FlyTampa zijn beter in ontwikkelen dan communiceren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:54:
Eindelijk EPWA op de Marketplace. Samen met ENBR wel een must buy. Vorige week al EDDB en ENGM, het gaat de goede kant op.
Ja er veel deze keer en veel mooie airports
Als dit nu elke week eens was ... (iets minder voor je bankrekening )
Maar ik heb die van LGRP gekocht ( versie 3 )
Maar raar dat ze die niet gewoon als update geven voor de mensen die hem al hebben.
Want nu zit ik met twee de zelfde airports van dezelfde maker , versie 1.0.3 en nu dus versie 3
hij is wel een heel stuk verbeterd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wgc-YPzib4fIvy3cS63L2x82Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTaKZe1VpNUDJLQQ5JfkEdz5.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu onderweg van LTFM naar LGRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:52:
[...]

Ja er veel deze keer en veel mooie airports
Als dit nu elke week eens was ... (iets minder voor je bankrekening )
Maar ik heb die van LGRP gekocht ( versie 3 )
Maar raar dat ze die niet gewoon als update geven voor de mensen die hem al hebben.
Want nu zit ik met twee de zelfde airports van dezelfde maker , versie 1.0.3 en nu dus versie 3
hij is wel een heel stuk verbeterd [Afbeelding]

Ben nu onderweg van LTFM naar LGRP
Had ik vorige week net LGRP in de sale gekocht.... Naja. Voor die 5 euro die de nieuwe kost, is het dus wel waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:07:
[...]

Had ik vorige week net LGRP in de sale gekocht.... Naja. Voor die 5 euro die de nieuwe kost, is het dus wel waard?
Ja wel
ziet er allemaal net iets beter er uit
en voor die 5 euro :-) kan je het eigenlijk niet laten , maar ik heb behoorlijk veel in mijn wens lijst gezte wat er gisteren uitgekomen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:20:
[...]

Ja wel
ziet er allemaal net iets beter er uit
en voor die 5 euro :-) kan je het eigenlijk niet laten , maar ik heb behoorlijk veel in mijn wens lijst gezte wat er gisteren uitgekomen was.
Ok thx.

Ja, ik dus ook. Zit net naar Warschau Chopin te kijken, is die gewoon 9+ GB... Wel een beetje huiverig voor, in verband met de stabiliteit op Xbox. Toch maar even wat reviews afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:23:
[...]

Ok thx.

Ja, ik dus ook. Zit net naar Warschau Chopin te kijken, is die gewoon 9+ GB... Wel een beetje huiverig voor, in verband met de stabiliteit op Xbox. Toch maar even wat reviews afwachten.
Ik zit nog te denken over LBSF
YouTube: FLY HIGH - Sofia International Airport

of die
SBKP airport om die nu te kopen.
YouTube: 🔴 MSFS [2K HDR]: NOVO Cenário de Viracopos (SBKP) do Paulo Ricardo -...

Die andere zijn nog een beetje te hoog in prijs
Sofia is ook wel aardig aan de prijs

Die St Barth komt er zeker bij de eerste korting ronde en JFK en WMKK _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-04-2023 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, LBSF zit ik zeker ook naar te kijken :9

Volgende sale zal pas dik in de zomer zijn verwacht ik....

Wel lekker dat de LVFR A319 en A321 nu ook geüpdate zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 28-04-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:54:

Wel lekker dat de LVFR A319 en A321 nu ook geüpdate zijn.
Ja alleen ik zie dat niet omdat die met die FBW mod zijn ..
Maar zijn er ook nieuwe livery's

Want ik hoop dat de Transavia snel gaat komen.
Want die gaan binnenkort ook met een Airbus vliegen
heb al een verzoek gedaan bij LVFR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:20:
[...]

Ja alleen ik zie dat niet omdat die met die FBW mod zijn ..
Maar zijn er ook nieuwe livery's

Want ik hoop dat de Transavia snel gaat komen.
Want die gaan binnenkort ook met een Airbus vliegen
heb al een verzoek gedaan bij LVFR :+
Goed dat je het verzoek voor Transavia gedaan hebt d:)b. Maar wil dan ook gewoon KLM erbij hoor.

Ehm, A319 heeft een SL versie erbij met American en Avianca en de A321 heeft een Korean Air erbij zo op het eerste gezicht.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 28-04-2023 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:06:
[...]

Goed dat je het verzoek voor Transavia gedaan hebt d:)b. Maar wil dan ook gewoon KLM erbij hoor.

Ehm, A319 heeft een SL versie erbij met American en Avianca en de A321 heeft een Korean Air erbij zo op het eerste gezicht.
ja die KLM mis ik ook nog , vreemd dat ze die nog niet gedaan hebben

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Afgelopen week de Streamdeck XL toegevoegd aan de setup. Mooi apparaat waarvan je eigenlijk niet weet hoe erg je ‘m mist tot je ‘m hebt en je hele toestel met knoppen kan bedienen. Een geweldige oplossing van €130 (via marktplaats) om een overhead van €4000+ uit te sparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJYqE-T6VPRV58JTrBDOQXPkpXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxAjgi2sK0GG03P0b5ASSB84.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-10 13:14
Als ik ergens naar uitkijk is dat toch wel dit toestel. Zoveel kudos (+1000) voor deze developer ook omdat zij in tegenstelling tot andere devs geregeld een update/showcase doen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:07:
Als ik ergens naar uitkijk is dat toch wel dit toestel. Zoveel kudos (+1000) voor deze developer ook omdat zij in tegenstelling tot andere devs geregeld een update/showcase doen.
[YouTube: BlueBird 757 FPS Test]
ja die houd ik ook al lang in de gaten..
Erg leuk vliegtuig.
Dutchbird en transavia kleuren er op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand weet hoe ik dit kan oplossen .. alles wat je doet word met stem gezegd , zelf het laden .....
Heb het vandaag in eens

https://youtu.be/PuioWv4JlT4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
ravw schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:28:
Iemand weet hoe ik dit kan oplossen .. alles wat je doet word met stem gezegd , zelf het laden .....
Heb het vandaag in eens

https://youtu.be/PuioWv4JlT4
Volgens mij een optie in MSFS.
Heb je al gekeken in General Options, Accessibility, en dan volgens mij staat er ergens “Enable Screen Narrator”. Die moet je dan uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grimethel schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:08:
[...]

