Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
die AAU2 is toch die update dat ze eindelijk eens de vliegtuigen onder handen gaan nemen , zoals de airliners.Gameaddict schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:11:
@dierkx36 Volgens mij nog niet. Kan er ook niets over vinden. Geloof dat de volgende SU pas voor augustus gepland staat, dus verwacht daar dan ook nog geen beta van. Eerst komt de AAU2 update.
eindelijk eens een goede standaard A320, B747, B787
dan komt de rest later wel
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 08-04-2023 23:24 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
:)
Een van die drie zal wel onderhanden genomen worden ja, maar hopelijk allemaal. Van die drie, hoop ik het hardst op de B787.ravw schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:24:
[...]
die AAU2 is toch die update dat ze eindelijk eens de vliegtuigen onder handen gaan nemen , zoals de airliners.
eindelijk eens een goede standaard A320, B747, B787
dan komt de rest later wel
JA ik zelf ook de 787DutchOwnage schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:42:
[...]
Een van die drie zal wel onderhanden genomen worden ja, maar hopelijk allemaal. Van die drie, hoop ik het hardst op de B787.
Die airbus heb ik al genoeg vervangers voor
Airbussen hier niets te kort
A318, A319, A320 ( CEO NEO) A321)
behalve die LFVR A320 ceo is de rest FBW cockpit of Fenix
nu nog wachten op de grotere airbussen
Maar zou wel mooi zijn als ze die ook gewoon een beetje wat meer af maken die A320 van Asobo
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 10-04-2023 18:47 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Cork
Fuertaventura
Rhodos
Casablanca
Ibiza
San Diego
New Orleans
Santiago de Chile
Johannesburg
Durban
Sarajevo
Lekker lijstje so far, met die sale. Alleen nog RPLL en RCTP voor Air Phillipines en EVA en dat was 'm wel weer voorlopig. Nu is het uitkijken naar de 737 -800 binnenkort.
Baal alleen enorm dat ik EGKK niet goed werken krijg. Heb er een refund voor gevraagd en gekregen. Hoop echt dat een andere studio die eens gaat maken.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 11-04-2023 10:46 ]
Waar zit die pitot heat knop
behalve Sarajevo, en Fuertaventura en Casablanca, Bristel en CorkDutchOwnage schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:41:
Bristol
Cork
Fuertaventura
Rhodos
Casablanca
Ibiza
San Diego
New Orleans
Santiago de Chile
Johannesburg
Durban
Sarajevo
de rest heb ik al
Cork <- nu wel inbezit
EGKK van INIBUILD loop goed
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 11-04-2023 19:10 ]

Word echt helemaal simpel van dit K#T programma

Mijn laatste berichten in dit topic zijn van maart 2021, daarna heb ik mijn PC verkocht omdat ik niet tevreden was met mijn systeem (5800x en RTX3080). Toen begon het wachten op de volgende generatie GPU’s
Afgelopen week dan eindelijk een nieuw systeem gebouwd met een 5800X3D en een 7900XTX.
Zie dat MSFS in die 2 jaar veel verbeteringen heeft doorgevoerd en er mooie addons zijn uitgekomen. Kan niet wachten om weer te vliegen
:strip_exif()/f/image/gebIUT43Z8DwSaGOGRbIfJDM.jpg?f=fotoalbum_large)
Welkom terug ......schumi1986 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:07:
Zo, ik ben weer terug
Mijn laatste berichten in dit topic zijn van maart 2021, daarna heb ik mijn PC verkocht omdat ik niet tevreden was met mijn systeem (5800x en RTX3080). Toen begon het wachten op de volgende generatie GPU’s
Afgelopen week dan eindelijk een nieuw systeem gebouwd met een 5800X3D en een 7900XTX.
Zie dat MSFS in die 2 jaar veel verbeteringen heeft doorgevoerd en er mooie addons zijn uitgekomen. Kan niet wachten om weer te vliegen
[Afbeelding]
voor dat je het nog niet weet
Screenshots van vluchten mag niet meer geplaatst worden hier daar is een eigen stukje voor
[Flightsim] Screenshots collage
Gisteravond vlogen we een stukje over Engeland. Die controller daar was echt van een heel ander niveau, zo gefocused, had even het gevoel dat ik in een echt vliegtuig vloog. Kan het iedereen aanraden.
En ja, kost even een knop omzetten om live te gaan op de frequentie maar als je het mij vraagt zeker de moeite waard.
Misschien je installatie een keertje checken/opnieuw doen. Niemand anders hier die dat probleem heeft, dus aan MSFS ligt het niet.dierkx36 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:17:
En we zijn weer terug bij de "checking for updates" loop, zelfs met alle controllers los![]()
Word echt helemaal simpel van dit K#T programma
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Al gedaan.DigitalExorcist schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:12:
[...]
Misschien je installatie een keertje checken/opnieuw doen. Niemand anders hier die dat probleem heeft, dus aan MSFS ligt het niet.
Herinstall MSFS al gedaan.
Volledige clean install van de desktop ook al gedaan.
Waarom er hier weinig/niemand tegen aanloopt is omdat de meeste hier niet verder komen dan met een vliegtuig van A naar B vliegen en maar een paar (payware) add-ons hebben.
En niet zoals ik ergens boven de 1500 add-ons zitten.
Volg ook op het grote MSFS forum al een paar topics over dit probleem :
After SU12 stuck on searching for updates with more than 1025 items in onestore-folder
Content manager won't load if there are more than 1028 add-ons in community folder
Het is zowel bij PC als X-box gebruikers.
[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 12-04-2023 08:41 ]
Een schone Windows installatie en TrackIR opnieuw installeren heeft alles opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door -TNT- op 23-05-2023 11:54 ]
--
wellicht ligt het aan mij, maar waarom gebruik je voor zulke enorme hoeveelheden addons geen addonmanager zoals de hier al veel vaker genoemde addon-linker etc? scheelt enorm in loading times, en ik kan me echt niet voorstellen dat je alle 1500 addons ingeladen moet hebben om een vlucht te doen.dierkx36 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:33:
[...]
Al gedaan.
Waarom er hier weinig/niemand tegen aanloopt is omdat de meeste hier niet verder komen dan met een vliegtuig van A naar B vliegen en maar een paar (payware) add-ons hebben.
Volg ook op het grote MSFS forum al een paar topics over dit probleem :
After SU12 stuck on searching for updates with more than 1025 items in onestore-folder
Content manager won't load if there are more than 1028 add-ons in community folder
Het is zowel bij PC als X-box gebruikers.
In je vorige bericht was er mogelijk iets mis met usb, heb je die al volledig kunnen troubleshooten? de suggestie van ravw om 1 powered usb hub te gebruiken, en die dan aan te sluiten direct op de achterkant van je pc op het moederboard in plaats van een front header, of vice versa.
msfs was ook altijd al wel gevoelig voor overclocks of soms zelfs underclocks/undervolting, wellicht zit daar nog iets om na te gaan?
ik ben het volledig met je eens dat msfs geen limieten zou moeten hebben op aantallen addons, maar tot ze dat hebben opgelost denk ik dat je zelf ook je leven wat makkelijker kan maken met https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker bijvoorbeeld.
Gebruik ook ook add-on linker, alleen heb niks per landdeel opgedeeld : moet nog uitdokteren hoe je dat moet doen, dus alles word in 1 keer geladen.djbarney schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:43:
[...]
wellicht ligt het aan mij, maar waarom gebruik je voor zulke enorme hoeveelheden addons geen addonmanager zoals de hier al veel vaker genoemde addon-linker etc? scheelt enorm in loading times, en ik kan me echt niet voorstellen dat je alle 1500 addons ingeladen moet hebben om een vlucht te doen.
In je vorige bericht was er mogelijk iets mis met usb, heb je die al volledig kunnen troubleshooten? de suggestie van ravw om 1 powered usb hub te gebruiken, en die dan aan te sluiten direct op de achterkant van je pc op het moederboard in plaats van een front header, of vice versa.
msfs was ook altijd al wel gevoelig voor overclocks of soms zelfs underclocks/undervolting, wellicht zit daar nog iets om na te gaan?
ik ben het volledig met je eens dat msfs geen limieten zou moeten hebben op aantallen addons, maar tot ze dat hebben opgelost denk ik dat je zelf ook je leven wat makkelijker kan maken met https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker bijvoorbeeld.
Gebruik add-on linker voornamelijk omdat ik de meeste scenery die in community map moet op een aparte schijf heb staan.
Op deze manier hoe ik alleen maar door te linken naar MSFS na een herinstallatie en niet alles opnieuw te downloaden.
Heb ook niks overgeklokt, kwam er al redelijk snel achter dat MSFS daar niet tegen kan.
Gebruik ook al een een powered hub, zitten 3 panellen en throttle op.
Joystick , collective en totalcontrol panel zitten direct op de desktop.
Na het versteken van van de totalcontrol panel op een andere header was het probleem een aantal dagen weg, tot het gisteren weer begon.
Tussentijds niks veranderd, niks geupdate etc.
Vervolgens weer geprobeerd alle controller eerst apart en dan samen op een andere headers te doen maar MSFS blijft in die checking for updates loop, ook zonder controllers
Heb het nu opgelost met alle payware scenery die niet meer na is 23.01.01 is geupdated en miskopen te verwijderen om maar onder een X limiet te blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 12-04-2023 10:00 ]
Omdat Asobo zegtd at ze het controleren en als ze alke maand een update door voeren zouden ze ook moeten kijken naar de in store dingen of die nog goed zijn.
Want dat is toch minimaal wat je goed moet houden
IK zelf heb erg weinig last wat betreft problemen met veel addons , het enige waar ik me aan dood ergert is dat trage gedoe met opstarten.
MSFS geeft ook aan dat ik bijna 850 addons ingame heb.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BvmPxM6cVQ3cm3yp4PbhMTyA.jpg?f=user_large)
Maar dat is nog niets wat ik ooit bij FSX en ouder had.
Dar liep alles gewoon snel.
Kan em wle herinneren dat , ik meer dan 10.000 addons had en gewoon snel opstarten , maar oke in game met de FPS was het toen wel eens een ramp .. maar dat lag dan meer aan de makers van de addons dan aan FS.
En Fly tampa EHAM vol met vliegtuigen die ook nog eens in beweging komen, ja dna moet je niet van je pc gaan verwachten dat die netjes 60pfs blijft lopen , zeker voor de pc die we toen hadden
met 1500 addons tegelijk loop je denk ik wel risico dat er eens eentje tussen zit die ergens niet lekker mee samenwerkt, en die addon count bug in msfs helpt dan ook niet. Wat ik gedaan heb voor die addon-linker is simpelweg een aantal profielen gemaakt, eerst per continent en daarna voor specifieke landen of routes die ik vaker vlieg. In de msfs addonslinker die ik linkte in de vorige post, zit overigens ook een "duplicate scanner" die op basis van icao code kijkt of er meerdere addons zijn met dezelfde code, ook weer een manier om potentiele issues mee op te lossen of de totale count omlaag te brengen.dierkx36 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:57:
[...]
Gebruik ook ook add-on linker, alleen heb niks per landdeel opgedeeld : moet nog uitdokteren hoe je dat moet doen, dus alles word in 1 keer geladen.
Gebruik add-on linker voornamelijk omdat ik de meeste scenery die in community map moet op een aparte schijf heb staan.
Op deze manier hoe ik alleen maar door te linken naar MSFS na een herinstallatie en niet alles opnieuw te downloaden.
Heb ook niks overgeklokt, kwam er al redelijk snel achter dat MSFS daar niet tegen kan.
Gebruik ook al een een powered hub, zitten 3 panellen en throttle op.
Joystick , collective en totalcontrol panel zitten direct op de desktop.
Na het versteken van van de totalcontrol panel op een andere header was het probleem een aantal dagen weg, tot het gisteren weer begon.
Tussentijds niks veranderd, niks geupdate etc.
Vervolgens weer geprobeerd alle controller eerst apart en dan samen op een andere headers te doen maar MSFS blijft in die checking for updates loop, ook zonder controllers
Heb het nu opgelost met alle payware scenery die niet meer na is 23.01.01 is geupdated en miskopen te verwijderen om maar onder een X limiet te blijven.
profiel maken voor een area is op zich redelijk simpel, je kan aan vinken wat je zou willen gebruiken, en dan zit er onderin in het addons overzicht ergens een button "create preset with current selection". Ik selecteer alles in Scandinavie, create preset, en volgende keer als ik daar low & slow aan de gang wil en zo veel mogelijk detail wil, klik ik simpelweg die preset aan. alles dat dan in de USA zit, of de rest van europa, of de rest van de wereld, word simpelweg niet ingeladen. Idem voor vliegtuigen en de liveries. Als ik met GA bezig ben op kleine velden, dan hoef ik geen airbus of boeing liveries ingeladen te hebben, want de kans dat ik die tegenkom is vrij klein. En dat wat er wel is, daar kan FSTL wel inspringen met wat modelmatching.
kost je denk ik 1x even wat tijd om die profielen aan te maken, maar scheelt daarna bij elke load enorm veel tijd alleen al aan wachten tot de sim geladen is, en zal denk ik de stabiliteit alleen maar ten goede komen. De addons die je altijd gebruikt (dingen als puffinflight we love vfr, of die boten addons van gaist bijvoorbeeld) kan je ook gewoon aan zetten in je profiel. op die manier kan je ook al wat sneller gaan filteren op welke addons mogelijk wel/geen issues geven, als je merkt dat bijvoorbeeld je europa profiel het wel doet, maar usa issues vertoont.
Tanks, ga me van het weekend bezig houden met die profielen.djbarney schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:30:
[...]
met 1500 addons tegelijk loop je denk ik wel risico dat er eens eentje tussen zit die ergens niet lekker mee samenwerkt, en die addon count bug in msfs helpt dan ook niet. Wat ik gedaan heb voor die addon-linker is simpelweg een aantal profielen gemaakt, eerst per continent en daarna voor specifieke landen of routes die ik vaker vlieg. In de msfs addonslinker die ik linkte in de vorige post, zit overigens ook een "duplicate scanner" die op basis van icao code kijkt of er meerdere addons zijn met dezelfde code, ook weer een manier om potentiele issues mee op te lossen of de totale count omlaag te brengen.
profiel maken voor een area is op zich redelijk simpel, je kan aan vinken wat je zou willen gebruiken, en dan zit er onderin in het addons overzicht ergens een button "create preset with current selection". Ik selecteer alles in Scandinavie, create preset, en volgende keer als ik daar low & slow aan de gang wil en zo veel mogelijk detail wil, klik ik simpelweg die preset aan. alles dat dan in de USA zit, of de rest van europa, of de rest van de wereld, word simpelweg niet ingeladen. Idem voor vliegtuigen en de liveries. Als ik met GA bezig ben op kleine velden, dan hoef ik geen airbus of boeing liveries ingeladen te hebben, want de kans dat ik die tegenkom is vrij klein. En dat wat er wel is, daar kan FSTL wel inspringen met wat modelmatching.
kost je denk ik 1x even wat tijd om die profielen aan te maken, maar scheelt daarna bij elke load enorm veel tijd alleen al aan wachten tot de sim geladen is, en zal denk ik de stabiliteit alleen maar ten goede komen. De addons die je altijd gebruikt (dingen als puffinflight we love vfr, of die boten addons van gaist bijvoorbeeld) kan je ook gewoon aan zetten in je profiel. op die manier kan je ook al wat sneller gaan filteren op welke addons mogelijk wel/geen issues geven, als je merkt dat bijvoorbeeld je europa profiel het wel doet, maar usa issues vertoont.
De add-on linker waar je de link van postte gebruik ik ook.
Gebruik dupicate scanner ook om te kijken welke scenery mogelijk conflict met mekaar kan hebben (payware EGLL met de MSFS EGLL versie bv)
DIe EGLL van Asobo haal ik wel weg want je heb toch die vervanger .. ik ga ehct geen twee airports op 1 plek laten neer zetten altijd wel iets wat elkaar weer overlappeddierkx36 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:46:
[...]
mogelijk conflict met mekaar kan hebben (payware EGLL met de MSFS EGLL versie bv)
Dus zou gewoon je dubbele airports weg halen alleen de gewilde laten staan ..
Eerste wat ik doe met payware scenery : de MSFS huis variant weghalen.ravw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:53:
[...]
DIe EGLL van Asobo haal ik wel weg want je heb toch die vervanger .. ik ga ehct geen twee airports op 1 plek laten neer zetten altijd wel iets wat elkaar weer overlapped
Dus zou gewoon je dubbele airports weg halen alleen de gewilde laten staan ..
Ja ik ook .. ze zeggen het hoeft niet maar je ziet altidj gekke dingen op het airport ..dierkx36 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:54:
[...]
Eerste wat ik doe met payware scenery : de MSFS huis variant weghalen.
Ik was laatst ook weer eens aan het prutsen met de FBW.ravw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:54:
FBW heeft weer een update zie ik ..
Maar ik gebruik de stable maar kan niets update terwijl die dit wel aan geeft
[Afbeelding]
Klopt het dat die stable versie geen vnav/ToD heeft?
Wat zijn Airbus systemen toch onhandig als Boeing dan
ik krijg het hier niet werkendJayZeeTie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:10:
[...]
Ik was laatst ook weer eens aan het prutsen met de FBW.
Klopt het dat die stable versie geen vnav/ToD heeft?
Wat zijn Airbus systemen toch onhandig als Boeing dan
Maar ik moet de stables gebruiken omdat anders die addons niet werken voor het mengen van de FBW cockpit in andere vliegtuigen.
Ja ik wacht ook tot ze een keer die PMDG B737 800 gaan gooien in MP
Maar ik zal dan wel wachten op korting want als hij uit is op MP dan zal hij wel voor de hoofdprijs betaald moeten gaan worden
Sorry maar ik betaal alleen de hoofdprijs als ik van dag 1 er gebruik van wil maken , als een uitgever dan een half jaar of aan jaar later dan besluit het op MP uit te geven, dan heeft die toch een probleem als het niet gelijk met korting is.
Want het is wel al software die een half jaar oud is.
net als met GTA als die op de PC komt , vaak al meer dan 2 jaar , daar ga ik echt geen 50 euro aan uitgeven
aan een stukje software wat 2 jaar oud is.
Wacht dan wel op een aanbieding
[ Voor 99% gewijzigd door tup61 op 12-04-2023 11:21 ]

Zooooooooo blij dat ik geen ene moer geef om addons en mods!!!

[ Voor 96% gewijzigd door tup61 op 12-04-2023 11:34 ]
Hier ook gewoon een oplopende spaar rekening hoor .. dus ik zie het probleem niet , en waar om zou je geen mods gebruiken ...tup61 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:20:
![]()
![]()
![]()
![]()
Zooooooooo blij dat ik geen ene moer geef om addons en mods!!!Ik heb alleen Navigraph in de community folder staan en verder helemaal niets. Ik gebruik daarnaast nog FSHud (werkt buiten de community folder om) en mijn enige addon plane momenteel is de Vision Jet (via Marketplace dus ook buiten de community folder om). (Ik heb momenteel geen addon planes nodig ook omdat ik meestal vlieg met de geupdate Longitude.) MSFS loopt hier als een zonnetje. Genieten. Elke vlucht weer. Geen addons = geen problemen en een oplopende spaarrekening. Heerlijk. Kan het iedereen aanbevelen.
![]()
![]()
![]()
het geeft zo veel meer beleving ....
en het maakt je ook veel makkelijker met sommige dingen.
neem alleen die pushback mod .. de bekende ... echt als je die eenmaal gebruikt wil je niet zonder meer
en zo zijn er nog wel dingen die ik er handig vind
Ingame SB lezer
heerlijk niet elke keer uit game maar gewoon ingame blijven en even je SB door nemen.
Haha, dat van die oplopende spaarrekening was gewoon een andere manier om te zeggen dat het geld bespaart als je geen of weinig addons koopt.ravw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:29:
[...]
Hier ook gewoon een oplopende spaar rekening hoor .. dus ik zie het probleem niet , en waar om zou je geen mods gebruiken ...
het geeft zo veel meer beleving ....
en het maakt je ook veel makkelijker met sommige dingen.
neem alleen die pushback mod .. de bekende ... echt als je die eenmaal gebruikt wil je niet zonder meer
en zo zijn er nog wel dingen die ik er handig vind
Ingame SB lezer
heerlijk niet elke keer uit game maar gewoon ingame blijven en even je SB door nemen.
En natuurlijk snap ik wel dat men addons en mods gebruikt: doe ik dus ook, zoals ik al zei, maar dan wel heeeeeeeeel weinig, oftewel zo min mogelijk, gewoon omdat dat eventuele problemen voorkomt waar ik helemaal geen zin in heb. Ik lees zoooooo vaak over gedonder met MSFS wat uiteindelijk bleek te liggen aan een of andere kleine mod... ik heb daar gewoon geen zin in. Ik heb ooit wat freeware airports van Noorwegen geprobeerd en had metéén gedonder met CTD's dus ik was er snel klaar mee. Zal vast pure pech geweest zijn maar ik geef er verder ook niet echt om... Vliegvelden interesseren me niet echt en al helemaal niet de binnenkant van een terminal... Ik heb liever een vlotlopend default airport dan een fps-slurpend gevaarte waar ik toch niet naar kijk.
Daar komt ook nog bij dat mods vaak niet meer goed werken na een update en dan moet je weer wachten op een mod-update... en dan ook maar hopen dat 'ie ooit komt want dat weet je ook nooit zeker... en vervolgens zit je met een addon waar je niet meer zonder wilt en die het dan dus niet meer doet. Haha, is wel een erg negatief uitgangspunt, hè!
Het is natuurlijk mooi dat al die opties er zijn maar als je vervolgens gedonder krijg met MSFS, tja...
Wat een vreemde geforceerde redenering weer.ravw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:17:
[...]
Want het is wel al software die een half jaar oud is.
net als met GTA als die op de PC komt , vaak al meer dan 2 jaar , daar ga ik echt geen 50 euro aan uitgeven
aan een stukje software wat 2 jaar oud is.
Goede software is goede software en mag z'n waarde houden, want het is exact dezelfde ervaring als 5 jaar geleden (voorbeeld van GTA) dus hetzelfde waard, want de markt is nauwelijks nog veranderd. RDR2 is nog steeds een game op eenzame hoogte, een meesterwerk zonder gelijke. Mag nog prima 60 euro kosten.
Dus alle Sony exclusives die naar PC komen een jaar later moeten meteen naar de budgetbak? Want niveau indie/shareware? Spiderman en uncharted zijn nog steeds 10x beter dan de meeste adventure games die tegenwoordig op pc komen (ubisoft prut bvb)
Kwaliteit mag betaald worden. En dat heeft nintendo ook goed begrepen, want daar houdt hun software ook waarde. Zo'n sterke devaluatie zoals op andere platformen (steam) is niet goed voor developers, de markt en de perceptie (budget prut software, kwaliteit van de library).
En al zeker niet voor de ontwikkelaars van MSFS addons die een afzetmarkt hebben van max. 10000 simmers die Addon's kopen? En van die 10000 zijn er 5000 die je add-on kopen? Dus na zes maand mag die dev er niets meer aan verdienen?
Als je de kwaliteit van de add-on markt volledig onderuit wil halen, moet je vooral aan die principes vasthouden. Dan in 2 jaar eens kijken wat het oplevert.
Het is Simbridge die een update heeft. Het "wolkje" geeft aan welk onderdeel een update heeft.ravw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:54:
FBW heeft weer een update zie ik ..
Maar ik gebruik de stable maar kan niets update terwijl die dit wel aan geeft
[Afbeelding]
Het gaat niet om de kwaliteit , maar het gaat er om dat het dan al verouderd is.
Ja het is verouderd.
Dat het nog goed mee kan komen met de tijd is wat anders.
En even bij MSFS te blijven , dat er maar een kleine afzet is wat betreft afnemers van addons?
Alleen de eerste PMDG B737 die op MSFS kwam was al meer verkocht dan alle addons die ze ooit bij elkaar verkocht hadden.
En dat binnen 1 week
En zo zijn er meer addon makers die gewoon overvallen zijn met de vraag er naar
Je ziet ook dit heel veel in de hardware ...
Alles wat met FS te maken heeft , nadat MSFS uitkwam is er bijna niets meer te krijgen , ja of tijdelijk
dus dat er maar een kleine afzet markt is , dat is allang niet meer zo
Hier op het forum zie je het ook dat er gewoon mensen heel veel geld steken in fs hard en software
Maar dat sommige addon makers problemen hebben is dat ze zelf de fout in gaan..
Kijk alleen al naar ORBX
vroeger vond ik het echt goed spul...
nu de laatste jaar is het echt een heel stuk minder , en als ze dan uit komen met een addons , is het weer zo airport die veel mensen al gekocht hebben.
Kijk naar hun laatste nieuwe Tivat , die is al 2 jaar in de store , en dacht ook via hun eigen programma te koop
het is niet alleen dat ik de kosten wil besparen maar veel dingen zijn het ook gewoon niet meer waard om gelijk te kopen.
Je kunt beter die 101 patches afwachten dan weken lang problemen hebben.
ALs je een auto nieuw koop wil je ook niet de eerste 4 maanden alleen maar inde garage door brengen omdat er dingen niet goed gaan.
Dus het ligt er ook aan wat ze zelf doen.
Ik heb zo wel GTA als RDR 2 gekocht toen ze uit kwam , ja het zijn mooie spelen.
Maar ik zou dat nu bijna 6 jaar later nooit voor dat spel uit geven.
Ik koop sowieso al geen games meer voor de full prijs
Mede door dar et te veel keuze is en er moet heel wat gebeuren wil ik een game gelijk kopen.
Zo als MSFS ja flightsim koop ik altijd op dag 1
omdat ik weet dat ik daar veel plezier aan gaat hebben
ja nu staat hij wel oranje inderdaad .. die simbrug , was daarnet nietcieljardin schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:06:
[...]
Het is Simbridge die een update heeft. Het "wolkje" geeft aan welk onderdeel een update heeft.
Well there’s your problem.dierkx36 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:33:
[...]
Al gedaan.
(…)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Sommigen gebruiken Project Lasso i.c.m. de 9750x3D om MSFS op de CCD0 cores te laten draaien. Doe jij ook zoiets of laat je het MSFS/Windows zelf uitzoeken?dierkx36 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:58:
Waar bij mij de vraag nog wel zit :
Er is op het moment een lopende discussie of CCD1 (de CCD zonder Vcache) nou geparkeerd word, of stil gelegd hoe je het wil zien, of niet .
(Je draait MSFS op CCD0, de CCD met V-cache)
Wat ik wel eens wil weten of FSLTL nou draait op CCD0 (die met Vcache) of CCD1 ?
Moet nog gaan zoeken hoe je dit kan zien.
Ik heb gelezen dat de CCD0 cores lager clocken dan de CCD1 cores omdat de extra cache die snelheid niet aan kan. Kan jij dat beamen?
Ik probeer erachter te komen of de CCD0 cores van de 7950x3D toch nog sneller draaien in MSFS dan de cores op de 7800x3D.
Die 7800x3D is misschien wel wat stabieler i.c.m. MSFS want (volgens mij schreef je dat zelf ook) MSFS is nogal gevoelig voor hardwareissues.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Ik laat Windows zelf uitzoeken op welke core hij MSFS laat draaien.Allard schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:39:
[...]
Sommigen gebruiken Project Lasso i.c.m. de 9750x3D om MSFS op de CCD0 cores te laten draaien. Doe jij ook zoiets of laat je het MSFS/Windows zelf uitzoeken?
Ik heb gelezen dat de CCD0 cores lager clocken dan de CCD1 cores omdat de extra cache die snelheid niet aan kan. Kan jij dat beamen?
Ik probeer erachter te komen of de CCD0 cores van de 7950x3D toch nog sneller draaien in MSFS dan de cores op de 7800x3D.
Die 7800x3D is misschien wel wat stabieler i.c.m. MSFS want (volgens mij schreef je dat zelf ook) MSFS is nogal gevoelig voor hardwareissues.
Voorheen werd aanbevolen X-Box game bar uit te schakelen, bij de 7950X3D en 7900X3D is het juist andersom :
Bij het uitkomen van de 7950X3D/7900X3D heeft AMD een chipset driver uitgebracht (5.02.19.2221) waarin een gedeelte zit die de Xbox game bar vertel welke core hij moet gebruiken.
Zodra je een spel aanmerkt in X-Box Game bar als zijn de spel (MSFS is dus al als spel gerangschikt) word op die manier het programma gedwongen de CCD te gebruiken met de X3D cache.
CCD0 cores (met X3D cache) horen idd iets lager te klokken als de CCD1 cores (zonder X3D Cache)
Hier draait de prefered core op CCD0 max 5750Mhz, de rest van CDD0 hengelt tussen 5175MHZ en 5250MHZ
De cores van CCD1 zitten allemaal tussen de 5700Mhz en 5750Mhz.
(Het draait hier op een standaard PBO setting zonder per core te gaan aangeven hoe en wat.)
Ook draait alles hier op water cooling, zowel de CPU als de GPU hebben dus veel ruimte om te doen en laten wat ze kunnen.
Resultaten op luchtkoeling zullen (waarschijnlijk) heel anders zijn.
Staat me ook iets bij van een reviewer (DerBauer , die van Gamers Nexus ?) die erg hard adviseerde om bij de 7900X3D en 7950X3D geen process lasso te gebruiken omdat process lasso voorkomt dat een programma binnen een CCD van core naar core kan verplaatsen, iets in die richting ??
Betreffende hardware issues :
Daar bedoelde ik overklokken/undervolten mee.
Bij deze GPU heb ik het niet gedaan, de vorige wel, was een RTX 3090 : deze proberen undervolten.
Werkende undervolt , voor zowel DCS als X-Plane geen probleem, MSFS was direct CTD.
Als je op het grote MSFS forum gaat zoeken zal je ook zien dat er word geadviseerd om niet te gaan overklokken/undervolten.
Bij sommige werkt het, de meeste hebben er alleen maar problemen mee
Dan zou ik ook willen voorstellen om al die driver en fps verhalen wat te minderen.johan vanbuel schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:28:
Kunnen die negatieve berichten hier eindelijk eens stoppen AUB?
Er is al gemod heb ik gemerkt vandaag, alleen weet niet wat er weg is ..JimmyNL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:15:
[...]
Dan zou ik ook willen voorstellen om al die driver en fps verhalen wat te minderen.
maar heb wel een vermoeden.
maar ik zal me mening daar nu even niet over geven.
maar vind ook die problemen als die echt voorkomen zoals ik ze toen ook had waar ik een maand mee bezig ben geweest
heb ik ook niet elke dag die dingen hier gepost.
MSFS is gewoon echt een lastig software en erg gevoelig voor "foutjes"in je pc
Maar ik kan de frustratie wel begrijpen , zeker als je daar veel geld aan uitgeeft.
Het is geen leuk leesvoer maar het hoort er wel bij
Maar we hadden ook al een sub forum aangevraagd voor flightsims
Dan kun je dit soort dingen ook apart doen van probleem oplosser met MSFS , dan heb je niet dat het elke keer er tussen door komt als je echt puur voor de MSFS wil gaan.
Maar goed de een wil minder scheenshots de andere minder probleemoplossende texten ...
Zo zal je deze twee strijd blijven behouden
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 13-04-2023 20:28 ]
Wow, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Vooral goed om te horen dat de mainthread toch nog flink profiteerd van een hoge kloksnelheid. Ik wist ook niet precies hoe dat werkt met die AMD drivers i.c.m. de Gamebar maar dat is nu duidelijkdierkx36 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:08:
[...]
Als je op het grote MSFS forum gaat zoeken zal je ook zien dat er word geadviseerd om niet te gaan overklokken/undervolten.
Bij sommige werkt het, de meeste hebben er alleen maar problemen mee
Undervolten van mijn 3900 heb ik weinig problemen mee gehad maar bijv. XMP heb ik uit moeten zetten omdat MSFS dat niet waardeert. Dat is in feite ook een overclock en daar is MSFS erg gevoelig voor.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Geen probleemAllard schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:12:
[...]
Wow, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Vooral goed om te horen dat de mainthread toch nog flink profiteerd van een hoge kloksnelheid. Ik wist ook niet precies hoe dat werkt met die AMD drivers i.c.m. de Gamebar maar dat is nu duidelijk![]()
Undervolten van mijn 3900 heb ik weinig problemen mee gehad maar bijv. XMP heb ik uit moeten zetten omdat MSFS dat niet waardeert. Dat is in feite ook een overclock en daar is MSFS erg gevoelig voor.
Heb de 7950X3D hier op XMP profiel draaien (6000MHz CL30 dacht ik) en dat leverd geen problemen op.
Denk zelf dat het een combinatie is van undervolten en overklokken waar het fout gaat.
Trouwens, als je een X3D CPU koopt, hou wel in de gaten dat hoge RAM snelheid bij X3D CPU's weinig invloed (lees extra winst) heeft, een iets langzamer geheugen met een lage CL haal je meer uit.
In plaats van 6000 CL30 5600 CL28 bijvoorbeeld.
(Zijn op internet wel diverse testen over te vinden, Gamer Nexus en Jaydingus hebben het getest met de 5800X3D uit m'n hoofd)
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 13-04-2023 21:36 ]
[ Voor 6% gewijzigd door JimmyNL op 13-04-2023 23:44 ]
Goed, ik wil niet mee helpen aan de achteruitgang van dit topic, prima om er een threat naast te hangen voor de technische praterij
SBSV en SNCL maar even gekocht
niet echt achteruit maar het word te langdradig met die textenJimmyNL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:29:
Persoonlijk vind ik het topic juist achteruit gaan. Het vervuilt en lijkt meer over performance / drivers / systeem optimalisatie te gaan dan over de sim en de ontwikkeling en gebruik. Mijn voorkeur zou zeker zijn dat dit gescheiden wordt en dat de finetuners daar helemaal los kunnen gaan.
het gaat meer om PC technisch gepraat ( waar veelal de xboxers ) niets aan hebben ....
kan dan begrijpen dat die liever ander gepraat zien ....
maar goed dan heb je weer te veel screenshots, zijn ze weer met lange tenen , dan weer te veel met pc technisch hebben er weer een paar lange tenen
Maar goed het hoort er wel bij maar ik zou het ook liever zoals de Race sims zien dat bepaalde dingen een eigen stukje krijgen ....
CTD bij het opstarten van MSFS, bij de splash screens bedoel je ?Thinlanet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:29:
Hoewel ik zelf tot op heden maar een handjevol ctd’s heb gehad, is het bij m’n vader na twee weken raak, hij komt zelfs het menu niet eens meer in (CTD bij inladen van het menu zeg maar; je hoort nog wel “Loading please wait, 51%…” en uit), maakt geen verschil tussen normal of safe mode. Het gekke is, tussen het moment dat hij het nog wel goed deed en nu heb ik niets veranderd noch geupdate. Om andere fora kom ik weinig tegen in vorm van een oplossing. Inmiddels drivers ge-update etc maar zonder effect.
Goed, ik wil niet mee helpen aan de achteruitgang van dit topic, prima om er een threat naast te hangen voor de technische praterij
Of na de splash screens ?
(Voor en tijdens splash screens verifieert MSFS je account en de verbinding met de server, na de splash screens is het laden van MSFS, one-store add-ons , community map add-ons etc)
Gezien je nog wel kon kiezen tussen normal mode en safe mode gok ik dat het na de splash screens was.
Heb je al geprobeerd de Community map te hernoemen (naar community1 bijvoorbeeld) en dan MSFS op te starten ?
Zit hier even wat verder na te denken.Thinlanet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:29:
Hoewel ik zelf tot op heden maar een handjevol ctd’s heb gehad, is het bij m’n vader na twee weken raak, hij komt zelfs het menu niet eens meer in (CTD bij inladen van het menu zeg maar; je hoort nog wel “Loading please wait, 51%…” en uit), maakt geen verschil tussen normal of safe mode. Het gekke is, tussen het moment dat hij het nog wel goed deed en nu heb ik niets veranderd noch geupdate. Om andere fora kom ik weinig tegen in vorm van een oplossing. Inmiddels drivers ge-update etc maar zonder effect.
Wat je kan proberen (geen garantie dat het werkt, het is meer om te trouble shooten waar het probleem kan zitten) is dit :
(Niet alles te gelijk trouwens)
1) Indien je vader ook via Orbx, Aerosoft etc dingen gekocht heeft, staat dit spul in de community map
Zoals hierboven aangegeven, hernoem de community map even naar iets anders (community1 bv) en probeer dan op te starten
Omdat MSFS door het hernamen van de community map niet ziet waar daar in staat neemt MSFS dit niet mee in het laad proces.
Stel dat MSFS nu wel volledig opstart kan je er wel van uitgaan dat er een add-on in de community map dwars ligt, dan is het zoeken welke)
2) Indien 1 niet werkt, en je vader gebruikt controllers : alle controllers losnemen zodat je alleen je keyboard en muis overhoud.
(dit ook met de community map hernoemd)
Start MSFS nou wel op zit er ergens een conflict tussen je controllers en MSFS
3) Indien 1 en 2 niet werken is dit een al wat rigoreuzere manier :
Als je desktop aan staat, voordat je MSFS opstart , of de LAN adapter even uitschakelen of de LAN kabel lostrekken zodat je geen internet hebt.
Dan MSFS opstarten.
Omdat MSFS nu geen verbinding kan maken met de servers komt hij waarschijnlijk eerst met de vraag normal mode of safe mode, hier safe mode kiezen en dan met de melding geen verbinding mogelijk met de servers, normaal opstarten of offline blijven, hier offline kiezen.
Stel dat MSFS nu wel overal doorheen rolt en je in je main menu terecht komt kan je er van uitgaan dat het blijven hangen/CTD word veroorzaakt door verbindings problemen met de server.
Kan Gaming services zijn, kan een slechte verbinding met de server zelf zijn.
4) Indien 1,2 en 3 niet werken dan de meest rigoreuze manier : MSFS herstellen
Er is een kans aanwezig dat je al je instelling voor MSFS verliest hierdoor.
Als MSFS via de Windows Store is gekocht : ga naar de X-Box app, dan mijn bibilioteek, MSFS en vervolgens die 3 puntjes naast spelen : kies beheren , vervolgens bestanden en dan verifieren en herstellen.
Dit kan een tijd duren en is geen garantie dat MSFS het aan het eind wel werkt
Er zijn nog een aantal andere dingen die je kan doen, alleen is moeilijk uitleggen via internet en niet aan te bevelen gezien je bestanden van MSFS gaat weghalen en op deze manier MSFS dwingt zich te herstellen.
Na de splash screen (uitgaande dat dat het eerste screen is, na de leaders van Asobo and BlacksharkAI) denk ik, ik kan inderdaad dan nog kiezen tussen Normal en Safe Mode.dierkx36 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:16:
[...]
CTD bij het opstarten van MSFS, bij de splash screens bedoel je ?
Of na de splash screens ?
(Voor en tijdens splash screens verifieert MSFS je account en de verbinding met de server, na de splash screens is het laden van MSFS, one-store add-ons , community map add-ons etc)
Gezien je nog wel kon kiezen tussen normal mode en safe mode gok ik dat het na de splash screens was.
Heb je al geprobeerd de Community map te hernoemen (naar community1 bijvoorbeeld) en dan MSFS op te starten ?
Goede tip, ik zal dit eens proberen. Ik heb zelf geen community map add-ons geinstalleerd bij m'n vader, anders dan de officiele world-map updates. Alles staat overigens geinstalleerd op een en dezelfde NVME.
Kun je de (world) updates nog deinstalleren buiten FS2020 om? Dan kan ik ze mogelijk 1 voor 1 uitschakelen. En wordt er automatische een trace geregistreerd of kan ik dat via een console activeren?
Ik heb FS2020 via Steam kado gedaan aan m'n vader. Misschien dat de combinatie met FS2020 ongelukkig is, maar ik vind het altijd wel een prima platform. Ook daar al de integriteit van FS2020 laten controleren maar helaas zonder effect.
Ik zal je stappen plan doorlopen. Opgestart zonder controller ook al geprobeerd maar geen effect. Recent heb ik mijn vader geadviseerd te wisselen van WIFI (dongle) naar vaste UTP netwerk verbinding. Internet etc werkt en ervaar daar geen probelemen, maar dat is eigenlijk de enige "verandering" die lijkt te hebben plaatsgevonden tussen het moment dat FS2020 het nog deed en nu.
[ Voor 20% gewijzigd door Thinlanet op 14-04-2023 09:43 ]
Je kan ze weghalen door ze manueel te verwijderen uit je one-store map maar ik zou niet doen.Thinlanet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:36:
[...]
Na de splash screen (uitgaande dat dat het eerste screen is, na de leaders van Asobo and BlacksharkAI) denk ik, ik kan inderdaad dan nog kiezen tussen Normal en Safe Mode.
Goede tip, ik zal dit eens proberen. Ik heb zelf geen community map add-ons geinstalleerd bij m'n vader, anders dan de officiele world-map updates. Alles staat overigens geinstalleerd op een en dezelfde NVME.
Kun je de (world) updates nog deinstalleren buiten FS2020 om? Dan kan ik ze mogelijk 1 voor 1 uitschakelen. En wordt er automatische een trace geregistreerd of kan ik dat via een console activeren?
Ik heb FS2020 via Steam kado gedaan aan m'n vader. Misschien dat de combinatie met FS2020 ongelukkig is, maar ik vind het altijd wel een prima platform. Ook daar al de integriteit van FS2020 laten controleren maar helaas zonder effect.
Ik zal je stappen plan doorlopen. Opgestart zonder controller ook al geprobeerd maar geen effect. Recent heb ik mijn vader geadviseerd te wisselen van WIFI (dongle) naar vaste UTP netwerk verbinding. Internet etc werkt en ervaar daar geen probelemen, maar dat is eigenlijk de enige "verandering" die lijkt te hebben plaatsgevonden tussen het moment dat FS2020 het nog deed en nu.
Ondanks dat je ze uit de de one-store map heb verwijderd ziet MSFS nog steeds dat de updates geïnstalleerd zijn.
Kom door package files die in local cache/scenery cache staan : als je hier aan wilt beginnen kom je terecht op dat laatste stuk wat ik postte : je gaat bestanden verwijderen uit MSFS en MSFS dwingen te herstellen :
Dit kan of goed gaan of finaal fout dus niet aan te bevelen om dit te doen als je hier niet mee bekend bent.
(World updates en marketplace add-ons worden geïnstalleerd in de one-store map, externe aankopen, Orbx, Aerosoft etc en freeware en liveries staan in de community map)
MSFS traceert naar mijn weten wel, alleen aan het eind word er alleen gekeken of de account waarmee aangemeld word ook wel daadwerkelijk overeenkomt en vanaf waar er word aangemeld (land positie)
Voor de rest zou het naar mijn weten niet uit mogen maken
Gezien je MSFS dus via Steam hebt, loopt MSFS dan niet via Steam naar een server ?
Kijk anders een keer via de X-Box app van Windows of er daadwerkelijk wel verbinding is met de servers :
Instellingen -> gaming -> X-box netwerken
Dan begint de app van zijn eigen al te controlleren of er verbinding is.
Uitslag zie je onder prestaties (timing en package verlies)
[edit]
Nog 1 waar je naar kan kijken : als MSFS CTD't , kijk eens via eventviewer van Windows elke error code er word gegeven.
[edit 2]
Open deur maar via LAN kabel is de enigste manier waarmee de desktop van je vader op internet kan toch ?
Niet dat de dongle er nog op zit en de desktop 2 mogelijkheden heeft om internet te benaderen.
[ Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 14-04-2023 10:22 ]
Ik heb dit ook, erg vervelend. Heb het alleen met DX12 en ze komen nadat ik de external view eenmaal geselecteerd heb. Het stomme is dat ik hier geen last meer van had, maar na aanschaf nieuwe GPU (en installatie nieuwe drivers) dit probleem weer terug heb.jorank schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:00:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe het kan dat ik van deze lelijke vlakken in MSFS heb? Valt me op bij meer vliegvelden.
Ik zag op een ander forum een tip voorbij komen op de DirectX shader cache weg te gooien (even zoeken naar "disk clean-up" in je start menu). Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt voor sommigen te werken.
Wat @mvbo zegt, begin met shader cache op te schonen :jorank schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:00:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe het kan dat ik van deze lelijke vlakken in MSFS heb? Valt me op bij meer vliegvelden.
Windows verkenner openen -> rechtermuisknop C: schijf -> Eigenschappen -> Schijfopruimen -> Onder "te verwijderen bestanden" DirectX Shader-Cache selecteren en dan OK.
Waar het ook nog door kan komen is een "vervuilde" Rolling Cache van MSFS (als je dit gebruikt) :
MSFS openen -> Settings -> Data -> Rolling Cache verwijderen.
Vervolgens MSFS afsluiten en opnieuw opstarten en dan een nieuwe Rolling Cache aanmaken (zoals gezegd, indien je dit gebruikt)
Na heel wat jaren afwezigheid qua flightsimmen, ben ik nu toch aan MSFS 2020 begonnen.
Ik vind het ook leuk om "cinematic style" filmpjes te maken, dat heb ik tien jaar geleden (pff, time flies/ik wordt oud
MSFS 2020 heeft echt giga potentie voor mooie cinematic filmpjes maken ben ik al achter.
Hebben jullie misschien nog tips hoe je dit het beste aan kan pakken?
Zijn er hier meer mensen die dat soort filmpjes maken?
Ik ben aan m'n eerste filmpje begonnen, maar het is tot nu toe best vaak een "battle against the (micro) stutters".
Ik wil nu in 4K 30 fps filmpjes maken, en je zou toch zeggen dat je stottervrije footage moet kunnen krijgen als je zorgt dat je in een bepaalde scene 40 fps haalt, zodat je wat reserve hebt aangezien het opnemen zelf ook een paar fps kost.
Maar dat lukt me tot nu toe lang niet altijd. Tijdens het opnemen zelf lijkt het goed te gaan.
Maar bij het achteraf bekijken varieert het van in z'n geheel onbruikbare footage door constante stotters (terwjil ik qua fps wel safe zat tijdens het opnemen), of deels wel bruikbare footage, maar toch hier en daar wat stutters (die je tijdens het opnemen zelf niet had/zag).
Is het misschien beter om met Vsync off te recorden?
Als ik gewoon speel dan speel ik op 30 fps, op een 60hz scherm met Vsync 50%.
Dat speelt veel soepeler (wat ik het belangrijkst vind), en met veel minder tot geen stutters dan dat ik op m'n 165hz Gsync-compatible scherm speel.
Maar misschien is opnemen met Vsync 50% wel niet handig?
Nog andere tips/tricks misschien?
Voor replay gebruik ik nu Skydolly.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Ik zelf heb ook heel veel filmpjes gemaakt van de odue FS ...
Maar met FS werkt dat niet
Om ene bepaalde redenen
Standaard geen replay functie die op neemt
En de replay die sommige programma's doen , si gewoon alleen jou vlucht opnemen
En als je die dan weer als replay wil geven dan start die eigenlijk gewoon een nieuwe vlucht op met jou vlucht er in
Dat is juist iets wat je niet wil met een replay ...
Want als je heel mooi achter een andere vliegtuig aan gaat met de taxi , dan zie je die inde replay niet terug want het is een nieuwe vlucht in geladen, en alleen jou vliegtuig is op genomen
En daarbij is het niet leuk als je een mooie landing heb gedaan, war de baan vrij was , en inde replay staan er in eens 2 op de baan ..
Nee MSFS is alles behalve Replay vriendelijk.
Snap ook niet dat ze die functie eruit hebben gesloopt
je kunt wel wat terug kijken met MSFS , maar heb liever dat je de hele vlucht op neemt en die kan terug kijken wnat dan kan je de mooiste stukjes laten weer terug halen en dan die opnemen en in een film bewerken.
Zelf ook ik dat het weer terug gaat komen
Het beste in MSFS is gewoon live opnemen
Zo als ik hier gedaan heb..
YouTube: New castle to Rotterdam with A319 BA
Maar vind dat alles behalve prettig om te doen lieven achter af de hele vlucht kunnen bekijken zo als hij was.
/f/image/SYdx59H32k8WpZPfR17YAtUw.png?f=fotoalbum_large)
Base Pack 1.2.0 Released to FBW installer,
this is a large update it may take some time to update, give the installer time!
* Additional liveries, total now over 1650+. Full livery / model list at https://www.fslivetrafficliveries.com/liveries/
* Reworked metal effect layers for all aircraft
* Animation and model optimisations
* Post SU12 Sound improvements
* Optimised Asobo C208B, B350, C25C and GA aircraft C172, C152, DA40, DA62, G36 added
* Various livery/texture fixes and tweaks
* Aircraft animations fixes (ATR,DH8)
* Updated VMR file for Vatsim users
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 14-04-2023 19:55 ]
In het document hier staat Auto-handoff procedures: No. Wat betekent dit in de praktijk?
Even kort uitgelegdcracking cloud schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:32:
Vraagje over vatsim, met name de procedure op regionale velden in NL.
In het document hier staat Auto-handoff procedures: No. Wat betekent dit in de praktijk?
Op de meeste plaatsen krijg je de overdracht. Voor een aantal moet u zelf contact opnemen - normaal gesproken aangegeven op terminalkaarten of luchthaveninformatie die vaak te vinden is op de virtuele ACC- of FIR-website.
Ook is het op plaatsen waar u een overdracht zou moeten krijgen maar niet doet omdat het/u per ongeluk wordt vergeten, over het algemeen gepast om zelf over te schakelen en in te checken.
als Tower je vertelt "baan x, klaar om op te stijgen, tot ziens!" je hebt een heel goede hint dat je zelf contact moet opnemen met het volgende station. Het exacte frequentiepunt hangt af van lokale procedures, dat kan zijn "onmiddellijk na het opstijgen" of wanneer xxxx ft bereikt is.
Dus het is meer de "ruimte" " lege stukken" die je heb wanneer jij bepaald wanneer je overgaat tot de volgende stappen.
Dat zoals ik beschreef op een bepaald punt of hoogte.
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 14-04-2023 22:16 ]
Thanks voor je reply.ravw schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:51:
@BeetjeVreemd
Ik zelf heb ook heel veel filmpjes gemaakt van de odue FS ...
Maar met FS werkt dat niet
Om ene bepaalde redenen
Standaard geen replay functie die op neemt
En de replay die sommige programma's doen , si gewoon alleen jou vlucht opnemen
En als je die dan weer als replay wil geven dan start die eigenlijk gewoon een nieuwe vlucht op met jou vlucht er in
Dat is juist iets wat je niet wil met een replay ...
Want als je heel mooi achter een andere vliegtuig aan gaat met de taxi , dan zie je die inde replay niet terug want het is een nieuwe vlucht in geladen, en alleen jou vliegtuig is op genomen
En daarbij is het niet leuk als je een mooie landing heb gedaan, war de baan vrij was , en inde replay staan er in eens 2 op de baan ..![]()
Nee MSFS is alles behalve Replay vriendelijk.
Snap ook niet dat ze die functie eruit hebben gesloopt
je kunt wel wat terug kijken met MSFS , maar heb liever dat je de hele vlucht op neemt en die kan terug kijken wnat dan kan je de mooiste stukjes laten weer terug halen en dan die opnemen en in een film bewerken.
Zelf ook ik dat het weer terug gaat komen
Het beste in MSFS is gewoon live opnemen
Zo als ik hier gedaan heb..
YouTube: New castle to Rotterdam with A319 BA
Maar vind dat alles behalve prettig om te doen lieven achter af de hele vlucht kunnen bekijken zo als hij was.
Beperkte replay functionaliteit dus, dat is wel jammer.
Dat idee had ik al na wat gepruts met de standaard replay functie.
Met Skydolly kom ik al verder, maar moet er nog wat verder induiken.
Als ik live multiplayer speel/opneem zie ik (nu) bij de andere spelers hun vliegtuigen soms iets van judder/ghosting o.i.d.
Ik dacht dat ik dat bij m'n eerste pogingen qua multiplayer formatievliegen niet had gezien, misschien iets met m'n grafische settings veranderd wat ik me niet meer kan herinneren?
Ik zie bij jouw video trouwens wel behoorlijk veel stutters (iemand in de comments section bij je video benoemt het ook), ook in situaties waar je het niet zou verwachten.
Zelf zou ik me daar ontzettend aan storen/zou het de immersie erg verstoren voor me.
Ik zit er nog aan te denken om m'n 5800X CPU te upgraden naar de 5800X3D, dat zou ook nog aardig wat moeten helpen met FPS dips/1% lows (en dus minder vaak stutters?), en in zware situaties voor de processor, bijv. bij het opstijgen/landen volgens mij.
Maarja, er moet ook nog een videokaart upgrade komen en 't geld groeit me helaas ook niet op de rug.
4K MSFS filmpjes maken met een RTX 2060 Super is laten we zeggen wel een uitdaging
Ach dat is niet tegen te houden , dat zijn weer eens die vage laad momenten van MSFSBeetjeVreemd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:08:
[...]
Ik zie bij jouw video trouwens wel behoorlijk veel stutters (iemand in de comments section bij je video benoemt het ook), ook in situaties waar je het niet zou verwachten.
Zelf zou ik me daar ontzettend aan storen/zou het de immersie erg verstoren voor me.
Als je dus bij een addon airport komt ...
Want mijn FPS is hoog genoeg
Maar Ik begrijp er zelf ook niets van , want alles aan andere FS lopen goed en zelfs de zwaarste games geen ik geen moeite
Maar MSFS . is het soms heel erg ...
Ben net van KFJK vertrokken maar gewoon tot zelf 3 a 5 sec stil staan ... aan beeld .. dat is gewoon echt niet leuk meer
Met replays opnemen heb je dat dan toch nog meer
Maar goed we moeten het er maar mee doen
beter iets hebben dan niets
Ik zie dat je een 3900X hebt.ravw schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:14:
[...]
Ach dat is niet tegen te hoduen , dat zijn weer eens die vage laad momenten van MSFS
Als je dus bij een addon airport komt ...
Want mijn FPS is hoog genoeg
Maar Ik begrijp er zelf ook niets van , want alles aan andere FS lopen goed en zelfs de zwaarste games gen ik geen moeite
Maar MSFS . is het soms heel erg ...
Ben net van KFJK vertrokken maar gewoon tot zelf 3 a 5 sec stil staan ... aan beeld .. dat is gewoon echt niet leuk meer
Met replays opnemen heb je dat dan toch nog meer
Maar goed we moeten het er maar mee doen
beter iets hebben dan niets
Die vervangen voor een 5800X3D is voor MSFS wel echt een serieuze upgrade, en (relatief) goedkoop, helemaal als je de 3900X verkoopt.
Als MSFS je main "ding" is zou ik het zelfs een no-brainer durven noemen.
Samen met je 4070Ti moet je het dan volgens mij relatief eenvoudig zo kunnen configureren dat je veel minder gestotter zou moeten hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 14-04-2023 23:22 ]
dat zou maar 12% meer opleveren.BeetjeVreemd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:19:
[...]
Ik zie dat je een 3900X hebt.
Die vervangen voor een 5800X3D is voor MSFS wel echt een serieuze upgrade, en relatief goedkoop.
Samen met je 4070Ti moet je het dan volgens mij relatief eenvoudig zo kunnen configureren dat je veel minder gestotter zou moeten hebben.
en die 5800X3D gaat niet in deze Mobo , dus dan moet ik alles vervangen .....
Maar dat komt denk ik over een paar maanden
Dan wil ik een heel nieuw systeem gaan maken ...
Maar met normaal vleigen heb ik er nu geen last van , het is alleen om sommige grote airports .. maar ik gebruik oom AI planes als verkeer op de airports dus ja dat vreet wel wat .
maar ik vlieg gemiddeld met airliners op een 60 FPS ( bij pakt me GPU maar tot 50% en GA op 120 FPS gemiddeld ( hier gewoon 90% van de GPU )
CPU komt niet boven de 13% uit
dus vind het wel goed
Dan heb ik wel alles vol open staan
Die 12% moet je je niet op blindstaren. (daarbij doel je trouwens neem ik aan op max/gemiddelde fps?).ravw schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:25:
[...]
dat zou maar 12% meer opleveren.
en die 5800X3D gaat niet in deze Mobo , dus dan moet ik alles vervangen .....
Maar dat komt denk ik over een paar maanden
Dan wil ik een heel nieuw systeem gaan maken ...
Maar met normaal vleigen heb ik er nu geen last van , het is alleen om sommige grote airports .. maar ik gebruik oom AI planes als verkeer op de airports dus ja dat vreet wel wat .
maar ik vlieg gemiddeld met airliners op een 60 FPS ( bij pakt me GPU maar tot 50% en GA op 120 FPS gemiddeld ( hier gewoon 90% van de GPU )
CPU komt niet boven de 13% uit
dus vind het wel goed
Dan heb ik wel alles vol open staan
1% en 0.1% lows zijn veel belangrijker en daar helpt die 3D V-cache van de 5800X3D echt mega veel bij.
5800X3D gaat trouwens prima samen met je X570 moederbord hoor.
Misschien alleen effe BIOS flashen.
Dat je 3900X niet boven de 13% uitkomt betekent trouwens niet dat je geen CPU bottleneck hebt/dat upgrade naar 5800X3D geen nut zou hebben.
Ik zie nu dat hij wel inde lijst staat van mijn mobo dus het is wel mogelijk ..BeetjeVreemd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:34:
[...]
Die 12% moet je je niet op blindstaren. (daarbij doel je trouwens neem ik aan op max/gemiddelde fps?).
1% en 0.1% lows zijn veel belangrijker en daar helpt die 3D V-cache van de 5800X3D echt mega veel bij.
5800X3D gaat trouwens prima samen met je X570 moederbord hoor.
Misschien alleen effe BIOS flashen.
Dat je 3900X niet boven de 13% uitkomt betekent trouwens niet dat je geen CPU bottleneck hebt/dat upgrade naar 5800X3D geen nut zou hebben.
|Maar dan moet ik daar eens naar gaan kijken ..
maar liever een heel nieuw systeem
Ben zelf van een 5800x naar een 5800x3D gegaan en het verschil is echt gigantisch! dikke aanrader dus, en idd zoals al aangegeven relatief goedkoopravw schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:38:
[...]
Ik zie nu dat hij wel inde lijst staat van mijn mobo dus het is wel mogelijk ..
|Maar dan moet ik daar eens naar gaan kijken ..
maar liever een heel nieuw systeem
Oke dan moet ik daar maar eens naar kijken , en dan even iemand zoeken die heb erin kan plaatsten ..schumi1986 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:16:
[...]
Ben zelf van een 5800x naar een 5800x3D gegaan en het verschil is echt gigantisch! dikke aanrader dus, en idd zoals al aangegeven relatief goedkoop
Doe veel zelf maar een CPU inbouwen daar ga ik me niet aan wagen
En dan gelijk even mijn bios onderhanden nemen ( want de laatste keer wilde het hier niet lukken)Ga dat niet meer zelf doen want dan kan ik beter gelijk een nieuwe systeem bestelen
maar goed
ben nu ook bezig met een vlucht van KJFK naar KMIA
Zo maar eerst even veilig het toestel aan de grond zetten, nou ja eerder gezegd het vliegtuig moet zorgen dat ik veilig aan de grond komt ....
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 15-04-2023 00:42 ]
Ik denk dat ik het ook maar ga doen, maar blijft ergens een beetje zuur omdat ik in mijn geval achteraf nog even wat langer had moeten wachten met upgraden, en nu twee keer de portemonnee moet trekken.schumi1986 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:16:
[...]
Ben zelf van een 5800x naar een 5800x3D gegaan en het verschil is echt gigantisch! dikke aanrader dus, en idd zoals al aangegeven relatief goedkoop
Vrij recent namelijk nog geüpgraded van een 2600 naar 5800X.
De 3D variant was toen nog € 200,- duurder dan de reguliere 5800X, maar kelderde qua prijs enkele maanden nadat ik de 5800X had gekocht, en kost nu hetzelfde als wat ik voor de 5800X heb betaald.
Blijft lastig in computerland; wanneer (wat) kopen/wanneer beter nog even wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 15-04-2023 20:32 ]
Zolang ik al Flight Simulators speel is PC performance een ding. Je systeem kan namelijk niet snel genoeg zijn voor flight simulator en telkens als er dan een nieuwe generatie CPU of GPU uitkomt heeft een flight simulator daar baat bij.JimmyNL schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:01:
Dit is toch precies een beetje wat ik bedoel, het gaat wéér over processoren, kaarten, mobo's, combinaties, koeling, procenten... Ik lees elke dag dit topic en gaat bijna volledig over dat. Misschien moet een moderator zich er dan maar eens over buigen? Wat er al goed gezegd wordt, is dat een bepaald systeem andere games vaak prima draait en daarmee kun je eeuwig lang blijven zeggen koop kaart dit, koop geheugen dat, zie driver zus, overclock zo, maar het heeft niet direct met de inhoud van de game te maken. Mensen knallen hun sim eindeloos vol met addons en dan komen er zat problemen. Niet dat dat geen ruimte verdient maar de perfomance van je pc fine tunen is naar mijn idee een ander topic. Moderators?
Een normale game heeft systeem eisen en die eisen veranderen nooit maar bij een flight simulator veranderd het met updates of het toevoegen van addons ect. Dat betekend ook dat de vraag over hardware in flight simulator topics zal blijven bestaan.
Waar tweakers vooral heel goed in zijn is het splitsen van topics en dat is dan vaak het begin van moderators die elke week moeten terug komen om van alles te verwijderen.
Er mogen al geen screenshots meer geplaatst worden in dit topic, over de systeem eisen praten mag dadelijk hier ook niet meer en let maar op daarna komt er vast ook nog wel een addon topic want dat is het volgende waar mensen zich aan gaan irriteren.
Het zorgt er uiteindelijk alleen maar voor dat tweakers helemaal niets meer gaan posten en de gezelligheid in het topic weg gaat. Ik ben van mening dat er niet voor niets een scrol wieltje op je muis aanwezig is, gewoon lekker door scrollen als het ergens over gaat waar jezelf geen belang bij hebt.
***Feedback mag in met moderatie feedback topic.
[ Voor 98% gewijzigd door Ircghost op 16-04-2023 10:05 ]
Screenshots zijn er genoeg ... (vluchtjes mogen niet meer hier dus apart topic)cracking cloud schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:54:
Ja dit topic is dood, vond het wel leuk om af en toe wat screenshots te zien van leuke bestemmingen of mooie kisten, of om inhoudelijk wat nieuws te leren over vliegen/navigeren. Maar het is nu teveel hardware (waar ik niks mee heb).
[Flightsim] Screenshots collage
En ja er zijn dagen bij ......... zeker als je Xbox heb dan zal je deze dagen niet leuk vinden om alleen PC dingen te lezen.
Maar als je wat wil weten kan je het gewoon vragen.
**knip**
feedback over moderatie mag in het feedback topic
[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 16-04-2023 10:04 ]
**knip**
Feedback over moderatie mag in het daarvoor bestemde feedback topic.
het probleem met die overklocking probleem te warm dat MSFS vast loopt
Weet nu waar het aan ligt en als dat zou is dan mag Asobo wel alles op nieuw gaan schrijven
Want dat probleem is dus niet te verhelpen
Denk dat het probleem ligt omdat je een lange tijd vliegt op 50% GPU en 10% CPU en je komt in eens bij een stuk wat power nodig heb , dan je pc naar 80/90 % gaat draaien , en dat dan MSFS denk dat je hem opvoert , dus dat die te heet word en te snel in 1 keer om hoog gaat ..
Het is bij GA het probleem niet .... omdat die daar altijd 90% draagt de GPU
Maar ik bemerk nu 2 keer een vlucht doen met een Airliner dat hij die melding geeft ..... dus op een moment dat die power gaat gebruiken klapt die vast en zegt dat je niet moet overclocken...
Dit is nu al twee keer vlak voor de landing gebeurd .. of bij vertrek
Het gebeurd nooit op FL ..
Denk dat ze hem ergens gelocked hebben voor de ex gebrukers en dat dat nu ook inde pc zit verwerkt.
Want het is de laatste tijd best wel raak met die overheating probleem melding
Maar FS word ook met de maanden zwaarder.
Maar ja zo blijven we bezig
[ Voor 31% gewijzigd door Ircghost op 16-04-2023 10:04 ]
Het ligt hem waarschijnlijk aan de driver aangezien mensen die een rollback doen naar een oudere versie de error niet meer krijgen, waaronder ik.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
ik gebruik altijd de laatstte drivers , want en rolback maakt hier niet uit , de drivers daarvoor hadden het ook , en die daarvoor ook :-)jorank schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:25:
Welke driver versie heb je ravw?
Het ligt hem waarschijnlijk aan de driver aangezien mensen die een rollback doen naar een oudere versie de error niet meer krijgen, waaronder ik.
het gebeurd gelukkig maar heel af en toe
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
5600 CL28
6000 CL30
6000 CL36
Ik kan helaas geen reviews online vinden.
Oh boy, een hardware gerelateerde vraag t.a.v. MSFS, dat gaat hier mensen triggeren 😱😉Resinman schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:30:
Op dit moment ben ik bezig met het samenstellen van een PC specifiek voor Flight Simulator (AM5 7800X3D). Kan iemand mij vertellen of er prestatie verschillen zijn tussen de volgende geheugen specificaties:
5600 CL28
6000 CL30
6000 CL36
Ik kan helaas geen reviews online vinden.
6000 is voor zover ik weet de sweetspot voor de AMD 7000 serie.
Ik ben niet helemaal thuis in prestatieverschillen wat betreft de latency verschillen etc., maar denk dat je i.c.m. een 7800X3D prima uit de voeten kan met een 2x16=32GB 6000 CL36 kitje, al zou ik persoonlijk bij aanschaf van een compleet nieuw AM5 systeem gewoon die paar tientjes extra uitgeven en voor een 6000CL 30 kitje gaan.
Hier vind je wat meer info over memory scaling etc. op AM5.
De springsale op MSFS marketplace duurt nog een paar dagen.
Heeft iemand nog tips/must haves?
En ik zag gisteren ineens scheuren in het water toen ik aan het spelen was? 😥🙄
:strip_exif()/f/image/4h62oucbeJd4wvdAbg1XCIIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik koop het liefst buiten de marketplace om vanwege de encryptie via Marketplace. Daardoor kan bijv. Little Navmap de addons niet importeren.BeetjeVreemd schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:53:
[...]
De meeste webshops behalve Aerosoft (die heeft nooit noemenswaardige sales) heben ook springsales op het moment dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Als je alleen in de webshop kijkt, bijv. de SWS Kodiak als je die nog niet hebt. Ik weet niet of de Blacksquare addons ook in de aanbieding zijn, die zijn eigenlijk altijd musthaves als je voor GA's en realistisch gaat.
Die scheuren in het water zijn al langer, is me al een aantal keer opgevallen.BeetjeVreemd schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:53:
[...]
En ik zag gisteren ineens scheuren in het water toen ik aan het spelen was? 😥🙄
[Afbeelding]
Zal te maken hebben met overstap van kaartvierkant naar kaartvierkant of van add-on scenery naar normaal denk ik.
Betreffende de sales :
Hangt er van af wat je graag vliegt.
Ben je veel met GA/heli's bezig : alle vliegvelden van Burning Blue Design : ze zijn erg mooi gemaakt en BBD is redelijk fanatiek met het up-to-date houden.
Voor Frankrijk : LLH Creations : zijn over het algemeen wel mooi gedaan alleen het up-to-date houden is een beetje hit-miss met hun.
Spul van Drzewiecki : mooi gedaan maar zwaar voor een systeem.
Samscene3D sceneries : over het algemeen best leuk gedaan maar ook hun up-to-date houden is nogal een hit en miss
Aerosoft heeft ook best mooie vliegvelden voor in Duitsland, een stel van hun oudere sceneries geeft conflicten, zag gisteren dat die via Marketplace ook niet meer te krijgen zijn.
Orbx, zolang het maar door hun zelf gemaakt is.
NMG, AC Scenery, FSXScenery, MSFSScenery en Taburet ontwijken : is troep
Zolang je álles van Bredok3d en CaptainSim maar vermijdt. Dat is écht troep.BeetjeVreemd schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:53:
[...]
Ik speel nu 2 jaar FS met een Thrustmaster T16000 en zou eigenlijk wel willen upgraden.
Mijn voornaamste vliegtuig is de PMDG 737 dus iets in die richting zou wel gaaf zijn. Ik zie wel wat Boeing gerichte spullen maar dat hoeft niet perce.
Ik zie de MCP bijvoorbeeld hier te koop staan:
https://coreflighttech.com/product/boeing-737-mcp/
Dat is al een leuke optie maar het moet ook leuk blijven in de portomonee dus niet alles tegelijk ;-)
Iets meer controle over bvb speedbrakes, flaps en dergelijke zou wel gewenst zijn :-)
Heeft ook een computer!
Joystick/throttles/collective/rudder pedals en control panels = Virpil.Bertus schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:54:
Wat raden jullie aan qua flightsticks / yokes / throttles?
Ik speel nu 2 jaar FS met een Thrustmaster T16000 en zou eigenlijk wel willen upgraden.
Mijn voornaamste vliegtuig is de PMDG 737 dus iets in die richting zou wel gaaf zijn. Ik zie wel wat Boeing gerichte spullen maar dat hoeft niet perce.
Dat is al een leuke optie maar het moet ook leuk blijven in de portomonee dus niet alles tegelijk ;-)
Iets meer controle over bvb speedbrakes, flaps en dergelijke zou wel gewenst zijn :-)
Staat een joystickgrip met base op MP (niet van mij voor de duidelijkheid)
Ik heb de yoke van Logitech, maar de throttles inmiddels geüpgraded naar de Honeycomb Bravo. Ik heb de throttles van de Airbus van Thrustmaster ook nog liggen maar ik denk niet dat ik die nog ga gebruiken.. Rudders van Thrustmaster, de 'gewone' goedkope versie zeg maar. En voor de rest de losse panelen van Logitech (Radio/Multi/AP).Bertus schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:54:
Wat raden jullie aan qua flightsticks / yokes / throttles?
De Honeycomb Bravo is écht heel fijn. Je kan daar gewoon 1 hendel voor de speedbrake en 1 hendel voor de flaps gebruiken, en dan 2 voor de motoren. Maar ook general aviation is ie perfect voor; binnen een paar tellen heb je 'm omgebouwd voor GA.
[ Voor 10% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-04-2023 15:17 ]
daarom zit ik er ook aan te denken om hem te kopenDigitalExorcist schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:16:
[...]
De Honeycomb Bravo is écht heel fijn. Je kan daar gewoon 1 hendel voor de speedbrake en 1 hendel voor de flaps gebruiken, en dan 2 voor de motoren. Maar ook general aviation is ie perfect voor; binnen een paar tellen heb je 'm omgebouwd voor GA.
Want hij is wel veelzijdig.
want die TCA gashendels die ik nu heb daar word je soms ook gek van.
elke update kan je ze weer helemaal gaan instellen
En ik krijg hem al maanden niet helemaal goed maar goed het werkt nog
Niet met die, maar met de airbus variant vlieg ik alles (met name GA waar een yoke beter zou passen) en dat ding vliegt prima, alleen de throttle is compleet ruk. Daar heb ik een ander quadrant voor (GA met fuel, mix, prop en nog iets).mvbo schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:01:
Hebben jullie ervaring met de Boeing TCA yoke van thrustmaster? Gezien zijn prijskaartje verwacht ik wel een beter product dan die Airbus TCA rommel, maar gezien het nog steeds van Thrustmaster is zal het wel niet.
Als je geen pedalen hebt is de twist van de stick ook te gebruiken bij opstijgen met single props, maar dat zal wel niet in de boeing versie zitten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die zat toch op de yoke ingebouwd , die je kon gebruiken als rudderfranssie schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:16:
[...]
maar dat zal wel niet in de boeing versie zitten.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc