dierkx36 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:51:
[...]
Toen MSFS werd aangekondigd werd er hard geroepen dat er eindelijk een flightsim kwam waar je geen add-ons voor hoefde te kopen, omdat hij heel accuraat was...
... jaaa, nee dus niet
Iemand die veevervoer vliegt zal niet snel **** geuro uitgeven aan scenery, omdat hij/zij/het er 9 van de 10 keer niet naar kijkt of niet opvalt.
Iemand die van het low & slow is, of veel met heli's aan de gang is, of veel aan bush flying doet zal snel naar correcte add-ons kijken.
Persoonlijk boeit het me niet zo, geld uitgeven om een sim accurater te maken.
Dat gezegd : de prijzen beginnen me nu toch wel wat te gek te worden.
@ de rest
Sérgio van helisimmers is bezig met microsoft/asorbo om bepaalde developers te bannen van marketplace, vanwege hun ondermaatse add-ons.
(Lees gewoon money grab acties)
We zullen allemaal wel een aantal van die developers kennen of voorbij hebben zien komen : CaptainScam, NMG en de new kid on the block : mscenery
Het idee hierachter is ten eerste om dit soort money grab figuren tegen te gaan, ten tweede om de kwaliteit van de add-ons naar een hoger niveau te krijgen en ten derde het realisme van de addons ook naar een hoger niveau te krijgen.
Of het gaat lukken ?
Tot nu toe geeft microsoft/asorbo niet thuis.
Topics die over dit soort developers worden geopend op het MSFS forum worden ook binnen een paar minuten op slot gegooid.
toon volledige bericht
Ja dat met die addons had ik ook, maar je wil toch ook een beetje real gevoel hebben als je op de airports komt en niet dat er blokken dozen staan ...
Dat laatste stukje over die addon makers heb ik ook altijd me vraagtekens gezet.
MScenerybuilders en zo , dat is gewoon echt zonde dat ze dat toe laten
Maar oke dat kan ik nog wel een beetje begrijpen.
Maar waar ik dan meer last van heb is ....
Airports die al 3 a 4 keer in MP staan dan zelf ook nog eens gaan uitgeven.
(Ze hadden bij een van de eerste video's gezegd dat ze niet in het zelfde vaarwater gaan zitten als de payware addon makers....... maar dat zijn ze spontaan vergeten.
En wat ik dan zelf ook nog erg vreemd vind .. ik wacht al maanden op Airports die uit moeten komen op MP
(ORBX) (FLY TAMPA) onder andere
Zoals Unalaska , Pearson ..... maar maanden niets , donderdag komt die van New Zeeland uit, die world update .. en BAM gelijk is die nieuwe van ORBX binnen - Christchurch International Airport
Terwijl die nog geen 5 min uit was gebracht.
En zo ook met die van SiamFlight – VTBS Suvarnabhumi Airport was voor de kerst al ingeleverd bij Asobo
Nu nog steeds wachten op goed keuring ..
Terwijl nu nacht city dingen en die van MSscenerybuilders wel direct er op staan ......
En dan hebben ze het nog over kwaliteit controles

Dan maar raar vinden dat mensen op het forum richting Asobo geirriteerd raken , ook de makers trouwens