Heb je al gekeken in General Options, Accessibility, en dan volgens mij staat er ergens “Enable Screen Narrator”. Die moet je dan uit zetten
Ik zal eens kijken als ik klaar ben met me vlucht in XP12
Want ik werd gek van FS met dat hele bevestigen van wat je doet......
Ik krijg flashbacks van bepaalde personen ervan.
Snap niet dat het in eens aan staat

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-04-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grimethel schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:08:
[...]

Ja dat was het probleem
Asobo had het gewoon aangezet :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben de laatste tijd heerlijk aan het beta testen met:

- FSHud 1.3
Dat wordt toch echt wel dé ATC addon die je moet hebben. Er worden grote stappen gemaakt. Zo worden alle procedures nu 'on the fly' toegewezen afhankelijk van de omstandigheden: echt top. Houdt het een beetje verrassend en spannend. En het is ook de énige ATC addon die daadwerkelijk ál het verkeer regelt. Andere ATC addons doen helemaal niet aan ATC: die houden alleen jou in de gaten. Dat zijn dus eigenlijk helemaal geen ATC addons. In FSHud ben jij gewoon één van de vele vliegtuigen en krijg je geen voorkeursbehandeling. Simpele interface, maar een paar opties en dus heel makkelijk in gebruik. Topper.

- Navigraph plugin (G3000/G5000)
Heel fijn om charts te hebben in de Longitude (enige vliegtuig dat ik momenteel vlieg in afwachting van de Vision Jet 2.0). En het werkt ook echt top! Zo hoef je niet te zoeken naar de charts die je nodig hebt: als je in het flightplan procedures selecteert en je gaat naar de Charts pagina dan zijn de relevante charts automatisch geselecteerd. Verandert er bijvoorbeeld een STAR (wat met FSHud dus wel eens gebeurd)? Voer 'm in in het flightplan en automatisch zie je de juiste chart verschijnen. Ook het wisselen tussen geselecteerde charts gaat makkelijk: selecteer simpelweg een andere tab op de Charts pagina en je ziet de bijbehorende chart. Nou ja... ik denk dat je het gewoon even moet zien en gebruiken om te snappen hoe goed alles werkt. ;) Het wordt sowieso een top plugin!

Kortom: ik vermaak me prima met MSFS! (En het loopt hier als een tierelies op mijn dik anderhalf jaar oude middle-of-the-road PC met officiële G-Sync monitor: van mij zul je geen geleuter horen over slecht werkende hardware, haha!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
tup61 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:40:
Ik ben de laatste tijd heerlijk aan het beta testen met:

Heel fijn om charts te hebben in de Longitude (enige vliegtuig dat ik momenteel vlieg in afwachting van de Vision Jet 2.0). En het werkt ook echt top! Zo hoef je niet te zoeken naar de charts die je nodig hebt: als je in
Welke vision jet is dat dan?

Ik heb die ene die nu in de marketplace staat, en ik zie deze ook: https://www.flightfx.io/portfolio/sf50-vision-jet

Maar die is al wel beschikbaar, of komt daar toch een tweede versie van ofzo? Ik vind het in X-plane altijd wel een tof vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Welke vision jet is dat dan?

Ik heb die ene die nu in de marketplace staat, en ik zie deze ook: https://www.flightfx.io/portfolio/sf50-vision-jet

Maar die is al wel beschikbaar, of komt daar toch een tweede versie van ofzo? Ik vind het in X-plane altijd wel een tof vliegtuig.
Ja, dat is 'm! Die in de Marketplace is trouwens dezelfde als die je linkt. ;) Daar komt inderdaad een update voor uit en daar zitten genoeg aanpassingen in om 'm v2 te noemen, schijnbaar. Grootste aanpassing is dat de VJ gebruik zal maken van de AAU1 G3000 en dat is een GIGA verbetering want die oude WT G3000 was niet echt top... Daarnaast zou de AT een stuk beter moeten werken en hebben ze de cockpit zelf opnieuw in 3D vormgegeven omdat niet alle verhoudingen helemaal klopten. Ook komt er een tablet die de VAMS pagina in de G3000 vervangt. En nog wat meer van die dingetjes.

Ze zijn nu bezig met de tweede interne beta en er komt waarschijnlijk nog een derde dus... het kan nog wel een weekje of wat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:08
Stopmerkbord schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:06:
Afgelopen week de Streamdeck XL toegevoegd aan de setup. Mooi apparaat waarvan je eigenlijk niet weet hoe erg je ‘m mist tot je ‘m hebt en je hele toestel met knoppen kan bedienen. Een geweldige oplossing van €130 (via marktplaats) om een overhead van €4000+ uit te sparen.

[Afbeelding]
Ik overweeg ook een StreamDeck, heb je nog additionele (betaalde) plug-ins nodig? Jij gebruikt de PMDG 737, ik wil ook de FlyByWire A320nx gebruiken.
Pagina: 1 ... 312 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc