Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zonder ATC zou ik gewoon via VNAV / Managed Climb gaan stijgen naar de cruise altitude die je via Simbrief krijgt.

Dan vlieg je bvb een tijdje op 6000ft, dan FL100, FL150 en dan cruise op FL320. (Ofzo). In de Boeing kun je op cruise weer 2000ft instellen voor een VNAV descent. Dan doet het vliegtuig alles zelf. Prachtig.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertus schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:01:
Zonder ATC zou ik gewoon via VNAV / Managed Climb gaan stijgen naar de cruise altitude die je via Simbrief krijgt.

Dan vlieg je bvb een tijdje op 6000ft, dan FL100, FL150 en dan cruise op FL320. (Ofzo). In de Boeing kun je op cruise weer 2000ft instellen voor een VNAV descent. Dan doet het vliegtuig alles zelf. Prachtig.
Wat ik mis bij FBW wat die FENIX wel heeft die geeft aan in je NAV scherm waar je dus op de hoogte zit die je ingesteld heb.. (VNAV)
Dus zeg, als je dus op een bepaald punt op FL180 wil zitten dan zet je de VNAV zo dat je ook op dat punt op die hoogte zit ... CSTR aan zetten dan kan je ook je minimale hoogte zien of gewenste hoogte
kan , zo ook met vertrek.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Inderdaad dat mis ik ook wel, heb ook gevoel (maar kan user error zijn) dat de FBW niet automatisch daalt vanaf de TOD naar approach. Tenzij ik iets vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:14:
Inderdaad dat mis ik ook wel, heb ook gevoel (maar kan user error zijn) dat de FBW niet automatisch daalt vanaf de TOD naar approach. Tenzij ik iets vergeet.
kijk deze eens

YouTube: FlyByWire Gets Vnav! | Full Tutorial & A320 Vnav Modes Explained | A...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok thanks. Stel dat ik deze route wil invoeren in de flight planner, wat tik ik dan allemaal in? Sorry voor al de vragen maar wil dit echt wel goed leren.

EGPH/24 N0347F200 GOSA1C GOSAM P600 TRN DCT BLACA DCT EGAA/07

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lapino schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:33:
Ok thanks. Stel dat ik deze route wil invoeren in de flight planner, wat tik ik dan allemaal in? Sorry voor al de vragen maar wil dit echt wel goed leren.

EGPH/24 N0347F200 GOSA1C GOSAM P600 TRN DCT BLACA DCT EGAA/07
EGPH/24 VERTREKKENDE AIRPORT / BAAN VAN VERTREK

N0347F200 WIND - RICHTING en HOOGTE VAN DE FL

GOSA1C (SID)

GOSAM P600 BEGIN AIRWAY

TRN DCT (STAAT VOOR DireCT route (ook wel ga gelijk door naar ..... (dit geval BLACA)
Kan zijn dat er nog waypoint tussen liggen maar op zo korte route lijkt me dat niet anders ga je die route af en volgje de Waypoints die deze airway heeft naar het punt waar hij je wil hebben
krijg je wel via de ATC door .... waar die je heen wil hebben.

BLACA (WAYPOINT NADERING VLIEGVELD )

DCT -- zie hier boven

EGAA/07 - AANKOMST AIRPORT , AANKOMST BAAN

Bij vertrek van baan xx kan je dus de SID invoeren en bij aankomst naar de STAR van de aangegeven baan ;)

Mooi stukje leesvoor over SIDS en STARS
https://pbnportal.eu/dam/...20is%20a%20Transition.pdf

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 26-02-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heel erg bedank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikelheijden
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-09 19:59
N0347F200 N0347 is zeker niet de wind richting. Dit is je GS oftewel Ground speed.
Correctie: Niet Ground Speed maar True Airspeed.

[ Voor 23% gewijzigd door Maikelheijden op 26-02-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maikelheijden schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:14:
N0347F200 N0347 is zeker niet de wind richting. Dit is je GS oftewel Ground speed.
Correctie: Niet Ground Speed maar True Airspeed.
Ik last NO347 dan is het zeker geen speed maar wel de windrichting maar het is N0347 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:02

djbarney

XBL: DeejayBarney

DutchOwnage schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen. Pyreegue is echt van een ongekend niveau. Heb deze al, maar zat even te twijfelen of ik Kiev, Odessa en Lviv zou kopen. Maar vanwege de oorlog vindt er natuurlijk geen burgerluchtvaart plaats, dus nog niet gedaan. Heb Auckland, Wellington en Edmonton Canada gekocht.
heb op de screenshots afgaande, en o.a. ook deze comments, ook edinburgh aangeschaft, maar vind m net als die van flytampa voor copenhagen, toch echt gewoon tegenvallen. t ziet er van buiten goed uit, maar als je ook maar half denkt: laat ik eens door de slurf met die passagiers van gsxpro meelopen, en kijken of ik mijn route naar de car rental nog weet van vorige keer dat ik hier irl was.. dan kom je er achter dat ze wederom alleen de delen die door de ruiten zichtbaar zijn gemaakt hebben.. geen trappen om van 1hoog naar begane grond te komen, geen deuren naar trappen, slurven gaan dwars door muren heen.. 70% van de terminal is gewoon empty space, zonder vloer, plafond of muren, tot je bij een lounge komt die toevallig via een raam zichtbaar is..

laatste keer dat ik dus zoiets als dit op aanraden van anderen aanschaf ipv het eerst bij iemand anders eens helemaal te bekijken :) eigen schuld dikke, uh, gevoel van een kat in de zak? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Goh, dat vind ik niet. We spelen een FLIGHT simulator, niet een airport simulator. Het is fijn te zien dat sommige devs daar veel aandacht aan besteden maar heeft ook impact op performance. Heb Edingburgh ook aangeschaft en is toch wel 100x beter dan de stock. Was teleurgesteld omdat ik vlak na aankoop in de marketplace, het maar flauw vond. Bleek dat ik MSFS eerst moest herstarten. Dag en nacht verschil.

Denk eraan om de andere 2 die in sales staan ook te kopen, maar moet toch eens filmpjes bekijken of die ook de moeite zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:00:
[...]

heb op de screenshots afgaande, en o.a. ook deze comments, ook edinburgh aangeschaft, maar vind m net als die van flytampa voor copenhagen, toch echt gewoon tegenvallen. t ziet er van buiten goed uit, maar als je ook maar half denkt: laat ik eens door de slurf met die passagiers van gsxpro meelopen, en kijken of ik mijn route naar de car rental nog weet van vorige keer dat ik hier irl was.. dan kom je er achter dat ze wederom alleen de delen die door de ruiten zichtbaar zijn gemaakt hebben.. geen trappen om van 1hoog naar begane grond te komen, geen deuren naar trappen, slurven gaan dwars door muren heen.. 70% van de terminal is gewoon empty space, zonder vloer, plafond of muren, tot je bij een lounge komt die toevallig via een raam zichtbaar is..

laatste keer dat ik dus zoiets als dit op aanraden van anderen aanschaf ipv het eerst bij iemand anders eens helemaal te bekijken :) eigen schuld dikke, uh, gevoel van een kat in de zak? :D
Het voordeel is dat je al die 'vulling' ook niet op hoeft te slaan op kostbare schijfruimte ;) ik zou bijv. wel een optie willen om vliegvelden gewoon naar 'default' te zetten in plaats van alle opsmuk; als de markeringen op de grond maar kloppen en de navigatiebakens op orde zijn is het al winst. Scheelt een bák aan schijfruimte en CPU-cycles die op andere manieren nuttig gebruikt kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 27-02-2023 08:11 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
djbarney schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:00:
[...]

Heb 3rd party airports waarin er niet eens interieurs zijn verwerkt, dus vandaar dat ik zei dat Pyreegue echt van een ander level is. Is dus meer ten opzichte van andere devs.

Maar op EGPF van Pyreegue kan ik wel degelijk vanaf de slurf het hele vliegveld van binnen simuleren.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 27-02-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:15
The-dragon schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:25:
[...]

heb ik zonet gedaan maar zonder resultaat :-(
Krijg je de foutmeldingen ook als je met de add on aan vliegt?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:15
DigitalExorcist schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:43:
Even wat aan het testen met AirManager. Er komt nog een kleinere monitor voor de scenery (dit is m’n werk-scherm… die kan ik niet blijven gebruiken hiervoor).

Wel heel cool dit. En let niet op de rommel; dat ga ik komende week fixen als m’n nieuwe spul binnenkomt.

[Afbeelding]
Wat een rommel zeg :+
---
Wist u dat:

Als je je je sim mega snel wilt latem opstarten je
Online fuctionalitieit in het settings menu moet uitzetten :+

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Wat een rommel zeg :+
---
Wist u dat:

Als je je je sim mega snel wilt latem opstarten je
Online fuctionalitieit in het settings menu moet uitzetten :+
Haha. Ja. Vanmiddag komen m'n nieuwe 32" scherm en videokaart... misschien is er nog budget voor wat tiewraps, dan kan ik het netjes maken ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
ravw schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:47:
[...]
N0347F200 WIND - RICHTING en HOOGTE VAN DE FL
Weet je zeker dat dit geen hoogte & snelheid limiet is tot dit waypoint? Wel vreemd dat hij helemaal vooraan staat.

Als hij ergens tussenin stond dan had het ook nog een Stepclimb kunnen zijn. Maar als je om op FL200 te komen al een Stepclimb nodig bent .. dat heeft een AN225 niet eens nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:49:
[...]

Weet je zeker dat dit geen hoogte & snelheid limiet is tot dit waypoint? Wel vreemd dat hij helemaal vooraan staat.

Als hij ergens tussenin stond dan had het ook nog een Stepclimb kunnen zijn. Maar als je om op FL200 te komen al een Stepclimb nodig bent .. dat heeft een AN225 niet eens nodig :+
ja dat klopt ik dacht ook dat er een o stond ipv 0
daar ging ik dus de fout mee in

maar het is zoals hier gezegd word:
Maikelheijden in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

In het begin blijf je toch op 190kt. zitten ivm DECELpoint en bij de landing :+
onder de FL100 mag je niet harder dan 220kt ivm de bewoonde wereld en de overlast van de motoren.

Nog wat leuk leesvoer als je van lezen houd

https://www.smartcockpit...._Descent_Monitoring_1.pdf :+

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:25:
[...]

ja dat klopt ik dacht ook dat er een o stond ipv 0
daar ging ik dus de fout mee in

maar het is zoals hier gezegd word:
Maikelheijden in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

In het begin blijf je toch op 190kt. zitten ivm DECELpoint en bij de landing :+
onder de FL100 mag je niet harder dan 220kt ivm de bewoonde wereld en de overlast van de motoren.

Nog wat leuk leesvoer als je van lezen houd

https://www.smartcockpit...._Descent_Monitoring_1.pdf :+
onder FL100 mag je niet harder dan 250kt.... of anders in de charts aangegeven.
190kt is wel heel langzaam meteen hoor bij decel point ga je meestal naar green dot speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:44:
[...]

onder FL100 mag je niet harder dan 250kt.... of anders in de charts aangegeven.
190kt is wel heel langzaam meteen hoor bij decel point ga je meestal naar green dot speed.
Dat klopt had je ook kunnen zie en lezen in het tweede gedeelte
De airbus gaat daar dan automatisch wel op blijven of heen als je op auto gas geven staat :*)

dacht dat hij boven de FL100 sowieso al versneld naar 310kt
En boven de FL300 , naar 280kt
volgens mij doet de fbw onder de FL100 automatisch naar 220/240kt brengen op de automatische gas geef functie

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
appie35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:26:
Ik heb een vraag: ik heb wat kleine GA veldjes gekocht. Hoe en met welke add on kan ik AI traffic genereren rond en/op op zulke veldjes. Ik zou bijvoorbeeld wel eens een zwever tegen willen komen of met mijn zweef vliegtuig een Cesna moeten volgen die op final zit i.p.v een Boeing of Airbus te volgen (die op final aan komt :+ als je dan toch eens een iets groter vliegbeld kiest)

Kortom wat moet ik hier voor kopen?

Ik heb nu het pakket Bavarian 2 gekocht maar het is gewoon ook stil met AI fraffic aan. Heeft iemand een tip?

Ik zie wel AI traffic enz maar niemand in de review heeeft het over kleinere vliegvelden
De addon op flightsim.to die iemand al eerder adviseerde is op dit moment de enige optie voor GA AI.
Feitelijk is dat de default AI waar de airliners uit zijn verwijderd. Deze kan je actief houden naast bijv. AIG, FSLTL of FS Traffic en dat werkt goed.
Ik las dat AIG aan het onderzoeken is of zij zelf een GA addon gaan uitbrengen maar ik verwacht dat het nog wel even duurt.

Voor FSX was er een heel handige tool om GA traffic te genereren maar dat bestaat nog niet voor MSFS.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Haha. Ja. Vanmiddag komen m'n nieuwe 32" scherm en videokaart... misschien is er nog budget voor wat tiewraps, dan kan ik het netjes maken ;)
Als je nog eens ergens een goudstaafje vind of een BC accountje kan kraken

https://simonsolution.eu/...sktop-simulator-plugplay/
https://simonsolution.eu/...me-for-desktop-simulator/
https://simonsolution.eu/...-overhead-panel-plugplay/
https://simonsolution.eu/...bus-a320-tq-box-plugplay/
_/-\o_

Dan ben je wel klaar voor 14.000 euro :o , nog ergens twee airbus stoelen rippen
Maar zou al genoeg hebben aan alleen die eerste

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:02:
[...]

Als je nog eens ergens een goudstaafje vind of een BC accountje kan kraken

https://simonsolution.eu/...sktop-simulator-plugplay/
https://simonsolution.eu/...me-for-desktop-simulator/
https://simonsolution.eu/...-overhead-panel-plugplay/
https://simonsolution.eu/...bus-a320-tq-box-plugplay/
_/-\o_

Dan ben je wel klaar voor 14.000 euro :o , nog ergens twee airbus stoelen rippen
Maar zou al genoeg hebben aan alleen die eerste
Ja, zulk spul had ik op het FlightSim Event oo EHLE laatst ook al gezien idd. Prachtig spul. Stond iemand heel trots mee te showen... totdat ik zei dat 1 annunciator-lampje het niet deed... "Ohh.. eeehhh.. tsja... wáár zou dat ook alweer in kunnen zitten...... hmmmmm"

En dan érgens een kabeltje vandaan toveren die mógelijk het probleem zou kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Ja, zulk spul had ik op het FlightSim Event oo EHLE laatst ook al gezien idd. Prachtig spul. Stond iemand heel trots mee te showen... totdat ik zei dat 1 annunciator-lampje het niet deed... "Ohh.. eeehhh.. tsja... wáár zou dat ook alweer in kunnen zitten...... hmmmmm"

En dan érgens een kabeltje vandaan toveren die mógelijk het probleem zou kunnen zijn ;)
Beetje het gevoel van

YouTube: Bill Gates Microsoft Blooper.

_/-\o_ _/-\o_

dat is wel het nadeel van dat kant en klare spul
Is er iets en je moet het laten repareren dan ben je de hele zooi kwijt
of ze moeten het aan huis doen maar dat denk ik niet

Hier heb je hem als full in 1 koop
https://simonsolution.eu/product/a320-compact-trainer/

Vaak is dan zelf bouw wel goedkoper maar minder echt , maar je weet wel waar je wezen moet als er iets doorbrand of wat

Maar het blijft wel een wens om een full cockpit van een airliner in huis te hebben
ben al blij dat ik geen fan ben van de Concorde /B747 200 of de AN225 , als je daar de hele cockpit van wil hebben , mag je wel even wat ruimte gaan maken :*)

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh ik heb m'n nieuwe scherm (Philips E325E1 of zo?) binnen en m'n nieuwe videokaart. Tijdens het wachten op een installatie van m'n werk gelijk even ingebouwd.... MSFS gestart.. beetje settings lopen tweaken en een gemiddelde FPS van 40 terwijl ik nu alles praktisch op Ultra heb staan (behalve Contact Shadows geloof ik) en 1440p ingesteld heb. Wauw. Wereld van verschil..

Hopelijk komt vandaag, anders morgen, m'n Honeycomb Bravo binnen en het feest is compleet. Dat samen met AirManager en ik kan voorlopig weer helemaal vooruit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:44:
Poeh ik heb m'n nieuwe scherm (Philips E325E1 of zo?) binnen en m'n nieuwe videokaart. Tijdens het wachten op een installatie van m'n werk gelijk even ingebouwd.... MSFS gestart.. beetje settings lopen tweaken en een gemiddelde FPS van 40 terwijl ik nu alles praktisch op Ultra heb staan (behalve Contact Shadows geloof ik) en 1440p ingesteld heb. Wauw. Wereld van verschil..

Hopelijk komt vandaag, anders morgen, m'n Honeycomb Bravo binnen en het feest is compleet. Dat samen met AirManager en ik kan voorlopig weer helemaal vooruit :D
als je Air Manager blijft gebruiken moet ej eens hier naar kijken
Voor een leuke cockpit build , omdat je ook alles achter glas wil hebben
https://altimetermotives.com/shop

En om dat je al veel van die logitech spul heb , zo als ik ...
Zou je hier eens naar moeten kijken

https://volairsim.com/product/volair-sim-avionics-panel-v2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets héél anders maar ik moet nog even op zoek naar waar ik m'n onderschrift op het forum ook alweer kan aanpassen.... haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:56:
Iets héél anders maar ik moet nog even op zoek naar waar ik m'n onderschrift op het forum ook alweer kan aanpassen.... haha...
Boven in naam -> mijn Profile -> Bewerken
Dan een beetje onder aan bij Profielgegevens voor het forum
Signature

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Signature
Aaah bedankt! Was zo'n klein invoerveldje dat ik er al 10x langs gekeken heb blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:08:
[...]

Aaah bedankt! Was zo'n klein invoerveldje dat ik er al 10x langs gekeken heb blijkbaar :)
ja klopt ik moest toen ook weer even zoeken toen ik me RTX4070ti had gekocht
En het aan wilde passen

Zo vandaag op MP die Antonov 225
Ben benieuwd
Volgende week die Antonov 2 :9 dacht ik

Zie nu pas dat je dezelfde monitor heb gekocht van Philips die ik had gekocht in 2020
Zelfde type ook ;) , vind het een mooie monitor , staat hier niets te doen nu, net zoals een iiyama touchscreen

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
moet wel zeggen die nieuwe simbrief layout is ook heerlijk.

en navigraph nu ook voor ios (de nieuwe variant)

dat is ook wel heel erg chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:10:
[...]

ja klopt ik moest toen ook weer even zoeken toen ik me RTX4070ti had gekocht
En het aan wilde passen

Zo vandaag op MP die Antonov 225
Ben benieuwd
Volgende week die Antonov 2 :9 dacht ik

Zie nu pas dat je dezelfde monitor heb gekocht van Philips die ik had gekocht in 2020
Zelfde type ook ;) , vind het een mooie monitor , staat hier niets te doen nu, net zoals een iiyama touchscreen
Zonde van dat touchscreen!! AirManager erop en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Zonde van dat touchscreen!! AirManager erop en gaan met die banaan!
Word niet herkent dat ding als TS
Het is de Iiyama Prolite T2453MTS
maar goed ik heb het dan overde Win 7 tijdperk ( 2009 dacht ik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyP-31lSn-thQp5YpkHR_o27Q2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ugwd2aKNrKSy9J4PyPtYoAgT.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen dat ding is net een spiegel .. dus je zit steeds naar je zelf te kijken 8)7
maar wel leuk voor een home cockpit als je er toch inbouwt endan gewoon als glas cockpit gebruikt

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:56
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Signature
Top, bedankt! ik vroeg me dit ook af :-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:51:
[...]

Word niet herkent dat ding als TS
Het is de Iiyama Prolite T2453MTS
maar goed ik heb het dan overde Win 7 tijdperk ( 2009 dacht ik)
[Afbeelding]

Alleen dat ding is net een spiegel .. dus je zit steeds naar je zelf te kijken 8)7
maar wel leuk voor een home cockpit als je er toch inbouwt endan gewoon als glas cockpit gebruikt
oh zonde, zijn wel leuke dingen. Volgens hun zou ie onder W10 plug and play moeten werken (vaak wel extra USB kabel nodig naast de HDMI) file:///C:/Users/frans/Downloads/Driver%20instruction%20T22_2453MTS.pdf

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:20:
[...]

oh zonde, zijn wel leuke dingen. Volgens hun zou ie onder W10 plug and play moeten werken (vaak wel extra USB kabel nodig naast de HDMI) file:///C:/Users/frans/Downloads/Driver%20instruction%20T22_2453MTS.pdf
ja ik heb die USB extra kabel dat klopt , die zat er bij

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De Antonov 225 is uit op MP Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUeRCDYmSy4SJzpLhe6nEqzULfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtiNpWAVhmTR2J3QJjwNeEIT.jpg?f=fotoalbum_large

PC only de Xbox komt volgende week of zo pas

YouTube: Microsoft Flight Simulator: Famous Flyers #4 - Available now

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:25:
De Antonov 225 is uit op MP [Afbeelding]

PC only de Xbox komt volgende week of zo pas
Als 't goed is pas met de final release van SU12, inclusief WASM( als 't allemaal goed gaat).

Ach, hij kan nog wel even wachten. Ben te druk met vliegveldjes verzamelen :o

En ik kijk zowiezo veel meer uit naar de ATR...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 27-02-2023 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Als 't goed is pas met de final release van SU12, inclusief WASM( als 't allemaal goed gaat).

Ja ik ook en de Fokker F28 Fellowship die er aankomt
YouTube: F28 Fellowship MSFS from Just Flight - Lighting Preview
En de Fokker 70 & 100
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator
helaas door Just Flight gedaan , dus dat word even afwachten

Hoop dat er ooit nog eens een Fokker F27 "Friendship" komt

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58
Briljant, prachtig gedaan _/-\o_ _/-\o_
DutchOwnage schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Opbrengst van de verkoop gaat naar bouw van een nieuwe 225.

Dit is normaal geen toestel wat ik zou kopen maar dit is echt wel 20 geurie waard ;)

[ Voor 29% gewijzigd door dierkx36 op 27-02-2023 19:26 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Precies een jaar nadat de Russen haar gebombardeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:35:
[...]

Briljant, prachtig gedaan _/-\o_ _/-\o_

[...]

Opbrengst van de verkoop gaat naar bouw van een nieuwe 225.

Dit is normaal geen toestel wat ik zou kopen maar dit is echt wel 20 geurie waard ;)
Klopt daarom ook zal je het eigenlijk moeten kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:28:
[...]

Klopt daarom ook zal je het eigenlijk moeten kopen >:)
Wou het eigenlijk niet op zo'n directe manier zeggen ... maar inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ben enorm aan het sukkelen met approaches met de FBC A320. De juiste TOD bepalen, zorgen dat je op deftige manier naar de luchthaven afdaalt, dan vindt hij de ILS niet of is het een RNAV approach en moet ik ineens vanalles in de computer inputten waarin ik verloren loop. Niet echt bemoedigend, vooral omdat het toch heel moeilijk is enkel een approach te gaan oefenen. Altijd vanaf 0 herbeginnen...vermoeiend. Ik mis echt ZO hard een soort re-wind functie waarbij je bijv 10min kan terugkeren en kan herproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:17:
Ben enorm aan het sukkelen met approaches met de FBC A320. De juiste TOD bepalen, zorgen dat je op deftige manier naar de luchthaven afdaalt, dan vindt hij de ILS niet of is het een RNAV approach en moet ik ineens vanalles in de computer inputten waarin ik verloren loop. Niet echt bemoedigend, vooral omdat het toch heel moeilijk is enkel een approach te gaan oefenen. Altijd vanaf 0 herbeginnen...vermoeiend. Ik mis echt ZO hard een soort re-wind functie waarbij je bijv 10min kan terugkeren en kan herproberen.
Druk eens die CSTR knop eens in als je op 100nm voor de airport zit en je NAV scherm op 80 nm heb staan
Daar zie je een beetje hoe hoog je moet zitten
Vaak minimaal hoogte aangegeven dus houd er rekening mee
bij twee getallen boven elkaar , wil zeggen dat je tussen die twee moet zitten :+
hoe moeilijk kan het wezen.

dan kom je vanzelf rond de ILS onderschepping uit , die zet je aan ILS knop en wachten ( zet hem vaak aan op 60nm voor de landing)
Niet de Apr knop die zet je pas aan als je de ILS in je NAV scherm ziet
dan rustig je flaps naar de laatste stad en je wielen uit als hij aangrijpt en je speed naar (140kt) ongeveer

Dit alleen als je weetd at ej ILS heb.

RNAV moet je hem zelf laten zakken dat doe je dus ook door middel van hier boven genoemde daling
Je gas regel je via de A/T / SPD ,niet je handels zelf aanraken
Bij een loc op RNAV is het alleen op de PAPI's letten en gaan :-)

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Kijk in de flypad. Daar zit een calculator in om te zien wat je TOD is. Daarnaast kun je je vliegplan in Little navmap laden die geeft dit ook goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt voor de info. Blijft toch altijd een gedoe om approaches te oefenen, of mis ik iets waarbij dit wél makkelijker aan te leren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:34:
Bedankt voor de info. Blijft toch altijd een gedoe om approaches te oefenen, of mis ik iets waarbij dit wél makkelijker aan te leren is?
ik heb me aan geleerd dit in tredes te doen .... dus zoals een trap naar beneden gaan.
Stepdown approach

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eg06lWPihlLjThpWfqo7Ec2STM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W13rb8UrKnsM1cnvyu98M9ok.png?f=user_large

Hier voorkom je dat je te hoog zit en dat je niet als een malle moet gaan dalen op het eind
Maar dat is iets wat je zelf moet ontdekken wat je fijn vind
Alleen bijde Fenix doe ik het wel zoals die in het groen staat.
Omdat je daar op je nav kunt zien als je VS instelt waar je uitkomt (hoogt die je ingeeft
dus dan kan je dus je VS mee bepalen.
Maar die Fenix zal voor jou wel de volgende stap moeten zijn wil je echt alles real doen. :-)

maar als je de FBW kan dromen is Fenix niet moeilijk maar alles werkt daar in wel

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@lapino je kan in MSFS toch ook een vluchtmoment opslaan? Ik vlieg meest met XP en dan kan je een een vlucht pauzeren, opslaan en vanaf dat moment steeds weer opnieuw beginnen. Lijkt me dat dat in MSFS ook kan, Of een positie kiezen 100 nm voor het vliegveld en hoogte, ik weet bijna zeker dat ik dat wel eens in MSFS gedaan heb.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Wou het eigenlijk niet op zo'n directe manier zeggen ... maar inderdaad :Y
Hier is die binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zit effe op het grote MSFS forum te lezen :
Is schijnbaar al iemand bezig met een freeware hangar op UKKM waar de Antanov normaal stond.

Zou eigenlijk best wel eens willen weten hoevaak de AN-225 nu al "over de toonbank" is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
franssie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:08:
@lapino je kan in MSFS toch ook een vluchtmoment opslaan? Ik vlieg meest met XP en dan kan je een een vlucht pauzeren, opslaan en vanaf dat moment steeds weer opnieuw beginnen. Lijkt me dat dat in MSFS ook kan, Of een positie kiezen 100 nm voor het vliegveld en hoogte, ik weet bijna zeker dat ik dat wel eens in MSFS gedaan heb.
denk niet dat dit kan, maar zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:54:
[...]

Zit effe op het grote MSFS forum te lezen :
Is schijnbaar al iemand bezig met een freeware hangar op UKKM waar de Antanov normaal stond.

Zou eigenlijk best wel eens willen weten hoevaak de AN-225 nu al "over de toonbank" is gegaan.
dat is dan wel leuk

Ach er zijn al aardig wat gekocht zo aan de live filmpjes te zien ...
moet alleen nog even een cursus russische ukraine er bij moeten nemen .. die knoppen staan natuurlijk allemaal in het russische ukraines

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGXvNAwSGPVN-Jjv4h6ArM3Lwvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkRYvbQwlylref8eYhShWWI5.jpg?f=fotoalbum_large

Tip voor de mensen die hem gekocht hebben .. Zet die Bek / laad deur op snel , anders kan je een dag wachten voordat die open en weer dicht is :+

En een minpuntje is maar dat is aan Asbobo die pushback truck staat in de oprijd klep als die open staat

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Poeh wat een mega verbetering is die RX6650XT kaart … heb ‘m nu op 1440p staan en bijna alles op Ultra en dat ding geeft geen krimp wat fps betreft. Heerlijk!!

Morgen komt als het goed is m’n Bravo throttle binnen. Hee benieuwd naar hoe dat vliegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1kEDT2YNCcks7ftDUPGX20tOqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5u5MrOe1kUNo3HbEG4oeTJVL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet alleen m’n “instrumenten” nog iets lager hebben. Misschien de voet van de monitor afhalen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:29:
Poeh wat een mega verbetering is die RX6650XT kaart … heb ‘m nu op 1440p staan en bijna alles op Ultra en dat ding geeft geen krimp wat fps betreft. Heerlijk!!

Morgen komt als het goed is m’n Bravo throttle binnen. Hee benieuwd naar hoe dat vliegt.

[Afbeelding]

Ik moet alleen m’n “instrumenten” nog iets lager hebben. Misschien de voet van de monitor afhalen….
Ja dat is altijd wel lekker als je een grote stap voorwaarts maakt met een kaart
Maar wend snel hoor

Voor je monitor probleem zal ik eens kijken naar zo iets
https://www.ergotron.com/...x-desk-triple-monitor-arm

met een latere kleine Monitor voor de kaart / GPS of wat er bij ...

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 27-02-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Niet echt bemoedigend, vooral omdat het toch heel moeilijk is enkel een approach te gaan oefenen. Altijd vanaf 0 herbeginnen...vermoeiend. Ik mis echt ZO hard een soort re-wind functie waarbij je bijv 10min kan terugkeren en kan herproberen.
Is al tijdje geleden dat ik MSFS deed. Maar als ik het mij goed herinner kan je tijdens het vliegen via het top menu (waar ook weather etc staat) een optie kiezen om naar een bepaalde fase van je vlucht te gaan. Je kan dan kiezen voor approach, of wat jij zelf wilt.
Kan zijn dat je wel eerst via world een vluchtplan moet hebben gemaakt.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

SkyDolly op flightsim.to

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:02
lapino schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:16:
Goh, dat vind ik niet. We spelen een FLIGHT simulator, niet een airport simulator. Het is fijn te zien dat sommige devs daar veel aandacht aan besteden maar heeft ook impact op performance. Heb Edingburgh ook aangeschaft en is toch wel 100x beter dan de stock. Was teleurgesteld omdat ik vlak na aankoop in de marketplace, het maar flauw vond. Bleek dat ik MSFS eerst moest herstarten. Dag en nacht verschil.

Denk eraan om de andere 2 die in sales staan ook te kopen, maar moet toch eens filmpjes bekijken of die ook de moeite zijn.
Niet mee eens. Dit is toch puur genieten, als je aan het wachten bent totdat iedereen aan boord is.
Aerosoft EBBR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZGBrKWL0Ru4A-DjQ9aCWm03je4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnAom3EzSfunEZFXMCEKQuIq.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:16:

Hier allemaal al in bezit ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ke3EcRKVMg8yh3zM_1gD30kaUx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iY9ihCuymvmIAPbLvWpzVOc.jpg?f=fotoalbum_large

Daarbij moet je altijd restarten als je een update of iets gekocht heb in MP
En je Cashe verversen
Want soms blijven er nog wel wat dingen achter die dan niet goed gaan ....

Het is zeker een wereld van verschil , of je nu aankomt en aan de gate komt bij een blokkendoos die een airport moet voorstellen.
Of dat je aan komt bij iets wat een airport is , waarbij je dus ook in het gebouw kan kijken , en dat je mensen ziet lopen staan of zitten.
Maar de hele feeling is gewoon veel beter.
En even terug et komen op "we spelen FLIGHT simulator, niet een airport simulator."

Je wil toch in flight simulator het zo echt mogelijk maken
Dan horen daar ook echt uitziende airports bij.
Want het gaat wel om het totaal plaatje

Want om met je net aangeschafte PMDG 737 met je zuur verdiende geld dan op een airport te landen die totaal niet in de buurt komt van een airport.
Ja dan is de hele feeling van het "real" gevoel ook weg.
En dan zeker als je bekent ben met de airport.
Het is ook de herkenning.
Het moet gewoon kloppen.

Dat is ook waarom sommige mensen hele cockpits hebben thuis.
Puur om het "real" gevoel te krijgen
Tussen een muis met toetsenboord , of een full B737 Cockpit is echt wel een verschil van beleving

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Daar volg ik je volledig, als ik er nu ook nog in zou slagen om een airbus deftig te doen landen/approachen naar zo'n airport, dan zou ik een gelukkig mens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:24:
Daar volg ik je volledig, als ik er nu ook nog in zou slagen om een airbus deftig te doen landen/approachen naar zo'n airport, dan zou ik een gelukkig mens zijn :)
geduld , je bent net pas bezig met airliners
Ik vloog voor het eerst met de A320 in MSFS (Altijd boeing gevlogen in alle voorgaande FS)
Je wil niet weten hoe veel vloek woorden hier gevallen zijn.. na een mooie vlucht en dan bij de landing het mis zien gaan.
Het heeft ze tijd nodig , en vaak wil je te snel , maar gewoon vaak doen , je leert het vanzelf wel , over een maand denkje ...... heb ik daar zo veel moeite mee gehad 8)

Maar welke hardware heb je want ook dat maakt veel uit , want alleen met muis en tobo is het erg lastig om zo landing echt goed te doen , spoilers en reverse en dan ook nog eens je brakes bedienen met een muis en tobo word erg lastig , omdat je de view niet meer op de baan heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Denk dat ik qua hardware wel goed zit :)
* Thrustmaster Airbus stick
* Honeycomb Bravo throttle
* Honeycomb Alpha yoke (staat nu even opzij)
* MFG pedalen (incl mottig plankje om de pedalen vast te houden tegen muur...)
* 34" widescreen
* i7 13600KF cpu + 32gb ram + RTX3080
* Edifier speakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BvEw55pA0xsBkOuRE6yDM_8c28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi2s2Ujg3uVfaSHoyBJOWGzy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 28-02-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:36:
Denk dat ik qua hardware wel goed zit :)
* Thrustmaster Airbus stick
* Honeycomb Bravo throttle
* Honeycomb Alpha yoke (staat nu even opzij)
* MFG pedalen (incl mottig plankje om de pedalen vast te houden tegen muur...)
* 34" widescreen
* i7 13600KF cpu + 32gb ram + RTX3080
* Edifier speakers

[Afbeelding]
ja dat is toch wel een beetje standaard om goed te kunnen vliegen. 8)

Hahaha dat vast houden van die pedalen heb ik ook
daar heb ik een stukje traanplaat voor gebruikt en dat is dan gelijk ook om me stekkerboos veilig te houden.
Kan je het niet kopen dan laten we het wel maken :+
gewoon een stukje traanplaat in L vorm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhVwvsB_dnIVH1sFLd7PryMTeHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDeHJdXKCayzcFx3mMH5O8gN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net nog even geprobeerd te landen, lukt me écht niet. Van EBBR>EHEH (EBBR/07L N0272F070 ELSI1H ELSIK DCT TILVU DCT EHEH/03). Alles in flight plan ingeladen, vertrek-runway ingevoerd maar als ik dan richting EHEH vlieg, dan weet ik nooit wanneer ik effectief moet gaan dalen en ik krijg van ATC ook geen landing-runway toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:18:
Net nog even geprobeerd te landen, lukt me écht niet. Van EBBR>EHEH (EBBR/07L N0272F070 ELSI1H ELSIK DCT TILVU DCT EHEH/03). Alles in flight plan ingeladen, vertrek-runway ingevoerd maar als ik dan richting EHEH vlieg, dan weet ik nooit wanneer ik effectief moet gaan dalen en ik krijg van ATC ook geen landing-runway toegewezen.
EHEH is geen standaard airport, dus zal de ATC niet herkennen

Dus dat kan verklaren waarom ze niets door geven

Maar landing Runway is makkelijk .. die kan je zelf ook wel bepalen .
Tegen de wind richting in aankomen (of zo veel mogelijk )

En druk de CSTR knop eens in voor de het dalen ( ongeveer op 100 nm van het vliegveld)( NAv display op 80NM zetten ) En op ARC Zetten (Dus niet op PLAN laten staan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_VYTSzVhIFWyVOxNV0cNxW5bZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p4pZdGx8EFJuVJW0jN4TQcAY.jpg?f=user_large

Dan krijg je de minimale hoogtes te zien .. en snelheid
als je die aanhoud zit je vaak wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xTXypyXwP7iGKv4VVxQxi9hrvE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rK55PeoluoaPBLMQMykiVOS0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:18:
Een goede vuistregel is dat je per 1000ft / 3nm nodig hebt. Tel daar nog 10nm bij op om te vertragen naar flaps up speed en je zit goed op je Initial Approach Fix (het begin van de approach). De meeste toestellen berekenen zelf een Top of descent (TOD). Deze kan je meestal op de vnav pagina of progress pagina zien in je FMS. Bij Airbus is het de performance page dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Probleem zit hem (denk ik) in het niet juist kunnen programmeren van flightplan. Het lukt me steeds prima om vertrek-runway + route te bepalen, maar als simbrief me bijv zegt Runway3, dan ga ik in flightplan naar EHEH (in dit geval), kies ik runway ILS 3x maar dan weet ik niet welke star/via te kiezen. Als ik dan random iets kies, klopt flightplan helemaal niet.

Bijv deze route :
EBBR/07L N0272F070 ELSI1H ELSIK DCT TILVU DCT EHEH/03

Wat zet ik dan in EHEH als approach? Runway 03 ok, maar verder? Simbrief geeft die info blijkbaar ook niet, ik begrijp dat de ATC dit normaal voorziet maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:32:
Probleem zit hem (denk ik) in het niet juist kunnen programmeren van flightplan. Het lukt me steeds prima om vertrek-runway + route te bepalen, maar als simbrief me bijv zegt Runway3, dan ga ik in flightplan naar EHEH (in dit geval), kies ik runway ILS 3x maar dan weet ik niet welke star/via te kiezen. Als ik dan random iets kies, klopt flightplan helemaal niet.

Bijv deze route :

Wat zet ik dan in EHEH als approach? Runway 03 ok, maar verder? Simbrief geeft die info blijkbaar ook niet, ik begrijp dat de ATC dit normaal voorziet maar ja...
Dan zul je toch iets van navigraph moeten aanschaffen of een andere provider van kaarten. In nederland zou je op het AIP kunnen kijken onder aerodromes en dan onderaan staan de charts. Deze is gratis.

https://eaip.lvnl.nl/2023-02-09-AIRAC/html/index-en-GB.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lapino Zelf gebruik ik hier navigraph voor. Daar kan je op de kaart precies zien welke SID je kan volgen vanaf het vliegveld naar de route en welke STAR (voor de arrival).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, begrijp ik. Ik probeer mijn plan te trekken met chartfox, heb geen zin om een betalende abo te nemen voor navigraph al begrijp ik best dat zoiets zijn geld waard is. Het blijft voor mij een hobby waar ik elke dag beetje mee pruts. Wil gewoon begrijpen hoe al die dingen technisch werken qua navigatie/bediening, heb geen ambitie piloot te worden maar het is fascinerend te zien hoe zo'n machines en vooral navigatie werken.

[ Voor 43% gewijzigd door lapino op 28-02-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Je kan het ook gewoon met trial and error kijken welke STARs enigszins goed aansluiten op je route en dat aan elkaar knopen en er een mooie approach van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
En hoe kan je dat dan checken? In simbrief kan dat niet, en met de inflight computer is dat nogal onduidelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:32:

Bijv deze route :

Dat is toch makkelijk zeker je deze voorbeeld geefft
Dit gaat over vertrek bij aankomst doe je dit dan naar de baan toe

Je gaat naar je FMC een naar FPL ga naar Airport van vertrek .. druk dep
Dan baan , dan krijg je links te zien een rij van namen ( SID )
Dat is in dit geval "ELSI1H " of iets wat daar op lijkt heb kan zijn dat het ELSI1A is
Dan pak je die Wel even met pijltje omhoog door de lijst scrollen om heel de lijst te zien ...

Dan vertrek je naar het punt "ELSI1H " mocht die een Disconnect hebben , dan ja je naar de volgende waypoint
ELSIK deze maakt je actief

Kan je geen SID vinden die er op lijkt dan , zet ik hem al klaar op ELSIK en nog niet actief , mocht je dus stabiel zijn en save klimmen ( dus op hooget ben dat je geen bergen kan raken, dan gooi ik hem in Actief
dan draait hij er zelf heen
En de rest volg je gewoon.
Zal niet helemaal volgens de regels zijn maar goed , je komt er wel

Bij de landing kan je ook kijken op je NAV diplay , en CSTR aan zetten dan zie je welke hij volgt (of wat de volgende waypoint is.
Vaak heb je dan even als voorbeeld , vanauit gaan van TILVU
Vu 35 , Vu 28 Vu 14 ......
Vaak zit er tussen de TILVU en die Vu 35 een disconnect ......
Dan kijk je bij LEGS welke van de Vu xx er bij staat en die zet je dan actief

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@lapino LittelNavMap leest de STARs etc uit je flightsim dacht ik, en dan kan je vrij makkelijk kijken wat een beetje op elkaar aansluit. (en dat is ook onbetaald)
https://albar965.github.io/littlenavmap.html

Dan is het wel zo leuk om ook de website die @upclocker je gaf erbij te pakken voor de appraoch kaarten etc (kan je printen of op een tablet erbij houden)

edit: ELSI2E lijkt een mooie direct in van uit Brussel naar Eindhoven

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 28-02-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:01:
En hoe kan je dat dan checken? In simbrief kan dat niet, en met de inflight computer is dat nogal onduidelijk niet?
Je kan hele hoop leuke dingen doen met de 'inflight computer'. Ik zou je aanraden om eens wat op youtube te kijken. Maar door gewoon te prutsen leer je meestal het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ben ermee bezig...slowly... Vluchtje aan het doen van EBBR>LEAL (ga ik irl ook naartoe binnen paar dagen).
(screenshots als 'show' mogen niet dus verwijderd)

[ Voor 89% gewijzigd door lapino op 28-02-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:00:
Ben ermee bezig...slowly... Vluchtje aan het doen van EBBR>LEAL (ga ik irl ook naartoe binnen paar dagen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let op:

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok excuus... on topic dan... zit ik op +-1u van aankomst, reset de pc uit zichzelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Let op:

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Dat valt wel mee met die Zero Tolerance beleid

Zie hier
Rivanov in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

;)
Maar inderdaad vlucht screenshots horen inde andere.
Alleen zou de kop daar even moeten veranderd worden in een mooi stukje over wat daar gewenst word en waar je moet wezen voor diverse dingen.

Maar goed dat is weer iets voor het andere topic van screenshots

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo ook eens even kijken of het lukt met die tweede monitor ..
Gaat wel, maar niet prettig .
maar heb het even geprobeerd om een opstelling te maken
Dus nu eens kijken of ik die doos kan vervangen voor een monitor arm of zo iets dan kan die voorste wat meer naar achter en dan zal het wel goed zijn

des noods die grote tegen de muur aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mabr9L1YFOXhT6ywDoyNbpp_QNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4efonVMqILIeKDbJcQtsxfDY.jpg?f=fotoalbum_large

Ach we blijven bezig.

Even aan de gebruikers van Air Manager als je hem koop , heb je hem dan gelijk voor alle versies zo als android / windows en linux of moet je die nog appart kopen ?
Want daar kan ik niets over vinden
En hoe koop je die windows versie ?
Van android gewoon in Google playstore
Liever gewoon een voor alle versies

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:05
De FBW A32NX zou de ToD moeten aanduiden in de experimental branch @lapino. Vermoed dat je daarvoor wel de FMS correct moet geprogrammeerd hebben: minstens STAR en approach lijken me noodzakelijk? Er ook een ToD calculator in de EFB, moest je niet op experimental vliegen. Op tijd dalen is ook 1 van mijn pijnpunten in de A32NX in MSFS.

Wat airports betreft, ieder zijn meug natuurlijk, zelf kan ik er ook niet teveel geld aan uitgeven. Heb enkel de premium airports van Asobo zelf. Verder vind ik de default/autogen airports in MSFS eigenlijk best goed, zeker tov. FSX. Ben ook fan van de freeware Belgische airports van Jan Cupyers (de man is helaas overleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeForce Game Ready Driver 531.18 WHQL is uit .. voor die het willen weten en nodig vinden

download: GeForce Game Ready Driver 531.18 WHQL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:46:
Dus nu eens kijken of ik die doos kan vervangen voor een monitor arm of zo iets dan kan die voorste wat meer naar achter en dan zal het wel goed zijn

[Afbeelding]

Ach we blijven bezig.

Even aan de gebruikers van Air Manager als je hem koop , heb je hem dan gelijk voor alle versies zo als android / windows en linux of moet je die nog appart kopen ?
Kopen voor Windows via de website, en de iOS/Android versies moet je in de respectievelijke winkels óók nog. Dure grap.. die laatste heb ik dan ook niet. Alleen de Windows versie.

Wel een steile leercurve met die panelen maar er is wel een goeie Discord. Én als je de DA62 panelen wil: die heb ik inmiddels 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een wereld aan verschil maakt die Honeycomb Bravo!! Poah.. net 2 vluchtjes EHTE-EHLE gedaan bij wijze van test, met de AirManager panelen uiteraard. Fantastisch!! Wel wat gehannes met Spad.Next om de fuel selector levers goed te krijgen (spoiler alert: niet gelukt, dus die map ik dan maar via MSFS zelf…).

Ik heb op de Bravo de hendels 1+2 voor de throttle gedaan, dan 1 lege ruimte, en dan de 2 Fuel Selector hendels (met rode handvat). En een aparte hendel voor de Flaps ipv het drukknopje van de Bravo.

Bevalt geweldig. De hendel voor de Flaps is ook een uitkomst. Naar boven = flaps up, halverwege is Flaps half, en hendel naar beneden = full flaps.

Die weerstand van die hendels is ook best pittig. Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de autopilot controls tov m’n Logitech set (wel vet dat die Bravo ook mounting points voor de Logitech apparatuur heeft!!) omdat die Logitech een groot display heeft. Maar goed… kwestie van wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:11:
[...]

Kopen voor Windows via de website, en de iOS/Android versies moet je in de respectievelijke winkels óók nog. Dure grap.. die laatste heb ik dan ook niet. Alleen de Windows versie.

Wel een steile leercurve met die panelen maar er is wel een goeie Discord. Én als je de DA62 panelen wil: die heb ik inmiddels 😳
Ik zal er eens naar kijken want ben even aan het uit zoeken wat ze allemaal voor panelen hebben , wil dan sowieso een airbus uiterlijk hebben , en misschien dan nog een basis G1000 GA toestel
Want dat zijn toch wel de meest gebruikte cockpit views

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:26:
[...]

Ik zal er eens naar kijken want ben even aan het uit zoeken wat ze allemaal voor panelen hebben , wil dan sowieso een airbus uiterlijk hebben , en misschien dan nog een basis G1000 GA toestel
Want dat zijn toch wel de meest gebruikte cockpit views
Hou er rekening mee dat er bijv wel een volledig FBW-compatible overhead Panel is maar er ook heel veel zelf geprogrammeerd kan (en soms moet!) worden. Ook zijn niet alle panelen gratis (ook niet na aankoop van AirManager….) maar er zijn wél weer goeie gratis bronnen zoals op GitHubet veel panelen. Het is vooral veel uitzoekwerk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Hou er rekening mee dat er bijv wel een volledig FBW-compatible overhead Panel is maar er ook heel veel zelf geprogrammeerd kan (en soms moet!) worden. Ook zijn niet alle panelen gratis (ook niet na aankoop van AirManager….) maar er zijn wél weer goeie gratis bronnen zoals op GitHubet veel panelen. Het is vooral veel uitzoekwerk…
Ja ik had al gezien dat sommige payware zijn, maar dat zijn niet de kosten , zeker niet als je daar tegen over de echte hardwarematige zet.
Ach als je een beetje "real" cockpit kan bouwen voor een paar duizend euro zal het alleen maar mooi wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:46:

[Afbeelding]

Ach we blijven bezig.

Was die voorste nou dat touchscreen? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Was die voorste nou dat touchscreen? 🤪
ja goed gezien

ooit eens gekocht odmat ik toen veel meer met tablets en telefoon dingen deed , dus elke keer op me beeld met me vingers zat ... en dan afvragen waarom die niet iets doet ....
Daarom toen ook besloten om een TS te nemen .. dan werkt het dus .......... ook niet :D
Heb nog nooit hem werkend gekregen.

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed werkt kun je je grote scherm ook ‘normaal’ zetten en je touchscreen als overhead Panel er boven hangen, beetje schuin gekanteld als een écht overhead Panel 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:45:
[...]

Als het goed werkt kun je je grote scherm ook ‘normaal’ zetten en je touchscreen als overhead Panel er boven hangen, beetje schuin gekanteld als een écht overhead Panel 😜
Dat gaat het denk ik ook wel worden ... dan aan de muur vast maken , ik zit nog gewoon even te denken dan hoef ik niet de hele zooi te verbouwen.
Maar het is maar voor tijdelijk , wil echt wel een full cockpit gaan maken of kopen

Kan helaas geen bureau standaard ( arm vinden ) die het haalt om het scherm boven mijn 34 uit et krijgen dan zet ik hem gewoon vast op het bureau

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Dat gaat het denk ik ook wel worden ... dan aan de muur vast maken , ik zit nog gewoon even te denken dan hoef ik niet de hele zooi te verbouwen.
Maar het is maar voor tijdelijk , wil echt wel een full cockpit gaan maken of kopen
Ik wil op den duur 2 van deze: https://amzn.eu/d/3NP8Mal

Toch leuk om met AirManager dan je G1000/3000 spul daarop weer te geven, klikbaar en al. Dan nog een Knobster erbij (een rotary encoder met 2 assen, dus een binnen- en buitenring zeg maar). En dan kan je alles gewoon fysiek bedienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Ik wil op den duur 2 van deze: https://amzn.eu/d/3NP8Mal

Toch leuk om met AirManager dan je G1000/3000 spul daarop weer te geven, klikbaar en al. Dan nog een Knobster erbij (een rotary encoder met 2 assen, dus een binnen- en buitenring zeg maar). En dan kan je alles gewoon fysiek bedienen..
Die knobster bijna besteld vandaag :+
Maar dacht , wahct wel even tot ik me monitor goed heb en ook mijn Saitec panels ergens in kan zetten zo dat ik die ook weer kan gebruiken , vind ze los op het bureau maar niets
heb die multy en die waar de lichtknoppen op zitten, radio panels komen wel als dat nodig is

Die TS 14 inc staan al op mijn lijstje
ik had deze ook staan op me wenslijst (geen TS)
https://www.amazon.nl/ZFT...&pd_rd_i=B0B2RDC8FC&psc=1

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:18:

Die weerstand van die hendels is ook best pittig. Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de autopilot controls tov m’n Logitech set (wel vet dat die Bravo ook mounting points voor de Logitech apparatuur heeft!!) omdat die Logitech een groot display heeft. Maar goed… kwestie van wennen denk ik.
Weerstand van de hendels kun je zelf instellen met de draaiknop aan de rechtse kant van de hendels. :)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet waar ik deze kan kopen , dan het liefst in NL
kom hem alleen tegen op Ebay (maar daar blijf ik ver van weg van)
Ze heten Montauk Systems Avionics Rack Enclosure

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzhToNEAl3sIabveP2A42II6Gic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulubv0vz4iI7e90tVpKx3pcI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K64zYcGD8G3MPs505vZAP-_ges8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aHVfmzQbTCa65z9o2mOU4dP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNywrP2qbbQff_DI0NLX9valzeQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HlFcdElGp8WchxldeMRBGRv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:48:
Iemand die weet waar ik deze kan kopen , dan het liefst in NL
kom hem alleen tegen op Ebay (maar daar blijf ik ver van weg van)
Ze heten Montauk Systems Avionics Rack Enclosure

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Veel geld, die drie dingen schroef je op elkaar (moeren zitten er zelfs bij) dus eigenlijik heb je alleen de zijsteunen nodig. Dat zijn twee plankjes hout of staal, of iets uit de 3d printer.
Dat Saitek.lochitech spul is best modulair, ik heb er veel van. edit: zelfs zoveel dat ik de voeding van mijn USB hub waarschijnlijk moet vervangen door een zwaardere ...

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 28-02-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Veel geld, die drie dingen schroef je op elkaar (moeren zitten er zelfs bij) dus eigenlijik heb je alleen de zijsteunen nodig. Dat zijn twee plankjes hout of staal, of iets uit de 3d printer.
Dat Saitek.lochitech spul is best modulair, ik heb er veel van. edit: zelfs zoveel dat ik de voeding van mijn USB hub waarschijnlijk moet vervangen door een zwaardere ...
Ik heb er ook twee
alleen die radio niet.
Weet dat ze opelkaar kunnen had ze vroeger ook aan mijn yoke vast zitten.
maar die gebruik ik nu niet meer en ik vind los op me bureau niet , als ik nu zo iets kan kopen of laten maken dan neem ik gelijk een radio gedeelte er bij .

Hier ook een USB HUB met voeding
heb deze , werkt echt goed , heb alles vol zitten nu en geen problemen
https://www.bol.com/nl/nl...-0/9200000030035890/?s2a=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ravw schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:04:
[...]

Ik heb er ook twee
alleen die radio niet.
Weet dat ze opelkaar kunnen had ze vroeger ook aan mijn yoke vast zitten.
maar die gebruik ik nu niet meer en ik vind los op me bureau niet , als ik nu zo iets kan kopen of laten maken dan neem ik gelijk een radio gedeelte er bij .

Hier ook een USB HUB met voeding
heb deze , werkt echt goed , heb alles vol zitten nu en geen problemen
https://www.bol.com/nl/nl...-0/9200000030035890/?s2a=
ik heb er ook nog flight panels bij (die netertjes zeg maar) en die gebruiken serieus stroom. mijn hub is 10 poorts, zit vol met flightsim spul ...

ik heb dus alle drie van die panelen, wat metertjes. En een extra 7"schermpje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiYkE6P1JVSiDrZ2pCK_yKmj1RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWDy55R5botxFYRq1xIjMFSF.jpg?f=fotoalbum_large

dir is nog zonder der extra monitor en de flight instrument panels (metertjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:15:
[...]

ik heb er ook nog flight panels bij (die netertjes zeg maar) en die gebruiken serieus stroom. mijn hub is 10 poorts, zit vol met flightsim spul ...

ik heb dus alle drie van die panelen, wat metertjes. En een extra 7"schermpje.
[Afbeelding]

dir is nog zonder der extra monitor en de flight instrument panels (metertjes)
je die "meters" wil ik ook nog wel eens kopen maar beetje set ben je 1000 euro kwijt als je er minimaal 6 wil hebben
Maar goed het blijft een dure hobby vliegen
Niet alleen in het echt maar Flightsimmers betalen zich ook groen en geel aan addons en hardware .
Als je op FB zit moet je eens voor de grap lid worden van de groep
Cockpit builders and home cockpits _/-\o_

Hoor hier mensen wel eens klagen over dure addons ( airports ) ... er zijn gasten bij die hebben zo veel gekocht dat je er een leuk huisje van kunt kopen

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 28-02-2023 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@ravw heb me aangemeld bij die groep (en zal me vast geld kosten) maar er zijn inderdaad ook gasten die voor drie maal een vliegopleiding in een sim stoppen. Prima, maar dat geld had je ook in de lucht kunnen doorbrengen, wellicht zelfs in loondienst denk ik dan.
Maar soit, ik zie ook mensen keukens kopen voor bedragen waarvan ik 5 jaar uit eten kan ;-)
Ieder hun eigen pleziertje.

Pagina: 1 ... 306 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc