Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:27:
[...]

je die "meters" wil ik ook nog wel eens kopen maar beetje set ben je 1000 euro kwijt als je er minimaal 6 wil hebben
Maar goed het blijft een dure hobby vliegen
Niet alleen in het echt maar Flightsimmers betalen zich ook groen en geel aan addons en hardware .
Als je op FB zit moet je eens voor de grap lid worden van de groep
Cockpit builders and home cockpits _/-\o_

Hoor hier mensen wel eens klagen over dure addons ( airports ) ... er zijn gasten bij die hebben zo veel gekocht dat je er een leuk huisje van kunt kopen
Veel van die home cockpits vindt ik er ook niet uit zien. Het zal allemaal wel werken maar vaak wordt het een zooi van kabels met losse onderdelen op een bureau gepropt met monitor steunen met een wildgroei aan spullen die niet bij elkaar passen. Een goed en strak ontwerp maken is wel een kunst.
Met een decoupeerzaag en flink wat timmerwerk kan het heel mooi worden zonder veel te hoeven te kosten.

Zoals dit, heel mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhVFGZSrmZhLQVtLozbOtV9M8Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiCwpFCuMvCvYjaPTxdVX1d6.jpg?f=fotoalbum_large

Niet mooi, zeg maar afschuwelijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU6DLPEwdF2cqJf2etv4Ci0bsDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVRMzLEFdR3C2L9oxvKyB5KZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:35:
@ravw heb me aangemeld bij die groep (en zal me vast geld kosten) maar er zijn inderdaad ook gasten die voor drie maal een vliegopleiding in een sim stoppen. Prima, maar dat geld had je ook in de lucht kunnen doorbrengen, wellicht zelfs in loondienst denk ik dan.
Maar soit, ik zie ook mensen keukens kopen voor bedragen waarvan ik 5 jaar uit eten kan ;-)
Ieder hun eigen pleziertje.
Nee is gratis die groepen , wel leuk om eens te zien , of als je vragen heb over cockpit bouwen kan je ze vragen
Zo heb je ook een FS groep
Microsoft Flight Simulator
Erg gezellig daar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:43:
[...]

Veel van die home cockpits vindt ik er ook niet uit zien. Het zal allemaal wel werken maar vaak wordt het een zooi van kabels met losse onderdelen op een bureau gepropt met monitor steunen met een wildgroei aan spullen die niet bij elkaar passen. Een goed en strak ontwerp maken is wel een kunst.
Met een decoupeerzaag en flink wat timmerwerk kan het heel mooi worden zonder veel te hoeven kosten.

Zoals dit, heel mooi

[Afbeelding]

Niet mooi, zeg maar afschuwelijk..
[Afbeelding]
Klopt soms is het echt gewoon een paar monitoren maar , er is er een die zelfs een werkende propeller heeft gemaakt , wel een WW2 plane
Maar iedereen zijn ding ....
sommige kopen halve vliegtuigen om en bouwen dat thuis weer op

Zoals deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwXBKHYYD8_Q22GPifTGq9iEqro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ea5Q3eeonv8VuTIgTlmmRLYo.jpg?f=fotoalbum_large

Die gast van die bovenste foto heb ik een tijd lang mee zitten praten

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 23:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

franssie

Save the albatross

ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Nee is gratis die groepen , <>
[ot]ik zit ook in een tweakers gitaar groepje - dat is ook gratis maar kost wel geld - gear aquisition syndrome ... daar lijken sommige simmers ook wel last van te hebben, dat je met meet zooi en meuk beter gaat vliegen ;-)
ik ben blij met de paneeltjes en shaks die ik nu heb, extra control zelf gemaakt voor de G1000 en ik kan nu alles doen in een Cxxx en in een airbus vast ook wel met wat aanpassen van de software. Dat het er niet zo uitziet als een echte cockpit boeit mij niet, ik vind het navigeren leuk, en wat rindkijken, daarom vlieg ik ook bijna alleen maar VFR in GA kisten.
Zou ik echt full 737 willen, dan zou ik een baan zoeken bij een bedrijf die die sims verhuurt haha

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:50:
[...]

[ot]ik zit ook in een tweakers gitaar groepje - dat is ook gratis maar kost wel geld - gear aquisition syndrome ... daar lijken sommige simmers ook wel last van te hebben, dat je met meet zooi en meuk beter gaat vliegen ;-)
ik ben blij met de paneeltjes en shaks die ik nu heb, extra control zelf gemaakt voor de G1000 en ik kan nu alles doen in een Cxxx en in een airbus vast ook wel met wat aanpassen van de software. Dat het er niet zo uitziet als een echte cockpit boeit mij niet, ik vind het navigeren leuk, en wat rindkijken, daarom vlieg ik ook bijna alleen maar VFR in GA kisten.
Zou ik echt full 737 willen, dan zou ik een baan zoeken bij een bedrijf die die sims verhuurt haha
Ach flightsimmers blijven echt wel een apart volk hoor, geloof me.
Het is nu de laatste jaren een heel stuk minder ...
Maar ik heb tijden mee gemaakt , ook hier op GoT dat iemand net een joystickje had aangeraakt en die dacht even ervaren piloten te vertellen hoe ze het moesten doen :D
Of van die lui die je gewoon negeren als je vertelde dat je veel GA vloog , dat was alleen voor homo's dus je werd gelijk genegeerd ... om maar even de mentaliteit aan te geven hoe de oude FSers waren.

Als je vroeger een vraag stelde op het Forum, over een instelling van PDMG kreeg je vaak als antwoord terug: RTFM
En daar moest je het maar mee doen , de hulp en waardering is nog niet bij iedereen gelijk maar er is over het algemeen wel meer respect voor de hobbie vliegers.

Ik twijfel nog of ik voor een A320 ga of een B737
Maar we zien wel misschien gewoon een mengelmoes van beide zo dat je ze alle twee kan vliegen
Of een basis opstelling voor een airliner
Zo lang ik maar het gevoel heb dat ik ergens in zit en niet in een kamer achter een bureau zit :X

En over dat hoe meer je heb , hoe beter je gaat vliegen, nee, niet helemaal, maar het word wel een stuk makkelijker , en een natuurlijke aan voelen , en echter , en dat is toch waarom je dan ook een sim doet
om alles echt na te doen.

Misschien een idee voor hier op GoT een appart stukje over FS hardware en homecockpits te maken, en een sub forum zo als ze dat bij Race sims ook hebben voor alles wat met Flightsimulotors s te maken heb.

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 01-03-2023 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:59:
[...]

<>
Misschien een idee voor hier op GoT een appart stukje over FS hardware en homecockpits te maken, en een sub forum zo als ze dat bij Race sims ook hebben voor alles wat met Flightsimulotors s te maken heb.
Ik had daar dacht ik al eerder eens voor gepleit. Ik sim met name met Xplane, maar soms ook met MSFS.
De hardware dingetjes zijn denk ik redelijk sim onafhankelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:31:
[...]

Ik had daar dacht ik al eerder eens voor gepleit. Ik sim met name met Xplane, maar soms ook met MSFS.
De hardware dingetjes zijn denk ik redelijk sim onafhankelijk.
Ach heb al jaren gevraagd om een apart stukje voor screenshots , om niet steeds door diverse mensen getriggerd te worden, en ook al heel lang af wil van dat gedoe , wel niet wel niet .....
Maar het is nu ook eindelijk er door .

Maar hardware is vrij basis , maar word nu zo wel in MSFS / XP11/XP12 en de warbird sims besproken.
Dat zou net zo goed ook in een apart stukje kunnen
Van Joysticks tot Homecockpits , waar dus alles over Systemen en andere hardware gepraat kan worden.

In het begin mocht je hier niet eens over systemen hebben in het FS2020 topic , kreeg je een waarschuwing voor ......
Maar de laatste maand zie ik bijna alleen maar hardware gepraat :-)
Niet dat ik het erg vind ben van alle markten thuis.
al gooien we er weer even 30 screenshots tussen door , mij zal het een zorg wezen , maar het is wel makkelijker terug te vinden , en je krijgt niet elke keer die vragen van welke systeem moet ik kopen voor .......
Maar zou zelf er wel een voorstander er van zijn om alles wat met FS temaken heb in een sub stukje te gooien.

Dan krijg je dus:
XP11/12
FSX en ouder
FS2020
leren vliegen of navigeren in FS
Zweefvliegen
GA
Airliners
Heli's
Screenshots all FS
Hardware ( van joysticks tot Homekockpits )
Warbirds sim
En andere FS ( denken aan FLY / Aerofly FS )

Om maar even aan te geven en dan zal ik er nog wel meer kunnen bedenken ...
Maar het zal voor mensen wel makkelijker terug te vinden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:21:
[...]

Weerstand van de hendels kun je zelf instellen met de draaiknop aan de rechtse kant van de hendels. :)
Ja weet ik. Ik had zoiets van “oh ze staan wel strak ingesteld, even wat losser draaien” maar dat was al de meest losse setting 🤪

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Bestaat er een tooltje die alle store-accounts linked zodat je kan zien welke addons je hebt gekocht en waar? Zo is het bijv ondoenbaar om terug te vinden welke addons ik heb gekocht op marketplace, en verder koop ik zowat overal beetje door elkaar. Zou wel handig zijn om alles in één te hebben. Contrails doet dat maar enkel voor paar shops.

[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 01-03-2023 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:29:
Bestaat er een tooltje die alle store-accounts linked zodat je kan zien welke addons je hebt gekocht en waar? Zo is het bijv ondoenbaar om terug te vinden welke addons ik heb gekocht op marketplace, en verder koop ik zowat overal beetje door elkaar. Zou wel handig zijn om alles in één te hebben. Contrails doet dat maar enkel voor paar shops.
`
in game zelf kan je aan zetten only die je bezit
Dus dan word alles weer gegeven wat je aan addons daar gekocht heb.

enk niet dat daar een tool voor is om alles te checken overal.
Dat is ook de reden dat ik me echt houd aan , alleen in game inkopen
Heb alleen die PMDG DC6 en Fenix A320 buiten store om gekocht maar verder alles in game.
Want ik had vroeger ook dat je alles overal weg ging halen....
dat je op een gegeven moment niet meer wist waar je de spullen had gekocht.

Ben ook al lang blij dat je alles kunt downloaden, ipv kopen op CD /DVD
Moet er toch niet aan denken als ik alle addons die ik nu voor MSFS gekocht heb dat van CD/ DVD zou moeten installeren :o (inc codes intikken) (zou nu op meer dan 300 cd/dvd zitten :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

[...]

Wat mij betreft kun je het opzetten en dan kunnen we zien of daar gewoon animo voor is. Bij de racing sims hebben ze het ook en zijn het actieve fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Wat mij betreft kun je het opzetten en dan kunnen we zien of daar gewoon animo voor is. Bij de racing sims hebben ze het ook en zijn het actieve fora.
Haha die sub forums maken dat moet toch echt een mod doen .. dat kunnen gebruikers niet
Dus misschien even eerst alle vliegsimulators samen voegen voor dat we weer nieuwe topic gaan maken .
Want denk dat dat wel de eerste stap zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ah ik dacht dat je een los topic bedoelde. Start anders alvast het losse topic, dan zal ik het sub thema bespreken met mijn mede mods :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:34

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Eerlijkgezegd vind ik het helemaal niet vervelend dat hier ook hardware related onderwerpen besproken worden. Het is niet alsof alle andere onderwerpen ondergesneeuwd raken.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:08:
Eerlijkgezegd vind ik het helemaal niet vervelend dat hier ook hardware related onderwerpen besproken worden. Het is niet alsof alle andere onderwerpen ondergesneeuwd raken.
Ik ben ook niet zo’n voorstander van een berg subfora.. voor je het weet gaat een vraag die begint met sim-bouwen ineens over op een relevant maar ander topic en moet je je discussie gaan verhuizen en op 2 plaatsen gaan volgen…….

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27
[...]

Hoe zie je dit voor je ?
een OP met een hele lijst aan websites van fabrikanten van flightsim spul ?

Als je dit in gedachten heb zou ik het niet alleen voor MSFS doen gezien heel veel van dat spul ook bruikbaar is voor DCS , X-Plane, Aerofly ect etc etc.

Als je zo'n lijst zou hebben zou het wel makkelijk zijn voor mensen die specifiek naar iets op zoek zijn dat weer wel.
Zou je zelfs, indien paxen hiervoor open staan, erbij kunnen zetten welke user wat gebruikt, ervaringen erbij etc.

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 01-03-2023 13:04 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Hoe zie je dit voor je ?
een OP met een hele lijst aan websites van fabrikanten van flightsim spul ?

Als je dit in gedachten heb zou ik het niet alleen voor MSFS doen gezien heel veel van dat spul ook bruikbaar is voor DCS , X-Plane, Aerofly ect etc etc.

Als je zo'n lijst zou hebben zou het wel makkelijk zijn voor mensen die specifiek naar iets op zoek zijn dat weer wel.
Zou je zelfs, indien paxen hiervoor open staan, erbij kunnen zetten welke user wat gebruikt, ervaringen erbij etc.
Ik heb het over Flightsimulators niet over MSFS :9
Dus algemeen sub forum zoals dit Racing

Niet alleen met fabrikanten maar ook software wat daar bij komt.
Maar ook wat er te koop is , maar ook over problemen praten die mensen tegen komen die een cockpit maken , of een Systeem/beeldschermen/enz willen maken die bedoelt is voor flightsim
Je kan heel veel dingen bespreken , nu word het allemaal tussen die diverse FSs gegooid en is niet makkelijk terug te vinden.

Maar je kunt dan ook een topic maken show your Cockpit , of nieuwe aankopen , gebruikers ervaringen met FS hardware
Zoals ze dat ook in Racing doen.....
dat het gewoon makkelijk terug te vinden is ...

En ook overzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Ik heb het over Flightsimulators niet over MSFS :9
Dus algemeen sub forum zoals dit Racing

Niet alleen met fabrikanten maar ook software wat daar bij komt.
Maar ook wat er te koop is , maar ook over problemen praten die mensen tegen komen die een cockpit maken , of een Systeem/beeldschermen/enz willen maken die bedoelt is voor flightsim
Je kan heel veel dingen bespreken , nu word het allemaal tussen die diverse FSs gegooid en is niet makkelijk terug te vinden.

Maar je kunt dan ook een topic maken show your Cockpit , of nieuwe aankopen , gebruikers ervaringen met FS hardware
Zoals ze dat ook in Racing doen.....
dat het gewoon makkelijk terug te vinden is ...

En ook overzichtelijk
Shag, an sich geen slecht idee :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lapino
Eerste vlucht volledig succesvol met de A320. Heathrow>Edinburgh. In geslaagd flightplan correct aan te passen na import, juiste approach, mooie landing enz. Enige wat niet goed ging, was daling. Met de flypad de TOD uitgerekend, zei dat ik op 120nm moest dalen maar toen ik dat uitvoerde (heb hoogte dan op punt gezet dat approach de ILS zou 'pakken' - in mijn geval 4000ft en dan managed descent) kwam ik alsnog te hoog uit en op laatste moment ferm stuk manueel (steil) moeten dalen. Geen idee wat ik daar fout deed.

[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 01-03-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
lapino schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:16:
Eerste vlucht volledig succesvol met de A320. Heathrow>Edinburgh. In geslaagd flightplan correct aan te passen na import, juiste approach, mooie landing enz. Enige wat niet goed ging, was daling. Met de flypad de TOD uitgerekend, zei dat ik op 120nm moest dalen maar toen ik dat uitvoerde (heb hoogte dan op punt gezet dat approach de ILS zou 'pakken' - in mijn geval 4000ft en dan managed descent) kwam ik alsnog te hoog uit en op laatste moment ferm stuk manueel (steil) moeten dalen. Geen idee wat ik daar fout deed.
Rate of Descent te laag? Handige stelregel voor je vertical speed is Ground Speed x 5

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 01-03-2023 13:19 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb die door de AP zelf laten bepalen, of is dat fout? Dus gewoon 4000ft ingegeven op 120nm, en dan pijltje naar boven. Of heeft hij dan uitgerekend om op 4000ft te zitten aan de luchthaven? Wou natuurlijk op 4000ft zitten om de glidescope te kunnen 'pakken'

[ Voor 70% gewijzigd door lapino op 01-03-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:14:
[...]

Shag, an sich geen slecht idee :Y
Heb het denk ik toen Racing uit kwam ook al eens ten spraken gebracht , maar toen was er nog niet veel animo voor
Omdat alleen het grote FS topic liep
Maar je ziet nu dat steeds meer afgesplitst word , en ook veel meer vragen komen over hardware.
Hardware was vroeger alleen als er een nieuwe FS uit kwam , maar nu gaat dit het hele jaar door.

Is het niet over beeldschermen , dan wel over VR, dan weer Joysticks
A wacht er is nog een stukje leesvoor over MSFS :D
of ze klagen over te veel screenshots
Daarom mede ook dat nu PC / XBOX ook toch wel een andere benadering hebben..
Hoe vaak word hier niet verwezen naar een Addon of instelling omdat te doen, dat er dan terug komt
Ja maar ik ben X box gebruiker dus dat gaat niet 8)

Ook die kan je in een sub foprum splitsen ( XBOX only _ PC only)
het moet gewoon even een keer gebruiks vriendelijker worden , en makkelijker terug te vinden.
De zoekfunctie van Tweakers is ook niet meer wat het geweest is :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Adea6gsg-DN_dpW8zAcDhALXYZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wPW6mF3YGoFq8V9CLauIetlz.jpg?f=user_large
Waar halen jullie je DES Forecasts info vandaan, en de specifiek de wind?
Heb al lopen zoeken in simbrief maar kan het nergens vinden.

Volgens mij stond er vroeger ook ergens nog een gemiddelde wind voor tijdens je cruise, ook die kan ik niet meer vinden.

Waar staan deze tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:35
JayZeeTie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]

Volgens mij stond er vroeger ook ergens nog een gemiddelde wind voor tijdens je cruise, ook die kan ik niet meer vinden.

welke layout gebruik je in simbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Dirtyrockers schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:20:
[...]

welke layout gebruik je in simbrief?
Momenteel KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
moet zeggen ik zie dat meer op LIDO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Dirtyrockers schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:19:
[...]

moet zeggen ik zie dat meer op LIDO
AVG Wind inmiddels gevonden op Simbrief. Staat in zowel LIDO als KLM op dezelfde plek.
Maar je DES Forecast winds, die vind ik nergens terug? Waar staan die ergens verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:15
JayZeeTie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]

Weet je dat je ook op DES WIND REQ kan drukken? Dan word het automatisch geladen. Zelfde voor RTE winds.

Je moet dan wel even het Simbrief plan exporteren naar PMDG. Maar daar is een handig programmatje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Remco Tr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Weet je dat je ook op DES WIND REQ kan drukken? Dan word het automatisch geladen. Zelfde voor RTE winds.

Je moet dan wel even het Simbrief plan exporteren naar PMDG. Maar daar is een handig programmatje voor.
Ja dat probeer ik maar dan krijg ik altijd 'DATALINK CONFIG INVALID'
Ik gebruik de simbrief downloader altijd. Werkt vlekkeloos. Alleen lijkt het WX bestand niet met het FP mee te komen. Moet je die op een of andere manier los downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lapino
Begint beter en beter te gaan met de FBW A320. Heel wat uurtjes geoefend. Kan nu toch al vrij correct vanuit cold&dark starten, de MCDU programmeren (enkel me nog eens verdiepen qua gewicht, maar FP, perf, wind/temp enz lukt wel), taxi en take-off (taxi vind ik nog coolste bij 3rd party airports) en vliegen met AP gaat ook prima. Ondertussen ook door hoe ik de juiste TOD moet berekenen en hoe ik cirkel kan krijgen op de MCDU om dit te volgen. Approach en landen ook wel met ILS, andere nog niet geprobeerd. Doe ook relatief weinig manueel. Enige wat ik écht nog niet begrijp is hoe ik STARs/SIDs moet kiezen, begrijp die charts nog niet helemaal. De approach charts wél uit mijn ervaring met GA's hoe te dalen.

Ik blijf er echter bij dat een groot gemis in MSFS het gebrek is om bijv 20min terug te keren in je vlucht. Een vlucht bewaren en terug opladen werkt meer niet dan wel, zo'n rewind-functie zoals je bij Forza hebt zou echt zalig zijn. Als daar ook nog eens een mogelijkheid zou bestaan waarbij je een bepaalde setting kan ingeven (bijv 50nm van airport, 36000 voet hoog) en je van daaraf kan vertrekken, dat zou ook mooi zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 01-03-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:05:
(bijv 50nm van airport, 36000 voet hoog) en je van daaraf kan vertrekken, dat zou ook mooi zijn.
Geef eens een aankomst airport runway aan .. in de MSFS plannen
en dan ongeveer 100nm ,aangeven als vertrek en dan even naar de hoogte instillen ,

En die zet je op FL240
Dan fly

Zet hem direct direct op pauze en voer even je hoogte en zo in dan kan je rustig je AP instellen en zo, je kunt ook een paar waypoint nog aan geven (Die moet je dan wel even zichtbaar maken)
Dus geen probleem het is allemaal mogelijk ...

Hoe denk je dat ze die uitdagingen maken van die landingen :9

Anders kan je het altijd nog op deze manier doen , is wat lastiger maar werkt wel

YouTube: [030] Creating Your Own Landing Challenge - Microsoft Flight Simulat...

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 01-03-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:14
Vanavond een vluchtje gedaan van Taipei naar Hong Kong (VHHH). Zit ik voor 07L... Geen 07L... Om het verder maar niet te hebben over de luchthaven zelf, vind het toch een kleine aanfluiting. Blij dat ik met de A320 was, dan kan je nog redelijk corrigeren om een aardige landing te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuu9CSFg8zcVLRffX0X_e4BNlUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWO4vPQEEXMqQCuPsXAxyDiW.png?f=fotoalbum_large

edit: Ik lees net dat ie sinds juli in gebruik is. Tsja, daar kom je dan pas achter als je aan het landen bent...

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 01-03-2023 21:46 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:42:
Vanavond een vluchtje gedaan van Taipei naar Hong Kong (VHHH). Zit ik voor 07L... Geen 07L... Om het verder maar niet te hebben over de luchthaven zelf, vind het toch een kleine aanfluiting. Blij dat ik met de A320 was, dan kan je nog redelijk corrigeren om een aardige landing te doen.

[Afbeelding]

edit: Ik lees net dat ie sinds juli in gebruik is. Tsja, daar kom je dan pas achter als je aan het landen bent...
Koop de VHHH op MP daar zit die wel in _/-\o_ ( is geupdated )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JN0oofVMhNDlomLoYXl4yew1hig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDIJ3LApMUoZlBrWZWYeap27.jpg?f=fotoalbum_large

Het is het geld zeker waard
Ja ik heb hem al :9 (inc City )

Je had ook door kunnen vliegen naar kai tak airport die zit er wel in :D
Nog een leuke landing ook

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 01-03-2023 22:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
@ravw als ik alle incomplete luchthavens moet kopen die ik tegenkom ben ik morgen failliet.

Ik waardeer alle effort die MS/Asobo doet met WU's en CU's maar een paar airports quick fixen mogen ze van mij wel wat prio geven.

[ Voor 41% gewijzigd door cbr600f4i op 01-03-2023 22:20 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:18:
@ravw als ik alle incomplete luchthavens moet kopen die ik tegenkom ben ik morgen failliet.
Valt wel mee hoor voor 4000 a 5000 euro kom je erg ver

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 01-03-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik waardeer alle effort die MS/Asobo doet met WU's en CU's maar een paar airports quick fixen mogen ze van mij wel wat prio geven.
Ja dat mogen ze zeker wel eens doen..
Maar misschien komt het nog maar zelf vind ik het zelf ook te langzaam gaan
Hele stukken die vanaf het begin al slecht zijn , zijn dat nog steeds..
Want er is al twee keer een USA update geweest maar Alaska landschappen en zo worden echt wel over geslagen , of een veldje na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:20:
[...]

Valt wel mee hoor voor 4000 a 5000 euro kom je er ver
Ik spreek uit ervaring :o
Als ik ze allemaal regelmatig bezocht dan is het nog te verantwoorden. Ik vlieg constant de wereld rond, het is zeldzaam dat ik meer dan eens dezelfde luchthaven aandoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 23:53

Of gewoon dit proberen.
https://flightsim.to/file/4713/hong-kong-kai-tak

Ik gebruik NeoFly en kijk gewoon op de scenery map op Flightsim en om m'n volgende stop te plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Als ik ze allemaal regelmatig bezocht dan is het nog te verantwoorden. Ik vlieg constant de wereld rond, het is zeldzaam dat ik meer dan eens dezelfde luchthaven aandoe.
Ja ik vlieg ook overal heen ...
Maar soms kom ej er wel over heen , en dan is het toch leuk dat je dan ook een mooie luchthaven ziet of een verlichte stad

Het gaat niet alleen om dat je er land ... vind en zeker als je GA vliegt toch leuk dat je over een moi vliegveld heen vliegt ipv blokken of helemaal geen ;) terwijl er wel een hoort te liggen

Maar soms dan land ik er wel of ga bewust even mijn gekochte airports af........
en heel soms heb je dan van ....... He was dat gebouwd daar al , of lagen die schepen daar al ?
Kan me niet herinneren , maar blijkt hij een update gehad te hebben.

Heel veel makers zijn bezig om oude luchthavens om te zetten naar de nieuwe dingen ( zo als pax in de luchthavens , banen en zo worden aangepast :-)
Dus het is soms maar afwachten wat ze nu weer veranderd hebben

Wat ik dan wel jammer vind bij sommige , net zo als Schiphol .. dat ze die kranen hebben staan en alles in aanbouw is bij sommige airports
Terwijl die gebouwen al jaren in gebruik zijn nu .. dus daar mag nog wel eens wat meer aandacht aan besteed worden

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-03-2023 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
DoubleYouPee schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Of gewoon dit proberen.
https://flightsim.to/file/4713/hong-kong-kai-tak

Ik gebruik NeoFly en kijk gewoon op de scenery map op Flightsim en om m'n volgende stop te plannen
Ik doe al redelijk wat planning, gebaseerd op zoveel mogelijk bestaande vluchten. (korte termijn: TPE - Hong Kong - CAN - Manado - Sorong - Jayapura - Merauke). Dan check ik al op flightsim e.d. of er mods zijn of eigenaardigheden. Ik kan er dus niet vanuit gaan dat ondanks het ontbreken van een mod de luchthaven uberhaupt in orde is. Als het een of andere grass- of dirtstrip is okay maar een internationale luchthaven als HKG. Nu is niemand verplicht een mod te maken uiteraard ;) maar het verbaast me dat zoiets er dan toch met gemak tussendoor glipt. En dan vraagt half Azie zich ook nog af waarom FS zo weinig Azie updates doet, de community is zelfs met die miljarden mensen te klein (gezien het aantal votes op dit soort missende items).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Heel veel makers zijn bezig om oude luchthavens om te zetten naar de nieuwe dingen ( zo als pax in de luchthavens , banen en zo worden aangepast :-)
Dus het is soms maar afwachten wat ze nu weer veranderd hebben
Volgens mij is FS wel bezig met een soort van Hubs? waarbij users makkelijker luchthavens kunnen aanpassen, lijkt me wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:33:
[...]

En dan vraagt half Azie zich ook nog af waarom FS zo weinig Azie updates doet, de community is zelfs met die miljarden mensen te klein (gezien het aantal votes op dit soort missende items).
Niet alleen asia , denk je van die lui in Zuid America
Daar zit een van de grootste aanhang van flightsimmers
Norway heeft ook een grote fanbase
En duitsland niet te vergeten maar die zijn al geweest

Het is echt vreemd dat ze terug gaan naar de VS terwijl de halve wereld loopt te klagen over andere delen van de wereld , ben ook wel benieuwd welk stuk ze nu gaan doen met de WU

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:36:
[...]

Volgens mij is FS wel bezig met een soort van Hubs? waarbij users makkelijker luchthavens kunnen aanpassen, lijkt me wel interessant.
ja dat is net zoals wat ze al jaren in X plane hebben
Maar dat lijkt me dan weer lastig met alle payware
Die van XP komen gewoon met een update binnen ..
Maar daar is het wel makkelijk om te zien welke airport 3d is of welke niets heeft
zouden ze in FS ook eens moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik zou hier een membership kopen (https://beautifulmodelworld.com/) maar blijkbaar werkt paypal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:08:
Ik zou hier een membership kopen (https://beautifulmodelworld.com/) maar blijkbaar werkt paypal niet?
Nee, hij heeft nog steeds problemen met paypal, hij komt namelijk uit rusland. Hij heeft de website pas weer open gegooid voor bestaande leden, zodat deze weer de updates kunnen installeren, maar het is nog onmogelijk om betalingen te ontvangen vanuit buiten rusland.

Mocht je de mogelijkheid krijgen is het zeker de moeite waard, al verwacht ik dat er nu geen nieuwe vliegvelden meer bijkomen omdat ie een samenwerking heeft met AmSim en deze via Orbx uitgebracht gaan worden. Maar zelfs dan zijn er iets van 30 vliegvelden, dus ongeveer 1 euro per stuk.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebbers van de Bonanza en Baron er komt binnenkort van Black Square update uit ( analoog cockpit)
betaald.

Zie hier voor filmpje
YouTube: Bonanza and Baron MSFS from Black Square - Coming Soon!

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 02-03-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Ik dacht eens kijken wanneer de ATR komt gezien het nu maart is, maar die is verschoven naar eind april/begin mei. 😴

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gatwick is een vliegveld waar ik in het echt nooit hoop te komen. Net zoals Heatrow.
City eglc zit ik wel aan te denken om die eens te kopen, maar eerst eens zien hoe dat in x-plane eruit ziet, daar vlieg ik toch het meeste mee.

dat gezegd hebbende, los van het screenshot topic dat ik met plezier volg, kunnen we wellicht ook wel alle andere FS topics samenvoegen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi stukje lees voor , is al hier voorbij gekomen maar ze gaan er nu zelf ook dieper op in

https://www.helisimmer.co...rosoft-curate-marketplace

Vooral het gedeelte van: Gebruikers toestaan ​​opmerkingen toe te voegen
Dat zou inderdaad wel makkelijk zijn.
Als het maar onderbouwd word.
Ze geven Stream als voorbeeld , maar daar wordt gewoon niet altijd eerlijk op gereviewd
Een keer niet opstarten , omdat de server bij uitgeven van de game niet werkt, dan staat het al 10.000 keer in de min.
Maar dit heeft niets met de game te maken
maar met de server , en ook andere dingen die ik vaak daar bemerkt , het lijkt wel of ze met 1000 man tegelijk gaan minnen , alleen om het minnen , niet om een mening te geven.
Maar goed , dat heb ik wel vaker met sites.
beoordelingen van Gamesites , Zodra het GTA is en er zijn 10 min punten , dan is het nog een 9.8 score
En als ze dan MSFS reviewen , je kunt alleen maar vliegen , en dat moet je van houden , dus het kan snel saai worden. dan krijg het gelijk een 7 of 8 .
Terwijl ze helemaal geen minpunten heb.

Maar dat de MP ingame anders moet is 1 ding zeker , dat moet veranderen.
Geef alles 1 uur om uit te testen , wil je het kopen dan koop je het vind je het niets , weg er bij
En ook wat ik mis , geef ook een option om sommige makers , niet te laten zien in store ...
Hoef hier geen namen te noemen maar iets met: Bredok3D / MSFSCENERYBUILDERS / DREAMSCENERY :-( :-( (zal er nog wel een paar missen maar dit zijn wel de grote )

En sommige ook die gewoon jatwerk op MP gooien, vaak die livery makers .

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 02-03-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:25
Er is een nieuwe NVIDIA Driver beschikbaar, ben benieuwd!. 531.18

Ik ben benieuwd of deze iets stabieler / meer framerates geeft.

EDIT:
Eerste indruk niet zo posditief. Het lijkt er op of alles trager is
Ik ben nu mijn Controlpanel rechts onder kwijt de experivencenter is er nog wel.

[ Voor 72% gewijzigd door appie35 op 02-03-2023 21:46 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Navigraph sub genomen voor 1mnd, beu charts te zoeken en oude airac info in simbrief te hebben. Doen die mannen soms sales?

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 02-03-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:44:
Navigraph sub genomen voor 1mnd, beu charts te zoeken en oude airac info in simbrief te hebben. Doen die mannen soms sales?
Ja dat doen ze ... Blackfriday vaak , ik zit ook te wachten op een jaar abbo met veel korting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:29:

Ik ben nu mijn Controlpanel rechts onder kwijt de experivencenter is er nog wel.
dat heb ik ook , dacht al dat ik iets fout had gedaan maar het ligt dus aan de update :+
kon hem al niet vinden

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 02-03-2023 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:48:
[...]

dat heb ik ook , dacht al dat ik iets fout had gedaan maar het ligt dus aan de update :+
kon hem al niet vinden
Als je start klikt en je typt control dan vind je m wel! ik heb nu de settings naar laat de 3d rtoepassing beslissen gezet. Kijken of het beter gaat (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Als je start klikt en je typt control dan vind je m wel! ik heb nu de settings naar laat de 3d toepassing beslissen gezet. Kijken of het beter gaat (VR)
Ja zo staat die bij mij altidj al maar ik heb hem nu ook gevonden het ging mij meer om die 100hz
wil nog wel eens op 59 ipv 100 gezet worden , maar hij staat goed

heb die control panel nu ook even vast gezet in Start
dus dan is die nu snel terug te vinden

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 02-03-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ehm.. heel raar probleem met de TBM 930, maar de starter draait de propellor niet? Krijg hem gewoon niet gestart :( . Hoor de startmotor wel... Ctrl+E werkt ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:56:
Ehm.. heel raar probleem met de TBM 930, maar de starter draait de propellor niet? Krijg hem gewoon niet gestart :( . Hoor de startmotor wel... Ctrl+E werkt ook niet 8)7
Zit er fuel in ?
Want ze willen hem nog wel eens leeg neer zetten :9
Dan werkt Snelstart ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ravw schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:58:
[...]

Zit er fuel in ?
Want ze willen hem nog wel eens leeg neer zetten :9
Dan werkt Snelstart ook niet
Yup. 50%. Maar de propellor draait geeneens door de startmotor wat hij altijd doet.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 02-03-2023 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
lapino schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:44:
Jaarabonnementje Navigraph vind ik het wel waard, helemaal sinds de laatste updates. Ideaal, de juiste kaarten, nieuwste airacs, ideaal voor de Fenix en PMDG. Gebruik het nu ook voor mijn VFR vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Heb nu ook opeens van wie glider arrows... niks veranderd en bij options en developer mode staat alles uit .....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2wf6JAlorE5eiag_uXbdfep2uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8T5fLiCX36Xj8Ce6YvGsdjre.png?f=fotoalbum_large

edit: gevonden, er is ook nog een toggle "3d thermal" bij weather. Heeft zich zelf blijkbaar aangezet...
Probleem met starten lag blijkbaar aan de parking spot. Kon daar niet starten, zelfs niet na restart. Andere parking spot op dezelfde airport werkte wel....

[ Voor 22% gewijzigd door DoubleYouPee op 02-03-2023 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
DoubleYouPee schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:22:
Heb nu ook opeens van wie glider arrows... niks veranderd en bij options en developer mode staat alles uit .....
[Afbeelding]

edit: gevonden, er is ook nog een toggle "3d thermal" bij weather. Heeft zich zelf blijkbaar aangezet...
Probleem met starten lag blijkbaar aan de parking spot. Kon daar niet starten, zelfs niet na restart. Andere parking spot op dezelfde airport werkte wel....
Bij Weather panel onderaan

Ik had het van de week ook ineens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:48:
[...]

kon hem al niet vinden
Ik ben nu overgeschakeld in het Control panel naar "Laat 3D toepassing beslissen" Dit scheelt enorn zeg

(Ik had eerst de 2e optie (ik dacht het zelf beter te weten ) maar de eerste opie geeft duiudelijk meer fps (In VR)

Hoe heb jij deze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Ik ben nu overgeschakeld in het Control panel naar "Laat 3D toepassing beslissen" Dit scheelt enorn zeg

(Ik had eerst de 2e optie (ik dacht het zelf beter te weten ) maar de eerste opie geeft duiudelijk meer fps (In VR)

Hoe heb jij deze staan?
Ik heb hem altijd op Laat 3D toepassing beslissen staan
Maar ik gebruik geen VR
heb hem wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
Voor wie even niets te doen heeft mag deze bug wel even upvoten:

Low bandwidth Message - Connection Lost - Switched Offline
https://forums.flightsimu...on-lost-switched-offline/

Wat een super irritant ding is dat. Het is 1 ding dat je een melding krijgt dat de verbinding niet ok is (waar niks mee aan de hand is want het is aan hun zijde) maar vervolgens gaat FS dan even je graphics settings (Bing data) aanpassen. Hier merk je niks van maar om het weer aan te zetten is FS 2 minuten mee bezig. Midden in een vlucht behoorlijk irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 04-03-2023 08:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Onder het kopje "niet helemaal 100% in de boven kamer" en "doe eens gek" :
De AMD 7700X omgewisseld voor een 7950X3D.

Nu dus een 7950X3D, 64GB DDR5 6000MHz en een RTX 4090 water gekoeld.

Nog niet echt MSFS kunnen uitproberen, was vandaag voornamelijk trouble shooten en MSFS gebruiken om de hardware snel op temperatuur te krijgen.

Morgen middag hopelijk uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie even los wil gaan .. Got Friends heeft een gratis "Jetski" ..... Lake Skipper Recreational Vehicle (LSRV) uitgegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJPpzDzrSg0a0ovfoIWF4Ft_cQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhvyORc5D0Qp8HmtKmXW3734.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tfAcIrjwC8QZ92Srxjy3wE0Xpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxr2BzBBPc8EdXDGyAYRFjhs.jpg?f=fotoalbum_large

Trailer:
YouTube: Lake Skipper | MSFS | Official Trailer

En je kunt hem hier downloaden
https://www.got-friends.com/products/lake-skipper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
In de laatste beta op de XSX lijkt de response voor de heli's via de controller iets beter. Maar gezien de collective nog steeds middels twee buttons verloopt geeft dit nog steeds een soort all or nothing response. Zijn er mensen die een alternatieve mapping gebruiken? Ik vind op de yt voornamelijk settings voor een joystick etc.

Tevens op de XSX, op luchthavens zie ik heel veel generieke liveries. Voor de 787 en de A320 heb ik liveries aangeschaft en deze verschijnen zo nu en dan maar het is maar een heel klein deel. Wat is er mogelijk op de XSX om dit te beïnvloeden? Ik zie in de marketplace een package welke voorziet in diversiteit maar dat creëert voornamelijk meer statische toestellen als ik het zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die het interesseren : de eerste indruk van de 7950X3D.

Om te beginnen : er zit voor, in deze volgorde, Gigabyte, AMD en microsoft nog wel wat sleutel werk aan om een gesplitste CPU met 1 "speciale" CCD goed en idiot proof te laten draaien.
Het vergt enig sleutel en zoek werk om MSFS op de juiste CCD te laten draaien.
En dan kom je vervolgens bij het volgende :
Ook voor Microsoft/Asorbo zit er ook nog wel wat werk in om dit fatsoenlijk te laten samen werken.
Het is bekend dat MSFS het niet echt prettig vind is als je overkloks gebruikt : hetzelfde zie je terug met de 7950X3D.
MSFS word wat instabiel zodra het gedwongen wordt om met "a very special CPU" te werken terwijl..er...een..NORMALE..CPU...NAAST...ZIT.

Maar goed tot daar aan toe :
Net dus even geprobeerd met een PC-6 (had beter de H145 kunnen pakken) en Aerosoft EDDB (1 van de zwaardere vliegvelden), live weather en FSLTL voor AI traffic.

In vergelijking met een 7700X heb je iets meer FPS, frame times zijn ook ietsje lager.
Waar de winst hem dus wel echt inzit ... GEEN STOTTEREN *O*
Omdat ik geen rolling cache meer gebruik merkte je bij de 7700X dat alles effe een tel stil viel om te laden en weer door te gaan : de 7950X3D heeft dit dus niet :*)

In VR merk je dat alles veel soepeler draait, wat voor VR uitermate prettig is.

Waar bij mij de vraag nog wel zit :
Er is op het moment een lopende discussie of CCD1 (de CCD zonder Vcache) nou geparkeerd word, of stil gelegd hoe je het wil zien, of niet .
(Je draait MSFS op CCD0, de CCD met V-cache)
Wat ik wel eens wil weten of FSLTL nou draait op CCD0 (die met Vcache) of CCD1 ?
Moet nog gaan zoeken hoe je dit kan zien.

Conclusie : heeft een 7950X3D een voordeel voor MSFS ten opzichte van een "gewone" CPU ?
Jep
Is het 800 geurie waard ?
Dat ligt aan de persoon, de meeste zullen liever (begrijpelijk) voor een 7800X3D kijken als deze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik heb een vraag:

Sinds ik zweefvlieg (dat is nu al maanden) wil ik zelf weer maken (meer wind o.i.d een van de belangrijkste settings is de windrichting
Ik wil voordat ik start de windrichting aanpassen (omdat anders de glider niet in de goede richting staat

Waat doe ik fout:
Stap 1 ik kies het vliegtuig.
En ik kies de preset voor weinig wolken

Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45vHbIq8w__4aUv1NqHXGIHW72Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3gQf74skBbZjkVPlNQZbBTxx.png?f=fotoalbum_large

2.Daarna verander ik de windrichting (die standaard uit het westen komt) verander de windkract en maak de tijd juli 13 uur

zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj_KdACBXNwxo15IwHMGKcS4Veg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U30B2DtnNIb5m21XxWPegpMR.png?f=fotoalbum_large

Wat nu vreemd is Ik zie nergens een bevestigingsknop
Als ik nu ga vliegen

Zie ik het volgende

Het gekke is dat de tijd en datum wel opgeslagen zijn maar de windrichting en snelheid niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKdsqkBOlgtGlBvbnf7qUE2J6Js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fX5bxTodgtEI9rAlQp9ekttc.png?f=fotoalbum_large

Wat doe ik fout?
En hebben jullie dit echt niet?

(ik neem aan dat je niet elke preset hoeft op teslaan toch?)
Er zijn geen add ons geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:19:
Ik heb een vraag:

Sinds ik zweefvlieg (dat is nu al maanden) wil ik zelf weer maken (meer wind o.i.d een van de belangrijkste settings is de windrichting
Ik wil voordat ik start de windrichting aanpassen (omdat anders de glider niet in de goede richting staat

Waat doe ik fout:

Zie:

[Afbeelding]

2.Daarna verander ik de windrichting (die standaard uit het westen komt) verander de windkract en maak de tijd juli 13 uur

zie:
[Afbeelding]

Als ik nu ga vliegen

Zie ik het volgende

Het gekke is dat de tijd en datum wel opgeslagen zijn maar de windrichting en snelheid niet.

[Afbeelding]

Wat doe ik fout?

Heb je live weather in data ook uitgezet ?

Zou me namelijk niet verbazen als MSFS alsnog live weather erin gooit terwijl je presets heb opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Ik heb een vraag:

Waat doe ik fout:

Zie:

[Afbeelding]

zie:
[Afbeelding]

Als ik nu ga vliegen

Zie ik het volgende

[Afbeelding]

Wat doe ik fout?

Volgens mij heb je de wind geselecteerd ergens tussen FL150 & FL300.
Zie die 2 blauwe balken bij windlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
JayZeeTie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Volgens mij heb je de wind geselecteerd ergens tussen FL150 & FL300.
Zie die 2 blauwe balken bij windlagen.
Ook al sleep ik de onderkand helemaal naar beneden het veranderd niet

Maar zeit er nergens een ok (bevestigingsknop (ik zelf gebruik windows in vergroting dat het daar mee te maken heeft)

Kunnen jullie dan wel een custom weer maken? (met de zwever?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pykFY3pieaYfcUwAYMjNKrWimA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jygnVN1r306J9ubdW4TKwmPq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door appie35 op 04-03-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Heb de 225 maar gekocht, en de grootste irritatie als met haast alle vliegtuigen, veels te licht pff. Stijgt ook uit zichzelf op etc, zonde zonde terwijl het model echt prachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:24:
Heb de 225 maar gekocht, en de grootste irritatie als met haast alle vliegtuigen, veels te licht pff. Stijgt ook uit zichzelf op etc, zonde zonde terwijl het model echt prachtig is.

[YouTube: Payware ANTONOV AN-225 MRIYA Plane Model Details Review MSFS FS2020 4K]
Realistic flight model gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
FSXnoob schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:24:

[YouTube: Payware ANTONOV AN-225 MRIYA Plane Model Details Review MSFS FS2020 4K]
Je hebt reallife ervaring op de 225 begrijp ik? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
JimmyNL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:09:
In de laatste beta op de XSX lijkt de response voor de heli's via de controller iets beter. Maar gezien de collective nog steeds middels twee buttons verloopt geeft dit nog steeds een soort all or nothing response. Zijn er mensen die een alternatieve mapping gebruiken? Ik vind op de yt voornamelijk settings voor een joystick etc.

Tevens op de XSX, op luchthavens zie ik heel veel generieke liveries. Voor de 787 en de A320 heb ik liveries aangeschaft en deze verschijnen zo nu en dan maar het is maar een heel klein deel. Wat is er mogelijk op de XSX om dit te beïnvloeden? Ik zie in de marketplace een package welke voorziet in diversiteit maar dat creëert voornamelijk meer statische toestellen als ik het zo lees.
Live traffic uitzetten of op AI offline is de enige mogelijkheid om van die lelijke generic liveries af te komen op Xbox, helaas. Maar in combinatie met dat pack waar je het over hebt ziet het er wel aardig uit. Je bent dan van die genetic ones aan de gates af in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:10

djbarney

XBL: DeejayBarney

JayZeeTie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:08:
[...]

Je hebt reallife ervaring op de 225 begrijp ik? :9
Dat zullen de lui van inibuilds ook niet gehad hebben vermoed ik. Alle gekheid aan de kant, de meeste reviewers met enige ervaring op echte airliners (737ngdriver en 320simpilot onder andere) geven aan dat de an225 waarschijnlijk te licht is in de sim, of in ieder geval de inertia van zo'n enorme massa niet helemaal realistisch aanvoelt. Ik vind 'm zelf bij take-off, zelfs helemaal volgeladen met cargo en fuel ook nog steeds accelereren als een f1 auto. Nu heb ik zelf geen enkele ervaring met zo'n jet als deze vliegen irl, maar het voelt iig niet helemaal 100% correct.

Wel een super tof model, veel detail, I like it. Gekocht, niet perse omdat ik er elke dag mee op pad wil, maar simpelweg omdat het een gaaf stuk historie en techniek is dat er mooi uit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
djbarney schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Wel een super tof model, veel detail, I like it. Gekocht, niet perse omdat ik er elke dag mee op pad wil, maar simpelweg omdat het een gaaf stuk historie en techniek is dat er mooi uit ziet.
En mocht de The dream weer gaan vliegen dan kan je zeggen ik heb 20 euro mee betaald aan dat vliegtuig , wel geteld 2 schroeven >:) of iets
Want alle het geld gaat naar de wederopbouw van de nieuwe An 225

En de snelheid valt wel mee hoor hier de An 225 vertrek vanuit cockpit

YouTube: Antonov 225 Mriya COCKPIT front-view rain takeoff from Keflavik! [Ai...

Zonder lading kan hij best snel los komen hoor

YouTube: 4Kᵁᴴᴰ GIANT ANTONOV AN-225 "Mriya" - Amazing Takeoff & Demo of Maneu...

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 04-03-2023 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die via Orbx de freeware AlroCreation Lighthouses hebben, dit is een hele oude versie die al tijden niet door Orbx is ge-updated
(Een deel lijkt ook weg gedrukt te worden door Aerosoft's Northsea landmarks)

Op flightsim.to staat de laatste versie van AlroCreation Lighthouses

Zeer interessant als je met heli's bezig bent en wat uitdagendere helipads wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaris
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Hoe zit het met de 737 (Pmdg) die nog uit zou komen op de Xbox. Niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 16:31
Solaris schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:22:
Hoe zit het met de 737 (Pmdg) die nog uit zou komen op de Xbox. Niks meer van gehoord.
Robbert maakt altijd vele, grote, mooie beloftes zonder enige intentie ze waar te maken, beetje PMDG's handelsmerk.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
tripel7 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Robbert maakt altijd vele, grote, mooie beloftes zonder enige intentie ze waar te maken, beetje PMDG's handelsmerk.
heeft niks met beloftes te maken.

msfs op de xbox is gewoon ruk..

het ondersteund WASM heel slecht (iets wat ze vollop gebruiken)
daarom kan dc6 en 737 niet uitkomen op xbox voorlopig
zelfs de an-225 kan nog niet naar xbox komen.

naar verluidt zou dit rond SU12 veholpen moeten zijn.. maar ik ga je nu al vertellen, vermoed dat het meer problemen oplevert.

Daarom blijft PMDG voorlopig uit de buurt van de xbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik vind dat vrij overdreven om te zeggen dat fs2020 'gewoon ruk' is op de xbox. Ik haal er prima voldoening uit en er is evengoed heel erg veel aanbod. En daarnaast heb je niet de eeuwige problemen met drivers of andere per setup geraleerde vraagstukken. In dat perspectief denk ik zelfs dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-10 07:22
Valt er nog wat aan te doen met MFS op de Xbox dat de accuraatheid wat toeneemt?

Terschelling klopt echt helemaal niks van en de ironische vuurtoren ontbreekt. Huizen en gebouwen zijn random neergezet.

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk echt niet vind kunnen. Wat heeft het vliegen dan nog voor zin als de helft van wat je ziet of waarneemt vaak maar verzonnen is.

Het leek mij juist leuk om bepaalde plekken te bezoeken vanuit de lucht en dan met name de waddeneilanden alleen dit heeft niet veel zin zo.

[ Voor 16% gewijzigd door rutgergron op 05-03-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dirtyrockers schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:44:
[...]

heeft niks met beloftes te maken.

msfs op de xbox is gewoon ruk..

het ondersteund WASM heel slecht (iets wat ze vollop gebruiken)
daarom kan dc6 en 737 niet uitkomen op xbox voorlopig
zelfs de an-225 kan nog niet naar xbox komen.

naar verluidt zou dit rond SU12 veholpen moeten zijn.. maar ik ga je nu al vertellen, vermoed dat het meer problemen oplevert.

Daarom blijft PMDG voorlopig uit de buurt van de xbox..
Op PC schiet het anders ook niet op. PMDG 737-800 is al meer dan een half jaar uit, marar nog steeds niet op de marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Op PC schiet het anders ook niet op. PMDG 737-800 is al meer dan een half jaar uit, marar nog steeds niet op de marketplace
Nee klopt ik wacht daar ook op
Maar komt hopelijk wel snel

Vind dat de MP store de laatste maanden toch al aardig vol gegooid word met dingen waarvan ik zeg .... kan je dat niet gelijk de prullenbak in gooien :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rutgergron schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:36:
Valt er nog wat aan te doen met MFS op de Xbox dat de accuraatheid wat toeneemt?

Terschelling klopt echt helemaal niks van en de ironische vuurtoren ontbreekt. Huizen en gebouwen zijn random neergezet.

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk echt niet vind kunnen. Wat heeft het vliegen dan nog voor zin als de helft van wat je ziet of waarneemt vaak maar verzonnen is.

Het leek mij juist leuk om bepaalde plekken te bezoeken vanuit de lucht en dan met name de waddeneilanden alleen dit heeft niet veel zin zo.
Iconisch misschien voor (een deel van) Nederlanders... Maar de hele wereld op een dergelijk niveau simuleren is nog wel een beetje dromen. Als jij dat niet vind kunnen denk ik dat je verwachtingen enigzins onrealistisch hoog zijn.

Op de Xbox zijn er denk ik weinig opties tenzij iemand iets op de Marketplace zet. Op PC kun je natuurlijk freeware toevoegen zoveel als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rutgergron schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:36:

Het enige dat echt klopt zijn de foto's van de grond. Voor de rest moet je geluk hebben dat asobo het aanpakt of iemand een scenery maakt. Volgens mij heb ik er eentje gezien van de Duitse Waddeneilanden in de store maar de Nederlandse helaas niet. Misschien is er wel wat gratis te vinden op flightsim.to? Ik had laatst een programmetrische versie van den Haag gevonden en die is best aardig als je niet te laag vliegt. Best veel mooie dingen te vinden al wordt die site helaas steeds slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ravw Is het nog gelukt met die touchscreen en AirManager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik heb een vraag:

Waat doe ik fout:

Zie:

[Afbeelding]

zie:
[Afbeelding]

Als ik nu ga vliegen

Zie ik het volgende

[Afbeelding]

Wat doe ik fout?

Herkent echt niemand dit probleem? Hebben jullie allemaal realweather aan staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:57:
@ravw Is het nog gelukt met die touchscreen en AirManager ?
Ben nog niet echt bezig geweest ....
appie35 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:29:

Je moet gewoon op het nvidia logo drukken met links , en rechts is dan GFE :D

Kwam er net achter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Ben nog niet echt bezig geweest ....

[...]

Je moet gewoon op het nvidia logo drukken met links , en rechts is dan GFE :D

Kwam er net achter ;)
Bij mij gewon dubbelklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nu al 2x gehad dat pc letterlijk reboot tijdens (lange) vlucht. Zeer vervelend en begrijp écht niet waarom, soms kan ik urenlang vliegen en dan daarnet na anderhalf uur reboot. memtest toont geen problemem met geheugen. Idee waar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:48:
Nu al 2x gehad dat pc letterlijk reboot tijdens (lange) vlucht. Zeer vervelend en begrijp écht niet waarom, soms kan ik urenlang vliegen en dan daarnet na anderhalf uur reboot. memtest toont geen problemem met geheugen. Idee waar te zoeken?
Bij een reboot zonder BSOD zou ik gaan zoeken in de richting PSU of iets wordt extreem warm (thermal protection)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Welke pc zou je aanraden? 13600KF, RTX3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even kijken of alles stof vrij is en als dat zo is even de nieuwe 3d mark pro draaien , als die helemaal tot het eind loopt dan is het niet je pc , dan moet je het zoeken in FS ...

Als die bij 3d Mark pro er uit klapt zal ik het gaan zoeken in de hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:48:
Welke pc zou je aanraden? 13600KF, RTX3080.
32GB RAM DDr 5 er bij met een M2 SSD 2TB
er in een gaan met FS
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Sorry bedoelde welke PSU :) ... PC is nog maar recent geupgrade, enige wat ik heb overgehouden van vorige is de M.2 SSD's, memory en psu. Vermoed dat de PSU misschien dan oorzaak is (Corsair 850w), al zou die toch genoeg moeten zijn voor huidige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:01:
Sorry bedoelde welke PSU :) ... PC is nog maar recent geupgrade, enige wat ik heb overgehouden van vorige is de M.2 SSD's, memory en psu. Vermoed dat de PSU misschien dan oorzaak is (Corsair 850w), al zou die toch genoeg moeten zijn voor huidige specs.
Wat voor type Corsair voeding is het ?
RM, AX, HX ?

En wat @ravw zegt, 3DMark erop zetten en stresstesten, meerdere keren achter mekaar.

Als ie daar doorheen komt is ligt het waarschijnlijk toch aan MSFS.

Wat je ook nog kan doen is in eventviewer van windows kijken bij de tijd waarop de desktop uitschakelde, welke fout hij geeft.
Kan ook een hint geven in welke richting je moet zoeken.

Het kan ook nog dat de desktop uitschakeld op temperatuur van de cpu of gpu.

Pagina: 1 ... 307 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc