Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Zie dit in event viewer vlak voor crash :

ACPI thermal zone \_TZ.TZ00 has been enumerated.
_PSV = 0K
_TC1 = 0
_TC2 = 0
_TSP = 0ms
_AC0 = 353K
_AC1 = 328K
_AC2 = 323K
_AC3 = 318K
_AC4 = 313K
_AC5 = 0K
_AC6 = 0K
_AC7 = 0K
_AC8 = 0K
_AC9 = 0K
_CRT = 378K
_HOT = 0K
minimum throttle = 0
_CR3 = 0K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:08:
[...]

Wat voor type Corsair voeding is het ?
RM, AX, HX ?

En wat @ravw zegt, 3DMark erop zetten en stresstesten, meerdere keren achter mekaar.

Als ie daar doorheen komt is ligt het waarschijnlijk toch aan MSFS.
ja of het een brons of gold voeding is ,en of true power , ook niet onbelangrijk
De nieuwe GPU zijn beesten wat betreft stroom vreters .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zou wel eens cpu temp kunnen zijn, heb een Noctua air cooler op de 13600K zitten, met een fan curve die vooral gericht is om niet al te luid te worden. Als ik cinebench draai met fan op 70% gaat die toch al snel over 96°C tijdens die bench.

[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 06-03-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:17
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:31:
Zou wel eens cpu temp kunnen zijn, heb een Noctua air cooler op de 13600K zitten, met een fan curve die vooral gericht is om niet al te luid te worden. Als ik cinebench draai met fan op 70% gaat die toch al snel over 96°C tijdens die bench.
Zou zeggen start een log met hwinfo64. Kan je zo terug zien wat de temperaturen waren 1sec voor de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:31:
dat is wel erg warm
en waarom 70% aan .... alleen voor een beetje geluid minder te maken.

Beter veel herrie dan helemaal geen herrie ( of 1 knal horen)
:+ Heb een AMD horen knallen dus weet hoe het klinkt
(RIP CPU)1997/1998

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17
ravw schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:23:
[...]

ja of het een brons of gold voeding is ,en of true power , ook niet onbelangrijk
De nieuwe GPU zijn beesten wat betreft stroom vreters .
RM = brons/goud
AX = goud
HX = platinum

Heb de 4090 en de 7700x met een HX850i gedraaid : ging feilloos, max 680 watt.
(Moet wel zeggen dat mijn 4090 is gelimiteerd op 450watt)
Heb met de 7950X3D er een HX1000i erin gedaan voor de zekerheid, maar dat is weggegooid geld.
Kom niet boven de 700 watt uit.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:58:
[...]

RM = brons/goud
AX = goud
HX = platinum

Heb de 4090 en de 7700x met een HX850i gedraaid : ging feilloos, max 680 watt.
(Moet wel zeggen dat mijn 4090 is gelimiteerd op 450watt)
Heb met de 7950X3D er een HX1000i erin gedaan voor de zekerheid, maar dat is weggegooid geld.
Kom niet boven de 700 watt uit.
Ik heb er een 750 Watt er in hangen met het systeem wat hier onder staat , geen probleem
Had 640 watt maar daar durfde ik het niet mee aan... was ook een brons , nu een gold +
Dat van die afkortingen wist ik niet noem ze altijd brons , goud en zo ;)

Maar neem ze wel modulair

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 06-03-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:02:
[...]

Ik heb er een 750 Watt er in hangen met het systeem wat hier onder staat , geen probleem
Had 640 watt maar daar durfde ik het niet mee aan... was ook een brons , nu een gold +
Dat van die afkortingen wist ik niet noem ze altijd brons , goud en zo ;)
Het oude brons, zilver, goud en platinum word tegenwoordig meer vertaald naar efficienty bij een x% gevraagd vermogen.
Corsair vertaald dit dan weer naar aparte series : RM ,AX en HX (dacht dat je zelf nog TS of TX had)

Ben de laatste jaren helemaal van die cheap-as-$h!t PSU's afgestapt.
Een paar keer me eigen goed mee in de vingers gesneden.
Een dure voeding is geen 100% garantie dat ie goed is, maar meer zekerheid dat een psu die van de vuilniswagen is afgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:11:
[...]

Het oude brons, zilver, goud en platinum word tegenwoordig meer vertaald naar efficienty bij een x% gevraagd vermogen.
Corsair vertaald dit dan weer naar aparte series : RM ,AX en HX (dacht dat je zelf nog TS of TX had)

Ben de laatste jaren helemaal van die cheap-as-$h!t PSU's afgestapt.
Een paar keer me eigen goed mee in de vingers gesneden.
Een dure voeding is geen 100% garantie dat ie goed is, maar meer zekerheid dat een psu die van de vuilniswagen is afgevallen.
Ach ik heb de ervaring al dat ik een PSU + de hele pc terug kon brengen naar de winkel waar ik hem net vandaan had gehaald
Omdat er vlammen uit kwamen , ( 2006)
werd wel gelijk waar ik bij stond vervangen , en ook getest , de PSU was ook net een week in de handel , en had dus nog kinderziektes ( was ook toen wel een high end PSU ... was toen met de duurste GPU die er toen te krijgen was ati X190 XTX er in gedaan.
Weet wel dat die meer dan koste dan me lief wat , dacht 500 euro

Ja toen was ik zeker zo van alleen het nieuwste van het nieuwste ( mede omdat ik veel FS speel ..... ) en die vragen wel een high end systeempje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 06-03-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Het is een Corsair XM750 die in pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik heb de laatste week niks anders dan ontzettende stottert op willekeurige locaties en willekeurige plekken. Ik kan bij wijze van spreken vijf minuten boven Manhattan vliegen met 40 fps en dan later over de oceaan dikke framedrops naar 3 fps. Snap er helemaal niets van. Heb een paar weken terug geüpgraded naar een 5800X3D, maar ik denk niet dat dat er mee te maken heeft, de gemiddelde fps als het stabiel loopt is zoals verwacht flink verbeterd ten opzichte van mijn 5600X.

Herkennen andere mensen dit? Heb verder Windows 11, 3060 Ti, 32 GB, maar zoals gezegd, dit probleem speelt eigenlijk pas sinds een week of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:24:
Het is een Corsair XM750 die in pc zit.
XM kan ik niet vinden, wel CX of RM.
IS het geen CX750M ?

Dit is niet hun meest sterke voeding.
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:21:
Zie dit in event viewer vlak voor crash :

ACPI thermal zone \_TZ.TZ00 has been enumerated.
_PSV = 0K
_TC1 = 0
_TC2 = 0
_TSP = 0ms
_AC0 = 353K
_AC1 = 328K
_AC2 = 323K
_AC3 = 318K
_AC4 = 313K
_AC5 = 0K
_AC6 = 0K
_AC7 = 0K
_AC8 = 0K
_AC9 = 0K
_CRT = 378K
_HOT = 0K
minimum throttle = 0
_CR3 = 0K
Effe snel googlen wijst uit dat deze fout code opduikt als je CPU ter warm word OF je voeding niet stabiel is.
...schiet je dus niks mee op, zo ver waren we zelf ook al.

Voordat je geld begint uit te geven probeer eerst dit eens :
Cinebench R20, of Cinebench R23 een aantal keren draaien : schakelt de PC hier op uit kan je met enige zekerheid wel zeggen dat de CPU te warm word.
(Dan kan je dus of gaan repasten en/of een AIO op de CPU zetten)

Blijft de desktop nou draaien, probeer dan stresstesten met 3DMark, en dan een keer of 3 á 4 achter mekaar.
Valt de desktop dan uit kan het nog steeds een warmte probleem zijn (zowel GPU als CPU worden dan belast) maar ook wijzen op de PSU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Saekerhett schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:10:
Ik heb de laatste week niks anders dan ontzettende stottert op willekeurige locaties en willekeurige plekken. Ik kan bij wijze van spreken vijf minuten boven Manhattan vliegen met 40 fps en dan later over de oceaan dikke framedrops naar 3 fps. Snap er helemaal niets van. Heb een paar weken terug geüpgraded naar een 5800X3D, maar ik denk niet dat dat er mee te maken heeft, de gemiddelde fps als het stabiel loopt is zoals verwacht flink verbeterd ten opzichte van mijn 5600X.

Herkennen andere mensen dit? Heb verder Windows 11, 3060 Ti, 32 GB, maar zoals gezegd, dit probleem speelt eigenlijk pas sinds een week of zo.
Heb je rolling cache toevallig aan ?
Zo ja : rolling cache verwijderen (2*) vervolgens MSFS afsluiten, shaders van Nvidia verwijderen , MSFS weer opstarten en een nieuw rolling cache aanmaken.

MSFS begint te stotteren als rolling cache vervuild raakt EN/OF als de shaders van je GPU vervuild raken.
(Kan ook nog veroorzaakt worden door je verbinding naar de Asorbo servers trouwens, als die zwaar belast zijn wilt MSFS ook snel gaan stotteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
dierkx36 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:40:
[...]

XM kan ik niet vinden, wel CX of RM.
IS het geen CX750M ?

Dit is niet hun meest sterke voeding.

[...]
Het is een RM750. Cinebench paar keer gedraaid maar als ik de cpu cooler dan op instelling laat staan zoals ik ook doe tijdens gamen, dan gaat die wel naar pakweg 95°C. Als ik die iets sneller laat draaien (maar wordt dan relatief luid), dan blijft het max rond 90°C. Cooler is een Noctua NH-U12A chromax.black. Let wel, tijdens MSFS heb ik temp van cpu nog niet boven 80°C zien gaan.

Dus misschien temp probleem, heb nog een AIO liggen (X63) maar wil liever toch bij luchtkoeling blijven, heb het beetje gehad met gedoe met aio's. PC is trouwens nog nooit, bij gelijk welke game of gelijk welke workload, al eens gecrashed.

[ Voor 45% gewijzigd door lapino op 07-03-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf deze er nu in liggen als voeding
BeQuiet Straight Power 11
750 W ATX 80 Plus Gold

Deze dus
uitvoering: be quiet! Straight Power 11 750W

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 07-03-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is zelfde sterkte. Kan zo'n voeding eigenlijk echt kapotgaan? Is nog niet zo heel oud denk ik (vermoed ergens rond 2018/2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Het is een RM750. Cinebench paar keer gedraaid maar als ik de cpu cooler dan op instelling laat staan zoals ik ook doe tijdens gamen, dan gaat die wel naar pakweg 95°C. Als ik die iets sneller laat draaien (maar wordt dan relatief luid), dan blijft het max rond 90°C. Cooler is een Noctua NH-U12A chromax.black. Let wel, tijdens MSFS heb ik temp van cpu nog niet boven 80°C zien gaan.

Dus misschien temp probleem, heb nog een AIO liggen (X63) maar wil liever toch bij luchtkoeling blijven, heb het beetje gehad met gedoe met aio's. PC is trouwens nog nooit, bij gelijk welke game of gelijk welke workload, al eens gecrashed.
MSFS kan behoorlijk aan je CPU trekken :
Tot nu toe heb ik iedere CPU die ik heb gebruikt met MSFS (5900X, 5800X3D, 7700X en nu de 7950X3D) in thermal limit zien gaan bij slecht geoptimaliseerde vliegvelden (CYHU bijvoorbeeld)
En hier draait de CPU en GPU op een custom loop.

Ik zeg als je een AIO heb liggen : inbouwen
A ) je koeling is beter
B ) als je wat tijd neemt om het fatsoenlijk in te stellen een stuk stiller als een luchtkoeler

Nadeel wat je wel heb is dat je de radiator regelmatig moet schoonmaken/schoon spuiten.

Puur naar het vermogen kijkend van de PSU zou voldoende moeten zijn voor je CPU en GPU, afhankelijk van wat je er voor de rest nog aan hebt hangen.
Het kan, als de PSU al op leeftijd is, dat de capacitors langzaam aan het overlijden zijn.
Als je PSU al wat ouder is kan het dat door het verouderen van de componenten dat deze moeite heeft de pieken op te vangen zodra er veel van gevraagd word.
(swap-out voor een Corsair PSU is +/- 10 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:46:
Is zelfde sterkte. Kan zo'n voeding eigenlijk echt kapotgaan? Is nog niet zo heel oud denk ik (vermoed ergens rond 2018/2019).
Tuurlijk kan die kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:46:
Dat is nu al 5 jaar

De meeste voedingen hebben 5 jaar garantie dus JA
Meestal na een week als de garantie is afgelopen , kappen ze er mee :X :D

ik heb er ook al een paar naar de eeuwige stroomvelden kunnen sturen
_/-\o_

Ja die dingen kunnen verzwakken en kapot gaan
zeker als die 24 uur per dag aanstaat

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 07-03-2023 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 21:51
Voor de mensen met CPU issues, mocht je de nieuwste Nvidia driver gebruiken dan zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn:

nieuws: Nvidia erkent bug in GeForce-driver 531.18 die resulteert in hoger cp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Er!k schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:13:
Voor de mensen met CPU issues, mocht je de nieuwste Nvidia driver gebruiken dan zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn:

nieuws: Nvidia erkent bug in GeForce-driver 531.18 die resulteert in hoger cp...
Las het gisteren, ben al terug naar de vorige versie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Zullen we het gewoon weer even over Flight Sim hebben in plaats van brakke hardware...?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Heb sinds vandaag de Thrustmaster TCA Boeing yoke en ik kan ‘m iedereen aanbevelen. Geeft toch een heel ander gevoel dan een general aviation yoke. Tot ik de Bravo throttles heb van Honeycomb gebruik ik de kleine throttle levers aan de voorkant van de yoke, maar zelfs door die twee kleine dingen ben ik aangenaam verrast. De Cessna Caravan en Kodiak 100 vliegen heerlijk soepel.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stopmerkbord schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:55:
Heb sinds vandaag de Thrustmaster TCA Boeing yoke en ik kan ‘m iedereen aanbevelen. Geeft toch een heel ander gevoel dan een general aviation yoke. Tot ik de Bravo throttles heb van Honeycomb gebruik ik de kleine throttle levers aan de voorkant van de yoke, maar zelfs door die twee kleine dingen ben ik aangenaam verrast. De Cessna Caravan en Kodiak 100 vliegen heerlijk soepel.
Dan kun je straks je lol op met de Bravo throttles. Ik heb ze nu iets meer dan een week. Wát een wereld van verschil met de Airbus throttle van Thrustmaster..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:59:
[...]

Dan kun je straks je lol op met de Bravo throttles. Ik heb ze nu iets meer dan een week. Wát een wereld van verschil met de Airbus throttle van Thrustmaster..
Ik zit er ook aan te denken om die Bravo te nemen mede omdat je daar meer keuze heb , zo wel airliners als GA ..
Want ik mis nu toch wel wel de GA setting
Maar wat is het grootste verschil met de TCA ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
De manier waarop de yoke werkt. De andere yokes hebben een horizontale driveshaft bij omhoog of omlaag gaan waar de TCA yoke je het gevoel geeft dat ie echt in de grond zakt als een Boeing yoke (of vele andere airliners) waarbij je bij optrekken de yoke daadwerkelijk naar je toe trekt en daarbij de hoek van de yoke ook nog veranderd.

Beetje moeilijk te verwoorden zo ‘s avonds laat maar het voelt gewoon heel anders en voor airliners een stuk realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:52:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om die Bravo te nemen mede omdat je daar meer keuze heb , zo wel airliners als GA ..
Want ik mis nu toch wel wel de GA setting
Maar wat is het grootste verschil met de TCA ...
Het ‘gewicht’. De Bravo throttle heeft daadwerkelijk weerstand als je die hanteert. Je kan throttles super makkelijk aanpassen (voor m’n DA62 heb ik bijv 2 throttle levers, maar ook 2 fuel levers en een flap lever ). De TCA voelt dan echt als speelgoed.

De Bravo heeft ook een annunciation panel en fijne knopjes voor de autopilot; kwalitatief is het een enorme sprong vooruit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
Ik zou die TCA throttle ook echt niet nemen. Ziet er al gammel uit voordat je het aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stopmerkbord schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:43:
Ik zou die TCA throttle ook echt niet nemen. Ziet er al gammel uit voordat je het aanraakt.
Ik gebruik ze nu al bijna 3 jaar vol op , geen problemen mee

Heb zelfs twee keer de gashendels +addon en joystick
:-)

Maar maar gewoon de GA instellingen en bij die van de HC Bravo kan je wel veranderen wat betreft het vliegtuig die je vliegt

Maar denk als ik een home cockpit gaat maken dat ik hem dan wel mee neem die Bravo

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 08-03-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stopmerkbord schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:43:
Mwah gammel is het niet, die switches zijn uitstekend en de levers zelf zijn ook prima - maar de weerstand kan niet zwaar genoeg wat mij betreft. Wat cool is bij Thrustmaster, en wat de Bravo dan weer niet heeft, zijn detents - dus de 'Airbus' manier om throttles in 'stapjes' vast te zetten zeg maar. Zou mooi geweest zijn als dat net als bij de Thrustmaster throttles ook met een schroefje oid. 'aan' of 'uit' had gekund. Zoals bijv. voor de Flaps lever zou dat prettig zijn.

Het trimwiel bij de Bravo is ook wel echt goddelijk. Dat voegt zo enorm veel toe (en ja dat ding is niet gemotoriseerd, maar hey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Als je heel veel addons hebt (freeware of via Orbx/Aerosoft) blijf uit de buurt van SU12 Beta.

Tenzij je zin heb in een paar uur kl0t€n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:14:
Als je heel veel addons hebt (freeware of via Orbx/Aerosoft) blijf uit de buurt van SU12 Beta.

Hier geen last van hoor. Community map van 300+Gb. Heb wel verhalen gelezen over Just flight en Carenado vliegtuigen die problemen zouden geven, maar heb hier geen enkel probleem. Enige waar ik problemen mee had is dat ik in het programma "Borderless Gaming" (maakt van windows view full screen) MSFS toegevoegd had, en deze zorgde ervoor dat MSFS tijdens het opstarten (en zelf updaten) iedere keer een CTD gaf. Daarna zelf geen enkel probleem gehad met SU12 beta (tot max. 2 uur, langer heeft MSFS nog niet gedraaid achter elkaar met de beta).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Trouwens nog steeds geen nieuwe over updates voor de Just Flight arrows? Men ging daar update voor uitbrengen ikv nieuwe flight dynamics maar is al maanden stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gameaddict schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Hier geen last van hoor. Community map van 300+Gb. Heb wel verhalen gelezen over Just flight en Carenado vliegtuigen die problemen zouden geven, maar heb hier geen enkel probleem. Enige waar ik problemen mee had is dat ik in het programma "Borderless Gaming" (maakt van windows view full screen) MSFS toegevoegd had, en deze zorgde ervoor dat MSFS tijdens het opstarten (en zelf updaten) iedere keer een CTD gaf. Daarna zelf geen enkel probleem gehad met SU12 beta (tot max. 2 uur, langer heeft MSFS nog niet gedraaid achter elkaar met de beta).
Hier dus wel problemen :
Moet internet uitschakelen ma het inloggen van MSFS, voor checking for updates, anders loopt MSFS vast.
Zodra je, ooit een keer, in het main scherm komt kan je internet weer aanzetten.

Nou ja, eigen schuld, moet je maar niet aan een beta deelnemen.

Was benieuwd of ze die aangekaarten fouten in de 407 nou hadden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:11:
Trouwens nog steeds geen nieuwe over updates voor de Just Flight arrows? Men ging daar update voor uitbrengen ikv nieuwe flight dynamics maar is al maanden stil.
Geen idee, misschien na SU12??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 13:18
Al maanden heb ik Maart 2023 in de agenda staan om 1 specifieke wens: de release van de ATR! Helaas net even opgezocht, en als ik op de roadmap kijk, is deze verlaat naar end-of-april?! Sad....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJJpol9SUjxewmRdWGvgzO51vbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scMD5K0JGVyakdP8Rv0LZoLb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
De ATR had plaatsgemaakt voor de AN-225.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-10 13:18
I see! Daar zitten meer mensen op te wachten! Misschien die ook maar gaan uitproberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:27:
De ATR had plaatsgemaakt voor de AN-225.
waarom plaats maken?

ze kunnen toch gewoon samen uitgebracht worden die ATR is geen onderdeel van een historische vliegtuig of zo ..
Dus die hadden ze van mij gewoon in Store mogen droppen samen met die An225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
lapino schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:11:
Er zijn problemen met de integratie van o.a. de WT 530GNS. Ze proberen het samen met WT op te lossen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:20:
[...]

waarom plaats maken?

ze kunnen toch gewoon samen uitgebracht worden die ATR is geen onderdeel van een historische vliegtuig of zo ..
Zou de ATR ook WASM nodig hebben? Vandaar dat het uitstel misschien ook wel even goed uitkwam nog.

WASM voor Xbox zit er nu echt snel aan te komen trouwens. Gisteren al een add-on ding moeten downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 09-03-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Zet even mijn MrBitconnect Carlos Matos stem op: "WASM WASM WASM WASMMMMMMMMMMM! PMDG!!!! EFBEEEEEEEE!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 16:31
dierkx36 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:14:

Yup, ik kan sinds de SU12 beta de WF scenery VHHH niet meer gebruiken, in de buurt ervan komen, of ervan departen levert na een paar NM een CTD op, waarvan ik vermoed dat het te maken heeft met het niet kunnen laden van enkele textures. Nou zou dat normaal niet zo erg zijn, behalve dat ik voornamelijk vanuit Hong Kong en Shenzhen vlieg |:(

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
tripel7 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Yup, ik kan sinds de SU12 beta de WF scenery VHHH niet meer gebruiken, in de buurt ervan komen, of ervan departen levert na een paar NM een CTD op, waarvan ik vermoed dat het te maken heeft met het niet kunnen laden van enkele textures. Nou zou dat normaal niet zo erg zijn, behalve dat ik voornamelijk vanuit Hong Kong en Shenzhen vlieg |:(
Kom net achter een "leuke" :
Om de 407 te "repareren" heeft Asorbo in heli flight dynamics een paar dingen uitgezet/verwijderd .... juist die opties (waaronder force trim) die HPG en Cowan nodig hebben voor hun heli's.

man man man wie verzint dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
dierkx36 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:32:
[...]

Kom net achter een "leuke" :
Om de 407 te "repareren" heeft Asorbo in heli flight dynamics een paar dingen uitgezet/verwijderd .... juist die opties (waaronder force trim) die HPG en Cowan nodig hebben voor hun heli's.

man man man wie verzint dit |:(
Kom er net achter dat bij mij iig ook alle display settings door de laatste beta update weer eens gereset zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
tripel7 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:54:
[...]

Kom er net achter dat bij mij iig ook alle display settings door de laatste beta update weer eens gereset zijn |:(
Eigenlijk zouden ze die updates selectief moeten maken, dat je zelf kan kiezen van dit wel updaten en daar vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
Ik zou al blij zijn met de mogelijkheid om presets voor grafische instellingen te hebben, prima dat ze er mee klooien, maar dan kan je het ook weer zo terug zetten (ook handig voor mensen die aan het experimenteren zijn met instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Eigenlijk zouden ze die updates selectief moeten maken, dat je zelf kan kiezen van dit wel updaten en daar vanaf blijven.
ja back to old skool
gewoon zelf de updates dl als ze er zijn, werkt het niet dan even een her installatie van het zooi zonder die update en we kunnen weer verder

Ik vind dat verplicht update ook niets
Als het goed loop wil er vaak elf niet eens meer wat bij hebben aan updates.
Ik wacht dan wel tot ze er een stuk of 4 verder zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Heeft iemand hier toevallig de FlightSim Studio - Tecnam P2006T MKII al gekocht ?

Zo ja, hoe is tie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:20:
[...]

waarom plaats maken?

Ik denk dat ze dan gewoon niks anders hadden gehad voor April dus dat ze het daarom uitspreiden :P

Ik heb trouwens geupgrade naar een 5800X3D (van 5600) en dat geeft inderdaad wel verbetering in MSFS met VR (waar hij het echt zwaar mee heeft!! In 2D is er geen probleem.)

Ook nog even over een 4090 gedacht. Maar dat ding is zo ongans duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuc N
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb een probleem met flightsimulator 2020 omdat mijn rudder erg trilt en daardoor het hele vliegtuig. Hij trilt niet continue maar met een onregelmatig ritme en soms weer even niet. Eerst had ik er geen last van meer sinds een maand ongeveer is het uit het niets gekomen. Het is erg vervelend want vooral helikopters zijn erg moeilijk te vliegen nu. En bij andere vliegtuigen trilt het vliegtuig soms en dat is best vervelend.
Ik speel flightsimulator 2020 op een Xbos series s met een thrustmaster hotas one met t flight rudder padels.
Ik heb al van alles geprobeerd in de settings en de pedalen en de flightstick losgekoppeld en weer vast maar de rudder blijft trillen.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Luuc N schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:54:
Ik heb een probleem met flightsimulator 2020 omdat mijn rudder erg trilt en daardoor het hele vliegtuig. Hij trilt niet continue maar met een onregelmatig ritme en soms weer even niet. Eerst had ik er geen last van meer sinds een maand ongeveer is het uit het niets gekomen. Het is erg vervelend want vooral helikopters zijn erg moeilijk te vliegen nu. En bij andere vliegtuigen trilt het vliegtuig soms en dat is best vervelend.
Ik speel flightsimulator 2020 op een Xbos series s met een thrustmaster hotas one met t flight rudder padels.
Ik heb al van alles geprobeerd in de settings en de pedalen en de flightstick losgekoppeld en weer vast maar de rudder blijft trillen.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Astu, mogelijke oorzaak + oplossing :
Thrustmaster TFRP T-Flight Rudder Pedals issue

Thrustmaster T.Flight rudder pedals problem

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 10-03-2023 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 00:17
Weet iemand waarom ik (bij de TBM 930) zelfs bij 10kts and 0% torque altijd met rudder moet corrigeren tijdens het taxien?
Het lijkt wel alsof er altijd een storm is en wordt van de taxibaan geblazen.
Mijn throttle/joystick heb ik gechecked en alles staat goed qua deadzones etc. Er is verder niks op rudder assigned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:44:
Weet iemand waarom ik (bij de TBM 930) zelfs bij 10kts and 0% torque altijd met rudder moet corrigeren tijdens het taxien?
Het lijkt wel alsof er altijd een storm is en wordt van de taxibaan geblazen.
Mijn throttle/joystick heb ik gechecked en alles staat goed qua deadzones etc. Er is verder niks op rudder assigned.
Zelfde hier. Bij takeoff roll ook; ongeacht hoeveel wind zwabber ik erg veel van links naar rechts bij 0 rudder input. Landingen gaan al wel wat beter..-ish.... maar nog niet 100% perfect.

En ik sim al zowat 30 jaar dus ik heb wel een vaag idee hóe het zou moeten werken....

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-03-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat dat gewoon niet gaat omdat MSFS een compleet online 'in the cloud' programma is. Je krijgt dan geheid problemen en gedonder als niet iedereen dezelfde versie gebruikt. Met één beta is dat nog te overzien maar als iedereen met verschillende versies werkt, wordt het een zooitje.

Waar ik wat van baal (naast de low bandwidth problemen... :X ) is dat de Vision Jet nog steeds geen AAU1 update heeft. Terwijl de HJet die al drie, bijna vier weken wel heeft. Tssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:58:
[...]
Waar ik wat van baal (naast de low bandwidth problemen... :X )
Die low bandwidth problemen vind ik inderdaad ook erg vervelend. Hoe kan het nou dat dit al weken aan de gang is en nog niet opgelost is? Jaren lang prima (op enkele keren na) gewerkt, al kan ik me wel iets herinneren dat ze een tijd geleden naar een andere server zijn gegaan, weet niet of dat er misschien mee te maken heeft en of die data op die server staat. Maar dan nog, fix dit soort dingen dan gewoon. Iedere keer die melding en staat de data weer uit.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poosje getwijfeld tussen de 737-900 (weinig IRL gebruikt, wel vet vanwege de -ER versie...) of de 737-600 (prijs interessant, lekker flexibel maar óók nog maar weinig IRL in gebruik) van PMDG.

Zojuist voor de 737-700 gegaan. Beste van beide werelden. Niet té groot, en toch flexibel genoeg. En veel gebruikt IRL. Wel iets duurder maar dan heb je wel gelijk de Freighter- en BBJ versies erbij..

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe vliegt ie? Heb ook de -700 al een tijdje. Vooral gehaald omdat ik in x-plane altijd de zibo vloog. Kom er wel achter dat ik in MSFS meer neig naar de 320's (Fenix en FBW), maar misschien is dat ook wel omdat ik luier ben geworden. De 737 is gewoon iets meer werk, deels ook wel omdat er nog geen EFB in zit. Toch is het m.i. een prima toestel. Dat dingen net iets anders gaan in de Boeing dan in de Airbus zet je weer op scherp vind ik.
Nog niet heel veel geklooid met de failures, binnenkort maar eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:40:
En hoe vliegt ie? Heb ook de -700 al een tijdje. Vooral gehaald omdat ik in x-plane altijd de zibo vloog. Kom er wel achter dat ik in MSFS meer neig naar de 320's (Fenix en FBW), maar misschien is dat ook wel omdat ik luier ben geworden. De 737 is gewoon iets meer werk, deels ook wel omdat er nog geen EFB in zit. Toch is het m.i. een prima toestel. Dat dingen net iets anders gaan in de Boeing dan in de Airbus zet je weer op scherp vind ik.
Nog niet heel veel geklooid met de failures, binnenkort maar eens doen.
Tot nu toe heerlijk. Ben aan het werk (thuis) maar ik heb ‘m op de AP van EHGG naar LGIR laten vliegen. Over een half uurtje TOD dus dan even zijdelings kijken hoe dat gaat….

External view is wel erg traag tov. andere kisten….. intern gaat prima.

EDIT: En ja hoor, de landing was *bijna* vlekkeloos. Ik had wel m'n intercept altitude aangegeven op de MCP maar daarna niet verlaagt naar 0, dus ik moest even wat ongepland harder dalen omdat ie wat te lang op 2300ft bleef hangen.... maar evengoed een goede landing.

EDIT 2: Na een reboot van m'n PC heb ik een boterzachte externe view. Zal wel een driverdingetje geweest zijn. Loopt als een zonnetje nu...

Leermomentje: de thrust reversers op de Bravo had ik nog niet ingesteld blijkbaar. Die leken niet te werken. Geen probleem op zich, zó zwaar beladen was ik niet en had remweg zát ..

[ Voor 25% gewijzigd door DigitalExorcist op 13-03-2023 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
METAR: EHGG 131325Z AUTO 24034G47KT 210V270 9999 FEW036 15/07 Q0990 NOSIG

Iemand zin om op Eelde circuitjes te komen doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MSFS die 17GB VRAM gebruikt ... voor alles een eerste keer :/
(SamScene3D Toronto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 19-10 20:27
Sinds kort FS2020 maar eens weer aangeslingert.
PMDG 737 heeft een issue met de parking brakes in SU12beta?
Parking brake heeft een nieuwe/andere manier van bediening...maar
Krijg de parking brakes niet meer aangezet.
Forum geeft als oplossing: use the wheelchocks :X
Kan iemand dit bevestigen?
Dacht dat het aan mijn keyboard/joystick (X52) config lag. :o

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
Ik ben echt toe aan een set turbo props. De ATR komt er gelukkig aan maar ons geduld wordt aardig op de proef gesteld.

Mijn bescheiden wensenlijst:
  • ATR
  • Dash 8-3/400
  • Saab 340

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Orbx heeft weer een aanbiedingsronde voor degene die het niet hadden gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 19:26
Van het weekend eindelijk de knoop doorgehakt en mijn 3070TI ingeruild voor een 4090. Dat had ik eerder moeten doen!

Het VRAM van 8gb was echt een grote issues met de oude kaart. Nu staat met de defualt Ultra setting gewoon overal minimaal 60fps met DLSS & Frame generation aan. Heerlijk! Op defualt scenery ga ik zo over de 120fps heen. Had verwacht dat mijn 5800X3D toch een redelijk bottleneck zou zijn voor het monster maar het valt me niks tegen. Uiteraard volgens MSFS nu wel CPU bound maar dat is geen issue.

Tevens gisteren voor het eerst eens een vlucht op VATSIM gemaakt van EKCH. Heb ruim 1400u op IVAO staan maar ik kan nu al zeggen dat ik verkocht ben.
Zoveel meer traffic en atc online! Tevens lijkt de atc hier niet de sport te hebben om als maar sneller te gaan praten. Kan het iedereen eens aanraden!

Ik speel trouwens op een 49" Widescreen wat bijna tegen 4K aanzit qua lengte.

*Had hier graag een screenshotje bijgeplaatst vanuit de Schiphol toren met alle traffic aan de gate :O

[ Voor 4% gewijzigd door JayZeeTie op 14-03-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
JayZeeTie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:51:
Van het weekend eindelijk de knoop doorgehakt en mijn 3070TI ingeruild voor een 4090. Dat had ik eerder moeten doen!
Vele veilige vlieguren ermee :P
Ben trouwens ook op de uitkijk om mijn huidige systeem te vervangen door 'new-Gen'.
Ik vlieg vaak met MSFS + Fenix voor enkele uren, daarnaast zit ik ook online TV te kijken op 2e scherm.
Merk je met de CPU-bound hard als je bijv. naast MSFS ook Google Chrome-browser open hebt staan?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
dierkx36 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:08:
Orbx heeft weer een aanbiedingsronde voor degene die het niet hadden gezien.
Praag gekocht, stond al een tijd op m'n lijstje. Eens kijken wat voor leuks ze nog meer hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo iemand die nog een uitdaging zoekt met landen , ga dit maar eens proberen
met een vliegtuig landen op de heli platform Burj Al Arab in Dubai. _/-\o_
Oja en vertrekken :D
YouTube: Landing A Plane On The World's Smallest Runway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 19:26
Kozzmozz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:55:
[...]
Merk je met de CPU-bound hard als je bijv. naast MSFS ook Google Chrome-browser open hebt staan?
Nee absoluut niet. Inflight vaak RuneScape3 plus YouTube op de voorgrond. Geen enkel probleem :)
Heb de CPU nog nooit op 100% gezien buiten benchmark tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozzmozz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Vele veilige vlieguren ermee :P
Ben trouwens ook op de uitkijk om mijn huidige systeem te vervangen door 'new-Gen'.
Ik vlieg vaak met MSFS + Fenix voor enkele uren, daarnaast zit ik ook online TV te kijken op 2e scherm.
voor dat heb ik dus nu een 2de pc neergezet
Met old skool games er op dan vervuil ik me MSFS systeem niet
:*)

even mijn oude pc opgelaped

i5 6400
GTX 1660 Super
8 GB
2TB HDD ( 2TB SSD wilde niet pakken met windows .... 10 :o
450 watt voeding

Dus binnen kort gewoon doom / quake / Duke 3d spelen tijden het vliegen
Moet hem wel opstarten voor de vlucht anders ben ik al weer geland als mijn pc op gestart is ... :D
Dat ding is TRAAG met opstarten met die HDD er in

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 14-03-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
DutchOwnage schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:57:
[...]

Praag gekocht, stond al een tijd op m'n lijstje. Eens kijken wat voor leuks ze nog meer hebben.
Az uzzual is het "kgeefnietmeeruitdanxbedrag" weer eens niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
dierkx36 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:59:
[...]

Ben er ook weer bang voor. Naast ORBX zijn er ook wat Italiaanse velden in de aanbieding, Pyreegue is ook weer van de partij enz :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
DutchOwnage schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Ben er ook weer bang voor. Naast ORBX zijn er ook wat Italiaanse velden in de aanbieding, Pyreegue is ook weer van de partij enz :'(
Ben voornamelijk die kleinere vliegvelden in Engeland bij mekaar aan het sprokkelen, nog een paar kleinere in Canada, Amerika, Noorwegen en Zweden en wat steden in Azië.

Koop nou zoveel mogelijk via Orbx of Aerosoft, weet je tenminste zeker dat updates daadwerkelijk door gevoerd worden in tegenstelling tot marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlorixJim schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:38:
drivers ?
GPT partitie? BIOS op UEFI gezet?
Moet gewoon werken lijkt mij.
Of idd de storage driver slipstreamen in je installatie medium of sideloaden tijdens de setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
dierkx36 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Ben voornamelijk die kleinere vliegvelden in Engeland bij mekaar aan het sprokkelen, nog een paar kleinere in Canada, Amerika, Noorwegen en Zweden en wat steden in Azië.

Koop nou zoveel mogelijk via Orbx of Aerosoft, weet je tenminste zeker dat updates daadwerkelijk door gevoerd worden in tegenstelling tot marketplace.
De marketplace gaat vanaf 24 maart helemaal op de schop. Alle verantwoordelijk komt bij de developers te liggen, MS/Asobo trekt zijn handen er grotendeels vanaf dus niet meer testen door hun en maanden wachten op updates en content. Zie hier voornamelijk voordelen in.

Edit: gaan we weer, Brisbane voor een tientje gekocht. Had zin in een Jetstar vluchtje :o

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 14-03-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GlorixJim schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:38:
drivers ?
Nee deze SSD heeft in deze pc gezeten en gaf toen al problemen , ik moet hem eens helemaal formateren , en een alles weer terug zetten naar de setting zo als ik die gekocht had die SSD

de schijf ziet hij wel als je hem op vraagt , maar als die moet installeren ... not
Maar goed het is een soort van Fun pc voor erbij , dus dat komt wel goed
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:03:
[...]

GPT partitie? BIOS op UEFI gezet?
Moet gewoon werken lijkt mij.
Of idd de storage driver slipstreamen in je installatie medium of sideloaden tijdens de setup.
ja daar dacht ook ook aan , UEFI staat aan

Maar er is iets met die SSD (daarom moest die ook uit deze pc ... omdat FS veel problemen bleef geven )
Maar goed geeft niet zit nu een oude HDD in en het is voor de fun die pc ...
Old skool games , ook FS 98 en na nakomelingen gaan er op 8)
MSFS blijft gewoon op het systeem staan wat hier onder staat

Maar goed nu weer terug naar FS2020

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 15-03-2023 00:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:59:
[...]

Grappig hoe iedereen anders in deze hobby zit. Ik heb voor MSFS nog geen één addon vliegveld gekocht... en ben dat ook absoluut niet van plan. Ik gebruik zelfs geen freeware vliegvelden. Interesseert me TOTAAL niet. Het gaat mij dus meer om het vliegen en de vliegtuigen maar ook daar heb ik er nauwelijks van gekocht. Als ik het me goed herinner heb ik eerst de Kodiak gekocht (vlieg ik nooit meer, is zelfs niet geïnstalleerd), daarna de C310 (vlieg ik nooit meer, is zelfs niet geïnstalleerd). de Fenix A320 (vlieg ik zo heel nu en dan maar is momenteel óók niet geïnstalleerd) en de Vision Jet (wil ik weer gaan vliegen zodra de AAU1 update geïmplementeerd is: de G3000 die er nu in zit is zwaar bagger). Momenteel vlieg ik alleen maar de Longitude (die na de AAU1 update toch echt wel richting payware is gegaan). Ik heb ooit nog een of andere tool gekocht, ben de naam vergeten, zo'n app die vluchten voor je verzint en zo, maar dat vond ik een grote mislukking dus die is óók niet geïnstalleerd.

Kortom: default MSFS is een absolute toppper en de beste default sim die er bestaat. Helemaal nu na de AAU1 update. Die G3000 is echt payware quality. Ik heb (bijna) geen addons nodig! Dus MSFS is voor mij niet alleen de beste maar ook de goedkoopste sim! ;) En Asobo/MS gaat maar door met updaten en verbeteren... het is ongelooflijk...! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh grappig, ik wist helemaal niet dat die PMDG 737 ook een HUD had?? Kwam er bij toeval nu achter (even EHGG-EGLL met de DHL Freighter variant)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Grappig hoe iedereen anders in deze hobby zit. Ik heb voor MSFS nog geen één addon vliegveld gekocht... en ben dat ook absoluut niet van plan. Ik gebruik zelfs geen freeware vliegvelden. Interesseert me TOTAAL niet. Het gaat mij dus meer om het vliegen en de vliegtuigen maar ook daar heb ik er nauwelijks van gekocht. Als ik het me goed herinner heb ik eerst de Kodiak gekocht (vlieg ik nooit meer, is zelfs niet geïnstalleerd), daarna de C310 (vlieg ik nooit meer, is zelfs niet geïnstalleerd). de Fenix A320 (vlieg ik zo heel nu en dan maar is momenteel óók niet geïnstalleerd) en de Vision Jet (wil ik weer gaan vliegen zodra de AAU1 update geïmplementeerd is: de G3000 die er nu in zit is zwaar bagger). Momenteel vlieg ik alleen maar de Longitude (die na de AAU1 update toch echt wel richting payware is gegaan). Ik heb ooit nog een of andere tool gekocht, ben de naam vergeten, zo'n app die vluchten voor je verzint en zo, maar dat vond ik een grote mislukking dus die is óók niet geïnstalleerd.

Kortom: default MSFS is een absolute toppper en de beste default sim die er bestaat. Helemaal nu na de AAU1 update. Die G3000 is echt payware quality. Ik heb (bijna) geen addons nodig! Dus MSFS is voor mij niet alleen de beste maar ook de goedkoopste sim! ;) En Asobo/MS gaat maar door met updaten en verbeteren... het is ongelooflijk...! _/-\o_
Dat is zéker waar. Ik koop zelf ook geen vliegvelden, maar specifieke vliegtuigen dan soms weer wel (PMDG 737-700 van de week nog, ook de CRJ 500/700, Piper Arrow III en IV en de BAe die een poosje geleden uitgekomen is). Puur omdat die 'native' niet in MSFS zitten. Ja de A310 die Inibuilds default levert is ook wel echt een pareltje, maar PMDG is toch ook wel érg hoog qua niveau.

Freeware vliegvelden heb ik er een paar van. Eelde (m'n thuisbasis) en Teuge en Lelystad, en een paar in Noorwegen geloof ik. Puur omdat ik daar regelmatig op vlieg, maar niet regelmatig genoeg om er geld aan uit te geven..

Wel een bak aan hardware gekocht afgelopen tijd om het vliegen beter te maken. En addons zoals AirManager .. die maken het wel 'af'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:16
Vraagje, als ik op Bing maps krijg naar het eiland Terschelling valt mij op dat het accuraat is wat ik zie zoals de vuurtoren brandaris.

Als ik vervolgens zelf over het eiland vlieg is niets minder waar. De vuurtoren mist, huizen, hotels, veels te bosrijk. Niks klopt eigenlijk, hoe kan dit?

Hetzelfde als ik over Groningen vlieg, heel veel herkenbare plekken kan ik niet terugvinden en de Martinitoren is onvindbaar. Zo is de lol er wel een beetje vanaf, dat je het maar voor lief moet nemen dat het vaak niet klopt en je maar blij mag zijn als het wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-10 18:54
rutgergron schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:26:
Vraagje, als ik op Bing maps krijg naar het eiland Terschelling valt mij op dat het accuraat is wat ik zie zoals de vuurtoren brandaris.

Als ik vervolgens zelf over het eiland vlieg is niets minder waar. De vuurtoren mist, huizen, hotels, veels te bosrijk. Niks klopt eigenlijk, hoe kan dit?

Hetzelfde als ik over Groningen vlieg, heel veel herkenbare plekken kan ik niet terugvinden en de Martinitoren is onvindbaar. Zo is de lol er wel een beetje vanaf, dat je het maar voor lief moet nemen dat het vaak niet klopt en je maar blij mag zijn als het wel klopt.
Je hebt wel de World Update van Nederland geïnstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 11:28

Niet alles is accuraat overgenomen door die AI. De wereld update heeft al wel wat zaken verbeterd, maar sommige dingen zou je dus addons voor kunnen downloaden.

https://flightsim.to/file/1596/lighthouses-wadden-sea-nl

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:16
Soliest schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Niet alles is accuraat overgenomen door die AI. De wereld update heeft al wel wat zaken verbeterd, maar sommige dingen zou je dus addons voor kunnen downloaden.

https://flightsim.to/file/1596/lighthouses-wadden-sea-nl
Helaas heb ik de Xbox Series X versie ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Om die reden heb ik zelf destijds Groningen 'gemaakt' :

https://flightsim.to/file/1270/groningen-city

:) (maar de kleuren kloppen niet helemaal. Helaas heb ik de tool sindsdien ook niet meer werkend gekregen om het alsnog te kunnen fixen en zijn we inmiddels al veel updates van MSFS verder....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Om die reden heb ik zelf destijds Groningen 'gemaakt' :

https://flightsim.to/file/1270/groningen-city

:) (maar de kleuren kloppen niet helemaal. Helaas heb ik de tool sindsdien ook niet meer werkend gekregen om het alsnog te kunnen fixen en zijn we inmiddels al veel updates van MSFS verder....)
ik heb nog steeds mijn omgeving er in zitten :-) en het werkt nog steeds
_/-\o_

Jammer dat ik er geen geduld voor op kan brengen anders had ik me hele stad wel gedaan
Want heb gekeken in Google hoe dat er nu uit ziet en dat is wel erg mooi
En veel nieuwer dan zo bij Bing hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 11:28
Zou het zelf ook wel willen gaan doen. Heb wel gezocht op een paar tutorials voor het importeren, maar ben nog niet echt verder gekomen. Misschien binnenkort nog eens induiken en mijn eigen huisje opzoeken en importeren.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Als alles goed gaat komt vandaag rond 16:00 uur de officiele SU12 online.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allard
De Just Flight Arrows en Warrior krijgen deze week ook een update:
v0.3.6 (pending release)
Latest TDS GTNXi models/textures added
Compatibility with latest versions of Working Title GNS, PMS-50 GTN and TDS GTNXi (including new autopilot logic)
EFB functionality upgrades:
Import your SimBrief flight and view a summary or scrollable full OFP
Monitor your position in real time using a map view with tracking, zoom and pan options
Explore and view your Navigraph charts, with automatic selection of departure and arrival airports based on your SimBrief OFP, and ability to favourite charts for quick reference
Use a notepad for making notes during the flight, particularly useful for noting down clearances and taxi instructions
Interactive checklists, in addition to the existing MSFS checklist support
A top-of-descent calculator with the option to manually input altitudes, speeds and descent requirements or to have those sync'd from the sim
An on-screen/virtual keyboard, especially useful for VR users
METARs for your SimBrief OFP departure, arrival and alternate airports
Animations and cockpit interactions updated for compatibility with LOCK interaction mode and Xbox
Flight model updates (greater pitch stability and better ground handling)
Trim sensitivity slider added to EFB, allowing you to fine tune the sensitivity of the pitch trim
Improved spark plug fouling simulation
Vertical speed hold hidden clickspot added to autopilot panel - with altitude hold engaged, clicking on the vertical speed clickspot will engage vertical speed hold mode, holding the vertical speed that existed at the point of engagement
Dynamic baggage added - a variety of baggage will appear in the baggage compartment, depending on the selected payload weight
Smoother cockpit pushbutton animations
GNS 530/430 screens resized to prevent edge clipping
Support added for SET ELECTRICAL FUEL PUMP 1 control assignment
Throttle quadrant cursor icons (hand/grab) updated to make it easier to see when your cursor is moving between levers
Gap around NAV 1 OBI - fixed
Wing fuel tank cap positions fixed
Primer knob sound fixed

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allard schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:14:
De Just Flight Arrows en Warrior krijgen deze week ook een update:
[...]
Flight model updates (greater pitch stability and better ground handling)
Top. Hoop dat dit ook het vreemde gedrag in turbulentie oplost. Vind de Arrows geweldig maar kan maar niet wennen aan de houterige bewegingen die het vliegtuig maakt. Vlieg ze daarom eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
Gameaddict schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:49:
Top. Hoop dat dit ook het vreemde gedrag in turbulentie oplost. Vind de Arrows geweldig maar kan maar niet wennen aan de houterige bewegingen die het vliegtuig maakt. Vlieg ze daarom eigenlijk nooit meer.
Ik vlieg ze nog graag maar door allerlei ontwikkelingen in MSFS zijn er een aantal dingen stuk gegaan.
Zo werken de GPS en Autopilot niet goed meer maar dat wordt als het goed is met deze update gefixed.

Daarnaast heb ik erg veel back yoke nodig om de vliegtuigen te laten opstijgen. Toegegeven, ik zit dan tegen de max load aan maar zelfs met veel trim up moet ik flink aan de yoke trekken om op te stijgen. Dat is misschien wel realistisch.

Het zou wel leuk zijn als Just Flight de vliegtuigen doorontwikkeld tot bijv. het niveau van de Black Square Bonanza of i.i.g. de C310 / C414.
Positief is dat volgens de changelog ze er wel degelijk nog wat nieuwe dingen in stoppen i.p.v. het fixen van zaken die stuk zijn gegaan door de SU's voor MSFS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Begint al gezellig Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYCKEE6MwX66_H3gphJBkEPq92Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZRZjuuCkR8MjyUSNnrE6S6c.jpg?f=fotoalbum_large

:+ :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://forums.flightsimu...-0-available-now/582408/2

Degene die in de bèta zitten hebben denk ik al de laatste versie, krijg namelijk geen update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De Antonov 2 is ook op Marketplace voor 10 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lFsDvcNFAYdZV-UwTSkUETLYjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/764cBjyOkug26tFGJ7SjkugJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lLhuC8ctAZajx7WwI1K_d2-inM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bn6QJSWO8KsYb3MALhXQYIUE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vk6JdkPRRMH8oP1VATWx2p90ho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw66yDd8VjREJB0tGTkyqBFz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zh9bobxak5pMd1TzEVh8svW-NPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zepR8KA56YTqUsfUkIePbmqk.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 78% gewijzigd door ravw op 21-03-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bij jou doet ie tenminste nog wat :

Hier is het R.I.P. na de update en community map terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Bij jou doet ie tenminste nog wat :

Hier is het R.I.P. na de update en community map terugzetten.
Hier ging het niet van harte , bij elke content manager die hij begin 10 stuks , steeds in die loop duurde best lang voor dta ik wat binnen had ..
En eindelijk in de lucht ....
CONNECTIE LOST en kreeg het scherm niet meer weg
Dus harde uitschakelen

Heb veel last van die LOST CONNECTIE de laatste tijd maar krijg hem dus nu alleen weg met een harde reset van FS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Hier ging het niet van harte , bij elke content manager die hij begin 10 stuks , steeds in die loop duurde best lang voor dta ik wat binnen had ..
En eindelijk in de lucht ....
CONNECTIE LOST en kreeg het scherm niet meer weg
Dus harde uitschakelen

Heb veel last van die LOST CONNECTIE de laatste tijd maar krijg hem dus nu alleen weg met een harde reset van FS
Hmm, effe hier dat beta trucje uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
Ik zal eens een keertje in de release notes duiken, het downloaden gaat best langzaam (0,01 Mbits/s :X ) dus ik zie dingen voorbij komen waarvan ik denk; hoe hebben ze daar wel tijd voor en complete internationale luchthavens die bijna niet bestaand zijn en missende banen hebben na 2 jaar nog geen enkele update gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 21-03-2023 19:30 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Pagina: 1 ... 308 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc