Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 22:17
Allard schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:01:
[...]

Misschien moet je eens proberen om in de MSFS settings onder Data de bandwidth op 40MB/s te zetten i.p.v. unlimited. Dat heeft bij mij de meeste netwerkproblemen opgelost.

Aanvankelijk liet ik het netwerkverkeer via VPN naar de USA te lopen en dat loste het probleem ook grotendeels op maar af en toe had dan nog problemen met het synchroniseren van de settings tussen de PC en cloud.
met de bandwidth op 40mB/s heb ik geen problemen meer gehad en ook geen VPN meer nodig.
Het werkt *O* *O* duizenmaal dank _/-\o_

Heb je dit toevallig ook op het grote MSFS forum gepost ?
Er zijn veel mensen die tegen deze problemen aanlopen.

Te hard geroepen ..werkt niet ;(

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24
Dirtyrockers schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:28:
[...]

Die S bocht is onderdeel van je approach naar Heathrow. Zoek maar op op de charts.
Die bocht ken ik wel, ik bedoel een beweging die wel drie of vier keer achter elkaar doorgaat, dus S na S na S, van compensatie naar compensatie etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:36
dierkx36 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:23:
[...]

Het werkt *O* *O* duizenmaal dank _/-\o_

Heb je dit toevallig ook op het grote MSFS forum gepost ?
Er zijn veel mensen die tegen deze problemen aanlopen.

Te hard geroepen ..werkt niet ;(
Jammer. Bij mij werkt het als een tierelier. Blijkbaar zijn er nog meer factoren aan het werk...

Flightsims zijn in mijn ervaring altijd al haat/liefde geweest. Geweldig wanneer het allemaal goed werkt maar van het een op andere moment is de zaak in een keer instabiel. Of dat nu door een update, drukke servers of iets lokaals is. Soms denk ik dat zelfs de stand van de maan invloed heeft >:)

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag in de TBM gevlogen. Die is nu echt stukken verbeterd sinds SU12. Hopelijk pakken ze de 787 binnenkort ook aan op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Allard schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:46:
[...]

Jammer. Bij mij werkt het als een tierelier. Blijkbaar zijn er nog meer factoren aan het werk...

Flightsims zijn in mijn ervaring altijd al haat/liefde geweest. Geweldig wanneer het allemaal goed werkt maar van het een op andere moment is de zaak in een keer instabiel. Of dat nu door een update, drukke servers of iets lokaals is. Soms denk ik dat zelfs de stand van de maan invloed heeft >:)
Klopt, en momenteel meer haat als liefde.

Begrijp van het grote forum dat heel veel problemen nu terug te leiden zijn naar de servers, of server checks, en een limitering op de hoeveelheid add-ons (waar niemand van begrijpt waar die vandaan komt)

Asorbo is op de hoogte van de problemen, alleen spelen ze weer eens voor zwart gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10 22:33
Vraagje; ik heb mijn vader (75) eindelijk op weg geholpen met een fatsoenlijk systeem waar hij FS2020 op kan draaien. Na jaren FS-X op een verouderd systeem eindelijk de stap naar een nieuwe/huidige generatie kunnen maken.

Inmiddels is hij lekker bezig met de Flight Training om niet zo zeer de beginselen van het vliegen op nieuw te leren maar bekend te worden met toetsen combinaties. Hij vliegt met een Saitek Yoke. Mijn vader is van de oude stempel, eerst uren de handleiding doorlezen voor hij een apparaat gebruikt, zo ook FS2020.

Kennen jullie nog een goede, fysieke handleiding om op weg te komen in FS2020? Liefst in het Nederlands. Een uitgebreide how-to kan ook uitkomst bieden. Daarnaast wil ik zelf nog wel zijn systeem/instellingen optimaliseren naar een goede balans tussen detail en fps. Als jullie daar nog tips voor hebben, houdt ik mij aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thinlanet schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:42:
Daarnaast wil ik zelf nog wel zijn systeem/instellingen optimaliseren naar een goede balans tussen detail en fps. Als jullie daar nog tips voor hebben, houdt ik mij aanbevolen!
Dat kunnen we alleen als we weten welk systeem hij nu heeft , dan is dat zo te zeggen.
Maar ik ken maar 1 standje en dat is ULTRA HIGH :9
Of dat nu met 60 FPS is of met 180 FPS Dat maakt mij dan niet uit als het maar geen dia's kijken is .

En Nederlandse handleiding .. dat word moeilijk
maar wat vliegt hij voornamelijk ?
Jets , Airliners , GA ?
Want dan kunnen daar misschien ook meer op zoeken .

Maar veel al is de basis het zelfde ..

Dus deze zou je kunnen gebruiken
Dan heb je al een goed begin

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%201.pdf

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%202.pdf

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%203.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 02-04-2023 23:07 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 22-10 22:33
ravw schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:04:
[...]

Dat kunnen we alleen als we weten welk systeem hij nu heeft , dan is dat zo te zeggen.
Maar ik ken maar 1 standje en dat is ULTRA HIGH :9
Of dat nu met 60 FPS is of met 180 FPS Dat maakt mij dan niet uit als het maar geen dia's kijken is .

En Nederlandse handleiding .. dat word moeilijk
maar wat vliegt hij voornamelijk ?
Jets , Airliners , GA ?
Want dan kunnen daar misschien ook meer op zoeken .

Maar veel al is de basis het zelfde ..

Dus deze zou je kunnen gebruiken
Dan heb je al een goed begin

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%201.pdf

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%202.pdf

http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%203.pdf
Dank je wel! Inderdaad systeem specs zijn wel handig om te weten.
Dit is zijn systeem :

AMD Ryzen 5 5600
Gigabyte B550 Gaming X V2 (ref 1.3)
Gigabyte Radeon RX 6750 XT Elite 12G
G.Skill Aegis F4 32Gb DDR4-3200
1Tb WD Blue SN570 M.2
Windows 10 Pro

Hij vliegt veelal GA/prop gedreven, al vind hij een Airliner op zijn tijd ook wel leuk. Voor nu volgt hij vooral de Flight Training en vliegt hij rond Nederland (Middenmeer-De Koog, Schiphol-De Koog, etc) met lichtgewicht materiaal wat ook nog op gras (Middenmeer) kan landen. Ik ben zelf helemaal weg van de Daher, en probeer hem wat leuke locaties te laten verkennen (Monument Valley, Alpen, Florida Key's).

Ik merk met de Saitek Yoke wel wat calibiratie issues. Deadzone van het roer is nogal groot, gematigde input in het midden met aan het einde van de as een exponentieel effect. Voelt een beetje als met toetsenbord vliegen. Downloads pagina van Saitek leek afgelopen weekend offline voor (nieuwe) driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Thinlanet Ach met het systeem zit het wel goed , daar kan je denk ik wel op ultra mee gamen
, high end is ook gewoon goed , zo veel verschil dat niet met ultra

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Logitech yoke die ik gebruik voor FS2020 op PC. Ik heb alleen de yoke met throttle maar (nog) geen rudder pedals. Nu heb ik de rudders gekoppeld aan een van de throttle hendels, naar boven= rechts naar beneden=links. Dit werkt op zich wel aardig maar is 'in het heetst van de strijd' tijdens bijvoorbeeld een landing toch verwarrend af en toe.

Hebben jullie tips om dit anders/beter aan te pakken? (ken de werking van 'auto rudder' niet goed, is dit iets?)

Uiteindelijk ben ik wel van plan om een setje pedals aan te schaffen maar ze zijn slecht verkrijgbaar en redelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:33:
Ik heb een Logitech yoke die ik gebruik voor FS2020 op PC. Ik heb alleen de yoke met throttle maar (nog) geen rudder pedals. Nu heb ik de rudders gekoppeld aan een van de throttle hendels, naar boven= rechts naar beneden=links. Dit werkt op zich wel aardig maar is 'in het heetst van de strijd' tijdens bijvoorbeeld een landing toch verwarrend af en toe.

Hebben jullie tips om dit anders/beter aan te pakken? (ken de werking van 'auto rudder' niet goed, is dit iets?)

Uiteindelijk ben ik wel van plan om een setje pedals aan te schaffen maar ze zijn slecht verkrijgbaar en redelijk duur.
De Logitech yoke heeft toch (rechts) een rudder trim knop? Default zal dat wel aan rudder trim gekoppeld zijn maar als je geen Rudderpedals hebt is het misschien logischer om daar de rudder op te zetten.
Ik denk echter dat autorudder toch het betere alternatief is.

Ik vlieg echter zo lang met rudder pedals dat ik mij slecht kan herinneren hoe het is zonder.
Ik heb nu de MFG Crosswind pedals die zeer goed bevallen, maar die lijken uitverkocht op dit moment.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Allard schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:09:
[...]

De Logitech yoke heeft toch (rechts) een rudder trim knop? Default zal dat wel aan rudder trim gekoppeld zijn maar als je geen Rudderpedals hebt is het misschien logischer om daar de rudder op te zetten.
Ik denk echter dat autorudder toch het betere alternatief is.

Ik vlieg echter zo lang met rudder pedals dat ik mij slecht kan herinneren hoe het is zonder.
Ik heb nu de MFG Crosswind pedals die zeer goed bevallen, maar die lijken uitverkocht op dit moment.
Dit ben ik vergeten te vermelden. Dat idee van de rudder trim knop had ik al geprobeerd. Maar dat gaat nogal binair, het rudder gaat dan met een druk op de knop vol naar links of naar rechts. Ik ga wel een klooien met auto rudder, met de huidige 'fix' als backup.

Bedankt voor de tip voor de MFG pedals, die staan nu ook op het lijstje om in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:41
Heb via FSEconomy een opdracht genomen om 129 passagiers van EDDW naar LOWG over te vliegen met de Airbus A320 (MSFS). Heb de Fuel verhoogd naar 2500 gal (36%) en krijg volgende Payload Chart te zien;
Payload ChartFuelPaxCargoTotal
Current Load:2,500 gal6,718 kg (36%)1299,933 kg0 kg16,728 kg

Eenmaal in MSFS en met mijn Fenix A320 klaar aan de gate, kies ik ervoor om 129 passagiers aan boord te nemen, 0 kg cargo en 6700 fuel. En laat ik het vliegtuig standaard laden. Vervolgens heb ik als ZFW 54349 kg, MACZFW 30.1%, GW 61043 kg en MACGW 28.3. Maar nu komt het; ik start FSE SimConnect op en kies Action > Start Flight. En nu staan de waardes anders: ZFW 52038 kg, MACZFW 18.7% GW 59626 jg en MACGW 16,7%. En ik zie dat er 129 Pax aan boord zijn, er 2001 kg cargo is en 7583 kg fuel in tanks. 8)7

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje aan het rommelen met ReShade ondertussen. En ik heb een foutje begaan met m'n Bravo throttles en Spad.NeXT... throttles zijn nu óf standaard 100%, of niks, maar de bediening zelf lijkt OK te zijn... heel vaag.

Maar goed, dat zoeken we vanavond wel weer uit....

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:34:
Beetje aan het rommelen met ReShade ondertussen. En ik heb een foutje begaan met m'n Bravo throttles en Spad.NeXT... throttles zijn nu óf standaard 100%, of niks, maar de bediening zelf lijkt OK te zijn... heel vaag.

Maar goed, dat zoeken we vanavond wel weer uit....
Reshade gebruik ik ook omdat ik via GFexperience bij iedere update alles weer opnieuw in moet stellen.

Spad.next is misschien dat je ze moet configureren als custom axis ipv normal axis (of net andersom). Heb ik ook een keer gehad.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren de update van de Just Flight arrows geprobeerd die gisteren uit is gekomen. Moet zeggen dat het houterig gedrag een stuk verbeterd is, gaat nu eindelijk in vloeiende bewegingen. Had wel erg veel last van de wind, ene moment steeg ie 1000 ft/sec en het andere moment zakte die weer razend snel. Weet niet of het echt door het weer zelf kwam, of dat dit typerend is voor het type vliegtuig maar heb dit in een cessna nog nooit zo erg gezien.

Tablet functies zijn wel een stuk verbeterd zeg. Integratie met navigraph zodat je op de tablet de kaarten op kan roepen, Simbrief account kun je koppelen. Netjes hoor. Moet nog wat meer testen maar ben tot op heden erg blij met de updates.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wie de Zenith CH701 STOL nog aan wil schaffen, ze hebben nu een hele mooie aanbieding.

https://simworksstudios.com/zenith-701-stol-for-msfs.html

Heb gelezen dat de korting ook in de marktplaats komt, maar weet het niet zeker. Zie bij Orbx ook nog gewoon de volle prijs. Voor het geld hoef je het bijna niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:01:
Gisteren de update van de Just Flight arrows geprobeerd die gisteren uit is gekomen. Moet zeggen dat het houterig gedrag een stuk verbeterd is, gaat nu eindelijk in vloeiende bewegingen. Had wel erg veel last van de wind, ene moment steeg ie 1000 ft/sec en het andere moment zakte die weer razend snel. Weet niet of het echt door het weer zelf kwam, of dat dit typerend is voor het type vliegtuig maar heb dit in een cessna nog nooit zo erg gezien.

Tablet functies zijn wel een stuk verbeterd zeg. Integratie met navigraph zodat je op de tablet de kaarten op kan roepen, Simbrief account kun je koppelen. Netjes hoor. Moet nog wat meer testen maar ben tot op heden erg blij met de updates.
Oh ja, die moet ik ook nog ff downloaden, zag gisteravond de mail langskomen idd. _/-\o_

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:06:
Wie de Zenith CH701 STOL nog aan wil schaffen, ze hebben nu een hele mooie aanbieding.

https://simworksstudios.com/zenith-701-stol-for-msfs.html

Heb gelezen dat de korting ook in de marktplaats komt, maar weet het niet zeker. Zie bij Orbx ook nog gewoon de volle prijs. Voor het geld hoef je het bijna niet te laten.
er zitten ook een paar kleine veldjes bij
dacht 2 of 3 .. Ik heb hem al :-)
maar mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Totaal geen info over dit vliegtuig, maar voor 2.5 euro kan je toch écht niet sukkelen. Nog wat zitten prutsen met de Arrow III update maar toch geen makkelijk vliegtuig, zeker niet om te landen. Heel moeilijk om dit recht op de runway te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van de Arrow III en de Turbo's binnengehaald zojuist. Zag ook dat de PMDG 737 een update heeft gehad maar dat waren kleine dingetjes om het in lijn te brengen met de ontwikkeling van hun 777.

Vanochtend werken, vanmiddag maar weer eens verder vliegen... misschien dat ik VATSIM weer een kansje ga geven maar ik heb ook nog genoeg ándere dingen buiten MSFS om te doen eigenlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Als 't goed is komt er snel een Inibuilds sale aan op de Marketplace. Dan ga ik zowiezo EGLL en LEIB kopen, maar waarschijnlijk ook KDTW, CYOW en DTTA.

Heeft iemand EGKK van Origami, en is ie echt zo slecht als wordt gezegd? En svp niet met freeware aankomen, speel op XSX :)

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 05-04-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:o :X
Origami als naam hebben .... dat is papier vouwen :P

de bekendste van allemaal is denk ik wel , om het ook maar even in het vliegen te behouden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN11hcmzsozsLTelAvgkiQw-6L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o61hLY5BZ2C4MUdrEgMBPWfP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 05-04-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeT65iMDQ-Y5MPpOl_olJQISnXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C59wWcA9j6sNINDFN1q1WFh3.png?f=user_large

Ik krijg nu regelmatig deze vervelende melding tijdens een vlucht. Gevolg is dat flight simulator helemaal vastloopt en ik het in zijn geheel moet afsluiten. Is dit een bekend iets?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:26:
[Afbeelding]

Ik krijg nu regelmatig deze vervelende melding tijdens een vlucht. Gevolg is dat flight simulator helemaal vastloopt en ik het in zijn geheel moet afsluiten. Is dit een bekend iets?
Heb jij de nieuwe Nvidia drivers er op ... zo wel 1 stap terug doen
Daar ligt het probleem bij veel gebruikers
IK heb er gelukkig pas 1 keer last gehad met deze drivers ( laatste versie )
Dus er word wel aan gewerkt maar het is elke keer bij die nieuwe drivers van Nvidia dat er wat fout gaat met FS

Hier alles in stock versie staan geen tweaks gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 05-04-2023 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-10 23:36

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Eindelijk een review van een processor op de frontpage met FS2020.
review: AMD Ryzen 7 7800X3D - De langverwachte Intel-killer in games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach hier voorlopig niet nodig die hele CPU staat hier met FS uit ze neus te vreten
Hier ben ik al ruim een uur aan het vliegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op14uuHjwL6q3KNBobcwWg1Dark=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fgsLGk6dzhMH7W7bb2KG4WAh.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 05-04-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-10 20:53
kripple schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:24:
[...]

Ik heb dezelfde set inmiddels ook en ik kan alles beamen wat jij zegt. Het valt mij ook een beetje tegen. Maargoed, terugsturen is ook zo wat dus ik hou ze maar. Maar ga daar niet weer iets bestellen
Heb jij ook dat het randje onderaan de flaps wat scherp is? Moet er nog met een stukje schuurpapier of een vijltje bij langs.., elke keer als ik de flaps verzet heb ik mijn vinger open 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb nog niet in de store gekeken, maar er is nu 33% korting op first-party planes.

https://www.flightsimulat...-2023-development-update/

Recente dev blog:
As a way to show our gratitude to players who own the Deluxe, Premium or Premium Deluxe versions of Microsoft Flight Simulator, we are now happy to offer a 33% discount off the purchase of all first-party planes from the Marketplace to everyone who owns any of these editions or upgrades. Thank you for your support!

MSFS Team

[ Voor 7% gewijzigd door mv_ak op 05-04-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
ravw schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:53:
[...]

Heb jij de nieuwe Nvidia drivers er op ... zo wel 1 stap terug doen
Daar ligt het probleem bij veel gebruikers
IK heb er gelukkig pas 1 keer last gehad met deze drivers ( laatste versie )
Dus er word wel aan gewerkt maar het is elke keer bij die nieuwe drivers van Nvidia dat er wat fout gaat met FS

Hier alles in stock versie staan geen tweaks gebruikt
Bedankt voor je antwoord Ravw! Ik heb inderdaad de nieuwste drivers. Ik ga een stap terug doen. Thnx!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
brbr4thepc schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:00:
[...]

Heb jij ook dat het randje onderaan de flaps wat scherp is? Moet er nog met een stukje schuurpapier of een vijltje bij langs.., elke keer als ik de flaps verzet heb ik mijn vinger open 8)7 8)7
Nee, daar heb ik geen last van. Wat bij mij wel het geval is bij de flaps is dat ze niet goed synchroon lopen met de flaps in de sim. Als ik op de Bravo de flaps in het gat van flaps 5 zet, kan het zomaar zo zijn dat ze in de sim op flaps 10 staan. Ik vlieg in VR dus ik maak nu gewoon gebruik van de clicks die ik hoor maar in de goeie gaten zitten ze dan allerminst

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:43
Zo, even overgehopt van Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator naar hier.

Tijdje MSFS gespeeld toen 'ie in m'n Xbox Gold abonnement zat.
Net maar even via Steam gekocht, en nu lekker 120 GB binnenhengelen.

Nou ben ik vooral geinteresseerd in helikopters, en dan met name de H135 en H145.
Ik kwam op YouTube de Action Pack Expansion (waarvoor https://www.hypeperformancegroup.com/products/xxxx voor benodigd is) tegen.

Zijn er mensen die deze expension packs hebben?
Ben benieuwd of het goed vliegt qua physics. Zou wel mogen voor de prijs, maar je weet het maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 20-10 22:45
ravw schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:56:
[...]
Ach hier voorlopig niet nodig die hele CPU staat hier met FS uit ze neus te vreten
Hier ben ik al ruim een uur aan het vliegen
Ik merk dit dus ook. Heb dus sinds kort een 5800x3d en een 7900XT, en ben redelijk tevreden over de performance. Toch zie ik dat ik gelimiteerd ben op CPU als ik de FPS counter van FS open (Limited by MainThread PC D3D12), terwijl de load op de CPU zelden boven de 20% komt.

Is FS dan zo inefficient als het op aanspreken van resources aankomt? Ik had eigenlijk niet verwacht dat mijn CPU nu de "bottleneck" zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
mvbo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:34:
[...]

Ik merk dit dus ook. Heb dus sinds kort een 5800x3d en een 7900XT, en ben redelijk tevreden over de performance. Toch zie ik dat ik gelimiteerd ben op CPU als ik de FPS counter van FS open (Limited by MainThread PC D3D12), terwijl de load op de CPU zelden boven de 20% komt.

Is FS dan zo inefficient als het op aanspreken van resources aankomt? Ik had eigenlijk niet verwacht dat mijn CPU nu de "bottleneck" zou zijn
Jep :Y
Zag hetzelfde met mijn "oude" 5800X3D : Limited by main thread terwijl de CPU half lag te slapen.
En vervolgens in thermal limit vliegen vanwege een slecht geoptimaliseerde scenery of veel wolken.

Er word gezegd dat de huidige versie MSFS gebruikt maakt van 4 threads, persoonlijk zet ik er m'n vraagtekens bij maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:34:
[...]

CPU of GPU word pas een Bottle neck als een van de 100% blijft draaien
Zo als ej kunt zien , ik heb niets gelocked staan , gewoon full aan FPS .. maar zelf mijn GPU en CPU blijven gewoon erg laag ...
Airliners dan
GA is anders dan loopt hij wel op van beide maar ook nooit tik die de 100 % aan.
Vind het ook raar dat mijn GPU of CPU gewoon niet probeert om er meer tegen aan te gooien.
Want met GA behaald ik ook een veel hogere FPS dan met Airliners
Omdat die bij GA wel zijn power pakt van de GPU

Maar daarin tegen 1 uurtje GA vliegen vreet net zo veel stroom als 5 a 6 uur airliners :+ _/-\o_
dus hier omgerekend 1 euro per FS dagje

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 05-04-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die de LVFR Airbus hebben de laatste nieuwe A320 CEO
Doet bij jullie ook het stuurboord (licht groen) het niet ?
Ik vlieg nu al twee dagen rond met een vliegtuig die eigenlijk niet eens mag vliegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05
Dat 'geëmmer' met die bottlenecks is toch pas begonnen met (ik meen) SU4, toen de sim voor xbox geoptimaliseerd werd? Daarvoor werden de resources veel beter gebruikt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
alexbl69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:08:
Dat 'geëmmer' met die bottlenecks is toch pas begonnen met (ik meen) SU4, toen de sim voor xbox geoptimaliseerd werd? Daarvoor werden de resources veel beter gebruikt.
:Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgens mij (correct me if I am wrong) begrijpen jullie die 'limited' melding (in de MSFS FPS teller) verkeerd. Het is niet zo dat op een bepaald moment alles gelimiteerd wordt door de CPU en er dus iets mis is of dat alles om zeep wordt geholpen door de GPU en je dus per se een 4080 moet kopen. Volgens mij geeft die melding alléén maar aan wat op DAT moment de minder presterende hardware is. En dat is dus ALTIJD óf de CPU óf de GPU. Er zal NOOIT een moment zijn waarin de CPU en GPU perfect in balans zijn DUS... is er ALTIJD eentje die op dat specifieke moment de onder- of boventoon voert. En dat is dus volgens mij alles wat die melding weergeeft. Die melding komt niet alleen in beeld als er wat mis is: die melding geeft constant aan welk onderdeel op DAT moment het meest 'vrij' is om te werken en dat maakt het andere onderdeel per definitie de 'limiter'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
tup61 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:07:
Volgens mij (correct me if I am wrong) begrijpen jullie die 'limited' melding (in de MSFS FPS teller) verkeerd. Het is niet zo dat op een bepaald moment alles gelimiteerd wordt door de CPU en er dus iets mis is of dat alles om zeep wordt geholpen door de GPU en je dus per se een 4080 moet kopen. Volgens mij geeft die melding alléén maar aan wat op DAT moment de minder presterende hardware is. En dat is dus ALTIJD óf de CPU óf de GPU. Er zal NOOIT een moment zijn waarin de CPU en GPU perfect in balans zijn DUS... is er ALTIJD eentje die op dat specifieke moment de onder- of boventoon voert. En dat is dus volgens mij alles wat die melding weergeeft. Die melding komt niet alleen in beeld als er wat mis is: die melding geeft constant aan welk onderdeel op DAT moment het meest 'vrij' is om te werken en dat maakt het andere onderdeel per definitie de 'limiter'.
De limited by melding word gegeven als 1 component (CPU of GPU) OF teveel te verwerken krijgt OF zit te wachten op een ander component.

Daarom zie je dat als een CPU veel te verwerken heeft (laden van een stad bijvoorbeeld) een heel hoge m/s (25+) terwijl een GPU uit zijn neus loopt te pulken.

Oorzaak is een totaal uit balans geprogrammeerde resource management, wat er ingekomen is toen MSFS compatible moest worden met een speeldoos.
MSFS is geprogrammeerd om gebruik te maken van wat een speeldoos bied : daarom zie je mensen met een mid end desktop weinig problemen hebben en mensen met een high end systeem bijna constant vloeken en tieren.

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 06-04-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ook altijd last dat de CPU niet op 100% draait (+- 20-25%), maar heb toevallig gisteren hyper-threading in de bios uitgezet. Heb nog nooit zo hard de koeling van m'n 8700K horen draaien. CPU is constant 100% in gebruik tijdens MSFS.

Heb 1 core (doe dit via process lasso mbv "affinity" settings) van MSFS losgekoppeld, en heb deze core aan de overige programma's (zoals bijvoorbeeld spad.next, fsltl-trafficinjector maar ook je browser bijvoorbeeld) toegewezen en gisteren werkte dit als een tierelier. Prioriteit van MSFS op "High" zetten.

Vloog gisteren met de G2 heli boven San Francisco en moet zeggen dat ik wel degelijk verschil zag, met name in de kleine haperingen die je soms hebt. Kan zo maar zijn dat ik gisteren een goeie verbinding met de servers had (wil ook nog wel eens problemen geven namelijk) maar viel wel op dat de CPU nu wel op 100% draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben279 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:08:

Nou ben ik vooral geinteresseerd in helikopters, en dan met name de H135 en H145.
Ik kwam op YouTube de Action Pack Expansion (waarvoor https://www.hypeperformancegroup.com/products/xxxx voor benodigd is) tegen.

Ben benieuwd of het goed vliegt qua physics. Zou wel mogen voor de prijs, maar je weet het maar nooit.
Sinds een week heb ik ineens ook iets met helicopters (vlieg nu dus met de standaard G2), dus ben hier ook wel benieuwd naar. De H135 kun je trouwens gratis downloaden, maar waarschijnlijk heb je die al.

Nu is de H135 al een tijd niet geupdate en zou dus ook willen weten van de helivliegers onder ons of de H145 met dezelfde physics vliegt, of zijn deze niet met elkaar te vergelijken en is de H145 echt wel beter is?

Verder gaat mijn interesse toch wel uit naar de Cowan H125 of B206. Hou namelijk meer van een analoge cockpit. Mocht iemand deze hebben dan hoor ik graag hoe deze bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Gameaddict schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:37:
[...]

Sinds een week heb ik ineens ook iets met helicopters (vlieg nu dus met de standaard G2), dus ben hier ook wel benieuwd naar. De H135 kun je trouwens gratis downloaden, maar waarschijnlijk heb je die al.

Nu is de H135 al een tijd niet geupdate en zou dus ook willen weten van de helivliegers onder ons of de H145 met dezelfde physics vliegt, of zijn deze niet met elkaar te vergelijken en is de H145 echt wel beter is?

Verder gaat mijn interesse toch wel uit naar de Cowan H125 of B206. Hou namelijk meer van een analoge cockpit. Mocht iemand deze hebben dan hoor ik graag hoe deze bevallen.
Ruben279 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:08:

HPG H145 kopen :Y

Ik ben een CowanSim fan maar de Cowan zijn heli's kan je momenteel beter links laten liggen.
Joshua gebruikt de heli flight dynamics van MSFS, en gezien deze niet jofel zijn krijg je hele rare reactie uit de 206/500E/H125

HPG gebruikt op de achtergrond deels hun eigen engine bij de 145 en deze werkt redelijk goed.
H145 kan je ook hands-off vliegen in tegenstelling tot de andere heli's van MSFS.
Wel zo prettig in slecht weer of na een poging proberen te landen op een plek waar het eigenlijk net niet past.

Heli's in MSFS gedragen zich trouwens heel anders dan in DCS, maar daar ben je waarschijnlijk al achter gekomen ;)

Voor leuke helipads :
-France VFR Paris helipads
-Orbx LA Police and Hospital
- Flightsim.to staan er ook een hele lading, alleen wel opletten dat ze van na oktober 2022 zijn (dus na de heli update)

[ Voor 28% gewijzigd door dierkx36 op 06-04-2023 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb bovenstaande niet actief gevolgd, en ik speel MSFS lechts sporadisch als ik zin heb om wat rondjes te vliegen. Soms maanden niet, dan weer even wel.

Maar ik wil toch nog eens benadrukken, voor wie niet over top of the line hardware beschikt, dat je MSFS ook gewoon prima kan spelen op mid of low end. Voor de instappende lezer hier, laat je dus niet afschrikken door alle 2000 euro + ultra rigs hier.

Als je even wil proeven, ik speel hier met een 1060 GTX 6GB prima op 1080p/30fps medium (30 fps is voor dit soort sims nog goed werkbaar eigenlijk, het is geen twitch gaming) en de ervaring is gewoon prima om in te stappen in deze sim. Het ziet er ook nog best goed uit.

Gewoon proberen dus! En dan als je daar zin in hebt, rustig uitkijken naar een gpu upgrade. (wat ik nu ook aan het doen ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Amos_x schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:42:
Heb bovenstaande niet actief gevolgd, en ik speel MSFS lechts sporadisch als ik zin heb om wat rondjes te vliegen. Soms maanden niet, dan weer even wel.

Maar ik wil toch nog eens benadrukken, voor wie niet over top of the line hardware beschikt, dat je MSFS ook gewoon prima kan spelen op mid of low end. Voor de instappende lezer hier, laat je dus niet afschrikken door alle 2000 euro + ultra rigs hier.
Natuurlijk. Het draait zelfs op een Xbox! Dus op een low/midend PC moet het ook makkelijk gaan.

Ik moet wel zeggen dat het met VR wel echt megazwaar is. Waar ik met mijn 3080Ti makkelijk alles op high kon op het normale scherm, moet ik met VR echt naar low toe.

Nu heb ik echter sinds gisteren een 4090 en dat gaat alweer een stukje beter. Geen DLSS meer nodig voor mid settings. DLSS vind ik vervelend met MSFS omdat het vervelende artifacten genereert rond de horizon, zelfs in "quality" mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
GekkePrutser schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:51:
[...]

Natuurlijk. Het draait zelfs op een Xbox! Dus op een low/midend PC moet het ook makkelijk gaan.

Ik moet wel zeggen dat het met VR wel echt megazwaar is. Waar ik met mijn 3080Ti makkelijk alles op high kon op het normale scherm, moet ik met VR echt naar low toe.

Nu heb ik echter sinds gisteren een 4090 en dat gaat alweer een stukje beter. Geen DLSS meer nodig voor mid settings. DLSS vind ik vervelend met MSFS omdat het vervelende artifacten genereert rond de horizon, zelfs in "quality" mode.
DLSS in VR is idd niet aan te bevelen.

Weet niet welke headset en CPU je gebruikt, maar ik kom hier het best weg met DX12(Beta) + TAA kwa beeld.
(Alleen 's nachts wilt Bloom articafts creëren)

Voor de rest is het echt spelen met settings en er niet van uitgaan dat je met een 4090 alles ineens op Ultra kan zetten

PS :
Dit is wel een goede om settings van te proberen/kopiëren : MSFS2020*OpenXr Toolkit, Nvidia Panel, Wmr, Pitool & Much more Updated SU11*Reverb G2, Pimax, Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dierkx36 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:02:
[...]

DLSS in VR is idd niet aan te bevelen.

Weet niet welke headset en CPU je gebruikt, maar ik kom hier het best weg met DX12(Beta) + TAA kwa beeld.
(Alleen 's nachts wilt Bloom articafts creëren)

Voor de rest is het echt spelen met settings en er niet van uitgaan dat je met een 4090 alles ineens op Ultra kan zetten

PS :
Dit is wel een goede om settings van te proberen/kopiëren : MSFS2020*OpenXr Toolkit, Nvidia Panel, Wmr, Pitool & Much more Updated SU11*Reverb G2, Pimax, Quest
Ja ik heb niet zoveel zin in alles uitproberen inderdaad. Ik heb het nu op medium.. En ik heb geen geduld om dat soort filmpjes uit te kijken. Ik zou liever zien dat ze gewoon een lijstje geven met voorgestelde instellingen om eens te proberen :)

Met name omdat veel instellingen vereisen dat je MSFS opnieuw opstart en die game is zo ontiegelijk traag om op te starten :( Ik wou dat ze dat nou eindelijk eens op zouden lossen.

Maar inderdaad Ultra is inderdaad gewoon niet te doen met een 4090 in VR. Er is nog een lange weg te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
GekkePrutser schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:08:
[...]

Ja ik heb niet zoveel zin in alles uitproberen inderdaad. Ik heb het nu op medium.. En ik heb geen geduld om dat soort filmpjes uit te kijken. Ik zou liever zien dat ze gewoon een lijstje geven met voorgestelde instellingen om eens te proberen :)

Met name omdat veel instellingen vereisen dat je MSFS opnieuw opstart en die game is zo ontiegelijk traag om op te starten :( Ik wou dat ze dat nou eindelijk eens op zouden lossen.

Maar inderdaad Ultra is inderdaad gewoon niet te doen met een 4090 in VR. Er is nog een lange weg te gaan.
Wat voor CPU en headset gebruik je ?

Kan een screenshot van mijn VR settings maken als je ze wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dierkx36 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:16:
[...]

Wat voor CPU en headset gebruik je ?

Kan een screenshot van mijn VR settings maken als je ze wilt proberen.
Oh ja bedankt, dat zou ik wel tof vinden! Ik heb een 5800X3D en een Quest 2.

PS Bedankt voor de link trouwens, ik wilde niet ondankbaar zijn, ik heb gewoon niet zoveel geduld momenteel. Te veel aan mijn hoofd.

Edit: Bedankt @dierkx36 ! Ik probeer het morgen, vanavond moet ik weg.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
GekkePrutser schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:19:
[...]

Oh ja bedankt, dat zou ik wel tof vinden! Ik heb een 5800X3D en een Quest 2.

PS Bedankt voor de link trouwens, ik wilde niet ondankbaar zijn, ik heb gewoon niet zoveel geduld momenteel. Te veel aan mijn hoofd.
Geef niet, ben je niet de enigste ;)

Je CPU en headset wijken wel af van mij maar misschien kom je met mijn settings wel weg
Ben nog bezig MSFS te installeren, zodra 'k klaar ben post ik de settings

@GekkePrutser

Astu :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7Q8wokBPO5s2pr3SI93H8VyOac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qugYrjzn2EogiISnuVlRXKDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlNS0FAFT9fBLLvMZcjjLjlXoDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyTnt87gSXjlWzaWjBxoE7WI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auwmsVDeJ3wddRKB5iPvZnSQdu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4imKW10H7h6PSfguaYnjghf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYQsJMJCpsrOi2wdzlmbjLWAkTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09VgoNUVONcIAjfkzo0CoLM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlVzAmX4cqeQz94nCgPcuIxve1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmPggJubLB574cX2rdnWqUsk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEGqqtP9or9FzvrvexXW8ZC43sQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1wZfP9C8WR81InZLfhmUb3b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door dierkx36 op 06-04-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:08:
Klopt daarvoor liep het goed
Maar daar wil MS / Asobo niets over horen.
Want ja, Xbox is hun kindje

Maar dat de pc alles wazig word , en dat geheugen tekort ( MAX 12GB verbruik) van de 32 GB
Het laden van de game (+300 MP addons was voor de XBOX toevoeging 2 min
Nu 10 min .....
Maar goed volgens ASO bo ligt het aan de vele addons en niet aan het samenvoegen van ........... |:(
Voor XBOX had ik die addons ook al en toen liep het als een zonnetje
Na die samenvoeging is het gewoon een ramp ... Maar goed ze zullen het wel weten bij ASO bo
Maar na 1 jaar nog steeds geen verbetering in dat hele PC systeem gebracht ...
Kopel die XBOX los van PC
EN geef de PC gebruiker weer de FS terug zoals het in het begin was .
Blijf zeggen de eerste versie zonder updates liep als een trein.
Oke niet alles werkte goed maar het was mooi en scherp en snel met laden.
NU :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:19:
[...]

MSFS is geprogrammeerd om gebruik te maken van wat een speeldoos bied : daarom zie je mensen met een mid end desktop weinig problemen hebben en mensen met een high end systeem bijna constant vloeken en tieren.
dat zie je overal terug zo als op het forum hier als bij ASObo
Maar ook groepen als MSFS / Bushpilots op facebook ..
Steeds die highended en die mensen die gewoon een 4000 euro PC kopen om MSFS een beetje te kunnen draaien , komen van de koude kermis thuis.

Het is net als of je een Ferrari koopt maar je hele omgeving word als Woonerf gemaakt
dus je mag niet harder dan 30 rijden :X
Ja dan is de lol er snel vanaf ...
Benchmarken en zo heeft dan geen zin ...
Ja de nieuwe CPU en die nieuwe GPU behalen 100FPS

Ja zonder addons , zonder weer
Want ik zie mensen met een 4090 gewoon bar slechte FPS halen en wazige beelden hebben. Ik ondervind het ook mijn RTX 2070 had soms beter beelden dan wat ik nu heb met me RTX4070 TI
Ik kan dit terug zijn aan mijn screenshots
Het lijkt wel of die steeds meer geknepen gaat worden die MSFS voor de pc

Zo als je ook zag op mijn shot hier boven

Beide zo wel GPU als CPU draaien niet eens vol open en staan bijna stil.
Waarom gaat dat niet omhoog en proberen ze de max er uit te trekken
Staat hier niet vast op FPS maar gewoon vrij voor gebruik all in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:17:
[...]

dat zie je overal terug zo als op het forum hier als bij ASObo
Maar ook groepen als MSFS / Bushpilots op facebook ..
Steeds die highended en die mensen die gewoon een 4000 euro PC kopen om MSFS een beetje te kunnen draaien , komen van de koude kermis thuis.

Het is net als of je een Ferrari koopt maar je hele omgeving word als Woonerf gemaakt
dus je mag niet harder dan 30 rijden :X
Ja dan is de lol er snel vanaf ...
Benchmarken en zo heeft dan geen zin ...
Ja de nieuwe CPU en die nieuwe GPU behalen 100FPS

Ja zonder addons , zonder weer
Want ik zie mensen met een 4090 gewoon bar slechte FPS halen en wazige beelden hebben. Ik ondervind het ook mijn RTX 2070 had soms beter beelden dan wat ik nu heb met me RTX4070 TI
Ik kan dit terug zijn aan mijn screenshots
Het lijkt wel of die steeds meer geknepen gaat worden die MSFS voor de pc

Zo als je ook zag op mijn shot hier boven

Beide zo wel GPU als CPU draaien niet eens vol open en staan bijna stil.
Waarom gaat dat niet omhoog en proberen ze de max er uit te trekken
Staat hier niet vast op FPS maar gewoon vrij voor gebruik all in
Asorbo had het, naar mijn mening , beter zo kunnen doen als Laminar met X-Plane 11 :
- 1 full version voor de desktop
- 1 light version voor telefoon/speeldoos

Als MS/Asorbo nu nog alles moet gaan terug draaien/opdelen om allebei de partijen "tevreden" te houden kunnen ze denk ik helemaal van de grond af aan kunnen beginnen.

Of we gaan terug naar het FSX/P3D tijdperk en iemand vind een manier om MSFS te dwingen gebruik te maken van de resources die er beschikbaar zijn.
Weer "heerlijk" terug naar kladblok en middels trail-and-error settings in cfg files veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36
Waarom herschrijven , ze weten toch wel wat ze aan de pc instellingen gedaan hebben toen ze de Xbox gingen toevoegen?

En ze moeten eens tijdelijk stoppen met die WU's zorg dat je basis goed is
ATC < WEER < onafgemaakte vliegtuigen < grafische beter
Voor dat je allemaal andere dingen gaat doen met de FS

De basis is nog steeds niet goed , daar lopen ook veel addon makers tegenaan

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 06-04-2023 16:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:04:
[...]

Klopt daarvoor liep het goed
Maar daar wil MS / Asobo niets over horen.
Want ja, Xbox is hun kindje

Maar dat de pc alles wazig word , en dat geheugen tekort ( MAX 12GB verbruik) van de 32 GB
Het laden van de game (+300 MP addons was voor de XBOX toevoeging 2 min
Nu 10 min .....
Maar goed volgens ASO bo ligt het aan de vele addons en niet aan het samenvoegen van ........... |:(
Voor XBOX had ik die addons ook al en toen liep het als een zonnetje
Na die samenvoeging is het gewoon een ramp ... Maar goed ze zullen het wel weten bij ASO bo
Maar na 1 jaar nog steeds geen verbetering in dat hele PC systeem gebracht ...
Kopel die XBOX los van PC
EN geef de PC gebruiker weer de FS terug zoals het in het begin was .
Blijf zeggen de eerste versie zonder updates liep als een trein.
Oke niet alles werkte goed maar het was mooi en scherp en snel met laden.
NU :X :X
Leuke rant hoor, maar je vergeet voor het gemak even dat er zonder MSFS op Xbox, helemaal geen MSFS was gekomen. Ook niet op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:00:
@dierkx36
Waarom herschrijven , ze weten toch wel wat ze aan de pc instellingen gedaan hebben toen ze de Xbox gingen toevoegen?

En ze moeten eens tijdelijk stoppen met die WU's zorg dat je basis goed is
ATC < WEER < onafgemaakte vliegtuigen < grafische beter
Voor dat je allemaal andere dingen gaat doen met de FS

De basis is nog steeds niet goed , daar lopen ook veel addon makers tegenaan
Ben geen programmeur of software developer (godzijdank) maar denk dat het inmiddels na zoveel SU updates zo geïntrigeerd is dat het niet meer "effe" terug te draaien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:07:
[...]

Leuke rant hoor, maar je vergeet voor het gemak even dat er zonder MSFS op Xbox, helemaal geen MSFS was gekomen. Ook niet op PC.
?
heb ja daar bewijzen van, FS is NOOIT een console game geweest.
ik loop al mee van dag 1 met de eerste FS nog voor MS het had.
FS engine was verkocht aan ...... Dovetail
Na hun eigen flop van flight
Toen al te arcade achtig.
Maar omdat ze zagen dat er veel oude FS naar P3d gingen , hebben ze het toch maar weer terug gekocht en bij Dovetail de hele zooi weer geblokeerd FSW

En toch wel vreemd dat je in de eerste stukken die over MSFS gaan nergens gesproken word over de XBOX

Niet 1 keer word het aangehaald
Dit kwam na dat het op de pc erg goed verkocht werd
Niet voor niets is er veel negatieve dingen gekomen onder de PC gebruikers toen bekent werd gemaakt dat het ook naar de XBOX ging

De eerste beschrijving van MSFS
Toen was hij net uit ...... geen XBOX in de beschrijving als aankomende .....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WutBtwfzgkwOwiJh5NT6LDpA9pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmdWNyQu03HPi983XiRFi9Bj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Sorry @ravw maar in 2019 op de E3 kregen we deze trailer te zien met Xbox logo. Vanaf het begin kon je al weten dat de boel wat meer gelijk getrokken zou worden want dat gebeurt nu eenmaal met multiplatform. Ik heb juist deze titel gekocht vanwege de Xbox en het multiplatform concept. Past ook helemaal in de Microsoft filosofie met cloud gaming, data streaming en server tech. FS is inderdaad nooit een console sim geweest maar tijden en techniek veranderen en Microsoft had een showpaard nodig met eerder genoemde aspecten. Denk maar niet dat ik nu een diehard MS-fan ben want ik heb nog aardig wat kritiek op MS en Asobo...

[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 06-04-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:13
DutchOwnage schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat vooral Game Pass mede ervoor gezorgd heeft dat MSFS er nu is.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UrbanWoodz
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:49:
Niet 1 keer word het aangehaald
Dit kwam na dat het op de pc erg goed verkocht werd
Niet voor niets is er veel negatieve dingen gekomen onder de PC gebruikers toen bekent werd gemaakt dat het ook naar de XBOX ging

De eerste beschrijving van MSFS
Toen was hij net uit ...... geen XBOX in de beschrijving als aankomende .....
[Afbeelding]
Het einde van de reveal trailer op E3 2019:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wX7yMqINPqVes1eiAhksmDxRPN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xljXcUb2lWBB5ADl5i1UEXZk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last van "bandwidth too low"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saybia schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:31:
Sorry @ravw maar in 2019 op de E3 kregen we deze trailer te zien met Xbox logo. Vanaf het begin kon je al weten dat de boel wat meer gelijk getrokken zou worden want dat gebeurt nu eenmaal met multiplatform. Ik heb juist deze titel gekocht vanwege de Xbox en het multiplatform concept. Past ook helemaal in de Microsoft filosofie met cloud gaming, data streaming en server tech. FS is inderdaad nooit een console sim geweest maar tijden en techniek veranderen en Microsoft had een showpaard nodig met eerder genoemde aspecten. Denk maar niet dat ik nu een diehard MS-fan ben want ik heb nog aardig wat kritiek op MS en Asobo...
Ze hebben het juist nu verplicht gemaakt dat games die uitkomen onder de naam van XBOX gaming dus altijd goed moeten lopen op een minste systeem van de XBOX

Diverse uitgevers hebben al gezegd , ja dag daar gaan we niet aan gebinnen want het spel is juist subliem op zijn grafische pracht en daar gaan wij echt niet 3/4 van de grafX voor inleveren om dat dan maar even op een goedkopere versie van de xbox te draaien

Maar goed ik ben juist fel tegen die consoles
Want dat heeft de markt in mijn ogen alleen maar slecht gedaan
Zeker wat betreft Sony
Ben dan wel een 100% PC game

Op een puur PC game .... die XBOX/PS besturing te zien krijgen .... als voorbeeld.

En zo weiger ik ook alles van Apple op mijn pc te instaleren.
Sorry maar ik krijg al de kibbels van dat narcisme gedrag van Apple I - cloud, I - phone, I - tunes
Alles is IK IK >:) I delete >:) Mooi daar zijn we ook weer vanaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:58:
Heb er een paar dagen last van gehad maar nu is het wel weg .. ten minste gisteren geen last gehad ..
Maar dat is geen garantie dat het vandaag ook nog goed gaat :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanWoodz
cracking cloud schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:58:
Jep...

Ik heb de VPN inmiddels weer aangezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VEEEEEEEEEEL kortingen op MP nu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7EeeeGkKbtilBTqj6Hb9trjzhg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J6aBshwCET5TN8uY95U1YLXX.jpg?f=user_large

trek de CC en de Wallets maar weer open :D

[ Voor 109% gewijzigd door ravw op 06-04-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die dus ook regelmatig "Checking for updates" loop hebben, probeer dit eens :
How to Reinstall Gaming Services On Windows 10/11

Het is GEEN magische oplossing.
Heb gisteren en vandaag zowel Windows als MSFS opnieuw geinstalleerd, en zodra je ook maar iets in de community map zette was het meteen ;w

Dat reinstall van gaming service net geprobeerd en 1 op de 4 keer kom ik nou MSFS in ZONDER internet uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:20
Hoe pakken jullie het Troubleshooten op CTDs aan?

Ik heb tot op heden - zo'n 5,5 maand zeker 300+ vluchten gemaakt met MSFS zonder ook maar één CTD te hebben gehad. Ik kende het überhaupt niet. Gisteren en vandaag heb ik 5 verschillende vluchten gemaakt die allemaal door CTD zijn geëindigd. MSFS stopt er uit het niets mee zonder error melding: het scherm is opeens weg. Ik snap er helemaal niets van.

Wat ik al gedaan heb:
+ Nvidia drivers geupdate naar de nieuwste versie gisteren. Hierna begonnen voor mijn gevoel de CTDs, dus heb één versie ervoor geïnstalleerd, maar ook hier een CTD;
+ Graphic settings omlaag geschroefd, alhoewel ik nooit enige problemen heb gehad. Heb eigenlijk ook nooit een CPU of GPU die tot aan zijn max zit;
+ Ik gebruik Add-on linker standaard, dus ik heb weinig add-ons tegelijkertijd draaien. Enkel degene van de vertrek en bestemming indien ik daar een add-on van heb. Los daarvan heb ik geen add-ons geupdate de afgelopen week. Bovendien had ik tot gisteren geen problemen met de add-ons.
+ Met GPU-Z wat specs in de gaten gehouden. Niets geks te zien: GPU draait op +/- 60 graden.

Specs:
- CPU: 5800X3D
- GPU: RTX3080Ti
- 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
Heb je al in de Windows logboeken gekeken? Misschien dat daar meer informatie te achterhalen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:20
Nee, nog niet. Er schiet mij opeens wel wat te binnen. Ik heb gisteren de nieuwste Nvidia drivers gedownload (531.41). Ik ben kennelijk vergeten het vinkje voor dat experience center uit te zetten, dus die is mee geïnstalleerd en heeft MSFS "geoptimaliseerd". Dat betekent dus ook: DX12 aangezet ipv DX11.

Ga morgen dat experience center weer verwijderen en MSFS terugschroeven naar DX11. Volgens het Asobo forum levert DX12 bij sommigen veel CTDs op, terwijl DX11 stabiel is. Hoop dat dit het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceCloud schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:33:
Nee, nog niet. Er schiet mij opeens wel wat te binnen. Ik heb gisteren de nieuwste Nvidia drivers gedownload (531.41). Ik ben kennelijk vergeten het vinkje voor dat experience center uit te zetten, dus die is mee geïnstalleerd en heeft MSFS "geoptimaliseerd". Dat betekent dus ook: DX12 aangezet ipv DX11.

Ga morgen dat experience center weer verwijderen en MSFS terugschroeven naar DX11. Volgens het Asobo forum levert DX12 bij sommigen veel CTDs op, terwijl DX11 stabiel is. Hoop dat dit het is!
Ik draai gewoon met die GF E en DX12
Geen probleem wel de game drivers
Dat automatische beste stand zetten kan je uitzetten en per game regelen.
Ik gebruik die GF E alleen voor de updates en verder eigenlijk niet ...
soms om movies op te nemen van games maar screenshot maakt ik nu wel via steam.
Dat scheelt me 2 MB per screenshot

Blijf het een rare afkorting vinden GF E (GirlFriend Experience) :+

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 06-04-2023 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:02:
[...]

Ze hebben het juist nu verplicht gemaakt dat games die uitkomen onder de naam van XBOX gaming dus altijd goed moeten lopen op een minste systeem van de XBOX

Diverse uitgevers hebben al gezegd , ja dag daar gaan we niet aan gebinnen want het spel is juist subliem op zijn grafische pracht en daar gaan wij echt niet 3/4 van de grafX voor inleveren om dat dan maar even op een goedkopere versie van de xbox te draaien

Maar goed ik ben juist fel tegen die consoles
Want dat heeft de markt in mijn ogen alleen maar slecht gedaan
Zeker wat betreft Sony
Ben dan wel een 100% PC game

Op een puur PC game .... die XBOX/PS besturing te zien krijgen .... als voorbeeld.

En zo weiger ik ook alles van Apple op mijn pc te instaleren.
Sorry maar ik krijg al de kibbels van dat narcisme gedrag van Apple I - cloud, I - phone, I - tunes
Alles is IK IK >:) I delete >:) Mooi daar zijn we ook weer vanaf 8)
Ik vind het kostentechnisch juist zeer interessant om op een XBOX Series X (of S) Flight Simulator te spelen... 4K performance voor een aanvaardbare prijs. En wel wat inleveren qua Tflops en Ultra settings, maar ok, ziet er zeer goed uit! Geeft een veel bredere basis qua gebruikers. En nee, het is nog niet Arcade, blijft een flight sim met zeer mooie vliegtuigdetails, besturing, landscapes, alles in 4K! Wat wil je nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mv_ak schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:15:
[...]

Ik vind het kostentechnisch juist zeer interessant om op een XBOX Series X (of S) Flight Simulator te spelen... 4K performance voor een aanvaardbare prijs. En wel wat inleveren qua Tflops en Ultra settings, maar ok, ziet er zeer goed uit! Geeft een veel bredere basis qua gebruikers. En nee, het is nog niet Arcade, blijft een flight sim met zeer mooie vliegtuigdetails, besturing, landscapes, alles in 4K! Wat wil je nog meer.
grafisch gezien is het mooi .. maar wat betreft de echte sim ervaring mis je nog een heel hoop

Maar dat is ook wel een persoonlijk iets .. de een zegt vind het goed zo ..
de andere gaat niet minder dan een home cockpit te bouwen en dan pas te simmen.
Want die gaan echt niet met een joystickje op het bureau zitten
die willen de knoppen kunnen bedienen zo als ze echt zijn.
Maar het blijft voorlopig nog wel de sim om leuke vluchten mee te kunnen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:29:
VEEEEEEEEEEL kortingen op MP nu
[Afbeelding]

trek de CC en de Wallets maar weer open :D
De eerste 50 eurootjes zijn er al weer uit.. Ach ja, ik drink m'n biertjes gewoon thuis ipv in de kroeg dat scheelt :+

Cork
Bristol
Ibiza
San Diego
New Orleans

Van het weekend de volgende ronde.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 07-04-2023 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:46:
[...]

De eerste 50 eurootjes zijn er al weer uit.. Ach ja, ik drink m'n biertjes gewoon thuis ipv in de kroeg dat scheelt :+
Hier iets van 35 euro
:o

WSSS (city had ik al)
FAOR (andere twee van GAFFER heb ik al )
PADU ( Alaska :+ )
ZUCK + city (Chongqing )

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 07-04-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:47:
[...]

Hier iets van 35 euro
:o

WSSS (city had ik al)
FAOR (andere twee van GAFFER heb ik al )
PADU ( Alaska :+ )
Jup, ga Johannesburg en Durban zeker ook nog halen. Maar ik zag een review van Johannesburg van GAFFER en dat vond ik er niet heeeel indrukwekken uitzien maar goed.

WSSS eergisteren gekocht, kon het niet laten
...

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 07-04-2023 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:49:
[...]

Jup, ga Johannesburg en Durban zeker ook nog halen. Maar ik zag een review van Johannesburg van GAFFER en dat vond ik er niet heeeel indrukwekken uitzien maar goed.
Die king Shakra heb ik al ,( wel een mooi veld) en die andere die jij gekocht heb behalve Cork en Brisol niet ..
De rest is al in bezit

Sommige airport zijn in het echt ook waarvan je zegt ... Wie heeft dit gedrocht gebouwd, biertje te veel op of zo

Hoe bedoelje iets te diep in het glaasje gekeken .....
Moet je eens zoeken op Mestia Airport, Georgië :+
Hij is er ook al in FS
https://de.flightsim.to/f...een-tamar-airport-georgia

Hier trouwens alleen koffie en water

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 07-04-2023 05:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Eergisteren is er nieuw speelgoed binnen gekomen (MCP/ECIS)…. Dus installeren en proefdraaien… Vandaag hiermee een vlucht doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxRxe1EUb9tqmjHV9cUS4PC_aoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chHbHDhkyhayWnwE5sZLwBDP.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijke doel is om een soort van desktop MIP te maken zoals deze…. Voor een derde van de prijs die dit bedrijf er voor vraagt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBO0j1jho-5U8GB1xJiSa3msASQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0SEIeZqrB1aeW6KXAFlmTOxe.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Stopmerkbord op 07-04-2023 09:35 ]

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Jammer dat de scenery van France VFR niet in de aanbieding is, zit er al een tijd op te wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:05
Stopmerkbord schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:32:
Eergisteren is er nieuw speelgoed binnen gekomen (MCP/ECIS)…. Dus installeren en proefdraaien… Vandaag hiermee een vlucht doen:

[Afbeelding]

Uiteindelijke doel is om een soort van desktop MIP te maken zoals deze…. Voor een derde van de prijs die dit bedrijf er voor vraagt:
[Afbeelding]
Mooi :).

Heb vroegah in de FS2000 tijd ook zo'n setup gehad. Lijkt me nu ook wel weer leuk maar durf het met FS2020 niet aan omdat elke update verplicht en een compatibiliteit-risico is. Benieuwd hoe dit zich houdt na elke update.

Heb hier nog twee maal de hardware G1000 plus audio panel staan (momenteel niet in gebruik). Bij elke verplichte update van FS2020 werkte dat ding niet meer fatsoenlijk en was het weer wachten op een patch van de fabrikant. Die kwam in de regel wel na een paar dagen/weken, maar vind het feit dat je afhankelijk bent van de goodwill van de fabrikant geen lekkere basis om een hele cockpit te bouwen.

Als het alleen maar mogelijk was om updates optioneel te maken dan zou dat al enorm schelen. Maar dat kan niet met het FS2020 eco systeem.

Vermoed om die reden dat er ook steeds meer 'verbindingsproblemen' met de servers komen. Microsoft heeft het aankoopbedrag al lang binnen, waarom zouden ze dan nog jarenlang 'gratis' service verlenen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:35:
Jammer dat de scenery van France VFR niet in de aanbieding is, zit er al een tijd op te wachten :/
Heb pas 1 keer een aanbieding van France VFR gezien, die was via Orbx. Heb toen ook Nord-Quest gekocht. Is echt een zeldzaamheid.

Overigens gistermiddag de H145 aangeschaft. Is inderdaad een hele goede tip, erg uitgebreid. Ben voorlopig wel even bezig om alles naar me zin in te stellen. Viel me wel op dat ie redelijk eenvoudig te vliegen is, terwijl ie wel op realistisch staat.

Laat nu een paar uur later overal de paas kortingen zijn begonnen, en heb daarom de Cowansim B206 ook maar aangeschaft met 40% korting. Heb hier alleen nog niet mee gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:44

djbarney

XBL: DeejayBarney

alexbl69 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:35:
[...]
Vermoed om die reden dat er ook steeds meer 'verbindingsproblemen' met de servers komen. Microsoft heeft het aankoopbedrag al lang binnen, waarom zouden ze dan nog jarenlang 'gratis' service verlenen?
omdat ze aan elke addon die verkocht word, ook een bedrag in de zak kunnen steken. Hoe meer mensen de sim gebruiken, hoe meer er addons kopen die weer geld opbrengen. zolang die inkomstenstroom blijft lopen, kunnen ze er van doorontwikkelen en de servers laten lopen. Het is ook een beetje een prestige project natuurlijk, met een hoog "kijk eens hoe cloud ook in gaming echt nuttig kan zijn", waar nog niet heel veel games echt gebruik maken van die mogelijkheden, op wat savegames opslaan in de cloud na meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gameaddict schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:11:
[...]

Heb pas 1 keer een aanbieding van France VFR gezien, die was via Orbx. Heb toen ook Nord-Quest gekocht. Is echt een zeldzaamheid.

Overigens gistermiddag de H145 aangeschaft. Is inderdaad een hele goede tip, erg uitgebreid. Ben voorlopig wel even bezig om alles naar me zin in te stellen. Viel me wel op dat ie redelijk eenvoudig te vliegen is, terwijl ie wel op realistisch staat.

Laat nu een paar uur later overal de paas kortingen zijn begonnen, en heb daarom de Cowansim B206 ook maar aangeschaft met 40% korting. Heb hier alleen nog niet mee gevlogen.
Klopt, bij de H145 loopt de automatische piloot (semi) constant over je schouder mee te kijken en neemt hierdoor redelijk wat van je handelingen over
(Vraag me niet hoe HPG dit gedaan heeft, het komt uit hun eigen engine namelijk)

Als je bijvoorbeeld de 407 van Asorbo pakt, dit is normaal een heli die SAS heeft (Stability Augmentation System), de 407 staat hierom ook bekend dat dit een hele "makkelijke" heli is om te vliegen (vanwege die SAS een heel neutraal gedrag)

De 407 van Asorbo ... not so much
Deze heeft dus geen SAS en het lijkt dat Asorbo dit (nog) niet voor elkaar gaat krijgen.

Hoe het met de 206, 500E en de H125 van Cowan is :
Hoe me ten goed maar ik dacht dat de H125 en de 206 een soort gelijk systeem hadden als SAS maar ben er niet zeker van.
500E twijfel ik.
Alleen omdat Cowan gebruikt maakt van de heli flight dynamics van Asorbo ... no SAS

Waar het dus op neerkomt is dat je constant hand-ons aan het vliegen bent en constant correctie aan het geven.

Klinkt leuk ... totdat je een half uur door minder prettig weer aan het vliegen bent (beetje zijwind word al snel interessant) , gevalletje lamme armen kan ik je vertellen.
(Daarnaast vind ik dat Joshua zijn heli's heel raar op collective reageren, of dat nou door zijn progammeren komt of door MSFS heli flight dynamics weet ik niet : Cowan zijn heli's gedragen zich alsof er geen gewicht achter zit)

Begrijp dat Joshua Cowan veel contant met de mensen van HPG heeft dus best kans dat die ergens onderweg nog een keer gaan bijspringen in de verdere ontwikkelingen van zijn heli's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
alexbl69 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:35:
[...]

Waar heb jij het over? Want een game wordt enkel op release, of tijdens de release window, aangekocht? Daarna aankopen naar nul? Alle medewerkers op verlof en 'gesloten' bordje op de deur?

Kom nou.

Vooral games zoals deze sim hebben een long tail en worden eigenlijk continu over de jaren heen wel goed verkocht. Net zoals ACC en andere race games. Er is altijd een nieuwe instroom bij dit soort sims. Jonge gamers die instromen, oudere gamers die eindelijk een pc-upgrade hebben doorgevoerd...

En dan zijn er nog de ingame aankopen die zorgen voor continu inkomen.

Is het welbekend dat de vorige flight simulators vroegtijdig gedropt werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:38:
[...]

En dan zijn er nog de ingame aankopen die zorgen voor continu inkomen.
:X :X :X :X :X
JA zeg dat wel ........ het zijn nog net geen witte boorden maffia maar ....... het geld gaat net zo snel daar heen als naar de belasting.
Het geld wat ik alleen al aan MSFS heb uit geven daar had ik zelf bijna een prive server voor staan
En dan ben ik niet de enige die dat doet aan software en addons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
ravw schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:48:
[...]

:X :X :X :X :X
JA zeg dat wel ........ het zijn nog net geen witte boorden maffia maar ....... het geld gaat net zo snel daar heen als naar de belasting.
Het geld wat ik alleen al aan MSFS heb uit geven daar had ik zelf bijna een prive server voor staan
En dan ben ik niet de enige die dat doet aan software en addons
daar kies je zelf voor, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 07-04-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amos_x schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:03:
[...]

daar kies je zelf voor, toch?
Ja wel maar het blijft wel geld dat weg gaat
Daar ging het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dierkx36 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:40:
Voor degene die dus ook regelmatig "Checking for updates" loop hebben, probeer dit eens :
How to Reinstall Gaming Services On Windows 10/11

Het is GEEN magische oplossing.
Heb gisteren en vandaag zowel Windows als MSFS opnieuw geinstalleerd, en zodra je ook maar iets in de community map zette was het meteen ;w

Dat reinstall van gaming service net geprobeerd en 1 op de 4 keer kom ik nou MSFS in ZONDER internet uit te schakelen.
Negeer dit bericht .. werkt niet :N

Ben middels googlez achter wat anders gekomen wat mogelijk die "checking for updates" loop veroorzaakt : ben het nou aan het uitproberen.

[edit]
Goed, blijkt dus te kloppen.

Om samen te vatten :
Na de SU12 update hebben een heleboel mensen last dat MSFS bij het opstarten blijft hangen in die "checking for updates" loop.
De enigste manier om hier voorbij te komen is internet kabel los trekken/adapter uitschakelen, MSFS in offline modus verder opstarten en zodra je in het main scherm zowel internet weer inschakelen en data in MSFS weer inschakelen (je kan internet trouwens al weer aangooien zodra MSFS aan het laden is)

Leuk allemaal maar niet de manier waarop je een sim wilt gebruiken.

Mogelijke oorzaken van die "checking for updates" loop zijn
- MS Gaming Services is niet up-to-date
- Je zit boven een X aantal (beetje discussie hoeveel het er daadwerkelijk zijn maar tussen de 1000 en 1050 ) add-ons (dit is een optelsom van wat je in uit online store en in je community map hebt staan
- En het kan veroorzaakt worden door je controllers (joystick, throttle, collective, control panel etc etc etc)
De laatste is makkelijk te controlleren door al je controllers los te gooien.

Bij mij blijft MSFS dus hangen door een controller en niet door de hoeveelheid add-ons .... yeaahhh (sarcasme)
Moet nou uitdokteren welke controller de boel loopt te vernagelen (op de gok denk ik die van TotalControl)

In ieder geval : voor de mensen met hetzelfde probleem als hier :
Zie boven voor wat mogelijk de oorzaak kan zijn en wat je kan proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door dierkx36 op 07-04-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:05:
[...]

Bij mij blijft MSFS dus hangen door een controller en niet door de hoeveelheid add-ons .... yeaahhh (sarcasme)
Moet nou uitdokteren welke controller de boel loopt te vernagelen (op de gok denk ik die van TotalControl)

In ieder geval : voor de mensen met hetzelfde probleem als hier :
Zie boven voor wat mogelijk de oorzaak kan zijn en wat je kan proberen.
Heb jij de TCA

SLuit hem aan op een USB HUB die je aan en uit kan zetten , eigenlijk al je game besturing die door MSFS gebruikt word , pas in Menu aanzetten die usb hub.. :-)
dan heb je de vastlopens genegeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:27:
[...]

Heb jij de TCA

SLuit hem aan op een USB HUB die je aan en uit kan zetten , eigenlijk al je game besturing die door MSFS gebruikt word , pas in Menu aanzetten die usb hub.. :-)
dan heb je de vastlopens genegeerd
Niet vloeken he }:| :+

Alles Virpil en dat ééne control panel van totalcontrols
Heb nou al het Virpil spul er aan hangen en MSFS start gewoon op, niks aan de hand.

Dus het is idd het TotalControls panel waar MSFS niet blij mee is.

[edit]
TC panel op een andere USB controller gezet en niks aan de hand :/
Alles hangt er nou aan en MSFS start zonder problemen op

Daar zit je dus 3 weken en een paar her-installaties mee te k#tt€n ... leuk }:|

[ Voor 15% gewijzigd door dierkx36 op 07-04-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:44

djbarney

XBL: DeejayBarney

dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:37:
[...]

Niet vloeken he }:| :+

Alles Virpil en dat ééne control panel van totalcontrols
Heb nou al het Virpil spul er aan hangen en MSFS start gewoon op, niks aan de hand.

Dus het is idd het TotalControls panel waar MSFS niet blij mee is.

[edit]
TC panel op een andere USB controller gezet en niks aan de hand :/
Alles hangt er nou aan en MSFS start zonder problemen op

toevallig een x570 moederboard? ik weet dat er issues geweest zijn met de x570 chipset en bepaalde usb poorten die het daarop niet lekker leken te doen. daar hebben heel veel mensen toen ook issues mee gehad. bij mijn moederbord heb ik het niet gehad, maar n maatje van me liep bij meer dan 3 plugged in devices constant met vastlopers in allerlei software en games. bios updated en daarna geen issue meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
djbarney schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:13:
[...]

toevallig een x570 moederboard? ik weet dat er issues geweest zijn met de x570 chipset en bepaalde usb poorten die het daarop niet lekker leken te doen. daar hebben heel veel mensen toen ook issues mee gehad. bij mijn moederbord heb ik het niet gehad, maar n maatje van me liep bij meer dan 3 plugged in devices constant met vastlopers in allerlei software en games. bios updated en daarna geen issue meer
Nee, X670E.
Heb hiervoor een X570 gehad, daarom ook een 4 slots USB hub voor de zekerheid gekocht en gebruikt

Zou best kunnen dat deze chipset, de X670E, hetzelfde heeft, ik heb er alleen nog niks over gelezen.
Vanavond wel eens naar zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 07-04-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:37:
[...]

Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad.
dus ik ken je gevoel , en dan heb ik nog eens bijna 780 GB installatie van alles
Dus je kunt dan door de slome servers van MS een dag gaan zitten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:23:
[...]

Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad.
dus ik ken je gevoel , en dan heb ik nog eens bijna 780 GB installatie van alles
Dus je kunt dan door de slome servers van MS een dag gaan zitten wachten
Wil nog eens proberen MSFS + onestore minus community op een externe SSD te kopieren, en dan als MSFS (weer) eens onderuit gaat alles identiek terug kopieren inplaats van downloaden.

Zou in theorie moeten werken, hoef je alleen je updates maar binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:21:
[...]

Wil nog eens proberen MSFS + onestore minus community op een externe SSD te kopieren, en dan als MSFS (weer) eens onderuit gaat alles identiek terug kopieren inplaats van downloaden.

Zou in theorie moeten werken, hoef je alleen je updates maar binnen te halen.
Ja dat werkt
Ik heb nooit begrepen waarom ze niet gewoon een paar iso's klaar hebben voor een herinstal.
dat je gewoon de basis zonder internet verbinding kan installeren
Dat scheelt je al zo veel tijd in het weer terugzetten van de FS
En dan gewoon na elke WU of SU even updaten ...
Kost ze veel minder aan data

Maar ik vind sowieso al dat hele instaleren van MSFS een ramp.
Downloaden ...... download afbreken , uitpakken , instaleren , Downloaden .......
waarom niet gewoon 1 keer door en dan op je harde schijf pas die pakketten uitpakken
Beetje als steam
Dan heb ik het nog niet eens overde addons...
Airport A staat op Asobo server ( Amsterdam)
Airport B staat op ORBX server ( Australia)
Vliegtuig A Staat van Asobo weer op een server in Seattle
De een pakt het met 100 MBit en de andere kom je niet eens boven de 28 kb uit :X :X
Ik betaal voor 1Gbit dus dat zorgen ze maar dat ze dat ook halen met hun servers
Want gezien de energie prijzen , scheelt het wel of je 4 uur bezig ben of 4 dagen bezig ben met installeren.
Zeker MSFS die ingame spullen, je PC staat gewoon 100% te draaien terwijl hij aan het downloaden is.
uurtje downloaden kost hier meer dan een uurtje vliegen aan stroom :o :X

We leven in 2023 mensen dit mag en kan niet meer
Want stikstof is dan een probleem , maar 1KWH per uur weg trekken door een PC verbruik omdat die staat te downloaden is dan geen probleem 8)7
Ach het spaart weer kachel kosten uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
@ravw

Kleine tip :
Alles wat je via Orbx en Aerosoft koopt (eigenlijk iedere developer die een eigen control installer heeft) op een aparte schijf installeren.

Meestal linkt de installer van Orbx, Aerosoft etc zelf al door naar je community map.

Stel dat MSFS (weer) eens op zijn reet gaat, hoe je alleen MSFS en one store maar te downloaden en te installeren.
De rest (dat van Orbx etc) staat al op een schijf, effe desbetreffende installer naar die map/schijf verwijzen, alles veriferen en klaar.

Niks opnieuw downloaden etc, scheelt je een redelijk tijd en frustratie ;)

Doe het nou zelf op deze manier sinds een paar maanden en het werkt uitstekend.

Denk dat als je alles uit de one store op een aparte schijf kopiert, en je MSFS opnieuw installeert, je gewoon als van de one store kopie terug in MSFS zet dat MSFS daar best wel eens in gaat trappen, hoef je alleen maar te up daten.
Moet dit nog een keer zelf proberen of het daadwerkelijk ook zo werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 07-04-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:24:
@ravw

Kleine tip :
Alles wat je via Orbx en Aerosoft koopt (eigenlijk iedere developer die een eigen control installer heeft) op een aparte schijf installeren.

Meestal linkt de installer van Orbx, Aerosoft etc zelf al door naar je community map.

Stel dat MSFS (weer) eens op zijn reet gaat, hoe je alleen MSFS en one store maar te downloaden en te installeren.
De rest (dat van Orbx etc) staat al op een schijf, effe desbetreffende installer naar die map/schijf verwijzen, alles veriferen en klaar.

Niks opnieuw downloaden etc, scheelt je een redelijk tijd en frustratie ;)

Doe het nou zelf op deze manier sinds een paar maanden en het werkt uitstekend.
maak je geen zorgen ik zal niets kopen buiten MP om
Op de PMDG na en de Fenix
Want dan ben je van nog meer servers afhankelijk

je zal net zien als jij een keer iets wil dl .... Sorry maar deze server is offline omdat we met onderhoud bezig zijn ...........
>:)
En als je dan al op standje MOORDNEIGINGEN loopt omdat FS weer eens zo gezellig bezig is
Dan kan je wel voorstellen dat je dan eens ontploft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is er hier toevallig iemand die zich aan de huidige beta waagt ?

Veel problemen of loopt de beta enigzins ?
(Las net dat ze met deze beta met iets bezig zijn waar ik verschrikkelijk benieuwd naar ben, alleen voorgaande ervaringen met beta deelnames was nou niet echt om over te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:02:

(Las net dat ze met deze beta met iets bezig zijn waar ik verschrikkelijk benieuwd naar ben, alleen voorgaande ervaringen met beta deelnames was nou niet echt om over te spreken)
Welke dingen gaan ze nu dan weer aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:50:
[...]

Welke dingen gaan ze nu dan weer aanpakken ?
WASM, Live Traffic, Live Weather (<- boring) heli turbine (uitermate interessant) en nog wat spul, ben gestopt met lezen naar heli turbine's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:02:

Is die al uit dan? Heb geen beta binnen, en bij voorgaande beta's blijf je meedoen tot je jezelf zelf afmeld.

Pagina: 1 ... 310 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc