lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:32:
Probleem zit hem (denk ik) in het niet juist kunnen programmeren van flightplan. Het lukt me steeds prima om vertrek-runway + route te bepalen, maar als simbrief me bijv zegt Runway3, dan ga ik in flightplan naar EHEH (in dit geval), kies ik runway ILS 3x maar dan weet ik niet welke star/via te kiezen. Als ik dan random iets kies, klopt flightplan helemaal niet.
Bijv deze route :
EBBR/07L N0272F070 ELSI1H ELSIK DCT TILVU DCT EHEH/03
Wat zet ik dan in EHEH als approach? Runway 03 ok, maar verder? Simbrief geeft die info blijkbaar ook niet, ik begrijp dat de ATC dit normaal voorziet maar ja...
Dat is toch makkelijk zeker je deze voorbeeld geefft
Dit gaat over vertrek bij aankomst doe je dit dan naar de baan toe
Je gaat naar je FMC een naar FPL ga naar Airport van vertrek .. druk dep
Dan baan , dan krijg je links te zien een rij van namen ( SID )
Dat is in dit geval "ELSI1H " of iets wat daar op lijkt heb kan zijn dat het ELSI1A is
Dan pak je die Wel even met pijltje omhoog door de lijst scrollen om heel de lijst te zien ...
Dan vertrek je naar het punt "ELSI1H " mocht die een Disconnect hebben , dan ja je naar de volgende waypoint
ELSIK deze maakt je actief
Kan je geen SID vinden die er op lijkt dan , zet ik hem al klaar op ELSIK en nog niet actief , mocht je dus stabiel zijn en save klimmen ( dus op hooget ben dat je geen bergen kan raken, dan gooi ik hem in Actief
dan draait hij er zelf heen
En de rest volg je gewoon.
Zal niet helemaal volgens de regels zijn maar goed , je komt er wel
Bij de landing kan je ook kijken op je NAV diplay , en CSTR aan zetten dan zie je welke hij volgt (of wat de volgende waypoint is.
Vaak heb je dan even als voorbeeld , vanauit gaan van TILVU
Vu 35 , Vu 28 Vu 14 ......
Vaak zit er tussen de TILVU en die Vu 35 een disconnect ......
Dan kijk je bij LEGS welke van de Vu xx er bij staat en die zet je dan actief
[
Voor 12% gewijzigd door
ravw op 28-02-2023 14:30
]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB