Ja, hoor net als met SU12 Beta :
Zodra je een volle community map heb en bij het opstarten MSFS blijft hangen in in "checking for updates" :
Zodra je MSFS opstart en je hebt het Blackshark logo gehad : INTERNET AFZETTEN.
(Of adapter uitzetten of de LAN kabel eruit trekken)
Vervolgens krijg je de melding offline : kiezen voor doorgaan.

Zodra MSFS dan uiteindelijk volledig is opgestart kan je internet "weer aanzetten"

En dan onder data online functionality weer aanzetten.

Moet zo even proberen maar ik ben bang dat het weer iedere keer opstarten zo moet.

Dit is een probleem uit SU12 Beta waar Asorbo MEERDERE malen op is gewezen en waar Asorbo dus WEER niks mee gedaan heeft.

PS :
Opstarten van bureaublad tot main screen : +/- 30 minuten
Van map/flight naar daadwerkelijk vliegen : 7 minuten geleden gestart en nog geen steeds geen fly gehad

PS :
No fly maar CTD :F

Ben hier nu dus al weer helemaal klaar mee :( |:( :X

[Voor 31% gewijzigd door dierkx36 op 21-03-2023 20:07]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 15:53
Is de update nou echt 43gb of klopt hier iets niet..
Ik kreeg eerst de error van geen vrije ruimte op de disk, toen wat lopen klikken en nu installeert die 43gb

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FSXnoob schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:06:
Is de update nou echt 43gb of klopt hier iets niet..
Ik kreeg eerst de error van geen vrije ruimte op de disk, toen wat lopen klikken en nu installeert die 43gb
Wat gek, bij mij was het maar 1,86GB.

Ook geen opstartproblemen trouwens.

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:53
Bij mij blijft de update al >20 min op 100% hangen, 271/271. Lijkt niet echt meer wat te gebeuren :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 22:07
SU12 draait als een zonnetje hier :+

Onderweg naar Japan

edit: waarom voegt Tweakers zoveel artifacts/compressie toe? :/

[Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-03-2023 22:47]

dierkx36 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:32:

Zodra je MSFS opstart en je hebt het Blackshark logo gehad : INTERNET AFZETTEN.
Start jij niet op met -FastLaunch
:+
Want die filmpjes zie ik dus al vanaf dag 1 niet meer
En ik heb mijn Community map gewoon volstaan en gewoon lopen 8)

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

ravw schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Start jij niet op met -FastLaunch
:+
Want die filmpjes zie ik dus al vanaf dag 1 niet meer
En ik heb mijn Community map gewoon volstaan en gewoon lopen 8)
Nee, kende het niet eens eigenlijk.

Tis hier een drama : zodra je community map terug zet :Z en middelvinger
Echt geen zin in deze $#!Tzoo!, ga donderdag voor een paar weken weg, kijk wel als ik weer terug ben

(Voorbereiding) werk gaat ook al niet zoals het hoort te gaan dus m'n humeur is al standje korte lont.

[Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 21-03-2023 23:14]

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:01
ravw schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:34:
De Antonov 2 is ook op Marketplace voor 10 euro
De Antonov An-225 Mriya is ook in de sale voor 12.99 euro mocht iemand deze nog niet hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Saybia op 21-03-2023 23:07]

dierkx36 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:05:
[...]

Nee, kende het niet eens eigenlijk.

Echt geen zin in deze $#!Tzoo!, ga donderdag voor een paar weken weg, kijk wel als ik weer terug ben

(Voorbereiding) werk gaat ook al niet zoals het hoort te gaan dus m'n humeur is al standje korte lont.
Ik ken het gevoel. Soms maak het je helemaal gek
Ik heb het ook even gehad met FS .. even een paar weken rust en af en toe eens een vluchtje .. nu lekker met old skool games bezig

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Voordeel van de officiële SU12 update is dat er nu allerlei update van addons weer worden uitgebracht. Hebben allemaal zitten wachten tot de beta afgelopen was.

Enige addons die ik altijd uitzet tijdens een update zijn de vliegtuig modificaties en gps mods. Deze geven over het algemeen wel problemen en moet je wachten voor een update. Overige mods heb ik met de beta geen problemen gehad.

Helaas wel jammer er verschillende mods van flightsim.to afgehaald zijn, moet ze nu weer overal vandaan zien te halen (of gewoon verwijderen).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

dierkx36 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:05:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan iets in je community folder staan wat de boel vernaggeld.
Begin met een lege folder, en plaats stuk voor stuk zaken terug om te zien wanneer het probleem begint, zodat je de crappy add-on kan isoleren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

GekkePrutser schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Wat gek, bij mij was het maar 1,86GB.
Check de Content Manager nog wel even dan want daar staat toch nog echt voor minstens 7 GB klaar aan updates. ;)

Bij mij verliep de update prima (begin gisteravond). Downloaden ging snel en verder ook geen problemen. Maar goed, ik gebruik naast Navigraph dan ook geen enkele addon, haha! Dat is echt een aanrader als je probleemloos wilt genieten van het vliegen: gebruik geen of zo min mogelijk addons! Ik vlieg momenteel eigenlijk alleen nog maar de default Longitude die na de AAU1 update eigenlijk payware quality is. Genieten. Als ik over al die problemen lees, ben ik blij dat ik niet veel om addons geef en alles graag zo default mogelijk hou...! ;)
Update verliep gisteravond erg vlot, downloads van 280Mbps met gemak. Ook de Community Manager updates gingen vrij vlot.

Vandaag even niet in de gelegenheid om te simmen maar morgen wel weer, denk ik..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

ralpje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan iets in je community folder staan wat de boel vernaggeld.
Begin met een lege folder, en plaats stuk voor stuk zaken terug om te zien wanneer het probleem begint, zodat je de crappy add-on kan isoleren.
Ben ik nou aan het proberen :
Stuk voor stuk terug zetten, zodra die vast loopt die add-on er van tussen.

Zou je denken dat hij vervolgens verder zou gaan als je de "slechte" add-on eruit haalt he ?

Nope, loopt ie vast op de add-ons die daarvoor goed waren |:(

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
Graag verkoop (of donatie) niet in de topics aub. Dit kan in de V&A. Je kunt dit vermelden in je signature.

[Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 22-03-2023 17:16]

dierkx36 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Ben ik nou aan het proberen :
Stuk voor stuk terug zetten, zodra die vast loopt die add-on er van tussen.

Zou je denken dat hij vervolgens verder zou gaan als je de "slechte" add-on eruit haalt he ?

Nope, loopt ie vast op de add-ons die daarvoor goed waren |:(
Dat wilde ik net zeggen , het is moeilijk te bepalen welke fout is

A kan goed zijn alleen .. maar bij het installeren van Y dus wel de veroorzaker zijn , zoek het dan maar uit waar het probleem ligt
Zo heb ik vroeger heel veel met mod en dls zitten kloten wat nu wel of niet de veroorzaker was..
Rfactor 1 (1000 mods)
FS2004 /FSX .... te veel mods.

Ze hadden beter zo systeem inkunnen bouwen als Xplane , dan zie je gelijk welke addon waarom niet wil werken , want je zoekt je eigen rot als je niets weet

ravw schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:29:
[...]

Dat wilde ik net zeggen , het is moeilijk te bepalen welke fout is

A kan goed zijn alleen .. maar bij het installeren van Y dus wel de veroorzaker zijn , zoek het dan maar uit waar het probleem ligt
Zo heb ik vroeger heel veel met mod en dls zitten kloten wat nu wel of niet de veroorzaker was..
Rfactor 1 (1000 mods)
FS2004 /FSX .... te veel mods.

Ze hadden beter zo systeem inkunnen bouwen als Xplane , dan zie je gelijk welke addon waarom niet wil werken , want je zoekt je eigen rot als je niets weet
Idd.
Gelukkig laat ik het meeste via addon linker lopen dus dat scheelt wel met testen.

Maar heb het begin van de middag opgegeven : MSFS eraf geflikkerd + format en nu alles opnieuw aan het installeren.
Hopelijk staat MSFS terug voor 21:00, add-ons voor de community map staan op een aparte SSD dus die hoeven alleen via addon linker toegevoegd te worden.

Deze manier scheelt me +/- 12 uur aan downloaden en installeren.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56
dierkx36 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Idd.
Gelukkig laat ik het meeste via addon linker lopen dus dat scheelt wel met testen.

Maar heb het begin van de middag opgegeven : MSFS eraf geflikkerd + format en nu alles opnieuw aan het installeren.
Hopelijk staat MSFS terug voor 21:00, add-ons voor de community map staan op een aparte SSD dus die hoeven alleen via addon linker toegevoegd te worden.

Deze manier scheelt me +/- 12 uur aan downloaden en installeren.
Veel succes. Vaak is het toch een combinatie van addons die dit veroorzaakt dus ik weet niet of dit helpt.

In de beta van SU12 had ik een probleem met enkele commerciele addons waardoor MSFS niet wilde starten.
Dat waren zowel enkele marketplace addons (in de Official folder) als third party addons die in de Community folder stonden. Bepaalde combinaties van die addons gaven problemen maar elke addon op zichzelf werkte prima.
Dat probleem is trouwens tijdens de beta wel opgelost maar het is best mogelijk dat jouw combinatie van addons nét weer even anders is.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Allard schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Veel succes. Vaak is het toch een combinatie van addons die dit veroorzaakt dus ik weet niet of dit helpt.

In de beta van SU12 had ik een probleem met enkele commerciele addons waardoor MSFS niet wilde starten.
Dat waren zowel enkele marketplace addons (in de Official folder) als third party addons die in de Community folder stonden. Bepaalde combinaties van die addons gaven problemen maar elke addon op zichzelf werkte prima.
Dat probleem is trouwens tijdens de beta wel opgelost maar het is best mogelijk dat jouw combinatie van addons nét weer even anders is.
Dank je, uitproberen word voor als ik weer thuis ben.

Weet je toevallig nog welke add-oms bij jou dwars lagen ?

• Allard
dierkx36 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Dank je, uitproberen word voor als ik weer thuis ben.

Weet je toevallig nog welke add-oms bij jou dwars lagen ?
Best complex:

In mijn community folder heb ik van JustFlight onderstaande vliegtuigen:
  1. BAE146
  2. Arrow III
  3. TurboArrow III/IV
  4. Warrior
1 gaf bij mij nooit problemen. echter de combinatie van 2,3 en 4 leide tot een CTD bij starten van MSFS.
Elke van deze vliegtuigen afzonderlijk ging prima. De combinatie van 2 en 4 of 3 en 4 lieten de sim crashen.
Nogmaals, 4 op zichzelf ging prima, 2 en 3 ook.

Ook een aantal vliegtuigen van Carenado veroorzaakten problemen maar ik dat heb ik niet getroubleshoot. Ik had ze allemaal maar verwijderd totdat ik van anderen en de su12 beta changelog meekreeg dat de problemen waren opgelost.
De vliegtuigen die Carenado onder de vlag van Asobo heeft gemaakt voor de World Updates leverden geen problemen op.

Het snelst testen is door de hele communityfolder te renamen tenzij je echt alles via Addon linker doet, dan kan je ook daar alles uitschakelen maar controleer toch in de communityfolder of deze écht leeg is.
Heb je dan nog problemen, dan is het waarschijnlijk een addon vanuit de MarketPlace. Die staan in de Official folder. Meestal kan je die het beste even verplaatsen naar een andere map maar je kan ze ook in de sim verwijderen. Dat is wel meer werk.

[Voor 18% gewijzigd door Allard op 22-03-2023 17:39]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Allard schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Best complex:

In mijn community folder heb ik van JustFlight onderstaande vliegtuigen:
  1. BAE146
  2. Arrow III
  3. TurboArrow III/IV
  4. Warrior
1 gaf bij mij nooit problemen. echter de combinatie van 2,3 en 4 leide tot een CTD bij starten van MSFS.
Elke van deze vliegtuigen afzonderlijk ging prima. De combinatie van 2 en 4 of 3 en 4 lieten de sim crashen.
Nogmaals, 4 op zichzelf ging prima, 2 en 3 ook.

Ook een aantal vliegtuigen van Carenado veroorzaakten problemen maar ik dat heb ik niet getroubleshoot. Ik had ze allemaal maar verwijderd totdat ik van anderen en de su12 beta changelog meekreeg dat de problemen waren opgelost.
De vliegtuigen die Carenado onder de vlag van Asobo heeft gemaakt voor de World Updates leverden geen problemen op.

Het snelst testen is door de hele communityfolder te renamen tenzij je echt alles via Addon linker doet, dan kan je ook daar alles uitschakelen maar controleer toch in de communityfolder of deze écht leeg is.
Heb je dan nog problemen, dan is het waarschijnlijk een addon vanuit de MarketPlace. Die staan in de Official folder. Meestal kan je die het beste even verplaatsen naar een andere map maar je kan ze ook in de sim verwijderen. Dat is wel meer werk.
Thanx :)

Fuck it. Krijg ik die bandwidth melding weer... terwijl m'n internetsnelheid dik boven de 900 Mbps is (down en up). Waardeloos. Ga maar weer iets anders doen dan. Heel fijn, MS. :X :| :/

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 13:20
tup61 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:17:
Fuck it. Krijg ik die bandwidth melding weer... terwijl m'n internetsnelheid dik boven de 900 Mbps is (down en up). Waardeloos. Ga maar weer iets anders doen dan. Heel fijn, MS. :X :| :/
Ik heb dit kunnen oplossen door een VPN te gebruiken met een verbinding naar de V.S. Niet de meest ideale oplossing, maar het werkt.

In de Developer Stream hebben ze zojuist laten weten dat ze ermee bezig zijn.

:)

Bandwidth problemen zijn de hele dag al. Heb ook alles weer afgebroken. Ongelofelijk. :F

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

UrbanWoodz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Ik heb dit kunnen oplossen door een VPN te gebruiken met een verbinding naar de V.S. Niet de meest ideale oplossing, maar het werkt.

In de Developer Stream hebben ze zojuist laten weten dat ze ermee bezig zijn.
Dank voor de tip en mooi dat ze er van op de hoogte zijn en er wat aan gaan doen!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
Dat bandwidth / lost connectivity probleem speelt al zeker een half jaar, zou eens tijd worden ;)

[Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 22-03-2023 19:41]

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 23:21
Gameaddict schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:39:
Bandwidth problemen zijn de hele dag al. Heb ook alles weer afgebroken. Ongelofelijk. :F
Sinds gister gebruik ik deze en dan in combinatie met Google maps. Ondergrond ook minder droog/geel dan met Bing.

https://nl.flightsim.to/f...20-google-map-replacement
Remco Tr schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Sinds gister gebruik ik deze en dan in combinatie met Google maps. Ondergrond ook minder droog/geel dan met Bing.

https://nl.flightsim.to/f...20-google-map-replacement
Ja, ken ik maar gebruik hem bewust niet. Hou er niet van als addons je computer/internet instellingen gaan aanpassen en je naderhand een hoop ellende hebt het weer ongedaan te maken. Moet tijdens een update/beta snel alle mods kunnen verwijderen mbv addonslinker.

• Remco Tr
Gameaddict schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:42:
[...]

Ja, ken ik maar gebruik hem bewust niet. Hou er niet van als addons je computer/internet instellingen gaan aanpassen en je naderhand een hoop ellende hebt het weer ongedaan te maken. Moet tijdens een update/beta snel alle mods kunnen verwijderen mbv addonslinker.
Als je dit afsluit word alles terug gezet naar default. Ook je host file.

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:36
Volgende World Update zal Oceanië en Antarctica zijn.

• cbr600f4i
Thom2289 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:41:
Volgende World Update zal Oceanië en Antarctica zijn.
Komt goed uit, ik hang momenteel rond in Australie en ga rond de release van de ATR naar Nieuw-Zeeland. Kan ik daarna mooi de nieuwe WU gaan bezoeken.
Allemaal leuk en aardig, die verweggistanupdates, maar ik zie toch liever updates aan dingen als ATC, dus onderdelen die totaal nog niet veranderd zijn sinds het begin (en sinds FSX). Historisch weer staat ook hoog op mijn lijstje. POI's op de zuidpool interesseren me minder.

• cbr600f4i
Zuidpool is inderdaad wat vergezocht maar volgens mij staat een World Update los van onderdelen als een ATC. Ik vlieg continu de wereld rond en het is af en toe aardig frustrerend als je in de approach naar een internationale luchthaven hangt dat je moet constateren dat er geen fatsoenlijke baan ligt of soms zelfs mist. En als alle luchthavens en vliegvelden op mekaar lijken is de lol er ook snel af.
tup61 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:25:
Allemaal leuk en aardig, die verweggistanupdates, maar ik zie toch liever updates aan dingen als ATC, dus onderdelen die totaal nog niet veranderd zijn sinds het begin (en sinds FSX). Historisch weer staat ook hoog op mijn lijstje. POI's op de zuidpool interesseren me minder.
World Updates zijn iets totaal anders dan Sim Updates. Heb je tickets aangemaakt bij Zendesk?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Ja ja, ik weet dat SU totaal iets anders is dan WU! ;) Maar dan nog zag ik liever dat ze het geld uitgaven aan andere dingen dan scenery. Voorlopig dan. ;)

En jaaaaaaaa, Asobo is op de hoogte van mijn wensen. Waaronder ook nog het fiksen van de typo SAFTY > SAFETY in de Longitude en de omgekeerde scroll wheel werking van de flaps handle. Maar goed, ook al zijn ze op de hoogte... ik vermoed dat ze honderden wenslijstjes per dag krijgen... afwachten maar. En ondertussen vrolijk doorvliegen. ;)

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 19:59
zover ik weet zou WT de ATC aanpakken.

hebben ze ooit gezegd in developer update.
Nieuwe Nvidea drivers zijn er weer
531.41

+

AMD Radeon Software Adrenalin Edition 23.3.2 is uit

[Voor 51% gewijzigd door ravw op 23-03-2023 22:02]

Iemand al MSFS vandaag geprobeerd en gekeken of er bandwidth problemen zijn? Schijnt beter te moeten gaan nu.

Probleem betreft dus voornamelijk Europese gebruikers, en voornamelijk Nederland en Duitsland zijn de pineut. Mocht je nog problemen hebben, vergeet dan niet op onderstaande post op het MSFS forum te stemmen.

https://forums.flightsimu...ebruary-march-2023/573113

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UrbanWoodz
Heb sinds gisteren met de VPN uitgeschakeld geen bandwidth meldingen meer gehad.

*knock on wood* :P

[Voor 12% gewijzigd door UrbanWoodz op 24-03-2023 12:52]

• Allard
UrbanWoodz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:52:
Heb sinds gisteren met de VPN uitgeschakeld geen bandwidth meldingen meer gehad.
Vandaag nog niet. Gisteravond nog veel problemen, o.a. dat MSFS blijft hangen in het "checking for updates" scherm. Dat was opgelost door even de netwerkverbinding te verbreken zodat MSFS in offline mode start. Zelfde bij beeindigen van een vlucht: MSFS bleef hangen in vluchtmode en wilde niet naar het hoofdmenu. Ook daar hielp het om de netwerkverbinding te verbreken zodat de sim netjes naar het hoofdmenu ging.

Blijkbaar zijn dat momenten dat MSFS contact zoekt met een server. Er lijkt geen timeout op te zitten dus als die server onbereikbaar is blijft 'ie hangen.
Hopelijk is dat vandaag opgelost want best irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cbr600f4i
Dat N=1 zegt ik heb geen problemen meer met de verbinding betekent natuurlijk niet dat het is opgelost. Zie jullie allemaal weer bij de volgende WU. ;)
Gisteravond in ieders geval zonder verbindingsproblemen kunnen vliegen en het opstarten vanaf het hoofdmenu naar de sim zelf ging ook een stuk sneller.

Iemand al met de Antonov AN-2 gevlogen?

Zeker voor dit geld zeker de moeite waard. Wat me wel verbaasde is dat er weinig liveries standaard bij geleverd worden. Had de AN-2 in FSX ook en daar werden wel bekende liveries bijgeleverd.

In m'n zoektocht naar de D-FONL livery (waar ik in het verleden in meegevlogen heb) kwam ik helaas het bericht tegen dat de eigenaar ook gestopt is met de rondvluchten. Jammer hoor maar wel begrijpelijk.

http://classicwings.nl/an2-d-fonl-en-operatie-is-gestopt/

• durian
  • Laatst online: 18:37
Niet met de An2 gevlogen, wel de foto's bekeken. Ik vond de cockpit niet zo mooi; ik had een XP10 versie die ik mooier vond. Ook de start-up lijkt versimpeld, als ik de YT filmpjes bekijk. De XP start had meer stappen als ik het me goed herinner?

Anyway, wel een gave kist!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:59
New Details on A380X Showcased on Flight Sim Podcast

https://fselite.net/conte...ed-on-flight-sim-podcast/

[Voor 23% gewijzigd door Sparkiezz op 26-03-2023 19:47]

• UrbanWoodz
Ik hoop dat ze de volgende keer wat dieper ingaan op de systemen. Maar het ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:23
Heb deze 2 weken geleden besteld, de duurste set voor 100 euro, kwam ook nog 28 euro inklaringskosten bovenop. Verder lijkt het op de video's metaal /aluminium te zijn maar het is allemaal geprint plastic.

Op zich klinkt het wel goed en voelt het stevig, maar had meer kwaliteit verwacht voor het geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 16:14
brbr4thepc schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Heb deze 2 weken geleden besteld, de duurste set voor 100 euro, kwam ook nog 28 euro inklaringskosten bovenop. Verder lijkt het op de video's metaal /aluminium te zijn maar het is allemaal geprint plastic.

Op zich klinkt het wel goed en voelt het stevig, maar had meer kwaliteit verwacht voor het geld.
Ik heb dezelfde set inmiddels ook en ik kan alles beamen wat jij zegt. Het valt mij ook een beetje tegen. Maargoed, terugsturen is ook zo wat dus ik hou ze maar. Maar ga daar niet weer iets bestellen

AMD Ryzen 9 5900x - nvidia 2070 super - 32gb ram - Oculus Quest 2 - HP Reverb G2 V2

• Remco Tr
Draai nu met 12600k en RTX 2070 super. Nu merk ik dat mn GPU vaak de bottleneck is. Wat zou een logische upgrade zijn. Draai met 3x1080 schermen.

• mvbo
Remco Tr schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:13:
Draai nu met 12600k en RTX 2070 super. Nu merk ik dat mn GPU vaak de bottleneck is. Wat zou een logische upgrade zijn. Draai met 3x1080 schermen.
Wat is je budget ongeveer? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Remco Tr schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:13:
4080.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• mvbo
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een upgrade voor mijn pc. Ik weet dat er aankoopadvies threads zijn op het forum maar MSFS lijkt toch een vreemde eend, dus vandaar toch even hier.

Ik wil graag op 4k spelen, ultra, en dan gewoon een vloeiende ervaring, laten we zeggen 50fps. Geen VR, mijn monitor is 60hz max, dus daaroverheen hoef ik niet te gaan. Vind ik voor een sim als MSFS ook niet nodig. Ik speel (op dit moment) geen andere games.

Ik begrijp van velen dat qua CPU de x3d modellen van AMD erg goed zijn voor msfs, is het zinvol te wachten op een 7900x3d? Of zou een 5800x3d ook al aan mijn eisen voldoen?

Qua GPU wil ik liefst niet meer dan 1000 kwijt zijn.

[Voor 9% gewijzigd door mvbo op 28-03-2023 16:45]

• Remco Tr
mvbo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Wat is je budget ongeveer? :)
Geen nieuwe 4080 in ieder geval :)

Als er meer vram nodig is zijn er niet veel opties. Heb toch wel voorkeur voor Nvidia.

• Dutchy88
  • Laatst online: 21:43
mvbo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:39:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een upgrade voor mijn pc. Ik weet dat er aankoopadvies threads zijn op het forum maar MSFS lijkt toch een vreemde eend, dus vandaar toch even hier.

Ik wil graag op 4k spelen, ultra, en dan gewoon een vloeiende ervaring, laten we zeggen 50fps. Geen VR, mijn monitor is 60hz max, dus daaroverheen hoef ik niet te gaan. Vind ik voor een sim als MSFS ook niet nodig. Ik speel (op dit moment) geen andere games.

Ik begrijp van velen dat qua CPU de x3d modellen van AMD erg goed zijn voor msfs, is het zinvol te wachten op een 7900x3d? Of zou een 5800x3d ook al aan mijn eisen voldoen?

Ik denk dat je dan je verwachtingen iets naar beneden moet bijstellen want 4K op Ultra met een stabiele 50 FPS gaat met een GPU onder de 1000 Euro erg krap worden.

Wat CPU betreft inderdaad, afhankelijk van het budget, voor de X3D serie gaan.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
Of de 13600K, moet niet onder doen voor de 3D van AMD. Afin, misschien wel beetje in MSFS maar voor andere games niet. Dus tenzij je je pc enkel voor MSFS gebruikt, toch eens naar intel kijken.

[Voor 56% gewijzigd door lapino op 28-03-2023 21:33]

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27
mvbo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:39:

Ik zit op een 5800X3D met 4090. Mijn resolutie is net geen 4K met mijn Odyssey G9.
Alles staat via de voorinstelling op ULTRA. Ik zit 99% boven de 50fps. Vaak gemiddeld 85, 100fps.

Vlieg bijna geen default velden/aircrafts. Tenzij het vliegveld super slecht optimised is (Like die payware EHRD) Zit ik gewoon altijd boven de 50fps.

Wel boven je budget tho :9
Dutchy88 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat je dan je verwachtingen iets naar beneden moet bijstellen want 4K op Ultra met een stabiele 50 FPS gaat met een GPU onder de 1000 Euro erg krap worden.

Wat CPU betreft inderdaad, afhankelijk van het budget, voor de X3D serie gaan.
Nou dat valt wel mee
4K is 3840 x 2160 in res
Ik zit hier op 3440 x 1440 res met een RTX4070TI
En behoorlijk stabile ruim boven die 50 fps
dus dan moet 4K het ook wel haal baar zijn
Ik zit hier met alles op Ultra high en alles aan payware
waar ik mee vliegt of waar ik vandaan vertrek of waar ik aankomt

4K is echt op 50 fps wel haalbaar met een kaart van 1000 euro
Als je gewoon voor deze gaat , dan kom je daar wel aan

uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G

• Dutchy88
  • Laatst online: 21:43
ravw schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:19:
[...]

Nou dat valt wel mee
4K is 3840 x 2160 in res
Ik zit hier op 3440 x 1440 res met een RTX4070TI
En behoorlijk stabile ruim boven die 50 fps
dus dan moet 4K het ook wel haal baar zijn
Ik zit hier met alles op Ultra high en alles aan payware
waar ik mee vliegt of waar ik vandaan vertrek of waar ik aankomt

4K is echt op 50 fps wel haalbaar met een kaart van 1000 euro
Als je gewoon voor deze gaat , dan kom je daar wel aan

uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G
Een ultra-wide resolutie is nog geen 4K. ;)

Uiteraard zullen er genoeg voorbeelden zijn dat het wel lukt. Maar voor een stabiele 50FPS zonder stutters etc. met zware addons en AI Traffic zul je voor MSFS toch echt een stevige CPU en GPU nodig hebben wil je teleurstellingen voorkomen.
Dutchy88 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Een ultra-wide resolutie is nog geen 4K. ;)

Uiteraard zullen er genoeg voorbeelden zijn dat het wel lukt. Maar voor een stabiele 50FPS zonder stutters etc. met zware addons en AI Traffic zul je voor MSFS toch echt een stevige CPU en GPU nodig hebben wil je teleurstellingen voorkomen.
Hoe bedoel je teleurstelling ik draai met mijn systeem 90/120 fps gemiddeld
kom op zeg dat 4K gaat echt niet de helft van mijn FPS afsnoepen
En al zou die dat doen dat nog zit ik gemiddeld rond de 50 fps

Kijk eens naar deze Benchmark van 3 jaar geleden

review: Microsoft Flight Simulator - Op reis met Ryzen 5000 en GeForce 3000

die haalden het al met een mid rance kaartje 50 FPS ..
Toen was MSFS ver van weg van goed lopend , met die nieuwe technieken moet je hier bijna 40 a 50% bij doen ..
minimaal
Alles wat onder de RTX 30XX is al een low rance kaartje en doet eigenlijk al niet eens meer mee op het gebied van Ultra settings met de nieuwe technieken
Maar het ligt niet alleen aan de hardware , want ook Asobo laat na om multie core eens goed te gebruiken
in MSFS
50 FPS is niets meer tegenwoordig .
Veel mensen klagen nu al als het MAAR 60fps loopt .
Zeker met de monitoren die er nu zijn moet dat makkelijk mogelijk zijn .
Lock je systeem eens op 50 FPS je zul zien dat je met een kaart van 4 a 5 jaar oud het ook nog wel aan kunt

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ben het grotendeels met je eens hoor en hoewel de 4070Ti niet mijn keuze zou zijn voor 1000 euro, is het momenteel voor Flight Simulator een prima kaart. Maar noem je nou de 3090 een midrange kaartje? :+

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

geelers schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Ben het grotendeels met je eens hoor en hoewel de 4070Ti niet mijn keuze zou zijn voor 1000 euro, is het momenteel voor Flight Simulator een prima kaart. Maar noem je nou de 3090 een midrange kaartje? :+
1000 euro is al hoog voor ene RTX4070 ti je heb ze al voor 900 nu
uitvoering: MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC

Dus als je 1000 euro wil uit geven zit je daar nog onder.

ach de RTX kaarten bovennde RTX20xx zijn nog wel highend , maar daar onder zakt het snel
De RTX2070 is nu ook al bijna 5 jaar oud
kwamen uit in 2018

dat is voor PC begrippen oud :o

Zelfs mijn CPU word al bijna niet meer mee genomen in de benchmark :'(
Dat wil nog wel wat zeggen

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 29-03-2023 22:05]

• mvbo
geelers schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Wat zou jouw keuze zijn voor 1000 euro, als je enkel FS zou spelen? :-)

Ik ben er inmiddels uit dat ik mijn huidige AM4 moederbord hou, daar zit nu 32GB ddr4 3200 op. Ik heb daarop een 5800x3d gekocht en een nieuwe voeding (850w), die komen morgen binnen.

De GPU moet ik nog even wat langer over nadenken (lees: waarschijnlijk een dag :')), de 4070 is wel de meest logische keuze gezien mijn budget denk ik.

Ik kom van een R5 3600 en een 5700xt dus het wordt sowieso een enorme stap

[Voor 10% gewijzigd door mvbo op 29-03-2023 22:42]

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
mvbo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:39:
[...]
Ik zou de 7900XT nemen voor ook circa 900 euro.

Vooropgesteld dat een 5800x3D en een 850w voeding goede keuzes zijn geweest, hangt het van je eigen keuzes af welke GPU je daaraan koppelt. Wil je liever nVidia, is max 1000 een harde eis, hoe lang moet de kaart mee, blijf je FS vanilla spelen of heb je meerdere airports en aircraft gekocht?

Zelf vond ik 1000 net een wat te grote sprong in GPU uitgaven in verhouding tot wat ik altijd uit gaf, ik had liefst de 12GB 3080 gehad. Maar, nieuwe generatie en een hoger budget, dan zou ik meer willen en dan kom je bij een 4080 uit. Of een 7900XT met 20GB geheugen, die is er vanaf 850-900 euro. Je hebt ook de 24GB XTX met circa 15% betere prestaties voor 15% meer geld. Da's altijd de afweging.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:55
[...]

Een Xbox Series X?
Standaard 4k, 1 Tb high speed SSD, WASM support sinds kort.
Hou je 500 euro over voor een Xbox flightstick.
Ultra settings haal je niet maar het ziet er supermooi uit op 4k en ik zou ook niet voor minder dan 4k gaan voor Flight Simulator.
Ik ben zo blij met mijn officiële G-Sync monitor en dat ik me dus niet druk hoef te maken over fps... Ik heb werkelijk geen idee wat mijn fps is: ik weet alleen dat alles helemaal soepel loopt. Veeeeeeeeeeeel soepeler dan het ooit deed voordat ik een officiële G-Sync monitor had. (Ik zeg steeds 'officieel' omdat alleen een 'echte' G-Sync monitor z'n effect ook heeft bij lagere fps.) (Is trouwens wel een 1440p monitor, dat zal ook wel schelen, haha!)

[Voor 8% gewijzigd door tup61 op 30-03-2023 09:56]

tup61 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:56:
Ik ben zo blij met mijn officiële G-Sync monitor en dat ik me dus niet druk hoef te maken over fps... Ik heb werkelijk geen idee wat mijn fps is: ik weet alleen dat alles helemaal soepel loopt. Veeeeeeeeeeeel soepeler dan het ooit deed voordat ik een officiële G-Sync monitor had. (Ik zeg steeds 'officieel' omdat alleen een 'echte' G-Sync monitor z'n effect ook heeft bij lagere fps.) (Is trouwens wel een 1440K monitor, dat zal ook wel schelen, haha!)
1440K!!! Wauw!

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Oeps, haha, stel je voor, nee, dan zou ook met de beste G-Sync monitor de performance wel wat inkakken... 8) Ik heb het even aangepast. ;)
[...]

Ik ben er inmiddels uit dat ik mijn huidige AM4 moederbord hou, daar zit nu 32GB ddr4 3200 op. Ik heb daarop een 5800x3d gekocht en een nieuwe voeding (850w), die komen morgen binnen.

De GPU moet ik nog even wat langer over nadenken (lees: waarschijnlijk een dag :')), de 4070 is wel de meest logische keuze gezien mijn budget denk ik.

Ik kom van een R5 3600 en een 5700xt dus het wordt sowieso een enorme stap
My 2 cents :
Doe je eigen een plezier en zorg dat je een goede koeler voor de 5800X3D heb (NZXT/Arctic AIO)

IETS in MSFS jaagt de X3D CPU's in thermal limit, zag het met de 5800X3D en nu weer met de 7950X3D.
Dacht eerst dat het bepaalde scenery was maar het gebeurt overal.

Draai je 2 uur achter mekaar 3DMark stress test niks aan de hand, MSFS vlucht doen en binnen no-time gaat de CPU richting thermal limit.
(PS : het zelfde gebeurde met de AMD 7700x dus het is echt iets in MSFS)

Kwa GPU :
Gebruik je DX11 -> snelste wat je kan vinden voor je budget
Gebruik je DX12(Beta) -> GPU met de meeste VRAM voor je budget.

• DutchOwnage
  • Nu online
YouTube: LatinVFR - Airbus A320ceo | Microsoft Flight Simulator [Official Tra...

Hopelijk vandaag de A320 CEO van LVFR. In afwachting van de PMDG 737's op Xbox over een klein maandje, ben ik bang at ik deze toch weer aan ga schaffen :9
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:44:
YouTube: LatinVFR - Airbus A320ceo | Microsoft Flight Simulator [Official Tra...

Hopelijk vandaag de A320 CEO van LVFR. In afwachting van de PMDG 737's op Xbox over een klein maandje, ben ik bang at ik deze toch weer aan ga schaffen :9
haha ik heb alleen de A321 niet van hun maar die komt er wel met grote korting.
Met die FBW mod er bij is het een leuk ding
om mee te vliegen

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:06:
[...]

haha ik heb alleen de A321 niet van hun maar die komt er wel met grote korting.
Met die FBW mod er bij is het een leuk ding
om mee te vliegen
De verbeteringen die ze hebben doorgevoerd op deze A320 CEO, komen ook naar hun andere bussen, te beginnen met de A321, dan de A319 en A318. Das wel nice.
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:17:
[...]

De verbeteringen die ze hebben doorgevoerd op deze A320 CEO, komen ook naar hun andere bussen, te beginnen met de A321, dan de A319 en A318. Das wel nice.
Oke , ja ze blijven wel steeds vernieuwen , ben wel benieuwd welke livery's er allemaal bij gaan komen.
Want hoop wat meer kleine maatschappijen , azia en africa

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Oke , ja ze blijven wel steeds vernieuwen , ben wel benieuwd welke livery's er allemaal bij gaan komen.
75+ livery's voor de A320 CEO. Ik zag wel wat exotische voorbijkomen zoals Scoot en Air Iran etc. Volledige lijst zal vandaag wel komen.
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:33:
[...]

75+ livery's voor de A320 CEO. Ik zag wel wat exotische voorbijkomen zoals Scoot en Air Iran etc. Volledige lijst zal vandaag wel komen.
dat is wel aardig wat ....
Toch maar eens kijken vanaaf of der weer geld over gemaakt gaat worden , want deze week al aardig wat games gekocht in de aanbieding
Days is gone
God of War
Uncharted

gisteren ook even de korting van Ziggo mee gepakt van 1gbit snelheid ...
En nog even voor ruim 400 euro kleding gekocht :o
Dus even rustig aan ...

[Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-03-2023 13:41]

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:36:
[...]

dat is wel aardig wat ....
Toch maar eens kijken vanaaf of der weer geld over gemaakt gaat worden , want deze week al aardig wat games gekocht in de aanbieding
Days is gone
God of War
Uncharted
Gelukkig geen PS5, of PC. Moest er nog eens bijkomen, MSFS vraagt al meer dan genoeg :o
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Gelukkig geen PS5, of PC. Moest er nog eens bijkomen, MSFS vraagt al meer dan genoeg :o
Dit is via Steam Dus alles is PC only hier.

Ja je heb ze erbij die meerdere dingen heb staan ...
maar ik houd het ook wle bij een , af en toe eens en paar top titels mee pakken
En FS ook bij houden.
Maar de laatste maanden is het niet veel op MP in MSFS , dus maar even tijd voor andere games

Als het goed is komt Inibuild vandaag ook met JFK op MP _/-\o_

YouTube: iniBuilds New York John F. Kennedy (KJFK) for Microsoft Flight Simul...

Dus dan gaat het geld wel weer rollen

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik zag de trailer gister al ja. Echt netjes. Weet niet of ie ook al gelijk voor Xbox komt, maar ik hou het voorlopig nog wel even bij de Asobo versie. Heb nog zeker een airportje of 10/15 te gaan die ik absoluut moet hebben, dus ja.
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:33:
Ik zag de trailer gister al ja. Echt netjes. Weet niet of ie ook al gelijk voor Xbox komt, maar ik hou het voorlopig nog wel even bij de Asobo versie. Heb nog zeker een airportje of 10/15 te gaan die ik absoluut moet hebben, dus ja.
Ja ik heb er zat op me wenslijst staan
en er komen nog mooie er aan .. ik wacht op die van
Seoul
https://www.islandsim.com/incheon-intl.html
en die van
Bangkok
https://secure.simmarket....rport-thailand-msfs.phtml

[Voor 3% gewijzigd door ravw op 30-03-2023 14:58]

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Ja ik heb er zat op me wenslijst staan
en er komen nog mooie er aan .. ik wacht op die van
Seoul
https://www.islandsim.com/incheon-intl.html
en die van
Bangkok
https://secure.simmarket....rport-thailand-msfs.phtml
Bangkok staat toch al op MP? Singapore en Bangkok zijn 2 vd 15 die ik nog moet kopen onder andere. Baal er wel van dat Hong-Kong(nog) niet beschikbaar is op Xbox.
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Bangkok staat toch al op MP? Singapore en Bangkok zijn 2 vd 15 die ik nog moet kopen onder andere. Baal er wel van dat Hong-Kong(nog) niet beschikbaar is op Xbox.
Andere maker die Bangkok
Niet van Siamflight
En die is wel een heel stuk mooier

Hongkong heb ik al lang . erg mooi inderdaad ,

[Voor 11% gewijzigd door ravw op 30-03-2023 16:27]

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 16:14
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:36:
[...]

gisteren ook even de korting van Ziggo mee gepakt van 1gbit snelheid ...
Thanks voor de tip. Wist niet dat ze een korting hadden. Heb het ook meteen maar besteld

AMD Ryzen 9 5900x - nvidia 2070 super - 32gb ram - Oculus Quest 2 - HP Reverb G2 V2

kripple schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Thanks voor de tip. Wist niet dat ze een korting hadden. Heb het ook meteen maar besteld
kreeg er mail van 10 euro korting , half jaar lang dus betaald niets meer dan nu :D
Gisteren aangevraagd en binnen 4 min al op 1gbit :o
ze kunnen het dus wel snel zijn hahahhaa

[Voor 13% gewijzigd door ravw op 30-03-2023 17:28]

• mvbo
Heb vandaag m'n 5800x3d binnengekregen, net even kort stukje gevlogen, alleen dat is al een enorme boost in FPS. :)

Ben wel enorm GPU limited nu met m'n 5700xt, maar waarschijnlijk ligt er zaterdag wel een nieuwe GPU in. Denk toch aan de 7900XT boven de 4070TI nu vannwege zn VRAM. Bedankt voor jullie tips!

• JayZeeTie
mvbo schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:35:
Heb vandaag m'n 5800x3d binnengekregen, net even kort stukje gevlogen, alleen dat is al een enorme boost in FPS. :)

Ben wel enorm GPU limited nu met m'n 5700xt, maar waarschijnlijk ligt er zaterdag wel een nieuwe GPU in. Denk toch aan de 7900XT boven de 4070TI nu vannwege zn VRAM. Bedankt voor jullie tips!
Heb je met die 7900XT ook DLSS3 en frame generation?
Daarmee verdubbel je letterlijk je FPS :)

• UrbanWoodz
DLLS3 is alleen beschikbaar op de NVIDIA RTX 40 kaarten. De 7900XT heeft wel FSR2 (tegenhanger van DLSS2) en ik denk dat AMD uiteindelijk ook met hun eigen frame generation zal komen.

mvbo schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:35:

ik heb zelf een RTX 4070Ti met 12 Vram dus dat moet toch wel genoeg zijn.
Hier mijn kaart, daar heb ik hem ook gekocht (€939.95)
https://boem.eu/product/g...70ti-trinity-12gb-gddr6x/

[Voor 3% gewijzigd door ravw op 30-03-2023 19:46]

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:25:
[...]

https://m.facebook.com/st...QxF2Bl&id=100034179085699

90+ liverys :+
ja zal wel weer voor elke type een paar dubbele zijn maar wel aardig wat .. ben benieuwd en ook naar de prijs

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:32:
[...]

ja zal wel weer voor elke type een paar dubbele zijn maar wel aardig wat .. ben benieuwd en ook naar de prijs
Klopt wel. Zag al 5 keer Lufthansa :o. Maar wel totaal gewoon 80 operators, gewoon prima.

Volgens mij €27
DutchOwnage schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:51:
[...]

Klopt wel. Zag al 5 keer Lufthansa :o. Maar wel totaal gewoon 80 operators, gewoon prima.

Volgens mij €27
29 euro is die .. en aardig wat livery's maar niet echt die ik nog niet heb ... voor de A320 NEO en de Ceo van Fenix
Dus wacht wel even ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Als je de Fenix hebt, snap ik dat. Maar man, hij is erg netjes hoor. Die tablet functies zijn ook erg fijn.

[Voor 64% gewijzigd door DutchOwnage op 31-03-2023 02:38]

DutchOwnage schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 02:36:
Als je de Fenix hebt, snap ik dat. Maar man, hij is erg netjes hoor. Die tablet functies zijn ook erg fijn.

[Afbeelding]
Het is dus wel een verbetering tegen over de oude toestellen van hun ?

• DutchOwnage
  • Nu online
ravw schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Het is dus wel een verbetering tegen over de oude toestellen van hun ?
Ja, persoonlijk vind ik van wel. Ze hebben echt de hele cockpit onder handen genomen. Je ziet het aan alles. Knopjes, stoelen etc etc. MCDU heeft echt meer functies( wordt nog meer uitgebreid). Tablet, alhoewel natuurlijk basic, is echt een mooie toevoeging en meer functies dan ik had verwacht, en ook deze gaat nog uitgebreid worden. Nee, ze hebben echt hun best gedaan. En natuurlijk die 90 livery's out of the box. Voor Xbox is dit een no-brainer.

Maar, als ik al een Fenix in m'n hangar had staan... Tja.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JayZeeTie
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Ik loop regelmatig over de 12gb Vram heen ... persoonlijk zou ik dat echt te weinig vinden.
Zeker nadat ik heb ervaren hoeveel frames je verliest als je Vram vol loopt. Dat was nogal een issue op mijn 3070TI met 8gb.

Acties:
  • +1Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:44:
[...]

MSFS is hier al een aantal keer over de 17GB VRAM gegaan
(DX12 (beta) en wel in VR )

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Hm ja ik ben nog niet helemaal overtuigd van SU12 op XSX. ATC is nog steeds zeer wisselvallig. Gisteren werd ik op Schiphol voor een departure naar 18R gebracht, vervolgens draaien op de runway waar eigenlijk geen ruimte voor is, een ander toestel lande dwars door mij heen, en daarna moest ik zuidwaarts eruit richting Londen..

Ik vlieg de laatste tijd meer met de asobo 787 maar wat ik ook doe ik krijg geen goede ILS approach. Zo een 30 - 50 km voor de luchthaven gaat het vliegtuig vaak een soort S bocht achtige lijn aan. Waar haaks op de runway wordt bewogen. Het is bijna alsof het toestel zich in de localiser probeert te wurmen en dat niet voor elkaar krijgt. Soms gaat de approach wel goed qua lijnen maar daalt het toestel niet. Met de A320NEO heb ik nooit en nooit problemen. Autopilot op de 787 ook vaak raar, of kan ineens geen baro instellen waardoor de ATC maar blijft herhalen. Het is heel erg wisselvallig. Maar best frustrerend, na een lange vlucht elke keer weer het eind verkloten geeft niet veel voldoening.

Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 19:59
JimmyNL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:55:
Hm ja ik ben nog niet helemaal overtuigd van SU12 op XSX. ATC is nog steeds zeer wisselvallig. Gisteren werd ik op Schiphol voor een departure naar 18R gebracht, vervolgens draaien op de runway waar eigenlijk geen ruimte voor is, een ander toestel lande dwars door mij heen, en daarna moest ik zuidwaarts eruit richting Londen..

Ik vlieg de laatste tijd meer met de asobo 787 maar wat ik ook doe ik krijg geen goede ILS approach. Zo een 30 - 50 km voor de luchthaven gaat het vliegtuig vaak een soort S bocht achtige lijn aan. Waar haaks op de runway wordt bewogen. Het is bijna alsof het toestel zich in de localiser probeert te wurmen en dat niet voor elkaar krijgt. Soms gaat de approach wel goed qua lijnen maar daalt het toestel niet. Met de A320NEO heb ik nooit en nooit problemen. Autopilot op de 787 ook vaak raar, of kan ineens geen baro instellen waardoor de ATC maar blijft herhalen. Het is heel erg wisselvallig. Maar best frustrerend, na een lange vlucht elke keer weer het eind verkloten geeft niet veel voldoening.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Die S bocht is onderdeel van je approach naar Heathrow. Zoek maar op op de charts.

Maar sowieso is ATC van msfs heel slecht. En moet je gewoon niet gebruiken.

Ook die baro. Die houdt FL180 standaard aan.

Dan de 787. De default van adobo is ook geen goed toestel. Daarom is er een mod gemaakt welke deze verbeterd. De standaard airliners van asobo zijn echt slecht. En laatst heeft WT de cj4 en longitude gelukkig aangepakt en flink verbeterd (zit er standaard in)
Zit momenteel ZZZ (Ziek, Zwak en Zielig) thuis (vorige week beetje ongelukje gehad op m'n werk) en maar weer eens bezig met m'n standaard irritatie : MSFS.

Kan inmiddels wel stellen dat er met SU12 update iets niet helemaal dobro is gegaan :
- MSFS is niet te starten zonder internet uit te schakelen (blijft anders in die "checking for updates" loop hangen)
- Zelfde settings als SU11 performance verlies (+/- 15%)
- Rendering van gebouwen (van MSFS zelf) al over ze place, regelmatig recht voor je gezicht)
- ATC klopte al weinig meer van, nu helemaal niet meer.
- Heli flight fysics : weet niet wat ze gedaan hebben maar alleen de H145 van HPG is nog mee te vliegen (komt waarschijnlijk omdat die hun eigen flight engine gebruiken)
- Schepen van seafront zijn ineens "ontastbaar" geworden ? (aka je kan er niet meer op landen)
- Default scenery is een mengeling geworden van Bing map's en FSX/P3D

Heb zelf het vermoeden dat een stel van deze problemen zijn terug te leiden naar het slecht contact met de servers van MSFS.
Gisteren voor de grap een keer gekeken naar de latency richting de X-Box servers .... +/- 160 m/s
Terwijl via speedtest een latency test naar kies maar iets onder de 20 m/s zit

[Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 01-04-2023 20:07]

• Allard
dierkx36 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:05:
Zit momenteel ZZZ (Ziek, Zwak en Zielig) thuis (vorige week beetje ongelukje gehad op m'n werk) en maar weer eens bezig met m'n standaard irritatie : MSFS.

Kan inmiddels wel stellen dat er met SU12 update iets niet helemaal dobro is gegaan :
- MSFS is niet te starten zonder internet uit te schakelen (blijft anders in die "checking for updates" loop hangen)
Misschien moet je eens proberen om in de MSFS settings onder Data de bandwidth op 40MB/s te zetten i.p.v. unlimited. Dat heeft bij mij de meeste netwerkproblemen opgelost.

Aanvankelijk liet ik het netwerkverkeer via VPN naar de USA te lopen en dat loste het probleem ook grotendeels op maar af en toe had dan nog problemen met het synchroniseren van de settings tussen de PC en cloud.
met de bandwidth op 40mB/s heb ik geen problemen meer gehad en ook geen VPN meer nodig.

Allard schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:01:
[...]

Misschien moet je eens proberen om in de MSFS settings onder Data de bandwidth op 40MB/s te zetten i.p.v. unlimited. Dat heeft bij mij de meeste netwerkproblemen opgelost.

Aanvankelijk liet ik het netwerkverkeer via VPN naar de USA te lopen en dat loste het probleem ook grotendeels op maar af en toe had dan nog problemen met het synchroniseren van de settings tussen de PC en cloud.
met de bandwidth op 40mB/s heb ik geen problemen meer gehad en ook geen VPN meer nodig.
Thanx , ga'k proberen _/-\o_

Pagina: 1 ... 309 ... 316 Laatste

Let op:
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee